Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.142.456 views

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

Het Grote Lego Topic - Deel 6

Deeltje 6 van "Het grote lego topic". Ben je op zoek naar de vorige delen? klik op het pijltje achter de topic titel.

Introductie

Wie is er niet groot mee geworden? Lego! Zoals de makers zelf zeggen: het is helemaal niet alleen voor kinderen, het is voor iedereen van 0-99 jaar!
De meeste mensen zullen weten dat Lego een Deense speelgoedfabrikant is, maar minder mensen weten dat het allemaal begon met houten speelgoed. Volgens de overlevering begon Ole Kirk Christiansen in 1932 met de productie, waarna het na 2 jaar Lego ging heten. Vijftien jaar na de start van het bedrijf begonnen ze al met het gebruik van plastic. Pas in 1958 werd het huidige design geïntroduceerd zoals we dat nu kennen. Inmiddels doet Lego veel meer dan plastic blokjes maken en bestaat er uitgebreide Lego merchandise, zijn er Lego Events, Lego Parken, Lego Kleding en een enorme Lego Fanbase. Er zijn nu ook fysieke Lego winkels, onder andere in Wijnegem, Belgie, Hamburg, Duitsland, Londen, UK en tientallen in Verenigde Staten (o.a. New York City, Los Angeles, Washington). Bekijk hier de volledige lijst.

History

Lego gaat inmiddels dus al heel wat jaartjes mee en heeft gedurende de jaren ook flinke stappen gemaakt.

Jaren 60
In de jaren 60 kwamen er nog lang niet zoveel setjes uit als nu en waren ze nog een stuk minder gedetailleerd. Er waren een stuk minder kleurtjes voor hand en ook het aantal verschillende onderdelen was een stuk beperkter. Veelal waren het sets met steentjes waar vervolgens zelf iets mee gebouwd kon worden.
Jaren 70
In de jaren 70 zien er meer thema's het licht waaronder een van de populairste, het politie thema wat tegenwoordig on lego city valt. Ook kwamen er treinen met rails (destijds nog blauw) en andere sets zoals een kasteel.
Jaren 75-89
Lego maakt flinke stappen. Er worden nieuwe thema's geïntroduceerd zoals piraten, ridders, space, technik en er kwamen verschillende nieuwe kleuren beschikbaar zoals rose. Het aantal sets neemt flink toe waar het in de jaren 70 nog maar tientallen waren zijn het er nu in de 100 per jaar.

Jaren 90
In de jaren 90 gaat Lego verder op het pad ingeslagen in de jaren daarvoor. Meer sets, meer details, en nieuwe kleuren. Het aantal unieke sets stijgt tot ver boven de 200, terwijl het aantal nieuwe onderdelen tegelijk meestijgt. Er wordt een nieuw treinensysteem geintroduceerd op basis van 9Volt. In 1998 brengt Lego Mindstorms uit waarmee geprogrammeerd kan worden, inmiddels zijn er al verschillende sensoren en sets verschenen. In de En in 1999 brengt Lego voor het eerst de zeer succesvolle Star Wars lijn uit.

Officiele Lego Channel

Jaren 00
Lego behaalt steeds meer succes met het uitbrengen van sets gebaseerd op bekende merken/ films zoals Star Wars, Harry Potter, Spongebob en Formule 1, Maersk of olieproducenten. De sets gebaseerd op films zoals Star Wars bestaan op dde dag van vandaag nog altijd waarbij er regelmatig nieuwe sets worden uitgebracht.

Rond de eeuwwisseling ziet Lego steeds meer in het commerciele success van het combineren van bekende merken (Star Wars, Harry Potter, Formule 1, olieproducenten, Maersk) met lego sets. De sets op basis van films vloeien voort uit een deal met Disney (en Pixar), en bestaat tot de dag van vandaag. Een van de duurste sets op dat moment, de 10179-1, de Ultimate Collector's Millenium Falcon zag het licht. De Creator series - die eigenlijk al eind jaren 90 was begonnen wordt volwassen in de jaren 00, en ook het meer volwassen aandoende Architecture theme ziet het licht. In 2007 brengt Lego de eerste Lego Modular (de Cafe Corner) uit, en wordt in de jaren daarna gevolgd door 11 sets. Tesamen moeten ze een uitdaging vormen voor de doorgewinterde bouwers.

Jaren 10
In de afgelopen paar jaar kiest Lego voor actieve deelname van gebruikers. Zo bestaat er de mogelijkheid om via https://ideas.lego.com/#all (eerder Cuusoo) ideen in te sturen welke, met voldoende support en goedkeuring, een echte beschikbare set kunnen worden. Onderdelen kunnen per stuk worden gekocht in de Pick a Brick Shop en Lego Winkels schieten als paddestoelen uit de lucht. Nieuwe thema's zoals Atlantis, Alien Conquest en Ninjago zien het licht waarbij laatst genoemde nog steed bestaat.

Inmiddels nemen het aantal steentjes steeds meer toe en ook de verschillende minifiguurtjes worden meer en meer met in 2016 een lego baby minifiguurtje. Inmiddels is lego al veel meer dan alleen het plastic steentje, zo zijn er film gemaakt met lego mini figuren in de hoofdrol en games voor verschillende platformen. In 2017 is het 10 jarig bestaan van de modular serie wat gevierd werd met een extra groot gebouw, de Assembly-Square.

heden
Er verschijnen jaarlijks nog altijd vele sets in verschillende thema's. De modulars zijn nog altijd immens populair, maar ook lego technics, Lego City en meer. Nieuwe soorten sets zoals de eerste set met een Lego achtbaan verschijnen. Daarnaast experimenteert Lego momenteel druk met duurzamere alternatieven voor het klassieke plastic steentje. Dit zorgde vorig jaar augustus voor de eerste voor consumenten beschikbare steentje gemaakt uit suikerriet. Ook mochten we vorig jaar de eerste door een mens bestuurbare auto aanschouwen.

Voor dit jaar kunnen we nog onder andere nieuwe Lego Harry Potter sets verwachten. Voor Lego Ideas zijn de LEGO 21317 Steamboat Willie en een Flintstones set uit. Voor de Creator expert liefhebber is er de Creator Expert 1967 Ford Mustang.
Officiele Lego Channel

Lego thema's

Een aantal populaire Lego thema's:

Waar koop ik nu onder andere dat spul oOo

Lego is hot! Oudere en zeldzame sets en onderdelen gaan als warme broodjes over de toonbank. Er is dan ook een levendige handel in Lego online, zowel tweedehands als nieuw, als collectibles. Links naar een aantal aanbieders van Lego.

Websites

Hieronder een lijstje met een aantal websites:

Tot slot

Nog 2 video's :)

Officiele Lego Channel

Officiele Lego Channel

LEGO Aanbiedingen
Kijk hier voor de meest recente LEGO aanbiedingen

LEGO Chrome Extensie
LEGO chrome extensie
Deze extensie gemaakt door user Pin0

Bronnen
Wiki Lego Pagina
Lego Website
Brickset

Met dank aan Shaidar en Keida voor vorige Lego topics!

[Voor 255% gewijzigd door Zeehond op 30-04-2019 21:41]

Select * from fish

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
TS geüpdatet met actuele informatie en video's van recentere sets *O*.

Select * from fish

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo. Eerste TVP ook weer binnen :P
En kudos voor de startpost @Zeehond :)

[Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 29-04-2019 21:04]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:25
Enkel een TVP is niet de bedoeling hier.

[Voor 90% gewijzigd door Ardana op 29-04-2019 21:29]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Nette openingspost @Zeehond (y)

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390
gambieter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51 Stelletje idioten zijn bezig met de dekstoelen van de Titanic te reorganiseren terwijl het schip zinkt.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:24
En weer een nieuw deel top!

PSN: McMillan0984

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

Mooi gedaan @Zeehond !

Ik heb afgelopen weekend de corner garage gebouwd. Ik moet zeggen: ik vind de weg die Lego is ingeslagen met de nieuwe modulars met jaren '50/60 look erg leuk! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Bedankt. Nog even zojuist de tabel gerepareerd uit de ts zodat deze ook leesbaar blijft op een smartphone :P.

Ik moet nog altijd de corner garage in huis halen, maar eerst zal ik ruimte vrij moeten maken daarvoor. In mijn laatste stad moest ik al het reuzenrad eruit laten wegens ruimte gebrek.

Select * from fish

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:48:
TS geüpdatet met actuele informatie en video's van recentere sets *O*.
netjes d:)b

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Fijn, nette TS zeg!

Vandaag weer een bricklink order binnen gehad en weer wat jaren 80/90 setjes compleet! Ook op de Koningsdag vrijmarkt een Chinese Lego kloon vliegtuigje gekocht voor 2€. Valt me niet tegen. Leuk voor de 3 jarige 😊

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
Zeehond schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:41:
Ik moet nog altijd de corner garage in huis halen, maar eerst zal ik ruimte vrij moeten maken daarvoor. In mijn laatste stad moest ik al het reuzenrad eruit laten wegens ruimte gebrek.
Hier ook, Corner garage op de verlanglijst terwijl ik nog andere dingen op te bouwen heb en zeker geen plaats voor alles :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:51:
[...]

Hier ook, Corner garage op de verlanglijst terwijl ik nog andere dingen op te bouwen heb en zeker geen plaats voor alles :P
Wat ook niet mee helpt is dat er intussen tijd weer andere zaken uitkomen die ook op de wenslijst komen. Uiteindelijk wordt het keuzes maken, maar dat blijft toch lastig :P.

Select * from fish

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:58

sus

is druk :+

Afgelopen donderdag de Corner Garage gehaald in Wijnechem (Belgie), en van het weekend eens voor gaan zitten. Kom er wat vreemde bouwconstructies tegen waarvan ik niet had gedacht dat die volgens de Lego eisen zijn. Met afgeronde 2x1 plaatjes zorgen dat er een schuine muur neergezet kan worden bijvoorbeeld. Leuke build tot nu toe, moet nog een verdieping bouwen ergens deze week.

En mijn OCD-radar die afgaat op verschillende punten, zoals bv bij het dierenarts-raam. Hier moet aan beide kanten een soort schuif worden gebouwd, maar de kleuren zijn niet aan beide kanten hetzelfde. Je ziet er niks van, de kleur maakt dus niet uit. Maar ik vraag me dan af: waarom?

En zo heb ik dat vaker in sets de afgelolen tijd. Dat dan ineens voor bv een blauw blokje wordt gekozen waar de rest van de blokjes grijs zijn en dat blauwe blokje ook in grijs meerdere keren in de doos zit. Altijd op plekken waar het niet uitmaakt, maar daar istie weer: waarom?!

Wat ik me wel serieus afvraag is waarom ik steeds vaker zie dat ipv een 1x4 plankje er een wordt gepakt waar de middelste 2 ontbreken - gewoon glad dus - waar dan iets op wordt gebouwd waar je voor mijn gevoel alle 4 de punten nodig hebt, ipv een hele constructie om later de boel alsnog stabiel te krijgen.

• Kapoen
Zeehond schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:57:
[...]

Wat ook niet mee helpt is dat er intussen tijd weer andere zaken uitkomen die ook op de wenslijst komen. Uiteindelijk wordt het keuzes maken, maar dat blijft toch lastig :P.
Klopt helemaal, Corner Garage kwam aan het begin van dit jaar op mijn lijst. Ondertussen zit de Mustang ook al ‘in de queue’. Gelukkig zijn beide sets nieuw, dus die blijven nog wel even beschikbaar.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:54

MsG

Forumzwerver

sus schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:11:
Afgelopen donderdag de Corner Garage gehaald in Wijnechem (Belgie), en van het weekend eens voor gaan zitten. Kom er wat vreemde bouwconstructies tegen waarvan ik niet had gedacht dat die volgens de Lego eisen zijn. Met afgeronde 2x1 plaatjes zorgen dat er een schuine muur neergezet kan worden bijvoorbeeld. Leuke build tot nu toe, moet nog een verdieping bouwen ergens deze week.

En mijn OCD-radar die afgaat op verschillende punten, zoals bv bij het dierenarts-raam. Hier moet aan beide kanten een soort schuif worden gebouwd, maar de kleuren zijn niet aan beide kanten hetzelfde. Je ziet er niks van, de kleur maakt dus niet uit. Maar ik vraag me dan af: waarom?

En zo heb ik dat vaker in sets de afgelolen tijd. Dat dan ineens voor bv een blauw blokje wordt gekozen waar de rest van de blokjes grijs zijn en dat blauwe blokje ook in grijs meerdere keren in de doos zit. Altijd op plekken waar het niet uitmaakt, maar daar istie weer: waarom?!

Wat ik me wel serieus afvraag is waarom ik steeds vaker zie dat ipv een 1x4 plankje er een wordt gepakt waar de middelste 2 ontbreken - gewoon glad dus - waar dan iets op wordt gebouwd waar je voor mijn gevoel alle 4 de punten nodig hebt, ipv een hele constructie om later de boel alsnog stabiel te krijgen.
Is dat niet gedaan om zo meer visueel onderscheid te hebben en het dus minder verwarrend werkt bij het bouwen? De Saturn V was aan de binnenkant ook een bonte verzameling kleuren bijvoorbeeld. Ook kan je op die manier wellicht meer sturing geven in het optionele model die veel sets hebben.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• mschol
  • Niet online
MsG schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:08:
[...]

Is dat niet gedaan om zo meer visueel onderscheid te hebben en het dus minder verwarrend werkt bij het bouwen? De Saturn V was aan de binnenkant ook een bonte verzameling kleuren bijvoorbeeld. Ook kan je op die manier wellicht meer sturing geven in het optionele model die veel sets hebben.
het is wellicht ook om kosten te besparen: de bonte kleuren zijn vaak algemene kleuren die massaal (en dus goedkoop) geproduceerd worden
dat is inderdaad vreemd, maar wat ik mij zo kan herinneren is het vaak zo dat het een specifiek doel heeft (bv om een bepaalde vorm goed te creeeren...)
wat ook kan is dat ze anders hun eigen "regels" breken ivm stress op blokjes?

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:28
Een andere reden dat ze die 1x4 met 2 nopjes gebruiken of tiles als "opvulling" is omdat het makkelijker uit elkaar te halen is.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:04
Aangezien ik nog altijd niet de MOC van vorig jaar aan de muur heb hangen omdat er op die plek een deur tegenaan kan vliegen ben ik van plan dat op te gaan lossen met een deurstop. Heel simpel natuurlijk maar liever niet zo'n zwart rubberen dop. Het idee is om een of ander minifigure te gebruiken wat zijn 'kracht' gebruikt om de deur ver genoeg open te houden, bijv Batman of zo..

Enige waar ik nu een tegenaan loop is dat ik niet goed weet hoe ik deze op de juiste manier aan de plint en/of deur kan bevestigen zonder dat het een en ander beschadigd maar dat het er toch voor zorgt dat de deur niet zover open gegooid kan worden. Jullie wellicht ideeen/tips? Zoeken op 'Lego doorstop' levert vooral manieren op, om de deur als die openstaat vast te zetten.. dat is niet wat ik zoek. Wellicht een betere zoekterm?!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mijn theorie is dat ze dat doen omdat het minder materiaal kost. Het materiaal van die twee missende nopjes wordt bespaard op deze manier. Lijkt weinig, maar in de hoeveelheden waarin Lego produceert zou dit nog wel wat kosten kunnen besparen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 16:07

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

MsG schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:08:
[...]

Nee, ze doen runs/kleur en als ze generiekere blokjes kunnen gebruiken die je nergens zou zien, dan doen ze dat. Soms valt het wel op als er kleuren zijn die dat jaar in andere modellen veel gebruikt zijn om die als vulling te zien in je eigen set.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 22:09

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hmm wordt tijd dat ik weer eens wat ga bouwen. Maar de zolder ligt vol met parts van de kinderen. Was er maar een makkelijke manier om dat uit te sorteren.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gewoon een keer aan beginnen. Eventueel eerst een scheiding maken op grote en kleine onderdelen. Bijvoorbeeld autobanden, grote muur onderdelen en etc.

Select * from fish

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hgkertjed
  • Laatst online: 28-09-2019
magic_nl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:09:
Was er maar een makkelijke manier om dat uit te sorteren.
Vinden je kinderen dat niet leuk? :*)

• sus

sus

Sorteren? Ik flikker altijd alles op een hoop tijdens het bouwen. Vooral met die modulars lekker zoeken naar de steentjes, daar zit voor mij een deel van de lol :)

• Kapoen
sus schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:52:
Sorteren? Ik flikker altijd alles op een hoop tijdens het bouwen. Vooral met die modulars lekker zoeken naar de steentjes, daar zit voor mij een deel van de lol :)
Jij bent dapper _/-\o_

Zelfs met dat systeem van genummerde zakjes zoek ik soms nog te lang naar onderdelen. Die vervolgens toch open en bloot op tafel liggen en me praktisch in mijn gezicht uitlachen 8)7 :P

• hgkertjed
Kapoen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:01:
[...]

Jij bent dapper _/-\o_

Zelfs met dat systeem van genummerde zakjes zoek ik soms nog te lang naar onderdelen. Die vervolgens toch open en bloot op tafel liggen en me praktisch in mijn gezicht uitlachen 8)7 :P
Ik heb alleen de yellow submarine op zaknummer gedaan, maar dat vond ik veel te snel gaan. Daarna besloot ik om bij andere pakketten alle zakjes op een hoop te gooien en te bouwen. Daar heb ik dan langer bouwplezier van, vooral door het zoeken naar de kleine onderdelen.

Overigens gooi ik het wel in een kartonnen doos zodat ik de tafel snel vrij kan maken. Helaas gaan de kleine onderdelen door het geschuif wel vaak achter die flappen van de doos zitten. Kleine onderdelen zoek ik daar als eerste :+

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:25
hgkertjed schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:16:
[...]
Overigens gooi ik het wel in een kartonnen doos zodat ik de tafel snel vrij kan maken. Helaas gaan de kleine onderdelen door het geschuif wel vaak achter die flappen van de doos zitten. Kleine onderdelen zoek ik daar als eerste :+
Ik gebruik er een redelijk formaat houten dienblad met rechte rand voor. Iets dat hierop lijkt.

• Kapoen
DaCoTa schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik er een redelijk formaat houten dienblad met rechte rand voor. Iets dat hierop lijkt.
Ik gebruik het deksel van deze set, dat lijkt ook op een dienblad met randen:

De noppen zijn ook hol aan de binnenkant, dus te gebruiken om kleine onderdelen te sorteren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hgkertjed
Kapoen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:12:
[...]

Ik gebruik het deksel van deze set, dat lijkt ook op een dienblad met randen:
[Afbeelding]

De noppen zijn ook hol aan de binnenkant, dus te gebruiken om kleine onderdelen te sorteren.
Zo'n bak of dienblad ziet er ook veel degelijker uit!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:50:
Een andere reden dat ze die 1x4 met 2 nopjes gebruiken of tiles als "opvulling" is omdat het makkelijker uit elkaar te halen is.
sommige technic modellen zijn echt een crime daarin, doordat een model stevig moet zijn zitten ze vaak zo inelkaar dat uit elkaar halen ook bijna onmogelijk wordt.. zeker bij kleinere delen

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
alle zakken door elkaar dat is echt onhandig, zeker voor de grotere Technic bouwwerken

• sus

sus

10211 (grand emporium) voor 225,- 1x gebouwd, boekjes en doos erbij. Wat zouden jullie doen?

Is er wel een die ik mis in m’n straatje 🤔

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:18
Ik zou zeggen doen, maar tja, ik ken niet in uw beurs gluren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-05 21:59

Guardian1980

Lekker bezig

Zeehond schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:58:
  • Losse minigiguren.nl Website waar zeer veel losse minifiguurtjes kunnen worden besteld. Heeft ook een fysieke winkel in Blaricum
Tekstueel foutje, verder mooie OP d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sus

sus

Opgehaald. Was op 5km. Volledig compleet. Super vet

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Guardian1980 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:19:
[...]

Tekstueel foutje, verder mooie OP d:)b
Gefixed :Y). Die was mooi gekopieerd uit het vorige deeltje :P
sus schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:06:
10211 (grand emporium) voor 225,- 1x gebouwd, boekjes en doos erbij. Wat zouden jullie doen?

Is er wel een die ik mis in m’n straatje 🤔
In de straat staat deze wel erg mooi erbij. Het bouwen is wat minder interessant doordat je vaak dezelfde stappen moet uitvoeren.

Veel plezier in elk geval ermee :)

[Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 30-04-2019 21:47]

Select * from fish

• sus

sus

Blij ei hier. *O* Stond nog in elkaar, doet aan de binnenkant wat denken aan de bioscoop. Beetje leeg tov de modulars van nu, maar hij staat prima bij de andere 8 :) Van de week op het gemak uit elkaar, wassen/drogen/in zakjes en hem dan later zelf bouwen.

Mis nu nog:
* 10182 - Café Corner
* 10190 - Market Street
* 10185 - Green Grocer
* 10197 - Fire Brigade
* 10224 - Town Hall

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
I Love it when Bricks come together ;)
Vandaag de laatste onderdelen binnen gekregen en onderstaande moc's van Rebrickable gebouwd.

Ik vind ze een mooie toevoeging aan mijn Speed Champions O+
Komend weekend ga ik nog 2 moc's in elkaar zetten.
Het blijft een gedoe dat Bricklinken maar uiteindelijk heb je wel wat unieks :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
sus schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:09:
Blij ei hier. *O* Stond nog in elkaar, doet aan de binnenkant wat denken aan de bioscoop. Beetje leeg tov de modulars van nu, maar hij staat prima bij de andere 8 :) Van de week op het gemak uit elkaar, wassen/drogen/in zakjes en hem dan later zelf bouwen.

Mis nu nog:
* 10182 - Café Corner
* 10190 - Market Street
* 10185 - Green Grocer
* 10197 - Fire Brigade
* 10224 - Town Hall
Ga je voor alle modulars dan? Die Green Grocer is zowat onbetaalbaar momenteel.
Ik heb vorige week de Palace Cinema nog nieuw in doos voor 175euro opgehaald, ook erg blij mee!
Town Hall zou ik ook nog graag willen maar ook te duur vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Town Hall is ook maar erg kort te koop geweest. Pet Shop was eerder en ging er jaren later pas uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Momenteel bij de Humble Bundle een speciale LEGO game bundel. Misschien ook interessant voor de bouwers hier.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sus

sus

Marsman83 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:29:
[...]

Ga je voor alle modulars dan? Die Green Grocer is zowat onbetaalbaar momenteel.
Ik heb vorige week de Palace Cinema nog nieuw in doos voor 175euro opgehaald, ook erg blij mee!
Town Hall zou ik ook nog graag willen maar ook te duur vind ik.
Mocht ik er ooit eens betaalbaar tegenaan lopen wel, anders is het wishfull thinking :D Of hopen op een nieuwe release door Lego, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.

[Voor 8% gewijzigd door sus op 01-05-2019 11:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59

Player1S

Formerly known as L1nt

Gister was mijn dochter jarig en van mij kreeg ze de LEGO Friends Mia's Boomhut - 41335. Ze was er zo blij mee dat ze de doos zat te omhelzen op de bank. <3

Heb hem dus maar gelijk in elkaar gezet voor en met haar. Gelijk een excuus om mn ex beetje te negeren O-)

Boekje leek me erg dik voor de set maar werd me snel duidelijk. Zelf koop ik regelmatig een setje uit de COBI Small Army reeks (jaja, word in dit topic vast op neer gekeken :X ) en daar doen ze 3-4 stappen in 1 plaatje of als je iets 2x moet doen staat er gewoon bij dat je het 2x moet doen.
Bij LEGO doen ze echt alles stap voor stap.

maar heerlijk weer dat bouwen. Kan niet wachten tot beide oud genoeg zijn en we met z'n 3en urenlang kunnen grabbelen in de grote bak LEGO en lekker creatief bezig zijn.

En vrijdag krijgt ze nog LEGO Friends Kart Go-kart Diner - 41349 erbij wanneer we de verjaardag vieren voor de rest van de familie (doen de dag zelf alleen met mama, papa en oma's en dan later met eigen familie gecombineerd met haar broertje die begin april jarig is)

[Voor 14% gewijzigd door Player1S op 01-05-2019 12:36]

Player1s Twitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Hoe zijn de dochters bij jullie geïntroduceerd met Lego (Friends)? Hoe ging de overgang van Duplo naar "normaal" Lego? Ik kan me voorstellen dat een meisje na de Duplo leeftijd wat meer richting knutselen en poppen gaat (tot zover stereotyping :P ). Mijn dochter is nu dik 1,5 en de tweede die eraan komt is ook een meisje dus het wordt tijd dat ik me hierin ga verdiepen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
almightyarjen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:43:
Hoe zijn de dochters bij jullie geïntroduceerd met Lego (Friends)? Hoe ging de overgang van Duplo naar "normaal" Lego? Ik kan me voorstellen dat een meisje na de Duplo leeftijd wat meer richting knutselen en poppen gaat (tot zover stereotyping :P ). Mijn dochter is nu dik 1,5 en de tweede die eraan komt is ook een meisje dus het wordt tijd dat ik me hierin ga verdiepen :D
Ik lees mee, tweeling meiden van 2jr!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 17:46

Goverman

not loaded

Nou, hier hadden we dus een paar huisjes (Creator, winter village) en later ook Friends. Onze dochter ziet het als een soort poppenhuisje en is dan meer bezig met poppetjes die gaan slapen, douchen, eten etc. Ze speelt er best wel veel mee: role playing. Maar een week later kijkt ze er niet naar om en is het weer Duplo of de schommel of iets heel anders.

Ook speelt ze wel met autootjes, gereedschap en treintjes enzo. Maar dat komt ook omdat ze techniek wel interessant vindt O+

Laatst zag ze de Millennium Falcon staan (75105). Die wilde ze bouwen met papa O+ O+ O+ . We hebben gezegd dat dat mag als ze vijf is (dat is over twee jaar en een paar maanden aan de hand). Vond ze na een eerste teleurstelling acceptabel...

[Voor 11% gewijzigd door Goverman op 01-05-2019 12:54]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe zijn de dochters bij jullie geïntroduceerd met Lego (Friends)? Hoe ging de overgang van Duplo naar "normaal" Lego?
Mijn dochter (ze is nu 7 jaar) heeft de Duplo overgeslagen, en is eigenlijk meteen met Lego Friends begonnen toen ze een jaar of 3 / 4 was.. Daar heeft ze nu best veel van staan. Overigens gaat het haar vooral om het bouwen, eenmaal gebouwd speelt ze er niet zo veel meer mee.. Laatst had mijn vrouw de Kever gekregen van mij, die heeft mijn dochter grotendeels in elkaar gezet, want dat vond ze leuk. 8)7

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dochters geen idee. Oudste zoon hier is nu 3,5 en gaat met moeders boven de was doen. Daar staat mijn treinplaat en de rest van de lego. Hij zag een tracktor / hijskraan / auto, de rest is geschiedenis. En hij weet dat ie nog groter moet worden voor ie er echt mee mag spelen. Maar kunnen beiden niet wachten O+

Ergo: gewoon exposure aan het spul, dan volgt de rest vanzelf :)

[Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 01-05-2019 12:54]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:00
Die van mij zag toen ze een jaar of 3-4 was de lego friends in het speelgoedboek staan. Ze speelt ermee als rollen spel en ze probeert ook zelf huizen en kastelen te bouwen.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59

Player1S

Formerly known as L1nt

Weet het niet precies maar volgens mij zag ze het staan in een folder (rond sinterklaas) en wou dat hebben. Tenminste dat begreep ik van haar moeder.

Player1s Twitch

Acties:
  • +2Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:53:
Ergo: gewoon exposure aan het spul, dan volgt de rest vanzelf :)
Zo te zien aan de reacties staat hierboven idd wat er moet gebeuren :D

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Zo te zien aan de reacties staat hierboven idd wat er moet gebeuren :D
En ook exposure aan trein crashes, veel trein crashes >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014

Guardian1980

Lekker bezig

Mijn oudste was 2,5 toen ze mijn eerste modular zag staan, daar wilde ze meteen mee spelen. de Duplo heeft ze daarna bijna niet meer aangekeken. Toen hebben we maar de stap gemaakt naar Friends, vindt papa ook leuker om in elkaar te zetten >:)

Dus zoals anderen ook zeggen; gewoon aan blootstellen, dan komt het vanzelf goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieNL
sus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Mocht ik er ooit eens betaalbaar tegenaan lopen wel, anders is het wishfull thinking :D Of hopen op een nieuwe release door Lego, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.
Nieuwe release door Lego zou wel goed zijn, kunnen ze het gelijk even tweaken zoals de re-release Falcon en alles voor Parisian Restaurant een proper interieur geven ipv de kale boel. Maar zal wel lang op zich laten wachten als het al gebeurd, vooral nu ze naar de 50's van Amerika zijn overgestapt ipv het jaren 30 stijltje van Europa.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 22:09

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

hgkertjed schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:33:
[...]

Vinden je kinderen dat niet leuk? :*)
Nope. Die willen alleen met gebouwde objecten spelen. Totdat ze uit elkaar liggen en dan blijft het slingeren.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
magic_nl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:41:
Nope. Die willen alleen met gebouwde objecten spelen. Totdat ze uit elkaar liggen en dan blijft het slingeren.
Hier hetzelfde, het wordt gebouwd, valt langzaam uit elkaar bij het spelen en dan wordt er niet meer naar omgekeken en later als alles weer een keer bij elkaar is gezocht begint het weer van voren af aan. Het city en vooral Ninjago zit vaak slap in elkaar en ligt soms binnen een dag weer uit elkaar. Ik heb net het hele mijnbouw assortiment besteld, ben benieuwd hoe dat zich houdt.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Space invaders arcade :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

gold_dust schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:46:
[...]

Hier hetzelfde, het wordt gebouwd, valt langzaam uit elkaar bij het spelen en dan wordt er niet meer naar omgekeken en later als alles weer een keer bij elkaar is gezocht begint het weer van voren af aan. Het city en vooral Ninjago zit vaak slap in elkaar en ligt soms binnen een dag weer uit elkaar. Ik heb net het hele mijnbouw assortiment besteld, ben benieuwd hoe dat zich houdt.
Idem hier. En to add insult to injury, meestal liggen de kleinste blokjes verspreid door het huis en kijken ze je schaapachtig aan waarom je met de helft van de blokjes het oorspronkelijke ding niet meer in elkaar kan zetten.

• sus

sus

Uit elkaar is hier ook wel aan de orde. Maar, ze weten dat ze de boel gelijk in een bakje/schaaltje moeten doen en tot nu toe *klop* *klop* lijkt alles nog steeds compleet te blijven :)

Zelf nu bezig om de modulars uit elkaar te halen en controleer of ze compleet zijn (per verdieping en het boek ernaast terugbouwen, van achter naar voren dus). Dan in een gripzak en in de doos. Even ruimte maken voor andere dingen en straks weer de lol om de boel weer eens op te bouwen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 21:47
Zo, Tantive IV is besteld.

SPACESHIIIIP!

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 13:42
En, hebben jullie allemaal het nieuwe Stranger Things set (The Upside Down) al gezien? Ik had hem gedeeld op mn instagram, maar werd meteen bedreigd door jan en alleman.. Daarom toch maar weer verwijderd. Er gaan ook gekke berichten rond als deze: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

Hier staan nog wel foto's, maar helaas een stuk er afgeknipt: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

spoiler: een foto

[Voor 20% gewijzigd door keverjeroen op 03-05-2019 08:15]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 49090
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:12:
En, hebben jullie allemaal het nieuwe Stranger Things set (The Upside Down) al gezien? Ik had hem gedeeld op mn instagram, maar werd meteen bedreigd door jan en alleman.. Daarom toch maar weer verwijderd. Er gaan ook gekke berichten rond als deze: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

Hier staan nog wel foto's, maar helaas een stuk er afgeknipt: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

Ja zelf wel benieuwd en tevreden met het eerste resultaat. Qua minifigs wel jammer, dat er 3 ontbreken.

Volgens mij ook wel tof principe als je de achterkant ziet van de doos, dat je deze op set op 2 manieren kunt displayen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keverjeroen
Anoniem: 49090 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:16:
[...]

Ja zelf wel benieuwd en tevreden met het eerste resultaat. Qua minifigs wel jammer, dat er 3 ontbreken.

Volgens mij ook wel tof principe als je de achterkant ziet van de doos, dat je deze op set op 2 manieren kunt displayen.
Ik ben wel benieuwd hoe je het kan displayen. Of er een houder ofzo bijzit om het huis ondersteboven te zetten. En wie weet komen er meer sets met andere minifigs, of nog losse minifigs..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 49090
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:27:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je het kan displayen. Of er een houder ofzo bijzit om het huis ondersteboven te zetten. En wie weet komen er meer sets met andere minifigs, of nog losse minifigs..
Ja, nu nog lastig te zien, maar ben deze post ook tegen gekomen vrij veel beschreven details van de set.
Volgens mij zijn de bomen een soort houder.
https://web.stagram.com/p/Bw9rSgKpZ4a#multipleImages

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:36
En, hebben jullie allemaal het nieuwe Stranger Things set (The Upside Down) al gezien? Ik had hem gedeeld op mn instagram, maar werd meteen bedreigd door jan en alleman
Bedreigd? In godsnaam, waarom?

Over de set zelf: Ik vind weinig iconisch aan dat kleine saaie huisje, als je er niet eens naar binnen lijkt te kunnen en het niet vol met kerstverlichting hangt. Verder vallen de minifigs ook tegen, had veel meer uitgehaald kunnen worden :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keverjeroen
Brammos85 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Bedreigd? In godsnaam, waarom?

Over de set zelf: Ik vind weinig iconisch aan dat kleine saaie huisje, als je er niet eens naar binnen lijkt te kunnen en het niet vol met kerstverlichting hangt. Verder vallen de minifigs ook tegen, had veel meer uitgehaald kunnen worden :-(
Echt binnen een paar minuten kreeg ik reacties en privé berichten van veelal Lego fans die zeiden dat ze het gingen melden, dat ik het direct offline moest halen, dat Lego m'n account zou laten blokkeren etc. Toen dat door bleef gaan was ik er klaar mee en heb ik de foto's verwijderd.

Een oordeel over de set heb ik nog niet echt, eerst maar eens scherpe foto's er van zien, of een designer video..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:25
keverjeroen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:09:
[...]

Echt binnen een paar minuten kreeg ik reacties en privé berichten van veelal Lego fans die zeiden dat ze het gingen melden, dat ik het direct offline moest halen, dat Lego m'n account zou laten blokkeren etc. Toen dat door bleef gaan was ik er klaar mee en heb ik de foto's verwijderd.

Een oordeel over de set heb ik nog niet echt, eerst maar eens scherpe foto's er van zien, of een designer video..
Dat is echt raar. Dat je bedreigd wordt. Ik bedoel, ik kan googlen op naam en de setnummer en dan kan ik soiweso de foto's zien. Maar jij krijgt problemen als je op instagram post.... |:(

Ik ben wel benieuwd of de achterkant dicht geklapt kan worden. Ik heb weinig met lego waarvan de achterkant open is.

[Voor 7% gewijzigd door Loader op 03-05-2019 15:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

lego mag wat beter op hun personeel gaan letten als ze geen leaks willen hebben, zou niet mijn probleem vinden als ik het zou delen.

Acties:
  • +39Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
Mijn nieuwste creatie is eindelijk af 8)

Het is een 1:10 schaalmodel van een Lamborghini Huracan Performante:

Hij heeft de volgende functies:
- Werkend stuur
- AWD
- V10
- Vering met anti-rollbars
- Deuren en motorkap kunnen open
- Gedetailleerd interieur

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Jeroen Koopman schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:45:
Mijn nieuwste creatie is eindelijk af 8)

Het is een 1:10 schaalmodel van een Lamborghini Huracan Performante:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: MOC Lego 1:10 Lamborghini Huracan Performante]
Hij heeft de volgende functies:
- Werkend stuur
- AWD
- V10
- Vering met anti-rollbars
- Deuren en motorkap kunnen open
- Gedetailleerd interieur

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D
Heeeeel gaaf! Eigen ontwerp? Hoe lang ben je ermee bezig geweest?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
almightyarjen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Heeeeel gaaf! Eigen ontwerp? Hoe lang ben je ermee bezig geweest?
Bedankt! :) Het is inderdaad een eigen ontwerp, ik ben ermee begonnen eind augustus. Ik heb er niet constant aan gewerkt, maar voornamelijk in vakanties een weekends. Het heeft wel de nodige tijd gekost ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren eindelijk mijn 10240 opgebouwd, die lag al bijna 2 jaar op zolder. Hij werd maar niet meer waard, dus dan maar bouwen. Maareh, is het stom dat ik hem te groot vind? Ik heb ook de kleine X-wing, die vind ik veel leuker eigenlijk.

@Jeroen Koopman Gaaf ding zeg!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 21:43

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

zonoskar schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:30:
Gisteren eindelijk mijn 10240 opgebouwd, die lag al bijna 2 jaar op zolder. Hij werd maar niet meer waard, dus dan maar bouwen. Maareh, is het stom dat ik hem te groot vind? Ik heb ook de kleine X-wing, die vind ik veel leuker eigenlijk.

[Afbeelding]
Ik vind hem tof :) Maar dat heb ik meer bijna alle modellen die ik vroeger wilde hebben maar ze toen niet kreeg of met het zakgeld toch een PlayStation game kocht in plaats van Lego. Ergens zie ik mezelf ooit nog al die modellen kopen, maar dat gaat aanzienlijk in de kosten lopen.

Edit: ik zie dat deze uit 2013 is, er is toch ook nog een ouder/eerder model X-Wing en Tie Fighter?

[Voor 6% gewijzigd door FeaR op 04-05-2019 13:00]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 21:43

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Even geen zin om Deel 2 door te zoeken voor de goede quote. Maar de 42069 is hier nu af. Het was inderdaad een heel leuke build en de 115 euro meer dan waard. Model zelf is ook weer eens wat anders dan een gewone 4 x 4.

Andere vraag, al is het niveau gigantisch glazen bol: zou de prijs van €135,- de minimale zijn voor de James Bond DB5? Dat geld vind ik hem eigenlijk net niet waard maar ik wil hem wel hebben. Dus als het ding er straks opeens uit gaat door het succes van de Mustang en de DB5 dan €150,- of meer gaat kosten gaat het pijn doen. Echt zakken in prijs doet de DB5 ook niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Zal misschien wel deels komen doordat het een exclusieve is

Tijdens een dubbele vip punten actie is denk ik nog het beste moment of wanneer er een promotieset wordt weggegeven die de moeite waard is.

Select * from fish

Acties:
  • +12Henk 'm!

• caspervc
Ik heb eens een avondje met Stud.io lopen klooien. Leuk programma maar lastig alles te zoeken.Had een ideetje voor een amerikaanse brandweerwagen. Wil graag de eerste WIP met jullie delen. Hij is 8 studs breed. Weet nog niet hoe lang die wordt maar t is lastig alles goed op schaal te vinden. Ook zitten heel was speciale steentjes (brandweer logo's, metertjes op 1x1 ronde steentjes) niet in Stud.io.

Maar goed, eerste WIP:

Ga hem eerst eens heel lomp maken, maar wel met goede verhoudingen, Langzaam meer detail toevoegen )en de andere kant bouwen. Ook is er totaal nog geen interieur en ook geen sterke structuur voor het onderstel.

[Voor 16% gewijzigd door caspervc op 05-05-2019 22:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren was mijn neefje jarig, hij werd 4. Tijd voor zijn eerste Lego doos, de Ninjago 10755, Zane's ninjabootachtervolging (gevonden in de 50% bak van de Blokker). Bij het uitpakken werd al luidkeels geroepen LEGO, LEGO! haha. Alle andere kado's kregen even geen aandacht meer. Samen met zijn 5.5 jaar oude zusje hebben we de minifigs in elkaar gezet en het bootje, de 'tempel' heeft ie helemaal zelf gedaan (wel 2 kleine foutjes, maar goed, hij is 4). Viel me echt mee hoe goed zo'n jong jochie dat kan, de makkelijke handleiding helpt natuurlijk wel.

Ben benieuwd of hij er nog veel mee gaat spelen, maar van ons krijgt ie in het vervolg alleen nog Lego voor sinterklaas en zijn verjaardag :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

caspervc schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:13:
Ik heb eens een avondje met Stud.io lopen klooien. Leuk programma maar lastig alles te zoeken.Had een ideetje voor een amerikaanse brandweerwagen. Wil graag de eerste WIP met jullie delen. Hij is 8 studs breed. Weet nog niet hoe lang die wordt maar t is lastig alles goed op schaal te vinden. Ook zitten heel was speciale steentjes (brandweer logo's, metertjes op 1x1 ronde steentjes) niet in Stud.io.

Maar goed, eerste WIP:
[Afbeelding: WIP Fire engine]

Ga hem eerst eens heel lomp maken, maar wel met goede verhoudingen, Langzaam meer detail toevoegen )en de andere kant bouwen. Ook is er totaal nog geen interieur en ook geen sterke structuur voor het onderstel.
Leuk ontwerp! Heb je in Stud.io wel gekeken of de optie "decorated bricks on/off" (naast de search bar) aan staat? Stud.io heeft aardig wat decorated bricks in de library namelijk, komt direct uit de database van Bricklink.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapoen
FeaR schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:02:
Andere vraag, al is het niveau gigantisch glazen bol: zou de prijs van €135,- de minimale zijn voor de James Bond DB5? Dat geld vind ik hem eigenlijk net niet waard maar ik wil hem wel hebben. Dus als het ding er straks opeens uit gaat door het succes van de Mustang en de DB5 dan €150,- of meer gaat kosten gaat het pijn doen. Echt zakken in prijs doet de DB5 ook niet.
Volgens de historiek op brickwatch is deze set ooit gezakt tot € 116,67. Dat was na de feestdagen als ik de grafiek goed interpreteer. Sindsdien hangt de laagste prijs inderdaad rond de 135 euro.

Ik veronderstel dat die lagere prijs er kwam door één of andere flash sale op amazon of zo, en die zijn wat lastig te voorspellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppieNL
caspervc schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:13:

Maar goed, eerste WIP:
[Afbeelding: WIP Fire engine]

Als het een schaal model is van een bestaande wagen, stel ik voor Sariel's schaal tool te gebruiken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Disney 2 figures beschikbaar, 9stk besteld bij S@H; 2 dubbelen, geen mickey en geen uit de duck family .... wordt dus weer duur BL :+

project lego-room thuis eindelijk gestart *O* nog paar weken frotten, dan kan de lego uit de woon- slaapkamers :+ vriendin happy, ik happy :)

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:38:
project lego-room thuis eindelijk gestart *O* nog paar weken frotten, dan kan de lego uit de woon- slaapkamers :+ vriendin happy, ik happy :)
Vergeet vooral niet om foto's te posten van je manca... Lego room ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ach die vrouwen altijd! Toen mijn vriendin bij me introk moest de vitrine met vintage (technic) lego sets ook weg :D

Acties:
  • +4Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:07:
Ach die vrouwen altijd! Toen mijn vriendin bij me introk moest de vitrine met vintage (technic) lego sets ook weg :D
Die van mij (en haar zus) inmiddels aangestoken met Lego, ze stuurde stuurde me laatst Reddit link van de aanstaande Harry Potter sets, * himlims_ helemaal trots :) heb niets met Harry, maar dat modulair kasteel is best leuk en gedetailleerd.

//edit
Dat is geen kasteel, maar school... :X

[Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 06-05-2019 17:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hgkertjed
Disney 2 figures beschikbaar, 9stk besteld bij S@H; 2 dubbelen, geen mickey en geen uit de duck family .... wordt dus weer duur BL :+
Hier kwamen de figuurtjes afgelopen week binnen. Besteld via Clicknbrick. Voor €74, inclusief verzendkosten, heb ik alle figuurtjes, zonder dubbelen.
https://tweakers.net/ext/f/CU2E18HvM6TpioUtjI4IU4XY/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tokus
  • Laatst online: 29-05 08:17

Tokus

www.metalfan.nl

in de Lego store in Wijnegem stond afgelopen vrijdag een medewerker alle zakjes te bevoelen om een hele set te vinden voor een klant...

http://www.metalfan.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• caspervc
almightyarjen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Leuk ontwerp! Heb je in Stud.io wel gekeken of de optie "decorated bricks on/off" (naast de search bar) aan staat? Stud.io heeft aardig wat decorated bricks in de library namelijk, komt direct uit de database van Bricklink.
Ah daar ga ik ff naar kijken! tnx
Edit: en dat was de oplossing! _/-\o_ O+

[Voor 5% gewijzigd door caspervc op 06-05-2019 20:35]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• caspervc
Goed ik ben weer een stuk verder. Bezig geweest de voorkant en de achterkant. De cabine vind ik nog niet heel geweldig, daar moet ik wat mee verder. Achterkant wordt al goed naar mijn zin!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 21:58
Gaaf! Wellicht de studs op het dak nog wegwerken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

caspervc schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:11:
Goed ik ben weer een stuk verder. Bezig geweest de voorkant en de achterkant. De cabine vind ik nog niet heel geweldig, daar moet ik wat mee verder. Achterkant wordt al goed naar mijn zin!
leuk gedaan - misschien idee om zon vuvuzela bovenop de truck te maken bij de verlichting? In mijn beeldvorming hebben die amerikaanse trucks/veiligheidsdiensten een arsenaal aan signaal/tuters/bellen erop zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keverjeroen
Voor alle MOC'ers hier, je hebt nu een kans om jouw MOC een jaar ten toon te stellen in The Lego House in Billund.

Meer info: https://ideas.lego.com/bl...4b-402a-9d7d-a0d791f7ad35

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppieNL
Release van de Liebherr 9800 set lijkt verschoven te zijn naar oktober.

Wilde gok: problemen met de app. Zo niet, misschien een criticical design flaw.

Gooit wel wat roet in het eten van een projectje dat ik wilde doen in augustus. Dan maar klooien met PF.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 10:54
Vandaag een brickwatch mail gekregen dat de Architecture set voor Parijs afgeprijsd was bij Amazon.fr. Aangezien m'n lief dol is op Parijs was dat natuurlijk een mooi moederdag cadeau. En omdat ik zelf meer van Londen houdt, heb ik die Architecture set er ook maar gelijk bij gekocht. Kunnen we binnenkort weer lekker samen bouwen :).

Moet zeggen dat ik 25-30 euro wel een stuk prettiger vind qua prijsniveau dan de 50-60 euro die die sets in de S@H kosten...

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
almightyarjen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:07:
Waarom, dat oude studded Technic is toch juist het mooiste? :D

Ik zit nog wat rond te kijken voor een Technic model, alleen de kleine rode brandweerwagen 42075 heb ik van de huidige collectie. De rode kraan 42082 vind ik het net niet hebben, de Volvo laadschop 42081 is een misschien.

Ik vind de sets uit de voorgaande jaren meer hebben zoals de Volvo kraan pneumatische kraan 42053 of de Mercedes Arocs 42043. Maar dat wordt (duur) bricklinken. Het lijkt er op dat Lego even een zwak jaar heeft op Technic gebied.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

gold_dust schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:14:
[...]

Waarom, dat oude studded Technic is toch juist het mooiste? :D

Ik zit nog wat rond te kijken voor een Technic model, alleen de kleine rode brandweerwagen 42075 heb ik van de huidige collectie. De rode kraan 42082 vind ik het net niet hebben, de Volvo laadschop 42081 is een misschien.

Ik vind de sets uit de voorgaande jaren meer hebben zoals de Volvo kraan pneumatische kraan 42053 of de Mercedes Arocs 42043. Maar dat wordt (duur) bricklinken. Het lijkt er op dat Lego even een zwak jaar heeft op Technic gebied.
Ik vind studded technic nog steeds geweldig hoor :D
Ik heb een paar jaar geleden de Arocs gekocht, de eerst technic set in 15 jaar. De technic modellen daarna werd ik niet echt warm van dus ik wacht ook geduldig af, ook de Liebherr van dit jaar is niet echt mijn ding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 14:04
AppieNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:04:
Release van de Liebherr 9800 set lijkt verschoven te zijn naar oktober.

Wilde gok: problemen met de app. Zo niet, misschien een criticical design flaw.

Gooit wel wat roet in het eten van een projectje dat ik wilde doen in augustus. Dan maar klooien met PF.
Ik gok eerder op problemen met de app dan met het model, al kan het ook zijn dat ze na de slecht werkende BWE het nu wat beter willen doen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keverjeroen
Wat zou dit gaan worden? Enkel editen voor Stud.io, of zal er een service bij komen om de real life parts te bestellen? https://www.bricklink.com/v3/build/partdesigner.page

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:52

Shin_Alu

Ranger/Ninja

FeaR schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:57:
[...]

Ik vind hem tof :) Maar dat heb ik meer bijna alle modellen die ik vroeger wilde hebben maar ze toen niet kreeg of met het zakgeld toch een PlayStation game kocht in plaats van Lego. Ergens zie ik mezelf ooit nog al die modellen kopen, maar dat gaat aanzienlijk in de kosten lopen.

Edit: ik zie dat deze uit 2013 is, er is toch ook nog een ouder/eerder model X-Wing en Tie Fighter?
Klopt de eerste UCS X-Wing komt uit 2000

Dat was de 7191

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

keverjeroen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:18:
Wat zou dit gaan worden? Enkel editen voor Stud.io, of zal er een service bij komen om de real life parts te bestellen? https://www.bricklink.com/v3/build/partdesigner.page

[Afbeelding]
Ik denk dat dit wel wat kan worden, een soort sticker service voor Lego oid. Tot nu toe was Bricklink 'alleen software' dus ik neem aan dat ze voor de daadwerkelijke productie van stickers een derde partij gaan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:18
https://www.ad.nl/binnenl...970-000-te-gaan~a8c9211d/

3 t/m 10 jaar......... Dat worden de neefjes lenen 8)7
Pagina: 1 2 3 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee