Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 9
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Topicstarter

Het Grote Lego Topic - Deel 6

Deeltje 6 van "Het grote lego topic". Ben je op zoek naar de vorige delen? klik op het pijltje achter de topic titel.

Introductie

Wie is er niet groot mee geworden? Lego! Zoals de makers zelf zeggen: het is helemaal niet alleen voor kinderen, het is voor iedereen van 0-99 jaar!
De meeste mensen zullen weten dat Lego een Deense speelgoedfabrikant is, maar minder mensen weten dat het allemaal begon met houten speelgoed. Volgens de overlevering begon Ole Kirk Christiansen in 1932 met de productie, waarna het na 2 jaar Lego ging heten. Vijftien jaar na de start van het bedrijf begonnen ze al met het gebruik van plastic. Pas in 1958 werd het huidige design geïntroduceerd zoals we dat nu kennen. Inmiddels doet Lego veel meer dan plastic blokjes maken en bestaat er uitgebreide Lego merchandise, zijn er Lego Events, Lego Parken, Lego Kleding en een enorme Lego Fanbase. Er zijn nu ook fysieke Lego winkels, onder andere in Wijnegem, Belgie, Hamburg, Duitsland, Londen, UK en tientallen in Verenigde Staten (o.a. New York City, Los Angeles, Washington). Bekijk hier de volledige lijst.

History

Lego gaat inmiddels dus al heel wat jaartjes mee en heeft gedurende de jaren ook flinke stappen gemaakt.

Jaren 60
In de jaren 60 kwamen er nog lang niet zoveel setjes uit als nu en waren ze nog een stuk minder gedetailleerd. Er waren een stuk minder kleurtjes voor hand en ook het aantal verschillende onderdelen was een stuk beperkter. Veelal waren het sets met steentjes waar vervolgens zelf iets mee gebouwd kon worden.
Jaren 70
In de jaren 70 zien er meer thema's het licht waaronder een van de populairste, het politie thema wat tegenwoordig on lego city valt. Ook kwamen er treinen met rails (destijds nog blauw) en andere sets zoals een kasteel.
Jaren 75-89
Lego maakt flinke stappen. Er worden nieuwe thema's geïntroduceerd zoals piraten, ridders, space, technik en er kwamen verschillende nieuwe kleuren beschikbaar zoals rose. Het aantal sets neemt flink toe waar het in de jaren 70 nog maar tientallen waren zijn het er nu in de 100 per jaar.

Jaren 90
In de jaren 90 gaat Lego verder op het pad ingeslagen in de jaren daarvoor. Meer sets, meer details, en nieuwe kleuren. Het aantal unieke sets stijgt tot ver boven de 200, terwijl het aantal nieuwe onderdelen tegelijk meestijgt. Er wordt een nieuw treinensysteem geintroduceerd op basis van 9Volt. In 1998 brengt Lego Mindstorms uit waarmee geprogrammeerd kan worden, inmiddels zijn er al verschillende sensoren en sets verschenen. In de En in 1999 brengt Lego voor het eerst de zeer succesvolle Star Wars lijn uit.

Officiele Lego Channel

Jaren 00
Lego behaalt steeds meer succes met het uitbrengen van sets gebaseerd op bekende merken/ films zoals Star Wars, Harry Potter, Spongebob en Formule 1, Maersk of olieproducenten. De sets gebaseerd op films zoals Star Wars bestaan op dde dag van vandaag nog altijd waarbij er regelmatig nieuwe sets worden uitgebracht.

Rond de eeuwwisseling ziet Lego steeds meer in het commerciele success van het combineren van bekende merken (Star Wars, Harry Potter, Formule 1, olieproducenten, Maersk) met lego sets. De sets op basis van films vloeien voort uit een deal met Disney (en Pixar), en bestaat tot de dag van vandaag. Een van de duurste sets op dat moment, de 10179-1, de Ultimate Collector's Millenium Falcon zag het licht. De Creator series - die eigenlijk al eind jaren 90 was begonnen wordt volwassen in de jaren 00, en ook het meer volwassen aandoende Architecture theme ziet het licht. In 2007 brengt Lego de eerste Lego Modular (de Cafe Corner) uit, en wordt in de jaren daarna gevolgd door 11 sets. Tesamen moeten ze een uitdaging vormen voor de doorgewinterde bouwers.

Jaren 10
In de afgelopen paar jaar kiest Lego voor actieve deelname van gebruikers. Zo bestaat er de mogelijkheid om via https://ideas.lego.com/#all (eerder Cuusoo) ideen in te sturen welke, met voldoende support en goedkeuring, een echte beschikbare set kunnen worden. Onderdelen kunnen per stuk worden gekocht in de Pick a Brick Shop en Lego Winkels schieten als paddestoelen uit de lucht. Nieuwe thema's zoals Atlantis, Alien Conquest en Ninjago zien het licht waarbij laatst genoemde nog steed bestaat.

Inmiddels nemen het aantal steentjes steeds meer toe en ook de verschillende minifiguurtjes worden meer en meer met in 2016 een lego baby minifiguurtje. Inmiddels is lego al veel meer dan alleen het plastic steentje, zo zijn er film gemaakt met lego mini figuren in de hoofdrol en games voor verschillende platformen. In 2017 is het 10 jarig bestaan van de modular serie wat gevierd werd met een extra groot gebouw, de Assembly-Square.

heden
Er verschijnen jaarlijks nog altijd vele sets in verschillende thema's. De modulars zijn nog altijd immens populair, maar ook lego technics, Lego City en meer. Nieuwe soorten sets zoals de eerste set met een Lego achtbaan verschijnen. Daarnaast experimenteert Lego momenteel druk met duurzamere alternatieven voor het klassieke plastic steentje. Dit zorgde vorig jaar augustus voor de eerste voor consumenten beschikbare steentje gemaakt uit suikerriet. Ook mochten we vorig jaar de eerste door een mens bestuurbare auto aanschouwen.

Voor dit jaar kunnen we nog onder andere nieuwe Lego Harry Potter sets verwachten. Voor Lego Ideas zijn de LEGO 21317 Steamboat Willie en een Flintstones set uit. Voor de Creator expert liefhebber is er de Creator Expert 1967 Ford Mustang.
Officiele Lego Channel

Lego thema's

Een aantal populaire Lego thema's:

Waar koop ik nu onder andere dat spul oOo

Lego is hot! Oudere en zeldzame sets en onderdelen gaan als warme broodjes over de toonbank. Er is dan ook een levendige handel in Lego online, zowel tweedehands als nieuw, als collectibles. Links naar een aantal aanbieders van Lego.

Websites

Hieronder een lijstje met een aantal websites:

Tot slot

Nog 2 video's :)

Officiele Lego Channel

Officiele Lego Channel

LEGO Aanbiedingen
Kijk hier voor de meest recente LEGO aanbiedingen

LEGO Chrome Extensie
LEGO chrome extensie
Deze extensie gemaakt door user Pin0

Bronnen
Wiki Lego Pagina
Lego Website
Brickset

Met dank aan Shaidar en Keida voor vorige Lego topics!

Zeehond wijzigde deze reactie 30-04-2019 21:41 (255%)

Dark theme custom css select * from Fish;

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
TS geüpdatet met actuele informatie en video's van recentere sets *O*.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Bedankt. Nog even zojuist de tabel gerepareerd uit de ts zodat deze ook leesbaar blijft op een smartphone :P.

Ik moet nog altijd de corner garage in huis halen, maar eerst zal ik ruimte vrij moeten maken daarvoor. In mijn laatste stad moest ik al het reuzenrad eruit laten wegens ruimte gebrek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:23

almightyarjen

When does the hurting stop?

sus schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:11:
Wat ik me wel serieus afvraag is waarom ik steeds vaker zie dat ipv een 1x4 plankje er een wordt gepakt waar de middelste 2 ontbreken - gewoon glad dus - waar dan iets op wordt gebouwd waar je voor mijn gevoel alle 4 de punten nodig hebt, ipv een hele constructie om later de boel alsnog stabiel te krijgen.
Mijn theorie is dat ze dat doen omdat het minder materiaal kost. Het materiaal van die twee missende nopjes wordt bespaard op deze manier. Lijkt weinig, maar in de hoeveelheden waarin Lego produceert zou dit nog wel wat kosten kunnen besparen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hgkertjed
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 17:43
magic_nl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:09:
Was er maar een makkelijke manier om dat uit te sorteren.
Vinden je kinderen dat niet leuk? :*)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hgkertjed
Kapoen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:12:
[...]

Ik gebruik het deksel van deze set, dat lijkt ook op een dienblad met randen:
[Afbeelding]

De noppen zijn ook hol aan de binnenkant, dus te gebruiken om kleine onderdelen te sorteren.
Zo'n bak of dienblad ziet er ook veel degelijker uit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14-10 16:12

Guardian1980

Lekker bezig

Zeehond schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:58:
  • Losse minigiguren.nl Website waar zeer veel losse minifiguurtjes kunnen worden besteld. Heeft ook een fysieke winkel in Blaricum
Tekstueel foutje, verder mooie OP d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-10 21:10

sus

is druk :+

Opgehaald. Was op 5km. Volledig compleet. Super vet

Te huur: webspace

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-10 23:54
I Love it when Bricks come together ;)
Vandaag de laatste onderdelen binnen gekregen en onderstaande moc's van Rebrickable gebouwd.

Ik vind ze een mooie toevoeging aan mijn Speed Champions O+
Komend weekend ga ik nog 2 moc's in elkaar zetten.
Het blijft een gedoe dat Bricklinken maar uiteindelijk heb je wel wat unieks :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Momenteel bij de Humble Bundle een speciale LEGO game bundel. Misschien ook interessant voor de bouwers hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-10 20:46

Player1S

Formerly known as L1nt

Gister was mijn dochter jarig en van mij kreeg ze de LEGO Friends Mia's Boomhut - 41335. Ze was er zo blij mee dat ze de doos zat te omhelzen op de bank. <3

Heb hem dus maar gelijk in elkaar gezet voor en met haar. Gelijk een excuus om mn ex beetje te negeren O-)

Boekje leek me erg dik voor de set maar werd me snel duidelijk. Zelf koop ik regelmatig een setje uit de COBI Small Army reeks (jaja, word in dit topic vast op neer gekeken :X ) en daar doen ze 3-4 stappen in 1 plaatje of als je iets 2x moet doen staat er gewoon bij dat je het 2x moet doen.
Bij LEGO doen ze echt alles stap voor stap.

maar heerlijk weer dat bouwen. Kan niet wachten tot beide oud genoeg zijn en we met z'n 3en urenlang kunnen grabbelen in de grote bak LEGO en lekker creatief bezig zijn.

En vrijdag krijgt ze nog LEGO Friends Kart Go-kart Diner - 41349 erbij wanneer we de verjaardag vieren voor de rest van de familie (doen de dag zelf alleen met mama, papa en oma's en dan later met eigen familie gecombineerd met haar broertje die begin april jarig is)

Player1S wijzigde deze reactie 01-05-2019 12:36 (14%)

Player1S: Mixer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-10 20:54
almightyarjen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:43:
Hoe zijn de dochters bij jullie geïntroduceerd met Lego (Friends)? Hoe ging de overgang van Duplo naar "normaal" Lego? Ik kan me voorstellen dat een meisje na de Duplo leeftijd wat meer richting knutselen en poppen gaat (tot zover stereotyping :P ). Mijn dochter is nu dik 1,5 en de tweede die eraan komt is ook een meisje dus het wordt tijd dat ik me hierin ga verdiepen :D
Ik lees mee, tweeling meiden van 2jr!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-10 20:08

Goverman

not loaded

Hoe zijn de dochters bij jullie geïntroduceerd met Lego (Friends)? Hoe ging de overgang van Duplo naar "normaal" Lego? Ik kan me voorstellen dat een meisje na de Duplo leeftijd wat meer richting knutselen en poppen gaat (tot zover stereotyping :P ). Mijn dochter is nu dik 1,5 en de tweede die eraan komt is ook een meisje dus het wordt tijd dat ik me hierin ga verdiepen :D
Nou, hier hadden we dus een paar huisjes (Creator, winter village) en later ook Friends. Onze dochter ziet het als een soort poppenhuisje en is dan meer bezig met poppetjes die gaan slapen, douchen, eten etc. Ze speelt er best wel veel mee: role playing. Maar een week later kijkt ze er niet naar om en is het weer Duplo of de schommel of iets heel anders.

Ook speelt ze wel met autootjes, gereedschap en treintjes enzo. Maar dat komt ook omdat ze techniek wel interessant vindt O+

Laatst zag ze de Millennium Falcon staan (75105). Die wilde ze bouwen met papa O+ O+ O+ . We hebben gezegd dat dat mag als ze vijf is (dat is over twee jaar en een paar maanden aan de hand). Vond ze na een eerste teleurstelling acceptabel...

Goverman wijzigde deze reactie 01-05-2019 12:54 (11%)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Hoe zijn de dochters bij jullie geïntroduceerd met Lego (Friends)? Hoe ging de overgang van Duplo naar "normaal" Lego?
Mijn dochter (ze is nu 7 jaar) heeft de Duplo overgeslagen, en is eigenlijk meteen met Lego Friends begonnen toen ze een jaar of 3 / 4 was.. Daar heeft ze nu best veel van staan. Overigens gaat het haar vooral om het bouwen, eenmaal gebouwd speelt ze er niet zo veel meer mee.. Laatst had mijn vrouw de Kever gekregen van mij, die heeft mijn dochter grotendeels in elkaar gezet, want dat vond ze leuk. 8)7

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dochters geen idee. Oudste zoon hier is nu 3,5 en gaat met moeders boven de was doen. Daar staat mijn treinplaat en de rest van de lego. Hij zag een tracktor / hijskraan / auto, de rest is geschiedenis. En hij weet dat ie nog groter moet worden voor ie er echt mee mag spelen. Maar kunnen beiden niet wachten O+

Ergo: gewoon exposure aan het spul, dan volgt de rest vanzelf :)

The Eagle wijzigde deze reactie 01-05-2019 12:54 (10%)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:01
Die van mij zag toen ze een jaar of 3-4 was de lego friends in het speelgoedboek staan. Ze speelt ermee als rollen spel en ze probeert ook zelf huizen en kastelen te bouwen.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-10 20:46

Player1S

Formerly known as L1nt

Weet het niet precies maar volgens mij zag ze het staan in een folder (rond sinterklaas) en wou dat hebben. Tenminste dat begreep ik van haar moeder.

Player1S: Mixer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:53:
Ergo: gewoon exposure aan het spul, dan volgt de rest vanzelf :)
Zo te zien aan de reacties staat hierboven idd wat er moet gebeuren :D

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:49
almightyarjen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Zo te zien aan de reacties staat hierboven idd wat er moet gebeuren :D
En ook exposure aan trein crashes, veel trein crashes >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Mijn oudste was 2,5 toen ze mijn eerste modular zag staan, daar wilde ze meteen mee spelen. de Duplo heeft ze daarna bijna niet meer aangekeken. Toen hebben we maar de stap gemaakt naar Friends, vindt papa ook leuker om in elkaar te zetten >:)

Dus zoals anderen ook zeggen; gewoon aan blootstellen, dan komt het vanzelf goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:16
sus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Mocht ik er ooit eens betaalbaar tegenaan lopen wel, anders is het wishfull thinking :D Of hopen op een nieuwe release door Lego, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.
Nieuwe release door Lego zou wel goed zijn, kunnen ze het gelijk even tweaken zoals de re-release Falcon en alles voor Parisian Restaurant een proper interieur geven ipv de kale boel. Maar zal wel lang op zich laten wachten als het al gebeurd, vooral nu ze naar de 50's van Amerika zijn overgestapt ipv het jaren 30 stijltje van Europa.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 18-10 20:35
magic_nl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:41:
Nope. Die willen alleen met gebouwde objecten spelen. Totdat ze uit elkaar liggen en dan blijft het slingeren.
Hier hetzelfde, het wordt gebouwd, valt langzaam uit elkaar bij het spelen en dan wordt er niet meer naar omgekeken en later als alles weer een keer bij elkaar is gezocht begint het weer van voren af aan. Het city en vooral Ninjago zit vaak slap in elkaar en ligt soms binnen een dag weer uit elkaar. Ik heb net het hele mijnbouw assortiment besteld, ben benieuwd hoe dat zich houdt.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Space invaders arcade :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-10 12:36
En, hebben jullie allemaal het nieuwe Stranger Things set (The Upside Down) al gezien? Ik had hem gedeeld op mn instagram, maar werd meteen bedreigd door jan en alleman.. Daarom toch maar weer verwijderd. Er gaan ook gekke berichten rond als deze: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

Hier staan nog wel foto's, maar helaas een stuk er afgeknipt: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

spoiler: een foto

keverjeroen wijzigde deze reactie 03-05-2019 08:15 (20%)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grave
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:50

Grave

Neverending Knowledge

keverjeroen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:27:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je het kan displayen. Of er een houder ofzo bijzit om het huis ondersteboven te zetten. En wie weet komen er meer sets met andere minifigs, of nog losse minifigs..
Ja, nu nog lastig te zien, maar ben deze post ook tegen gekomen vrij veel beschreven details van de set.
Volgens mij zijn de bomen een soort houder.
https://web.stagram.com/p/Bw9rSgKpZ4a#multipleImages

winning doesn't matter understanding does

Acties:
  • +38Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-10 17:24
Mijn nieuwste creatie is eindelijk af 8)

Het is een 1:10 schaalmodel van een Lamborghini Huracan Performante:

Hij heeft de volgende functies:
- Werkend stuur
- AWD
- V10
- Vering met anti-rollbars
- Deuren en motorkap kunnen open
- Gedetailleerd interieur

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Jeroen Koopman schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:45:
Mijn nieuwste creatie is eindelijk af 8)

Het is een 1:10 schaalmodel van een Lamborghini Huracan Performante:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: MOC Lego 1:10 Lamborghini Huracan Performante]
Hij heeft de volgende functies:
- Werkend stuur
- AWD
- V10
- Vering met anti-rollbars
- Deuren en motorkap kunnen open
- Gedetailleerd interieur

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D
Heeeeel gaaf! Eigen ontwerp? Hoe lang ben je ermee bezig geweest?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-10 17:24
almightyarjen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Heeeeel gaaf! Eigen ontwerp? Hoe lang ben je ermee bezig geweest?
Bedankt! :) Het is inderdaad een eigen ontwerp, ik ben ermee begonnen eind augustus. Ik heb er niet constant aan gewerkt, maar voornamelijk in vakanties een weekends. Het heeft wel de nodige tijd gekost ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren eindelijk mijn 10240 opgebouwd, die lag al bijna 2 jaar op zolder. Hij werd maar niet meer waard, dus dan maar bouwen. Maareh, is het stom dat ik hem te groot vind? Ik heb ook de kleine X-wing, die vind ik veel leuker eigenlijk.

@Jeroen Koopman Gaaf ding zeg!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-10 17:36
Ik heb eens een avondje met Stud.io lopen klooien. Leuk programma maar lastig alles te zoeken.Had een ideetje voor een amerikaanse brandweerwagen. Wil graag de eerste WIP met jullie delen. Hij is 8 studs breed. Weet nog niet hoe lang die wordt maar t is lastig alles goed op schaal te vinden. Ook zitten heel was speciale steentjes (brandweer logo's, metertjes op 1x1 ronde steentjes) niet in Stud.io.

Maar goed, eerste WIP:

Ga hem eerst eens heel lomp maken, maar wel met goede verhoudingen, Langzaam meer detail toevoegen )en de andere kant bouwen. Ook is er totaal nog geen interieur en ook geen sterke structuur voor het onderstel.

caspervc wijzigde deze reactie 05-05-2019 22:15 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren was mijn neefje jarig, hij werd 4. Tijd voor zijn eerste Lego doos, de Ninjago 10755, Zane's ninjabootachtervolging (gevonden in de 50% bak van de Blokker). Bij het uitpakken werd al luidkeels geroepen LEGO, LEGO! haha. Alle andere kado's kregen even geen aandacht meer. Samen met zijn 5.5 jaar oude zusje hebben we de minifigs in elkaar gezet en het bootje, de 'tempel' heeft ie helemaal zelf gedaan (wel 2 kleine foutjes, maar goed, hij is 4). Viel me echt mee hoe goed zo'n jong jochie dat kan, de makkelijke handleiding helpt natuurlijk wel.

Ben benieuwd of hij er nog veel mee gaat spelen, maar van ons krijgt ie in het vervolg alleen nog Lego voor sinterklaas en zijn verjaardag :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

caspervc schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:13:
Ik heb eens een avondje met Stud.io lopen klooien. Leuk programma maar lastig alles te zoeken.Had een ideetje voor een amerikaanse brandweerwagen. Wil graag de eerste WIP met jullie delen. Hij is 8 studs breed. Weet nog niet hoe lang die wordt maar t is lastig alles goed op schaal te vinden. Ook zitten heel was speciale steentjes (brandweer logo's, metertjes op 1x1 ronde steentjes) niet in Stud.io.

Maar goed, eerste WIP:
[Afbeelding: WIP Fire engine]

Ga hem eerst eens heel lomp maken, maar wel met goede verhoudingen, Langzaam meer detail toevoegen )en de andere kant bouwen. Ook is er totaal nog geen interieur en ook geen sterke structuur voor het onderstel.
Leuk ontwerp! Heb je in Stud.io wel gekeken of de optie "decorated bricks on/off" (naast de search bar) aan staat? Stud.io heeft aardig wat decorated bricks in de library namelijk, komt direct uit de database van Bricklink.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Disney 2 figures beschikbaar, 9stk besteld bij S@H; 2 dubbelen, geen mickey en geen uit de duck family .... wordt dus weer duur BL :+

project lego-room thuis eindelijk gestart *O* nog paar weken frotten, dan kan de lego uit de woon- slaapkamers :+ vriendin happy, ik happy :)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:38:
project lego-room thuis eindelijk gestart *O* nog paar weken frotten, dan kan de lego uit de woon- slaapkamers :+ vriendin happy, ik happy :)
Vergeet vooral niet om foto's te posten van je manca... Lego room ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ach die vrouwen altijd! Toen mijn vriendin bij me introk moest de vitrine met vintage (technic) lego sets ook weg :D

Acties:
  • +4Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:07:
Ach die vrouwen altijd! Toen mijn vriendin bij me introk moest de vitrine met vintage (technic) lego sets ook weg :D
Die van mij (en haar zus) inmiddels aangestoken met Lego, ze stuurde stuurde me laatst Reddit link van de aanstaande Harry Potter sets, * himlims_ helemaal trots :) heb niets met Harry, maar dat modulair kasteel is best leuk en gedetailleerd.

//edit
Dat is geen kasteel, maar school... :X

himlims_ wijzigde deze reactie 06-05-2019 17:15 (12%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hgkertjed
himlims_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:38:
Disney 2 figures beschikbaar, 9stk besteld bij S@H; 2 dubbelen, geen mickey en geen uit de duck family .... wordt dus weer duur BL :+
Hier kwamen de figuurtjes afgelopen week binnen. Besteld via Clicknbrick. Voor €74, inclusief verzendkosten, heb ik alle figuurtjes, zonder dubbelen.
https://tweakers.net/ext/f/CU2E18HvM6TpioUtjI4IU4XY/thumb.jpg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• caspervc
almightyarjen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Leuk ontwerp! Heb je in Stud.io wel gekeken of de optie "decorated bricks on/off" (naast de search bar) aan staat? Stud.io heeft aardig wat decorated bricks in de library namelijk, komt direct uit de database van Bricklink.
Ah daar ga ik ff naar kijken! tnx
Edit: en dat was de oplossing! _/-\o_ O+

caspervc wijzigde deze reactie 06-05-2019 20:35 (5%)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• caspervc
Goed ik ben weer een stuk verder. Bezig geweest de voorkant en de achterkant. De cabine vind ik nog niet heel geweldig, daar moet ik wat mee verder. Achterkant wordt al goed naar mijn zin!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08:19
Gaaf! Wellicht de studs op het dak nog wegwerken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

caspervc schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:11:
Goed ik ben weer een stuk verder. Bezig geweest de voorkant en de achterkant. De cabine vind ik nog niet heel geweldig, daar moet ik wat mee verder. Achterkant wordt al goed naar mijn zin!
leuk gedaan - misschien idee om zon vuvuzela bovenop de truck te maken bij de verlichting? In mijn beeldvorming hebben die amerikaanse trucks/veiligheidsdiensten een arsenaal aan signaal/tuters/bellen erop zitten.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-10 19:10
Vandaag een brickwatch mail gekregen dat de Architecture set voor Parijs afgeprijsd was bij Amazon.fr. Aangezien m'n lief dol is op Parijs was dat natuurlijk een mooi moederdag cadeau. En omdat ik zelf meer van Londen houdt, heb ik die Architecture set er ook maar gelijk bij gekocht. Kunnen we binnenkort weer lekker samen bouwen :).

Moet zeggen dat ik 25-30 euro wel een stuk prettiger vind qua prijsniveau dan de 50-60 euro die die sets in de S@H kosten...

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-10 12:36
Wat zou dit gaan worden? Enkel editen voor Stud.io, of zal er een service bij komen om de real life parts te bestellen? https://www.bricklink.com/v3/build/partdesigner.page

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

keverjeroen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:18:
Wat zou dit gaan worden? Enkel editen voor Stud.io, of zal er een service bij komen om de real life parts te bestellen? https://www.bricklink.com/v3/build/partdesigner.page

[Afbeelding]
Ik denk dat dit wel wat kan worden, een soort sticker service voor Lego oid. Tot nu toe was Bricklink 'alleen software' dus ik neem aan dat ze voor de daadwerkelijke productie van stickers een derde partij gaan gebruiken.

Acties:
  • +21Henk 'm!

• caspervc
Zo hij is klaar!

Heb de afgelopen twee avonden besteed aan het maken van een stappenbouwplan, interne structuur en bouwbaarheid. Hij is volgens Stud.io stabiel en goed bouwbaar :-)
472 stukjes, en net zo lang als de grote versie van de F40, en 8 studs breed. Zit er aan te denken hem echt te bestellen, moet dan via bricklink bij 8 verkopers kopen. Iets meer dan 80 euro in totaal zegt ie.

Hier twee plaatjes. Interieur zit er in (stoelen voor 5 poppetjes en dash met stuurtje en meters, dak is zoals gesuggereerd studloos afgewerkt en er zit een hoorn (fufuzela) op :)
Heb ook de deuren vervangen door zelfgemaakte deuren van 2 breed (breder kon niet ivm wielkast). Hierdoor kon ik een mooie gele kenmerkende bies op de zijkant maken, en de ramensectie een witte onderrand geven. Staat ook wel wat sjieker.

Plaatjes!

(en deze had ik als voorbeeld genomen btw.

caspervc wijzigde deze reactie 08-05-2019 23:25 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:09
Tokus schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:45:
[...]

in de Lego store in Wijnegem stond afgelopen vrijdag een medewerker alle zakjes te bevoelen om een hele set te vinden voor een klant...
Voor een exacte uitleg hoe je alle figuren blind kunt vinden in de doos: (blijkbaar is de indeling nagenoeg identiek voor elke set)

YouTube: Eine kleine Hilfe, wie Ihr die Disney 2-Figuren aus der LEGO®-Box fi...

Samenvatting: kwik/kwek/kwak zijn maar 2x aanwezig, die zitten middenvoor (2), rechtsvoor (2), linksachter rechtsachter. Wil je de hele set 1x: koop de hele rechterrij plus middenachter :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-10 10:54
Zonder extra ruimte zullen die deuren niet open kunnen helaas.. door de dikte van de deur is het nu in principe een 'gewoon' blokje geworden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 18-10 14:36
caspervc schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:23:
Zo hij is klaar!

Heb de afgelopen twee avonden besteed aan het maken van een stappenbouwplan, interne structuur en bouwbaarheid. Hij is volgens Stud.io stabiel en goed bouwbaar :-)
472 stukjes, en net zo lang als de grote versie van de F40, en 8 studs breed. Zit er aan te denken hem echt te bestellen, moet dan via bricklink bij 8 verkopers kopen. Iets meer dan 80 euro in totaal zegt ie.

Hier twee plaatjes. Interieur zit er in (stoelen voor 5 poppetjes en dash met stuurtje en meters, dak is zoals gesuggereerd studloos afgewerkt en er zit een hoorn (fufuzela) op :)
Heb ook de deuren vervangen door zelfgemaakte deuren van 2 breed (breder kon niet ivm wielkast). Hierdoor kon ik een mooie gele kenmerkende bies op de zijkant maken, en de ramensectie een witte onderrand geven. Staat ook wel wat sjieker.

Plaatjes!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

(en deze had ik als voorbeeld genomen btw.
Je brandweerwagen ziet er leuk uit, maar er zijn een aantal dingentjes die ik persoonlijk zou aanpassen om hem er (in mijn ogen) beter uit te laten zien.

Maak de voorgrill grijs of nog beter gebruik grill plates in de kleur metallic silver

Plaats ramen/vensters in de deuren: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/1/2377c02.png of

vervang de witte brick-build raam spijlen met panels
dan ziet het geheel er minder massief uit

Werkende deuren zijn overigens wat mij betreft niet noodzakelijk, de meeste recente brandweerwagens van Lego zelf hebben ook geen echte deuren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lees op; https://www.bouwsteentjes...visuals-lego-hidden-side/ over de nieuwe serie; hidden side

benieuwd hoe dit uitpakt; dat AR gedeelte. Omtrent de sets, nog niet echt mening over - weet niet goed hoe dit te plaatsen :) De laatste twee (building + trein) zien er visueel wel aantrekkelijk uit

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:32

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

WTF is dat?

Volgens mij moet iemand weer eens met een onkruidbrander door al die series heen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BillsGate
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:44

BillsGate

...en er stralend uitzien

Lego in combinatie met augmented reality

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:27:
WTF is dat?

Volgens mij moet iemand weer eens met een onkruidbrander door al die series heen.
het is niet helemaal mijn ding; maar die AR toevoeging maakt het misschien wat interactiever en interresanter voor de jeugd. De 8jarige ik zou helemaal wild worden hiervan :+ lego die tot leven komt :) Vind het systeem wel iets hebben - de build wat minder, maar moet ze denk ik in het echt beleven. Ligt beetje in lijn met dat 'stranger things'

//edit:https://pbs.twimg.com/media/D6HOyK_XoAEJioY.jpg
https://twitter.com/cnni/status/1126408744722677760/photo/1

himlims_ wijzigde deze reactie 09-05-2019 11:51 (10%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-10 14:58

Tokus

www.metalfan.nl

phYzar schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:57:
[...]

Voor een exacte uitleg hoe je alle figuren blind kunt vinden in de doos: (blijkbaar is de indeling nagenoeg identiek voor elke set)

YouTube: Eine kleine Hilfe, wie Ihr die Disney 2-Figuren aus der LEGO®-Box fi...

Samenvatting: kwik/kwek/kwak zijn maar 2x aanwezig, die zitten middenvoor (2), rechtsvoor (2), linksachter rechtsachter. Wil je de hele set 1x: koop de hele rechterrij plus middenachter :)
Echter, in de Legoshop hangen ze aan het rek, dus gaat die uitleg niet op.

http://www.metalfan.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind robot wars (bbc) helemaal geweldig .... maar nog leuker met lego;

coming soon; parts designer https://www.bricklink.com/v3/build/partdesigner.page

//edit; dit weekend F1 race, racer vettel heeft een 'lego helm' vraag me af of dit enige betekenis heeft (future set? of ferrari exclusive?)

https://pbs.twimg.com/media/D6M1a4iX4AAFit3.jpg
https://twitter.com/sebve.../1126773657664024576?s=21

himlims_ wijzigde deze reactie 10-05-2019 12:59 (54%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Acties:
  • +30Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Nieuwe video: 4-voudige geautomatiseerde kruising, enjoy :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

's Avonds bouwen is met sommige sets echt niet te doen, je hebt echt goed daglicht nodig. De echt donkere kleuren lopen in elkaar over zodat ze bijna niet te zien zijn met kunstlicht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Het nadeel van kunstlicht is weer dat het zo spiegelt op de bladzijden van de instructies. Een beetje irritant maar zeker niet onoverkomelijk :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-10 15:23

SuperPoekie

Super Furry Animal

MarkH NL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Vooral de bloemen/plantjes waren heel slecht te zien, hielp ook niet dat ik schijnbaar niet alle onderdelen had dus kon ook niet even vergelijken op basis van wat er nog lag. In het tweede deel zag ik amper verschil tussen Reddish Brown en Black :/
Black heeft altijd een witte outline dacht ik. Net zoals zilver en goud een sparkletje hebben om ze van grijs en geel te onderscheiden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08:39

vhal

ಠ_ಠ

Señor Sjon schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:51:
's Avonds bouwen is met sommige sets echt niet te doen, je hebt echt goed daglicht nodig. De echt donkere kleuren lopen in elkaar over zodat ze bijna niet te zien zijn met kunstlicht.
Hue White lampen (of soortgelijke) werken wel goed om de juiste kleurtemperatuur te krijgen.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:26

SeatRider

Wait, wut?

Kapoen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:01:
Zelfs met dat systeem van genummerde zakjes zoek ik soms nog te lang naar onderdelen. Die vervolgens toch open en bloot op tafel liggen en me praktisch in mijn gezicht uitlachen 8)7 :P
Herkenbaar. Soms kan ik mezelf wel voor de kop slaan 8)7

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +5Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

De Lego Technic Bugatti Chiron (42083) gaat nu voor €247,06 op Amazon.de. Oftewel onder mijn persoonlijke grens van €250,- waardoor ik mijn bestelling geplaatst heb :D

Eind mei komt de Mustang (Lego Creator Expert) ook nog. Die is dan voor €118,xx te koop bij een lokale winkel hier.

Ergens twijfel ik nog steeds over de DB5 en de Saturn. Grote kans dat die twee er toch gaan komen. Ik zit zes weken thuis en mag niet veel (operatie gehad) dus dan is wat Lego bouwen een welkome bezigheid. Ik moet nu toch wel echt eens aan een manier van presenteren gaan denken. Alle modellen staan nu op zolder op de kast. Toch maar eens een paar planken monteren in de hobbykamer.

FeaR wijzigde deze reactie 13-05-2019 19:56 (59%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 19-10 10:54
FeaR schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:44:
De Lego Technic Bugatti Chiron (42083) gaat nu voor €247,06 op Amazon.de. Oftewel onder mijn persoonlijke grens van €250,- waardoor ik mijn bestelling geplaatst heb :D

Eind mei komt de Mustang (Lego Creator Expert) ook nog. Die is dan voor €118,xx te koop bij een lokale winkel hier.

Ergens twijfel ik nog steeds over de DB5 en de Saturn. Grote kans dat die twee er toch gaan komen. Ik zit zes weken thuis en mag niet veel (operatie gehad) dus dan is wat Lego bouwen een welkome bezigheid. Ik moet nu toch wel echt eens aan een manier van presenteren gaan denken. Alle modellen staan nu op zolder op de kast. Toch maar eens een paar planken monteren in de hobbykamer.
Hoe weet je dit dan nu al? Ook online toevallig? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:53:
[...]

170 meen ik ergens gelezen te hebben
correctie; het is 179 engelse ponden :X
https://brickset.com/arti...-teases-something-strange!

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De prijzen in series gaan ook hard omhoog.

Creator Auto's zijn van 80-100 euro naar 140-150
Modulars van 120-140 naar 180-200

Dat zijn eigenlijk de enige die ik nog enigszins spaar. Maar ik ben wel meer aan het cherrypicken buiten de Modulars. Ik probeer veel Ideas sets ook te kopen, maar bv ship in a bottle ben ik nog niet helemaal over de teleurstelling tussen fanmade en legomade heen i.c.m. de prijs.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Rexus
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-10 08:28
Oef! vanochtend een pakket binnen van 14,5 Kg.

Na het bezoek aan Lego House in Billund afgelopen week (aanrader) voor het eerst in jaren weer Lego gekocht. Lang getwijfeld tussen de verschillende UCS StarWars sets om door gebrek aan X-wing uiteindelijk toch maar voor de Millenium Falcon te gaan.

Kan wel zeggen dat m'n 'Dark ages" hiermee over zijn :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Holy crap :S
Dan zal t wachten worden op een Amazon actie vrees ik....
(Wil ook nog Welcome to Apocalypseburg, The Flintstones en de Rollercoaster...)
Damn you Lego!
rollercoaster komt voor mij uit spanje (271 van amazon), welcome to apocalypseburg.. mooie set maar ik twijfel of die lang staat uit eindelijk bij mij..

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
Brickset heeft al een uitgebreide review van de Stranger Things set online gezet:
- deel 1 - minifigs
- deel 2- build

Op de Benelux S@H zal de set verkocht worden voor €199,99.

Kapoen wijzigde deze reactie 15-05-2019 08:28 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 14:41
Kapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:44:
*edit* In het verdict staat het geschreven:
This will almost certainly be a one-off Stranger Things model so if a key minifigure was missing it would have been very disappointing, but that's not the case: everyone who needs to be included in it is.
Grappig, terwijl in de Bouwsteentjes review juist staat:
The Upside Down is voorzien van acht Minifigures. De Minifigures beelden de meest belangrijke personages uit de serie uit. Helaas missen er nog een aantal die net zo belangrijk zijn. Of dit bewust gedaan is niet bekend, maar het laat de deur open voor een toekomstige LEGO Stranger Things set.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Kapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Kwamen die klachten al tijdens de jaren '80? Of meer naar de zwarte periode van Lego zelf, eind jaren '90/begin 2000?
Begin jaren '90 voor mij. Ik had toen bijna de hele serie Piratenlego. Maar toen ik voor bijna 50 gulden deze kocht: https://brickset.com/sets/6267-1/Lagoon-Lock-Up viel het me allemaal opeens erg tegen als 11-jarige. Weinig bouwplezier aan gehad, want het zijn bijna duploblokken.

Daarna kwam de Super Nintendo en was het helemaal klaar. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:26
Ik baal echt enorm dat ik nog nooit van Brickwatch gehoord had. Ben nu die "goedkope" Chiron misgelopen. Wel meteen aangemeld, want hij staat zeker op mijn lijstje ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Begin jaren '90 voor mij. Ik had toen bijna de hele serie Piratenlego. Maar toen ik voor bijna 50 gulden deze kocht: https://brickset.com/sets/6267-1/Lagoon-Lock-Up viel het me allemaal opeens erg tegen als 11-jarige. Weinig bouwplezier aan gehad, want het zijn bijna duploblokken.

Daarna kwam de Super Nintendo en was het helemaal klaar. :+
Nochtans telt die set net iets meer onderdelen dan 6270 Forbidden Island die ik echt geweldig vond indertijd _/-\o_

Begin jaren '90 ging ik ook mijn dark ages in dankzij (PC) gaming 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-10 13:28
iAdema schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:11:
Ik baal echt enorm dat ik nog nooit van Brickwatch gehoord had. Ben nu die "goedkope" Chiron misgelopen. Wel meteen aangemeld, want hij staat zeker op mijn lijstje ;)
Mja, hij is nog steeds makkelijk voor €100 onder adviesprijs te krijgen, voor mij is die laatste €50 niet de buikpijn-factor zegmaar :P

Ik zit zelf nog steeds tegen de onvolkomenheden van het ding aan te hikken, voornamelijk de ophanging (schijnt em niet netjes omhoog te kunnen houden), de giga-slack in de gearbox en de I4-V8-I4 motor (ipv een echte W16) vind ik toch wat storend.

As idle as a painted ship upon a painted ocean

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Voor een 11 jarige was het veel, in een tijd dat setjes snel duurder werden. De kleinste setjes ging van 3,50, naar 4,70 naar 5 euro enzovoort in vrij korte tijd. En dan is langer sparen als klein jochie wel vervelend. :P Eigenlijk eenzelfde tendens die je nu weer ziet.

[...]

Die had ik dan ook. Het piratenschip was een wopping 200 piek dat was wel een topper. :)
6285 Black Seas Barracuda? Die had ik ook... beste Sinterklaas ooit! :D Het is ook het model dat ik het langste ooit intact heb gehouden, als display. Zelfs mijn huidige modularstraatje is nog relatief jong in vergelijking.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Jup. Alleen zelf bij elkaar gespaard door met verjaardag geld te vragen. Voor Sinterklaas/Kerst kreeg ik dat soort dure dingen niet. Hij is wel een keer of 300 'vergaan' en opgebouwd in de strijd tegen de soldaten. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hgkertjed
Kapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:22:
[...]

6285 Black Seas Barracuda? Die had ik ook... beste Sinterklaas ooit! :D Het is ook het model dat ik het langste ooit intact heb gehouden, als display. Zelfs mijn huidige modularstraatje is nog relatief jong in vergelijking.
Dat was een geweldig schip. Een vriend tijdens mijn basisschooltijd had dat ding thuis. Vrijwel iedere keer als ik bij hem was en wij binnenspeelden, kwam dat schip tevoorschijn. Hij had ook schip 6286 en meerdere eilanden. Het was een zeer mooie tijd :+

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Haay
Ohhh, over die Lego Piraten schepen heb ik vorig jaar nog een aardig overzicht artikel geschreven voor Bouwsteentjes.info: https://www.bouwsteentjes...onische-lego-zeilschepen/.

Was een leuk onderwerp om wat research over te doen en de ontwikkeling door de jaren heen te zien en weer te geven. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Dat dus, was na de Apollo rakket erg enthousiast maar er zijn teveel 250-300€ dingen te koop om ze allemaal te nemen dus uiteindelijk verkopen ze me helemaal niks...(buiten wat kleine dingetjes)
Ingehaald door de realiteit heb ik vandaag toch de 70840 besteld. Komt zaterdag binnen :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 18-10 14:56

Stufferdt

En zo is het maar net.

Kapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:22:
[...]

Staat nog steeds op de kast, geweldig model ja _/-\o_

Signature

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:48

Milo.

klik

Bij het verhuizen van mn ouders de bakken lego en enkele lege dozen waaronder de LEGO 6286 Skull’s Eye Schooner meegenomen. Van de zomer maar eens alles wassen een in elkaar zetten.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik weet nog goed dat ik de Forbidden Island set van mijn lang bij elkaar gespaarde zakgeld kocht. Dankzij alle grote onderdelen zat hij binnen een uur or so in elkaar :D Maar dat mocht de pret niet drukken; machtige set was het! Zijn grotere broer, de 6273 heb ik ook altijd graag willen hebben, is er nooit gekomen.

Ik denk dat het Pirates thema uitermate geschikt is om supergrote layouts van te maken :Y

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:36
Oeh Forbidden Island, ik heb hem hier as we speak in elkaar zitten zodat mijn kinderen er mee kunnen spelen. Het blijft een nostalgische set.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ondanks alle recente Lego city die mijn heertjes hebben gekregen, zich langer vermaken met het Forbidden Island dan met de huidige Lego. :)

CrazyFool wijzigde deze reactie 17-05-2019 08:38 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
forbidden Island heb ik ook in de oude collectie liggen, prima speelset :Y

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Toen kreeg je witte stippen op grondplaten zodat je niet hoefde uit te tellen waar wat moest. :D

Acties:
  • +7Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

VOor de f1 kijkers onder ons :)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Haay
De Bricklink AFOL set Bikes! van Maikel is gereviewed door Bouwsteentjes.info:

https://www.bouwsteentjes...l-designer-program-bikes/

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Flabergasted
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:57

Flabergasted

watwel ?

De Dragon Boat Race 80103 komt ook per 1 juni in Europa uit.
Deze zou eerst exclusief voor Azie zijn.
Wel een leuke set met 15 minifiguren.
Verwachte prijs is € 49.99

via :
https://zusammengebaut.co...ni-2019-verfuegbar-70845/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet echt, dan heb je ook nog een stel minifigs met een blauw oog en/of littekens nodig en die zitten er niet in :P
Haay schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:11:
[Afbeelding]

Geneuzel over instabiele constructie van de fietsenstalling. Wat een bull. Laat ze eens bij het station uit de vorige treinenserie kijken, met die brug over het spoor. Ding valt onderhand uit elkaar als je er naar kijkt :X

The Eagle wijzigde deze reactie 17-05-2019 13:55 (72%)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 01:38
Leuke lego competitie tv show:
Lego Masters Australia

Misschien voor jullie al lang en breed bekend, maar voor mij was het nieuw.
In eerste instantie had ik 2 delen van de 'originele; Lego Masters (UK) gekeken, maar dat kwam niet zo heel goed op me over. Beetje saai en knullig gepresenteerd.

De Australische editie vind ik juist weer erg leuk overkomen.
Professionele setting, leuk gepresenteerd, SUPERcreatieve opdrachten en een aantal indrukwekkend goede teams.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 01:38
Solid Seal schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:10:
Gaat de Lego Bugatti Chiron nog een keer goedkoper worden? Ik zie 'm alleen duurder worden :/

Bij Lego shop nu 400 euro . Ik meen m daar een keer voor 320-350 gezien te hebben.

* Solid Seal heeft de Porsche ook en vind dat daar ook een Bugatti naast moet staan
Check brickwatch

Van tijd tot tijd komt de set rond de 250 euro uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
gold_dust schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:35:
Ik heb net het Ninjago schip(70618) binnen, ben het er wel mee eens dat de zeilen aan de kleine kant zijn. Verder wel een indrukwekkende set, de doos is loodzwaar. Heb je hem zelf gebouwd en hoe lang heeft het ongeveer geduurd?
Jazeker heb ik dat Ninjago schip gebouwd. Hij staat prachtig boven op de boekenkast in de huiskamer. Zelfs mijn vrouw vindt hem zo mooi dat hij daar mag pronken. O+
Tja, hoe lang het heeft geduurd om te bouwen ... Ik doe meestal 1 set van genummerde zakjes per dag om het bouwen lekker lang uit te strekken. Dus met genummerde zakjes van 1 t/m 15 heb ik er zeker twee weken over gedaan. :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Solid Seal schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:10:
Gaat de Lego Bugatti Chiron nog een keer goedkoper worden? Ik zie 'm alleen duurder worden :/
Vorige week nog voor €247,06 bij Amazon.de inclusief verzendkosten.

Mijn Bugatti krijgt nu redelijk vorm. Net doosje twee af oftewel instructieboek één. Alleen heb ik wel het idee dat het technische gedeelte nu redelijk klaar is. Wellicht de spoiler nog, maar verder zal het vanaf nu wel veel body-work zijn.

Ik twijfel trouwens of mijn versnellingsbak wel lekker is. Alles werkt naar behoren maar een maatje van me heeft tijdens de bouw met de bak lopen spelen en ik heb nu geen idee meer of alles nog in de goede positie/volgorde stond. Nadeel van 16 versnellingen is dat je het ook niet echt goed ziet aan de zuigers.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02:40
Solid Seal schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:31:
[...]

Dan moet ik daar wat meer gaan kijken :)
Dat is niet echt noodzakelijk. :)

Gewoon ff via Brickwatch een account aanmaken, de Chiron toevoegen en je krijgt een mailtje zodra de prijs wijzigt. Ideaal d:)b

Queen - the champions of the world
Been there, Done that, Got the T-shirt!
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
Haay schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:11:
[Afbeelding]

Die bakfiets zal inderdaad wat fragiel zijn. Gelukkig is er nu een nieuw element waar het beter mee lukt:

Wel toevallig :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
Volgens dit artikel op brickset krijgen 4 oudere inzendingen van ideas een tweede kans om toch nog in productie te geraken.

Stemmen kan nog tot en met 4 juni, uiteraard op de bijhorende ideas site.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

KW25 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:06:
Vind het een erg coole set, maar komt ook mede omdat ik Stranger Things ook erg leuk vind. Wat betreft missende personages kan ik me voorstellen dat er misschien 2 a 3 missen, maar die zijn dan vooral uit het tweede seizoen.
Het is nooit eerder gebeurt dat de release van een Lego-set mij heeft aangezet tot het kijken van een serie, maar nu dan toch wel. Zit nu bij de 5e aflevering van het eerste seizoen, ga alles wel af kijken. Maar ga ik dan de set kopen? Denk het niet, vind het wel heel veel geld voor wat je krijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
la_fusion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Wel gek dat er een tweede kans komt.. wellicht omdat er teveel ideeen toch teruggetrokken worden door de nieuwe, strenge, regels?
Lego's wegen zijn soms ondoorgrondelijk :) Van de vier oude inzendingen springt er voor mij geen uit, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Over ideas gesproken, er is net een aankondiging geweest ivm de nieuwe set.

De fosielen hebben het gehaald, en heel misschien komt de speelbare piano er ook nog.
Ik had graag de food stand diners ook gezien als set, maar gelukkig heeft de maker daarvan ook al een filmpje op youtube gezet. Dus we kunnen de builds zelf uitvissen.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 03:53
En blijkbaar ook een nieuwe Creator set! Die past wel mooi bij de Apollo, al is de schaal wel wat anders :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
MDT-Maikel schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:00:
[...]

Heb je hier een bron van?
Zeker: https://brickset.com/arti...0234-fun-fair-people-pack

Hij zit in 60234 Fun Fair People Pack.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• hgkertjed
vectormatic schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:29:
[...]

Oef, mooi ding! ben zeer benieuwd naar de prijs, creator en rond de 1100 stukjes... circa 100 euro?
Volgens Stonewars hebben ze telefonisch contact gehad met Lego die de set is bevestigde. Vanaf 1 juni is hij te koop en moet €89,99 gaan kosten, zo'n 8,3 cent per steentje. De set bevat ook twee minifiguren, Neil Armstrong en Edwin Aldrin.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-10 11:13
DP Kunst schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:44:
En blijkbaar ook een nieuwe Creator set! Die past wel mooi bij de Apollo Saturn V, al is de schaal wel wat anders :p
Wat die Saturn V betreft, die mag van mijn vrouw met de Wicked Brick wall mount boven de tv in de woonkamer komen.

Ik heb de set meteen deze week tegen de laagste prijs ooit aangeschaft bij Amazon en ga binnenkort maar weer eens shoppen voor stands. :)

totalatool wijzigde deze reactie 21-05-2019 22:57 (44%)

Pagina: 1 2 3 ... 9

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True