Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb de afgelopen twee avonden besteed aan het maken van een stappenbouwplan, interne structuur en bouwbaarheid. Hij is volgens Stud.io stabiel en goed bouwbaar :-)
472 stukjes, en net zo lang als de grote versie van de F40, en 8 studs breed. Zit er aan te denken hem echt te bestellen, moet dan via bricklink bij 8 verkopers kopen. Iets meer dan 80 euro in totaal zegt ie.
Hier twee plaatjes. Interieur zit er in (stoelen voor 5 poppetjes en dash met stuurtje en meters, dak is zoals gesuggereerd studloos afgewerkt en er zit een hoorn (fufuzela) op
Heb ook de deuren vervangen door zelfgemaakte deuren van 2 breed (breder kon niet ivm wielkast). Hierdoor kon ik een mooie gele kenmerkende bies op de zijkant maken, en de ramensectie een witte onderrand geven. Staat ook wel wat sjieker.
Plaatjes!

(en deze had ik als voorbeeld genomen btw.
[ Voor 11% gewijzigd door caspervc op 08-05-2019 23:25 ]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Voor een exacte uitleg hoe je alle figuren blind kunt vinden in de doos: (blijkbaar is de indeling nagenoeg identiek voor elke set)Tokus schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:45:
[...]
in de Lego store in Wijnegem stond afgelopen vrijdag een medewerker alle zakjes te bevoelen om een hele set te vinden voor een klant...
YouTube: Eine kleine Hilfe, wie Ihr die Disney 2-Figuren aus der LEGO®-Box fi...
Samenvatting: kwik/kwek/kwak zijn maar 2x aanwezig, die zitten middenvoor (2), rechtsvoor (2), linksachter rechtsachter. Wil je de hele set 1x: koop de hele rechterrij plus middenachter
Anoniem: 269866
Die vaste posities zijn leuk, maar je weet nooit of andere mensen er zakjes uit hebben gepakt en weer terugstopten op een andere plek. Verder zijn er genoeg winkels die de pakjes los hebben hangen.phYzar schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:57:
[...]
Voor een exacte uitleg hoe je alle figuren blind kunt vinden in de doos: (blijkbaar is de indeling nagenoeg identiek voor elke set)
YouTube: Eine kleine Hilfe, wie Ihr die Disney 2-Figuren aus der LEGO®-Box fi...
Samenvatting: kwik/kwek/kwak zijn maar 2x aanwezig, die zitten middenvoor (2), rechtsvoor (2), linksachter rechtsachter. Wil je de hele set 1x: koop de hele rechterrij plus middenachter
Kunnen die deuren wel open zo?caspervc schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:23:
Zo hij is klaar!
Heb ook de deuren vervangen door zelfgemaakte deuren van 2 breed (breder kon niet ivm wielkast).
Xbox Live: MarkH
Yes, het blokje onder de onderste scharnier is afgeplat. Maar misschien zijn ze te dik.... verbeterpuntje
[ Voor 10% gewijzigd door caspervc op 09-05-2019 09:08 ]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ik bedoelde of ze daadwerkelijk kunnen draaien, qua kozijn zegmaar.caspervc schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:07:
[...]
Yes, het blokje onder de onderste scharnier is afgeplat. Maar misschien zijn ze te dik.... verbeterpuntje
Je brandweerwagen ziet er leuk uit, maar er zijn een aantal dingentjes die ik persoonlijk zou aanpassen om hem er (in mijn ogen) beter uit te laten zien.caspervc schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:23:
Zo hij is klaar!
Heb de afgelopen twee avonden besteed aan het maken van een stappenbouwplan, interne structuur en bouwbaarheid. Hij is volgens Stud.io stabiel en goed bouwbaar :-)
472 stukjes, en net zo lang als de grote versie van de F40, en 8 studs breed. Zit er aan te denken hem echt te bestellen, moet dan via bricklink bij 8 verkopers kopen. Iets meer dan 80 euro in totaal zegt ie.
Hier twee plaatjes. Interieur zit er in (stoelen voor 5 poppetjes en dash met stuurtje en meters, dak is zoals gesuggereerd studloos afgewerkt en er zit een hoorn (fufuzela) op
Heb ook de deuren vervangen door zelfgemaakte deuren van 2 breed (breder kon niet ivm wielkast). Hierdoor kon ik een mooie gele kenmerkende bies op de zijkant maken, en de ramensectie een witte onderrand geven. Staat ook wel wat sjieker.
Plaatjes!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(en deze had ik als voorbeeld genomen btw.
Maak de voorgrill grijs of nog beter gebruik grill plates in de kleur metallic silver

Plaats ramen/vensters in de deuren:

vervang de witte brick-build raam spijlen met panels

dan ziet het geheel er minder massief uit
Werkende deuren zijn overigens wat mij betreft niet noodzakelijk, de meeste recente brandweerwagens van Lego zelf hebben ook geen echte deuren.

benieuwd hoe dit uitpakt; dat AR gedeelte. Omtrent de sets, nog niet echt mening over - weet niet goed hoe dit te plaatsen
Volgens mij moet iemand weer eens met een onkruidbrander door al die series heen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Lego in combinatie met augmented reality
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
het is niet helemaal mijn ding; maar die AR toevoeging maakt het misschien wat interactiever en interresanter voor de jeugd. De 8jarige ik zou helemaal wild worden hiervanSeñor Sjon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:27:
WTF is dat?
Volgens mij moet iemand weer eens met een onkruidbrander door al die series heen.
//edit:

https://twitter.com/cnni/status/1126408744722677760/photo/1
[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 09-05-2019 11:51 ]
Echter, in de Legoshop hangen ze aan het rek, dus gaat die uitleg niet op.phYzar schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:57:
[...]
Voor een exacte uitleg hoe je alle figuren blind kunt vinden in de doos: (blijkbaar is de indeling nagenoeg identiek voor elke set)
coming soon; parts designer https://www.bricklink.com/v3/build/partdesigner.page
//edit; dit weekend F1 race, racer vettel heeft een 'lego helm' vraag me af of dit enige betekenis heeft (future set? of ferrari exclusive?)

https://twitter.com/sebve.../1126773657664024576?s=21
[ Voor 54% gewijzigd door himlims_ op 10-05-2019 12:59 ]
[YouTube: Lego train rail crossing 2.0 fully automated by Arduino]
En dan ben ik nog kleurenblind 😁😁😁MarkH NL schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:49:
Ik heb afgelopen weekend de Pet Shop (10218) gebouwd, de handleiding via Lego gedownload. Werd helemaal gestoord van het kleurverschil, zeker in het tweede deel. Zijn er ergens betere versies te krijgen of heeft iemand tips? Heb namelijk het idee dat ik bepaalde stukken verkeerd heb gebouwd..
Ikzelf heb er geen last van, maar ik hoor wel eens van mensen dat de PDF's (via lego.nl) vaak wat duidelijker zijn qua kleur. Dat zou je kunnen proberen.MarkH NL schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:49:
Ik heb afgelopen weekend de Pet Shop (10218) gebouwd, de handleiding via Lego gedownload. Werd helemaal gestoord van het kleurverschil, zeker in het tweede deel. Zijn er ergens betere versies te krijgen of heeft iemand tips? Heb namelijk het idee dat ik bepaalde stukken verkeerd heb gebouwd..
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Net gekeken, dat zijn dezelfde helaas.keverjeroen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:24:
[...]
Ikzelf heb er geen last van, maar ik hoor wel eens van mensen dat de PDF's (via lego.nl) vaak wat duidelijker zijn qua kleur. Dat zou je kunnen proberen.
het is soms idd een drama, al viel het bij mij volgens mij wel mee met dat model, goed wit licht of daglicht helpt vaak ook heb ik zelf gemerkt (maar heb dan ook een vrij donkere kamer waar mijn lego staat, met kleinere ramen (dus snel een daglicht lamp aan)MarkH NL schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:49:
Vooral de bloemen/plantjes waren heel slecht te zien, hielp ook niet dat ik schijnbaar niet alle onderdelen had dus kon ook niet even vergelijken op basis van wat er nog lag. In het tweede deel zag ik amper verschil tussen Reddish Brown en Blackmschol schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:31:
[...]
het is soms idd een drama, al viel het bij mij volgens mij wel mee met dat model, goed wit licht of daglicht helpt vaak ook heb ik zelf gemerkt (maar heb dan ook een vrij donkere kamer waar mijn lego staat, met kleinere ramen (dus snel een daglicht lamp aan)

Black heeft altijd een witte outline dacht ik. Net zoals zilver en goud een sparkletje hebben om ze van grijs en geel te onderscheiden.MarkH NL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:43:
[...]
Vooral de bloemen/plantjes waren heel slecht te zien, hielp ook niet dat ik schijnbaar niet alle onderdelen had dus kon ook niet even vergelijken op basis van wat er nog lag. In het tweede deel zag ik amper verschil tussen Reddish Brown en Black
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
In de oude instructies nog niet volgens mij, de nieuwe wel.Poekie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:31:
[...]
Black heeft altijd een witte outline dacht ik. Net zoals zilver en goud een sparkletje hebben om ze van grijs en geel te onderscheiden.
Dat is ook pas van de laatste jaren. En dat glimmertje is nauwelijks te zien, zeker als je ze ook nog eens door elkaar hebt. Helpt ook niet mee dat er 2 blokjes/pagina bij komen. Daar mogen ze toch echt weleens wat mee doen. Ik bouw sneller dan ik kan bladeren.Poekie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:31:
[...]
Black heeft altijd een witte outline dacht ik. Net zoals zilver en goud een sparkletje hebben om ze van grijs en geel te onderscheiden.
Hue White lampen (of soortgelijke) werken wel goed om de juiste kleurtemperatuur te krijgen.Señor Sjon schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:51:
's Avonds bouwen is met sommige sets echt niet te doen, je hebt echt goed daglicht nodig. De echt donkere kleuren lopen in elkaar over zodat ze bijna niet te zien zijn met kunstlicht.
Herkenbaar. Soms kan ik mezelf wel voor de kop slaanKapoen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:01:
Zelfs met dat systeem van genummerde zakjes zoek ik soms nog te lang naar onderdelen. Die vervolgens toch open en bloot op tafel liggen en me praktisch in mijn gezicht uitlachen![]()

Nederlands is makkelijker als je denkt
Eind mei komt de Mustang (Lego Creator Expert) ook nog. Die is dan voor €118,xx te koop bij een lokale winkel hier.
Ergens twijfel ik nog steeds over de DB5 en de Saturn. Grote kans dat die twee er toch gaan komen. Ik zit zes weken thuis en mag niet veel (operatie gehad) dus dan is wat Lego bouwen een welkome bezigheid. Ik moet nu toch wel echt eens aan een manier van presenteren gaan denken. Alle modellen staan nu op zolder op de kast. Toch maar eens een paar planken monteren in de hobbykamer.
[ Voor 59% gewijzigd door FeaR op 13-05-2019 19:56 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Success met herstel!
als toch 6wk hebt. Mooie periode om een (technische)moc te ontwerpen/bouwen. Misschien samen met @almightyarjen ? Heeft vast wel eoa dark project iwat niet optimaal werkt. Maar die auto's zijn zeker mooie items
Hoe weet je dit dan nu al? Ook online toevallig?FeaR schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:44:
De Lego Technic Bugatti Chiron (42083) gaat nu voor €247,06 op Amazon.de. Oftewel onder mijn persoonlijke grens van €250,- waardoor ik mijn bestelling geplaatst heb
Eind mei komt de Mustang (Lego Creator Expert) ook nog. Die is dan voor €118,xx te koop bij een lokale winkel hier.
Ergens twijfel ik nog steeds over de DB5 en de Saturn. Grote kans dat die twee er toch gaan komen. Ik zit zes weken thuis en mag niet veel (operatie gehad) dus dan is wat Lego bouwen een welkome bezigheid. Ik moet nu toch wel echt eens aan een manier van presenteren gaan denken. Alle modellen staan nu op zolder op de kast. Toch maar eens een paar planken monteren in de hobbykamer.

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Lol... Naja. Moet zeggen dat zoals ik het hier zie ik het nog niet eens zo'n onaardige set vind. Zal niet een must buy zijn, maar zeker niet verkeerd.Kapoen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:12:
Promobricks.de heeft een aantal foto’s van de Stranger Things set gepost. Normaal wordt deze set pas deze nacht voorgesteld (dacht ik), maar een Amerikaanse Lego store heeft het ding al op display
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Ik bedoel de muren waar je op de zijkant tegenaan kijkt.
Deze:

Jammer hoor, Lego heeft toch prima muur stenen?
| Security Management |
Zag em gister ook op brickwatch, maar op amazon.de zelf was ie alleen maar via 3e partijen voor 300+ te vinden...FeaR schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:44:
De Lego Technic Bugatti Chiron (42083) gaat nu voor €247,06 op Amazon.de. Oftewel onder mijn persoonlijke grens van €250,- waardoor ik mijn bestelling geplaatst heb
Moet zeggen dat ik de Chiron ook aan het overwegen ben, laatst veel plezier gehad met de 911 RSR, en hoewel ik bij eigenlijk alle recente technic autos me irriteer aan het gebrek aan features en de gebrekkige implementatie van de dingen die er wel zijn, vind ik het toch gewoon leuk om te doen.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
ben nog in begin van kijken van deze serie (best aardig), maar of deze set zo interresant vind ben nog niet over uit. moet m denk ik eerst IRL zienbord4kop schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:52:
lijken me stickers of bedrukte stenen op de stenen![]()
Deze:
[Afbeelding]
Wordt zo wel lange wishlist
170 meen ik ergens gelezen te hebbenTomba schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:43:
Ben benieuwd wat ie moet kosten, vind hem erg cool!
Wordt zo wel lange wishlist
Holy crap
Dan zal t wachten worden op een Amazon actie vrees ik....
(Wil ook nog Welcome to Apocalypseburg, The Flintstones en de Rollercoaster...)
Damn you Lego!
Dat gedrocht, gaat net zoveel kosten als een modular?

Ik ben naar aanleiding van de geruchten rond deze set ook beginnen kijken naar Stranger Things. Ondertussen zit ik aan aflevering 4 van het eerste seizoen. Leuke serie, en ik ben benieuwd of deze set ook kerstverlichting en/of een ouija bord/muur bevathimlims_ schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:52:
[...]
ben nog in begin van kijken van deze serie (best aardig), maar of deze set zo interresant vind ben nog niet over uit. moet m denk ik eerst IRL zien
Ik vraag me af of er nog grote sets op basis van TLM2 zullen verschijnen. Welke scenes lenen zich daar nog toe? Vergeleken met de sets van de eerste film vind ik deze lijn niet echt mijn kopje thee. Op de classic space minifig pack en die met het stuk chocolade na heb ik niet echt een 'must have' gevoel met deze sets.Tomba schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:56:
[...]
Holy crap![]()
Damn you Lego!
Ik verwacht dat dit het is. Ik vind Welcome to Apocalypseburg (met dat Planet of the Apes achtige vrijheidsbeeld) echt awesome, maar 299€... pfoeKapoen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:10:
[...]
Ik ben naar aanleiding van de geruchten rond deze set ook beginnen kijken naar Stranger Things. Ondertussen zit ik aan aflevering 4 van het eerste seizoen. Leuke serie, en ik ben benieuwd of deze set ook kerstverlichting en/of een ouija bord/muur bevat![]()
[...]
Ik vraag me af of er nog grote sets op basis van TLM2 zullen verschijnen. Welke scenes lenen zich daar nog toe? Vergeleken met de sets van de eerste film vind ik deze lijn niet echt mijn kopje thee. Op de classic space minifig pack en die met het stuk chocolade na heb ik niet echt een 'must have' gevoel met deze sets.
Hier ook de Chiron besteld. Hanteerde dezelfde grens en dan mag (of moet?) er gekocht wordenFeaR schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:44:

Dat wordt binnenkort weer een bouwweekend plannen met een kameraad. En voor die tijd nog ff de Porsche weer in elkaar zetten. Zal ongetwijfeld een fraaie display opleveren: 2x Porsche, 2x Chiron
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ik ben eigenlijk alleen maar minder gaan kopen met dit soort prijzen. De kermisserie heb ik lang over getwijfeld, maar die laat ik nu maar zitten.chrisO schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:04:
[...]
Dat gedrocht, gaat net zoveel kosten als een modular?Zijn ze bij Lego aan het testen hoe gestoord/verslaafd AFOLs zijn?
Zie https://1001farmtoys.nl/product_info.php?products_id=3100312la_fusion schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:53:
[...]
Hoe weet je dit dan nu al? Ook online toevallig?
Doorklikken vanaf Brickwatch werkte niet? Zo kwam ik op de gewenste prijs uit en heb dan ook besteld. Er waren nog iets van 116 exemplaren toen ik mijn bestelling deed.vectormatic schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:49:
[...]
Zag em gister ook op brickwatch, maar op amazon.de zelf was ie alleen maar via 3e partijen voor 300+ te vinden...
Toch wel mooi dat ik alles via Amazon.de bestel maar het telkens weer uit een ander land komt. De Porsche kwam uit Zuid Frankrijk en de Bugatti komt nu uit Engeland.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dat dus, was na de Apollo rakket erg enthousiast maar er zijn teveel 250-300€ dingen te koop om ze allemaal te nemen dus uiteindelijk verkopen ze me helemaal niks...(buiten wat kleine dingetjes)Señor Sjon schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:39:
[...]
Ik ben eigenlijk alleen maar minder gaan kopen met dit soort prijzen. De kermisserie heb ik lang over getwijfeld, maar die laat ik nu maar zitten.
Creator Auto's zijn van 80-100 euro naar 140-150
Modulars van 120-140 naar 180-200
Dat zijn eigenlijk de enige die ik nog enigszins spaar. Maar ik ben wel meer aan het cherrypicken buiten de Modulars. Ik probeer veel Ideas sets ook te kopen, maar bv ship in a bottle ben ik nog niet helemaal over de teleurstelling tussen fanmade en legomade heen i.c.m. de prijs.
Nu je het zegt, idd! De DB5 was al stuk duurder dan eerdere Creator Cars, maar de Mustang is ook gewoon 140€Señor Sjon schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:52:
De prijzen in series gaan ook hard omhoog.
Creator Auto's zijn van 80-100 euro naar 140-150
Modulars van 120-140 naar 180-200
Dat zijn eigenlijk de enige die ik nog enigszins spaar. Maar ik ben wel meer aan het cherrypicken buiten de Modulars. Ik probeer veel Ideas sets ook te kopen, maar bv ship in a bottle ben ik nog niet helemaal over de teleurstelling tussen fanmade en legomade heen i.c.m. de prijs.
Nee, ik verwacht dat er een hoop mensen op die €247 zijn gedoken en dat tegen de tijd dat ik langskwam de boel op was, maar brickwatch nog geen update ronde heeft gehad, amazon.de stond er vanochtend ook niet meer op.FeaR schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:43:
Doorklikken vanaf Brickwatch werkte niet? Zo kwam ik op de gewenste prijs uit en heb dan ook besteld. Er waren nog iets van 116 exemplaren toen ik mijn bestelling deed.
Overigens ben ik zelf ook steeds prijsbewuster geworden kwa lego, de F40 voor €100 was prima, €40 er bij voor de mustang is dan wel grof, enige reden dat de bugatti uberhaupt wordt overwogen is de verjaardag..
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Wellicht voor de stevigheid? Brickbuild muurtje met die leuke baksteen motiefjes kan wellicht door de zwaartekracht zich uit elkaar trekken als het ding een tijdje in de displaykast staat? Met de 2x4 tiles zoals nu gemonteerd zal het minder snel gebeuren lijkt me.bord4kop schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:52:
lijken me stickers of bedrukte stenen op de stenen![]()
Deze:
[Afbeelding]
Er zijn ook 'officiële' foto's uitgelekt: https://www.instagram.com/p/BxcV7alCHns/Kapoen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:12:
Promobricks.de heeft een aantal foto’s van de Stranger Things set gepost. Normaal wordt deze set pas deze nacht voorgesteld (dacht ik), maar een Amerikaanse Lego store heeft het ding al op display
Grappig hoe ze de light brick gebruiken..

[ Voor 16% gewijzigd door keverjeroen op 14-05-2019 15:07 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik veronderstel dat zaken zoals die bomen en wagen die volledig brick built (zonder grote moulds) zijn het aantal onderdelen al mooi de hoogte in jagen.AppieNL schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:06:
Hoe is dit 2300 stukjes?
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 14-05-2019 15:20 ]
Na het bezoek aan Lego House in Billund afgelopen week (aanrader) voor het eerst in jaren weer Lego gekocht. Lang getwijfeld tussen de verschillende UCS StarWars sets om door gebrek aan X-wing uiteindelijk toch maar voor de Millenium Falcon te gaan.
Kan wel zeggen dat m'n 'Dark ages" hiermee over zijn
Ja, ik zag daarin wel wat klein grut ja, maar ook wel wat grote molds (zoals de arches in de "toppen" van de bomen). Maar dan nog zie ik niet waar die 2300 blijft. Stel, ik reken 400 per boom (vind ik vrij veel), 200 voor het autootje, Blijft er 1300 over voor de huisjes. Ik vind het geen huisjes die ieder 650 steentjes uitstralen, laat staan meer als de bomen meer richting 300 steentjes of lager gaan, maar misschien ligt dat aan mij.Kapoen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:18:
[...]
Ik veronderstel dat zaken zoals die bomen en wagen die volledig brick built (zonder grote moulds) zijn het aantal onderdelen al mooi de hoogte in jagen.
Dat doe je knap, de meeste bezoekers van dit topic zijn 'iets' bescheidener uit hun dark ages gekomenRexus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:28:
Oef! vanochtend een pakket binnen van 14,5 Kg.
Na het bezoek aan Lego House in Billund afgelopen week (aanrader) voor het eerst in jaren weer Lego gekocht. Lang getwijfeld tussen de verschillende UCS StarWars sets om door gebrek aan X-wing uiteindelijk toch maar voor de Millenium Falcon te gaan.
Kan wel zeggen dat m'n 'Dark ages" hiermee over zijn
Welkom bij een nieuwe verslavende hobby!
'Onderdelen inflatie' is echt wel een dingetje ja. Ter vergelijking, verleden jaar was er de 40292 Christmas Gift Box promo, die met 302 elementen een huiskamer voorstelt. Eén van mijn favoriete sets uit m'n jeugd, de 6380 Emergency Treatment Center heeft genoeg aan 308 onderdelen om een ziekenhuis + ambulance uit te beeldenAppieNL schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:36:
Of als ik het omdraai en 650 voor de bomen reken en 400 voor de huisjes, dan vind ik het wel plausibel voor de huisjes, maar WTF voor de bomen, dus uh ja 1x1 ftw? XD
Anoniem: 49090
Kwam vandaag op de fb groepen ook de volgende set tegen.
828 stukjes en mijn eerste indruk wasLego: LEGO CERTIFIED PROFESSIONAL RENAULT FORMULA 1 RS 17 limited ed. 100 ex worlrwide ( Seald)
Van deze zijn wereldwijd maar 100 modellen van gemaakt. Certified lego set Voor de verzamelaar.
Prijs: bieden vanaf 1650€. Op bieden per 25€. Dadelijk verkocht bij een bod van 2000€.

rollercoaster komt voor mij uit spanje (271 van amazon), welcome to apocalypseburg.. mooie set maar ik twijfel of die lang staat uit eindelijk bij mij..Tomba schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:56:
[...]
Holy crap![]()
Damn you Lego!
- deel 1 - minifigs
- deel 2- build
Op de Benelux S@H zal de set verkocht worden voor €199,99.
[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 15-05-2019 08:28 ]
Ook op bouwsteentjes. Review is vrij positief.Kapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:26:
Brickset heeft al een uitgebreide review van de Stranger Things set online gezet:
- deel 1 - minifigs
- deel 2- build
Op de Benelux S@H zal de set verkocht worden voor €199,99.
Voor mijzelf baal ik van de missende figs en dat die stand slechts ruimte biedt voor 4, maar gezien het nieuwe aankomende seizoen, waarbij er ook nieuwe karakters worden toegevoegd en het centrale theme winkelcentrum hebben ze nog genoeg ruimte voor andere uitbreidingen.
Prijs valt mij nog mee, had rond de 250 verwacht.
Ook leuk weetje, dat netflix met een stranger things game op de e3 staat.
Ik heb de review slechts diagonaal gelezen, maar ik dacht dat er stond dat deze set een 'one-off' is. Dus ik durf er geen gif op innemen dat er nog andere sets zullen verschijnen.Anoniem: 49090 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:37:
[...]
maar gezien het nieuwe aankomende seizoen, waarbij er ook nieuwe karakters worden toegevoegd en het centrale theme winkelcentrum hebben ze nog genoeg ruimte voor andere uitbreidingen.
*edit* In het verdict staat het geschreven:
This will almost certainly be a one-off Stranger Things model so if a key minifigure was missing it would have been very disappointing, but that's not the case: everyone who needs to be included in it is.
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 15-05-2019 08:46 ]
Grappig, terwijl in de Bouwsteentjes review juist staat:Kapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:44:
This will almost certainly be a one-off Stranger Things model so if a key minifigure was missing it would have been very disappointing, but that's not the case: everyone who needs to be included in it is.
The Upside Down is voorzien van acht Minifigures. De Minifigures beelden de meest belangrijke personages uit de serie uit. Helaas missen er nog een aantal die net zo belangrijk zijn. Of dit bewust gedaan is niet bekend, maar het laat de deur open voor een toekomstige LEGO Stranger Things set.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Je kreeg toentertijd ook wel de klacht dat het op playmobil begon te lijken met erg grote molds voor onderdelen. Dat leidde bij mij de Dark Ages in. Dan maar 1x1.Kapoen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:44:
[...]
Dat doe je knap, de meeste bezoekers van dit topic zijn 'iets' bescheidener uit hun dark ages gekomen![]()
Welkom bij een nieuwe verslavende hobby!
[...]
'Onderdelen inflatie' is echt wel een dingetje ja. Ter vergelijking, verleden jaar was er de 40292 Christmas Gift Box promo, die met 302 elementen een huiskamer voorstelt. Eén van mijn favoriete sets uit m'n jeugd, de 6380 Emergency Treatment Center heeft genoeg aan 308 onderdelen om een ziekenhuis + ambulance uit te beelden
Kwamen die klachten al tijdens de jaren '80? Of meer naar de zwarte periode van Lego zelf, eind jaren '90/begin 2000?Señor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:16:
[...]
Je kreeg toentertijd ook wel de klacht dat het op playmobil begon te lijken met erg grote molds voor onderdelen. Dat leidde bij mij de Dark Ages in. Dan maar 1x1.
Kapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:44:
[...]
Ik heb de review slechts diagonaal gelezen, maar ik dacht dat er stond dat deze set een 'one-off' is. Dus ik durf er geen gif op innemen dat er nog andere sets zullen verschijnen.
[...]
Wel grappig inderdaad. Zelf hoop ik wel op een nieuwe set. De 3 die nu ontbreken zitten er vanaf seizoen 1 gewoon in. Nieuwe seizoen old skool winkelcentrum met arcade hal, alles zit erin. Zoveel potentie nog.Haay schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:54:
[...]
Grappig, terwijl in de Bouwsteentjes review juist staat:
[...]
Select * from fish
Begin jaren '90 voor mij. Ik had toen bijna de hele serie Piratenlego. Maar toen ik voor bijna 50 gulden deze kocht: https://brickset.com/sets/6267-1/Lagoon-Lock-Up viel het me allemaal opeens erg tegen als 11-jarige. Weinig bouwplezier aan gehad, want het zijn bijna duploblokken.Kapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:21:
[...]
Kwamen die klachten al tijdens de jaren '80? Of meer naar de zwarte periode van Lego zelf, eind jaren '90/begin 2000?
Daarna kwam de Super Nintendo en was het helemaal klaar.
Als ik dit zo bekijk lijkt het wel mee te vallen toch? https://brickset.com/inventories/6267-1/rebrickableSeñor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:41:
[...]
Begin jaren '90 voor mij. Ik had toen bijna de hele serie Piratenlego. Maar toen ik voor bijna 50 gulden deze kocht: https://brickset.com/sets/6267-1/Lagoon-Lock-Up viel het me allemaal opeens erg tegen als 11-jarige. Weinig bouwplezier aan gehad, want het zijn bijna duploblokken.
50 gulden voor bijna 200 parts. Zou nu iets van 20 euro zijn gok ik?
Nochtans telt die set net iets meer onderdelen dan 6270 Forbidden Island die ik echt geweldig vond indertijdSeñor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:41:
[...]
Begin jaren '90 voor mij. Ik had toen bijna de hele serie Piratenlego. Maar toen ik voor bijna 50 gulden deze kocht: https://brickset.com/sets/6267-1/Lagoon-Lock-Up viel het me allemaal opeens erg tegen als 11-jarige. Weinig bouwplezier aan gehad, want het zijn bijna duploblokken.
Daarna kwam de Super Nintendo en was het helemaal klaar.
Begin jaren '90 ging ik ook mijn dark ages in dankzij (PC) gaming

Mja, hij is nog steeds makkelijk voor €100 onder adviesprijs te krijgen, voor mij is die laatste €50 niet de buikpijn-factor zegmaariAdema schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:11:
Ik baal echt enorm dat ik nog nooit van Brickwatch gehoord had. Ben nu die "goedkope" Chiron misgelopen. Wel meteen aangemeld, want hij staat zeker op mijn lijstje
Ik zit zelf nog steeds tegen de onvolkomenheden van het ding aan te hikken, voornamelijk de ophanging (schijnt em niet netjes omhoog te kunnen houden), de giga-slack in de gearbox en de I4-V8-I4 motor (ipv een echte W16) vind ik toch wat storend.
Voor een 11 jarige was het veel, in een tijd dat setjes snel duurder werden. De kleinste setjes ging van 3,50, naar 4,70 naar 5 euro enzovoort in vrij korte tijd. En dan is langer sparen als klein jochie wel vervelend.Pin0 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:05:
[...]
Als ik dit zo bekijk lijkt het wel mee te vallen toch? https://brickset.com/inventories/6267-1/rebrickable
50 gulden voor bijna 200 parts. Zou nu iets van 20 euro zijn gok ik?
Die had ik dan ook. Het piratenschip was een wopping 200 piek dat was wel een topper.Kapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:19:
[...]
Nochtans telt die set net iets meer onderdelen dan 6270 Forbidden Island die ik echt geweldig vond indertijd![]()
Begin jaren '90 ging ik ook mijn dark ages in dankzij (PC) gaming
6285 Black Seas Barracuda? Die had ik ook... beste Sinterklaas ooit!Señor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:56:
[...]
Voor een 11 jarige was het veel, in een tijd dat setjes snel duurder werden. De kleinste setjes ging van 3,50, naar 4,70 naar 5 euro enzovoort in vrij korte tijd. En dan is langer sparen als klein jochie wel vervelend.Eigenlijk eenzelfde tendens die je nu weer ziet.
[...]
Die had ik dan ook. Het piratenschip was een wopping 200 piek dat was wel een topper.
Anoniem: 269866
Dat was een geweldig schip. Een vriend tijdens mijn basisschooltijd had dat ding thuis. Vrijwel iedere keer als ik bij hem was en wij binnenspeelden, kwam dat schip tevoorschijn. Hij had ook schip 6286 en meerdere eilanden. Het was een zeer mooie tijdKapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:22:
[...]
6285 Black Seas Barracuda? Die had ik ook... beste Sinterklaas ooit!Het is ook het model dat ik het langste ooit intact heb gehouden, als display. Zelfs mijn huidige modularstraatje is nog relatief jong in vergelijking.
Ik vind het op zich niet erg om veel geld voor een Lego-set neer te leggen, maar ik mag me dan ook gelukkig prijzen dat dat kan. Maar aan de andere kant ben ik wel kritisch naar wat ik dan aanschaf; een set moet òf heel mooi zijn, òf het moet de moeite waard zijn 'm voor de parts te kopen.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Was een leuk onderwerp om wat research over te doen en de ontwikkeling door de jaren heen te zien en weer te geven.
Ingehaald door de realiteit heb ik vandaag toch de 70840 besteld. Komt zaterdag binnenTomba schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:45:
[...]
Dat dus, was na de Apollo rakket erg enthousiast maar er zijn teveel 250-300€ dingen te koop om ze allemaal te nemen dus uiteindelijk verkopen ze me helemaal niks...(buiten wat kleine dingetjes)
Staat nog steeds op de kast, geweldig model jaKapoen schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:22:
[...]
6285 Black Seas Barracuda? Die had ik ook... beste Sinterklaas ooit!Het is ook het model dat ik het langste ooit intact heb gehouden, als display. Zelfs mijn huidige modularstraatje is nog relatief jong in vergelijking.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Ik denk dat het Pirates thema uitermate geschikt is om supergrote layouts van te maken

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ondanks alle recente Lego city die mijn heertjes hebben gekregen, zich langer vermaken met het Forbidden Island dan met de huidige Lego.
[ Voor 4% gewijzigd door CrazyFool op 17-05-2019 08:38 ]
Sowieso was die hele serie erg cool met de piraten, soldaten, aapjes, (werkende) kanonnen, etc etc.

https://www.bouwsteentjes...l-designer-program-bikes/
Deze zou eerst exclusief voor Azie zijn.
Wel een leuke set met 15 minifiguren.
Verwachte prijs is € 49.99
via :
https://zusammengebaut.co...ni-2019-verfuegbar-70845/
ge-wel-dig; die neus van de draak (telefoon of croisantje)Flabergasted schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:44:
De Dragon Boat Race 80103 komt ook per 1 juni in Europa uit.
via :
https://zusammengebaut.co...ni-2019-verfuegbar-70845/

Zie hem helaas alleen [nog?] niet op de NL of BE Lego shop sites, wel op de UK en DE sites (en andere). Hopelijk dan later wel voor NL.Flabergasted schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:44:
De Dragon Boat Race 80103 komt ook per 1 juni in Europa uit.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked