Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.165.010 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet echt, dan heb je ook nog een stel minifigs met een blauw oog en/of littekens nodig en die zitten er niet in :P
Haay schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:11:
De Bricklink AFOL set Bikes! van Maikel is gereviewed door Bouwsteentjes.info:
[Afbeelding]

https://www.bouwsteentjes...l-designer-program-bikes/
Geneuzel over instabiele constructie van de fietsenstalling. Wat een bull. Laat ze eens bij het station uit de vorige treinenserie kijken, met die brug over het spoor. Ding valt onderhand uit elkaar als je er naar kijkt :X

[ Voor 72% gewijzigd door The Eagle op 17-05-2019 13:55 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 16:08
Heb een doos Minifigures Disney 2 gekocht,

Leuke serie, ook zo naast Serie 1. Hopelijk komt er nog een serie 3, want ik mis nog Pluto en Goofy etc. :9

Daar hebben we VAO voor. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 17-05-2019 16:22 ]

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05 14:09
Leuke lego competitie tv show:
Lego Masters Australia

Misschien voor jullie al lang en breed bekend, maar voor mij was het nieuw.
In eerste instantie had ik 2 delen van de 'originele; Lego Masters (UK) gekeken, maar dat kwam niet zo heel goed op me over. Beetje saai en knullig gepresenteerd.

De Australische editie vind ik juist weer erg leuk overkomen.
Professionele setting, leuk gepresenteerd, SUPERcreatieve opdrachten en een aantal indrukwekkend goede teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-05 17:39
The Eagle schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:51:
Niet echt, dan heb je ook nog een stel minifigs met een blauw oog en/of littekens nodig en die zitten er niet in :P

[...]

Geneuzel over instabiele constructie van de fietsenstalling. Wat een bull. Laat ze eens bij het station uit de vorige treinenserie kijken, met die brug over het spoor. Ding valt onderhand uit elkaar als je er naar kijkt :X
Jep, dat vind ik ook.
Ik weet het niet, maar ik vind bouwsteentjes beetje wat partijdig worden. Ik heb liever onpartijdige reviews en soms lees ik iets waarvan ik denk, die zijn erg voor Lego, ook al mankeert er iets. Alsof ze bang zijn dat Lego straf uitdeelt voor een negatieve review.

Die drakenboot, 50 euro. Dat vind ik behoorlijk meevallen, had het rond 80 - 90 euro geschat . Dus dat mooi meegenomen. Wel jammer dat die 2 eerder Chinese sets niet in Europa worden uitgebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door Loader op 17-05-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:53

Soggney

Zeekomkommer

Ik heb er op gezocht, maar zag dat deze nog niet was voorbijgekomen.
Iemand interesse om een rollercoaster na te bouwen?
https://imgur.com/a/D4xNq
[Video: https://i.imgur.com/3uR6IGH.mp4]

[ Voor 13% gewijzigd door Soggney op 17-05-2019 16:19 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
_NooT_ schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:20:
Leuke lego competitie tv show:
Lego Masters Australia

Misschien voor jullie al lang en breed bekend, maar voor mij was het nieuw.
In eerste instantie had ik 2 delen van de 'originele; Lego Masters (UK) gekeken, maar dat kwam niet zo heel goed op me over. Beetje saai en knullig gepresenteerd.

De Australische editie vind ik juist weer erg leuk overkomen.
Professionele setting, leuk gepresenteerd, SUPERcreatieve opdrachten en een aantal indrukwekkend goede teams.
Nuttige link, veel beeldmateriaal met ideeën om te ste... lenen. Bedankt _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:55
Soggney schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:17:
Ik heb er op gezocht, maar zag dat deze nog niet was voorbijgekomen.
Iemand interesse om een rollercoaster na te bouwen?
https://imgur.com/a/D4xNq
[Video]
Gaaf gedaan! Lijkt een beetje op die rollercoaster van Rollercoaster Tycoon.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 19:03

Solid Seal

3D Printer N00b

Gaat de Lego Bugatti Chiron nog een keer goedkoper worden? Ik zie 'm alleen duurder worden :/

Bij Lego shop nu 400 euro . Ik meen m daar een keer voor 320-350 gezien te hebben.

* Solid Seal heeft de Porsche ook en vind dat daar ook een Bugatti naast moet staan

[ Voor 4% gewijzigd door Solid Seal op 17-05-2019 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
Solid Seal schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:10:
Gaat de Lego Bugatti Chiron nog een keer goedkoper worden? Ik zie 'm alleen duurder worden :/

Bij Lego shop nu 400 euro . Ik meen m daar een keer voor 320-350 gezien te hebben.

* Solid Seal heeft de Porsche ook en vind dat daar ook een Bugatti naast moet staan
Check brickwatch

Van tijd tot tijd komt de set rond de 250 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)

hij is toch echt wel regelmatig in de aanbieding bij amazon.de... check nl.pepper.com (rond de 243 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Haay schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:58:
Ohhh, over die Lego Piraten schepen heb ik vorig jaar nog een aardig overzicht artikel geschreven voor Bouwsteentjes.info: https://www.bouwsteentjes...onische-lego-zeilschepen/.

Was een leuk onderwerp om wat research over te doen en de ontwikkeling door de jaren heen te zien en weer te geven. :)
Ik heb net het Ninjago schip(70618) binnen, ben het er wel mee eens dat de zeilen aan de kleine kant zijn. Verder wel een indrukwekkende set, de doos is loodzwaar. Heb je hem zelf gebouwd en hoe lang heeft het ongeveer geduurd?

Ik heb hem van Amazon.co.uk, heb het schip gekocht omdat het goedkoop was. Met de lage pond door de Brexit waren er wel meer goede Brexit deals te scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
gold_dust schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:35:
Ik heb net het Ninjago schip(70618) binnen, ben het er wel mee eens dat de zeilen aan de kleine kant zijn. Verder wel een indrukwekkende set, de doos is loodzwaar. Heb je hem zelf gebouwd en hoe lang heeft het ongeveer geduurd?
Jazeker heb ik dat Ninjago schip gebouwd. Hij staat prachtig boven op de boekenkast in de huiskamer. Zelfs mijn vrouw vindt hem zo mooi dat hij daar mag pronken. O+
Tja, hoe lang het heeft geduurd om te bouwen ... Ik doe meestal 1 set van genummerde zakjes per dag om het bouwen lekker lang uit te strekken. Dus met genummerde zakjes van 1 t/m 15 heb ik er zeker twee weken over gedaan. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:20

FeaR

In GoT we trust

Vorige week nog voor €247,06 bij Amazon.de inclusief verzendkosten.

Mijn Bugatti krijgt nu redelijk vorm. Net doosje twee af oftewel instructieboek één. Alleen heb ik wel het idee dat het technische gedeelte nu redelijk klaar is. Wellicht de spoiler nog, maar verder zal het vanaf nu wel veel body-work zijn.

Ik twijfel trouwens of mijn versnellingsbak wel lekker is. Alles werkt naar behoren maar een maatje van me heeft tijdens de bouw met de bak lopen spelen en ik heb nu geen idee meer of alles nog in de goede positie/volgorde stond. Nadeel van 16 versnellingen is dat je het ook niet echt goed ziet aan de zuigers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
16? Hij heeft er 8 :+ De "low high" kant van de gearbox is eigenlijk dubbel gebouwd. De helft kan je er uit halen en een "8>1 block" plaatsen. Net als bij de Porsche kan die van 8 naar 1 schakelen (of nou ja 4>1 bij de Porsche), dus ja, Joost mag weten waar je zit in de gearbox na wat gebruik. Ik denk dat Lego dit ziet als "safety feature" aangezien het na de kritiek die het kreeg bij de Porsche er weer in zit bij de Chiron. Ik vind het net als de 2-onderdeeltjes-monteren-instructie-stappen, gewoon kinderachtig.

De gearbox in de Chiron is best inefficiënt (efficiëntere MOD op Eurobricks haalt er zelfs 2 hele assen met gears uit), dus moet je hem een halve/hele meter aanduwen voordat de zuigers bewegen.

En ja, na doos 2 is het body en vleugel.

[ Voor 21% gewijzigd door AppieNL op 18-05-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

FeaR schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 01:52:
[...]

Vorige week nog voor €247,06 bij Amazon.de inclusief verzendkosten.

Mijn Bugatti krijgt nu redelijk vorm. Net doosje twee af oftewel instructieboek één. Alleen heb ik wel het idee dat het technische gedeelte nu redelijk klaar is. Wellicht de spoiler nog, maar verder zal het vanaf nu wel veel body-work zijn.

Ik twijfel trouwens of mijn versnellingsbak wel lekker is. Alles werkt naar behoren maar een maatje van me heeft tijdens de bouw met de bak lopen spelen en ik heb nu geen idee meer of alles nog in de goede positie/volgorde stond. Nadeel van 16 versnellingen is dat je het ook niet echt goed ziet aan de zuigers.
Dan moet ik daar wat meer gaan kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:11
Solid Seal schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:31:
[...]

Dan moet ik daar wat meer gaan kijken :)
Dat is niet echt noodzakelijk. :)

Gewoon ff via Brickwatch een account aanmaken, de Chiron toevoegen en je krijgt een mailtje zodra de prijs wijzigt. Ideaal d:)b

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Leut schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:02:
[...]

Dat is niet echt noodzakelijk. :)

Gewoon ff via Brickwatch een account aanmaken, de Chiron toevoegen en je krijgt een mailtje zodra de prijs wijzigt. Ideaal d:)b
Ah ja dat kan natuurlijk ook :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:02

Reinier

\o/

Haay schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:11:
De Bricklink AFOL set Bikes! van Maikel is gereviewed door Bouwsteentjes.info:
[Afbeelding]

https://www.bouwsteentjes...l-designer-program-bikes/
Die bakfiets zal inderdaad wat fragiel zijn. Gelukkig is er nu een nieuw element waar het beter mee lukt:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47823031332_413b4ba52f_b.jpg

Wel toevallig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Volgens dit artikel op brickset krijgen 4 oudere inzendingen van ideas een tweede kans om toch nog in productie te geraken.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/projects.png
Stemmen kan nog tot en met 4 juni, uiteraard op de bijhorende ideas site.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

KW25 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:06:
Vind het een erg coole set, maar komt ook mede omdat ik Stranger Things ook erg leuk vind. Wat betreft missende personages kan ik me voorstellen dat er misschien 2 a 3 missen, maar die zijn dan vooral uit het tweede seizoen.
Het is nooit eerder gebeurt dat de release van een Lego-set mij heeft aangezet tot het kijken van een serie, maar nu dan toch wel. Zit nu bij de 5e aflevering van het eerste seizoen, ga alles wel af kijken. Maar ga ik dan de set kopen? Denk het niet, vind het wel heel veel geld voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustdriver
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 13:36
Vind het ook veel geld voor deze set, maar heb ze toch besteld. Nu nog een mooie poster voor er achter te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Guardian1980 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:26:
[...]

Het is nooit eerder gebeurt dat de release van een Lego-set mij heeft aangezet tot het kijken van een serie, maar nu dan toch wel. Zit nu bij de 5e aflevering van het eerste seizoen, ga alles wel af kijken. Maar ga ik dan de set kopen? Denk het niet, vind het wel heel veel geld voor wat je krijgt.
Ik ben ook dankzij deze set aan het bingen geslagen :P

Vermoedelijk ga ik de set ook niet kopen, maar de prijs/onderdeel ratio zit wel onder de magische 10ct/stuk.
8,7ct/onderdeel om precies te zijn. Dat valt al bij al nog mee voor een franchise denk ik. Bij pakweg 76131 Avengers Compound Battle zit je al aan 15ct/onderdeel, of in dezelfde prijsklasse 75244 Tantive IV aan 11,3ct/onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 11:35
Kapoen schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:24:
Volgens dit artikel op brickset krijgen 4 oudere inzendingen van ideas een tweede kans om toch nog in productie te geraken.
[Afbeelding]
Stemmen kan nog tot en met 4 juni, uiteraard op de bijhorende ideas site.
Wel gek dat er een tweede kans komt.. wellicht omdat er teveel ideeen toch teruggetrokken worden door de nieuwe, strenge, regels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
la_fusion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Wel gek dat er een tweede kans komt.. wellicht omdat er teveel ideeen toch teruggetrokken worden door de nieuwe, strenge, regels?
Lego's wegen zijn soms ondoorgrondelijk :) Van de vier oude inzendingen springt er voor mij geen uit, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Over ideas gesproken, er is net een aankondiging geweest ivm de nieuwe set.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/dritte-review-runde-lego-ideas-2018.jpg
[YouTube: LEGO Ideas BRAND NEW Set! - Official Review Results Announcement!]
De fosielen hebben het gehaald, en heel misschien komt de speelbare piano er ook nog.
Ik had graag de food stand diners ook gezien als set, maar gelukkig heeft de maker daarvan ook al een filmpje op youtube gezet. Dus we kunnen de builds zelf uitvissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
Leuk, goed gelukte dino's, maar een Lego dino collectie zonder T-Rex?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
die dino's zijn idd wel leuk om neer te zetten voor display :)

Select * from fish

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
En blijkbaar ook een nieuwe Creator set! Die past wel mooi bij de Apollo, al is de schaal wel wat anders :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ls3ttln.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
DP Kunst schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:44:
En blijkbaar ook een nieuwe Creator set! Die past wel mooi bij de Apollo, al is de schaal wel wat anders :p

[Afbeelding]
Ding! Must have! Bedankt voor de heads up _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Reinier schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:05:
[...]

Die bakfiets zal inderdaad wat fragiel zijn. Gelukkig is er nu een nieuw element waar het beter mee lukt:

[Afbeelding]

Wel toevallig :)
Heb je hier een bron van?

brick store | mdt.re

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:02

Reinier

\o/

MDT-Maikel schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:00:
[...]

Heb je hier een bron van?
Zeker: https://brickset.com/arti...0234-fun-fair-people-pack

Hij zit in 60234 Fun Fair People Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:58

vectormatic

Warlock of the doorlock

[Afbeelding]
Oef, mooi ding! ben zeer benieuwd naar de prijs, creator en rond de 1100 stukjes... circa 100 euro?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Misschien stoppen ze straks een T-Rex erbij.
Wel jammer van Chemical Plant,want dat was een nederlandse inzending ( als ik het goed heb )

En ja... die Apollo Creator..mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

Die wil ik ook wel kopen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 269866

vectormatic schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:29:
[...]

Oef, mooi ding! ben zeer benieuwd naar de prijs, creator en rond de 1100 stukjes... circa 100 euro?
Volgens Stonewars hebben ze telefonisch contact gehad met Lego die de set is bevestigde. Vanaf 1 juni is hij te koop en moet €89,99 gaan kosten, zo'n 8,3 cent per steentje. De set bevat ook twee minifiguren, Neil Armstrong en Edwin Aldrin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:21
En blijkbaar ook een nieuwe Creator set! Die past wel mooi bij de Apollo Saturn V, al is de schaal wel wat anders :p
Wat die Saturn V betreft, die mag van mijn vrouw met de Wicked Brick wall mount boven de tv in de woonkamer komen.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1881/2599/products/DS70.6-PLACED_1024x1024.png?v=1556303493

Ik heb de set meteen deze week tegen de laagste prijs ooit aangeschaft bij Amazon en ga binnenkort maar weer eens shoppen voor stands. :)

[ Voor 44% gewijzigd door totalatool op 21-05-2019 22:57 ]

LEGO te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
Afbeeldingslocatie: https://specialbricks.nl/wp-content/uploads/2017/11/Lego-10029-lunar-lander-4.png

Een moderne remake dus... die creator.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55
Net weer een moc van rebrickable gebouwd.
De Lamborghini Huracán :*)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/38bkky9n3a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xg8db24491z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
totalatool schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:51:
[...]

Wat die Saturn V betreft, die mag van mijn vrouw met de Wicked Brick wall mount boven de tv in de woonkamer komen.
[Afbeelding]

Ik heb de set meteen deze week tegen de laagste prijs ooit aangeschaft bij Amazon en ga binnenkort maar weer eens shoppen voor stands. :)
Die Saturn V vind ik echt een geweldige set. Ziet er indrukwekkend uit en is ook erg leuk om te bouwen. Zit erg goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marsman83 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:24:
Net weer een moc van rebrickable gebouwd.
De Lamborghini Huracán :*)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die is wel erg gaaf, slick. Heb je linkje?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:17:
[...]

Lego's wegen zijn soms ondoorgrondelijk :) Van de vier oude inzendingen springt er voor mij geen uit, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Over ideas gesproken, er is net een aankondiging geweest ivm de nieuwe set.
[Afbeelding]
[YouTube: LEGO Ideas BRAND NEW Set! - Official Review Results Announcement!]
De fosielen hebben het gehaald, en heel misschien komt de speelbare piano er ook nog.
Ik had graag de food stand diners ook gezien als set, maar gelukkig heeft de maker daarvan ook al een filmpje op youtube gezet. Dus we kunnen de builds zelf uitvissen.
jammer wel,ik had die chemical plant wel in een groot officieel model willen zien,ideaal voor bij vrachttreinen enzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
himlims_ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:40:
[...]

Die is wel erg gaaf, slick. Heb je linkje?
Natuurlijk!

https://rebrickable.com/m...%C3%A1n-performante/#info

Hij heeft overigens nog veel meer leuke auto's in Speed Champion formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 23:53
Ik hoop dat ze voor de dinoset gaan kijken naar deze andere inzending en dan het ontwerp aanpassen. Die modellen zien er veel natuurlijker uit.

De maanlander kan ook interessant zijn. Ik wacht even wat meer foto's af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-05 16:51

Plainside

I browse when I'm at work

Hier nog misschien een leuke actie voor de mensen hier?
Complete Millenium Falcon lego set

Die stond ook al 2x in Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic. Dat topic is voor de aanbiedingen. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Señor Sjon op 22-05-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:30
.

[ Voor 99% gewijzigd door AerodynamiX op 22-05-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:30
Plainside schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:07:
Hier nog misschien een leuke actie voor de mensen hier?
Complete Millenium Falcon lego set

[mbr]Die stond ook al 2x in Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic. Dat topic is voor de aanbiedingen. :)[/]
Oh laat maar, is al benoemd :+

Ik twijfel, mooie aanbieding, maar het blijft een hoop geld en ben persoonlijk niet zo'n fan van iBOOD.

[ Voor 10% gewijzigd door AerodynamiX op 22-05-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:16
keverjeroen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:18:
Wat zou dit gaan worden? Enkel editen voor Stud.io, of zal er een service bij komen om de real life parts te bestellen? https://www.bricklink.com/v3/build/partdesigner.page

[Afbeelding]
Inmiddels te downloaden, geen idee sinds wanneer :-)

https://www.bricklink.com/v3/studio/partdesigner.page

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het blijft -voor nu iig- nog wel in de digitale omgeving; er is (nog) geen mogelijkheid om je ontworpen bricks te bestellen of te exporteren naar een 3D printer bestand.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:16
almightyarjen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Het blijft -voor nu iig- nog wel in de digitale omgeving; er is (nog) geen mogelijkheid om je ontworpen bricks te bestellen of te exporteren naar een 3D printer bestand.
Zou fijn zijn als je de gemaakte stickers kan exporteren naar svg/png o.i.d. en zo zelf kan laten afdrukken. Aantal bricks is ook vrij minimaal. Op dit moment voor mij nog niet zo interessant..

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

MarkH NL schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Zou fijn zijn als je de gemaakte stickers kan exporteren naar svg/png o.i.d. en zo zelf kan laten afdrukken. Aantal bricks is ook vrij minimaal. Op dit moment voor mij nog niet zo interessant..
Eens. Ik zal zelf ook geen bricks gaan ontwerpen. Stickers zijn idd wel erg fijn als deze geëxporteerd kunnen worden. Maar ik neem aan dat achter de software een verdienmodel zit en dat Bricklink een derde partij in de hand gaat nemen waar de stickers besteld kunnen worden (en dat je ze dus niet zelf als hi-res kan exporteren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
Dus nu kan iedereen op zijn zolderkamer zijn eigen 1x5 maken...

LMGTFY is nogo hier.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 22-05-2019 13:15 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:13

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben op dit moment (in etappes) bezig de Mustang op te bouwen, maar wat is dat genieten zeg! Allemaal nieuwe en aparte bouwtechnieken, en de constructie met de deuren is ook echt prachtig om te maken!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:44
keverjeroen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:46:
Dus nu kan iedereen op zijn zolderkamer zijn eigen 1x5 maken...

[mbr]LMGTFY is nogo hier.[/]
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/5/39266pb01.png

Sorry...maar die 'grap' kun je nu niet meer maken

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]

Sorry...maar die 'grap' kun je nu niet meer maken
lijkt mij ook meer puber humor :X kan me niet voorstellen dat een AFOL zo iemand beschrijft. maar goed, misschien wel, ben niet vaak bij lego events.

denk meer van;
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dp4v438dssz21.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 23-05-2019 15:47 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:44
himlims_ schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:22:
[...]

lijkt mij ook meer puber humor :X kan me niet voorstellen dat een AFOL zo iemand beschrijft. maar goed, misschien wel, ben niet vaak bij lego events.
Ben ik met je eens. Ik kende dit 'grapje' niet, todat iemand in dit forum mij erop wees.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

De eerste keer dat ik over de '1x5 grap' hoorde was in een documentaire over... AFOLs.

Voor de liefhebbers van vignettes en/of videogames: Lego heeft de winnaars bekend gemaakt van een wedstrijd ivm het ontwerpen en toepassen van kamers in een aankomend spel.
Hier staan de winnaars: link. Ik ga allezinds wat ideeën stelen, er staan echt mooie dingen tussen:
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/lego_ci/activity_field_attachments/120/6239083-BikeShop_Cover.jpg

*edit* er zit ook weer wat Lego merchandise aan te komen. Bij de lunar lander set die op 1 juni zal verschijnen 'krijgen' we een badge.
Afbeeldingslocatie: https://www.stonewars.de/wp-content/uploads/2019/05/lego-apollo-lunar-lander-aufnaeher.jpg
Met of zonder extra promoties maakt niet uit, die set is een 'day 1 purchase' voor mij :9~

[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 23-05-2019 16:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
SeatRider schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:18:
Ik ben op dit moment (in etappes) bezig de Mustang op te bouwen, maar wat is dat genieten zeg! Allemaal nieuwe en aparte bouwtechnieken, en de constructie met de deuren is ook echt prachtig om te maken!
Om er nog meer van te kunnen genieten kun je op Brickset.com een interview lezen met Mike Psiaki die de LEGO Mustang ontworpen heeft:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/33957901708_19d925e8c3_b.jpg

https://brickset.com/article/43725

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

En hierbij de FAILS video van de geautomatiseerde kruising :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Haay schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 00:12:
Jazeker heb ik dat Ninjago schip gebouwd. Hij staat prachtig boven op de boekenkast in de huiskamer. Zelfs mijn vrouw vindt hem zo mooi dat hij daar mag pronken. O+
Tja, hoe lang het heeft geduurd om te bouwen ... Ik doe meestal 1 set van genummerde zakjes per dag om het bouwen lekker lang uit te strekken. Dus met genummerde zakjes van 1 t/m 15 heb ik er zeker twee weken over gedaan. :D
Het schip is hier ook af. Ik had het voor mezelf gekocht maar helaas heeft iemand anders het gekaapt en mocht ik alleen toekijken bij het bouwen.

Echt een groot en indrukwekkend model, en eigenlijk ook goedkoop voor nog geen 100€ gezien de hoeveelheid Lego die je krijgt. Helaas miste er wel een onderdeel, inmiddels contact opgenomen met de Lego service.

Toch weer het bekende Ninjago en City probleem, veel onderdelen die makkelijk los gaan en het heeft de neiging om uit elkaar te vallen. En ik ben dan weer degene die het mag repareren :) . De Technic rode brandweer jeep zit alweer zo'n half jaar in elkaar zonder spontaan uit elkaar te vallen, het kan dus wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 20:43
hehehe, ik zat al te wachten op de piep in het filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Net klaar met de DB5. Toch best een leuke build met een paar leuke dingen erin; waaronder de schietstoel die m'n dochter erg leuk vind :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

moer schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:23:
[...]

hehehe, ik zat al te wachten op de piep in het filmpje
Als ik alleen ben dan laat ik me nog wel eens gaan... :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 20:18
Zo de Death Star is klaar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wwX2S1R.jpg
YouTube: Lego Death Start 75159 spinning timelapse
YouTube: Lego Death Star 75159 spinning timelapse

En holy shit de Super Star Destroyer wordt lang (hier komt nog 26cm aan):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TG8xXDk.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door sig69 op 26-05-2019 10:59 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

Hoe maken jullie de steentjes schoon als ik vragen mag, ik ga mijn Saturn V uit elkaar halen en wil alles schoonmaken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:58:
Hoe maken jullie de steentjes schoon als ik vragen mag, ik ga mijn Saturn V uit elkaar halen en wil alles schoonmaken.
mijn ervaring wat betreft stof: een rougekwast + stofzuiger met panty oid (zodat je niet per ongeluk iets opzuigt), uiteraard werkt het zuigvermogen aanpassen ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Pierre schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:58:
Die vraag is al een miljard keer voorgekomen hier, maar ik gooi altijd alles in een emmer met allesreiniger, uurtje laten zitten, in een vergiet afgieten, laten drogen op een badhandoek. Ik blijf verre van (af)wasmachines.

[ Voor 14% gewijzigd door SeatRider op 26-05-2019 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Die vraag is al een miljard keer voorgekomen hier, maar ik gooi altijd alles in een emmer met allesreiniger, uurtje laten zitten, in een vergiet afgieten, laten drogen op een badhandoek. Ik blijf verre van (af)wasmachines.
Een sla-draaier werkt ook ideaal om overtollig water van de lego af te krijgen. Dan droogt het sneller :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

redfoxert schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Een sla-draaier werkt ook ideaal om overtollig water van de lego af te krijgen. Dan droogt het sneller :)
Da's wel een goeie. En met minder risico's op krassen dan in een (af)wasmachine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

redfoxert schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:16:
[...]

En minder kalk vlekken die achterblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

denk meer van;
[Afbeelding]
Zo'n momentje had ik zaterdag, eindelijk toch maar de Chiron opgehaald, best wel bizar om gewoon even bij de intertoys met afstand de duurste en grootste set die ik ooit heb gehad te kopen :P

Ben nog steeds onder de indruk van het formaat van de doos

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

vectormatic schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:54:
[...]
Zo'n momentje had ik zaterdag, eindelijk toch maar de Chiron opgehaald, best wel bizar om gewoon even bij de intertoys met afstand de duurste en grootste set die ik ooit heb gehad te kopen :P

Ben nog steeds onder de indruk van het formaat van de doos
Intertoys? Is dat financieel gezien wel de meest aantrekkelijke optie?

De Bugatti is hier afgelopen weekend voltooid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hz85Wr4eKh4GrVCBe5BMrn8q/full.jpg

Samen met de Porsche
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a1W5KWunKJ8TJVKTs8wcKobb/full.jpg

Ik twifjel nog steeds welke build van die twee ik leuker vond. De Porsche had ik na het technische deel (versnellingsbak, ophanging en stuurinrichting) wel gezien, de Bugatti bleef tot het eind wel interessant. Bugatti heeft natuurlijk ook een stuk meer onderdelen waardoor meten op bouwtijd niet geheel eerlijk is. Enige jammere van de Bugatti qua bouw (dus niet op technisch vlak) is dat sommige onderdelen letterlijk vier beams dik op worden gebouwd en haast onverwoestbaar zijn. Aan de andere kant zijn sommige panelen met slechts één pin vast gezet waardoor het te los zit. De deuren bijvoorbeeld zijn op de Porsche beter dan de Bugatti. Maar goed, het komt hier toch als display model te staan en als Lego weer iets aankondigt in deze lijn/serie dan koop ik die toch weer.

En deze twee had ik ook nog gekocht deze maand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9S2HjGBCxSF3CZZRxOb2BoCi/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TxPiFC8YhQgeSdi7UzoqGrEA/full.jpg

Inderdaad, wat een rare achtergrond en vloer waar alles op staat en is dat nou een strijkplank? Jup. Alle Lego staat nog op zolder. Ik moet nog steeds een keer beslissen of ik planken wil monteren in de hobby-kamer of een andere oplossing (vitrinekasten?). Tot die tijd staan de opgebouwde modellen er (helaas) zo bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vqxWM8GkzuIoyTtpLvdsnr3r/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qnxP5OVY4trQpzLyCZs8hE7W/full.jpg

In de dozen achteraan zit nog veel meer Lego. Maar eerst dus een methode vinden om alles te displayen voordat ik meer ga bouwen.

Plus dat het veel oude Lego is waar ik meer en meer verkleurde of letterlijk steentjes tegen kom die vergaan zijn. Al die onderdelen BrickLinken gaat me te ver en vind ik het voor het gros van de modellen ook niet waard. Althans, tot op heden. Mogelijk dat ik toch overstag ga want sets als de LEGO 8858-1 Rebel Wrecker of de 8440-1 Formula Flash zijn wel sentiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

FeaR schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Ik heb 304 afgetikt, wat duurder dan amazon.de, maar ongeveer gelijk aan de laagste prijs van bol.com, dus heb er absoluut geen spijt van.

De porsche gaat er denk ik niet meer komen, als die nu nog voor ~220 te krijgen was zou ik het overwegen, maar sinds dat ie EOL is, is ie alleen voor de normale prijs te krijgen, ach ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

vectormatic schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:13:
[...]
Ik heb 304 afgetikt, wat duurder dan amazon.de, maar ongeveer gelijk aan de laagste prijs van bol.com, dus heb er absoluut geen spijt van.
Ik vergeleek met de prijzen die de Intertoys hier veelal hanteert en die zijn over het algemeen redelijk strak aan de Lego adviesprijs. Vandaar de vraag :) Veel plezier met bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

FeaR schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:27:
[...]

Ik vergeleek met de prijzen die de Intertoys hier veelal hanteert en die zijn over het algemeen redelijk strak aan de Lego adviesprijs. Vandaar de vraag :) Veel plezier met bouwen!
Dank! Voor iets richting de 399 had ik em ook niet meegenomen. Bij bol was ie een paar dagen geleden 304, toen gestegen naar 319, en had me voorgenomen em maar te bestellen als ie weer naar 304 ging, dan scheelt em meenemen uit de winkel nog eens wachten ook :)

Kwa technic wil de intertoys nog wel eens aardig onder MSRP gaan zitten, en dan koop ik wel in de winkel, bijna alle andere themas zitten inderdaad op of boven MSRP, en dan koop ik niks boven de €20, als het verschil meer dan een paar euro wordt mag bol het leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
FeaR schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:48:
[...]

De Bugatti is hier afgelopen weekend voltooid:
[Afbeelding]

Samen met de Porsche
[Afbeelding]

Ik twifjel nog steeds welke build van die twee ik leuker vond. De Porsche had ik na het technische deel (versnellingsbak, ophanging en stuurinrichting) wel gezien, de Bugatti bleef tot het eind wel interessant. Bugatti heeft natuurlijk ook een stuk meer onderdelen waardoor meten op bouwtijd niet geheel eerlijk is. Enige jammere van de Bugatti qua bouw (dus niet op technisch vlak) is dat sommige onderdelen letterlijk vier beams dik op worden gebouwd en haast onverwoestbaar zijn. Aan de andere kant zijn sommige panelen met slechts één pin vast gezet waardoor het te los zit. De deuren bijvoorbeeld zijn op de Porsche beter dan de Bugatti. Maar goed, het komt hier toch als display model te staan en als Lego weer iets aankondigt in deze lijn/serie dan koop ik die toch weer.

En deze twee had ik ook nog gekocht deze maand:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Inderdaad, wat een rare achtergrond en vloer waar alles op staat en is dat nou een strijkplank? Jup. Alle Lego staat nog op zolder. Ik moet nog steeds een keer beslissen of ik planken wil monteren in de hobby-kamer of een andere oplossing (vitrinekasten?). Tot die tijd staan de opgebouwde modellen er (helaas) zo bij:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

In de dozen achteraan zit nog veel meer Lego. Maar eerst dus een methode vinden om alles te displayen voordat ik meer ga bouwen.

Plus dat het veel oude Lego is waar ik meer en meer verkleurde of letterlijk steentjes tegen kom die vergaan zijn. Al die onderdelen BrickLinken gaat me te ver en vind ik het voor het gros van de modellen ook niet waard. Althans, tot op heden. Mogelijk dat ik toch overstag ga want sets als de LEGO 8858-1 Rebel Wrecker of de 8440-1 Formula Flash zijn wel sentiment.
Maar hoe moet je nu dan strijken? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Marsman83 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:48:
[...]

Maar hoe moet je nu dan strijken? :o
Niet :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@aReaRe© props trouwens voor 8408 in de achtergrond, was een van mijn favo sets vroeger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:31

rammes

koekebakker 1e klas

ik ben al maanden bezig om mijn lego weer opgebouwd te krijgen. sets van 1974 tot eind '90. heel veel dus. vooral van de oude sets of blokjes heb ik geen idee van welke sets het waren of hoeveel ik er van had. kan ik ergens online die lego blokjes in een database gooien en hij dan laat zien welke blokjes een set maken? een soort reverse bricklink ;). iemand tips?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

https://rebrickable.com hier kan je als je een account maakt je lijst met parts invoeren en volgens mij kan je aan de hand van die list wel vaststellen welke sets eraan zouden kunnen zitten.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:31

rammes

koekebakker 1e klas

Speedy55 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:20:
https://rebrickable.com hier kan je als je een account maakt je lijst met parts invoeren en volgens mij kan je aan de hand van die list wel vaststellen welke sets eraan zouden kunnen zitten.
ik heb even lopen stoeien met die site, maar ge-wel-dig! dit is precies wat ik zocht. thnx! _/-\o_

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:57
Speedy55 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:20:
Cool, hiermee kon ik ook makkelijk het pomp-onderdeeltje vinden van mijn 8862 set

Eens kijken bij welke NL/DE shop ik die los kan bestellen aangezien die stuk is

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 23:53
Video over de nieuwe lunar lander:

Zitten een aantal aardige details bij, zoals de retroreflector opgeborgen in de descent module, kraters en voetstappen in het maanoppervlak. Wel jammer dat best een hoop graphics stickers zijn, niet geprint zoals bij de Saturn V.

[ Voor 9% gewijzigd door Duesenberg J op 30-05-2019 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Wel een mooie set om bij de Saturn V te tentoonstellen. :) De stickers zijn wel zonde idd.

Select * from fish

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Ik wil graag de Lunar Lander kopen op de release dag (nu zaterdag als ik me niet vergis), maar vanaf 5 juni komt er een nieuwe promo op S@H:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/05/lego-ideas-40335-space-rocket-ride-0001.jpg.
Ik vrees dat de Lunar Lander vrij snel zal uitverkocht geraken, dus misschien moet ik wat geduldiger zijn en op woensdag gewoon een andere set kiezen :P *edit* of misschien laat ik deze promo wel gewoon voor wat het is, zo speciaal is deze nu ook weer niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 30-05-2019 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:07:
Ik wil graag de Lunar Lander kopen op de release dag (nu zaterdag als ik me niet vergis), maar vanaf 5 juni komt er een nieuwe promo op S@H:
[Afbeelding].
Ik vrees dat de Lunar Lander vrij snel zal uitverkocht geraken, dus misschien moet ik wat geduldiger zijn en op woensdag gewoon een andere set kiezen :P *edit* of misschien laat ik deze promo wel gewoon voor wat het is, zo speciaal is deze nu ook weer niet...
5 dagen even iets anders zoeken om mee te vermaken en dan lukt dat wachten wel. Zeker niet de lego website bezoeken.

Bovenstaande in tenminste wat ik op zo'n moment doe, maar succes is niet gegarandeerd :P

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik kreeg net een mailtje van Bricklink, Bikes! (besteld op 8 februari) is onderweg :). Ben erg benieuwd (ook wanneer ik hem bij de douane op mag halen en hoeveel het extra kost - ik heb hier nog geen FedEx-bezorgers gezien dus ik verwacht dat de DHL het overneemt).

[Edit] De verzending gaat via FedEx International MailService, volgens de site 4-7 of 7-11 werkdagen (priority resp. Standard) tot het aan de lokale bezorger overgedragen wordt. Nog 2 weekjes geduld dus ;).

[ Voor 28% gewijzigd door Tarin op 31-05-2019 06:33 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Tarin schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 06:21:
Ik kreeg net een mailtje van Bricklink, Bikes! (besteld op 8 februari) is onderweg :). Ben erg benieuwd (ook wanneer ik hem bij de douane op mag halen en hoeveel het extra kost - ik heb hier nog geen FedEx-bezorgers gezien dus ik verwacht dat de DHL het overneemt).

[Edit] De verzending gaat via FedEx International MailService, volgens de site 4-7 of 7-11 werkdagen (priority resp. Standard) tot het aan de lokale bezorger overgedragen wordt. Nog 2 weekjes geduld dus ;).
als het goed is komt fedex gewoon aan je deur, zou wat raar zijn om halverwege naar een andere koeriersdienst over te gaan, dat kost ze (extra) geld lijkt mij :P

ik kreeg ook een mailtje dat bikes verzonden zou zijn, maar dat was een trackinglink naar spanje die het een halfuurtje later niet meer deed.

-update-
inmiddels werkt hij wel weer, maar nu naar nederland..

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 31-05-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:07:
[Afbeelding].
Enig idee vanaf hoe laat je die Lunar Lander kunt bestellen morgen? Dan weet ik of ik laat moet opblijven vanavond, of vroeg de wekker moet zetten. :+

Ik heb de Saturn V ook nog liggen, dus die Lunar Lander moet er wel naast komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gaius schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Enig idee vanaf hoe laat je die Lunar Lander kunt bestellen morgen? Dan weet ik of ik laat moet opblijven vanavond, of vroeg de wekker moet zetten. :+

Ik heb de Saturn V ook nog liggen, dus die Lunar Lander moet er wel naast komen. :)
Goede vraag, S@H is redelijk onbetrouwbaar qua updates. Ik herinner me nog dat de Saturn V zelfs al een dag op voorhand beschikbaar was vanaf 17u 's avonds. Dankzij een tip hier op tweakers.net kon ik die toen meteen bestellen en vermijden dat ik de dag erna in de backlog queue terechtkwam _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Kan het zijn dat de double vip points actie al een heel eind geleden is?
Het is eeuwen geleden dat ik nog een mail gehad heb.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

mschol schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:52:
[...]

als het goed is komt fedex gewoon aan je deur, zou wat raar zijn om halverwege naar een andere koeriersdienst over te gaan, dat kost ze (extra) geld lijkt mij :P

[...]
Voor zover ik het zie biedt FedEx express- en 'international mailservice'-opties aan. Express is flink aan de prijs (daarvoor kunnen ze bij Bricklink eigenlijk niet gekozen hebben) maar dan blijft het pakket inderdaad bij FedEx, en duurt de verzending 3 dagen ofzo. Voor international mailservices geven ze de tijden aan die ik hierboven noemde, waarna volgens de site een lokale partij het laatste deel van de bezorging overneemt.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik meld me eigen hier ook in dit topic, ben al weer even bezig met Lego maar wist niet van het bestaan hier af :$
Anyhow, mijn collectie:

als klein ventje ooit dit model in elkaar gezet, maar zou niet weten wat voor nummer/model dit is, iemand die dit toevallig weet hoe ik daar achter kan komen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vehE9sG.jpg
Hij is niet helemaal origineel, er zitten een paar straalmotoren op en de achterkant is opgehoogd, ik denk iets met een A-team busje dat hiervoor model heeft gestaan. :+

inmiddels de volgende modellen opgebouwd en hebben een mooi plekje in m'n hobbykamer, waarbij ik eigenlijk wel een vitrine wil neerzetten ivm. het stof dat ze nu staan te happen in een Ikea Kallax.

Crane MK2 42009
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/lSq77zR.jpg

VW T1 10220
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/cNwM1N1.jpg

McLaren Senna 75892
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/scwQT0b.jpg

die Senna heeft me echt positief verrast, goedkoopste set by far mar ik vond 'm echt leuk om te bouwen en een aantal speciale steentjes (de lampen)

morgen komen als het goed is nog 2 sets binnen, namelijk.

42095 Stunt racer:
Afbeeldingslocatie: https://www.brickshop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/LEGO_42095_RC_St_5c08d3212ebeb.jpg

42096 Porsche 911 RSR
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/XiUAAOSwNdFcsa3h/$_72.JPG

Kan ik het komend weekend mij mooi in de tuin vermaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Shanquish schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:45:
Ik meld me eigen hier ook in dit topic, ben al weer even bezig met Lego maar wist niet van het bestaan hier af :$
Anyhow, mijn collectie:

als klein ventje ooit dit model in elkaar gezet, maar zou niet weten wat voor nummer/model dit is, iemand die dit toevallig weet hoe ik daar achter kan komen?
[Afbeelding]
Hij is niet helemaal origineel, er zitten een paar straalmotoren op en de achterkant is opgehoogd, ik denk iets met een A-team busje dat hiervoor model heeft gestaan. :+

(…)
Ik vermoed "Model Team Rally Van" 5550

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
APClll schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:53:
Goed vermoed. Dat is hem inderdaad ja. :)
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/5550-1.jpg
https://brickset.com/sets/5550-1/Custom-Rally-Van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
APClll schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:53:
[...]

Dat is m inderdaad, niet te missen.
Toch maar eens kijken of ik de stickervel nog ergens in een ton met lego terug kan vinden, die zou nog ergens bij mn ouders moeten staan.

Dat model team serie lijkt niet meer te bestaan helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de site van lego was verbazingwekkend snel tijdens bestellen van de lander; duurde wel 20minuten eer de bestelbevestiging in de mail zat, maar dat mag de pret niet drukken :D
met punten maar 50,- betaald voor model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
In essentie vervangen door Creator Expert. Dat zijn de grote voertuigen en modulars.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44
mschol schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 01:10:
de site van lego was verbazingwekkend snel tijdens bestellen van de lander; duurde wel 20minuten eer de bestelbevestiging in de mail zat, maar dat mag de pret niet drukken :D
met punten maar 50,- betaald voor model :)
Hmm... nog geen bevestigingsmail gezien hier. Creditcard is wel belast.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
loekf2 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:17:
[...]

Hmm... nog geen bevestigingsmail gezien hier. Creditcard is wel belast.
Hier ook. Heb een print screen van de bevestiging van de bestelling en de CC heeft een reservering, maar nog geen bevestigingsmail gezien. Vorige keer dat ik daar bestelde duurde het ook vrij lang, dus ik ga er wel vanuit dat het goed zit. :)

De release van de Lunar Lander valt wel mooi samen met de release van de nieuwe DLC van Kerbal Space Program trouwens, dus ik zit voorlopig wel weer met ruimte-dingetjes te spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Señor Sjon schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:45:
[...]

In essentie vervangen door Creator Expert. Dat zijn de grote voertuigen en modulars.
aha, dan hou ik die serie ook in de gaten, ik heb toch wel een voorkeur voor voertuigen met Lego.

Hoe zetten jullie in z'n algemeenheid de lego "ten toon" ? ik heb er nu wat in een Kallax kast staan maar dat hapt redelijk wat stof, dus eigenlijk wil ik een glazen vitrinekast kopen, maar zijn hierin aanraders?

overigens hier vanochtend ook de 10266 Apollo 11 Maanlander besteld. :)
dacht eigenlijk dat ik er naast zou vissen omdat ik niet vannacht heb zitten F5'en ... :+

[ Voor 55% gewijzigd door Shanquish op 01-06-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Shanquish schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:53:
[...]

aha, dan hou ik die serie ook in de gaten, ik heb toch wel een voorkeur voor voertuigen met Lego.

Hoe zetten jullie in z'n algemeenheid de lego "ten toon" ? ik heb er nu wat in een Kallax kast staan maar dat hapt redelijk wat stof, dus eigenlijk wil ik een glazen vitrinekast kopen, maar zijn hierin aanraders?

overigens hier vanochtend ook de 10266 Apollo 11 Maanlander besteld. :)
dacht eigenlijk dat ik er naast zou vissen omdat ik niet vannacht heb zitten F5'en ... :+
voor 1 model (millennium falcon) heb ik een displaycase en dat houd stof goed buiten, maar die case was wel ~160 euro ;) (zo uit mijn hoofd van idisplaycase oid, UK bedrijf)
Pagina: 1 ... 3 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .