Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 14
Acties:
  • 1.142.457 views

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

Het Grote Lego Topic - Deel 6

Deeltje 6 van "Het grote lego topic". Ben je op zoek naar de vorige delen? klik op het pijltje achter de topic titel.

Introductie

Wie is er niet groot mee geworden? Lego! Zoals de makers zelf zeggen: het is helemaal niet alleen voor kinderen, het is voor iedereen van 0-99 jaar!
De meeste mensen zullen weten dat Lego een Deense speelgoedfabrikant is, maar minder mensen weten dat het allemaal begon met houten speelgoed. Volgens de overlevering begon Ole Kirk Christiansen in 1932 met de productie, waarna het na 2 jaar Lego ging heten. Vijftien jaar na de start van het bedrijf begonnen ze al met het gebruik van plastic. Pas in 1958 werd het huidige design geïntroduceerd zoals we dat nu kennen. Inmiddels doet Lego veel meer dan plastic blokjes maken en bestaat er uitgebreide Lego merchandise, zijn er Lego Events, Lego Parken, Lego Kleding en een enorme Lego Fanbase. Er zijn nu ook fysieke Lego winkels, onder andere in Wijnegem, Belgie, Hamburg, Duitsland, Londen, UK en tientallen in Verenigde Staten (o.a. New York City, Los Angeles, Washington). Bekijk hier de volledige lijst.

History

Lego gaat inmiddels dus al heel wat jaartjes mee en heeft gedurende de jaren ook flinke stappen gemaakt.

Jaren 60
In de jaren 60 kwamen er nog lang niet zoveel setjes uit als nu en waren ze nog een stuk minder gedetailleerd. Er waren een stuk minder kleurtjes voor hand en ook het aantal verschillende onderdelen was een stuk beperkter. Veelal waren het sets met steentjes waar vervolgens zelf iets mee gebouwd kon worden.
Jaren 70
In de jaren 70 zien er meer thema's het licht waaronder een van de populairste, het politie thema wat tegenwoordig on lego city valt. Ook kwamen er treinen met rails (destijds nog blauw) en andere sets zoals een kasteel.
Jaren 75-89
Lego maakt flinke stappen. Er worden nieuwe thema's geïntroduceerd zoals piraten, ridders, space, technik en er kwamen verschillende nieuwe kleuren beschikbaar zoals rose. Het aantal sets neemt flink toe waar het in de jaren 70 nog maar tientallen waren zijn het er nu in de 100 per jaar.

Jaren 90
In de jaren 90 gaat Lego verder op het pad ingeslagen in de jaren daarvoor. Meer sets, meer details, en nieuwe kleuren. Het aantal unieke sets stijgt tot ver boven de 200, terwijl het aantal nieuwe onderdelen tegelijk meestijgt. Er wordt een nieuw treinensysteem geintroduceerd op basis van 9Volt. In 1998 brengt Lego Mindstorms uit waarmee geprogrammeerd kan worden, inmiddels zijn er al verschillende sensoren en sets verschenen. In de En in 1999 brengt Lego voor het eerst de zeer succesvolle Star Wars lijn uit.

Officiele Lego Channel

Jaren 00
Lego behaalt steeds meer succes met het uitbrengen van sets gebaseerd op bekende merken/ films zoals Star Wars, Harry Potter, Spongebob en Formule 1, Maersk of olieproducenten. De sets gebaseerd op films zoals Star Wars bestaan op dde dag van vandaag nog altijd waarbij er regelmatig nieuwe sets worden uitgebracht.

Rond de eeuwwisseling ziet Lego steeds meer in het commerciele success van het combineren van bekende merken (Star Wars, Harry Potter, Formule 1, olieproducenten, Maersk) met lego sets. De sets op basis van films vloeien voort uit een deal met Disney (en Pixar), en bestaat tot de dag van vandaag. Een van de duurste sets op dat moment, de 10179-1, de Ultimate Collector's Millenium Falcon zag het licht. De Creator series - die eigenlijk al eind jaren 90 was begonnen wordt volwassen in de jaren 00, en ook het meer volwassen aandoende Architecture theme ziet het licht. In 2007 brengt Lego de eerste Lego Modular (de Cafe Corner) uit, en wordt in de jaren daarna gevolgd door 11 sets. Tesamen moeten ze een uitdaging vormen voor de doorgewinterde bouwers.

Jaren 10
In de afgelopen paar jaar kiest Lego voor actieve deelname van gebruikers. Zo bestaat er de mogelijkheid om via https://ideas.lego.com/#all (eerder Cuusoo) ideen in te sturen welke, met voldoende support en goedkeuring, een echte beschikbare set kunnen worden. Onderdelen kunnen per stuk worden gekocht in de Pick a Brick Shop en Lego Winkels schieten als paddestoelen uit de lucht. Nieuwe thema's zoals Atlantis, Alien Conquest en Ninjago zien het licht waarbij laatst genoemde nog steed bestaat.

Inmiddels nemen het aantal steentjes steeds meer toe en ook de verschillende minifiguurtjes worden meer en meer met in 2016 een lego baby minifiguurtje. Inmiddels is lego al veel meer dan alleen het plastic steentje, zo zijn er film gemaakt met lego mini figuren in de hoofdrol en games voor verschillende platformen. In 2017 is het 10 jarig bestaan van de modular serie wat gevierd werd met een extra groot gebouw, de Assembly-Square.

heden
Er verschijnen jaarlijks nog altijd vele sets in verschillende thema's. De modulars zijn nog altijd immens populair, maar ook lego technics, Lego City en meer. Nieuwe soorten sets zoals de eerste set met een Lego achtbaan verschijnen. Daarnaast experimenteert Lego momenteel druk met duurzamere alternatieven voor het klassieke plastic steentje. Dit zorgde vorig jaar augustus voor de eerste voor consumenten beschikbare steentje gemaakt uit suikerriet. Ook mochten we vorig jaar de eerste door een mens bestuurbare auto aanschouwen.

Voor dit jaar kunnen we nog onder andere nieuwe Lego Harry Potter sets verwachten. Voor Lego Ideas zijn de LEGO 21317 Steamboat Willie en een Flintstones set uit. Voor de Creator expert liefhebber is er de Creator Expert 1967 Ford Mustang.
Officiele Lego Channel

Lego thema's

Een aantal populaire Lego thema's:

Waar koop ik nu onder andere dat spul oOo

Lego is hot! Oudere en zeldzame sets en onderdelen gaan als warme broodjes over de toonbank. Er is dan ook een levendige handel in Lego online, zowel tweedehands als nieuw, als collectibles. Links naar een aantal aanbieders van Lego.

Websites

Hieronder een lijstje met een aantal websites:

Tot slot

Nog 2 video's :)

Officiele Lego Channel

Officiele Lego Channel

LEGO Aanbiedingen
Kijk hier voor de meest recente LEGO aanbiedingen

LEGO Chrome Extensie
LEGO chrome extensie
Deze extensie gemaakt door user Pin0

Bronnen
Wiki Lego Pagina
Lego Website
Brickset

Met dank aan Shaidar en Keida voor vorige Lego topics!

[Voor 255% gewijzigd door Zeehond op 30-04-2019 21:41]

Select * from fish

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
DaCoTa schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik er een redelijk formaat houten dienblad met rechte rand voor. Iets dat hierop lijkt.
Ik gebruik het deksel van deze set, dat lijkt ook op een dienblad met randen:

De noppen zijn ook hol aan de binnenkant, dus te gebruiken om kleine onderdelen te sorteren.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hgkertjed
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09-2019
Kapoen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:12:
[...]

Ik gebruik het deksel van deze set, dat lijkt ook op een dienblad met randen:
[Afbeelding]

De noppen zijn ook hol aan de binnenkant, dus te gebruiken om kleine onderdelen te sorteren.
Zo'n bak of dienblad ziet er ook veel degelijker uit!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49
I Love it when Bricks come together ;)
Vandaag de laatste onderdelen binnen gekregen en onderstaande moc's van Rebrickable gebouwd.

Ik vind ze een mooie toevoeging aan mijn Speed Champions O+
Komend weekend ga ik nog 2 moc's in elkaar zetten.
Het blijft een gedoe dat Bricklinken maar uiteindelijk heb je wel wat unieks :)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

Space invaders arcade :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 13:42
En, hebben jullie allemaal het nieuwe Stranger Things set (The Upside Down) al gezien? Ik had hem gedeeld op mn instagram, maar werd meteen bedreigd door jan en alleman.. Daarom toch maar weer verwijderd. Er gaan ook gekke berichten rond als deze: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

Hier staan nog wel foto's, maar helaas een stuk er afgeknipt: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

spoiler: een foto

[Voor 20% gewijzigd door keverjeroen op 03-05-2019 08:15]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +39Henk 'm!

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 21:59
Mijn nieuwste creatie is eindelijk af 8)

Het is een 1:10 schaalmodel van een Lamborghini Huracan Performante:

Hij heeft de volgende functies:
- Werkend stuur
- AWD
- V10
- Vering met anti-rollbars
- Deuren en motorkap kunnen open
- Gedetailleerd interieur

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D

Acties:
  • +5Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren eindelijk mijn 10240 opgebouwd, die lag al bijna 2 jaar op zolder. Hij werd maar niet meer waard, dus dan maar bouwen. Maareh, is het stom dat ik hem te groot vind? Ik heb ook de kleine X-wing, die vind ik veel leuker eigenlijk.

@Jeroen Koopman Gaaf ding zeg!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:59
Ik heb eens een avondje met Stud.io lopen klooien. Leuk programma maar lastig alles te zoeken.Had een ideetje voor een amerikaanse brandweerwagen. Wil graag de eerste WIP met jullie delen. Hij is 8 studs breed. Weet nog niet hoe lang die wordt maar t is lastig alles goed op schaal te vinden. Ook zitten heel was speciale steentjes (brandweer logo's, metertjes op 1x1 ronde steentjes) niet in Stud.io.

Maar goed, eerste WIP:

Ga hem eerst eens heel lomp maken, maar wel met goede verhoudingen, Langzaam meer detail toevoegen )en de andere kant bouwen. Ook is er totaal nog geen interieur en ook geen sterke structuur voor het onderstel.

[Voor 16% gewijzigd door caspervc op 05-05-2019 22:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren was mijn neefje jarig, hij werd 4. Tijd voor zijn eerste Lego doos, de Ninjago 10755, Zane's ninjabootachtervolging (gevonden in de 50% bak van de Blokker). Bij het uitpakken werd al luidkeels geroepen LEGO, LEGO! haha. Alle andere kado's kregen even geen aandacht meer. Samen met zijn 5.5 jaar oude zusje hebben we de minifigs in elkaar gezet en het bootje, de 'tempel' heeft ie helemaal zelf gedaan (wel 2 kleine foutjes, maar goed, hij is 4). Viel me echt mee hoe goed zo'n jong jochie dat kan, de makkelijke handleiding helpt natuurlijk wel.

Ben benieuwd of hij er nog veel mee gaat spelen, maar van ons krijgt ie in het vervolg alleen nog Lego voor sinterklaas en zijn verjaardag :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hgkertjed
himlims_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:38:
Disney 2 figures beschikbaar, 9stk besteld bij S@H; 2 dubbelen, geen mickey en geen uit de duck family .... wordt dus weer duur BL :+
Hier kwamen de figuurtjes afgelopen week binnen. Besteld via Clicknbrick. Voor €74, inclusief verzendkosten, heb ik alle figuurtjes, zonder dubbelen.
https://tweakers.net/ext/f/CU2E18HvM6TpioUtjI4IU4XY/thumb.jpg

Acties:
  • +12Henk 'm!

• caspervc
Goed ik ben weer een stuk verder. Bezig geweest de voorkant en de achterkant. De cabine vind ik nog niet heel geweldig, daar moet ik wat mee verder. Achterkant wordt al goed naar mijn zin!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

caspervc schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:11:
Goed ik ben weer een stuk verder. Bezig geweest de voorkant en de achterkant. De cabine vind ik nog niet heel geweldig, daar moet ik wat mee verder. Achterkant wordt al goed naar mijn zin!
leuk gedaan - misschien idee om zon vuvuzela bovenop de truck te maken bij de verlichting? In mijn beeldvorming hebben die amerikaanse trucks/veiligheidsdiensten een arsenaal aan signaal/tuters/bellen erop zitten.

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keverjeroen
Wat zou dit gaan worden? Enkel editen voor Stud.io, of zal er een service bij komen om de real life parts te bestellen? https://www.bricklink.com/v3/build/partdesigner.page

Acties:
  • +21Henk 'm!

• caspervc
Zo hij is klaar!

Heb de afgelopen twee avonden besteed aan het maken van een stappenbouwplan, interne structuur en bouwbaarheid. Hij is volgens Stud.io stabiel en goed bouwbaar :-)
472 stukjes, en net zo lang als de grote versie van de F40, en 8 studs breed. Zit er aan te denken hem echt te bestellen, moet dan via bricklink bij 8 verkopers kopen. Iets meer dan 80 euro in totaal zegt ie.

Hier twee plaatjes. Interieur zit er in (stoelen voor 5 poppetjes en dash met stuurtje en meters, dak is zoals gesuggereerd studloos afgewerkt en er zit een hoorn (fufuzela) op :)
Heb ook de deuren vervangen door zelfgemaakte deuren van 2 breed (breder kon niet ivm wielkast). Hierdoor kon ik een mooie gele kenmerkende bies op de zijkant maken, en de ramensectie een witte onderrand geven. Staat ook wel wat sjieker.

Plaatjes!

(en deze had ik als voorbeeld genomen btw.

[Voor 11% gewijzigd door caspervc op 08-05-2019 23:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 17:52
caspervc schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:23:
Zo hij is klaar!

Heb de afgelopen twee avonden besteed aan het maken van een stappenbouwplan, interne structuur en bouwbaarheid. Hij is volgens Stud.io stabiel en goed bouwbaar :-)
472 stukjes, en net zo lang als de grote versie van de F40, en 8 studs breed. Zit er aan te denken hem echt te bestellen, moet dan via bricklink bij 8 verkopers kopen. Iets meer dan 80 euro in totaal zegt ie.

Hier twee plaatjes. Interieur zit er in (stoelen voor 5 poppetjes en dash met stuurtje en meters, dak is zoals gesuggereerd studloos afgewerkt en er zit een hoorn (fufuzela) op :)
Heb ook de deuren vervangen door zelfgemaakte deuren van 2 breed (breder kon niet ivm wielkast). Hierdoor kon ik een mooie gele kenmerkende bies op de zijkant maken, en de ramensectie een witte onderrand geven. Staat ook wel wat sjieker.

Plaatjes!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

(en deze had ik als voorbeeld genomen btw.
Je brandweerwagen ziet er leuk uit, maar er zijn een aantal dingentjes die ik persoonlijk zou aanpassen om hem er (in mijn ogen) beter uit te laten zien.

Maak de voorgrill grijs of nog beter gebruik grill plates in de kleur metallic silver

Plaats ramen/vensters in de deuren: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/1/2377c02.png of

vervang de witte brick-build raam spijlen met panels
dan ziet het geheel er minder massief uit

Werkende deuren zijn overigens wat mij betreft niet noodzakelijk, de meeste recente brandweerwagens van Lego zelf hebben ook geen echte deuren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lees op; https://www.bouwsteentjes...visuals-lego-hidden-side/ over de nieuwe serie; hidden side

benieuwd hoe dit uitpakt; dat AR gedeelte. Omtrent de sets, nog niet echt mening over - weet niet goed hoe dit te plaatsen :) De laatste twee (building + trein) zien er visueel wel aantrekkelijk uit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:27:
WTF is dat?

Volgens mij moet iemand weer eens met een onkruidbrander door al die series heen.
het is niet helemaal mijn ding; maar die AR toevoeging maakt het misschien wat interactiever en interresanter voor de jeugd. De 8jarige ik zou helemaal wild worden hiervan :+ lego die tot leven komt :) Vind het systeem wel iets hebben - de build wat minder, maar moet ze denk ik in het echt beleven. Ligt beetje in lijn met dat 'stranger things'

//edit:https://pbs.twimg.com/media/D6HOyK_XoAEJioY.jpg
https://twitter.com/cnni/status/1126408744722677760/photo/1

[Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 09-05-2019 11:51]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind robot wars (bbc) helemaal geweldig .... maar nog leuker met lego;

coming soon; parts designer https://www.bricklink.com/v3/build/partdesigner.page

//edit; dit weekend F1 race, racer vettel heeft een 'lego helm' vraag me af of dit enige betekenis heeft (future set? of ferrari exclusive?)

https://pbs.twimg.com/media/D6M1a4iX4AAFit3.jpg
https://twitter.com/sebve.../1126773657664024576?s=21

[Voor 54% gewijzigd door himlims_ op 10-05-2019 12:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:22

bord4kop

maximaal 100KB!

lijken me stickers of bedrukte stenen op de stenen :+

Ik bedoel de muren waar je op de zijkant tegenaan kijkt.
Deze:

Jammer hoor, Lego heeft toch prima muur stenen? :-(

| Security Management |

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• keverjeroen
Kapoen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:12:
Promobricks.de heeft een aantal foto’s van de Stranger Things set gepost. Normaal wordt deze set pas deze nacht voorgesteld (dacht ik), maar een Amerikaanse Lego store heeft het ding al op display 8)7
Er zijn ook 'officiële' foto's uitgelekt: https://www.instagram.com/p/BxcV7alCHns/

Grappig hoe ze de light brick gebruiken..

[Voor 16% gewijzigd door keverjeroen op 14-05-2019 15:07]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:01
Oeh Forbidden Island, ik heb hem hier as we speak in elkaar zitten zodat mijn kinderen er mee kunnen spelen. Het blijft een nostalgische set.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ondanks alle recente Lego city die mijn heertjes hebben gekregen, zich langer vermaken met het Forbidden Island dan met de huidige Lego. :)

[Voor 4% gewijzigd door CrazyFool op 17-05-2019 08:38]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De Bricklink AFOL set Bikes! van Maikel is gereviewed door Bouwsteentjes.info:

https://www.bouwsteentjes...l-designer-program-bikes/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Flabergasted schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:44:
De Dragon Boat Race 80103 komt ook per 1 juni in Europa uit.
Deze zou eerst exclusief voor Azie zijn.
Wel een leuke set met 15 minifiguren.
Verwachte prijs is € 49.99

via :
https://zusammengebaut.co...ni-2019-verfuegbar-70845/
ge-wel-dig; die neus van de draak (telefoon of croisantje)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47
Haay schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:11:
De Bricklink AFOL set Bikes! van Maikel is gereviewed door Bouwsteentjes.info:
[Afbeelding]

https://www.bouwsteentjes...l-designer-program-bikes/
Die bakfiets zal inderdaad wat fragiel zijn. Gelukkig is er nu een nieuw element waar het beter mee lukt:

Wel toevallig :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
Volgens dit artikel op brickset krijgen 4 oudere inzendingen van ideas een tweede kans om toch nog in productie te geraken.

Stemmen kan nog tot en met 4 juni, uiteraard op de bijhorende ideas site.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
la_fusion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Wel gek dat er een tweede kans komt.. wellicht omdat er teveel ideeen toch teruggetrokken worden door de nieuwe, strenge, regels?
Lego's wegen zijn soms ondoorgrondelijk :) Van de vier oude inzendingen springt er voor mij geen uit, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Over ideas gesproken, er is net een aankondiging geweest ivm de nieuwe set.

De fosielen hebben het gehaald, en heel misschien komt de speelbare piano er ook nog.
Ik had graag de food stand diners ook gezien als set, maar gelukkig heeft de maker daarvan ook al een filmpje op youtube gezet. Dus we kunnen de builds zelf uitvissen.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 13:56
En blijkbaar ook een nieuwe Creator set! Die past wel mooi bij de Apollo, al is de schaal wel wat anders :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
DP Kunst schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:44:
En blijkbaar ook een nieuwe Creator set! Die past wel mooi bij de Apollo Saturn V, al is de schaal wel wat anders :p
Wat die Saturn V betreft, die mag van mijn vrouw met de Wicked Brick wall mount boven de tv in de woonkamer komen.

Ik heb de set meteen deze week tegen de laagste prijs ooit aangeschaft bij Amazon en ga binnenkort maar weer eens shoppen voor stands. :)

[Voor 44% gewijzigd door totalatool op 21-05-2019 22:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Nu online

Een moderne remake dus... die creator.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Marsman83
Net weer een moc van rebrickable gebouwd.
De Lamborghini Huracán :*)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 17:52
keverjeroen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:46:
Dus nu kan iedereen op zijn zolderkamer zijn eigen 1x5 maken...

[mbr]LMGTFY is nogo hier.[/]

Sorry...maar die 'grap' kun je nu niet meer maken

Acties:
  • +9Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]

Sorry...maar die 'grap' kun je nu niet meer maken
lijkt mij ook meer puber humor :X kan me niet voorstellen dat een AFOL zo iemand beschrijft. maar goed, misschien wel, ben niet vaak bij lego events.

denk meer van;

[Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 23-05-2019 15:47]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:22:
[...]

lijkt mij ook meer puber humor :X kan me niet voorstellen dat een AFOL zo iemand beschrijft. maar goed, misschien wel, ben niet vaak bij lego events.
De eerste keer dat ik over de '1x5 grap' hoorde was in een documentaire over... AFOLs.

Voor de liefhebbers van vignettes en/of videogames: Lego heeft de winnaars bekend gemaakt van een wedstrijd ivm het ontwerpen en toepassen van kamers in een aankomend spel.
Hier staan de winnaars: link. Ik ga allezinds wat ideeën stelen, er staan echt mooie dingen tussen:

*edit* er zit ook weer wat Lego merchandise aan te komen. Bij de lunar lander set die op 1 juni zal verschijnen 'krijgen' we een badge.

Met of zonder extra promoties maakt niet uit, die set is een 'day 1 purchase' voor mij :9~

[Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 23-05-2019 16:25]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
SeatRider schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:18:
Ik ben op dit moment (in etappes) bezig de Mustang op te bouwen, maar wat is dat genieten zeg! Allemaal nieuwe en aparte bouwtechnieken, en de constructie met de deuren is ook echt prachtig om te maken!
Om er nog meer van te kunnen genieten kun je op Brickset.com een interview lezen met Mike Psiaki die de LEGO Mustang ontworpen heeft:

https://brickset.com/article/43725

Acties:
  • +6Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 21:09
Zo de Death Star is klaar:

YouTube: Lego Death Start 75159 spinning timelapse
YouTube: Lego Death Star 75159 spinning timelapse

En holy shit de Super Star Destroyer wordt lang (hier komt nog 26cm aan):

[Voor 32% gewijzigd door sig69 op 26-05-2019 10:59]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +8Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:21

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

vectormatic schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:54:
[...]
Zo'n momentje had ik zaterdag, eindelijk toch maar de Chiron opgehaald, best wel bizar om gewoon even bij de intertoys met afstand de duurste en grootste set die ik ooit heb gehad te kopen :P

Ben nog steeds onder de indruk van het formaat van de doos
Intertoys? Is dat financieel gezien wel de meest aantrekkelijke optie?

De Bugatti is hier afgelopen weekend voltooid:

Samen met de Porsche

Ik twifjel nog steeds welke build van die twee ik leuker vond. De Porsche had ik na het technische deel (versnellingsbak, ophanging en stuurinrichting) wel gezien, de Bugatti bleef tot het eind wel interessant. Bugatti heeft natuurlijk ook een stuk meer onderdelen waardoor meten op bouwtijd niet geheel eerlijk is. Enige jammere van de Bugatti qua bouw (dus niet op technisch vlak) is dat sommige onderdelen letterlijk vier beams dik op worden gebouwd en haast onverwoestbaar zijn. Aan de andere kant zijn sommige panelen met slechts één pin vast gezet waardoor het te los zit. De deuren bijvoorbeeld zijn op de Porsche beter dan de Bugatti. Maar goed, het komt hier toch als display model te staan en als Lego weer iets aankondigt in deze lijn/serie dan koop ik die toch weer.

En deze twee had ik ook nog gekocht deze maand:

Inderdaad, wat een rare achtergrond en vloer waar alles op staat en is dat nou een strijkplank? Jup. Alle Lego staat nog op zolder. Ik moet nog steeds een keer beslissen of ik planken wil monteren in de hobby-kamer of een andere oplossing (vitrinekasten?). Tot die tijd staan de opgebouwde modellen er (helaas) zo bij:

In de dozen achteraan zit nog veel meer Lego. Maar eerst dus een methode vinden om alles te displayen voordat ik meer ga bouwen.

Plus dat het veel oude Lego is waar ik meer en meer verkleurde of letterlijk steentjes tegen kom die vergaan zijn. Al die onderdelen BrickLinken gaat me te ver en vind ik het voor het gros van de modellen ook niet waard. Althans, tot op heden. Mogelijk dat ik toch overstag ga want sets als de LEGO 8858-1 Rebel Wrecker of de 8440-1 Formula Flash zijn wel sentiment.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
Ik wil graag de Lunar Lander kopen op de release dag (nu zaterdag als ik me niet vergis), maar vanaf 5 juni komt er een nieuwe promo op S@H:
.
Ik vrees dat de Lunar Lander vrij snel zal uitverkocht geraken, dus misschien moet ik wat geduldiger zijn en op woensdag gewoon een andere set kiezen :P *edit* of misschien laat ik deze promo wel gewoon voor wat het is, zo speciaal is deze nu ook weer niet...

[Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 30-05-2019 16:12]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik meld me eigen hier ook in dit topic, ben al weer even bezig met Lego maar wist niet van het bestaan hier af :$
Anyhow, mijn collectie:

als klein ventje ooit dit model in elkaar gezet, maar zou niet weten wat voor nummer/model dit is, iemand die dit toevallig weet hoe ik daar achter kan komen?

Hij is niet helemaal origineel, er zitten een paar straalmotoren op en de achterkant is opgehoogd, ik denk iets met een A-team busje dat hiervoor model heeft gestaan. :+

inmiddels de volgende modellen opgebouwd en hebben een mooi plekje in m'n hobbykamer, waarbij ik eigenlijk wel een vitrine wil neerzetten ivm. het stof dat ze nu staan te happen in een Ikea Kallax.

Crane MK2 42009

VW T1 10220

McLaren Senna 75892

die Senna heeft me echt positief verrast, goedkoopste set by far mar ik vond 'm echt leuk om te bouwen en een aantal speciale steentjes (de lampen)

morgen komen als het goed is nog 2 sets binnen, namelijk.

42095 Stunt racer:

42096 Porsche 911 RSR

Kan ik het komend weekend mij mooi in de tuin vermaken :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
APClll schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:53:
Ik vermoed "Model Team Rally Van" 5550
Goed vermoed. Dat is hem inderdaad ja. :)

https://brickset.com/sets/5550-1/Custom-Rally-Van

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Tot 9 juni, en blijkbaar krijg je de patch ook bij andere bestellingen vanaf een bepaalde drempelwaarde.
Ik heb eens bij wijze van test een Harry Potter en Ideas set in mijn virtuele mandje gegooid en kreeg de missie patch er evengoed bij. Er werd ook nog een Harry Potter polybag toegevoegd, die heeft een drempelwaarde van 35 euro (in het HP gamma).
wellicht een foutje in het bestelproces? overal staat expliciet vermeld dat het alleen icm de maanlander is.
grote kans dat als je de bestelling doorzet dat de patch er alsnog wordt afgeplukt.

hier in elk geval de build van de 42095 Stuntracer gisteren afgerond, erg leuke build en icm. Ikea's Ladda batterijen houdt de set het nog best lang uit.

Vanochtend een begin gemaakt met de 42096 Porsche 911, leuke techniek zo met die wielophanging.

zo met Lego bezig zijn maakt je wel hebberig zeg, vooral de Chiron blijft lonken :$ hopelijk komt die ooit nog eens in een mooie aanbieding voorbij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapoen
Voor de mensen die na de aankoop van de Saturn V en Lunar Lander nog meer 'ruimte' in huis willen halen:
LEGO Ideas Tenth Anniversary Fan Vote - Results
Meer foto's en concept art: International Space Station

Dit waren de andere kandidaten:
himlims_ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:45:
[...]

imho gevalletje "plank misgeslagen"; game is best populair (geweest), maar zon beperkte doelgroep. Had dan iets met world-of-warcraft gedaan, fortnite ofzo. Vond ze niet bizonder interresant. Misschien dat ze straks in de budget bakken liggen :+
Zelfs als 'parts packs' vind ik ze nog niet direct interessant, maar ik ken natuurlijk de lijst van onderdelen niet van buiten (zo'n zaken kijk ik snel snel na op m'n smartphone wanneer ik een stevig afgeprijsde set zie liggen ergens).

[Voor 45% gewijzigd door Kapoen op 04-06-2019 16:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Game of Thrones - intro architecture, in motion! .... erg gaaf
GoT - Red Keep by Jonas Kramm, on Flickr

[Video: https://vredd.it/files/egni4itcvc231-egni4itcvc231.mp4]

@Señor Sjon ^- wat gaat er vout in mijn video ubb?
code:
1
[video]https://vredd.it/files/egni4itcvc231-egni4itcvc231.mp4[/]

lijkt me goed

bron; https://www.reddit.com/r/...f_moving_game_of_thrones/
https://www.flickr.com/photos/legols/

[Voor 116% gewijzigd door himlims_ op 05-06-2019 12:12]

Acties:
  • +19Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afgelopen zondag met een rugzak van 18kg op de sneeuwschoenen de bergen in getrokken met dit als resultaat :D

Door een sneeuwlaag van twee meter en het relatief warme weer was het een lange tocht; 13 uur onder weg geweest, maar het resultaat mag er zijn. Video komt in een aantal weken :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Anoniem: 49090
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze paar dagen terug tegen gekomen. Destijds via ipad om een afbeelding via imgur te delen not done 8)7

Volgens mij worden deze binnen 1-2 maanden gereleased.

42098 wel extreem tof, waarbij de keuze lastig is a of b.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 06-06-2019 09:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
moer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:57:
[...]

Ik dacht even dat je de Emerald Night bedoelde :z
Toen die set verscheen zat ik helaas nog volop in mijn 'dark ages'.

Zowiezo heb ik al weinig plaats in mijn appartement, dus een treinlayout is niet evident.
Ik vind die mini treintjes best wel leuk ontworpen, en ik heb ook een ideeënboek liggen met meer spul.
En ik zal er echt heus ooit wel eens aan beginnen... :Y :N

Tiny LEGO Wonders - Intercity Express by drdavewatford, on Flickr
*edit* per suggestie van @himlims_ even andere bron voor de treinfoto gezocht

[Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 06-06-2019 16:02]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:09

Gutteguttegut

CEO of TFD

qless schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:27:
Gaat dit bij S@Lego bij Nederlandse klanten ook verkeerd? Ik krijg mijn verzendmelding in het Frans. (Soweieso is de lego.com site in Belgie alleen engels of frans te krijgen gek genoeg)
Ik kreeg deze net:

Heb gister ochtend rond 10:30 de Lunar Lander met gratis Rocket en Patch besteld.
Wordt wel 1 a 2 dagen later geleverd kreeg ik gister middag als email.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +38Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 21:13
Na mijn Middle Earth: Lond Daer Moc ben ik verder gegaan met 'Venice Italy' of beter gezegd, gewoon helemaal opnieuw begonnen..

Na 5 maanden er tegenaan te hebben gekeken was ik er klaar mee en heb ik alles afgebroken, mijn nieuwe ideeën uitgewerkt en na 2weken uitsorteren dus opnieuw begonnen.

Dit is 1 van de 8 gebouwen (nog wel wip) die ik aan het bouwen ben. Dit diorama gaat mijn grootste build to date worden en speelt zich af in het jaar 1486. Het achtergrondverhaal en de scènes zullen gebaseerd zijn op 'true events'.

(wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr

Acties:
  • +7Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
Toch nog 2.5 avonden mee bezig geweest :) Staat nu in de woonkamer boven op de kast mooi te wezen, als ik zin heb maar 's aan de oplegger beginnen.

En nee, het ging niet meteen foutloos, ik heb 3 of 4 foutjes gemaakt, waarvan 2 dusdanige fouten waar ik later pas achterkwam, waardoor het halve ding weer uit elkaar moest :P

[Voor 28% gewijzigd door FastFred op 06-06-2019 22:19]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sig69
De Super Star Destroyer vordert al aardig:

Hij is wel lang >:)

[Voor 26% gewijzigd door sig69 op 07-06-2019 12:18]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Vergeet ik helemaal om m'n complete build van de 42096 te posten :D

Van:

naar:

met een klein foutje tussendoor:

tot uiteindelijk:

erg van genoten, leuke build ook, ik vind alleen het gebruik van die rubberen slangetjes maar niks, en dan bedoel ik die geribbelde slangetjes op de voor en achterbumper (itemnrs. 6253278 en 6253280)
zijn lastig om deze netjes op de pinnetjes te krijgen.

[Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 07-06-2019 16:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hgkertjed
Na de verschillende bouwwerken heb ik nu wat minifiguren in een lijstje geplaatst. Beide series met minifiguren van Disney zien er leuk uit!
https://tweakers.net/ext/f/x4lHSMEOhv6WzqUogkML87BP/thumb.jpg

Acties:
  • +9Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
Hij is af :D

En, even testen. Nee die pootjes zitten er niet voor de sier op :9

Ja en nu, nu is ie af. Wat moet ik nu doen? Weer wat anders kopen om te bouwen zeker :F

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
Nieuwe grote Jurassic Park set aangekondigd!

Die bouwbare T-Rex is echt vet zeg!

Meer info: https://www.bouwsteentjes...orld-75936-t-rex-rampage/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
Gim schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:38:
[...]

Geloof het wel. En inderdaad, nieuwe set zet er een stuk beter uit :)
Lego heeft ook nog deze maanlander uitgebracht:

Dit is doos 565-1 uit 1976.

Samen met de maanlander die in Apollo 11 zit, zijn er dus al 4 uitgebracht. Zou leuk zijn om ze allemaal 'ns bij elkaar te zien. Hoewel deze lander niet van de Apollo 11 is, omdat de moon buggy pas bij latere missies mee ging. En er zijn nooit 3 astronauten tegelijk op de maan geweest.

[Voor 12% gewijzigd door digilb op 11-06-2019 15:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:11
Gim schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Dus iedereen kan zijn glazen bol opzij leggen en gewoon die set aanschaffen :)

Het is wel een mooie set op eerste gezicht :) Ik zag trouwens op FB iets voorbij komen dat het een soort re-release zou zijn van een oudere set? Alleen dan beter in de zin van uitvoering en part count?
Nemean schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:32:
[...]

Ik vermoed dat het dan om 10029 gaat.
Lijkt mij ook :Y Vandaag nog zien staan in Lego House:
10029 Lunar Lander
inclusief de eerder genoemde filmcrew trouwens :9~

[Voor 3% gewijzigd door Phr34k op 11-06-2019 21:11]

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 21:45

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Vandaag The Hulkbuster: Ultron Edition afgemaakt. En ik moet zeggen een erg leuke build. Niet de beste foto maar goed.

Ik heb besloten om nog een ledkit aan te schaffen voor de hulkbuster en wil hem ook wel in een vitrinekast/box plaatsen moet alleen nog even opzoek naar één die geschikt is.

De mini-figure staat overigens niet op de foto die is inmiddels ondergebracht in mijn custom hall of armor. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
De nieuwe catalogus voor de 2e jaarhelft van 2019 is verschenen: link NL/BE versie.
Itt de versie die Jang vorige week besprak staan hier wel nieuwe sets in.

Zo ook de laatste sets voor Lego Movie 2. Helaas zijn er geen extra Classic Space sets bij, op een kleine set met Disco Benny na.

[Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 12-06-2019 09:48]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 16:07

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik wel. Dit was de not-approved IDEAS set: https://ideas.lego.com/pr...33-40e3-a579-f61cc8a0c5ee en een paar jaar later komt Lego met dezelfde setting op de markt. De 10k backing was in 2 maanden geregeld, nadat de set in augustus 2013 ook al gecancelled was vanwege licenties.

Voelt wel als Ghostbuster HQ. En men komt ook wat in het geweer tegen weer een dure set. Ik heb het al eerder betoogd, maar het aantal 150-200+ euro sets neemt hard toe.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +25Henk 'm!

• Barthezz Brick
Nieuwe week, nieuwe Venice Italy update.
Weken gestoeid met het ontwerpen van een dome (plaatsing nu nog wat slordig), maar na 8 verschillende ontwerpen zijn we er.

Strak en glad is wat ik wilde bereiken en de kieren voegen indirect wat toe aan het resultaat. Het geheel gaat Dark Red worden en tijdens de finale rebuild zullen ook alle kieren gelijk en redelijk klein zijn. De Dome zit vast op een hexagon (zeshoek) tower shape.

(wip) Venice by Barthezz Brick, on Flickr

Normaal ben ik niet zo van de uitleg + instructies, maar heb het voor nu toch een keer gedaan. In hetzelfde topic staat ook de techniek voor het maken van een perfecte hexagon.

http://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?f=91&t=15787

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Barthezz Brick
Stenen voor het dak zijn binnen. Dat kleurt al 10x beter dan dat donker rood. Afdakje wordt dus ook dark orange met medium flesh + ik maak het 1 laag minder hoog dan nu te zien is.

Morgen breken we alles weer af en beginnen we aan V2. Paar aanpassingen in gedachten waar ik eerst niet uitkwam. Al met al redelijk te vreden. Alleen een beetje 'simpel' ogend nog, maar daar gaan we dus iets aan doen :raiseone:

BTW, dit huis komt links tegen het donker rode huis van 2 blz terug. Vandaar de regenboog kleuren die zichtbaar zijn O-)

(wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr

[Voor 8% gewijzigd door Barthezz Brick op 15-06-2019 20:34]

Acties:
  • +18Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:34
Lunar Lander staat bij mij nu ook :)

Overigens een dikke pluim voor de klantenservice van Lego. DHL kreeg het voor elkaar om de eerste Lunar Lander die lego naar mij opstuurde kwijt te raken. Dezelfde week heeft lego een nieuwe opgestuurd en als excuus (niet eens hun schuld) ook de promo ruimtevlucht erbij gekregen _/-\o_

[Voor 61% gewijzigd door ShininNL op 16-06-2019 16:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

fishman schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:51:
Dan maar een leuke build van Jason, die gast doet leuke dingen.

Voor iedereen die de 1e monorail gemist heeft en nu te duur vind; met de nieuwe monorail stukken kan je dit bouwen:
https://twitter.com/jason.../1139638974534828032?s=12

Ik vind m tof!
Heel mooi!
Als ik geld (en tijd) over zou hebben had ik graag zoiets gemaakt:
http://images.china.cn/attachement/jpg/site1007/20130510/001ec949c4d112f7ba8f0e.jpg

Acties:
  • +9Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:29

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Hij is erg tof!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:46
Vandaag zeer secuur de Porsche uit elkaar gehaald en in zakjes gedaan, genummerd en wel. De omdoos is helaas verloren gegaan door waterschade, de binnendoosjes zijn er wel nog allemaal en het enorme boekwerk ook.

Iemand enig idee wat ik nu nog voor deze set zou kunnen krijgen bij verkoop?

Het mooie is dat hij altijd in een donkere inbouwkast heeft gestaan. Ding heeft geen zonlicht gezien, nadeel was dat ik m zelf daardoor ook nooit zag..

https://tweakers.net/ext/f/k97ln6PfCLM0S8IOSY9wtJ70/thumb.jpg

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Kapoen
CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:43:
Na de lol met de Lunar Lander nu ook maar de Saturn besteld. Mn vrouw begint zich al zorgen te maken of dit uit de klauwen gaat lopen :P
Zolang je nog niet op dit punt bent aangekomen zou ik me geen zorgen maken:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 16:35

Chakotay

Lick here to continue

Mijn zoontje (van net 3) heeft met dank aan de kraamzorg afgelopen week de Lego Juniors-app ondekt, waarin hij heel simpel wat autotjes e.d. in elkaar gaan zetten met een paar keer tegen het scherm kopen. Net heb ik maar eens geprobeerd als ik een daarwerkelijk Juniors (of 4+ tegenwoordig)-setje voor zijn neus zet.

Bij de kruidvat 60212 gekocht, en het ging nog best aardig. Hij had het idee van de instructies volgen prima door, en met wat hulp als steentjes aangeven & aanduwen ging het nog in elkaar ook :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bij bouwsteentjes lees ik zojuist over de comiccon exclusieve set; https://www.bouwsteentjes...city-san-diego-comic-con/

Jammer dat dit geen s@h wordt, vind het een prachtig ontworpen setje. Niet een technisch hoogstandje zo lijkt. Maar qua display is deze goed uitgevoerd

[Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 20-06-2019 13:17]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

himlims_ schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:11:
Bij bouwsteentjes lees ik zojuist over de comiccon exclusieve set; https://www.bouwsteentjes...city-san-diego-comic-con/

[Afbeelding]

Jammer dat dit geen s@h wordt, vind het een prachtig ontworpen setje.
Gisteren was deze al onthuld:

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gisteren mijn mancave weer eens wat meer aangekleed :P

Ik blijf echt zo blij met de Apollo. Twijfel wel over de Moonlander, misschien een keer in de aanbieding erbij halen ;)

[Voor 30% gewijzigd door Tomba op 20-06-2019 16:22]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:44
Ik was eergisteren in een grote winkel vol verzamel speelgoed (voornamelijk beeldjes en figurines waarvan veel in originele doos en sealed) en daar stond ook deze set:

Mocht iemand deze heel graag willen hebben... voor 5,5 miljoen IDR (+- 350 euro) te koop bij Main District in de Kuningan City Mall te Jakarta.

Oeps, eigenlijk het verkeerde topic :F

[Voor 4% gewijzigd door MortalPiso op 21-06-2019 08:14]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ShininNL schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:31:
Lunar Lander staat bij mij nu ook :)

[Afbeelding]
Tomba schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:11:
[Afbeelding]
Ik blijf echt zo blij met de Apollo. Twijfel wel over de Moonlander, misschien een keer in de aanbieding erbij halen ;)
Dat soort posts heeft me toch doen overhalen de LEGO Ideas NASA Apollo Saturn V (21309) te halen:

De rest van de wishlist blijft gelijk: Lego Creator Ford Mustang (10265) en James Bond Aston Martin DB5 (10262).

Ik had nog bijna de 8461-1: Williams F1 Team Racer gekocht. Stond in de doos voor €199,-. Doos wat wel beschadigd maar niet extreem. Het bleek helaas om een tweedehands model te gaan, anders was het echt het koopje van het jaar geweest. Maar voor een tweedehandse was de prijs niet heel speciaal. Al is en blijft het wel een model wat aanspreekt maar tweedehands Lego spreekt me dan weer niet aan, al is het via een winkel. Ik mocht de inhoud bekijken en de banden waren me toch al iets te vergaan wat me geen goed gevoel gaf over de stickers (die natuurlijk al jaren geplakt zijn) en de witheid van het model.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinops
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:30
Dat soort posts heeft me toch doen overhalen de LEGO Ideas NASA Apollo Saturn V (21309) te halen:
[Afbeelding]
Toch ook maar eens een postje hier doen.
Ik ken dat :P , deze alleen 2ehands van een vriend overgenomen. Lunar Lander zit nu ook zeker op de wishlist.

Verder nog de Chrion die ik graag naast mijn 42056 Porsche zou willen hebben staan

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, blijkbaar komt er een Technic Land Rover Defender aan. Ziet er goed uit!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Reinier hij moet volgens mij op deze nog niet beschikbare 2020 Defender lijken:

Zeker voor een Technic-model vind ik dat nog best geslaagd :)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Marsman83
Ik heb gisteravond mijn hele setup afgebroken en ben opnieuw begonnen met onderstaande lay-out.

Wat vinden jullie ervan?
Als er nog wat modulars bij komen ga ik de lange straat 1 etage hoger zetten zodat mijn treinen er onderdoor kunnen.

Ik heb ook al mijn modulars van de straatplaten afgehaald en terug gezet op de baseplates, wat een werk zeg! Nu heb ik ook plek voor parkeerplaatsen :)
Voordeel is dat ik ze nu ook makkelijker kan verplaatsen.

[Voor 28% gewijzigd door Marsman83 op 23-06-2019 13:22]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
En naast de F40 vanavond ook maar even de Camaro in elkaar gezet, niet zo mooi als de F40 qua build, maar ook wel leuke details.

de stickers vind ik toch wel een dingetje hoor, wat mij betreft mag Lego vaker de plates bedrukken, stickers blijft toch priegelen en een foutje is zo gemaakt, zeker met kleine stickers is een klein beetje scheef meteen heel erg scheef }:|

[Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 23-06-2019 21:21]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Shanquish schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:17:
En naast de F40 vanavond ook maar even de Camaro in elkaar gezet, niet zo mooi als de F40 qua build, maar ook wel leuke details.

de stickers vind ik toch wel een dingetje hoor, wat mij betreft mag Lego vaker de plates bedrukken, stickers blijft toch priegelen en een foutje is zo gemaakt, zeker met kleine stickers is een klein beetje scheef meteen heel erg scheef }:|

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
zeker bij de speedchampions, blijven er veel stickers op het velletje zitten :+ soms vind ze niet mooi, of voegen weinig toe; beetje zoeken naar mooi balans.

sticker plak tool;

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
Voor het plakken van stickers op blokjes heb ik tegenwoordig een pincet met platte uiteinden,
zoals gebruikt door filatelisten.

Mijn exemplaar heeft wel rechte uiteinden, dat is iets handiger dan die in de foto met afgeronde bek.

[Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 24-06-2019 08:33]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:31
Net een Jedi Interceptor gebouwd. Moeten nog een paar plaatjes op dr voorkant van de vleugels maar dan is tie klaar. Een 75135 maar dan in het donkerblauw ipv donkerrood.

http://i68.tinypic.com/3531rpi.jpg

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:31
Kapoen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:06:
[...]

Ga je alles integreren in een grotere SW layout?
Misschien komen er nog een paar ruimtes bij, maar mijn Death Star 1&2 met een beetje Scarif en Cloud City is nu wel af. De tafel begint ook een beetje vol te raken.
http://i66.tinypic.com/312u6g2.jpg

Acties:
  • +10Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:07

SomerenV

It's something!

orange.x schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:29:
Ik gooi eigenlijk altijd alles op 1 hoop en soms sorteer ik dan naar kleur ofzo. Maar dat is toch ook een beetje de fun van met de lego spelen. Vroeger was je soms uren aan het zoeken naar dat ene onderdeeltje waarvan je wist dat ie nog ergen moest liggen. Sowieso bizar dat je op een of andere manier, toen in ieder geval, precies wist wat er allemaal voor soort blokjes er waren in welke kleur enzo. Heb dat nu ik voor mezelf dus allemaal lego gekocht heb een heel stuk minder.
Sterker nog, ik heb dat zelf nu nog. M'n LEGO heb ik een goede ~10 jaar niet aangeraakt, maar afgelopen week gesorteerd en afgelopen weekend m'n politiebureau opgebouwd. Zelfs nu nog (met spul dat tussen de 20 en 30 jaar oud is) weet ik vrij goed welke steentjes ik heb, en of ze wel of niet zeldzaam zijn in mijn collectie :+ Ik wist zelfs uit m'n hoofd zo'n beetje alle sets te vinden die ik heb. Raar hoe zoiets je bijblijft, maar als ik op moet noemen wat ik vorige week woensdag heb gegeten dan moet ik goed nadenken 8)7

Bovenstaande dus afgelopen weekend opgebouwd. Een van m'n eerste sets (of zelfs de allereerste) en inmiddels 26 jaar oud. Ik mis één dakraampje, 2 tralies en that's it. Misschien eens dezer dagen de ontbrekende onderdeeltjes ergens bestellen. Later vandaag zal ik er 's een foto van maken. Was wel leuk om weer 's in elkaar te zetten. Op de onderstaande foto zie je het politiebureau in aanbouw, met een piepjonge SomerenV die nét de 4 jaar had aangetikt.

@TouchOfInsanity Toevallig het met m'n ouders gehad over m'n verzameling en dat ging ook even over Duplo. Dat hadden ze (voordat ik LEGO kreeg) wel gehaald voor me maar dat liet ik links liggen. LEGO was ik echter helemaal verslaafd aan toen. Geen idee hoe oud je kind is, maar het kan wat zijn om in het achterhoofd te houden voordat je veel uitgeeft aan Duplo.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Na alle verhalen hierzo toch ook maar de Apollo besteld, volgens mij nog net op tijd om de gratis ruimtereis erbij te krijgen.
past straks mooi naast de lunar lander.

overigens begin ik de Speed champions serie steeds meer te waarderen, vandaag nog de 75886 Ferrari 488 in elkaar gezet, wederom is deze ook niet zo tof als de F40, maar leuk detail vind ik wel dat er een vrouwelijke coureur bij zit.

ik las net dat er voor augustus een nieuw model wordt uitgebracht, de 75895 1974 Porsche 911 Turbo 3.0

ik gok zomaar dat ook die in de collectie komt. :*)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Zoals beloofd wat foto's van het politiebureau. De zolder/slaapkamer heb ik iets veranderd vanwege het ontbrekende dakraampje, maar mijn oplossing werkt wel prima zo.

En net nog even de ambulance in elkaar gezet. Simpel ding maar past lekker bij het thema.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Van de week een bijzondere koop gedaan via marktplaats.
Ik ben in bezit van een Lego-kartwagentje.

Het was mijn eerste Technic Lego bouwdoos die ik ooit eens kreeg op 10-jarige leeftijd (terwijl ik liever het échte Lego System wou :P). Toch vond ik de stuurinrichting best tof, en het karretje heeft uiteindelijk lang in de kast gestaan van mijn werkkamer. Het werd zelfs door mijn vader gebruikt om mij wat instructie te geven over inparkeren met de auto. Erg handig :). Al enkele jaren geleden is het wormvormig deel voor de stuurinrichting zo uitgedroogd geraakt dat het brak en het wagentje nutteloos werd, en dat ik uit ellende dat karretje deels heb moeten plukken om wat verloren onderdeeltjes van andere Lego-dozen terug te krijgen. Het onderdeel was ook niet meer bij LEGO te verkrijgen.

Gelukkig blijkt de waarde van deze bouwsels niet hoog te liggen, waardoor ik voor 5 euro straks een nieuwe en keurig in een doos bewaarde wagen terug heb, met goede onderdelen _O_

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@AW_Bos Volgens mij heb ik iets soortgelijks hier ook nog liggen. Zal zo 's kijken. Ik was echter nooit heel erg van de Technic Lego dus dat soort sets zijn hier redelijk schaars. Een neef van mij had véél meer van dat spul en die maakte vroeger hele kermissen met gemotoriseerde onderdelen en bewegende dingetjes. Was ik altijd best jaloers op O-)

Trouwens een soort van crosspost met het andere 'LEGO' topic. Ik heb laatst mijn Tiger 131 binnengekregen, maar nog niet aan begonnen. Wat me echter opviel is de kwaliteit van de minifigs. Nu heb ik ook regelmatig de video's van Brickmania voorbij zien komen en die verkopen onder andere aangepaste echte LEGO minifigs, in combinatie met geprinte extra onderdelen zoals wapens en helmpjes. Je betaalt dan echter ~10 á 15 dollar per minifig (!!). Ik heb nu voor 26 euro een tank én 5 minifigs met een berg aan accessoires, met een kwaliteit die bijna niet van echte LEGO minifigs te onderscheiden is.

Het blijft toch eeuwig zonde dat LEGO geen historische sets over bijvoorbeeld WO2 maakt. Er is enorm veel vraag naar en de sets met echte LEGO zijn vaak 3 á 4 keer zo duur als normale LEGO sets (afgaande op prijs per steentje). Maar ja, echte conflicten en daar doet LEGO niet aan, ook al zijn zaken als tanks prima als showmodel voor in de boekenkast.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 21:45

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Komen waarschijnlijk 4 nieuwe Lego Marvel Endgame sets aan:

Waar onder in ieder geval:

Meer info hier:
https://io9.gizmodo.com/l...-helicopter-to-1835852009

En

https://www.instagram.com/1414falconfan/?hl=nl

Waarschijnlijk ergens in November.

[Voor 15% gewijzigd door Nemean op 26-06-2019 23:37]

• Chiron
  • Laatst online: 15:23

Chiron

Moderator Tweakers Discord
AW_Bos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:50:
Van de week een bijzondere koop gedaan via marktplaats.
Ik ben in bezit van een Lego-kartwagentje.

[Afbeelding: Lego 8815]

Het was mijn eerste Technic Lego bouwdoos die ik ooit eens kreeg op 10-jarige leeftijd (terwijl ik liever het échte Lego System wou :P). Toch vond ik de stuurinrichting best tof, en het karretje heeft uiteindelijk lang in de kast gestaan van mijn werkkamer. Het werd zelfs door mijn vader gebruikt om mij wat instructie te geven over inparkeren met de auto. Erg handig :). Al enkele jaren geleden is het wormvormig deel voor de stuurinrichting zo uitgedroogd geraakt dat het brak en het wagentje nutteloos werd, en dat ik uit ellende dat karretje deels heb moeten plukken om wat verloren onderdeeltjes van andere Lego-dozen terug te krijgen. Het onderdeel was ook niet meer bij LEGO te verkrijgen.

Gelukkig blijkt de waarde van deze bouwsels niet hoog te liggen, waardoor ik voor 5 euro straks een nieuwe en keurig in een doos bewaarde wagen terug heb, met goede onderdelen _O_
Nice! Ik heb de grotere broer van de 8815 nog ergens rondslingeren in het huis van mn ouders, binnenkort ook maar eens opgraven:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Tarin
  • Laatst online: 20:43

Tarin

Just plain weird.

Ik heb mijn Bikes! vanmiddag opgehaald bij de douane. Ik houd er bij het bestellen rekening mee wat de extra kosten gaan zijn, die zijn hier in Duitsland gelukkig vrij voorspelbaar (je moet de rekening uitprinten en meenemen, vervolgens berekent de medewerker de BTW die je verschuldigd bent, en vervolgens betaal je alleen dat. Ik was dus 8,50 extra kwijt, plus een half uurtje omrijden van mijn werk vandaan en bij de ambtenaren langs.

Je kan ook extra betalen, dam regelt de post het. Dan kost het hier 28,50 verwerkingskosten voor de Deutsche Post, plus 6 euro verwerkingskosten bij de douane, plus 50 cent per dag dat je wacht en ze het dus langer op moeten slaan, plus 19% BTW. Dan rijd ik liever even langs ;).

Ik heb overigens nummer 35.

[Voor 10% gewijzigd door Tarin op 27-06-2019 22:41]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 09:24
almightyarjen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:10:
[...]
Wat voor adres staat er bij de verkoper op jouw invoice? Bij mij is dat een adres in de VS.

Alleen Zweden dus (De invoice van Bricklink, daar heb ik het niet over, maar de factuur van PostNL voor de inklaring).

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Zojuist de Apollo mogen ontvangen, samen met de ruimtevlucht.

tezamen met de Lunar lander die ik eerder deze maand heb besteld is mijn Nasa collectie wel eventjes compleet zo :)

nu alleen nog tijd vinden om te bouwen. :)
is er hier al iemand die de ruimtevlucht al heeft gebouwd?

de Speed champions collectie groeit ook gestaag door, inmiddels staat het er best leuk bij zo.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Barthezz Brick
Van concept naar het finale design. Dat is waar we aanbeland zijn. Alleen het dak boven het balkon nog aanpassen en de schoorsteen plaatsen. Dan kan hier de stempel 'klaar' op.

(wip) Venice Italy - from concept to it's 'final' design by Barthezz Brick, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Barthezz Brick schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:34:
Van concept naar het finale design. Dat is waar we aanbeland zijn. Alleen het dak boven het balkon nog aanpassen en de schoorsteen plaatsen. Dan kan hier de stempel 'klaar' op.

[Afbeelding](wip) Venice Italy - from concept to it's 'final' design by Barthezz Brick, on Flickr
misschien kun je iets van groen/torquise gebruiken onderaan het gebouw? zoals je weet hebben praktisch alle gebouwen in venetie zo'n "water erosie/aanslag"

lichtelijk overdreven, maar snapt wat ik bedoel

en her en der een plantje veranderd veel, maar structureel erg netjes en herkenbaar (zoals altijd)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:46
Kapoen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:17:
[...]

d:)b mooi gedaan! Heel fijn dat Lego je zo tegemoet komt, dan blijft de herinnering aan deze aankoop zeker hangen.
Inderdaad, wat een service, kunnen veel bedrijven wat van leren!

Helaas moet ik ze wel weer lastig vallen ervoor, want het bedrukte tegeltje met "Apollo 11 Lunar Lander" is niet goed bedrukt. Even een nieuwe bestellen. Zal wel een hele batch zijn die dit heeft vermoed ik?

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Eens een keer een andere opstelling aan het maken met de modulaire gebouwen.

Alleen bij ongeveer het tweede gebouw overzetten van de oorspronkelijke bouwplaat vraag je jezelf toch echt af waar je aan begonnen bent met allemaal die tegeltjes :P.

Select * from fish

Acties:
  • +28Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

In FeaR in "Het Grote Lego Topic - Deel 6" stond alle Lego nog op zolder. Afgelopen avonden wat geklust en ik heb planken! Is de zolder ook weer wat opgeruimder.

Het idee is dat de Saturn V op de onderste plank helemaal rechts komt te staan (waar nu de LEGO Technic Rupsband Kraan (42042) staat). Verticaal gepositioneerd ben ik toch meer onder de indruk van dat model. Al vind ik het soms wel wat eng qua balans/evenwicht. De Rupsband Kraan kan dan ergens anders heen. Ik moet de arm nog wat naar beneden zetten zodat hij tussen twee planken past maar de batterijen waren op. Met de Saturn V rechtop is er ook plek voor nog wat modellen zoals de Lego Creator Expert Mustang en DB5. Als er ooit een opvolger van de Porsche en Bugatti komt moet ik die ook nog wel kwijt kunnen. Meer planken of modellen dichter op elkaar was toch wel propperig. Dus als er ooit nog meer komt zien we dan wel verder.

Wel grappig om te zien dat de oude topmodellen echt in het niet vallen ten opzichte van de nieuwere modellen. En dan reken ik de Porsche en Bugatti niet eens mee. Daardoor nu ook minder modellen tentoon kunnen stellen dan vroeger, maar de grootste modellen heb ik wel in elkaar staan. Misschien ga ik ooit nog wat kastelen en dergelijke opbouwen, maar dan voor een andere plek om neer te zetten. Technic, Creator Expert en Ideas blijven wel de favoriet.

Tevens ook de IKEA Ribba er eens bijgepakt om mijn twee series The Simpsons in op te bergen. De fotolijstjes heb ik al maanden liggen maar het klusje al langere tijd uitgesteld. Nu toch aan begonnen en het stelt eigenlijk niets voor. Mogelijk ooit de achtergrond op dikker fotopapier laten drukken en de steentjes plakken met iets van een liniaal als hulp. Al is het nu ook niet slecht voor uit te losse pols.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 11:54

MsG

Forumzwerver

FeaR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:32:
In FeaR in "Het Grote Lego Topic - Deel 6" stond alle Lego nog op zolder. Afgelopen avonden wat geklust en ik heb planken! Is de zolder ook weer wat opgeruimder.

[Afbeelding]

Het idee is dat de Saturn V op de onderste plank helemaal rechts komt te staan (waar nu de LEGO Technic Rupsband Kraan (42042) staat). Verticaal gepositioneerd ben ik toch meer onder de indruk van dat model. Al vind ik het soms wel wat eng qua balans/evenwicht. De Rupsband Kraan kan dan ergens anders heen. Ik moet de arm nog wat naar beneden zetten zodat hij tussen twee planken past maar de batterijen waren op. Met de Saturn V rechtop is er ook plek voor nog wat modellen zoals de Lego Creator Expert Mustang en DB5. Als er ooit een opvolger van de Porsche en Bugatti komt moet ik die ook nog wel kwijt kunnen. Meer planken of modellen dichter op elkaar was toch wel propperig. Dus als er ooit nog meer komt zien we dan wel verder.

Wel grappig om te zien dat de oude topmodellen echt in het niet vallen ten opzichte van de nieuwere modellen. En dan reken ik de Porsche en Bugatti niet eens mee. Daardoor nu ook minder modellen tentoon kunnen stellen dan vroeger, maar de grootste modellen heb ik wel in elkaar staan. Misschien ga ik ooit nog wat kastelen en dergelijke opbouwen, maar dan voor een andere plek om neer te zetten. Technic, Creator Expert en Ideas blijven wel de favoriet.

Tevens ook de IKEA Ribba er eens bijgepakt om mijn twee series The Simpsons in op te bergen. De fotolijstjes heb ik al maanden liggen maar het klusje al langere tijd uitgesteld. Nu toch aan begonnen en het stelt eigenlijk niets voor. Mogelijk ooit de achtergrond op dikker fotopapier laten drukken en de steentjes plakken met iets van een liniaal als hulp. Al is het nu ook niet slecht voor uit te losse pols.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Saturn V van mij wil ik met zoiets aan de muur hangen:

(https://www.thingiverse.com/thing:3095242)

Dan heb je niet dat hij wankel rechtop staat, maar toch een realistische hoek waarin hij staat. Heb hem nu ook horizontaal op de kast, maar dat vind ik toch wat minder spreken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
Hier in België ligt ie al in de winkels, ik zag op facebook een aantal mensen aangeven dat Dreamland deze set al verkoopt.

Ik vind het wel een mooie set, deze past heel goed in een layout. Toch is het een serieuze vereenvoudiging van de originele inzending: ideas link

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Barthezz Brick
Gebouw 5 in ontwikkeling, nog 3 tot 4 te gaan en dan hebben we het qua gebouwen compleet.

Sowieso veel te weinig Dark orange, dus dat wordt na de vakantie een mooie BL bestelling :wink:

Na alle gebouwen kunnen we de base gaan bouwen, details +water, paar boten en 1 'gigantische' 3 master.. oftewel we zijn nog wel een paar maanden zoet :fluiten:

(wip) Venice Italy - house 5 by Barthezz Brick, on Flickr

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Kapoen
Volgens een Duits artikel komt er een Harley Davidson Creator Expert set.
spoiler:

[Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 06-07-2019 19:14]

Pagina: 1 2 3 ... 14

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee