Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Heb de crocodile gisteren binnen gekregen. Moet eerlijk zeggen dat de doos mij aangenaam verraste en dat dit een mooi vormgegeven geheel wasalmightyarjen schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:22:
[...]
Ik vond de doos van de crocodile loc anders ook niet verkeerd. Ik vind die stijl wel wat hebben, imho goede zet van Lego om AFOL sets zo in de markt te zetten

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8K2gnjoZsrVkZuVWBbKwEgUq.jpg?f=user_large)
Ik mis wel 1 groene 1x2 tile, maar ik had 1 zwarte 1x2 tile over. Even Lego bellen. En helaas ook hier zijn niet alle groene blokjes dezelfde kleur.
[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 27-09-2020 12:05 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als ik het goed heb had lego ook al met eerdere sets zoals de groene speed champions porsche, en wit in het algemeen kleurproblemen, die gevallen worden dan toch niet verklaard door t sian verhaal? Either way, als ze de Sian fixen dan koop ik em misschien nog wel, maar ik verwacht er niks van, gezien t feit dat de kleurproblemen er al jaren zijn
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Had je dan niet beter gewoon de sets kunnen bricklinken?AppieNL schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:54:
Alleen de modellen. Doosjes blijven wel bewaard, maar heeft voor mij niet echt een toegevoegde waarde ze erbij te zetten.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Panels onderling waarschijnlijk wel ja. Ook de liftarms lijkt me waarschijnlijk.vectormatic schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:27:
@AppieNL, Kunnen we dan verwachten dat ze de kleurvariaties in panels onderling wel kunnen oplossen, maar het verschil tussen bijv de panels en de pinhole with axles niet? (die laatste zit in rood ook in de ducati als verschil)
Die pinhole met axle uit de Ducati kunnen ze wel het goede rood maken, dus denk ik dat die onder dat 4 quadrants verhaal valt. Mijn Ducati waren de helft of zo wel het goede rood. Onderdelen die ze nooit goed krijgen zijn bijv. de gele krukas, dit is geloof ik net een andere soort plastic en zal dus nooit een liftarm of panel matchen qua kleur.
Waarom? 4 van die 5 sets zijn nog gewoon in de handel. Met aardige kortingen tov de MSRP. Alleen Sydney was wat lastiger voor een leuk prijsje. Best apart, want sommige van die sets staan al 4 jaar in de Brickwatch.Angeloonie schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
[...]
Had je dan niet beter gewoon de sets kunnen bricklinken?Had je veeeeeeel geld gescheeld, zijn volgens mij allemaal standaard stukjes..
Ah ok, dacht het oudere sets waren die voor +3x de normale prijs gaanAppieNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:45:
[...]
Waarom? 4 van die 5 sets zijn nog gewoon in de handel. Met aardige kortingen tov de MSRP. Alleen Sydney was wat lastiger voor een leuk prijsje. Best apart, want sommige van die sets staan al 4 jaar in de Brickwatch.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hmm, dus opzich als ze de supply chain weer op orde hebben zou er een Sian met zo goed als geen kleurverschillen mogelijk moeten zijn, ik ben benieuwd.AppieNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:43:
[...]
Panels onderling waarschijnlijk wel ja. Ook de liftarms lijkt me waarschijnlijk.
Die pinhole met axle uit de Ducati kunnen ze wel het goede rood maken, dus denk ik dat die onder dat 4 quadrants verhaal valt. Mijn Ducati waren de helft of zo wel het goede rood. Onderdelen die ze nooit goed krijgen zijn bijv. de gele krukas, dit is geloof ik net een andere soort plastic en zal dus nooit een liftarm of panel matchen qua kleur.
Als je echt de schoenen bedoelt en niet de moc: https://stockx.com/adidas-zx-8000-legohimlims_ schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:04:
weet iemand waar die lego sneakers nu te koop zijn?
lees dat je schijnbaar via app moest intekenen, en dan uitgeloot worden![]()
inmiddels een duitse reseller gevonden; 400,-
Voor de MOC schoenen moet je vermoedelijk in Duitsland zijn, op Youtube zag ik iig veel Duitsers die deze set reviewen. De Duitse marktplaats - https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-lego-adidas/k0 - staat vol met de schoenen en ik vrees ook mensen die de set zoeken...
[ Voor 12% gewijzigd door TestDummie op 28-09-2020 14:33 ]
Thanks! Ja twee robot armen om satellieten te repareren ed...almightyarjen schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:11:
^^Mooi hoor! Wat is dat ding in het midden? Twee robotarmen?

[ Voor 19% gewijzigd door Pin0 op 29-09-2020 08:39 ]
Altijd fijn als een ruimteschip niet-aerodynamisch is vormgegeven.Pin0 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:25:
September en daarmee ShipTember 2020 loopt op het einde.
Hierbij mijn inzending:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ding is bijna een meter lang geworden....

Heel gaaf!
Heb je ook tijd gehad om aan interiors te werken/foto's van te maken?
scintillating
Wel grappig inderdaad. En tegen welke prijs? Toch nog proberen wat winst te maken in de hoop dat mensen nog niet op de hoogte zijn van een aankomende heruitgave? Het blijft beleggen, dus het kan ook "fout" gaan. Al heb ik het vermoeden dat ze nog steeds geen verlies zullen draaien, hooguit minder winst. Het is en blijft toch de originele uitgave en ook de heruitgave zal ooit weer EOL gaan.dr86 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:21:
Leuk om te zien dat alle handelaren nu van hun nasa apolo saturn af willen op marktplaats.
Thanks! Nee het interieur is super spartaans... Ik heb nog wel twee computers in de cockpit gestopt maar die kan niet open en valt al uit elkaar als ik er naar kijk.Tc99m schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:14:
[...]
Altijd fijn als een ruimteschip niet-aerodynamisch is vormgegeven.![]()
Heel gaaf!
Heb je ook tijd gehad om aan interiors te werken/foto's van te maken?
Het meest interessante is de repair bay en daar heb ik een foto van. Voor de rest gaat hij nu naar de zonen want die willen er mee 'spelen' :-)
*mayday mayday Ship going down! Ship going down!*Pin0 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:28:
[...]
Thanks! Nee het interieur is super spartaans... Ik heb nog wel twee computers in de cockpit gestopt maar die kan niet open en valt al uit elkaar als ik er naar kijk.
Het meest interessante is de repair bay en daar heb ik een foto van. Voor de rest gaat hij nu naar de zonen want die willen er mee 'spelen' :-)
Nooo

Le Meow
Ach ja, het is ook een repair ship en geen luxury liner, dus de inrichting mag ook een beetje spartaans/functioneel zijn.Pin0 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:28:
[...]
Thanks! Nee het interieur is super spartaans... Ik heb nog wel twee computers in de cockpit gestopt maar die kan niet open en valt al uit elkaar als ik er naar kijk.
scintillating
https://pv-productions.co...00-building-instructions/
Voor mij een extra reden om de Liebherr aan te gaan schaffen
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 29-09-2020 20:50 ]
Ik wacht intussen op TopGear.... ik heb ruim twee weken geleden aangegeven dat ik mijn abonnement twee jaar wil verlengen en daarbij de Lego Technic Porsche RSR als cadeau wil krijgen. Dat is telefonisch (twee keer

stift trekt in hout (dit is denk ik een photoshopgwystyl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:17:
Ziet er grappig uit.... dat is nog wel iets dat ik mijn zoontje uit kan leggen denk ik. Hoe zijn die figuurtjes er op gemaakt? Ziet er een beetje te netjes uit om uit de losse pols met een dikke stift gedaan te zijn....
Ik wacht intussen op TopGear.... ik heb ruim twee weken geleden aangegeven dat ik mijn abonnement twee jaar wil verlengen en daarbij de Lego Technic Porsche RSR als cadeau wil krijgen. Dat is telefonisch (twee keer) toegekend, maar ze schrijven voorlopig nog niks af, en sturen daardoor ook nog geen Porsche op
Weet van vorig jaar dat er al lekkages waren, maar nog niets kunnen vinden
Met een laser kan dit inderdaad prima maar dat geeft meer een donkerbruin resultaat dan echt zwart. Er zit wel een winkel hier in de buurt die dat kan doen dus je brengt me op ideeënhimlims_ schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:46:
[...]
stift trekt in hout (dit is denk ik een photoshop) maar ging om het idee. mooiste; met lazer in hout branden
maar zou zelf gaan voor een sticker/label printen.
Brick Town Police Station is volgende succesvolle LEGO Ideas-project dat 10000 stemmen behaald heeft.
https://ideas.lego.com/pr...10-42e7-b7cc-027744005b84
[ Voor 9% gewijzigd door Loader op 30-09-2020 15:52 ]
Brick Town Police Station heeft toch pas de 10.000 stemmen binnengehaald?Loader schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:11:
Even gekopieerd::
Brick Town Police Station is volgende succesvolle LEGO Ideas-project
https://ideas.lego.com/pr...10-42e7-b7cc-027744005b84
De kans dat ze de review ronde van Lego overleven is minimaal. Volgens mij maken modular achtige Ideas inzendingen sowieso geen kans.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
tot nu toe niet - toegeven; deze erg geslaagd. mocht ie er niet komen, is het een leuke inspiratiebronchrisO schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:53:
[...]
Brick Town Police Station heeft toch pas de 10.000 stemmen binnengehaald?
De kans dat ze de review ronde van Lego overleven is minimaal. Volgens mij maken modular achtige Ideas inzendingen sowieso geen kans.
https://ideas.lego.com/bl...9d-462f-83a1-53ba50cd869f
roeleboel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:11:
Nieuwe Ideas review results:
https://ideas.lego.com/bl...9d-462f-83a1-53ba50cd869f
Buybuybuy!
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
YES YES YES YES Daar had ik ook voor gestemd ! Absolute MUST HAVE !!!
Overigens, de Fender Stratocaster is OOK een Must Have voor mij!
:strip_exif()/f/image/9qcKUkXoLYbzbmZYs94fZBWi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Haay op 30-09-2020 15:29 ]
Dat wordt een hele grote knikkerbaan...
Voor mij ook, ik speel dagelijks op de 'real deal'Haay schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:20:
[...]
YES YES YES YES Daar had ik ook voor gestemd ! Absolute MUST HAVE !!!
Overigens, de Fender Stratocaster is OOK een Must Have voor mij!
[Afbeelding]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Zaten veel leuke sets tussen, maar dit vond ik de enige die echt een bijzonder ontwerp heeft en ideas waardige inzending is.
Dit past veel beter in het ideas thema dan al die tv studio’s of modulair achtige gebouwen.
Erg mooi model en ook de fender isdr86 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:58:
[...]
Zaten veel leuke sets tussen, maar dit vond ik de enige die echt een bijzonder ontwerp heeft en ideas waardige inzending is.
Dit past veel beter in het ideas thema dan al die tv studio’s of modulair achtige gebouwen.
Zou graag zien hoe de interne constructie van de globe in elkaar zit.
Maar toch nog goed nieuws, geen van de nieuwe sets gaan er komen, scheelt weer een paar duiten.
Ik verwacht niet dat er naast de Caterham ooit nog een auto uit de Ideas garage rolt.
[ Voor 26% gewijzigd door TheDeeGee op 30-09-2020 23:34 ]
Afas schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:14:
Zou graag zien hoe de interne constructie van de globe in elkaar zit.
[ Voor 12% gewijzigd door Mappy op 01-10-2020 03:15 ]
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
PV productions heeft een hele reeks mooie GBC'sspacer schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:55:
Nieuwe GBC van PV Productions:
[YouTube: GBC 41 Power Pit Mania - (FREE*) Building Instructions - 42100 C Model Liebherr R 9800]
https://pv-productions.co...00-building-instructions/
Voor mij een extra reden om de Liebherr aan te gaan schaffen.
ik heb op basis daarvan een rits technic sets gekocht die ik sowiesow wel wilde hebben maar iets meer prio heb gegeven voor ze weggingen zodat ik laten ooit al die gbc's kan bouwen
Waarom die rode glijders erop? zeker aan de binnenkant is dat toch compleet nutteloos? Hooguit dat je wil voorkomen dat je je hand open haalt maar goed de blokjes zijn vierkant en de glijders rond dus
Ben zelf ook niet zo'n fan van deze modellen maar ze zijn wel een stuk meer in lijn met het Ideas idee.
Ik denk dat het gewoon steviger is bij het bouwen. Maar dan hadden ze idd. gewoon een 2x2 plate kunnen gebruiken.la_fusion schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:45:
[...]
Waarom die rode glijders erop? zeker aan de binnenkant is dat toch compleet nutteloos? Hooguit dat je wil voorkomen dat je je hand open haalt maar goed de blokjes zijn vierkant en de glijders rond dus
Ben zelf ook niet zo'n fan van deze modellen maar ze zijn wel een stuk meer in lijn met het Ideas idee.
Ik denk wel dat Lego wat aan de kleuren gaat doen (zand in de sahara) en wellicht meer bergen ed. toevoegt
Dat is inderdaad een nuttige toevoeging aan hun service, bedankt om het te meldenhemiparo schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:11:
Zojuist de BrickHeadz notenkraker besteld en zag tot mijn grote vreugde dat het nu ook mogelijk was direct te kiezen voor een afhaalpunt! Dat is al een lange wens van me (en denk dus ook van anderen) en het is nu mogelijk!
Tot nu toe liet ik mijn S@H bestellingen altijd leveren aan het ouderlijk huis, omdat er in het appartementsblok waar ik woon pakjes soms de neiging hebben om te 'verdwijnen'.
Dit gebruikt Lego zelf ook als techniek om dingen aan de onderkant van een mini-build stevig te maken terwijl ze in zulke mini-builds nooit de glijfunctie zullen vervullen (vleugels van de Star Wars Snowspeeder bijv.) Deze glijders zijn namelijk makkelijker te verwijderen bij het afbreken van het model dan een 2x2 plate.la_fusion schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:45:
[...]
Dat zijn dingen waar Lego ook aan moet denken: demontage. Vooral bij Technic kan je jezelf het in MOCs heel snel onmogelijk maken om een onderdeel te verwijderen. Asje zonder stop gebruiken ipv met stop kan al een wereld van verschil zijn.
Nee dat zijn twee keer 2x1 blokjes met een kruis zodat er een as doorheen kan...la_fusion schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:28:
@AppieNL @Pin0 maar die glijders zitten ook op blokjes 2x2
Hmm ik dacht zeker te weten dat er ook 2x2 blokjes met kruis erin waren maar dat is dus niet het geval.Pin0 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:29:
[...]
Nee dat zijn twee keer 2x1 blokjes met een kruis zodat er een as doorheen kan...
https://www.ikea.com/nl/n...ikea-x-lego-r-pubc6912e50
Ik vind het best een leuk concept! Een beetje zoals de oude, verhoogde baseplates, die je als basis kon gebruiken voor een groot bouwwerk
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 01-10-2020 12:13 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
ze liggen er al een tijdje - 2wk later leek de stapel bij de ikea in eindhoven zo goed als onaangeraakt (of moeten fanatiek aanvullen).Jakkus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:12:
Vanaf vandaag is de Bygglek van Ikea te koop:
Ik vind het best een leuk concept! Een beetje zoals de oude, verhoogde baseplates, die je als basis kon gebruiken voor een groot bouwwerk
Persoonlijk verwacht ik er weinig van; dure doosjes, voor opbergen heeft ikea zelf al betere oplossingen. En voor de blokjes hoef je het ook niet te doen. Zie meer 'potentie' in een speciale bouw/speel tafel.
Huisje bouwen met Ikea?himlims_ schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
ze liggen er al een tijdje - 2wk later leek de stapel bij de ikea in eindhoven zo goed als onaangeraakt (of moeten fanatiek aanvullen).
Persoonlijk verwacht ik er weinig van; dure doosjes, voor opbergen heeft ikea zelf al betere oplossingen. En voor de blokjes hoef je het ook niet te doen. Zie meer 'potentie' in een speciale bouw/speel tafel.
:strip_exif()/f/image/kyHwnoJlMjTOopGodXjytKCL.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kan ze natuurlijk ook gebruiken om in je kerstdorp alvast een verhoogd platform te maken
Zouden deze LEGO sets ook na ~2 jaar EOL gaan?Jakkus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:12:
Vanaf vandaag is de Bygglek van Ikea te koop:
Ik vind het wel geinig en best kans dat ik het niet kan laten er eentje mee te nemen, maar zal er niet speciaal voor naar IKEA gaan. Ik vind het wel jammer dat ik niet tijdig naar LIDL/ALDI ben gegaan voor zo'n LEGO hoofd. Dat had me nog wel geinig geleken om neer te zetten. Maar ook daarmee, waarschijnlijk vooral even leuk voor de "heb" zonder dat ik er echt iets mee doe
Daar heb je ook weer een punt mee. Het heeft er in elk geval voor gezorgd dat ik het wat meer laat bezinken i.p.v. in een gril te kopen. Wachten op een goede prijs.vectormatic schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
Tja, geen idee? Ik zou overigens zeggen ga niet al te hard van mij uit, zoals hier gepost hebben genoeg mensen er ook plezier van, en ik heb em zelf zonder (al te groot) verlies doorverkocht, dus uiteindelijk zal het wel, alleen is dat design voor mij toch reden om wat voorzichtiger te zijn met technic sets, en dan het kleurverschil in o.a. de Sian... Laat dan maar zitten ff
Die 42107 Ducati motor en 42110 Landrover zijn beide sets die ik toch nog steeds overweeg (ookal staan ze wat lager in m'n lijstje), door me laatste tijd toch wat meer te richten op sets die onder de €150 of liefst €100 blijven.
Het zijn i.t.t. de Bugatti/Sian ook sets die ik makkelijker kwijt kan en qua prijs ook "makkelijker" gekocht. De Ducati motor is gaaf en het goedkoopste, maar ik heb wel het vermoeden dat deze set na bouw redelijk snel m'n interesse verloren heeft. Qua motor wellicht dan toch maar houden bij de Harley. De Landrover lijkt me dan toch wat meer te bieden qua bouw (en herbouw en modicaties), techniek en functies. Mag ook wel want hij kost ook meer dan de Ducati.
Ik heb nog €10 te besteden bij Bol... hopelijk dat de Landrover toch nog wat verder zakt dan €135 komende maanden. Dan ga ik die denk ik toch aanschaffen.
[ Voor 48% gewijzigd door Gim op 01-10-2020 15:01 ]
Ik weet niet of mooier het juiste woord is, maar de Mack Anthem heeft een erg leuk B model. De truck van het A model is echt een toppertje mijn inziens, maar dat komt eerder doordat het me doet denken aan Model Team en Creator Expert. Qua Technic vind ik model B geslaagder.mark777 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:57:
Hier een B model die mooier is dan het A model!!!! Mijn mening dan van doos nr. 42077. Zijn er meer sets met een B model dat beter is of niet?
[Afbeelding]
Model A als eerste gebouwd, daarna model B met het idee om daarna weer model A te bouwen, maar ik heb nog steeds geen zin om model B af te breken
Verliepen die kortingscodes niet eind september?Gim schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:47:
Ik heb nog €10 te besteden bij Bol... hopelijk dat de Landrover toch nog wat verder zakt dan €135 komende maanden. Dan ga ik die denk ik toch aanschaffen.

De codes die je kreeg via filmpjes kijken (speel.bol.com) wel ja, da's nu voorbij.Admiral Freebee schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
Verliepen die kortingscodes niet eind september?
Maar wellicht heeft ie gewoon een Bol-bon van een tientje?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dat ja, ik heb een cadeaukaart van €10 en die roept gewoon om een LEGO only bestedingQuattroNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:38:
[...]
De codes die je kreeg via filmpjes kijken (speel.bol.com) wel ja, da's nu voorbij.
Maar wellicht heeft ie gewoon een Bol-bon van een tientje?
Er zullen vast wat onderdelen inzitten die niet verkrijgbaar zijn in een bepaalde kleur, maar ook daar zijn oplossingen voor.
Daarnaast heb ik stiekem een hekel aan digitale modellen vol onderdelen in kleuren die er niet zijn. Dat is de makkelijke weg naar een model. Voor ideas snap ik het wellicht nog, maar als moc kan ik er slecht tegen.
Ik kan vast nog wel wat redenen verzinnen waarom mensen liever een set kopen dan zelf aan de slag gaan en het dus jammer vinden als een Ideas set niet door gaat .
Probeer gewoon een discussie te starten, maar snap je antwoord. Die had ik ook kunnen verwachten, want mijn mening is niet waterdichtAppieNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:37:
Sommige mensen willen niet MOCen. Of willen niet een dag onderdelen bestellen op bricklink/Lego site om een Ideas set na te maken. Of willen gewoon 'dom' een set bouwen ter afwisseling van het MOCen.
Ik kan vast nog wel wat redenen verzinnen waarom mensen liever een set kopen dan zelf aan de slag gaan en het dus jammer vinden als een Ideas set niet door gaat .
Zal het anders formuleren; Lego is een creatief middel en Lego ideas een creatief platform dat gebruikt wordt om te pijlen waar de interesse van de klant ligt. Daarnaast ook om Lego aan ideeën of sets te helpen (soms ook bevestiging). Super slim natuurlijk en dat hoef ik wellicht ook niet uit te leggen, maar dat er tegenwoordig 35modellen doorgaan zegt ook wel iets over de breedte van je doelgroep aan interesses. Soms is 10.000 stemmen leuk voor een niche idee. Dat gaat alleen geen 100.000e sets verkopen. Al ligt het idee er dan wel incl. veel plaatjes en die kun je gebruiken.
Lego geeft je met een doos + boekje ook niet meer dan 1 tot 3 ideeën + stenen, maar zegt niet dat je er alleen dat gene van kunt bouwen.. ze willen je juist stimuleren om zelf wat te maken. Daarom is o.a. Lego ideas er..
Door het 'dom' bouwen van sets (kan ik ook van genieten) wordt je stiekem getraind in o.a. het gebruik van technieken, constructie sterktes, kleurgebruik en inzicht waardoor je veel ideeën wel kunt nabouwen vanaf Lego ideas. Kost tijd, moeite en je moet het willen uiteraard, maar Lego is meer dan 'dom' sets bouwen.
Niet alles van Lego ideas komt nu éénmaal uit. Daarover balen en discussiëren mag, maar wil je de potentiële 'set' heel graag; bouw hem dan na of probeer het überhaupt. Anders wil je het idee wellicht toch niet zo graag bij je in huis hebben staan.. of alleen als Lego het voor je print in de vorm van een boekje?! Dan zou ik niet op Lego ideas kijken en alleen lekker genieten van wat Lego hapklaar uitbrengt. Je wordt anders 9 van de 10x toch teleurgesteld gezien Lego uiteindelijk de keuze maakt en niet de klant..
Nu kun je weer precies hetzelfde antwoord geven als je al deed, want het blijft een eigen mening + kwestie van willen, kunnen of interesse in het eindgebruik van het product.

Inderdaad. Zo heb ik 2 jaar geleden nog de emmerwiel gekocht voor een normale prijsmschol schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:11:
[...]
PV productions heeft een hele reeks mooie GBC's
ik heb op basis daarvan een rits technic sets gekocht die ik sowiesow wel wilde hebben maar iets meer prio heb gegeven voor ze weggingen zodat ik laten ooit al die gbc's kan bouwen
Denk dat ik voor de Liebherr maar even wacht op Amazon Prime Day of Black Friday.
ik weet er ook nog wel eentje: parts bij elkaar bricklinken is een stuk duurder dan een set kopen als je nog niet heel veel onderdelen van de gewenste moc/set hebt. Daar zit natuurlijk een kantelpunt in als je verzameling wat groter is, maar voor genoeg mensen is het duurder.AppieNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:37:
Sommige mensen willen niet MOCen. Of willen niet een dag onderdelen bestellen op bricklink/Lego site om een Ideas set na te maken. Of willen gewoon 'dom' een set bouwen ter afwisseling van het MOCen.
Misschien stoot ik wat mensen tegen het zere been maar de tweede build van de 8880 vind ik mooier dan de originelemark777 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:57:
Zijn er meer sets met een B model dat beter is of niet?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Als ze gewoon 'dom' een set willen bouwen, dan zijn er toch voldoende andere sets beschikbaar? Wil een persoon per se die ene Ideas set die niet wordt uitgebracht, dan zal hij / zij daar iets meer 'moeite' voor moeten doen, of acepteren dat je niet alles kunt krijgen wat je wil hebben.AppieNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:37:
Zo zag ik een tijdje geleden Optimus Prime van een ander merk blokjes en die wou ik graag van Lego hebben. Nergens een handleiding beschikbaar, dus dan maar nabouwen in LDD mbv een youtube speedbuild. Nu moet ik enkel nog de blokjes bestellen via Bricklink / Lego, maar de motivatie daarvoor is inmiddels verdwenen
Ik dacht in eerste instantie dat dat voertuigje zelf reed en die balletjes klaarzette voor de GBC (gebaseerd op de Liebherr). Fout gedacht volgens mij want zag daarna iets van een controller dus neem aan dat iemand het voertuig bestuurt (of toch fout gezien?). Dat vind ik dan weer jammer als dat zo is, want vind het juist zo top wanneer alles vanzelf gaat met een GBC; alles mooi op elkaar afgesteld.spacer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:21:
[...]
Inderdaad. Zo heb ik 2 jaar geleden nog de emmerwiel gekocht voor een normale prijs.
Denk dat ik voor de Liebherr maar even wacht op Amazon Prime Day of Black Friday.
Hij is echt huge!
Voor mij pas de 2e set in 30 jaar die ik bouw, na afgelopen voorjaar de Lunar Lander. Ik vind het echt waanzinnig hoe alles in elkaar past.
Ga komende tijd braaf af en toe een zakje maken, ben van plan er wel rustig de tijd voor te nemen.
WIP:
:strip_exif()/f/image/tEczDAt2xMayFkbaNF4RU8hF.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel een beetje groot voor een fatsoenlijke clean desk policy
In een ideale wereld is dat waar Ideas goed voor is. De realiteit is helaas dat 7 van de 10 ontwerpen die 10k halen een tv/film is uit de 20ste eeuw en dit in no-time 10k haalt door het lobbyen op sociale media. Dan hebben we nog 2/10 waar je van denkt hoe komt dit aan 10k of de sets waarvan het 'Idea' al op de kaart is gezet (hoi ruimtevaart modellen). Dan blijft er nog 1/10 over, het gedeelte dat voldoet aan dat ideale wereld beeld waar Ideas eigenlijk voor bedoeld is. Dus wat mij betreft heeft Lego nog een lange weg te gaan om van Ideas echt een creatief platform te maken.Barthezz Brick schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 05:35:
[...]
Probeer gewoon een discussie te starten, maar snap je antwoord. Die had ik ook kunnen verwachten, want mijn mening is niet waterdicht
Zal het anders formuleren; Lego is een creatief middel en Lego ideas een creatief platform dat gebruikt wordt om te pijlen waar de interesse van de klant ligt. Daarnaast ook om Lego aan ideeën of sets te helpen (soms ook bevestiging).
Brothers Brick had daarover een tijdje geleden een artikel gepost: Will the rules of LEGO Ideas change with a large number of projects achieving 10,000 votes?.Baardmeester schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:56:
Het is vooral apart dat er in zo'n grote lading, maar 1 geaccepteerd wordt en een andere een misschien is. Maar misschien zijn ze van plan meer ideeën van de nieuwe lichting van 35 te kiezen. Ik hoop eigenlijk dat ze als er veel dezelfde ideeën zijn deze gaan omzetten in een thema wat ze gaan uitbrengen. In de nieuwe lading ideeën zitten bijvoorbeeld een aantal piraten setjes. Ik heb liever dat ze gewoon weer structureel piraten lego uitbrengen dan dat perse de ideeën.
Het artikel bevat een officieel statement van Lego. TLDR: Veel gaat er niet veranderen op korte termijn.
Ik verwijs ook even naar een oudere post van mezelf ivm de huidige backlog van ideas sets: link
Nog een TLDR:
- 6 sets zaten nog in de pijpleiding (nu 8 + 1 potentiële)
- daarnaast komt ook nog de kleine vintage auto set/GWP
- de groep van 26 is dus afgewerkt, nu komt de grootste van 35 aan de beurt.
Het is dus mogelijk dat Lego nu wat strenger beoordeelt. Anders zou de backlog nog groter worden, terwijl er een aantal beschikbare ideas sets nog te jong zijn om al op pensioen te sturen.
Waar het origineel uit 2945 stenen bestond is de nieuwe versie flink aangepakt.
En er is ook geen achterkant, want je kunt zo door de ramen heen kijken.
https://www.bricktastic.n...same-street-gepubliceerd/]
Ik zou op zoek gaan naar een wat beter plekje, want aan dit tafeltje ga je te kort hebben. Hij wordt nog veel groter als je de ‘vleugels’ gaat bouwen en dan heb je plek nodig voor de vleugel delen, het geraamte, boek en onderdelenDaWayne schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:38:
Na eerst een paar weken vol ontzag naar de doos van de star destroyer te hebben gekeken, afgelopen week rustig aan begonnen. Ben nu halverwege zakje 2. (Pagina 80 van de 440 van het boek(Je?))
Hij is echt huge!
Voor mij pas de 2e set in 30 jaar die ik bouw, na afgelopen voorjaar de Lunar Lander. Ik vind het echt waanzinnig hoe alles in elkaar past.
Ga komende tijd braaf af en toe een zakje maken, ben van plan er wel rustig de tijd voor te nemen.
WIP:
[Afbeelding]
Wel een beetje groot voor een fatsoenlijke clean desk policy
Maar ik wacht ff met bestellen tot de xmas extra’s er ook zijn bij x euro bestelling. Iemand een idee wanneer die Charles dickons set als extra beschikbaar komt bij een bestelling?
(Edit: ff autocorrect probleempje opgelost)
[ Voor 21% gewijzigd door SunnieNL op 03-10-2020 08:31 ]
We weten nog niet of de Christmas Carol set de GWP wordt van Black Friday of echt in de aanloop naar de feestdagen zal verschijnen. Dus afgaande op de kalenders van vorig jaar:SunnieNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:51:
De Lego kerstboomverlichting is wel leuk. https://www.bricktastic.n...seasonal-sets-nu-te-koop/
Maar ik wacht ff met bestellen tot de xmas extra’s er ook zijn bij x euro bestelling. Iemand een idee wanneer die Charles dickons set als extra beschikbaar komt bij een bestelling?
- Black Friday weekend 2020: 26 (of 27) november t.e.m. 30 november (maandag)
- pre-feestdagen: 6 t.e.m. 24 december, dit kan uiteraard variëren aangezien de 6e dit jaar op een zondag valt.
Nogmaals, deze data zijn gebaseerd op vorig jaar, deze kunnen altijd variëren.
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 03-10-2020 08:23 ]
Pff, net niks meer van over.... Dat vind ik altijd het jammere van de Ideas-reeks, dat Lego er soms zo ontzettend veel aan verandert. Ik snap dat ze dingen moeten aanpassen/optimaliseren om het betaalbaar te houden enzo, maar soms slaan ze er echt in door imo. Ik heb al verschillende winnende ideeën gesteund, maar daarna de set niet gekocht omdat ie zoveel afweek van het origineel.Loader schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:46:
Er is een foto uitgelekt van de Lego Ideas Sesamstraat.
Waar het origineel uit 2945 stenen bestond is de nieuwe versie flink aangepakt.
En er is ook geen achterkant, want je kunt zo door de ramen heen kijken.
https://www.bricktastic.n...same-street-gepubliceerd/]
Nomen nescio
Ftfy.Bra-Jo schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
Ik snap dat ze dingen moeten aanpassen/optimaliseren/speelbaarheid vergroten voor kinderen en de prijs zetten in een klasse die realistisch is als kado voor een kind.
Lego zou wel gek zijn als ze dit op de markt brengen als €200 modular, dat kopen weinig ouders voor hun kinderen lijkt me. Goedkopere set, meer sales, meer omzet dan een set die groot en duur is.
Mee eens, naar mijn mening hebben ze de set goed tot de kern weten terug te brengen. In totaal 6 unieke nieuwe figuren. het decor is nog altijd herkenbaar en ongetwijfeld zullen aan de binnenkant nog veel details zitten van het oorspronkelijke idee.AppieNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Ftfy.
Lego zou wel gek zijn als ze dit op de markt brengen als €200 modular, dat kopen weinig ouders voor hun kinderen lijkt me. Goedkopere set, meer sales, meer omzet dan een set die groot en duur is.
Een mooie set voor kinderen en basis voor oudere Lego/Sesamstraat fans die er toch nog een modular van willen maken
Voor deze specifieke heb je gelijk, en ik zeg ook al: ik snap het wel. Neemt niet weg dat ik het toch erg jammer vind soms. Zie bv die dinosaurussen; de uitgebrachte versie was imo een slap aftreksel van het originele idee.AppieNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Ftfy.
Als dat zo blijkt te zijn, dan zal ik mijn mening bijstellen over deze set. Maar op basis van de eerste foto (ramen waar je dwars doorheen kijkt) heb ik daar mijn twijfels over. Maar goed, ik laat me graag verrassen.TestDummie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:14:
[...]
... ongetwijfeld zullen aan de binnenkant nog veel details zitten van het oorspronkelijke idee.
[ Voor 28% gewijzigd door Bra-Jo op 03-10-2020 11:26 ]
Nomen nescio
Dit inderdaad! het oorspronkelijke idea vond ik niks, te groot, te duur, weer 1000 tan blokjes erbij ( die ik al heb liggen natuurlijk)TestDummie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:14:
Een mooie set voor kinderen en basis voor oudere Lego/Sesamstraat fans die er toch nog een modular van willen maken
Dit is misschien nog wel leuk en betaalbaar, als alle herkenbare minifigs erbij zitten. Het huis is zo uitgebreid, als het moet. weinig unieke parts daarin
En als AFOL vind ik 200+ euro voor een sesamstraat set wel heel veel. 100 zou ik nog wel overwegen (past misschien weer mooi in een Ikea Ribba Frame :-))
Ik ben vooral benieuwd of Lego voor Nederland ook een blauwe Pino gaat maken. Ik denk het niet maar hoop het wel!
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
PinjoIk ben vooral benieuwd of Lego voor Nederland ook een blauwe Pino gaat maken. Ik denk het niet maar hoop het wel!
En een meneer Aart
:strip_exif()/f/image/QHpCVcJmkN7vq63EM0lZyI7Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Kan best wel eens een eentonige build worden, ondanks dat hij me heel imposant lijkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Bint op 03-10-2020 14:40 ]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Ziet er wat mij betreft inderdaad vrij eentonig uit met vrij veel dezelfde onderdelen als je kijkt naar de boogconstructies... Benieuwd naar de afmetingen!Bint schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:39:
En het Colosseum is ook gelekt:
[Afbeelding]
Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Kan best wel eens een eentonige build worden, ondanks dat hij me heel imposant lijkt.
Tussen de 50 en 60cm diameter, afgaande op de fotoNinjetsu NL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:53:
Benieuwd naar de afmetingen!
[ Voor 6% gewijzigd door Mappy op 03-10-2020 14:55 ]
Paar foto's tot nu toe;
:strip_exif()/f/image/I6zWDBa5LESgKOspJjTD8Kqh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d4uGu6AJ0feNQ2qkucgOheL7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z2vmBjoQyemz8XZbuubn8MEQ.jpg?f=fotoalbum_large)
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het de grootste set ooit zou worden , iets van 9000 parts.. maar als ik dit zie...Bint schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:39:
En het Colosseum is ook gelekt:
[Afbeelding]
Ja, ik tel ze in ieder geval nog niet.Loader schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het de grootste set ooit zou worden , iets van 9000 parts.. maar als ik dit zie...
De 42043 Mercedes Arocs. Paar jaar geleden gebouwd, alles werkte prima. Neergezet en nu weer opgepakt. Nieuwe batterijen erin. Probleem met de pneumatische kraan.
Het maakt niet uit welke pomp ik ook in beweging wil zetten, hij trekt het niet. Het omhoog bewegen lukt niet tenzij ik de vrachtwagen op zijn zij zet waarmee t pompje horizontaal duwt ipv iets de hoogte in moet duwen. Maar ook dat gaat met moeite. De grijper openen en dichtdoen werkt langzaam en ook alleen als ik het openen of dichtdoen zelf eerst in beweging zet.
Laadklep en stabilisatoren aan de zijkant werken maar behoren maar dat is niet pneumatisch. Dit om aan te geven dat de batterijen t gewoon goed doen.
Lijkt wel alsof hij niet meer genoeg druk opgebouwd krijgt waardoor alle pneumatiek het niet meer trekt.
Herkenbaar?
In zoverre ik de slangetjes spaghetti kan beoordelen zit alles nog zoals t hoort en zoals gezegd hij doet ook nog wel wat maar met enorme moeite.
Kan het zijn dat de gele pompjes stroef worden doordat ie een hele poos gestaan heeft en daardoor teveel weerstand geven om te bewegen?
Ik vermoed nog steeds een tekort aan druk. Het kleine blauwe pompje doet als vanouds goed zijn best neem ik aan.
Of drogen rubbertjes of slangetjes al ZO snel uit dat een set na een paar jaar t niet meer doet hierdoor?
Vrees dat er niks anders op zit dan het geheel uit elkaar te halen en alles te gaan doorlopen maar pffff... Zou al helpen als het bekend voorkomt en iemand kan aangeven wat bij hem of haar hielp.
[Edit] ik merk dat de kraan links of rechtsom draaien ook wat problematisch verloopt. Vanaf vooraanzicht draait ie rechtsom lastig, linksom ook niet perfect maar stukken beter. Kan natuurlijk dat er wat kabeltjes ongelukkig zitten waardoor die kabels voor weerstand zorgen... Of het zit intern toch niet lekker. Geen rare geluiden of getik of zo dus niet dat er radertjes knarsetanden.
[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 03-10-2020 17:10 ]

Het Grote Lego Topic - Deel 7
Select * from fish
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked