AppieNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:37:
Sommige mensen willen niet MOCen. Of willen niet een dag onderdelen bestellen op bricklink/Lego site om een Ideas set na te maken. Of willen gewoon 'dom' een set bouwen ter afwisseling van het MOCen.
Ik kan vast nog wel wat redenen verzinnen waarom mensen liever een set kopen dan zelf aan de slag gaan en het dus jammer vinden als een Ideas set niet door gaat .
Probeer gewoon een discussie te starten, maar snap je antwoord. Die had ik ook kunnen verwachten, want mijn mening is niet waterdicht
Zal het anders formuleren; Lego is een creatief middel en Lego ideas een creatief platform dat gebruikt wordt om te pijlen waar de interesse van de klant ligt. Daarnaast ook om Lego aan ideeën of sets te helpen (soms ook bevestiging). Super slim natuurlijk en dat hoef ik wellicht ook niet uit te leggen, maar dat er tegenwoordig 35modellen doorgaan zegt ook wel iets over de breedte van je doelgroep aan interesses. Soms is 10.000 stemmen leuk voor een niche idee. Dat gaat alleen geen 100.000e sets verkopen. Al ligt het idee er dan wel incl. veel plaatjes en die kun je gebruiken.
Lego geeft je met een doos + boekje ook niet meer dan 1 tot 3 ideeën + stenen, maar zegt niet dat je er alleen dat gene van kunt bouwen.. ze willen je juist stimuleren om zelf wat te maken. Daarom is o.a. Lego ideas er..
Door het 'dom' bouwen van sets (kan ik ook van genieten) wordt je stiekem getraind in o.a. het gebruik van technieken, constructie sterktes, kleurgebruik en inzicht waardoor je veel ideeën wel kunt nabouwen vanaf Lego ideas. Kost tijd, moeite en je moet het willen uiteraard, maar Lego is meer dan 'dom' sets bouwen.
Niet alles van Lego ideas komt nu éénmaal uit. Daarover balen en discussiëren mag, maar wil je de potentiële 'set' heel graag; bouw hem dan na of probeer het überhaupt. Anders wil je het idee wellicht toch niet zo graag bij je in huis hebben staan.. of alleen als Lego het voor je print in de vorm van een boekje?! Dan zou ik niet op Lego ideas kijken en alleen lekker genieten van wat Lego hapklaar uitbrengt. Je wordt anders 9 van de 10x toch teleurgesteld gezien Lego uiteindelijk de keuze maakt en niet de klant..
Nu kun je weer precies hetzelfde antwoord geven als je al deed, want het blijft een eigen mening + kwestie van willen, kunnen of interesse in het eindgebruik van het product.