Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.142.457 views

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

Het Grote Lego Topic - Deel 6

Deeltje 6 van "Het grote lego topic". Ben je op zoek naar de vorige delen? klik op het pijltje achter de topic titel.

Introductie

Wie is er niet groot mee geworden? Lego! Zoals de makers zelf zeggen: het is helemaal niet alleen voor kinderen, het is voor iedereen van 0-99 jaar!
De meeste mensen zullen weten dat Lego een Deense speelgoedfabrikant is, maar minder mensen weten dat het allemaal begon met houten speelgoed. Volgens de overlevering begon Ole Kirk Christiansen in 1932 met de productie, waarna het na 2 jaar Lego ging heten. Vijftien jaar na de start van het bedrijf begonnen ze al met het gebruik van plastic. Pas in 1958 werd het huidige design geïntroduceerd zoals we dat nu kennen. Inmiddels doet Lego veel meer dan plastic blokjes maken en bestaat er uitgebreide Lego merchandise, zijn er Lego Events, Lego Parken, Lego Kleding en een enorme Lego Fanbase. Er zijn nu ook fysieke Lego winkels, onder andere in Wijnegem, Belgie, Hamburg, Duitsland, Londen, UK en tientallen in Verenigde Staten (o.a. New York City, Los Angeles, Washington). Bekijk hier de volledige lijst.

History

Lego gaat inmiddels dus al heel wat jaartjes mee en heeft gedurende de jaren ook flinke stappen gemaakt.

Jaren 60
In de jaren 60 kwamen er nog lang niet zoveel setjes uit als nu en waren ze nog een stuk minder gedetailleerd. Er waren een stuk minder kleurtjes voor hand en ook het aantal verschillende onderdelen was een stuk beperkter. Veelal waren het sets met steentjes waar vervolgens zelf iets mee gebouwd kon worden.
Jaren 70
In de jaren 70 zien er meer thema's het licht waaronder een van de populairste, het politie thema wat tegenwoordig on lego city valt. Ook kwamen er treinen met rails (destijds nog blauw) en andere sets zoals een kasteel.
Jaren 75-89
Lego maakt flinke stappen. Er worden nieuwe thema's geïntroduceerd zoals piraten, ridders, space, technik en er kwamen verschillende nieuwe kleuren beschikbaar zoals rose. Het aantal sets neemt flink toe waar het in de jaren 70 nog maar tientallen waren zijn het er nu in de 100 per jaar.

Jaren 90
In de jaren 90 gaat Lego verder op het pad ingeslagen in de jaren daarvoor. Meer sets, meer details, en nieuwe kleuren. Het aantal unieke sets stijgt tot ver boven de 200, terwijl het aantal nieuwe onderdelen tegelijk meestijgt. Er wordt een nieuw treinensysteem geintroduceerd op basis van 9Volt. In 1998 brengt Lego Mindstorms uit waarmee geprogrammeerd kan worden, inmiddels zijn er al verschillende sensoren en sets verschenen. In de En in 1999 brengt Lego voor het eerst de zeer succesvolle Star Wars lijn uit.

Officiele Lego Channel

Jaren 00
Lego behaalt steeds meer succes met het uitbrengen van sets gebaseerd op bekende merken/ films zoals Star Wars, Harry Potter, Spongebob en Formule 1, Maersk of olieproducenten. De sets gebaseerd op films zoals Star Wars bestaan op dde dag van vandaag nog altijd waarbij er regelmatig nieuwe sets worden uitgebracht.

Rond de eeuwwisseling ziet Lego steeds meer in het commerciele success van het combineren van bekende merken (Star Wars, Harry Potter, Formule 1, olieproducenten, Maersk) met lego sets. De sets op basis van films vloeien voort uit een deal met Disney (en Pixar), en bestaat tot de dag van vandaag. Een van de duurste sets op dat moment, de 10179-1, de Ultimate Collector's Millenium Falcon zag het licht. De Creator series - die eigenlijk al eind jaren 90 was begonnen wordt volwassen in de jaren 00, en ook het meer volwassen aandoende Architecture theme ziet het licht. In 2007 brengt Lego de eerste Lego Modular (de Cafe Corner) uit, en wordt in de jaren daarna gevolgd door 11 sets. Tesamen moeten ze een uitdaging vormen voor de doorgewinterde bouwers.

Jaren 10
In de afgelopen paar jaar kiest Lego voor actieve deelname van gebruikers. Zo bestaat er de mogelijkheid om via https://ideas.lego.com/#all (eerder Cuusoo) ideen in te sturen welke, met voldoende support en goedkeuring, een echte beschikbare set kunnen worden. Onderdelen kunnen per stuk worden gekocht in de Pick a Brick Shop en Lego Winkels schieten als paddestoelen uit de lucht. Nieuwe thema's zoals Atlantis, Alien Conquest en Ninjago zien het licht waarbij laatst genoemde nog steed bestaat.

Inmiddels nemen het aantal steentjes steeds meer toe en ook de verschillende minifiguurtjes worden meer en meer met in 2016 een lego baby minifiguurtje. Inmiddels is lego al veel meer dan alleen het plastic steentje, zo zijn er film gemaakt met lego mini figuren in de hoofdrol en games voor verschillende platformen. In 2017 is het 10 jarig bestaan van de modular serie wat gevierd werd met een extra groot gebouw, de Assembly-Square.

heden
Er verschijnen jaarlijks nog altijd vele sets in verschillende thema's. De modulars zijn nog altijd immens populair, maar ook lego technics, Lego City en meer. Nieuwe soorten sets zoals de eerste set met een Lego achtbaan verschijnen. Daarnaast experimenteert Lego momenteel druk met duurzamere alternatieven voor het klassieke plastic steentje. Dit zorgde vorig jaar augustus voor de eerste voor consumenten beschikbare steentje gemaakt uit suikerriet. Ook mochten we vorig jaar de eerste door een mens bestuurbare auto aanschouwen.

Voor dit jaar kunnen we nog onder andere nieuwe Lego Harry Potter sets verwachten. Voor Lego Ideas zijn de LEGO 21317 Steamboat Willie en een Flintstones set uit. Voor de Creator expert liefhebber is er de Creator Expert 1967 Ford Mustang.
Officiele Lego Channel

Lego thema's

Een aantal populaire Lego thema's:

Waar koop ik nu onder andere dat spul oOo

Lego is hot! Oudere en zeldzame sets en onderdelen gaan als warme broodjes over de toonbank. Er is dan ook een levendige handel in Lego online, zowel tweedehands als nieuw, als collectibles. Links naar een aantal aanbieders van Lego.

Websites

Hieronder een lijstje met een aantal websites:

Tot slot

Nog 2 video's :)

Officiele Lego Channel

Officiele Lego Channel

LEGO Aanbiedingen
Kijk hier voor de meest recente LEGO aanbiedingen

LEGO Chrome Extensie
LEGO chrome extensie
Deze extensie gemaakt door user Pin0

Bronnen
Wiki Lego Pagina
Lego Website
Brickset

Met dank aan Shaidar en Keida voor vorige Lego topics!

[Voor 255% gewijzigd door Zeehond op 30-04-2019 21:41]

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 13:42
En, hebben jullie allemaal het nieuwe Stranger Things set (The Upside Down) al gezien? Ik had hem gedeeld op mn instagram, maar werd meteen bedreigd door jan en alleman.. Daarom toch maar weer verwijderd. Er gaan ook gekke berichten rond als deze: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

Hier staan nog wel foto's, maar helaas een stuk er afgeknipt: https://www.instagram.com...g_web_options_share_sheet

spoiler: een foto

[Voor 20% gewijzigd door keverjeroen op 03-05-2019 08:15]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
Promobricks.de heeft een aantal foto’s van de Stranger Things set gepost. Normaal wordt deze set pas deze nacht voorgesteld (dacht ik), maar een Amerikaanse Lego store heeft het ding al op display 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 13:42
Kapoen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:12:
Promobricks.de heeft een aantal foto’s van de Stranger Things set gepost. Normaal wordt deze set pas deze nacht voorgesteld (dacht ik), maar een Amerikaanse Lego store heeft het ding al op display 8)7
Er zijn ook 'officiële' foto's uitgelekt: https://www.instagram.com/p/BxcV7alCHns/

Grappig hoe ze de light brick gebruiken..

[Voor 16% gewijzigd door keverjeroen op 14-05-2019 15:07]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18

Flabergasted

Prepare to die !

De Dragon Boat Race 80103 komt ook per 1 juni in Europa uit.
Deze zou eerst exclusief voor Azie zijn.
Wel een leuke set met 15 minifiguren.
Verwachte prijs is € 49.99

via :
https://zusammengebaut.co...ni-2019-verfuegbar-70845/

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
la_fusion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Wel gek dat er een tweede kans komt.. wellicht omdat er teveel ideeen toch teruggetrokken worden door de nieuwe, strenge, regels?
Lego's wegen zijn soms ondoorgrondelijk :) Van de vier oude inzendingen springt er voor mij geen uit, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Over ideas gesproken, er is net een aankondiging geweest ivm de nieuwe set.

De fosielen hebben het gehaald, en heel misschien komt de speelbare piano er ook nog.
Ik had graag de food stand diners ook gezien als set, maar gelukkig heeft de maker daarvan ook al een filmpje op youtube gezet. Dus we kunnen de builds zelf uitvissen.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 21:57
Video over de nieuwe lunar lander:

Zitten een aantal aardige details bij, zoals de retroreflector opgeborgen in de descent module, kraters en voetstappen in het maanoppervlak. Wel jammer dat best een hoop graphics stickers zijn, niet geprint zoals bij de Saturn V.

[Voor 9% gewijzigd door Duesenberg J op 30-05-2019 15:45]

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
Ik wil graag de Lunar Lander kopen op de release dag (nu zaterdag als ik me niet vergis), maar vanaf 5 juni komt er een nieuwe promo op S@H:
.
Ik vrees dat de Lunar Lander vrij snel zal uitverkocht geraken, dus misschien moet ik wat geduldiger zijn en op woensdag gewoon een andere set kiezen :P *edit* of misschien laat ik deze promo wel gewoon voor wat het is, zo speciaal is deze nu ook weer niet...

[Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 30-05-2019 16:12]

Acties:
  • +21Henk 'm!
  • Pinned

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dit is mooi en onverwacht nieuws! Er komen TWEE officiële LEGO winkels naar Nederland! Opening in december van dit jaar! Eén komt in Amsterdam en één in Utrecht.

Bron: https://www.bouwsteentjes...ores-nederland-eind-2019/

Ben ERG benieuwd naar de openingsacties / aanbiedingen, en of er nog een speciale Nederlandse exclusieve minifig voor komt! :*)

[Voor 38% gewijzigd door Haay op 18-07-2019 14:34]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
Zelfs de machtige Jangbricks verbaast zich over de werking van de PaB muur.
Hij kon niet geloven dat hij zo'n grote hoeveelheid van een bepaald onderdeel mocht meenemen:

Ik heb nog nooit anders gedaan met de PaB muur in Wijnegem. Als er nuttige (planten)onderdelen in zitten kan/moet je er meteen een paar handenvol van meenemen.

Blijkbaar komt er een 'lok set' voor het nieuwe Hidden Side thema: 40336 Newbury Juice Bar
Volgens verschillende sites (Brickset, Bouwsteentjes, Promobricks.de) zal deze set een GWP zijn ergens in augustus. De voorwaarden zijn nog niet gekend, maar bij een lage drempel zullen veel mensen deze wel overwegen denk ik. Dan kan je meteen het concept testen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
Een nieuwe CMF serie komt eraan, de 19e al:
bron promobricks.de
Hopelijk is er geen flauwekul met 'exclusieve' minifigs zoals in de vorige sets.

[Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 29-07-2019 15:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-05 22:14

Nieuwe Star Wars sets van The Last Jedi. De nieuwe Millennium Falcon ziet er goed uit! _/-\o_

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
En daar is eindelijk de aankondiging van de nieuwe Kerstset.
Set-Nummer: 10267
Thema: Creator Expert
Bezeichnung: Lebkuchenhaus (Gingerbread House)
Teilezahl: 1.477
Minifiguren: 2
Erscheinungsjahr: 2019
Empfohlenes Alter: 12+
UVP: 89,99 Euro
Preis pro Teil: 6,0 Cent
offizieller Verkaufsstart: 01.10.2019

Meer info en detailfoto’s in het artikel.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 08:17

Tokus

www.metalfan.nl

Maak je klaar voor de opening van de NIEUWE LEGO Store in Utrecht!
Op 10 oktober 2019 opent
de LEGO groep de
allereerste officiële LEGO
Store in Nederland!
Mis onze speciale grootse openings festiviteiten
niet tussen donderdag
7 november en zondag
10 november.

[Voor 3% gewijzigd door Tokus op 30-09-2019 20:58]

http://www.metalfan.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Haay
  • Nu online
Versaevel schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:12:
Ideas wordt groter en groter en steeds meer gaan de mensen denken in film thema's. Ook de aangehaalde ideas sets die bouwsteentjes.info lijken vaak imo te makkelijk bedacht (niet in uitvoering) zoals recent Mary Poppins.
Wat betreft hde jaren 80,soms is simpel bouwen leuker dan het hedendaags. Lekker simpel voor tussendoor :) :)
Gelukkig komen er af en toe nog wel eens kleinere setjes langs (zie bv. de TRON:Legacy set). En we hebben inmiddels de eerste teaser voor Lego Ideas 21320 Dinosaur Fossils, wat volgens mij ook een kleiner setje gaat worden. Mag ook wel, na al die grote sets van de laatste tijd! Old Fishing Store, Voltron, Tree House. Mooie sets hoor, maar daar heb ik toch helemaal geen plaats voor? |:(

Nieuwe Lego Ideas set foto's staan al zichtbaar op Brickset! https://brickset.com/sets/21320-1/Dinosaur-Fossils

[Voor 26% gewijzigd door Haay op 16-10-2019 15:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
Eigenlijk hoort deze post ook in het aanbiedingentopic, maar het nieuws is ‘hybride’ zeg maar ;)
bouwsteentjes.info postte meer gegevens ivm de opening van de Lego store in Amsterdam.

De opening is op 29 november, en de promoties zijn lichtjes anders dan die van andere winkels op eerste zicht.

Over andere promoties (zoals het gekende mini winkeltje) zie ik niet meteen iets terug in het artikel van bouwsteentjes. *edit* ik zie ook net dat de promoties elkaar niet overlappen, dus je moet meerdere keren gaan om alles te verkrijgen :?

[Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 21-10-2019 19:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Haay
  • Nu online

Hiervoor heb ik op mijn werk ook een dag verlof aangevraagd. Hiervoor wil ik er wel bij zijn! :)

[Voor 8% gewijzigd door Haay op 22-10-2019 10:49]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Haay
  • Nu online
Leuke LEGO Ideas wedstrijd voor geïnteresseerde bouwers/ontwerpers... Ontwerp en bouw een klassieke auto die als "Gift with purchase" uitgebracht zal worden:
https://www.bouwsteentjes...build-a-vintage-lego-car/

Opdracht: Bouw een klassieke auto van LEGO die maximaal 6 studs breed, 18 studs lang en maximaal 10 bricks hoog is.

Prijzenpakket voor de winnaar:

[Voor 14% gewijzigd door Haay op 23-10-2019 13:33]

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
Mogelijk is de tweede Kerstpromotie voor dit jaar gekend.
Promobricks.de bericht over een mini peperkoekenhuis dat is opgedoken.

Dit is uiteraard nog geen bevestiging van een promo.

Acties:
  • +15Henk 'm!
  • Pinned

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:44
Hooli-gan schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:27:
Snap ook niet dat mensen dozen ongeopend kunnen laten liggen. Ik zit nu al te kijken naar andere sets, zoals die Bugatti Chiron, Taj Mahal, Land Rover Defender of de Ford Mustang.
Simpel voorbeeld: stel al de sets die je noemt zijn op Brickwatch rond of op de "laagste ooit" op hetzelfde moment of in dezelfde maand. Je koopt ze vast, want uiteindelijk scheelt het euro's wanneer je tijd hebt om ze te bouwen (en ze op dat moment ver van hun eerdere lage prijs zitten) en tadaa je hebt een "backlog".

Dit kan vooral makkelijk gebeuren in de laatste 3 maanden van het jaar waar wel wordt gestunt met de prijzen vanwege Sinterklaas terwijl die prijzen meestal nergens te bekennen zijn in januari.
SomerenV schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:29:
[...]

Het nadeel van het andere topic is dat het redelijk dood is. Daar kun je wel posten maar de response is laag. Er zit een handjevol mensen in en that's it.

Dan zie ik meer heil in een topic waar gewoon alles in kan. Dat hele 'er staat geen LEGO op het steentje dus mag hier niet gepost worden vind ik persoonlijk echt bijzonder kinderachtig. Zeker nu je gewoon diverse legitieme merken hebt die in principe dezelfde kwaliteit bieden.
De topic warning komt uit een tijdperk dat andere merken eerder niet netjes waren dan wel en sommige zijn dat nog steeds niet (stelen MOCs) en die rotzooi wilde de meeste posters in dit topic niet (inclusief mezelf).

Nu Lepin ten einde is, is het misschien meer kinderachtig, maar ik zou nog steeds niet willen dat dit een algemeen bouwsteen topic wordt, want de dingen die in het andere topic voorbij komen, interesseren me echt geen ene zak.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Speedy55 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:54:
Beste mensen, ik heb bij mijn lego Landrover Defender een probleem, ergens loopt er iets vast, maar ik kan het niet vinden, ik kan tussen 2 punten van de tandwielen prima draaien, maar daarna blijft hij aan beide zijden vastlopen.
[YouTube: 1 februari 2020]

Hierbij een filmpje met wat ik bedoel. Ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet. Iemand een idee?

/edit: de fake engine begint ook pas met lopen nadat ik hem 50 cm geduwd hebt ofzo.
Ik zie zo al dat je de kruiskoppeling niet goed hebt zitten. Check dit filmpje. En ja, dit staat verkeerd in de bouwinstructie.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Die piratenset is echt prachtig. Leuk gedaan ook met dat schip.

https://www.bricktastic.n...barracuda-bay-van-gelekt/

Leoon. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:56:
Ik wil dus voor mijn vriendin de fiat 500 lego kopen. Deze is op dit moment alleen op de lego website te verkrijgen. Zelf wil ik de mustang kopen en die is nu op brickwatch op z'n goedkoopst voor 118 euro (lego website is hij 139 euro.

Wat is nu verstandig om te doen, ik lees dat je dubbele punten kan krijgen op de lego website, is het verstandiger die 20 euro meer te betalen op de lego website zodat je VIP punten krijgt? Of stelt dit allemaal niet zoveel voor en moet ik gewoon beide op verschillende websites bestellen?
Dubbele VIP-punten = 10% van je aankoopwaarde korting op de volgende aankoop in de LEGO Shop. Je kan ze daardoor beter los bestellen. De rest in de VIP-shop is niet erg interessant in mijn ogen.

[Voor 120% gewijzigd door NotSoSteady op 24-03-2020 12:20]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Kapoen
Cowamundo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:19:
[...]

Summer Vacation en Pirate Ship aan de wanted list toegevoegd!
Als Lego nu ook nog een 'winter' pirate set uitbrengt hebben we tegen Kerstmis een heel armada in onze woonkamer :*)

Volgens bouwsteentjes.info komt er ook een nieuwe lijn van sets, met de naam 'Monkie kid'. Volgens de foto's in het artikel lijkt het Aziatisch/Ninjago getint.

En van de nieuwe City zomer sets ben ik het meeste geïntresseerd in een... polybag?

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als jullie verder willen discussiëren over bol.com als partner, dan verzoek ik jullie om daarover verder te gaan in een separaat topic :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:52
Fck yeah!

https://www.bricktastic.n...haunted-house-verschenen/

Nu nog een herziene uitgave van de Old Fishing Store plus de eerste 5 modulars en de hedendaagse AFOLs zijn weer bij ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:52
Mappy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:15:
[...]

Die vrije val is technisch wel interessant. Naar boven toe een ketting met slechts 1 of 2 haakjes erop, maar naar beneden toe zit er een rem op onderaan. Hoe zou die werken?
Eerste gokje is een paar rubber wielen aan de zijkant van de liftschacht die de cabine opvangen en afremmen door via wat tandwielen iets anders aan te drijven of misschien een veer onder spanning te zetten? Aan de achterkant draaien ook 2 grote wielen mee, al zie ik niet direct of dat functioneel is.
Klopt, een soort (anti)vliegwiel idee. De officiële designer(s) video staat online:

Toffe set eigenlijk met dat mechanisme, light brick en de verwijzingen naar de Adventurers serie.

[Voor 7% gewijzigd door geekeep op 13-05-2020 23:41]

Acties:
  • +19Henk 'm!
  • Pinned

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:44
Eerste plaatje van de nieuwe Lambo set (gepost op Eurobricks)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:14

De 43179, nieuwe set vanaf 17 juni in de VIP-voorverkoop.
36cm hoog, wel tof hoor maar de prijs vind ik met 180 euro wat hoog.

https://www.bricktastic.n...ie-vanaf-17-juni-te-koop/

@poor Leno Sorry, miste nog een woord.

[Voor 25% gewijzigd door Pino112 op 10-06-2020 22:45. Reden: Bron toegevoegd]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Mappy

Piramide van Austerlitz

Bastien schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:37:
De Wetransfer bevat plaatjes in hi-res die in de PDF staan. Niet echt spannend. :P
Juist wel :P Wat details:

L: 12 bricks hoog, 44 studs breed, 32 diep.
M: 12 bricks hoog, 32 studs breed, 22 diep.
S: 6 bricks hoog, 22 studs breed, 16 diep.
XS: 6 bricks hoog, 16 studs breed, 11 diep.
Steeds de helft dus.

L+M: gaten zijkant: 5 bricks hoog, 6 studs breed. Deksel 2 bricks hoog.
S+XS: gaten zijkant: 3 bricks hoog, 4 studs breed. Deksel 1 brick hoog.

Qua oppervlakte: 1L=2M=4S=8XS
Qua volume: 1L=2M=8S=16XS

Studs van de dozen zijn voorzien van "LEGO", dus het is legaal om te gebruiken :P Zou het ook binnen de 3000-piece count op Lego ideas gelden? O-)

Geen foto van onderkant, maar aan de overige foto's te zien zijn ze netjes stapelbaar.

[Voor 28% gewijzigd door Mappy op 28-08-2020 23:18]

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Mappy

Piramide van Austerlitz

Lego heeft wat leuks bedacht om van mislukte steentjes af te komen :P

https://www.legobraillebricks.com/

Wat een cool en vernieuwend idee! d:)b

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Het Elf Clubhuis is officieel aangekondigd:
https://www.lego.com/nl-nl/product/elf-club-house-10275

Per 1 oktober beschikbaar (VIP 23/9)

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
En het Colosseum is ook gelekt:

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Kan best wel eens een eentonige build worden, ondanks dat hij me heel imposant lijkt.

[Voor 13% gewijzigd door Bint op 03-10-2020 14:40]

Memories of yesterday, will grow, but never die

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee