Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.156 views

Onderwerpen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

Het Grote Lego Topic - Deel 5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qNqD2gUOZa94jSp6rXkms16a/full.jpg

Deeltje 5 van "Het grote lego topic". Ben je op zoek naar de vorige delen? klik op het pijltje achter de topic titel.

Introductie

Wie is er niet groot mee geworden? Lego! Zoals de makers zelf zeggen: het is helemaal niet alleen voor kinderen, het is voor iedereen van 0-99 jaar!
De meeste mensen zullen weten dat Lego een Deense speelgoedfabrikant is, maar minder mensen weten dat het allemaal begon met houten speelgoed. Volgens de overlevering begon Ole Kirk Christiansen in 1932 met de productie, waarna het na 2 jaar Lego ging heten. Vijftien jaar na de start van het bedrijf begonnen ze al met het gebruik van plastic. Pas in 1958 werd het huidige design geïntroduceerd zoals we dat nu kennen. Inmiddels doet Lego veel meer dan plastic blokjes maken en bestaat er uitgebreide Lego merchandise, zijn er Lego Events, Lego Parken, Lego Kleding en een enorme Lego Fanbase. Er zijn nu ook fysieke Lego winkels, onder andere in Wijnegem, Belgie, Hamburg, Duitsland, Londen, UK en tientallen in Verenigde Staten (o.a. New York City, Los Angeles, Washington). Bekijk hier de volledige lijst.

History

Lego gaat inmiddels dus al heel wat jaartjes mee en heeft gedurende de jaren ook flinke stappen gemaakt.

Jaren 60
In de jaren 60 kwamen er nog lang niet zoveel setjes uit als nu en waren ze nog een stuk minder gedetailleerd. Er waren een stuk minder kleurtjes voor hand en ook het aantal verschillende onderdelen was een stuk beperkter. Veelal waren het sets met steentjes waar vervolgens zelf iets mee gebouwd kon worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tuVDemApeaTmYHKoPqfFSFDb/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/stbCVKbOPiVvUIictinDES9Z/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YmY7nIoZjoZJcGZ3INHG1nHo/medium.jpgJaren 70
In de jaren 70 zien er meer thema's het licht waaronder een van de populairste, het politie thema wat tegenwoordig on lego city valt. Ook kwamen er treinen met rails (destijds nog blauw) en andere sets zoals een kasteel.
Jaren 75-89
Lego maakt flinke stappen. Er worden nieuwe thema's geïntroduceerd zoals piraten, ridders, space, technik en er kwamen verschillende nieuwe kleuren beschikbaar zoals rose. Het aantal sets neemt flink toe waar het in de jaren 70 nog maar tientallen waren zijn het er nu in de 100 per jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oONs5agTlbFD9bhVP3H6f605/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oApi9wBYo2QrJD1Z7ybSuV5g/medium.jpg

Jaren 90
In de jaren 90 gaat Lego verder op het pad ingeslagen in de jaren daarvoor. Meer sets, meer details, en nieuwe kleuren. Het aantal unieke sets stijgt tot ver boven de 200, terwijl het aantal nieuwe onderdelen tegelijk meestijgt. Er wordt een nieuw treinensysteem geintroduceerd op basis van 9Volt. In 1998 brengt Lego Mindstorms uit waarmee geprogrammeerd kan worden, inmiddels zijn er al verschillende sensoren en sets verschenen. In de En in 1999 brengt Lego voor het eerst de zeer succesvolle Star Wars lijn uit.

Officiele Lego Channel
[YouTube: Remix - LEGO Mindstorms - LEGO Technic - Reveal Video]

Jaren 00
Rond de eeuwwisseling ziet Lego steeds meer in het commerciele success van het combineren van bekende merken (Star Wars, Harry Potter, Formule 1, olieproducenten, Maersk) met lego sets. De sets op basis van films vloeien voort uit een deal met Disney (en Pixar), en bestaat tot de dag van vandaag. Een van de duurste set ooit, de 10179-1, de Ultimate Collector's Millenium Falcon is een van de grootste sets ooit uitgebracht. De Creator series - die eigenlijk al eind jaren 90 was begonnen wordt volwassen in de jaren 00, en ook het meer volwassen aandoende Architecture theme ziet het licht. In 2007 brengt Lego de eerste Lego Modular (de Cafe Corner) uit, en wordt in de jaren daarna gevolgd door 11 sets. Tesamen moeten ze een uitdaging vormen voor de doorgewinterde bouwers.

Jaren 10
In de afgelopen paar jaar kiest Lego voor actieve deelname van gebruikers. Ze kunnen zelf modellen ontwerpen, onderdelen kunnen per stuk worden gekocht in de Pick a Brick Shop en Lego Winkels schieten als paddestoelen uit de lucht. Thema's zoals Atlantis, Ninjago, en Alien Conquest zien het licht. Een aantal modellen worden gecreeerd zoals ze door users zijn bedacht en meer dan 10000 backers hebben gekregen Lego Ideas (eerder Cuusoo), zoals de Mars Curiosity Rover en de Back to the Future-Delorean Time Machine. Voor 2014 staan er ook weer interessante sets op stapel, te weten: Parisian Restaurant (Modular), Maersk Line Triple-E (Advanced Model) en Marina Bay Sands (Architecture).

Inmiddels nemen het aantal steentjes steeds meer toe en ook de verschillende minifiguurtjes worden meer en meer met in 2016 een lego baby minifiguurtje.

heden
Inmiddels is lego al veel meer dan alleen het plastic steentje, zo zijn er film gemaakt met lego mini figuren in de hoofdrol en games voor verschillende platformen. In 2017 is het 10 jarig bestaan van de modular serie wat gevierd werd met een extra groot gebouw, de Assembly-Square.

Officiele Lego Channel

Lego thema's

Een aantal Lego thema's:

Waar koop ik nu onder andere dat spul oOo

Lego is hot! Oudere en zeldzame sets en onderdelen gaan als warme broodjes over de toonbank. Er is dan ook een levendige handel in Lego online, zowel tweedehands als nieuw, als collectibles. Links naar een aantal aanbieders van Lego.

Websites

Hieronder een lijstje met een aantal websites:

Tot slot

Nog 2 video's :)

Officiele Lego Channel
[YouTube: Arctic Truck - LEGO Technic - 42038 - Designer Video]

Officiele Lego Channel

LEGO Aanbiedingen
Kijk hier voor de meest recente LEGO aanbiedingen

LEGO Chrome Extensie
LEGO chrome extensie
Deze extensie gemaakt door user Pin0

Bronnen
Wiki Lego Pagina
Lego Website
Brickset

Met dank aan Shaidar en Keida voor vorige Lego topics!

Voor aanvullingen, opmerkingen: DM!

[ Voor 208% gewijzigd door Zeehond op 05-11-2018 10:42 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
We hebben een nieuw deeltje aangezien de vorige bijna aan de 10.000 posts zat. Als een moderator met de sleutelbos van gc zo vriendelijk wil zijn het vorige op slot te doen :). Topic warning hier heb ik al geregeld

[ Voor 24% gewijzigd door Zeehond op 27-05-2017 17:19 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Dan moet ik nu zorgen dat deze in mijn myreact blijft hangen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Misschien leuk om http://losseminifiguren.nl/ aan de TS toe te voegen. Hun fysieke winkel is ook heerlijk met een enorm assortiment (in Blaricum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

d:)b voor de OP, ziet er zeer netjes uit.
Anoniem: 49090 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:13:
Zag op http://www.bouwsteentjes....d-to-know-boek-opgedoken/

Nieuw legoboek ben benieuwd. Boek over allerlei legofeitjes. 240 paginas 🙂

Ziet er goed uit.

...
Mooi boek, zeer veel leuke info en vergelijkingen zo te zien. Maar eens kijken of ik die op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
PWM schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:57:
Misschien leuk om http://losseminifiguren.nl/ aan de TS toe te voegen. Hun fysieke winkel is ook heerlijk met een enorm assortiment (in Blaricum).
Done :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

-zeehond, mooie TS :)
offtopic:
Sinds wanneer ben jij ineens mod geworden :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
juist, deze moet ook in myreact komen..

inmiddels alweer een tijd niks met lego gedaan, maar heb helaas nog genoeg staan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mooie TS, applaus voor de maker -zeehond.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Bedankt Voor de positieve reacties :)

@The Eagle, sinds maart Nieuw themaforum: Witgoed heb ik knopjes :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 19:20
Jeej nieuw topic! Boek van de vorige pagina lijkt mij leuk maar wel iets waar ik hoogstwaarschijnlijk maar een enkele keer doorheen blader, zoals ook bij de overige boeken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
Bijna tijd voor de Saturn V!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
1 juni duurt nog lang :9

@-zeehond bedankt voor deeltje 5 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Tekst is nog altijd het grootste gedeelte van @Keida zijn hand (eren wie eren toekomt :)), ik heb het alleen het topic even opgefrist met nieuwe plaatjes en filmpjes, linkjes vervangen of verwijderd en stukjes tekst aangevuld/ geactualiseerd.

Nog 5 nachtjes slagen voor 1 juni :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 27-05-2017 20:57 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:35
Ik hoop dat andere sites de Saturn 5 tegen iets schappelijkere prijs weten aan te bieden rond launch.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:08
PjotrStroganov schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:07:
Ik hoop dat andere sites de Saturn 5 tegen iets schappelijkere prijs weten aan te bieden rond launch.
Heb je toevallig enig idee of hij ook in de gemiddelde speelgoedwinkel komt te liggen en of dat dan meteen op 1 juni zal zijn?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ample Energy schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:21:
[...]

Heb je toevallig enig idee of hij ook in de gemiddelde speelgoedwinkel komt te liggen en of dat dan meteen op 1 juni zal zijn?
Ideas sets zijn geloof ik doorgaans wel in de winkels te vinden. De VW bus heb ik nog bij de Intertoys zien liggen. In Amerika is de Saturn 5 al bij Walmart te krijgen. Maar of dat hier ook op 1 juni zo is? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlvnst
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06-2020
De NASA Saturn V gaat mijn eerste Lego set worden sinds (ik denk) de Technic Space Shuttle (8480).

Vraagje aan de kenners hier, waarom niet gewoon bestellen bij Lego zelf? Die gaan volgens eigen zeggen gewoon per 1 juni orders aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
PjotrStroganov schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:26:
[...]

Ideas sets zijn geloof ik doorgaans wel in de winkels te vinden. De VW bus heb ik nog bij de Intertoys zien liggen. In Amerika is de Saturn 5 al bij Walmart te krijgen. Maar of dat hier ook op 1 juni zo is? Geen idee.
Ideas sets zie je (in ieder geval in Europa) nauwelijks in de gewone winkels liggen. Bij verschillende webwinkels kom je ze wel tegen, maar doorgaans duurder dan bij LEGO zelf.

De VW bus is geen Ideas set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Roeltjuh schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:40:
[...]

Ideas sets zie je (in ieder geval in Europa) nauwelijks in de gewone winkels liggen. Bij verschillende webwinkels kom je ze wel tegen, maar doorgaans duurder dan bij LEGO zelf.

De VW bus is geen Ideas set.
Oh ja, mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 23:36
Iemand die carrousel al live gezien/gebouwd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
Ik lees ook weer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

commentator schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:30:
Iemand die carrousel al live gezien/gebouwd ?
Zojuist in de legostore bij Disneyland Anaheim. Eerste indruk: groot en best indrukwekkend persoonlijk vind ik het wel een beetje jammer van de zeilen/stof aan de bovenkant.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

Tarin

Just plain weird.

Het is maar een kleintje, maar mijn eerste bricklink-projectje (en meteen ook stud.io) is af: ik heb de kleuren van de vader-eend van 31044 Park Animals een beetje aangepast en er een moeder-eend bij gebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G1Cr7dPlmHwhhv99qGqwlCUf/full.jpg

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

mooie OP weer, super! d:)b

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:14

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

:9 Ik doe ook weer mee in deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
SandaX schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:23:
[...]

Zojuist in de legostore bij Disneyland Anaheim. Eerste indruk: groot en best indrukwekkend persoonlijk vind ik het wel een beetje jammer van de zeilen/stof aan de bovenkant.
Denk dat het ook wel heel lastig wordt om dat op een andere manier aan te pakken, volgens mij hebben alle carrousels tot nu toe zo'n soort dak gehad.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zeehond schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Denk dat het ook wel heel lastig wordt om dat op een andere manier aan te pakken, volgens mij hebben alle carrousels tot nu toe zo'n soort dak gehad.
Koppel je hem ook aan het vorige topic deel 4 ( Het Grote Lego Topic - Deel 4 ) :?

Anders een GC modje vragen :?

* aReaRe moet eerst het topic F5'en voordat hij blaat :F

[ Voor 15% gewijzigd door aReaRe op 28-05-2017 17:16 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Vind het wel mooi om te zien eigenlijk hoe lego bij de komende city sets voor een brick build voorkant is gegaan bij de helikopters in plaats van zo'n voorgevormde neus, naar mijn idee toch een stuk mooier. Hoop eigenlijk dat de tijger uit de jungle sets los te kopen valt, nog mooi voor in een dierentuin maar om nu die hele doos daarvoor de kopen. Hier begint het eigenlijk wel langzaam al weer te kriebelen wat de komende set voor de winter village zal gaan worden (ik weet het, we zitten in mei :P)

@aReaRe ik lever wel alleen compleet werk hé (zeker als het om lego gaat) :P.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
SandaX schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:23:
[...]

hoe zou jij de bovenkant willen zien dan?

juist het stof maakt het imho een mooi dak voor zo'n apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:00
Mooi, nieuw deel in het grote Lego Topic! :)

Wat de Saturn V set betreft zit ik wel enorm te kwijlen en te dubben. Eigenlijk zou ik hem het liefst meteen op 1 juni bestellen. Ik kan niet wachten tot ik die set kan bouwen en in m'n huiskamer op display te zetten! Aan de andere kant... Even geduld hebben tot een mooie promo-actie en hem dan bestellen levert me uiteindelijk meer op. Maar ja, de hebberigheid he, om hem zo snel mogelijk te hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
€17 voor een enkele mini-fig. Kwam tijdens m'n zoeken naar een andere mini-fig de Jazz Player / Saxofonist tegen uit serie 11. Interessant figuur die er leuk uitziet én waar ik een goed plekje voor zou hebben. Al m'n andere figuren waren < €10. Heeft iemand deze toevallig ergens goedkoper gezien... of wil je er vanaf? :*)
Haay schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:48:
Mooi, nieuw deel in het grote Lego Topic! :)

Wat de Saturn V set betreft zit ik wel enorm te kwijlen en te dubben. Eigenlijk zou ik hem het liefst meteen op 1 juni bestellen. Ik kan niet wachten tot ik die set kan bouwen en in m'n huiskamer op display te zetten! Aan de andere kant... Even geduld hebben tot een mooie promo-actie en hem dan bestellen levert me uiteindelijk meer op. Maar ja, de hebberigheid he, om hem zo snel mogelijk te hebben... :P
Deze set gewoon op 1 juni binnenhalen met wat in te leveren VIP punten :) Straks is er wel weer een andere set die je wil, wellicht een duurdere die meer punten oplevert ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 29-05-2017 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 12:14

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik las net op eurobricks dat "men" geen nieuwe auto in de creator serie meer verwacht dit jaar ;( Er zit wel wat in omdat normaliter nu al wel wat geruchten/plaatjes etc. zouden moeten zijn verschenen.

Wel jammer, ik verheugde me al op een Quattro, Golf, 911, Lambo, 2CV? Maar helaas dus ;w
Nou maar hopen dat ze het volgend jaar helemaal goed gaan maken met een fraaie release..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:07

aerofreak

Steve Jobs

bord4kop schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:00:
Ik las net op eurobricks dat "men" geen nieuwe auto in de creator serie meer verwacht dit jaar ;( Er zit wel wat in omdat normaliter nu al wel wat geruchten/plaatjes etc. zouden moeten zijn verschenen.

Wel jammer, ik verheugde me al op een Quattro, Golf, 911, Lambo, 2CV? Maar helaas dus ;w
Nou maar hopen dat ze het volgend jaar helemaal goed gaan maken met een fraaie release..
jammer :'(

Dan van de week de Saturn V maar kopen :*)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
bord4kop schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:00:

Ik ging er eigenlijk al niet vanuit. Zit niet vaker een paar jaar tussen? De VW Kever is van vorig jaar (en dan is er nog die Technic Porsche).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gim schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:01:
[...]

Ik ging er eigenlijk al niet vanuit. Zit niet vaker een paar jaar tussen? De VW Kever is van vorig jaar (en dan is er nog die Technic Porsche).
Als je alleen naar de Creator sets kijkt gaat de (omgekeerde) volgorde zo volgens Brickset:
* 2016 - 10252 Volkswagen Beetle
* 2015 - 10248 Ferrari F40
* 2014 - 10242 Mini Cooper
* 2011 - Volkswagen T1 Camper
* 2008 - Volkswagen Beetle

Andere series:
* 2016 - Caterham Seven 620R ideas set
* 2016 - Porsche 911 GT3 technic set

Dus je kan stellen dat 2016 een 'boerenjaar' was voor de autoliefhebbers :) Lego heeft in het verleden ook nog andere voertuigen uitgebracht zoals de Maersk Line Triple E, Sopwith Camel,...

Persoonlijk zou ik graag eens wat nieuwe vliegtuigen zien verschijnen zoals een DC3, C-130, Solar Impulse, Concorde,... het hoeven niet altijd wagens te zijn.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:12:
[...]

Als je alleen naar de Creator sets kijkt gaat de (omgekeerde) volgorde zo volgens Brickset:
* 2016 - 10252 Volkswagen Beetle
* 2015 - 10248 Ferrari F40
* 2014 - 10242 Mini Cooper
* 2011 - Volkswagen T1 Camper
* 2008 - Volkswagen Beetle

Andere series:
* 2016 - Caterham Seven 620R ideas set
* 2016 - Porsche 911 GT3 technic set

Dus je kan stellen dat 2016 een 'boerenjaar' was voor de autoliefhebbers :) Lego heeft in het verleden ook nog andere voertuigen uitgebracht zoals de Maersk Line Triple E, Sopwith Camel,...

Persoonlijk zou ik graag eens wat nieuwe vliegtuigen zien verschijnen zoals een DC3, C-130, Solar Impulse, Concorde,... het hoeven niet altijd wagens te zijn.
Of zoals aerofreak al opmerkte, dan koop je toch de Saturn V. In elk geval iets dat vliegt 8)

Qua Technic zijn er gelukkig wel wat releases geweest; Heavy Lift helicopter en Fire Plane (42040).

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 29-05-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
De Saturn staat op mijn lijst, maar ik wacht ook liever op goede polybags of andere promo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44
Hoe snel zal het met de Saturn V gaan? Heb al jaren geen nieuwe Lego set aangeschaft en ik weet niet wat ik moet verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Thom2289 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:11:
Hoe snel zal het met de Saturn V gaan? Heb al jaren geen nieuwe Lego set aangeschaft en ik weet niet wat ik moet verwachten.
Ik verwacht dat hij wel een tijdje te koop blijft hoor, elke Ideas set is dat wel aardig geweest. Ik ben bijna heel juni op vakantie dus ik moet ook geduld hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zeehond schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:39:

@aReaRe ik lever wel alleen compleet werk hé (zeker als het om EGO gaat) :P.
ftfy :+ O-)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Ben erg benieuwd naar die Saturn V.
Staat hoog op het verlanglijstje ^_^

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:22

J2S

De Saturn V is vanaf donderdag te koop. Dan ga ik em zeker bestellen (Jeej, vakantiegeld :P). Hoe groot achten jullie de kans dat ie nog dit weekend binnen kan zijn?

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Ik heb zelf één keer de mazzel gehad dat ik een bestelling van donderdagavond op zaterdag binnen kreeg, maar dat was denk ik omdat de wind goed stond. Meestal duurde het drie á vier (werk)dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
J2S schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:31:
De Saturn V is vanaf donderdag te koop. Dan ga ik em zeker bestellen (Jeej, vakantiegeld :P). Hoe groot achten jullie de kans dat ie nog dit weekend binnen kan zijn?
Heb een aantal keren meegemaakt dat mijn bestelling de volgende dag geleverd werd. Dus het is mogelijk. Meestal ontvang ik ze binnen 2 dagen. Wanneer ze sale hebben, duurt het vaak iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik heb de afgelopen dagen de porsche in elkaar gezet en ik heb er echt plezier aan gehad. Ik had nog nooit een technic set in elkaar gezet dus het was wel echt wat anders dan dat ik tot nu toe gedaan had, en het was by far de set met het meeste pieces die ik ooit gehad heb. Mijn fascinatie voor de werking van dingen maakte dat ik het echt leuk vond om alle onderdelen van de auto in elkaar te zetten en de volgorde van bouwen was ook mooi. Het was echt een gevoel van voldoening toen de bouwsels van box 1 en box 2 mooi precies over elkaar vielen en alle pinnen vastgezet konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ImagineMeAndYou schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:31:
Ik heb de afgelopen dagen de porsche in elkaar gezet en ik heb er echt plezier aan gehad. Ik had nog nooit een technic set in elkaar gezet dus het was wel echt wat anders dan dat ik tot nu toe gedaan had, en het was by far de set met het meeste pieces die ik ooit gehad heb. Mijn fascinatie voor de werking van dingen maakte dat ik het echt leuk vond om alle onderdelen van de auto in elkaar te zetten en de volgorde van bouwen was ook mooi. Het was echt een gevoel van voldoening toen de bouwsels van box 1 en box 2 mooi precies over elkaar vielen en alle pinnen vastgezet konden worden.
Klopt. Ik heb dan wel geen Porsche, maar het is mooi en fascinerend om te zien hoe enerzijds een onderdeel van een set tot stand komt en werkt en anderzijds hoe alles werkt wanneer het samenkomt. :)

Onlangs een non-technic set in elkaar gezet, Parisian Restaurant. Geweldig hoe sommige delen bedacht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Thom2289 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:11:
Lego Ideas sets hebben gemiddeld een looptijd van iets langer dan 1 jaar. Recente uitzonderingen als Ghostbusters Ecto-1 (2 jaar en 2 maanden), Birds (11 maanden) en Maze (8 maanden) daargelaten. Eind dit jaar zullen zeer waarschijnlijk de Caterham Seven en de Beatles Yellow Submarine wel met pensioen gaan, als de gemiddelde looptijd voor die sets wordt aangehouden door LEGO.

De Saturn V Apollo 11 set is volgens mij ontzettend populair en zal zeker nog wel tot volgend jaar beschikbaar blijven. Maar de vraag zal in het begin zo groot zijn dat hij waarschijnlijk begin juni een tijdje op 'tijdelijk uitverkocht' zal komen te staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Haay schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:27:
[...]
De Saturn V Apollo 11 set is volgens mij ontzettend populair en zal zeker nog wel tot volgend jaar beschikbaar blijven. Maar de vraag zal in het begin zo groot zijn dat hij waarschijnlijk begin juni een tijdje op 'tijdelijk uitverkocht' zal komen te staan. :P
En daarom twijfel ik ondertussen om al dan niet naar Wijnegem te rijden nu donderdag. Maar ja, zonder polybags of extra VIP punten voelt zo'n aankoop weinig 'efficiënt' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Gim schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:24:
[...]

Klopt. Ik heb dan wel geen Porsche, maar het is mooi en fascinerend om te zien hoe enerzijds een onderdeel van een set tot stand komt en werkt en anderzijds hoe alles werkt wanneer het samenkomt. :)

Onlangs een non-technic set in elkaar gezet, Parisian Restaurant. Geweldig hoe sommige delen bedacht zijn.
Zeker. Estetish trekken de creator sets en modulars me veel meer dan de technic sets, maar hoe alles samen valt en werkt en draait etc. vind ik wel echt heel gaaf bij de technics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:34:
[...]

En daarom twijfel ik ondertussen om al dan niet naar Wijnegem te rijden nu donderdag. Maar ja, zonder polybags of extra VIP punten voelt zo'n aankoop weinig 'efficiënt' ;)
En dan met name als je er naartoe rijdt en hij is ook nog eens niet voorradig :) In het verleden zag ik hier nog weleens een promo kalendertje of zo voorbij komen zodat je wist wanneer je wat kon verwachten bij een bestelling. Waar is zo'n kalendertje te vinden of wat kunnen we komende tijd verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:40
Misschien niet helemaal geschikt voor de echte Lego liefhebber..
Crash test van de Lego Porsche door de ADAC https://youtu.be/J2ECwX7Dl0c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:39:
Misschien niet helemaal geschikt voor de echte Lego liefhebber..
Crash test van de Lego Porsche door de ADAC https://youtu.be/J2ECwX7Dl0c
Al een keertje eerder hier voorbij zien komen (Deeltje 4), maar altijd leuk om die Porsche nogmaals tegen de wand te zien rijden 8) Het werd vorige keer omschreven als zijnde "rustgevend" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Gim schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:36:
[...]

En dan met name als je er naartoe rijdt en hij is ook nog eens niet voorradig :) In het verleden zag ik hier nog weleens een promo kalendertje of zo voorbij komen zodat je wist wanneer je wat kon verwachten bij een bestelling. Waar is zo'n kalendertje te vinden of wat kunnen we komende tijd verwachten?
Dit is de website van Wijnegem zelf, je kan er een pdf downloaden met de kalender van mei/juni: link. De kalender is ook geldig voor de webshop in NL en BE.

Omdat deze kalender quasi altijd te laat wordt geüpload kijk ik meestal eerst naar lcc.builders of bouwsteentjes.info. Promobricks.de en hothbricks.fr zijn meestal ook vrij vroeg met het aankondigen van acties.

Zelf probeer ik af en toe wat info in het aanbiedingen topic te plaatsen, zoals onlangs ivm de Amerikaanse acties die we hier later ook wel zullen krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 30-05-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Voor de SW liefhebbers: een gelekte afbeelding van de nieuwe... Hoe heet dat ding ook alweer? :?

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18765869_785126528322045_6934518617513230699_n.jpg?oh=7b27cf57a8835633a72d202125a71bce&oe=59A01566

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJDemian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-06 12:39
Millennium Falcon :) ;)

Ben benieuwd hoe gedetailleerd hij is en naar de verkoopprijs, want het 6000+ onderdelen voorspeld weinig goeds

[ Voor 27% gewijzigd door DJDemian op 30-05-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 20:58
Hmmm, if true, 1100 onderdelen meer dan het origineel. Beter is daarvan een hoop gebruikt voor een interieur! Maar ben bang dat het gewoon nieuwe constructie is met hetzelfde minimale interieur. Dan had ik toch die kleine Falcon moeten scoren op 4 mei met 40% korting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:41
Op zich best jammer, het komt op mij over dat Lego zich er dit jaar makkelijk van af brengt met een nieuwe UCS set, wat oud spul van de plank, paar nieuwe onderdelen, beetje vergroten, en verdienen maar!

Had liever een compleet nieuw model gezien.. Dit zal overigens wel een belachelijk hoge prijs krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik vraag mij ergens wel af of voor de gelekte 699€ retail prijs er wel animo voor is.
ander gelekte foto, via reddot (kan dus ook fake zijn)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/jh69r7ii3woy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik ben niet vertrouwd met het interieur van de oude MF, maar het zou wel mooi zijn als ze de nieuwe variant meer aankleden... een blauw-wit betegeld vloertje of zo :)

Verdere berichtgeving nog maar even afwachten ;)

P.S. ik zie de Saturn V set sinds vandaag al verschijnen op Marktplaats?! Is deze soms al in Duitsland of België in de fysieke winkels te halen? Hoe strikt is het beleid van LEGO m.b.t. het daadwerkelijk in de verkoop zetten?

[ Voor 34% gewijzigd door Gim op 31-05-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@pixels66 hij is op dat plaatje niet zo zeer groter dan de oude UCS Falcon.

De 700 euro zal ook wel kloppen, de oude kostte full price geloof ik 500 euro. 1100 onderdelen meer en net zoals de nieuwe maar toch eigenlijk exact oude Death Star sowieso 100 euro meer voor inflatie correctie.

@Gim
De oude UCS had een 'interieur' in de cockpit en voor de turrets onder en bovenop het model. De rest van de binnenkant was om een stevige constructie te maken. En ik zet interieur tussen aanhalingstekens, want wat er was, stelde vrij weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Wel een beetje jammer dat het de zoveelste MF in korte tijd is. Give the damn thing a break. Speculanten zullen het kopen in de hoop dat ie net zo duur wordt als de oude.

Ik wil weer een UCS Tie Interceptor O+ , ik heb alleen de originele X-Wing.
Guardian1980 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:00:
Ik heb zelf één keer de mazzel gehad dat ik een bestelling van donderdagavond op zaterdag binnen kreeg, maar dat was denk ik omdat de wind goed stond. Meestal duurde het drie á vier (werk)dagen.
Ze leveren meestal vrijdag uit heb ik het idee. Ene bestelling op vrijdagochtend was zaterdag binnen. Bestelling op zondag erop was ook op zaterdag binnen.

[ Voor 48% gewijzigd door Señor Sjon op 31-05-2017 10:12 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
mschol schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:04:
ik vraag mij ergens wel af of voor de gelekte 699€ retail prijs er wel animo voor is.
ander gelekte foto, via reddot (kan dus ook fake zijn)
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat die foto fake is door het taalgebruik alleen al. 'model similar', 'slightly updated',... dat klinkt meer als een poging tot trollen op Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
almightyarjen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:53:
Voor de SW liefhebbers: een gelekte afbeelding van de nieuwe... Hoe heet dat ding ook alweer? :?

[afbeelding]
Elders wordt gezegd dat dit ook een fake is. Zie de naam spelling op de doos: "Milennium Falcon". :P

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 31-05-2017 10:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44
De Saturn V is nu via de Lego Webshop te bestellen :9
https://shop.lego.com/nl-NL/LEGO-NASA-Apollo-Saturn-V-21309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:11

Megalodon86

Enzyme X

Cool, maar niet mijn soort LEGO (schaalmodellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-06 23:42
In principe is elk Lego model toch een schaalmodel? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

fishman schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:49:
Zoveel grote mixels zie ik nu ook weer niet rondlopen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07
En alweer uitverkocht. Helaas :(

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:56:
[...]

En alweer uitverkocht. Helaas :(
Gewoon bestellen, wie weet krijg je hem nog snel opgestuurd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Nieuwe lego ideas. Iemand uit Nederland 🙂

http://www.bouwsteentjes....ld-fishing-store-onthuld/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j2J2tCR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KEIag9f.jpg
Woahhh! We’ve reeled in a big one! It’s big, green, brown and oh so fishy…ahem, we mean BEAUTIFUL! We’re thrilled to finally unveil the first offishial images of the charming LEGO Ideas 21310 Old Fishing Store designed by LEGO Ideas member Robert Bontenbal (RobenAnne) from the Netherlands.

The Old Fishing Store officially opens its doors for business on the 1st of September, 2017 for a recommended retail price of USD 149.99 / EURO 149.99 / GBP 139.99. Weighing in at 2,049 LEGO bricks, this store will have plenty of space to stock all the fishing gear you need.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 31-05-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:11

Megalodon86

Enzyme X

fishman schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:49:
Meeste wel hè.. Maar ik hoe moet ik het anders zeggen... model gebaseerd op fictie? Ik ben meer fan van 'speelgoed' lego, ipv 'op statisch display' lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Holy moly, dat was snel, voor de Saturn V op back-order te gaan! Ik wist dat de belangstelling hoog was, maar zo hoog... Nou ja, dan maakt het gemakkelijker voor mij om te wachten op een mooie promo actie voordat ik hem ga bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31
Mooie nieuwe creatorset, zelfde idee beetje als het spookhuis... eens goed over denken.

Net toch snel die Saturn V besteld, zie wel wanneer deze komt, met geluk toch al snel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Erg mooie set! Kijk hier eigenlijk nog meer naar uit dan dat ik naar die Saturn V deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:13
Dat gaat een duur jaar worden met iid geval de Old Fishing Store, carrousel en de Apollo. Denk dat ik het maar ga spreiden over 2 jaar icm leuke acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:39
Ook besteld. Alleen wat een r*k website is dat. Vaag gedoe met LEGO IDs, er constant uit gegooid worden. Waarom geen Paypal & iDEAL.

Enfin, bestelling staat op "Available in Warehouse".

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:09:
[...]

Ook besteld. Alleen wat een r*k website is dat. Vaag gedoe met LEGO IDs, er constant uit gegooid worden. Waarom geen Paypal & iDEAL.

Enfin, bestelling staat op "Available in Warehouse".
Heb hem ook besteld, maar deel je ervaringen met de site. Wilde ook VIP worden. Moet ik daar al mijn gegevens invullen ed. Vervolgens duurt het even voordat je vip bent omdat ze je vip cardnumber moeten opsturen oid. Doe ik daarna mijn bestelling moet ik weer alle adresgegevens invullen....

Maar goed, status is ook "Available in Warehouse". terwijl er bij bestellen stond dat ze pas per 6 juni oid. konden leveren. Ben benieuwd mijn eerste ideas set...

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Pin0 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:24:
Maar goed, status is ook "Available in Warehouse". terwijl er bij bestellen stond dat ze pas per 6 juni oid. konden leveren. Ben benieuwd mijn eerste ideas set...
Weet waar je aan begint. De Ideas serie is mijn favoriete thema van Lego! :*) Niet dat ik nou per se elke Ideas set wil hebben, want er zitten ook sets tussen die mij niets doen, maar ik heb inmiddels wel een aardig aantal Ideas sets in de vitrine staan: Ghostbusters Ecto-1, WALL-E, Doctor Who, Caterham Seven 620R, Beatles Yellow Submarine. En de Maze set staat bij de bordspellen. Dan komen daar later nog de Saturn V set en de Old Fishing Store set bij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Prijs valt me nog mee voor die fishing store. :Leuk ding.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Señor Sjon schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:38:
Prijs valt me nog mee voor die fishing store. :Leuk ding.
Nou ja ... Als je kijkt naar gelijk geprijsde Creator Expert sets dan valt de prijs/brick minder goed uit:
Parisian Restaurant - €150 (in Duitsland) - 2469 onderdelen, 5 minifigs
Detective's Office - €150 (in Duitsland) - 2269 onderdelen, 6 minifigs
Brick Bank - €150 (in Duitsland) - 2380 onderdelen, 5 minifigs
...
Old Fishing Store - €150 (in Duitsland) - 2049 onderdelen, 4 minifigs

Maar ja, Ideas sets hebben traditioneel geen stickers, en een opslag omdat de ontwerper 1% van de opbrengst krijgt. Dit wordt voor Robert Bontenbal een heel aardig zakcentje! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
dit is niet leuk, al die leuke sets..

vooral mijn bankrekening gaat daar ziek van worden ;( (al helemaal als die geruchten van die UCS MF waar blijken te zijn)

[ Voor 26% gewijzigd door mschol op 01-06-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb me gelukkig nog kunnen weerhouden om de Saturn al te bestellen. Zal ik wel doen na mijn vakantie. :)
Mooie topicstart trouwens! Top!

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Net 3x Saturn V besteld, 1 voor mezelf, 1 voor kado en 1 voor de 'gok'.. Ben benieuwd wanneer ik ze mag ontvangen. Hij staat voor mij iig niet op "available in Warehouse" :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:37
Haay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:54:
[...]

..
Old Fishing Store - €150 (in Duitsland) - 2049 onderdelen, 4 minifigs

Maar ja, Ideas sets hebben traditioneel geen stickers
[...]
Dan is deze set dus de uitzondering met aardig wat stickers zo te zien:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4243/34857918602_9f8cb61b6b_z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Pfffff, als ik dit zo zie (gevonden op een ander Lego forum) dan snap ik wel waarom die Saturn V set nu tijdelijk uitverkocht is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rguVdsJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:06:
Pfffff, als ik dit zo zie (gevonden op een ander Lego forum) dan snap ik wel waarom die Saturn V set nu tijdelijk uitverkocht is:
[afbeelding]
Jeez idd :/ Hoe werkt die limiet van Lego S@H eigenlijk? Er is een bestel limiet, maar dat is een limiet per bestelling dus je mag gewoon 10x 5 stuks bestellen? Als dat zo is, wat is dan het doel van die limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:21:
Jeez idd :/ Hoe werkt die limiet van Lego S@H eigenlijk? Er is een bestel limiet, maar dat is een limiet per bestelling dus je mag gewoon 10x 5 stuks bestellen? Als dat zo is, wat is dan het doel van die limiet?
Ha! Als je een account-ban wilt krijgen moet je dat zo doen. :P

Nee, dat soort resellers gaan naar verschillende winkels en kopen daar zonder registratie de limiet per winkel. In Nederland kun je Ideas sets over het algemeen alleen bij de Lego webshop kopen, maar in andere landen liggen Ideas sets ook in gewone winkels/warenhuizen. Dus dat is gemakkelijker voor die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Waarschijnlijk verkijk ik mij er wel gigantisch op maar ik vraag mij echt af waar de saturn v de 1969 onderdeeltjes heeft zitten als ik naar het plaatje kijk :P. Maar eens zien wanneer ik de handleiding kan bekijken online

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:39:
Waarschijnlijk verkijk ik mij er wel gigantisch op maar ik vraag mij echt af waar de saturn v de 1969 onderdeeltjes heeft zitten als ik naar het plaatje kijk :P. Maar eens zien wanneer ik de handleiding kan bekijken online
Er zijn toch al reviews waar je met foto's iets ziet van het bouwproces en dus hoe ie van binnen eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Er zijn toch al reviews waar je met foto's iets ziet van het bouwproces en dus hoe ie van binnen eruit ziet?
Eigenlijk nog niet eens aan gedacht, even een video op gezocht met een speed build, en nu is het mij duidelijk waar die blokjes zitten :P

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Eigenlijk nog niet eens aan gedacht, even een video op gezocht met een speed build, en nu is het mij duidelijk waar die blokjes zitten :P
Wild guess... In de raket? >:) Of was je op zoek naar iets specifieks?

Moet zeggen dat ik zelf maar kort naar de foto's heb gekeken, laat staan een video. Ga ik wel nog even doen, want ik ben wel benieuwd wat je nog van de stenen ziet aan de binnenkant zodra ie gebouwd is; zodat het toch meer wordt dan een imposant groot wit ding :)

[ Voor 28% gewijzigd door Gim op 01-06-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Eindelijk is er ook een 'goedkope' set verschenen met een Darth Vader minifig.
75183 Darth Vader transformation voor €35.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/75183-1/75183_alt1.jpg
Met de nodige kortingen over tijd wordt dit dus een interessant alternatief voor de woekerprijzen op bricklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:06:
[afbeelding]
Lol wtf moet je daar nou mee? Opkopen en doorverkopen? Zal wel eventjes duren voordat je daar winst op gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Chip. schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:03:
[...]

Lol wtf moet je daar nou mee? Opkopen en doorverkopen? Zal wel eventjes duren voordat je daar winst op gaat maken.
Opkopen, bewaren tot hij niet meer via Lego te koop is, prijs gaat omhoog, verkopen.. Check www.brickpicker.com maar eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
keverjeroen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Opkopen, bewaren tot hij niet meer via Lego te koop is, prijs gaat omhoog, verkopen.. Check www.brickpicker.com maar eens. ;)
Zou t dan niet slimmer zijn om die aantallen in te slaan wanneer er bijvoorbeeld een actie of aanbieding is en ook wanneer de set al wat langer op de markt Is? Lijkt me dat je nu erg lang opgescheept zit met een berg sets tegen de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:10:
Wel een beetje jammer dat het de zoveelste MF in korte tijd is. Give the damn thing a break.
Mensen willen al 10 (of zo) jaar een re-release van de UCS, die er nu eindelijk aan zit te komen en dan gaan we klagen dat het weer de zoveelste Falcon is vanwege de normale set versies?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Gim schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Zou t dan niet slimmer zijn om die aantallen in te slaan wanneer er bijvoorbeeld een actie of aanbieding is en ook wanneer de set al wat langer op de markt Is? Lijkt me dat je nu erg lang opgescheept zit met een berg sets tegen de hoofdprijs.
Klopt. Regel nummer 1 op sites als Brickpicker.com is dat je Lego alleen koopt voor een lagere prijs dan de adviesprijs. Maar wie weet had diegene al een dealtje..

Pagina: 1 2 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .