Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 4 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 100 Laatste
Acties:
  • 844.703 views

Onderwerpen

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:46

http://i.imgur.com/l6xcr69.png

Deeltje 4 van Het Grote Lego Topic! Nu in Algemene Zaken!
We hebben topicreeksen en daarmee kun je de oude lego-delen terug vinden. Vind je dat te moeilijk:

- Vorige Lego Topic
- Tweede Lego Topic
- Eerste Lego Topic

http://i.imgur.com/lt0Quh4.png

Wie is er niet groot mee geworden? Lego! Zoals de makers zelf zeggen: het is helemaal niet alleen voor kinderen, het is voor iedereen van 0-99 jaar!
De meeste mensen zullen weten dat Lego een Deense speelgoedfabrikant is, maar minder mensen weten dat het allemaal begon met houten speelgoed. Volgens de overlevering begon Ole Kirk Christiansen in 1932 met de productie, waarna het na 2 jaar Lego ging heten. Vijftien jaar na de start van het bedrijf begonnen ze al met het gebruik van plastic. Pas in 1958 werd het huidige design geintroduceerd zoals we dat nu kennen. Inmiddels doet Lego veel meer dan plastic blokjes maken en bestaat er uitgebreide Lego merchandise, zijn er Lego Events, Lego Parken, Lego Kleding en een enorme Lego Fanbase. Er zijn nu ook fysieke Lego winkels, onder andere in Wijnegem, Belgie, Hamburg, Duitsland, Londen, UK en tientallen in Verenigde Staten (o.a. New York City, Los Angeles, Washington). Bekijk hier de volledige lijst.

Historisch Overzicht
Een klein overzicht van wat er in de afgelopen 50 jaar allemaal veranderd is.

Jaren 60
In de jaren 60 waren de sets niet echt gedetailleerd en vaak één kleur. Er werden vooral grote dozen met losse onderdelen aangeboden, waarmee een eigen creatie kon worden gemaakt.
Jaren 70
Rond de jaren 70 komen er meer kleuren, al blijven deze vooral beperkt tot de primaire kleuren (rood, blauw, geel), en zwart en wit. Diverse thema's worden geintroduceerd, onder andere treinen met de bekende blauwe rails. Bekende thema's die verder nog steeds bestaan zijn de Lego City, inclusief Politiebureau, Ziekenhuis, Brandweer en het bekende 'gele kasteel'

Jaren 75-85
Eind jaren 70 en begin jaren tachtig vindt een rigoreuze verandering plaats: Nieuwe thema's worden geintroduceerd zoals Piraten, Ridders, Space, maar ook Technik in 1984 (al is deze echt gestart in 1977) en nieuwe kleuren van de Lego-blokken, zoals roze, bruin, grijs en dat zou alleen het begin zijn.
Jaren 80
Eind jaren 80 krijgt Lego dan echt de smaak te pakken en brengt jaar na jaar nieuwe sets uit in dezelfde thema's: City, Treinen, Space, Piraten, Ridders, etc. Het aantal sets gaat richting de 150 per jaar, daar waar het in de jaren 70 nog maar tientallen waren.

Jaren 90
In de jaren 90 gaat Lego verder op het pad ingeslagen in de jaren daarvoor. Meer sets, meer details, en nieuwe kleuren. Het aantal unieke sets stijgt tot ver boven de 200, terwijl het aantal nieuwe onderdelen tegelijk meestijgt. Er wordt een nieuw treinensysteem geintroduceerd op basis van 9Volt. In 1998 brengt Lego Mindstorms uit waarmee geprogrammeerd kan worden. En in 1999 brengt Lego voor het eerst de zeer succesvolle Star Wars lijn uit.
Jaren 00
Rond de eeuwwisseling ziet Lego steeds meer in het commerciele success van het combineren van bekende merken (Star Wars, Harry Potter, Formule 1, olieproducenten, Maersk) met lego sets. De sets op basis van films vloeien voort uit een deal met Disney (en Pixar), en bestaat tot de dag van vandaag. Een van de duurste set ooit, de 10179-1, de Ultimate Collector's Millenium Falcon is een van de grootste sets ooit uitgebracht. De Creator series - die eigenlijk al eind jaren 90 was begonnen wordt volwassen in de jaren 00, en ook het meer volwassen aandoende Architecture theme ziet het licht. In 2007 brengt Lego de eerste Lego Modular (de Cafe Corner) uit, en wordt in de jaren daarna gevolgd door 8 (met Parisian Restaurant) sets. Tesamen moeten ze een uitdaging vormen voor de doorgewinterde bouwers.

Jaren 10
In de afgelopen paar jaar kiest Lego voor actieve deelname van gebruikers. Ze kunnen zelf modellen ontwerpen, onderdelen kunnen per stuk worden gekocht in de Pick a Brick Shop en Lego Winkels schieten als paddestoelen uit de lucht. Thema's zoals Atlantis, Ninjago, en Alien Conquest zien het licht. Een aantal modellen worden gecreeerd zoals ze door users zijn bedacht en meer dan 10000 backers hebben gekregen Lego Ideas (eerder Cuusoo), zoals de Mars Curiosity Rover en de Back to the Future-Delorean Time Machine. Voor 2014 staan er ook weer interessante sets op stapel, te weten: Parisian Restaurant (Modular), Maersk Line Triple-E (Advanced Model) en Marina Bay Sands (Architecture)

http://i.imgur.com/Kn6MYEJ.png
In de loop der jaren zijn er meer dan 100 thema's gecreeerd door Lego. Dit varieert van Lego City, Star Wars, Piraten, Architecture, Technic en vele meer.
Een aantal voorbeelden vanuit de Lego shop

http://i.imgur.com/x59E6Kg.png
Lego is hot! Oudere en zeldzame sets en onderdelen gaan als warme broodjes over de toonbank. Er is dan ook een levendige handel in Lego online, zowel tweedehands als nieuw, als collectibles.http://i.imgur.com/h5ZKftM.pngDoor onze eigen Pin0: BrickTip!: extensie voor Google Chrome die Lego sets highlight in je browser!

MegaFactories Lego op National Geographic
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=t2wah736BAc]

TheBrickShow Youtube Channel
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3znsMOT4rbU]

Officiele Lego Channel

Lego Ball Contraption

Lego is zo wereldomvattend... over 10 jaar zijn er meer minifigs (geproduceerd)
dan er mensen op de wereld zijn!
Bron

LEGO Aanbiedingen
Kijk hier voor de meest recente LEGO aanbiedingen

LEGO Chrome Extensie
LEGO chrome extensie
Deze extensie gemaakt door user Pin0

Bronnen
Wiki Lego Pagina
Bron van Banner
Lego Website
Brickset voor plaatjes

Met dank aan Shaidar voor de eerste twee Lego topics!

Nu even geen tijd om openingspost verder te actualiseren:
Voor aanvullingen, opmerkingen: DM!

IJsdikte op de Elfstedentocht

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, een nieuw topic :)

Bij gebrek aan een topicwarning: dit is voor the real thing only. Trespassers will be bricked :Y)
En die regel kan wmb zo in de topicwarning straks :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:02

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

The Eagle schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:35:
Ah, een nieuw topic :)

Bij gebrek aan een topicwarning: dit is voor the real thing only. Trespassers will be bricked :Y)
En die regel kan wmb zo in de topicwarning straks :)
Done, topicreeks is ook weer gekoppeld. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
In mei een paar dagen met mijn zoon naar Legoland. Iemand nog tips, do's of musts?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-03 07:48
StevenK schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:47:
In mei een paar dagen met mijn zoon naar Legoland. Iemand nog tips, do's of musts?
Vooral veel plezier hebben ;)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jochemd13 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 23:03:
[...]

Vooral veel plezier hebben ;)
Dat dus. Hopelijk in dit nieuwe topic weer veel filmpjes van almightyarjen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

MegaTronics schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 06:31:
[...]

Dat dus. Hopelijk in dit nieuwe topic weer veel filmpjes van almightyarjen.
Speaking of the devil, er wordt er eentje om 11 uur vandaag online gezet ;) Verwacht er niet te veel van: geen grote layout o.i.d., gewoon een trein die een wolkenkrabber(tje) omver rijdt :+ Zo nu en dan moet ik even wat uploaden om mijn Youtube kanaal actueel te houden (anders dalen je aantal views e.d.), vandaar. Ik zal de video hier iig ff plaatsen.

Volgend weekend is mijn vriendin weer een weekendje weg. Sinds een paar weken wonen we in een huurhuis i.v.m. nieuwbouw en dit huurhuis heeft een grotere woonkamer dan het vorige huis dus we kunnen goed los volgende week! Daar gaat uiteraard wel weer een goede video van gemaakt worden. *O*

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 10:25
Laat ik hier dan maar weer verder gaan met lurken + posten van mijn 'verslaving' :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-04-2022
la_fusion schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:29:
Laat ik hier dan maar weer verder gaan met lurken + posten van mijn 'verslaving' :+
I second that.
Nog een paar dozen staan die ik in elkaar wil hebben, maar geen ruimte om het allemaal neer te zetten -.-
Gelukkig bezig met een nieuw huis (moet nog gebouwd worden, maar we hebben iig iets om naar uit te kijken) waar de zolder de hobbyruimte etc wordt (kan ik eindelijk een mooi grote treinbaan bouwen ^_^)

Want a cookie?!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Zo staat er ook nog heel wat in de doos hier. Deels omdat ik het zegel niet wil verbreken, maar ook deels omdat ik het eens gemaakt niet zo makkelijk on display kan zetten.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-03 07:33
Nieuw topic! *O*

Legoland Duitsland? Interessant, dat is vast dichterbij dan Helgoland, want dat is toch al Denemarken?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:43
Jolke schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:03:
Nieuw topic! *O*

Legoland Duitsland? Interessant, dat is vast dichterbij dan Helgoland, want dat is toch al Denemarken?
Ik ben ook wel benieuwd of Legoland Duitsland de moeite waard is om eens te bezoeken!

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Jolke
GermanPivo schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:06:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of Legoland Duitsland de moeite waard is om eens te bezoeken!
Hm, blijkbaar tussen Stuttgart en München - da's 2.5 uur rijden van hier. 8)

• GermanPivo
Jolke schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:17:
[...]

Hm, blijkbaar tussen Stuttgart en München - da's 2.5 uur rijden van hier. 8)
Jaloers! Dat is goed te doen. Voor mij ruim 7 uur, maar woont een vriend in München. Dus dan daar maar een weekendje heen en met zijn auto naar Legoland O-)

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-03 18:04

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Om het nieuwe topic wat voer voor discussie te geven, post ik nog even mijn vraag van het vorig topic.

Zijn er mensen die de 75095 gaan aanschaffen of reeds hebben?
Hij lijkt me nogal eentoning om te bouwen.

Persoonlijk vind ik de 75060 visueel mooier en complexer om in elkaar te steken. (spijtig van het aantal stickers :/ .)

Battle.net: NagaByrd#2844

• Renquin
nagasy schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:32:
Om het nieuwe topic wat voer voor discussie te geven, post ik nog even mijn vraag van het vorig topic.

En toch, deze lijkt me een stuk gemakkelijker ergens op display te zetten dan bijv een Star Destroyer.
Ga hier even heel goed over nadenken, lijkt me wel gaaf om deze te hebben staan!

Want a cookie?!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 14:31
Persoonlijk vind ik de 75060 visueel mooier en complexer om in elkaar te steken. (spijtig van het aantal stickers :/ .)
Waarom moet ik hier aan denken... :P

Ik wil graag weer een mooi Technic model hebben, maar eerst huis wat ik gekocht heb voor elkaar maken. Misschien in het najaar voor die arocs gaan als de prijs nog te doen is :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Toevallig een kaartje gehad voor de May the Fourth actie van Lego? ;)

Ik heb de kleinere TIE-Fighter van een jaar of 2-3 terug. Het UCS model vind ik veel te duur voor wat je krijgt, zeker in verhouding tot het iets kleinere neefje (200 vs 50 euro). De TIE-Interceptor vind ik een veel gaver model en is eerder een UCS geweest. De X-wing is opnieuw uitgebracht, dus eigenlijk had die weer herenigd moeten worden met een nieuwe Interceptor. Het model van de TIE-Fighter is mij gewoon te simpel en ook reviewers zijn er 'meh' over omdat de afwerking ook niet echt top is. Geen beplating op de binnenkant van de vleugels e.d.. Zeker als je al een redelijk formaat TIE/F hebt, is dit geen aanvulling.

• nagasy
  • Laatst online: 19-03 18:04

nagasy

Duck Duck Duck Goose

de Tie interceptor is inderdaad ook een leuke.
Wie weet komt er een nieuwe uitgave.
De X-wing ligt hier klaar om na de verbouwing in elkaar te steken.

@NoepZor: you've ruined it :p

Battle.net: NagaByrd#2844

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
NoepZor schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:46:
[...]

Waarom moet ik hier aan denken... :P
[afbeelding]
:D :D

Voor de TS:
Is het een idee om BrickTip! op te nemen? Gebruik het hier vaak zat iig :) (en nog steeds kudos voor P1no)

• leosand
  • Laatst online: 18-03 14:29
MikelenniuM schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:15:
[...]

Voor de TS:
Is het een idee om BrickTip! op te nemen? Gebruik het hier vaak zat iig :) (en nog steeds kudos voor P1no)
eens, plus:
http://www.hispabrickmagazine.com/en/category/tags/download

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01
Señor Sjon schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:50:
Zo staat er ook nog heel wat in de doos hier. Deels omdat ik het zegel niet wil verbreken, maar ook deels omdat ik het eens gemaakt niet zo makkelijk on display kan zetten.
Daar zeg je zo wat, ik heb hier zelf nog een exemplaar "misb" liggen van de 42025 Cargo Plane.

Alleen komt deze aardig in de buurt van de fameuze 42009 MKII kraan qua grootte, en dan nog x2
in kruisvorm. De realiteit leert mij dat ik nog steeds op een appartement woon met beperkte ruimte ;(

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Hier is hij dan: lego train vs. skyscraper :D

[YouTube: http://youtu.be/B0lKAdKbQDI]

De skyscraper valt niet zo mooi als hoopte: ik had hem heel losjes in elkaar zitten (een paar keer is hij tijdens het bouwen al in elkaar geflikkert) en ik had gehoopt dat hij wat meer in elkaar zou storten ipv als één blok naar beneden komen. Uiteraard had ik geen zin om dat ding nog een keer op te bouwen en het nog een keer te proberen :P

• GermanPivo
almightyarjen schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:31:

[video]

De skyscraper valt niet zo mooi als hoopte: ik had hem heel losjes in elkaar zitten (een paar keer is hij tijdens het bouwen al in elkaar geflikkert) en ik had gehoopt dat hij wat meer in elkaar zou storten ipv als één blok naar beneden komen. Uiteraard had ik geen zin om dat ding nog een keer op te bouwen en het nog een keer te proberen :P
Haha, geweldig!! _/-\o_

• Jolke

[video]

Alleen die muziek en commentaren er al bij. _O-

Mooi gedaan, almightyarjen! :)

• almightyarjen

almightyarjen

Thx, goed om te horen dat jullie het leuk vinden :Y

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-03 15:25
Wel bijzonder dat de laatste wagon al loslaat van de trein voordat hij de flat raakt :)

Toffe video _/-\o_

Latin capital letter y with diaeresis

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ja die laatste wagon lijk al wat ontspoort te zijn, coole video leuk ook al die verschillende hoeken.

Mijn Lego Mocs

• almightyarjen

almightyarjen

Die laatste wagon was volgens mij al in de bocht (helemaal aan het begin) ontspoort en heeft het nog vrij lang "volgehouden" voordat hij echt ontspoorde...

• Renquin
Heel erg gaaf gedaan Ajen! :D

Want a cookie?!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 09:59

SeatRider

Hips don't lie

Ik zit midden in een verhuizing, als het stof straks weer is neergedaald wachten er een paar sets om opgebouwd te worden, de blauwe F1 racer en de groene le mans racer!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 20:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Leuk filmpje :D

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Zo.. De weg ook weer gevonden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

[video]

_/-\o_

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Haha, geweldig Arjen! Vanaf het begin al, 10 seconds earlier _O- .

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41
Vandaag mail gekregen dat de birds overweg is.
Ben benieuwd!

• DYX
  • Laatst online: 26-03 13:05
Zwaar verbaast, maar Palace Cinema is weer beschikbaar bij lego. Ik baalde zo erg de vorige keer toen ik eindelijk beslist had dat ik hem wilde en hij net een paar dagen te laat was en hij uitverkocht was. Heb hem daarna ook niet meer teruggezien...tot nu dan! Dus als iemand hem nog wil moet je denk snel zijn

• Kapoen
Wel ff opletten met Palace Cinema, die is iets hoger dan de andere modulars. Daardoor kan ik 'm niet naast mijn andere modulars zetten, tenzij helemaal bovenop een rek of kast :(

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:38
Medjai schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:23:
[...]

Dus nu over op de 40000xx serie? Daar zitten ook wel een paar architecture-achtige modellen tussen. Niet goed voor je portemonnee trouwens!
Ken de serie en heb daar 1 model van, maar verder ga ik mij daar maar niet aan wagen. Naast de LA serie heb ik ook nog de Winter Village serie en (deels) de Modular serie. Was ook nog bezig met de SW UCS serie, maar daar ben ik weer mee gestopt. Die modellen mogen weer weg. Wat ook geldt voor een aantal Technic modellen. Soms moet je toch ergens een keer een grens trekken :)
DYX schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 08:39:
Zwaar verbaast, maar Palace Cinema is weer beschikbaar bij lego. Ik baalde zo erg de vorige keer toen ik eindelijk beslist had dat ik hem wilde en hij net een paar dagen te laat was en hij uitverkocht was. Heb hem daarna ook niet meer teruggezien...tot nu dan! Dus als iemand hem nog wil moet je denk snel zijn
Deze staat alweer een poosje te koop bij S@H. Heb um een dikke maand geleden gekocht samen met de 10218 en de 10243, met de dubbele VIP punten actie. Een actie welke overigens zeer slecht voor de portemonnee is! :)

Het blijft wat dat betreft altijd maar koffiedik kijken wanneer een model echt EOL gaat. Soms snel (bijvoorbeeld de WV sets), soms "nooit" (de 10188 bijvoorbeeld).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 4.0

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:37
DYX schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 08:39:
Toch maar besteld, heb lang niet alle modulars maar probeer ze toch wel een beetje bij te houden.

Ruimte is een groter probleem om alles uit te stallen :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• DYX
Ruimte is voor alsnog niet echt een probleem, maar ik begin ook net pas weer. Dit is me 2e naast PR. Ik was wat aan het rondkijken toen ik ineens PIRATES!!!!! Naast me hoorde van me vriendin, dus ik vermoed dat die sets er ook wel gaan kopen, ook al zijn ze wel minder dan de orginele series..

• Kapoen
DYX schreef op zondag 26 april 2015 @ 01:05:
Ruimte is voor alsnog niet echt een probleem, maar ik begin ook net pas weer. Dit is me 2e naast PR. Ik was wat aan het rondkijken toen ik ineens PIRATES!!!!! Naast me hoorde van me vriendin, dus ik vermoed dat die sets er ook wel gaan kopen, ook al zijn ze wel minder dan de orginele series..
Die Treasure Island is anders wel een leuke display vermoed ik. Daarnaast heeft Lego voorzien dat je de sets kan combineren.

[Voor 30% gewijzigd door Kapoen op 26-04-2015 09:52]

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 09:32

Rudios

Lost in space?

[video]
Ondanks dat hij niet viel hoe jij wilde, vind ik het zeer geslaagd, echt geweldig! Die droge humor maakt het helemaal af _/-\o_

Whole lot of stars ***

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Leut schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:50:
[...]

Ken de serie en heb daar 1 model van, maar verder ga ik mij daar maar niet aan wagen. Naast de LA serie heb ik ook nog de Winter Village serie en (deels) de Modular serie. Was ook nog bezig met de SW UCS serie, maar daar ben ik weer mee gestopt. Die modellen mogen weer weg. Wat ook geldt voor een aantal Technic modellen. Soms moet je toch ergens een keer een grens trekken :)

[...]

Deze staat alweer een poosje te koop bij S@H. Heb um een dikke maand geleden gekocht samen met de 10218 en de 10243, met de dubbele VIP punten actie. Een actie welke overigens zeer slecht voor de portemonnee is! :)

Het blijft wat dat betreft altijd maar koffiedik kijken wanneer een model echt EOL gaat. Soms snel (bijvoorbeeld de WV sets), soms "nooit" (de 10188 bijvoorbeeld).
Meestal als het zich beperkt tot S@H, dan is het einde toch wel dichtbij voor een product. Ze mogen daar wel wat duidelijker in zijn.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De 10188 Death star is nu in de aanbieding bij intertoys. 345, dat is geen slechte prijs!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vind het jammer dat hij zo open is, ik had liever verwijderbare panelen gezien

D3 Profile D3 XP Ladder

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
MikelenniuM schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:15:
[...]

Voor de TS:
done.

May the Fourth - Lego: 10% korting? En die Tie Fighter is dus niet zo geweldig?

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Teknix1982
  • Niet online
Mad-Matt schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:14:
Ik vind het jammer dat hij zo open is, ik had liever verwijderbare panelen gezien
Ja dat had ik ook. Had liever een combi van de eerste en deze gezien. Maar geen slechte prijs voor investering denk ik. Ben zelf alleen meer de modulair toer weer op gegaan. Die kosten me al geld genoeg. :p

• Arunia
Net de eerste vogel in elkaar gezet. Vind het een erg leuke build. Nu de andere 2 vogels nog maken.

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-03 22:00
Ik ben benieuwd wanneer de Big Bang Theory set uit komt. Het is ondertussen al een half jaar geleden dat bekend werd gemaakt dat de set er komt.

• la_fusion
  • Laatst online: 26-03 10:25
Rudios schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:46:
[...]

Ondanks dat hij niet viel hoe jij wilde, vind ik het zeer geslaagd, echt geweldig! Die droge humor maakt het helemaal af _/-\o_
Dit inderdaad. Past ook wel in hetzelfde straatje qua humor als the Lego movie.

• almightyarjen

almightyarjen

Ik wist helemaal niet dat er een BBT set uit zou komen, dat gaat dan zeker een instant buy worden :Y

En wat betreft de skyscraper video: ik zal eens bedenken wat ik nog meer kan verzinnen :D

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-03 12:48
Britske schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:16:
Ik ben benieuwd wanneer de Big Bang Theory set uit komt. Het is ondertussen al een half jaar geleden dat bekend werd gemaakt dat de set er komt.
Ik moest stevig nadenken en kon me dit niet eens herinneren. Dacht in eerste instantie aan Wall-E en Dr. Who die zouden uitkomen, maar je hebt inderdaad gelijk. Dat er een BBT-set zou komen is vorig jaar in november bekend gemaakt.

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-03 22:00
almightyarjen schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:21:
Ik wist helemaal niet dat er een BBT set uit zou komen, dat gaat dan zeker een instant buy worden :Y

En wat betreft de skyscraper video: ik zal eens bedenken wat ik nog meer kan verzinnen :D
Mijn excuses aan je portemonnee. Als "fan" van BBT zit ik er al een tijdje op te wachten. Het wordt mijn eerste nieuwe doos lego sinds 1996.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Is er al wat meer bekend over de Dr Who sets?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Volgens de laatste berichten (maart) zouden BBT en Wall-E in augustus/september op de markt komen. Nog even wachten dus...

• Kapoen
Ik ben benieuwd welke minifigs ze in de BBT set gaan steken. De vier core nerds + Penny alleen al zijn er 5. Dat zijn al redelijk wat minifigs voor zo'n relatieve kleine doos. En welk maf t-shirt gaat Sheldon krijgen?

En dan is er natuurlijk nog het probleem van de beschikbaarheid met zo'n sets. Tenzij je bestelt alsof het concerttickets zijn en om middernacht aan je PC gaat zitten ;)

*edit* een preview van de nieuwe kermis set die er zit aan te komen:

Naar verluidt te koop vanaf 13 mei voor VIP leden. bron: link

[Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 27-04-2015 09:35]

• Gillonde
  • Laatst online: 23-03 11:47
Kapoen schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:09:

*edit* een preview van de nieuwe kermis set die er zit aan te komen:
[afbeelding]
Naar verluidt te koop vanaf 13 mei voor VIP leden. bron: link
Die is wel heel mooi. Ik heb dit weekend net de fairground mixer (10244) besteld, deze kan daar in de toekomst mooi naast staan.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:26
Gaaf ding dat reuzenrad! Wel jammer is dat het geen kermis model is zoals de fairground mixer wat kan inklappen en dan op vrachtwagens word geladen.

Flickr | Lego collectie

• Kapoen
Anderzijds moet je daardoor geen rekening houden met plooimechanismes :)

• Gillonde

Voorkant van de doos van de 10247.

• almightyarjen

almightyarjen

^^Hij is echt super gaaf :Y Betekent dit dat de fairground mixer binnenkort uit de markt gaat?

• Kapoen
60cm hoogte? jikes, die gaat zeker niet in mijn rek passen :)

• Teknix1982
  • Niet online
Die ziet er wel nice uit! Dit doet de waarde van mijn carousel ook wel goed verwacht ik. Mensen willen dan toch graag een complete kermis :)

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-03 19:19
Iemand trouwens nog wat leuks gescoord op de rommelmarkt gisteren? Ik ben 2 markten afgelopen en ben 1 bak nep-rommel-lego tegen gekomen, wat van die Lego-bordspellen en 1 bak (denk een kilo of 3) echte Lego voor maarliefst 125,-! 8)7

[Voor 6% gewijzigd door keverjeroen op 28-04-2015 14:20]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• YdieresiS
  • Laatst online: 17-03 15:25
Gisteren in Drachten stond er nog wel een kraam met echte lego. Ze verkochten daar onder andere de 42028 voor €35,-. Dat vond ik niet echt een koopje, kan hem online ook voor een dergelijke prijs kopen. En daarna heb ik de rest niet meer goed bekeken. Helaas heb ik niet echt gescoord gisteren.

Latin capital letter y with diaeresis

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16
Lijkt veel op de 4957, soort van heruitgave/verbeterde versie ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Gillonde
keverjeroen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:19:
Iemand trouwens nog wat leuks gescoord op de rommelmarkt gisteren? Ik ben 2 markten afgelopen en ben 1 bak nep-rommel-lego tegen gekomen, wat van die Lego-bordspellen en 1 bak (denk een kilo of 3) echte Lego voor maarliefst 125,-! 8)7
Een LaFerrari Speedchampion (75899) met doos voor €5,-. Verder ook niet echt lego gezien. Veel mensen weten toch dat ze het op marktplaats voor meer kwijt kunnen dan op de vrijmarkt.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:14

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Gillonde schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:13:
[...]

Een LaFerrari Speedchampion (75899) met doos voor €5,-. Verder ook niet echt lego gezien. Veel mensen weten toch dat ze het op marktplaats voor meer kwijt kunnen dan op de vrijmarkt.
Toevallig in Stadskanaal? :P

Professioneel Heftruck Syndroom

• DYX
Heb wel even rond gekeken op de rommelmarkt toen ik er toch liep, maar zag maar bij 1 wat lego staan. Dit waren 3 dozen die niet zo interessant waren.

• Speedy
Het reuzenrad heeft ook veel meer onderdelen dan de fairground mixer, kwa aantal lijkt het wel een modular. Ben benieuwd naar wat het met de prijs zal doen. Wel een erg tof ding in ieder geval.

De rommelmarkt was niet veel bijzonders, net voor m'n neus werd een RC trein verkocht wat wel jammer was. Zelf een emmer met een kilo of 4 aan niet interessante onderdelen meegenomen a 4 euro (onder het mom van het is in ieder geval Lego :D en er zaten wat figures in). En een bakje met een paar batterij houders, elektrische snoeren en 5 9v motoren waarvan er 3 het niet deden (had ik al verwacht) en 1 met een zwarte stift is bewerkt dus effectief 1 goede, toch nog een goede deal voor 2 euro. 3 kleine Technic setjes en een Storage Stool in doos voor bij elkaar 10 euro. Lego Creator bordspel waar ik er teveel van tegenkom maar niet kan liggen voor 2 euro en last but not least een Duplo batterij trein met baan voor 3 euro.
Verder uitgezochte setjes die op Marktplaats ook voor dat geld gaan en wat "handelaren" met nieuwe dozen een 10tje onder de winkelprijs. Lego is gewoon handel en daar lopen veel mensen op (O-)), je moet het treffen dat het net op de kraam is gezet anders is het zo weg. Ben om 6.00 begonnen, maar het was na 2 markten al snel klaar met bruikbare spullen.

Er zaten ook nog wat onderdelen in die ik niet kan thuisbrengen, twijfel of het uberhaupt wel Lego is, maar het is kwa maat een Technic axel. Iemand een idee?

[Voor 26% gewijzigd door Speedy op 28-04-2015 17:02]

Flickr | Lego collectie

• DYX
Er gingen geruchten rond dat het reuzenrad rond de $200 zou worden. Wat natuurlijk wel redelijk stevig is. Ik moet zeggen dat ik er nog niet erg warm of koud van wordt. Even wachten tot de eerste reviews met pics ervan verschijnt

• CrazyRooster
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:51:Er zaten ook nog wat onderdelen in die ik niet kan thuisbrengen, twijfel of het uberhaupt wel Lego is, maar het is kwa maat een Technic axel. Iemand een idee?

[afbeelding]
Komt uit sets van LEGO ZNAP! Ze hebben in welgeteld twee sets gezeten.

• Kapoen
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:51:
Lego is gewoon handel en daar lopen veel mensen op (O-)), je moet het treffen dat het net op de kraam is gezet anders is het zo weg. Ben om 6.00 begonnen, maar het was na 2 markten al snel klaar met bruikbare spullen.
Tegenwoordig krijgt Lego heel wat aandacht in de pers vanwege die exorbitante prijzen van modellen (zoals de modulars) die niet meer in stock zijn. Daardoor denken veel mensen dat ze goud op hun zolder hebben liggen denk ik.

• Speedy
CrazyRooster schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:04:
[...]
Komt uit sets van LEGO ZNAP! Ze hebben in welgeteld twee sets gezeten.
Cool, die dingen zijn per stuk al meer waard dan ik voor het doosje vol prut betaald heb :P
Weet nu ook waar de batterij boxen bij hoorden in ieder geval. Dat het van ZNAP af komt verklaard ook waarom ik het totaal niet herkende :+

Flickr | Lego collectie

• CrazyRooster
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:41:
[...]

Cool, die dingen zijn per stuk al meer waard dan ik voor het doosje vol prut betaald heb :P
Weet nu ook waar de batterij boxen bij hoorden in ieder geval. Dat het van ZNAP af komt verklaard ook waarom ik het totaal niet herkende :+
Dat hele LEGO ZNAP zegt mij gelukkig ook niets. Vind het er gewoonweg niet uitzien. Ben dus blij dat het nooit een succes is geworden. Maar Google bleek wederom een goede vriend bij het zoeken op "LEGO technic axle with wire". Bij de afbeeldingen kwam ik hem toevallig gelijk tegen.

Heb zelf ook nog even rondgekeken op de vrijmarkt. Hier in Emmen alleen de LEGO Creator Fire Rescue (6752) tegengekomen. Opzich een leuke set maar twijfelde toch. Toen ik terugging om te kijken of ik hem voor een goede prijs kon meekrijgen was ie helaas al weg. Voor de rest alleen maar Chinese baggerzooi!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019

[video]

Waarom ontkoppeld dat laatste wagonnetje eigenlijk?

• almightyarjen

almightyarjen

qanar schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:58:
[...]

Waarom ontkoppeld dat laatste wagonnetje eigenlijk?
Foutje, was waarschijnlijk al een beetje ontspoord in de bocht daarvoor.

• Fiber
  • Laatst online: 23:27

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
Respect, daar zit een hoop werk in zeg! Wat een details met Lego

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• almightyarjen

almightyarjen

Volgens mij is deze al een keer eerder voorbij gekomen, maar altijd leuk om hem nog een keer te zien. Wat een werk zal daar in hebben gezeten man, pff...

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-03 00:08
Zeker een mooie boot om weer te zien.
> Wat ben je aan het doen in de keuken?
< "Koken"
;)

Anyway, zelf de laatste tijd bezig geweest met Kuipers' Predator supercar. Leuk ding om te bouwen, hoewel ik een uur bezig ben geweest om de gearbox soepel te laten lopen. Naast een skippende diff (dat was makkelijk opgelost met 2 stop bushes op de assen naar de wielen, waardoor de bevel gears in het diff netjes bleven zitten), had ik gewoon "piepende" assen. Dat had ik nog nooit meegemaakt met m'n Lego en dat kostte aardig wat tijd om te fixen. Elke combinatie van 2 van de 3 gearbox assen liep soepel, maar alle drie tegelijk veroorzaakte een piepend geluid, waarvan de oorsprong uiteindelijk toch bij de 3de gearbox as lag (en ik vermoed afkomstig van de nieuwe rode idle gear onderop die gearbox as :/) die moest blijkbaar nog meer speling hebben in het belachlijk stevige chassis van dit model (zitten meer dan 10 5x7 frames in het model!)

Toen dacht ik alles wat een er technisch bij dit model kwam kijken wel gehad te hebben en was het nu simpel "een body erop gooien", maar ook daarvan moet ik zeggen dat het ook een technisch pareltje is. De lijnen die er gemaakt worden met de panels en een beperkt aantal andere onderdelen zorgt voor een build die gewoon heel clean is en er mooi uit ziet. Niet "druk" door een berg aan liftarms zeg maar.

Kuipers' wagen is ook even een mooie afwisseling van m'n eigen projecten die toch niet echt van de grond kwamen dusver. Dus gewoon ouderwets wat bouwen met een handleiding was wel weer even lekker (en doe ik eigenlijk veel te weinig, valt altijd wel wat van te leren). M'n eigen projecten komen niet van de grond omdat ik zit te twijfelen tussen 2 projectjes die ik wil bouwen. Ik heb wel al wat onderdelen besteld terwijl ik voor Kuipers' wagen had besteld op bricklink, maar ik ben er bij 1 nog niet uit hoe ik hem ga bouwen (PF, geen PF, Model Team stijl buitenkant, of compleet statisch model) en daardoor weet ik ook nog niet of ik hem voor of na het andere project wil bouwen :P

Het enige dat ik kan vertellen over beide projecten is dat ze groot zullen zijn, heel groot >:)

Om mezelf in de tussentijd te vermaken tot ik eruit ben, heb ik een 42038 besteld :)

[Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 29-04-2015 17:44]

• psp1122
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-01 20:49
AppieNL schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:35:
Zeker een mooie boot om weer te zien.
> Wat ben je aan het doen in de keuken?
< "Koken"
;)

Anyway, zelf de laatste tijd bezig geweest met Kuipers' Predator supercar. Leuk ding om te bouwen, hoewel ik een uur bezig ben geweest om de gearbox soepel te laten lopen. Naast een skippende diff (dat was makkelijk opgelost met 2 stop bushes op de assen naar de wielen, waardoor de bevel gears in het diff netjes bleven zitten), had ik gewoon "piepende" assen. Dat had ik nog nooit meegemaakt met m'n Lego en dat kostte aardig wat tijd om te fixen. Elke combinatie van 2 van de 3 gearbox assen liep soepel, maar alle drie tegelijk veroorzaakte een piepend geluid, waarvan de oorsprong uiteindelijk toch bij de 3de gearbox as lag (en ik vermoed afkomstig van de nieuwe rode idle gear onderop die gearbox as :/) die moest blijkbaar nog meer speling hebben in het belachlijk stevige chassis van dit model (zitten meer dan 10 5x7 frames in het model!)

Toen dacht ik alles wat een er technisch bij dit model kwam kijken wel gehad te hebben en was het nu simpel "een body erop gooien", maar ook daarvan moet ik zeggen dat het ook een technisch pareltje is. De lijnen die er gemaakt worden met de panels en een beperkt aantal andere onderdelen zorgt voor een build die gewoon heel clean is en er mooi uit ziet. Niet "druk" door een berg aan liftarms zeg maar.

Kuipers' wagen is ook even een mooie afwisseling van m'n eigen projecten die toch niet echt van de grond kwamen dusver. Dus gewoon ouderwets wat bouwen met een handleiding was wel weer even lekker (en doe ik eigenlijk veel te weinig, valt altijd wel wat van te leren). M'n eigen projecten komen niet van de grond omdat ik zit te twijfelen tussen 2 projectjes die ik wil bouwen. Ik heb wel al wat onderdelen besteld terwijl ik voor Kuipers' wagen had besteld op bricklink, maar ik ben er bij 1 nog niet uit hoe ik hem ga bouwen (PF, geen PF, Model Team stijl buitenkant, of compleet statisch model) en daardoor weet ik ook nog niet of ik hem voor of na het andere project wil bouwen :P

Het enige dat ik kan vertellen over beide projecten is dat ze groot zullen zijn, heel groot >:)

Om mezelf in de tussentijd te vermaken tot ik eruit ben, heb ik een 42038 besteld :)
zag net het filmpje en ik moest meteen aan spyker denken hij lijkt er wel erg veel op

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Wat een bazenauto! :D na een tijdje meegelurkt te hebben begint het steeds meer te kriebelen om ook uit mijn dark ages te komen, maar ik twijfel nog tussen City (volledige stad bouwen met treinen) of Technic (vanwege de mogelijkheid tot dit soort custom builds)

Ben ook erg benieuwd naar je nieuwe projectjes, hou ons op de hoogte!

Omelette du fromage!

• almightyarjen

almightyarjen

Ziet er goed uit Appie! Ga je hem in dezelfde kleur bouwen?

Over projectjes gesproken: mijn vriendin is komend weekend weer weg en we gaan voor de verandering maar weer eens een layout neerleggen :P De eerste in het huurhuis, wat een grotere oppervlakte heeft dan de vorige woning: oh joy :+ Ik ben nu bezig met het bouwen van een brug die ik in LDD heb ontworpen.

Met nog een voetpad/fietspad/whatever ernaast was hij mooier geweest, maar ik moest het allemaal snel ontwerpen (Bricklink kost ook tijd voordat je de order daadwerkelijk hebt) dus dat doen we de volgende keer wel :)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-03 00:08
Dxta schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:43:
[...]

Wat een bazenauto! :D na een tijdje meegelurkt te hebben begint het steeds meer te kriebelen om ook uit mijn dark ages te komen, maar ik twijfel nog tussen City (volledige stad bouwen met treinen) of Technic (vanwege de mogelijkheid tot dit soort custom builds)

Ik richt me voornamelijk op Technic, maar koop ook wel eens een City setje en heb ook wat treinen. Heeft zeker z'n charmes, maar ik ga toch telkens terug naar Technic. Kortom waarom moet het ene het andere uitsluiten? ;)

Van m'n nieuwe projectjes zal ik jullie zeker op de hoogte houden.
almightyarjen schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:03:
Dat is nog iets aan deze supercar. Ik heb gekeken naar andere kleuren combinaties, maar kwam telkens weer bij deze als beste combo. Deels doordat wat Lego beschikbaar heeft in bepaalde kleuren. De dark gray stripe bijv. is haast een must door de 42021 propellers die de intakes maken naast de deuren en die komen wat mij betreft het beste uit met een witte body. De oranje stukken vind ik ook een kleur die vrij subtiel is, maar toch anders. Ik heb bijv. ook rood overwogen, maar vond die kleur teveel opvallen.

tl;dr: ik vond het originele kleurenschema perfect, dus is dat ook de kleur van de mijne :)

• Arunia
Net een mail gestuurd om te vragen waar de rekening blijft zodat ik The Birds kon betalen.
Werd binnen een half uur gebeld door iemand van Lego. Was in vergadering dus kon niet opnemen, maar wat een vrolijke kerel aan de lijn zeg. haha. Was een erg leuke voicemail.

Krijg de rekening deze week nog binnen, anders volgende week weer mailen.

• Kapoen
[...]

Gewoon voor beide gaan >:)

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-03 15:36
Dit weekend heb ik me even bezig gehouden met het bouwen van het b model van de 42039. Leuk model, enkel de banden passen niet echt bij een SUV vind ik.

Gisterenavond heb ik de V8 motor dan maar naar de koffer verplaatst om ruimte te maken voor een battery pack, motor, servo en IR receiver.

Meer foto's

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:03:

Over projectjes gesproken: mijn vriendin is komend weekend weer weg en we gaan voor de verandering maar weer eens een layout neerleggen :P De eerste in het huurhuis, wat een grotere oppervlakte heeft dan de vorige woning: oh joy :+ Ik ben nu bezig met het bouwen van een brug die ik in LDD heb ontworpen.

[afbeelding]

Met nog een voetpad/fietspad/whatever ernaast was hij mooier geweest, maar ik moest het allemaal snel ontwerpen (Bricklink kost ook tijd voordat je de order daadwerkelijk hebt) dus dat doen we de volgende keer wel :)
Ik hoop dat je twee goede motoren in die dubbele HE hebt zitten, en ik zou de incline iets minder scherp maken. Je weet zelf hoe zwaar dat kreng is :X
Hier heb ik iig gemerkt dat het ding lastig voorouit te branden is. In ieder geval niet geschikt voor korte trajectjes :P Dus wat dat betreft doet het ding zijn naam eer aan :+
[...]

Gewoon beiden doen. Ik heb hier een tafel met City en treinen (tafel standaard te klein en monorail inpassen is een bitch :+). Daaronder staat bij gebrek aan vitrineruimte alle Technic. Oh well, schoonmaakster stoft wel :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-02 15:25
Wow, artikel over iemand met een indrukwekkende Legoverzameling en -kamer.

Klik

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 17:20
Súper vet :D

Dit is ook nice:

http://www.fhm.nl/autos/6...de-lego-auto-gebouwd.aspx

[Voor 82% gewijzigd door Joster op 30-04-2015 16:04]

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:45

aerofreak

Steve Jobs

Zon gave kelder wil ik ook wel... Jaloers 8)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Sinds 2 weken ben ik ook weer lekker aan het bouwen.
Eerst de 42039 (24 h race car) en daarna de volledige set van Speed Champions.
Het was even wennen aan het modulaire bouwen, maar werkt ook wel erg prettig.

Gister begonnen aan mijn grootste Lego Technic pakket ooit:

Maar bij boek 2 aangekomen blijken er 4 onderdeeltjes te ontbreken, namelijk de 4211567.
Nu kan ik dus niet verder... :(

Ik heb alle zakjes nagelopen, bouwtekeningen nagelopen, gebouwde gedeelte nagelopen, maar ze ontbreken toch echt.

Ik heb Lego maar even via de website op de hoogte gebracht (werkt trouwens SUPER! _/-\o_ ), en nu maar even wachten tot ze binnen zijn. Ik hoop niet dat ik meer mis strakjes...

PSN: Leech1984

• Maximus
  • Laatst online: 00:50

Maximus

There is no substitute

De Ferris Wheel video staat online, knap model!

Matthijs en Linde zijn lief!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:59

mutsje

Certified Prutser

Zo weer zootje lego verkocht via MP, nu nog wat zaken bij elkaar bricklinken en tijdelijk mee spelen met de dames. Lego kasteel met veel extra's :P wordt met katapults enzo schieten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Maximus schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:14:
[video]

De Ferris Wheel video staat online, knap model!
Zit weer mooi in elkaar! Maar wat is 'ie groot!! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:14:
[...]

Ik hoop dat je twee goede motoren in die dubbele HE hebt zitten, en ik zou de incline iets minder scherp maken. Je weet zelf hoe zwaar dat kreng is :X
Hier heb ik iig gemerkt dat het ding lastig voorouit te branden is. In ieder geval niet geschikt voor korte trajectjes :P Dus wat dat betreft doet het ding zijn naam eer aan :+
Ik heb gekozen voor een incline van 1 stud per baanvak, omdat anders die brug wel erg lang zou worden (hij wordt nu al 3 meter). Er idd zitten twee motoren onder de dubbele HE. Of die het trekken weet ik niet: 9V system heeft uiteraard minder traction dan PF, waar een rubber ringetje om de wielen zit. En als die HE het niet trekt dan gaat-ie op een spoor die niet over de brug loopt. Kamer is 9 meter lang dus een kort trajectje wordt het niet :+

De planning voor komend weekend is in totaal 5 loops met een trein, twee bruggen en 4 stand-alone geautomatiseerde kruisingen. En als het even kan zetten we elke Legoland/city set die ik heb er neer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-03 19:19
Leuk, de trailer van de Brickumentary is online:

http://www.thebrickfan.co...mentary-official-trailer/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapoen
Dit project kende ik nog niet, bedankt voor de link d:)b

Pagina: 1 2 3 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee