Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Oh menn, i want that one so bad! Dikke bak, staat ook hier op mijn wishlist!
Professioneel Heftruck Syndroom
Die sets lijken spreken op die uit mn jeugd. Die heb ik ook nog ergens liggen. Goede oude tijd.Kapoen schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:39:
[...]
Die Treasure Island is anders wel een leuke display vermoed ik. Daarnaast heeft Lego voorzien dat je de sets kan combineren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Stadia was beter....
Lol mijn vrouw die vind het fijn als ze na een week dat de kamer vol ligt met rails en gebouwen weer even een week niks heeft. Dus ik bouw en breek veel af, kids vinden het geweldig omdat creator gemixed wordt met lego friends (heb twee meiden) en dan spelen ze er eindeloos mee.Britske schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:37:
Waar ik als "dark ager" wel benieuwd naar ben is hoe jullie vrouw / vriendin en vrienden tegen jullie lego hobby aan kijken? Stuit het op veel weerstand, vinden ze het leuk, of interesseert het ze niks?
Tja, mijn vrouw kwam aan met de Millenium Falcon (niet de UCS overigens).Britske schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:37:
Waar ik als "dark ager" wel benieuwd naar ben is hoe jullie vrouw / vriendin en vrienden tegen jullie lego hobby aan kijken? Stuit het op veel weerstand, vinden ze het leuk, of interesseert het ze niks?
Daarna kwam ik hier op een gegeven moment de Winter Village tegen. Dit laten zien en daar was ze enthousiast over.
Nu pas de Birds gekocht en ook die vond ze mooi.
Daarnaast heeft zij tig hobbies waar ze mee bezig is, daar hoor je mij ook niet over.
Wel mooi wat ze maakt overigens.
Wel krijg ik vaak de opmerking in speelgoed winkels als zij nep lego ziet (wat er soms leuk uit ziet), "Oh nee, er komt geen nep lego in".
Waarschijnlijk vaak genoeg gezegd.
Het is meer dat het mij niet heel veel interesseert wat zij (of anderen) er van denkenBritske schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:37:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
The Eagle schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:46:
[...]
Het is meer dat het mij niet heel veel interesseert wat zij (of anderen) er van denken
Na drie jaar heeft ze laatst voor het eerst geholpen met het bouwen van een Lego set. Dit soort dingen kosten tijdBritske schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:37:
Mijn zoon vindt het geweldig en ik sta vaak met open mond te kijken wat hij allemaal bouwt met Lego
Een aantal vrienden vinden het juist heel leuk als ik iets "tentoonstel" (heb zelf toch moeite met hoe druk het wordt en alles wordt na maximaal 3 weken uit elkaar gehaald) en vragen wanneer ik weer iets ga bouwen. Anderen blijven stil, haha, wat ook genoeg zegt
[ Voor 10% gewijzigd door Suli op 01-05-2015 16:22 ]
Ik ben alleenstaand dus geen 'gedoe' met gezinsleden (en geen gedoe over de ruimte, haha). Mijn familie en vrienden vinden het meestal wel leuk, mooi of knap. Een aantal is jaloers en een aantal geeft er geef moer om. (En ik heb op mijn cv staan dat ik graag met Lego 'speel'.)Britske schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:37:
Ander iets. Ik zie hier en daar absurde prijzen voor de Town Hall voorbij komen. Is dat ding al helemaal uit productie en gaat ie de Green Grocer en Cafe Corner achterna?
[ Voor 4% gewijzigd door FCC op 02-05-2015 13:00 ]
Waar een wil is, is een stopcontact....
Mijn vrienden met hun 'kleurboeken voor volwassenen' zijn verrassend positief over mijn hobbyBritske schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:37:
Ik geloof dat die al sinds vorig jaar uit productie is, dus die gekke prijzen kunnen helaas kloppen ja.FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:58:
[...]
Ander iets. Ik zie hier en daar absurde prijzen voor de Town Hall voorbij komen. Is dat ding al helemaal uit productie en gaat ie de Green Grocer en Cafe Corner achterna?
[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 02-05-2015 16:34 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Familie vinden het ook wel interessant vooral me broers aangezien die het natuurlijk van vroeger kennen

Sowee dat ziet er echt uit als een droomopstellingalmightyarjen schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:35:
De godganze dag bezig geweest met opbouwen, maar dan heb je ook wat
[afbeelding]
Want a cookie?!
Nice. Kwam de HE er nou goed overheen btw?almightyarjen schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:35:
[afbeelding]
Zie trouwens dat je flextrack voor de brug hebt gebruikt. Is dat bewust of omdat het zo uit kwam?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wooooow......almightyarjen schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:35:
[afbeelding]
De prijs staat inmiddels op 190 euro voor onze lage landen, volgens de officiële webshop. Begin alvast maar te sparenMaximus schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:14:
De Ferris Wheel video staat online, knap model!
Het is modulair. Denk er over om dit te gaan gebruiken tzt. Even kijken wat er is en waar ik licht in wil hebben. Als ik dan alles op een verhoging zet, dan kan daaronder het spul staan en door de onderkant de bedrading.
vandaag zelf even de schuur ingedoken met een adapter die ik in kan stellen om de electronica in build 6440 te testen. En walla na zoveel jaren doen de lampjes en de sirene het nog steeds. Zit alleen oxide op de 9V aansluitingen maar dat is weg te schuren.
zo piraten schip 6271 is ook 99,9% compleet.Mis alleen een geel 'lampje' boekje minifigs alles is er

[ Voor 11% gewijzigd door mutsje op 03-05-2015 14:16 ]
Maar toen ik weer stopte met bouwen en aan mijn vriendin vertelde dat ik weer wat gebouwd had kreeg ik een welgemeend en niet sarcastisch "goedzo schatje". Nu nog de volgende drempel over en dat is een nieuwe doos kopen.
"maar je stoft de boel zelf af"Britske schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:44:
Maar toen ik weer stopte met bouwen en aan mijn vriendin vertelde dat ik weer wat gebouwd had kreeg ik een welgemeend en niet sarcastisch "goedzo schatje".
[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 04-05-2015 07:38 ]
Kinderen hebben daarna besloten hun spaargeld wijselijk te besteden: Parisian Restaurant en Detective Office.
Hebben ze eindelijk uitbreiding voor de Grand Emporium en Haunted House op gebied van grote gebouwen.
Die stond op een andere plekmutsje schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:51:
wow almightyarjen mooie opstelling, mijn dochters zijn ook onder de indruk, mis je de fietswinkel bij het busstation? Die zie ik nergens
Wow, zoveel spaargeld had ik nooit als kindhorizon1978 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:10:
Kinderen hebben daarna besloten hun spaargeld wijselijk te besteden: Parisian Restaurant en Detective Office.
Mijn vriendin vind het geweldig, af en toe kopen we een klein doosje voor elkaar en vermaken we ons een uurtje of wat. Het is leuk naast de drukke baan en je kunt even wat anders doenBritske schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:37:
Professioneel Heftruck Syndroom
Ook dit is indrukwekkend (niet zoveel steentjes als de X-Wing, maar toch):horizon1978 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:10:
Afgelopen week in LegoLand Billund geweest. Leuk om al dat Lego werk te zien. Die X-Wing van +5.000.000 steentjes is behoorlijk indrukwekkend.
geek: Lego toont Millennium Falcon van 250.000 steentjes op Star Wars-dag
Hij is vorige week 5 geworden en heeft toen de vrachttrein met station gekregen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZwVVWhiVz_M]
Stad is nog kaal, maar daar wordt aan gewerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door harley op 04-05-2015 20:06 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Leuk, hoe je oude en nieuwe rijbanen door elkaar gebruikt en hoe je zo naar de "maan" kunt rijdenharley schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:04:
tjsah niet zo impressive als arjan, maar mijn zoontje wilde vandaag ook zijn treinbaan uitleggen.
Hij is vorige week 5 geworden en heeft toen de vrachttrein met station gekregen
[video]
Stad is nog kaal, maar daar wordt aan gewerkt.
Nederlands is makkelijker als je denkt
De oude banen hebben meer nopjes zodat je er meer op kunt bouwen. Maar de nieuwe hebben bredere rijbanen zodat 6 studs brede auto's daar beter op passen. Dus ze hebben allebei hun voordelen.
En dat naar de maan rijden tsjah als lego nou eens normale stratenplan packs maakt want wat meer rechte of t splitsingen zou wel helpen maar altijd die onhandige combinaties
[ Voor 24% gewijzigd door harley op 05-05-2015 09:49 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ja dat heb ik ook nooit gesnapt. De huidige set bevat een rechte en een T-splitsing. Lego zou er een extra set met twee rechten naast moeten doen.harley schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:47:
En dat naar de maan rijden tsjah als lego nou eens normale stratenplan packs maakt want wat meer rechte of t splitsingen zou wel helpen maar altijd die onhandige combinaties
http://www.flabber.nl/art...lowmo-is-betoverend-44463
Wees gewaarschuwd, hij is heel slecht voor je lego hart.
-Te huur
Wel cool eigenlijk, zie je gelijk welk stuk er structureel het beste voorstaat ^_^Yagermeister schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:04:
Ik weet niet of deze link al gepost is maar hij is in ieder geval niet voor tere lego zieltjes![]()
http://www.flabber.nl/art...lowmo-is-betoverend-44463
Wees gewaarschuwd, hij is heel slecht voor je lego hart.
Gelukkig gaat lego nagenoeg niet kapot en kunnen ze hem, met een uurtje of 20, weer gewoon in elkaar zetten. (na 15 uur zoeken naar alle stukjes ofc
Want a cookie?!
Shut up
Super gaaf gedaan. Ook met die ronddraaiende camera (zelf ook wel eens aan gedacht maar praktisch lastig uit te voeren), erg leuk!

Zijn allebei goed in sparen.almightyarjen schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:26:
[...]
Wow, zoveel spaargeld had ik nooit als kind
Nu ik nog. lol.
Hoezo lastig uit te voeren? Treinbaan in een rondje en de cam op je wagon een kwartslag draaien.almightyarjen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:27:
[...]
Shut up
Super gaaf gedaan. Ook met die ronddraaiende camera (zelf ook wel eens aan gedacht maar praktisch lastig uit te voeren), erg leuk!
De 8366 Supersonic RC voor die vette buggy motors en een waar pareltje uit Technic's historie: de 8455 Backhoe Loader. Zal nog wel even duren voordat ze binnen zijn, maar kan niet wachten om ze te bouwen, vooral die 8455

Misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Dat vraag ik me ook af ben nog een redelijke newbie op bricklinkReinder83 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:43:
Is er een makkelijke manier om parts te bestellen via bricklink, zonder 1 voor 1 elk item in de shopping cart te zetten? Ik heb een parts list geupload naar mijn wanted list, lijkt me toch dat dat makkelijker moet kunnen?
Dus in een winkel, show items on wanted list, auto-fill cart min.
[ Voor 17% gewijzigd door Suli op 05-05-2015 23:36 ]
[ Voor 5% gewijzigd door FireWire op 06-05-2015 00:59 ]
\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/
Gewoon bovenin naar het tabje "Wanted" gaan en daar kies je voor "My Wanted List By Shop". Daar kan je filteren op bijvoorbeeld de shop met de "Most Unique Lots". Als je dan op de winkel klikt die het beste aansluit op jouw wantedlist, dan zie je in die shop gelijk de onderdelen die je zoekt. Na het bestelproces kan je ze makkelijk uit je Wantedlist verwijderen!Reinder83 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:43:
Is er een makkelijke manier om parts te bestellen via bricklink, zonder 1 voor 1 elk item in de shopping cart te zetten? Ik heb een parts list geupload naar mijn wanted list, lijkt me toch dat dat makkelijker moet kunnen?
Die ga ik even proberen, bedankt voor de tipFireWire schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:59:
Ook handig, laat Brickficiency de goedkoopste combinatie uitzoeken: http://www.buildingoutloud.com/brickficiency.php
http://www.hispabrickmaga...h-hispabrick-magazine-022

Gister bij mijn ouders de oude kratten met Lego erbij gepakt. Er is toch nog best veel goedgebleven na al die jaren.
Owja, en we hebben ze maar een beetje afgestoft.
[ Voor 8% gewijzigd door leech1984 op 06-05-2015 10:35 ]
PSN: Leech1984
Heb hem ook besteld (ook in backorder) maar bedenk me nu dat ik er eigenlijk twee moet hebben voor het mooiste plaatje aangezien ik de Tie-advanced en de X-wing ook heb..rafler schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:12:
Gisteren 75095 TIE Fighter™ V29 besteld, staat alleen wel in backorder

Mooie sets Leech!!!!
[ Voor 15% gewijzigd door FCC op 06-05-2015 13:44 ]
Grappig ik heb die ook allemaal.leech1984 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:34:
[afbeelding]
Gister bij mijn ouders de oude kratten met Lego erbij gepakt. Er is toch nog best veel goedgebleven na al die jaren.
Owja, en we hebben ze maar een beetje afgestoft.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Zo jammer dat mijn oude Lego ooit weg is gegeven (weet niet eens meer aan wie of wat). Had niet veel maar wel leuke dingen, o.a. de 7740, een Technics heftruck en een flink spaceship. Hoop dat er nog iemand blij mee is, haha. (En ik heb de schade aardig ingehaald
Oh ik heb nog wel meer. Mijn ouders hebben dat nog steeds op zolder staan. Waaronder de grote spaceshuttle, die truck met barcodes, die grote zwarte auto, etc.FCC-gast schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:42:
[...]
Zo jammer dat mijn oude Lego ooit weg is gegeven (weet niet eens meer aan wie of wat). Had niet veel maar wel leuke dingen, o.a. de 7740, een Technics heftruck en een flink spaceship. Hoop dat er nog iemand blij mee is, haha. (En ik heb de schade aardig ingehaald)
Ben jij mij? Die dingen heb ik ook nog staan!icecreamfarmer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:15:
[...]
Oh ik heb nog wel meer. Mijn ouders hebben dat nog steeds op zolder staan. Waaronder de grote spaceshuttle, die truck met barcodes, die grote zwarte auto, etc.
PSN: Leech1984
Mijn handen jeuken omdat spul van de zolder te halen. Als kind nooit bij nagedacht maar er staat een klein fortuin aan lego op zolder.leech1984 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:36:
[...]
Ben jij mij? Die dingen heb ik ook nog staan!
Ik heb bijna alle grote technics pakketten van ca. 94 tot 99 (toen mocht ik naar legoland met mijn ouders, oom en broertje
Is er een website waarbij je een database van je eigen sets kunt bouwen?
Dus dat je de 8088 aan klikt van die heb ik?
En dat is alleen technics. Verder waarschijnlijk een aantal vergeten.You own 62 sets, 62 different.
We have piece counts for 62 of them. You own 20268 pieces.
We have retail prices for 31 of them. Their retail value is $1624.
[ Voor 30% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-05-2015 20:26 ]
Waarmee heb je dat berekend?icecreamfarmer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:41:
[...]
Is er een website waarbij je een database van je eigen sets kunt bouwen?
Dus dat je de 8088 aan klikt van die heb ik?
[...]
En dat is alleen technics. Verder waarschijnlijk een aantal vergeten.
Lijkt me geinig om eens te doen met de lego die we hier op kantoor hebben staan
Ik gok Brickset. Daar kun je je collectie bijhouden en het totaal aantal onderdelen & minifigs zien en de prijzen.TERW_DAN schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:06:
[...]
Waarmee heb je dat berekend?
Lijkt me geinig om eens te doen met de lego die we hier op kantoor hebben staan
Afgelopen weekend bij m'n ouders alle lego opgehaald om mijn spullen eruit te halen, deze week aan het bricklinken geweest om de oude sets weer compleet te maken. Ben weer uit mijn dark 'months'
Nu nog een paar mooie vritrinekasten vinden om de dedicated lego kamer in te richten!
Doe eens even een foto hoe die dedicated lego kamer eruit ziet, dan kunnen we je helpen met inrichtenFotW schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:23:
Ben inmiddels gesetteld na mijn verhuizing en heb mezelf het nieuwe pirate schip kado gedaan, vanavond weer lekker bouwen!
Afgelopen weekend bij m'n ouders alle lego opgehaald om mijn spullen eruit te halen, deze week aan het bricklinken geweest om de oude sets weer compleet te maken. Ben weer uit mijn dark 'months'![]()
Nu nog een paar mooie vritrinekasten vinden om de dedicated lego kamer in te richten!
Jij mag niet helpen, jij laat alles crashenalmightyarjen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:24:
[...]
Doe eens even een foto hoe die dedicated lego kamer eruit ziet, dan kunnen we je helpen met inrichten
Er moet vast nog wel een muurtje gesloopt worden voor de uitbreiding van het huidige planFCC-gast schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:07:
[...]
Jij mag niet helpen, jij laat alles crashen
[ Voor 3% gewijzigd door mutsje op 07-05-2015 21:22 ]
Mijn jongste zoontje van 4 wil graag een Lego Ninjago poster
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
In het Ninjago reclame boekje wat nu in de winkels ligt zit ook zo'n A4 postertje.
Snel zoeken op het web:
https://www.posters.nl/lego-ninjago
En anders idd ebay of amazon.
Zelf vind ik die posters met zo'n heel lego landschap cool.
Beetje zoals dit:

Ga ik dit weekend voor je maken!almightyarjen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:24:
[...]
Doe eens even een foto hoe die dedicated lego kamer eruit ziet, dan kunnen we je helpen met inrichten
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dan ben ik net te laat, maar op Bricklink heb je ook een categorie voor posters..CAP-Team schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:28:
Thanx heb nu een poster met het Batman logo besteld op posters.nl
Misschien zelfs wel een vloertje doorbreken zodat ie de hoogte in kan. In dat geval mag je meedoen op voorwaarde dat je filmtalmightyarjen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:17:
[...]
Er moet vast nog wel een muurtje gesloopt worden voor de uitbreiding van het huidige plan
goed plan, beetje epic muziekje eronder, dan wordt het wel watFCC-gast schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:18:
[...]
Misschien zelfs wel een vloertje doorbreken zodat ie de hoogte in kan. In dat geval mag je meedoen op voorwaarde dat je filmt
Moederdag komt eraan dus wordt tijd om mezelf te verwennen
[ Voor 81% gewijzigd door Suli op 09-05-2015 09:36 ]

Erg gave build, voor mijn gevoel wel tien uur vermaak aan gehad
Het is net als de originele 42009 een waar bakbeest. In eerste instantie wilde ik de 8043 Motorized Excavator er op zetten, maar helaas, die is eigenlijk net iets te breed. Dus dan maar de batman auto

Of zoals mijn vrouw het omschreef, zelfs Batman kan niet zonder de helden van de ANWB.
Vooral ook erg weinig onderdelen over, waarvoor chapeau!

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/
De kinderen hebben de 31026, erg leuke set met best veel detail.Sulaine schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:29:
Wie heeft de 31026 + 31036 (evt gemod)? Zijn ze leuk? Haha, natuurlijk wel, maar hoe vonden jullie ze?
Moederdag komt eraan dus wordt tijd om mezelf te verwennen.
Want a cookie?!
Ik snap wat je bedoelt met grijs, maar ja, het is Star Wars en de meeste ruimteschepen zijn grijs
Wil je het als modulair gebouw gebruiken? Is het niet te klein? Of ga je het aanpassen?Kapoen schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:33:
Over budgetten en gaten gesproken... ik ben aan het twijfelen om de Kwik-E-Mart aan te schaffen, omdat deze ook kan dienen als gewone modular door de minifigs te vervangen. Alleen is deze set aardig aan de prijs (220 euro), om nog maar te zwijgen van andere mogelijke aankopen die ik voorzien had de komende maanden...
Dat mag ook wel voor die prijs.
*edit* ik heb even de afmetingen bekeken en qua lengte/diepte past de kwik-e-mart zeker tussen de echte modulars. 38cm breed en 27cm diep. Ter vergelijking, de palace cinema is 25cm op 25cm, waarvan nog een groot stuk verloren gaat aan de voetpadtegels.
[ Voor 50% gewijzigd door Kapoen op 11-05-2015 13:49 ]
Haha, ik vind de Slave-1 er juist niet bij passen omdat die té veel kleur heeft. (Erg mooie set hoor maar niet mijn ding. Tie-fighter staat in back-order)Britske schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:57:
De Star Wars serie is niet helemaal mijn smaak. Beetje te veel grijs en weinig kleur.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.