Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.528 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Kapoen schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:09:
[...]

Dit project kende ik nog niet, bedankt voor de link d:)b
Het verwarrende is dat er al een documentaire schijnt te zijn met vrijwel de zelfde naam, uit 2014.. Maar bovengenoemde komt later dit jaar uit.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Oh menn, i want that one so bad! Dikke bak, staat ook hier op mijn wishlist! :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

Kapoen schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:39:
[...]

Die Treasure Island is anders wel een leuke display vermoed ik. Daarnaast heeft Lego voorzien dat je de sets kan combineren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die sets lijken spreken op die uit mn jeugd. Die heb ik ook nog ergens liggen. Goede oude tijd.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 18:13
Waar ik als "dark ager" wel benieuwd naar ben is hoe jullie vrouw / vriendin en vrienden tegen jullie lego hobby aan kijken? Stuit het op veel weerstand, vinden ze het leuk, of interesseert het ze niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Britske schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:37:
Waar ik als "dark ager" wel benieuwd naar ben is hoe jullie vrouw / vriendin en vrienden tegen jullie lego hobby aan kijken? Stuit het op veel weerstand, vinden ze het leuk, of interesseert het ze niks?
Lol mijn vrouw die vind het fijn als ze na een week dat de kamer vol ligt met rails en gebouwen weer even een week niks heeft. Dus ik bouw en breek veel af, kids vinden het geweldig omdat creator gemixed wordt met lego friends (heb twee meiden) en dan spelen ze er eindeloos mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Tja, mijn vrouw kwam aan met de Millenium Falcon (niet de UCS overigens).
Daarna kwam ik hier op een gegeven moment de Winter Village tegen. Dit laten zien en daar was ze enthousiast over.
Nu pas de Birds gekocht en ook die vond ze mooi.

Daarnaast heeft zij tig hobbies waar ze mee bezig is, daar hoor je mij ook niet over. :P
Wel mooi wat ze maakt overigens.

Wel krijg ik vaak de opmerking in speelgoed winkels als zij nep lego ziet (wat er soms leuk uit ziet), "Oh nee, er komt geen nep lego in".
Waarschijnlijk vaak genoeg gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is meer dat het mij niet heel veel interesseert wat zij (of anderen) er van denken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

The Eagle schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:46:
[...]

Het is meer dat het mij niet heel veel interesseert wat zij (of anderen) er van denken :)
_/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Ik heb een tijd terug mijn oude 8862 Backhoe Grader opgebouwd onder de noemer "dan heeft ons neefje wat te spelen als ie op bezoek komt". Toen kreeg ik al wat blikken en zuchten en opmerkingen die de lading "Ben je daar niet te oud voor, het is kinderspeelgoed" wel dekken. Toen heb ik als opmerking teruggeplaatst dat ik ook niks zeg over die "kleurboeken voor volwassenen" van haar. Daarna was het stil. Ik ben gewoon zo'n watje die het wel interesseert wat anderen er van vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

Na drie jaar heeft ze laatst voor het eerst geholpen met het bouwen van een Lego set. Dit soort dingen kosten tijd :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vader van mijn zoon keek in het begin heel gek naar me. Maar nu is hij het gewend dat ik graag met Lego bezig ben.
Mijn zoon vindt het geweldig en ik sta vaak met open mond te kijken wat hij allemaal bouwt met Lego :). Hij zit in een Star Wars fase en wilt nooit iets dat je met een handleiding bouwt, maar zelf alles verzinnen.
Een aantal vrienden vinden het juist heel leuk als ik iets "tentoonstel" (heb zelf toch moeite met hoe druk het wordt en alles wordt na maximaal 3 weken uit elkaar gehaald) en vragen wanneer ik weer iets ga bouwen. Anderen blijven stil, haha, wat ook genoeg zegt :D.

[ Voor 10% gewijzigd door Suli op 01-05-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:33

FCC

Ik ben alleenstaand dus geen 'gedoe' met gezinsleden (en geen gedoe over de ruimte, haha). Mijn familie en vrienden vinden het meestal wel leuk, mooi of knap. Een aantal is jaloers en een aantal geeft er geef moer om. (En ik heb op mijn cv staan dat ik graag met Lego 'speel'.)

Ander iets. Ik zie hier en daar absurde prijzen voor de Town Hall voorbij komen. Is dat ding al helemaal uit productie en gaat ie de Green Grocer en Cafe Corner achterna?

[ Voor 4% gewijzigd door FCC op 02-05-2015 13:00 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45
Mijn vrienden met hun 'kleurboeken voor volwassenen' zijn verrassend positief over mijn hobby >:)
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:58:
[...]
Ander iets. Ik zie hier en daar absurde prijzen voor de Town Hall voorbij komen. Is dat ding al helemaal uit productie en gaat ie de Green Grocer en Cafe Corner achterna?
Ik geloof dat die al sinds vorig jaar uit productie is, dus die gekke prijzen kunnen helaas kloppen ja.

[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 02-05-2015 16:34 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 15:54

DYX

Mijn vriendin heeft volgens mij vroeger net zoveel met lego gespeeld als ik. Toen ik de PR binnen kreeg wilde ze ook en stuk bouwen e ik krijg ook af en toe een kleine set van haar. Ieder zijn hobby zegmaar :-)
Familie vinden het ook wel interessant vooral me broers aangezien die het natuurlijk van vroeger kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

De godganze dag bezig geweest met opbouwen, maar dan heb je ook wat :Y

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i5fOTil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
almightyarjen schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:35:

[afbeelding]
Sowee dat ziet er echt uit als een droomopstelling _/-\o_

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

[afbeelding]
Nice. Kwam de HE er nou goed overheen btw?
Zie trouwens dat je flextrack voor de brug hebt gebruikt. Is dat bewust of omdat het zo uit kwam?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ja de HE kwam er zelfs met een motor naar boven. Met moeite, dat wel. Met twee gaat het zonder problemen. Geen flextrack: allemaal 9v, sommige baanvakken liggen schuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:32

[afbeelding]
Wooooow...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Maximus schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:14:
De Ferris Wheel video staat online, knap model!
De prijs staat inmiddels op 190 euro voor onze lage landen, volgens de officiële webshop. Begin alvast maar te sparen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik zat net even te kijken naar verlichting voor de Winter Village en kwam uit op een forum waar iemand LifeLites lighting gebruikte. Op zich per stuk valt het redelijk mee. Zit ook netjes in elkaar. Ze hebben ook lantaarnpalen die eigenlijk exact die van de Winter village zijn waar je de kabel doorheen kunt leggen.
Het is modulair. Denk er over om dit te gaan gebruiken tzt. Even kijken wat er is en waar ik licht in wil hebben. Als ik dan alles op een verhoging zet, dan kan daaronder het spul staan en door de onderkant de bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

wow almightyarjen mooie opstelling, mijn dochters zijn ook onder de indruk, mis je de fietswinkel bij het busstation? Die zie ik nergens :)

vandaag zelf even de schuur ingedoken met een adapter die ik in kan stellen om de electronica in build 6440 te testen. En walla na zoveel jaren doen de lampjes en de sirene het nog steeds. Zit alleen oxide op de 9V aansluitingen maar dat is weg te schuren.

zo piraten schip 6271 is ook 99,9% compleet.Mis alleen een geel 'lampje' boekje minifigs alles is er *O*

[ Voor 11% gewijzigd door mutsje op 03-05-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Vandaag nog even wat gebouwd. Ik ben bezig om mijn lego van vroeger weer allemaal op te bouwen. Ik heb een curver kist vol en ben al aardig op weg met opbouwen. Her en der mis ik toch stukjes en ook wat boekjes die ik niet meer heb.
Maar toen ik weer stopte met bouwen en aan mijn vriendin vertelde dat ik weer wat gebouwd had kreeg ik een welgemeend en niet sarcastisch "goedzo schatje". Nu nog de volgende drempel over en dat is een nieuwe doos kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Britske schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:44:
Maar toen ik weer stopte met bouwen en aan mijn vriendin vertelde dat ik weer wat gebouwd had kreeg ik een welgemeend en niet sarcastisch "goedzo schatje".
"maar je stoft de boel zelf af" >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 04-05-2015 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Afgelopen week in LegoLand Billund geweest. Leuk om al dat Lego werk te zien. Die X-Wing van +5.000.000 steentjes is behoorlijk indrukwekkend.

Kinderen hebben daarna besloten hun spaargeld wijselijk te besteden: Parisian Restaurant en Detective Office. :+

Hebben ze eindelijk uitbreiding voor de Grand Emporium en Haunted House op gebied van grote gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mutsje schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:51:
wow almightyarjen mooie opstelling, mijn dochters zijn ook onder de indruk, mis je de fietswinkel bij het busstation? Die zie ik nergens :)
Die stond op een andere plek :)
horizon1978 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:10:
Kinderen hebben daarna besloten hun spaargeld wijselijk te besteden: Parisian Restaurant en Detective Office. :+
Wow, zoveel spaargeld had ik nooit als kind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Mijn vriendin vind het geweldig, af en toe kopen we een klein doosje voor elkaar en vermaken we ons een uurtje of wat. Het is leuk naast de drukke baan en je kunt even wat anders doen :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
horizon1978 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:10:
Afgelopen week in LegoLand Billund geweest. Leuk om al dat Lego werk te zien. Die X-Wing van +5.000.000 steentjes is behoorlijk indrukwekkend.
Ook dit is indrukwekkend (niet zoveel steentjes als de X-Wing, maar toch):
geek: Lego toont Millennium Falcon van 250.000 steentjes op Star Wars-dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Net eens gekeken op bricklink naar de 6073 maar tandjes das duur. Is dat met al dat vintage lego ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^Vintage sets zijn meestal duurder dan ze destijds in de winkel waren. Heb even door de inventory van de 6073 gekeken, maar ik kon geen dure zeldzame onderdelen vinden. Bij elkaar bricklinken kan wel eens niet lonen vanwege de verzendkosten van verschillende bricklink orders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Bij bricklink stonden ze vanaf 70$ dat vind ik toch behoorlijk veel geld of heb ik het mis? zelfs vanuit NL. In de 6073 zitten inderdaad geen zeldzame onderdelen die niet meer verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
6073 heeft per toeval onlangs ook nog wat aandacht gekregen op het Jangbricks kanaal op youtube. Zo'n kanaal met veel abbonees kan misschien ook invloed hebben op de prijzen van (oude) modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
tjsah niet zo impressive als arjan, maar mijn zoontje wilde vandaag ook zijn treinbaan uitleggen.
Hij is vorige week 5 geworden en heeft toen de vrachttrein met station gekregen

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZwVVWhiVz_M]

Stad is nog kaal, maar daar wordt aan gewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 04-05-2015 20:06 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Oh dat is wel een mooie treinbaan voor een 5-jarige, leuk! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik mocht wensen dat ik zo'n baan had toen ik 5 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:17

SeatRider

Hips don't lie

harley schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:04:
tjsah niet zo impressive als arjan, maar mijn zoontje wilde vandaag ook zijn treinbaan uitleggen.
Hij is vorige week 5 geworden en heeft toen de vrachttrein met station gekregen

[video]

Stad is nog kaal, maar daar wordt aan gewerkt.
Leuk, hoe je oude en nieuwe rijbanen door elkaar gebruikt en hoe je zo naar de "maan" kunt rijden :). Dat kon in mijn stad vroeger ook gewoon - dat was handig, had je geen raket nodig!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Probeer altijd een oud en nieuw gedeelte stad te maken. Maarja dat lukt niet altijd.

De oude banen hebben meer nopjes zodat je er meer op kunt bouwen. Maar de nieuwe hebben bredere rijbanen zodat 6 studs brede auto's daar beter op passen. Dus ze hebben allebei hun voordelen.

En dat naar de maan rijden tsjah als lego nou eens normale stratenplan packs maakt want wat meer rechte of t splitsingen zou wel helpen maar altijd die onhandige combinaties :(

[ Voor 24% gewijzigd door harley op 05-05-2015 09:49 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

harley schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:47:
En dat naar de maan rijden tsjah als lego nou eens normale stratenplan packs maakt want wat meer rechte of t splitsingen zou wel helpen maar altijd die onhandige combinaties :(
Ja dat heb ik ook nooit gesnapt. De huidige set bevat een rechte en een T-splitsing. Lego zou er een extra set met twee rechten naast moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:46
Gisteren 75095 TIE Fighter™ V29 besteld, staat alleen wel in backorder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Almightyarjen, ik snap dat heel goed. Wil je rechte dan koop je toch die sets wel. economisch gezien slim. Klantvriendelijk absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik weet niet of deze link al gepost is maar hij is in ieder geval niet voor tere lego zieltjes :+

http://www.flabber.nl/art...lowmo-is-betoverend-44463

Wees gewaarschuwd, hij is heel slecht voor je lego hart.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Niet echt. Die blokjes overleven dat wel (ooit eens de Testcar 8858 van de trap af gegooid om de vering te testen :+ ) en ik heb helemaal niks met star wars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Yagermeister schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:04:
Ik weet niet of deze link al gepost is maar hij is in ieder geval niet voor tere lego zieltjes :+

http://www.flabber.nl/art...lowmo-is-betoverend-44463

Wees gewaarschuwd, hij is heel slecht voor je lego hart.
Wel cool eigenlijk, zie je gelijk welk stuk er structureel het beste voorstaat ^_^

Gelukkig gaat lego nagenoeg niet kapot en kunnen ze hem, met een uurtje of 20, weer gewoon in elkaar zetten. (na 15 uur zoeken naar alle stukjes ofc :p)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Die viel beter dan het flatgebouw van arjen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

la_fusion schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:48:
Die viel beter dan het flatgebouw van arjen :+
Shut up :+

Super gaaf gedaan. Ook met die ronddraaiende camera (zelf ook wel eens aan gedacht maar praktisch lastig uit te voeren), erg leuk! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
almightyarjen schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:26:
[...]

Wow, zoveel spaargeld had ik nooit als kind :D
Zijn allebei goed in sparen. :+ Zoontje (bijna 8) heeft nog zijn verjaardagsgeld van vorig jaar in zijn spaarpot zitten.

Nu ik nog. lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

almightyarjen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:27:
[...]

Shut up :+

Super gaaf gedaan. Ook met die ronddraaiende camera (zelf ook wel eens aan gedacht maar praktisch lastig uit te voeren), erg leuk! :Y
Hoezo lastig uit te voeren? Treinbaan in een rondje en de cam op je wagon een kwartslag draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^Ik heb geprobeerd een systeem te bouwen waarmee je een frontale crash van een paar treinen kan filmen. Dat betekent dat die treinen een aanloop nodig hebben waardoor een systeem op de grond dus niet mogelijk is. Ik heb daarom een hangend systeem gemaakt, maar ik kreeg de belichting niet goed. Met minimaal 4 lampen zou het misschien werken om elke hoek even goed te belichten, maar ik had er maar twee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dan zet je twee spiegels onder een hoek op een statief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:32
Hoewel de plannen voor het tweede project (die ik toch eerst ga doen :P) wat meer vorm krijgen, kon ik het niet laten om toch nog 2 oude sets te kopen die nog op m'n verlanglijstje stonden.

De 8366 Supersonic RC voor die vette buggy motors en een waar pareltje uit Technic's historie: de 8455 Backhoe Loader. Zal nog wel even duren voordat ze binnen zijn, maar kan niet wachten om ze te bouwen, vooral die 8455 :Y oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik ga binnenkort eens fijn bricklinken om die tekenrobot uit de jaren tachtig compleet te maken. De unit die ze aanstuurt en de 3 motoren zijn reeds getest en werken 100% *O* waar ik heel blij mee ben gezien alle verhalen die ik hier inmiddels gelezen heb over vast zittende motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 14:25
Is er een makkelijke manier om parts te bestellen via bricklink, zonder 1 voor 1 elk item in de shopping cart te zetten? Ik heb een parts list geupload naar mijn wanted list, lijkt me toch dat dat makkelijker moet kunnen?

Misschien dat ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Reinder83 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:43:
Is er een makkelijke manier om parts te bestellen via bricklink, zonder 1 voor 1 elk item in de shopping cart te zetten? Ik heb een parts list geupload naar mijn wanted list, lijkt me toch dat dat makkelijker moet kunnen?

Dat vraag ik me ook af ben nog een redelijke newbie op bricklink :) wel me eigen shop geopend lols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Wat ik doe is een winkel kiezen met de meeste parts (en met goede prijzen), dan klik ik op items in wanted list als ik in die winkel ben en klik op minimaal toevoegen.

Dus in een winkel, show items on wanted list, auto-fill cart min.

[ Voor 17% gewijzigd door Suli op 05-05-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Ook handig, laat Brickficiency de goedkoopste combinatie uitzoeken: http://www.buildingoutloud.com/brickficiency.php

[ Voor 5% gewijzigd door FireWire op 06-05-2015 00:59 ]

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
Reinder83 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:43:

Gewoon bovenin naar het tabje "Wanted" gaan en daar kies je voor "My Wanted List By Shop". Daar kan je filteren op bijvoorbeeld de shop met de "Most Unique Lots". Als je dan op de winkel klikt die het beste aansluit op jouw wantedlist, dan zie je in die shop gelijk de onderdelen die je zoekt. Na het bestelproces kan je ze makkelijk uit je Wantedlist verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 14:25
FireWire schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:59:
Ook handig, laat Brickficiency de goedkoopste combinatie uitzoeken: http://www.buildingoutloud.com/brickficiency.php
Die ga ik even proberen, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Voor de saaie woensdagwerkdag, wat leuks om te lezen:

http://www.hispabrickmaga...h-hispabrick-magazine-022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Laatst online: 14-09 20:43
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11206032_891391364236148_4791311096498615453_n.jpg?oh=3893e4254ba21967d5796b922e9675cc&oe=55E0C2AC

Gister bij mijn ouders de oude kratten met Lego erbij gepakt. Er is toch nog best veel goedgebleven na al die jaren.

Owja, en we hebben ze maar een beetje afgestoft. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door leech1984 op 06-05-2015 10:35 ]

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

rafler schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:12:
Gisteren 75095 TIE Fighter™ V29 besteld, staat alleen wel in backorder :(
Heb hem ook besteld (ook in backorder) maar bedenk me nu dat ik er eigenlijk twee moet hebben voor het mooiste plaatje aangezien ik de Tie-advanced en de X-wing ook heb..
Afbeeldingslocatie: http://www.modelermagic.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/06/16062011978-500x375.jpg

Mooie sets Leech!!!!

[ Voor 15% gewijzigd door FCC op 06-05-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

leech1984 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:34:
[afbeelding]

Gister bij mijn ouders de oude kratten met Lego erbij gepakt. Er is toch nog best veel goedgebleven na al die jaren.

Owja, en we hebben ze maar een beetje afgestoft. ;)
Grappig ik heb die ook allemaal.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

icecreamfarmer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:54:
[...]

Grappig ik heb die ook allemaal.
Zo jammer dat mijn oude Lego ooit weg is gegeven (weet niet eens meer aan wie of wat). Had niet veel maar wel leuke dingen, o.a. de 7740, een Technics heftruck en een flink spaceship. Hoop dat er nog iemand blij mee is, haha. (En ik heb de schade aardig ingehaald :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

FCC-gast schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:42:
[...]

Zo jammer dat mijn oude Lego ooit weg is gegeven (weet niet eens meer aan wie of wat). Had niet veel maar wel leuke dingen, o.a. de 7740, een Technics heftruck en een flink spaceship. Hoop dat er nog iemand blij mee is, haha. (En ik heb de schade aardig ingehaald :+ )
Oh ik heb nog wel meer. Mijn ouders hebben dat nog steeds op zolder staan. Waaronder de grote spaceshuttle, die truck met barcodes, die grote zwarte auto, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Laatst online: 14-09 20:43
icecreamfarmer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Oh ik heb nog wel meer. Mijn ouders hebben dat nog steeds op zolder staan. Waaronder de grote spaceshuttle, die truck met barcodes, die grote zwarte auto, etc.
Ben jij mij? Die dingen heb ik ook nog staan!

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Clones die tegen zichzelf lullen? Moet niet gekker worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

leech1984 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:36:
[...]

Ben jij mij? Die dingen heb ik ook nog staan!
Mijn handen jeuken omdat spul van de zolder te halen. Als kind nooit bij nagedacht maar er staat een klein fortuin aan lego op zolder.
Ik heb bijna alle grote technics pakketten van ca. 94 tot 99 (toen mocht ik naar legoland met mijn ouders, oom en broertje _/-\o_ )

Is er een website waarbij je een database van je eigen sets kunt bouwen?
Dus dat je de 8088 aan klikt van die heb ik?
You own 62 sets, 62 different.

We have piece counts for 62 of them. You own 20268 pieces.

We have retail prices for 31 of them. Their retail value is $1624.
En dat is alleen technics. Verder waarschijnlijk een aantal vergeten.

[ Voor 30% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-05-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

icecreamfarmer schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:41:
[...]
Is er een website waarbij je een database van je eigen sets kunt bouwen?
Dus dat je de 8088 aan klikt van die heb ik?

[...]

En dat is alleen technics. Verder waarschijnlijk een aantal vergeten.
Waarmee heb je dat berekend?
Lijkt me geinig om eens te doen met de lego die we hier op kantoor hebben staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
TERW_DAN schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:06:
[...]

Waarmee heb je dat berekend?
Lijkt me geinig om eens te doen met de lego die we hier op kantoor hebben staan :D
Ik gok Brickset. Daar kun je je collectie bijhouden en het totaal aantal onderdelen & minifigs zien en de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Ben inmiddels gesetteld na mijn verhuizing en heb mezelf het nieuwe pirate schip kado gedaan, vanavond weer lekker bouwen!

Afgelopen weekend bij m'n ouders alle lego opgehaald om mijn spullen eruit te halen, deze week aan het bricklinken geweest om de oude sets weer compleet te maken. Ben weer uit mijn dark 'months' :*)
Nu nog een paar mooie vritrinekasten vinden om de dedicated lego kamer in te richten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

FotW schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:23:
Ben inmiddels gesetteld na mijn verhuizing en heb mezelf het nieuwe pirate schip kado gedaan, vanavond weer lekker bouwen!

Afgelopen weekend bij m'n ouders alle lego opgehaald om mijn spullen eruit te halen, deze week aan het bricklinken geweest om de oude sets weer compleet te maken. Ben weer uit mijn dark 'months' :*)
Nu nog een paar mooie vritrinekasten vinden om de dedicated lego kamer in te richten!
Doe eens even een foto hoe die dedicated lego kamer eruit ziet, dan kunnen we je helpen met inrichten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

almightyarjen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:24:
[...]

Doe eens even een foto hoe die dedicated lego kamer eruit ziet, dan kunnen we je helpen met inrichten :P
Jij mag niet helpen, jij laat alles crashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

FCC-gast schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:07:
[...]

Jij mag niet helpen, jij laat alles crashen :+
Er moet vast nog wel een muurtje gesloopt worden voor de uitbreiding van het huidige plan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

^^^^^ wat Arjen zegt :+ ^^^^^^

[ Voor 3% gewijzigd door mutsje op 07-05-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn oudste zoontje van zeven wil graag voor zijn slaapkamer een coole poster van Lego Batman hebben. Weet iemand waar die voor niet al te veel te koop zijn?
Mijn jongste zoontje van 4 wil graag een Lego Ninjago poster

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Marktplaats ben ik bang. Wat je ook kunt doen is de Bart Smits bellen die een Lego store in store hebben. Wellicht dat die nog wat hebben liggen. Maar heel eerlijk, ik geef het weinig kans. Zal het wel in de smiezen houden voor je though, mijn lokale zelfstandige speelgoedwinkel doet veel grijze import uit DLD dus die wil nog wel eens wat hebben. Moet binnenkort toch ff die kant in dus als ik er aan denk vraag ik het wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

thanx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Amazon, eBay of Etsy al geprobeerd? Anders zelf een high res plaatje laten afdrukken?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Voor Ninjago liggen vaker van die junior press boekjes in de supermarkt. Daar zitten wel eens van die kleine posters in.
In het Ninjago reclame boekje wat nu in de winkels ligt zit ook zo'n A4 postertje.

Snel zoeken op het web:
https://www.posters.nl/lego-ninjago

En anders idd ebay of amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
in het lego clubblad zitten soms ook posters.
Zelf vind ik die posters met zo'n heel lego landschap cool.

Beetje zoals dit:Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/2008043221/-font-b-Lego-b-font-City-Door-Art-Classical-Stylish-Custom-Fashion-Tatoo-On-Wall.jpg

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
almightyarjen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:24:
[...]

Ga ik dit weekend voor je maken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Brickshop.nl heeft soms ook posters op voorraad...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Thanx heb nu een poster met het Batman logo besteld op posters.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
CAP-Team schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:28:
Thanx heb nu een poster met het Batman logo besteld op posters.nl :)
Dan ben ik net te laat, maar op Bricklink heb je ook een categorie voor posters.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

almightyarjen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:17:
[...]

Er moet vast nog wel een muurtje gesloopt worden voor de uitbreiding van het huidige plan :+
Misschien zelfs wel een vloertje doorbreken zodat ie de hoogte in kan. In dat geval mag je meedoen op voorwaarde dat je filmt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

FCC-gast schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:18:
[...]

Misschien zelfs wel een vloertje doorbreken zodat ie de hoogte in kan. In dat geval mag je meedoen op voorwaarde dat je filmt :*)
goed plan, beetje epic muziekje eronder, dan wordt het wel wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Wie heeft de 31026 + 31036 (evt gemod)? Zijn ze leuk? Haha, natuurlijk wel, maar hoe vonden jullie ze?

Moederdag komt eraan dus wordt tijd om mezelf te verwennen :D.

[ Voor 81% gewijzigd door Suli op 09-05-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb laatst de 31026 gekocht, erg leuke set! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Eergisteren de instructies voor het C Model van 42009 gekocht van MrTekneex

Erg gave build, voor mijn gevoel wel tien uur vermaak aan gehad :)

Het is net als de originele 42009 een waar bakbeest. In eerste instantie wilde ik de 8043 Motorized Excavator er op zetten, maar helaas, die is eigenlijk net iets te breed. Dus dan maar de batman auto :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jza7nb.jpg
Of zoals mijn vrouw het omschreef, zelfs Batman kan niet zonder de helden van de ANWB.

Vooral ook erg weinig onderdelen over, waarvoor chapeau!
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/4hyziu.jpg

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Sulaine schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:29:
Wie heeft de 31026 + 31036 (evt gemod)? Zijn ze leuk? Haha, natuurlijk wel, maar hoe vonden jullie ze?

Moederdag komt eraan dus wordt tijd om mezelf te verwennen :D.
De kinderen hebben de 31026, erg leuke set met best veel detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
2 nieuwe aankopen van Star Wars day (deze week in opbouw geweest)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UAlHfYXl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B65hH36l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Die Tie ziet er nog best wel erg cool uit zeg :o

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Slave 1 is ook cool. Mooi gat in het budget geslagen met die twee sets in één keer :-)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Over budgetten en gaten gesproken... ik ben aan het twijfelen om de Kwik-E-Mart aan te schaffen, omdat deze ook kan dienen als gewone modular door de minifigs te vervangen. Alleen is deze set aardig aan de prijs (220 euro), om nog maar te zwijgen van andere mogelijke aankopen die ik voorzien had de komende maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
De Star Wars serie is niet helemaal mijn smaak. Beetje te veel grijs en weinig kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Haha Britske, dat zeg je nadat je de gekleurde Slave 1 hebt gezien...
Ik snap wat je bedoelt met grijs, maar ja, het is Star Wars en de meeste ruimteschepen zijn grijs :).

Kapoen schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:33:
Over budgetten en gaten gesproken... ik ben aan het twijfelen om de Kwik-E-Mart aan te schaffen, omdat deze ook kan dienen als gewone modular door de minifigs te vervangen. Alleen is deze set aardig aan de prijs (220 euro), om nog maar te zwijgen van andere mogelijke aankopen die ik voorzien had de komende maanden...
Wil je het als modulair gebouw gebruiken? Is het niet te klein? Of ga je het aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik denk dat ie qua grootte mooi past tussen de andere modulars, dat is wat ik wou zeggen :)
Dat mag ook wel voor die prijs.

*edit* ik heb even de afmetingen bekeken en qua lengte/diepte past de kwik-e-mart zeker tussen de echte modulars. 38cm breed en 27cm diep. Ter vergelijking, de palace cinema is 25cm op 25cm, waarvan nog een groot stuk verloren gaat aan de voetpadtegels.

[ Voor 50% gewijzigd door Kapoen op 11-05-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Britske schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:57:
De Star Wars serie is niet helemaal mijn smaak. Beetje te veel grijs en weinig kleur.
Haha, ik vind de Slave-1 er juist niet bij passen omdat die té veel kleur heeft. (Erg mooie set hoor maar niet mijn ding. Tie-fighter staat in back-order)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
Die Slave past er inderdaad niet echt tussen, maar het ging me om de hele serie. Ach ja, het blijft natuurlijk smaak :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik moet toch nog maar eens een poging doen om die films te kijken, ik ken al die apparaten niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Ik dacht dat die slave ook anders moest staan maar blijkbaar kan het dus allebei :+
Pagina: 1 2 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)