Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:
  • 859.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Weemism schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:06:
Omdat ik door omstandigheden de komende tijd wat meer tijd om handen heb (en nog een berg cadeaubonnen had liggen), heb ik vandaag de knoop doorgehakt om de Porsche 911 GT3 RS te halen :) . Als kind altijd veel met technisch lego gebouwd en gespeeld, dus was het een wens om ooit nog eens een keer een echt 'serieus' model te bouwen.

[...]
Staat ook nog hoog op m'n wensenlijstje. Veel plezier!

Toch jammer, die stickers in zo'n premium set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvkesteren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:32
Ah, de porsche! Ik heb de doos sinds eind maart, toevallig begin deze week begonnen met een (klein) stukje bouwen.

D'r is een hoop gezegd over de set, maar ik heb er totnogtoe een hoop lol mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 10:22

nielsvv

100% Afol

Iemand die weet waar en wanneer de volgende opening van een officiële lego store plaats vind?

De laatste was volgens mij die in London?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

basvkesteren schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:25:
Ah, de porsche! Ik heb de doos sinds eind maart, toevallig begin deze week begonnen met een (klein) stukje bouwen.

[...]
Ben zelf nu ongeveer halverwege de instructies voor doos 1 (van 4) met dit als voorlopig resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4173/33890943244_2cf563ee95_c.jpg
Ik hoop alleen heel erg dat ik geen fouten heb gemaakt met de mechanische, bewegende onderdelen, iets waar ik waarschijnlijk pas achter ga komen als alle los van elkaar te bouwen 'modules' aan in elkaar worden geklikt en het één werkend geheel moet vormen. Als ik het geheel dan nog uit elkaar moet halen om de fout te zoeken ben ik wel het haasje.
[...]

D'r is een hoop gezegd over de set, maar ik heb er totnogtoe een hoop lol mee :)
Ik heb niet het hele topic nageplozen om eerlijk te zijn, maar er zijn kennelijk een aantal punten van kritiek? Ben ik wel benieuwd naar, ik heb zelf niet zoveel referentie om dat te toetsen bij gebrek aan ervaring met dit soort sets.
Snoz Lombardo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:05:
[...]

Toch jammer, die stickers in zo'n premium set.
Inderdaad, aan de andere kant zijn het gelukkig wel stevige stickers die niet na één aanraking met je vinger niet meer fatsoenlijk plakken, maar een gehannes blijft het wel altijd met die dingen, vooral het uitlijnen ervan.

Onderstaand nog een fotootje van de assemblagetafel gisteravond:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4190/34602016731_2229aaae54_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Weemism schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:53:
Ik heb niet het hele topic nageplozen om eerlijk te zijn, maar er zijn kennelijk een aantal punten van kritiek? Ben ik wel benieuwd naar, ik heb zelf niet zoveel referentie om dat te toetsen bij gebrek aan ervaring met dit soort sets.
google; lego porsche mod

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47
De doos is niet de norm voor Technic dozen tegenwoordig (helaas).

Zoals je chassis er nu bij ligt op de foto kan je al een hoop testen.

Wat betreft 'het haasje', google even op 'ultimate playability Porsche Eurobricks'. Topic van Didumos kan je een hoop tijd schelen later met z'n 'essential mods'. (edit: of wat dus net hierboven al staat :D)

Verder zeg ik niks, want ik heb een spreekverbod over de Porsche ;) Op het moment bezig met m'n laatste mod te fine-tunen. Dus binnenkort wellicht meer.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 18-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:25:
Zoals je chassis er nu bij ligt op de foto kan je al een hoop testen.
Inderdaad handig! Niks zo vervelend wanneer je enthousiast het hele model afbouwt en dat vervolgens de eerste test run problemen geeft. Zo heb ik nu nog twee grote modellen staan die ik weer mag gaan strippen om te achterhalen waarom hij niet (goed) doet wat hij moet doen.

M'n Volvo front loader (42030) leek het in eerste instantie perfect te doen, maar van het een op het andere moment loopt hij niet lekker wanneer ik vooruit wil rijden. Krijg nu een tikkend geluid te horen alsof een radertje klemt dan wel iets schampt in plaats van een ander radertje goed in beweging te zetten. Hij rijdt nog wel een "beetje" vooruit met het nodige geluid, maar vergeleken met het stille en soepele achteruit rijden is er plots iets niet meer in de haak.

M'n MB Arocs (42043) doet het an sich prima met alle functies, van kraanbediening tot laadbak, maar wanneer ik de (pneumatische) schakelaartjes allemaal neutraal in het midden heb staan dan ook hier wederom het tikkende geluid wat niet normaal lijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 18-05-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

Gim schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:51:
[...]

M'n MB Arocs (42043) doet het an sich prima met alle functies, van kraanbediening tot laadbak, maar wanneer ik de (pneumatische) schakelaartjes allemaal neutraal in het midden heb staan dan ook hier wederom het tikkende geluid wat niet normaal lijkt.
Dat tikkende geluid is dan wel normaal. Dan staat je compressor tegen een dichte leiding aan te pompen, daar komt dat tikken vandaan. Tijdens de slag bouwt hij druk op en heeft daardoor moeite om rond te komen. Eenmaal voorbij dit punt schiet hij dan in een keer door, dat veroorzaakt het tikken, je kan het ook wel aan de rode gear zien, welke draait als de pomp is geselecteerd.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf nog mogen 'spelen' met het origineel, omdat ik dacht dat het kritiek op bv de shifter meer aan de kant van de imitatie versie lag, maar dat bleek dus niet het geval. Moet dan eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik de imitatieversie heb gekocht (showmodel), ik blijf erbij dat zo'n bedrag voor zo'n 'afwerking' toch behoorlijk matig is, dat even naast de discussie van unieke items in deze kit zoals de nieuwe stuurinrichting.
Weemism schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:53:
Inderdaad, aan de andere kant zijn het gelukkig wel stevige stickers die niet na één aanraking met je vinger niet meer fatsoenlijk plakken, maar een gehannes blijft het wel altijd met die dingen, vooral het uitlijnen ervan.
Probleem is meer dat na een jaartje ofzo die stickers 'hard' zijn geworden en gewoon van je lego afbrokkelen. De Ferrari F1 heeft precies hetzelfde probleem (zit inmiddels bijna geen sticker meer op) en ook mijn LeMans 24h model begint nu te bladeren.

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 18-05-2017 16:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:51:
[...]

M'n Volvo front loader (42030) leek het in eerste instantie perfect te doen, maar van het een op het andere moment loopt hij niet lekker wanneer ik vooruit wil rijden. Krijg nu een tikkend geluid te horen alsof een radertje klemt dan wel iets schampt in plaats van een ander radertje goed in beweging te zetten. Hij rijdt nog wel een "beetje" vooruit met het nodige geluid, maar vergeleken met het stille en soepele achteruit rijden is er plots iets niet meer in de haak.
Kan zijn dat er door het op/in de kast zetten op den duur dingen losgaan. Dat is helaas een eigenschap van studless bouwen. Lego versterkt daarom veel in 3 dimensies, maar kan vast wat missen. Dingen gewoon weer even aan drukken en asjes soepel maken scheelt vaak al. Mijn 42009 draait ook niet meer zo soepel na een jaartje in de kast.
Naast wat Arjen zegt, loop je op die manier ook kans om je pomp te mollen. Zo heb ik eens m'n handpomp moeten fixen, omdat ik overtuigd was dat ik de goede stand had voor cylinder naar beneden 8)7

Ik dacht dat de crappy stickers vooral begin jaren 2000 was (BMW Williams F1 was de ergste). De paar setjes waarbij ik stickers plak nowadays zitten na 1-2 jaar nog steeds goed. Ymmv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
nielsvv schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:49:
Iemand die weet waar en wanneer de volgende opening van een officiële lego store plaats vind?

De laatste was volgens mij die in London?
Heb je een voorliefde voor grote mensenmassa's of zo? :)

De meest recente opening was trouwens in Melbourne Gold Coast (januari van dit jaar), maar aangezien Mad-Matt niet reed waren er geen tweakers aanwezig :'(

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52

qless

...vraag maar...

AppieNL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:45:
[...]

Ik dacht dat de crappy stickers vooral begin jaren 2000 was (BMW Williams F1 was de ergste). De paar setjes waarbij ik stickers plak nowadays zitten na 1-2 jaar nog steeds goed. Ymmv?
Ik heb hier zo'n F1 staan (HP reclame, blauw) en idd alle stickers zijn compleet kapot.

Zijn wel meer dingen die rond 2000 niet zo netjes gingen bij Lego. Bijvoorbeeld een van de HP kastelen had papieren daken!....

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

almightyarjen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:21:
We zouden eens een keer een Lego-meet moeten houden, ik zie Kapoen nog altijd als een groene kikker :P
Dat is eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee, weet je dat? :) Lijkt me toch wel eens leuk om iedereen in het echt te zien.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

qless schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Ik heb hier zo'n F1 staan (HP reclame, blauw) en idd alle stickers zijn compleet kapot.

Zijn wel meer dingen die rond 2000 niet zo netjes gingen bij Lego. Bijvoorbeeld een van de HP kastelen had papieren daken!....
In die tijd waren er ook wel een stuk minder soorten stukjes hoewel het idd wel minder is. Tegenwoordig lijkt elke set weer nieuwe onderdelen te hebben.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ElectricHead schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:37:
[...]

Dat is eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee, weet je dat? :) Lijkt me toch wel eens leuk om iedereen in het echt te zien.
ietsjes eerder moeten doen; dit weekend lego meet in gorichem

maar goed; later in jaar vast wel andere beurs/event

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Zeehond schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:00:
[...]

In die tijd waren er ook wel een stuk minder soorten stukjes hoewel het idd wel minder is. Tegenwoordig lijkt elke set weer nieuwe onderdelen te hebben.
Elk jaar komen er nieuwe sets uit en in de basis hebben de meeste daarvan wel een nieuw onderdeel voor dat jaar in die set zitten. Sommige onderdelen worden gemaakt voor 1 serie (Nexo Knight schildje bijvoorbeeld) en vervolgens gebruikt bij bijv. de Brickbank (waar mensen die niet verder kijken dan modulars vervolgens zeggen: moest daar nou echt een nieuw onderdeel voor dat vloertje?!)

Als er namelijk jaren geen nieuwe onderdeeltjes komen, dan kan men op den duur gewoon alles bouwen van bestaande onderdelen die ze al hebben en dan verkoopt Lego helemaal niks (AFOL MOCs kan Lego niet van leven). Dan worden er ook geen nieuwe sets opgekocht voor bricklink en niks uit de PaB.

Dat gezegd hebbende, Lego is ook de verkeerde kant op gegaan rond 2000 waarbij er voor elke scheet een nieuw onderdeel kwam. Toen hadden ze geloof ik 7000 soorten onderdelen in de portfolio. Dat is ook weer niet goed, want dat werkt weer demotiverend voor de klant (paar missende onderdelen bestellen is immers minder erg dan 80% van een set). Ik vind (nog) niet dat Lego die kant op gaat van rond 2000, ze hebben een redelijk sweetspot gevonden, niet teveel nieuwe dingen maar ook niet te weinig. Ik geloof dat de huidige part portfolio rond de 3500-4000 ligt (staat me iig bij dat ze het rond 2003 hebben terug gesnoeid tot 3000 soorten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Omdat het weer bijna Kerstmis is, hier een mogelijke freebie die we tijdens het eindejaar kunnen verwachten. Ik heb deze conclusie gestolen van bouwsteentjes.info en brickset.com waar men stelt dat het limited edition zegel op deze foto gelijkaardig is aan de gratis Kerstsets van vorige jaren.Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/05/IMG_20170519_062433.jpg

*edit* omdat de andere twee 'polybags' bijna zeker naar de Benelux komen heb ik die in het aanbiedingen topic geplaatst.

[ Voor 46% gewijzigd door Kapoen op 19-05-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

AppieNL schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:43:
[...]

Elk jaar komen er nieuwe sets uit en in de basis hebben de meeste daarvan wel een nieuw onderdeel voor dat jaar in die set zitten. Sommige onderdelen worden gemaakt voor 1 serie (Nexo Knight schildje bijvoorbeeld) en vervolgens gebruikt bij bijv. de Brickbank (waar mensen die niet verder kijken dan modulars vervolgens zeggen: moest daar nou echt een nieuw onderdeel voor dat vloertje?!)

Als er namelijk jaren geen nieuwe onderdeeltjes komen, dan kan men op den duur gewoon alles bouwen van bestaande onderdelen die ze al hebben en dan verkoopt Lego helemaal niks (AFOL MOCs kan Lego niet van leven). Dan worden er ook geen nieuwe sets opgekocht voor bricklink en niks uit de PaB.

Dat gezegd hebbende, Lego is ook de verkeerde kant op gegaan rond 2000 waarbij er voor elke scheet een nieuw onderdeel kwam. Toen hadden ze geloof ik 7000 soorten onderdelen in de portfolio. Dat is ook weer niet goed, want dat werkt weer demotiverend voor de klant (paar missende onderdelen bestellen is immers minder erg dan 80% van een set). Ik vind (nog) niet dat Lego die kant op gaat van rond 2000, ze hebben een redelijk sweetspot gevonden, niet teveel nieuwe dingen maar ook niet te weinig. Ik geloof dat de huidige part portfolio rond de 3500-4000 ligt (staat me iig bij dat ze het rond 2003 hebben terug gesnoeid tot 3000 soorten).
Het is ook zeker niet altijd slecht. Vaak voegt het ook wel wat toe. Dat scheeltje als vloertje van de brinkbank bijv. vond ik juist wel een mooi idee. Echter soms vind ik het ook gewoon een stuk minder en lijkt het wat te gemakkelijk zoals bijv. de manier waarop de achterkant van veel vrachtwagens tegenwoordig wordt gemaakt met https://brickset.com/parts/4648115/wall-1x6x3-w-studs. Ik vind het persoonlijk minder stabiel en mooi. Op zo'n moment vraag ik mijn dan wel af of dat nieuwe stukje wel echt nodig was.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dat stukje is aan 3 kanten vast te zetten dus dat valt wel mee lijkt me? En wat is het alternatief? Brick build achterkant op de vrachtwagen? Meer onderdelen en kost dus meer geld. En als dat dus bij elk vrachtwagen setje wordt gebruikt, kan het idd slimmer zijn er maar 1 specifiek onderdeel voor te maken.

Een hoop onderdelen bij Technic zijn ook gewoon samensmelting van meerdere (oude) onderdelen, daar heeft het alleen vaak ook de functie om het geheel sterker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
De Resistance X-Wing maar voorzien van "dishes" op de laserkanonnen, staat net wat beter. Tevens een standaardje gemaakt en het typeplaatje eronder:

x-wing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

AppieNL schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:19:
Dat stukje is aan 3 kanten vast te zetten dus dat valt wel mee lijkt me? En wat is het alternatief? Brick build achterkant op de vrachtwagen? Meer onderdelen en kost dus meer geld. En als dat dus bij elk vrachtwagen setje wordt gebruikt, kan het idd slimmer zijn er maar 1 specifiek onderdeel voor te maken.

Een hoop onderdelen bij Technic zijn ook gewoon samensmelting van meerdere (oude) onderdelen, daar heeft het alleen vaak ook de functie om het geheel sterker te maken.
Als ze bij die bijv. noppen aan de bovenkant hadden gedaan was ik al tevreden geweest nu blijft het dak vaak niet helemaal lekker zitten omdat hij nog alleen op de voorruit bevestigd zit. Aan de zijkant word hij niet gemaakt (tenminste nog noioit gezien gaat ook lastig denk ik) maar die word meestal gebruikt om gewoon accessoires aan vast te maken of er gaat een glad latje overheen wat ook weer een onderdeel extra is

Dit was bij een brick build achterkant geen probleem geweest. Als nieuwe onderdelen een verbetering zijn of iets toevoegen heb ik er weinig problemen mee maar soms vind ik het ook wel gewoon zonde.

De nieuwe tegeltjes bij et laatste modulaire gebouw zijn bijv. wel weer een mooie toevoeging aangezien je n u eens een ander patroon kunt leggen dan blokjes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 19-05-2017 19:30 ]

Select * from fish

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fastbjorn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-01 21:36
DikkeBMW schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:13:
Ik kwam deze laatst toevallig tegen, en wilde hem toch even met jullie delen :o
Niet mijn video uiteraard, dus alle credits voor de maker.

[video]

Dit moet wel een tweaker zijn, toch? :P Heel gaaf hoe hij die trainrails gebruikt voor dat dak.
Leuk dat je mijn filmpje hier gedeeld hebt. Hoorde zojuist van een kennis die hem hier tegen was gekomen. Gelijk maar even een account op tweaker aangemaakt. Leuk om de reacties ook te lezen.

Het station bevat inderdaad niet veel hele bijzondere bouwtechnieken. Het gaat bij dit gebouw meer om de uitstaling van het gebouw. Ik was daarover tevreden met niet al te veel decoratie. Overigens is dit mijn eerste echt grote moc. (3e moc in totaal) heb dus nog een hoop te leren en dat maakt het zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 20:40
Zeehond schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:13:
[...]

Het is ook zeker niet altijd slecht. Vaak voegt het ook wel wat toe. Dat scheeltje als vloertje van de brinkbank bijv. vond ik juist wel een mooi idee. Echter soms vind ik het ook gewoon een stuk minder en lijkt het wat te gemakkelijk zoals bijv. de manier waarop de achterkant van veel vrachtwagens tegenwoordig wordt gemaakt met https://brickset.com/parts/4648115/wall-1x6x3-w-studs. Ik vind het persoonlijk minder stabiel en mooi. Op zo'n moment vraag ik mijn dan wel af of dat nieuwe stukje wel echt nodig was.
Initieel wilde ik AppieNL's reactie quoten met als reactie dat er een mooi stukje is wat als alternatief gebruikt kan worden. (Deze in een solide kleur.)

Maar omdat ik toch al naar dat en dit stukje zat te zoeken viel mij het volgende op:
Het stukje waar je nu over klaagt heeft in de 4 jaar dat het bestaat (inmiddels 5) in het fenomenaal grote aantal van wel 13 sets gezeten (10x grijs en 3x geel.), En maar in 8 van die sets is het onderdeel als achterwand van een vrachtwagen cabine gebruikt (6x grijs, 2x geel.)

Al ben ik het volledig met je eens dat het stukje waardeloos is als achterwand voor een vrachtwagen cabine, Realiseer je echter wel dat het stukje van oorsprong als uiteinde/klep voor kiepwagens ontwikkeld is: 4204, 4434 & 60075.

Nu lijkt het erop dat Lego zelf ook wel doorheeft dat het geen lekkere achterkant voor een truck is, Maar soms moeten ze van restanten af/worden designers beloond als ze een afwijkend stukje zinvol weten toe te passen.
Helaas voor ons komt het onderdeel dit jaar toch weer 1 keer voor in de gedaante van truck cabine achterwand, Namelijk in 60169 Cargo Terminal

Moraal van dit verhaal: Voortaan klagen over een stukje wat echt zinloos en op grote schaal wordt toegepast... Zoals bijvoorbeeld de 1x2 steen... Of hopen dat ik het niet zie/geen tijd heb om te reageren. ;) :P

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Sato schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 01:57:
[...]

Initieel wilde ik AppieNL's reactie quoten met als reactie dat er een mooi stukje is wat als alternatief gebruikt kan worden. (Deze in een solide kleur.)

Maar omdat ik toch al naar dat en dit stukje zat te zoeken viel mij het volgende op:
Het stukje waar je nu over klaagt heeft in de 4 jaar dat het bestaat (inmiddels 5) in het fenomenaal grote aantal van wel 13 sets gezeten (10x grijs en 3x geel.), En maar in 8 van die sets is het onderdeel als achterwand van een vrachtwagen cabine gebruikt (6x grijs, 2x geel.)
Dat is geen verkeerde oplossing, bedankt :), Ze hebben hem ook in het oranje gebruik bij de artic sets dus er zijn meer van die krengen gebruikt helaas :P.
Al ben ik het volledig met je eens dat het stukje waardeloos is als achterwand voor een vrachtwagen cabine, Realiseer je echter wel dat het stukje van oorsprong als uiteinde/klep voor kiepwagens ontwikkeld is: 4204, 4434 & 60075.
Bedankt, was mij eigenlijk niet eerder opgevallen (heb de desbetreffende setjes niet), maar duidelijk waar hij van af komt.
Nu lijkt het erop dat Lego zelf ook wel doorheeft dat het geen lekkere achterkant voor een truck is, Maar soms moeten ze van restanten af/worden designers beloond als ze een afwijkend stukje zinvol weten toe te passen.
Helaas voor ons komt het onderdeel dit jaar toch weer 1 keer voor in de gedaante van truck cabine achterwand, Namelijk in 60169 Cargo Terminal

Moraal van dit verhaal: Voortaan klagen over een stukje wat echt zinloos en op grote schaal wordt toegepast... Zoals bijvoorbeeld de 1x2 steen... Of hopen dat ik het niet zie/geen tijd heb om te reageren. ;) :P
Ik hoop dat ze het stukje idd niet meer zo zeer als achterwand gebruiken, of aan de bovenkant gewoon ook noppen zetten zoals het stukje waar jij naar linkte. Als het dak in elk geval maar goed blijft zitten ben ik tevreden :P. maar wat is er mis met de 1x2 steen?

Gelukkig zitten ze niet in de jungle sets want daar gaan er hier mogelijk komen. Kan ik nog eens mooi een dierentuin maken met de beesten uit de jungle sets, en mijn inktvissen, haaien, ijsbeer en pinguïns :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 20-05-2017 02:28 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:31
Weemism schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:06:
Omdat ik door omstandigheden de komende tijd wat meer tijd om handen heb (en nog een berg cadeaubonnen had liggen), heb ik vandaag de knoop doorgehakt om de Porsche 911 GT3 RS te halen :) . Als kind altijd veel met technisch lego gebouwd en gespeeld, dus was het een wens om ooit nog eens een keer een echt 'serieus' model te bouwen.

De unboxing:

[afbeelding]
Omdat ik met VVV bonnen moest betalen had ik niet veel meer keus de set bij Intertoys te halen, met €310 euro helaas wel iets duurder dan bij verschillende online aanbieders die meestal tussen de €260-300 lijken te vragen, maar ach...
Supermooie set. 200€ bij amazon.co.uk!

[ Voor 5% gewijzigd door OcNewB op 20-05-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 22:18
Vraagje hier aan de echte lego kenners ;)
Als het goed is komt op 1 juni die nieuwe lego city sets uit toch? (Bushalte, jungle set etc)
Weet iemand of hij dan toevallig ook bij de intertoys op die dag in de schappen zal liggen?
Want kreeg net intertoys folder binnen en zat mooi een kortingsbon bij van 15% :D
Neem aan dat hij niet in de aanbieding topic moet aangezien het niet over een aanbieding gaat maar eerder over de vraag of hij op de release dag ook in de winkels zal liggen of alleen nog maar via S@H te koop zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:05
kokkie20 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:15:
Vraagje hier aan de echte lego kenners ;)
Als het goed is komt op 1 juni die nieuwe lego city sets uit toch? (Bushalte, jungle set etc)
Weet iemand of hij dan toevallig ook bij de intertoys op die dag in de schappen zal liggen?
Want kreeg net intertoys folder binnen en zat mooi een kortingsbon bij van 15% :D
Neem aan dat hij niet in de aanbieding topic moet aangezien het niet over een aanbieding gaat maar eerder over de vraag of hij op de release dag ook in de winkels zal liggen of alleen nog maar via S@H te koop zijn
Ik weet niet of Intertoys nieuwe sets al op 1 juni heeft. Het is wel altijd een goed idee om op brickwatch te kijken. Intertoys kan zelfs met de 15% korting duurder zijn dan andere verkopers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lego
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D5ZcaKBVkSUyKhV72vb0Xb8r/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e7rhTA567impqfk7Yr027NsR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ff456Stge9QUA6VyGJAiJleC/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TGk3I0XGkZOAZNNaUR5P2QwX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FkyXnpqE53t8G3ONaVMOpYco/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W6G0lKPaUNV9In0wKb5vShN6/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5zzc95EXT3tjGuCDuquVxRWZ/thumb.jpg

nostialgie en boekjes (terug)gevonden. piratenschip gaat m als eerste worden, alle grote (en gestoffeerde) onderdelen lijken aanwezig *O* of de 6075, was toch ook wel een favorite

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 21-05-2017 18:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
Nou ik snap inmiddels wel waarom Lego de Porsche nooit counter en crabsteering heeft gegeven, dit is mijn poging dusver:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nAey2IJqyY0]
Ik heb er dus ook wel begrip voor dat deze functie er niet in zit, maar dan nog had de achteras wel iets mogen doen bij sturen, dan maar geen switch. Ik heb de mod nog niet opgegeven, maar ik laat het wel even bezinken, want ik merk dat ik nogal tunnelvisie krijg voor deze oplossing.

Maar mijn god, wat jeukte deze set, mijn geduld werd echt op de proef gesteld in de eerste 110 pagina's van het boek waar al 5 cruciale fouten in staan die gewoon niks te zoeken hebben in een Technic set, waaronder de 4x reverse. Systeempje van Jeroen Ottens van zijn DB11 in de Porsche gezet: 1 achteruit, altijd, zelfde snelheid als gear 1. Hele mod is misschien 15 onderdelen meer.
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/af692cd6d4baebc20a7ba5fa2de3c72e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/1c18567c4c2a373b4f19c207c283b4da.jpg

Andere fouten in die eerste 110 pagina's:
- Doorschakelen van je 4 naar je 1? WTF, mod om dat te blocken kost 2 parts extra (2!!!)
- Paddle shifter werkt voor geen meter en die 8T gear met blauwe axle pin heeft er niks te zoeken, beter systeem kost zo'n 5 onderdelen extra. In plaats daarvan gebruiken we 5 onderdelen om plek te bieden aan een white clutch gear, die nooit wat te zoeken heeft in een gearbox, maar er hier in zit omdat je soms 2 versnellingen tegelijk te pakken hebt.
- Driving rings die gears vast zetten tegen liftarms (dit is gewoon een designfout van de nieuwe 16T gearbox gear, hij is dikker dan de oude gearbox gear), maar hoe komt dit de keuring door, dit zie je in 3 tellen bij het testen van dat stuk en de fix kost 4 onderdelen (2 per kant)
- Geen Ackermann, zo kneiter lui en al standaard sinds de 8865 (of zelfs de 8860), kost maar 5-10 onderdelen meer

En dan niet in de eerste 110 pagina's maar het lef van Lego om een officieel statement te maken dat gear 2 en 3 expres omgedraaid zijn, omdat er anders teveel gears draaien (terwijl bij beiden er evenveel draait).

Ik had meer plannen met deze set zoals adjustable rear wing en air intakes op basis gearbox, strak interieur (waardig voor een "premium" set). Ik wilde eigenlijk een compleet nieuw chassis bouwen, maar die motivatie was ik na de eerste 110 pagina's van het origineel al heel snel kwijt dat het alleen maar bleef bij mods.

En ja, dit is in principe mijn laatste post over de Porsche, rejoice!

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 21-05-2017 23:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^ Ik begrijp aan de ene kant je frustratie, maar stel dat Lego al die dingen er wel in had gezet: hadden ze dan veel meer sets verkocht? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:14
Mooie vergelijking tussen de oude Grand Carousel uit 2009 en de nieuwe 10257 Carousel die op 1 juni uitkomt: Pictorial Comparative: 10257 - Carousel (2017) vs 10196 - Grand Carousel (2009).

Vooral structureel gezien is de nieuwe carousel een flinke verbetering als ik dat zo lees. Kijk er naar uit om die set aan mijn collectie toe te voegen. Vind hem prachtig! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 23:32
Haay schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:18:
Mooie vergelijking tussen de oude Grand Carousel uit 2009 en de nieuwe 10257 Carousel die op 1 juni uitkomt: Pictorial Comparative: 10257 - Carousel (2017) vs 10196 - Grand Carousel (2009).

Vooral structureel gezien is de nieuwe carousel een flinke verbetering als ik dat zo lees. Kijk er naar uit om die set aan mijn collectie toe te voegen. Vind hem prachtig! :)
Vanwege de Lego VIP actie heb ik afgelopen vrijdag de carrousel reeds in ontvangst mogen nemen en alvast begonnen. Het is zekers een mooie build, waarbij de grootte mij toch wel verrast heeft. Qua technieken wellicht niet het meest spannende, maar het model verder is wel erg gaaf.

Een paar foto's:
Het resultaat nadat zakjes 1 gereed zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GX8ukjWWIIlr54oe6xwBP5up/full.jpg

Een detailaanzicht van het mechanisme wat de carrousel laat draaien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a413AfTPUGPPU9vhpvuMxQA7/full.jpg

En wanneer zakjes 3 gebouwd zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YxWPu6uwFzL9qBfvWqbdWBHr/full.jpg

Dit is een detailaanzicht van hoe de dieren aangestuurd worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1q8fDsJLpecUKCGyVjEPIiRo/full.jpg

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:51
Erg mooi model inderdaad alleen voor mij met 200 euro nog net wat te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:43

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Domme vraag: maar waarom hebben die onzichtbare onderdelen zulke mix van kleuren? Zoals in die 1e foto al dat rood en blauw en wit door elkaar heen. Je ziet er uiteindelijk niets meer van dus waarom doen ze dan niet gewoon alles in 1 kleur? (en is dat ook niet goedkoper?)

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 22-05-2017 11:02 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55

Tarin

Just plain weird.

@Angeloonie Ik denk vanwege eenvoud tijdens het bouwen. Een paar contrasterende kleuren blokjes zorgt ervoor dat 1) je ze sneller vindt in de grote hoop en 2) de plaatjes in de bouwhandleiding leesbaarder zijn.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Angeloonie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:02:
Domme vraag: maar waarom hebben die onzichtbare onderdelen zulke mix van kleuren? Zoals in die 1e foto al dat rood en blauw en wit door elkaar heen. Je ziet er uiteindelijk niets meer van dus waarom doen ze dan niet gewoon alles in 1 kleur? (en is dat ook niet goedkoper?)
Wat Tarin hierboven zegt.

Maar kan ook nog een andere reden hebben. De LEGO designers mogen maar een X-aantal verschillende blokjes in een set gebruiken. En precies dezelfde vorm maar een andere kleur geldt als twee verschillende blokjes. Wanneer een bepaald type blokje (vorm + kleur) verderop in het bouwproces gebruikt wordt dan zal dat blokje ook gebruikt worden op plekken waar die vorm nodig is maar de kleur onbelangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk ook dat het met de optimalisatie van het fabricage proces te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08
almightyarjen schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:02:
Ik denk ook dat het met de optimalisatie van het fabricage proces te maken heeft
Precies. LEGO heeft een beperkt aantal productie machines, het wisselen naar een ander te produceren kleur van een steentje is kostbaar (downtime van een productie machine ).
Het is dus voordeliger om voor niet zichtbare steentjes een kleur te gebruiken die al voor andere sets nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
almightyarjen schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:45:
^^ Ik begrijp aan de ene kant je frustratie, maar stel dat Lego al die dingen er wel in had gezet: hadden ze dan veel meer sets verkocht? ;)
Goede vraag. Vast niet, maar ik denk dan altijd aan de enige regel die Ole Kirk Christiansen hoog in het vaandel had toen hij Lego begon: kwaliteit voor alles. En deze set is gewoon geen kwaliteit, het product is rushed en slecht (technisch) afgewerkt. Ole Kirk Christiansen zou zich schamen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AppieNL schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:25:
[...]

Goede vraag. Vast niet, maar ik denk dan altijd aan de enige regel die Ole Kirk Christiansen hoog in het vaandel had toen hij Lego begon: kwaliteit voor alles. En deze set is gewoon geen kwaliteit, het product is rushed en slecht (technisch) afgewerkt. Ole Kirk Christiansen zou zich schamen hiervoor.
Er kwam na de launch van de auto al bijzonder snel behoorlijk wat commentaar op de auto, buiten dat hij aanzienlijk stuk duurder was dan z'n 'voorgangers' (want: naam Porsche), had dit wel een stukje combinatie geweest als zij iets meer aandacht er aan hadden besteed en mogelijk prijs wat omlaag.

Andere kant, ding is voor mij puur showmodel, dat die bak niet werkt lig ik amper wakker van, ik vond alleen die shifter-paddles voor het stuur gruwelijk lelijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

chrisO schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:19:
[...]

Precies. LEGO heeft een beperkt aantal productie machines, het wisselen naar een ander te produceren kleur van een steentje is kostbaar (downtime van een productie machine ).
Het is dus voordeliger om voor niet zichtbare steentjes een kleur te gebruiken die al voor andere sets nodig zijn.
Is het je al eens opgevallen dat die opvuldingen eigenlijk altijd rood, blauw of geel zijn? Oftewel, de basiskleuren van Lego. Hebben ze het meeste van, dus handig. Ook qua opvullen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
AppieNL schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:07:
Nou ik snap inmiddels wel waarom Lego de Porsche nooit counter en crabsteering heeft gegeven
Lego heeft dat niet gedaan omdat Porsche het niet wilde!
De designer van de set had het namelijk wel in eerdere versies van het model zitten, Maar Porsche keurde het af (stuuruitslag was te groot) en besloot de feature te laten vallen. (Het meesturen van het echte exemplaar is zo subtiel dat dit in Lego Technic niet na te maken is. Mede door de toleranties van de onderdelen.)

Vind het jammer dat mensen altijd maar op Lego zit te zeiken als er bij Licentie producten dingen niet goed zijn uitgevoerd, Terwijl de licentiegever er veel meer over te zeggen heeft dan de meeste mensen zich blijkbaar realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kijk, als de rest van het model technisch in orde was, wilde ik best geloven dat de designer zo'n sturende achteras erin had zitten en Porsche het afkeurde en dus er niet in kwam. Maar dat ga ik dus nooit geloven.

Dat is net zo geloofwaardig als dat de 2 en de 3 expres andersom zijn volgens officieel statement van Lego.

Dit is trouwens het eerste licensed product waar ik over klaag. Arocs, unimog, Volvo wheel loader vond ik allemaal leuk. Volvo excavator ietsje minder, maar nog niet slecht.
Er kwam na de launch van de auto al bijzonder snel behoorlijk wat commentaar op de auto
I know, ik was toen al 1 van de zeikerds :D

[ Voor 34% gewijzigd door AppieNL op 22-05-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Als de adviesprijs van de Porsche niet zo overpriced zou zijn, dan was die Porsche een verkoophit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de Porsche vind ik qua uitgave awesome.. (gezien de eerder geposte plaatjes)
maar koop hem niet omdat het model mij tegenvalt en ik niet heel veel met auto's heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:17:
Kijk, als de rest van het model technisch in orde was, wilde ik best geloven dat de designer zo'n sturende achteras erin had zitten en Porsche het afkeurde en dus er niet in kwam. Maar dat ga ik dus nooit geloven.

Dat is net zo geloofwaardig als dat de 2 en de 3 expres andersom zijn volgens officieel statement van Lego.

Dit is trouwens het eerste licensed product waar ik over klaag. Arocs, unimog, Volvo wheel loader vond ik allemaal leuk. Volvo excavator ietsje minder, maar nog niet slecht.

[...]

I know, ik was toen al 1 van de zeikerds :D
En dan is er nog de licensed Claas tractor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Hoe kon ik die vergeten! Met het meest briljante stukje Lego engineering dat ik in jaren heb gezien NB (stuurmechaniek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 20:49

GeeBee

Oddball

Juist! Ik hoor daar meer over.
Zijn daar leuke foto's / filmpjes van die stuurinrichting? Ik kan het instructieboekje doorkijken, maar dan zie je de werking nog niet.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Gim schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:49:
[...]

En dan is er nog de licensed Claas tractor :-)
Groot gelijk, deze is qua bouwen heel erg leuk om te doen en qua looks 1 van mijn mooiste sets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Laatst online: 22:41
GeeBee schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:11:
Juist! Ik hoor daar meer over.
Zijn daar leuke foto's / filmpjes van die stuurinrichting? Ik kan het instructieboekje doorkijken, maar dan zie je de werking nog niet.
Google al eens geprobeerd? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Kleine update van m'n Porsche build.

Ben nu klaar met doos 2 (van 4), maar kan me tot dusver niet helemaal vinden in de kritiek op deze set, hoewel dit er misschien ook mee te maken heeft dat ik de afgelopen 20 jaar niet meer aan Lego heb gebouwd, en m'n verwachtingen wellicht anders zijn dan bij de geroutineerde bouwers. Ik zou me er iig niet door laten afschrikken om de set te kopen, los van de drempel van de hoge prijs is hij in mijn ervaring tot dusver probleemloos te bouwen, is het een mooie set om te zien en geeft het bouwresultaat veel voldoening.

Vanwege diezelfde onervarenheid bouw ik het model voor nu trouwens ook gewoon volgens instructies en begin ik nog even niet aan mods (bedankt voor het daarop wijzen wel, ik wist niet dat dit überhaupt een ding was). Ook voor mij is het vooral een showpiece, en hoeft het technisch gezien niet persé verbeterd te worden. Heb zelf ook nog geen fouten in de instructie kunnen ontdekken tot nu toe. Voor zover ik kan beoordelen lijkt daarnaast alle mechanische functionaliteit (los van of je vindt dat deze voldoende is uitgewerkt) gewoon te werken.

Onderstaand de stand eind gisteravond, met links grofweg het resultaat uit doos 1 (chassis) en rechts die van doos 2 (carrosserie):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4196/34666130482_41269417ee_c.jpg

En twee losse shots van beide constructies:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4174/33986132124_7c88d701b6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4220/34019491163_ea27f3a1a1_c.jpg

Na beide delen te hebben samengevoegd is dit het voorlopige resultaat (met excuses voor de onscherpte, er lijkt iets aan de hand met de autofocus van m'n telefoon):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4276/33995144444_808ae832a4_c.jpg

Enige punt van kritiek is dat ik één missend onderdeel had. Dit was een staafje waar in dit geval een veerpoot mee vastgezet moest worden. De veerpoot zat echter sowieso in een draagarm geklemd dus weerhield dat me gelukkig niet om verder te kunnen met de bouw, maar een beetje frustrerend was het wel. Uiteindelijk bleek er na het voltooien van doos 1 eenzelfde soort staafje, maar dan in een andere kleur, over te zijn. Uiteindelijk deze maar gebruikt. Moet nog besluiten of ik Lego aanschrijf het juiste staafje na te sturen, maar dat hangt ook af van m'n OCD vs de moeite om dat te regelen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
quorumz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 06:50:
[...]
Groot gelijk, deze is qua bouwen heel erg leuk om te doen en qua looks 1 van mijn mooiste sets!
Met de Arocs en de Volvo Front loader en de blauwe rupsband kraan op de schappen wordt de Claas waarschijnlijk m'n volgende set. De big Bucket Wheel Excavator is wel indrukwekkend, maar de Claas en de Heavy Lift Helicopter spreken we wat meer aan.

M'n zoontje weet echter "tractor!" met zoveel overtuiging te brengen dat ik wel voor de Claas moet gaan. Hij is overigens nog te jong voor Lego, maar papa investeert wel :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 23:39
Lego Porsche crash test.. Zonde van de Lego, maar gek genoeg wel rustgevend om naar te kijken.. :)

[ Voor 48% gewijzigd door keverjeroen op 23-05-2017 11:09 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Gim schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Met de Arocs en de Volvo Front loader en de blauwe rupsband kraan op de schappen wordt de Claas waarschijnlijk m'n volgende set. De big Bucket Wheel Excavator is wel indrukwekkend, maar de Claas en de Heavy Lift Helicopter spreken we wat meer aan.

M'n zoontje weet echter "tractor!" met zoveel overtuiging te brengen dat ik wel voor de Claas moet gaan. Hij is overigens nog te jong voor Lego, maar papa investeert wel :P
Met volvo front loder had ik dan weer nix :) en de Arocs is mooi maar heb deze al en vind hem er teveel op lijken:
Afbeeldingslocatie: https://vignette4.wikia.nocookie.net/lego/images/1/1a/8258-box.jpg/revision/latest?cb=20110811203118

Dan vind ik zelf de 42009 (kraan) mooier (hoewel daar wat saaie stukken in zitten maar die zitten ook in de 42055 (graafemmergeval))Afbeeldingslocatie: https://static.intertoys.nl//BLKCAS/960x960/1054856.jpg

Aanrader om via UsedProducts eens te kijken (is gewoon nieuw), zo de Claas voor 90 euro op de kop getikt

[ Voor 3% gewijzigd door quorumz op 23-05-2017 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

keverjeroen schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:08:
Lego Porsche crash test.. Zonde van de Lego, maar gek genoeg wel rustgevend om naar te kijken.. :)

[video]
Sjeez, dat hebben ze ff professioneel aangepakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
quorumz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:13:
[...]
Met volvo front loder had ik dan weer nix :) en de Arocs is mooi maar heb deze al en vind hem er teveel op lijken:
[afbeelding]

Dan vind ik zelf de 42009 (kraan) mooier (hoewel daar wat saaie stukken in zitten maar die zitten ook in de 42055 (graafemmergeval))[afbeelding]

Aanrader om via UsedProducts eens te kijken (is gewoon nieuw), zo de Claas voor 90 euro op de kop getikt
De Arocs was de actuele set toen ik uit de Lego dark ages kwam en de Arocs en Volvo doen het goed samen qua playability en parts; de Arocs kan beladen worden en de Volvo kan laden :) Leuk voor de kiddos. De 42009 was op dat moment al wat lastiger te krijgen en er waren diverse modellen die op dat moment tegen scherpe prijzen te halen waren :) Maakt ook niet uit, genoeg leuks om uit te kiezen.

Bij UsedProducts zag ik onlangs wel de Heavy Lift Helicopter, maar hij scheelde niet zoveel met een winkelprijs op Brickwatch en... ik vroeg me af of UsedProducts ook doet verzenden (en dit goed en voordelig doet); een ritje naar een Delft of zo gaat hem niet worden ;)

Ga nu echter wel even kijken bij UsedProducts, thanks 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

[video]
De airbag werkt niet!!! :P

En waar is...
Afbeeldingslocatie: https://vignette2.wikia.nocookie.net/lego/images/1/19/DemoDummy.png

Maar het ziet wel ontzettend vet... en idd rustgevend uit 8) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:41

Goverman

not loaded

[video]
Echt vet idd! En heerlijk rustgevend...

Verder ben ik wel benieuwd of er ook LEGO onderdelen beschadigd zijn. Het zag er meer uit dat alle onderdelen van elkaar werden gescheiden, niet dat er delen zelf stuk gingen...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Goverman schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Echt vet idd! En heerlijk rustgevend...

Verder ben ik wel benieuwd of er ook LEGO onderdelen beschadigd zijn. Het zag er meer uit dat alle onderdelen van elkaar werden gescheiden, niet dat er delen zelf stuk gingen...
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niets kapot is gegaan. 45km/h is vrij hard, tel daarbij de massa van het object op, dat is vrij veel energie die vrijkomt bij zo'n klap. Het is wel duidelijk dat de kreukelzone tot aan de achterbank loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:41

Goverman

not loaded

almightyarjen schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niets kapot is gegaan. 45km/h is vrij hard, tel daarbij de massa van het object op, dat is vrij veel energie die vrijkomt bij zo'n klap. Het is wel duidelijk dat de kreukelzone tot aan de achterbank loopt :P
Hmmmm, ja, 45 km/u is best hard. Aan de andere kant gaat veel energie van de impact natuurlijk ook in het uitelkaar spatten van onderdelen zitten, waardoor de onderdelen zelf wel krassen op lopen, maar wellicht geen breuken... Dat zou wel aangeven hoe sterk LEGO blokjes op zichzelf zijn...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
De ernst van de schade doet dan wel weer ernstig vermoeden dat dit een Chinese kloon is geweest. Zie de crashtest van de Landwind. >:) >:) >:) >:)

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 20:49

GeeBee

Oddball

Monga schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Google al eens geprobeerd? ;)
Jawel, maar daar vond ik alleen een concept, niet het actuele model.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:11
Weemism schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:12:

Enige punt van kritiek is dat ik één missend onderdeel had. Dit was een staafje waar in dit geval een veerpoot mee vastgezet moest worden. De veerpoot zat echter sowieso in een draagarm geklemd dus weerhield dat me gelukkig niet om verder te kunnen met de bouw, maar een beetje frustrerend was het wel. Uiteindelijk bleek er na het voltooien van doos 1 eenzelfde soort staafje, maar dan in een andere kleur, over te zijn. Uiteindelijk deze maar gebruikt. Moet nog besluiten of ik Lego aanschrijf het juiste staafje na te sturen, maar dat hangt ook af van m'n OCD vs de moeite om dat te regelen :+ .
Weet je zeker dat je niet ergens een wisseling / foutje gemaakt hebt? Ik heb dat namelijk ook ergens gehad en je zoekt je helemaal rot naar dat 1e verkeerd gebruikte onderdeel. Sterker nog, bij de porsche is het wel erg lastig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
GeeBee schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:22:
[...]

Jawel, maar daar vond ik alleen een concept, niet het actuele model.
Google even op de Eurobricks review van Jim. Die heeft foto's hoe het in het model zit. Concept video is correct alleen in het model zit het allemaal wat meer verstevigd dan in het concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ferrox1 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:23:
[...]

Weet je zeker dat je niet ergens een wisseling / foutje gemaakt hebt? Ik heb dat namelijk ook ergens gehad en je zoekt je helemaal rot naar dat 1e verkeerd gebruikte onderdeel. Sterker nog, bij de porsche is het wel erg lastig te zien.
Kan ik niet uitsluiten inderdaad, want eens dat het wel toevallig is dat ik net één identiek stukje over hield van een andere kleur. Maar wat je zegt, het model is te complex om dat eenvoudig te achterhalen, dus ik laat het maar zo, het onderdeel is verder ook niet echt te zien tenzij je er specifiek naar zoekt.

[edit]
Doos 3 van de 4 nu trouwens ook klaar, het begint ergens op te lijken inmiddels. Behalve mogelijk het bovenstaande ben ik verder nog niet tegen bouwproblemen aangelopen. Nog één doos te gaan!

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4227/34810574656_1a7fc9fe93_c.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Weemism op 23-05-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:27
Hebben winkels als Bart Smit en intertoys meestal ook lego ideas in de verkoop?

Of kan ik volgende week de saturn v gewoon het beste via de lego shop aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 12:24
Basekid schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:45:
Hebben winkels als Bart Smit en intertoys meestal ook lego ideas in de verkoop?

Of kan ik volgende week de saturn v gewoon het beste via de lego shop aanschaffen?
Nee, die hebben dat niet. Ik denk zelfs dat de meeste lego speciaal zaken in NL dit niet hebben (denk aan Playtoday in Gouda bv.)

Volgens mij zal je voor de winkel naar de Lego Store in Antwerpen moeten rijden of één van degene in Duitsland.

M.a.w. webshop :-)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Altijd leuk om naar MOC's van anderen te struinen op het internet. ZO kwam ik deze mooie MOC tegen van een fictief historisch uitziend stationsgebouw!

'Maar' €1500 euro aan steentjes ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:57

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:36:
[...]

Dat tikkende geluid is dan wel normaal. Dan staat je compressor tegen een dichte leiding aan te pompen, daar komt dat tikken vandaan. Tijdens de slag bouwt hij druk op en heeft daardoor moeite om rond te komen. Eenmaal voorbij dit punt schiet hij dan in een keer door, dat veroorzaakt het tikken, je kan het ook wel aan de rode gear zien, welke draait als de pomp is geselecteerd.
Ik zal vandaag eens kijken wanneer hij t doet (al vanaf t begin wanneer er geen druk zou moeten zijn of niet) en hoe frequent hij tikt. Met de Volvo bleek het gisteren een kabel te zijn die soms verschoof en daarmee tegen bewegende componenten kwam; nu anders geleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55

Tarin

Just plain weird.

Heb je ze inmiddels binnen? Bij mij (dus naar Duitsland) duurde het van bestelling tot levering 6 dagen (vanuit Duitsland), 8 dagen (vanuit Nederland) en 4 dagen (vanuit Zwitserland).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik begin er ook een beetje in te komen. Ik heb geen lego steentje aangeraakt in jaren, maar ik heb ondertussen wel een leuke start van een verzameling. Ik heb echt iets met auto's qua Lego, dus als iemand nog vette wagens kent die ik zou moeten hebben, dan hoor ik het graag!

Vooralsnog is dit mijn 'verzameling':

Batman Tumbler - 76023
Mini Cooper - 10242
Ferrari F40 - 10248
Volkswagen Beetle - 10252
Volkswagen T1 Camper - 10220
Porsche 911 GT3 RS - 42056

Het is misschien geen auto, maar ik zou nog wel heel graag de Avengers Helicarrier willen hebben. Ik wil er maximaal 300 voor uitgeven, nieuw in gesealde doos. Dus als iemand nog een adresje heeft..? O-)

[ Voor 18% gewijzigd door B00st3r op 24-05-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:43

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tarin schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:48:
[...]

Heb je ze inmiddels binnen? Bij mij (dus naar Duitsland) duurde het van bestelling tot levering 6 dagen (vanuit Duitsland), 8 dagen (vanuit Nederland) en 4 dagen (vanuit Zwitserland).
2 van de 3 inmiddels wel (vorige week, 1x Hongarije, 1x Tsjechië) maar de laatste vanuit Italië is nog onderweg (pas zaterdag verstuurd, na een week).

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

B00st3r schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:27:
Ik begin er ook een beetje in te komen. Ik heb geen lego steentje aangeraakt in jaren, maar ik heb ondertussen wel een leuke start van een verzameling. Ik heb echt iets met auto's qua Lego, dus als iemand nog vette wagens kent die ik zou moeten hebben, dan hoor ik het graag!

Batman Tumbler - 76023
Mini Cooper - 10242
Ferrari F40 - 10248

Het is misschien geen auto, maar ik zou nog wel heel graag de Avengers Helicarrier willen hebben. Ik wil er maximaal 300 voor uitgeven, nieuw in gesealde doos. Dus als iemand nog een adresje heeft..? O-)
Kijk eens op Bricklink, daar staan ze (nog) wel voor die prijs. Ook een aanbieder in NL voor 299 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Kijk eens op Bricklink, daar staan ze (nog) wel voor die prijs. Ook een aanbieder in NL voor 299 Euro
Bedankt, die kende ik nog niet!

Maar ik zie geen verkoper in NL voor minder dan 390 euro. Misschien kun je me een DM sturen met de naam van de verkoper en evt een link? Thanks!

Ik weet niet wat ik fout deed, maar nu vind ik hem wel. Thanks again!

[ Voor 9% gewijzigd door B00st3r op 24-05-2017 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-06 20:44

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Batman Tumbler - 76023
Mini Cooper - 10242
Ferrari F40 - 10248

De Caterham - 21307 is een mooie toevoeging denk ik zo :)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:27
bakbakbak schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 23:58:
[...]

Nee, die hebben dat niet. Ik denk zelfs dat de meeste lego speciaal zaken in NL dit niet hebben (denk aan Playtoday in Gouda bv.)

Volgens mij zal je voor de winkel naar de Lego Store in Antwerpen moeten rijden of één van degene in Duitsland.

M.a.w. webshop :-)
oke dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Batman Tumbler - 76023
Mini Cooper - 10242
Ferrari F40 - 10248

Heb je de tumbler nog voor een mooi prijsje gevonden of toch zo'n 250-300 voor neergeteld? Vind hem wel stoer. Vroeg me alleen af of hij stuurbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Gim schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Heb je de tumbler nog voor een mooi prijsje gevonden of toch zo'n 250-300 voor neergeteld? Vind hem wel stoer. Vroeg me alleen af of hij stuurbaar is.
270 voor betaald. Ik heb geen idee of hij stuurbaar is, maar als je op YouTube kijkt kun je daar vast wel achterkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:03:
De Tumbler is geen Technic set. De wielen kunnen dus ook niet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
DikkeBMW schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:07:
[...]

De Caterham - 21307 is een mooie toevoeging denk ik zo :)
De Caterham heeft een slechte bouwkwaliteit vind ik. Dashboard zit nauwelijks vast, de achterklep zit zelfs helemaal niet vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686594

Heeft die nieuwe draaimolen eigenlijk
Ook iets van geluid zo als de grand caroussel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Anoniem: 686594 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:48:
Heeft die nieuwe draaimolen eigenlijk
Ook iets van geluid zo als de grand caroussel ?
Nee er zit geen geluid in, daar mag je zelf voor zorgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
chrisO schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:40:
[...]

De Caterham heeft een slechte bouwkwaliteit vind ik. Dashboard zit nauwelijks vast, de achterklep zit zelfs helemaal niet vast...
Gut wat een argumenten zeg :N, Je moet je twee dingen heel goed beseffen:
1: Het is een display model en 2: Het is een Ideas set.
Een model dus wat niet uitgebreid ge-playtest is door Lego omdat dit ook niet hoefde want het is bedoelt om op een plank te staan/gebouwd en bespeeld te worden door een tiener/volwassene.

Daarnaast zitten zowel het dashboard als de achterklep dusdanig vast dat ze er niet zomaar af vallen.
Al raad ik voor het dashboard uiteraard mijn eigen fix/mod aan, Want de hoek waarin die normaal staat laat een iets te grote kier tussen dashboard en motorkap openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

chrisO schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Nee er zit geen geluid in, daar mag je zelf voor zorgen :)
CD'tje van het foute uur opzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Ik ben benieuwd hoe die nieuwe draaimolen gaat lopen, mijn enthousiasme staat ongeveer op -5 op het moment. Vind het echt een set waar je de hoge prijs echt niet aan afziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Voor de SW fans, er is weer een polybag opgedoken in de serie van de kartonnen achtergrond met klikstand, zoals de huidige R3-M2 polybag actie.

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets//images/40176-1.jpg
bron

Wanneer/hoe/wat/wie/... is nog niet gekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 23:32
De Rikster schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:56:
Ik ben benieuwd hoe die nieuwe draaimolen gaat lopen, mijn enthousiasme staat ongeveer op -5 op het moment. Vind het echt een set waar je de hoge prijs echt niet aan afziet.
De carrousel loopt erg goed en soepel. Kan deze niet vergelijken met het vorige model, maar merk zo geen eigenaardige hickups of dingen die moeizaam gaan. Het muziekje ontbreekt overigens wel :P Zal ff kijken of ik morgen een filmpje kan maken.

Qua prijs valt ie overigens best mee. Bedenk wel dat je bijna 2700 parts hebt. Dat geeft een prijs per onderdeel van net iets meer dan 7,5 cent. Volgens mij vrij gemiddeld voor dit soort niet gelicenseerde sets.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Sato schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:10:
[...]

Gut wat een argumenten zeg :N, Je moet je twee dingen heel goed beseffen:
1: Het is een display model en 2: Het is een Ideas set.
Een model dus wat niet uitgebreid ge-playtest is door Lego omdat dit ook niet hoefde want het is bedoelt om op een plank te staan/gebouwd en bespeeld te worden door een tiener/volwassene.

Daarnaast zitten zowel het dashboard als de achterklep dusdanig vast dat ze er niet zomaar af vallen.
Al raad ik voor het dashboard uiteraard mijn eigen fix/mod aan, Want de hoek waarin die normaal staat laat een iets te grote kier tussen dashboard en motorkap openstaan.
Mwoah, hij mocht wel wat steviger hoor, je kan hem nauwelijks oppakken. Zie Señor Sjon in "Het Grote Lego Topic - Deel 4" en Señor Sjon in "Het Grote Lego Topic - Deel 4"

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Leut schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:42:
[...]

De carrousel loopt erg goed en soepel. Kan deze niet vergelijken met het vorige model, maar merk zo geen eigenaardige hickups of dingen die moeizaam gaan. Het muziekje ontbreekt overigens wel :P Zal ff kijken of ik morgen een filmpje kan maken.

Qua prijs valt ie overigens best mee. Bedenk wel dat je bijna 2700 parts hebt. Dat geeft een prijs per onderdeel van net iets meer dan 7,5 cent. Volgens mij vrij gemiddeld voor dit soort niet gelicenseerde sets.
Ik bedoelde meer hoe de verkoop zal gaan lopen ;) het mechanisme geloof ik wel op basis van de video's. Ik vind de set gewoon niet erg sterk voor deze prijs qua uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wie maakt deel 5, deze zit bijna aan de 10k posts. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 26-05-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Leut schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:42:
[...]

ik vind hem, tov het oude model er erg saai en
minder mooi uit zien helaas

maar 1500 euro heb ik ook niet even snel klaar liggen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zou LEGO nog zoveel oude voorraad hebben van de Mini Cooper, of toch meer een voorraad dingetje van Intertoys? Ik kwam in meerdere Intertoys filialen alleen maar de vierkante doos van de Mini Cooper tegen met de 'verkeerde' ramen. Had verwacht dat die allang uitverkocht zou zijn.
Kwam vandaag gelukkig ook de nieuwe doos tegen :-)

Heb wel t idee dat de VW beetle en camper mn favorieten blijven. Mini Cooper lijkt beter geslaagder dan de F40, maar kan me vergissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

/me -zeehond wil wel aan de slag met een nieuw topic mocht er noch niemand zich hebben aangeboden :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
Zeehond schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:50:
/me -zeehond wil wel aan de slag met een nieuw topic mocht er noch niemand zich hebben aangeboden :)
Be my guest! ik kom er in ieder geval niet aan toe snel (om een mooie nieuwe OP te maken). Ik zie dat er ook al een aantal dead-links zijn nu, dus tijd voor een nieuw topic!

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dan ga ik aan de slag :). Zal de op een vernieuwing geven.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Zag op http://www.bouwsteentjes....d-to-know-boek-opgedoken/

Nieuw legoboek ben benieuwd. Boek over allerlei legofeitjes. 240 paginas 🙂

Ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uKCcq6v.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xzl29I6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5d7SYdM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ia5UtV7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MFCcCBR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5aoigbo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/og4WXy0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rz31vqh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3KzMKzZ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o0GQlWA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iTmQQZy.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Anoniem: 49090 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:13:
Zag op http://www.bouwsteentjes....d-to-know-boek-opgedoken/

Nieuw legoboek ben benieuwd. Boek over allerlei legofeitjes. 240 paginas 🙂

Ziet er goed uit.
Bij dezelfde uitgever zijn er al twee gelijkaardige boeken verschenen:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/2/2/6/9200000041016225.jpg
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/dorling-kindersley/image/upload/c_pad,h_578,w_459/v1/DK/e4b19acec0cf489db03ea1216608ddcc/d554a827ac8b4e11bf5f7a067b31a458.jpg
Waarschijnlijk is deze nieuwe uitgave wel weer up-to-date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

S.v.p. in Het Grote Lego Topic - Deel 5 verder gaan.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
^^^

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)