Nou ik snap inmiddels wel waarom Lego de Porsche nooit counter en crabsteering heeft gegeven, dit is mijn poging dusver:
[
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nAey2IJqyY0]
Ik heb er dus ook wel begrip voor dat deze functie er niet in zit, maar dan nog had de achteras wel iets mogen doen bij sturen, dan maar geen switch. Ik heb de mod nog niet opgegeven, maar ik laat het wel even bezinken, want ik merk dat ik nogal tunnelvisie krijg voor deze oplossing.
Maar mijn god, wat jeukte deze set, mijn geduld werd echt op de proef gesteld in de eerste 110 pagina's van het boek waar al 5 cruciale fouten in staan die gewoon niks te zoeken hebben in een Technic set, waaronder de 4x reverse. Systeempje van Jeroen Ottens van zijn DB11 in de Porsche gezet: 1 achteruit, altijd, zelfde snelheid als gear 1. Hele mod is misschien 15 onderdelen meer.
Andere fouten in die eerste 110 pagina's:
- Doorschakelen van je 4 naar je 1? WTF, mod om dat te blocken kost 2 parts extra (2!!!)
- Paddle shifter werkt voor geen meter en die 8T gear met blauwe axle pin heeft er niks te zoeken, beter systeem kost zo'n 5 onderdelen extra. In plaats daarvan gebruiken we 5 onderdelen om plek te bieden aan een white clutch gear, die nooit wat te zoeken heeft in een gearbox, maar er hier in zit omdat je soms 2 versnellingen tegelijk te pakken hebt.
- Driving rings die gears vast zetten tegen liftarms (dit is gewoon een designfout van de nieuwe 16T gearbox gear, hij is dikker dan de oude gearbox gear), maar hoe komt dit de keuring door, dit zie je in 3 tellen bij het testen van dat stuk en de fix kost 4 onderdelen (2 per kant)
- Geen Ackermann, zo kneiter lui en al standaard sinds de 8865 (of zelfs de 8860), kost maar 5-10 onderdelen meer
En dan niet in de eerste 110 pagina's maar het lef van Lego om een officieel statement te maken dat gear 2 en 3 expres omgedraaid zijn, omdat er anders teveel gears draaien (terwijl bij beiden er evenveel draait).
Ik had meer plannen met deze set zoals adjustable rear wing en air intakes op basis gearbox, strak interieur (waardig voor een "premium" set). Ik wilde eigenlijk een compleet nieuw chassis bouwen, maar die motivatie was ik na de eerste 110 pagina's van het origineel al heel snel kwijt dat het alleen maar bleef bij mods.
En ja, dit is in principe mijn laatste post over de Porsche, rejoice!
[
Voor 4% gewijzigd door
AppieNL op 21-05-2017 23:12
]