Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:
  • 859.896 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43

Tarin

Just plain weird.

Gisteren voor het eerst een Bricklink-lijstje bij elkaar geklikt en besteld, is een fijn overzichtelijk systeem :). Het onhandige was alleen dat ik de boel eerst op Brickset uit had gezocht en er vervolgens achter kwam dat ze daar andere namen hebben voor de kleuren :X.

Het is maar een klein projectje, hopelijk krijg ik de blokjes een beetje snel binnen. Meteen een missend onderdeel van ons 'huis met carport' meebesteld.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 18:26
Nou, de prijzen per land voor de LEGO Ideas 21309 Apollo 11 Saturn V set zijn bekend:
Duitsland/Oostenrijk: €119,99
UK: £109.99
Frankrijk: €119,99
Ierland: €119,99
Italië: €119,99
-
Nederland/België: €129,99 (gewoon €10 duurder dan in de andere landen!) :(
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:39
Haay schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:23:
Nou, de prijzen per land voor de LEGO Ideas 21309 Apollo 11 Saturn V set zijn bekend:
-
-
Dat is toch geen verrassing. Het is in Nederland/België altijd duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-06 19:34
iemand al een keer met LEGOAIZER gewerkt? of misschien een tip voor een betere mozaïek maker?
bij legoaizer krijg ik maar een paar kleuren bij foto en zodoende lastig te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door leosand op 11-05-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Haay Niet echt een verrassing, maar Engeland is net zo duur...

Kreeg bericht dat mijn Milennium Falcon is verstuurd, maar daar staat mijn R2D2 niet meer bij. Heb ik nog kans dat ik hem aantref in de doos of is het gewoon pech gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06 21:11
Haay schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:23:
-
-
Waar heb je de prijzen vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57
pixels66 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:39:
[...]
Waar heb je de prijzen vandaan?
Die staan gewoon op de Lego site (sinds vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Eppo © schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:53:
@Haay Niet echt een verrassing, maar Engeland is net zo duur...

Kreeg bericht dat mijn Milennium Falcon is verstuurd, maar daar staat mijn R2D2 niet meer bij. Heb ik nog kans dat ik hem aantref in de doos of is het gewoon pech gehad?
Stond hij wel in het winkelwagentje erbij? Anders zou ik er niet van uitgaan, zelfde situatie was namelijk ook met de mini Volkswagen kever.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
In mijn winkelwagen zat hij er wel bij, maar in mijn mailtje dat hij is verzonden zit hij er niet bij. Ach ja, we zien het van het weekend vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-06 22:17
Eppo © schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:53:
@HaayKreeg bericht dat mijn Milennium Falcon is verstuurd, maar daar staat mijn R2D2 niet meer bij. Heb ik nog kans dat ik hem aantref in de doos of is het gewoon pech gehad?
Mijn twee AT-ST's kwamen vandaag binnen, Ook zonder R2-D2.
R2-D2 stond ook niet in de mail die ik gisteravond kreeg.

Orderstatus gisteravond al gecheckt, Toen stond R2-D2 nog op in process.
Inmiddels staat ie op in warehouse.
Ik ga er dus vanuit dat hij gewoon na-geleverd gaat worden.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Uiteindelijk heeft het dan nog lang geduurd eer ik hem aanschafte, maar hij is binnen... Ghostbusters Firehouse Headquarters (75827) 8) Behoorlijk doosje :P Nu direct nog geen tijd of plek voor om hem te bouwen, maar dat mag de pret niet drukken. Denk dat ik vooraf eerst de eerste twee films opnieuw ga kijken 8)

Ik heb in elk geval zeker geen R2-D2 erbij. Tegen de tijd dat ik beslis iets te kopen zijn ze meestal door de voorraad extra's heen :P Op marktplaats kwamen er wel al diverse voorbij.

[ Voor 23% gewijzigd door Gim op 12-05-2017 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
@Sato Ook even snel gecheckt en bij mij staat de R2D2 ook met de status 'In Warehouse'. Zouden ze echt een gratis extraatje gaan nasturen? In dat geval kudos voor Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:36

almightyarjen

When does the hurting stop?

Eppo © schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:49:
@Sato Ook even snel gecheckt en bij mij staat de R2D2 ook met de status 'In Warehouse'. Zouden ze echt een gratis extraatje gaan nasturen? In dat geval kudos voor Lego.
Dat is wel eens gebeurd in het verleden...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Laatst online: 15:33
Hier nog iemand waarbij de R2D2 als status 'in Warehouse' heeft. Hij zat wel in mijn winkelwagen bij het aanschaffen en staat ook op de bestelbevestiging.

Zal dus hard gegaan zijn die donderdag. Ik ben wel benieuwd hoeveel Millennium Falcon's ze verkocht hebben die dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

begrijp nog niet vele vna het setje/bouwdoos -> bricklink.

moet dat echt steentje voor steentje, zoeken naar shop, en dan volgend blokje?

wil 1 klein model bij elkaar sprokkelen, maar zit nu over 12 shops verdeeld (setje van 20+ blokjes)

vind maar irritant werken zo

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06 21:11
himlims_ schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:32:
begrijp nog niet vele vna het setje/bouwdoos -> bricklink.

moet dat echt steentje voor steentje, zoeken naar shop, en dan volgend blokje?

wil 1 klein model bij elkaar sprokkelen, maar zit nu over 12 shops verdeeld (setje van 20+ blokjes)

vind maar irritant werken zo
Mee eens, want je betaalt ook 12 keer service fee en verzendkosten.. Ik ben daar ook nog niet helemaal uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59
Als je eerst alle onderdelen die je wilt in een Wanted List zet, kan je daarna wat makkelijker zoeken naar de juiste shop(s). Helaas ontkom je er vaak niet aan om meerdere orders te plaatsen.

Sinds kort heeft BL een Easy Buy knop, die het nog verder zou moeten versimpelen. Zie ook hier: https://www.bricklink.com...wsview.page?msgid=1038848 (iets naar beneden scrollen, daar staat hoe het vanuit de Wanted List werkt)

[ Voor 9% gewijzigd door keverjeroen op 12-05-2017 11:37 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voor mij eerste keer, misschien dat ik het verkeerd doe. maar als ik sommige bouwwerken zie, die zelf ontworpen worden ... wil niet weten hoe ongelofelijk langzaam dat bestel proces moet zijn.

eerst 10min. zoeken naar juiste blokje (afmeting / kleur), heb je die, kom je tot conclusie dat shop te weinig voorraad heeft; weer andere shop erbij.

in prakijk is dit toch niet werkbaar

//edit; @hierboven; heb geen windows in gebruik :X

//edit; geef het op, nu ruim 3u bezig geweest voor 1 lullig modelletje, en nog niet klaar. dit loont niet tijd technisch gezien. kan dan nog beter bij lego (oid) bestellen; process gat 100x sneller. dan maar meer betalen.

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 12-05-2017 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

keverjeroen schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:36:
Als je eerst alle onderdelen die je wilt in een Wanted List zet, kan je daarna wat makkelijker zoeken naar de juiste shop(s). Helaas ontkom je er vaak niet aan om meerdere orders te plaatsen.

Sinds kort heeft BL een Easy Buy knop, die het nog verder zou moeten versimpelen. Zie ook hier: https://www.bricklink.com...wsview.page?msgid=1038848 (iets naar beneden scrollen, daar staat hoe het vanuit de Wanted List werkt)
De easy buy knop heeft ook wel zijn beperkingen zie ik. Soms is het bij zeldzame onderdelen goedkoper om ze in Duitsland te kopen, ondanks de hogere shipping costs. Ik ga daarom altijd via de wanted list naar "buy all" en probeer verschillende store filters (EU/Europe/NL) en probeer op basis daarvan te kijken of het loont om wat uit het buitenland te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik vond Bricklink best aardig werken, maar bij mij ging het om ~30 blokjes van een bestaand model die ik in andere kleuren wilde hebben. Na die op m'n wanted-list gezet te hebben bleek 1 store alles behalve 2 blokjes te hebben, dus eerst die andere twee bij een andere store besteld (plus een paar andere blokjes om aan het minimum bedrag daar te komen) en vervolgens de rest bij store 1.

Blokje voor blokje is het een hoop werk; maar als je een complete (bestaande) set wil hebben kan je volgens mij die hele set in 1 keer in je wanted list zetten (en daarna evt. heea aanpassen), of je kan een .ldrw-file uploaden zie ik nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EAtla0CnzAQIfu2AUdQWm6iH/full.png

was even frotten maar *O* stud.io werkt nu icm Linux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:16
leosand schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:08:
iemand al een keer met LEGOAIZER gewerkt? of misschien een tip voor een betere mozaïek maker?
bij legoaizer krijg ik maar een paar kleuren bij foto en zodoende lastig te zien.
Je kunt AndreaMosaic eens proberen. De software is eigenlijk gemaakt voor het maken van een fotomozaïek op basis van foto's. Maar door LEGO kleuren als invoerafbeeldingen te gebruiken krijg je een LEGO mozaïek.

https://www.instructables...-and-Video-Mosaic/#step14

DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
Eppo © schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:49:
Ik krijg net een mailtje van Lego dat ze de R2D2 verstuurd hebben. Het vreemde is wel dat ze (blijkbaar) vanochtend de Millennium Falcon verstuurd hebben en er nu de R2D2 op dezelfde dag achteraan sturen.

Anyway, props voor de service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
@kleautviool net hetzelfde mailtje gehad. Onverwachte service, maar mij hoor je niet klagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
kleautviool schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:06:
[...]

Ik krijg net een mailtje van Lego dat ze de R2D2 verstuurd hebben. Het vreemde is wel dat ze (blijkbaar) vanochtend de Millennium Falcon verstuurd hebben en er nu de R2D2 op dezelfde dag achteraan sturen.

Anyway, props voor de service!
Om de één of andere reden heb ik na het lezen van je post een beeld voor me waarbij de Millenium Falcon voorbij zoeft en R2-D2 een minuut later er achter :P

Ik heb nog lang getwijfeld om al dan niet een aankoop te doen tijdens de 'May the 4th' periode, maar ik heb de impulsaankoopjeuk gelukkig kunnen doodrelativeren. Ik ben geen SW verzamelaar, al heb ik vroeger wel enkele kleinere doosjes gekocht (vnl. battlepacks). En de 65 euro die ik moest uitgeven om de R2-D2 poly te krijgen kan ik niet grotere sets steken die ik nog veel liever wil hebben.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Een nieuwe video staat online. Deze keer een geautomatiseerde layout met 6 zijsporen waar treinen gestopt kunnen worden als ze bijvoorbeeld te dicht op elkaar komen te rijden door snelheidsverschil. Enjoy :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 20:21

bord4kop

maximaal 100KB!

fantastisch weer!

Je films worden echt steeds beter, erg leuk om naar te kijken, precies de juiste lengte.
En natuurlijk is het een prachtig staaltje engineering wat je hier laat zien! * bord4kop onder de indruk is..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Arjen, jij zou net als AppieNL een keertje moeten solliciteren bij Lego. Als treinset/elektronica ontwerper uiteraard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

bord4kop schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 08:48:
fantastisch weer!

Je films worden echt steeds beter, erg leuk om naar te kijken, precies de juiste lengte.
En natuurlijk is het een prachtig staaltje engineering wat je hier laat zien! * bord4kop onder de indruk is..
Thanks! Altijd leuk om te horen: )
Kapoen schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:57:
Arjen, jij zou net als AppieNL een keertje moeten solliciteren bij Lego. Als treinset/elektronica ontwerper uiteraard _/-\o_
Haha, ik weet alleen niet of mijn vriendin mee krijg naar Denemarken! En zoals hier wel eens eerder gezegd: als het je werk wordt, wordt het wel anders. Maar het idee spreekt me op zich wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ej, jij dacht dat je nog tijd voor je vriendin zou hebben als je de hele dag tussen de Lego mag vertoeven? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Anderen er al enthousiast over zien schrijven. Lees nu pas wat meer over de Saturn V, mooie set en wat een afmetingen. Mag ook wel want anders zien die mini figs er veel te groot uit :) 1m met 17cm diameter onderaan? 1 juni, aantrekkelijk dicht bij mn verjaardag ;)

@almightyarjen wederom een leuke video! Ik moest alleen wel van mijn dochter meesturen in de bochten met mijn smartphone. Leek zo meer een achtbaan :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Gim op 13-05-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Reinier

\o/

Gim schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:37:
Lees nu pas wat meer over de Saturn V, mooie set en wat een afmetingen. Mag ook wel want anders zien die mini figs er veel te groot uit :)
Er zitten geen minifigs bij :)
Erg coole set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb de eerste parts voor de lanceertoren voor de Saturnus V binnen. Ik hoop dat ik er wat van kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Reinier schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:07:
[...]

Erg coole set!
volgens LEGO wel:

Ook inclusief 3 astronaut-microfiguren (nieuw vanaf juni 2017).

Echt nieuw zijn die toch niet? Zitten ook bij de SHIELD hellicarrier.

Ook nog even een foto:
Afbeeldingslocatie: https://img.purch.com/w/660/aHR0cDovL3d3dy5zcGFjZS5jb20vaW1hZ2VzL2kvMDAwLzA2NS8zNDYvb3JpZ2luYWwvVE9VVC1MRUdPLU5BU0EtQXBvbGxvLVNhdHVybi1WLmpwZw==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 20:30
Minifigs zijn geen microfigs.. :)

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Reinier

\o/

Precies B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Erg coole set!
Hahaha, ok ok :) micro figs!

Kan ik naast de Saturn V wel de rocket boy minifig displayen van serie 17 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
@Reinier daar val ik als amateur LEGO bouwer toch mooi door de mand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Erg coole set!
Eigenlijk wel jammer dat er geen echte minifigs bijzitten van Armstrong, Aldrin en Collins.
Daarentegen brengt Lego wel de Women of NASA ideas set uit. Niets tegen het onderwerp van deze set, maar het lijkt me raar dat uitgerekend de allereerste mensen op de maan geen eigen minifigs krijgen...

*edit* om duidelijk te zijn, ik wilde het niet hebben over vrouwen vs mannen of positieve discriminatie. Alleen over de speciale contributies die al deze mensen hebben bijgedragen aan de ruimtevaart in het algemeen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 14-05-2017 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/F0zqNrw.jpg
Weer een nieuw speeltje voor mijn verjaardag gehad! :D

Voornamelijk voor de Power Functions parts om Wall-E te motoriseren, maar will hem sowieso even als zelfstandig model uitproberen natuurlijk :P

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Eigenlijk wel jammer dat er geen echte minifigs bijzitten van Armstrong, Aldrin en Collins.
Daarentegen brengt Lego wel de Women of NASA ideas set uit. Niets tegen het onderwerp van deze set, maar het lijkt me raar dat uitgerekend de allereerste mensen op de maan geen eigen minifigs krijgen...

*edit* om duidelijk te zijn, ik wilde het niet hebben over vrouwen vs mannen of positieve discriminatie. Alleen over de speciale contributies die al deze mensen hebben bijgedragen aan de ruimtevaart in het algemeen.
probleem is dat de schaal een beetje vreemd wordt als je er minifigs bij doet, althans, dat is denk ik de reden om er microfigs bij te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:33:
[...]

probleem is dat de schaal een beetje vreemd wordt als je er minifigs bij doet, althans, dat is denk ik de reden om er microfigs bij te doen..
Als "eerbetoon" hadden ze mini figs erbij kunnen doen met zo'n voetje waar de poppetjes naast elkaar op konden staan met naamsvermelding ;-) gewoon voor display purpose. Dan was schaal minder van belang geweest.
Maar voor bij de raket enzovoort zelf doen de micro afmetingen het idd wel beter :-) mjah, hoe dan ook staat de set op mijn wishlist!

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 14-05-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:56

QuattroNL

It is I.

Net de 75095 UCS Tie Fighter in elkaar gezet. Moest 'm gewoon hebben en wat een gaaf ding!
Dat model is juist weer veel te groot voor een minifig. Daar past bijna een Playmobiel poppetje in :9
Maarja, bigger is better he? _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 14-05-2017 19:50 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:38

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik ben geen echte lego fanaat, mijn broertje iets meer. Hij is nu met Stop Motion lego bezig. Enkele weken geleden bleek het lokale pandjeshuis Lego ingekocht te hebben uit de jaren 80. Sommige sets had hij al gedeeltelijk gebouwd, maar het meeste zat nog in tig boterkuipjes, kisten en tassen. Hij wou het eigenlijk allemaal bouwen en los verkopen, maar daar had hij de energie niet meer voor en wou alles in 1x verkopen. Ik heb samen met mijn broertje besloten om zijn collectie over te nemen voor 250 euro. Risico bestond dat alles zwaar incompleet was. Na ruim 50 uur zoeken naar de juiste steentjes en bouwen is dit het resultaat:

Compleet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vb0Erw8M0BrcHVubDGWsQs2Z/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bLO2EHJqT7EMbVZEEzlTMzaH/medium.jpg

Incompleet (meestal 1-3 missing parts per set, behalve de trein en trainwagon):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tRD4wSXS8tIOrnLmFyB7A2Ls/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RMhkLY5dSM3It5hHCbABDbWf/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0JRK8zPOnhXfo3tZKkLDwNzo/medium.jpg

Totaal ongeveer 50 sets. Helaas is veel lego aardig verkleurd, wat de waarde laat zakken. Hier en daar wat wear and tear en gebroken onderdelen. Originele 4,5v motor van de trein is defect, batterijwagon ontbreekt en nog mer onderdelen van de treinset ontbreken. Ook ontbreken hier en daar grote onderplaten. Gelukkig zijn alle boekjes aanwezig op 2 of 3 na en zijn van de grote sets vrijwel alle dozen aanwezig. Gelukkig zit er ook een werkende 12V motor met transformator bij.

Achteraf gezien valt het aantal missende onderdelen mee. Als het loont ga ik die via bricklink nabestellen (eerste keer) en gaan we enkele sets verkopen waarin we niet geïnteresseerd zijn. Ik heb van iedere set de laagste aangeboden prijs via bricklink opgezocht en kom daarmee op een theoretische verkoopwaarde van 750 euro. Geen slechte deal al vind ik zelf.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Kapoen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Dat zou ook niet helemaal juist zijn aangezien met de Saturn V veel meer missies gevlogen zijn dan enkel Apollo 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:02

GeeBee

Oddball

Maar weer wel omdat de set specifiek over de eerste maanlanding gaat.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Het is inderdaad jammer dat er geen minifigs bijzitten, die microfigs vind ik echt niet mooi. Anderzijds, minifigs zouden niet in verhouding met de raket/maandlander zijn, dus een kleine maanlander met op het oog reuze figs is natuurlijk ook niks. Liever dat ze de raket 1.5 meter hoog hadden ontworpen, zodat er Armstrong, Aldrin en Collins in minifig formaat in hadden gepast 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Rudios op 15-05-2017 10:20 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De 75144 zit ook in elkaar :) Echt een leuke build. Mijn zoontje ging helemaal los. Echt zo cool dat hij als 5 jarige al zo goed kan bouwen. Ik denk dat hij 60% gebouwd heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZX8NMaydYxM8DwSC1UfbbHC7/medium.jpg

Ben nu nog bezig met het B model van de 42039 Le mans car. Daarna de Lego kast maar weer eens updaten en andere modelletjes afbreken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Rudios schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:18:
Het is inderdaad jammer dat er geen minifigs bijzitten, die microfigs vind ik echt niet mooi. Anderzijds, minifigs zouden niet in verhouding met de raket/maandlander zijn, dus een kleine maanlander met op het oog reuze figs is natuurlijk ook niks. Liever dat ze de raket 1.5 meter hoog hadden ontworpen, zodat er Armstrong, Aldrin en Collins in minifig formaat in hadden gepast 8)
Ehh... Saturn V = 110,6m een mens 1,80m.
Een minifig = 4 cm, dus dan zou het model 2,46m worden.
Wat ook maar weer eens de awesomeness van de echte Saturn V aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
GeeBee schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:48:
[...]

Ehh... Saturn V = 110,6m een mens 1,80m.
Een minifig = 4 cm, dus dan zou het model 2,46m worden.
Wat ook maar weer eens de awesomeness van de echte Saturn V aangeeft :)
Haha, ik was benieuwd hoe lang de astronauten waren i.p.v. gewoon 'een mens', maar Armstrong en Aldrin zijn inderdaad 1.8m lang :P

2.46m, iets voor een MOC maar dan past ie niet meer in de vitrine... hmmm m'n plafond wordt misschien ook een issue :)

Maar inderdaad, hoe meer je er bij stilstaat hoe meer ie in aanzien stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
GeeBee schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:27:
Maar weer wel omdat de set specifiek over de eerste maanlanding gaat.
Dat haal ik niet uit de omschrijving van de Lego site, die heeft het duidelijk over alle bemande missies en maanlandingen en gebruikt meervoudsvormen:
3 new-for-June-2017 astronaut microfigures for role-play recreations of the Moon landings, plus a booklet about the manned Apollo missions and the fan designers of this educational and inspirational LEGO Ideas set.
Great for display and role-playing the manned Apollo Moon missions.
Includes a booklet about the manned Apollo Moon missions and the fan designers of this set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik wel :)

https://shop.lego.com/en-US/LEGO-NASA-Apollo-Saturn-V-21309
Build the first rocket to land people on the Moon!

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 15-05-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Het is dus niet specifiek ter ere van de eerste maanlanding, dat is alleen het belangrijkste wapenfeit van de Saturn V en daarom zo vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ja... OK!

Build the first rocket to land people on the Moon!
is niet hetzelfde als
Build the rocket to land the first people on the Moon!

Hoewel het er met 1969 onderdelen natuurlijk wel dik boven op ligt dat het over "de" Saturn V van 1969 gaat. :)

[ Voor 28% gewijzigd door GeeBee op 15-05-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Dan toch maar een custom mini-fig van Armstrong? ;)

https://minifigs.me/neil-armstrong-1930-2012/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat is jullie algemene ervaring met bestellen via Bricklink?

Heb vorige week wat losse stukjes besteld (stuk of 10, van 3 sellers), en heb alles direct betaald, maar alleen nog maar van 1 seller een verzendbevestiging. Sturen ze deze niet allemaal, of duurt het soms langer?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Angeloonie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:45:

Heb vorige week wat losse stukjes besteld (stuk of 10, van 3 sellers), en heb alles direct betaald, maar alleen nog maar van 1 seller een verzendbevestiging. Sturen ze deze niet allemaal, of duurt het soms langer?
het is niet als the-division dat je meteen kunt looten :+
sommige updaten status wat laat(?) bij twijfel kun je de verkoper altijd nog een bericht sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:45:

Iedere shop met een redelijke feedback komt normaal zijn verplichtingen wel na. Inderdaad gewoon even een berichtje sturen en vragen om een update.

Oja.. lees ook de store-terms even van iedere winkel. Soms hebben ze enkele dagen nodig om je bestelling te verwerken en wordt dat netjes vermeld. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door xantos op 15-05-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik bedoel meer hoe lang het bij jullie gemiddeld duurde. :P Ik heb geen vrees dat er niets verstuurd gaat worden ofzo, maar ben gewoon benieuwd of ik met 1 week of 4 weken rekening moet houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 12:42

C0nscious

Mysteryman.

Waarom heeft Armstrong een wc stortbak op zijn rug? :'(

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:19:
Ik bedoel meer hoe lang het bij jullie gemiddeld duurde. :P Ik heb geen vrees dat er niets verstuurd gaat worden ofzo, maar ben gewoon benieuwd of ik met 1 week of 4 weken rekening moet houden :P
Dat varieert per shop/land. Heb je in NL besteld? Welke shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

xantos schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:26:
[...]

Dat varieert per shop/land. Heb je in NL besteld? Welke shop?
3 verschillende shops :P
Hongarije: https://store.bricklink.com/Suresh#/shop?o={"showHomeItems":1}
Italië: https://store.bricklink.com/djpitt#/splash
Tsjechië: https://store.bricklink.com/kockabrick#/terms

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 15-05-2017 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

C0nscious schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:25:
[...]

Waarom heeft Armstrong een wc stortbak op zijn rug? :'(
Omdat de Wolowitz Zero Gravity Waste Disposal System nog niet was uitgevonden?
YouTube: The Big Bang Theory - Space Toilet Fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

geek: Tweaker bouwt 'dreamride' langs hardware met legotrein

De "concurrentie" is weer druk geweest :D Absoluut origineel, dat zeker, heel leuk gedaan! Ik ben sinds een tijdje met hem in contact om eens een keer wat te gaan samenwerken, het blijkt dat veel van zijn volgers mij niet volgen en andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 15:39
almightyarjen schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:07:

De "concurrentie" is weer druk geweest :D Absoluut origineel, dat zeker, heel leuk gedaan! Ik ben sinds een tijdje met hem in contact om eens een keer wat te gaan samenwerken, het blijkt dat veel van zijn volgers mij niet volgen en andersom :)
Alleen gebruikt hij het LEGO treintje enkel als middel om de camera te verplaatsen, verder heeft het niets te maken met LEGO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Alleen gebruikt hij het LEGO treintje enkel als middel om de camera te verplaatsen, verder heeft het niets te maken met LEGO.
Daarom alleen een linkje ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:07:

* himlims_ vind die van jou stuk leuker/interresanter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Angeloonie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:19:
Mijn bestellingen van afgelopen woensdag zijn sinds vandaag als verzonden gemarkeerd, dus ik hoop ze overmorgen in huis te hebben (uit Duitsland en Nederland).

edit:
Dinsdag 16-05: De eerste is binnen (44bricks (DE -> DE)).

edit:
Donderdag 18-05: En de rest nu ook (apple_brick (NL -> DE))

[ Voor 12% gewijzigd door Tarin op 18-05-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zou het ooit nog mogelijk zijn om set 10217-1 Diagon Alley nog voor een normaal prijsje te kunnen kopen?
(doos niet nodig, verder wel compleet)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36

Kraz

Saving the world

Mad-Matt schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:20:
Zou het ooit nog mogelijk zijn om set 10217-1 Diagon Alley nog voor een normaal prijsje te kunnen kopen?
(doos niet nodig, verder wel compleet)
Ik denk het niet. Set wordt niet meer gemaakt. Harry Potter films komen niet meer uit dus ook geen heruitgave meer oid.
Als je m écht...écht wilt zul je je portemonnee moeten trekken. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 20-06 20:13
Lego heeft voor VIP leden de draaimolen aangekondigd:
https://shop.lego.com/nl-NL/Draaimolen-10257

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Yep, die heb ik daarnet gezien in Wijnegem. Helaas niet meegenomen wegens plaatsgebrek.

Ik was er vandaag naar toe gegaan om een vroeg verjaardagscadeau te kopen ;)
In de PaB zaten redelijk wat nuttige onderdelen, waaronder twee plantenonderdelen en een hekje.
Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/medium/lego-green-plant-stalk-3741-27-996378-61.jpgAfbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PL/30176.png
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/4141607.jpg

Zat ik daar lekker te graaien en te stapelen, zet één van de medewerkers ineens een kist voor mijn neus met afgebroken display sets _/-\o_
Uit die kist heb ik een waaier aan dure onderdelen gevist: panelen, support onderdelen, Nexo Knight clear parts, bedrukte onderdelen, rare hoekplaten,... :9

Onverwacht kreeg ik aan de kassa ook nog 5 Batman CMFs cadeau en het Lego verjaardagskaartje (met de kalender voucher).
Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-birthday-card-5004931-15.jpg
*edit* de vijf figs die ik heb gekregen: Vacation Batman, Barbara Gordon, Commissioner Gordon, Red Hood en March Harriet. Niet slecht voor een onverwachte meevaller.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 17-05-2017 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:56

QuattroNL

It is I.

Je hebt je blonde haren zeker flink laten wapperen? :9

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 17-05-2017 14:13 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
QuattroNL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:12:
Je hebt je blonde haren zeker flink laten wapperen? :9
Helaas, zoveel haar heb ik niet en wat er nog overblijft is niet blond ;)

Normaal gezien steken ze die afgebroken sets ook in de PaB muur, maar door die Pick-A-Model onzin hebben ze er geen plaats meer voor. Dus lesson learned: altijd vragen wat ze in stock hebben in hun magazijn.

Die 5 fig actie is blijkbaar aan het rondgaan in andere winkels ook als ik zo eens lees. Ik heb deze actie allezinds ook aan het aanbiedingen topic toegevoegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

We zouden eens een keer een Lego-meet moeten houden, ik zie Kapoen nog altijd als een groene kikker :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb hem in Londen gezien en helaas moet ik jouw beeld bevestigen. Het was een gek gezicht. Zo'n kikkertje met rugzak om tussen al die mensen.

Maar goed, er was ook een vent met een kattenoren-koptelefoon, dus ja, Kapoen was nog niet eens het vreemdste.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Dankzij mijn 'kikker krachten' ben ik toch maar mooi aan die lange wachtrij aan de kassa ontsnapt in dat gekkenhuis daar >:)

Anyhoo, die kikker wordt morgen blijkbaar 15 jaar aangezien ik die avatar nooit gewijzigd hebt sinds mijn registratie hier.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Omdat ik door omstandigheden de komende tijd wat meer tijd om handen heb (en nog een berg cadeaubonnen had liggen), heb ik vandaag de knoop doorgehakt om de Porsche 911 GT3 RS te halen :) . Als kind altijd veel met technisch lego gebouwd en gespeeld, dus was het een wens om ooit nog eens een keer een echt 'serieus' model te bouwen.

De unboxing:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4191/34586442721_22e5f9541c_c.jpg
Omdat ik met VVV bonnen moest betalen had ik niet veel meer keus de set bij Intertoys te halen, met €310 euro helaas wel iets duurder dan bij verschillende online aanbieders die meestal tussen de €260-300 lijken te vragen, maar ach...

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4164/34586439071_d64f83a518_c.jpg
Al lang geen technisch Lego meer gekocht/gekregen, dus weet niet of dit nu de norm is, maar ik was onder de indruk van hoe fraai de set was ingepakt. Aan de binnenkant van de deksel staan afbeeldingen van de 911's door de jaren heen.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4171/34586440041_e305f6daa9_c.jpg
En toen haalde ik de bouwinstructie uit de doos, *slik*... 571 pagina's.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4194/34586441271_ba2e8dbe0f_c.jpg
En tot slot nog een overzichtje van de inhoud van de doos. En dan nu maar gaan bouwen 8) , zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Weemism schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:06:
Omdat ik door omstandigheden de komende tijd wat meer tijd om handen heb (en nog een berg cadeaubonnen had liggen), heb ik vandaag de knoop doorgehakt om de Porsche 911 GT3 RS te halen :) . Als kind altijd veel met technisch lego gebouwd en gespeeld, dus was het een wens om ooit nog eens een keer een echt 'serieus' model te bouwen.

De unboxing:

[afbeelding]
Omdat ik met VVV bonnen moest betalen had ik niet veel meer keus de set bij Intertoys te halen, met €310 euro helaas wel iets duurder dan bij verschillende online aanbieders die meestal tussen de €260-300 lijken te vragen, maar ach...

[afbeelding]
Al lang geen technisch Lego meer gekocht/gekregen, dus weet niet of dit nu de norm is, maar ik was onder de indruk van hoe fraai de set was ingepakt. Aan de binnenkant van de deksel staan afbeeldingen van de 911's door de jaren heen.

[afbeelding]
En toen haalde ik de bouwinstructie uit de doos, *slik*... 571 pagina's.

[afbeelding]
En tot slot nog een overzichtje van de inhoud van de doos. En dan nu maar gaan bouwen 8) , zin in!
Veel bouw plezier! De Porsche heeft doosjes ipv genummerde zakjes? Luxe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 08:49
Weemism schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:06:

[...]
Staat ook nog hoog op m'n wensenlijstje. Veel plezier!

Toch jammer, die stickers in zo'n premium set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvkesteren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:14
Ah, de porsche! Ik heb de doos sinds eind maart, toevallig begin deze week begonnen met een (klein) stukje bouwen.

D'r is een hoop gezegd over de set, maar ik heb er totnogtoe een hoop lol mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:47

nielsvv

100% Afol

Iemand die weet waar en wanneer de volgende opening van een officiële lego store plaats vind?

De laatste was volgens mij die in London?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

basvkesteren schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:25:
Ah, de porsche! Ik heb de doos sinds eind maart, toevallig begin deze week begonnen met een (klein) stukje bouwen.

[...]
Ben zelf nu ongeveer halverwege de instructies voor doos 1 (van 4) met dit als voorlopig resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4173/33890943244_2cf563ee95_c.jpg
Ik hoop alleen heel erg dat ik geen fouten heb gemaakt met de mechanische, bewegende onderdelen, iets waar ik waarschijnlijk pas achter ga komen als alle los van elkaar te bouwen 'modules' aan in elkaar worden geklikt en het één werkend geheel moet vormen. Als ik het geheel dan nog uit elkaar moet halen om de fout te zoeken ben ik wel het haasje.
[...]

D'r is een hoop gezegd over de set, maar ik heb er totnogtoe een hoop lol mee :)
Ik heb niet het hele topic nageplozen om eerlijk te zijn, maar er zijn kennelijk een aantal punten van kritiek? Ben ik wel benieuwd naar, ik heb zelf niet zoveel referentie om dat te toetsen bij gebrek aan ervaring met dit soort sets.
Snoz Lombardo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:05:
[...]

Toch jammer, die stickers in zo'n premium set.
Inderdaad, aan de andere kant zijn het gelukkig wel stevige stickers die niet na één aanraking met je vinger niet meer fatsoenlijk plakken, maar een gehannes blijft het wel altijd met die dingen, vooral het uitlijnen ervan.

Onderstaand nog een fotootje van de assemblagetafel gisteravond:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4190/34602016731_2229aaae54_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Weemism schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:53:
Ik heb niet het hele topic nageplozen om eerlijk te zijn, maar er zijn kennelijk een aantal punten van kritiek? Ben ik wel benieuwd naar, ik heb zelf niet zoveel referentie om dat te toetsen bij gebrek aan ervaring met dit soort sets.
google; lego porsche mod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:02
De doos is niet de norm voor Technic dozen tegenwoordig (helaas).

Zoals je chassis er nu bij ligt op de foto kan je al een hoop testen.

Wat betreft 'het haasje', google even op 'ultimate playability Porsche Eurobricks'. Topic van Didumos kan je een hoop tijd schelen later met z'n 'essential mods'. (edit: of wat dus net hierboven al staat :D)

Verder zeg ik niks, want ik heb een spreekverbod over de Porsche ;) Op het moment bezig met m'n laatste mod te fine-tunen. Dus binnenkort wellicht meer.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 18-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:25:
Zoals je chassis er nu bij ligt op de foto kan je al een hoop testen.
Inderdaad handig! Niks zo vervelend wanneer je enthousiast het hele model afbouwt en dat vervolgens de eerste test run problemen geeft. Zo heb ik nu nog twee grote modellen staan die ik weer mag gaan strippen om te achterhalen waarom hij niet (goed) doet wat hij moet doen.

M'n Volvo front loader (42030) leek het in eerste instantie perfect te doen, maar van het een op het andere moment loopt hij niet lekker wanneer ik vooruit wil rijden. Krijg nu een tikkend geluid te horen alsof een radertje klemt dan wel iets schampt in plaats van een ander radertje goed in beweging te zetten. Hij rijdt nog wel een "beetje" vooruit met het nodige geluid, maar vergeleken met het stille en soepele achteruit rijden is er plots iets niet meer in de haak.

M'n MB Arocs (42043) doet het an sich prima met alle functies, van kraanbediening tot laadbak, maar wanneer ik de (pneumatische) schakelaartjes allemaal neutraal in het midden heb staan dan ook hier wederom het tikkende geluid wat niet normaal lijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 18-05-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:51:
[...]

M'n MB Arocs (42043) doet het an sich prima met alle functies, van kraanbediening tot laadbak, maar wanneer ik de (pneumatische) schakelaartjes allemaal neutraal in het midden heb staan dan ook hier wederom het tikkende geluid wat niet normaal lijkt.
Dat tikkende geluid is dan wel normaal. Dan staat je compressor tegen een dichte leiding aan te pompen, daar komt dat tikken vandaan. Tijdens de slag bouwt hij druk op en heeft daardoor moeite om rond te komen. Eenmaal voorbij dit punt schiet hij dan in een keer door, dat veroorzaakt het tikken, je kan het ook wel aan de rode gear zien, welke draait als de pomp is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf nog mogen 'spelen' met het origineel, omdat ik dacht dat het kritiek op bv de shifter meer aan de kant van de imitatie versie lag, maar dat bleek dus niet het geval. Moet dan eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik de imitatieversie heb gekocht (showmodel), ik blijf erbij dat zo'n bedrag voor zo'n 'afwerking' toch behoorlijk matig is, dat even naast de discussie van unieke items in deze kit zoals de nieuwe stuurinrichting.
Weemism schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:53:
Inderdaad, aan de andere kant zijn het gelukkig wel stevige stickers die niet na één aanraking met je vinger niet meer fatsoenlijk plakken, maar een gehannes blijft het wel altijd met die dingen, vooral het uitlijnen ervan.
Probleem is meer dat na een jaartje ofzo die stickers 'hard' zijn geworden en gewoon van je lego afbrokkelen. De Ferrari F1 heeft precies hetzelfde probleem (zit inmiddels bijna geen sticker meer op) en ook mijn LeMans 24h model begint nu te bladeren.

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 18-05-2017 16:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:51:
[...]

M'n Volvo front loader (42030) leek het in eerste instantie perfect te doen, maar van het een op het andere moment loopt hij niet lekker wanneer ik vooruit wil rijden. Krijg nu een tikkend geluid te horen alsof een radertje klemt dan wel iets schampt in plaats van een ander radertje goed in beweging te zetten. Hij rijdt nog wel een "beetje" vooruit met het nodige geluid, maar vergeleken met het stille en soepele achteruit rijden is er plots iets niet meer in de haak.
Kan zijn dat er door het op/in de kast zetten op den duur dingen losgaan. Dat is helaas een eigenschap van studless bouwen. Lego versterkt daarom veel in 3 dimensies, maar kan vast wat missen. Dingen gewoon weer even aan drukken en asjes soepel maken scheelt vaak al. Mijn 42009 draait ook niet meer zo soepel na een jaartje in de kast.
Naast wat Arjen zegt, loop je op die manier ook kans om je pomp te mollen. Zo heb ik eens m'n handpomp moeten fixen, omdat ik overtuigd was dat ik de goede stand had voor cylinder naar beneden 8)7

Ik dacht dat de crappy stickers vooral begin jaren 2000 was (BMW Williams F1 was de ergste). De paar setjes waarbij ik stickers plak nowadays zitten na 1-2 jaar nog steeds goed. Ymmv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
nielsvv schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:49:
Iemand die weet waar en wanneer de volgende opening van een officiële lego store plaats vind?

De laatste was volgens mij die in London?
Heb je een voorliefde voor grote mensenmassa's of zo? :)

De meest recente opening was trouwens in Melbourne Gold Coast (januari van dit jaar), maar aangezien Mad-Matt niet reed waren er geen tweakers aanwezig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 23-06 10:12

qless

...vraag maar...

AppieNL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:45:
[...]

Ik dacht dat de crappy stickers vooral begin jaren 2000 was (BMW Williams F1 was de ergste). De paar setjes waarbij ik stickers plak nowadays zitten na 1-2 jaar nog steeds goed. Ymmv?
Ik heb hier zo'n F1 staan (HP reclame, blauw) en idd alle stickers zijn compleet kapot.

Zijn wel meer dingen die rond 2000 niet zo netjes gingen bij Lego. Bijvoorbeeld een van de HP kastelen had papieren daken!....

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

almightyarjen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:21:
We zouden eens een keer een Lego-meet moeten houden, ik zie Kapoen nog altijd als een groene kikker :P
Dat is eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee, weet je dat? :) Lijkt me toch wel eens leuk om iedereen in het echt te zien.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

qless schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Ik heb hier zo'n F1 staan (HP reclame, blauw) en idd alle stickers zijn compleet kapot.

Zijn wel meer dingen die rond 2000 niet zo netjes gingen bij Lego. Bijvoorbeeld een van de HP kastelen had papieren daken!....
In die tijd waren er ook wel een stuk minder soorten stukjes hoewel het idd wel minder is. Tegenwoordig lijkt elke set weer nieuwe onderdelen te hebben.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ElectricHead schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:37:
[...]

Dat is eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee, weet je dat? :) Lijkt me toch wel eens leuk om iedereen in het echt te zien.
ietsjes eerder moeten doen; dit weekend lego meet in gorichem

maar goed; later in jaar vast wel andere beurs/event

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Zeehond schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:00:
[...]

In die tijd waren er ook wel een stuk minder soorten stukjes hoewel het idd wel minder is. Tegenwoordig lijkt elke set weer nieuwe onderdelen te hebben.
Elk jaar komen er nieuwe sets uit en in de basis hebben de meeste daarvan wel een nieuw onderdeel voor dat jaar in die set zitten. Sommige onderdelen worden gemaakt voor 1 serie (Nexo Knight schildje bijvoorbeeld) en vervolgens gebruikt bij bijv. de Brickbank (waar mensen die niet verder kijken dan modulars vervolgens zeggen: moest daar nou echt een nieuw onderdeel voor dat vloertje?!)

Als er namelijk jaren geen nieuwe onderdeeltjes komen, dan kan men op den duur gewoon alles bouwen van bestaande onderdelen die ze al hebben en dan verkoopt Lego helemaal niks (AFOL MOCs kan Lego niet van leven). Dan worden er ook geen nieuwe sets opgekocht voor bricklink en niks uit de PaB.

Dat gezegd hebbende, Lego is ook de verkeerde kant op gegaan rond 2000 waarbij er voor elke scheet een nieuw onderdeel kwam. Toen hadden ze geloof ik 7000 soorten onderdelen in de portfolio. Dat is ook weer niet goed, want dat werkt weer demotiverend voor de klant (paar missende onderdelen bestellen is immers minder erg dan 80% van een set). Ik vind (nog) niet dat Lego die kant op gaat van rond 2000, ze hebben een redelijk sweetspot gevonden, niet teveel nieuwe dingen maar ook niet te weinig. Ik geloof dat de huidige part portfolio rond de 3500-4000 ligt (staat me iig bij dat ze het rond 2003 hebben terug gesnoeid tot 3000 soorten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Omdat het weer bijna Kerstmis is, hier een mogelijke freebie die we tijdens het eindejaar kunnen verwachten. Ik heb deze conclusie gestolen van bouwsteentjes.info en brickset.com waar men stelt dat het limited edition zegel op deze foto gelijkaardig is aan de gratis Kerstsets van vorige jaren.Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/05/IMG_20170519_062433.jpg

*edit* omdat de andere twee 'polybags' bijna zeker naar de Benelux komen heb ik die in het aanbiedingen topic geplaatst.

[ Voor 46% gewijzigd door Kapoen op 19-05-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

AppieNL schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:43:
[...]

Elk jaar komen er nieuwe sets uit en in de basis hebben de meeste daarvan wel een nieuw onderdeel voor dat jaar in die set zitten. Sommige onderdelen worden gemaakt voor 1 serie (Nexo Knight schildje bijvoorbeeld) en vervolgens gebruikt bij bijv. de Brickbank (waar mensen die niet verder kijken dan modulars vervolgens zeggen: moest daar nou echt een nieuw onderdeel voor dat vloertje?!)

Als er namelijk jaren geen nieuwe onderdeeltjes komen, dan kan men op den duur gewoon alles bouwen van bestaande onderdelen die ze al hebben en dan verkoopt Lego helemaal niks (AFOL MOCs kan Lego niet van leven). Dan worden er ook geen nieuwe sets opgekocht voor bricklink en niks uit de PaB.

Dat gezegd hebbende, Lego is ook de verkeerde kant op gegaan rond 2000 waarbij er voor elke scheet een nieuw onderdeel kwam. Toen hadden ze geloof ik 7000 soorten onderdelen in de portfolio. Dat is ook weer niet goed, want dat werkt weer demotiverend voor de klant (paar missende onderdelen bestellen is immers minder erg dan 80% van een set). Ik vind (nog) niet dat Lego die kant op gaat van rond 2000, ze hebben een redelijk sweetspot gevonden, niet teveel nieuwe dingen maar ook niet te weinig. Ik geloof dat de huidige part portfolio rond de 3500-4000 ligt (staat me iig bij dat ze het rond 2003 hebben terug gesnoeid tot 3000 soorten).
Het is ook zeker niet altijd slecht. Vaak voegt het ook wel wat toe. Dat scheeltje als vloertje van de brinkbank bijv. vond ik juist wel een mooi idee. Echter soms vind ik het ook gewoon een stuk minder en lijkt het wat te gemakkelijk zoals bijv. de manier waarop de achterkant van veel vrachtwagens tegenwoordig wordt gemaakt met https://brickset.com/parts/4648115/wall-1x6x3-w-studs. Ik vind het persoonlijk minder stabiel en mooi. Op zo'n moment vraag ik mijn dan wel af of dat nieuwe stukje wel echt nodig was.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dat stukje is aan 3 kanten vast te zetten dus dat valt wel mee lijkt me? En wat is het alternatief? Brick build achterkant op de vrachtwagen? Meer onderdelen en kost dus meer geld. En als dat dus bij elk vrachtwagen setje wordt gebruikt, kan het idd slimmer zijn er maar 1 specifiek onderdeel voor te maken.

Een hoop onderdelen bij Technic zijn ook gewoon samensmelting van meerdere (oude) onderdelen, daar heeft het alleen vaak ook de functie om het geheel sterker te maken.
Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)