Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.364 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-08 23:56
Renquin schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:05:
[...]

Mag ik je vragen welke planken je gebruikt waar je ze op hebt staan en of deze het gewicht goed kunnen houden?
We zoeken ook nog van dat soort planken om thuis onze modulars op uit te stallen :*)
Ziet eruit als Ikea Lack.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

J2S schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 04:15:
@Poekie Had dit al eerder willen posten, maar hier mijn verjaardagstaart van 2 jaar geleden ^^
[afbeelding]
_MG_6650 by Joost S, on Flickr

Een vriendin heeft deze voor mij gemaakt, en het was heerlijk :9

Ik vind Unikitty ook een geweldig character :)
Whoah O+ <3

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
RobbertC schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:33:
[...]

Opgebouwd zijn ze leuker :9

Voor degene die twijfelen over modulars: weet waar je aan begint want voor je het weet wil je ze allemaal :) Wat begon in [message=]2012[/message] met de Grand Emporium is sindsdien elke modular geworden die beschikbaar is (geen zin in enorme bedragen voor Café Corner & Green Grocer). Niet altijd meteen bij de release, soms ook een jaar later pas. De Brick Bank is pas van deze maand, Assembly Square komt nog wel een keertje :)

[afbeelding]

[afbeelding]

De modulars zijn in de loop der jaren minder fors geworden, maar het detail is er enorm op vooruit gegaan. Ik heb ze niet perse op volgorde van uitkomen bij elkaar gezet, maar zo komen ze het mooiste uit imho :)
Ik weet gelukkig niet waar ik aan begonnen ben met modulars. Mijn hoofd gewoon in de bricks gestoken en gaan kopen haha. Nah, allemaal wil je ze niet hebben zodra je bepaalde prijzen ziet :-)

Mooi opgesteld zo. De modulars zijn echt tof door bouw en detail. Netjes zo op die rek... Uit het directe zonlicht maar wel nog afstoffen ;-)

De brick bank oogt inderdaad wat groter hier dan hij in het echt doet. De town hall staat mooi opgesteld in het midden.

Maareuh, mis ik nou het Parijse restaurant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 15:01
Gim schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:03:
[...]

Naast de Brick Bank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Oh ja haha :-) dacht al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:00

GeeBee

Oddball

*knip* Lego =! K'Nex

[ Voor 137% gewijzigd door naitsoezn op 30-04-2017 06:40 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 23:46

sus

is druk :+

Vrijdag terug van vakantie even via Wijnechem gereden. Beter niet kunnen doen, want nu staat de 10255 (https://shop.lego.com/nl-NL/Gebouwenset-10255) in de doos hier thuis. Vorige maand heeft mijn oudste (6 jaar) de brickbank gebouwd, deze ga ik mooi zelf in elkaar zetten.

Verder nog een doos duplo en 2 kleine doosjes Lego City; kregen we de VW Beetle (40252) mee en nog een zakje met een politiesetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
sus schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:42:
Vrijdag terug van vakantie even via Wijnechem gereden. Beter niet kunnen doen, want nu staat de 10255 (https://shop.lego.com/nl-NL/Gebouwenset-10255) in de doos hier thuis. Vorige maand heeft mijn oudste (6 jaar) de brickbank gebouwd, deze ga ik mooi zelf in elkaar zetten.

Verder nog een doos duplo en 2 kleine doosjes Lego City; kregen we de VW Beetle (40252) mee en nog een zakje met een politiesetje.
Of samen bouwen :-) Hartstikke leuk. Althans als iedereen het niet snel wil afraffelen maar ook geniet van wat langzaam ontstaat.

Bij Continium in Limburg verkochten ze overigens ook LEGO met BTW korting. Hiermee de 10252 VW Kever gekocht voor circa 86 euro, toch mooi meegenomen. Ze gaven alleen op de modulars en kwik e-mart geen korting.

Alleen jammer dat ik nog geen 40252 mini kever heb. Iemand die er twee heeft? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 30-04-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 23-08 23:46

sus

is druk :+

Deze ga ik weer lekker zelf bouwen, elke avond een paar pagina's; dan ben ik zo een week verder.

De kleine heeft z'n zinnen gezet op die bouwplaats uit de Idea's.

En vrouwlief vindt ineens de mini, vw bus en de beetle wel leuk om neer te zetten :)

[ Voor 21% gewijzigd door sus op 30-04-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
sus schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:26:
Deze ga ik weer lekker zelf bouwen, elke avond een paar pagina's; dan ben ik zo een week verder.

De kleine heeft z'n zinnen gezet op die bouwplaats uit de Idea's.

En vrouwlief vindt ineens de mini, vw bus en de beetle wel leuk om neer te zetten :)
Kan ze gelijk een aanhanger nog erbij doen. Ziet leuk uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 15:11
Zeehond schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:13:
[...]

Op zoch zitten er wel een paar mooie technieken in de brickbank maar er zijn wel mooiere gebouwen. Vaak zijn hoek gebouwen wel veel herhalend werk wat het bouwen minder maakt vind ik oerdoonlijk. Gebouwen als het restaurant of het detective kantoor vind ik dan ook over het algemeen leuker.
Ik vind het detective bureau 1 van de leukere tot nu toe :)
Het zijn inderdaad Ikea Lack planken. Maar pas wel op, toen ik de eerste 3 gebouwen er op zette en aan elkaar klikte (met de technic pinnetjes) deed ik dat met iets te veel kracht en kwam heel de plank van de muur. 3 gebouwen opnieuw moeten opbouwen :X
Gim schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:03:
[...]

Ik weet gelukkig niet waar ik aan begonnen ben met modulars. Mijn hoofd gewoon in de bricks gestoken en gaan kopen haha. Nah, allemaal wil je ze niet hebben zodra je bepaalde prijzen ziet :-)

Mooi opgesteld zo. De modulars zijn echt tof door bouw en detail. Netjes zo op die rek... Uit het directe zonlicht maar wel nog afstoffen ;-)

De brick bank oogt inderdaad wat groter hier dan hij in het echt doet. De town hall staat mooi opgesteld in het midden.

Het Parijse restaurant zit er zoals Snoz Lombardo zegt wel bij :) De Town Hall kreeg veel negatieve kritiek maar ik vind 'm juist mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
ik zie vandaag geen artikel aan -40% staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08
Powerray2 schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:05:
Kijk je bij de Star Wars sets? Alleen in die lijn zijn er de komende dagen kortingen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RobbertC schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:03:
[...]

Het Parijse restaurant zit er zoals Snoz Lombardo zegt wel bij :) De Town Hall kreeg veel negatieve kritiek maar ik vind 'm juist mooi!
Veel negatieve kritiek? Omdat ie te snel met pensioen ging? Wat kariger qua interieur en achterkant bij lift was wat minder vanwege een of andere gap of zo? Verder een mooie set met veel stenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
De Scarif Stormtrooper is nu met 40%

https://shop.lego.com/nl-NL/Scarif-Stormtrooper-75523

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:59
Zoals bakbakbak al meldde is vandaag de Scarif Stormtrooper de 40% korting set. Maar daar kijk je snel overheen. ;)
Morgen (1 mei) is het de beurt aan de AT-ST set. Gaat dan van €55 naar €33. Dus als je er 2 van bestelt kom je op €66 uit en zit je mooi net boven de €65 grens van gratis verzending. En krijg je er ook nog zo'n mooie R2-D2 polybag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 15:11
Gim schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:25:
[...]

Veel negatieve kritiek? Omdat ie te snel met pensioen ging? Wat kariger qua interieur en achterkant bij lift was wat minder vanwege een of andere gap of zo? Verder een mooie set met veel stenen :-)
Ik kan me herinneren dat toen Town Hall uitkwam er veel negatieve reacties waren (niet perse op dit forum overigens). Vooral omdat die buiten de toon viel qua grootte. Is zoals je zegt ook snel uit de handel genomen, vast niet omdat iedereen het een geweldig model vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
Zo, net al mijn airport monorails + trein verkocht voor 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Basekid schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:14:
Zo, net al mijn airport monorails + trein verkocht voor 450 euro.
Ik heb werkelijk waar geen idee, is dit veel voor dit of had je ergens meer verwacht? Sealed of used?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RobbertC schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:27:
[...]

Ik kan me herinneren dat toen Town Hall uitkwam er veel negatieve reacties waren (niet perse op dit forum overigens). Vooral omdat die buiten de toon viel qua grootte. Is zoals je zegt ook snel uit de handel genomen, vast niet omdat iedereen het een geweldig model vind :)
Het zal deels ook de hogere prijs zijn geweest ofschoon je er veel meer stenen voor terugkreeg. Ik heb na het lezen van je post zitten zoeken naar andere threads; ook redelijk wat threads die vooral bezig zijn met 'investering' en 'opbrengst' en slechts gering in gaan op de set zelf.

Ook wel leuk dat je een set hebt waar een aanzoek wordt gedaan (PR) en vervolgens de set TH waar men daadwerkelijk trouwt. Heb overigens niet gekeken of het hetzelfde koppeltje betreft :P

Er waren overigens diverse mensen die hem gingen combineren met de DeLorean van Back to the Future; bliksemvanger bovenop en klaar 8)

Dat met die grootte dat klopt wel. Hij valt een beetje uit de toon. Ik vind het dan wel goed dat hij bovenstaand in het midden geplaatst is want hij komt wel beter tot zijn recht als center piece. Echter, hij komt eigenlijk nog beter tot zijn recht wanneer hij los staat. Ik kwam de volgende lay-out tegen. De grootte is hier meer dan prima. Alleen heb ik de ruimte niet om het zo neer te zetten haha :P

Afbeeldingslocatie: https://us.v-cdn.net/5015319/uploads/FileUpload/86/7b6255d2308a0c20cfca9b22bb639b.jpg
bron: http://bricksetforum.com/...grand-emporium-retired/p7

[ Voor 26% gewijzigd door Gim op 01-05-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 11:14
Vorige week in LEGOLand billund geweest. Het was niet echt warm (lees: koud en af en toe een drupje regen), maar daardoor waren de wachttijden bij de attracties kort (bijna geen rijen). De kinderen (4 en 6) vonden het echt fantastisch.

Miniland was erg mooi om te zien, alleen jammer dat alles gebouwd was dmv ouderwets steentjes stapelen, zelfs de nieuwe bouwwerken van 2017 (enkele skyscrapers waaronder Burj Khalifa) waren op die manier gebouwd...zucht SNOT.
Het deed overigens af en toe wel een beetje pijn om al die verkleurde en soms zelfs erg vieze LEGO steentjes te zien.

Wat betreft het kopen van LEGO, op een paar exclusieve sets na, hoef je daar niets te kopen alles is duurder (zoals al door andere gezegd was), zelfs de pick-a-brick wall is (te) duur, omdat ze afrekenen per 100gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
Gim schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:26:
[...]

Ik heb werkelijk waar geen idee, is dit veel voor dit of had je ergens meer verwacht? Sealed of used?
Ik vind het nogal veel. Used en is dus alleen de rails (wel met extra stukken zoals wissels) + trein en wat meuk zoals poppetjes en het grote station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:54:
Wat betreft het kopen van LEGO, op een paar exclusieve sets na, hoef je daar niets te kopen alles is duurder (zoals al door andere gezegd was), zelfs de pick-a-brick wall is (te) duur, omdat ze afrekenen per 100gram.
Wegen ze de potten af die je neemt? 8)7 Hopelijk geen trend die overwaait naar de andere Lego stores, want indien er nuttige elementen in de PaB muur zitten is deze goedkoper dan de online variant en misschien ook bricklink/brickowl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:51:
[...]

Wegen ze de potten af die je neemt? 8)7 Hopelijk geen trend die overwaait naar de andere Lego stores, want indien er nuttige elementen in de PaB muur zitten is deze goedkoper dan de online variant en misschien ook bricklink/brickowl.
Nee, dit is enkel voor LEGOLand parken, misschien zelfs enkel voor LEGOLand Billund (Die LEGOStores zijn volgens mij eigendom van het park en niet van LEGO zelf).
Steentjes gaan in een zakje, dat je bij de PaB wall zelf kan wegen ter prijs indicatie.

De PaB wall daar was well een tegenvaller. Ik wist van de prijs/gram daar, maar dat het zoveel duurder was :| en er lagen zoveel mooie glimmende LBG 2x2 tiles...

[ Voor 12% gewijzigd door chrisO op 01-05-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:55:
[...]
De PaB wall daar was well een tegenvaller. Ik wist van de prijs/gram daar, maar dat het zoveel duurder was :| en er lagen zoveel mooie glimmende LBG 2x2 tiles...
Ik heb een paar weken geleden in Wijnegem nog een hoop lichtgrijze tegels gekocht, maar ik weet niet zeker of die ook LBG zijn. De tegels die ik kocht staan op de screenshot hieronder, derde rij van beneden te beginnen (magazijn stock).

Afbeeldingslocatie: http://www.lcc.builders/wp-content/uploads/2015/12/PAB-Wijnegem-5-april-2017-2.jpg
Deze screenshot is overigens niet helemaal accuraat, ik heb in hun magazijn stock ook nog 1x6 bricks (knalgeel) gezien en nog een paar andere elementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:38:
[...]

Ik heb een paar weken geleden in Wijnegem nog een hoop lichtgrijze tegels gekocht, maar ik weet niet zeker of die ook LBG zijn. De tegels die ik kocht staan op de screenshot hieronder, derde rij van beneden te beginnen (magazijn stock).

[..]
Die lichtgrijze tegels zijn LBG ( Light Bluish Gray). Het originele lichtgrijze wordt al jaren niet meer gemaakt :)

Hoeveel gaan er daarvan in zo een beker en wat is de prijs van zo een beker?

[ Voor 7% gewijzigd door chrisO op 01-05-2017 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Misschien kan je hier kijken of er een winkel in je buurt deze tegels in stock heeft:LCC PaB muren.

Overigens had ik wel dolle pret na mijn aankopen in Wijnegem met het lospeuteren van die grote groene platen |:( Efficiënt stapelen en klikken in de winkel vertaalt zich in brick separator geweld thuis >:)

*edit*
chrisO schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:45:
[...]
Hoeveel gaan er daarvan in zo een beker en wat is de prijs van zo een beker?
Goh dat kon ik niet tellen, maar toch honderden. De prijs van een grote beker is 18 euro dacht ik en volgt het principe van 'all you can eatstack'. Die tegels hebben natuurlijk als nadeel dat ze niet aan elkaar vast te klikken zijn.

*edit* zo ziet een volle beker er uit:
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-Gxc74k5ftQ0/Uh3Q8Mlu7aI/AAAAAAAAmZU/K2mnUEyKSL4/s1600/before+photo.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Kapoen op 01-05-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:59
Jahoor, de LEGO koop-horde slaat weer toe. Nadat eerst zaterdag de Resistance X-Wing de LEGO winkels (fysiek en virtueel) uit vloog (ik las dat de LEGO store in London 240 dozen op voorraad had, en die vlogen de winkel uit dankzij 40% korting!), is het nu de beurt aan de AT-ST die inmiddels nu ook op back-order staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:53:
Misschien kan je hier kijken of er een winkel in je buurt deze tegels in stock heeft:LCC PaB muren.

Overigens had ik wel dolle pret na mijn aankopen in Wijnegem met het lospeuteren van die grote groene platen |:( Efficiënt stapelen en klikken in de winkel vertaalt zich in brick separator geweld thuis >:)

[...]

Goh dat kon ik niet tellen, maar toch honderden. De prijs van een grote beker is 18 euro dacht ik en volgt het principe van 'all you can eatstack'. Die tegels hebben natuurlijk als nadeel dat ze niet aan elkaar vast te klikken zijn.
Er is helaas geen PaB muur bij mij in de buurt, dichtsbijzijnde is Wijnegem.
Aangezien een bezoekje aan Antwerpen in de zomer wellicht op het programma staat, vraag ik me af of het de moeite waard is om te wachten tot dan, of dat de prijs niet zoveel scheelt met bricklink.
Ik heb nogal veel (4000+) van die 2x2 tiles nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:01:
[...]

Aangezien een bezoekje aan Antwerpen in de zomer wellicht op het programma staat, vraag ik me af of het de moeite waard is om te wachten tot dan, of dat de prijs niet zoveel scheelt met bricklink.
Helaas houden ze die stock maar tijdelijk aan, binnen enkele maanden kunnen ze weer hele andere elementen in hun PaB muur/magazijn hebben. Ik moet wel zeggen dat ik dit element voor de tweede keer vond in een jaar tijd, dus misschien is dit er één die ze op stock houden, maar dat kan ik niet bevestigen.

*edit* 4000+ tegels nodig? Dat zal vast geen kleine MOC zijn veronderstel ik? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 01-05-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Laatst online: 09-08 16:48
chrisO schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:01:
[...]

In Gouda zit een onofficiele. Het is ook meer voor de fun. Stapelen wordt niet echt gewaardeerd, hij is ook gewoon ondernemer en de marge op die steentjes is al laag. Snap ik dan ook wel weer. Ook gooit hij de bakken niet compleet vol en bewaart hij wat achter, dit om te voorkomen dat kinderen achter het net vissen omdat iemand 4000+ tiles komt halen ;-) no offense overigens. Hij vertelde me ook dat hij gewoon koopt via een bedrijf en geen invloed heeft op het type steentjes die hij krijgt.

In Wagenberg (iets boven Breda) zit 'Mini Billund'. Leuk zaakje met een heus lego museum (zelf nog niet binnen geweest). Zij hebben een soort van lades waar je steentjes per stuk kan kopen. Best nog een behoorlijke verzameling. Verwacht geen spotprijzen, maar soms erg handig om net ff die paar steentjes op de kop te tikken, als ze degenen hebben die je zoekt uiteraard.

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakbakbak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:41:
[...]

In Gouda zit een onofficiele. Het is ook meer voor de fun. Stapelen wordt niet echt gewaardeerd, hij is ook gewoon ondernemer en de marge op die steentjes is al laag. Snap ik dan ook wel weer. Ook gooit hij de bakken niet compleet vol en bewaart hij wat achter, dit om te voorkomen dat kinderen achter het net vissen omdat iemand 4000+ tiles komt halen ;-) no offense overigens. Hij vertelde me ook dat hij gewoon koopt via een bedrijf en geen invloed heeft op het type steentjes die hij krijgt.

In Wagenberg (iets boven Breda) zit 'Mini Billund'. Leuk zaakje met een heus lego museum (zelf nog niet binnen geweest). Zij hebben een soort van lades waar je steentjes per stuk kan kopen. Best nog een behoorlijke verzameling. Verwacht geen spotprijzen, maar soms erg handig om net ff die paar steentjes op de kop te tikken, als ze degenen hebben die je zoekt uiteraard.
gouda (playtoday) had vorige x dat ik in het centrum was (ik woon er) idd die lbg tiles 2x2 in de muur. heb er 3 bekers (a 10,--) van meegenomen. passen er gestort ongeveer 400 in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:20:
[...]

gouda (playtoday) had vorige x dat ik in het centrum was (ik woon er) idd die lbg tiles 2x2 in de muur. heb er 3 bekers (a 10,--) van meegenomen. passen er gestort ongeveer 400 in :)
Is dat 400 tiles in 3 bekers of 400 tiles per beker? Indien optie 1, dan is Bricklink voordeliger anders is Gouda een goede optie voor mij kwa prijs en bereikbaarheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-08 20:40
Mijn werk heeft een vestiging waar ze lego afdeling hebben, even schaamteloos de link kopieren/plakken.

Nee, ik krijg er geen aandelen voor, maar wellicht hebben ze wel dat ene ding dat je nog nodig hebt.
En nee, verwacht geen pro-bedrijf, het een is dagbesteding voor mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt.

*snip*
Goed bedoeld, maar dit is wel wat spammerig. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 01-05-2017 17:18 ]

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:54
Haay schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:58:
Jahoor, de LEGO koop-horde slaat weer toe. Nadat eerst zaterdag de Resistance X-Wing de LEGO winkels (fysiek en virtueel) uit vloog (ik las dat de LEGO store in London 240 dozen op voorraad had, en die vlogen de winkel uit dankzij 40% korting!), is het nu de beurt aan de AT-ST die inmiddels nu ook op back-order staat. :P
Yup, maar ben allang blij dat ik hem iig nog mocht bestellen, dan maar wat later binnen. Nog een paar van die Micro fighters erbij gedaan om ook R2-D2 te scoren (gelukkig is dat ding nog wel op voorraad blijkbaar), vond dat toch wat leuker dan 2x AT-ST ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:27:
[...]

Is dat 400 tiles in 3 bekers of 400 tiles per beker? Indien optie 1, dan is Bricklink voordeliger anders is Gouda een goede optie voor mij kwa prijs en bereikbaarheid :)
per beker. ik zat aan zo een 1400+ aan stenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:38:
[...]

per beker. ik zat aan zo een 1400+ aan stenen
Mooi! Dan gaan we binnenkort even naar Gouda >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Mooi! Dan gaan we binnenkort even naar Gouda >:)
hij heeft ze alleen niet altijd in de muur liggen. voor mij heeft hij ze ook achter gepakt nadat ik gevraagd had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
@chrisO: nu ben ik wel benieuwd voor welke MOC je 4000+ tegels nodig hebt? :)
Als ik me niet vergis komt dat overeen met een oppervlakte van 15,6... baseplates (32x32 studs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:54:
Als ik me niet vergis komt dat overeen met een oppervlakte van 15,6... baseplates (32x32 studs).
kapoen kan goed rekenen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:18
Vorige week in Noord Ierland even een speelgoedzaak binnengelopen, beter niet kunnen doen want we zijn daar gezwicht voor de Kwik-e-mart die er voor 149,99 pond in de aanbieding was en ook de Yellow Submarine meegenomen, was niet goedkoper dan in Nederland maar mijn zoon en ik vonden dat het wel leuker was om die in de UK te kopen dan in Nederland.

Nu dus maar sparen voor het huis van de Simpsons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-08 04:46
AppieNL schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Yup, maar ben allang blij dat ik hem iig nog mocht bestellen, dan maar wat later binnen. Nog een paar van die Micro fighters erbij gedaan om ook R2-D2 te scoren (gelukkig is dat ding nog wel op voorraad blijkbaar), vond dat toch wat leuker dan 2x AT-ST ;)
Same, Overigens wel voor 2 stuks gekozen. Die tweede geraak ik tegen kostprijs vast wel kwijt.

Ben namelijk geen fan van de Lego Star Wars speelsets, Heb enkel een aantal USC sets. (X-wing's, Tie's, Y-Wing, Obi-wan Starfighter, Slave 1 en R2-D2)
Maar deze AT-ST is erg mooi (UCS versie nooit gekocht ook al stond hij destijds afgeprijsd in de winkels, Was net uit mijn dark ages en had andere voorkeuren.) en ik wilde die Mini R2-D2 graag hebben zonder ervoor te betalen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:54:
Ik ga er vanuit dat ik minimaal 1m2 aan tegels nodig heb, wat dus overeenkomt met 16 baseplates.

De tiles zijn onder andere bedoeld voor een stuk trottoir van 20-25cm aan de voor en aan één zijde van het station waar ik al tijden mee bezig ben.
De tiles die overblijven (20-30%) zijn bedoeld voor enkele vloertjes in het station en voor het bedekken van 2 SNOT muren van het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
als iemand de pirate chess set zoekt: in legoland denemarken is hij ruimschoots op voorraad, voor 799.95 deense kronen :+
familielid zit daar nu en heeft wat foto's van de modellen gestuurd..
ook verkopen ze daar de dozen minifigs (a 60 in een doos) voor 1797 deense kronen

allemaal erg duur (want denemarken) maar wellicht voor mensen intressant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
chrisO schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Ik ga er vanuit dat ik minimaal 1m2 aan tegels nodig heb, wat dus overeenkomt met 16 baseplates.

De tiles zijn onder andere bedoeld voor een stuk trottoir van 20-25cm aan de voor en aan één zijde van het station waar ik al tijden mee bezig ben.
De tiles die overblijven (20-30%) zijn bedoeld voor enkele vloertjes in het station en voor het bedekken van 2 SNOT muren van het station.
gaan je baseplates niet krom staan van al die tiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
mschol schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:05:
als iemand de pirate chess set zoekt: in legoland denemarken is hij ruimschoots op voorraad, voor 799.95 deense kronen :+
[...]
Dat is dus bijna 110 Euro... Op Marktplaats staan nieuwe voor de helft ;)
mschol schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:05:
[...]

gaan je baseplates niet krom staan van al die tiles?
De tiles komen niet direct op de baseplates te liggen, er zit nog een 'frame' van 1 brick en 2 plates hoog onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Ik heb zelf wat zitten zoeken naar alternatieven voor de 2x2 tiles over grotere oppervlaktes:

6x6
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/6014617.jpg

8x16
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/4603646.jpg
Helaas is geen van beide beschikbaar in lichtgrijs of 'LBG' :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
IK heb er hier laatst 1000 gekocht voor 4 cent per stuk (nu zijn ze 5) je kan ze er enkel per 1000 kopen.
https://store.bricklink.com/jbricks
Ik had er zo'n 700 nodig maar bij een andere winkel waren ze 6 cent en dan was 1000 voor 4 cent goedkoper :)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-08 18:23

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Ik kwam deze laatst toevallig tegen, en wilde hem toch even met jullie delen :o
Niet mijn video uiteraard, dus alle credits voor de maker.

Dit moet wel een tweaker zijn, toch? :P Heel gaaf hoe hij die trainrails gebruikt voor dat dak.

[ Voor 9% gewijzigd door DikkeBMW op 04-05-2017 09:14 ]

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:42:
[...]

Ik heb zelf wat zitten zoeken naar alternatieven voor de 2x2 tiles over grotere oppervlaktes:

6x6
[afbeelding]

8x16
[afbeelding]
Helaas is geen van beide beschikbaar in lichtgrijs of 'LBG' :/
De tiles moeten trottoir-tegels gaan voorstellen, dus alles groter dan 2x2 is geen optie voor mij.
Eigenlijk zouden 1x1 tiles qua afmetingen beter passen, maar het kost veel te veel extra stenen om die in halfsteen verband te leggen.
Pin0 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 07:34:
IK heb er hier laatst 1000 gekocht voor 4 cent per stuk (nu zijn ze 5) je kan ze er enkel per 1000 kopen.
https://store.bricklink.com/jbricks
Ik had er zo'n 700 nodig maar bij een andere winkel waren ze 6 cent en dan was 1000 voor 4 cent goedkoper :)
Ik had ook al een aantal bricklink stores gevonden waar je ze voor 4 cent/stuk kon kopen, maar +/- 400 voor 10 Euro is natuurlijk nog een stuk beter :-) M'n bouwsel is inmiddels al zwaar over het geplande budget heen, dus elke cent telt :/
DikkeBMW schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:13:

[video]

Dit moet wel een tweaker zijn, toch? :P Heel gaaf hoe hij die trainrails gebruikt voor dat dak.
Perron overkapping maken mbv trainrails had ik al eerder gezien.
Dat station ziet er opzich leuk uit, maar ik persoonlijk vind de gebruikte bouwtechnieken een beetje te simpel.
Stijl van het station vind ik dan wel weer mooi,
kon ik mijn bouwsel maar zo compact bouwen... misschien moet ik toch maar gaan afwijken van het na-bouwen en meer een station gebasseerd op gaan bouwen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Onlangs een oud Technic boek teruggevonden; Lego Technic ideeënboek 8889 daterende uit 1984 8) Erg leuk om terug te zien. Het Technic van toen (en dan vergelijken met nu). Diverse modelletjes uit dat boek gebouwd destijds. Nog met zo'n staafvormige 4.5V battery box :)

Gisteren trouwens de VW Kever 10252 gebouwd. Wel een beetje jammer dat het instructieboekje dubbelgevouwen in de doos erbij gedaan is. :/ Meen gelezen te hebben dat anderen hier ook al bij uit waren gekomen. Hoop dat het geen mileu technische overweging is geweest om de plastic verpakking achterwege te laten, want dan hadden ze wat mij betreft die hele set in één grote plastic zak mogen stoppen in plaats van die aparte zakjes en zakjes in zakjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DikkeBMW schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:13:

[video]

ben m hier ook al eens tegen gekomen https://www.pinterest.com/pin/364791638553356173/
regelmatig denk ik; wow zo iets zou ik ook willen, maar waar begin je? vaak krijg ik geen partlist of model gevonden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:14
Gim schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:43:
Onlangs een oud Technic boek teruggevonden; Lego Technic ideeënboek 8889 daterende uit 1984 8) Erg leuk om terug te zien. Het Technic van toen (en dan vergelijken met nu). Diverse modelletjes uit dat boek gebouwd destijds. Nog met zo'n staafvormige 4.5V battery box :)
Die ideeënboeken vond ik destijds ook geweldig, ik had zelf het 8888 ideeënboek :)
Hiervan zelf de "grafiekjes machine" gemaakt van de laatste pagina's, die in het boek zelf niet uitgebreid wordt uitgelegd. Weken bezig geweest om dit toch voor elkaar te krijgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08 17:29
himlims_ schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:49:
[...]

ben m hier ook al eens tegen gekomen https://www.pinterest.com/pin/364791638553356173/
regelmatig denk ik; wow zo iets zou ik ook willen, maar waar begin je? vaak krijg ik geen partlist of model gevonden
de maker van die station moc heeft zijn bouwinstructies te koop staan ;)

http://www.ebay.nl/itm/15..._trksid=p3984.m1555.l2649 (Sorry als het niet mag, maar dacht link direct naar zijn ebay store. Maker gaat genaamd onder: Fastbjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

himlims_ schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:49:
[...]

Je moet dat soort bouwwerken toch ook niet willen namaken... je moet zelf iets verzinnen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Sircuri schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Je moet dat soort bouwwerken toch ook niet willen namaken... je moet zelf iets verzinnen.
Je kan zo'n bouwplannen gebruiken om van te leren en in je eigen bouwsels te verwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kapoen schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Je kan zo'n bouwplannen gebruiken om van te leren en in je eigen bouwsels te verwerken :)
Goed punt!

Maar dan kan je gewoon zijn youtube filmpje bekijken denk ik...

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Sircuri schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:37:
[...]

Goed punt!

Maar dan kan je gewoon zijn youtube filmpje bekijken denk ik...
Klopt, maar (en dit is subjectief) filmpjes bevatten over het algemeen (te?) veel informatie in een korte tijdspanne. Voor kleine moc's zou ik ook alleen een filmpje kunnen bekijken, voor dit soort moc's geef ik de voorkeur aan bouwplannen om de details echt te kunnen uitlichten.

Zowiezo heb ik een voorkeur voor 'old skool' papieren boeken/plannen, die werken voor mij iets ontspannender dan mijn tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je die foto's op ebay ziet moet je zoiets zelf ook gewoon kunnen maken idd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• AppieNL
In een nieuwe aflevering "van wat een geneuzel op de millimeter", presenteer ik m'n versie van een kleine Excavator. Jono Rocky ging me al voor op Eurobricks bij de pneumatic contest (wat ook 1 van de redenen was dat ik dan maar de bulldozer heb gebouwd). Excavator wilde ik al een kort na m'n wheel loader doen, maar had simpelweg geen schepje :D Jono Rocky's modelletje was al tof, maar vond het gebrek aan functies in de undercarriage wel een gemis.

Aangezien ik het schepje laatst toch in een bricklink winkeltje aan m'n order kon toevoegen, ben ik aan de slag gegaan. Vervolgens kwam Efferman nog met een compact Liebherr waardoor ik me bedacht dat ik Jono Rocky's arm wel kon upgraden met nog een cylinder erbij. Dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/08c2aad65c559da601ef51c4cc90b2d8.jpg
Ik ben ook aan de haal gegaan met Liebherr's standaard kleuren zoals je ziet, geel en DBG kwam gewoon uit met de panelen aan de achterkant en switches en wit voor de cabine vond ik leuker dan "weer zwart", maar het is geen bestaande Liebherr op schaal of zo.

Functies:
- Compleet pneumatisch arm
- Pneumatisch dozer blade
- "L2" engine (laten we alleen zeggen dat die een beetje slecht is afgesteld ;))
- 360 graden draaien met controls aan de achterzijde

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/8f33caffceb82fb803ccc1dc70acb9d1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/48583a0caf98a571ee469e3520b96174.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/6649ea1beef72ece9ff4f3112998e69e.jpg
Was best verrast dat zo'n kleine cylinder het hele ding gewoon omhoog houdt, vooral nadat elk cylindertje zat te piepen bij de arm om het minste of geringste slangetje dat niet perfect zat of de perfecte lengte had waardoor die niet de complete beweging haalde |:(

Als iemand tips heeft om die slangetjes minder stijf te maken met 1 of ander goedje, ik hou me aanbevolen.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/21e34b186213bbbc15a8b2366ae17152.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/f23cf02f12e50d29daa93778ed454300.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/c2b53a11439899d2a962194895c5f045.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/c2fce76b7183fc9d30da268df23cf619.jpg
Deze paneeltjes schreeuwde gewoon naar me: plaats me hier en haal me nooit meer weg! ;)

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/01a581f84a775e787790d0206e715f0e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/5e5ac2e95d18bf770ecc6d2968ea05e4.jpg

Zodat de superstructure 360 graden kon draaien heb ik besloten een tweede pomp in de undercarriage te plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/45aa6b6bd29798ee14f3259ca86689b7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/9b50c4c1eb52429bcd2eb0884f370062.jpg
1mm speling tussen de slangetjes en de bevelgear+asje :P

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/01ea31a8fcb4410c7ed3a2ca65724513.jpg
Ik wilde eigenlijk nog de cabine een functie geven door hem te laten liften, maar dat kreeg ik niet passend met de slangen erachter en nog belangrijker: de arm mist dan behoorlijk wat ondersteuning aan de linkerkant.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/c656b6ddc8ed18ebd410b9237637c54b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/8918734012c24f95c6041013c518cdf2.jpg
Ik vond het niet zo'n leuk idee om dit dingetje voor de turntable controls constant aan de achterzijde te hebben uitsteken, dus zocht naar een oplossing om het inschuifbaar te maken of de "knob" 1 stud lager te krijgen zodat die korter kon (hij is nu zo lang omdat die anders tegen de superstructure aankomt bij het draaien). Echter kreeg ik geen van deze opties passend, dus toen maar voor optie 3 gegaan: optie tot losmaken en elders vastklikken.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7_JR7seGg3M%5B]

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/5981bf9a607af6668ced498311dec38d.jpg
Ik heb niet de hele achterkant dicht proberen te maken met tiles omdat dit eigenlijk niet te doen was, de slangetjes verpesten zo'n beetje elke mounting point die ik zou kunnen hebben. Aan de andere kant, ik hou er wel van om wat "binnenwerk" te zien. Vooral als dat binnenwerk is waar ik heel wat avondjes aan heb gewerkt om alle slangetjes goed te krijgen :)
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/986b2f9f2e07c63e5fd5dc6c359af5d9.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UpLIllgbAOI%5B]
De L2 is dus een beetje slecht afgesteld. Ik had maar 2x2x2 studs tot m'n beschikking, waardoor ik deze halve pins wel moest gebruiken voor de engine ipv m'n favo 2L asjes+half bushes die werken met 1x1 plates met klipje op de bovenkant. Die plates blijven namelijke hangen in combinatie met de half pins, dus ik moest iets met een ronde bovenkant hebben. Bij deze WIP foto kan je goed zien hoe het nu is:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/78b16d26a7b82dab2cd16cb72ea97125.jpg
Ik ken geen ander onderdeel in deze dimensies die werken met de halve pins. Dus vandaar dat ze of allebei tegelijk omhoog gaan of 2>1>2 etc. Ik heb de 2L dunne liftarm toegevoegd omdat ik het motortje zo in 2>1>2 etc configuratie gewoon leuker vind dan 2 zuigers tegelijk op en en neer.

Met z'n andere pneumatische vriendjes:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/dc152fe3ef60d051db0e71dbb685ae3e.jpg

Nog wat WIP pics
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/6f71b0cd5c8146a5fd8de6a6eeff34fd.jpg
Dat moment dat je bedenkt dat je superstructure 1 stud te lang is of je undercarriage 1 stud te kort...

Ik heb geprobeerd de superstructure nog 1 stud korter te krijgen, maar dit kreeg ik niet voor elkaar zonder flink in te leveren op de stevigheid van de kraan, dus toen moest de undercarriage maar 1 stud langer, wat gek genoeg ook nog even puzzelen was, maar het resultaat is beter dan dat die eerst was (eerst stak er nog wat van de mounting boven de blade uit).

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/a3fbbf1021c5dedb2f11423432cf09a9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/2890b17cc2ffc4c6bae1b001c6d463ca.jpg
Ik weet niet hoeveel cm slang er in dit ding zitten, in die van Jono Rocky zat 1,3m slang, met 2 extra pneumatische functies zit ik vast dichter bij de 2 meter dan niet.

Er was nog een poging om een diff in dit ding te plaatsen zoals z'n "vriendjes" die ik heb gemaakt, maar vanwege de groundclearance zou dat iets als dit worden:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/f42d232153ad51812430fa68ff3195b8.jpg
Grappig genoeg werken die bevel gears erg soepel op 1 stud links en 1 stud naar beneden van elkaar met een halve stud offset. Vast al common knowlegde maar nieuw voor mij, het heeft zelfs het "loopt soepel Lego rateltje" :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kn1FXl7AxbA%5B%5B]

Ik heb echter de diff laten varen om de dozer blade functie dus te kunnen bouwen. En ik heb deze hele schaal laten varen, omdat het schepje veel groter was:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/ad497473d013a8ba8d9a32d96434cabb.jpg
Ik wilde geen kleiner schepje bouwen of gebruiken, dus ben toen naar een grotere undercarriage gegaan.

Mocht je je afvragen waarom er geen video is van de pneumatische functies: ik heb geprobeerd er 1 te maken, maar mijn logge poten verpesten elk shot waardoor je eigenlijk geen zak ziet -O-

deze post heb ik gewoon even copy-pasted van Lowlug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 23-08 07:39

SeatRider

Hips don't lie

Restecp!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik vind het altijd verbazingwekkend hoeveel techniek je in die kleine modellen krijgt, echt geweldig! _/-\o_

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Bedankt.

Wat betreft het volproppen, tja, gaat een beetje van zelf. Loze ruimte is verspilde ruimte :D

En ik ben heel slecht in compromissen maken op functies, moet heel wat gebeuren voordat ik een functie die ik voor ogen had compleet laat vallen of voor iets als de derde optie kies (zoals nu bij de turntable functie) om het toch te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

_/-\o_ Probeer toch maar een filmpje te maken ajb!
Hoe werkt de aandrijving?
Die blauwe cilinder moet voor de druk zorgen, maar hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Wat doe je als je een printer nodig hebt en een ongebruikte 31313 in de kast hebt staan?

JK Brickworks blijft me verbazen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AppieNL
GeeBee schreef op maandag 8 mei 2017 @ 01:24:
_/-\o_ Probeer toch maar een filmpje te maken ajb!
Hoe werkt de aandrijving?
Die blauwe cilinder moet voor de druk zorgen, maar hoe?
1. Filmpje:

2. Aandrijving? Van m'n fake engine? Volg de gears van de voorkant van de rupsbanden tot de motor in de tweede foto. De aandrijfas gaat recht door de turntable.
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/45aa6b6bd29798ee14f3259ca86689b7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/78b16d26a7b82dab2cd16cb72ea97125.jpg

3. Door te pompen?
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/986b2f9f2e07c63e5fd5dc6c359af5d9.jpg
Ik gebruik het "uitlaatje" erboven zoals te zien is in de video om te pompen. Normaal wordt dit pompje gebruikt in combinatie met een motortje als compressor, maar voor deze kleine cylindertjes kan die ook best goed met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 08:18

bord4kop

maximaal 100KB!

dit is toch gewoon -weer- schitterend!!?

Wederom een excellente MOC van je!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ en hulde :Y

| Security Management |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
@AppieNL ik zou toch maar eens overwegen om te gaan solliciteren bij Lego, ze kunnen er vast nog een goede Technic designer gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Bedankt voor de complimenten!

Een Technic designer kunnen ze vast wel gebruiken (al is het maar om misbaksels zoals de Porsche te voorkomen in de toekomst), maar er zijn meer dan genoeg bouwers die dat veel beter kunnen dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^Dat denken de designers bij Lego misschien ook wel eens van zichzelf ;) Als ik zie hoe je het allemaal in elkaar hebt zitten, dat is zeker ver boven gemiddeld qua bouwniveau en iets om trots (en voor ons jaloers :P ) op te zijn :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 13:45
Eerste review van de Saturn V LEGO set:

http://www.brickfinder.ne...sa-apollo-saturn-v-21309/

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Las het net in de bus. Wat een waanzinnige set! Leuke bouwtechnieken ook.
Deze gaat er zeker komen en al helemaal voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 23-08 08:38
Niet super geinteresseerd in deze set, maar wel fantastisch dat er geen enkele sticker in zit (!)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:51
AppieNL schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:59:

Een Technic designer kunnen ze vast wel gebruiken (al is het maar om misbaksels zoals de Porsche te voorkomen in de toekomst), maar er zijn meer dan genoeg bouwers die dat veel beter kunnen dan ik.
Ik respecteer mensen zoals jij, echte bouwers met veel verstand, maar het begint inmiddels gewoon ronduit irritant te worden hoevaak jij het moet hebben over het technische misbaksel van een Porsche.. Inmiddels kent iedereen je mening daarover wel, misschien moet je het eens naast je neer leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
almightyarjen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 00:47:
^^Dat denken de designers bij Lego misschien ook wel eens van zichzelf ;) Als ik zie hoe je het allemaal in elkaar hebt zitten, dat is zeker ver boven gemiddeld qua bouwniveau en iets om trots (en voor ons jaloers :P ) op te zijn :Y
Dank je. Ik ben ook best trots op m'n bouwwerkjes hoor :)

@pixels66 ok, maar ik ga het er in de nabije toekomst sowieso nog 1x over hebben (voor het showen van mijn versie van hoe die had moeten zijn en ja dat klinkt arrogant).

[ Voor 17% gewijzigd door AppieNL op 09-05-2017 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
AppieNL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Dank je. Ik ben ook best trots op m'n bouwwerkjes hoor :)

@pixels66 ok, maar ik ga het er in de nabije toekomst sowieso nog 1x over hebben (voor het showen van mijn versie van hoe die had moeten zijn en ja dat klinkt arrogant).
Je maakt me er wel nieuwsgierig naar! Ik wacht dat af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Laatst online: 23-08 18:23

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

AppieNL schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:59:

Wat houdt je tegen om eens een open CV te sturen, fototjes bijvoegen enzo.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
DikkeBMW schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Wat houdt je tegen om eens een open CV te sturen, fototjes bijvoegen enzo.
Gebrek aan een technische opleiding? :D
(geloof dat ingenieur tegenwoordig wel vereist is bij het Technic team)

Dus misschien eerst daar maar een studie voor volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ervaring overtroeft opleiding 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-08 21:35

Goverman

not loaded

AppieNL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Tja, of je houdt dit LEGO geklus als een hobby. Nu is het voor de leuk, dan is het in projectmatig verband zo snel mogelijk en met zo weinig mogelijk onderdelen een commercieel zo interessant mogelijke set te bouwen. Dan is het niet meer leuk, maar moeten...

Aan de andere kant, als het wel een droom is om voor LEGO sets te ontwerpen? Go for it!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Nou idd Goverman, dat speelt ook mee. Niet alleen dat het dan projectmatig is en het dus elke dag moeten (ik doe soms weken/1-2 maanden niks met Lego), maar Lego designers moeten zich ook aan wat regeltjes houden bij hun ontwerpen die ik niet hoef te volgen (de meeste doe ik wel), maar dit millmeter geneuzel is not done bij Technic tegenwoordig (de laatste set van Lego met millimeter geneuzel was de 8480 Space Shuttle). En ik vind dat millimeter geneuzel juist leuk.

Ik weet dus ook niet of het wel echt een ambitie van me is om voor Lego te werken of het idd gewoon leuk te houden als hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AppieNL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:56:
[...]

~2mnd geleden docu gezien over werken bij lego - moet de archieven in om die terug te vinden.

daaruit blijtk dat er voornamelijk geselecteerd wordt op karakter en creativiteit - rest boeit nauwelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 13:19
Volgens mij was dat meer voor het 'gewone' Lego werk en niet zo zeer Technic. Zelf vond ik het werk bij Lego meer overkomen als religie dan wat anders. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook denk dat de modellen niet zo geschikt zijn voor daadwerkelijk verkoop. Het zit allemaal zo strak op elkaar dat het mogelijk voor 'kinderen' te veel precies werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Denk ik ook la_fusion en tja, het blijft speelgoed, dus kinderen moeten er wel mee uit de voeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 15:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat dat betrft zou het TLG sieren als ze met een AFOL lijn zouden komen.
Allemaal dozen om niet mee te spelen, maar voor de heb en omdat het kan :Y)

Al vraag ik me af of mijn bankrekening dat leuk zou vinden :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:51
The Eagle schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:49:
Wat dat betrft zou het TLG sieren als ze met een AFOL lijn zouden komen.
Allemaal dozen om niet mee te spelen, maar voor de heb en omdat het kan :Y)

Al vraag ik me af of mijn bankrekening dat leuk zou vinden :X
Eigenlijk is de Architecture lijn dat natuurlijk al, en in mindere mate de Creator Expert :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*O* oude sets terug *O*

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets//images/6285-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/a6/800x600/v2x2d4v2z3v234l5a4r5s2w2a4b4b4b414i4w5d41433v234t20314x2.jpg

wordt leuk weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-08 23:56
AppieNL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:49:
Denk ik ook la_fusion en tja, het blijft speelgoed, dus kinderen moeten er wel mee uit de voeten :)
Mwoah, de wat grotere tets zijn vaak toch wel wat flimsy. Pak de 24h racer op en je hebt bijna altijd wel snel een los onderdeel vast, zoals bv de koplampen of diffuser. De Caterham zit betrekkelijk los in elkaar. Motorkap had bv 4 ipv 2 montagepunten moeten hebben en de achterklep ligt er helemaal los op. Ook heb ik het dashboard een klein beetje moeten modden zodat hij op zijn plek bleef. Dan nog gaat de neus er ook vrij snel af. Het nut van de assteunen ontgaat mij ook volledig. Het is dus puur een display model.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Ik ben zelf geen fan van Minecraft, maar de nieuwe Mountain Cave ziet er toch wel indrukwekkend uit.
De 6285, prachtige set waar ik toentertijd van droomde, helaas is ie er nooit gekomen :'( En nu geef ik m'n geld liever uit aan andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 12:31

Wom

Guardian1980 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:49:
Ik ben zelf geen fan van Minecraft, maar de nieuwe Mountain Cave ziet er toch wel indrukwekkend uit.

[...]

De 6285, prachtige set waar ik toentertijd van droomde, helaas is ie er nooit gekomen :'( En nu geef ik m'n geld liever uit aan andere dingen.
Heb hem laatst terug opgebouwd, blijft een erg fraaie set inderdaad. Toentertijd gekregen omdat ik gestopt was met duimen :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 10:38
Bricklink heeft een nieuwe optie in Stud.io en de Wanted List om 'direct' je de onderdelen te bestellen:

https://www.bricklink.com...wsview.page?msgid=1038848

Ik heb liever dat ze wat updates in het webshop-deel doorvoeren. Bijvoorbeeld een optie om vaste verzendkosten op te geven voor sets, zodat een koper direct een invoice kan krijgen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Guardian1980 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:49:

[...]

De 6285, prachtige set waar ik toentertijd van droomde, helaas is ie er nooit gekomen :'(
ergens in een donker stoffig hoekje op de zolder, bleken de oude sets te zijn gestalt. boekjes veelal niet meer aanwezig, maar dat is niet zon groot probleem. hopelijk is het nog compleet.
En nu geef ik m'n geld liever uit aan andere dingen.
prijzen die er nu voor gevraagd worden ... buitensporig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:32:
[...]
prijzen die er nu voor gevraagd worden ... buitensporig
En dan te bedenken dat Lego in de jaren '80 en '90 veel sets (zoals dat schip en de monorail dozen) onder de kostprijs verkocht, omdat ze niet konden inschatten hoeveel elk onderdeel kostte qua fabricage.

Vandaar ook dat de modernere piratenschepen papieren zeilen hebben die slechts aan één kant bedrukt zijn ipv een fatsoenlijke stoffen oplossing (zoals de Black Sea Barracuda heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik ben zojuist in een impulsaankoop gezwicht voor een reclame van amazon. De Porsche voor inclusief verzenden 185 pond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
ImagineMeAndYou schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:51:
Ik ben zojuist in een impulsaankoop gezwicht voor een reclame van amazon. De Porsche voor inclusief verzenden 185 pond
Hoeveel zat je op in euro's met de koers van jouw betaalprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
pixels66 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:54:
[...]

Hoeveel zat je op in euro's met de koers van jouw betaalprogramma?
ongeveer €220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ImagineMeAndYou schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:51:
johnlewis?

€219,- euro, maar ze versturen niet meer naar NL ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ivm de geruchten rond de ucs millenium falcon is dit wel een interessante tweet (zeker de reply's erop lezen!)
https://twitter.com/i/web/status/862281537085210624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
Pagina: 1 ... 98 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)