Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste
Acties:
  • 860.565 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wii4all schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:58:
[...]

Ik heb hem ook. Heel mooi gemaakt en erg leuk zitten nog wel wat bugs in maar dat mag de pret niet drukken....

speel samen met mn dochter van 9. Er zit heel veel in er is veel te ontdekken en zelf te bouwen.

Nu op dit moment nog veel van die gele stenen verzamelen om naar de 100 te komen zodat je de grootste werelden kan doen.
ik zit nu op 130+ golden bricks maar vanaf 80 worden ze steeds zeldzamer (komen ze niet meer uit kisten, alleen maar bij quests enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kan ik ergens makkelijk zien welke onderdelen ik voor een set nodig heb en hoeveel dat me gaat kosten? Ik wil een bepaalde set eigenlijk namelijk wel hebben, maar geen handelaar spekken :P Beetje advies welke sites ik hier heel handig en makkelijk voor kan gebruiken? Instructies voor de bouw denk ik al gevonden te hebben.

[edit] Ik zie op bricklink wel iets van een inventaris, maar weet nog niet of deze kloppend/compleet is. Maar dan nog de vertaalslag naar inkopen.

[ Voor 46% gewijzigd door Gim op 25-04-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:41:
Kan ik ergens makkelijk zien welke onderdelen ik voor een set nodig heb en hoeveel dat me gaat kosten? Ik wil een bepaalde set eigenlijk namelijk wel hebben, maar geen handelaar spekken :P Beetje advies welke sites ik hier heel handig en makkelijk voor kan gebruiken? Instructies voor de bouw denk ik al gevonden te hebben.
bricklink. com: set opzoeken, uitsplitsen in een wishlist en daar de ingebouwde functie voor zoeken naar prijzen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:54:
[...]

bricklink. com: set opzoeken, uitsplitsen in een wishlist en daar de ingebouwde functie voor zoeken naar prijzen gebruiken?
Dit kan allemaal bij bricklink? Maar uitsplitsen... in bepaalde soort onderdelen of...?

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 25-04-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 20:43
Uitsplitsen bedoelt die denk ik gewoon het maken van de wanted list op bricklink met alle onderdelen van de set. Dat kan allemaal op bricklink.
Gim schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:41:
maar geen handelaar spekken :P
Gaat alleen ook niet echt lukken op bricklink. Een site die leeft op het concept van vraag en aanbod en dus "wat een gek er voor geeft". Als je een set echt compleet wil maken op BL en er zitten zeldzame onderdelen in, kan je kijken om die hele kleur te veranderen (deden mensen wel eens bij de cafe corner) voor een goedkopere kleur.

Je kan goedkoper uit zijn op BL door zelf een set uit te pluizen, maar vaak is het verschil nihil met een nette tweedehands of is de 100 euro besparing (voor een set die 500 kost en je voor 400 kan BL-en) het werk van de wanted list>shops uit zoeken>verzendingen niet waard. En dan zijn er ook nog sets waarbij een aantal onderdelen vaak zo duur zijn, dat een complete tweedehands een goedkopere optie is.

Ik merk eigenlijk dat ik op Bricklink gemiddeld 30-40* cent per onderdeel betaal (inclusief shipping en zeldzame, dure onderdelen), dus je zal even moeten kijken of je gewenste set op bricklink compleet tweedehands boven die 40 cent per onderdeel komt voordat je er voordeel uit gaat halen.

*Gebaseerd vooral op Technic spul, gewoon Lego zal wel iets lager liggen: 15-30 cent?

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 25-04-2017 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
Goed nieuws voor de kermisattractie verzamelaars, er zit een nieuwe carrouselset aan te komen in juni. Deze afbeelding is verschenen op de Amerikaanse Lego kalender:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/04/FB_IMG_1493110383303.jpg
bron
Ik heb geen idee hoe deze zich verhoudt tov 10196 Grand Carousel, maar gezien de bricklink prijzen van deze set zal deze welkom zijn denk ik.

Juni gaat nog duur worden op deze manier omdat de Apollo 11/Saturn raket ideas set dan ook verschijnt :9

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:41
Kapoen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:53:
Goed nieuws voor de kermisattractie verzamelaars, er zit een nieuwe carrouselset aan te komen in juni. Deze afbeelding is verschenen op de Amerikaanse Lego kalender:
spoiler:
bron
Ik heb geen idee hoe deze zich verhoudt tov 10196 Grand Carousel, maar gezien de bricklink prijzen van deze set zal deze welkom zijn denk ik.

Juni gaat nog duur worden op deze manier omdat de Apollo 11/Saturn raket ideas set dan ook verschijnt :9
Deze set zal zeker welkom zijn, ik ga alvast een plekje reserveren in de lay-out als ik de afmetingen weet :9 Hij lijkt iets kleiner te zijn dan de GC en dus beter te plaatsen.

Duur maandje inderdaad, de sets maar een beetje spreiden en wachten op de dubbele VIP puntjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:16:
Uitsplitsen bedoelt die denk ik gewoon het maken van de wanted list op bricklink met alle onderdelen van de set. Dat kan allemaal op bricklink.

[...]

Gaat alleen ook niet echt lukken op bricklink. Een site die leeft op het concept van vraag en aanbod en dus "wat een gek er voor geeft". Als je een set echt compleet wil maken op BL en er zitten zeldzame onderdelen in, kan je kijken om die hele kleur te veranderen (deden mensen wel eens bij de cafe corner) voor een goedkopere kleur.

Je kan goedkoper uit zijn op BL door zelf een set uit te pluizen, maar vaak is het verschil nihil met een nette tweedehands of is de 100 euro besparing (voor een set die 500 kost en je voor 400 kan BL-en) het werk van de wanted list>shops uit zoeken>verzendingen niet waard. En dan zijn er ook nog sets waarbij een aantal onderdelen vaak zo duur zijn, dat een complete tweedehands een goedkopere optie is.

Ik merk eigenlijk dat ik op Bricklink gemiddeld 30-40* cent per onderdeel betaal (inclusief shipping en zeldzame, dure onderdelen), dus je zal even moeten kijken of je gewenste set op bricklink compleet tweedehands boven die 40 cent per onderdeel komt voordat je er voordeel uit gaat halen.

*Gebaseerd vooral op Technic spul, gewoon Lego zal wel iets lager liggen: 15-30 cent?
Mij gaat het overigens om Town Hall. Zover ik begrijp heb een aantal oudere sets wat zeldzamere onderdelen/kleuren, maar geen idee hoe het zit met een Town Hall. Probeer daar juist achter te komen. Kan ik er een spaardoel van maken.

De modulars zijn gewild bij de investeerders, maar of dit ook geldt voor de wat nieuwe modulars. Ik kan me ook goed voorstellen dat niet alle modulars van die exclusievere, dure onderdelen hebben.

Ik ga er eens mee aan de slag. Kijken waar ik bij uit kom en op uit kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:25:
[...]
Ik ga er eens mee aan de slag. Kijken waar ik bij uit kom en op uit kom :)
De 'dark orange' kleur die overheerst in Town Hall is an sich niet zeldzaam in de Lego catalogus. Je kan misschien hier en daar besparen door balkjes te vervangen door kortere of langere exemplaren, bekijk de plannen om te zien waar dit mogelijk is. Volgens de partslist op brickset (link) zijn alleen de boogelementen iet of wat zeldzaam.

*edit* de 1x8 balk is blijkbaar ook schaars en de TH set bevat er 50 jammer genoeg, dus die ga je zeker moeten vervangen waar mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 25-04-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:32:
[...]

De 'dark orange' kleur die overheerst in Town Hall is an sich niet zeldzaam in de Lego catalogus. Je kan misschien hier en daar besparen door balkjes te vervangen door kortere of langere exemplaren, bekijk de plannen om te zien waar dit mogelijk is. Volgens de partslist op brickset (link) zijn alleen de boogelementen iet of wat zeldzaam.
Bedankt voor de tip. Alle beetjes helpen :) Ik vind de Town Hall toch imposant overkomen en toen ik me wat verder ging inlezen en zag dat ie bijvoorbeeld een werkende lift heeft enzovoort... oe leuk gegeven 8) Zelf nooit stilgestaan bij zelf de onderdelen bij elkaar zoeken, maar in m'n omgeving werd dit idee opgeworpen en het klinkt niet verkeerd.

Wat denken jullie dat de toekomst zal zijn van modulars? Altijd een beetje gissen natuurlijk. Een modular voor een volgend blok? Wellicht een re-release van een oude set met wat kleine vernieuwingen à la re-release Death Star? Stoot de verzamelaar van de oude sets misschien wel voor het hoofd.

Kan het kloppen dat het Town Hall schildje niet echt duur is? Als ik het goed lees komt ie maar in één set voor; dan zou ik hem juist duur verwachten? https://www.bricklink.com...asp?P=3846pb33&ColorID=86

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 25-04-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:47:
[...]
Bedankt voor de tip. Alle beetjes helpen :)

Kan het kloppen dat het Town Hall schildje niet echt duur is? Als ik het goed lees komt ie maar in één set voor; dan zou ik hem juist duur verwachten? https://www.bricklink.com...asp?P=3846pb33&ColorID=86
Ik vermoed dat dit onderdeel ooit wel via de virtuele PaB te krijgen was.
Sommige handelaars hebben blijkbaar honderden van die dingen in stock 8)7

Dit gezegd zijnde zou ik me eerst bezig houden met de buitenkant van het model en details of niet direct zichtbare zaken voor later houden. Zo kan je de prijs drukken.

*edit* oeps, ik had blijkbaar het schildje op de gevel niet gezien |:( sorry!

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 25-04-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:11:
[...]

Ik vermoed dat dit onderdeel ooit wel via de virtuele PaB te krijgen was.
Sommige handelaars hebben blijkbaar honderden van die dingen in stock 8)7

Dit gezegd zijnde zou ik me eerst bezig houden met de buitenkant van het model en details of niet direct zichtbare zaken voor later houden. Zo kan je de prijs drukken.

*edit* oeps, ik had blijkbaar het schildje op de gevel niet gezien |:( sorry!
Ik had het schildje in eerste instantie ook nog niet gezien op de gevel maar ik was de lijst aan onderdelen wat aan het bekijken (even aangenomen dat die correct is) en zag opeens dat schildje. Leek me opeens wel belangrijk. Een mini-fig is denk ik verder wel redelijk goed te krijgen of iets/iemand die er op lijkt :)

Maar inderdaad, grote en/of belangrijke zaken eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:47:
[...]
Wellicht een re-release van een oude set met wat kleine vernieuwingen à la re-release Death Star? Stoot de verzamelaar scalper van de oude sets misschien wel voor het hoofd.
Ftfy

Een verzamelaar ligt als het goed is niet wakker van de waardeval van z'n gebouw, want hoewel het een leuk gegeven kan zijn ("ooit gekocht voor MSRP en nu 3x zoveel waard"), verkoopt de verzamelaar hem toch niet.

En als je een verzamelaar bent die hem heeft gekocht voor 3x MSRP dan vond je het model waarschijnlijk zo leuk dat het jaren later je ook niet echt uitmaakt als die weer beschikbaar is voor MSRP.

Het enige moment dat ik kan verzinnen voor een verzamelaar waarop het echt ruk is, is als je hem net hebt gekocht voor 3x MSRP en Lego binnen een jaar met een re-release komt :')

Voor de rest heb je alleen scalpers ermee en no fucks given for those people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:55:
[...]

Ftfy

Een verzamelaar ligt als het goed is niet wakker van de waardeval van z'n gebouw, want hoewel het een leuk gegeven kan zijn ("ooit gekocht voor MSRP en nu 3x zoveel waard"), verkoopt de verzamelaar hem toch niet.

En als je een verzamelaar bent die hem heeft gekocht voor 3x MSRP dan vond je het model waarschijnlijk zo leuk dat het jaren later je ook niet echt uitmaakt als die weer beschikbaar is voor MSRP.

Het enige moment dat ik kan verzinnen voor een verzamelaar waarop het echt ruk is, is als je hem net hebt gekocht voor 3x MSRP en Lego binnen een jaar met een re-release komt :')

Voor de rest heb je alleen scalpers ermee en no fucks given for those people.
Heel terechte correctie en aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:32:
[...]

*edit* de 1x8 balk is blijkbaar ook schaars en de TH set bevat er 50 jammer genoeg, dus die ga je zeker moeten vervangen waar mogelijk.
Als ik het goed zie bij Bricklink dan is er een Nederlandse verkoper die er >50 verkoopt. Of kopen bij meerdere verkopers, maar dan gaat de prijs in de verzending zitten. Prijsjes rond de €0.20 om ze allemaal of een groter aantal te bemachtigen. Neem aan dat je er dan wel vanuit mag gaan dat het echte LEGO is? Geen LEPIN meuk of zo?

Wordt inderdaad wel een duur zaakje wanneer alles met verzending erbij rond de €0.20 uitkomt. Met 2700+ onderdelen zit je dan op €540 euro. Voor die prijs heb je hem in mint conditie nieuw 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 25-04-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:34:
[...]

Als ik het goed zie bij Bricklink dan is er een Nederlandse verkoper die er >50 verkoopt. Of kopen bij meerdere verkopers, maar dan gaat de prijs in de verzending zitten. Prijsjes rond de €0.20 om ze allemaal of een groter aantal te bemachtigen. Neem aan dat je er dan wel vanuit mag gaan dat het echte LEGO is? Geen LEPIN meuk of zo?

Wordt inderdaad wel een duur zaakje wanneer alles met verzending erbij rond de €0.20 uitkomt. Met 2700+ onderdelen zit je dan op €540 euro. Voor die prijs heb je hem in mint conditie nieuw 8)7
Goh mja, 100% zekerheid heb je nooit natuurlijk. Maar bricklink werkt net zoals Ebay met een rating systeem. Als we bijvoorbeeld naar dezelfde verkoper kijken in NL die meer dan 50 van die 1x8's heeft, dan zie ik meer dan 1500 positieve beoordelingen. Verder klopt zijn prijs ook wel ongeveer met de price guide van BL zelf...

*edit* misschien kan je alternatieve kleuren overwegen? Of 'dark orange' mengen met knalrode of bruine stenen? Uiteindelijk zal alleen de voorgevel echt zichtbaar zijn in een ketting van modulars, dus als je bouwwerk niet 100% identiek is maakt het niet veel uit denk ik.

Zelf ben ik ook bezig aan een 'recolour' van de Green Grocer, de 'sand green' blokjes kosten ook een fortuin dus heb ik besloten om een eigen versie te maken van deze set.

[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 25-04-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Heeft iemand hier de great ball fatcory van akiyuki gemaakt (YouTube: LEGO GBC module : Ball Factory ver.2 ? Ik heb hem af maar iets loopt niet soepel wat ik niet gefixt krijg en kan dus wat hulp gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:30
had iemand hier al rebrickable.com geroepen ? Daar kun je het set nummer ingeven van de set die je wil bij elkaar gaan sprokkelen en je krijgt alle onderdelen te zien die je nodig hebt. kun je weer exporteren naar bricklink.com. Plus: helemaal mooi als je je collectie ook bijhoud in brickset.com, dan kun je eventueel onderdelen die jehebt uit andere sets weglaten..

Ik ben zo bezig met de taj mahal en de green grocer verzamelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
avdieren schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:29:
had iemand hier al rebrickable.com geroepen ? Daar kun je het set nummer ingeven van de set die je wil bij elkaar gaan sprokkelen en je krijgt alle onderdelen te zien die je nodig hebt. kun je weer exporteren naar bricklink.com. Plus: helemaal mooi als je je collectie ook bijhoud in brickset.com, dan kun je eventueel onderdelen die jehebt uit andere sets weglaten..

Ik ben zo bezig met de taj mahal en de green grocer verzamelen..
Had al van de site gehoord, maar gaat me niet veel bieden omdat ik niet veel sets afbreek :-) Technic uitgezonderd, die breek ik wel soms af om iets mee te doen.

Lukt het een beetje met de green grocer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

Pandemic schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:35:
Heeft iemand hier de great ball fatcory van akiyuki gemaakt (YouTube: LEGO GBC module : Ball Factory ver.2 ? Ik heb hem af maar iets loopt niet soepel wat ik niet gefixt krijg en kan dus wat hulp gebruiken!
Ik denk dat wij zonder verdere info weinig kunnen doen...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Vandaag aan de assembly square gebouwd, krijg honger van het inrichten van de gebakszaak :p. Vond de bloemen winkel wel mee vallen, heb wel even zitten prutsen om die rolluik raampjes goed te krijgen bij de gebakzaak.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 26 april 2017 @ 01:03:
Vandaag aan de assembly square gebouwd, krijg honger van het inrichten van de gebakszaak :p. Vond de bloemen winkel wel mee vallen, heb wel even zitten prutsen om die rolluik raampjes goed te krijgen bij de gebakzaak.
Je bent nu spontaan gaan eten... en bloemschikken? :P Hoe rate je deze set tov de anderen? Even het aantal brick daargelaten. Biedt de set weer iets nieuws qua bouwtechniek of onderdelen? Hoelang heb je er nu eigenlijk over gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:50

nlboy

Alles kitz?

De Rikster schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:36:
[...]

Ik heb hem ook maar ik zou mijn geld ergens anders aan spenderen als ik jou was, heel erg feeble allemaal..
Dus niet echt een aanrader het reuzenrad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
nlboy schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:56:
[...]
Dus niet echt een aanrader het reuzenrad?
Absoluut een gaaf ding als het in je setting past, voegt echt wat leven toe bij de modulars bijvoorbeeld (zeker icm de FGM) maar als standalone vind ik hem niet helemaal overtuigend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Gim schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:13:
[...]

Je bent nu spontaan gaan eten... en bloemschikken? :P Hoe rate je deze set tov de anderen? Even het aantal brick daargelaten. Biedt de set weer iets nieuws qua bouwtechniek of onderdelen? Hoelang heb je er nu eigenlijk over gedaan?
Haha zo ongeveer, nu stonden er toevallig oranje tompoezen in huis :P.

Ik ben nog niet klaar met de set, heb pas zakje 2 van de 6 af, maar het is zeker een interesante set om te bouwen. Ben denk ik nu 2,5 uur bezig (maar dat komt deel omdat ik een fout had gemaakt bij de tegels en een aantal weer moest lostrekken :+ De ramen van de bakkerij is bijv. wel een interesante manier, en de versiering boven de deur van de gebakzaak. Buiten dat nog niet veel spannends en herken je wel eerder gebruikte technieken zoals het blauwe dak is het zelfde gedaan als de dakpannen van de petshop of wasserette bij d brickbank, maar dat drukt de pret zeker niet. Het plein te betegelen was ook wel een mooie :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zeehond schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:08:
[...]

Haha zo ongeveer, nu stonden er toevallig oranje tompoezen in huis :P.

Ik ben nog niet klaar met de set, heb pas zakje 2 van de 6 af, maar het is zeker een interesante set om te bouwen. Ben denk ik nu 2,5 uur bezig (maar dat komt deel omdat ik een fout had gemaakt bij de tegels en een aantal weer moest lostrekken :+ De ramen van de bakkerij is bijv. wel een interessante manier, en de versiering boven de deur van de gebakzaak. Buiten dat nog niet veel spannends en herken je wel eerder gebruikte technieken zoals het blauwe dak is het zelfde gedaan als de dakpannen van de petshop of wasserette bij d brickbank, maar dat drukt de pret zeker niet. Het plein te betegelen was ook wel een mooie :).
Het is een leuke bouw, leuke technieken die ook bij de BB gebruikt werden. Maar de ramen van de banketbakkerij was een nieuwe techniek.

Over de klantenservice van Lego niks dan goed, het heeft een week geduurd.

Vandaag eindelijk 1x 4568956 met de luchtpost van Lego mogen ontvangen en is eindelijk Assembly Square eindelijk af :P

Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/4568956.jpg

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

aReaRe schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:13:
[...]

Over de klantenservice van Lego niks dan goed, het heeft een week geduurd.

Vandaag eindelijk 1x 4568956 met de luchtpost van Lego mogen ontvangen en is eindelijk Assembly Square eindelijk af :P

[afbeelding]
Netjes. Op de website staat momenteel wel dat brick and pieces langer duurt

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zeehond schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:41:
[...]

Netjes. Op de website staat momenteel wel dat brick and pieces langer duurt
Het heeft de bouw niet vertraagd, je gebruikt het pas als je het dak van de balletstudio / muziekwinkel als ornament afwerkt.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

aReaRe schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:43:
[...]

Het heeft de bouw niet vertraagd, je gebruikt het pas als je het dak van de balletstudio / muziekwinkel als ornament afwerkt.
Dat scheelt wel, vooral omdat je intussen met het ander gebouw verder kunt gaan :). Een blokje wat gebruik is voor de basis zou vervelender zijn.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
Gim schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:42:
[...]

Had al van de site gehoord, maar gaat me niet veel bieden omdat ik niet veel sets afbreek :-) Technic uitgezonderd, die breek ik wel soms af om iets mee te doen.

Lukt het een beetje met de green grocer?
Dan heeft het idd niet zo veel zin. Ik heb verder nog zo'n 600 sets staan, waar een redelijk aantal als parts packs dienen.

Maar idd die sand green steentjes.. ik doe het maar gewoon stukje bij beetje, dan doet eht niet zo'n pijn in de portemonnee (in 1 keer dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
avdieren schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:43:
[...]

Ik heb verder nog zo'n 600 sets staan, waar een redelijk aantal als parts packs dienen.
:o !

En ik me maar schamen met nog zo'n 5 sets om te bouwen/parts pack.

Ach ja, baas boven baas he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
een stuk of 10-20 sets staan om te bouwen, 0 partpacks (zelfs reserveonderdelen blijven apart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:34:
[...]

Ik had tot voor kort ook nog redelijk wat 'stock', maar ik ben eindelijk eens beginnen sorteren. Daardoor heb ik allezinds al de gewone Creator sets uit de backlog gehaald. Nu resten me alleen nog een paar Lego Movie en ideas sets om te bouwen :9

Ik heb ook nog een doos met polybags en andere 'gratis' sets die voorlopig nog niet in de weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
AppieNL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:34:
[...]

;) er lopen hier 3 excuses rond die ook een redelijke collectie hebben en een brede interesse. we hebben ook veel friends/elves/dimensions/ninjago/nexo nights..
voor de duidelijkheid: die 600 stuks is alles samen, inclusief alles wat geopend, gebouwd en verbouwd is. En dan zijn natuurlijk niet allemaal modulaire huizen, massa's poly bags of kleine setjes vooral..

MISB nog de Detective's office liggen, tower bridge (part pack), 66493, het reuzerad en nog wat klein grut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Nog een tweetal Lego Ideas en daarnaast nog een aantal modulars die op ons staan te wachten. Dat is het, maar vind t al meer dan genoeg :-) mooie aanbiedingen, VIP acties en soon-to-retire aankondigingen hebben hun werk gedaan. Bouw komt nu gelukkig weer langzaam op gang. Moet wel eens gaan rondkijken voor een vitrinekast of zoiets :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
En de officiële foto's van de nieuwe carrousel set zijn aangekomen. Op bouwsteentjes.info staan er nog meer.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/04/FB_IMG_1493281493452.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/04/FB_IMG_1493281506408.jpg

Aan de 2670 onderdelen zal ook wel weer een net prijskaartje hangen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 27-04-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:49:
En de officiële foto's van de nieuwe carrousel set zijn aangekomen. Op bouwsteentjes.info staan er nog meer.
spoiler:

spoiler:

En nog een extra prijsje zodat ie gemotoriseerd is :-) Ziet er wel geinig uit. Een carrousel a la Efteling was ook leuk geweest maar dan had je t niet gered met slechts 2670 stenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

En de officiële foto's van de nieuwe carrousel set zijn aangekomen.
(...)
Ik vind m erg gaaf, en omdat ik veeeeel te laat uit mijn Dark Ages kwam voor de oude caroussel ben ik erg blij dat deze er komt.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:23
spoiler:

spoiler:

Hoop alleen dat het bedrukte blokken zijn. Anders worden het veel stickers plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

spoiler:

spoiler:

Die is wel heel fraai voor bij het reuzenrad te zetten :Y. Maar het zal wel weer een dure doos worden dus zie wel of hij er hier komt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
felder schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:10:
[...]

Hoop alleen dat het bedrukte blokken zijn. Anders worden het veel stickers plakken.
Ik vrees dat de 'gouden' onderdelen allemaal stickers zijn. Van die gedraaide tegel met opengeklapt boek ben ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Kapoen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:25:
[...]

Ik vrees dat de 'gouden' onderdelen allemaal stickers zijn. Van die gedraaide tegel met opengeklapt boek ben ik niet zeker.
Op de onderste foto in je post is inderdaad wel te zien dat al wat er goud blinkt, stickers zijn...

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Bouwsteentjes.info heeft meer informatie ivm de carrousel set geplaatst:
LEGO Creator Expert 10257 Carousel
Ages 16+. 2,670 pieces.
US $199.99 – CA $249.99 – DE 179.99€ – UK £159.99 – DK 1499.00 DKK
*Euro pricing varies by country. Please visit shop.LEGO.com for regional pricing.
(Nederland en België waarschijnlijk €189,99-€199,99)Discover the fairground’s star attraction with the Carousel!

*knip*

* Includes 7 minifigures: a ride operator, mom, dad, boy, girl, grandmother and a granddaughter.
* The Carousel features a large textile canopy, ornate, reflective rounding boards with blue and gold detailing, reflective center panels, two-level deck comprising a raised boarding platform with handrail and a main platform with five buildable animal rides, including a white swan and four moving animals: an elephant, tiger, flamingo and a frog.
* Also features a sturdy, buildable base for easy transportation.

*knip*

Motorize the Carousel with the LEGO® Power Functions 8883 medium motor and 88000 AAA battery box (not included).

Measures over 12” (32cm) high, 14” (38cm) wide and 13” (35cm) deep.
Available for sale directly through LEGO® beginning
June 1, 2017 via shop.LEGO.com, LEGO® Stores or via phone
*edit* designer video:

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 27-04-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Wel apart dat ze weer een carrousel doen. Gaat het reuzenrad er nu uit?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Señor Sjon schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:43:
Wel apart dat ze weer een carrousel doen. Gaat het reuzenrad er nu uit?
Zou wel erhens vreemdnzijn als ze dan juist nu het reuzenrad eruit halen aangezien toch wel eens goed sammen kunnen verkopen zou je denken.

Dat ze weer een carrousel doen is idd wel apart, er zijn toch genoeg andere atracties te bedenken?

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De Fairground Mixer was van 2014 en ging er pas dit jaar uit, het reuzenrad is van 2015. Dus als Lego hetzelfde patroon aanhoudt zal die pas volgend jaar verdwijnen.

Een carousel is natuurlijk redelijk veelzijdig qua attractie, deze past bv. ook in een Kerstscene.
Buiten een reuzenrad en carousel kan ik niet direct een andere cliché attractie bedenken die je echt moet hebben in een kermis of winter village.

De Winter Village Market uit 2013 had ook een carousel, maar veel kleiner dan dit model. De Grand Carousel is alweer van 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Ik wil mijn lego stofvrij bewaren en mijn vitrine kast zit vol. Ben aan het kijken voor een display case van acryl of plexiglas; iemand tips? Hij moet ongeveer (l)77cm x (b)39 cm x (h)23cm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kapoen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:57:
De Fairground Mixer was van 2014 en ging er pas dit jaar uit, het reuzenrad is van 2015. Dus als Lego hetzelfde patroon aanhoudt zal die pas volgend jaar verdwijnen.

Een carousel is natuurlijk redelijk veelzijdig qua attractie, deze past bv. ook in een Kerstscene.
Buiten een reuzenrad en carousel kan ik niet direct een andere cliché attractie bedenken die je echt moet hebben in een kermis of winter village.

De Winter Village Market uit 2013 had ook een carousel, maar veel kleiner dan dit model. De Grand Carousel is alweer van 2009.
Hier heb je zeker gelijk in. Een carousel us wel eecht een atractie die op een kermis thuis hoort of voor andere scenes. Echter vraag ik mij af op de personen die 2009 de Grand Carousel nog deze zouden aanschaffen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Grand Carrousel is een vermogen waard, die kunnen er nog wel 1 kopen.

Zag trouwens de Technic Porsche weer eens voor weinig langskomen. Is dat model nou zo geflopt?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:14:
[...]

Hier heb je zeker gelijk in. Een carousel us wel eecht een atractie die op een kermis thuis hoort of voor andere scenes. Echter vraag ik mij af op de personen die 2009 de Grand Carousel nog deze zouden aanschaffen.
Goede vraag, ik denk dan aan deze zaken:
- een kind van 7 à 8 jaar in 2009 is nu een tiener die in zijn/haar dark ages zit, dus een nieuw doelpubliek (grof genomen natuurlijk) zit nu klaar
- 2009 ligt nog in het tijdperk dat het grote publiek zich nog niet bewust was van de verzamelwaarde van Lego sets, en oplages waren toen ook veel kleiner. Vandaar dat oa. oude modulars vandaag zo duur zijn.

Uiteindelijk hebben we natuurlijk het raden naar de strategie van Lego :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kapoen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:28:
[...]

Goede vraag, ik denk dan aan deze zaken:
- een kind van 7 à 8 jaar in 2009 is nu een tiener die in zijn/haar dark ages zit, dus een nieuw doelpubliek (grof genomen natuurlijk) zit nu klaar
- 2009 ligt nog in het tijdperk dat het grote publiek zich nog niet bewust was van de verzamelwaarde van Lego sets, en oplages waren toen ook veel kleiner. Vandaar dat oa. oude modulars vandaag zo duur zijn.

Uiteindelijk hebben we natuurlijk het raden naar de strategie van Lego :)
Daar zit idd ook zeker wat in. Na 8 jaar zal er wel nieuw publiek zijn, en lego lijkt tegenwoordig een popularder verzamel object te zijn. Heb zelf ook de vorige gemist dus ben ergens wel blij met deze set en mogelijk komt deze er hier dan ook :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:54:

[...]

*edit* designer video:
[video]
Rond 3min in de video: "We put it full of gears to make sure it runs really smoothly"

8)7

Meer gears=meer frictie...

Het hele mechaniekje zal waarschijnlijk wel het hoogstnoodzakelijke zijn, want naast dat het technisch verantwoord is, bespaart het ook onderdelen en dus geld, maar kom op zeg. Ik snap dat je niet in het Technic design team zit, maar dit is toch vrij standaard kennis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kapoen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:54:

[...]

*edit* designer video:
[video]
1:32 ontzettend scheve stikker :o

OCD tremmors...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:58
Inmiddels prijzen definitief bekend, 179,99 in DE, 199,99 in NL/BE (en £159.99 =~ 190€ in de UK)

Tja... Gooi hem in m'n brickwatch en wacht wel tot hij in de aanbieding komt tzt bij Amazon DE, voorlopig toch geen tijd/plek om te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Pandemic schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:04:
Ik wil mijn lego stofvrij bewaren en mijn vitrine kast zit vol. Ben aan het kijken voor een display case van acryl of plexiglas; iemand tips? Hij moet ongeveer (l)77cm x (b)39 cm x (h)23cm worden.
Kan je er niet goed mee helpen. Ben zelf ook aan het zoeken.

Liefst wil ik eigenlijk m'n modulars naast elkaar zetten, maar als ik het niet een beetje kan afschermen, dan wordt het stof happen op den duur en dat is ook zonde.

Dus tja, kan dan kiezen voor één van de IKEA kasten zoals:
  • Detolf, maar dan is het elke modular los tonen (plek voor 8 stuks als het met hoogte uitkomt). Of
  • Fabrikör waarbij ik drie modulars echt naast elkaar kan tonen; heb alleen het vermoeden dat ik maar twee van de drie schappen kan gebruiken vanwege hoogte (plek voor 6 stuks denk ik) :|
Ben er nog niet aan uit. Heb jij hier toevallig nog een goede tip voor? Gaat me om het mooi kunnen displayen van een 6-7-tal gebouwen.

Ik vermoed gewoon de Detolf en dan naar wens en zin ze zo nu en dan eruit halen en dan aan elkaar schakelen zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 09:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:02:
[...]

Rond 3min in de video: "We put it full of gears to make sure it runs really smoothly"

8)7

Meer gears=meer frictie...

Het hele mechaniekje zal waarschijnlijk wel het hoogstnoodzakelijke zijn, want naast dat het technisch verantwoord is, bespaart het ook onderdelen en dus geld, maar kom op zeg. Ik snap dat je niet in het Technic design team zit, maar dit is toch vrij standaard kennis?
Ik weet dat de draaimolen van de kerst set voor geen meter draait. Die wordt aangedreven door een hele lange as welke eerst tordeert zonder dat de draaimolen beweegt, vervolgens krijgt de draaimolen een zwiep en begint het proces weer opnieuw. Dat ding heeft te veel frictie aangezien het op tiles rust. Het ziet ernaar uit dat ze dat nu anders hebben gedaan.
Gim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 07:53:
[...]

Kan je er niet goed mee helpen. Ben zelf ook aan het zoeken.

Liefst wil ik eigenlijk m'n modulars naast elkaar zetten, maar als ik het niet een beetje kan afschermen, dan wordt het stof happen op den duur en dat is ook zonde.

Dus tja, kan dan kiezen voor één van de IKEA kasten zoals:
  • Detolf, maar dan is het elke modular los tonen (plek voor 8 stuks als het met hoogte uitkomt). Of
  • Fabrikör waarbij ik drie modulars echt naast elkaar kan tonen; heb alleen het vermoeden dat ik maar twee van de drie schappen kan gebruiken vanwege hoogte (plek voor 6 stuks denk ik) :|
Ben er nog niet aan uit. Heb jij hier toevallig nog een goede tip voor? Gaat me om het mooi kunnen displayen van een 6-7-tal gebouwen.

Ik vermoed gewoon de Detolf en dan naar wens en zin ze zo nu en dan eruit halen en dan aan elkaar schakelen zoals ik wil.
Ik heb zelf custom made kappen laten maken bij Dokter Plexiglas. Was niet de goedkoopste optie, maar ik heb er wel heel veel plezier van.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik kan aan een nette en complete Town Hall modular komen voor €385 euro. Een echt mooie set, maar ik blijf zitten met een tweestrijd. Voor hetzelfde geld heb je een Ghostbusters HQ. (Nu moet ik niet liegen, vanuit Amazon.it heb je al een Ghostbusters HQ voor €349 :P) en voor €250 heb je een Assembly Square. Toch het idee dat ik aan het doordraven ben in mijn enthousiasme en ik deze niet moet najagen.
almightyarjen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:21:
Ik heb zelf custom made kappen laten maken bij Dokter Plexiglas. Was niet de goedkoopste optie, maar ik heb er wel heel veel plezier van.
De platen an sich (op maat) is nog goed betaalbaar. Het zal hem dus vooral zitten in het laten maken van die stofkappen. Zal wel wat netter, strakker en professioneler uitzien dan wanneer ik zelf een frame fabriceer en alleen de platen op maat bestel :) Nog even over nadenken; maar wel een goede optie, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Gim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:36:
Ik kan aan een nette en complete Town Hall modular komen voor €385 euro. Een echt mooie set, maar ik blijf zitten met een tweestrijd. Voor hetzelfde geld heb je een Ghostbusters HQ. (Nu moet ik niet liegen, vanuit Amazon.it heb je al een Ghostbusters HQ voor €349 :P) en voor €250 heb je een Assembly Square. Toch het idee dat ik aan het doordraven ben in mijn enthousiasme en ik deze niet moet najagen.
Ik ken het, heb in 2012 de green grocer 10185 voor 450 euro gekocht...(toen was de town hall ongeveer 149 euro, die ik nog in doos heb staan maar die zover ik weet van binnen net zo saai als de cinema)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
quorumz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:41:
Ik ken het, heb in 2012 de green grocer 10185 voor 450 euro gekocht...(toen was de town hall ongeveer 149 euro, die ik nog in doos heb staan maar die zover ik weet van binnen net zo saai als de cinema)
Hij zit nog in de doos, omdat je hem vanwege 'saaiheid' wellicht toch gaat verkopen i.p.v. bouwen? Of gewoon nog één van meerdere sets in de backlog :)

De cinema is niet zo zeer saai, maar had gewoon beter uitgevoerd kunnen worden. Voor de cinema heb ik dan ook plannen om hem te voorzien van een paar upgrades.

Maar inderdaad terug naar Town Hall; het lijkt me echt wel een interessante set met de toevoeging van de lift en de voorkant ziet ook imposant uit, maar feit blijft dat ik nooit alle modulars zal kunnen kopen (of plaatsen). Ik had als insteek "cherry-picking" met wat nog goed verkrijgbaar is om het leuk te houden. Uiteindelijk heb ik een aantal modulars gekocht en naast de Brick Bank ook de Cinema gekocht om het straatje aan twee kanten te kunnen sluiten. Maar ik vermoed dat m'n tweestrijd/twijfel eigenlijk al reden genoeg is om er vanaf te zien. Deze Lego is gewoon ontzettend leuk en verslavend, maar inderdaad het moet leuk blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47
Gim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:31:
Maar inderdaad terug naar Town Hall; het lijkt me echt wel een interessante set met de toevoeging van de lift en de voorkant ziet ook imposant uit, maar feit blijft dat ik nooit alle modulars zal kunnen kopen (of plaatsen). Ik had als insteek "cherry-picking" met wat nog goed verkrijgbaar is om het leuk te houden. Uiteindelijk heb ik een aantal modulars gekocht en naast de Brick Bank ook de Cinema gekocht om het straatje aan twee kanten te kunnen sluiten. Maar ik vermoed dat m'n tweestrijd/twijfel eigenlijk al reden genoeg is om er vanaf te zien. Deze Lego is gewoon ontzettend leuk en verslavend, maar inderdaad het moet leuk blijven...
Tja, die oudere Modulars met flink verhoogde prijzen zijn eigenlijk alleen nog betaalbaar voor mensen die gewoon geld teveel hebben. Loterij-winnaars die ineens een miljoen Euro te besteden hebben bv. Of mensen die zo'n topbaan hebben dat ze toch al in een villa wonen en meerdere dure auto's in de garage hebben staan. En als hun zoontje dan zegt: papa, ik wil de complete Lego Modulars straat hebben, dan zegt papa: prima jongen, hier heb je €10.000. Koop maar. :P

Maar alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk wat de gek er voor geeft, en hoe meer van die oude sets als Green Grocer, Market Street en Café Corner door bouwers worden geopend, hoe minder ongeopende dozen er wereldwijd over blijven. En hoe zeldzamer iets is, hoe hoger de waarde onder liefhebbers ervan wordt. En waar de Star Wars UCS sets nog altijd het risico lopen om ooit een remake te krijgen kan Lego vrijwel oneindig lang door gaan met Modulars uitbrengen die geen remake van een oudere set zijn. Waarmee die oude Modulars die nog in verzegelde doos zitten, dus op termijn steeds zeldzamer gaan worden.

Wat die Town Hall set betreft ... bedenk goed dat als je hem nu voor een leuke prijs kunt krijgen, hij eigenlijk alleen maar meer waard zal gaan worden, mits er geen derde wereldoorlog (of andere wereldwijde ramp) uitbreekt en mensen wel wat anders aan hun hoofd hebben dan Lego kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:08:
Wat die Town Hall set betreft ... bedenk goed dat als je hem nu voor een leuke prijs kunt krijgen, hij eigenlijk alleen maar meer waard zal gaan worden, mits er geen derde wereldoorlog (of andere wereldwijde ramp) uitbreekt en mensen wel wat anders aan hun hoofd hebben dan Lego kopen. ;)
Geldt het meer waard worden ook voor sets die reeds gebruikt zijn en dus geopend? Ik kan me voorstellen dat deze sets gaandeweg toch ook last krijgen van verkleuring door blootstelling aan. Niet dat het me echt om verkoopwaarde gaat, maar om aanschafwaarde. Maar je hebt gelijk in de zin dat, mocht ik de set straks toch van de hand willen doen, ik er waarschijnlijk geen verlies op lijdt.

Mocht er een oorlog voorbij komen, dan gaat het inderdaad niet om het kopen van Lego, maar eerder om de wederopbouw van Lego ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:17:
Geldt het meer waard worden ook voor sets die reeds gebruikt zijn en dus geopend? Ik kan me voorstellen dat deze sets gaandeweg toch ook last krijgen van verkleuring door blootstelling aan.
Uiteraard hebben zichtbare gebruikssporen (of verkleuring door blootstelling aan licht) wel invloed op de waarde-vermeerdering. En het is natuurlijk sowieso een gevalletje "resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" :P

Als mensen dik meer willen betalen voor een oudere set die al lang niet meer in productie is omdat ze die aan hun verzameling willen toevoegen is dat een afgewogen keuze tussen verzamelen en wat je er voor over hebt. Maar mensen die een oude set tegen hoge meerprijs kopen in de hoop dat die set alleen nog maar meer waard gaat worden om het later met winst weer te kunnen verkopen (speculanten dus) zie ik meer als de mensen die ooit hoge bedragen betaalden voor tulpenbollen (zie: Tulpenmanie). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 19:34

Kraz

Saving the world

Haay schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:33:
[...]

Uiteraard hebben zichtbare gebruikssporen (of verkleuring door blootstelling aan licht) wel invloed op de waarde-vermeerdering. En het is natuurlijk sowieso een gevalletje "resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" :P

Als mensen dik meer willen betalen voor een oudere set die al lang niet meer in productie is omdat ze die aan hun verzameling willen toevoegen is dat een afgewogen keuze tussen verzamelen en wat je er voor over hebt. Maar mensen die een oude set tegen hoge meerprijs kopen in de hoop dat die set alleen nog maar meer waard gaat worden om het later met winst weer te kunnen verkopen (speculanten dus) zie ik meer als de mensen die ooit hoge bedragen betaalden voor tulpenbollen (zie: Tulpenmanie). 8)7
Ik denk wel dat je kunt stellen dat de doos niet minder waard gaat worden. Dus ALS je die 'investering' doet, dan heb je deze op z'n minst er weer uit lijkt me?
Die 500 euro doet op je bankrekening momenteel ook niets/weinig qua rente dus mocht je het kunnen missen dan is het wel de gok waard volgens mij.

Ik zelf mis alleen de eerste 3 modulars (Green Grocer, Cafe Corner, Street Market) maar heb ze voor de rest allemaal...in gesealde doos >:)

*Back to LEGO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Kraz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:41:
[...]

Ik denk wel dat je kunt stellen dat de doos niet minder waard gaat worden. Dus ALS je die 'investering' doet, dan heb je deze op z'n minst er weer uit lijkt me?

*Back to LEGO!
Buiten heruitgaves loop je ook het 'risico' dat de zeldzame onderdelen van die oude modulars verschijnen in nieuwere sets waardoor ze gemakkelijker te bricklinken worden. Verzamelaars die het doen om hun collectie effectief te bouwen ipv te stockeren kunnen zo aan een goedkoper alternatief geraken.

Green Grocer zou zomaar goedkoper kunnen worden als Lego dat 1x2 sand green steentje met inkeping een keertje op de virtuele PaB gooit of in één of andere creator set steekt (in voldoende hoeveelheid uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Die 500 euro doet op je bankrekening momenteel ook niets/weinig qua rente dus mocht je het kunnen missen dan is het wel de gok waard volgens mij.

Ik zelf mis alleen de eerste 3 modulars (Green Grocer, Cafe Corner, Street Market) maar heb ze voor de rest allemaal...in gesealde doos >:)

*Back to LEGO!
In gesealde doos, wel een beetje zonde, maar dat is slechts mijn mening. Ik zou 't niet kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 19:34

Kraz

Saving the world

Gim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:16:
[...]

In gesealde doos, wel een beetje zonde, maar dat is slechts mijn mening. Ik zou 't niet kunnen ;)
Het is relatief makkelijk voor me; Ik heb in mijn appartement simpelweg geen plek. :') Ben daarom kieskeurig met de sets die ik wel tijdelijk neerzet; Wall-E, Exo Suit, Ghostbusters Ecto-1
Ze zijn bij mijn ouders op een zolder opgeslagen en als ik (binnenkort) ben verhuisd dan gaan ze alsnog gebouwd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

fuck, ik zie geruchten voorbij komen over een Millenium Falcon UCS, denk die moet ik hebben!
geruchtenprijs $799,00.

:|
Daar heb ik met m'n andere hobby die nog duurder is dan Lego geen geld voor
http://www.bouwsteentjes....92-ucs-millennium-falcon/

iemand nog een nier nodig??

[ Voor 23% gewijzigd door Mad-Matt op 28-04-2017 12:05 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mad-Matt schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:59:
fuck, ik zie geruchten voorbij komen over een Millenium Falcon UCS, denk die moet ik hebben!
geruchtenprijs $799,00.

:|
Daar heb ik met m'n andere hobby die nog duurder is dan Lego geen geld voor
http://www.bouwsteentjes....92-ucs-millennium-falcon/

iemand nog een nier nodig??
Verkoop dan gelijk beide nieren, dan kun je er twee kopen en eentje sealed in doos aanhouden :+

Dat zijn wel prijzen waar in Oktober spontaan de blaadjes van de boom vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Blimey 800 dollar voor een Lego set??? Ik heb jaren met veel plezier op een elektrische gitaar gespeeld die minder dan de helft kostte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:24:
Blimey 800 dollar voor een Lego set??? Ik heb jaren met veel plezier op een elektrische gitaar gespeeld die minder dan de helft kostte :D
Als ze het dan doen combineren met een 4x VIP punten op Star Wars LEGO. 3200 VIP punten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ja, het schijnt de grootste (qua hoeveelheid) set ooit te zijn en ook gelijk de duurste set ooit.

Als ik geld over had had ik er minimaal 3 gekocht, gezien wat er met de vorige gebeurd is, maar zelfs 1 zit er niet in. Net een ander nieuw speeltje gekocht waar ik 3 sets voor had kunnen halen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Haay
Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/blogs/1/2957888-o_1bepvhbvt186fv6mtpdfthvn1d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/blogs/1/2958017-o_1beq8iod0cc61vv0ej510sim70a.jpg

https://ideas.lego.com/blogs/1-blog/post/137

En hoe toepasselijk: 1969 blokjes!

[ Voor 14% gewijzigd door Haay op 28-04-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Die wil ik zeker hebben, het enige minpuntje dat ik zo direct kan zien is dat er geen echte minifigs in deze set zitten. Dat was toch een mooi eerbetoon geweest anders aan Armstrong, Aldrin en Collins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Verdomme, wat een fraaie set is dat!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Heel vet! En voor €119,99,- ook redelijk geprijsd denk ik. Zeker een must-have voor mij, maar de 3x VIP promotie heeft m'n LEGO budget voor dit jaar al aardig verbruikt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Deze video is niet al te goed qua kwaliteit, maar toont wel enkele modulars (zoals de Town Hall) in andere kleuren. Misschien een basis voor sommigen hier om op verder te bouwen? :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V3uWlYRusgY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Gim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:36:
Ik heb maanden lang dezelfde tweestrijd gehad maar uiteindelijk toch overstag gegaan.

Town Hall gekocht voor 400, Grand Emporium voor 260, beide nieuw. Nog geen spijt gehad van de Town Hall, is toch echt wel een meerwaarde in een volledige lay-out. Grand Emporium nog niet opgebouwd.

Normaal betaal ik voor retired sets maximaal RRP+20%, voor echt oudere sets wat meer omdat de RRP prijs voor een zelfde type set nu al veel hoger is.

[ Voor 17% gewijzigd door timofp op 28-04-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Nou, als je ooit wilt investeren in LEGO is dit een goed jaar, de carousel, de Apollo en de Millenium Falcon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

DaCoTa schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:51:
Nou, als je ooit wilt investeren in LEGO is dit een goed jaar, de carousel, de Apollo en de Millenium Falcon.
Voordat ik hierop wilde reageren, toch nog even ruggespraak gehad met m'n bankrekening, maar die is het toch niet met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25
Nu ik de Apollo zie gaat het hier ook wel kriebelen. Denk dat ik die Saturn V ga aanschaffen en 2 a 3 modulars (nog even zoeken met welke ik ga starten)

Binnenkort maar even de airport monorail tracks + trein in de verkoop zetten. Hopelijk geeft me dat wat startgeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Goh, van die doos van de Apollo krijg ik zelfs zin in die set en erg leuk idd 1969 blokjes :)
almightyarjen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:21:
[...]

Ik weet dat de draaimolen van de kerst set voor geen meter draait. Die wordt aangedreven door een hele lange as welke eerst tordeert zonder dat de draaimolen beweegt, vervolgens krijgt de draaimolen een zwiep en begint het proces weer opnieuw. Dat ding heeft te veel frictie aangezien het op tiles rust. Het ziet ernaar uit dat ze dat nu anders hebben gedaan.
Oh, dat is wel erg slecht, hadden ze beter toch het Technic team erbij kunnen halen. Het hele ding ook op tiles?! Een paar wieltjes in de onderkant die meedraaien kon er niet van af? :/
Mad-Matt schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:22:
Ja, het schijnt de grootste (qua hoeveelheid) set ooit te zijn en ook gelijk de duurste set ooit.

Als ik geld over had had ik er minimaal 3 gekocht, gezien wat er met de vorige gebeurd is, maar zelfs 1 zit er niet in. Net een ander nieuw speeltje gekocht waar ik 3 sets voor had kunnen halen...
"Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" ;)

Aangezien Disney Star Wars gaat gebruiken tot in het oneindige en dingen als de X-Wing en Falcon ook vast wel weer terug komen na Ep 9 heeft Lego genoeg excuus om elke 10-15 jaar die set(s) opnieuw uit te brengen. Volgens mij is dat ook de enige reden dat nu die geruchten van een UCS Falcon zo hardnekkig zijn, dankzij de nieuwe trilogie.

800 dollar is wel flink aan de prijs, maar als daar sowieso al de 5k in zit van het origineel EN een interieur wat het origineel niet had, pik ik er zeker wel 1 op :) (uiteraaard met 15-20% korting, ben niet gek :D) Met interieur komt dat ding makkelijk richting de 7k onderdelen denk ik en dik boven de huidige "grootste set", de Taj Mahal met bijna 6k parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:34:
Met interieur komt dat ding makkelijk richting de 7k onderdelen denk ik en dik boven de huidige "grootste set", de Taj Mahal met bijna 6k parts.
Ff muggenziften, de set met het grootste aantal onderdelen is een zeer exclusieve doos die Lego weggaf als prijs:
Afbeeldingslocatie: http://minifigpriceguide.com/wordpress/wp-content/uploads/2015/07/Lego-Biggest-Set-Ever-The-ultimate-Battle-for-Chima-10004-pieces-and-92-minifigures.jpg
Je kan het natuurlijk ook bekijken als een serie losse sets, dan tellen ze niet mee voor de grootste ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik vind die set steeds leuker worden. Gaat ook maar op het lijstje halen. :)

En dan te bedenken dat ik met de geschatte waarde van mijn reeds opgevoerde sets in rebrickable.com op een kleine 2000 euro wordt geschat. #slik

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:46:
[...]

Ff muggenziften, de set met het grootste aantal onderdelen is een zeer exclusieve doos die Lego weggaf als prijs:
[afbeelding]
Je kan het natuurlijk ook bekijken als een serie losse sets, dan tellen ze niet mee voor de grootste ooit :)
Wist niet eens dat die "set" bestond :D Wist toevallig dat de Taj Mahal de "grootste" was.

Maar ja, als dat gewoon 1 grote verzamelbox is van kleine setjes weet ik niet of je de Chima doos echt een set kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:25:
[...]

Wist niet eens dat die "set" bestond :D Wist toevallig dat de Taj Mahal de "grootste" was.

Maar ja, als dat gewoon 1 grote verzamelbox is van kleine setjes weet ik niet of je de Chima doos echt een set kan noemen.
We zullen het op een uitgebreide parts pack houden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:39
De Saturn V !!
Wat een detail behouden in de set! Was al bang dat ze hem zouden verkleinen of minder gedetailleerd zouden maken, maar niets is minder waar!

Ik vond de Luxe versie overigens nog mooier (met ook de Brandstoftanks in de verschillende trappen uitgwerkt), maar misschien kan ik die zelf nog maken.

Wat een verschrikkelijk fijne set!

Ook goede value for money, al zal hij in Nederland waarschijnlijk 139EUR oid gaan kosten (Lego kennende...)

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
ElectricHead schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:54:
[...]

En dan te bedenken dat ik met de geschatte waarde van mijn reeds opgevoerde sets in rebrickable.com op een kleine 2000 euro wordt geschat. #slik
Hoe krijg je de waarde te zien? Blijft bij mij op 0 staan. (Miss ook maar beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

leosand schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:48:
[...]

Hoe krijg je de waarde te zien? Blijft bij mij op 0 staan. (Miss ook maar beter)
Geen idee, ik zie links van mijn sets een getal staan. Ik heb dus zeg maar een set list waar al mijn setjes in staan.... Teveel in sets, teveel in geld. Ach, ik heb er lol aan dus wat maakt 't uit. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

leosand schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:48:
[...]

Zojuist ook een hele zoektocht, maar kreeg zelf een waarde door linksboven naast je landicon op de euro te klikken erg omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
Gim schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 07:53:
[...]

Ben er nog niet aan uit. Heb jij hier toevallig nog een goede tip voor
Nee niet echt, ik heb vooral losse technic modellen en die staan in een vitrinekast die ik van marktplaats heb. Hierbij kun je zelf het niveau van de glasplaten wisselen en dus de hoogte van de vakken bepalen.

Deze is echter vol en het model te groot. Ik ga maandag dokter plexiglas eens bellen voor een offerte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:56

J2S

@Poekie Had dit al eerder willen posten, maar hier mijn verjaardagstaart van 2 jaar geleden ^^
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2823/33489136674_fa8c811dbf_c.jpg
_MG_6650 by Joost S, on Flickr

Een vriendin heeft deze voor mij gemaakt, en het was heerlijk :9

Ik vind Unikitty ook een geweldig character :)

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:22:
[...]

Zojuist ook een hele zoektocht, maar kreeg zelf een waarde door linksboven naast je landicon op de euro te klikken erg omslachtig
dankje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ElectricHead schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:54:
[...]

ook voor de gein eens gekeken, die lol verdween snel
Estimated value: €34,332.28
(Based on 74.9% of the sets)
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vandaag star wars acties in lego shop

De eerste set ivm 40% korting al uitverkocht en vanaf 65 euro een gratis exclusive r2-d2 poly bag en 70 parts :-)

Hmm los vragen ze er 50 euro andere sites 8)7
*Elke dag van 8:00 uur 's ochtends tot 7:00 uur 's ochtends (CET) de volgende dag, tussen 29 april 2017 en 6 mei 2017, is één bepaalde LEGO® Star Wars™ set met 40% korting verkrijgbaar op shop.LEGO.com en in de LEGO Stores.
Deze korting kan niet worden toegepast op eerdere aankopen of worden gecombineerd met andere kortingen, aanbiedingen of geschenken. Beschikbaar zolang de voorraad strekt, geen nabestellingen. Voor elke set gelden afzonderlijke bestellimieten.
10% korting op alle LEGO® Star Wars™ sets met uitzondering van Snowspeeder™ (75144) is geldig van 29 april 2017 tot en met 6 mei 2017, voor online bestellingen op shop.LEGO.com, in LEGO Stores en voor telefonische bestellingen uit de LEGO catalogus. Uitsluitend zolang de voorraad strekt, geen nabestellingen. Voor elke set gelden afzonderlijke bestellimieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:30:
Vanaf vandaag star wars acties in lego shop

De eerste set ivm 40% korting al uitverkocht en vanaf 65 euro een gratis exclusive r2-d2 poly bag en 70 parts :-)

Hmm los vragen ze er 50 euro andere sites 8)7

[...]
Op bricklink zie ik de eerste winkels de R2D2 set aanbieden voor rond de €25, en ze hebben veel stock. Ik ga dus nog even afwachten om te zien hoe de prijs evolueert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31
Opgebouwd zijn ze leuker :9

Voor degene die twijfelen over modulars: weet waar je aan begint want voor je het weet wil je ze allemaal :) Wat begon in [message=]2012[/message] met de Grand Emporium is sindsdien elke modular geworden die beschikbaar is (geen zin in enorme bedragen voor Café Corner & Green Grocer). Niet altijd meteen bij de release, soms ook een jaar later pas. De Brick Bank is pas van deze maand, Assembly Square komt nog wel een keertje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vk9TPLjjys9ctvwifYwZUe9E/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5nBmkY2mCVllNF5t7QgBZ9dg/full.jpg

De modulars zijn in de loop der jaren minder fors geworden, maar het detail is er enorm op vooruit gegaan. Ik heb ze niet perse op volgorde van uitkomen bij elkaar gezet, maar zo komen ze het mooiste uit imho :)

Het is voor m'n portomonnee maar goed dat Lego gestopt is met hun eigen middeleeuwse thema (medieval market, de joust set), die trokken me naast de modulars toch het meest. Gelukkig ook voor de ruimte op m'n studeerkamer verder weinig ambities om andere thema's te sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Hoe fors de modulars zijn licht ook wel enigsinds aan het soort gebouw, hoel gebouwen vallen meestal toch vrij fors uit naar mijn gevoel zoals de brickbank.

Mooie foto's van je modulars @RobbertC, ziet er goed uit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 29-04-2017 15:34 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31
Zeehond schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:33:
Hoe fors de modulars zijn licht ook wel enigsinds aan het soort gebouw, hoel gebouwen vallen meestal toch vrij fors uit naar mijn gevoel zoals de brickbank.

Mooie foto's van je modulars @RobbertC, ziet er goed uit :)
Dank je :) Ik vind de Brick Bank juist klein lijken (in het echt, op de foto komt die groter over). Was leuk om te bouwen en zit vol met mooie details van binnen, maar ik vind het overall 1 van de minder leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
RobbertC schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:03:
[...]

Dank je :) Ik vind de Brick Bank juist klein lijken (in het echt, op de foto komt die groter over). Was leuk om te bouwen en zit vol met mooie details van binnen, maar ik vind het overall 1 van de minder leuke.
Mag ik je vragen welke planken je gebruikt waar je ze op hebt staan en of deze het gewicht goed kunnen houden?
We zoeken ook nog van dat soort planken om thuis onze modulars op uit te stallen :*)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

RobbertC schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:03:
[...]

Op zoch zitten er wel een paar mooie technieken in de brickbank maar er zijn wel mooiere gebouwen. Vaak zijn hoek gebouwen wel veel herhalend werk wat het bouwen minder maakt vind ik oerdoonlijk. Gebouwen als het restaurant of het detective kantoor vind ik dan ook over het algemeen leuker.

200 fish found!

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)