Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 107 Laatste
Acties:
  • 1.006.885 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:36
@Señor Sjon @himlims_ , mijn 6-jarige zoon was niet het risico, mijn vriendin heeft Ninjago City gekaapt :'(

Nu maar een auto voor mezelf (van Lego) uitzoeken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 19:41
Haay schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:21:

Ooit wil ik hem wel hebben, maar niet voor €200 ! Ik ga geduldig wachten op een mooie aanbieding. :)
Voor mij een must buy, en ook fijn dat de prijs hier niet 210 is geworden tov duitsland zoals gebruikelijk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
bord4kop schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:36:
De Lego Mustang zaterdag in Oberhausen gehaald. Afol dag, 15% korting.. Het was weer populair daar :*)
Blijkbaar was dat in meerdere winkels in Duitsland? Ik was toevallig in Hamburg en het was daar tijdens openingstijd gekkenhuis! De PaB wall werd geplunderd (was ook iets dat er meer 'paasgekleurde' steentjes waren?) en men stond met 6 dozen in de rij voor de kassa :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:30
Er is een Lego wereldrecord gesneuveld, een display met grootste Star Wars minifig army.

Buckethead overload! Ik ben er zelf nog niet over uit of ik of die nieuwe helm even 'ludiek' als de oudere versies vind.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 15-04-2019 12:26 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-05 15:56

bord4kop

maximaal 100KB!

Gim schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:04:
[...]

Reeds besteld, moet nog binnenkomen :) Maar AFOL dag? Waar kan ik zien op welke data dergelijke dagen zijn? Niet dat ik doorgaans kan maar toch...
Voor (15%) korting op de AFOL dag moet je lid zijn van van een van de (LUG) organisaties. Bijvoorbeeld donateur van 'bouwblokje'. Dan krijg je een sticker op je LEGO VIP kaart. Zie bijvoorbeeld hier.. De data worden bekend gemaakt op de fora of middels mailing/nieuwbrief etc. van die organisaties..

Vooral voor de creator en speciale sets kan het interessant zijn. De reguliere Lego sets kun je beter met kortingsacties kopen bij winkels/amazon/etc. Mijn Lego Technic koop ik vrijwel altijd elders..

| Security Management |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:29
la_fusion schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:30:
Het is met zoeken nog niet echt gelukt dus ben bang dat er niets speciaals te krijgen is.. maar zijn er op dit moment nog US exclusives aan de gang? Ik ben volgende week daar voor werk en zag dat er in de stad waar ik ben ook een officiele Lego winkel is. Daarnaast ook ketens als Walmart/Toys R us natuurlijk..
Om dan toch maar zelf hier op te reageren.. niet echt een heel exclusieve set gekocht bij Target maar wel een leuke al zeg ik het zelf:

Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/40000/40358/001.jpg
Lego Been There, Donut That.
Alleen verkrijgbaar bij Target, ruimschoots verkrijgbaar(ook online bij Target of Marktplaats/Facebookgroepen) maar nu heb ik hem zelf gekocht ipv via via. Veel meer past er overigens ook niet in de koffer dus ik laat het bij deze ene :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 06:06:
[...]

Om dan toch maar zelf hier op te reageren.. niet echt een heel exclusieve set gekocht bij Target maar wel een leuke al zeg ik het zelf:

[Afbeelding]
Alleen verkrijgbaar bij Target, ruimschoots verkrijgbaar(ook online bij Target of Marktplaats/Facebookgroepen) maar nu heb ik hem zelf gekocht ipv via via. Veel meer past er overigens ook niet in de koffer dus ik laat het bij deze ene :+
oeh, das een leuke, eens kijken wat mijn opties zijn om te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-05 19:37
la_fusion schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 06:06:
[...]

[Afbeelding]
Hoeveel kost zoiets nou in USA?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:00

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gaan dit jaar naar NYC; boeien wtc/statue of liberty, -eindelijk- naar de illustere Target en de holy wallmark met 80% discounts op gedeukte doosjes en vervallen setjes

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 16-04-2019 11:20 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
Je bedoelt waarschijnlijk https://www.walmart.com/
himlims_ schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:20:
[...]

gaan dit jaar naar NYC; boeien wtc/statue of liberty, -eindelijk- naar de illustere Target en de holy wallmark met 80% discounts op gedeukte doosjes en vervallen setjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
Volgende week gaan we naar Legoland DK en The Lego house. Mocht iemand er recent geweest zijn en nog tips hebben (wat wel te bezoeken, wat niet, exclusieve Lego-sets etc), hoor ik het graag. We overnachten in het Legoland-hotel, dus volgens mij kunnen we lopend naar het park en het huis.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

keverjeroen schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:24:
Volgende week gaan we naar Legoland DK en The Lego house. Mocht iemand er recent geweest zijn en nog tips hebben (wat wel te bezoeken, wat niet, exclusieve Lego-sets etc), hoor ik het graag. We overnachten in het Legoland-hotel, dus volgens mij kunnen we lopend naar het park en het huis.
Lego house en dat Hotel is nog wel een aardig stukje lopen hoor :P
Verder de twee sets Lego Tree of Creativity en de Lego House architecture sets zijn exclusief verkrijgbaar in Lego House.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 16-04-2019 14:28 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:34
Loop vooral ff langs de factory en het huis van Ole Kirk Christiansen. Beetje apart om die ontwerpruimtes te zien met die stalen raamplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:50
himlims_ schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:20:
[...]

Op Manhattan zit geen Walmart. Sterker nog, de dichtstbijzijnde was de laatste keer dat ik keek echt ver weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
Yep, Manhattan is woekeren met ruimte, verwacht daar geen mega Target en Walmart stores. Daarvoor moet je waarschijnlijk een uur buiten Manhatten zoeken. Ze zitten meestal in die typische amerikaanse malls/winkelcentra.
pixels66 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 23:12:
[...]

Op Manhattan zit geen Walmart. Sterker nog, de dichtstbijzijnde was de laatste keer dat ik keek echt ver weg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
Gunner schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:27:
[...]

Lego house en dat Hotel is nog wel een aardig stukje lopen hoor :P
Verder de twee sets Lego Tree of Creativity en de Lego House architecture sets zijn exclusief verkrijgbaar in Lego House.
O joh, volgens Google maps zou het 12 min lopen zijn. ;)

Dan weet ik in ieder geval welke 2 setjes mee naar huis gaan!
Versaevel schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:32:
Loop vooral ff langs de factory en het huis van Ole Kirk Christiansen. Beetje apart om die ontwerpruimtes te zien met die stalen raamplaten.
Je bedoelt zeker dit gebouw van de fabriek? https://goo.gl/maps/5pxjkiWuryYYSnmC9
Het oude huis heb ik ook gevonden, zet ik ook op ons bezoeklijstje!: https://goo.gl/maps/qYb8efKFfaKx25eM6
Bedankt voor de tips!

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 15:03
keverjeroen schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:02:
[...]

O joh, volgens Google maps zou het 12 min lopen zijn. ;)

Dan weet ik in ieder geval welke 2 setjes mee naar huis gaan!

[...]

Je bedoelt zeker dit gebouw van de fabriek? https://goo.gl/maps/5pxjkiWuryYYSnmC9
Het oude huis heb ik ook gevonden, zet ik ook op ons bezoeklijstje!: https://goo.gl/maps/qYb8efKFfaKx25eM6
Bedankt voor de tips!
Deze dan misschien ook kopen (is nieuw in de LEGO House vanaf vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2019/04/40366-LEGO-House-dinosaurs.jpg

En indien je met het vliegtuig gaat, dan misschien deze ook nog even meenemen vanaf Billund Airport:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/05/40199-1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door chrisO op 17-04-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07

Hij is er weer vroeg bij! De vorige keer had hij ook al die 70840 Lego Movie 2 set voordat die officieel uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 19:41
Hij is er weer vroeg bij! De vorige keer had hij ook al die 70840 Lego Movie 2 set voordat die officieel uit was.
Een van de gesigneerde ebay exemplaren.. alles voor de views..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Laatst online: 15-05 18:35
CopyCatz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:57:
[...]

Een van de gesigneerde ebay exemplaren.. alles voor de views..
Zo'n leuke set.
Staat al sinds die review op m'n wishlist.
Nu nog eens een goede aanbieding...

Ik kan me herinneren dat ik een foto van deze set voorbij zag komen op Pinterest en me afvroeg of het wel om een echte set ging. Het duurde echt een tijdje voordat ik ergens meer informatie over kon vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ggj87 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:22:
[YouTube: LEGO Star Wars 2019 Tantive IV Review! Set 75244!]

Jammer. Véél te veel stickers! Wat is dat toch... Betaal je nota bene 200 euro voor een relatief kleine set (want Di$ney) en wordt het ding gewoon ondergeplakt.

Ik ga wel rustig verder met het verzamelen van oudere sets...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Megalodon86

Enzyme X

De nieuwe Ninjago sets voor 2019 zomer, zien er erg cool uit. Jang gaat er even doorheen:

[ Voor 27% gewijzigd door Megalodon86 op 19-04-2019 11:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet niet of hier al gepost (misschien via got, reddit, pintrest, google whatever) vond m wel erg gaaf; https://imgur.com/gallery/hHwQT0F

ligt aardig in lijn met wat hier aan knutselen ben; stad verticaal / hoogte in ivm beperkte ruimte zo toch treintje rondjes laten rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56
Vandaag deze speed champion in elkaar gezet. Ik blijf het leuke setjes vinden, relatief goedkoop, net genoeg parts om iets moois te bouwen en leuk om te verzamelen. In iedere set weten ze toch steeds weer iets unieks toe te voegen!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/jq9tio6hj4tjj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hfqh2zfi9t.jpg
Morgen ga ik de moderne versie hiervan in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

Marsman83 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:44:
Vandaag deze speed champion in elkaar gezet. Ik blijf het leuke setjes vinden, relatief goedkoop, net genoeg parts om iets moois te bouwen en leuk om te verzamelen. In iedere set weten ze toch steeds weer iets unieks toe te voegen!
Helemaal mee eens, ik heb er zelf ook een stuk of 30 staan, en vooral vanaf het 2e jaar zitten er een hoop interessante technieken in die setjes. Ik ben het niet altijd eens met de selectie aan autos, maar ook de modellen die me kwa auto weinig doen (muscle cars, de mclarens) zijn toch achteraf erg leuk geweest om te bouwen.

Enige waar ik niet echt in mee ga zijn de grotere sets met veel decorstukken, ik had best graag de auto-tjes uit het ferrari museum van vorig jaar willen hebben, maar 110 euro voor 3 auto-tjes was me toch te gortig.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
vectormatic schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:58:
[...]

Helemaal mee eens, ik heb er zelf ook een stuk of 30 staan, en vooral vanaf het 2e jaar zitten er een hoop interessante technieken in die setjes. Ik ben het niet altijd eens met de selectie aan autos, maar ook de modellen die me kwa auto weinig doen (muscle cars, de mclarens) zijn toch achteraf erg leuk geweest om te bouwen.

Enige waar ik niet echt in mee ga zijn de grotere sets met veel decorstukken, ik had best graag de auto-tjes uit het ferrari museum van vorig jaar willen hebben, maar 110 euro voor 3 auto-tjes was me toch te gortig.
Klopt, die grotere sets laat ik ook liggen, die vind ik ook te duur voor wat je krijgt. Het leuke eraan is juist dat je ze eff snel voor 12-16euro mee pakt.

Helaas ben ik best laat ingestapt en heb een hoop leuke setjes gemist, binnenkort marktplaats maar eens afstruinen.

Ik ga ook eens wat parts bestellen om wat mocs in deze stijl te bouwen.
De countach op de vorige pagina vind ik erg vet, alleen jammer dat die 8-wide is ipv 6 zoals bij de speed champignons.

Hoe heb jij die 30 speed champions staan als ik vragen mag? Ik ben nog aan het bedenken hoe ik ze op een leuke manier uit kan stallen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marsman83 op 19-04-2019 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Marsman83 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:08:

Helaas ben ik best laat ingestapt en heb een hoop leuke setjes gemist, binnenkort marktplaats maar eens afstruinen.

Hoe heb jij die 30 speed champions staan als ik vragen mag? Ik ben nog aan het bedenken hoe ik ze op een leuke manier uit kan stallen :)
Aan jaar 1/2 heb je weinig gemist imho, jaar 1 was leuk, maar minder goede builds (vergelijk de 458GT2 uit dat jaar eens met de 488GT3 van vorig jaar kwa bouw...), jaar 2 waren muscle cars en twee audis.. Als je je best doet kan je denk ik de setjes van vorig jaar nog wel vinden voor een fatsoenlijke prijs, en die zijn echt top, de porsches (de twee 911s, en de 919H) en de 488GT3 staan bij mij erg hoog op de lijst van favorieten

Ik heb momenteel lang niet alle auto-tjes staan, ik had ze ooit in een ikea vakjes kast staan, maar op een gegeven moment werden het er te veel. Ik heb nu in een ikea billy boekenkast vijf planken, waarvan op 4 een grote technic auto staat (Enzo, 42000, 42039 en 42096) met daarbij passende speed-champions (laFerrari 458GT2 en 488GT3 bij de Enzo, SF16H bij 42000, Ford GT, R18 en 919H bij de 42039, en 42096 heeft de twee versies van de 911 RSR), en op plank vijf staan 8 speed champions in een soort van regenboogje, op een rij de 918 (licht grijs), amg-gt3 (donker grijs), classic camaro (zwart), chiron (blauw), 911 turbo (groen), Corvette (geel), mclaren 720s (oranje) en F40 (rood)

Dan heb ik momenteel op mn bureau de R8, 911GT3, Ford GT 2016 en Camaro nascar staan, en liggen er op zolder wat mustangs/camaros etc.. in een doos, gewoon omdat de ruimte op is :X

Zit nogal te twijfelen of ik de McLaren senna dit jaar nog ga halen, ik heb helemaal niks met mcLaren, en de senna is gewoon oerlelijk, maar ja, het zijn zulke leuke setjes om te bouwen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
vectormatic schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:25:
[...]

Aan jaar 1/2 heb je weinig gemist imho, jaar 1 was leuk, maar minder goede builds (vergelijk de 458GT2 uit dat jaar eens met de 488GT3 van vorig jaar kwa bouw...), jaar 2 waren muscle cars en twee audis.. Als je je best doet kan je denk ik de setjes van vorig jaar nog wel vinden voor een fatsoenlijke prijs, en die zijn echt top, de porsches (de twee 911s, en de 919H) en de 488GT3 staan bij mij erg hoog op de lijst van favorieten

Ik heb momenteel lang niet alle auto-tjes staan, ik had ze ooit in een ikea vakjes kast staan, maar op een gegeven moment werden het er te veel. Ik heb nu in een ikea billy boekenkast vijf planken, waarvan op 4 een grote technic auto staat (Enzo, 42000, 42039 en 42096) met daarbij passende speed-champions (laFerrari 458GT2 en 488GT3 bij de Enzo, SF16H bij 42000, Ford GT, R18 en 919H bij de 42039, en 42096 heeft de twee versies van de 911 RSR), en op plank vijf staan 8 speed champions in een soort van regenboogje, op een rij de 918 (licht grijs), amg-gt3 (donker grijs), classic camaro (zwart), chiron (blauw), 911 turbo (groen), Corvette (geel), mclaren 720s (oranje) en F40 (rood)

Dan heb ik momenteel op mn bureau de R8, 911GT3, Ford GT 2016 en Camaro nascar staan, en liggen er op zolder wat mustangs/camaros etc.. in een doos, gewoon omdat de ruimte op is :X

Zit nogal te twijfelen of ik de McLaren senna dit jaar nog ga halen, ik heb helemaal niks met mcLaren, en de senna is gewoon oerlelijk, maar ja, het zijn zulke leuke setjes om te bouwen
Nice! Ik heb ze momenteel in mijn stad staan, maar zijn er ook al aardig wat waardoor het lijkt alsof iedereen een Supercar rijdt :D
Misschien dat ik nog een keer een stukje circuit of een open garage ervoor bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Marsman83 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 00:36:
[...]

Nice! Ik heb ze momenteel in mijn stad staan, maar zijn er ook al aardig wat waardoor het lijkt alsof iedereen een Supercar rijdt :D
Misschien dat ik nog een keer een stukje circuit of een open garage ervoor bouw.
Ik heb ook wel eens gespeeld met het idee van een circuit, maar uiteindelijk kwam ik uit op een layout van 2 vierkante meter, en ruim 200 euro aan wegplaten, nog voordat ik tribunes en pitgebouwen er bij had, en daar had ik de ruimte niet voor :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
vectormatic schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:25:
[...]

Ik heb ook wel eens gespeeld met het idee van een circuit, maar uiteindelijk kwam ik uit op een layout van 2 vierkante meter, en ruim 200 euro aan wegplaten, nog voordat ik tribunes en pitgebouwen er bij had, en daar had ik de ruimte niet voor :'(
Ik herken het probleem ;) Ideeën zat echter als je dan op bricklink de parts bij elkaar zoekt wordt het al snel onbetaalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-05 23:29
Ik kwam vandaag dit tegen op 9gag; https://m.9gag.com/gag/aG...g3DjzzoOdPGnm7Ljg952njYpo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Er zijn vier nieuwe Creator sets gevonden die deze zomer verschijnen. Geen wazige plaatjes deze keer, gewoon een artikel op brickset.

31097 Townhouse heeft wel wat weg van 31026 Bike Shop qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dat is toch niet zo gek? Er is een hele categorie voor Lego.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
De Death Star zit half in elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wV2RDwR.jpg
Maar ondertussen kwam ik op marktplaats een Super Star Destroyer tegen voor een hele mooie prijs, die kon ik niet laten liggen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EJahBfW.jpg
Dus die staat klaar als volgende project. Tegen de tijd dat die klaar is hoop ik dat nieuwe Star Destroyer er wel is...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Van de nieuwe Creator sets komt 30195 er sowieso. Voor de ADP wedstrijd zijn alle verpakkingen en backdrops bekend gemaakt. Ik ben er blij mee, alleen heb ik zelf vrij weinig met Delft.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:40:
Er zijn vier nieuwe Creator sets gevonden die deze zomer verschijnen. Geen wazige plaatjes deze keer, gewoon een artikel op brickset.

31097 Townhouse heeft wel wat weg van 31026 Bike Shop qua kleuren.
Townhouse is wel tof, denk dat die er hier wel komt. Ziet er smakelijk en divers uit, zat mogelijkheden. Wat vaak jammer vind van deze bouwwerken, is dat achterzijde open is. Logisch voor speelplezier. Maar als afol, zou 2x deze set veel mogelijkheden beiden. Die gaat op de wishlist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:17
Nieuwe city is ook uit met space thema

https://www.bouwsteentjes...ego-city-sets-zomer-2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Die 30195, is dat een voorproefje van wat er gaat komen op het gebied van grote kermissets? Vorig jaar hadden we ook een kleine en een grote achtbaan, is er al iets meer bekend over de grote kermis set?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Laatst online: 06:34
Als je de oude dozen bekijkt, zie je telkens op de achtergrond de volgende set lijkt wel. Ik gok op de vrije val.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Versaevel schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:07:
Als je de oude dozen bekijkt, zie je telkens op de achtergrond de volgende set lijkt wel. Ik gok op de vrije val.......
Dat kan nog wel eens zijn, volgens mij heb ik daar ooit een gerucht over gelezen, een paar maanden terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cool!

Als ik het zo zie:

- kleine shuttle ga ik sowieso halen, leuke desktoy voor op werk, en net futuristich genoeg om een leuk scifi scheepje te zijn, misschien ook om te bouwen naar starfighter oid
- ruimte station is heel tof, de eerste keer dat ik me kan herinneren dat er in normale minifig lego iets free-floatings gemaakt is, inclusief modulaire opbouwen en docking ports! Wel wat aan de prijs voor een "wel tof" setje wat niet in mijn normale themas past, maar als er een leuke deal te vinden is...

De rest spreekt me minder aan, de grote shuttle is wel grappig, maar weinig display waardig, en daar koop ik het tegenwoordig toch voor. De lanceerbasis had leuk kunnen zijn, maar ik check meteen uit bij de raket, de vorm (dun met dikke kop) is compleet de plank mis voor iets wat op SLS zou moeten lijken, en ziet er niet.... zonde (maar wel begrijpelijk, een minifig capsule met een correct gevormde raket er onder wordt huuuge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuk, een nieuwe space set.
Speelt als ik het zo zie in op de serie Mars en die raket lijkt wel verdacht veel p dat model van SpaceX als ik het zo zie. Benieuw wat daar voor marketing bij gaat komen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:04:
Speelt als ik het zo zie in op de serie Mars en die raket lijkt wel verdacht veel p dat model van SpaceX als ik het zo zie. Benieuw wat daar voor marketing bij gaat komen ;)
Ik vind hem juist meer op NASA's SLS lijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

The Eagle schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:04:
almightyarjen schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:10:
[...]

Ik vind hem juist meer op NASA's SLS lijken...
De insert linksonder op de doos is een plaatje van SLS, en het ruimtestation is vrij direct geinspireerd door LOPG, ik gok dus dat de tie-in heel erg NASA/SLS is, ik heb space-x ook nog nergens bruin/oranje zien gebruiken. (en het LES bovenop is typisch niet-Space-X, de superdracos van een Space-x dragon zitten aan de zijkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
Interessante (P)review van de Bricklink AFOL Designer Program Löwenstein Castle set:
https://www.brothers-brick.com/2019/04/22/lego-lowenstein-castle-from-bricklinks-afol-designer-program-review/#more-177286

Wat wel opvalt als je de review leest is dat dit niet door een officiële LEGO designer ontworpen is die zich moet houden aan officiële LEGO regels. Enkele foto's laten details zien die je in een officiële LEGO set niet zou tegenkomen, zoals bv:
Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2019/04/Bricklink-AFOL-Designer-Program-L%C3%B6wenstein-Castle-12-1024x683.jpg
en
Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2019/04/Bricklink-AFOL-Designer-Program-L%C3%B6wenstein-Castle-35-1024x683.jpg

In ieder geval een interessante review om te lezen en bijhorende detail foto's te bekijken. Hopelijk komen er ook reviews van de overige sets, inclusief van BIKES. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Toch een terugkerend thema bij city. Space is niets iets wat ik zou kopen maar het ziet er wel beter uit moet ik zeggen als de winter lineup van city begin dit jaar.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Jang heeft ondertussen ook wat foto's gepost, en voorzien van commentaar:

Die space facility minifig pack vind ik wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Haay schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:39:
In ieder geval een interessante review om te lezen en bijhorende detail foto's te bekijken. Hopelijk komen er ook reviews van de overige sets, inclusief van BIKES. :)
Ik denk dat er wel een aantal reviews komen. Alleen niet van Brothers Brick, het kasteel was de enige set die als preview versie aan hen gegeven is.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 18-05 21:54

Falcon10

Hit it i would !

sig69 schreef op maandag 22 april 2019 @ 23:35:

[Afbeelding]
Dus die staat klaar als volgende project. Tegen de tijd dat die klaar is hoop ik dat nieuwe Star Destroyer er wel is...
Oeeee, die Super Star Destoyer staat stiekem ook op men lijstje :9

Nieuwe Star Destroyer ? Dus niet die van de First Order die er nu is ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Falcon10 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:45:
[...]
Oeeee, die Super Star Destoyer staat stiekem ook op men lijstje :9

Er gaan geruchten rond op het internet dat er een nieuwe Imperial Star Destroyer komt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
Falcon10 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:45:
Er gaan inderdaad hardnekkige geruchten rond dat de Star Wars UCS set die later dit jaar onthuld gaat worden een (verbeterde) remake zal zijn van 10030 Imperial Star Destroyer. We wachten het allemaal met spanning af. :)

Overigens, wat een mooie achtergrond aan de binnenkant van de doos, van het Bricklink AFOL program voor BIKES!
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.com/27/948/948499.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Haay op 24-04-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
@MDT-Maikel op je BIKES! pagina staat trouwens "Exclusive part 1", wat bedoelen ze hiermee? :-)

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
MarkH NL schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:46:
@MDT-Maikel op je BIKES! pagina staat trouwens "Exclusive part 1", wat bedoelen ze hiermee? :-)
Dat mag ik niet zeggen, het is een steen met opdruk, maar dat was wel te raden. Ik denk dat ze dat binnenkort wel bekend maken.

brick store | mdt.re

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
MDT-Maikel schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:07:
[...]

Dat mag ik niet zeggen, het is een steen met opdruk, maar dat was wel te raden. Ik denk dat ze dat binnenkort wel bekend maken.
dat wordt pas bekend als de eerste dozen bij de kopers binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Er is een interessante belofte van Lego aan de fans verschenen, in verband met de beruchte regional exclusives.

Een relevant citaat uit het artikel:
*knip*
we have decided that regional exclusives launched after May 1, 2019 will become widely available via LEGO Brand Retail stores and LEGO Shop at Home after a limited period of time (3-6 months) of the initial launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:37:
Er is een interessante belofte van Lego aan de fans verschenen, in verband met de beruchte regional exclusives.

Een relevant citaat uit het artikel:

[...]
Wat fijn.

Helaas geldt dit niet voor alle sets, wat ik ook (deels) begrijp:
In the following areas we will still be launching products, which will have a certain limitation to availability and production runs:

Pilot projects, such as Forma, to check out markets and opportunities without being able to make them widely available.
Gift With Purchase campaigns through LEGO Shop at Home and LEGO Brand Retail.
Products only sold in certain experiences (for example LEGOLAND, LEGO House & LEGO Brand Retail stores).
Special Event Sets (Comic Cons, LEGO Inside Tour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Suli schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:49:
[...]

Wat fijn.

Helaas geldt dit niet voor alle sets, wat ik ook (deels) begrijp:

[...]
De GWP's zijn altijd al 'zolang de voorraad strekt' of 'tot vervaldatum' geweest dacht ik, dus dat veranderd inderdaad niet. Toch zijn sommige oude promo's nu (nog) te koop op S@H, dus het kan alle kanten op.

Ik vermoed dat de grootste kritiek kwam op de Aziatische sets en zaken zoals de Lego Movie 2 Brickheadz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:40:
Townhouse is zeker leuk, die komt er wel. Net als de Wilderness hut, die past goed bij m'n verzameling "houten hutjes".

Wat vinden jullie van de aangekondigde City-sets? Ik zie de Donut shop en people pack wel als welkome aanvullingen voor m'n stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Guardian1980 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:56:
[...]

Townhouse is zeker leuk, die komt er wel. Net als de Wilderness hut, die past goed bij m'n verzameling "houten hutjes".

Wat vinden jullie van de aangekondigde City-sets? Ik zie de Donut shop en people pack wel als welkome aanvullingen voor m'n stad.
We worden verwend met twee people packs (Space lab en Kermis) dit jaar, dat vind ik wel fijn :9

Donut shop is ook leuk, maar het zal afhangen van het prijskaartje wanneer/of deze in mijn collectie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Kapoen schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:04:
[...]

We worden verwend met twee people packs (Space lab en Kermis) dit jaar, dat vind ik wel fijn :9

Donut shop is ook leuk, maar het zal afhangen van het prijskaartje wanneer/of deze in mijn collectie komt.
Die donut shop zal ongeveer 85 kosten en de people packs 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

En er zijn ook nieuwe Friends-sets.

Daar zitten toch wel hele leuke setjes bij. Mijn voorkeur gaat uit naar het Restaurant, maar m'n dochters kennende zullen ook de Supermarket, Karaoke Pool Party, Amusement Park en Swing er wel komen.

Het wordt weer een dure Lego-zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Guardian1980 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:46:
En er zijn ook nieuwe Friends-sets.

Daar zitten toch wel hele leuke setjes bij. Mijn voorkeur gaat uit naar het Restaurant, maar m'n dochters kennende zullen ook de Supermarket, Karaoke Pool Party, Amusement Park en Swing er wel komen.

Het wordt weer een dure Lego-zomer.
Dat Restaurant vind ik ook wel mooi vanwege de lichtgele elementen. Ik zou graag meer gebouwen zien in de Creator/City lijn met deze kleur.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/41379-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Weet iemand hoeveel die kleine NY specifieke setjes kosten in de fysieke NY Lego Store?
Mensen die daar onlangs geweest zijn?

Het gaat me om:
- Magnet statue of liberty NY
- Magnet minifigure with baseball cap and NY shirt
- Keychain minifigure with baseball cap and NY shirt

Heb al op bricklink gekeken, maar ik neem aan dat NY Lego Store mogelijkerwijs andere prijzen hanteert.

Dit zijn de enige kleine 'exclusives' die daar nu gaande zijn toch? Of heeft iemand een set nummertje van iets anders.

Iemand die niks met lego heeft kan ze met een bezoek aan NY wellicht meenemen als enigszins duidelijk is hoeveel het kost en vooral WAT er gekocht moet worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Volgens dit brickset artikel is er een middernacht opening van de Lego store op Leicester Square op 15 mei. Misschien is er een lancering van een speciale set aan verbonden?

Het artikel verwijst naar geruchten zoals Rumored LEGO Stranger Things Set in 2019?. Ik heb de serie nog niet bekeken, dus ik kan me niet meteen een bepaalde scene voorstellen die in een set zou moeten passen, of waarom Lego deze franchise moet aansnijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Kapoen schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:34:
Volgens dit brickset artikel is er een middernacht opening van de Lego store op Leicester Square op 15 mei. Misschien is er een lancering van een speciale set aan verbonden?

Het artikel verwijst naar geruchten zoals Rumored LEGO Stranger Things Set in 2019?. Ik heb de serie nog niet bekeken, dus ik kan me niet meteen een bepaalde scene voorstellen die in een set zou moeten passen, of waarom Lego deze franchise moet aansnijden?
Seizoen 3 van stranger things komt op 4 juli. Volgens mij wel 1 van de populairste series van netflix zelf. Scoort overal vrij hoog en qua thema proef je de sfeer van de jaren 80 zelf erg genoten van deze serie. Ze kunnen hier erg veel kanten mee uit en als je de serie ziet is het een nostalgische trip.

Zou erg mooi zijn en vermoedelijk een must buy voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:27

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Kapoen schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:34:

Hier ook een must buy. Hoop dan wel dat een hoop onderdelen ook de nodige knipogen naar Stephen King's werk hebben... Maar gaat sowieso in mijn boekenkast komen, tussen alle SK boeken.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 20:16

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Kapoen schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:04:
[...]

Space lab people pack?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

https://www.bouwsteentjes...ego-city-sets-zomer-2019/

Daar staat die tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 27-04-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik was even aan het kijken naar losse onderdelen om de 75955 met powered up te motoriseren. Maar de prijzen zijn heel raar. Hub, treinmotor en afstandsbediening zijn net zo duur als de hele 60197. Welke pricing marketeer bij Lego heeft dit kunnen verzinnen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een slimme. Het is heel simpel: massaproductie en schaalvoordeel versus artikelen waar relatief weinig vraag naar is. Zie je overal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Zal wel. Ik ga het nu in ieder geval beide niet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stormtrooper schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:05:
[...]

Hier ook een must buy. Hoop dan wel dat een hoop onderdelen ook de nodige knipogen naar Stephen King's werk hebben... Maar gaat sowieso in mijn boekenkast komen, tussen alle SK boeken.
Vandaag foto gevonden en volgens mij nu wel redelijk zeker, dat het stranger things wordt.

Set zou 2287 onderdelen hebben erg benieuwd nu.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ezUdnwl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Interessant, inval bij lepin: https://www.brothers-bric...rfeit-lego-products-news/

[ Voor 5% gewijzigd door Pin0 op 28-04-2019 10:18 ]

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Anoniem: 49090 schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:38:
[...]
Vandaag foto gevonden en volgens mij nu wel redelijk zeker, dat het stranger things wordt.

Set zou 2287 onderdelen hebben erg benieuwd nu.
Zoals ik eerder al zei, ik ken de serie niet, dus een vraagje uit onwetenheid... is er een centrale scene oid die in aanmerking komt voor een set? Iets waar stadslayout bouwers ook iets aan hebben? Of is het mogelijks een iconisch voertuig?...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kapoen schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:47:
[...]

Zoals ik eerder al zei, ik ken de serie niet, dus een vraagje uit onwetenheid... is er een centrale scene oid die in aanmerking komt voor een set? Iets waar stadslayout bouwers ook iets aan hebben? Of is het mogelijks een iconisch voertuig?...
Denk sowieso niet aan een voertuig en qua gebouwen is er wel een centrale hub, maar dit is een klein huisje typisch jaren 80. Ik weet van seizoen 3 die straks komt, dat er focus is op een nieuwe mega winkelcentrum, maar dan is wellicht 2287 wel erg weinig steentjes. Dus gevoelsmatig het zomerhuisje.

Hier een ideas set ingediend en die is afgekeurd, wel een goede sfeer impressie over de serie, maar wellicht ook spoilers.

https://www.eurobricks.co...9602-moc-stranger-things/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Ik dacht eerst aan lichtgevende lego? Tijdje geleden was er een bericht en dat bevatte een huis en in het donker gaf ie licht. Er waren delen van het huis dat je kon draaien en deze gaven fluorescerende licht. Maar das zeker wat anders dan stranger things? Misschien een modular gezien de hoeveelheid steentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik vraag me allen af, waarom nu pas? Er staat me bij dat er een rechtszaak gewonnen is door LEGO maar dat dateert al van een poos terug. De Chinese overheidsinstanties e.d. houden heel veel in de gaten toch? Waarom nu dan pas de inval. Of is er iets gaande tussen China en t westen waardoor ze dit gewoon FF gedaan hebben als good-will? Maar dat t hierna toch weer keihard terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik hoop dat diegene die deze neppe zooi kopen aan deze foto's zien wat voor handel ze in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:02
Gim schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:25:
[...]

Ik vraag me allen af, waarom nu pas? Er staat me bij dat er een rechtszaak gewonnen is door LEGO maar dat dateert al van een poos terug. De Chinese overheidsinstanties e.d. houden heel veel in de gaten toch? Waarom nu dan pas de inval. Of is er iets gaande tussen China en t westen waardoor ze dit gewoon FF gedaan hebben als good-will? Maar dat t hierna toch weer keihard terugkomt.
De rechtzaak begon 3 jaar geleden. De uitspraak was vorig jaar dacht ik, dan vind ik dit nog best vlot. Misschien gebruikte ze de tijd om extra bewijs te verzamelen, de mensen op te sporen die erbij betrokken zijn en de fabriek(en) op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:30:
[...]
Ik hoop dat diegene die deze neppe zooi kopen aan deze foto's zien wat voor handel ze in stand houden.
dat zien ze niet, die blijven er van overtuigd dat lego overpriced is en het dus goed is dat er concurrentie is, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:48:
[...]

dat zien ze niet, die blijven er van overtuigd dat lego overpriced is en het dus goed is dat er concurrentie is, denk ik.
Als ze kwalitatief erop vooruit zijn gegaan in de jaren dan prima als ze eigen sets op de markt zetten met eigen verkregen licenties, maar niet die namaak van LEGO sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 07:54

GeeBee

Oddball

Anoniem: 49090 schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:38:
[...]
Zitten we hier op te wachten? Weer een IP die verLEGOot wordt?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

GeeBee schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:19:
[...]

Ik niet. Naar mijn mening haalt dat de fantasie uit sets. Ik heb ook niets met al die superhelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:53:
[...]

Als ze kwalitatief erop vooruit zijn gegaan in de jaren dan prima als ze eigen sets op de markt zetten met eigen verkregen licenties, maar niet die namaak van LEGO sets.
ik doelde op de mensen die het kopen, niet op lepin zelf

over het namaken van officiele sets heb ik een beetje een gedeeld gevoel: ja het is fout maar als lego al jaren (10+ jaar) die set niet meer verhandeld en/of produceert, hij voor woekerwinsten weggaat bij particulieren, dan heb ik er eigenlijk geen/weinig medelijden meer mee. het is niet dat lego er echt iets mee verliest dan.

actuele sets: not done.
al heb ik het idee dat de aanjager van deze actie disney is geweest, zo gehaaid zijn ze wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:02
Disney zal wellicht geholpen hebben, maar Lego probeert al jaren een rechtzaak in China van de grond te krijgen, maar China was gewoon: "lol copyright? Fuck off!" Ik geloof dat het balletje voor Lego echt ging rollen bij de Porsche van 3 jaar geleden, die al geleaked was en de set van Lepin eerder beschikbaar was dan die van Lego zelf (mede door het doos fiasco van de eerste Porsche batch). En aangezien de massa dom is, gingen ze ook naar Lego bellen met problemen van de Lepin set. Gelukkig was China inmiddels ook al wat bijgedraaid m.b.t. copyright omdat ze internationaal ook interessant wilde worden voor bedrijven en gingen ze toch naar Lego luisteren.

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 28-04-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
GeeBee schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:19:
[...]
en
almightyarjen schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:09:
[...]
Ik niet. Naar mijn mening haalt dat de fantasie uit sets. Ik heb ook niets met al die superhelden.
Ik heb an sich ook niets met IPs, zeker niet met thema's zoals Angry Birds en andere flops. Toch vermoed ik dat veel AFOLs de weg naar Lego teruggevonden hebben door de IP's. Volkswagen T1, Saturn V, Maersk boot/trein, de Creator sets van bekende gebouwen (Sydney Opera House, Tower Bridge,...), Speed Champions,... of de occasionele SW Battle Pack (voor op je werk/bureau toch? ;)).

En als ik mij niet vergis waren het juist Star Wars en Harry Potter die Lego rechtgehouden hebben in hun donkere jaren rond de eeuwwisseling? Maar nogmaals, voor mij hoeven ze ook niet alles in sets uit te brengen van IP's, maar een geslaagde conversie mag er altijd wezen. De schepen van PotC zijn een mooi voorbeeld denk ik. Ook sommige gebouwen van de superheldensets vinden hun weg naar onze stadslayouts, en de minifigs worden veel gebruikt buiten hun normale context voor humor en fotografie.
mschol schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:44:
[...]
over het namaken van officiele sets heb ik een beetje een gedeeld gevoel: ja het is fout maar als lego al jaren (10+ jaar) die set niet meer verhandeld en/of produceert, hij voor woekerwinsten weggaat bij particulieren, dan heb ik er eigenlijk geen/weinig medelijden meer mee. het is niet dat lego er echt iets mee verliest dan.
Maar hoe lang moet Lego een set dan in productie houden? Tuurlijk zou ik ook graag nog alle modulars willen kopen die ik gemist heb, maar anderzijds is het ook een leuke uitdaging om die te bricklinken in andere kleuren bv. Uiteindelijk is Lego niet verantwoordelijk voor wat wij als klanten uitspoken op de tweedehandsmarkt, maar ze doen wel hun best om af en toe de lucht uit de investeringsmarkt te halen met rereleases of hun recente aankondiging ivm regional exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:23:
Saturn V, Maersk boot/trein, de Creator sets van bekende gebouwen (Sydney Opera House, Tower Bridge,...)
Eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@Kapoen juist door de VW 1 en diverse Star Wars sets ben ik weer terug gekomen bij Lego. Dus de IP's hebben echt wel nut voor de AFOLs. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Over franchises gesproken, er zijn weer nieuwe Harry Potter sets opgedoken. Eindelijk doet Lego ook eens iets anders met de adventkalenders. Ik ben geen HP fan, maar de kalender lijkt me wel leuk :P
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/75957-1.jpg?201904290958
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/75964-1.jpg?201904291113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Ik ga maar eens een nieuw deel aanmaken met alle nieuwe sets en verschuivingen :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:29:
Over franchises gesproken, er zijn weer nieuwe Harry Potter sets opgedoken. Eindelijk doet Lego ook eens iets anders met de adventkalenders. Ik ben geen HP fan, maar de kalender lijkt me wel leuk :P
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook genoeg betaalbare setjes bij. Lijkt erop dat er ook weer één of twee setjes gekoppeld kunnen worden aan de great hall en de set met de knotwilg.

Dat setje met de hert patronus is wel geinig, vanwege t blauwe hert maar ook vanwege de 2 dementors. Al zit er bij de Hogwarts Express ook al een dementor en die gaat er ook nog wel een keer komen.

Maar hmm, gaat me vooral om de minifigs met HP :) . De great hall vond ik wel interessant als set en hogwarts express idem, toffe trein.

Paarse bus vs creator expert bus, hmm :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 29-04-2019 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
S.v.p. in Het Grote Lego Topic - Deel 6 verder gaan :).

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 18:55

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En dicht :)

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Pagina: 1 ... 106 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .