This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hoe bedoel je, plants vs zombies uiteraard!Señor Sjon schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:18:
Waar kijk ik naar?
Haha... is het proberen waard!
Ik heb destijds de iPad 1 gekocht, mede vanwege dit spel.
Stond in de Mediamarkt en zag iemand dit spelletje op de iPad spelen. Ik wilde het ook wel even proberen.
Besefde pas na zo'n ~30 min dat ik alweer even op dat ding bezig was.
Het viel me op in dit filmpje:AppieNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:36:
@DutchHammer Nou denk ik niet dat je dit bedoelt, maar voor de zekerheid: ligt inderdaad aan het model. De schakelaar op de batterij box kan voor en achteruit, niet alle modellen hebben een switchbox die ruimte biedt voor een voor en achteruit op de switch (zoals de 42042) en gebruiken dan de batterij box switch, wellicht doen ze dat in de filmpjes?
Antwoord op je vraag: switch gearboxes kunnen er prima tegen om de motor gewoon aan te laten staan terwijl je switched tussen functies. Kan niet veel kwaad voor de onderdelen.
YouTube: Mercedes-Benz Arocs 3245 - LEGO Technic - 42043 - Designer Video
Het model dat ik nu zelf heb is de kraan, waarbij ik de motor gewoon laat draaien tussen het switchen van de functies. Kon niet snel iets bedenken waarom dat kwaad kon (op wat extra kracht op de gear box tijdens het switchen na dan).
Gaat om deze kraan:
https://www.brickshop.nl/...terreinen.html?f_theme=16
Numenorean sailship Eämbar
This sailship is part of my Second age collab build and is the guildhouse of the 'The Guild of Venturers'. This guild was formed out of mariners and seamen by the great Númenórean adventurer Aldarion in the year S.A. 750. The Guild has no fixed guildhouse on land, but was based instead on their ship Eämbar, that had especially been built for the purpose.

Dat is waarschijnlijk gedaan omdat de selectie-schakelaars aan de voorkant (richting te kijker) zitten en de man achter de vrachtwagen. De arm van de man zit de beweging dan denk ik in de weg. Even de motor uitzetten geeft dan een rustiger video. Nogmaals: denk ik. Qua functies hoeft het niet, de driving rings hebben een zelfs een neutraal-stand.DutchHammer schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:00:
[...]
Het viel me op in dit filmpje:
YouTube: Mercedes-Benz Arocs 3245 - LEGO Technic - 42043 - Designer Video
Ook de Big Red heeft zo'n mechaniek aan boord. Geen probleem dus met schakelen tussen functies.Het model dat ik nu zelf heb is de kraan, waarbij ik de motor gewoon laat draaien tussen het switchen van de functies. Kon niet snel iets bedenken waarom dat kwaad kon (op wat extra kracht op de gear box tijdens het switchen na dan).
Gaat om deze kraan:
https://www.brickshop.nl/...terreinen.html?f_theme=16
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

[ Voor 8% gewijzigd door almightyarjen op 03-04-2019 21:02 ]
Ik heb een balk op z'n zijkant gezet en daar de oranje rollers ingezet. Dat werkt super snel. Daarna daar een subassembly van gemaakt en die ge-copypaste neergezet.

PS:
Met wat voor 'n exotisch bouwwerk ben je nou weer bezig? Met zo'n relatief zeldzaam element
[ Voor 28% gewijzigd door GeeBee op 03-04-2019 21:34 ]
Thanks!
Edit:
Ik werkte tot nu toe altijd met LDD. Echter gaat het omzetten van LDD naar stud.io (om de parts uiteindelijk in een Bricklink wanted list te krijgen) nooit vlekkeloos met veel handwerk als gevolg. Daarom wilde ik overstappen naar stud.io maar ik loop echt te klooien en te pielen, niet normaal meer. Hinge functies e.d.: ik kan er gewoon niet mee werken in stud.io. Hebben jullie daar ook last van?
[ Voor 52% gewijzigd door almightyarjen op 03-04-2019 22:18 ]
Verder kunnen flex, slangen en rupsbanden en zo niet lekker in Stud.io. Een optie is om die in LDRaw te doen, dan geflexed en al te exporteren en als nieuw onderdeel in Stud.io te importeren.
https://forums.ldraw.org/thread-23006.html
#omslachtig
[ Voor 15% gewijzigd door GeeBee op 03-04-2019 23:22 ]
Kraz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:01:
Ik kwam deze tijdens het browsen tegen.
Wat ontzettend tof gedaan ook!
Plants vs Zombies
[Afbeelding]
Ter vergelijking met het spel:
[Afbeelding]
ik kan met hinge functies in ldraw al niet overwegalmightyarjen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:34:
^^Je hebt helemaal gelijk! Als de roller er net niet gecentreerd in zit wordt het hele ding transparant, waarschijnlijk om aan te geven dat er iets niet helemaal goed zit.
Thanks!
Edit:
Ik werkte tot nu toe altijd met LDD. Echter gaat het omzetten van LDD naar stud.io (om de parts uiteindelijk in een Bricklink wanted list te krijgen) nooit vlekkeloos met veel handwerk als gevolg. Daarom wilde ik overstappen naar stud.io maar ik loop echt te klooien en te pielen, niet normaal meer. Hinge functies e.d.: ik kan er gewoon niet mee werken in stud.io. Hebben jullie daar ook last van?
flexibele hoses enzo: het schijnt te kunnen, ik heb nog nooit de tools ervoor gezien
Ik persoonlijk niet, bij de Porsche was het nog te overzien en klopte het nog enigszins, en dan kan het Chiron boekje heel leuk zeggen "het marriage proces in de Chiron moest kloppen", maar dan verwacht ik niet dat ik de helft van 3 aandrijfassen voor functies nog moet aansluiten op de andere helft die dan ook nog eens tijdens dit proces compleet zijn ingebouwd in de middenconsole. Bugatti gaat ook niet de helft van versnellingsbak aan elkaar koppelen als de wagen op dat punt in elkaar gaat toch?
Voor het volgende model mag Lego dit van mij lekker achterwege laten. Ik vind het alleen maar irritant om assen soepel te laten lopen (mijn eerste versnelling is niet echt zuiver, voel nogal weerstand, maar dat is wel vaker met gearboxes in 1st gear) en maakt het hele ding over-engineered omdat het model per se in 2 stukken moet kunnen, terwijl je veel steviger/soepeler kan bouwen met minder als je het 1 geheel maakt vanaf de grond. Of doe propere modular building, niet dit halve aandrijving geneuzel.
Ik heb deze gekregen met het krokodil model, maar ik kan nergens de instructies voor de overige 29 modellen vinden die ervan gemaakt kunnen worden.
[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 04-04-2019 11:44 ]
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=306136Versaevel schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:56:
Ik kom niet verder dan een enkel model, ik zoek een site waar ik ze allemaal kan vinden. En als ik dat voor elkaar kreeg op de voor mij bekende sites, had ik niet om hulp gevraagd
die oorspronkelijke site met instucties; legofactory.com lijkt dood te zijn, misschien dat archive.org iets geindexeerd heeft. maar die insturcties moeten we toch kunnen vinden lijkt me
https://www.eurobricks.co...b=comments#comment-270127 <- iemand heeft ze gedeeld op zijn profiel page
[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 04-04-2019 11:05 ]
En anders gewoon moccen haha
Oh wow.. daar heb ik al heel lang niets aan gedaan. Geen foutmelding oud.?Magic6399 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:46:
Voor diegenen die 'm gebruiken: werkt de BrickTip! van @Pin0 nog? Bij mij geeft 'ie geen sets weer
Edit: bij mij doet ie het nog versie 1.0.1 van de extentie gewoon hier op dit forum geprobeerd
[ Voor 10% gewijzigd door Pin0 op 04-04-2019 16:19 ]
Yup, werkt nog. Je moet in de settings wel even de vinkjes aan zetten. En alles wordt er wel rete traag vanMikelenniuM schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:46:
Voor diegenen die 'm gebruiken: werkt de BrickTip! van @Pin0 nog? Bij mij geeft 'ie geen sets weer

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 04-04-2019 16:23 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als je alleen het eerste vinkje uit zet doet ie als het goed is niets totdat je op het icoontje klikt.zonoskar schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:19:
[...]
Yup, werkt nog. Je moet in de settings wel even de vinkjes aan zetten. En alles wordt er wel rete traag van
[Afbeelding]
Dat viel me gisteren ook op. Helaas doet het ook niks in Chrome bij mij.Pin0 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:57:
[...]
Oh wow.. daar heb ik al heel lang niets aan gedaan. Geen foutmelding oud.?
Edit: bij mij doet ie het nog versie 1.0.1 van de extentie gewoon hier op dit forum geprobeerd
Het '7777 gehalte' is weer hoog in deze video, me likey

Ik mis alleen nog een brug met creepy bouwtechniek (minifig beentjes) uit het boek
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Heel erg mooi! Ook gaaf die Nederlandse treinen te zien.almightyarjen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:29:
De video van de layout welke ik vorig jaar heb gemaakt wordt niet goed bekeken dus ik heb een remake gemaakt, voor de geïnteresseerden
[YouTube: Massive Lego train layout with 9 running Lego trains (Remake)]
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
pssst... Ik ben 12V materiaal aan het verzamelen en daarnaast wil ik veel letterlijk uit het 7777 boek nabouwen voor een video special ter viering van 200k abonnees op mijn kanaal.Kapoen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:28:
*nieuwe video van Arjen* Eerst op thumbs-up klikken en dan bekijken
[Afbeelding]
Ik mis alleen nog een brug met creepy bouwtechniek (minifig beentjes) uit het boek
Maar ik zit nu op 130k en de aangroei van nieuwe abonnees gaat wat minder hard dus je moet nog een jaar of 2 geduld hebben
[ Voor 238% gewijzigd door Ardana op 06-04-2019 23:20 ]
Werkt die verlichting in de lampen en spoorwegseinen?Kapoen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:28:
*nieuwe video van Arjen* Eerst op thumbs-up klikken en dan bekijken
[Afbeelding]
Ja dat was allemaal werkend. Het oude 12 volt systeem had zelfs speciale uitbreidingssets met lampjes:Kapotto schreef op zondag 7 april 2019 @ 15:08:
[...]
Werkt die verlichting in de lampen en spoorwegseinen?

*edit* één van mijn favoriete pagina's uit 7777 toont het nog beter:

Het hele boek is trouwens hier te bekijken: link
[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 07-04-2019 15:17 ]
Ziet er mooi uitKapoen schreef op zondag 7 april 2019 @ 15:15:
[...]
Ja dat was allemaal werkend. Het oude 12 volt systeem had zelfs speciale uitbreidingssets met lampjes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
*edit* één van mijn favoriete pagina's uit 7777 toont het nog beter:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het hele boek is trouwens hier te bekijken: link
Gezien de (groeiende?) markt van verlichtingssetjes van externe fabrikanten zou je denken/hopen dat Lego ook eens op de kar springtKapotto schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:05:
[...]
Ziet er mooi uit. Jammer dat Lego op dit moment geen verlichingsset uitbrengt. Dat zou wel een mooie aanvulling zijn op het assortiment.
*edit* Gezien het aanbod en de vraag van AFOLs is het wel lastig voor Lego om te weten welke soort lampjes ze eventueel kunnen aanbieden. Lantaarnpaaltjes tot daar toe, maar al die verschillende led strips zijn andere koek.
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 07-04-2019 19:26 ]
Een modulair systeem dat je overal in kan bouwen zou het beste zijn. De kans dat Lego zoiets nog eens op de markt brengt is klein.Kapoen schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:30:
[...]
Gezien de (groeiende?) markt van verlichtingssetjes van externe fabrikanten zou je denken/hopen dat Lego ook eens op de kar springt
*edit* Gezien het aanbod en de vraag van AFOLs is het wel lastig voor Lego om te weten welke soort lampjes ze eventueel kunnen aanbieden. Lantaarnpaaltjes tot daar toe, maar al die verschillende led strips zijn andere koek.
Ik vond dat ook de kracht van het 12v systeem. Met eenzelfde systeem kon je wissels bedienen, overwegen sluiten, lampjes aansteken, ... en ah ja treinen laten rijden. Nadeel ten opzichte van het huidige systeem was dat je niet elke trein afzonderlijk kon aansturen ( of je moest veel sets met een groen/rood sein er tussen plaatsen)Kapotto schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:05:
[...]
Ziet er mooi uit. Jammer dat Lego op dit moment geen verlichingsset uitbrengt. Dat zou wel een mooie aanvulling zijn op het assortiment.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Het 12v systeem was enerzijds geweldig maar anderzijds ook heel fragiel, de rails, dwarsliggers, sein- en lampmasten boven op de foto en 12v lampjes gingen snel kapot, helemaal in kinderhanden. Ik heb veel nog uit die tijd maar doe er niks meer mee, mijn 12v treinen rijden nog maar alle lampjes op één na, seinen, wisselmotors en veel rails en dwarsliggers zijn kapot.Arator schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:14:
Ik vond dat ook de kracht van het 12v systeem. Met eenzelfde systeem kon je wissels bedienen, overwegen sluiten, lampjes aansteken, ... en ah ja treinen laten rijden. Nadeel ten opzichte van het huidige systeem was dat je niet elke trein afzonderlijk kon aansturen ( of je moest veel sets met een groen/rood sein er tussen plaatsen)
Ik heb er nog wel eens over gedacht om met 12v, tegen utopische prijzen op Bricklink, weer verder te gaan maar is het uiteindelijk toch trekken aan een dood paard. Nu met het Lego Powered Up systeem ben je eindelijk van die grote Power Functions IR ontvanger verlost en zijn treinen uit die tijd waarschijnlijk vrij eenvoudig om te bouwen tot Powered Up.
Mijn idee is het om als ik eens weer meer tijd heb om een jaren 80 layout te gaan maken
Klagen je buren niet vanwege al het geluid dat je verbergt met een muziekje?almightyarjen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:29:
De video van de layout welke ik vorig jaar heb gemaakt wordt niet goed bekeken dus ik heb een remake gemaakt, voor de geïnteresseerden
Heb je trouwens alle 12V items al of mis je nog veel?
Tijd voor een nieuwe signaturealmightyarjen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:56:
Oh ja, ik heb nu ook een [mbr]werving is niet toegestaan.[/]
Nee, geen klachten maar ik durf er ook niet naar te vragenmoer schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:55:
Klagen je buren niet vanwege al het geluid dat je verbergt met een muziekje?![]()
Heb je trouwens alle 12V items al of mis je nog veel?
Ik zie dat ik alleen de 7735 nog mis, daarvan heb ik alleen een locomotief.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ga dan gelijk helemaal verkleedThe Eagle schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:10:
Zet van die dempers op je kop zoals je ook gebruikt bij een bladblazer oid. Werkt prima

Die is gelukkig goed te krijgen tegen niet al te hoge prijzenalmightyarjen schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:21:
[...]
Nee, geen klachten maar ik durf er ook niet naar te vragenZe moeten wel wat horen want 9 rijdende treinen geeft echt veel herrie. Om de paar uur moet je de zaak wel ff uitzetten om niet helemaal door te draaien.
Ik zie dat ik alleen de 7735 nog mis, daarvan heb ik alleen een locomotief.
[ Voor 41% gewijzigd door moer op 08-04-2019 13:48 ]
* The Eagle bedenkt ineens dat ie nu weet waar@almightyarjen zijn spaargeld bewaart
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die begrijp ik niet. Als dit een flodder referentie is dan kan dat kloppen, aangezien het 30 jaar geleden is dat ik die film gezien heb. Alleen de 'buurman wat doet u nu' scene is me goed bijgeblevenThe Eagle schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:01:
^^^ Opa Flodder had geen dempers nodig, die hoorde sowieso al slecht
* The Eagle bedenkt ineens dat ie nu weet waar@almightyarjen zijn spaargeld bewaart![]()
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw Saturn V lanceerplatform. Heb je daar niet een video van?almightyarjen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:29:
[ Voor 13% gewijzigd door almightyarjen op 09-04-2019 16:45 ]
Opa Flodder had dik 8 ton cash opgerold in z'n treintjes verstopt.almightyarjen schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:03:
[...]
Die begrijp ik niet. Als dit een flodder referentie is dan kan dat kloppen, aangezien het 30 jaar geleden is dat ik die film gezien heb. Alleen de 'buurman wat doet u nu' scene is me goed bijgebleven
"Acht ton"
"In die ouwe treintjes van hem"
"Wat een secreet"
oh ja nu komt het weer boven borrelen!Guardian1980 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:50:
[...]
Opa Flodder had dik 8 ton cash opgerold in z'n treintjes verstopt.

hoe lossen jullie dit op; bricklink shoppen vanuit wantedlist (vaak een moc). Dan zoek je, en blijken niet alle onderdelen bij shop-x gekocht te kunnen worden (happens ....)
maar hoe weet ik nu welke dat zijn? en hoeveel?
In het bovenstaand screenshot, kan ik niet zien welke onderdelen missen. En dus weet ik niet wat 'na te bestellen'. Hoe gaan jullie hier mee om? dit betreft 87 verschillende steentjes waarvan er 2-3 niet beschikbaar zijn in shop-x, hoe gaat dat daar? mis ik een feature of knopje bij BL?
Laat ik dat bricklink doen (easy/quick-buy) dan komt ie met shops aanzetten met 99,- minimum buy order, of 20euro shipping ....

//edit
betreft deze:

John Wick!! whooot
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 10-04-2019 12:59 ]
Wat BL betreft, als je een shop selecteert, update ie het overzicht naar wat je dan nog mist van de wanted lijst, je kan dus gewoon select blijven klikken totdat ie geen onderdelen meer zoekt, daarna is het volgens mij winkelmandjes aanmaken en per shop bestelling afronden.
Volgens mij kan je ook als je eenmaal een order hebt, die items laten verwijderen van een wanted lijst.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Nu rest me de vraag... hoe verstop ik ‘m voor mijn 6-jarig zoontje, de haven heeft ie me ook al gebouwd ! (Terwijl de Sint echt mijn naam erop geschreven had)
Zin in!
vectormatic schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:03:
@himlims_ Cool die John wick mustang!
Wat BL betreft, als je een shop selecteert, update ie het overzicht naar wat je dan nog mist van de wanted lijst, je kan dus gewoon select blijven klikken totdat ie geen onderdelen meer zoekt, daarna is het volgens mij winkelmandjes aanmaken en per shop bestelling afronden.
Volgens mij kan je ook als je eenmaal een order hebt, die items laten verwijderen van een wanted lijst.
Top! Bij builds met specifieke onderdelen is het altijd een beetje aanklooien met het zoeken van een mooie combinatie van shops, maar klinkt goed!himlims_ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:11:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
super! zijn 4 losse shops geworden, maar wel nld, minimale shipping ~40,- doe het er voor. danke je!!
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Daar kwam ik een briljante tegen van de 42039 set (die standaard al een geweldig A en B model heeft)

Ik verbaasde me erover hoe goed het model in elkaar zit.
Dit had een officieel Lego model kunnen zijn.
Het was een erg leuke build.
Het motorblok en het maaiblad werken, de bladopvang is afneembaar en de duwstang is op 2 punten verstelbaar.
In eerste instantie gebouwd a.h.v. de foto instructies.
Aangezien de foto's nogal donker zijn, is het soms erg moeilijk te zien waar de pins zitten.
Pas toen ik op ong. 75% zat, kwam ik erachter dat iemand in de comments een digital instructie manual had gemaakt die duidelijker was. Toch gaf het meer voldoening om de foto's te volgen.
Waarschijnlijk omdat het wat meer inspanning en inzicht vereist.
Voor de liefhebber: Hier de originele pagina met instructies.
1) Daar moet je al 6 jaar ervaring mee hebben.TWCRay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:03:
Een tijdje geleden de Ninjago City bestelt via Amazon (goede aanbieding), maar helaas niet direct leverbaar. Verder niet meer aan de set gedacht, tot ik opeens een verzendbevestiging kreeg afgelopen weekend.
Nu rest me de vraag... hoe verstop ik ‘m voor mijn 6-jarig zoontje, de haven heeft ie me ook al gebouwd ! (Terwijl de Sint echt mijn naam erop geschreven had)
Zin in!
2) omdoos niet openmaken in zijn bijzijn.
3) laten bezorgen bij familie of op kantoor.
van de buitenkant kan men toch niet zien wat erin zit?! zo heb ik eergister mijn verjaardagskado zelf opgehaald, vriendin besteld "haal even pakketje op bij pickup-point?!", wist ik veel wat (denk schoenen ofzo). Bleek gister dat er Assembly Square in zat!!TWCRay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:03:
Een tijdje geleden de Ninjago City bestelt via Amazon (goede aanbieding), maar helaas niet direct leverbaar. Verder niet meer aan de set gedacht, tot ik opeens een verzendbevestiging kreeg afgelopen weekend.
Zin in!

//edit; quality is high in this one
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 10-04-2019 13:31 ]
Welke schoenmaat heeft je vriendin precies? Want de Assembly Square zit in een klepper van een dooshimlims_ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:27:
[...]
van de buitenkant kan men toch niet zien wat erin zit?! zo heb ik eergister mijn verjaardagskado zelf opgehaald, vriendin besteld "haal even pakketje op bij pickup-point?!", wist ik veel wat (denk schoenen ofzo). Bleek gister dat er Assembly Square in zat!!![]()
Kapoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:35:
[...]
Welke schoenmaat heeft je vriendin precies? Want de Assembly Square zit in een klepper van een doos![]()
dat werkt het zelfde bij 'ons' wanneer we lego bestellen; blijft ook niet bij 1 doosje, toch?!
Je bent een Afol, je hebt een pakketje in je handen en dan schud je niet even? Dat moet je dan toch doen...himlims_ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:36:
[...]
offtopic:
dat werkt het zelfde bij 'ons' wanneer we lego bestellen; blijft ook niet bij 1 doosje, toch?!

Je kan het vaak ook al voelen aan waar het zwaartepunt ligt en hoe het verschuift, nog voordat de boel gaat rammelenchrisO schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:42:
[...]
Je bent een Afol, je hebt een pakketje in je handen en dan schud je niet even? Dat moet je dan toch doen...
Erg leuk model! Toevallig gisteren de eerste in de reeks gezienhimlims_ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:58:
[Afbeelding]
hoe lossen jullie dit op; bricklink shoppen vanuit wantedlist (vaak een moc). Dan zoek je, en blijken niet alle onderdelen bij shop-x gekocht te kunnen worden (happens ....)
In het bovenstaand screenshot, kan ik niet zien welke onderdelen missen. En dus weet ik niet wat 'na te bestellen'. Hoe gaan jullie hier mee om? dit betreft 87 verschillende steentjes waarvan er 2-3 niet beschikbaar zijn in shop-x, hoe gaat dat daar? mis ik een feature of knopje bij BL?
Laat ik dat bricklink doen (easy/quick-buy) dan komt ie met shops aanzetten met 99,- minimum buy order, of 20euro shipping ....
//edit
betreft deze:
[Afbeelding]
John Wick!! whooot
Zet die Give Me A Brick gelijk even in je least liked stores of hoe dat ook heet: ze vragen schoftelijke bedragen voor losse onderdelen; vaak is het goedkoper om zelfs bij 3 verschillende NL shops hetzelfde te halen. Op die manier 'verpest' het niet je zoek resultaten op Bricklink.
We gaan in elk geval lekker samen bouwen, super leuk! Hij kan echt uren op het gemakje zitten bouwen, hoewel ie nu wel buiten meer te doen heeft met dit lekkere weer
Na bestellen kan je in je wanted list "Apply order" doen en daar de order selecteren, die zet de "have Quantity" op het aantal dat je gekocht hebt. Daarna kan je filteren op "Hide Items if Have Qty is ≥ Want Qty" die alle items van de lijst verbergt die je al besteld hebt, selecteren en de volgende shop in.himlims_ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:58:
[Afbeelding]
Xbox Live: MarkH
De andere lijstjes (Was nog een work in progress) zekerheidshalve maar eraf gehaald...
Wel blij nu dat IKEA die lijstjes tegenwoordig met plexiglas verkoopt ipv echt glas
@himlims_ : Top, die John Wick mustang
@Haay : erg leuk gedaan met die motorized mustang. Ga ik zeker toepassen... tot ie de display kast in gaat
[ Voor 30% gewijzigd door Gim op 10-04-2019 16:02 ]
V8 Sports Lawnmower_NooT_ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:20:
Pas geleden was ik eens op zoek gegaan voor leuke alternatieve modellen op Rebrickable.
Daar kwam ik een briljante tegen van de 42039 set (die standaard al een geweldig A en B model heeft)
[Afbeelding: 42039 C-model]
Ik verbaasde me erover hoe goed het model in elkaar zit.
Dit had een officieel Lego model kunnen zijn.
Het was een erg leuke build.
Het motorblok en het maaiblad werken, de bladopvang is afneembaar en de duwstang is op 2 punten verstelbaar.
In eerste instantie gebouwd a.h.v. de foto instructies.
Aangezien de foto's nogal donker zijn, is het soms erg moeilijk te zien waar de pins zitten.
Pas toen ik op ong. 75% zat, kwam ik erachter dat iemand in de comments een digital instructie manual had gemaakt die duidelijker was. Toch gaf het meer voldoening om de foto's te volgen.
Waarschijnlijk omdat het wat meer inspanning en inzicht vereist.
Voor de liefhebber: Hier de originele pagina met instructies.
Met een V8 zouden de graspollen om je oren vliegen denk ik.
Welkom bij een nieuwe verslavende hobbyAnoniem: 269866 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:56:
Vorig jaar ben ik dankzij de verhalen hier ook weer begonnen met Lego. Ik heb verschillende sets in elkaar geklikt.
Voor na de zomer heb ik verschillende pakketten klaarstaan, waaronder de Millennium falcon.
Het is niet verboden om met Lego te spelen tijdens de zomer
Anoniem: 269866
Niet? Oh!Kapoen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:34:
[...]
Welkom bij een nieuwe verslavende hobby![]()
Het is niet verboden om met Lego te spelen tijdens de zomer
Als deze zomer net zo wordt als vorig jaar zit ik niet heel erg vaak binnen in mijn vrije tijd. Misschien dan maar hopen op een regenachtige zomer zodat er binnen kan worden gebouwd
Lego bouwen is niet per se een binnenactiviteit hoor. Afgelopen zomer was ik op een gegeven moment een week lang elke ochtend alleen thuis. Toen heb ik lekker aan de tuintafel zitten bouwen. Vanaf de derde dag keek m'n buurman me niet meer gek aan en na dag vijf stond er een modular. Volkomen relaxt in het zonnetje met enkel een paar fluitende vogels (en dus die buurman)Anoniem: 269866 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:29:
Misschien dan maar hopen op een regenachtige zomer zodat er binnen kan worden gebouwd
Niet bang voor verkleuring in de zon oid ?Guardian1980 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:52:
[...]
Lego bouwen is niet per se een binnenactiviteit hoor. Afgelopen zomer was ik op een gegeven moment een week lang elke ochtend alleen thuis. Toen heb ik lekker aan de tuintafel zitten bouwen. Vanaf de derde dag keek m'n buurman me niet meer gek aan en na dag vijf stond er een modular. Volkomen relaxt in het zonnetje met enkel een paar fluitende vogels (en dus die buurman)
Ik heb zelf mijn Apollo met die reden uit het raam kozijn gehaald...
Warhammer en PC games en lego
Er is wel een groot verschil tussen een paar uurtjes bouwen in de zon, en maanden in zonlicht zetten als display setArnevld schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:36:
[...]
Niet bang voor verkleuring in de zon oid ?
Ik heb zelf mijn Apollo met die reden uit het raam kozijn gehaald...
Anoniem: 269866
Moet ik binnenkort ook maar eens gaan doen wanneer de temperatuur wat stijgt. Ik associeerde het bouwen meer met donkere avonden en dan lekker in huis bezig zijn.Guardian1980 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:52:
[...]
Lego bouwen is niet per se een binnenactiviteit hoor. Afgelopen zomer was ik op een gegeven moment een week lang elke ochtend alleen thuis. Toen heb ik lekker aan de tuintafel zitten bouwen. Vanaf de derde dag keek m'n buurman me niet meer gek aan en na dag vijf stond er een modular. Volkomen relaxt in het zonnetje met enkel een paar fluitende vogels (en dus die buurman)
Die kerststal staat ook al jaren klaar, maar ook nog niet gekocht (wordt nog wel vrij duur en volgens mij zijn onderdelen nadere nummers geworden oid) en nog wat grappige dingetjes. Maar goed, die banaan is niet zo heel duur, dan nog de onderdelen (reserve) voor het Lego bordspel en nog wat andere meuk.
On a different note, kwam dit tegen en zoiets misschien wil ik nog wel eens gaan doen met mijn Winter Dorp: https://www.eurobricks.co...ter-village-diorama-2017/
Zijn de grote platen met wit erop en je kunt ze los van elkaar opbergen en aan elkaar zetten. Rails zit ook los namelijk op de onderplaat erbij.
Maar doet natuurlijk niets af van de sets.
https://www.bricklink.com/v3/crowdproject/packaging.page
Cool!MDT-Maikel schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:15:
@himlims_ Ik geloof tien procent, dus ik heb er wel belang bij. Maar wees maar niet jaloers want ik ben op het moment werkloos, dus ik heb een backlog van sets die ik nog wil kopen (Ninjago City + Haven, Saturn V, Cafe Corner, beide treinen) die misschien aangepakt kan worden.
Hier een nieuw videootje met wat gesprekken die ook bij iedere Ideas selectie te horen zijn:
[YouTube: Behind the Scenes! BrickLink AFOL Designer Program]
Bikes! staat nu ook op Brickset
(wil je er nog wat extra tags bij hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door Magic6399 op 11-04-2019 15:04 ]
Ik vind het wel stijlvol moet ik zeggenkey schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:00:
De dozen van de Bricklink designer sets zijn ook bekend. Naar mijn mening wat saai/wit.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
ik snap dat je ze wat saai vind, maar juist omdat het bijzondere sets zijn is een wat kalere look van de doos een mooie tegenhanger.key schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:00:
De dozen van de Bricklink designer sets zijn ook bekend. Naar mijn mening wat saai/wit.
ik heb nu 2 in preorder staan, en twijfel enorm over een derde set (schietkraam, al is dat kasteel ook tof)
wel maar 1 per set, om het kostenplaatje overzichtelijk te houden
^-- koop er niets, behalve lego met 50% korting
het is een klinisch afgewerkte winkel die alle vorm van gezelligheid en uitnodiging om binnen te komen mist. ik ben niet een enorme shopper maar zelfs bij de v&d liep ik vaker naar binnenhimlims_ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:30:
https://www.telegraaf.nl/...-dreigt-voor-hudson-s-bay
ik heb er 1x een legoset gekocht in de aanbieding
[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 12-04-2019 08:43 ]
Ik ben er 1 keer geweest om te kijken voor Lego, dat zat niet eens in hun assortiment...himlims_ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:30:
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
*kuch* De zonsondergang van fysieke winkelshimlims_ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:30:
On topic: gisteren mijn 42096 afgemaakt, heb er rustig een avondje of vijf over gedaan, en me best vermaakt. Als displaymodel is deze porsche echt wel gaaf, maar als technic set...
Maar heb nu wel weer de smaak te pakken, eerst moet deze 911 nog wat gemod worden (verlagen, koplampen verbeteren, iets met de stuurinrichting), maar daarna wordt het misschien toch een chiron bestellen
Ze hebben de laatste paar dagen niets meer online staan van Lego of Playmobil. Het was al niet veel en altijd alleen maar met veel korting, maar de voorraden zijn nu op lijkt me en er komt niets bij.himlims_ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:30:
is hardstikke logisch; jan en alleman kopen online - de huur die een winkel moet betalen (hier in dorp voor A locatie is 3500-4000 p/m + personeelskosten) dan moet je al snel 10K draaien wil je breakeven komen. Dat is voor de gemiddelde retailer in de huidige tijd niet te doen. Begrijp prima dat ze een voor een omvallen. De 'winkelstraat' verdwijnd dan ook, enige wat blijft zijn service/diensten (schoenmaker, telefoon retailer, opticien, verder zal de leegstand opgevuld worden door zaakjes/diensten die geen bestaansrecht hebben - zoals die culturaile hobby clubjes of van die sociale werkplaatsen....)
De Mustang is een heel mooi model. De mooiste van alle creator auto 's. Veel fraaie SNOT technieken. Beetje Technic Lego tbv de functies. Het werkt allemaal mooi. Je kan zien dat de designer 3d heeft gedacht/ontworpen. En het eindresultaat is een Lego wauto die er prachtig uitziet!
De 10265 is een echte aanrader
| Security Management |
Reeds besteld, moet nog binnenkomenbord4kop schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:36:
De Lego Mustang zaterdag in Oberhausen gehaald. Afol dag, 15% korting.. Het was weer populair daar![]()
De Mustang is een heel mooi model. De mooiste van alle creator auto 's. Veel fraaie SNOT technieken. Beetje Technic Lego tbv de functies. Het werkt allemaal mooi. Je kan zien dat de designer 3d heeft gedacht/ontworpen. En het eindresultaat is een Lego wauto die er prachtig uitziet!
De 10265 is een echte aanrader

Over het algemeen kun je denk ik wel stellen dat de nieuwe versie mooier en gedetailleerder is dan de voorganger van 10 jaar gelezen. Het is alleen geen UCS set, maar heeft wel het UCS prijspeil.
Ooit wil ik hem wel hebben, maar niet voor €200 ! Ik ga geduldig wachten op een mooie aanbieding.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked