Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 12
Acties:
  • 941.993 views

Onderwerpen

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Topicstarter

Het Grote Lego Topic - Deel 5

Deeltje 5 van "Het grote lego topic". Ben je op zoek naar de vorige delen? klik op het pijltje achter de topic titel.

Introductie

Wie is er niet groot mee geworden? Lego! Zoals de makers zelf zeggen: het is helemaal niet alleen voor kinderen, het is voor iedereen van 0-99 jaar!
De meeste mensen zullen weten dat Lego een Deense speelgoedfabrikant is, maar minder mensen weten dat het allemaal begon met houten speelgoed. Volgens de overlevering begon Ole Kirk Christiansen in 1932 met de productie, waarna het na 2 jaar Lego ging heten. Vijftien jaar na de start van het bedrijf begonnen ze al met het gebruik van plastic. Pas in 1958 werd het huidige design geïntroduceerd zoals we dat nu kennen. Inmiddels doet Lego veel meer dan plastic blokjes maken en bestaat er uitgebreide Lego merchandise, zijn er Lego Events, Lego Parken, Lego Kleding en een enorme Lego Fanbase. Er zijn nu ook fysieke Lego winkels, onder andere in Wijnegem, Belgie, Hamburg, Duitsland, Londen, UK en tientallen in Verenigde Staten (o.a. New York City, Los Angeles, Washington). Bekijk hier de volledige lijst.

History

Lego gaat inmiddels dus al heel wat jaartjes mee en heeft gedurende de jaren ook flinke stappen gemaakt.

Jaren 60
In de jaren 60 kwamen er nog lang niet zoveel setjes uit als nu en waren ze nog een stuk minder gedetailleerd. Er waren een stuk minder kleurtjes voor hand en ook het aantal verschillende onderdelen was een stuk beperkter. Veelal waren het sets met steentjes waar vervolgens zelf iets mee gebouwd kon worden.
Jaren 70
In de jaren 70 zien er meer thema's het licht waaronder een van de populairste, het politie thema wat tegenwoordig on lego city valt. Ook kwamen er treinen met rails (destijds nog blauw) en andere sets zoals een kasteel.
Jaren 75-89
Lego maakt flinke stappen. Er worden nieuwe thema's geïntroduceerd zoals piraten, ridders, space, technik en er kwamen verschillende nieuwe kleuren beschikbaar zoals rose. Het aantal sets neemt flink toe waar het in de jaren 70 nog maar tientallen waren zijn het er nu in de 100 per jaar.

Jaren 90
In de jaren 90 gaat Lego verder op het pad ingeslagen in de jaren daarvoor. Meer sets, meer details, en nieuwe kleuren. Het aantal unieke sets stijgt tot ver boven de 200, terwijl het aantal nieuwe onderdelen tegelijk meestijgt. Er wordt een nieuw treinensysteem geintroduceerd op basis van 9Volt. In 1998 brengt Lego Mindstorms uit waarmee geprogrammeerd kan worden, inmiddels zijn er al verschillende sensoren en sets verschenen. In de En in 1999 brengt Lego voor het eerst de zeer succesvolle Star Wars lijn uit.

Officiele Lego Channel

Jaren 00
Rond de eeuwwisseling ziet Lego steeds meer in het commerciele success van het combineren van bekende merken (Star Wars, Harry Potter, Formule 1, olieproducenten, Maersk) met lego sets. De sets op basis van films vloeien voort uit een deal met Disney (en Pixar), en bestaat tot de dag van vandaag. Een van de duurste set ooit, de 10179-1, de Ultimate Collector's Millenium Falcon is een van de grootste sets ooit uitgebracht. De Creator series - die eigenlijk al eind jaren 90 was begonnen wordt volwassen in de jaren 00, en ook het meer volwassen aandoende Architecture theme ziet het licht. In 2007 brengt Lego de eerste Lego Modular (de Cafe Corner) uit, en wordt in de jaren daarna gevolgd door 11 sets. Tesamen moeten ze een uitdaging vormen voor de doorgewinterde bouwers.

Jaren 10
In de afgelopen paar jaar kiest Lego voor actieve deelname van gebruikers. Ze kunnen zelf modellen ontwerpen, onderdelen kunnen per stuk worden gekocht in de Pick a Brick Shop en Lego Winkels schieten als paddestoelen uit de lucht. Thema's zoals Atlantis, Ninjago, en Alien Conquest zien het licht. Een aantal modellen worden gecreeerd zoals ze door users zijn bedacht en meer dan 10000 backers hebben gekregen Lego Ideas (eerder Cuusoo), zoals de Mars Curiosity Rover en de Back to the Future-Delorean Time Machine. Voor 2014 staan er ook weer interessante sets op stapel, te weten: Parisian Restaurant (Modular), Maersk Line Triple-E (Advanced Model) en Marina Bay Sands (Architecture).

Inmiddels nemen het aantal steentjes steeds meer toe en ook de verschillende minifiguurtjes worden meer en meer met in 2016 een lego baby minifiguurtje.

heden
Inmiddels is lego al veel meer dan alleen het plastic steentje, zo zijn er film gemaakt met lego mini figuren in de hoofdrol en games voor verschillende platformen. In 2017 is het 10 jarig bestaan van de modular serie wat gevierd werd met een extra groot gebouw, de Assembly-Square.

Officiele Lego Channel

Lego thema's

Een aantal Lego thema's:

Waar koop ik nu onder andere dat spul oOo

Lego is hot! Oudere en zeldzame sets en onderdelen gaan als warme broodjes over de toonbank. Er is dan ook een levendige handel in Lego online, zowel tweedehands als nieuw, als collectibles. Links naar een aantal aanbieders van Lego.

Websites

Hieronder een lijstje met een aantal websites:

Tot slot

Nog 2 video's :)

Officiele Lego Channel

Officiele Lego Channel

LEGO Aanbiedingen
Kijk hier voor de meest recente LEGO aanbiedingen

LEGO Chrome Extensie
LEGO chrome extensie
Deze extensie gemaakt door user Pin0

Bronnen
Wiki Lego Pagina
Lego Website
Brickset

Met dank aan Shaidar en Keida voor vorige Lego topics!

Voor aanvullingen, opmerkingen: DM!

Zeehond wijzigde deze reactie 05-11-2018 10:42 (208%)

Bose On-Ear wireless review select * from Fish;

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Tarin

Just plain weird.

Het is maar een kleintje, maar mijn eerste bricklink-projectje (en meteen ook stud.io) is af: ik heb de kleuren van de vader-eend van 31044 Park Animals een beetje aangepast en er een moeder-eend bij gebouwd:

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:10

almightyarjen

When does the hurting stop?

Voor de SW liefhebbers: een gelekte afbeelding van de nieuwe... Hoe heet dat ding ook alweer? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
ik vraag mij ergens wel af of voor de gelekte 699€ retail prijs er wel animo voor is.
ander gelekte foto, via reddot (kan dus ook fake zijn)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Grave
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:07

Grave

Neverending Knowledge

Nieuwe lego ideas. Iemand uit Nederland 🙂

http://www.bouwsteentjes....ld-fishing-store-onthuld/

quote:
Woahhh! We’ve reeled in a big one! It’s big, green, brown and oh so fishy…ahem, we mean BEAUTIFUL! We’re thrilled to finally unveil the first offishial images of the charming LEGO Ideas 21310 Old Fishing Store designed by LEGO Ideas member Robert Bontenbal (RobenAnne) from the Netherlands.

The Old Fishing Store officially opens its doors for business on the 1st of September, 2017 for a recommended retail price of USD 149.99 / EURO 149.99 / GBP 139.99. Weighing in at 2,049 LEGO bricks, this store will have plenty of space to stock all the fishing gear you need.

Grave wijzigde deze reactie 31-05-2017 20:27 (3%)

winning doesn't matter understanding does

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:08

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:54
quote:
Haay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:54:
[...]

..
Old Fishing Store - €150 (in Duitsland) - 2049 onderdelen, 4 minifigs

Maar ja, Ideas sets hebben traditioneel geen stickers
[...]
Dan is deze set dus de uitzondering met aardig wat stickers zo te zien:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:43
Pfffff, als ik dit zo zie (gevonden op een ander Lego forum) dan snap ik wel waarom die Saturn V set nu tijdelijk uitverkocht is:

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:32
Eindelijk is er ook een 'goedkope' set verschenen met een Darth Vader minifig.
75183 Darth Vader transformation voor €35.

Met de nodige kortingen over tijd wordt dit dus een interessant alternatief voor de woekerprijzen op bricklink.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
De laatste keer dat ik hier in België een ideas set zag in een gewone speelgoedwinkel ging het om de Back to the future set bij Droomland.

En tijd voor nog wat geruchten, op bouwsteentjes.info staat de Amerikaanse kalender voor juli:

Deze acties komen niet noodzakelijk overeen met wat we hier in Europa krijgen.
Ik ben vooral blij dat dat spaarvarken dus géén Kerstset is zoals eerdere geruchten lieten uitschijnen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Eindelijk ook mijn Saturn binnen. Let the fun begin :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:52

vhal

ಠ_ಠ

Afgelopen dagen ben ik maar eens begonnen om mijn 20/25 jaar oude LEGO te sorteren, schoon te maken, te laten drogen en in elkaar te zetten. Vandaag wat tijd gevonden om onderstaande 6932 Stardefender 200 in elkaar te zetten. Helaas ontbreken er 2 stukjes van de side-pods maar geen hond die het ziet. Wellicht dat ik deze even na bestel... :P

Nummers 6986, 6988 en 6989 staan later op de planning, hopelijk zijn deze compleet daar ik er vroeger er niet bepaald zachtzinnig mee om ging :X

Ik kwam ook wat LEGO technic (oa 8880, 8868) tegen maar dit wordt helemaal een hopeloos verhaal... :')

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 09:12
Tijdens weekend weg in het zuiden van het land blijkt een particulier vlakbij onze vakantielocatie een Saturn aan te bieden. Direct in de auto gestapt en opgehaald.

Gister bij thuiskomst gebouwd, prachtig. Compleet rechtop een joekel van een ding.

e.looijenga wijzigde deze reactie 06-06-2017 10:42 (14%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-09 02:55

Mappy

Piramide van Austerlitz

Tussen alle raketten door nog even wat ouderwetse charme ;)

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) Updates in topic net als nieuwe berichten tonen? Thumb up op dit topic

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:32
Jullie worden bedankt :+ . Hier een tijdje lurken en het begon weer wat te kriebelen. Toen ik +/- 8 jaar werd kreeg ik op mijn verjaardag een set van mijn ouders. Toen ik deze een tijd geleden weer in elkaar wilde zetten, kwam ik er achter dat er een aantal onderdelen van miste of beschadigd waren. Afgelopen weekend via Bricklink (wat overigens bijzonder handig is) de missende delen gekocht voor een paar euro.

Het resultaat (set 8042 en 8853):

http://i1036.photobucket.com/albums/a442/Vitamine_NL/IMG_4413_zpsedx7ofl7.jpg

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:50
quote:
AppieNL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Sorry, maar wat een onzin! Welke dealers? De officiële Lego stores zijn gewoon van Lego zelf (en voor Ideas sets vaak de enige fysieke winkels die ze hebben) en kiezen dus zelf helemaal niks om alleen Lego te verkopen. Deze krijgen naast de online winkel ook altijd (!) een voorraad voor de verkoop op de dag van release. Tuurlijk hebben die winkels niet de hoeveelheid op voorraad zoals het magazijn van de online winkel, simpelweg omdat de fysieke winkel niet zo'n groot magazijn heeft.

Dat scalpers vervolgens aan de haal gaan op release dag (zie foto paar pagina's terug) en jij hem niet besteld hebt op de site of in Duitsland/België stond is je eigen fout, waar Lego's zogenaamde sneaky praktijken niks aan kunnen doen.

Dat ze vervolgens niks krijgen voor 2 weken heb ik al uitgelegd.

Lego drukt fysieke winkels ook niet weg, sterker nog de laatste jaren verkopen ze sets alleen via officiële Lego winkels (en online), zodat mensen juist nog eens een Lego winkel in lopen. Je kan een discussie voeren waarom we die optie niet hebben in Nederland, maar dat is dan ook het enige, voor de rest zou ik me eerst wat beter inlezen voordat je onzin gaat spuien.

Met dealers heb ik het over de legowinkels die samen met de algemene speelgoedwinkels er jarenlang voor hebben gezorgd dat Lego überhaupt in Nederland kon verkopen. In plaats van dat Lego dat erkend en samenwerking opzoekt vertellen ze die winkels gewoon doodleuk dat ze geen leverdatum krijgen. Dat vind ik respectloos. Prima dat jij vindt dat je online of in het buitenland hoort te kopen, maar zo is Lego niet groot geworden en ik vind dat je als fabrikant dan best mag kijken naar hoe het anders kan.

Dat mensen een X aantal sets opkopen heeft verder ook niks te maken met dat Lego überhaupt niet naar winkels leverde. Hoe noem je het verder dan, als het geen wegdrukken van winkels is? Lego verkoopt hun voorraad eerst online en zegt dan tegen fysieke winkels dat ze voorlopig niet op levering hoeven te rekenen. Voor de fysieke winkel blijft dan alleen de incidentele verkoop over en de grote stroom die hyped was is dan al voorzien.

"Lego drukt fysieke winkels ook niet weg, sterker nog de laatste jaren verkopen ze sets alleen via officiële Lego winkels (en online), zodat mensen juist nog eens een Lego winkel in lopen."
Je logica ontgaat me echt, hoor :P Lego verkoop eerst online en in het buitenland, zodat mensen hier een winkel in lopen? Nee, ze verkopen juist eerst alles online zodat je niet meer naar een winkel kan en ze dus geen marge meer kwijt zijn aan een tussenpersoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
Voor de mensen die graag Lego store events bezoeken (*kuch* @nielsvv ): volgende week (op 22 juni) heropent de Lego store te Berlijn: bron. Het is een beetje vreemd dat dezelfde winkel verleden jaar al eens heropend werd (op 24 november), zie joetjuub: link

In de commentaar op dat artikel wordt er gegokt/gehoopt op deze freebie:
Deze doos wordt inderdaad vaker aangeboden bij dit soort events, en vereist een aankoop van €125 dacht ik. Er is echter nog niets bevestigt voor dit feestje, dus ik zou er niet speciaal voor rijden. En op bricklink is de waarde van deze set ook al flink gezakt naar €30 - €50 euro, dus koop deze set beter via deze weg indien je deze graag wil.

*edit* op de website van de store meldt men dit:
quote:
Wiedereröffnung des LEGO® Store Berlin!

Weitere Informationen zu EXKLUSIVEN Geschenken, Angeboten und viel Spielspaß findest du im speziellen Newsletter!*
Alleen levert dat voorlopig een mooie 404 error op ;)

Kapoen wijzigde deze reactie 12-06-2017 09:53 (22%)

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:53

GeeBee

Oddball

Ik zou deze doen :)

Maar zonder gekheid:
https://brickset.com/sets...subtheme-Chinese-New-Year

2013: Year of the snake
14: ??
15: schaap
16: monkey
17: haan

zijn welk leuk natuurlijk om hierheen te halen

GeeBee wijzigde deze reactie 12-06-2017 12:10 (54%)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06-09 13:03
Ik meld me ook in dit topic als Lego-Liefhebber.....

Ben ook begonnen met het weer opbouwen van de setjes die ik heb om te zien of ze compleet zijn.
tot nu toe opgebouwd:

Bijna compleet

het bordje met [P] is gebroken en ooit weggegooid.... de foto is WIP

Missende torso van het vrouwje

Compleet

Gekregen van een vriendin van m'n vrouw.
Moet eens op m'n gemakje bekijken wat hiervan mist....

2bmws wijzigde deze reactie 12-06-2017 13:10 (28%)

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Kapoen
quote:
AppieNL schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:23:
[...]

Ik heb dit setje gekocht op bricklink na de opening in London aangezien ik daar niet heen ging, maar wel graag dit setje wilde (was toen 50 euro geloof ik, dus had beter tot nu kunnen wachten?)

Hoe dan ook, super leuk setje! Echt leuke details zitten er in verwerkt van hoe z'n real life broertjes het doen.
Die prijsevoluties op bricklink kan je natuurlijk niet voorspellen ;) En het is inderdaad een heel mooie set, vooral de grootte van de doos verbaasde me wat. Ik geloof dat de aankopen die ik deed in Londen om deze set te ontvangen allemaal kleiner waren :)

De vorige versie van deze freebie heb ik hier ook nog liggen, en die is belange niet zo mooi:

Dit is een micro build waarvan de deuren zelfs niet open gaan 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grave

Grave

Neverending Knowledge

http://www.bouwsteentjes....jaar-brandweer-antwerpen/
quote:
Een aantal keer per jaar worden er LEGO LCP sets vrijgegeven. LCP sets zijn sets bedacht en uitgebracht door LEGO Certified Professionals. Deze zogeheten LCP’s mogen van LEGO sets ontwikkelen en onder het LEGO licentie uitbrengen. De sets zijn vaak zeer gelimiteerd en een waar verzamelitem. Dirk Doneyelle is één van deze LCP’s en komt binnenkort met de LEGO LCP 200 Jaar Brandweer Antwerpen set.
Voor fotos zie link en link om te bestellen en nuttig aantal steentjes 322 en prijs is 50 euro met een oplage van 500.

Edit pics

Grave wijzigde deze reactie 14-06-2017 11:56 (14%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Over de brandweer gesproken, had wat last van een lokaal brandje op ons vakantieadres :+

Ik had deze 60107 gekocht tijdens onze vakantie in een 'voordeelshop' voor mijn dochter van 3,5 om samen te oefenen met het in elkaar zetten. Voor sommige stukjes was het te lastig maar met wat aanwijzingen ging het best ok.

Wat ik overigens wel een domper vind, is het gebruik van stickers :/ Hoe moeilijk is het om sommige stukjes gewoon te voorzien van een printje ipv stickers die loslaten en je dze eigenlijk niet wilt plakken omdat het uiteindelijk lelijk wordt. Zelfs mijn stokoude lego meuk van 20 jaar oud had gewoon printjes op de steentjes.

Verder ontgaat mij het nut om groene/blauw/gele steentjes te gebruiken als je het toch niet meer ziet. Iemand gaf al aan dat het makkelijker is om steentjes te onderscheiden maar "vroeger" (opa praat) was dit niet... :+

vhal wijzigde deze reactie 14-06-2017 21:13 (3%)

• keverjeroen
  • Laatst online: 13:08
Het is nu mogelijk om een Lego mozaïek te maken via Bricklink: https://studio.bricklink.com/v2/build/mosaick.page

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Kapoen
En inmiddels zijn de goodies voor de heropening van winkel te Berlijn (22 t.e.m. 24 juni) gekend:

bron op promobricks.de
En hier is een pdf versie in hogere resolutie.

Veel succes en plezier aan de mensen die eventueel richting Berlijn afzakken volgende week.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

In een foto van de catalogus van de tweede helft van 2017 is een trein gespot. Wellicht een nieuwe set...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
10k+ steentjes voor deze moc van het huis van Zelda :o

bron :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hlvnst
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-08 17:15
quote:
almightyarjen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:50:
Is er een goede manier om dat ding langzaam omhoog te laten gaan? Met video bewerking zou ik het een en ander kunnen verwijderen en het vuur bij de uitlaat kunnen toevoegen. Zou een touwtje kunnen? Dat betekent dat de raket opgetild kan worden aan de bovenste bricks, volgens mij gaat dat niet goed ivm het gewicht of wel?
Dit werkt:

Naaigaren ter illustratie (en omdat ik geen visdraad in huis heb heb). Voor de duidelijkheid, aan weerszijden van de derde trap zitten van die 2x1 bricks met handvaten (deze bedoel ik), die zich prima lenen om een draad onderdoor te rijgen. De trappen zitten stevig genoeg aan elkaar om zo de hele raket (voorzichtig) op te tillen.

• Snoz Lombardo
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:13
Grote (4867 pcs) Ninjago Movie set bekend gemaakt via Facebook: https://www.facebook.com/LEGO/posts/10154805488893403

Zo te zien past ie ook in een modular straat, ik zie de bekende connectors zitten aan de zijkanten.
quote:
Live the life of a ninja with 16 minifigures and three levels of awesome restaurants, shops, and entertainment.

Snoz Lombardo wijzigde deze reactie 21-06-2017 15:34 (13%)

• Kapoen
De piratenboot set die bij de film hoort is ook niet slecht:

Met die modular en boot mikt Lego duidelijk op een breder publiek dan alleen de Ninjago fans. Heel slim gezien om mensen die andere zaken verzamelen ook aan boord te trekken :)

• Kapoen
Als je naar de details kijkt lijkt het gebouw helaas wel een sticker nachtmerrie te worden:

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tot mijn 16e-17e heb ik erg veel met Lego gedaan (met een piek tussen 7 en 12-13 :P) maar daarna nooit meer omgekeken. Wel mijn ouders op het hart gedrukt mijn Lego niet weg te doen maar door ruimtegebrek ligt het nog altijd daar. Nu wil het geval dat mijn zus een tweetal zoontjes heeft waarvan de oudste inmiddels ook helemaal wild aan het worden is van Lego. Na een dagje met hem spelen (heb mijn zus niet tot nauwelijks gezien :D ) was ik weer helemaal enthousiast! (vast herkenbaar)
Toen ik dus iets speciaals wilde doen voor het 1 jarig huwelijks jubileum van mijn vrouw en mijzelf besloot ik dus zelf weer eens aan de gang te gaan met Lego! Ik heb gepoogd onze trouwlocatie te recreëren in Lego (inclusief de aanwezig mensen) met onderstaand resultaat:

De locatie zelf, onder deze boom zijn we getrouwd

Het ontwerp in Stud.io (boom idee verkregen via Lego Ideas)

Het uiteindelijke resultaat :)

Details

Nog geen gebruik van SNOT of andere technieken, dat komt later wel maar ben zeer content met het resultaat. (Kosten vielen wel wat tegen overigens, vooral de minifigs lijkend krijgen op de personen die aanwezig waren was een kostbare gelegenheid)

Bovendien zoveel lol aan gehad dat de Yellow Submarine inmiddels onderweg is :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +13Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
10 jaar lego huisjes

allemaal origineel (duh), ook in bezit van dozen en handleidingen

nu moeten ze echt worden opgeruimd in dozen.. even ruimte creëeren enzo

mschol wijzigde deze reactie 24-06-2017 18:09 (21%)

• LTVDKTW
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16:06
quote:
eddeped1973 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:30:
als mijn kennis van de advocatuur een beetje up-to-date is, mogen ze deze merken (lego, Disney e.t.c) niet gebruiken i.v.m. het merken recht. je ziet in het filmpje ook dat er bekende merken een beetje verbasterd zijn t.o.v. de originele merknaam.
daarom, mss een beetje voorbarig, maar het zou wel helemaal joepie zijn
(doodzonde voor mijn bankrekening als ik in mijn pauze daar zou verblijven)
Dan hebben ze dat hier niet gedaan ;)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

De basis voor de Saturn V launchpad is gereed. 4 XL motoren drijven de rupsbanden aan, moet voldoende zijn :)

• Kapoen
quote:
Gim schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Ik kan de video nog niet bekijken, maar hoe zit het met stickers? Ik zie bijvoorbeeld houten planken op het dak waar spijkers ingeslagen zijn. Ik hoop geen stickers met spijkers en/of houtmotief.
Ik vrees dat deze ideas set de eerste zal zijn met stickers, maar ik kan niet meteen duiden hoeveel/welke. De 'plank tegel' is te vinden in de Angry Birds sets dacht ik:

Gelukkig moeten potentiële kopers deze dus al niet beginnen te plakken.

Kapoen wijzigde deze reactie 26-06-2017 16:24 (21%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Ik kon me even niet inhouden toen mijn dochter aangaf dat Duplo voor baby's is. Ze vond de Friends popjes zo leuk dus er moest meer bij (ze is nog geen 2,5 jaar) :D

• Grave

Grave

Neverending Knowledge

Eerste afbeelding london bus.
De set zal 1680 onderdelen bevatten en kent een afmeting van 18cm x 34cm x 13cm.

De prijs is onbekend maar we schatten dat de set €109,99 gaat kosten in Nederland en België. De release is augustus en de set kent een vip early access halverwege juli.

De afbeelding hierboven komt uit de Chinese LEGO Store kalender. Net als eerdere sets is daarmee een nog aan te kondigen set eerder naar buiten gekomen. We verwachten spoedig een officiële aankondiging!

• Kapoen
quote:
L1nt schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:06:
Gelukkig had mn moeder tig bakjes bewaard van ijs dus elk zakje in zo'n bakje gedropt.

Soms best uitdagend en zoeken wat ze nu precies bedoelen maar schiet aardig op. Zondag denk ik ruim 2 uur, gister ruim anderhalf uur. Vanavond verder niks op het programma dus proberen meters te maken.
Aha, moeders die bakjes cadeau doen is dus een universele constante :*)
Ik heb van mijn moeder een dozijn van deze dingen gekregen (uiteraard in lege staat :P ):

Die zijn heel handig bij het sorteren van Lego.

Veel plezier en succes nog met de bouw van de Claas set, en bij de volgende gaat het al een pak vlotter ;)

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16:39

Player1S

Formerly known as L1nt

Bij mij gaat het om deze bakjes:

Overigens woon ik tijdelijk weer bij mijn moeder ivm scheiding dus (nog) niet cadeau gekregen :+
Tis nu vooral nog zoeken omdat de donkergrijs en zwart soms te veel op elkaar lijken in de handleiding. En natuurlijk soms tien keer kijken hoe ze iets nu precies bedoelen.

Ben al wel aan het kijken naar de volgende. Wou eigenlijk de BWE kopen maar misschien dat het een Lego creator word. Of de Ferrari F40 of de VW bus of Mini of kever.

Player1S wijzigde deze reactie 27-06-2017 09:45 (9%)

Player1S: Mixer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:38
Ik had eerlijk gezegd de VW Kever niet gekocht als deze MOC van JamesJT eerder het daglicht had gezien.

Met de Technic panels komen de rondingen van de VW Kever veel beter tot z'n recht imo dan de "lijkt toch een beetje op een Citroën" Creator Kever met z'n rechte hoeken.

AppieNL wijzigde deze reactie 27-06-2017 14:51 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reinier
quote:
mschol schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:42:
[...]

al die stickers op dozen ;(
Gaan er probleemloos af zonder restsporen :)

Haha, mijn vrouw is zo ongeveer voor het eerst in haar leven iets aan het bouwen (41301 Puppy Parade), roept ze dat er een fout in de bouwbeschrijving zit. Geloof ik natuurlijk geen zak van, hoe kan zo'n amateur dat nou zien?
Blijkt ze gelijk te hebben:

Reinier wijzigde deze reactie 27-06-2017 20:55 (51%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:33

bord4kop

maximaal 100KB!

Sinds vorige week incl. de F40. Dus nu heb ik ze compleet.

8)

De Ferrari heb ik lang mee gewacht. Vond het eigenlijk een model van niks.

Maar in het echt is ie 10x mooier en beter. De foto 's doen hem echt geen recht. Het is een super mooi model!
En er zitten echt prachtige details in :Y

bord4kop wijzigde deze reactie 28-06-2017 10:18 (3%)

IT (project) manager / IAM consultant / Scrum master in het oosten van NL. Inhuur nodig? Stuur me een berichtje ;)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Haay
quote:
bord4kop schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:18:
De Ferrari heb ik lang mee gewacht. Vond het eigenlijk een model van niks.

Maar in het echt is ie 10x mooier en beter. De foto 's doen hem echt geen recht. Het is een super mooi model!
En er zitten echt prachtige details in :Y
Mee eens. Omdat het een gestroomlijnde auto is lijkt het aan de buitenkant niet heel spannend. Weinig aansprekende details. Maar het is wel een erg leuke bouw met heel veel gave bouwtechnieken erin om die lijnen zo mooi te krijgen!

Ik heb overigens eindelijk mijn Disney minifigs collectie van een mooie display frame voorzien:

Erg blij mee! :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 16:45
Ook binnen, maar mis nog een zwarte 1x2 bracket waardoor een achterbeen niet compleet is. Gelukkig gevonden op lego.com, dus snel wel compleet.

loekf2 wijzigde deze reactie 28-06-2017 21:00 (5%)

27" iMac L2014 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Haay
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:48:
Ik heb beide Simpsons gebouwen, maar ik verwacht dat die er niet zo lang meer inblijven? Tenzij ze bv in de VS als een malle lopen? Er zijn geen nieuwe sets bijgekomen, de minifigs zijn niet meer leverbaar en alleen de gebouwen zijn over.
De algemene speculatie is dat die Simpsons sets er eind dit jaar uit zullen gaan. Vergelijkbaar met de Scooby Doo sets die eind vorig jaar eruit gingen.

Sowieso zijn er dit jaar veel grote nieuwe sets uitgekomen (of komen nog uit, zie Ninjago Movie!), en er moeten hoe dan ook diverse langer lopende sets uit. Om een beetje in de gaten te houden welke sets er het meest waarschijnlijk uit gaan en mocht ik die nog niet hebben maar wel willen hebben, houd ik deze site ook in de gaten: http://retiringsets.com/.

Oh, en heet van de pers: London Bus officieel onthuld!

Haay wijzigde deze reactie 30-06-2017 10:08 (11%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• moer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-09 18:26
Heel veel WIP hier voor de layout, focus ligt nu op het van afstand besturen van de wissels en seinen. De aankleding komt later.

Morgen eerst maar eens naar de ijzerhandel om wat draden te halen. Voor de meeste controllers heb ik 3 meter draad nodig (seinen x2). Gaat nog leuk worden om alles netjes weg te werken 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Vanochtend onderstaande set in elkaar gezet samen met mijn dochter (3jr)

Lekker simpel, prima in elkaar te zetten tijdens de attention span van een 3-jarige . Ow, en geen stickers te vinden die ze er van af kan pulken :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• moer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-09 18:26
quote:
mschol schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:21:
[...]

als je naar belgie of duitsland kan gaan: ik weet van belgie dat ze er vorige week ~20 op voorraad hadden in de winkel..
Helaas niet, maar in oktober komt er volgens mij weer een dubbele VIP punten actie en hopelijk ook een leuk gratis setje. Wacht ik daar wel op :)

@magic_nl @almightyarjen Hier 2 foto's van een gedeelte van de layout.

Ondertussen 3 seinen (alleen het gedeelte voor de rails) en 2 wissels aangesloten en de eerste rol van 25m draad is alweer op :X Nog een paar rollen kopen en de rest ook aansluiten, de standaard Lego stroomdraden zijn altijd veel te kort en aan elkaar koppelen met stekkertjes is ook niet alles. Gelijk alles mooi wegwerken onder de tafels.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Op Ideas staat nu ook een Saturn V launch tower. Ik geloof dat dit ontwerp mooier is dan dat van mij :X

https://ideas.lego.com/pr...70-4fe1-98b4-9bd535856ab4

vs. een deel van mijn ontwerp (details missen nog):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

quote:
Dido schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:06:
[...]

Ik had ook al zitten kijken of ik een MLP / LUT kon gaan bouwen.

Hier staan heel veel foto's, tekeningen en specificaties van dat ding.

Het grootste verschil tussen de ideas-versie en de jouwe is dat jij de kenmerkende diagonale verbindingen mist die zo typerend zijn voor de LUT.
Ja klopt. Ik wilde eerst deze gebruiken voor de look met diagonale balken:

https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/5/64448.png

Toen bleek dat ik daar wel erg veel van nodig had (200+ ofzo) en het wel een erg dure aangelegenheid werd ben ik overgestapt het het huidige ontwerp, met supports op alle hoeken. Het is helemaal niet bij me opgekomen om de diagonale structuur met liftarms te maken :D Dat stukje MOC-bouwkunde/kennis mis ik helaas! Ik ga wel gewoon verder met mijn ontwerp nu. Zodra de set weer beschikbaar is ga ik de toren bouwen.

Daarnaast ben ik voorzichtig begonnen met een nieuw automatiseringsproject: een container terminal, gaat groot en complex worden als het aan mij ligt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07:10
Vandaag deze in elkaar geklikt:

Past mooi naast Darth Vader, Boba Fett en General Grievous :+

En net de stormtrooper-commander en speedbiker besteld. Volgens mij heb ik dan alle versies van stormtroopers in Lego buildable figures.
Om een of andere reden vind ik de figures met een helm mooi maar die met een gezicht niet...

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-09 12:52
@RC2 alcampo.es 8) net als de carrefour een enorme supermarkt, en soms hebben ze leuk spul. Hij was 119, maar hadden een 10% actie op lego, ik wilde eigenlijk ook nog die kleine 42060 voor 18e meenemen, maar mijn vrouw vond het zo wel genoeg :P

alhoewel ik het via de interwebs wellicht goedkoper had kunnen krijgen, maar gewoon ouderwets in de winkel kopen heeft ook wel wat.

Automark wijzigde deze reactie 08-07-2017 23:22 (8%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Haay
Gisteren is mijn nieuwste LEGO review online gekomen op Bouwsteentjes.info:

Met z'n vleugeldeuren:

En ik heb in mijn review de Turbo Track Racer ook nog even vergeleken met de Ferrari F40:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Heeft wat geduld en tijd gekost maar onderstaande set (41148) is af :+ Ach, de dame is er blij mee zullen we maar zeggen :P Wel een leuke set met leuke details, ook het deurmechanisme vond ik mooi gevonden.

vhal wijzigde deze reactie 10-07-2017 20:29 (4%)

• Kapoen
Dat doet er mij aan denken dat er nog een Nasa ideas set zit aan te komen. Ik ben benieuwd hoe ze een interessante set van dit gaan maken:

• mschol
  • Niet online
quote:
Gim schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:25:
[...]

Niks van meegekregen, maar dat klinkt als een fout of een fabel. $130 voor een set die normaal $400 kost? Gelet op de Europese prijs (€399) zie ik de GBHQ wel zo nu en dan voor €340 en nu zelfs voor €327 voorbij komen met de Brexit prijs van €297 in het achterhoofd , maar dan nog.... nog steeds véél meer dan die $130.

Zelfs de Lepin variant wordt voor meer aangeboden lijkt me :P
http://www.neogaf.com/for...p=243127686&postcount=104

(check order total voor exacte bedrag)

• Kapoen
Zowel op brickset.com als bouwsteentjes.info staat er informatie over een nieuwe mini Lego store set (40178):

Blijkbaar is deze set opgedoken in Shangai, waar men deze set krijgt bij €55 aankopen in een Lego store. Verder is nog niet geweten hoe/wat/waar/wanneer/of/... deze set ook in Europa zal verschijnen.

Een ietwat rare set, maar ik heb er toch interesse in. De twee minifigs zijn meegenomen en de andere twee mini stores heb ik ook al in mijn collectie.

*edit* de foto is niet compleet lijkt mij. Die twee uitstekende technic pins kunnen dat VIP bord niet verbinden met de winkel en de drakenkop hangt er ook maar wat raar bij.

Kapoen wijzigde deze reactie 13-07-2017 09:26 (11%)

Acties:
  • +40Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben weer begonnen met een nieuw groot project: een geautomatiseerde container terminal 2.0. De vorige versie van 4 jaar geleden was traag en werkte met kleine 4x6 containers. Deze versie wordt veel groter, geavanceerder en werkt met full size 16x6 containers. Het idee is om twee zijsporen te hebben waar containers geladen en gelost kunnen worden. De containers worden dan per monorail van/naar een container yard gestuurd, waar ze "geparkeerd" worden door een derde kraan.

Voor de automatisering van de monorail ga ik gebruik maken van de servo's van 4D brix. Ik heb inmiddels een portaalkraan gemaakt welke deels met pneumatic wordt bewogen, gewoon omdat het kan. Er zijn al een aantal (niet zo heel boeiende) episodes op mijn Work In Progress kanaal gepost, waarvan de laatste wat actie vertoont (tweede deel).

Mochten jullie het interessant vinden dan zal ik nieuwe episodes hier gaan plaatsen (ik wil ze vooral niet spammen!) :)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:56

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Nu wel :P

Ik ga eens zien wat het wordt, net thuisgekomen met dit:

Echte elke buildable figure hadden ze op voorraad (1001 Farm Toys), maar zoals gedacht alleen de 75114 meegenomen voor €14,99. De rest is met te duur in vergelijking met de piece count / price ten opzichte van bijvoorbeeld Darth Vader.

Edit:
Ik weet nu wel meteen waarom de eerste generatie buildable figures tot twee keer zo veel steentjes had. De 75114 is eigenlijk gewoon hol van binnen. Standaard basis stuk met aan de voor en achterzijde een grote piece. Morgen de Speeder bouwen, hele model spreekt me wel aan :)

FeaR wijzigde deze reactie 13-07-2017 18:38 (16%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:51
Nu we een groter bureau hebben heb ik eindelijk weer plek om verder te gaan met de Ford Mustang Shelby GT500 MANUAL. Dit was mijn laatste post en ondertussen ben ik al een heel stuk verder.

Even een kleine opfrisser. Ik vind dit een enorm vet model, maar ik heb geen zin om deze na te bouwen aan de hand van de beschikbare instructies. Dus ik ben het model aan het nabouwen van plaatjes van andere mensen, bijvoorbeeld deze brickshelf galerij.
Tot nu toe gaat het erg goed, hier en daar maak ik een foutje en dan moet je weer 10 stappen terug :X , maar het is een erg leuke ervaring. Vroeger toen ik nog een kleine Remy was toen probeerde ik altijd de modellen uit de legoboekjes na te bouwen, dus het is een soort van een nostalgietour geworden 8)

Bepaalde onderdelen heb ik (nog) niet, en bepaalde onderdelen in kleuren kom ik tekort dus daar ga ik binnenkort even naar kijken, maar tot nu toe wil ik kijken tot hoever ik kan komen.

Bij deze de huidige status:

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:04
Zo :) eergisteren toch maar eens (na 2 jaar) begonnen aan de F40 :) Tot nu toe erg leuke build! Moet alleen de neus nog doen :)

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

• mschol
  • Niet online
quote:
Kapoen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:08:
Zowel op brickset.com als bouwsteentjes.info staat er informatie over een nieuwe mini Lego store set (40178):
[afbeelding]
Blijkbaar is deze set opgedoken in Shangai, waar men deze set krijgt bij €55 aankopen in een Lego store. Verder is nog niet geweten hoe/wat/waar/wanneer/of/... deze set ook in Europa zal verschijnen.

Een ietwat rare set, maar ik heb er toch interesse in. De twee minifigs zijn meegenomen en de andere twee mini stores heb ik ook al in mijn collectie.

*edit* de foto is niet compleet lijkt mij. Die twee uitstekende technic pins kunnen dat VIP bord niet verbinden met de winkel en de drakenkop hangt er ook maar wat raar bij.
voor dat bord gebruik je deze toch gewoon:

en dat hoofd van de draak is zo een:

en dan in het midden vast gemaakt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
En met de aankoop van 71204 Doctor Who level pack heb ik eindelijk eens alle modellen van één thema in mijn collectie. Goed er zijn maar drie Doctor Who sets, maar ik heb toch lang moeten wachten op een significante korting :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:27

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

quote:
magic_nl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:33:
[...]

Voor het perspectief...
Wat is de verhouding tussen micro- en minifig?
Links mini, rechts micro:

Hier vergeleken met de maanlander:

En dan de maanlander vergeleken met de Saturn V:

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Haay

Oké, dit lijkt er wel HEEL sterk op te duiden dat we op 1 september de aankondiging krijgen van de nieuwe LEGO Star Wars Millennium Falcon !!!
(bron: Bouwsteentjes.info)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-09 17:32

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kan het kloppen dat ik deze niet voorbij heb zien komen?

Ik vind hem echt rete vet!

http://www.brickshelf.com/gallery/PvdB/KoenigseggOne1/koenigsegg_one-1_left_2.jpg

http://www.eurobricks.com...1016-moc-koenigsegg-one1/

D3 Profile D3 XP Ladder

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-09 09:24
quote:
AppieNL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:50:
Ok... dit wordt gewoon m'n eerste Ninjago set :)
[video]
ik ga denk ik voor deze als 1e ninjago set:

• Kapoen
Over Ninjago gesproken, er is nog een set opgedoken. 70656 garmadon, Garmadon, GARMADON!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Reinier
quote:
L1nt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:07:
de boel over bakjes verdeeld op kleur

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AppieNL
quote:
Mad-Matt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Hij is iets te hoog, geeft de maker ook aan, maar zo komt het uit, vind het persoonlijk niet storend.

Ik ga maar eens opzoek naar de onderdelen, als fan van Koenigsegg moet deze er komen uiteraard.
Eventuele stickers ga ik zelf op werk maken.
Gebruikt geloof ik geen stickers, maar is al wat maanden geleden dat ik het topic heb gelezen.

Geen idee of ik deze eigenlijk gepost heb toen ik hem aan het bouwen was, maar nog een mooie supercar (die ik zelf nog heb mogen testbouwen voor de instructies samen met Blakbird op Eurobricks): de DB11 gemaakt door Jeroen Ottens

Deze staat nog steeds bij mij in de vitrinekast te pronken. De 8-speed versnellingsbak heeft wat moeite met de switch van 4 naar 5 via de paddles bij het stuur, maar via de HOG geen probleem. Jeroen Ottens, een voormalig Lego designer bij Technic, hanteert nog veel regels bij het bouwen zoals Lego zou doen. Tuurlijk hanteert hij niet meer alle regels van Lego (succes met de BB verwijderen bijv. uit deze DB11 :D), maar zijn stijl komt behoorlijk in de buurt van een normale Lego set.

(en mocht jullie denken, waarom heeft de DB11 een spoiler achter op de foto's van Jeroen, die is juist dynamisch bij de echte en staat niet omhoog bij lage snelheden: hij gaat pas omhoog bij gear 5-8 in het model, in stapjes van 1-2mm, hoe die nu staat op de foto's is in de 8ste versnelling)

AppieNL wijzigde deze reactie 22-07-2017 15:33 (8%)

• AppieNL
Is er niet blijkbaar.

In het Eurobricks topic zijn wel wat plaatjes te vinden van de colour coding door renders en in progress foto's van bouwers.

Renders gemaakt door Blakbird

AppieNL wijzigde deze reactie 22-07-2017 19:33 (91%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• momania
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:02

momania

iPhone 30! Bam!

Vandaag de London bus afgebouwd. Best een hele leuke build met leuke technieken en grappige details.

Nu ook eindelijk genoeg in de creator collectie zodat de vitrine er goed gevuld uitziet. Er is nog een plekje naast de mini en dan gaat het krap worden. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reinier
quote:
Rukapul schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Watje :P Mijn dochter van twee mag gewoon spelen met de sets. Prachtig om zo'n peuter in het midden van een treinrails te zien zitten met remote control om de wagons die ze er zelf heeft opgezet te laten rijden.
Bij mijn dochter is het tuinieren met Lego-bloempjes en het voeren van haar 6 Friends-hondjes* favoriet

*) ze kent de namen van die hondjes beter dan die van haar kinderdagverblijfvriendjes :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
quote:
Gillonde schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Hij zit in fase 5 van het sorteren van Lego. Sorteren op type is pas fase 10.
Die post is akelig accuraat vergeleken met mijn eigen situatie :o Ik heb onlangs enkele avonden verloren met het omgooien van mijn collectie van kleuren naar soorten onderdelen, en ik ben er nog niet helemaal uit.

Vandaag kwam mijn Amazon pakket aan met Doctor Who Level Pack (Dimensions) en dit boek van Samsofy:

Het bevat een collectie foto's zoals onderstaande, allemaal van hoge kwaliteit. Gewoon leuk voor op de salontafel :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
quote:
Exocet schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:19:
De lego shop aanbieding is tm morgen nog het spaarvarken:
https://shop.lego.com/nl-...P-SHLPT-DPC-CR-promot-193

Wat gebeurt erna? Komt er dan direct een nieuwe aanbieding?
Op de website van de Lego store te Wijnegem kan je een (twee)maandelijkse kalender/nieuwsbrief downloaden die alle acties voor België en Nederland toont bij Lego zelf: link.

De volgende 'gratis' set komt op 10 augustus en loopt t.e.m. 30 augustus zoals je op de kalender kan zien:

Twee minifigs en een stukje karton.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 15-09 07:48

Maximus

Brian not Brain

De nieuwe sets van Star Wars zijn inmiddels ook bekend: https://www.brothers-bric...-lego-sets-revealed-news/

De UCS? BB8 is wel heel leuk!

Trotse pappa van Matthijs - 12-08-2017

• Kapoen
*edit* eind juli al uitkijken naar Kerstmis, de tijd vliegt echt vooruit 8)

Op brickset kan je allezinds al de volledige inhoud van de City adventkalender bekijken:
spoiler:

Ik vind deze kalender toch wat karig lijken t.o.v. van verleden jaar:

Kapoen wijzigde deze reactie 28-07-2017 15:12 (10%)

• Kapoen
quote:
Guardian1980 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:26:
[...]

In de AH in Havelte (Drenthe) verkopen ze al kruidnootjes.
Zijn kruidnootjes hetzelfde als pepernoten? Hier in Vlaanderen eten we 'niknakskes' (niknakjes) met Sinterklaas ;) Die ik overigens nog niet heb zien liggen in de winkels, wel zijn we al 'terug naar school' aan 't gaan sinds juni 8)7

Over toevaligheden en Kerstmis in juli gesproken, in de UK geeft Lego blijkbaar nog wat oude stock weg van de snowglobe set omdat er geen spaarvarkens meer zijn :D. Bron op brickset.com. In de lage landen lijkt deze actie helaas niet aan de orde te zijn.

Het is wel duidelijk dat Lego een post-brexit-secret-christmas-stash aan het aanleggen is in de UK. Verleden jaar gaven ze bij de opening van de winkel op Leicester Square Gingerbread House sets weg, een doosje uit 2015.

Kapoen wijzigde deze reactie 28-07-2017 19:38 (21%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kapoen
Eigenlijk liet Lego weer een kans liggen om eens iets anders te doen met die kalender. Net zoals in het jaar met de Lego Movie hadden ze de kans om deze te verbinden met een film (twee zelfs). Door die gekte ivm de Batman kostuums hadden ze misschien een 'Santa Bat' of zo kunnen ontwikkelen en nog wat maffe nevenfiguren.

Anyhoo, er zijn voor het najaar al twee mini sets bekend ondertussen:
40261 - Thanksgiving
40260 - Halloween
Aangezien ik de vorige twee setjes ook al heb liggen gaan deze er dus ook komen.

• Kapoen
quote:
Señor Sjon schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:08:
Volgens mij loopt dat batmanspul anders voor geen meter? De minifigs serie is al tijden in de aanbieding bij S@H
Ik denk dat dat eerder komt omdat de Ninjago film er al aan komt en omdat Lego een beetje te snel gaat met heel dat CMF gedoe. En de prijs voor zo'n blind zakje is nu ook niet bepaald schitterend. Misschien dat de gewone Batman sets het wel goed doen...

Het is gewoon jammer dat er geen variatie meer lijkt te zitten in die kalenders. Nuja, niet helemaal juist, dit jaar zitten er géén politie of brandweerminifigs in ;)

*edit* blijkbaar hadden ze verleden jaar al hetzelfde idee op eurobricks:

Snake Clown!

Kapoen wijzigde deze reactie 29-07-2017 11:20 (29%)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Twijfel.... na ongeveer twee jaar geen grote set meer te hebben gekocht (Q4 2015 waren de laatste met de 42009 - Mobile Crane MK II en de 42043 - Mercedes-Benz Arocs) wil ik nu toch wel weer eens gaan bouwen.

Aangezien het mij vooral om het bouwen gaat wordt de keuze iets met veel onderdelen. Sets als de 42030 - Volvo L350F Wheel Loader 23617 met veel PF doen me daarom minder.

Alleen waar ga ik voor...
Wederom Lego Technic met de grootste Lego Technic set ooit, de 42055 - Bucket Wheel Excavator

Of, aangezien ik ook veel plezier had in het bouwen van bijvoorbeeld 71006 - The Simpsons House en 71016 - Kwik-E-Mart, toch gaan voor iet non Lego Technic. Dan zou ik gaan voor de 70620 - NINJAGO City

Ik heb niets met Lego Ninjago, maar de City ziet er wel extreem leuk uit. De setting spreekt me wel aan. Plus dat de 70618 - Destiny's Bounty uit dezelfde serie ook wel iets heeft en later gekocht kan worden voor nog eens plezier. Al heeft de Lego Technic set natuurlijk standaard een B-model voor nog eens bouwfun. Prijsverschil is natuurlijk aanzienlijk met €180,- voor de 42055 en €299,- voor de 70620. Maar het zijn dan ook heel verschillende sets.

* FeaR twijfelt nog even verder...

Voor nu maar even de Star Wars figures aangevuld met de 75531 - Stormtrooper Commander:

In de winkel ook nog even staan kijken bij de 42056 - Porsche 911 GT3 RS, maar die doet me toch minder dan de andere opties. Of we gaan gewoon all-in met de "TRIO TECHNIC 42053 42054 & 42055 SET" die hier in de buurt aan wordt geboden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• aReaRe©
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Zaterdag gehaald bij de Intertoys met 10% korting. Gisteren gebouwd *O*

De VW bus 10220.

Eén kleine modificatie aan het dak gedaan. Ik heb het imperiaal 1 puntje naar achteren verplaatst zodat het dak boven de achterklep niet alleen van onderen maar ook door het imperiaal beter één geheel word. Die 2 witte schuinafgeronde.

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.
RaZ: Een dakloze vrouw uitwonen is nooit grappig.

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 16:24

Chakotay

Lick here to continue

quote:
pixels66 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Grappig, hoe de term "T1 slachtoffer" in een andere context iets compleet anders betekent!

Ontopic: Ik wil eigenlijk ook wel eens voor die T1 bus gaan, enig idee of ie nog lang in productie blijft?

Verder ooit eens wat gelezen over een nieuwe versie van de Mini, was er iets mis in de oude versie, en hoe zijn ze te onderscheiden? Of vergis ik me nu?
Versie 1 van de Mini had andere ramen, die 1 stud naar binnen steken:

In de nieuwe versie zit een ander raampje dat onder 2 en boven 1 stud diep is, ipv onder 3 en boven 2 zoals de oude.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Kapoen
quote:
pixels66 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Grappig, hoe de term "T1 slachtoffer" in een andere context iets compleet anders betekent!

Ontopic: Ik wil eigenlijk ook wel eens voor die T1 bus gaan, enig idee of ie nog lang in productie blijft?
Ik heb 'voor de veiligheid' even opgezocht welke lapsus linguae ik begaan had, maar het valt nog mee...

De T1 is al sinds 2011 in productie, dus een atypisch product in de Lego catalogus. Vaak gaan modellen er na 2 of 3 jaar al uit, m.u.v. een aantal (mini) seasonal sets.

Kapoen wijzigde deze reactie 01-08-2017 14:05 (3%)

• bszz
  • Nu online

Nou nog even wachten tot de jarige wakker is.....

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 16:24

Chakotay

Lick here to continue

Gisteren maar eens mijn collectie in Rebrickable geprakt, altijd leuk om wat met dat soort data te spelen.

16,515 parts uit 80 sets:

Interessant om te zien dat ik als kind na 1994 al niets nieuws meer gekocht had... Ik dacht dat dat een stuk later was. De ene set uit 1998 is de 8880 supercar die ik veel later 2ehands als stapel losse parts gekocht heb, en het spul rond 2000-2005 een aantal Star Wars en een enkele Technic set die ik een jaar of 10 geleden heb gekocht. Daarna weer wat laten liggen, en recent weer begonnen :)

Dit alles is ingevoerd aan de hand van de instructieboekjes, ik heb nog niet gecontroleerd of alles ook nog 100% compleet is.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Kapoen
De inhoud van de Star Wars advent kalender staat ondertussen ook op brickset:
spoiler:

Ook weer een mager beestje zo te zien, zelfs geen poging tot exclusieve minifig.

• Kapoen
quote:
B00st3r schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Hoe werkt dat met die advent kalender? Waar/wanneer/hoe is die te krijgen?
Als ik mij niet vergis zijn de advent kalenders te krijgen vanaf 1 september bij Lego zelf en zoals aReaRe al zei zullen ze ook te krijgen zijn bij andere speelgoedwinkels. Er zijn er 3: City, Friends en Star Wars.

Het concept is vrij eenvoudig en werkt net zoals de kalenders met chocolade snoepjes. Een doos met deurtjes waar de minifigs of builds achter zitten, en een speelmat op de klep van de doos om alles op te plaatsen:
(dit is de Star Wars doos van verleden jaar trouwens, elk jaar krijg je een andere achtergrond)

Normaal gezien bevatten de kalenders elk jaar een paar interessante minifigs, zoals Santa Vader in 2014, Santa 3-CPO in 2015,... maar dit jaar leek de inspiratie een beetje zoek blijkbaar.

Kapoen wijzigde deze reactie 02-08-2017 15:33 (50%)

• Kapoen
De Amerikaanse kalender is ondertussen ook al verschenen, dus gelieve niet te kijken naar de polybags. Er is een grote kans dat we hier andere goodies krijgen. Interessanter is dat er vanaf 14 september twee nieuwe 'exclusieve' sets bijkomen. Ik gok op een Winter set en een Star Wars UCS set of zo.

• Kapoen
Op Eurobricks is een wazige foto opgedoken van de Kerstvignette set (40263 Christmas Town Square ):

Voor een setje van 10 euro ziet het er niet slecht uit, zelfs een goede partspack denk ik.

Kapoen wijzigde deze reactie 03-08-2017 23:02 (4%)

• Pin0
  • Niet online
Van het weekend Saturn V een beetje verlengt...

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gisteren kwam ik op YouTube een filmpje tegen van de nieuwe Star Wars sets die gaan komen. Helaas geen informatie over een eventueel nieuwe UCS Millennium Falcon, maar wel de gewone sets. Ook weer vier Lego Star Wars Buildable Figures.

Nu heb ik sinds Serie 1 helemaal niets met de versies met menselijke gezichten. Daarom doet een 75528 - Rey me helemaal niets. Een 75530 - Chewbacca is grappig, maar toch nog een slag te menselijk.

Maar de 75529 - Elite Praetorian Gaurd is toch wel weer eens wat anders:

Ook de 75526 - Elite TIE Fighter Pilot is er wel eentje die er moet gaan komen:

• Kapoen
Dit model was al even te zien in de Ninjago trailer, en nu is er dus een afbeelding gelekt van een mogelijke set rond het beestje:

Wel slim gezien van Lego, elk kind zal zeuren om deze set mee naar huis te mogen nemen >:)

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:18
Zelf ben ik opgegroeid met lego.
In de jaren eind 70- begin 80 was ik blij met de dozen uit de space serie destijds.
Later een paar dozen Technic, en op die leeftijd (8-14) lastig zat.
Nu is onze kleine jongen net 2 geworden en blijkbaar heeft papa nog lego in zijn bloed.

Om de een of andere reden ben ik Lego technic dozen aan het verzamelen. Wellicht om straks samen met zoon lief deze fantastische sets in elkaar te gaan bouwen.

Zo zijn de Kart, 24uurs racer en de 911 in de verzameling.

De set die ik vandaag binnen heb misstaat zeker niet in die lijst.
De 6x6 hijstruck, wat een monster doos.

iRacing Profiel

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Kraz

What does this button do?

Ik kwam onderstaande tegen;
Mensen op de bruiloft mogen hun eigen poppetje een elkaar zetten. Leuk bedacht!

• Kapotto
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:55
Sinds een 3tal maanden ook weer begonnen met lego. Na lang twijfelen heb ik de vuurtorenkaap gekocht.

.

Een paar dagen geleden enkele treinen tweedehands gekocht (60051 & 7939),een station (7937) en een stuk of vijf vrachtwagens. Voorlopig genoeg om even verder te kunnen.

Daarnaast in LDD de nodige dingen aan het bouwen en bestellen (via bricklink).

bufferstop voor de trein

Zeecontainers voor op de trein

Een dubbeldekker wagon voor de hogesnelheidstrein (60051)

Kapotto wijzigde deze reactie 09-08-2017 15:38 (3%)

• Kapoen
quote:
Basekid schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:52:
Weer een paar digitale legoboeken in de aanbieding:
*knip*
Enjoy :)
Bedankt voor de heads up _/-\o_
Jammer dat er alleen in de laatste schijf een boek zit dat ik nog niet heb in m'n collectie, dus deze keer ga ik passen denk ik.

Op bricksetforum.com heeft men de tweede teaserfoto van de grote aankondiging op 1 september ondertussen ook geanalyseerd:

Het zou pijnlijk grappig zijn moest dit werkelijkheid worden >:)

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:54
quote:
Kapoen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:20:
[...]

De Carrousel is natuurlijk wel al enkele maanden beschikbaar ;)

[...]

Deze grap verwijst naar de vorige teaser foto waarop men een silhouette van een MF meende te herkennen, na een soortegelijke analyse waarbij men het contrast van de foto had aangepast. Alleen hebben ze hier de MF vervangen door een Galidor set (kijk naar de hoek linksboven) >:)
Deze set uit 2002 dus:

Het Galidor thema was overigens het slechts lopende LEGO thema ooit, ik vraag me af waarom 8)7 .Wat ben ik blij, dat ik toen in mijn dark ages zat.

• Kapoen
quote:
chrisO schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:39:
[...]
Het Galidor thema was overigens het slechts lopende LEGO thema ooit, ik vraag me af waarom 8)7 .Wat ben ik blij, dat ik toen in mijn dark ages zat.
Lego zat toen zelf ook in een dark age en heeft wel meerdere kemels geschoten. Galidor, Znap, Scala, Jack Stone, Belville... allemaal leuke series die je eens moet opzoeken >:) En dat kwam dan nog bovenop de rare en/of slechte sets in hun normale gama, zoals deze bv.:

quote:
mschol schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

daar zie ik meer een MF handleiding in.

tevens is de originele handleiding ook in ringband, als zowat het enige lego model die dat doet (geen idee van de thaj mahal?)
Grappig dat je die set vermeld, ik las ergens een theorie dat de grote aankondiging ook over zo'n grote landmark set als de Taj Mahal zou kunnen gaan.

Kapoen wijzigde deze reactie 10-08-2017 10:54 (6%)

• leosand
  • Laatst online: 15-09 23:40

bron;
https://www.promobricks.d...n-teaser-erschienen/39154

leosand wijzigde deze reactie 10-08-2017 14:31 (37%)

Pagina: 1 2 3 ... 12

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True