Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.901 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15
Gim schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Zou t dan niet slimmer zijn om die aantallen in te slaan wanneer er bijvoorbeeld een actie of aanbieding is en ook wanneer de set al wat langer op de markt Is? Lijkt me dat je nu erg lang opgescheept zit met een berg sets tegen de hoofdprijs.
en
keverjeroen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:34:
[...]

Klopt. Regel nummer 1 op sites als Brickpicker.com is dat je Lego alleen koopt voor een lagere prijs dan de adviesprijs. Maar wie weet had diegene al een dealtje..
Hoeveel prijsvariatie is er eigenlijk mogelijk op zo'n ideas set? Er zijn niet zoveel winkels/ketens buiten Lego zelf die deze sets aanbieden, en meestal blijven die dicht bij de prijs die Lego zelf zet.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

J2S

Ik heb net een mailtje gehad dat mijn Saturn V onderweg is :)
Gister eind van de middag besteld.

Ik ben ook zeer benieuwd waar die 1969 stukjes zitten gezien ik dacht dat de Ideas inzending iets van 1200 stukjes had. Maar ik vind het veel leuker om er tijdens het bouwen achter te komen :9

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:46:
Net 3x Saturn V besteld, 1 voor mezelf, 1 voor kado en 1 voor de 'gok'.. Ben benieuwd wanneer ik ze mag ontvangen. Hij staat voor mij iig niet op "available in Warehouse" :(
Die van mij is net verstuurd met mijn favoriete koeriersdienst ... DHL Parcel (nou ja voorruit DHL Express is nog erger, want die kennen DHL Parcel shops niet... ).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:59:
[...]

Wild guess... In de raket? >:) Of was je op zoek naar iets specifieks?
Ik ga natuurlijk geen spoilers geven :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Kapoen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:54:
[...]

en

[...]

Hoeveel prijsvariatie is er eigenlijk mogelijk op zo'n ideas set? Er zijn niet zoveel winkels/ketens buiten Lego zelf die deze sets aanbieden, en meestal blijven die dicht bij de prijs die Lego zelf zet.
Ik heb bijvoorbeeld de Yellow Submarine heel goedkoop kunnen kopen via TRU. Je moet met ideas sets inderdaad net geluk hebben..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Laatst online: 10-09 19:28
Zojuist besteld (dacht hij vandaag uit kwam, niet 2 dagen geleden :( ):

21309 LEGO® NASA Apollo Saturn V
Backorders accepted, will ship by 5 Jul 2017

Dat wordt dus nog even wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
Kapoen schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:54:
Nou, binnen Nederland is er weinig prijsvariatie op Ideas sets, simpelweg omdat de grote speelgoed retailers (Blokker, Intertoys, Bart Smit, ToysXL) geen Ideas sets aanbieden. Waarom niet is mij ook een raadsel. In andere landen, zoals Duitsland, Frankrijk, Spanje, UK, USA bv. liggen Ideas sets meestal wel bij grote (speelgoed) winkels in de schappen, en zijn er ook aanbiedingen op waardoor Ideas sets in die landen ook goedkoper buiten de Lego winkel om gekocht kan worden.

Wat andere (Europese) landen betreft: als daar een lokale Amazon webwinkel zit dan zie je vaak een price-match met een lokale winkel wanneer die een aanbieding heeft. Zie bv. Amazon Italië voor de Ideas sets Caterham Seven en Adventure Time. Beiden in de aanbieding op Amazon Italië, omdat zeer waarschijnlijk een lokale Italiaanse winkel die sets in de aanbieding heeft. Hetzelfde gebeurt ook wel eens met Amazon UK of Amazon DE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
De laatste keer dat ik hier in België een ideas set zag in een gewone speelgoedwinkel ging het om de Back to the future set bij Droomland.

En tijd voor nog wat geruchten, op bouwsteentjes.info staat de Amerikaanse kalender voor juli:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/06/wp-image-1856990179.jpg
Deze acties komen niet noodzakelijk overeen met wat we hier in Europa krijgen.
Ik ben vooral blij dat dat spaarvarken dus géén Kerstset is zoals eerdere geruchten lieten uitschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:10
Welke set zou het zijn met VIP early access 17-31 juli? Dat zal namelijk ook wel voor de EU op gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:00
AppieNL schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:33:
Welke set zou het zijn met VIP early access 17-31 juli? Dat zal namelijk ook wel voor de EU op gaan lijkt me.
Deze zou schuil gaan onder D2C ...
Zou dit over een auto gaan? Citroën Deux-Cheveux (2CV) aka geitje ... is wel erg EU-minded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:53

aerofreak

Steve Jobs

AppieNL schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:33:
Op andere fora hoorde ik dat het om Minecraft 21137 The Mountain Cave zou gaan....

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:26
aerofreak schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Op andere fora hoorde ik dat het om Minecraft 21137 The Mountain Cave zou gaan....
Kan niet, die set is vanaf 1 juli te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:00
hevling schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:46:
[...]

Zou dit over een auto gaan? Citroën Deux-Cheveux (2CV) aka geitje ... is wel erg EU-minded
Ik moet eens leren googlen: https://www.fun.be/d2c-cr...9jYrxD4OTYaRoCFOcQAvD_BwE

Bestaat blijkbaar al ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
hevling schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:46:
D2C = Direct to Consumer. Oftewel, grote exclusieve sets die LEGO rechtstreeks via de Lego winkels en Lego webwinkel aan klanten verkoopt. Die sets zijn vaak een periode van enkele maanden exclusief, en worden dan niet door andere (speelgoed) winkels verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
Ok, ergisteren de saturn v besteld stond in back order, zou daarom eerst anders gedeelte van bestelling krijgen. Vandaag stond mevr dhl met 2 pakjes waaronder de saturn v. Ben Helemaal blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
De Saturn V zet ik mooi op m'n wishlist. Nu toch niet voorradig dus kan er net zo goed nog even op wachten. Tegen de tijd dat ie voorradig is ben ik toch op vakantie.

Ik was aan het kijken bij de Star Wars sets. Er zitten een paar erg leuke sets tussen. Ik zie de Death Star staan, de UCS Slave 1 (75060) en de UCS Snowspeeder (75144). De Tie Fighter trekt me wat minder.

Als ik hier iets mee wil beginnen, moet ik dan een bepaald model erg rap gaan inslaan vanwege retirement? Ik dacht namelijk dat de Slave 1 al retired was, maar die blijkt springlevend... ? Is de verwachting dat de Death Star nog wel een jaartje blijft?

Logische volgorde lijkt me nu: Slave 1, Death Star, Snowspeeder, MF (als die uitkomt). Beetje spreiden in tijd om zo goed te kunnen sparen ervoor.

De Mini Cooper overigens teruggebracht naar de winkel; toch niet helemaal m'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:30
De Saturn wil ik nog wel halen als die een leuke actie heeft, heb niet zo'n haast daarmee. Komt ook omdat ik net de nieuwe Architecture Guggenheim heb gehaald, met de 10 euro korting bij Amazon voor slechts 48 euro kunnen halen. Maar wat een onverwacht leuke en afwisselende bouw is dat ding zeg :o. Ok, die 1x1 tiles op de muur zijn wel een beetje vervelend, maar geweldig hoe dat ding in elkaar zit _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:53:
De Saturn V zet ik mooi op m'n wishlist. Nu toch niet voorradig dus kan er net zo goed nog even op wachten. Tegen de tijd dat ie voorradig is ben ik toch op vakantie.

Ik was aan het kijken bij de Star Wars sets. Er zitten een paar erg leuke sets tussen. Ik zie de Death Star staan, de UCS Slave 1 (75060) en de UCS Snowspeeder (75144). De Tie Fighter trekt me wat minder.

Als ik hier iets mee wil beginnen, moet ik dan een bepaald model erg rap gaan inslaan vanwege retirement? Ik dacht namelijk dat de Slave 1 al retired was, maar die blijkt springlevend... ? Is de verwachting dat de Death Star nog wel een jaartje blijft?

Logische volgorde lijkt me nu: Slave 1, Death Star, Snowspeeder, MF (als die uitkomt). Beetje spreiden in tijd om zo goed te kunnen sparen ervoor.
Slave 1 staat op de hot-list om eind dit jaar eruit te gaan, dus die zou ik als ik jou was zeker als eerste aanschaffen. Ik heb hem hier ook staan en het is een geweldige en indrukwekkende Star Wars UCS set!

Death Star is net nieuw (vorig jaar) en de vorige versie hiervan heeft 10 jaar in productie gezeten, dus reken maar dat deze nieuwe versie toch minstens 5 jaar nog in productie zal blijven. :P

De Snowspeeder is ook net nieuw, en blijft dus nog wel een paar jaar in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:30:
[...]

Slave 1 staat op de hot-list om eind dit jaar eruit te gaan, dus die zou ik als ik jou was zeker als eerste aanschaffen. Ik heb hem hier ook staan en het is een geweldige en indrukwekkende Star Wars UCS set!

Death Star is net nieuw (vorig jaar) en de vorige versie hiervan heeft 10 jaar in productie gezeten, dus reken maar dat deze nieuwe versie toch minstens 5 jaar nog in productie zal blijven. :P

De Snowspeeder is ook net nieuw, en blijft dus nog wel een paar jaar in productie.
Ik hoor inderdaad erg positieve verhalen over de Slave 1. Alleen wel dat je de stickers blijkbaar heel netjes niet plakken omdat je t direct ziet. De "mini fig" van Han Solo vind ik ook geweldig ;-)

Bedankt! Kijken of ik hem binnenkort al koop, heb nog €40 aan VIP. Echt spannende acties lijken er niet aan te komen gezien de kalender. Misschien een SW polybag nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 03-06-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Omg... die Saturn V is gigantisch :p

Gelukkig paar pootjes erbij, durf em niet overeind neer te zetten, bang dat die lompe kat van ons hem ombeukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Saturn V is bij mij ook gisteren binnen gekomen. Ondanks dat hij in backorder stond en pas per 5 juni zou komen.

Extra leuk dat ik er binnenkort 2 heb omdat ik hem ook als beloning kreeg voor mijn lopende band moc die ik voor mijn werk in mijn vrije tijd had gemaakt....
Ze hadden opgevangen dat ik de Saturn wel wilde...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 11:12
Iemand deze al gezien??
https://www.kickstarter.c...reations?ref=thanks_share
Kwam deze tegen via de Facebook post van Sariel.pl

Ik ben niet actief met Lego bezig, maar ik volg Sariel.pl vanwege zijn ideeën en builds.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm, dan gaat dat specifieke geluidssteentje van de oude Caroussel ws ook aardig in prijs dalen. Dat is dan alleen nog maar interesant voor de echte puristen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk, snap er alleen geen jota van, ook niet na vertaling (talen niet mijn hobby), maar zou zo een geluid wel willen hebben. ook verlichting ben ik mee bezig, maar weet nog niet hoe of wat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:31
Dat is de pfx brickvan jk brickworks toch? De makers van de maze idea's set.

http://jkbrickworks.com/

Geniale lego bouwer, dus ik hoop echt dat deze het wel haalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JOnBrS12N6i6HU6v1EneqNAO/full.jpg

Eindelijk ook mijn Saturn binnen. Let the fun begin :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

vhal

ಠ_ಠ

Afgelopen dagen ben ik maar eens begonnen om mijn 20/25 jaar oude LEGO te sorteren, schoon te maken, te laten drogen en in elkaar te zetten. Vandaag wat tijd gevonden om onderstaande 6932 Stardefender 200 in elkaar te zetten. Helaas ontbreken er 2 stukjes van de side-pods maar geen hond die het ziet. Wellicht dat ik deze even na bestel... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JlvM9Sh3m8iIPvJKA4BDVWZY/full.jpg

Nummers 6986, 6988 en 6989 staan later op de planning, hopelijk zijn deze compleet daar ik er vroeger er niet bepaald zachtzinnig mee om ging :X

Ik kwam ook wat LEGO technic (oa 8880, 8868) tegen maar dit wordt helemaal een hopeloos verhaal... :')

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Chip. schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:36:
[afbeelding]

Eindelijk ook mijn Saturn binnen. Let the fun begin :D
Ik wilde eigenlijk tot morgen wachten, maar na 5 uurtjes man oh man wat een gevaarte. Toch wel de mooiste set die ik tot nu in elkaar gezet heb. Zeker een aanrader.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:21:
Hm, dan gaat dat specifieke geluidssteentje van de oude Caroussel ws ook aardig in prijs dalen. Dat is dan alleen nog maar interesant voor de echte puristen.
op de achterkant van de MF zitten 2 grijze "touwladders" (zoals je die bij boten ziet bij masten)

in andere kleuren prima te krijgen (en vrij simpel te verven) , die grijze gaan volgens mij voor honderden euro's van de hand

dus het is geen garantie dat die in prijs daalt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Ook maar overstag gegaan en de Saturn V set besteld via backorder...

Wordt men eerste LEGO-aankoop sinds men jeugd, daar zit een 20-tal jaar tussen ondertussen, dus ik zie wel wanneer die in de bus valt 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

KipCurreh schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:09:

Wordt men eerste LEGO-aankoop sinds men jeugd, daar zit een 20-tal jaar tussen ondertussen, dus ik zie wel wanneer die in de bus valt 8)
Sinds ik afgelopen weekend die oude meuk van zolder heb gehaald, kriebelt het mij ook om die Saturn V te bestellen... :X Het ding ziet er nogal groot uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

HMaster_II schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:40:
Iemand deze al gezien??
https://www.kickstarter.c...reations?ref=thanks_share
Kwam deze tegen via de Facebook post van Sariel.pl

Ik ben niet actief met Lego bezig, maar ik volg Sariel.pl vanwege zijn ideeën en builds.
ziet er tof uit, maar die prijs ... daarvoor koop je diverse setjes bij aliexpres, goed misschien minder fancy, maar die kan je vervolgens zelf via arduino aansturen. begrijp niet zo goed waarom dit zo prijzig is

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Vorige week mijn Lego Helicarrier binnen gekregen! Heel erg blij mee. Wat een doos.

En ik heb de Lego Grote Vrachthelikopter (42052) gekocht bij Amazon.de voor 82 euro (10 euro korting met '10korting' code), wat ik een goeie deal vond.

Nu ben ik nog steeds op zoek naar een Caterham voor 75 euro, maar die zijn lastig te krijgen voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 23-08 17:37
Tijdens weekend weg in het zuiden van het land blijkt een particulier vlakbij onze vakantielocatie een Saturn aan te bieden. Direct in de auto gestapt en opgehaald.

Gister bij thuiskomst gebouwd, prachtig. Compleet rechtop een joekel van een ding.

Afbeeldingslocatie: https://i1132.photobucket.com/albums/m574/elooijenga/Mobile%20Uploads/20170605_195320_zpsmqsrwyzn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1132.photobucket.com/albums/m574/elooijenga/Mobile%20Uploads/20170605_195042_zpsei0oowif.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door e.looijenga op 06-06-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

KipCurreh schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:09:

Hier hetzelfde! Kan niet wachten!

Nu heb ik geen creditcard, dus zou via bank overschrijving gaan... Iemand enig idee hoe deze procedure loopt? Want heb al besteld maar echt duidelijk word het me niet uit de mailtjes.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Adam Savage Builds the LEGO NASA Apollo Saturn V

Leuk om te kijken, en gaaf, al die verraste positieve reacties tijdens het bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:06:
Adam Savage Builds the LEGO NASA Apollo Saturn V
[video]

Leuk om te kijken, en gaaf, al die verraste positieve reacties tijdens het bouwen!
Oh dat is ook een leuk idee door een kapje eraf te halen zodat je de Lunar model ziet zitten.

Weet iemand of er al bouwinstructies zijn gemaakt door iemand voor een lanceer platform voor de Saturn?

[ Voor 11% gewijzigd door Chip. op 06-06-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Had eigenlijk wel van die uitneembare/draaibare kapjes verwacht zodat je nog iets van het compartiment kan zien aan de onderkant. Valt mij ook wel op dat ze een bonte verzameling gebruiken aan kleuren :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
MetaFrame schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Hier hetzelfde! Kan niet wachten!

Nu heb ik geen creditcard, dus zou via bank overschrijving gaan... Iemand enig idee hoe deze procedure loopt? Want heb al besteld maar echt duidelijk word het me niet uit de mailtjes.
Lijkt me dat je een rekeningnummer krijgt waar je het geld naartoe kunt overmaken en zodra je betaalt hebt krijg je je spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 23-08 17:37
vhal schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:56:
Had eigenlijk wel van die uitneembare/draaibare kapjes verwacht zodat je nog iets van het compartiment kan zien aan de onderkant. Valt mij ook wel op dat ze een bonte verzameling gebruiken aan kleuren :)
Klopt, erg veel verschillende kleuren aan de binnenkant vooral. Pakket mist alleen nog een lanceerinstallatie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gim schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:16:
[...]

Lijkt me dat je een rekeningnummer krijgt waar je het geld naartoe kunt overmaken en zodra je betaalt hebt krijg je je spul.
Dat begrijp ik, maar wanneer word er van mij verlangt dat geld over te maken? Ik heb vanmorgen besteld en een bevestiging en al gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
MetaFrame schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:22:
[...]

Dat begrijp ik, maar wanneer word er van mij verlangt dat geld over te maken? Ik heb vanmorgen besteld en een bevestiging en al gekregen...
Per mail of telefoon vragen? Ze hebben een uiterst vriendelijke en behulpzame klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
[...]

[...]

Ik kreeg de volgende dag een mail met deze tekst: Wij hebben je bestelling nog niet kunnen verzenden, omdat het totaalbedrag de limiet voor betaling per acceptgiro overschrijdt.

Verderop in de mail staan dan de bankgegevens. Het ging om een bedrag van +200 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Het Star Wars avontuur gaat beginnen. Zonet de Slave 1 (75060) besteld *O*

De Saturn V blijft toch nog wel langer in productie en is toch niet meer voorradig vóór mijn vakantie. Al heb ik het vermoeden dat de Saturn V straks weer plaats gaat maken voor IDEAS' Old Fishing Store die begin September eraan komt. Hij staat in elk geval op m'n wishlist in goed gezelschap van o.a. Assembly Square. :) En ondertussen lees ik gewoon alle enthousiaste verhalen van de mensen die hem wel al gekocht hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

e.looijenga schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:42:
Gister bij thuiskomst gebouwd, prachtig. Compleet rechtop een joekel van een ding.
Je weet dat het een 3-Trappe raket is toch?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Maar het is toch veel toffer dat ding in z'n totale lengte weg te zetten (al moet ik daar ook nog plek voor zoeken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:36:
[...]

[...]

Ik kreeg de volgende dag een mail met deze tekst: Wij hebben je bestelling nog niet kunnen verzenden, omdat het totaalbedrag de limiet voor betaling per acceptgiro overschrijdt.

Verderop in de mail staan dan de bankgegevens. Het ging om een bedrag van +200 Euro
Voor bedragen onder de 200 euro stuurt Lego gewoon een factuur met acceptgiro op. Meestal krijg je die een paar dagen nadat de bestelling geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47

Dido

heforshe

vhal schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:56:
Valt mij ook wel op dat ze een bonte verzameling gebruiken aan kleuren :)
Werkt uitstekend als referentiepunten op de bouwtekening als je verschillende kleuren gebruikt. En zolang ze uit het zicht zitten kraait er geen haan naar.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:06:
Maar het is toch veel toffer dat ding in z'n totale lengte weg te zetten (al moet ik daar ook nog plek voor zoeken :P)
Om zo efficiënt mogelijk gebruik te maken van de ruimte in een grote vitrinekast zou je of al gaten moeten maken in een aantal niveau's zodat de raket er in kan staan en je de verdere ruimte op de diverse niveau's kunt gebruiken voor andere display doeleinden. Wel erg permanent :/
Denk dat je er toch niet aan onder uit komt om de raket in delen op de steuntjes doet displayen. Maar inderdaad, hij ziet er wel het tofste uit als één geheel.

[ Voor 33% gewijzigd door Gim op 06-06-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Voordeel is wel dat ie stabieler staat door een gat in een kast. Als je hier een Ikea billy oid voor gebruikt kan je ook zo andere platen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Er bestaan ook van die Ikea Benno cd-kastjes. Tenminste, die bestonden... showt iemand zijn cd-collectie nog in deze tijd van streaming?
Als je daar een paar plankjes uuit haalt, kun je m daar mooi rechtop in zetten. Wel even een aanpassing op de plankjes toepassen vlgs mij, want die hellen standaard iets achterover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wat je ook kan doen (meestal bij betaling -/- 150 is betaling per acceptgiro. krijg je een aantal dage na levering een acceptgirokaart waarmee je binnen 18 dagen kunt betalen.
dat je de kaart erna krijgt heeft te maken met het feit dat je dan eerst je bestelling kunt controleren op gebreken !
werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

GeeBee schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:57:
Er bestaan ook van die Ikea Benno cd-kastjes. Tenminste, die bestonden... showt iemand zijn cd-collectie nog in deze tijd van streaming?
Als je daar een paar plankjes uuit haalt, kun je m daar mooi rechtop in zetten. Wel even een aanpassing op de plankjes toepassen vlgs mij, want die hellen standaard iets achterover.
Bestaan nog steeds, gewoon nieuw te koop. En plankjes hellen niet over. Als ze dat wel doen heb je de plankjes er verkeerd om in zitten, ene kant heeft een uitsparing, andere kant niet :)

Staan dr hier 3 in de woonkamer vol met CD's :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
Gim schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:44:
[...]

Om zo efficiënt mogelijk gebruik te maken van de ruimte in een grote vitrinekast zou je of al gaten moeten maken in een aantal niveau's zodat de raket er in kan staan en je de verdere ruimte op de diverse niveau's kunt gebruiken voor andere display doeleinden. Wel erg permanent :/
Denk dat je er toch niet aan onder uit komt om de raket in delen op de steuntjes doet displayen. Maar inderdaad, hij ziet er wel het tofste uit als één geheel.
Dan heb je gelijk een soort van platform :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:38:
[...]

wat je ook kan doen (meestal bij betaling -/- 150 is betaling per acceptgiro. krijg je een aantal dage na levering een acceptgirokaart waarmee je binnen 18 dagen kunt betalen.
dat je de kaart erna krijgt heeft te maken met het feit dat je dan eerst je bestelling kunt controleren op gebreken !
werkt prima.
Die optie heb ik ook genomen, maar ik wist dus niet dat het max bedrag 150 was. Dan moet het dus wel goed komen :)

Edit:
En nu krijg ik het mailtje hoe ik via bank vooruit betaling kan doen :D :+

[ Voor 7% gewijzigd door HaterFrame op 06-06-2017 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:06:
het liefst met een lego lanceer platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

mschol schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:05:
[...]

het liefst met een lego lanceer platform
Dat zou wel erg gaaf zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

The Eagle schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:10:
[...]

Bestaan nog steeds, gewoon nieuw te koop. En plankjes hellen niet over. Als ze dat wel doen heb je de plankjes er verkeerd om in zitten, ene kant heeft een uitsparing, andere kant niet :)

Staan dr hier 3 in de woonkamer vol met CD's :Y)
Ja halven heten gewoon Billy en de kwarten heten tegenwoordig Gnedby ipv Benno. Maar met b x d = 20 x 17 cm zijn die misschien net te krap op zo'n joekel netjes te kunnen presenteren. die verdient gewoon meer... ehh... ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister was is in de Lego shop in London. Wat me opviel is dat het heel rustig was.. en dat het personeel duidelijk training had gehad om met de klanten te praten.. ik heb een hele poos met een verkoper staan praten, hij maakte zelfs een aantal vitrines voor me open om de demo modellen van dichterbij te kunnen zien :)

Uiteindelijk met https://shop.lego.com/en-GB/Birthday-Table-Decoration-40153 voor de verjaardag van mijn dochter naar huis gegaan.. toen dat bij de kassa te sprake kwam kreeg ik https://brickset.com/sets/5004931-1/Birthday-Card er gratis bij :)
Best gul als de freebie op brickset bijna net zoveel oplevert als de set waar ik hem bij kreeg :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:26:
Gister was is in de Lego shop in London. Wat me opviel is dat het heel rustig was.. en dat het personeel duidelijk training had gehad om met de klanten te praten.. ik heb een hele poos met een verkoper staan praten, hij maakte zelfs een aantal vitrines voor me open om de demo modellen van dichterbij te kunnen zien :)

Uiteindelijk met https://shop.lego.com/en-GB/Birthday-Table-Decoration-40153 voor de verjaardag van mijn dochter naar huis gegaan.. toen dat bij de kassa te sprake kwam kreeg ik https://brickset.com/sets/5004931-1/Birthday-Card er gratis bij :)
Best gul als de freebie op brickset bijna net zoveel oplevert als de set waar ik hem bij kreeg :)
Leuk met die Jester erin :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
ToolkiT schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:26:
Leuk verjaardagssetje is dat. Wij hebben die hier thuis ook, en gebruiken het als wisseltrofee. :D Bij elke verjaardag van iemand in het gezin komt dat setje met de juiste leeftijd op het bord van de jarige te staan. We hebben nu alle vier de verjaardagen in het gezin gehad, dus tot 2018 blijft het weer even opgeborgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:05:
[...]

Leuk met die Jester erin :-)
Die verjaardagstaart set is inderdaad heel leuk en een goede partspack. Helaas is de minifig zelf niet compleet, deze Jester gaat zonder benen door het leven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:45:
[...]

Die verjaardagstaart set is inderdaad heel leuk en een goede partspack. Helaas is de minifig zelf niet compleet, deze Jester gaat zonder benen door het leven :'(
Hem zelf een rood en een wit been geven is toch niet lastig :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 00:40:
[...]

Hem zelf een rood en een wit been geven is toch niet lastig :P
Uiteraard, maar Lego had ook gewoon zelf een volledige minifig kunnen voorzien? :) De halve Jester komt natuurlijk door de 'action feature' van deze set, maar het is jammer dat er onverwacht slechts een halve minifig in de doos zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:48:
[...]

Uiteraard, maar Lego had ook gewoon zelf een volledige minifig kunnen voorzien? :) De halve Jester komt natuurlijk door de 'action feature' van deze set, maar het is jammer dat er onverwacht slechts een halve minifig in de doos zit.
Wie het halve niet eert, is het hele... :P

Mjah, zo dacht ik een hele minifig te missen met een set, maar blijkt ie gewoon op de scooter te zitten (de artist op de scooter met Parisian Restaurant). Iets te voorbarige conclusie en zodoende de male artist CMF besteld... moet zeggen dat die er ook wel beter uitziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 11:12
Of zet de halve Jester in een rolstoel... Heb je meteen stof voor een maatschappelijke discussie over gehandicapte Lego Minifigs. :p

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Het moment van naleveren schommelt aardig met de Saturn V. Het ene moment zitten we al lekker in Juli, het volgende moment is het weer Juni. Toch een stukje onverwachte extra bevoorrading? Wel prettig voor de mensen die zitten te popelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-09 11:10
De mijne stond origineel op 15 Juni. Hij is vandaag verstuurd!

...naar m'n werk, en ik heb morgenmiddag vrij...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:51

Mappy

Piramide van Austerlitz

Tussen alle raketten door nog even wat ouderwetse charme ;)

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20170608castle.jpg

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

De Saturn V kan er zo tussen als extra toren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

HMaster_II schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:58:
Of zet de halve Jester in een rolstoel... Heb je meteen stof voor een maatschappelijke discussie over gehandicapte Lego Minifigs. :p
Leg hem dan onder een auto. Carcrash :P
Of wellicht nog beter, kan @almightyarjen er iets mee. Overreden door een trein :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Net toch ook maar even 2 stuks van de Saturn V gekocht :9

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 09-06-2017 09:52 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

t zal wel aan mij liggen, maar wat is er nu zo interresant aan de Saturn V (?)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

himlims_ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:59:
Vind het een cool ding, en voor de heb O-)
en omdat ik vandaag een grote jongen was bij de kaakchirurg

[ Voor 14% gewijzigd door Pierre op 09-06-2017 10:20 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is een mooi ding, en met zijn 1969 stukjes érg interessant geprijsd voor 129 euro....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:48:
Het is een mooi ding, en met zijn 1969 stukjes érg interessant geprijsd voor 129 euro....
De Assembly Square is dan met zijn 4002 stukjes voor 259 euro nóg interessanter :)

De raket gaat historisch gezien ergens over, een aantal leuke details, ziet er imposant uit met zijn lengte en inderdaad redelijk wat parts voor een mooie prijs.

Daarentegen zou je kunnen zeggen, het is een groot ding, veelal wit, maar verder zie je niet veel en is het een uitdaging om hem neer te zetten, tenzij je hem in stukken doet plaatsen. En misschien is de bouw ook repetitief. Dan zijn er andere sets die interessanter zijn.

Persoonlijke voorkeur, je vind het wat of niet 8) ...of er is momenteel een Saturn V hype gaande en straks bedenken mensen zich dat ze beter het geld hadden kunnen bewaren voor de nieuwe Star Wars MF.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 16:59
Jullie worden bedankt :+ . Hier een tijdje lurken en het begon weer wat te kriebelen. Toen ik +/- 8 jaar werd kreeg ik op mijn verjaardag een set van mijn ouders. Toen ik deze een tijd geleden weer in elkaar wilde zetten, kwam ik er achter dat er een aantal onderdelen van miste of beschadigd waren. Afgelopen weekend via Bricklink (wat overigens bijzonder handig is) de missende delen gekocht voor een paar euro.

Het resultaat (set 8042 en 8853):

Afbeeldingslocatie: http://i1036.photobucket.com/albums/a442/Vitamine_NL/IMG_4413_zpsedx7ofl7.jpg

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben persoonlijk gefascineerd in hoe de mens een raket heeft kunnen bouwen en naar de maan is gevlogen. Dat de raket 3 trappen had en een maanlander, dat is iets wat je eigenlijk in verhouding een keer wil zien en vasthebben. Deze raket is precies dat. Dat de kleine maanlander toch de plek was waar 2 personen een week inzaten op 350.000 km afstand van de rest van de mensheid, dat besef moet een keer een plekje krijgen.

* Delerium wacht tot een VIP-actie en besteld hem direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik zat als kind met open mond te kijken hoe ze op de maan rond huppelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

De Saturn Van scoort 11/10 op de schaal van awesomeness😀

en voor sommigen een investeringsgokje denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandorian
Heb het orgineel zien liggen in het Kennedy Space Center, ook een stukje awesomeness!
De replica is nog steeds onderweg, en zit er op m'n vrije middag op het werk te wachten... 10.9.8.7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Pandorian schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:36:
Heb het orgineel zien liggen in het Kennedy Space Center, ook een stukje awesomeness!
De replica is nog steeds onderweg, en zit er op m'n vrije middag op het werk te wachten... 10.9.8.7....
Krijg je ook een track&trace of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Jazeker, hij is onderweg. Ergens tussen 9:00 en 15:00. En om 14:00 moet ik echt weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Status van mijn Saturn V is gewijzigd naar In Warehouse, Yay!

Helaas is de Revell 1/96 Saturn V een tijdje terug gesneuveld ben nu dus even Saturn V-loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Heren, dit is geen track & trace topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:08
Ik was zo stom om hem niet de dag voor de release al te bestellen, omdat ik als een klein kind met een doos de winkel uit wilde lopen 8)7
Zal hij in Duitsland wel op voorraad zijn? Ik wil Lego's sneaky praktijken niet belonen, dus ik ga hem sowieso niet alsnog online bestellen. Maar als het ook in Duitsland nog wel een maand zal duren voordat hij in de winkels komt kan ik ook wel wachten tot hij tweedehands wordt aangeboden. Ik verwacht namelijk dat lang niet iedereen dat grote ding eeuwig op een plank laat staan :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Ample Energy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:25:
Zal hij in Duitsland wel op voorraad zijn?
Ik heb begrepen dat als ze 'm hebben, dat ze 'm dan de dag dat je belt wel apart willen houden. Moet je 'm dus wel die dag op komen halen.

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe weg die Lego is ingeslagen met de Creator-huisjes deze zomer; de modulaire bouw?

Ik vind het maar zo-zo, omdat ik zelf het idee heb dat ze zich daardoor beperken; ik zie liever sets die je open kan klappen, zoals de Bike Shop & Cafe of Changing Seasons

[ Voor 44% gewijzigd door Guardian1980 op 09-06-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Guardian1980 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:46:
[...]

Ik heb begrepen dat als ze 'm hebben, dat ze 'm dan de dag dat je belt wel apart willen houden. Moet je 'm dus wel die dag op komen halen.
Dat kan dan nog wel een leuk dagje uit worden! Eerst m'n Duits maar weer eens voorbereiden :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ample Energy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:25:
Ik was zo stom om hem niet de dag voor de release al te bestellen, omdat ik als een klein kind met een doos de winkel uit wilde lopen 8)7
Zal hij in Duitsland wel op voorraad zijn? Ik wil Lego's sneaky praktijken niet belonen, dus ik ga hem sowieso niet alsnog online bestellen. Maar als het ook in Duitsland nog wel een maand zal duren voordat hij in de winkels komt kan ik ook wel wachten tot hij tweedehands wordt aangeboden. Ik verwacht namelijk dat lang niet iedereen dat grote ding eeuwig op een plank laat staan :P
Wat is er nou weer "sneaky" aan hun praktijken? Sets hebben gewoon een productie cycle die vaak betekent dat elke 2 weken of elke 4 weken er een nieuwe levering komt voor klanten. Soms cancellen mensen hun bestaande order of sturen ze hem terug, waardoor hier en daar sommige mensen hem toch binnen deze 2/4 weken cycle al binnen krijgen terwijl Lego eigenlijk nog geen nieuwe lading binnen heeft. Er is vraag naar het product en het is niet de eerste keer dat Lego die vraag niet kan bijbenen. Weinig sneaky aan.

Lego stores in Duitsland of Belgie kunnen hem op voorraad hebben terwijl die online tijdelijk op is, maar zou er in dit geval niet op rekenen. Bel er gewoon 1 voordat je gaat rijden (edit voor post hierboven: don't worry, ze spreken 9 van de 10x wel Engels in de shops).

Tweedehands Lego is vaak niet echt goedkoper dan nieuw, maar zo vaak zoek ik tegenwoordig niet meer naar tweedehands Lego, laat staan tweedehands Ideas sets, maar sets die ik goed tweedehands heb gekocht na m'n "dark ages", kostte vaak ook 5-10 cent per onderdeel en dan heb ik zelfs nog vaak mazzel gehad om bij die 5 cent in de buurt te komen voor krasloze/als nieuw modellen.
himlims_ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:59:
Ik snapte het ook niet, maar het model ziet er wel goed uit (een raket van pleerollen kom je ook al ver, maar leuker van Lego). Echter wat mij erg aanspreekt bij deze set, is het verhaal achter de set en de details die in de set zitten voor dat verhaal. Een mooi stukje geschiedenis wat voor mij pas denk ik zal worden overtroffen als we mensen op Mars zetten. Ik twijfel dus inmiddels om de set zelf te halen, ipv een maand geleden toen ik hem absoluut niet hoefde.

Fun fact trouwens: in 2003 was er ook al een Lego Saturn V set.

[ Voor 21% gewijzigd door AppieNL op 09-06-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
AppieNL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:56:
[...]

Wat is er nou weer "sneaky" aan hun praktijken? Sets hebben gewoon een productie cycle die vaak betekent dat elke 2 weken of elke 4 weken er een nieuwe levering komt voor klanten. Soms cancellen mensen hun bestaande order of sturen ze hem terug, waardoor hier en daar sommige mensen hem toch binnen deze 2/4 weken cycle al binnen krijgen terwijl Lego eigenlijk nog geen nieuwe lading binnen heeft. Er is vraag naar het product en het is niet de eerste keer dat Lego die vraag niet kan bijbenen. Weinig sneaky aan.

Lego stores in Duitsland of Belgie kunnen hem op voorraad hebben terwijl die online tijdelijk op is, maar zou er in dit geval niet op rekenen. Bel er gewoon 1 voordat je gaat rijden (edit voor post hierboven: don't worry, ze spreken 9 van de 10x wel Engels in de shops).

Tweedehands Lego is vaak niet echt goedkoper dan nieuw, maar zo vaak zoek ik tegenwoordig niet meer naar tweedehands Lego, laat staan tweedehands Ideas sets, maar sets die ik goed tweedehands heb gekocht na m'n "dark ages", kostte vaak ook 5-10 cent per onderdeel en dan heb ik zelfs nog vaak mazzel gehad om bij die 5 cent in de buurt te komen voor krasloze/als nieuw modellen.
Mja, ik noem het sneaky. Het is in ieder geval niet hoe ik met dealers om zou gaan als ik een bedrijf zou leiden. Prima dat ze geen eigen winkel willen openen in Nederland, maar ik vind het vrij respectloos om een dag voor de releasedatum je complete voorraad weg te pompen via je eigen website en tegen je dealers te zeggen dat ze geen leverdatum krijgen en ook de komende anderhalve week niet hoeven te verwachten dat ze er ook maar 1 geleverd krijgen. Het simpel winstmaximalisatie en klantenbinding in een kapitalistische wereld, maar voor een legowinkel is het ook gewoon een nare streek. Maar ja, die kunnen moeilijk naar een andere fabrikant :P Nu kiest een legowinkel er natuurlijk zelf voor om maar 1 merk te verkopen en winkels verdwijnen nou eenmaal, maar om ze als fabrikant zijnde dan maar een beetje weg te drukken..? Tja, ik vind dat persoonlijk niet zoals het hoort. Natuurlijk is het maar iets kleins, raakt het mij zelf niet echt, voelt Lego het niet en heb ik alleen mezelf er mee door niet direct bij Lego te kopen, maar toch weerhoudt het mij om iets te bestellen op die website :P [/soort-van-rant, maar jij stelde de vraag :+ ]

Ik zal zeker eerst bellen als ik binnenkort een dag over heb. En anders ben ik geduldig. Ik wacht toch al een jaar op die set, dus of ik hem nou morgen zou hebben of over een paar maanden maakt mij niet zo veel uit. Heb ik nog mooi de tijd om uit te vogelen hoe ik hem precies aan het plafond ga hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:31
Delerium schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:20:
Ik ben persoonlijk gefascineerd in hoe de mens een raket heeft kunnen bouwen en naar de maan is gevlogen. Dat de raket 3 trappen had en een maanlander, dat is iets wat je eigenlijk in verhouding een keer wil zien en vasthebben. Deze raket is precies dat. Dat de kleine maanlander toch de plek was waar 2 personen een week inzaten op 350.000 km afstand van de rest van de mensheid, dat besef moet een keer een plekje krijgen.

* Delerium wacht tot een VIP-actie en besteld hem direct.
Dat en het feit dat dit alles zich in de jaren 60 heeft afgespeeld. 30 jaar voor de gemiddelde mens een pc op zn bureau had staan. Laatst ook al Hidden figures zitten kijken. Ongelooflijk..

(bestel hem dus ook bij de volgende VIP-actie ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Ample Energy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:50:
[...]

Mja, ik noem het sneaky. Het is in ieder geval niet hoe ik met dealers om zou gaan als ik een bedrijf zou leiden. Prima dat ze geen eigen winkel willen openen in Nederland, maar ik vind het vrij respectloos om een dag voor de releasedatum je complete voorraad weg te pompen via je eigen website en tegen je dealers te zeggen dat ze geen leverdatum krijgen en ook de komende anderhalve week niet hoeven te verwachten dat ze er ook maar 1 geleverd krijgen. Het simpel winstmaximalisatie en klantenbinding in een kapitalistische wereld, maar voor een legowinkel is het ook gewoon een nare streek. Maar ja, die kunnen moeilijk naar een andere fabrikant :P Nu kiest een legowinkel er natuurlijk zelf voor om maar 1 merk te verkopen en winkels verdwijnen nou eenmaal, maar om ze als fabrikant zijnde dan maar een beetje weg te drukken..? Tja, ik vind dat persoonlijk niet zoals het hoort. Natuurlijk is het maar iets kleins, raakt het mij zelf niet echt, voelt Lego het niet en heb ik alleen mezelf er mee door niet direct bij Lego te kopen, maar toch weerhoudt het mij om iets te bestellen op die website :P [/soort-van-rant, maar jij stelde de vraag :+ ]

Ik zal zeker eerst bellen als ik binnenkort een dag over heb. En anders ben ik geduldig. Ik wacht toch al een jaar op die set, dus of ik hem nou morgen zou hebben of over een paar maanden maakt mij niet zo veel uit. Heb ik nog mooi de tijd om uit te vogelen hoe ik hem precies aan het plafond ga hangen :P
Sorry, maar wat een onzin! Welke dealers? De officiële Lego stores zijn gewoon van Lego zelf (en voor Ideas sets vaak de enige fysieke winkels die ze hebben) en kiezen dus zelf helemaal niks om alleen Lego te verkopen. Deze krijgen naast de online winkel ook altijd (!) een voorraad voor de verkoop op de dag van release. Tuurlijk hebben die winkels niet de hoeveelheid op voorraad zoals het magazijn van de online winkel, simpelweg omdat de fysieke winkel niet zo'n groot magazijn heeft.

Dat scalpers vervolgens aan de haal gaan op release dag (zie foto paar pagina's terug) en jij hem niet besteld hebt op de site of in Duitsland/België stond is je eigen fout, waar Lego's zogenaamde sneaky praktijken niks aan kunnen doen.

Dat ze vervolgens niks krijgen voor 2 weken heb ik al uitgelegd.

Lego drukt fysieke winkels ook niet weg, sterker nog de laatste jaren verkopen ze sets alleen via officiële Lego winkels (en online), zodat mensen juist nog eens een Lego winkel in lopen. Je kan een discussie voeren waarom we die optie niet hebben in Nederland, maar dat is dan ook het enige, voor de rest zou ik me eerst wat beter inlezen voordat je onzin gaat spuien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
AppieNL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Sorry, maar wat een onzin! Welke dealers? De officiële Lego stores zijn gewoon van Lego zelf (en voor Ideas sets vaak de enige fysieke winkels die ze hebben) en kiezen dus zelf helemaal niks om alleen Lego te verkopen. Deze krijgen naast de online winkel ook altijd (!) een voorraad voor de verkoop op de dag van release. Tuurlijk hebben die winkels niet de hoeveelheid op voorraad zoals het magazijn van de online winkel, simpelweg omdat de fysieke winkel niet zo'n groot magazijn heeft.

Dat scalpers vervolgens aan de haal gaan op release dag (zie foto paar pagina's terug) en jij hem niet besteld hebt op de site of in Duitsland/België stond is je eigen fout, waar Lego's zogenaamde sneaky praktijken niks aan kunnen doen.

Dat ze vervolgens niks krijgen voor 2 weken heb ik al uitgelegd.

Lego drukt fysieke winkels ook niet weg, sterker nog de laatste jaren verkopen ze sets alleen via officiële Lego winkels (en online), zodat mensen juist nog eens een Lego winkel in lopen. Je kan een discussie voeren waarom we die optie niet hebben in Nederland, maar dat is dan ook het enige, voor de rest zou ik me eerst wat beter inlezen voordat je onzin gaat spuien.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2yls20x.jpg
Met dealers heb ik het over de legowinkels die samen met de algemene speelgoedwinkels er jarenlang voor hebben gezorgd dat Lego überhaupt in Nederland kon verkopen. In plaats van dat Lego dat erkend en samenwerking opzoekt vertellen ze die winkels gewoon doodleuk dat ze geen leverdatum krijgen. Dat vind ik respectloos. Prima dat jij vindt dat je online of in het buitenland hoort te kopen, maar zo is Lego niet groot geworden en ik vind dat je als fabrikant dan best mag kijken naar hoe het anders kan.

Dat mensen een X aantal sets opkopen heeft verder ook niks te maken met dat Lego überhaupt niet naar winkels leverde. Hoe noem je het verder dan, als het geen wegdrukken van winkels is? Lego verkoopt hun voorraad eerst online en zegt dan tegen fysieke winkels dat ze voorlopig niet op levering hoeven te rekenen. Voor de fysieke winkel blijft dan alleen de incidentele verkoop over en de grote stroom die hyped was is dan al voorzien.

"Lego drukt fysieke winkels ook niet weg, sterker nog de laatste jaren verkopen ze sets alleen via officiële Lego winkels (en online), zodat mensen juist nog eens een Lego winkel in lopen."
Je logica ontgaat me echt, hoor :P Lego verkoop eerst online en in het buitenland, zodat mensen hier een winkel in lopen? Nee, ze verkopen juist eerst alles online zodat je niet meer naar een winkel kan en ze dus geen marge meer kwijt zijn aan een tussenpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Guardian1980 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:46:
[...]
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe weg die Lego is ingeslagen met de Creator-huisjes deze zomer; de modulaire bouw?

Ik vind het maar zo-zo, omdat ik zelf het idee heb dat ze zich daardoor beperken; ik zie liever sets die je open kan klappen, zoals de Bike Shop & Cafe of Changing Seasons
An sich vind ik het wel leuk dat Lego nog nieuwe concepten wil proberen. Met de nieuwere Creator micro build voertuigen hebben ze iets gelijkaardigs gedaan waarbij je een halve trein met een halve wagen of vliegtuig kan combineren :P

Helaas is de optelsom van deze drie creator huisjes nogal duur indien je bij Lego zelf koopt. €130 voor de drie sets samen is nogal wat indien je alle modules wil verzamelen. Ik vind dat de Bike Shop indertijd relatief meer waar voor het geld bood. Uiteraard zullen er goede kortingen volgen, maar dat was ook met de Bike Shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Ample Energy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:21:
[...]

[afbeelding]
Met dealers heb ik het over de legowinkels die samen met de algemene speelgoedwinkels er jarenlang voor hebben gezorgd dat Lego überhaupt in Nederland kon verkopen.
Alleen hebben we het hier specifiek over een Ideas set. Context dus. Die worden in het buitenland ook niet echt verkocht buiten de officiele Lego kanalen. Daarnaast heeft Lego in Nederland afspraken met Blokker holding, onze "vrienden" van Bart Smit en Intertoys, je-weet-wel, die winkel die altijd 1-5 euro bovenop de Lego adviesprijs doet. Deze winkelgroep krijgt meer van Lego dan andere retailers in Nederland, maar nog steeds geen Ideas sets. En zoals gezegd, daar kan je over klagen.
In plaats van dat Lego dat erkend en samenwerking opzoekt vertellen ze die winkels gewoon doodleuk dat ze geen leverdatum krijgen.
Ze krijgen niet alleen geen leverdatum, ze krijgen helemaal niks.
Dat vind ik respectloos. Prima dat jij vindt dat je online of in het buitenland hoort te kopen, maar zo is Lego niet groot geworden en ik vind dat je als fabrikant dan best mag kijken naar hoe het anders kan.
Mijn aanname is dat Lego gewoon denkt: die paar setjes die je buiten Blokker holding winkels niet kan kopen (dus vooral Ideas sets of sets als Disney kasteel, Ghostbuster HQ etc), koop je maar online. Blokker holding is ook 1 van de redenen dat we in Nederland geen officiele Lego store hebben.
Dat mensen een X aantal sets opkopen heeft verder ook niks te maken met dat Lego überhaupt niet naar winkels leverde.
Nogmaals, context, deze winkels kregen sowieso geen levering, officiele fysieke Lego winkels wel. Dit was zelfs het geval bij de 41999, waar er maar 20.000 van zijn gemaakt, hiervan kreeg elke officiele Lego winkel ook een handjevol van afgeleverd (en nee, dus geen Intertoys/Bart Smit).
Hoe noem je het verder dan, als het geen wegdrukken van winkels is?
Lego beschermt in de eerste plaats hun eigen fysieke winkels, niks mis mee.
Lego verkoopt hun voorraad eerst online
Nogmaals, niet waar, Lego stores kregen dus ook.
en zegt dan tegen fysieke winkels dat ze voorlopig niet op levering hoeven te rekenen.
Dus het is een drama dat de fysieke officiele Lego winkels net zo weinig voorraad hebben als de online winkel?
Voor de fysieke winkel blijft dan alleen de incidentele verkoop over en de grote stroom die hyped was is dan al voorzien.
En nogmaals, context. Al het geld van de Saturn V set gaat naar Lego zelf, de volle 100%, want worden alleen daar verkocht, zowel online als in fysieke officiele Lego winkels. Inb4: "Maar ik zie ze staan op Nederlandse webwinkels", dat zijn dus de scalpers.
"Lego drukt fysieke winkels ook niet weg, sterker nog de laatste jaren verkopen ze sets alleen via officiële Lego winkels (en online), zodat mensen juist nog eens een Lego winkel in lopen."
Je logica ontgaat me echt, hoor :P Lego verkoop eerst online en in het buitenland, zodat mensen hier een winkel in lopen? Nee, ze verkopen juist eerst alles online zodat je niet meer naar een winkel kan en ze dus geen marge meer kwijt zijn aan een tussenpersoon.
En nog 1x dan, context. Er is nooit sprake geweest van een tussenpersoon bij de Saturn V set of welke Ideas set dan ook. Dus daarvoor gaan mensen in Nederland nooit een random winkel in lopen, maar wellicht wel eens een officiele Lego winkel (waar ik het dus over had, dus beter lezen). Dat wij daarvoor naar Duitsland of Belgie moeten, kan je over klagen, maar zoals gezegd, dat is mede dankzij Blokker holding en dat Lego de online winkel wel "genoeg" vindt voor ons landje.

Is het zo helder?

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 09-06-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
YouTube: LEGO Saturn V with Light and Sound

Saturn V met licht en geluid van JK Brickworks

[ Voor 6% gewijzigd door Chip. op 10-06-2017 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:43
En vanaf vandaag staat de Lego BOOST info online: https://shop.lego.com/nl-NL/Creatieve-gereedschapskist-17101

Per 1 augustus verkrijgbaar.
Benieuwd, hoop wel dat er leuke uitbreidingen bij komen tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
AppieNL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:42:
[...]
Alleen hebben we het hier specifiek over een Ideas set. Context dus.
[...]
Is het zo helder?
Ja hoor, bedankt voor de moeite! Ik ben het niet met jou of Lego eens, maar dat is wat anders :P

Overigens krijgen legowinkels hem wel geleverd, net als dat ze ook andere Ideas-sets verkopen. Ook dat Ghostbusters HQ heb ik vorige week nog in een winkel gezien. Dus mijn mening over Lego's handelen verandert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ieder zijn mening en nu door ieder gegeven ;) Kunnen we nu weer gewoon lekker met steentjes gaan bouwen en er biivoorbeeld voor zorgen dat arme Jester eindelijk benen krijgt! d:)b

Is er al eens iemand bij mini-billund geweest? Schijnt nabij Breda te liggen? Is t wat? Schijnt ook een aardige winkel te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zat net eens te kijken bij de Brickshop en zag dat de 10218 Petshop op voorraad was en €349,99 kost :o (die heb ik voor een schappelijker prijs gekocht :P )
En 10211 Grand Emporium doet €499,95 :o (Heb ik niet en ga ik nooit voor deze prijs aanschaffen).

Maar wat gaan die prijzen over de kop :X :o

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1 2 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .