Edits automatisch aangeven, a la "er zijn x nieuwe reacties"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:52

Dido

heforshe

Topicstarter
Als ik een topic open heb staan en er wordten nieuwe reacties geplaatst dan krijg ik een mooie gele (groene) balk onderaan het topic met de melding "er zijn x nieuwe reacties geplaatst".

Als ik daarop klik zie ik de nieu-geplaatste reacties.

Super-handig, want dan hoef ik niet de hele pagina te refreshen (wat met name hier achter de proxy soms erg lang duurt).

Zo nu en dan mis ik echter hele delen van discussies omdat er posts ge-edit zijn, en de nieuwe versies nooit op mijn scherm terechtkomen.

Zou het mogelijk zijn om bij een post automatisch aan te geven dat hij ge-edit terwijl het scherm openstond? Een dergelijke feature is bijvoorbeeld op StackExchange ook geimplementeerd. Als je daar op de melding klikt wordt de nieuwe versie van de post getoond.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-04 13:59

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:52

Dido

heforshe

Topicstarter
Mijn google-fu is kennelijk bezweken onder de hitte :X

Maar goed, er zijn dus kennelijk een paar mensen die dit als een probleem beschouwen, en de devvers vinden het geen probleem.

Als er in twee jaar tijd niemand anders valt over het volledig onzichtbaar zijn van relevante informatie ben ik zelf waarschijnlijk degene die gek is 8)7

Wat wel opvallend is, is dat er een verdomd goed argument gegeven wordt om de gele balk geen page-refresh te laten doen, maar dat je zonder page refresh dus gewoon niet ziet wat er gepost is, waardoor je dus alsnog zelf mag gaan F5-en.

De gele blak verwordt daarmee tot een verleidelijke maar frustrerende feature, die ik, voor mijn gemoedsrust liever uit zou willen zetten.

[ Voor 86% gewijzigd door Dido op 10-07-2015 16:02 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03

crisp

Devver

Pixelated

Er is niet gezegd dat we het geen probleem vinden, alleen dat we het afgezet tegen de toegevoegde complexiteit en performance impact het niet waard vinden om te fixen :Y)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 09:33

Mappy

Piramide van Austerlitz

Omdat dit het nieuwste topic hierover lijkt post ik mijn verhaal maar hier. Dit is een feature die ik eigenlijk in 'bugs' had willen posten zelfs.
Nu is mijn werkwijze bij topics die ik langdurig volg om niet /last te gebruiken, maar de gewone paginanummers (om zo na een F5 of browser herstart niet de draad kwijt te zijn), en om op F5 te drukken als er een melding nieuwe post is, maar ook random af en toe om te controleren op edits.
Ook merk ik dat ik wel een paar keer nadenk voor ik überhaupt wat edit, omdat ik weet dat een hoop mensen het nooit zullen lezen.

De policy bij Tweakers is toch "Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie", dus het zou mooi zijn als edits meegenomen worden.

Een eenvoudiger aanpassing is als je nieuwe posts en edits samenneemt wellicht. Hier ter illustratie de wijzigingen die ik bedoel, zonder af te willen doen aan de werkelijke hoeveelheid code die ongetwijfeld gewijzigd moet worden:

Serverside:
select * from posts where creationtime>lastrefreshtime
->
select * from posts where creationtime>lastrefreshtime or edittime>lastrefreshtime

Clientside:
x nieuwe posts -> x nieuwe/gewijzigde posts

JS functie voegnieuweposttoe:
als post# al bestaat, dan oude post vervangen i.p.v. toevoegen

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Ik vond overigens dat posts nooit bestempeld mochten als gewijzigd waarop verbeteringen over plaatsvonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:36

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Even wat necromantie; dit levert bij mij nog regelmatig verwarring op en slecht te volgen discussies (totdat je een refesh doet).
Of je een discussie nou via ajax inlaadt of via een page refresh, je zou gewoon hetzelfde moeten zien.
Next best thing is een ajax-markertje 'je kijkt naar een oude versie van deze post' oid, maar als je dat eenmaal in de frontend hebt is verversen net zo makkelijk, verwacht ik.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1