Petshop is via marktplaats en/of bricklink gewoon voor 150-170 euro te krijgen. Die prijzen die handelaren en winkels als bv Brickshop stellen zijn puur om de prijs op te drijven.aReaRe schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:03:
Zat net eens te kijken bij de Brickshop en zag dat de 10218 Petshop op voorraad was en €349,99 kost(die heb ik voor een schappelijker prijs gekocht
)
En 10211 Grand Emporium doet €499,95(Heb ik niet en ga ik nooit voor deze prijs aanschaffen).
Maar wat gaan die prijzen over de kop![]()
Zeurt dat Lego sneaky handelt, omdat ze bij bepaalde sets niet aan shops buiten hun eigen kanalen leveren en zegt vervolgens dat sommige shops ze wel krijgen/hebben. En dan ben ik degene die onlogisch praat? Waar zeur je nu om dan? Als shops hem krijgen is het toch goed zo? Maar blijf vooral lekker bij je mening dan blijf ik namelijk ook gewoon bij de mijne dat je onzin aan het uitkramen bent.Ample Energy schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:22:
[...]
Ja hoor, bedankt voor de moeite! Ik ben het niet met jou of Lego eens, maar dat is wat anders![]()
Overigens krijgen legowinkels hem wel geleverd, net als dat ze ook andere Ideas-sets verkopen. Ook dat Ghostbusters HQ heb ik vorige week nog in een winkel gezien. Dus mijn mening over Lego's handelen verandert niet.
Toen ik op marktplaats keek lagen de prijzen voor de Pet Shop rond de 180-190 euro. Ook de vraag of het gaat om een nieuwe gesealde doos of dat iemand hem al eenmalig gebouwd heeft.De Rikster schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 16:37:
[...]
Petshop is via marktplaats en/of bricklink gewoon voor 150-170 euro te krijgen. Die prijzen die handelaren en winkels als bv Brickshop stellen zijn puur om de prijs op te drijven.
Op zich is "gebruikt" ook niet altijd verkeerd. Genoeg mensen die netjes met hun sets omgesprongen zijn.
Maar idd, de prijzen die sommige handelaren en shops hanteren is belachelijk. Zelfs voor sets die nog niet uit productie zijn.
En mjah, voor het compleet krijgen van alle modulars hoef je het toch niet meer te doen want een aantal sets zijn absurd duur. Dan beter hopen op een nieuw blok modulars. Op naar het tweede jubileum

[ Voor 21% gewijzigd door Gim op 10-06-2017 17:11 ]
Green Grocer bricklinken in een andere kleur is nog wel een optie: http://www.eurobricks.com...4-other-coloured-grocers/Gim schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:04:
[...]
En mjah, voor het compleet krijgen van alle modulars hoef je het toch niet meer te doen want een aantal sets zijn absurd duur.
Zitten wel een aantal interessante opties tussen imo. Denk dat dat mijn volgende project gaat worden. Eerst maar eens Ghostbusters HQ bouwen zodat mijn Ecto-1 binnen kan staan.
Verwijderd
misschien ben ik een beetje seniel, maar over dat wat ik lees over die ideas sets die alleen maar in officiele winkels te krijgen zijn:
- play today in gouda is geen officiele winkel, maar daar haal ik wel (uit voorraad) alle ideas sets vandaan die ik wil hebben (heeft de saturn V alleen idd nog niet)
- is ook de enige winkel (die ik persoonlijk ken) die die minifigures serie 17 gewoon aanbied (uit voorraad)
- en verkoopt ook nog eens diverse kleinere sets zoals de kerstfiguren, spaarvarken, picknic en verjaardagstaart met halve jester
waar en hoe hij eraan komt interesseert me niet, maar ik kom er niet langs zonder er naar binnen te gaan en ik kom er niet uit zonder meuk.......ik ga dus zo weinig mogelijk het centrum in als ik er niet hoef te wezen.
- play today in gouda is geen officiele winkel, maar daar haal ik wel (uit voorraad) alle ideas sets vandaan die ik wil hebben (heeft de saturn V alleen idd nog niet)
- is ook de enige winkel (die ik persoonlijk ken) die die minifigures serie 17 gewoon aanbied (uit voorraad)
- en verkoopt ook nog eens diverse kleinere sets zoals de kerstfiguren, spaarvarken, picknic en verjaardagstaart met halve jester
waar en hoe hij eraan komt interesseert me niet, maar ik kom er niet langs zonder er naar binnen te gaan en ik kom er niet uit zonder meuk.......ik ga dus zo weinig mogelijk het centrum in als ik er niet hoef te wezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 10:46 ]
dat is dus een scalper, net als al die andere zaken die sets verkopen die normaal voor de retail niet beschikbaar zijnVerwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:44:
misschien ben ik een beetje seniel, maar over dat wat ik lees over die ideas sets die alleen maar in officiele winkels te krijgen zijn:
- en verkoopt ook nog eens diverse kleinere sets zoals de kerstfiguren, spaarvarken, picknic en verjaardagstaart met halve jester![]()
vandaag ga ik eens mijn modulairs uitstallen bijelkaar.. gewoon voor het volledige plaatje van 10 jaar modulairs
[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 11-06-2017 10:49 ]
Ssssst... dadelijk breng je me nog op ideeënDe Rikster schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:49:
[...]
Green Grocer bricklinken in een andere kleur is nog wel een optie: http://www.eurobricks.com...4-other-coloured-grocers/
Zitten wel een aantal interessante opties tussen imo. Denk dat dat mijn volgende project gaat worden. Eerst maar eens Ghostbusters HQ bouwen zodat mijn Ecto-1 binnen kan staan.
Verwijderd
scalper of niet, hij zit met zijn prijzen niet echt noemenswaardig boven lego Retail, dus........waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kanmschol schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:47:
[...]
dat is dus een scalper, net als al die andere zaken die sets verkopen die normaal voor de retail niet beschikbaar zijn
vandaag ga ik eens mijn modulairs uitstallen bijelkaar.. gewoon voor het volledige plaatje van 10 jaar modulairs
De paar Ideas sets die ik bij 'm heb gevonden, zijn geprijsd volgens de LEGO NL adviesprijs (overige series niet gecontroleerd). Je kunt dan beter direct bij LEGO kopen en VIP-punten sparen, voor korting op toekomstige aankopen.Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:26:
[...]
scalper of niet, hij zit met zijn prijzen niet echt noemenswaardig boven lego Retail, dus........waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan
Dat kan voor hem ook een business-model zijn. Als retailer kan hij met goede (inkoper) korting sets inkopen uit de beschikbare voorraad. Helaas (voor hem) valt de Ideas serie daar in Nederland buiten. Maar wat hij wel kan doen is via de Lego webwinkel sets kopen, de VIP punten daarvoor opstrijken, en de sets voor dezelfde prijs weer verkopen in z'n winkel. Dan maakt hij geen winst op de set zelf, maar strijkt wel de VIP korting op, en hij kweekt er goodwill mee voor z'n klanten die ook voor die sets bij hem terecht kunnen. Tja ... het is een methode...Roeltjuh schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:15:
De paar Ideas sets die ik bij 'm heb gevonden, zijn geprijsd volgens de LEGO NL adviesprijs (overige series niet gecontroleerd). Je kunt dan beter direct bij LEGO kopen en VIP-punten sparen, voor korting op toekomstige aankopen.
Ik acht de kans groter dat ie naar Duitsland rijdt, daar voor minder geld (lagere adviesprijs) de sets koopt en er zo nog winst op maakt (en ook punten spaart)Haay schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:05:
[...]
Dat kan voor hem ook een business-model zijn. Als retailer kan hij met goede (inkoper) korting sets inkopen uit de beschikbare voorraad. Helaas (voor hem) valt de Ideas serie daar in Nederland buiten. Maar wat hij wel kan doen is via de Lego webwinkel sets kopen, de VIP punten daarvoor opstrijken, en de sets voor dezelfde prijs weer verkopen in z'n winkel. Dan maakt hij geen winst op de set zelf, maar strijkt wel de VIP korting op, en hij kweekt er goodwill mee voor z'n klanten die ook voor die sets bij hem terecht kunnen. Tja ... het is een methode...
En er is nog een truukje om nog wat meer korting te krijgen op zulke sets, maar als Lego daar achter komt, krijgt je winkel simpelweg helemaal geen Lego meer geleverd (niet dat ze het actief controleren gezien de hoeveelheid shops met deze sets).
Ik ben er geweest, best grappig concept. Is een winkel met museum (waar ik overigens niet in ben geweest, tijd ontbrak me) en een ruimte waar je kinderfeestjes kan houden. Daar liggen in grote apothekers kasten ook losse steentjes die je kan kopen (prijs is per stuk, beetje offline bricklink idee, prijs verschilde ook per steentje). Volgens mij wel nieuwe en oude steentjes enigszins door elkaar, toen ik er was zat er niet echt een systeem in, gewoon alle lades afgaan en dat waren er best wat, dus aardig wat keus :-) Er is ook nog een wandje waar steentjes gesorteerd in zakjes te koop hangen.Gim schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:28:
Ieder zijn mening en nu door ieder gegevenKunnen we nu weer gewoon lekker met steentjes gaan bouwen en er biivoorbeeld voor zorgen dat arme Jester eindelijk benen krijgt!
![]()
Is er al eens iemand bij mini-billund geweest? Schijnt nabij Breda te liggen? Is t wat? Schijnt ook een aardige winkel te hebben?
Winkel zelf is ok, vriendelijk personeel, winkel zelf niet heel groot met normale prijzen. Gewoon ok dus. Als je in de buurt bent, de moeite waard. Zou er niet zo snel anderhalf uur voor omrijden.
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Voor de mensen die graag Lego store events bezoeken (*kuch* @nielsvv ): volgende week (op 22 juni) heropent de Lego store te Berlijn: bron. Het is een beetje vreemd dat dezelfde winkel verleden jaar al eens heropend werd (op 24 november), zie joetjuub: link
In de commentaar op dat artikel wordt er gegokt/gehoopt op deze freebie:
Deze doos wordt inderdaad vaker aangeboden bij dit soort events, en vereist een aankoop van €125 dacht ik. Er is echter nog niets bevestigt voor dit feestje, dus ik zou er niet speciaal voor rijden. En op bricklink is de waarde van deze set ook al flink gezakt naar €30 - €50 euro, dus koop deze set beter via deze weg indien je deze graag wil.
*edit* op de website van de store meldt men dit:

*edit* op de website van de store meldt men dit:
Alleen levert dat voorlopig een mooie 404 error opWiedereröffnung des LEGO® Store Berlin!
Weitere Informationen zu EXKLUSIVEN Geschenken, Angeboten und viel Spielspaß findest du im speziellen Newsletter!*
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 12-06-2017 09:53 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Hm.... speculatie ... Nu de Blokker Groep af wil van hun speelgoed tak (Bart Smit / Intertoys / ToysXL) zou het ineens zo maar kunnen dat het verzet van de Blokker Groep tegen de opening van een echte LEGO winkel daarmee ook komt te vervallen!
Ik bedoel, sowieso zal dat verzet van de Blokker Groep tegen LEGO vervallen. Maar de koper van die speelgoed-tak zal neem ik aan of dat verzet overnemen, of dat verzet staken. Laten we hopen op het laatste! De opening van een echte LEGO winkel in Nederland (met speciale openingsactie/promo en mogelijkheid om aankopen te kunnen doen met VIP promotie-acties) zou wel erg fijn zijn voor alle LEGO liefhebbers van Nederland!
Ik bedoel, sowieso zal dat verzet van de Blokker Groep tegen LEGO vervallen. Maar de koper van die speelgoed-tak zal neem ik aan of dat verzet overnemen, of dat verzet staken. Laten we hopen op het laatste! De opening van een echte LEGO winkel in Nederland (met speciale openingsactie/promo en mogelijkheid om aankopen te kunnen doen met VIP promotie-acties) zou wel erg fijn zijn voor alle LEGO liefhebbers van Nederland!
Even een vraagje.
Vrienden van ons wonen voor 2 jaar in China, en komen volgende maand voor "Vakantie" terug naar NL.
Nu vroegen ze of ze wat voor ons konden meenemen, waarna ik meteen moest denken aan iets unieks van Lego wat enkeld in China te verkrijgen is.
Weet iemand toevallig een "China exclusive" ?
Zag dat er wel iets was van "Year of the rooster", maar die is volgens mij hier ook te verkrijgen.
Iemand een idee?
Vrienden van ons wonen voor 2 jaar in China, en komen volgende maand voor "Vakantie" terug naar NL.
Nu vroegen ze of ze wat voor ons konden meenemen, waarna ik meteen moest denken aan iets unieks van Lego wat enkeld in China te verkrijgen is.
Weet iemand toevallig een "China exclusive" ?
Zag dat er wel iets was van "Year of the rooster", maar die is volgens mij hier ook te verkrijgen.
Iemand een idee?
Ik zou deze doen 

Maar zonder gekheid:
https://brickset.com/sets...subtheme-Chinese-New-Year
2013: Year of the snake
14: ??
15: schaap
16: monkey
17: haan
zijn welk leuk natuurlijk om hierheen te halen

Maar zonder gekheid:
https://brickset.com/sets...subtheme-Chinese-New-Year
2013: Year of the snake
14: ??
15: schaap
16: monkey
17: haan
zijn welk leuk natuurlijk om hierheen te halen
[ Voor 54% gewijzigd door GeeBee op 12-06-2017 12:10 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik meld me ook in dit topic als Lego-Liefhebber.....
Ben ook begonnen met het weer opbouwen van de setjes die ik heb om te zien of ze compleet zijn.
tot nu toe opgebouwd:
Bijna compleet

het bordje met [P] is gebroken en ooit weggegooid.... de foto is WIP

Missende torso van het vrouwje
Compleet

Gekregen van een vriendin van m'n vrouw.
Moet eens op m'n gemakje bekijken wat hiervan mist....

Ben ook begonnen met het weer opbouwen van de setjes die ik heb om te zien of ze compleet zijn.
tot nu toe opgebouwd:
Bijna compleet

het bordje met [P] is gebroken en ooit weggegooid.... de foto is WIP

Missende torso van het vrouwje
Compleet

Gekregen van een vriendin van m'n vrouw.
Moet eens op m'n gemakje bekijken wat hiervan mist....

[ Voor 28% gewijzigd door 2bmws op 12-06-2017 13:10 ]
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Verwijderd
Las weer op bouwsteentjes nieuwe info ivm star wars last jedi http://www.bouwsteentjes....-wars-the-last-jedi-sets/
Helaas nog geen fotos gevonden. Zelf ivm star wars erg tevreden over de R2D2 ucs variant en daar sluit deze hoop ik prachtig bij aan.LEGO Star Wars 75187 UCS BB-8
1 september 2017, €99.99
Ja, je leest het goed. Een UCS variant van BB-8. De geruchten gaan dat BB-8 er goed uit ziet en prima naast de UCS R2-D2 zal staan qua formaat. Hoewel het aantal onderdelen wat weinig lijkt, zal de UCS BB-8 er volgens de geruchten goed en afgemaakt uitzien.
Ik heb dit setje gekocht op bricklink na de opening in London aangezien ik daar niet heen ging, maar wel graag dit setje wilde (was toen 50 euro geloof ik, dus had beter tot nu kunnen wachten?)Kapoen schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:46:
[afbeelding]
Hoe dan ook, super leuk setje! Echt leuke details zitten er in verwerkt van hoe z'n real life broertjes het doen.
[ Voor 19% gewijzigd door AppieNL op 12-06-2017 14:25 ]
Die prijsevoluties op bricklink kan je natuurlijk niet voorspellenAppieNL schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:23:
[...]
Ik heb dit setje gekocht op bricklink na de opening in London aangezien ik daar niet heen ging, maar wel graag dit setje wilde (was toen 50 euro geloof ik, dus had beter tot nu kunnen wachten?)
Hoe dan ook, super leuk setje! Echt leuke details zitten er in verwerkt van hoe z'n real life broertjes het doen.
De vorige versie van deze freebie heb ik hier ook nog liggen, en die is belange niet zo mooi:

Dit is een micro build waarvan de deuren zelfs niet open gaan

Ik vond/vind het ook de 50 euro meer dan waard die ik ervoor heb betaald. Die oude versie vind ik ook flink wat minder. De 40145 is namelijk naast de berg details ook een leuk speelsetje.
die 40145 heb ik gescoord bij de opening van lego store Les Halles in parijs, alle aankopen daarvan staan nog netjes in de kartonnen zak waarin ik ze meekreeg
Hallo, ik ben even op zoek naar een mening/advies.
Ik heb de LEGO® City Treinen Super Pack 4in1 (66493) gekocht een paar maanden geleden.
Mijn zoon was er helemaal wild van en toen ik hoorde dat hij er uit zou gaan heb ik hem even snel gekocht.
Nu is het zo dat hij momenteel nog maar 4 jaar is en ik nog even wil wachten met geven. Waarschijnlijk pas volgende verjaardag of volgend jaar sinterklaas ivm leeftijd. Echter zit ik toch een beetje met garantie en mogelijk ontbrekende onderdelen(ik verwacht dat het wel meevalt). Ik wil hem nog niet uitpakken maar om hem nog zolang te bewaren vind ik ook wel "spannend". Mijn vraag is nu zijn er in het verleden wel meer verzameldozen geweest van trienen? (heb er tot nu toe 1 uit 2012 gevonden)
En is er ergens bekend of er "binnenkort" weer een komt?
Alvast bedankt voor de tips.
Ben nog niet zo goed in het zoeken naar de lego info zoals andere hier
Ik heb de LEGO® City Treinen Super Pack 4in1 (66493) gekocht een paar maanden geleden.
Mijn zoon was er helemaal wild van en toen ik hoorde dat hij er uit zou gaan heb ik hem even snel gekocht.
Nu is het zo dat hij momenteel nog maar 4 jaar is en ik nog even wil wachten met geven. Waarschijnlijk pas volgende verjaardag of volgend jaar sinterklaas ivm leeftijd. Echter zit ik toch een beetje met garantie en mogelijk ontbrekende onderdelen(ik verwacht dat het wel meevalt). Ik wil hem nog niet uitpakken maar om hem nog zolang te bewaren vind ik ook wel "spannend". Mijn vraag is nu zijn er in het verleden wel meer verzameldozen geweest van trienen? (heb er tot nu toe 1 uit 2012 gevonden)
Om ontbrekende onderdelen hoef je je geen zorgen te maken, Lego houdt genoeg stock om klanten jarenlang te helpen. Daarbij kijken ze ook niet naar de aankoopdatum van je product. Indien je maar sporadisch gebruik maakt van deze dienst, zoals 99,99% van hun klantenbestand is er helemaal niets aan de handHarmvdw schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:38:
Echter zit ik toch een beetje met garantie en mogelijk ontbrekende onderdelen(ik verwacht dat het wel meevalt). Ik wil hem nog niet uitpakken maar om hem nog zolang te bewaren vind ik ook wel "spannend".
Of er nog treinencollecties gaan verschijnen is een beetje koffiedik kijken. De doos die jij kocht (mooie aankoop trouwens
Aangezien we de taktiek achter de uitgaves van Lego dus niet kennen moet ik helaas gokken op een volgende serie producten en/of dat Lego nog brood ziet in zo'n grote collectie. Wanneer die verschijnen... 'your guess is as good as mine'.
Hier heb je alvast een lijst van Lego trein producten, met hun verschijningsdatum: link
Misschien vind jij een patroon
In verband met de (grote) collectiesets is hier ook nog een lijstje: link
Het zou kunnen dat beide lijsten nog moeten gesorteerd worden op 'year released (desc)' om duidelijker te zijn.
Hier kan je ook de verzameldozen zien.Harmvdw schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:38:
Hallo, ik ben even op zoek naar een mening/advies.
Dit geld enkel voor standaard steentjes.Kapoen schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:11:
[...]
Om ontbrekende onderdelen hoef je je geen zorgen te maken, Lego houdt genoeg stock om klanten jarenlang te helpen.
[...]
Steentjes die enkel in 1 set zitten, zijn op de dag van de aankondiging dat de set met pensioen gaat uitverkocht. Meestal zijn die steentjes zelfs al lang voor die aankondiging niet meer beschikbaar.
Van de week in Kopenhagen alle lego tegen 50% korting. De oude dingen en de gloednieuwe collectie, alles 50%
Heb in ieder geval even de Poe Damaron X-Wing mee (hé, was met handbagage), maar zag volwassen mannen met kilo's tegelijk inkopen
Nu is de actie over, maar wel de rest van de maand alle Star Wars Lego tegen 50%. Volgende week ga ik, met wat meer ruimte in mijn koffer

Heb in ieder geval even de Poe Damaron X-Wing mee (hé, was met handbagage), maar zag volwassen mannen met kilo's tegelijk inkopen
Nu is de actie over, maar wel de rest van de maand alle Star Wars Lego tegen 50%. Volgende week ga ik, met wat meer ruimte in mijn koffer
Ik vermoed dat er in de treinsets niet al teveel speciale bricks zittenchrisO schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:32:
[...]
Dit geld enkel voor standaard steentjes.
Steentjes die enkel in 1 set zitten, zijn op de dag van de aankondiging dat de set met pensioen gaat uitverkocht. Meestal zijn die steentjes zelfs al lang voor die aankondiging niet meer beschikbaar.
grote kans dat als je ze mailt of belt ze wel gewoon op voorraad zijn (vermoedelijk voor een niet te mals prijsje)chrisO schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:32:
[...]
Dat gaat om Pick a Brick, het kopen van losse onderdelen. Voor missende onderdelen of garantie houden ze doorgaans wel wat voorraad.chrisO schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:32:
[...]
Niet met de vouwwagenPWM schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:35:
Van de week in Kopenhagen alle lego tegen 50% korting. De oude dingen en de gloednieuwe collectie, alles 50%![]()
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ben de laatste tijd marktplaats aan het afstruinen
Emmerwiel, 2 grote kranen en een shitload aan kleine sets gekocht
komende tijd wat te doen

Hebben deze sets geen beperkte oplage?Gim schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:06:
[...]
Zou t dan niet slimmer zijn om die aantallen in te slaan wanneer er bijvoorbeeld een actie of aanbieding is en ook wanneer de set al wat langer op de markt Is? Lijkt me dat je nu erg lang opgescheept zit met een berg sets tegen de hoofdprijs.
En is 130 euro de hoofdprijs voor zo'n set?
[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-06-2017 10:21 ]
Ik heb besloten hem te houdenKapoen schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:11:
[...]
Om ontbrekende onderdelen hoef je je geen zorgen te maken, Lego houdt genoeg stock om klanten jarenlang te helpen. Daarbij kijken ze ook niet naar de aankoopdatum van je product. Indien je maar sporadisch gebruik maakt van deze dienst, zoals 99,99% van hun klantenbestand is er helemaal niets aan de hand
Of er nog treinencollecties gaan verschijnen is een beetje koffiedik kijken. De doos die jij kocht (mooie aankoop trouwens) verscheen in 2014, net zoals de trein en het treinstation in die collectie. Sindsdien is het kalm geweest qua treinproducten. Met uitzondering van de 60098 Heavy Haul en de 10254 Winter Holiday treinen natuurlijk.
Aangezien we de taktiek achter de uitgaves van Lego dus niet kennen moet ik helaas gokken op een volgende serie producten en/of dat Lego nog brood ziet in zo'n grote collectie. Wanneer die verschijnen... 'your guess is as good as mine'.
Hier heb je alvast een lijst van Lego trein producten, met hun verschijningsdatum: link
Misschien vind jij een patroon![]()
In verband met de (grote) collectiesets is hier ook nog een lijstje: link
Het zou kunnen dat beide lijsten nog moeten gesorteerd worden op 'year released (desc)' om duidelijker te zijn.
Mocht ie het toch niks vinden ga ik er lekker zelf mee spelen

Bedankt voor de tips en het zoeken van de lijsten dat heeft echt geholpen.
LEGO Ideas sets hebben gemiddeld een oplage van plm. een jaar en nog wat maanden. Sowieso heeft LEGO al gecommuniceerd dat de Saturn V set in ieder geval tot eind 2018 beschikbaar blijft.Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:45:
Hebben deze sets geen beperkte oplage?
En is 130 euro de hoofdprijs voor zo'n set?
Wat die handelaren doen bij een nieuwe set waar grote belangstelling voor is, is speculeren op tijdelijke voorraad tekorten zodat ze via hoge vraag vs (tijdelijk) lage aanbod de prijs kunnen opdrijven. Als je 20 dozen inkoopt en door winkeltekorten die 20 dozen met 10-20 dollar (of euro) winst per doos weer verkoopt dan heb je toch in vrij korte tijd 200-400 dollar (euro) verdiend. Zij maken gewoon gebruik van het feit dat sommige mensen zo gek zijn om meer te willen betalen voor een set dan de fabrikant ervoor vraagt, omdat ze het per se meteen willen hebben in plaats van even geduld hebben tot er weer voorraad is.
Dit is trouwens helemaal niet uniek voor LEGO. Zag je ook bij bv. de fidget spinner rage toen die op z'n hoogtepunt was. Dat de vraag hoger dan het aanbod was zodat handelaren daar op insprongen om winst te maken.
Wat de prijs betreft... Voor Nederland (en België) heeft LEGO de prijs gezet op €130. In Duitsland en andere Europese landen is de prijs gezet op €120. Maar omdat Ideas sets in de praktijk in Nederland niet via reguliere winkels verkocht worden zal je in Nederland geen goede aanbiedingen zien op Ideas sets. De kleinere Ideas sets zul je tegen het eind van de looptijd vaak nog wel met goede korting via bv. Amazon (UK of DE) kunnen kopen. Of dat ook gaat lukken voor de grote dure Ideas sets als de Saturn V en aankomende Old Fishing Store set is nog helemaal afwachten.
[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 14-06-2017 10:35 ]
De laatste 3 Ideas sets ( Caterham, Adventure time en de Yellow Submarine ) zijn allemaal goedkoper te verkrijgen (geweest) via buitenlandse webshops ( Amazon ).Haay schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:29:
[...]
LEGO Ideas sets hebben gemiddeld een oplage van plm. een jaar en nog wat maanden. Sowieso heeft LEGO al gecommuniceerd dat de Saturn V set in ieder geval tot eind 2018 beschikbaar blijft.
Wat die handelaren doen bij een nieuwe set waar grote belangstelling voor is, is speculeren op tijdelijke voorraad tekorten zodat ze via hoge vraag vs (tijdelijk) lage aanbod de prijs kunnen opdrijven. Als je 20 dozen inkoopt en door winkeltekorten die 20 dozen met 10-20 dollar (of euro) winst per doos weer verkoopt dan heb je toch in vrij korte tijd 200-400 dollar (euro) verdiend. Zij maken gewoon gebruik van het feit dat sommige mensen zo gek zijn om meer te willen betalen voor een set dan de fabrikant ervoor vraagt, omdat ze het per se meteen willen hebben in plaats van even geduld hebben tot er weer voorraad is.
Dit is trouwens helemaal niet uniek voor LEGO. Zag je ook bij bv. de fidget spinner rage toen die op z'n hoogtepunt was. Dat de vraag hoger dan het aanbod was zodat handelaren daar op insprongen om winst te maken.
Wat de prijs betreft... Voor Nederland (en België) heeft LEGO de prijs gezet op €130. In Duitsland en andere Europese landen is de prijs gezet op €120. Maar omdat Ideas sets in de praktijk in Nederland niet via reguliere winkels verkocht worden zal je in Nederland geen goede aanbiedingen zien op Ideas sets. De kleinere Ideas sets zul je tegen het eind van de looptijd vaak nog wel met goede korting via bv. Amazon (UK of DE) kunnen kopen. Of dat ook gaat lukken voor de grote dure Ideas sets als de Saturn V en aankomende Old Fishing Store set is nog helemaal afwachten.
Het is dus slechts een kwestie van tijd, totdat de Apollo 11 goedkoper te verkrijgen is (via één van de Amazon webshops).
Verwijderd
http://www.bouwsteentjes....jaar-brandweer-antwerpen/

Edit pics
Voor fotos zie link en link om te bestellen en nuttig aantal steentjes 322 en prijs is 50 euro met een oplage van 500.Een aantal keer per jaar worden er LEGO LCP sets vrijgegeven. LCP sets zijn sets bedacht en uitgebracht door LEGO Certified Professionals. Deze zogeheten LCP’s mogen van LEGO sets ontwikkelen en onder het LEGO licentie uitbrengen. De sets zijn vaak zeer gelimiteerd en een waar verzamelitem. Dirk Doneyelle is één van deze LCP’s en komt binnenkort met de LEGO LCP 200 Jaar Brandweer Antwerpen set.

Edit pics
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 11:56 ]
Er zijn er maar 500 van? Ik mag hopen dat voor de Antwerpse collega's(ben zelf ook brandweerman) er toch ook genoeg te krijgen is, dat zijn al meer dan 500 mensen..
Ik heb 'm uiteraard besteld..
Verwijderd
Zelf ook besteld en las op andere sites aantallen van 200. Via de site waar je besteld geen oplages aantal kunnen vinden.pixels66 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:17:
Er zijn er maar 500 van? Ik mag hopen dat voor de Antwerpse collega's(ben zelf ook brandweerman) er toch ook genoeg te krijgen is, dat zijn al meer dan 500 mensen..
Ook voor de brandweer zelf is het setje een schot in de roos. "Wij hebben er zo'n 200 al laten maken. Vorige week lanceerden we de doos intern en er liepen al zo'n vijftig bestellingen binnen. Veel mensen zijn uit op die 'speciallekes'. Zodra we de oproep lanceren voor iedereen, verwachten we dat die 200 setjes snel de deur uit zullen zij
Over de brandweer gesproken, had wat last van een lokaal brandje op ons vakantieadres 

Ik had deze 60107 gekocht tijdens onze vakantie in een 'voordeelshop' voor mijn dochter van 3,5 om samen te oefenen met het in elkaar zetten. Voor sommige stukjes was het te lastig maar met wat aanwijzingen ging het best ok.
Wat ik overigens wel een domper vind, is het gebruik van stickers
Hoe moeilijk is het om sommige stukjes gewoon te voorzien van een printje ipv stickers die loslaten en je dze eigenlijk niet wilt plakken omdat het uiteindelijk lelijk wordt. Zelfs mijn stokoude lego meuk van 20 jaar oud had gewoon printjes op de steentjes.
Verder ontgaat mij het nut om groene/blauw/gele steentjes te gebruiken als je het toch niet meer ziet. Iemand gaf al aan dat het makkelijker is om steentjes te onderscheiden maar "vroeger" (opa praat) was dit niet...

Ik had deze 60107 gekocht tijdens onze vakantie in een 'voordeelshop' voor mijn dochter van 3,5 om samen te oefenen met het in elkaar zetten. Voor sommige stukjes was het te lastig maar met wat aanwijzingen ging het best ok.
Wat ik overigens wel een domper vind, is het gebruik van stickers

Verder ontgaat mij het nut om groene/blauw/gele steentjes te gebruiken als je het toch niet meer ziet. Iemand gaf al aan dat het makkelijker is om steentjes te onderscheiden maar "vroeger" (opa praat) was dit niet...
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 14-06-2017 21:13 ]
Ftfy, Net als nu, sommige dingen hebben printjes, maar Lego in de jaren 90 had ook gewoon stickers, nog erger zelfs. De 90's hadden "STAMP" (basically 1 sticker over meerdere onderdelen).vhal schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:11:
Zelfs mijn stokoude lego meuk van 20 jaar oud had gewoon printjesstickers op de steentjes.
Lego zal wel onderzoek hebben gedaan dat kinderen het prettiger bouwen vinden op deze manier. Het is immers nog duidelijker op deze manier wat je moet doen in de instructies.Verder ontgaat mij het nut om groene/blauw/gele steentjes te gebruiken als je het toch niet meer ziet. Iemand gaf al aan dat het makkelijker is om steentjes te onderscheiden maar "vroeger" (opa praat) was dit niet...
FtfyAppieNL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:09:
[...]
Ftfy, Net als nu, sommige dingen hebben printjes, maar Lego in de jaren 890 had ook gewoon stickers, nog erger zelfs. De 890's hadden "STAMP" (basically 1 sticker over meerdere onderdelen.
Ook mijn 80s sets hebben stamps en gewone stickers. Ze zijn wel van goede kwaliteit, nog allemaal intact
Ik zei voornamelijk 90's omdat hij het over 20 jaar terug had...
unieke setjes vind ik best leuk voor de verzameling om te hebben, maar wil het wel binnen bepaalde series houden (anders kan ik gewoon beter alles kopen van legoVerwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:00:
[...]
Zelf ook besteld en las op andere sites aantallen van 200. Via de site waar je besteld geen oplages aantal kunnen vinden.
[...]
dus besloten hem maar te laten liggen
[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 15-06-2017 00:09 ]
Het is nu mogelijk om een Lego mozaïek te maken via Bricklink: https://studio.bricklink.com/v2/build/mosaick.page

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Goede keuze. Bij dit soort gelimiteerde sets heb ik altijd het idee, dat de enige redenen voor het bestaansrecht ervan zijn:mschol schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 00:08:
[...]
unieke setjes vind ik best leuk voor de verzameling om te hebben, maar wil het wel binnen bepaalde series houden (anders kan ik gewoon beter alles kopen van lego)
dus besloten hem maar te laten liggen
inspelen op het "hebben, hebben ..." gevoel van AFOLs
"handelaren" die bij het lezen van "gelimiteerd" meteen dollar/euro tekens in de ogen krijgen...
En inmiddels zijn de goodies voor de heropening van winkel te Berlijn (22 t.e.m. 24 juni) gekend:

bron op promobricks.de
En hier is een pdf versie in hogere resolutie.
Veel succes en plezier aan de mensen die eventueel richting Berlijn afzakken volgende week.

bron op promobricks.de
En hier is een pdf versie in hogere resolutie.
Veel succes en plezier aan de mensen die eventueel richting Berlijn afzakken volgende week.
Je moet de blokjesproductie zien in het totaal, niet per set. Dan is het soms handiger om kleuren die je toch niet ziet te gebruiken als constructie omdat er al een run met bv groene blokjes.van die maat is.vhal schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:11:
Over de brandweer gesproken, had wat last van een lokaal brandje op ons vakantieadres
[afbeelding]
Wat ik overigens wel een domper vind, is het gebruik van stickersHoe moeilijk is het om sommige stukjes gewoon te voorzien van een printje ipv stickers die loslaten en je dze eigenlijk niet wilt plakken omdat het uiteindelijk lelijk wordt. Zelfs mijn stokoude lego meuk van 20 jaar oud had gewoon printjes op de steentjes.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Oh ja, sterker nog: designers krijgen zelfs een bonus als ze bepaalde onderdelen (onzichtbaar) verwerken in een model waar teveel voorraad van is.
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 15-06-2017 14:11 ]
In de Saturn was dat ook, bijv. 2 keer een 1*3 naast elkaar ipv 1 keer een 1*6, en meer van dar soort zaken. Ik denk dat het is om het aantal verschillende onderdelen per set te beperken.
Waarschijnlijk hebben ze een keurig programma wat een aantal suggesties geeft om de productie te optimaliseren. Je kan prima berekenen (wel ingewikkeld) met welke onderdelen je een goed rendement haalt in de fabrieken. Je ziet wel vaker dat deze zelfde verwisseling plaatsvindt trouwens, ze zullen wel een programma hebben draaien waarin de 3x1 een voorkeur geniet boven 1x6.Pin0 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:40:
In de Saturn was dat ook, bijv. 2 keer een 1*3 naast elkaar ipv 1 keer een 1*6, en meer van dar soort zaken. Ik denk dat het is om het aantal verschillende onderdelen per set te beperken.
Ze moesten natuurlijk wat om precies op 1969 onderdelen uit te komenPin0 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:40:
Ze kwam uit op 1968 onderdelen. Tot ze zich realiseerden dat de Brickseparator ook geldt als onderdeel...Dido schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:25:
Ze moesten natuurlijk wat om precies op 1969 onderdelen uit te komen
Overigens ... Review van LEGO Ideas set Beatles Yellow Submarine door mij.
[ Voor 22% gewijzigd door Haay op 16-06-2017 14:08 ]
Dan hadden we elkaar tegen kunnen komen. Ik was daar ook die dag! Ook ik heb het verjaardagssetje gekocht, net als het trouwsetje, de londonbus en de wie ben ik set (elke vakantie kopen we een spelletje..., nu dus dezeToolkiT schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:26:
Gister was is in de Lego shop in London. Wat me opviel is dat het heel rustig was.. en dat het personeel duidelijk training had gehad om met de klanten te praten.. ik heb een hele poos met een verkoper staan praten, hij maakte zelfs een aantal vitrines voor me open om de demo modellen van dichterbij te kunnen zien
Uiteindelijk met https://shop.lego.com/en-GB/Birthday-Table-Decoration-40153 voor de verjaardag van mijn dochter naar huis gegaan.. toen dat bij de kassa te sprake kwam kreeg ik https://brickset.com/sets/5004931-1/Birthday-Card er gratis bij
Best gul als de freebie op brickset bijna net zoveel oplevert als de set waar ik hem bij kreeg
Leuke crew trouwens daar! Even vriendelijk vragen en we konden van de CM17 de french connaisseur, rocketboy en butterfly girl krijgen. Kunnen we afwisselen in de wie ben ik
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
In een foto van de catalogus van de tweede helft van 2017 is een trein gespot. Wellicht een nieuwe set...

Uit nieuwsgierigheid, ben jij een 'completionist' op het vlak van de treinsets? Of moet een eventuele aankoop echt de moeite waard zijn?almightyarjen schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:35:
In een foto van de catalogus van de tweede helft van 2017 is een trein gespot. Wellicht een nieuwe set...
Euh, beidenKapoen schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:50:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, ben jij een 'completionist' op het vlak van de treinsets? Of moet een eventuele aankoop echt de moeite waard zijn?
Ik ga binnenkort maar eens een setje in elkaar zetten van ongeveer 800 stukjes. Niet te moeilijk beginnen is mijn motto, want ik heb het al letterlijk een jaar of 20 niet gedaan!
Mijn vraag is of het net zo leuk is om samen 1 model te bouwen met een vriend(in), als alleen. Ik kan me namelijk voorstellen dat als je het samen doet, 1 persoon een groot deel van de tijd niks zit te doen, of dat je juist elkaar in de weg zit.
Iemand ervaringen die hij of zij wil delen? Ik ben benieuwd!
Mijn vraag is of het net zo leuk is om samen 1 model te bouwen met een vriend(in), als alleen. Ik kan me namelijk voorstellen dat als je het samen doet, 1 persoon een groot deel van de tijd niks zit te doen, of dat je juist elkaar in de weg zit.
Mijn vrouw en ik wisselen af, zij zoekt/sorteert, ik bouw en andersom, om de paar pagina's. Bouwt lekker soepel door, en als de een een keer sneller is met bouwen dan de ander met zoeken, zoekt diegene even mee. Andersom liggen er voor de bouwer voor een paar stappen onderdeeltjes klaarB00st3r schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:04:
Ik ga binnenkort maar eens een setje in elkaar zetten van ongeveer 800 stukjes. Niet te moeilijk beginnen is mijn motto, want ik heb het al letterlijk een jaar of 20 niet gedaan!
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Afgelopen weekend werd mijn zoon 7 en hij wilde graag Nexo Knights. Die heeft hij dis gekregen. De Rollende Fortrex is best een leuke build. Met veel bewegende delen.
Nu was ik altijd heel sceptisch over dit soort thema sets, maar ik ben positief verrast. Je kan bijvoorbeeld twee setjes combineren.
Nu was ik altijd heel sceptisch over dit soort thema sets, maar ik ben positief verrast. Je kan bijvoorbeeld twee setjes combineren.
ik ben toen gewoon gelijk begonnen met de UCS MF, 3 weken mee bezig geweest op een plek waar ik bijna geen ruimte ervoor hadB00st3r schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:04:
Ik ben zelf toevallig begonnen met een betrekkelijk kleine set, maar dit is echt totaal niet nodig. Of je moet al niet zeker zijn of je het bouwen met LEGO überhaupt nog wel echt leuk vind... dan is een kleine (en daarmee goedkopere) set wel handig.B00st3r schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:04:
Samen bouwen kan wel. Met de modulaire gebouwen gedaan. We deden dan bijvoorbeeld om en om werken; ik een paar pagina's of een onderdeel (bijvoorbeeld een bed of kast maken) en daarna zij. Of eentje zocht de steentjes voor de volgende stap en de andere gebruikte ze dan en dat gewoon wisselen. Beetje een draai in vinden.
Eigenlijk wat @Tarin al zegt, zie ik nu
Vind je stickers secuur plakken een ramp en is de ander er een kei in, dan is het met 2-en samenwerken juist handig. En als iemand even niks te doen heeft, dan kan die persoon even drinken halen
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 19-06-2017 12:41 ]
Je zou ook als het een set is welke uit meerdere zakjes best zo kunnen werken dat een persoon aan zakje 1 begint en de ander aan 2B00st3r schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:04:
200 fish found!
Verwijderd
Nieuwe kalender voor eu.
https://lc-www-live-s.leg...ages1.pdf?l.r2=-858978347
https://lc-www-live-s.leg...ages1.pdf?l.r2=-858978347
Helaas zo te zien geen vip punten actie. Wacht nog op het goede moment ivm assembly square.LEGO 40251 Mini Piggy Bank
Vanaf 01-07 krijg je bij aankoop vanaf €55 een gratis LEGO 40251 Mini Piggy Bank. Er is geen restrictie qua thema.
LEGO Friends 40265 Tic Tac Toe
Vanaf 03-07 krijg je bij aankoop van een LEGO Friends product de gratis LEGO Friends 40265 Tic Tac Toe polybag.
LEGO 5004936 Iconic Cave
Vanaf 10-08 krijg je een gratis LEGO 5004936 Iconic Cave bij een bestelling vanaf €30.
Bijna terug van vakantie en ik zie dat de Saturn V inmiddels is uitverkocht
Ik was al begonnen met een lanceertoren. Ik wil kijken of ik een video van een lancering van dat ding kan maken. Is er een goede manier om dat ding langzaam omhoog te laten gaan? Met video bewerking zou ik het een en ander kunnen verwijderen en het vuur bij de uitlaat kunnen toevoegen. Zou een touwtje kunnen? Dat betekent dat de raket opgetild kan worden aan de bovenste bricks, volgens mij gaat dat niet goed ivm het gewicht of wel? Een lego stellage welke de raket langzaam omhoog drukt is misschien ook een idee? Stop motion zie ik niet zitten: het gaat nooit lukken om de raket elk frame weer precies hetzelfde neer te zetten maar dan een stukje hoger.
Is het volgens jullie überhaupt mogelijk?
Voor alleen een touwtje aan de bovenkant is hij inderdaad te zwaar. Maar ik denk dat als je een sterke, dunne draad langs 2 of 4 kanten tussen de onderste motoren laat lopen, je hem best op kunt tillen. De draden laat je dan via de zijkant lopen en knoop je op het hoogste punt bij elkaar. Moet kunnen!almightyarjen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:50:
...
Ik vind het in ieder geval een tof idee!
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
http://www.dumpert.nl/med...e_legertank_van_lego.html
Wat dacht je van deze machtige en prachtige LEGO tank met brugbouwmodule
Wat dacht je van deze machtige en prachtige LEGO tank met brugbouwmodule
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
zou ik iig een sterk soort scheerlijn gebruiken. valt niet echt p doordat het vrij doorzichtbaar is. wel een tof planalmightyarjen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:50:
Bijna terug van vakantie en ik zie dat de Saturn V inmiddels is uitverkochtIk was al begonnen met een lanceertoren. Ik wil kijken of ik een video van een lancering van dat ding kan maken. Is er een goede manier om dat ding langzaam omhoog te laten gaan? Met video bewerking zou ik het een en ander kunnen verwijderen en het vuur bij de uitlaat kunnen toevoegen. Zou een touwtje kunnen? Dat betekent dat de raket opgetild kan worden aan de bovenste bricks, volgens mij gaat dat niet goed ivm het gewicht of wel? Een lego stellage welke de raket langzaam omhoog drukt is misschien ook een idee? Stop motion zie ik niet zitten: het gaat nooit lukken om de raket elk frame weer precies hetzelfde neer te zetten maar dan een stukje hoger.
Hij is toch in backorder, tenminste de sets die ik besteld heb wel.almightyarjen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:50:
Bijna terug van vakantie en ik zie dat de Saturn V inmiddels is uitverkocht
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Mooi!Zegato schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:13:
10k+ steentjes voor deze moc van het huis van Zelda
[afbeelding]
bron
Morgenavond (21/6 21:30) op SBS6 in het programma Verzamelkoorts!, de Lego-verzameling van Jack Spijkerman. Voor wie het programma niet kent, er worden zo'n 5 mensen met een bijzondere verzameling geportretteerd, en de BN'er zit vrijwel altijd in het laatste half uur.
Als het geheel stevig genoeg is om aan de punt op te tillen, dan zou een goeie vislijn ook moeten kunnen.
Als je vanaf één kant filmt, zou je aan de andere kant een stevige stellage kunnen maken waar je 'm aan vast maakt, en dat je die stellage dan omhoog laat gaan.almightyarjen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:50:
...
Als het geheel stevig genoeg is om aan de punt op te tillen, dan zou een goeie vislijn ook moeten kunnen.
Vislijn gebruiken? is vrijwel niet zichtbaar, extreem sterk ( Mijn UCS Millenium Falcon hing met drie <0.5mm lijntjes aan het plafond).almightyarjen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:50:
Bijna terug van vakantie en ik zie dat de Saturn V inmiddels is uitverkochtIk was al begonnen met een lanceertoren. Ik wil kijken of ik een video van een lancering van dat ding kan maken. Is er een goede manier om dat ding langzaam omhoog te laten gaan? Met video bewerking zou ik het een en ander kunnen verwijderen en het vuur bij de uitlaat kunnen toevoegen. Zou een touwtje kunnen? Dat betekent dat de raket opgetild kan worden aan de bovenste bricks, volgens mij gaat dat niet goed ivm het gewicht of wel? Een lego stellage welke de raket langzaam omhoog drukt is misschien ook een idee? Stop motion zie ik niet zitten: het gaat nooit lukken om de raket elk frame weer precies hetzelfde neer te zetten maar dan een stukje hoger.
Het draad is zo dun dat past tussen 2 blokjes. Je kunt het draad dan waarschijnlijk ook grotendeels van beneden naar boven door het model heen laten lopen.
Hele berg touwtjes, netjes in trappen laten afbreken tijdens het opstijgen ;palmightyarjen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:50:
Thanks voor de tips! Ik denk dat ik idd een vislijn tijdens het bouwen er al in verwerkt. Zover als meerdere trappen wil ik niet gaan: dat is wel heel lastig. Het gaat me meer om de eerste 10 seconden.
Mocht het toch misgaan heb je een nieuwe soort crash gefilmd voor je joetjuub kanaal? #elknadeelhebzevoordeelalmightyarjen schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:48:
Thanks voor de tips! Ik denk dat ik idd een vislijn tijdens het bouwen er al in verwerkt. Zover als meerdere trappen wil ik niet gaan: dat is wel heel lastig. Het gaat me meer om de eerste 10 seconden.
Heb je al eens gedacht aan stop motion?almightyarjen schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:48:
Ja. Maar ik het niet voor elkaar krijgen om een raket van een meter telkens.voor elk frame precies hetzelfde neer te zetten. Ik denk dat dat onbegonnen werk is...
Werk met een greenscreen. Raket er voor, achtergrond invullen met een werkende stellage zonder raket en vuur er onder monteren. Lijkt mij het makkelijkste; optisch bedrog want de achtergrond beweest en de rest blijft staan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Laat hem loodrecht naar beneden kletteren en speel de video achterstevoren af
Heb je er meteen weer een crash bij.
Ik was vandaag in Legoland Billund en dacht even een Saturn V te scoren (ook al was alles veel duurder dan hier). Maar ze hadden er nul.
Ik was vandaag in Legoland Billund en dacht even een Saturn V te scoren (ook al was alles veel duurder dan hier). Maar ze hadden er nul.
Ik ben vrij zeker van wel, maar ik kan me vergissen natuurlijk.DCNY schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:13:
Zal die Saturn nog op voorraad komen?
Deze set is gewoon een dikke hit voor Lego, ondanks de opkoop/scalpers perikelen. Deze set heeft ook in de gewone pers veel goede aandacht gekregen, en heeft veel mensen uit hun 'dark ages' gehaald vermoed ik. Dus ik zie niet in waarom Lego deze set snel zou afserveren.
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 20-06-2017 20:21 ]
100% die blijft nog een hele poos leverbaar (dat vertelde iemand van LEGO tegen me), die van mij is beschikbaar vanaf 11 juli.DCNY schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:13:
[ Voor 12% gewijzigd door Pierre op 20-06-2017 21:11 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
LEGO heeft bevestigd dat de Saturn V set nog zeker tot eind 2018 in productie zal blijven. LEGO heeft er totaal geen belang bij om er een limited edition set van te maken met een eenmalige (kleine) oplage. Dat zou alleen maar de LEGO speculanten helpen, en daar heeft LEGO geen boodschap aan. Ze zitten juist in de business om geld te verdienen aan het verkopen van LEGO sets, dus als de vraag hoog is dan gaan ze lekker door met produceren.DCNY schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:13:
Ik kreeg in m'n mail een uitnodiging voor het NK Lego bouwen. Er zijn twee categorieën; 5 t/m 8 en 9 t/m 13 jaar. Ik ben 36... 

Nog eentje uit de categorie "Kan, maar doet ie toch niet"; wegschieten met een katapult.Reinier schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:05:
Laat hem loodrecht naar beneden kletteren en speel de video achterstevoren af![]()
Ook wel een idee iddThe Eagle schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:40:
Werk met een greenscreen. Raket er voor, achtergrond invullen met een werkende stellage zonder raket en vuur er onder monteren. Lijkt mij het makkelijkste; optisch bedrog want de achtergrond beweest en de rest blijft staan
Filmpje van catalogus 2e helft 2017 in het duits: YouTube: Complete LEGO Catalog Second Half Year 2017 - German Version
Geen nieuwe trein zo te zienalmightyarjen schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:35:
[afbeelding]
Op FB was het gerucht dat het wellicht al om een 2018 set zou gaan.. afwachten dusReinder83 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:43:
Filmpje van catalogus 2e helft 2017 in het duits: YouTube: Complete LEGO Catalog Second Half Year 2017 - German Version
[...]
Geen nieuwe trein zo te zien
Verwijderd
Dit werkt:almightyarjen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:50:
Is er een goede manier om dat ding langzaam omhoog te laten gaan? Met video bewerking zou ik het een en ander kunnen verwijderen en het vuur bij de uitlaat kunnen toevoegen. Zou een touwtje kunnen? Dat betekent dat de raket opgetild kan worden aan de bovenste bricks, volgens mij gaat dat niet goed ivm het gewicht of wel?

Naaigaren ter illustratie (en omdat ik geen visdraad in huis heb heb). Voor de duidelijkheid, aan weerszijden van de derde trap zitten van die 2x1 bricks met handvaten (deze bedoel ik), die zich prima lenen om een draad onderdoor te rijgen. De trappen zitten stevig genoeg aan elkaar om zo de hele raket (voorzichtig) op te tillen.
Is er een manier om de verwachte leverdatum van backordered bestellingen te zien? Toen ik bestelde was de verwachte datum 15 juni, maar het is ondertussen nog steeds backordered. Ik kan wel contact opnemen met support, maar zo ongeduldig ben ik nou ook weer niet.
Nog een gek idee: hang het lanceerplatform (mét raket) ondersteboven aan plafond en laat de raket los (wel opvangen natuurlijk). Dan heb je gelijk de versnelling van de opstijgende raket. Ipv een quickreleasemechanisme in het platform te bouwen zou je ook visdraad kunnen gebruiken.almightyarjen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:50:
[...] Is er een goede manier om dat ding langzaam omhoog te laten gaan?[...]
Ben hier ook wel nieuwsgierig naar.. Had hem in backorder besteld op 04/06 btw..
Kreeg ik vannacht een mail van LEGO met een important update, al super-hyped om dan te constateren dat het identiek dezelfde mail was als ik op 4/06 al kreeg
nl. de 'Thank you for ordering from shop.LEGO.com. Unfortunately, the item(s) listed below are currently out of stock and it will be a little longer before we can ship them to you.' mail..
Stuur dan geen mail
Kreeg ik vannacht een mail van LEGO met een important update, al super-hyped om dan te constateren dat het identiek dezelfde mail was als ik op 4/06 al kreeg
nl. de 'Thank you for ordering from shop.LEGO.com. Unfortunately, the item(s) listed below are currently out of stock and it will be a little longer before we can ship them to you.' mail..
Stuur dan geen mail
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
heb dat afgelopen week beetje proberen te begrijpen hoe dat werkt met die MOC's, maar lijkt voor mij aardig onbetaal baar. Een MOC (bijv. deze, zal zo 1000+ euro kost) kijk je jouw bron, staat er hele waslijst aan dat soort (indrukwekkende) bouwwerken. Krijgen die mannen daarvoor betaald?Zegato schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:13:
10k+ steentjes voor deze moc van het huis van Zelda
[afbeelding]
bron
Dikke kans dat ze in opdracht bouwwerken maken. Wellicht is deze MOC dan meer een toevoeging aan hun "CV". Kijk eens wat ik nog meer kan. En daar moet je doorgaans wel in investeren.himlims_ schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:18:
[...]
heb dat afgelopen week beetje proberen te begrijpen hoe dat werkt met die MOC's, maar lijkt voor mij aardig onbetaal baar. Een MOC (bijv. deze, zal zo 1000+ euro kost) kijk je jouw bron, staat er hele waslijst aan dat soort (indrukwekkende) bouwwerken. Krijgen die mannen daarvoor betaald?
Signature van nature
Grote (4867 pcs) Ninjago Movie set bekend gemaakt via Facebook: https://www.facebook.com/LEGO/posts/10154805488893403
Zo te zien past ie ook in een modular straat, ik zie de bekende connectors zitten aan de zijkanten.
Zo te zien past ie ook in een modular straat, ik zie de bekende connectors zitten aan de zijkanten.
Live the life of a ninja with 16 minifigures and three levels of awesome restaurants, shops, and entertainment.

[ Voor 13% gewijzigd door Snoz Lombardo op 21-06-2017 15:34 ]
Dan loopt wel de stoep over in een slootSnoz Lombardo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:33:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked