Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.907 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 15:01
SandaX schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Dan loopt wel de stoep over in een sloot ;)
Tja, je moet er wat voor over hebben om naast Ninjago City te wonen :P dan pak je maar een bootje.

Maar inderdaad, hij valt wel op tussen de andere modulars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:45
De piratenboot set die bij de film hoort is ook niet slecht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BCj8PO2.jpg

Met die modular en boot mikt Lego duidelijk op een breder publiek dan alleen de Ninjago fans. Heel slim gezien om mensen die andere zaken verzamelen ook aan boord te trekken :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Die Destiny's Bounty is een prachtige boot, gebaseerd op een Chinese Jonk. Die gaat zeker weten in mijn verzameling komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25

DDX

Lol dat gaat wel heel gek staan tussen de andere modulars.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Als je naar de details kijkt lijkt het gebouw helaas wel een sticker nachtmerrie te worden:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/06/wp-image-1988583430.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:36
Snoz Lombardo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:33:
Zo te zien past ie ook in een modular straat, ik zie de bekende connectors zitten aan de zijkanten.
Volgens Lego zelf :
" it doesn't have the pins to connect to the modulars, but you could always get creative with it for an addition to your collection"

Moet te doen zijn dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 09:10
Hij staat inmiddels ook al in de Lego shop aangekondigd, 329,99 euro :X
https://shop.lego.com/nl-NL/NINJAGO-City-70620

Maar wat een hoop details en 63 cm hoog een erg groot gebouw :o

[ Voor 15% gewijzigd door Freez op 21-06-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Snoz Lombardo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:33:
Grote (4867 pcs) Ninjago Movie set bekend gemaakt via Facebook: https://www.facebook.com/LEGO/posts/10154805488893403

Zo te zien past ie ook in een modular straat, ik zie de bekende connectors zitten aan de zijkanten.

[...]

[afbeelding]
Ik had de tekst niet gelezen en zag alleen het plaatje en dacht: oh vet een modular in de stijl van huisjes in oud Japan, maar helaas, nogal modern verder. Ik had zo een straat gekocht van dat soort modulars (de Tempel van Airjitzu is de goede stijl, maar mist wat mooie afwerking imo).

Dat schip vind ik wel heel goed gedaan, meer plaatjes van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DDX schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:38:
Lol dat gaat wel heel gek staan tussen de andere modulars.
Chinatown heb je in iedere grote stad tegenwoordig wel ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:36:
[...]
Dat schip vind ik wel heel goed gedaan, meer plaatjes van?
Hier staan er nog meer, tussen de andere sets: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freez schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:58:
Hij staat inmiddels ook al in de Lego shop aangekondigd, 329,99 euro :X
https://shop.lego.com/nl-NL/NINJAGO-City-70620

Maar wat een hoop details en 63 cm hoog een erg groot gebouw :o
Doelgroep van dit thema zijn toch kinderen, dan behoorlijke prijsklasse. 8)7

Zelf in mijn kinderjaren altijd de grote sets misgelopen. De reden om op latere leeftijd de schade in te halen :9

Goede marketing van lego om later zo de nieuwe doelgroep te behouden :P.

Dit jaar te veel keus ivm aankomende sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:19:Met die modular en boot mikt Lego duidelijk op een breder publiek dan alleen de Ninjago fans.
Dat is ze zeker gelukt; ik heb niks met Ninjago, maar dit is een must have. Denk dat ik hier wel een mooie Chinatown van kan maken, naast m'n modulars.

Wel erg prijzig, maar met wat je er voor krijgt is het het wel waard. Mooie aankoop voor een dubbele VIP-actie in het najaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian1980 op 21-06-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian1980 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:06:
Morgenavond (21/6 21:30) op SBS6 in het programma Verzamelkoorts!, de Lego-verzameling van Jack Spijkerman. Voor wie het programma niet kent, er worden zo'n 5 mensen met een bijzondere verzameling geportretteerd, en de BN'er zit vrijwel altijd in het laatste half uur
Nice net gekeken en nieuwe passie erbij nanoblocks had er nog nooit van gehoord. Voor de verzameling zelf niet bijzonder groot. Viel qua aantal tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:42

Player1S

Probably out in the dark

Vraagje. Vroeger natuurlijk veel met lego gespeeld. Als F1 fan hele grids nagebouwd met eigen ontwerp. Inmiddels dik 25 jaar verder en kijk regelmatig op Youtube naar brickbuilder en Jangbrick.

Eigenlijk nooit echt met Lego technics bezig geweest maar met de huidige modellen neig ik er toch naar om een paar aan te schaffen.

Hoe way over my head ben ik als ik bijvoorbeeld de Claas of de bucketwheel escavator aanschaf?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
0,0 over your head? De instructies (ondanks het label van 11+ of 16+) zijn gemaakt voor kinderen van 7. Dus volg die gewoon en je komt een heel eind. Om verder in je achterhoofd te houden (en ook dit staat voorin de instructies) is dat je geen tandwielen moet klemmen op liftarms.

Iets dat niet in de instructies staat, maar wel verstandig is: check elk mechaniek of het soepel loopt tijdens het bouwen en niet pas als het af is. Het kan zijn dat je dingen aan het testen bent die nog niet aan alle kanten hun versteviging hebben, dus laat dat je ook niet afschrikken als iets niet soepel loopt. Vooral bij de bucket wheel is dit testen belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:36:
Vraagje. Vroeger natuurlijk veel met lego gespeeld. Als F1 fan hele grids nagebouwd met eigen ontwerp. Inmiddels dik 25 jaar verder en kijk regelmatig op Youtube naar brickbuilder en Jangbrick.

Eigenlijk nooit echt met Lego technics bezig geweest maar met de huidige modellen neig ik er toch naar om een paar aan te schaffen.

Hoe way over my head ben ik als ik bijvoorbeeld de Claas of de bucketwheel escavator aanschaf?
Gewoon niet over your head. Prima te doen als je mij vraagt.

Gewoon een model kopen wat je aanstaat en maken :) Het enige waar je soms op moet letten is dat je niet probeert om alle tandwieltjes zo strak en stevig mogelijk vast te drukken, zodat het mechanisme maar stroef werkt door alle wrijving. Bij de Volvo frontloader gaven ze dit zelfs aan, dus met zulke instructies en wat getest tussendoor komt alles goed 8)

Zo was ik na lange tijd aan de slag gegaan met de Arocs. De slangetjes met het pneumatische deel waren wel een leuke uitdaging, maar zoals gezegd leuk.

En nee, ik heb geen bucketwheel en ja het is een groot model, maar ik kan me niet voorstellen dat het je niet gaat lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 22-06-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Thanks. Ik heb de Claas besteld en zou morgen binnen moeten komen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:03:
Veel plezier met de bouw 8)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tot mijn 16e-17e heb ik erg veel met Lego gedaan (met een piek tussen 7 en 12-13 :P) maar daarna nooit meer omgekeken. Wel mijn ouders op het hart gedrukt mijn Lego niet weg te doen maar door ruimtegebrek ligt het nog altijd daar. Nu wil het geval dat mijn zus een tweetal zoontjes heeft waarvan de oudste inmiddels ook helemaal wild aan het worden is van Lego. Na een dagje met hem spelen (heb mijn zus niet tot nauwelijks gezien :D ) was ik weer helemaal enthousiast! (vast herkenbaar)
Toen ik dus iets speciaals wilde doen voor het 1 jarig huwelijks jubileum van mijn vrouw en mijzelf besloot ik dus zelf weer eens aan de gang te gaan met Lego! Ik heb gepoogd onze trouwlocatie te recreëren in Lego (inclusief de aanwezig mensen) met onderstaand resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/usyvMr0NytUbrFGUvmMwVWBC/full.jpg
De locatie zelf, onder deze boom zijn we getrouwd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qriqlT4u3NpephHjzaGNWlSw/full.png
Het ontwerp in Stud.io (boom idee verkregen via Lego Ideas)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OA7W8CX555VUtKhduEHruwGF/full.jpg
Het uiteindelijke resultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lxj0HWaC66Ictepwu8sLgZHB/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wQO56FuAtFYfPO5u3A3wYsNJ/full.jpg
Details

Nog geen gebruik van SNOT of andere technieken, dat komt later wel maar ben zeer content met het resultaat. (Kosten vielen wel wat tegen overigens, vooral de minifigs lijkend krijgen op de personen die aanwezig waren was een kostbare gelegenheid)

Bovendien zoveel lol aan gehad dat de Yellow Submarine inmiddels onderweg is :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tot en met de ringen aan toe, leuk man! d:)b

Ik dacht op het eerste oog dat je de feestscène uit het begin van LotR had nagemaakt. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Bra-Jo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:57:
Tot en met de ringen aan toe, leuk man! d:)b

Ik dacht op het eerste oog dat je de feestscène uit het begin van LotR had nagemaakt. :P
Bedankt :) Was er ook heel blij mee. Zijn 2 LotR ringen dus ergens ben je wel warm ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
L1nt schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:03:
Een tip die ik nog wil meegeven: let goed op bij het bouwen dat je zwarte en donkergrijze elementen niet verward. De bouwhandleiding bij Technic modellen is soms onduidelijk met deze twee kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Duesenberg J schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:00:
Is er een manier om de verwachte leverdatum van backordered bestellingen te zien? Toen ik bestelde was de verwachte datum 15 juni, maar het is ondertussen nog steeds backordered. Ik kan wel contact opnemen met support, maar zo ongeduldig ben ik nou ook weer niet.
Ik was vanochtend dus WEL zo ongeduldig, dus een mail de deur uit gedaan:
Op 1 juni heb ik een 'saturn V' bouwpakket (#21309) besteld (bestelnr. T...). Deze staat sindsdien op 'backordered'.

Kunt u mij vertellen wanneer deze set weer beschikbaar verwacht wordt?
... en zojuist als antwoord:
De raket is op 1 juni gelanceerd en bleek zo populair dat deze binnen enkele uren volledig was uitverkocht, "Warehouse (Houston) we have a problem!". We zijn vervolgens backorders blijven accepteren voor geplande nieuwe batches, dat zijn we blijven doen tot 4 geplande batches tot aan midden juli. Daarna is besloten om tijdelijk geen nieuwe orders te accepteren totdat we de vraag hebben bijgebeend.

Ik kan u in ieder geval gerust stellen, u kunt uw bestelling verwachten na 5 juli. U valt in deze batch en zodra deze beschikbaar is op 5 juli krijgt u hier een berichtje van via de email. Nieuwe sets zijn vaak erg populair tijdens de lancering, maar ook wij hadden niet verwacht dat deze set zo populair zal zijn. Een mooi compliment voor de designer natuurlijk, maar wik begrijpen dat onze fans niet kunnen wachten! Ik hoop desalnietemin dat u begrip heeft voor de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:33
vanaalten schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Ik was vanochtend dus WEL zo ongeduldig, dus een mail de deur uit gedaan:

[...]

... en zojuist als antwoord:

[...]
Mijn Saturn V, besteld op de dag dat hij beschikbaar kwam, komt als het goed is vandaag. DHL geeft aan dat hij 'out for delivery' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een erg leuk idee en is erg mooi geworden. Een tip om je bloemen wat meer random te laten lijken: plaats zo nu en dan de bloemen dichter bij elkaar. Varieer in afstand. Plaatst ook bloemen van dezelfde kleur bij elkaar. Het is erg moeilijk om iets er random te laten uitzien he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

en ik heb mijn apollo saturn V ook in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:26
mschol schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:11:
***members only***

€850 8)7 Eerder was verwacht dat die €699 zou gaan kosten, maar €850 is overpriced, vooral voor ~6800 steentjes.

Dat het een limited edition is wil ik best wel geloven. Als ze er 10.000 maken mogen ze blij zijn als die allemaal verkocht worden.

[ Voor 18% gewijzigd door chrisO op 23-06-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:26:
[...]

€850 8)7 Eerder was verwacht dat die €699 zou gaan kosten, maar €850 is overpriced, vooral voor ~6800 steentjes.
Dat wordt bricklinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:11:
***members only***

hmm ooit de 10179 gekocht en paar keer opgebouwd en uiteindelijk verkocht,

Kan deze nu mooi voorbij laten gaan en qua prijs onderdelen, dan is LEGO Ninjago Movie 70620 Ninjago City spotgoedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik heb zo mijn twijfels of 21310 ( Oude viswinkel) wel in mijn straatje met modelairs past (Alles vanaf de Petshop).
IK vind het een leuke build, maar ik twijfel. Evenals NINJAGO® City (70620) maar wel prijzig.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien voorbarig, maar het winkelcentrum waar ik werk is aan het verbouwen. nl. winkelcentrum leidschenhage in den haag wordt: "Wall of the Netherlands"

ergens aan het eind van deze impressiefilmpje komen er winkels voorbij die er voor 99% zeker inkomen, waaronder dus een officiële originele LEGO SHOP...!!!!

UNIBAIL-RODAMCO START VERHUURACTIVITEITEN MALL OF THE NETHERLANDS

YouTube: UNIBAIL-RODAMCO START VERHUURACTIVITEITEN MALL OF THE NETHERLANDS

ongeveer op 2 minute 43 komt deze voorbij !

opening eind 2018 begin 2019 volgens planning. 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Wall of Mall?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:22:
misschien voorbarig, maar het winkelcentrum waar ik werk is aan het verbouwen. nl. winkelcentrum leidschenhage in den haag wordt: "Wall of the Netherlands"

ergens aan het eind van deze impressiefilmpje komen er winkels voorbij die er voor 99% zeker inkomen, waaronder dus een officiële originele LEGO SHOP...!!!!

ook een disneystore ofzo, dat lijkt mij wat te ambitieus
maar ik zou niet klagen als het wel zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het wordt door de ontwikkelaars zelf een "verhuurfilm" genoemd, een filmpje dus om huurders te trekken. De merken die aan het eind voorbij komen, lijken me niets meer dan een lege aanvulling op de volstrekt inhoudsloze marketingbullshit in de rest van het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
chrisO schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:26:
[...]

Dat het een limited edition is wil ik best wel geloven. Als ze er 10.000 maken mogen ze blij zijn als die allemaal verkocht worden.
Al vragen ze 1000 euro, die 10.000 stuks zijn in 1 middag verkocht (aan scalpers en gewoon Star Wars freaks). Voor de eerste groep omdat een used van de oude versie voor minimaal 2000 euro gaat en voor de freaks omdat used sets voor 2000 euro gaan.

Dat gezegd hebben, 850 euro vind ik ook lichtelijk geschift. 699 euro met een leuke Toys'r'us Star Wars korting van 20% die 2x per jaar voorbij komt of zo maakte nog een redelijk bedragje, maar 680 euro lappen met die korting zie ik niet zo zitten.

Volgens mij is dit nieuws al eerder voorbij gekomen en het zou gaan om een Lego Discovery Centre wat in handen is van de eigenaar van de Lego parken (Merlin) en dus niet een officiele Lego winkel (die Lego zelf in beheer heeft). Het verschil zit hem vooral in dat zo'n Lego Discovery Centre vooral gericht is op kinderen en minder op het verkopen van sets e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Kapoen schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Een tip die ik nog wil meegeven: let goed op bij het bouwen dat je zwarte en donkergrijze elementen niet verward. De bouwhandleiding bij Technic modellen is soms onduidelijk met deze twee kleuren.
Die zijn nog makkelijk, zwart heeft een witte contour. Dat maakt ze nog goed herkenbaar.Een uitdaging is wit, zilver of wit transparant. In een architecture set (NY) metallic grijs en grijs. Die waren op het plaatje hetzelfde...

:N
Zie:
Roeltjuh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:44:
Het wordt door de ontwikkelaars zelf een "verhuurfilm" genoemd, een filmpje dus om huurders te trekken. De merken die aan het eind voorbij komen, lijken me niets meer dan een lege aanvulling op de volstrekt inhoudsloze marketingbullshit in de rest van het filmpje.
Bekende merken worden heel vaak misbruikt in dit soort filmpjes om te laten zien hoe goed een winkelcentrum wel niet is/wordt. Nothing to see, move along. Het KAN natuurlijk altijd, maar LEGO gaat denk ik niet als eerste in Leidschendam zitten. Die zullen eerder Amsterdam, Utrecht of Rotterdam pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 24-06-2017 16:52 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Waarom zou het niet in Leidschendam? In België zit de Lego Store ook niet in een grote plaats... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als mijn kennis van de advocatuur een beetje up-to-date is, mogen ze deze merken (lego, Disney e.t.c) niet gebruiken i.v.m. het merken recht. je ziet in het filmpje ook dat er bekende merken een beetje verbasterd zijn t.o.v. de originele merknaam.
daarom, mss een beetje voorbarig, maar het zou wel helemaal joepie zijn
(doodzonde voor mijn bankrekening als ik in mijn pauze daar zou verblijven)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nCdqGMs.jpg 10 jaar lego huisjes

allemaal origineel (duh), ook in bezit van dozen en handleidingen

nu moeten ze echt worden opgeruimd in dozen.. even ruimte creëeren enzo

[ Voor 21% gewijzigd door mschol op 24-06-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:30:
als mijn kennis van de advocatuur een beetje up-to-date is, mogen ze deze merken (lego, Disney e.t.c) niet gebruiken i.v.m. het merken recht. je ziet in het filmpje ook dat er bekende merken een beetje verbasterd zijn t.o.v. de originele merknaam.
Klopt, hier in België heeft men ooit een promofilmpje gemaakt voor een omstreden winkelcomplex tegen Brussel (Uplace voor de kenners) waarin een Lego winkel te zien was, maar de naam was vervormd naar Lago of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:30
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:30:
Dan hebben ze dat hier niet gedaan ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h6OvBW8.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:26

Goverman

not loaded

Señor Sjon schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:50:
[...]

Bekende merken worden heel vaak misbruikt in dit soort filmpjes om te laten zien hoe goed een winkelcentrum wel niet is/wordt. Nothing to see, move along. Het KAN natuurlijk altijd, maar LEGO gaat denk ik niet als eerste in Leidschendam zitten. Die zullen eerder Amsterdam, Utrecht of Rotterdam pakken.
Leidschendam is dan wel geen Leicester square, maar is wel gewoon Den Haag natuurlijk. Vanaf de snelweg goed aan te rijden en goede parkeermogelijkheden. Dat is natuurlijk ook de reden voor een uitbreiding van het toch al grote winkelcentrum Leidschenhage.

Het lijkt wel op Wijnegem: suf burgerdeel van een best wel leuke stad. En dus zeer geschikt om te dienen als LEGO leverancier van Goverman 8)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
mschol schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:30:
[afbeelding] 10 jaar lego huisjes

allemaal origineel (duh), ook in bezit van dozen en handleidingen

nu moeten ze echt worden opgeruimd in dozen.. even ruimte creëeren enzo
Mooie verzameling heb je daar staan :). De town hall torent er wel echt boven uit, dacht altijd dat hij redelijk op de zelfde hoogte zat met de brandweer kazerne.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Zeehond schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:50:
[...]

Mooie verzameling heb je daar staan :). De town hall torent er wel echt boven uit, dacht altijd dat hij redelijk op de zelfde hoogte zat met de brandweer kazerne.
town hall is erg fors idd, volgens mij hoogste model van de modulairs., misschien grand emporium die wat hoger is met billboard.

inmiddels zitten 9 modellen in een doos om opgeborgen te worden, ergens vind ik het jammer, maar nu kan ik weer allerlei andere modellen bouwen :9

ik heb nog diverse modellen in doos zitten die ik nog eens wil bouwen

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 24-06-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:58:
[...]

town hall is erg fors idd, volgens mij hoogste model van de modulairs., misschien grand emporium die wat hoger is met billboard.
En dat nieuw Ninjago gebouw zal nog hoger worden, volgens de aankondiging 63cm. Ter vergelijking, Town Hall klokt af op 48cm (50 volgens Lego zelf :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
als dat lego ninjago gebouw zo hoog wordt ben ik wel benieuwd of het bij de andere modulars past.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik vermoed dat Ninjago City op dezelfde wijze past bij de modulars als de Ghostbusters HQ en Kwik-E Mart sets. Groot, veel onderdelen, maar toch een stijlbreuk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

De basis voor de Saturn V launchpad is gereed. 4 XL motoren drijven de rupsbanden aan, moet voldoende zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NC3TnIQ.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:22:
Ik vermoed dat Ninjago City op dezelfde wijze past bij de modulars als de Ghostbusters HQ en Kwik-E Mart sets. Groot, veel onderdelen, maar toch een stijlbreuk.
GBHQ vind ik dan nog t beste passen qua display, maar geen modulaire opzet.

Kan me voorstellen dat er van Ninjago misschien een soort eigen modular lijn komt? Als deze aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 11-09 17:43
Dit topic gaat helemaal volgespammed worden met Saturn V foto's als de volgende batch weer wordt verzonden.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:25:
De basis voor de Saturn V launchpad is gereed. 4 XL motoren drijven de rupsbanden aan, moet voldoende zijn :)

[afbeelding]
daumn _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:34:
[...]

En dat nieuw Ninjago gebouw zal nog hoger worden, volgens de aankondiging 63cm. Ter vergelijking, Town Hall klokt af op 48cm (50 volgens Lego zelf :? ).
50cm van grond af tot hoogste puntje, incl grondplaat.. (die staat nog in elkaar, naast 2 andere, de rest zit inmiddels in een doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:26
almightyarjen schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:25:

[afbeelding]
Hoeveel screen-time krijg je Saturn V transporter-crawler? Er missen nog wat details, komen die nog? De echte transporter-crawler is overigens bijna vierkant met 40m x 35m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

chrisO schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Hoeveel screen-time krijg je Saturn V transporter-crawler? Er missen nog wat details, komen die nog? De echte transporter-crawler is overigens bijna vierkant met 40m x 35m
Meh, niet zo heel veel tijd denk ik, moet ik nog over nadenken. De basis van de lanceertoren heb ik in LDD gemaakt, details ga ik "on the fly" toevoegen. De crawler hoeft wat mij betreft niet 1:1 eruit te zien met het origineel :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Een preview/interview ivm de Fishing Store ideas set:

Weer een mooie set voor verzamelaars van gedetailleerde/grote gebouwen.

[ Voor 37% gewijzigd door Kapoen op 26-06-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:59:
Een preview/interview ivm de Fishing Store ideas set:
[video]
Weer een mooie set voor verzamelaars van gedetailleerde/grote gebouwen.
Ik kan de video nog niet bekijken, maar hoe zit het met stickers? Ik zie bijvoorbeeld houten planken op het dak waar spijkers ingeslagen zijn. Ik hoop geen stickers met spijkers en/of houtmotief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Ik kan de video nog niet bekijken, maar hoe zit het met stickers? Ik zie bijvoorbeeld houten planken op het dak waar spijkers ingeslagen zijn. Ik hoop geen stickers met spijkers en/of houtmotief.
Ik vrees dat deze ideas set de eerste zal zijn met stickers, maar ik kan niet meteen duiden hoeveel/welke. De 'plank tegel' is te vinden in de Angry Birds sets dacht ik:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/media/bricks/5/2/6151654.jpg
Gelukkig moeten potentiële kopers deze dus al niet beginnen te plakken.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 26-06-2017 16:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28

Reinier

\o/

Ik kon me even niet inhouden toen mijn dochter aangaf dat Duplo voor baby's is. Ze vond de Friends popjes zo leuk dus er moest meer bij (ze is nog geen 2,5 jaar) :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yqT1XN0rUAzcVGmY5qADx1tB/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:33:
Ik kon me even niet inhouden toen mijn dochter aangaf dat Duplo voor baby's is. Ze vond de Friends popjes zo leuk dus er moest meer bij (ze is nog geen 2,5 jaar) :D

[afbeelding]
al die stickers op dozen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:18:
[...]

Ik vrees dat deze ideas set de eerste zal zijn met stickers, maar ik kan niet meteen duiden hoeveel/welke. De 'plank tegel' is te vinden in de Angry Birds sets dacht ik:
[afbeelding]
Gelukkig moeten potentiële kopers deze dus al niet beginnen te plakken.
zaten die niet ook bij het haunted mansion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

mschol schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:42:
[...]

Ja... Wehkamp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste afbeelding london bus.
De set zal 1680 onderdelen bevatten en kent een afmeting van 18cm x 34cm x 13cm.

De prijs is onbekend maar we schatten dat de set €109,99 gaat kosten in Nederland en België. De release is augustus en de set kent een vip early access halverwege juli.

De afbeelding hierboven komt uit de Chinese LEGO Store kalender. Net als eerdere sets is daarmee een nog aan te kondigen set eerder naar buiten gekomen. We verwachten spoedig een officiële aankondiging!
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/06/wp-image-1172783930.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:15
Zo, Die heeft mij positief verrast zeg.

Was even bang dat hij vrij klein uit zou vallen en niet lekker bij de rest zou passen, Dus mijn verwachtingen waren vrij laag.
Eindelijk weer eens een set waar ik meteen al wat alternates in zie, Want de gewone Creator sets stellen op dat vlak al enige tijd teleur.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
Zowel de Fishing Store (past niet bij modulars of standalones door zeer afwijkende stijl) als de London Bus (zeer weinig details ivm de andere voertuigen als de T1, Mini, Beetle etc) doen mij bijzonder weinig. Mijn wensenlijst voor dit jaar beperkt zich nu tot:
- Assembly Square
- Saturn V
- VW Beetle

Ben nu Ghostbusters HQ aan het bouwen, wat een werk, pfoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
De Rikster schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:32:
Zowel de Fishing Store (past niet bij modulars of standalones door zeer afwijkende stijl) als de London Bus (zeer weinig details ivm de andere voertuigen als de T1, Mini, Beetle etc) doen mij bijzonder weinig. Mijn wensenlijst voor dit jaar beperkt zich nu tot:
- Assembly Square
- Saturn V
- VW Beetle

Ben nu Ghostbusters HQ aan het bouwen, wat een werk, pfoe...
maar wat een pand als die af is

ik moet de verlichting die ik ervoor gekocht heb eens inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Still not sure if like London bus...

Ik ben niet echt verrast door de grote, hij is zoals ik verwachtte: een bus. Wellicht dat ik nog blij wordt van het interieur. Voor de duidelijkheid: ik vind bussen gewoon niet zo boeiend, maar van alle soorten bussen ben ik dan wel blij dat het de meest iconic soort bus is.

De Saturn V kon me ook nog aangenaam verrassen bij de video, dus wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:44:
[...]
zaten die niet ook bij het haunted mansion?
Volgens Brickset zijn er 6 sets met dit onderdeel, maar haunted mansion is er niet bij: link
Reinier schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:33:
Die combinatie van Classic sets en een aantal kleinere thema sets vind ik ook leuk om te geven aan een kind.
Veel blokjes, minifigs en eventueel wat mini builds, meer hebben ze niet nodig om hun creativiteit aan te zwengelen denk ik :)

Van die 10703 Creative Builder Box heb ik er trouwens ook al twee voor mezelf aangeschaft, er zitten redelijk wat bruikbare elementen in. Zoals dat nieuwe 45 graden deurframe.
De Rikster schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:32:
Mijn wensenlijst voor dit jaar beperkt zich nu tot:
- Assembly Square
- Saturn V
- VW Beetle
Jezelf wat beperken is soms ook noodzakelijk denk ik >:) Ik merk dat met al de aankondigingen van de laatste dagen dat ik veel sets wel mooi vind, maar in een pragmatische bui beslist heb om ze niet te kopen wegens plaatsgebrek. En het feit dat je euro's maar één keer kan uitgeven helpt ook niet :(

Alleen voor de Saturn V heb ik een uitzondering gemaakt, plaatsgebrek/budget be damned :9
Voor de rest staan alleen nog de Assembly Square en eventuele Kerstset op mijn lijst voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou, vrijdag is de Claas binnen gekomen. De kinderen waren er dus kon niet gelijk mee aan de slag. Al kwam mijn dochter wel direct achter mij aan want ik moest "mijn cadeautje uitpakken". O+

Eigenlijk wou zij gelijk de "trekker puzzel" in elkaar zetten maar toch maar uitgelegd dat dat niet ging.
Zondagavond, nadat de kinderen terug zijn gebracht, toch begonnen. Gelukkig had mn moeder tig bakjes bewaard van ijs dus elk zakje in zo'n bakje gedropt.

Soms best uitdagend en zoeken wat ze nu precies bedoelen maar schiet aardig op. Zondag denk ik ruim 2 uur, gister ruim anderhalf uur. Vanavond verder niks op het programma dus proberen meters te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
L1nt schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:06:
Gelukkig had mn moeder tig bakjes bewaard van ijs dus elk zakje in zo'n bakje gedropt.

Soms best uitdagend en zoeken wat ze nu precies bedoelen maar schiet aardig op. Zondag denk ik ruim 2 uur, gister ruim anderhalf uur. Vanavond verder niks op het programma dus proberen meters te maken.
Aha, moeders die bakjes cadeau doen is dus een universele constante :*)
Ik heb van mijn moeder een dozijn van deze dingen gekregen (uiteraard in lege staat :P ):
Afbeeldingslocatie: http://www.bestmart.be/images/categories/PLANTA%20bewaardoos%201%20kg.jpg
Die zijn heel handig bij het sorteren van Lego.

Veel plezier en succes nog met de bouw van de Claas set, en bij de volgende gaat het al een pak vlotter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bij mij gaat het om deze bakjes: Afbeeldingslocatie: http://www.supermarktaanbiedingen.com/public/images/discount/2014/14/349632-.jpg

Overigens woon ik tijdelijk weer bij mijn moeder ivm scheiding dus (nog) niet cadeau gekregen :+
Tis nu vooral nog zoeken omdat de donkergrijs en zwart soms te veel op elkaar lijken in de handleiding. En natuurlijk soms tien keer kijken hoe ze iets nu precies bedoelen.

Ben al wel aan het kijken naar de volgende. Wou eigenlijk de BWE kopen maar misschien dat het een Lego creator word. Of de Ferrari F40 of de VW bus of Mini of kever.

[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 27-06-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
L1nt schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:44:
Bij mij gaat het om deze bakjes: [afbeelding]

Overigens woon ik tijdelijk weer bij mijn moeder ivm scheiding dus (nog) niet cadeau gekregen :+
Tis nu vooral nog zoeken omdat de donkergrijs en zwart soms te veel op elkaar lijken in de handleiding. En natuurlijk soms tien keer kijken hoe ze iets nu precies bedoelen.

Ben al wel aan het kijken naar de volgende. Wou eigenlijk de BWE kopen maar misschien dat het een Lego creator word. Of de Ferrari F40 of de VW bus of Mini of kever.
Als ik mij niet vergis had ik daar al voor 'gewaarschuwd' ;)

En van de Creator voertuigen is de VW T1 Camper de oudste (2011 al afaik), dus logischerwijs zal die het snelste uit het assortiment verdwijnen. Langs de andere kant is deze set ook redelijk succesvol en Lego's wegen zijn ondoorgrondelijk, dus voor hetzelfde geld verdwijnen de Ferrari of Mini Cooper eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:39:
[...]

Jezelf wat beperken is soms ook noodzakelijk denk ik >:) Ik merk dat met al de aankondigingen van de laatste dagen dat ik veel sets wel mooi vind, maar in een pragmatische bui beslist heb om ze niet te kopen wegens plaatsgebrek. En het feit dat je euro's maar één keer kan uitgeven helpt ook niet :(

Alleen voor de Saturn V heb ik een uitzondering gemaakt, plaatsgebrek/budget be damned :9
Voor de rest staan alleen nog de Assembly Square en eventuele Kerstset op mijn lijst voor dit jaar.
Jezelf beperken is inderdaad wel verstandig en ook niet te snel toehappen. Toch zonde als je net dé set der sets gekocht hebt volgens je huidige enthousiasme en een maand later komt een leukere set voorbij :) Ik ben nog op zoek naar een geschiktere valuta die wel meermaals uitgegeven kan worden :P

De Saturn V heb ik bewust in een fysieke winkel laten staan van de week. Ik wil voorkomen dat ik weer iets aanschaf in een blind enthousiasme net zoals met de Mini NES die een poosje terug zo gehyped, gewild en slecht voorradig was. |:(

Het helpt wel om een set eens in het echt te zien. Zo verraste de Silent Mary mij positief terwijl de nieuwe Caroussel juist tegenviel. Silent Mary is sowieso wachten op een goede aanbieding; zag dat Toys 'R Us er afgelopen weekend mee deed stunten.

Mijn wishlist:
- Old Fishing Store (mooi als standalone; prachtig met die details)
- Assembly Square (wachten op een goede actie; VIP)
- CLAAS tractor (eerst niet overtuigd; nu erg enthousiast; vooral het B model)
- Mini Cooper (twijfel; voor nu teruggebracht)
- Saturn V (kijken of ik enthousiast blijf en 'ruimte' issue)
- Silent Mary (kijken of ik enthousiast blijf en ook deze ruimte/plaats gebrek)

De eerste drie komen of gaan er wel komen 8)

De London Bus en Ferrari verwacht ik niet toe te voegen. Erg gecharmeerd van de T1 en VW Beetle, maar de Ferrari wil niet overtuigen en met de bus heb ik hetzelfde wat AppieNL ook al zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 27-06-2017 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de assembly store was voor mij deels een kerstkado (uiteindelijk maar 100 euro betaald) en er zaten 3x vip punten (=~750punten) op toen ik hem haalde :D

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 27-06-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Als we toch wensenlijstjes plaatsen, dan is dit mijn huidige wensenlijstje:
- Brick Bank (nog niet aan toe gekomen)
- Assembly Square (geen haast, komt wel eens een keer)
- UCS Snowspeeder (wacht tot die t.z.t. bij Toys'R'Us in de 20% Star Wars aanbieding komt)
- Saturn V (wacht op leuke promo plus überhaupt voorraad bij S@H)
- Old Fishing Store (geen haast, komt ooit wel eens)
- Destiny's Bounty (Ninjago Movie set, maar wacht wel op een mooie aanbieding)

Intussen ben ik bezig met de 31070 Creator 3-in-1 Turbo Track Racer bouwen voor m'n review voor Bouwsteentjes.info. Ben begonnen met het C-model (de F1 (?) racewagen) en nu bezig met het B-model (de vorkheftruck). Nu al erg leuke set met heel veel interessante bouwtechnieken toegepast! En dan moet ik het A-model (de track racewagen) nog bouwen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 27-06-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

Hier geen "love" voor de aankomende 70620 Ninjago City ?

Ik ben wel enthousiast ondanks de zeer forse prijs.
Zelfs de 70618 Destiny’s Bounty kan mij bekoren, ondanks dat ik zelf geen Ninjago fan ben.

Het lijkt in ieder geval weer een duur Lego jaar te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Flabergasted schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:40:

Zelfs de 70618 Destiny’s Bounty kan mij bekoren, ondanks dat ik zelf geen Ninjago fan ben.

Het lijkt in ieder geval weer een duur Lego jaar te worden...
mooi set die ninjago city maar als er zoveel stickers op komen als verwacht laat ik zeker schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heeft iemand hier de verjaardagsvoucher ingeleverd net niet in de verjaardagsweek (bijv zondag jarig en pas zaterdag erna omwisselen, officieel nog verjaardagsweek)?

[ Voor 10% gewijzigd door Suli op 27-06-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Flabergasted schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:40:

Idem voor wat betreft Ninjago als thema. Maar het Orientaalse thema vind ik dan wel weer interessant. Zo heb ik afgelopen week de Temple of Airjitzu in de aanbieding gekocht, gewoon omdat ik het een mooi Orientaals tempelgebouw vind. En de Destiny's Bounty vind ik een erg geslaagde Chinese Jonk boot dus die gaat er ook zeker komen!

Op zich vind ik Ninjago City ook een hele interessante set en het lijkt me een geweldige set om te bouwen! Maar voor > €300 kun je wel diverse andere LEGO sets kopen. Dus ik ga mijn geduld toepassen en hopen op een mooie kortingsaanbieding (ooit) op die set. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Suli schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:05:
Heeft iemand hier de verjaardagsvoucher ingeleverd net niet in de verjaardagsweek (bijv zondag jarig en pas zaterdag erna omwisselen, officieel nog verjaardagsweek)?
Yep, en ze controleren echt niet of het je verjaardag is. Ze nemen gewoon zo'n setje uit hun stock en klaar is kees :) Het personeel begrijpt echt wel dat hun klanten dat setje liever combineren met andere acties, ook al liggen die niet in hun verjaardagsweek.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 27-06-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Mijn wishlist dit jaar is eigenlijk vrij beperkt (als ik het vergelijk met vorige jaren tenminste)

- Assembly Square
- 42069
- 42070
- September wave van Dimensions

Vooral Technic kan me niet bekoren dit jaar (jubileum NB), heb pas 1 setje (42061) gekocht, wat dan wel weer een kneiter leuk setje is imo.

Dikke maybe's/worden waarschijnlijk toch wel gekocht :P
- Saturn V
- Destiny's Bounty

Ninjago city laat ik aan me voorbij gaan, maar die boot vind ik wel heel cool voor in de vitrine kast

Maybe's/even kijken hoe de uiteindelijk set wordt:
- London bus
- Millennium Falcon (als deze er komt, jas ik er voor 1 set wel net zoveel geld door als vorig jaar voor 5-6, dus misschien maar goed dat ik dit jaar niet zoveel wil :D)
- Snowspeeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zit beetje te zoeken naar de Porsche 911 en kom via brickwatch erachter dat ie voor ~€190 te koop is bij Amazon.co.uk
Is echter alleen voor Prime leden. Iemand ervaring mee??

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Is al veel vaker geweest. Zie ook het aanbiedingen topic. Ik denk dat die auto niet veel liefhebbers heeft. Er zitten wel wat fouten in (mede doordat Porsche sommige dingen blokkeerde) en hij oogt vrij plomp door de neus.

Overigens zondag Detective Office besteld. Dat is al modular nummer vier. Alleen Assembly Square nog en als ik echt geld over heb Palace Cinema, maar ik zie die set niet komen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
Veel van de nieuwe sets zullen er volgend jaar ook nog wel zijn, zo kan je het een beetje spreiden om de kosten te drukken (moeten er volgend jaar natuurlijk niet te veel leuke sets uitkomen :X )

- Saturn V
- Fishing store
- Carousel (vind de oude wel mooier qua kleurstelling)
- Nog een paar kleine 12V sets O+

London bus gaat hem denk ik niet worden, heb er net als een paar andere mensen niet zoveel mee. Maar ja als je de rest wel hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
moer schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:35:
Veel van de nieuwe sets zullen er volgend jaar ook nog wel zijn, zo kan je het een beetje spreiden om de kosten te drukken (moeten er volgend jaar natuurlijk niet te veel leuke sets uitkomen :X )

London bus gaat hem denk ik niet worden, heb er net als een paar andere mensen niet zoveel mee. Maar ja als je de rest wel hebt.....
Volgende jaar komen er ook allicht weer teveel leuke sets >:)

"als je de rest wel hebt...", is wel een gevaarlijke als je bedenkt dat ze volgend jaar misschien wel een model op de markt brengen die je ook niet helemaal kan bekoren. Het gevoel bij je eigen collectie wordt dan wel een beetje "mwah".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
L1nt schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:09:
Zit beetje te zoeken naar de Porsche 911 en kom via brickwatch erachter dat ie voor ~€190 te koop is bij Amazon.co.uk
Is echter alleen voor Prime leden. Iemand ervaring mee??

linkje
Prime kan je een maandje op proef nemen. Wel uitzetten na bestellen, anders krijg je een rekening van Prime aan je broek na een maand, waar je ook nog onderuit kan, mits je niks "prime" hebt gekocht, maar toch.
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:16:
Is al veel vaker geweest. Zie ook het aanbiedingen topic. Ik denk dat die auto niet veel liefhebbers heeft. Er zitten wel wat fouten in (mede doordat Porsche sommige dingen blokkeerde) en hij oogt vrij plomp door de neus.
Porsche "blokkeerde" features, het weghalen van features zou niet moeten resulteren in fouten in features die wel in het model zitten, dus die fouten zijn gewoon van Lego.

Mocht je hem toch willen kopen L1nt dan zijn gelukkig de oplossingen voor de meest belangrijke fouten makkelijk en sommige kosten niet eens extra onderdelen (1 werkt juist beter door onderdelen weg te halen) of maar 1-5 extra. Als je hem besteld L1nt, raad ik dit topic aan. Met die oplossingen is het best een aardig model.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 27-06-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:44:
[...]

Volgende jaar komen er ook allicht weer teveel leuke sets >:)

"als je de rest wel hebt...", is wel een gevaarlijke als je bedenkt dat ze volgend jaar misschien wel een model op de markt brengen die je ook niet helemaal kan bekoren. Het gevoel bij je eigen collectie wordt dan wel een beetje "mwah".
Dat idee heb ik eigenlijk ook. Daarom dat ik bijvoorbeeld de Creator Ferrari set niet heb gekocht, ook al heb ik de T1, Kever en Mini Cooper wel. Het model ligt me gewoon niet. Ik bekijk elke set op zich en koop alleen wat ik leuk vind (en waarvoor ik plaats kan/wil maken). Stel dat Lego volgend jaar een modular uitbrengt die ik niet mooi vind dan koop ik die ook gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Ik had eerlijk gezegd de VW Kever niet gekocht als deze MOC van JamesJT eerder het daglicht had gezien.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4204/34584262950_ac732599b7.jpg
Met de Technic panels komen de rondingen van de VW Kever veel beter tot z'n recht imo dan de "lijkt toch een beetje op een Citroën" Creator Kever met z'n rechte hoeken.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4252/34931775986_1c753bfbd6.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 27-06-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AppieNL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:26:

Mocht je hem toch willen kopen L1nt dan zijn gelukkig de oplossingen voor de meest belangrijke fouten makkelijk en sommige kosten niet eens extra onderdelen (1 werkt juist beter door onderdelen weg te halen) of maar 1-5 extra. Als je hem besteld L1nt, raad ik dit topic aan. Met die oplossingen is het best een aardig model.
Begrijp ik het nu goed dat, als ik de extra onderdelen bestel, ik die PDF ernaast moet houden en als ik bijvoorbeeld bij stap 5 ben, de stap 5 van de PDF pak ipv de originele handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Yup zo werkt die.

Er is geloof ik wel een compleet aangepaste instructie van jb70, die kan je hier vinden. Dit is geloof ik de complete instructies aangepast, maar dan met nog wat meer mods dan alleen de cruciale aanpassingen. De errata is in principe genoeg voor een leuk model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

mschol schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:42:
[...]

Gaan er probleemloos af zonder restsporen :)

Haha, mijn vrouw is zo ongeveer voor het eerst in haar leven iets aan het bouwen (41301 Puppy Parade), roept ze dat er een fout in de bouwbeschrijving zit. Geloof ik natuurlijk geen zak van, hoe kan zo'n amateur dat nou zien?
Blijkt ze gelijk te hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C3OP5V2RqXX9z1Pk2eJr7Nv3/full.png

[ Voor 51% gewijzigd door Reinier op 27-06-2017 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:51

Mappy

Piramide van Austerlitz

Reinier schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:04:
Haha, mijn vrouw is zo ongeveer voor het eerst in haar leven iets aan het bouwen (41301 Puppy Parade), roept ze dat er een fout in de bouwbeschrijving zit. Geloof ik natuurlijk geen zak van, hoe kan zo'n amateur dat nou zien?
Blijkt ze gelijk te hebben:

[afbeelding]
Dit zijn natuurlijk de instructies voor het uit elkaar halen. Ze heeft het verkeerde boekje gepakt, de amateur :P O-)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mappy schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:04:
[...]

Dit zijn natuurlijk de instructies voor het uit elkaar halen. Ze heeft het verkeerde boekje gepakt, de amateur :P O-)
:D
Dan gebeurt er wel heel erg veel in stap 1 en 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik zag dat de Saturn V weer "In Warehouse" was bij mijn bestelling. Hopelijk krijg ik hem snel.

Niet normaal hoe snel dat ding wat uitverkocht zeg! :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Mojo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:42:
Ik zag dat de Saturn V weer "In Warehouse" was bij mijn bestelling. Hopelijk krijg ik hem snel.
Yep, mijne ook. Sinds maandagavond 'in warehouse', gisteren verstuurd en bij DHL ingescant, hopelijk vandaag bezorgd. En dat terwijl klantenservice als indicatie '5 juli' had aangegeven, ze zijn dus een week of zo ingelopen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Sinds vorige week incl. de F40. Dus nu heb ik ze compleet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gL3H87J.jpg

8)

De Ferrari heb ik lang mee gewacht. Vond het eigenlijk een model van niks.

Maar in het echt is ie 10x mooier en beter. De foto 's doen hem echt geen recht. Het is een super mooi model!
En er zitten echt prachtige details in :Y

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 28-06-2017 10:18 ]

| Security Management |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Haay
bord4kop schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:18:
De Ferrari heb ik lang mee gewacht. Vond het eigenlijk een model van niks.

Maar in het echt is ie 10x mooier en beter. De foto 's doen hem echt geen recht. Het is een super mooi model!
En er zitten echt prachtige details in :Y
Mee eens. Omdat het een gestroomlijnde auto is lijkt het aan de buitenkant niet heel spannend. Weinig aansprekende details. Maar het is wel een erg leuke bouw met heel veel gave bouwtechnieken erin om die lijnen zo mooi te krijgen!

Ik heb overigens eindelijk mijn Disney minifigs collectie van een mooie display frame voorzien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dwi91tl.jpg

Erg blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:46:
[...]

Ik heb overigens eindelijk mijn Disney minifigs collectie van een mooie display frame voorzien:
[afbeelding]

Erg leuk. Heb je de blokjes geplakt of uitsneden in het papier gemaakt ?

Heb zelf 2 jaar gelden een aantal Ikea lijsten gekocht voor dit doel.
Maar door het verwachte gepriegel steeds uitgesteld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:46:
[...]

Mee eens. Omdat het een gestroomlijnde auto is lijkt het aan de buitenkant niet heel spannend. Weinig aansprekende details. Maar het is wel een erg leuke bouw met heel veel gave bouwtechnieken erin om die lijnen zo mooi te krijgen!

[afbeelding]

Zelf gemaakt pinterest lijstje? Moet zelf ook nog iets hebben. Ikea lijstje en dan aan de slag. Een voetstuk van 2 studs is echter re weinig door figs met accesoires zoals een hondje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Flabergasted schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:57:
Erg leuk. Heb je de blokjes geplakt of uitsneden in het papier gemaakt ?

Heb zelf 2 jaar gelden een aantal Ikea lijsten gekocht voor dit doel.
Maar door het verwachte gepriegel steeds uitgesteld :X
Ik heb die witte blokjes via Bricklink besteld en op de achtergrond gelijmd. Daarna konden de minifigs er zo opgezet worden. Alleen voor Ariel is er geen ruimte meer voor die bijbehorende schelp met rood steentje. Maar daar kan ik mee leven.

Toen ik op Internet op een Australische website die kant en klare achtergrond vond (hoge resolutie download, daarna via Repro laten afdrukken op mooi stevig glad papier) was het alleen nog een kwestie van via Bricklink de juiste witte blokjes bestellen. Daarna was het een eitje om het af te maken.

Het frame is een standaard IKEA Ribba frame overigens.

De maker van die achtergrond heeft ook voor de andere Series Minifigures toepasselijke achtergronden trouwens. Zie de uitleg hier.

[ Voor 18% gewijzigd door Haay op 28-06-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Ik heb die witte blokjes via Bricklink besteld en op de achtergrond gelijmd. Daarna konden de minifigs er zo opgezet worden. Alleen voor Ariel is er geen ruimte meer voor die bijbehorende schelp met rood steentje. Maar daar kan ik mee leven.

Toen ik op Internet op een Australische website die kant en klare achtergrond vond (hoge resolutie download, daarna via Repro laten afdrukken op mooi stevig glad papier) was het alleen nog een kwestie van via Bricklink de juiste witte blokjes bestellen. Daarna was het een eitje om het af te maken.

Het frame is een standaard IKEA Ribba frame overigens.

De maker van die achtergrond heeft ook voor de andere Series Minifigures toepasselijke achtergronden trouwens. Zie de uitleg hier.
bezit je zelf alle series?
En waar hang je die dan?
Het kleinste kamertje?

Wel leuk :).

Battle.net: NagaByrd#2844

Pagina: 1 ... 4 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .