Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.909 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
nagasy schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:33:
bezit je zelf alle series?
En waar hang je die dan?
Het kleinste kamertje?

Wel leuk :).
Nee, helaas, ik ben (veel) te laat weer uit mijn LEGO Dark Ages gekomen. Toevallig kon ik vorig jaar een doos met Disney minifigs kopen (3 complete sets plus nog 6 losse minifigs) voor een goede prijs. Heb 2 complete sets met winst verkocht, zodat die derde set voor mij gratis was. :)

Ik moet nog kijken waar ik dit ga ophangen, maar het kleinste kamertje is op zich geen slecht idee. Eens met de vrouw overleggen of ze dat ook leuk vindt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:37:
Ik moet nog kijken waar ik dit ga ophangen, maar het kleinste kamertje is op zich geen slecht idee. Eens met de vrouw overleggen of ze dat ook leuk vindt. :P
Het is Disney! Als ze die niet leuk vind dan kun je eventuele andere lijstjes met minifigs ook vergeten lijkt me. :P

Ik heb zelf alleen niet zoveel complete sets. Die van Batman Movie heb ik compleet, maar verder heb ik figs bij elkaar gesprokkeld dit ik gewoon leuk vind. Kan dan wel wat figs groeperen of er gewoon een leuke collage van maken. Maakt het in elk geval makkelijk mocht er straks toch opeens nog een Disney fig bij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

Haay schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:01:
[...]
de maker van die achtergrond heeft ook voor de andere Series Minifigures toepasselijke achtergronden trouwens. Zie de uitleg hier.
Bedankt voor de link, binnenkort toch maar eens aan de slag.
Seconden lijm voor de blokjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Flabergasted schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:50:
Bedankt voor de link, binnenkort toch maar eens aan de slag.
Seconden lijm voor de blokjes ?
Ik heb gewone knutsellijm gebruikt. Plakt goed genoeg en er komen weinig krachten op. Maar het laat de optie open om ooit die witte blokjes weer los te halen en de lijmresten weg te poetsen zonder schade.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Ook binnen, maar mis nog een zwarte 1x2 bracket waardoor een achterbeen niet compleet is. Gelukkig gevonden op lego.com, dus snel wel compleet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gOPRGfE.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 28-06-2017 21:00 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

loekf2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:53:
Ook binnen, maar mis nog een zwarte 1x2 bracket waardoor een achterbeen niet compleet is. Gelukkig gevonden op lego.com, dus snel wel compleet.

[afbeelding]
Dafuq is dat? High-tech giraffe?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Bra-Jo schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:41:
[...]

Dafuq is dat? High-tech giraffe?
Tallneck van Horizon Zero Dawn, PS4 game, soort giraf robot dus.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:30

[afbeelding]
Een HZD Tallneck :o Eigen ontwerp of een MOC?

Ik zou wel een Thunderjaw willen :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

[afbeelding]
Die is best leuk! Mag ik vragen wat ongeveer het bedrag is wat je kwijt bent aan losse steentjes? Dan weet ik of ik mijzelf kan verantwoorden om zoiets te bestellen :P Alleen jammer dat in de pdf geen artikelnr's staan van de steentjes

Een Deathbringer zou ook wel leuk zijn om te maken, eigenlijk zijn alle machines ws. wel mogelijk

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 29-06-2017 09:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
vhal schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:57:
[...]

Die is best leuk! Mag ik vragen wat ongeveer het bedrag is wat je kwijt bent aan losse steentjes? Dan weet ik of ik mijzelf kan verantwoorden om zoiets te bestellen :P Alleen jammer dat in de pdf geen artikelnr's staan van de steentjes

Een Deathbringer zou ook wel leuk zijn om te maken, eigenlijk zijn alle machines ws. wel mogelijk
Ik was 50 euro met verzendkosten kwijt op eBay. De verkoper stuurde ook een PDF mee, maar idd geen nummers. Ik schat het totaal zo'n 200 steentjes zijn dus 20-25 euro als je het los bij lego.com bestelt. Weet alleen niet of het hoofd, die grote ronde platte deksel, ook bij LEGO te koop is. Twijfel ook over die soort plaatjes die bij z'n achterpoten zitten, zie er nogal custom uit.

Ik was voor het uitzoeken van die paar ontbrekende steentjes al veel tijd kwijt, dus kant en klaar voor te veel geld was wel makkelijk.

Zoeken op die LEGO site, maar ook andere sites die losse steentjes verkopen is een drama.

Als mensen ook interesse in de PDF hebben, stuur even prive-bericht met je e-mail adres.

EDIT: PDF is ook hier te downloaden:

https://www.dropbox.com/s...ayne%20de%20Beer.pdf?dl=0

[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 29-06-2017 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
bord4kop schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:18:
Sinds vorige week incl. de F40. Dus nu heb ik ze compleet.

[afbeelding]

8)

De Ferrari heb ik lang mee gewacht. Vond het eigenlijk een model van niks.

Maar in het echt is ie 10x mooier en beter. De foto 's doen hem echt geen recht. Het is een super mooi model!
En er zitten echt prachtige details in :Y
Heel vet! Ik heb ze ook alle 5 in huis gehaald en ben een paar dagen geleden begonnen met de Caterham. Voor het eerst in ongeveer 20 jaar ben ik weer iets van Lego aan het bouwen en ik vind het super! Ik heb 2/3 van de Caterham af en kan niet wachten om hem af te maken. Daarna door naar... de VW Van misschien? Ik heb keus! Ik bewaar sowieso de Beetle en de Mini Cooper voor het laatst, die vind ik het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
B00st3r schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Heel vet! Ik heb ze ook alle 5 in huis gehaald en ben een paar dagen geleden begonnen met de Caterham. Voor het eerst in ongeveer 20 jaar ben ik weer iets van Lego aan het bouwen en ik vind het super! Ik heb 2/3 van de Caterham af en kan niet wachten om hem af te maken. Daarna door naar... de VW Van misschien? Ik heb keus! Ik bewaar sowieso de Beetle en de Mini Cooper voor het laatst, die vind ik het mooist.
Bij A-tembo besteld of had je nog een ander gunstig adresje? Althans, ik zag dat de Mini daar voor iets van €74 verkocht werd; heel schappelijk.

Zowel de Beetle als de T1 Camper zijn erg mooi om te bouwen. Je zou er straks ook nog een MOC aanhangwagen of zo bij kunnen kopen (zoek maar eens op BOC); die zijn best leuk uitgevoerd... al vind ik de trailer van van de T1 Camper wel té... meer een 2e camper die je op sleeptouw neemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Gim schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:23:
[...]

Bij A-tembo besteld of had je nog een ander gunstig adresje? Althans, ik zag dat de Mini daar voor iets van €74 verkocht werd; heel schappelijk.

Zowel de Beetle als de T1 Camper zijn erg mooi om te bouwen. Je zou er straks ook nog een MOC aanhangwagen of zo bij kunnen kopen (zoek maar eens op BOC); die zijn best leuk uitgevoerd... al vind ik de trailer van van de T1 Camper wel té... meer een 2e camper die je op sleeptouw neemt :P
Ik heb alle 4 de auto's (dus niet de Caterham) besteld bij A-Tembo.

Die MOC aanhangwagen zie ik vaak voorbij komen inderdaad. Ik heb er echter geen ervaring mee. Ik ben altijd huiverig met dingen die niet 'officieel' en 'echt' van Lego zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
B00st3r schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:49:
[...]

Ik heb alle 4 de auto's (dus niet de Caterham) besteld bij A-Tembo.

Die MOC aanhangwagen zie ik vaak voorbij komen inderdaad. Ik heb er echter geen ervaring mee. Ik ben altijd huiverig met dingen die niet 'officieel' en 'echt' van Lego zijn.
Die BOC modellen waar ik aan refereer zijn afkomstig van bricksworldowncreations.com. Ze hebben een fysieke locatie in Kerkrade. Zover begrepen uit hun verhaal daar is het gewoon legitieme LEGO... onderdelen dus; geen officiële set natuurlijk. Dan krijg je een net doosje met instructies enzovoort.

Mocht je kinderen hebben, dan is het sowieso een leuk uitje omdat je dan tevens Continium kunt bezoeken en de LEGO expo die ze er hebben. Dan kun je voor jezelf bepalen of je het vertrouwt of niet. Ik had er zelf compleet vertrouwen in, maar had m'n handen al vol aan andere dozen :*)

Voor een aanhangwagentje waar je een voertuig op kunt zetten of zo'n lage met een klep heb ik het nog wel over qua prijs. De trailer die bij de T1 Camper gekocht wordt is echter prijzig (alles relatief natuurlijk). Voor die MOC hebben ze praktisch een complete extra camper nodig aan onderdelen waar dan nog de prijs van de instructies enzovoort bijkomt.

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 29-06-2017 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:54:
[...]

Die BOC modellen waar ik aan refereer zijn afkomstig van bricksworldowncreations.com. Ze hebben een fysieke locatie in Kerkrade. Zover begrepen uit hun verhaal daar is het gewoon legitieme LEGO... onderdelen dus; geen officiële set natuurlijk. Dan krijg je een net doosje met instructies enzovoort.
Overigens gaat BricksWorld op 22 september een nieuwe LEGO store openen in Heerlen. Ik geloof dat ze dan weer vertrekken uit het Continium in Kerkrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Ik kan de Detective's Office kopen voor 120,- nieuw in doos. Lijkt me een schappelijke prijs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Vlooi schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:59:
Ik kan de Detective's Office kopen voor 120,- nieuw in doos. Lijkt me een schappelijke prijs toch?
Ja hoor, ik had de goedkoopste prijs ooit in een winkel (volgens brickwatch) voor 127,50 afgelopen weekend met een foutje van Intertoys.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Nette prijs voor een leuke set 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 18:02
Hou er wel rekening mee dat je een bende koekjessmokelaars in huis haalt met deze set O-)

Met de mogelijke dubbele VIP punten van 1 t.e.m. 4 juli ben ik aan het twijfelen geslagen om al dan niet de Kwik-E Mart te kopen. Eigenlijk past deze set niet in mijn modular straat en zal ik er plaats voor moeten zoeken, maar ja... 't is een mooi gebouw en ik heb vroeger graag naar de Simpsons gekeken... twijfels twijfels.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:29:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je een bende koekjessmokelaars in huis haalt met deze set O-)

Met de mogelijke dubbele VIP punten van 1 t.e.m. 4 juli ben ik aan het twijfelen geslagen om al dan niet de Kwik-E Mart te kopen. Eigenlijk past deze set niet in mijn modular straat en zal ik er plaats voor moeten zoeken, maar ja... 't is een mooi gebouw en ik heb vroeger graag naar de Simpsons gekeken... twijfels twijfels.
Waar twijfel je dan over? Plaats zul je toch moeten zoeken, is t niet nu dan een andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:35:
[...]

Waar twijfel je dan over? Plaats zul je toch moeten zoeken, is t niet nu dan een andere keer.
Enkele dagen geleden had ik het hier nog over selectief zijn en euro's die slechts éénmaal kunnen uitgegeven worden ;) De Assembly Square komt er dit jaar zeker ook nog bij en plaats heb ik echt niet op overschot in mijn appartementje.

Ik moet nu al mijn 10226 Sopwith Camel en 42009 Mobile Crane MKII afbreken en wegstoppen om plaats te maken voor de Saturn V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:26:
[...]

Enkele dagen geleden had ik het hier nog over selectief zijn en euro's die slechts éénmaal kunnen uitgegeven worden ;) De Assembly Square komt er dit jaar zeker ook nog bij en plaats heb ik echt niet op overschot in mijn appartementje.

Ik moet nu al mijn 10226 Sopwith Camel en 42009 Mobile Crane MKII afbreken en wegstoppen om plaats te maken voor de Saturn V.
Met sets kun je rouleren. Houdt de display ook interessant. Woon je straks groter kun je ze altijd nog allemaal plaatsen. Dit luxe probleem ga je toch krijgen tenzij je niks meer koopt :) en de Technic set kun je opnieuw bouwen, is er geen b model van? Goed excuus om die dan eens te bouwen.

Wel twee sets die je noemt die t goed doen met een 2 of 3x vip actie, maar neem aan dat er nog wel een komt dit jaar. Verdien je er toch iets op terug.

De mogelijke vip actie komt me eigenlijk niet uit. Eigenlijk een top moment om een assembly square te kopen maar de vip actie komt onverwacht haha. Net de CLAAS Technic gekocht en besloten om toch voor de Mini Cooper te gaan (anders straks spijt)... komt er opeens een vip actie waarbij de Mini niet loont via lego shop. Ik denk dat deze vip actie aan me voorbij gaat :-)

Maar als je het financieel goed kunt hebben en je wil de set graag, dan zou ik in jouw geval de Saturn V doorverkopen en de kwik e mart kopen. >:) >:) dat drukt een beetje de kosten en ruimte gebrek en de saturn kun je altijd nog opnieuw halen. 8)

Assembly Square zal er anders volgend jaar ook nog wel zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Als kleine jongetjes in een snoepwinkel. Maar waarschijnlijk zou ik me ook zo gedragen als ik daar zou rondlopen :9~
Leuk filmpje, maar wel jammer dat met name de laatste jaren wat worden afgeraffeld.
Kapoen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:29:
Ik had diezelfde twijfels, maar heb 'm vorig jaar toch gekocht. En ik moet zeggen, geen spijt van. Past inderdaad niet in de lijn van de modulars, maar met wat aanpassingen kan ie er prima tussen. Verder is het een prachtige set (ik vind 'm ook mooier dan het Simpsons-huis) en er zitten heel veel items in die je voor andere MOCS goed kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Assembly Square is wel het nieuwste model dus die zal neem iki aan nog wel een tijdje beschikbaar zijn. De kwik_E markt is wel al een tijdje in de handel dus verwacht dat die er eerder uit gaat.

Plaats blijft toch een punt maar sets wisselen zoals Gim al zegt houd wel je display interessant, als je op het punt komt dat je geen plek meer hebt om sets op te bergen die je niet uitgestald hebt staan wordt het natuurlijk wel een ander verhaal :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:16:
[...]
Assembly Square zal er anders volgend jaar ook nog wel zijn toch?
Stel je voor dat Lego deze set op pensioen zou sturen na slechts 1 jaar >:)
Guardian1980 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:56:
Ik had diezelfde twijfels, maar heb 'm vorig jaar toch gekocht. En ik moet zeggen, geen spijt van. Past inderdaad niet in de lijn van de modulars, maar met wat aanpassingen kan ie er prima tussen. Verder is het een prachtige set (ik vind 'm ook mooier dan het Simpsons-huis) en er zitten heel veel items in die je voor andere MOCS goed kan gebruiken.
Ik vind deze set ook mooier dan het Simpsons huis, die set heb ik zelfs nooit overwogen als aankoop.
Zeehond schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:30:
Plaats blijft toch een punt maar sets wisselen zoals Gim al zegt houd wel je display interessant, als je op het punt komt dat je geen plek meer hebt om sets op te bergen die je niet uitgestald hebt staan wordt het natuurlijk wel een ander verhaal :P
Opslagplaats heb ik gelukkig nog wel op voorraad ;)

Keuzes keuzes... eerst eens kijken of we werkelijk die dubbele VIP punten gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb beide Simpsons gebouwen, maar ik verwacht dat die er niet zo lang meer inblijven? Tenzij ze bv in de VS als een malle lopen? Er zijn geen nieuwe sets bijgekomen, de minifigs zijn niet meer leverbaar en alleen de gebouwen zijn over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:28

Player1S

Probably out in the dark

Vanochtend voor het werk even de Claas afgerond. De tractor tenminste. Liep gisteravond tegen een paar fouten aan.

Eerst miste ik een zwarte L-brick. Die kon ik gelukkig makkelijk switchen want die zat onderaan de wielophanging voor. Daarna miste ik 2 zwarte bricks met 5(?) gaten. Wel had ik nog 2 donkergrijze. Dus waarschijnlijk zitten er ergens 2 zwarte die grijs hadden moeten zijn. Gelukkig zaten er in de dakconstructie ook 2 van zulke dus heb ik die vervangen voor de donkergrijze. Valt toch nauwelijks op.

Toen bleek dat ik het geleidingswieltje helemaal verkeerd had zitten dus kon de gehele cabine uit elkaar. Gisteravond geen zin meer in want was al laat. Vanochtend maar even vlug gefixt en met frisse blik ging het stuk sneller.

Vanavond en/of morgen maar even de kraan bouwen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:48:
Ik heb beide Simpsons gebouwen, maar ik verwacht dat die er niet zo lang meer inblijven? Tenzij ze bv in de VS als een malle lopen? Er zijn geen nieuwe sets bijgekomen, de minifigs zijn niet meer leverbaar en alleen de gebouwen zijn over.
De algemene speculatie is dat die Simpsons sets er eind dit jaar uit zullen gaan. Vergelijkbaar met de Scooby Doo sets die eind vorig jaar eruit gingen.

Sowieso zijn er dit jaar veel grote nieuwe sets uitgekomen (of komen nog uit, zie Ninjago Movie!), en er moeten hoe dan ook diverse langer lopende sets uit. Om een beetje in de gaten te houden welke sets er het meest waarschijnlijk uit gaan en mocht ik die nog niet hebben maar wel willen hebben, houd ik deze site ook in de gaten: http://retiringsets.com/.

Oh, en heet van de pers: London Bus officieel onthuld!
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4250/34809882953_70030d3639.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Haay op 30-06-2017 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Die gaat zeker moeten wachten tot volgend jaar om aan te kopen vrees ik :9~

De designer video toont (vanaf 2:28) een nieuw SNOT element waarmee deze bus is gebouwd. Dat zal zeker ook nog wel opduiken in andere sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 05:30:
[...]

Stel je voor dat Lego deze set op pensioen zou sturen na slechts 1 jaar >:) .
Dat zijn geen leuke grapjes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:42:
[...]

Dat zijn geen leuke grapjes :o
ga uit van 3-4jr - zoals de meeste modulars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:55:
[...]

ga uit van 3-4jr - zoals de meeste modulars
Met Town Hall als uitzondering, maareuh... zo serieus nam ik Kapoen niet hoor :) Assembly Square staat op het programma voor dit jaar of Q1/Q2 volgend jaar, dus dat komt sowieso goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Town Hall vind ik nog steeds vreemd, aangezien de lelijkere Palace Cinema nog lang te koop is en ook Pet Shop lang heeft gedraaid. Ben benieuwd of er ook remakes gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:04:
Town Hall vind ik nog steeds vreemd, aangezien de lelijkere Palace Cinema nog lang te koop is en ook Pet Shop lang heeft gedraaid. Ben benieuwd of er ook remakes gaan komen.
Misschien hebben ze teveel voorraad van Palace Cinema en komen ze er niet vanaf :) Of hij komt straks in de koopjeshoek van de Lego shop. Met Pet Shop was ik blij, die ging eruit toen ik weer aan de slag ging met Lego. Goede timing :)

Ik zit niet echt te wachten op een directe remake. Er zijn nog genoeg andere modulars te bedenken. Genoeg mensen die ideeën en wensen hebben voor een volgend model. Een Policy Office of een Elementary School. In Parisian Restaurant was er sprake van een huwelijksaanzoek, in Town Hall was er sprake van een huwelijk, in Assembly Square loopt er al iemand rond met een klein kind. Die kinderen moeten naar school :)

Of een makelaarskantoor met bedrukte advertentie tegeltjes zodat in principe elke voorgaande modular in de verkoop gegooid kan worden tegen woekerprijzen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:13:
[...]
De designer video toont (vanaf 2:28) een nieuw SNOT element waarmee deze bus is gebouwd. Dat zal zeker ook nog wel opduiken in andere sets.
[video]
Die is wel serieus groot! Schaal is ook groter dan de Mini, Kever, F40, T1 zoals het lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze zeggen dat de schaal gelijk is. Maar dan is sowieso de Cooper afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:13:
[...]

Die gaat zeker moeten wachten tot volgend jaar om aan te kopen vrees ik :9~

[video]
Nu ik de video zo zie moet ik zeggen dat het wel mooi is gemaakt. Van al m'n bezoekjes aan Engeland staat me alleen niet bij dat de bussen er zo schoon uitzien van binnen :)

Wel een stukje langer dan de T1 Camper... althans zo lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
Tja... London bus, zo suf aan de buitenkant, zo suf van binnen imo...
De enige reden dat ik hem zou halen is "om de serie compleet te houden", maar of ik dat nou het beste argument vind. Wel leuk dat het ding een motorkap+motor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

AppieNL schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:50:
De enige reden dat ik hem zou halen is "om de serie compleet te houden", maar of ik dat nou het beste argument vind. Wel leuk dat het ding een motorkap+motor heeft.
Exact wat ik wilde zeggen :*)

Jammer hoor, ik hoopte op een Quattro, of Golf, 911? Desnoods lillike eend.. Deze komt niet in mijn rijtje ter display ;w

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AppieNL schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:50:
idem - als het een model uit 1980 was geweest, had ik het ook gelooft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:39

QuattroNL

It is I.

doemijdiema! _/-\o_ :9~ :P
Instant buy!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is wachten op de Lego tesla, die ik meteen zou kopen overigens >:)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:04:
Vraag mij af of lego over remakes nadenkt bij de modulars. 1,5 jaar terug hadden we bij de winter village sets een remake van de toyshop maar die werd niet echt door iedereen positief ontvangen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die kwam toch ook vrij snel na de voorganger? Ik had in het vorige topic volgens mij al eens een staatje gemaakt over de modulars. Sommige zijn er snel uit terwijl andere er lang in blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09

almightyarjen

When does the hurting stop?

Lego heeft in het verleden toch ook wel eens een "Legends" serie uitgebracht? Oude sets die even kort weer te koop waren onder een ander nummer. Daar zat ook de Metroliner trein bij. Misschien dat ze ooit zoiets doen met één van de modulars...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:26
almightyarjen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:24:
Lego heeft in het verleden toch ook wel eens een "Legends" serie uitgebracht? Oude sets die even kort weer te koop waren onder een ander nummer. Daar zat ook de Metroliner trein bij. Misschien dat ze ooit zoiets doen met één van de modulars...
Ik denk dat ze dan eerder een 'verbeterde' heruitgave uitbrengen, zoals ze dit jaar al met 2 sets hebben gedaan. De Star Wars UCS Snow Speeder en de Creator Draaimolen.

De derde heruitgave van dit jaar: De UCS Millennium Falcon, komt daar nog bij.

Dan kunnen ze ook een heruitgave van een van de eerste modulars maken, maar dan met interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Vraag mij af of lego over remakes nadenkt bij de modulars. 1,5 jaar terug hadden we bij de winter village sets een remake van de toyshop maar die werd niet echt door iedereen positief ontvangen.
Ik was anders heel blij met deze heruitgave aangezien ik de vorige nog niet had :9 Het zou leuk zijn moest Lego weer Kerstsets produceren in de stijl van het postkantoor en bakkerij itt tot die Workshop.

Ik had begrepen dat de heruitgave van de Toy Shop er kwam omdat Lego de vraag naar nieuwe Kerstsets onderschat had. Op de laatste knip hebben ze dan maar een oude set wat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Haay schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:06:
[...]

De algemene speculatie is dat die Simpsons sets er eind dit jaar uit zullen gaan. Vergelijkbaar met de Scooby Doo sets die eind vorig jaar eruit gingen.

Sowieso zijn er dit jaar veel grote nieuwe sets uitgekomen (of komen nog uit, zie Ninjago Movie!), en er moeten hoe dan ook diverse langer lopende sets uit. Om een beetje in de gaten te houden welke sets er het meest waarschijnlijk uit gaan en mocht ik die nog niet hebben maar wel willen hebben, houd ik deze site ook in de gaten: http://retiringsets.com/.

Oh, en heet van de pers: London Bus officieel onthuld!
[afbeelding]
reclame filmpje:
https://www.facebook.com/LEGO/videos/10154834178498403/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:00:
[...]

Ik was anders heel blij met deze heruitgave aangezien ik de vorige nog niet had :9 Het zou leuk zijn moest Lego weer Kerstsets produceren in de stijl van het postkantoor en bakkerij itt tot die Workshop.

Ik had begrepen dat de heruitgave van de Toy Shop er kwam omdat Lego de vraag naar nieuwe Kerstsets onderschat had. Op de laatste knip hebben ze dan maar een oude set wat aangepast.
Zelf hoop ik dit jaar ook dat ze weer een huisje uit brengen of wellicht een station voor de trein. Ben benieuwd kriebelt wel al :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 18:25
Gim schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:58:
[...]
Mijn wishlist:

- CLAAS tractor (eerst niet overtuigd; nu erg enthousiast; vooral het B model)
Ik wist niet eens dat er een B model was! Vet. Dankjewel. Deze ga ik een van deze dagen eens bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

L1nt schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:51:
Vanochtend voor het werk even de Claas afgerond. De tractor tenminste. Liep gisteravond tegen een paar fouten aan.

Eerst miste ik een zwarte L-brick. Die kon ik gelukkig makkelijk switchen want die zat onderaan de wielophanging voor. Daarna miste ik 2 zwarte bricks met 5(?) gaten. Wel had ik nog 2 donkergrijze. Dus waarschijnlijk zitten er ergens 2 zwarte die grijs hadden moeten zijn. Gelukkig zaten er in de dakconstructie ook 2 van zulke dus heb ik die vervangen voor de donkergrijze. Valt toch nauwelijks op.

Toen bleek dat ik het geleidingswieltje helemaal verkeerd had zitten dus kon de gehele cabine uit elkaar. Gisteravond geen zin meer in want was al laat. Vanochtend maar even vlug gefixt en met frisse blik ging het stuk sneller.

Vanavond en/of morgen maar even de kraan bouwen.
Als ik me het goed herinner heb ik exact dezelfde 'problemen' gehad bij de Claas _O- Kijk eens bij de hefinrichting voorop. Daar ben ik de mist in gegaan met de zwarte 5-gaats beam. Daarvoor moest ik weer tever naar 0, dus ik heb het maar zo gelaten.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
Heel veel WIP hier voor de layout, focus ligt nu op het van afstand besturen van de wissels en seinen. De aankleding komt later.

Morgen eerst maar eens naar de ijzerhandel om wat draden te halen. Voor de meeste controllers heb ik 3 meter draad nodig (seinen x2). Gaat nog leuk worden om alles netjes weg te werken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7YAmmC4KjPrL8eztgAiVr6sl/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Pittie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:26:
[...]

Ik wist niet eens dat er een B model was! Vet. Dankjewel. Deze ga ik een van deze dagen eens bouwen.
Veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

moer schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:54:
Heel veel WIP hier voor de layout, focus ligt nu op het van afstand besturen van de wissels en seinen. De aankleding komt later.

Morgen eerst maar eens naar de ijzerhandel om wat draden te halen. Voor de meeste controllers heb ik 3 meter draad nodig (seinen x2). Gaat nog leuk worden om alles netjes weg te werken 8)7

[afbeelding]
Ik ben wel benieuwd naar de rest van de layout.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

moer schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:54:

[afbeelding]
Oh nice! Ook ik ben benieuwd naar je layout, heb je daar al iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:58

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Mojo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:42:
Ik zag dat de Saturn V weer "In Warehouse" was bij mijn bestelling. Hopelijk krijg ik hem snel.

Niet normaal hoe snel dat ding wat uitverkocht zeg! :)
Sinds begin juni staat mijn bestelling op backordered met geen enkele indicatie wanneer ik hem kan verwachten ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Lt. Marx schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Sinds begin juni staat mijn bestelling op backordered met geen enkele indicatie wanneer ik hem kan verwachten ;(.
Ik heb de mijne net binnen! Op 2 juni besteld.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@Kapoen , een einde aan je twijfel? De VIP actie is namelijk werkelijkheid :) ik vermoed dat je al besteld hebt en groot gelijk!

Denk dat de kwik e mart wel passend te maken is bij de verdere modulars. Vooral de simpsons mini figs steken af bij de normale lego poppekes.

[ Voor 56% gewijzigd door Gim op 01-07-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Mojo schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:17:
[...]

Ik heb de mijne net binnen! Op 2 juni besteld.
Ik de mijne afgelopen woensdag (1 juni besteld). Ruim een week eerder dan dat de servicedesk had aangegeven. Uurtje of 5, 6 bouwen later was 'ie helemaal af. Leuke set, leuk om voor het eerst in jaren weer met Lego bezig te zijn!
Lt. Marx schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Mailtje naar de helpdesk sturen, krijg je de volgende werkdag een indicatie. In mijn geval kwam 'ie dus ruim eerder, maar dan weet je in elk geval wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:20:
@Kapoen , een einde aan je twijfel? De VIP actie is namelijk werkelijkheid :) ik vermoed dat je al besteld hebt en groot gelijk!

Denk dat de kwik e mart wel passend te maken is bij de verdere modulars. Vooral de simpsons mini figs steken af bij de normale lego poppekes.
Ik heb nog geen bestelling geplaatst, op maandag of dinsdag rij ik ff naar Wijnegem en daar hak ik de knoop door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de vrijgegeven EU kalender voor juli / augustus, zou je vanaf 1 juli dat gekke spaarvarken krijgen en vanaf 3 juli boter, kaas en eieren van friends. zit die kleine te wachten tot ik wat ga bestellen, klopt het schijnbaar niet. had wel leuk geweest i.c.m. dubbele VIP punten !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moer
Kapoen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:06:
[...]

Ik heb nog geen bestelling geplaatst, op maandag of dinsdag rij ik ff naar Wijnegem en daar hak ik de knoop door :)
Van het elastiekje dat je 100tjes bij elkaar houdt bedoel je zeker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:28:
volgens de vrijgegeven EU kalender voor juli / augustus, zou je vanaf 1 juli dat gekke spaarvarken krijgen en vanaf 3 juli boter, kaas en eieren van friends. zit die kleine te wachten tot ik wat ga bestellen, klopt het schijnbaar niet. had wel leuk geweest i.c.m. dubbele VIP punten !
En toch staat dat spaarvarken aangegeven op hun kalender vanaf vandaag. Eventueel kan je nog wachten tot maandag en nog steeds dubbele VIP punten krijgen.
moer schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:00:
[...]

Van het elastiekje dat je 100tjes bij elkaar houdt bedoel je zeker ;)
Was het maar waar, het zullen er van 20 zijn ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 01-07-2017 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Kapoen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:00:
[...]

En toch staat dat spaarvarken aangegeven op hun kalender vanaf vandaag. Eventueel kan je nog wachten tot maandag en nog steeds dubbele VIP punten krijgen.

dat bedoel ik dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 20:23
Varkentje is in de winkel vanaf 1 juli. Online is pas vanaf 10 juli dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:10:
[quote]Kapoen schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:00:
[...]

dat bedoel ik dus :?
Sorry, ik had een beetje te vluchtig gelezen terwijl ik m'n briefjes van 100 aan het tellen was blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ohhhh, dat verklaart het. Kleine lettertjes....
De aanbieding voor het LEGO Mini spaarvarken (40251) is van 1 juli t/m 9 juli 2017 geldig in de Store. De aanbieding voor het LEGO Mini spaarvarken (40251) is van 10 t/m 25 juli 2017, of zolang de voorraad strekt, van toepassing op online aankopen op shop.LEGO.com, op aankopen in LEGO Stores en op telefonische bestellingen. De in aanmerking komende aankoop dient LEGO producten ter waarde van ten minste € 55 te bevatten. Eén LEGO Mini spaarvarken (40251) per huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Nieuwe legoboekje voor 2H 2017 is te vinden in de app.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:23:
Ohhhh, dat verklaart het. Kleine lettertjes....
De aanbieding voor het LEGO Mini spaarvarken (40251) is van 1 juli t/m 9 juli 2017 geldig in de Store. De aanbieding voor het LEGO Mini spaarvarken (40251) is van 10 t/m 25 juli 2017, of zolang de voorraad strekt, van toepassing op online aankopen op shop.LEGO.com, op aankopen in LEGO Stores en op telefonische bestellingen. De in aanmerking komende aankoop dient LEGO producten ter waarde van ten minste € 55 te bevatten. Eén LEGO Mini spaarvarken (40251) per huishouden.
dat zijn wel hele kleine lettertjes :o
dan maar weekje wachten voor die kleine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
Beetje jammer dat de Saturn nu niet is te bestellen met de dubbele VIP punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
moer schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:42:
Beetje jammer dat de Saturn nu niet is te bestellen met de dubbele VIP punten
als je naar belgie of duitsland kan gaan: ik weet van belgie dat ze er vorige week ~20 op voorraad hadden in de winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
Argh het boekje bij de saturn is verkeerd... van blz 118 gaat het naar blz 103 en dan door bladerend gaat het van blz 118 naar blz 134.. mis stap 214 tot 242. Bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
leosand schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:21:
Argh het boekje bij de saturn is verkeerd... van blz 118 gaat het naar blz 103 en dan door bladerend gaat het van blz 118 naar blz 134.. mis stap 214 tot 242. Bijzonder..
duidelijke misdruk dan, hier klopt hij wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
mschol schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:36:
[...]

duidelijke misdruk dan, hier klopt hij wel..
Net ff gezocht, lees idd niet meer met zelfde 'uitdaging'. Heb maar ff gemaild met lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:07
Jammer dat de lego stores op zondag dicht zijn. Een zeldzame dag vrij en dan allemaal dicht.

Jammer voor de dubbele punten en de Saturn die ik zo mis

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:38
Ik ben een beetje dom geweest. Had via pick-a-brick transparant blauwe steentjes besteld ter vervanging van de oranje uitlaat van de tweede en derde trap van de Saturn V. Eenmaal op de raket blijken ze wel erg donker zijn voor het beoogde doel. Denk zwaailicht in plaats van gletsjer. Ik had dus transparant lichtblauw moeten bestellen. :F

Nu kan ik wel opnieuw bestellen (centenwerk voor zo weinig steentjes), maar dan zijn die verzendkosten ineens een beetje idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Duesenberg J schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:25:
Ik ben een beetje dom geweest. Had via pick-a-brick transparant blauwe steentjes besteld ter vervanging van de oranje uitlaat van de tweede en derde trap van de Saturn V. Eenmaal op de raket blijken ze wel erg donker zijn voor het beoogde doel. Denk zwaailicht in plaats van gletsjer. Ik had dus transparant lichtblauw moeten bestellen. :F

Nu kan ik wel opnieuw bestellen (centenwerk voor zo weinig steentjes), maar dan zijn die verzendkosten ineens een beetje idioot.
kan je dan niet beter kijken of je via bricklink er goedkoper aan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
mschol schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:39:
[...]

kan je dan niet beter kijken of je via bricklink er goedkoper aan kan komen?
Heb daar inderdaad al even voorzichtig rondgekeken, maar ik neem aan dat verzendkosten ook daar disproportioneel kunnen zijn. Ik laat het maar even zo tot ik tijd/zin heb om een oplossing te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Aan het autorijtje T1 Camper, VW Beetle en Mini Cooper kan ik nu de Notorious Lowrider van The Joker toevoegen. Niet te vergelijken natuurlijk, maar wel een leuke build zo tussendoor :) En t is weer eens een andere kleur, dat paars :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 02-07-2017 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
leosand schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:39:
[...]

Net ff gezocht, lees idd niet meer met zelfde 'uitdaging'. Heb maar ff gemaild met lego.
De bouwhandleiding downloaden en daarmee even verder gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Vanochtend onderstaande set in elkaar gezet samen met mijn dochter (3jr)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IsNQfNS4avAKNlKxejqDaquW/full.jpg

Lekker simpel, prima in elkaar te zetten tijdens de attention span van een 3-jarige . Ow, en geen stickers te vinden die ze er van af kan pulken :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Laatst online: 16:11

RC2

Resistance is futile

Voor de mensen zonder de app. https://catalogs.lego.com/BrandCatalog/2HY2017/nbb/nl/
Mighty schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:20:
Nieuwe legoboekje voor 2H 2017 is te vinden in de app.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Oké, voor wie deze sets nog niet heeft, maar nog wel op z'n aan-te-schaffen-lijstje heeft staan, en in de toekomst niet te veel aan handelaren wil betalen, nu is je laatste kans!
Deze sets gaat er volgens The Brick Fan site dit jaar 100% zeker uit:
- 76052 DC Comics Super Heroes Batman Classic TV Series – Batcave
- 76042 Marvel Super Heroes The SHIELD Helicarrier
- 75095 Star Wars TIE Fighter
- 10232 Creator Palace Cinema
- 71006 The Simpsons House
- 71016 The KWIK E-Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:47:
Oké, voor wie deze sets nog niet heeft, maar nog wel op z'n aan-te-schaffen-lijstje heeft staan, en in de toekomst niet te veel aan handelaren wil betalen, nu is je laatste kans!
Deze sets gaat er volgens The Brick Fan site dit jaar 100% zeker uit:
- 76052 DC Comics Super Heroes Batman Classic TV Series – Batcave
- 76042 Marvel Super Heroes The SHIELD Helicarrier
- 75095 Star Wars TIE Fighter
- 10232 Creator Palace Cinema
- 71006 The Simpsons House
- 71016 The KWIK E-Mart
Bij de US site staat de Batman set afgeprijsd voor 215 dollar en bestempeld als retiring soon. In NL niet en voor 289 euro... mjah. Vooruit, momenteel wel voor 243 bij Bart Smit :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• moer
mschol schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:21:
[...]

als je naar belgie of duitsland kan gaan: ik weet van belgie dat ze er vorige week ~20 op voorraad hadden in de winkel..
Helaas niet, maar in oktober komt er volgens mij weer een dubbele VIP punten actie en hopelijk ook een leuk gratis setje. Wacht ik daar wel op :)

@magic_nl @almightyarjen Hier 2 foto's van een gedeelte van de layout.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rywIY8s6WvnU3M2a0fsjtdb3/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XqJVWLovXEo49XQ06PKfWwea/medium.jpg

Ondertussen 3 seinen (alleen het gedeelte voor de rails) en 2 wissels aangesloten en de eerste rol van 25m draad is alweer op :X Nog een paar rollen kopen en de rest ook aansluiten, de standaard Lego stroomdraden zijn altijd veel te kort en aan elkaar koppelen met stekkertjes is ook niet alles. Gelijk alles mooi wegwerken onder de tafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nice. Wat heb jij gebruikt om die monorail de hoogte in te krijgen? Die van mij staat standaard hoogte en is dus te laag voor een trein, zeker voor de HE.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
Ik herken het probleem, ik heb nog een ramp gebruikt. Hij is nu eigenlijk te hoog maar voor nu is het prima.
Kan je hem niet met wat blokjes/plates wat hoger krijgen? Dat was eerst mijn bedoeling maar ik had te weinig rechte stukken om de baan 'kloppend' te krijgen met de layout. De u-bocht in het 2e plaatje is daar ook een reden voor.

De monorail moet trouwens nog nagekeken worden, te weinig steunpunten om hem te laten rijden. De 7740 heeft al een keer alle pilaren omver getrokken, leuk effect geeft dat :z

[ Voor 20% gewijzigd door moer op 02-07-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik vind die monorail wel gaaf om het reuzenrad lopen, heeft zo wel wat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Nette actie bij Bart Smit. Zag toevallig bij Bouwsteentjes dat ze een 1+1 gratis hadden op LEGO Dimensions.

Gremlins Team Pack + Goonies Level Pack. Toch twee mooie nostalgische aanvullingen. :)

Echte LEGO sets komt wel weer een keer... ff gamen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb uw bestelling met nummer T283111387 nagekeken en zie dat deze inderdaad de lichting van juni niet gehaald heeft. Uw bestelling staat momenteel gepland voor 11 augustus. Dit zal dus jammerlijk nog even op zich moeten laten wachten.

Het komt zelden voor dat een set zo lang in nalevering staat. Dit komt volledig door het feit dat de set immens populair is gebleken en wereldwijd volledig is uitverkocht. Ik kan u echter verzekeren dat men met man en macht bezig is om uw bestelling zo snel als mogelijk uitgeleverd te krijgen.

Hopelijk zult u uw bestelling zo spoedig als mogelijk kunnen gaan ontvangen Marc. Ik kan u zeggen dat de set het wachten zeker waard is!
Bah! 8 juni besteld maar dus nog weer een maand wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Lt. Marx schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:04:
[...]

Bah! 8 juni besteld maar dus nog weer een maand wachten ;(
Saturn V?

Ik heb em op 5 juni besteld dus ik wacht af. Ik meen te hebben gezien in mijn orderoverzicht dat de eerstvolgende lichting begin juli zou zijn, maar ik kan daarover niet terug vinden.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

PjotrStroganov schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:10:
[...]

Saturn V?

Ik heb em op 5 juni besteld dus ik wacht af. Ik meen te hebben gezien in mijn orderoverzicht dat de eerstvolgende lichting begin juli zou zijn, maar ik kan daarover niet terug vinden.
Sorry, ja de saturn V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Ze hebben de vraag naar de Saturn V wel heel erg onderschat hè?
Achteraf gezien is het niet zo verwonderlijk dat er zoveel vraag is. De set spreekt immers een enorme groep buiten lego-enthousiastelingen aan (waaronder ik). Maarja, hoe voorspel je zoiets redelijk nauwkeurig?

Ik had er twee besteld op 1 juni. Heb er nu één binnen, de ander is nog in limbo omdat mijn huisnr niet op het verzendlabel is geprint. Dus de pakketdienst heeft de boel direct retour afzender gestuurd. Als dat doorgaat, beschouwt lego de bestelling als mislukt en moet ik wachten tot ik opnieuw kan bestellen.

Maar hij is echt het wachten waard hoor. Imposant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Op Ideas staat nu ook een Saturn V launch tower. Ik geloof dat dit ontwerp mooier is dan dat van mij :X

Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/projects/a88/109/4621112-1-CAOJRj2aPo24Ew-thumbnail-full.jpg

https://ideas.lego.com/pr...70-4fe1-98b4-9bd535856ab4

vs. een deel van mijn ontwerp (details missen nog):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ciOMV8W.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

almightyarjen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:27:
Op Ideas staat nu ook een Saturn V launch tower. Ik geloof dat dit ontwerp mooier is dan dat van mij :X
Ik had ook al zitten kijken of ik een MLP / LUT kon gaan bouwen.

Hier staan heel veel foto's, tekeningen en specificaties van dat ding.

Het grootste verschil tussen de ideas-versie en de jouwe is dat jij de kenmerkende diagonale verbindingen mist die zo typerend zijn voor de LUT.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Dido schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:06:
[...]

Ik had ook al zitten kijken of ik een MLP / LUT kon gaan bouwen.

Hier staan heel veel foto's, tekeningen en specificaties van dat ding.

Het grootste verschil tussen de ideas-versie en de jouwe is dat jij de kenmerkende diagonale verbindingen mist die zo typerend zijn voor de LUT.
Ja klopt. Ik wilde eerst deze gebruiken voor de look met diagonale balken:

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/5/64448.png

Toen bleek dat ik daar wel erg veel van nodig had (200+ ofzo) en het wel een erg dure aangelegenheid werd ben ik overgestapt het het huidige ontwerp, met supports op alle hoeken. Het is helemaal niet bij me opgekomen om de diagonale structuur met liftarms te maken :D Dat stukje MOC-bouwkunde/kennis mis ik helaas! Ik ga wel gewoon verder met mijn ontwerp nu. Zodra de set weer beschikbaar is ga ik de toren bouwen.

Daarnaast ben ik voorzichtig begonnen met een nieuw automatiseringsproject: een container terminal, gaat groot en complex worden als het aan mij ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe modulair. Assembly Square is heel mooi, maar aangezien deze net pas uit is laat ik deze even links liggen.
Rest voor mij Parisian Restaurant en de Brickbank.
Een reden voor mij om voor de 10243 te gaan is het feit dat deze al een tijdje op de markt is. De 10251 is een mooie set en is nu te koop voor een redelijke prijs.
Waar zouden jullie voor gaan en waarom?
Pagina: 1 ... 5 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .