Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.006.943 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Vlooi schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:59:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe modulair. Assembly Square is heel mooi, maar aangezien deze net pas uit is laat ik deze even links liggen.
Rest voor mij Parisian Restaurant en de Brickbank.
Een reden voor mij om voor de 10243 te gaan is het feit dat deze al een tijdje op de markt is. De 10251 is een mooie set en is nu te koop voor een redelijke prijs.
Waar zouden jullie voor gaan en waarom?
[x] All of the above ;)

Ik zou ze op volgorde van release kopen, dus Parisian Restaurant eerst. Ze zijn alledrie erg mooi m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50

vhal

ಠ_ಠ

Die Saturn V staat nog op mijn wensenlijstje....maar ja...die kan ik dus niet bestellen :P

In de tussentijd heb ik afgelopen weekend via amazon.de 2 sets besteld voor de oudste, nl Elsa's Magische IJspaleis (41148) en Het Kasteelfeest in Arendelle (41068). :+ Ik zal weten dat ik 2 dochters heb... :')

Ik verbaas mij overigens dat het per set zo'n 20-25€ scheelt tov NL... 8)7 :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 10:16
vhal schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:19:
In de tussentijd heb ik afgelopen weekend via amazon.de 2 sets besteld voor de oudste, nl Elsa's Magische IJspaleis (41148) en Het Kasteelfeest in Arendelle (41068). :+ Ik zal weten dat ik 2 dochters heb... :')

Tja, de Blokker-Mafia (Blokker, Intertoys, ToysXL, Bart Smit) houdt de LEGO prijzen kunstmatig hoog in Nederland. Ze hebben geen echte concurrentie hier tenslotte.

In Duitsland heb je concurrerende (grote) bedrijven als Galeria Kaufhof, MyToys en ToysRUs (DE) die elkaar scherp houden, en regelmatig goede aanbiedingen hebben. Met een Amazon Duitsland daarnaast dat in principe zal price-matchen met aanbiedingen van die grote retailers. Dat geeft dus voldoende mogelijkheden voor lagere prijzen op LEGO sets in Duitsland dan in Nederland. We zijn hier min of meer de achtertuin van een monopolist...
Vlooi schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:59:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe modulair. Assembly Square is heel mooi, maar aangezien deze net pas uit is laat ik deze even links liggen.
Rest voor mij Parisian Restaurant en de Brickbank.
Een reden voor mij om voor de 10243 te gaan is het feit dat deze al een tijdje op de markt is. De 10251 is een mooie set en is nu te koop voor een redelijke prijs.
Waar zouden jullie voor gaan en waarom?
Tja, vooropgesteld dat je Palace Cinema al hebt (want die gaat er vrijwel 100% zeker eind dit jaar uit!) heb je nog wel even tijd. Op dit moment is de Brick Bank in een betere aanbieding te krijgen dan de Parisian Restaurant, dus als je nu een nieuwe Modular wilt kopen kun je denk het beste voor die aanbieding op 10251 gaan. 10243 komt dan vast later nog wel een keer in de aanbieding langs. Je hebt nog tot eind volgend jaar (meest waarschijnlijke scenario). :)

[ Voor 32% gewijzigd door Haay op 04-07-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Makkelijke, oudste eerste. De meeste modulars draaien ~4 jaar mee. Er zijn er nu ook 4 tegelijk te koop. Denk niet dat ze een tweede Town Hall stunt uithalen. Rond januari komt er een nieuwe uit en meestal gaat er in november/december één uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 05:49

FCC

Vandaag deze in elkaar geklikt:
Afbeeldingslocatie: https://target.scene7.com/is/image/Target/49131846_Alt04?wid=520&hei=520&fmt=pjpeg
Past mooi naast Darth Vader, Boba Fett en General Grievous :+

En net de stormtrooper-commander en speedbiker besteld. Volgens mij heb ik dan alle versies van stormtroopers in Lego buildable figures.
Om een of andere reden vind ik de figures met een helm mooi maar die met een gezicht niet...

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

vhal schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:19:
Die Saturn V staat nog op mijn wensenlijstje....maar ja...die kan ik dus niet bestellen :P

Hehe, mijn nichtje (6) wil Star Wars Lego, 'Star Wars is ook voor meisjes!'

Mijn neefje gaat helpen met de Saturn V, ze is nu stinkend jaloers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Mijn jongste dochter (8) is SW fan, weet er vanalles van.. soms weet ze details beter dan ik..
Ze heeft ook was lego SW setjes :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Mijn neefje gaat helpen met de Saturn V, ze is nu stinkend jaloers :)
En zo is het maar net :) Al ging de voorkeur uit naar Elza gezien ze de brandweerauto al had :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@Kapoen Jij hebt ook al eens bij ValueBrick besteld. Zo zag ik bijvoorbeeld deze post in Deel 4.

Ik zit namelijk te kijken voor een complete serie die daar goedkoper is. Jij vroeg je destijds af van hoe ValueBrick wist om welke mini figuren het gaat aangezien de zakjes nog dicht waren.

Natuurlijk wil ik met een complete serie wel zeker zijn dat ik geen dubbele heb (en daardoor een mini fig ga missen). Heb je nog achterhaald hoe ze te werk gaan?

Bij Click&Brick is de serie niet meer als complete set verkrijgbaar, dus vandaar dat ik bij ValueBrick keek.

Maar ervaringen met VB zijn verder wel goed? Goed verpakt, snel geleverd en wordt bezorgd met DPD? DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50
Gim schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:39:
Heb je nog achterhaald hoe ze te werk gaan?

Bij Click&Brick is de serie niet meer als complete set verkrijgbaar, dus vandaar dat ik bij ValueBrick keek.

Maar ervaringen met VB zijn verder wel goed? Goed verpakt, snel geleverd en wordt bezorgd met DPD? DHL?
Ik weet het nog altijd niet om eerlijk te zijn, ik vermoed via een (braille) code op de zakjes of een afspraak met Lego. Verzending gebeurt via de Oostenrijkse post en dan een lokale dienst in NL of BE. De verpakking is goed, vergelijkbaar met een bestelling via de Lego webshop. *edit* Ik herinner me net dat ik bij mijn vorige bestelling gewoon een officiële Lego doos kreeg waarmee ze hun (groot)handelaars bevoorraden.

Qua snelheid mag je toch op een week rekenen dacht ik, olifanten lopen immers niet zo snel over de Alpen ;)

*edit* op losseminifiguren.nl kan je ook series bestellen blijkbaar: link

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 06-07-2017 14:07 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:55:
[...]

Ik weet het nog altijd niet om eerlijk te zijn, ik vermoed via een (braille) code op de zakjes of een afspraak met Lego. Verzending gebeurt via de Oostenrijkse post en dan een lokale dienst in NL of BE. De verpakking is goed, vergelijkbaar met een bestelling via de Lego webshop. *edit* Ik herinner me net dat ik bij mijn vorige bestelling gewoon een officiële Lego doos kreeg waarmee ze hun (groot)handelaars bevoorraden.

Qua snelheid mag je toch op een week rekenen dacht ik, olifanten lopen immers niet zo snel over de Alpen ;)

*edit* op losseminifiguren.nl kan je ook series bestellen blijkbaar: link
Ja had ik al gezien, maar ValueBrick had meer te bieden vandaar :) Nog een interessante speler veder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@Kapoen Jij hebt ook al eens bij ValueBrick besteld. Zo zag ik bijvoorbeeld deze post in Deel 4.

Ik zit namelijk te kijken voor een complete serie die daar goedkoper is. Jij vroeg je destijds af van hoe ValueBrick wist om welke mini figuren het gaat aangezien de zakjes nog dicht waren.

Natuurlijk wil ik met een complete serie wel zeker zijn dat ik geen dubbele heb (en daardoor een mini fig ga missen). Heb je nog achterhaald hoe ze te werk gaan?

bij mij zat er in de zakjes een klein sneetje zodat erin gekeken kon worden volgens mij

geen idee hoe goed ze bij mij verpakt waren maar het pakketje werd in NL via postnl geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:15:
[...]

Ja had ik al gezien, maar ValueBrick had meer te bieden vandaar :) Nog een interessante speler veder?
Je kan natuurlijk altijd bricklink nog afschuimen denk ik. Op jolico.be biedt men ook reeksen aan, maar hun stock is niet altijd up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb die van mij hier besteld toen het nog €62 was voor een set. Ze zaten in losse ziplock zakjes. Heel snel geleverd.

Heb zelf 3 hele sets gevoeld (batman movie). Dus misschien doen ze ook zoiets? Of wegen ze de dichte zakjes?

[ Voor 7% gewijzigd door Suli op 06-07-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 10:24

sorry mar welke serie zoek je dan? bij click and brick hebben ze nog 3x serie 17 http://www.clicknbrick.nl...ie-17-complete-serie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:04

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zal de link hier niet posten gezien de topic warning, maar de Saturn V set is al te koop in China van het bekende namaakmerk. Dat doen ze echt snel zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
leosand schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:25:
[...]

sorry mar welke serie zoek je dan? bij click and brick hebben ze nog 3x serie 17 http://www.clicknbrick.nl...ie-17-complete-serie.html
Disney. Serie 17 hoef ik niet compleet; daar heb ik degene die ik leuk vond los van gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34
Nog mensen die van plan zijn Lego Boost aan te schaffen? Als Mindstorms voor kinderen spreekt het wel erg aan om de kids te laten programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Rukapul schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:02:
Nog mensen die van plan zijn Lego Boost aan te schaffen? Als Mindstorms voor kinderen spreekt het wel erg aan om de kids te laten programmeren.
ik twijfel nog. ben benieuwd naar mogelijkheden.
@gim ok jammer ik had mijn dubbele disney 2 maand geleden verkocht.. heb nog paar dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:34
Na nog wat YouTube video's gekeken te hebben heb ik hem alvast besteld als verjaardagscadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Major twijfel. Enerzijds is het inderdaad een mooi ding om ze er mee te laten oefenen, aan de andere kant zijn ze nog erg jong; de oudste wordt in september 4. Verder is het al een duur LEGO-jaar, maar zou het wel een goeie investering zijn. Major twijfel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik denk het wel, om even te kijken wat het is. Er zitten twee nieuwe kleine motoren met standfeedback in, ik wil die misschien gaan gebruiken voor mijn container terminal. Ik hoop dat ze NXT-compatible zijn, anders moet ik er ook nog tijd in gaan stoppen om ze met custom built elektronica aan de praat te krijgen :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-05 22:53

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Vind die London Bus niet bij de rest van die serie passen... Weet nog niet of ik hem ga halen. Vind het een beetje meh eigenlijk.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Het lijkt mij geweldig voor mijn kinderen van 11 (jongen) en 8 (meisje). Dus ik ben zeker van plan het te gaan kopen. Maar het heeft geen hoge urgentie dus nog even wachten op een interessante aanbieding (of leuke promo erbij door S@H) kan geen kwaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Staat er nog een leuke aanbieding bij S@H in de planning voor augustus? We hebben net natuurlijk de 2xVIP gehad dus het zal wel wat tegenvallen ben ik bang :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 00:55:
Staat er nog een leuke aanbieding bij S@H in de planning voor augustus? We hebben net natuurlijk de 2xVIP gehad dus het zal wel wat tegenvallen ben ik bang :)
Ff gepikt van bricksetforum:
01 Jul - 04 Jul: Double VIP points
01 Jul - 09 Jul: Free #40251 Mini Piggy Bank when spending EUR55/GBP50 or more in store only
10 Jul - 25 Jul: Free #40251 Mini Piggy Bank when spending EUR55/GBP50 or more in store/online/telephone
03 Jul - 13 Aug: Free #40265 Tic-Tac-Toe when buying any Friends set; no minimum purchase required
20 Jul - 26 Jul: Free #40266 Friends Storage Box in exchange for calendar voucher 7 at a Lego Store; no purchase required. For this one you need to bring a friend though, but you each get one
01 Aug - 31 Aug: Free LEGO Passport in exchange for calendar voucher 8 at a Lego Store; no purchase required
10 Aug - 30 Aug: Free #5004936 Iconic Cave when spending EUR30/GBP25 or more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Net gekocht in de supermarkt (voor mijn zoon O-) )
Millennium Falcon 75105 voor 107 euro, vond ik hem nog wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 02:03:
[...]

Ff gepikt van bricksetforum:

[...]
Hmm, ik word er nog niet erg warm van, maar bedankt voor het opzoeken! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 16:12

RC2

Resistance is futile

Anoniem: 454358 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:46:
Net gekocht in de supermarkt (voor mijn zoon O-) )
Millennium Falcon 75105 voor 107 euro, vond ik hem nog wel waard.
Mooie prijs, in welke supermarkt verkopen ze lego van meer dan een paar euro per doosje?

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

@RC2 alcampo.es 8) net als de carrefour een enorme supermarkt, en soms hebben ze leuk spul. Hij was 119, maar hadden een 10% actie op lego, ik wilde eigenlijk ook nog die kleine 42060 voor 18e meenemen, maar mijn vrouw vond het zo wel genoeg :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i6H32Sz.jpg

alhoewel ik het via de interwebs wellicht goedkoper had kunnen krijgen, maar gewoon ouderwets in de winkel kopen heeft ook wel wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 08-07-2017 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
leosand schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:33:
[...]

ik twijfel nog. ben benieuwd naar mogelijkheden.
@gim ok jammer ik had mijn dubbele disney 2 maand geleden verkocht.. heb nog paar dubbele.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Heb de serie ondertussen al besteld. Geen idee hoeveel je er voor vroeg maar heb nu ook wel een aardige prijs. Straks alleen nog op en neer naar de IKEA voor een paar lijstjes voor een paar goede crea uurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05 09:41
Nadat ik inmiddels een paar jaar weer bezig ben met een aardige Lego collectie op te bouwen inclusief de bijna complete serie collectible minifigs vraag ik me eigenlijk af hoe dit het beste is te verzekeren met een inboedelverzekering...

Veel minifigs zijn standaard uit de verpakking 3 tot 3,50 euro, maar vooral bij de eerste series kom je vaak makkelijk aan tientallen euro's per minifig. Bij brand zou het dan opzich wel fijn zijn als je de vervangingswaarde zou krijgen :|

Ik kan me zo maar voorstellen dat sommigen van jullie ook een flinke hoeveelheid Lego hebben verzameld in complete sets of als losse stenen, maar hoe hebben jullie dit gedaan?
Zijn er mensen die de Lego verzameling hebben laten taxeren, of hebben jullie een andere manier om de waarde te kunnen bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Niet specifiek voor Lego, maar toevallig hebben wij een paar weken terug een verzekeringsadviseur over de vloer gehad om alles een keer door te lichten.
Waar de maatschappijen vroeger werkten met inboedellijsten (TV? check. Stereo? Check. Bankstel? Check), doen ze dat tegenwoordig niet meer. Ze kijken naar de gemiddelde waarde van een inboedel, situatie binnen de wijk, en nog wat factoren, en dat houden ze als indicatie aan voor het verzekerde bedrag. Daar vallen alle standaard zaken onder, dus NIET dingen als bv kunstwerken, dure sierraden enzovoort.

Dus het lijkt me dat je Lego gewoon meeverzekerd is met de rest van je inboedel. Pas als de waarde boven enkele duizenden euro's zou gaan, wordt het misschien interessant om je aanvullend te verzekeren.

Maar als je het zeker wil weten: bel je verzekeringsadviseur. :)

Nomen nescio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
Gisteren is mijn nieuwste LEGO review online gekomen op Bouwsteentjes.info:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/07/wp-image-916268491-696x397.jpg

Met z'n vleugeldeuren:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/07/wp-image-1020471134-696x408.png

En ik heb in mijn review de Turbo Track Racer ook nog even vergeleken met de Ferrari F40:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/07/wp-image-348120425-667x420.png

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/07/wp-image-526332372-696x183.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Heeft iemand hier op BrickLink weleens nep lego gekocht? Of waar kun je op letten om het te voorkomen?

Als voorbeeld:
voorbeeld mini figuur aanbod

Ik heb nu maar gewoon even naar de foto gekeken en naar het aantal ratings dat deze persoon heeft gekregen. Dit was niet de goedkoopste, maar wel de goedkoopste in Nederland die "als nieuw" is. Het boekje of zakje erbij is voor 't vertrouwen nog beter, maar die zit er vaak niet bij. Zijn er nog verdere tips behalve gezond verstand?

Immers gezond verstand zeg ook niet alles. Als een Star Wars figuurtje vaak voor 35 euro gaat en je ziet hem voor 5 euro dan gaan alle alarmbellen af; zie je hem echter opeens staan voor 29 euro, dan komt het opeens 'geloofwaardig' over terwijl je maar liefst voor 29 euro de mist in kunt gaan :| Dus ja.... 1) foto (als die echt is) 2) aantal ratings 3) prijs en 4) gezond verstand 5) booklet of zakje erbij?

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 10-07-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik zit bij Unive en daar heb je bij je inboedel 10.000 Euro voor "speciale items". Hieronder valt hobby, maar ook sierraden. Onder deze post vallen voor mij mijn bergsport uitrusting en Lego (dekt inmiddels niet de hele lading, ben ik bang). Het is wel iets wat nut heeft om uit te zoeken: als je alles meetelt is Lego meer waard dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Verzekeren.... goed punt.... nog niet over nagedacht. Hoe wordt de waarde geschat wanneer een set "in gebruik is" (dus als nieuw maar uit doos). Verzamelwaarde is toch aan de orde

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 10-07-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:46:
Verzekeren.... goed punt.... nog niet over nagedacht. Hoe wordt de waarde geschat wanneer een set "in gebruik is" (dus als nieuw maar uit doos). Verzamelwaarde is toch aan de orde
Bricklink prijs voor New en Used vergelijken. En dan natuurlijk regio NL kiezen bij verkopende partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Bricklink prijs voor New en Used vergelijken. En dan natuurlijk regio NL kiezen bij verkopende partijen.
Voor dit voorbeeld eens gekeken. New betekent dan overigens niet altijd nieuw, want dan kan er niet bij staan "no booklet". Ik zie nieuw prijzen van 11 euro, 15 euro (ook voor Nederland), maar ook diverse van 30-40 euro. Nu valt me daarbij wel op dat het voornamelijk in Duitsland is dan. Op sommige plekken wellicht minder aangeboden. Dus ook een gevalletje het is maar wat de gek ervoor geeft?

Sowieso van plan om bij Nederland af te nemen en als het even kan ook via PayPal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:03

Reinier

\o/

Mooi om te zien dat het raam van de F40 nog eens gebruikt wordt (maar dan zonder bedrukking). Klopt het dat er een Engelstalige versie van jouw review op Brickset staat? Die zag ik een paar dagen terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Reinier schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:19:
Mooi om te zien dat het raam van de F40 nog eens gebruikt wordt (maar dan zonder bedrukking). Klopt het dat er een Engelstalige versie van jouw review op Brickset staat? Die zag ik een paar dagen terug :)
Ja, klopt. Die Engelstalige review op Brickset is ook van mij. M'n eerste review op Brickset. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05 14:31

KipCurreh

Nightcrawler

Uit nieuwsgierigheid toch maar eens een mailtje gedropt bij de Helpdesk ivm met men Saturn V backorder, en een paar uur later al antwoord gekregen..

Wat een supervriendelijke service heeft Lego ! Dit is vast een van de leukste mails die ik ooit heb mogen ontvangen, ook al is dit wrs al (deels) gegenereerd. Het gaf mij in iedere geval een goed gevoel
Is dit altijd zo ?

fyi, 4 juni besteld en zit in de batch van 20 juli

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:07
KipCurreh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:04:
Uit nieuwsgierigheid toch maar eens een mailtje gedropt bij de Helpdesk ivm met men Saturn V backorder, en een paar uur later al antwoord gekregen..

Wat een supervriendelijke service heeft Lego ! Dit is vast een van de leukste mails die ik ooit heb mogen ontvangen, ook al is dit wrs al (deels) gegenereerd. Het gaf mij in iedere geval een goed gevoel
Is dit altijd zo ?

fyi, 4 juni besteld en zit in de batch van 20 juli
Ja, bij mij was het mis gegaan met het aanmaken van mijn lego vip account. Dit werd heel netjes opgelost met een hele grote en vrolijke grappige email.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Heeft wat geduld en tijd gekost maar onderstaande set (41148) is af :+ Ach, de dame is er blij mee zullen we maar zeggen :P Wel een leuke set met leuke details, ook het deurmechanisme vond ik mooi gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9vz9wfy2oOVknzLm1TOFdfbH/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9OI8s8t6RQuXmvtQAkSaP52c/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AxW4rOxTehr8j6abvqzRUY7F/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6dpHbmXKexuqPOOFrmRgcnBk/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YfZSpU8LIgibV5fEV52xZZvW/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 10-07-2017 20:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

[b][message=51857835,noline]

Is dit altijd zo ?
Ja, ik had vorig jaar eens een missende sticker, kreeg ook een leuke reactie dat ze er alles aan doen om dit te voorkomen. Gewoon leuk en een gewaardeerd gevoel. :)

[ Voor 10% gewijzigd door ElectricHead op 10-07-2017 21:56 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
vhal schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:24:
Heeft wat geduld en tijd gekost maar onderstaande set (41148) is af :+ Ach, de dame is er blij mee zullen we maar zeggen :P Wel een leuke set met leuke details, ook het deurmechanisme vond ik mooi gevonden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
niet mijn ding qua lego.. maar geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Ik volg op catawiki altijd de lego veilingen. sta nog steeds versteld van de bedragen die daar geboden worden. zelfs op nog lopende sets.... op dit moment 300 euro voor Porsche en 224 euro voor Saturn v. Komt nog 9% overheen.
Als verkoper kom je toch niet meer bij van het lachen.. in vervolg bij lego maar dubbel bestellen en daar 1 set verkopen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
leosand schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:58:
Ik volg op catawiki altijd de lego veilingen. sta nog steeds versteld van de bedragen die daar geboden worden. zelfs op nog lopende sets.... op dit moment 300 euro voor Porsche en 224 euro voor Saturn v. Komt nog 9% overheen.
Als verkoper kom je toch niet meer bij van het lachen.. in vervolg bij lego maar dubbel bestellen en daar 1 set verkopen... ;)
Heb ik ook wel eens over gedacht. Tot ik me wat meer in Catawiki ging verdiepen.
De minimum waarde van een object moet €75 zijn. Maar de veiling begint altijd op €1. Als de veiling eindigt moet je het verkopen voor het hoogst geëindigde bod, behalve als de 'veilingmeester' een "reserve price" heeft ingesteld. Dus als het bieden niet loopt en het hoogste bod komt lager uit dan je in gedachten had... pech gehad voor jou. En je betaalt als verkoper ook nog eens 15% van het winnende bod aan Catawiki als veilingkosten. Dus Catawiki verdient zowel aan de verkoper (15% veilingkosten) als aan de koper (9% commissie). Gouden handel voor Catawiki dus!

Daarbij heb je er ook geen controle over of je kavel überhaupt geplaatst zal worden. Je mag je kavels opgeven, maar Catawiki bepaalt of en zo ja wanneer het op de veiling komt.

Lees trouwens ook: Consumentenbond: Ervaringen Veilingmeesters Catawiki

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 12-07-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
WOOOT! De Saturn V Apollo 11 is weer beschikbaar in de LEGO S@H. Meteen één besteld, met nog een gratis Piggy Bank promo setje erbij ook. :D
----<edit>----
En al weer uitverkocht... Wow, dat ging snel!

[ Voor 18% gewijzigd door Haay op 12-07-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dat doet er mij aan denken dat er nog een Nasa ideas set zit aan te komen. Ik ben benieuwd hoe ze een interessante set van dit gaan maken:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/won.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, dat setje vind ik echt flut. Sowieso ben ik geen minifig verzamelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Haay schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:43:
WOOOT! De Saturn V Apollo 11 is weer beschikbaar in de LEGO S@H. Meteen één besteld, met nog een gratis Piggy Bank promo setje erbij ook. :D
----<edit>----
En al weer uitverkocht... Wow, dat ging snel!
:'( ;( :/ :(

Ze hebben geen systeem dat je een mailtje krijgt als hij er weer is of wel? Nou ja, ik zie wel. Kan toch moeilijk de hele dag blijven F5-en :P Die gast die dit Idea heeft bedacht loopt lekker binnen zo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik hoorde via een kennis van een belachelijke pricing error/discount:
amazon prime day

een lego death star voor 250$ een Ghostbusters hq voor 130$

inmiddels wel afgelopen maar
schijnen wel uitgeleverd te worden

iemand anders die dat hier heeft meegekregen?

[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 12-07-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:01:
amazon prime day

Niks van meegekregen, maar dat klinkt als een fout of een fabel. $130 voor een set die normaal $400 kost? Gelet op de Europese prijs (€399) zie ik de GBHQ wel zo nu en dan voor €340 en nu zelfs voor €327 voorbij komen met de Brexit prijs van €297 in het achterhoofd , maar dan nog.... nog steeds véél meer dan die $130.

Zelfs de Lepin variant wordt voor meer aangeboden lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:17:
Dat doet er mij aan denken dat er nog een Nasa ideas set zit aan te komen. Ik ben benieuwd hoe ze een interessante set van dit gaan maken.
Dat Women of NASA setje zal denk ik begin 2018 (januari 2018) uitkomen, net zoals Adventure Time (21308) aan het begin van dit jaar uit kwam (januari 2017).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:46:
[...]

Dat Women of NASA setje zal denk ik begin 2018 (januari 2018) uitkomen, net zoals Adventure Time (21308) aan het begin van dit jaar uit kwam (januari 2017).
Ik hoop dat er snel een press release komt met het definitieve ontwerp. Ik volg Señor Sjon's opmerking ivm het originele ontwerp, het is niet veel soeps. Eerder een minifig pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:25:
[...]

Niks van meegekregen, maar dat klinkt als een fout of een fabel. $130 voor een set die normaal $400 kost? Gelet op de Europese prijs (€399) zie ik de GBHQ wel zo nu en dan voor €340 en nu zelfs voor €327 voorbij komen met de Brexit prijs van €297 in het achterhoofd , maar dan nog.... nog steeds véél meer dan die $130.

Zelfs de Lepin variant wordt voor meer aangeboden lijkt me :P
http://www.neogaf.com/for...p=243127686&postcount=104

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/npi2xv/IMG_2923.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nJyfja/IMG_2924.jpg
(check order total voor exacte bedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Hè?! Dus er is een order met een bedrag van $130 en daaronder staan de items van de order (in dit geval één) en die wordt weergegeven voor veel meer. Nou scherpe prijs als iemand straks slechts $130 hoeft te betalen.

Benieuwd naar de uitkomst van dit verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:45:
[...]

Hè?! Dus er is een order met een bedrag van $130 en daaronder staan de items van de order (in dit geval één) en die wordt weergegeven voor veel meer. Nou scherpe prijs als iemand straks slechts $130 hoeft te betalen.

Benieuwd naar de uitkomst van dit verhaal :)
dat prijsverschil schijnt dus te maken te hebben met de korting die er voor een prime lid overheen gaat.. (en die was erg fors kennelijk :X)

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 12-07-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Net een email gehad dat mijn Saturn V met een dikke maand (of langer) uitgesteld is wat betreft de levering

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zojuist deze mail ontvangen:
Beste LEGO fan,

De LEGO® NASA Apollo Saturn V (21309) is op 1 juni gelanceerd en bleek zo populair dat deze binnen enkele uren volledig was uitverkocht, "Warehouse (Houston) we have a problem!”

Op dit moment loopt de vertraging op tot ongeveer een maand (of wellicht langer) maar we doen ons best om uw raket zo snel mogelijk te lanceren! U ontvangt van ons automatisch een e-mail met tracking informatie zodra uw order onderweg is.

Nieuwe sets zijn vaak erg populair tijdens de lancering, maar ook wij hadden niet verwacht dat deze set zo enorm populair zal zijn. Een geweldig mooi compliment voor de designers natuurlijk, maar wat vervelend voor degenen die nu moeite hebben een exemplaar te bemachtigen. Ik hoop desalnietemin dat u begrip heeft voor de situatie.

Mocht u de set tussentijds al elders hebben aangeschaft dan heeft u uiteraard nog steeds de mogelijkheid uw order te annuleren. Stuur ons in dat geval een e-mail of bel ons op het gratis nummer zoals bovenaan in deze e-mail aangegeven, we zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 17:00. Vragen met betrekking tot uw bestelling zullen wij ook graag beantwoorden.

Kunt u echt niet wachten dan zou u eventueel kunnen kijken of bijvoorbeeld de LEGO Store in Wijnegem de set op voorraad heeft, dit is de enige officiële LEGO Store in België en zij verkopen de set ook. Het is zeker aan te raden vooraf contact met hen op te nemen om beschikbaarheid te controleren, een volledige lijst met alle LEGO stores en contact gegevens vindt u op: https://www.lego.com/en-us/stores/stores.

Het spijt me dat we nog even om uw geduld moeten vragen, maar het is een fantastische set die het wachten uiteindelijk zeker waard is.

LEGO Shop At Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Wel een nette email van lego, alleen blijft het lang wachten natuurlijk jammer.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 19:56

GeeBee

Oddball

En dan grappig doen met een melding van Apollo 13 bij vertraging van Apollo 11.

Ook nog misquoten
"Okay Houston, we've had a problem"

tsss :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Nieuwe sets zijn vaak erg populair tijdens de lancering
Leuke woordspeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zowel op brickset.com als bouwsteentjes.info staat er informatie over een nieuwe mini Lego store set (40178):
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets//images/40178-1.jpg
Blijkbaar is deze set opgedoken in Shangai, waar men deze set krijgt bij €55 aankopen in een Lego store. Verder is nog niet geweten hoe/wat/waar/wanneer/of/... deze set ook in Europa zal verschijnen.

Een ietwat rare set, maar ik heb er toch interesse in. De twee minifigs zijn meegenomen en de andere twee mini stores heb ik ook al in mijn collectie.

*edit* de foto is niet compleet lijkt mij. Die twee uitstekende technic pins kunnen dat VIP bord niet verbinden met de winkel en de drakenkop hangt er ook maar wat raar bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 13-07-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 22:34

FeaR

In GoT we trust

FCC schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:07:
En net de stormtrooper-commander en speedbiker besteld. Volgens mij heb ik dan alle versies van stormtroopers in Lego buildable figures.
En hoe bevalt de LEGO Star Wars 75532 Scout Trooper & Speeder Bike? Ik heb - net als jij - ook Darth Vader en General Grievous en twijfel om de 75532 te bestellen. De nieuwe serie van buildable figures doet me minder (minder pieces, kleiner en functies d.m.v. tandwielen), maar de 75532 ziet er toch wel netjes uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 16:08
Ik heb de raket op 5 juni besteld en is nu 'In Warehouse'

zouden ze nu de huidige gratis bonus set nog meesturen?

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 05:49

FCC

FeaR schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:02:
[...]

En hoe bevalt de LEGO Star Wars 75532 Scout Trooper & Speeder Bike? Ik heb - net als jij - ook Darth Vader en General Grievous en twijfel om de 75532 te bestellen. De nieuwe serie van buildable figures doet me minder (minder pieces, kleiner en functies d.m.v. tandwielen), maar de 75532 ziet er toch wel netjes uit.
Ik vind hem leuk! Speelt bij mij ook mee dat ik nu alle versies van stormtroopers heb (geloof ik) :)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FCC schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:28:
[...]
Ik vind hem leuk! Speelt bij mij ook mee dat ik nu alle versies van stormtroopers heb (geloof ik) :)
Eens zien wat de voorraad is bij de winkel. Misschien dat ik ook nog een LEGO Star Wars First Order Stormtrooper 75114 mee neem voor €14,99. De rest (Captain Phasma - 75118, Imperial Death Trooper 75121, Scarif Stormtrooper 75523 en Stormtrooper Commander 75531) zijn met minimaal €25,- me nog wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mschol schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:01:
amazon prime day

helemaal vergeten te kijken naar lego gister |:(

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 13-07-2017 13:59 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
FeaR schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:02:
Had je mijn Review van LEGO Star Wars 75532 Scout Trooper & Speeder Bike al gezien op Bouwsteentjes.info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Sangre schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:20:
Ik heb de raket op 5 juni besteld en is nu 'In Warehouse'

zouden ze nu de huidige gratis bonus set nog meesturen?
geen idee, maar ik neem aan van wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Lt. Marx schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:08:
geen idee, maar ik neem aan van wel toch?
Nee helaas. Je krijgt wat er op de bestellijst (pakbon) staat, en die lijst wordt gevormd op de dag dat je de bestelling plaatste.

Heeeel soms, als ze in het magazijn nog teveel polybag zakjes over hebben van een promo die al is afgelopen, dan wil een aardige medewerker nog wel eens zo'n polybag zakje als verrassing aan je bestelling toevoegen. Maar grotere promo doosjes, zoals bv nu die Mini Piggybank promo, krijg je alleen wanneer je daarvoor kwalificeert tijdens de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Haay schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:17:
[...]

Nee helaas. Je krijgt wat er op de bestellijst (pakbon) staat, en die lijst wordt gevormd op de dag dat je de bestelling plaatste.

Heeeel soms, als ze in het magazijn nog teveel polybag zakjes over hebben van een promo die al is afgelopen, dan wil een aardige medewerker nog wel eens zo'n polybag zakje als verrassing aan je bestelling toevoegen. Maar grotere promo doosjes, zoals bv nu die Mini Piggybank promo, krijg je alleen wanneer je daarvoor kwalificeert tijdens de bestelling.
Ja precies. Dus als ik bestel tijdens een promo maar de levering is pas twee maanden later heb ik toch recht op de promo ten tijde van bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Lt. Marx schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:18:
Ja precies. Dus als ik bestel tijdens een promo maar de levering is pas twee maanden later heb ik toch recht op de promo ten tijde van bestelling?
In principe wel ja. Maar ook daar wil het wel eens niet mee zitten. Als de promo heel erg populair is kan het zijn dat de promo al op is tegen de tijd dat je hoofdbestelling geleverd wordt.

De bekende truc om dat te voorkomen is: als je iets wilt bestellen dat tijdelijk op nalevering staat, en de promo niet mis wil lopen, bestel dan iets kleins erbij dat wel gewoon op voorraad is. Dan zal S@H die kleine bestelling + de promo alvast verzenden en komt je hoofdbestelling wanneer het weer op voorraad is. En als je bestelling boven de €55 was hoef je geen verzendkosten te betalen, zelfs al wordt het in twee aparte verzendingen verzonden. :)

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben weer begonnen met een nieuw groot project: een geautomatiseerde container terminal 2.0. De vorige versie van 4 jaar geleden was traag en werkte met kleine 4x6 containers. Deze versie wordt veel groter, geavanceerder en werkt met full size 16x6 containers. Het idee is om twee zijsporen te hebben waar containers geladen en gelost kunnen worden. De containers worden dan per monorail van/naar een container yard gestuurd, waar ze "geparkeerd" worden door een derde kraan.

Afbeeldingslocatie: http://www.almightyarjen.com/wp-content/uploads/2015/01/Layout-container-terminal-2.0.png

Voor de automatisering van de monorail ga ik gebruik maken van de servo's van 4D brix. Ik heb inmiddels een portaalkraan gemaakt welke deels met pneumatic wordt bewogen, gewoon omdat het kan. Er zijn al een aantal (niet zo heel boeiende) episodes op mijn Work In Progress kanaal gepost, waarvan de laatste wat actie vertoont (tweede deel).

Mochten jullie het interessant vinden dan zal ik nieuwe episodes hier gaan plaatsen (ik wil ze vooral niet spammen!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:56:
Ik ben weer begonnen met een nieuw groot project: een geautomatiseerde container terminal 2.0. De vorige versie van 4 jaar geleden was traag en werkte met kleine 4x6 containers. Deze versie wordt veel groter, geavanceerder en werkt met full size 16x6 containers. Het idee is om twee zijsporen te hebben waar containers geladen en gelost kunnen worden. De containers worden dan per monorail van/naar een container yard gestuurd, waar ze "geparkeerd" worden door een derde kraan.

[afbeelding]

Voor de automatisering van de monorail ga ik gebruik maken van de servo's van 4D brix. Ik heb inmiddels een portaalkraan gemaakt welke deels met pneumatic wordt bewogen, gewoon omdat het kan. Er zijn al een aantal (niet zo heel boeiende) episodes op mijn Work In Progress kanaal gepost, waarvan de laatste wat actie vertoont (tweede deel).

[video]

Mochten jullie het interessant vinden dan zal ik nieuwe episodes hier gaan plaatsen (ik wil ze vooral niet spammen!) :)
Ik heet de episodes welkom :) Misschien dat de mensen die interesse hebben je post kunnen plussen/duimpje geven, zodat we geen spam aan wel/geen interesse posts krijgen 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:18:
[...]

Ik heet de episodes welkom :) Misschien dat de mensen die interesse hebben je post kunnen plussen/duimpje geven, zodat we geen spam aan wel/geen interesse posts krijgen 8)
Goed plan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 20:01
Leuk project! Volgens mij gaat het meeste geld zitten in de rechte baanstukken van de monorail :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nu wel :P

Ik ga eens zien wat het wordt, net thuisgekomen met dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0vovhPHxzJRWW2ipuFVabzKq/full.jpg

Echte elke buildable figure hadden ze op voorraad (1001 Farm Toys), maar zoals gedacht alleen de 75114 meegenomen voor €14,99. De rest is met te duur in vergelijking met de piece count / price ten opzichte van bijvoorbeeld Darth Vader.

Edit:
Ik weet nu wel meteen waarom de eerste generatie buildable figures tot twee keer zo veel steentjes had. De 75114 is eigenlijk gewoon hol van binnen. Standaard basis stuk met aan de voor en achterzijde een grote piece. Morgen de Speeder bouwen, hele model spreekt me wel aan :)

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 13-07-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

moer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:56:
Leuk project! Volgens mij gaat het meeste geld zitten in de rechte baanstukken van de monorail :)
daar heb ik er al een paar van, maar idd: die dingen zijn 15 Euro per stuk inmiddels. Lang leve 3D printers zou je bijna zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 19:56

GeeBee

Oddball

@almightyarjen Ik zou zeggen: spam maar lekker away :)
Vooral een editie over het pneumatisch systeem is welkom. Gebruik je bijvoorbeeld een cascade-schakeling? Of alles apart aangestuurd?

Maar...
Een slipkoppeling gebruiken is mechanisch natuurlijk niet zo'n mooie oplossing.
Daar past een eindschakelaar, een pneumatische oplossing of een mooie rotatie -> translatie linkage :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

GeeBee schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:59:
@almightyarjen Ik zou zeggen: spam maar lekker away :)
Vooral een editie over het pneumatisch systeem is welkom. Gebruik je bijvoorbeeld een cascade-schakeling? Of alles apart aangestuurd?

Maar...
Een slipkoppeling gebruiken is mechanisch natuurlijk niet zo'n mooie oplossing.
Daar past een eindschakelaar, een pneumatische oplossing of een mooie rotatie -> translatie linkage :)
Het pneumatisch systeem wordt in de video hieronder uitgelegd. Ik gebruik geen cascade-schakeling, alles wordt lekker simpel apart aangestuurd. :) Ik ben het met je eens wat betreft de slipkoppeling, ik zal er een eindschakelaar op zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Den Haag krijgt een Legoland Discovery Center naast het Kurhaus van meer dan 3.000 m2... Aangezien het nieuwbouw is, is het nog wel bijna 2 jaar onderweg voor het er is.

Er is een aanbesteding gepubliceerd hierover.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 14-07-2017 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:00
Nu we een groter bureau hebben heb ik eindelijk weer plek om verder te gaan met de Ford Mustang Shelby GT500 MANUAL. Dit was mijn laatste post en ondertussen ben ik al een heel stuk verder.

Even een kleine opfrisser. Ik vind dit een enorm vet model, maar ik heb geen zin om deze na te bouwen aan de hand van de beschikbare instructies. Dus ik ben het model aan het nabouwen van plaatjes van andere mensen, bijvoorbeeld deze brickshelf galerij.
Tot nu toe gaat het erg goed, hier en daar maak ik een foutje en dan moet je weer 10 stappen terug :X , maar het is een erg leuke ervaring. Vroeger toen ik nog een kleine Remy was toen probeerde ik altijd de modellen uit de legoboekjes na te bouwen, dus het is een soort van een nostalgietour geworden 8)

Bepaalde onderdelen heb ik (nog) niet, en bepaalde onderdelen in kleuren kom ik tekort dus daar ga ik binnenkort even naar kijken, maar tot nu toe wil ik kijken tot hoever ik kan komen.

Bij deze de huidige status:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qvsAdu9jQarDw3e5dkjNEx4h/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IZcGFSENL9oD4tWKADVa7HSu/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r0HrknGDhyEuwVnXyEOElaTK/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:24:
Den Haag krijgt een Legoland Discovery Center naast het Kurhaus van meer dan 3.000 m2... Aangezien het nieuwbouw is, is het nog wel bijna 2 jaar onderweg voor het er is.

Er is een aanbesteding gepubliceerd hierover.
ik had begrepen dat de gemeenteraad wat vooruit aan hetlopen is op de zaken..
merlin schijnt nog geen beslissing genomen te hebben (waardoor dat gebouw neerzetten uitgelegd kan worden als staatssteun)

dit is het laatste wat ik kan vinden
http://www.ad.nl/den-haag...in-scheveningen~a7cd0465/

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 14-07-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-05 13:14

ThunderNet

Flits!

Zo :) eergisteren toch maar eens (na 2 jaar) begonnen aan de F40 :) Tot nu toe erg leuke build! Moet alleen de neus nog doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LaguzcASVBjPlYxPFEhTozTf/medium.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Nog even iets anders tussendoor: de video van mijn grootste layout tot nu toe staat online, enjoy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:45:
Nog even iets anders tussendoor: de video van mijn grootste layout tot nu toe staat online, enjoy! :)

[video]
Heel knappe video, de combinatie met de drone beelden (veronderstel ik) is geslaagd. Ik mis alleen de alien die naar z'n perron zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:53:
[...]

Heel knappe video, de combinatie met de drone beelden (veronderstel ik) is geslaagd. Ik mis alleen de alien die naar z'n perron zoekt ;)
Thanks! Die drone was nog wel een uitdaging: die blies alles omver :D Ik ga een stop motion serie maken, daar komt de alien weer in terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

ThunderNet schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:04:
Zo :) eergisteren toch maar eens (na 2 jaar) begonnen aan de F40 :) Tot nu toe erg leuke build! Moet alleen de neus nog doen :)

[afbeelding]
Is dat boek van de Saturn serieus zo groot? :o Ik heb de F40 zelf ook staan, die is toch niet bepaald klein te noemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
Ik weet niet hoe groot het boek is, maar op de foto is de doos volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ElectricHead schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:55:
[...]

Is dat boek van de Saturn serieus zo groot? :o Ik heb de F40 zelf ook staan, die is toch niet bepaald klein te noemen.....
dat is de doos, te zien aan de onderrand, daar zie je een half rond iets om een open doos dicht te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

almightyarjen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:56:
Ik ben weer begonnen met een nieuw groot project: een geautomatiseerde container terminal 2.0.
In antwoord op jouw vraag. Ik zou de kraan vast laten staan en de wagons van zowel trein als monorail er een voor een onder positioneren.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

mschol schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:19:
[...]

dat is de doos, te zien aan de onderrand, daar zie je een half rond iets om een open doos dicht te doen
Aahh.. Sorry... Ik kon het op het kleine fotootje niet zien en het duurde erg lang om de volledige foto te laden op deze oude laptop. Enthousiasme, zeg maar. ;) :X 8)7

Edit: Nee, ik heb hem zelf nog niet besteld en/of gezien dus ook een beetje de oorzaak van de verwarring bij mij.

[ Voor 12% gewijzigd door ElectricHead op 15-07-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:08:
Zowel op brickset.com als bouwsteentjes.info staat er informatie over een nieuwe mini Lego store set (40178):
[afbeelding]
Blijkbaar is deze set opgedoken in Shangai, waar men deze set krijgt bij €55 aankopen in een Lego store. Verder is nog niet geweten hoe/wat/waar/wanneer/of/... deze set ook in Europa zal verschijnen.

Een ietwat rare set, maar ik heb er toch interesse in. De twee minifigs zijn meegenomen en de andere twee mini stores heb ik ook al in mijn collectie.

*edit* de foto is niet compleet lijkt mij. Die twee uitstekende technic pins kunnen dat VIP bord niet verbinden met de winkel en de drakenkop hangt er ook maar wat raar bij.
voor dat bord gebruik je deze toch gewoon:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/gcYAAOSwLVZV3g2z/s-l225.jpg

en dat hoofd van de draak is zo een:
Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-medium-stone-gray-bracket-2-x-2-2-x-2-up-3956-30-576372-64.jpg
en dan in het midden vast gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:24:
[...]

voor dat bord gebruik je deze toch gewoon:
[afbeelding]

en dat hoofd van de draak is zo een:
[afbeelding]
en dan in het midden vast gemaakt?
Het zou kunnen natuurlijk :) Ik vind de foto toch onvolledig lijken, maar we zullen het gauw weten want op bouwsteentjes.info meldt men dat deze set vanaf vandaag te krijgen is in Shangai. Hopelijk komen er gauw betere foto's online dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:37:
[...]

Het zou kunnen natuurlijk :) Ik vind de foto toch onvolledig lijken, maar we zullen het gauw weten want op bouwsteentjes.info meldt men dat deze set vanaf vandaag te krijgen is in Shangai. Hopelijk komen er gauw betere foto's online dan.
met het hoofd zat ik iig verkeerd, zie plaatjes hier:

https://mp.weixin.qq.com/...12w4Zs1UAmRmohm3YUO1HP#rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Die link had ik ook net gevonden via reddit *high five*

't blijft toch een rare set voor mijn smaak, maar de twee minifigs zijn mooi meegenomen. Eén mono-kleur en een Lego store employee zonder stickers of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

magic_nl schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:21:
[...]

In antwoord op jouw vraag. Ik zou de kraan vast laten staan en de wagons van zowel trein als monorail er een voor een onder positioneren.
Dat is helaas geen optie: de trein is heel moeilijk op de cm nauwkeurig te laten stoppen, ik moet waarschijnlijk al een systeem gaan bouwen die de offset bepaalt. Om de trein dan drie keer te laten stoppen wordt helemaal een uitdaging :)

Pagina: 1 ... 6 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .