Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.913 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

De meest realistisch-ogende optie is het verplaatsbaar maken van de kraan. Dat geeft ook een spectaculair gezicht, zo'n groot rijdend object.
Het makkelijkste realiseerbaar is waarschijnlijk toch een trein die kleine stukjes rijdt. Als je kunt achterhalen waarom een trein zo lastig te positioneren is, kun je dat oplossen.
Het gaat om de onderling positie van de kraan en een container. Als de trein niet goed stopt t.o.v. de kraan, moet je bij een rijdende kraan dat ook 3x compenseren. Dat is dan wel 3x dezelfde offset, maar toch lijkt me dat lastiger.

Mijn eerste oplossing zou zijn:
- het langzamer laten rijden van die trein op dat stukje rails (een arduino in de trein?)
- een schakelaar of lichtsluis voor de positionering van de trein

Aan de andere kant... je kunt die positionering ook in de kraan bouwen en dan kun je toch een beweegbare kraan bouwen :)
Maar een langzaam-rijdende trein is denk ik sowieso wel een voorwaarde.

Vergeet ook niet dat de container ook weer ergens op moet, dus ook de monorail moet goed gepositioneerd worden... oftewel: we zijn benieuwd :)

[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 16-07-2017 12:30 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Een langzaam rijdende trein is absoluut een voorwaarde, anders stopt deze nog minder nauwkeurig. Het grootste verschil zit hem in de motoren; de ene draait harder bij een bepaalde spanning dan de andere. Daarnaast speelt het gewicht van de trein ook een rol. De containers zijn gevuld met lucht, dus zoveel zwaarder is de trein niet als er drie containers op staan. Ik denk dat dit probleem een grotere rol speelde met de coal terminal: een volle trein was aanzienlijk zwaarder. De monorail stopt wel nauwkeurig door de interne mechanische weerstand van de motor.

De kraan ga ik verplaatsen met behulp van een motor met rotary encoder (EV-3) waardoor deze vrij nauwkeurig verplaatst kan worden. Het zal een trial en error traject worden om het allemaal goed te laten werken :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

almightyarjen schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:19:
[...]

Dat is helaas geen optie: de trein is heel moeilijk op de cm nauwkeurig te laten stoppen, ik moet waarschijnlijk al een systeem gaan bouwen die de offset bepaalt. Om de trein dan drie keer te laten stoppen wordt helemaal een uitdaging :)
Niemand heeft gezegd dat het een makkelijke opgave zou zijn. Als de kraan beweegt heb je soortgelijke problemen, en dat met twee railsystemen (trein/monorail).
Dus de vraag is wat makkelijker oplosbaar is.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Precies dat!
Positionering met een reed-schakelaar op een perron en een klein magneetje op elke wagon?

Voor iedereen die van treinen houdt:
Ik kwam deze twee dingen tegen:

Railbricks, een blad over treinen: https://issuu.com/railbricks/docs
BlueBrick, software om layouts mee te maken: http://bluebrick.lswproject.com/

[ Voor 52% gewijzigd door GeeBee op 17-07-2017 08:21 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

GeeBee schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:20:
Voor iedereen die van treinen houdt:
Ik kwam deze twee dingen tegen:

Railbricks, een blad over treinen: https://issuu.com/railbricks/docs
BlueBrick, software om layouts mee te maken: http://bluebrick.lswproject.com/
Andere trein-track-layout-software:
nControl van 4DBrix
Die verkopen (in EU via bricklink) ook motors om wissels te automatiseren en een bijhorende controller. Deze kan je uiteraard ook bedienen met deze software.
(geen aandelen van, wel fan :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
En met de aankoop van 71204 Doctor Who level pack heb ik eindelijk eens alle modellen van één thema in mijn collectie. Goed er zijn maar drie Doctor Who sets, maar ik heb toch lang moeten wachten op een significante korting :+
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/71204-1.jpg?201510280941

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:20:
En met de aankoop van 71204 Doctor Who level pack heb ik eindelijk eens alle modellen van één thema in mijn collectie. Goed er zijn maar drie Doctor Who sets, maar ik heb toch lang moeten wachten op een significante korting :+
[afbeelding]
Doctor who is een leuke collectie samen. Cyberman was een must have. De weeping angel was ook mooi gedaan.

Het gremlins thema is nog eenvoudiger, één team pack :P

Ghostbusters is ook te doen, de ecto 1 en 2, paar dimension packs en oh ja die ene grote kazerne 8) Ligt er ook maar net aan of je echt alles wil. Mij ging t om de klassieker dus puur de oude karakters, kazerne, auto. Heb daarom van dimension alleen de Stay Puft met die 1+1 gratis intertoys/bartSmit actie erbij gehaald, onmisbaar voor de fan.
Met zn mini figuur size maakt ie alleen niet zo'n indruk als in de film maar als ik hem op de foto wat dichter bij de lens zet moet t goed komen ;) Zo hebben ze Gandalf immers ook groter doen ogen :p

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 17-07-2017 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:27:
[...]

Doctor who is een leuke collectie samen. Cyberman was een must have. De weeping angel was ook mooi gedaan.
In verband met de weeping angel:

Van de Cyberman heb ik er meerdere gekocht toen die aan een 'gunstige' prijs stond, het is zeker één van mijn favoriete minifigs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Saturn V is verzonden! Nu nog een lekker druilerige dag om em in elkaar te zetten.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:34:
[...]

In verband met de weeping angel:
[video]
Van de Cyberman heb ik er meerdere gekocht toen die aan een 'gunstige' prijs stond, het is zeker één van mijn favoriete minifigs.
Geinig filmpje :D Ik had er ook over zitten denken om een setje extra te kopen want één cyberman maakt nog geen cybermen. Was er echter nog maar één toen ik hem kocht. Daarna niet meer aan gedacht.... tot nu. En bedankt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@almightyarjen wellicht helpt dit, pag 12/13: https://issuu.com/railbricks/docs/rb10_print/1?ff=true
Die treinwielen kun je met een technic manier opbouwen. Dat betekent dus ook dat je in de loc een tweede aangedreven motor kunt zetten, die je niet via de rails maar los bestuurt. Kan via IR, RF, ligt er aan wat je ter beschikking hebt. Pak je een XL motor met een koppelomvormer als aandrijving, kun je nauwkeurig en met veel kracht positioneren.
Komt de trein op het losperron, dan moet je de rails loskoppelen van het normale circuit. En dan verder op de andere motor qua aansturing. Is rechte lijn, dus die power gebruik je alleen bij het positioneren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:42:
@almightyarjen wellicht helpt dit, pag 12/13: https://issuu.com/railbricks/docs/rb10_print/1?ff=true
Die treinwielen kun je met een technic manier opbouwen. Dat betekent dus ook dat je in de loc een tweede aangedreven motor kunt zetten, die je niet via de rails maar los bestuurt. Kan via IR, RF, ligt er aan wat je ter beschikking hebt. Pak je een XL motor met een koppelomvormer als aandrijving, kun je nauwkeurig en met veel kracht positioneren.
Komt de trein op het losperron, dan moet je de rails loskoppelen van het normale circuit. En dan verder op de andere motor qua aansturing. Is rechte lijn, dus die power gebruik je alleen bij het positioneren.
thx! Is een goed idee idd. Ik ga het eerst even proberen met alleen de treinmotor, als dat niet lukt zal bovenstaande een goede optie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:19
PjotrStroganov schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:59:
Saturn V is verzonden! Nu nog een lekker druilerige dag om em in elkaar te zetten.
Bij mij is hij binnen. Eindelijk. Meer als een maand op gewacht.
Ga hem samen met mn kleinzoon in elkaar zetten.
Hij doet de maanlander en de splashdown........ik de rest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mijne ook! Lekker met de kleine meid van 5 samen knutselen aan dat ding.
Ze is nog wat te jong om KSP te begrijpen ondanks dat ze dat wel heel erg leuk vind. Dit is dan net wat tastbaarder en kan ik haar beter uitleggen hoe het werkt.

Tenminste, dat was mijn smoes richting de vrouwe om de aankoop te verdedigen, al hoe wel het wel klopt :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:20:
[...]

Geinig filmpje :D Ik had er ook over zitten denken om een setje extra te kopen want één cyberman maakt nog geen cybermen. Was er echter nog maar één toen ik hem kocht. Daarna niet meer aan gedacht.... tot nu. En bedankt? ;)
Graag gedaan >:) 't is trouwens het moment om de oudere Dimensions sets aan te schaffen denk ik. Ik zie veel winkels met kortingen afkomen, dus misschien gaan deze er binnenkort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Mike-Nikon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:47:
[...]
Bij mij is hij binnen. Eindelijk. Meer als een maand op gewacht.
Ga hem samen met mn kleinzoon in elkaar zetten.
Hij doet de maanlander en de splashdown........ik de rest 8)7
Ik ben hem aan het bouwen met mijn zoon van 6. Of laat ik het anders zeggen, ik mag af en toe een blokje zoeken en hij zet alles in elkaar...

Maar on-topic. Het is een leuke build, een behoorlijk aparte constructie en ben benieuwd hoe stevig het eindproduct gaat worden.

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 17-07-2017 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
DaCoTa schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:50:
[...]

Ik ben hem aan het bouwen met mijn zoon van 6. Of laat ik het anders zeggen, ik mag af en toe een blokje zoeken en hij zet alles in elkaar...

Maar on-topic. Het is een leuke build, een behoorlijk aparte constructie en ben benieuwd hoe stevig het eindproduct gaat worden.
Behoorlijk stevig! Ik heb hem afgelopen vrijdag binnen gekregen en in een avond in elkaar gezet (20:00 begonnen, 23:15 klaar). Het was voor me al even geleden dat ik een serieuze LEGO-doos in elkaar heb gezet, maar na een half uurtje zat het tempo er al weer lekker in.

Ik vond het een hele leuke bouw, vooral omdat er zoveel bijzondere technieken in zitten die ik nog nooit had gezien. Daarnaast kwam ik een heel aantal blokjes tegen die ik nog nooit gezien had.

Ik heb twee jaar geleden een echte Saturn V gezien (in Houston), als je er naast staat valt het kwartje pas hoe groot zo'n ding is. Dat heb ik nu weer met die kleine microfigs, ik weet dat ze op schaal zijn en toch sta ik er verbaasd bij te kijken hoe klein die mannetjes zijn tov de raket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

ybastiaans schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:14:
[...]

Behoorlijk stevig! Ik heb hem afgelopen vrijdag binnen gekregen en in een avond in elkaar gezet (20:00 begonnen, 23:15 klaar). Het was voor me al even geleden dat ik een serieuze LEGO-doos in elkaar heb gezet, maar na een half uurtje zat het tempo er al weer lekker in.

Ik vond het een hele leuke bouw, vooral omdat er zoveel bijzondere technieken in zitten die ik nog nooit had gezien. Daarnaast kwam ik een heel aantal blokjes tegen die ik nog nooit gezien had.

Ik heb twee jaar geleden een echte Saturn V gezien (in Houston), als je er naast staat valt het kwartje pas hoe groot zo'n ding is. Dat heb ik nu weer met die kleine microfigs, ik weet dat ze op schaal zijn en toch sta ik er verbaasd bij te kijken hoe klein die mannetjes zijn tov de raket.
Voor het perspectief...
Wat is de verhouding tussen micro- en minifig?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:44

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

magic_nl schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:33:
[...]

Voor het perspectief...
Wat is de verhouding tussen micro- en minifig?
Links mini, rechts micro:
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-FvgiG7sIUrc/WRxeO4zOH4I/AAAAAAAAHQg/S9i8sy9eYjMtGRfxjJBr5L-A2Lwoq6G9ACEw/s1600/NE_SaturnV_Microfigure_scale.jpg

Hier vergeleken met de maanlander:
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-a2tof941lKg/WRxeOkKkUSI/AAAAAAAAHQg/GwOW3WxWeaIg7jTNCWyCgUuFqOAvYG2QwCEw/s1600/NE_SaturnV_LUNAR--MODULE.jpg

En dan de maanlander vergeleken met de Saturn V:
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-_2VPb-3NCJQ/WRxeN8MkA0I/AAAAAAAAHQg/P7b8cEm7JrQNXQyogRvvbL6FJm0OdKUjACEw/s1600/NE_SaturnV_Complete.jpg

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:55:
[...]

Graag gedaan >:) 't is trouwens het moment om de oudere Dimensions sets aan te schaffen denk ik. Ik zie veel winkels met kortingen afkomen, dus misschien gaan deze er binnenkort uit.
Beetlejuice moet nog komen maar denk idd dat t goed is om in te slaan wat je wil. Ik zat al bij de diverse Amazon sites te kijken maar de 1+1 actie die tot voor kort liep was voordeliger. Gremlins, Stay Puft, Goonies, Adventure Time, Doc Brown... :)

Iets anders trouwens, zag dat er ideeën ingeschoten waren voor een launch site voor de Saturn V. Eentje met zo'n 4500+ stemmen en die loopt pas sinds 2 juli. Die moet de 10000 toch wel kunnen halen in record tijd :O

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 18-07-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
De New York skyline heeft ook zo'n microfigure voor het vrijheidsbeeld (je krijgt er zelfs een reserve bij).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:12:
[...]
Iets anders trouwens, zag dat er ideeën ingeschoten waren voor een launch site voor de Saturn V. Eentje met zo'n 4500+ stemmen en die loopt pas sinds 2 juli. Die moet de 10000 toch wel kunnen halen in record tijd :O
Ik dacht dat 'add-ons' voor bestaande sets eigenlijk geen kans maken om in productie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:44

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Nog even over het mini- en microfigs verhaal. Ik was daar vanochtend over aan het zoeken, en toen kwam ik nog een tussenmodel tegen (zie foto in m'n post hierboven). Deze zitten voornamelijk bij de Lego bordspellen. Maar deze heten ook microfigs? Ik kwam ook de term nanofigs tegen, en aangezien nano kleiner is dan micro zou de volgorde in die foto moeten zijn 'Mini > Micro > Nano'. Maar Lego zelf heeft het ook over micro bij de figs van de Saturn. Wat zijn nu precies de juiste termen?

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Belindo schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:45:
[...]

Links mini, rechts micro:
[afbeelding]

Hier vergeleken met de maanlander:
[afbeelding]

En dan de maanlander vergeleken met de Saturn V:
[afbeelding]
Die ken ik allemaal, en ik zou ook zo de foto's kunnen maken.
Ik zou alleen de verhouding (1:x) willen weten.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Belindo schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:02:
Nog even over het mini- en microfigs verhaal. Ik was daar vanochtend over aan het zoeken, en toen kwam ik nog een tussenmodel tegen (zie foto in m'n post hierboven). Deze zitten voornamelijk bij de Lego bordspellen. Maar deze heten ook microfigs? Ik kwam ook de term nanofigs tegen, en aangezien nano kleiner is dan micro zou de volgorde in die foto moeten zijn 'Mini > Micro > Nano'. Maar Lego zelf heeft het ook over micro bij de figs van de Saturn. Wat zijn nu precies de juiste termen?
Volgens mij is het ook zoals je ze in jouw post noemt; mini-micro-nano. Op Brickset gebruiken ze ook de tag Nanofig bij de Saturn V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Belindo schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:02:
De volgorde op de eerder geplaatste foto nemende, houdt LEGO de volgende benamingen aan in hun onderdeeltjescatalogus.
Mini figure, micro figure, mini figure trophy.

Bricklink:
Minifig, microfig, statuette.

Beide naamgevingen doen in het geval van de kleinste van de drie, vooral denken aan een minifig accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:57

FeaR

In GoT we trust

Ligt het aan mij of is de 42069-1: Extreme Adventure echt heel cheap naar prijs per part gekeken. Model wordt op diverse sites aangeboden voor €119,95 of €129 euro. Wetende dat de 42069 een nette 2382 parts heeft maakt dat 5 cent per part. Al duikt de 42055 daar ook onder omdat het model soms in de actie is voor net onder de €180,- en net geen 4000 parts. Maar dat is dan ook al weer een wat ouder model.

Overigens wel typisch om te zien dat Lego per heden of in ieder geval deze serie modellen geen genummerde zakjes meer gebruikt en alles op de grote hoop kan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

FeaR schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:42:
Overigens wel typisch om te zien dat Lego per heden of in ieder geval deze serie modellen geen genummerde zakjes meer gebruikt en alles op de grote hoop kan.
Dat lijkt me geen positieve ontwikkeling, je gaat je helemaal scheel zoeken bij sets met tig duizend parts :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 18:01
FeaR schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:42:
Ligt het aan mij of is de 42069-1: Extreme Adventure echt heel cheap naar prijs per part gekeken. Model wordt op diverse sites aangeboden voor €119,95 of €129 euro. Wetende dat de 42069 een nette 2382 parts heeft maakt dat 5 cent per part. Al duikt de 42055 daar ook onder omdat het model soms in de actie is voor net onder de €180,- en net geen 4000 parts. Maar dat is dan ook al weer een wat ouder model.

De 42069 lijkt in Amerika juist weer 190 dollar te zijn, dus deze pakt leuk voor ons uit. Maar tracked vehicles geven vaak bij Technic een vertekend beeld over de prijs per onderdeel, zelfs de 42055 heeft dit een beetje (naast de berg aan pins en kleine asjes die de piece count lekker omhoog krikken).

Ik wil niet zeggen dat de 42055 geen goede deal is, maar persoonlijk trek ik tracks, pins en kleine asjes al een paar jaar van de piece count af om tot een wat realistischer bedrag te komen per onderdeel.

De 42070 gaat weer de hele andere kant op 1800 onderdelen met een adviesprijs van 270 dollar, daar in zitten 2 motors, 1 reciever, remote en 6 Claas banden is behoorlijk aan de prijs. Ik geloof dat die bij Lego.nl voor 270 euro staat ook? Gelukkig wel al shops met prijs van 230, maar dat is meer dan ik ooit zou neerleggen voor de Volvo 42030, die nota bene 1600 parts heeft met 4 motors, 2 IR recievers, 2 remotes, custom schep en 4 grote banden (en license fee?)

Geen nummers op de zakjes vind ik ook een gemis, want vooral bij grotere sets wil ik dat wel eens verdelen over meerdere avonden en dan is 'een nummertje per avond' een makkelijke manier om niet tot 2 uur 's nachts door te bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Dat lijkt me geen positieve ontwikkeling, je gaat je helemaal scheel zoeken bij sets met tig duizend parts :-(
de originele MF en dan ALLES op 1 hoop moeten uitstorten omdat niks genummerd was _O_
3 dagen bezig geweest 1 klein stukje te vinden (uiteindelijk zag iemand anders hem liggen) :F :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Dat ligt maar net aan het model. De 24h racer had geen nummers, Wall-E ook niet. Maar de Ferrari en Caterham weer wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/07/20156003_1639421876092702_5492293043284129528_n.png

Oké, dit lijkt er wel HEEL sterk op te duiden dat we op 1 september de aankondiging krijgen van de nieuwe LEGO Star Wars Millennium Falcon !!!
(bron: Bouwsteentjes.info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Jaaaaaa!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Weet iemand of de lego boost app ook Nederlandstalig is voor de kids?
Zag hem nu in de pre-order met 15% korting (€ 135,-), ben toch wel erg geinteresseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

jaspov schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:22:
Zag hem nu in de pre-order met 15% korting (€ 135,-), ben toch wel erg geinteresseerd...
het programmeren gaat op basis van icoontjes dus ik vraag me af of een 'taal' noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Grotendeels zeker, maar er zal ook uitleg bij zitten neem ik aan? Je hebt ikonen voor beweging, acties - als je niet weet wat iets is/doet of als je verder gaat en geluiden opneemt oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Daar heb je dan toch ouders voor? :P Kinderen kunnen altijd heel goed "de weg" in een besturingssysteem of programma vinden zonder dat ze weten waar ze precies op klikken. Dus als ze het 1x of 2x uitgelegd hebben gekregen dan kunnen ze het zelf al. Daarnaast: aangezien het voor kinderen is en mocht de taal echt noodzakelijk zijn, dan heeft Lego daar wel over nagedacht en daar een oplossing voor bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03-2021
Hoe oud zijn je kids? Geen betere manier om engels te leren dan spelenderwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
RareGast schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:37:
[...]

Hoe oud zijn je kids? Geen betere manier om engels te leren dan spelenderwijs.
7, zou het tof vinden als hij hiermee zelf aan de bak kan. Engels leren (en zeker technischer Engels komt later wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Op pagina 54 van de online catalogus zie je een afbeelding van de interface, zoals Almightyarjen al aangaf zijn het hoofdzakelijk icoontjes: link naar catalogus. Op pagina 55 staat ook nog wat info.

*edit* gisteren nog even in de winkel te Wijnegem geweest:
- geen Saturn V's op stock
- Angry Birds lijken de 'the way of the dodo' te gaan 8)
- het 'pick-a-model' concept lijkt ook gedaan te zijn, maar ik kan me vergissen. Er is allezinds geen update meer geweest te Wijnegem sinds dit voorjaar. Er hingen nog een handvol voorverpakte Puffins.

[ Voor 30% gewijzigd door Kapoen op 20-07-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:27
Maandagochtend de London bus besteld en gisteren al afgeleverd :)
Heb hem gekocht als vakantieprojectje dus moet hem van mezelf nog een aantal dagen dicht laten ziten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:57:
- Angry Birds lijken de 'the way of the dodo' te gaan 8)
lijken ? Hoezo lijken? Pig City Teardown, Piggy Pirate Ship en Piggy Car Escape zijn al officieel retired, en Piggy Plane Attack en Bird Island Egg Heist zijn beiden "out of stock". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:14:
[...]

lijken ? Hoezo lijken? Pig City Teardown, Piggy Pirate Ship en Piggy Car Escape zijn al officieel retired, en Piggy Plane Attack en Bird Island Egg Heist zijn beiden "out of stock". :P
Piggy Plane lag nog op een tafel met andere sets die tot 50% korting kregen. En ik wou het niet definitief stellen omdat niets zeker is bij Lego. Verleden jaar was er ook een periode met grote kortingen op de AB sets, toen dacht ik ook al dat ze EOL waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wat was je bestel datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 11-09 17:43
5 juni. Hij was toen al uitverkocht, maar ik kon em nog bestellen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kan het kloppen dat ik deze niet voorbij heb zien komen?

Ik vind hem echt rete vet!

Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/PvdB/KoenigseggOne1/koenigsegg_one-1_front_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/PvdB/KoenigseggOne1/koenigsegg_one-1_rear_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/PvdB/KoenigseggOne1/koenigsegg_one-1_left_2.jpg

http://www.eurobricks.com...1016-moc-koenigsegg-one1/

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik laat me verrassen. Back to the Future level pack voor dimensions. 7,99 bij Amazon met prime. Wel een leverdatum van 1 a 2 maanden... dus kuch of dat hem gaat worden. Niet mn favo level pack maar voor die prijs wel leuk om naast doc Brown ook mc fly te hebben :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 20-07-2017 15:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Ok... dit wordt gewoon m'n eerste Ninjago set :)

[ Voor 30% gewijzigd door AppieNL op 20-07-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:50:
[video]
Weet je het echt helemaal zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

Heeft iemand een flauw idee wanneer een nieuwe VIP actie komt met dubbele VIP punten? Twijfel even om nu al de London Bus te bestellen. Dubbele punten is dan wat aantrekkelijker, heb er geen haast mee.

PhD i.o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
AppieNL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:50:
[video]
ik ga denk ik voor deze als 1e ninjago set:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/19238072_10154805486508403_1484422213640085673_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Over Ninjago gesproken, er is nog een set opgedoken. 70656 garmadon, Garmadon, GARMADON!
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/dscf4235-1500499120708.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:29
Maximus schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:04:
Heeft iemand een flauw idee wanneer een nieuwe VIP actie komt met dubbele VIP punten? Twijfel even om nu al de London Bus te bestellen. Dubbele punten is dan wat aantrekkelijker, heb er geen haast mee.
Ergens in Oktober is er altijd wel een Dubbele ViP punten actie.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Gezien de hoeveelheid mensen (ik wist niet eens dat er zoveel lurkers waren in dit topic :D ) die hebben aangegeven mijn Work In Progress serie voor de geautomatiseerde container terminal te willen volgen, hierbij een nieuwe episode, waarin voor het eerst volledig automatisch containers worden verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die 15% korting is er al niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Nou... op amazon.co.uk staat bij de CLAAS Xeron (42054) het volgende :+
Safety Warning: not appropriate for children under the age of 20
Dus pak het ajb van je kinderen van 11-16 af en ga het zelf maar bouwen, omdat t moet, in het belang van je kinderen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Gister begonnen aan de Lego Ferrari F40. Overgenomen via een verkoophoek voor €70. Helaas gemist dat het uit Belgie kwam dus kwam er €15 verzendkosten bij :')

Ze waren er al mee begonnen alle zakjes met 1 waren al los gehaald. Eerst maar even alles weer uit elkaar gehaald, daarna de boel over bakjes verdeeld op kleur en toen begonnen met bouwen.

Flink opgeschoten en eerste deel is klaar. Leuke technieken gebruikt om de F40 vormen te creëren zeg. _/-\o_

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mad-Matt schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:30:
Kan het kloppen dat ik deze niet voorbij heb zien komen?

Ik vind hem echt rete vet!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

http://www.eurobricks.com...1016-moc-koenigsegg-one1/
Wow!
Super gaaf.. maar wat me wel op viel is dat hij van de zijkant wat hoog/kort lijkt ivm de echte..
In de commentaren op eurobricks viel het wel meer mensen op..

Maar ondanks dat respect!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Exocet schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:10:
[...]

Die 15% korting is er al niet meer?
jawel hoor. Zoek op "lego boost site:.nl", eerste hit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ToolkiT schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:27:
[...]

Wow!
Super gaaf.. maar wat me wel op viel is dat hij van de zijkant wat hoog/kort lijkt ivm de echte..
In de commentaren op eurobricks viel het wel meer mensen op..

Maar ondanks dat respect!
Hij is iets te hoog, geeft de maker ook aan, maar zo komt het uit, vind het persoonlijk niet storend.

Ik ga maar eens opzoek naar de onderdelen, als fan van Koenigsegg moet deze er komen uiteraard.
Eventuele stickers ga ik zelf op werk maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

L1nt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:07:
de boel over bakjes verdeeld op kleur
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/ceeN6U57leAhi/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
jaspov schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:40:
[...]

jawel hoor. Zoek op "lego boost site:.nl", eerste hit
Gevonden, bedankt. Dacht op de officiële Lego shop.
Levering helaas pas medio september daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Lego boost app is ook Nederands, heb ze gemaild.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Mad-Matt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Hij is iets te hoog, geeft de maker ook aan, maar zo komt het uit, vind het persoonlijk niet storend.

Ik ga maar eens opzoek naar de onderdelen, als fan van Koenigsegg moet deze er komen uiteraard.
Eventuele stickers ga ik zelf op werk maken.
Gebruikt geloof ik geen stickers, maar is al wat maanden geleden dat ik het topic heb gelezen.

Geen idee of ik deze eigenlijk gepost heb toen ik hem aan het bouwen was, maar nog een mooie supercar (die ik zelf nog heb mogen testbouwen voor de instructies samen met Blakbird op Eurobricks): de DB11 gemaakt door Jeroen Ottens
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/671/33206669752_90f4231c18_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3862/33321468906_7dab0835e4_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2908/33321468606_cc49bc444e_c.jpg
Deze staat nog steeds bij mij in de vitrinekast te pronken. De 8-speed versnellingsbak heeft wat moeite met de switch van 4 naar 5 via de paddles bij het stuur, maar via de HOG geen probleem. Jeroen Ottens, een voormalig Lego designer bij Technic, hanteert nog veel regels bij het bouwen zoals Lego zou doen. Tuurlijk hanteert hij niet meer alle regels van Lego (succes met de BB verwijderen bijv. uit deze DB11 :D), maar zijn stijl komt behoorlijk in de buurt van een normale Lego set.

(en mocht jullie denken, waarom heeft de DB11 een spoiler achter op de foto's van Jeroen, die is juist dynamisch bij de echte en staat niet omhoog bij lage snelheden: hij gaat pas omhoog bij gear 5-8 in het model, in stapjes van 1-2mm, hoe die nu staat op de foto's is in de 8ste versnelling)

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 22-07-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Die is ook erg tof. Denk dat hij nog mooie is in zwart of wit. Een Aston mag niet in oranje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
En gek genoeg is oranje de officiele launch kleur van de DB11, net als bij de Porsche set.

Ik denk dat Jeroen hem ondanks ook liever in een andere kleur had gemaakt, maar ja, die panels bij de achterwielen zijn er alleen in het oranje (en nu paars, maar paars mist tig andere Technic onderdelen die er wel in het oranje zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
AppieNL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:24:
[...]
...(succes met de BB verwijderen bijv. uit deze DB11 :D
BB? Wasdadan?
(en mocht jullie denken, waarom heeft de DB11 een spoiler achter op de foto's van Jeroen, die is juist dynamisch bij de echte en staat niet omhoog bij lage snelheden: hij gaat pas omhoog bij gear 5-8 in het model, in stapjes van 1-2mm, hoe die nu staat op de foto's is in de 8ste versnelling)
Hoe gaaf is dat _/-\o_

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
BatteryBox, gebruikt voor de lampjes (die meesturen trouwens).

Hij zocht naar suggesties voor functies, ik kwam met die meesturende lampjes zoals wel meer moderne auto's hebben. Hij maakte het beter dan ik het kon verzinnen, want als je naar links stuurt bijv, gaat die van links wel naar links, maar de koplamp rechts blijft rechtvooruit. Kneiter simpel met rubber bands waardoor die lampjes niet verder gaan dan recht vooruit of hun stuurrichting, maar je moet er maar op komen :)

[ Voor 77% gewijzigd door AppieNL op 22-07-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
AppieNL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:39:
BatteryBox, gebruikt voor de lampjes
Ok!
(die meesturen trouwens).
W.T.F :o

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Ja, het is een mooi staaltje techniek. Maar wat ik nog het leukst vind, alle functies zijn colour coded. Gear switch driveline is door het gehele model geel, aandrijving is rood, sturen is zwart. Als je dus ergens in het model een kleur asje ziet, weet je gelijk van welke functie het een onderdeel is. En dit heeft die gedaan met de moderne colour vomit aan asjes (dus geen oude lengtes van asjes gebruikt zoals 5L rood). Kleine uitzondering zijn 4x 5.5L asjes, maar de colour coding erom heen is nog te zien.

Ik hoop nog steeds dat Lego dit ook oppikt, want onderscheid maken tijdens het bouwen door de colour vomit aan asjses is leuk voor je klanten die maar 2 hersencellen hebben terwijl ze al moeite hebben met de 1 hercencel instructies. Echter, de mensen die Technic Lego kopen omdat het techniek is, vinden deze manier van asjes kleuren gebruiken veel leuker lijkt mij aan de hand van feedback die ik gehoord heb alleen al aan de hand van dit model van Jeroen.

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 22-07-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
AppieNL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:51:
Ja, het is een mooi staaltje techniek. Maar wat ik nog het leukst vind, alle functies zijn colour coded. Gear switch driveline is door het gehele model geel, aandrijving is rood, sturen is zwart.
Ik kan nergens een filmpje van dit model vinden? Weet jij een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Is er niet blijkbaar.

In het Eurobricks topic zijn wel wat plaatjes te vinden van de colour coding door renders en in progress foto's van bouwers.
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/blakbird/Renders/MOCs/db-11/guts.jpg/640x360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/blakbird/Renders/MOCs/db-11/revolve.gif
Renders gemaakt door Blakbird

[ Voor 91% gewijzigd door AppieNL op 22-07-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Ik ben een beginner met LDD. Ik vroeg me af of het mogelijk is om enkel de brikjes uit 1 bepaalde set te gebruiken bij het bouwen, om zo dus een B, C of ... model te MOCen van die bepaalde set.
Is hier een handige methode voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

RikHouben schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:35:
Ik ben een beginner met LDD. Ik vroeg me af of het mogelijk is om enkel de brikjes uit 1 bepaalde set te gebruiken bij het bouwen, om zo dus een B, C of ... model te MOCen van die bepaalde set.
Is hier een handige methode voor?
Dan kan je het beste het LDD model van de betreffende set downloaden. En die in LDD uit elkaar halen zonder de bricks te deleten. Veel LDD modellen kan je vinden in dit draadje op Eurobricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Dat idee had ik ook al, maar het is in dit geval een oude universele set (8030). Met 1 model heb ik niet alle parts van de hele set.
Bestaat er geen mogelijkheid om de partslist van een set als bibliotheek te gebruiken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Je zou dan de partlist moeten kunnen importeren in LDD ofzo, maar dat is volgens mij niet mogelijk. Je kan het handmatig doen, aan de hand van de bricklink part list alle onderdelen in een LDD bestand droppen. Ben je wel ff zoet mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Misschien dat je via Rebrickable.com op 1 of andere manier de 8030 partlist in LDD kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
almightyarjen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:11:
Je zou dan de partlist moeten kunnen importeren in LDD ofzo, maar dat is volgens mij niet mogelijk. Je kan het handmatig doen, aan de hand van de bricklink part list alle onderdelen in een LDD bestand droppen. Ben je wel ff zoet mee :D
Tja, ik denk dat dit de enige optie is.
Ach als ik af en toe een beetje tijd maak komt het er uiteindelijk wel van. zoveel onderdelen zit er nu ook niet in die set.
AppieNL schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:00:
Misschien dat je via Rebrickable.com op 1 of andere manier de 8030 partlist in LDD kan krijgen?
Ja, de partslist is op Rebrickable te vinden. Dat kan een goeie start zijn.

---------
Ik ben ondertussen al een stukje verder geraakt. Ik ben de vrachtwagen aan het bouwen die afgebeeld staat op de doos van set 8030. Nu ontbreken er enkele onderdelen in de library van LDD. Kan ik ergens onderdelen toevoegen? (het is een set uit 1982, dus die dingen zijn waarschijnlijk al lang obsolete)
Wat ik tot nu toe mis zijn:
3651
3634
4442
4261

[ Voor 31% gewijzigd door RikHouben op 23-07-2017 17:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

Vandaag de London bus afgebouwd. Best een hele leuke build met leuke technieken en grappige details.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uxk35gYavUwFWgd2mDSmoJJb/medium.jpg

Nu ook eindelijk genoeg in de creator collectie zodat de vitrine er goed gevuld uitziet. Er is nog een plekje naast de mini en dan gaat het krap worden. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
momania schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:37:
Vandaag de London bus afgebouwd. Best een hele leuke build met leuke technieken en grappige details.

[afbeelding]

Nu ook eindelijk genoeg in de creator collectie zodat de vitrine er goed gevuld uitziet. Er is nog een plekje naast de mini en dan gaat het krap worden. :)
Netjes 8) ook een fijne vitrine kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

RikHouben schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Ach als ik af en toe een beetje tijd maak komt het er uiteindelijk wel van. zoveel onderdelen zit er nu ook niet in die set.
[...]

Ja, de partslist is op Rebrickable te vinden. Dat kan een goeie start zijn.

---------
Ik ben ondertussen al een stukje verder geraakt. Ik ben de vrachtwagen aan het bouwen die afgebeeld staat op de doos van set 8030. Nu ontbreken er enkele onderdelen in de library van LDD. Kan ik ergens onderdelen toevoegen? (het is een set uit 1982, dus die dingen zijn waarschijnlijk al lang obsolete)
Wat ik tot nu toe mis zijn:
3651
3634
4442
4261
Ik kan alleen de 3634 vinden in LDD. Je hebt een zoekbalk, daar kan je het part nummer invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
momania schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:37:

[afbeelding]

Heel mooi.
Erg leuke sets!
Ik zou ze ook willen verzamelen maar ik heb er de plaats niet voor.
Ik hou het bij enkele vintage technic sets en mijn Star Wars UCS sets en minifigures. :)
almightyarjen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:47:
[...]

Ik kan alleen de 3634 vinden in LDD. Je hebt een zoekbalk, daar kan je het part nummer invoeren.
De 3482 miste ik ook maar die heb ik in een andere kleur gevonden.
Dat valt wel aan te passen.
De rest wordt een speurtocht.

[ Voor 43% gewijzigd door RikHouben op 23-07-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Worked for me.

IMHO Beter zelfs dan de verdeling van Lego zelf (zakjes met #2 zaten nog wel dicht).

Nu wist ik in welke bak ik moest zoeken als ik een rood blokje nodig had. Bij fase 2 moest ik telkens kijken welk bakje (zakje) ik moest hebben.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 21:54

Tarin

Just plain weird.

RikHouben schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:18:
[...]

[...]
Je volgende probleem is voorraadbeheer, denk ik. Alleen de parts beschikbaar die in de set zitten is stap 1, slechts 2 van dit, 5 van die en 1 zo'n tandwieltje aanwezig neemt LDD niet automatisch mee denk ik? Ik weet het niet, heb alleen met stud.io (en heel lang geleden met LDraw en LeoCAD) gespeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 24-07-2017 09:40 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

L1nt schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:35:
[...]

Worked for me.

IMHO Beter zelfs dan de verdeling van Lego zelf (zakjes met #2 zaten nog wel dicht).

Nu wist ik in welke bak ik moest zoeken als ik een rood blokje nodig had. Bij fase 2 moest ik telkens kijken welk bakje (zakje) ik moest hebben.
OK maar het is volgens mij handiger om op soort onderdeel te sorteren, omdat je in een berg vergelijkbare onderdelen makkelijk een exemplaar van kleur x kan vinden, dan onderdeel y in een berg met dingen van kleur x :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:56
Reinier schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:29:
[...]

OK maar het is volgens mij handiger om op soort onderdeel te sorteren, omdat je in een berg vergelijkbare onderdelen makkelijk een exemplaar van kleur x kan vinden, dan onderdeel y in een berg met dingen van kleur x :)
Hij zit in fase 5 van het sorteren van Lego. Sorteren op type is pas fase 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Gillonde schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Toffe post dat! Toen ik 8 was ofzo zat ik in fase 26 (heeeeel veel fases overgeslagen). Zittend aan een tafel, omringd door Lego-dispensers die op commando (met voice recognition) een ongelimiteerd aantal onderdelen in alle mogelijke kleuren (destijds waren er nog maar zes) uitspuugden 8)

In welke fase zou mijn dochter van 2,5 nu zitten? Ze sorteert Friends-minidolls uit elkaar gehaald in het oventje van haar IKEA-keuken, random blokjes in haar bakfiets, baseplates onder de bank en bloemetjes, strikjes en ronde 1x1 tiles in de beslagkom van haar houten speelgoedmixer 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:04:
In welke fase zou mijn dochter van 2,5 nu zitten? Ze sorteert Friends-minidolls uit elkaar gehaald in het oventje van haar IKEA-keuken, random blokjes in haar bakfiets, baseplates onder de bank en bloemetjes, strikjes en ronde 1x1 tiles in de beslagkom van haar houten speelgoedmixer 8)7
In één woord...Geweldig! _O-

Soortgelijke praktijken kom ik ook tegen en dan kijk ik maar even snel een andere kant op... om na verloop van tijd toch maar even alles door te spitten en de LEGO weer enigszins bij elkaar te zoeken :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Reinier schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:04:
[...]

Geen idee maar ik weet wel dat onze dochter van 3 soortgelijk gedrag vertoont :+ Ik zet de in elkaar gezette sets maar even bovenop de IKEA Kallax kast in haar kamer zodat ze er (nog) niet bij komt :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:05
vhal schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:45:
[...]

Geen idee maar ik weet wel dat onze dochter van 3 soortgelijk gedrag vertoont :+ Ik zet de in elkaar gezette sets maar even bovenop de IKEA Kallax kast in haar kamer zodat ze er (nog) niet bij komt :P
Watje :P Mijn dochter van twee mag gewoon spelen met de sets. Prachtig om zo'n peuter in het midden van een treinrails te zien zitten met remote control om de wagons die ze er zelf heeft opgezet te laten rijden.

Helaas wil ze ook met de mannetjes spelen en daarvoor wordt soms een halve trein gesloopt :P Datzelfde lot was eerder het politiebureau en helicopters overkomen. De Brickbank werd heel gelaten ondanks het spelen met de minifigs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Rukapul schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Watje :P Mijn dochter van twee mag gewoon spelen met de sets. Prachtig om zo'n peuter in het midden van een treinrails te zien zitten met remote control om de wagons die ze er zelf heeft opgezet te laten rijden.
Bij mijn dochter is het tuinieren met Lego-bloempjes en het voeren van haar 6 Friends-hondjes* favoriet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZdYPTYrFacFJu734G2ceh3K2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SxK4REd6m08BXT2GApoPLoAK/full.jpg

*) ze kent de namen van die hondjes beter dan die van haar kinderdagverblijfvriendjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Gillonde schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Die post is akelig accuraat vergeleken met mijn eigen situatie :o Ik heb onlangs enkele avonden verloren met het omgooien van mijn collectie van kleuren naar soorten onderdelen, en ik ben er nog niet helemaal uit.

Vandaag kwam mijn Amazon pakket aan met Doctor Who Level Pack (Dimensions) en dit boek van Samsofy:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/712rg%2B-UuoL.jpg
Het bevat een collectie foto's zoals onderstaande, allemaal van hoge kwaliteit. Gewoon leuk voor op de salontafel :)

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/64/4b/4c/644b4c3edfdfb839f1179432aa320c23.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Laatst online: 16:07
Mijn dochter van 2 is helemaal weg van de Horizon Express die een rondje rijd.. Nu wil ik mijn trein liefde van vroeger weer oppakken. Maar welke treinset zou ik het beste kunnen bestellen zodat de kleine meer te zien heeft en eventueel met de afstandsbediening wat kan laten rijden?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

https://www.lego.com/en-u...ts/train-deluxe-set-10508
Geen afstandsbediening, wel geluid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Laatst online: 16:07
Ja zag ik ook maar ik wil graag de stad gaan opbouwen in lego met wat er nog is hier en natuurlijk door aanschaf. Duplo groeit ze snel uit.. En Lego is toch wat langer interessant.. Om zo te zeggen. En voor mij weer bouwen en de treinliefde terug te laten komen.. En de spaarpot actie die nog loopt.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Tarin schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:37:
[...]

Je volgende probleem is voorraadbeheer, denk ik. Alleen de parts beschikbaar die in de set zitten is stap 1, slechts 2 van dit, 5 van die en 1 zo'n tandwieltje aanwezig neemt LDD niet automatisch mee denk ik? Ik weet het niet, heb alleen met stud.io (en heel lang geleden met LDraw en LeoCAD) gespeeld.
Ik heb besloten om gewoon IRL te bouwen en er daarna pas een bouwinstructie van te maken in LDD ipv andersom (bouwen in LDD om daarna in het echt te bouwen).
Als de verzameling losse bricks wat groter wordt ga ik het ook andersom proberen (het het ontbrekende bricklinken :) ).
Voorlopig heb ik vooral opgebouwde sets die ik liever niet afbreek.
Beet verder verzamelen dus en dan kunnen we wat beter gaan MOCen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
De lego shop aanbieding is tm morgen nog het spaarvarken:
https://shop.lego.com/nl-...P-SHLPT-DPC-CR-promot-193

Wat gebeurt erna? Komt er dan direct een nieuwe aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Exocet schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:19:

Op Brickset.com hebben ze een pagina met aanbiedingen (o.a. Amazon UK/DE, etc) maar ook welke promo actie er bij LEGO Shop loopt: https://brickset.com/buy

Handig om te bookmarken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zo, binnenkort kamperen, en traditiegetrouw (naja traditie, 2e of 3e jaar nu) verras ik mijn vrouw met lego (al heb ik daar mee mee dan zij, kortom ook eigenbelang :') ). Dit keer is het Lego Architecture: Berlin en Venice. Lekker knutselen bij de tent! :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Exocet schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:19:

Op de website van de Lego store te Wijnegem kan je een (twee)maandelijkse kalender/nieuwsbrief downloaden die alle acties voor België en Nederland toont bij Lego zelf: link.

De volgende 'gratis' set komt op 10 augustus en loopt t.e.m. 30 augustus zoals je op de kalender kan zien:
Afbeeldingslocatie: https://d1re64py91r9s9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/06/21011512/banner-cave-men.jpg
Twee minifigs en een stukje karton.

Pagina: 1 ... 7 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .