Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.915 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:09
Teken dat de Flinstoneset de volgende Ideas gaat worden?

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:33:
[...]

Op de website van de Lego store te Wijnegem kan je een (twee)maandelijkse kalender/nieuwsbrief downloaden die alle acties voor België en Nederland toont bij Lego zelf: link.

De volgende 'gratis' set komt op 10 augustus en loopt t.e.m. 30 augustus zoals je op de kalender kan zien:
[afbeelding]
Twee minifigs en een stukje karton.
Leuk, allebei een knuppel :) Past goed bij Caveman Batman. Dat karton belandt gewoon bij de lege dozen. Zo idem met die van Chicken Suit Guy.
Sangre schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:24:
Teken dat de Flinstoneset de volgende Ideas gaat worden?
Zou wel leuk zijn; deels vanwege de mini figs in die set :)

Aangezien LEGO toch al redelijk wat van Disney (incl star wars) aan sets heeft, zou ik ook een paar goedbedachte sets van één of meerdere films van Tim Burton verwelkomen; daarvan vallen er toch ook een aantal onder Disney? We krijgen nu een Fun Pack van Beetlejuice, dus wie weet....*wishful thinking* :)

[ Voor 28% gewijzigd door Gim op 25-07-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
jaspov schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:23:
Lego boost app is ook Nederands, heb ze gemaild.
De app is nu ook te vinden in de IOS and Google App Stores. Veel valt er echter nog niet te doen, want hij dwingt je eerst naar een configuratie scherm waar het begint dat je batterijen in de Move Hub moet stoppen en hij daar dan de Hub begint te zoeken via Bluetooth en je niet meer verder kan.
Overigens verschijnt dit in het Engels, terwijl mijn iPad nochtans in het Nederlands ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gim schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:25:
[...]

Leuk, allebei een knuppel :) Past goed bij Caveman Batman. Dat karton belandt gewoon bij de lege dozen. Zo idem met die van Chicken Suit Guy.

[...]

Zou wel leuk zijn; deels vanwege de mini figs in die set :)

Aangezien LEGO toch al redelijk wat van Disney (incl star wars) aan sets heeft, zou ik ook een paar goedbedachte sets van één of meerdere films van Tim Burton verwelkomen; daarvan vallen er toch ook een aantal onder Disney? We krijgen nu een Fun Pack van Beetlejuice, dus wie weet....*wishful thinking* :)
Die Flintstones build is leuk zeg!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Zou die Lego Boost ook al leuk zijn voor een kind van 5? Ben een beetje bang of die niet ietwat te lomp is hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:46:
Zou die Lego Boost ook al leuk zijn voor een kind van 5? Ben een beetje bang of die niet ietwat te lomp is hiervoor
Geen idee, wellicht nog iets te lastig. Zie ook hier:
http://mobilesyrup.com/20...t-kids-interested-coding/
I would, however, emphasize that despite the toy’s seven-year-old rating, putting together some of Boost’s more intricate sets, is rather difficult — it’s likely that younger children will need parental help with certain aspects of the building process.
Ondertussen de eerste reviews:
https://www.cnet.com/products/lego-boost/review/
http://mashable.com/2017/...oost-review/#YmfiQCFGNqq8

https://www.tomsguide.com/us/lego-boost,review-4538.html
https://www.wsj.com/amp/a...w-coding-coach-1500987601

[ Voor 21% gewijzigd door Exocet op 25-07-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Laten we de set eerst maar uitbreiden met een politiebureau of brandweerkazerne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb mn zinne gezet opde 6x6 Truck 42070 , het doel is deze onder of op 200 euro te kopen.

De brickwatch is me wel aan het teasen nu, ik krijg em door op €209,- echter bij het klikken is deze dan weer duurder als verwacht ( 224 ) , is dit gebruikelijk, zijn die aanbiedingen zo tijdelijk ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Gisteren de F40 toch maar eens gekocht en in elkaar gezet, interessante build. Ziet er in het echt ook een stuk beter uit dan op de foto's :)

Het viel me wel op dat er 2 1x4 plates bij zitten die puur als tijdelijke support gebruikt worden, maar niet in het uitindelijke model zitten. Is dit iets dat vaker voorkomt tegenwoordig?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 12:23

Megalodon86

Enzyme X

Chakotay schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:49:
Gisteren de F40 toch maar eens gekocht en in elkaar gezet, interessante build. Ziet er in het echt ook een stuk beter uit dan op de foto's :)

Het viel me wel op dat er 2 1x4 plates bij zitten die puur als tijdelijke support gebruikt worden, maar niet in het uitindelijke model zitten. Is dit iets dat vaker voorkomt tegenwoordig?
Volgens mij is dit vrij uitzonderlijk, had het al wel gelezen in reviews inderdaad.
HeAdWaVe74 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:56:
Ik heb mn zinne gezet opde 6x6 Truck 42070 , het doel is deze onder of op 200 euro te kopen.

De brickwatch is me wel aan het teasen nu, ik krijg em door op €209,- echter bij het klikken is deze dan weer duurder als verwacht ( 224 ) , is dit gebruikelijk, zijn die aanbiedingen zo tijdelijk ?
Ja het kan snel gaan, of het is gewoon een foutje geweest natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Chakotay schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:49:
In alle sets die ik gebouwd heb ben ik dit, behalve in de F40 dus, nog nergens anders tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

In één van mijn Technic sets (mobiele kraan 42009) zit een zelfbouw-hulpmiddel om alle wielen uitgelijnd te houden voordat de besturings-tandwielen op hun plaats worden geschoven.
De onderdelen daarvan worden later gebruikt in de hijsarm.

https://lc-www-live-s.leg...ginstructions/6143639.pdf
Blz 51

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 27-07-2017 12:52 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

GeeBee schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:50:
In één van mijn Technic sets (mobiele kraan 42009) zit een zelfbouw-hulpmiddel om alle wielen uitgelijnd te houden voordat de besturings-tandwielen op hun plaats worden geschoven.
De onderdelen daarvan worden later gebruikt in de hijsarm.

https://lc-www-live-s.leg...ginstructions/6143639.pdf
Blz 51
Dat heb ik vaker gehoord inderdaad, lijkt me ook een wat nettere oplossing. Bij de F40 zijn het echt extra onderdelen die je aan het einde over hebt. Ze hebeen ook een afwijkende kleur die in de rest van het model nergens voorkomt, groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:52

Amazon kan vooral heel snel gaan, zodra de actie niet meer is bij een concurrent of bij hun eigen shop, is de prijs een uur later weer omhoog.

Persoonlijk zou ik wachten tot die rond de 150 euro kost, want er zit minder PF in dan de Volvo 42030 en die kregen mensen toendertijd ook vaak mee voor 140-150 euro bij een leuke aanbieding (ik heb er 2 gekocht, 1 voor 170 en 1 voor 140, 1600 onderdelen en het dubbele aan PF van de 42070). Nu kunnen we nog een beetje rekening houden met inflatie, maar dan kom ik nog niet in de buurt van die 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 16:59
AppieNL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Amazon kan vooral heel snel gaan, zodra de actie niet meer is bij een concurrent of bij hun eigen shop, is de prijs een uur later weer omhoog.

Persoonlijk zou ik wachten tot die rond de 150 euro kost, want er zit minder PF in dan de Volvo 42030 en die kregen mensen toendertijd ook vaak mee voor 140-150 euro bij een leuke aanbieding (ik heb er 2 gekocht, 1 voor 170 en 1 voor 140, 1600 onderdelen en het dubbele aan PF van de 42070). Nu kunnen we nog een beetje rekening houden met inflatie, maar dan kom ik nog niet in de buurt van die 200 euro.
De 42030 is bij de Intertoys nu €175,-.

Wat betekent trouwens PF O-)?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Vitamine schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:06:
[...]

Hij is bij de Intertoys nu €175,-.

Ik denk power function, moest het ook even opzoeken.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 00:52
Vitamine schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:06:
[...]

Hij is bij de Intertoys nu €175,-.

"Hij"...
Zeg dan even dat je de 42030 bedoelt, want dit is nogal clickbait-ish als m'n post vooral over de 42070 gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 11-09 17:43

Even een timelapse in elkaar geflanst van de bouw van de Saturn 5. Na de eerste stage drong het tot me door hoe groot dat ding eigenlijk zou worden. :o

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PjotrStroganov schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:32:
[video]

Even een timelapse in elkaar geflanst van de bouw van de Saturn 5. Na de eerste stage drong het tot me door hoe groot dat ding eigenlijk zou worden. :o
herkenbaar, ik realiseerde mij in eerste instantie ook niet hoe groot hij zou worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
PjotrStroganov schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:32:
[video]

Het valt mij sowieso op dat de duurdere dozen(100+ euro) op het internet kleiner lijken dan ze in het echt zijn. Dan heb ik het niet alleen over de Creator Expert/Idea sets maar ook de technic modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

sus

is druk :+

Bij gebrek aan nieuwe modulars... van de week de 10242 Mini Cooper maar gehaald in Wijnegem. De helft uiteraard weer in elkaar gezet door sus junior (6 jaar). Leuke build, alleen jammer dat de stickervelletjes ontbreken :/. Dat wordt dus even een mailtje naar Lego.

Next de beide VW's. Heb de dubbeldekker ook irl gezien, maar die vind ik minder.

Ook een piggybank gescoord uiteraard :)

[ Voor 6% gewijzigd door sus op 27-07-2017 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

De nieuwe sets van Star Wars zijn inmiddels ook bekend: https://www.brothers-bric...-lego-sets-revealed-news/

De UCS? BB8 is wel heel leuk!

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.brothers-brick.com/wp-content/uploads/2017/07/58-IyYy487.jpg?resize=640%2C745&ssl=1

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 16:59
AppieNL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:19:
[...]

"Hij"...
Zeg dan even dat je de 42030 bedoelt, want dit is nogal clickbait-ish als m'n post vooral over de 42070 gaat.
Fixt it.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Maximus schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:32:
De nieuwe sets van Star Wars zijn inmiddels ook bekend: https://www.brothers-bric...-lego-sets-revealed-news/

[afbeelding]
Alle foto's waren ook gepost door Bouwsteentjes.info. :)

De BB-8 UCS set is een day-1 MUST BUY voor mij! Hebbuh hebbuh hebbuh!

Daarnaast vind ik de Resistance Bomber en Kylo Ren's TIE Fighther ook erg interessant. De nieuwe AT-AT (Gorilla Walker) en FO Star Destroyer daarentegen trekken mij niet. Ik vond de Episode V AT-AT mooier dan deze over de top Heavy Assault Walker. En de originele Imperial Star Destroyer met de verhoogde brug ziet er ook meer iconisch uit dan deze FO Star Destroyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:22

[afbeelding]
Hebben hebben!! :) Erg gaaf, zal morgen nog niet te koop zijn verwacht ik.. ben dan in Oberhausen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Laat ze maar met nieuws komen met wat voor lego winter set eraan komt :D las ergens op forum dat ze rond augustus bekend worden (tenminste hun zeiden dat het zo vorig jaar was?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 18:02
kokkie20 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:38:
Laat ze maar met nieuws komen met wat voor lego winter set eraan komt :D las ergens op forum dat ze rond augustus bekend worden (tenminste hun zeiden dat het zo vorig jaar was?)
Volgens dit bericht was die aankondiging inderdaad op 11 augustus verleden jaar. In 2015 kondigde Lego de re-release van de Toy Shop aan op 18 augustus, en Santa's Workshop werd voorgesteld op 9 augustus 2014.

Nuja, in het verleden behaalde resultaten... >:)

Ik vond dit 'gerucht' wel leuk:
Winter Village Overcommercialized Mall

- Drive to the mall to pick out overpriced gifts for all those relatives you see only once a year!
- wait 30 minutes to find a good parking space!
- Become increasingly frustrated as every other item on your list is out of stock, in store and online!
- Make sure to keep the receipts in case you picked out the wrong color! ("I wanted the GREEN one! Waahhhhhhhh...")
- See the rudeness of other shoppers and slowly lose faith in humanity!

[ Voor 29% gewijzigd door Kapoen op 28-07-2017 12:38 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Zit hier inmiddels ook al een tijd brickset en bricklink in de gaten te houden of er al iets bekend is. Van mij mogen ze ook komen met die winter set :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
*edit* eind juli al uitkijken naar Kerstmis, de tijd vliegt echt vooruit 8)

Op brickset kan je allezinds al de volledige inhoud van de City adventkalender bekijken:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/60155-1.jpg?201707280831

Ik vind deze kalender toch wat karig lijken t.o.v. van verleden jaar:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/60133-1.jpg?201608210825

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 28-07-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:10:
*edit* eind juli al uitkijken naar Kerstmis, de tijd vliegt echt vooruit 8)
In de AH in Havelte (Drenthe) verkopen ze al kruidnootjes.
Kapoen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:10:
Ik vind deze kalender toch wat karig lijken t.o.v. van verleden jaar:
Het is inderdaad een heel stuk minder. Wel spijtig, met die van vorig jaar hebben m'n meiden veel plezier gehad, ben bang dat deze wel gaat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Guardian1980 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:26:
[...]

In de AH in Havelte (Drenthe) verkopen ze al kruidnootjes.
Zijn kruidnootjes hetzelfde als pepernoten? Hier in Vlaanderen eten we 'niknakskes' (niknakjes) met Sinterklaas ;) Die ik overigens nog niet heb zien liggen in de winkels, wel zijn we al 'terug naar school' aan 't gaan sinds juni 8)7

Over toevaligheden en Kerstmis in juli gesproken, in de UK geeft Lego blijkbaar nog wat oude stock weg van de snowglobe set omdat er geen spaarvarkens meer zijn :D. Bron op brickset.com. In de lage landen lijkt deze actie helaas niet aan de orde te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets//images/40223-1.jpg

Het is wel duidelijk dat Lego een post-brexit-secret-christmas-stash aan het aanleggen is in de UK. Verleden jaar gaven ze bij de opening van de winkel op Leicester Square Gingerbread House sets weg, een doosje uit 2015.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 28-07-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Die nieuwe advent kalender valt idd wel tegen ja. Die van vorig jaar was best leuk maar denk dat deze er dus niet gaat komen. Mini kerstbomen en kacheltjes heb ik wel genoeg inmiddels :P

200 fish found!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Eigenlijk liet Lego weer een kans liggen om eens iets anders te doen met die kalender. Net zoals in het jaar met de Lego Movie hadden ze de kans om deze te verbinden met een film (twee zelfs). Door die gekte ivm de Batman kostuums hadden ze misschien een 'Santa Bat' of zo kunnen ontwikkelen en nog wat maffe nevenfiguren.

Anyhoo, er zijn voor het najaar al twee mini sets bekend ondertussen:
40261 - Thanksgiving Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets//images/40261-1.jpg
40260 - Halloween Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40260-1.jpg?201707290824
Aangezien ik de vorige twee setjes ook al heb liggen gaan deze er dus ook komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Volgens mij loopt dat batmanspul anders voor geen meter? De minifigs serie is al tijden in de aanbieding bij S@H

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:08:
Volgens mij loopt dat batmanspul anders voor geen meter? De minifigs serie is al tijden in de aanbieding bij S@H
Ik denk dat dat eerder komt omdat de Ninjago film er al aan komt en omdat Lego een beetje te snel gaat met heel dat CMF gedoe. En de prijs voor zo'n blind zakje is nu ook niet bepaald schitterend. Misschien dat de gewone Batman sets het wel goed doen...

Het is gewoon jammer dat er geen variatie meer lijkt te zitten in die kalenders. Nuja, niet helemaal juist, dit jaar zitten er géén politie of brandweerminifigs in ;)

*edit* blijkbaar hadden ze verleden jaar al hetzelfde idee op eurobricks:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/562/30984540934_22af617ffe_o.png
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5612/31377515985_5854d499c4_o.png
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/462/31217609480_aa413b325b_o.png
Snake Clown!
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/488/30984540894_d0237eba2d_o.png

[ Voor 29% gewijzigd door Kapoen op 29-07-2017 11:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Lego Boost is hier gisteren gearriveerd en ondertussen al goedgekeurd.
Zoontje van 7 heeft zich al uren er mee geamuseerd, terwijl hij nog maar enkel Vernie de robot gemaakt heeft.

In tegenstelling tot wat ik eerder gepost had hier, kun je effectief de taal aanpassen. Dit is nodig omdat er heel wat spraak komt (basically uitdrukkingen van de robot, en wellicht ook van de andere figuren). Beetje jammer dat ze niet upfront de taal van het OS overnemen, of op zijn minst de taal laten kiezen. Tijdens het bouwen van Vernie, zegt hij immers ineens een aantal dingen, en als de taal dan nog in het Engels staat (grote kans) gaat het kind dat aan het bouwen is, wellicht niet begrijpen wat er gezegd wordt.

Het grote verschil met Mindstorms is eigenlijk simpelweg dat Boost geen eigen CPU heeft. De hub is eigenlijk puur een bluetooth device dat de actuators (momenteel moteren en ledjes) aanstuurt en de informatie van de sensoren (momenteel kleur, afstand en tilt) uitstuurt. De volledige engine draait dus op de tablet, die dus essentieel is. Het grote voordeel daarvan lijkt me dan weer de hoge flexibiliteit. Op dit moment heb je natuurlijk enkel de Boost app die gericht is op jonge kinderen, maar ik kan me wel inbeelden dat er later nog wel meer geavanceerde mogelijkheden gaan komen, of DIY stuff.

De app is eigenlijk bijna als een game opgevat, waarbij je dus de modellen moet bouwen en dan enkele heel simpele programma's moet namaken, waarna dan de instructies ervan unlocked zijn en bruikbaar in je eigen programma's. Programma's is overigens wel een beetje overdreven, want van wat ik nu gezien heb, zijn het eigenlijk gewoon een soort macro's waarbij je triggers hebt, en je (sets van) instructies kunt uitvoeren of loopen. Conditionals (if-then, while,...) heb ik nog niet gezien, evenmin als het reusen van je macro's (EDIT: dit laatste blijkt wel te kunnen, en kan zelfs genest). Mochten ze er nu nog niet in zitten, dan lijkt het me vooralsnog iets dat gemakkelijk via de app kan toegevoegd worden. Er zijn anderzijds wel een hele hoop pre-defined macro's, die dus een set van instructies combineren, die verschillende zaken doen zoals een klein dansje, effen het hoofd bewegen, etc... Het blijft natuurlijk vooral speelgoed voor kinderen met een beperkte programmeerbaarheid.

Wat wel meer Mindstorms-alike is, is het batterijverbruik. Zoon had nog niet eens alle Vernie varianten uitgeprobeerd of daar kwam al de eerste Battery Low melding :I. Oplaadbare AAA's zijn dus wel een must.
Maar voor de rest denk ik dat hij daar nog heel veel plezier gaat aan beleven, en krijg je dan ook eigenlijk heel veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 01:07

FeaR

In GoT we trust

Twijfel.... na ongeveer twee jaar geen grote set meer te hebben gekocht (Q4 2015 waren de laatste met de 42009 - Mobile Crane MK II en de 42043 - Mercedes-Benz Arocs) wil ik nu toch wel weer eens gaan bouwen.

Aangezien het mij vooral om het bouwen gaat wordt de keuze iets met veel onderdelen. Sets als de 42030 - Volvo L350F Wheel Loader 23617 met veel PF doen me daarom minder.

Alleen waar ga ik voor...
Wederom Lego Technic met de grootste Lego Technic set ooit, de 42055 - Bucket Wheel Excavator
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/42055-1.jpg?201607190200

Of, aangezien ik ook veel plezier had in het bouwen van bijvoorbeeld 71006 - The Simpsons House en 71016 - Kwik-E-Mart, toch gaan voor iet non Lego Technic. Dan zou ik gaan voor de 70620 - NINJAGO City
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/70620-1.jpg?201706210220

Ik heb niets met Lego Ninjago, maar de City ziet er wel extreem leuk uit. De setting spreekt me wel aan. Plus dat de 70618 - Destiny's Bounty uit dezelfde serie ook wel iets heeft en later gekocht kan worden voor nog eens plezier. Al heeft de Lego Technic set natuurlijk standaard een B-model voor nog eens bouwfun. Prijsverschil is natuurlijk aanzienlijk met €180,- voor de 42055 en €299,- voor de 70620. Maar het zijn dan ook heel verschillende sets.

* FeaR twijfelt nog even verder...

Voor nu maar even de Star Wars figures aangevuld met de 75531 - Stormtrooper Commander:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lvmKQFlbFpyLrybFhxYjfYVT/full.jpg

In de winkel ook nog even staan kijken bij de 42056 - Porsche 911 GT3 RS, maar die doet me toch minder dan de andere opties. Of we gaan gewoon all-in met de "TRIO TECHNIC 42053 42054 & 42055 SET" die hier in de buurt aan wordt geboden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

FF offtopic 8)
Kapoen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:33:
[...]

Zijn kruidnootjes hetzelfde als pepernoten?
Beetje wel, beetje niet; Klik

Back to Lego O-)
Des te vaker ik die Ninjago City zie, des te mooier ik 'm vind. BrickVault had al een review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:56:
Twijfel.... na ongeveer twee jaar geen grote set meer te hebben gekocht (Q4 2015 waren de laatste met de 42009 - Mobile Crane MK II en de 42043 - Mercedes-Benz Arocs) wil ik nu toch wel weer eens gaan bouwen.

Aangezien het mij vooral om het bouwen gaat wordt de keuze iets met veel onderdelen. Sets als de 42030 - Volvo L350F Wheel Loader 23617 met veel PF doen me daarom minder.

Alleen waar ga ik voor...
Wederom Lego Technic met de grootste Lego Technic set ooit, de 42055 - Bucket Wheel Excavator
[afbeelding]

Of, aangezien ik ook veel plezier had in het bouwen van bijvoorbeeld 71006 - The Simpsons House en 71016 - Kwik-E-Mart, toch gaan voor iet non Lego Technic. Dan zou ik gaan voor de 70620 - NINJAGO City
[afbeelding]

Ik heb niets met Lego Ninjago, maar de City ziet er wel extreem leuk uit. De setting spreekt me wel aan. Plus dat de 70618 - Destiny's Bounty uit dezelfde serie ook wel iets heeft en later gekocht kan worden voor nog eens plezier. Al heeft de Lego Technic set natuurlijk standaard een B-model voor nog eens bouwfun. Prijsverschil is natuurlijk aanzienlijk met €180,- voor de 42055 en €299,- voor de 70620. Maar het zijn dan ook heel verschillende sets.

* FeaR twijfelt nog even verder...

Voor nu maar even de Star Wars figures aangevuld met de 75531 - Stormtrooper Commander:
[afbeelding]

In de winkel ook nog even staan kijken bij de 42056 - Porsche 911 GT3 RS, maar die doet me toch minder dan de andere opties. Of we gaan gewoon all-in met de "TRIO TECHNIC 42053 42054 & 42055 SET" die hier in de buurt aan wordt geboden.
Je woont op jezelf en hebt wast wel een zolder over. Koop een flinke treinenset, die Ninjago set en begin een stad. Je wilde veel onderdelen, dan krijg je veel onderdelen :Y)

Edit: en voor inspiratie, ga even bij http://www.2ttoys.nl/ langs. Ben je ook zo, is alleen de andere kant in ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:58:
[...]
Edit: en voor inspiratie, ga even bij http://www.2ttoys.nl/ langs. Ben je ook zo, is alleen de andere kant in ;)
Ik ben ooit eens bij 2T Toys geweest, was laatst een item over ze op TV. Behoorlijk aan de prijs voor het gros van de S die ze hebben staan. Prijzen bij 1001 Farm Toys liggen toch een stuk aantrekkelijker. Anders heb je ook nog Pim Toys in Rosmalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

True dat, het is een snoepwinkel maar ze weten de prijzen wel. Was ook meer bedoeld als inspiratie dan dat je de winkel leeg moet kopen :P

Pim Toys ken ik van naam, maar die heeft geen winkel toch, of wel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Winkel is een groot woord inderdaad. De gang van een woonhuis staat vol met Lego dozen en that's it. Voor alleen even afhalen is het prima. Prijzen zijn veelal net wat scherper dan gemiddeld en je kan er gewoon pinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Jang heeft een overzicht geplaatst van de 25 collectable CMF series die tot nu toe verschenen zijn:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:08:
Jang heeft een overzicht geplaatst van de 25 collectable CMF series die tot nu toe verschenen zijn:
[video]
Neeeeej!!! Nu zie ik allemaal figuurtjes die nog in mijn verzameling willen zitten. ;) Als iemand dit zo aan de muur hangt thuis, dan kunnen de niet lego mensen het zelfs niet laten om er toch naar te kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16

[afbeelding]
Hier zit ik ook al een tijdje op te wachten. Had de geruchten al een hele tijd geleden opgevangen.
Echt een ideaal vriendje voor mijn UCS R2-D2. :)
De vriendin vindt 'm ook super, dus dan MOET ik 'm wel kopen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Toch jammer dat ie geen originele Mr. Gold heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Guardian1980 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 00:15:
[...]

Toch jammer dat ie geen originele Mr. Gold heeft :P
Ik zat nog in mijn 'dark ages' toen het Mr. Gold debacle plaatsvond. Blijkbaar is dat nog steeds een pijnlijke herinnering in de AFOL gemeenschap. Het is begrijpelijk waarom Jang géén originele Mr. Gold zoekt, het is maar een stukje plastic aan een veel te hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik wilde iets vragen.
Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Legoland .
Is het nog interessant daar om rond te kijken voor aanbiedingen? Nog tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:53:
[...]

Ik zat nog in mijn 'dark ages' toen het Mr. Gold debacle plaatsvond.
Same here. Nou zijn er diverse sets uitgekomen tijdens mijn dark ages waarvan ik het nu wel jammer vind dat ik ze nooit heb aangeschaft, maar ik weiger er een fortuin voor neer te leggen. En nou ben ik sowieso geen verzamelaar van de CMF's, maar voor een enkel minifig zou ik al helemaal nooit m'n bankrekening plunderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik zoek via Pick A Brick of Bricks & Pieces enkele bricks om een moc te vervolledigen. Enkel zijn deze out of stock. Iemand een idee hoe lang het gemiddeld duurt vooraleer er iets terug in stock is?

Via Bricklink heb ik ook al eens gezocht maar is niet zo courant verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 11-09 15:32
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:08:
Is het nog interessant daar om rond te kijken voor aanbiedingen? Nog tips iemand?
Nou... je vip pas werkt er niet.
het zijn Deense prijzen dus over algemeen iets duurder. /maar je hebt wel setjes die specifiek voor legeland zijn zoals treintje en legoland mannetje en nog wel paar.
pick a brick is er maar dan per (100?) gram afgerekend.

bij de grote draaiende toren was toen wij er waren een outlet shop. veel kleding en lego minifiguren magneten enkele set(was voor mij niet de moeite waard). misschien is deze nu wel aangevuld.

Wel grappig je kunt minifiguren ruilen met medewerkers, ze hebben allemaal een naam plaatje met minfiguren deze mag je ruilen.

tip kijk ook achter het kasteel, leuke attracties als achtbanen en flight simulators...(volgens mij. zoon mocht niet naar binnen was te jong)

ieg veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 11-09 15:32
hevling schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:09:
Ik zoek via Pick A Brick of Bricks & Pieces enkele bricks om een moc te vervolledigen. Enkel zijn deze out of stock. Iemand een idee hoe lang het gemiddeld duurt vooraleer er iets terug in stock is?

Via Bricklink heb ik ook al eens gezocht maar is niet zo courant verkrijgbaar.
Als het via bricklink niet zo courant is dan vermoed ik dat het bij lego pick a brick helmaal een uitdaging wordt. in mijn zoek tochten kom ik nooit bij lego pab uit..
hier al eens gekeken?
http://pickabrick2.brickowl.com/

Maar welke steen zoek je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:15

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:08:
De Lego winkel daar is niet van Lego zelf, maar van de uitbater van Legoland. Dus geen VIP pas/punten, en idioot hoge prijzen.... Doe je zelf een lol, en stop op de terugweg gewoon even bij een Lego store in Duitsland, veel goedkoper, en wel VIP punten

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je

onze jongens zijn zes en bijna acht, dus ben benieuwd.

...
leosand schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:37:
[...]

Nou... je vip pas werkt er niet.
het zijn Deense prijzen dus over algemeen iets duurder. /maar je hebt wel setjes die specifiek voor legeland zijn zoals treintje en legoland mannetje en nog wel paar.
pick a brick is er maar dan per (100?) gram afgerekend.

bij de grote draaiende toren was toen wij er waren een outlet shop. veel kleding en lego minifiguren magneten enkele set(was voor mij niet de moeite waard). misschien is deze nu wel aangevuld.

Wel grappig je kunt minifiguren ruilen met medewerkers, ze hebben allemaal een naam plaatje met minfiguren deze mag je ruilen.

tip kijk ook achter het kasteel, leuke attracties als achtbanen en flight simulators...(volgens mij. zoon mocht niet naar binnen was te jong)

ieg veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuppie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-08 14:20
[video]
Ben wel benieuwd waar hij zijn plates nu vandaan heeft? (leuke manier om ze te displayen en ook icm sommige accessoires)

4240 Wp ZZW PVOutput Sjuppie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Sjuppie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:46:
[...]

Ben wel benieuwd waar hij zijn plates nu vandaan heeft? (leuke manier om ze te displayen en ook icm sommige accessoires)
*edit* ik heb mijn reply verplaatst naar het kleine bouwsteentjes topic.

[ Voor 158% gewijzigd door Kapoen op 31-07-2017 15:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zaterdag gehaald bij de Intertoys met 10% korting. Gisteren gebouwd *O*

De VW bus 10220.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5040/14099721542_6646a34ebc_b.jpg

Eén kleine modificatie aan het dak gedaan. Ik heb het imperiaal 1 puntje naar achteren verplaatst zodat het dak boven de achterklep niet alleen van onderen maar ook door het imperiaal beter één geheel word. Die 2 witte schuinafgeronde.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
aReaRe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:43:
Zaterdag gehaald bij de Intertoys met 10% korting. Gisteren gebouwd *O*

De VW bus 10220.

[afbeelding]

Eén kleine modificatie aan het dak gedaan. Ik heb het imperiaal 1 puntje naar achteren verplaatst zodat het dak boven de achterklep niet alleen van onderen maar ook door het imperiaal beter één geheel word. Die 2 witte schuinafgeronde.
Blijft een mooi model! Mooie foto trouwens; zelfgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gim schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:17:
[...]

Nee, gewoon Google images. Ik ga een dezer dagen een detail foto maken van die imperiaal aanpassing en het dak boven de cabine ik had nog van die vlakke 1 punts over en heb het dak mooi vlak ermee gemaakt (die had ik over van eerdere modulars).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:17:
Zeker mooi model. Eén van de eerste Lego Creator Expert sets die ik bouwde toen ik uit mijn Lego Dark Ages kwam. :) Overigens is het geen foto maar een render. Als je de 'foto' groot op scherm ziet dan zie je duidelijk dat het CGI is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Bij mij was de T1 ook de eerste Lego set sinds mijn jeugd. Vanaf dat moment was ik weer hook, line and sinker. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Hier nog een T1 slachtoffer. Ik wilde dit model om op m'n salontafel te zetten. Het bouwen vond ik ontspannend en het resultaat heel mooi. Eigenlijk was ik van plan om het daarbij te laten, maar een doorgedraaide actie ivm de Lego Movie in een Droomland winkel beslistte daar anders over...

Ik vraag mij af of de Saturn V deze functie van 'gateway drug' zal overnemen (indien er genoeg stock komt uiteraard)?

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 01-08-2017 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Grappig, hoe de term "T1 slachtoffer" in een andere context iets compleet anders betekent!

Ontopic: Ik wil eigenlijk ook wel eens voor die T1 bus gaan, enig idee of ie nog lang in productie blijft?

Verder ooit eens wat gelezen over een nieuwe versie van de Mini, was er iets mis in de oude versie, en hoe zijn ze te onderscheiden? Of vergis ik me nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

pixels66 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Grappig, hoe de term "T1 slachtoffer" in een andere context iets compleet anders betekent!

Ontopic: Ik wil eigenlijk ook wel eens voor die T1 bus gaan, enig idee of ie nog lang in productie blijft?

Verder ooit eens wat gelezen over een nieuwe versie van de Mini, was er iets mis in de oude versie, en hoe zijn ze te onderscheiden? Of vergis ik me nu?
Versie 1 van de Mini had andere ramen, die 1 stud naar binnen steken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JTONJe0.jpg

In de nieuwe versie zit een ander raampje dat onder 2 en boven 1 stud diep is, ipv onder 3 en boven 2 zoals de oude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Met de oude versie was er sprake van een (of meerdere) foutieve productie batches waarbij je een verkeerd onderdeel kreeg voor een ruit; 2 studs diep boven, 3 studs diep beneden i.p.v. 1 stud boven en 2 studs beneden. Mocht dat zich voordoen dan is het een kwestie van LEGO klantenservice informeren, wat informatie doorgeven en je krijgt de juiste onderdelen alsnog (gratis!) toegezonden.

De oude versie was een vierkante doos (vooraanzicht); de nieuwe versie is rechthoekig (vooraanzicht). Ook is het Creator logo op de doos vernieuwd zover ik weet.

De T1 Camper zal er uiteindelijk wel eruit gaan, maar wanneer? Zowel T1 als de Mini houden het goed vol. Je kunt beide modellen voor zeer schappelijke prijzen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Gim schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Met de oude versie was er sprake van een (of meerdere) foutieve productie batches waarbij je een verkeerd onderdeel kreeg voor een ruit; 2 studs diep boven, 3 studs diep beneden i.p.v. 1 stud boven en 2 studs beneden. Mocht dat zich voordoen dan is het een kwestie van LEGO klantenservice informeren, wat informatie doorgeven en je krijgt de juiste onderdelen alsnog (gratis!) toegezonden.

De oude versie was een vierkante doos (vooraanzicht); de nieuwe versie is rechthoekig (vooraanzicht). Ook is het Creator logo op de doos vernieuwd zover ik weet.

De T1 Camper zal er uiteindelijk wel eruit gaan, maar wanneer? Zowel T1 als de Mini houden het goed vol. Je kunt beide modellen voor zeer schappelijke prijzen krijgen.
Thnx allebei, ik hou Brickwatch dan wel ff in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zelf moet ik de T1 en de Mini ook nog eens kopen als ze weer een leuke prijs hebben. Al zie ik dat A-Tembo de Mini nog voor €75 heeft, hmm...

De Beetle twijfel ik nog over, vind het model een stuk minder geslaagd dan de rest. Lijkt vanuit sommige hoeken meer op een 2CV dan een Beetle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Ik heb 'voor de veiligheid' even opgezocht welke lapsus linguae ik begaan had, maar het valt nog mee...
Afbeeldingslocatie: https://vignette3.wikia.nocookie.net/lego/images/b/b9/S15ClumsyGuy.jpg/revision/latest?cb=20160110075553

De T1 is al sinds 2011 in productie, dus een atypisch product in de Lego catalogus. Vaak gaan modellen er na 2 of 3 jaar al uit, m.u.v. een aantal (mini) seasonal sets.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 01-08-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:56:
Zelf moet ik de T1 en de Mini ook nog eens kopen als ze weer een leuke prijs hebben. Al zie ik dat A-Tembo de Mini nog voor €75 heeft, hmm...

De Beetle twijfel ik nog over, vind het model een stuk minder geslaagd dan de rest. Lijkt vanuit sommige hoeken meer op een 2CV dan een Beetle.
Neemt echter niet weg dat het een leuk model is om te bouwen en vanuit andere hoeken ziet hij er wel goed uit :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 22:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ppRS0WOiYjaXonK63uoikZvk/full.jpg

Nou nog even wachten tot de jarige wakker is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is die ninjago city een gaaf ding zeg. Leuk voor rond de kerst :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:02
Wat denken jullie?
Eindelijk bewijs voor een re-release UCS Millenium Falcon?
https://twitter.com/LEGO_Group/status/892414682673414145

Daar hopen alle reacties wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37

Mappy

Piramide van Austerlitz

fishman schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:08:
Wat denken jullie?

De vorm van de doos is meer een Death Star :P

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Wat denken jullie?

UCS Winter Village set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Gisteren mijn Mini in elkaar gezet, bleken geen stickers bij te zitten helaas. Ik heb een vervangend stickervel aangevraagd dus ben benieuwd of/wanneer die aankomt. Iemand ervaring met deze service van Lego?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 11:48
Lego Service is prima; losse (vervangende) steentjes en ook stickervellen komen echter vanuit buitenland, dus het duurt het even voordat het je bereikt heeft!
Ik had eens aangegeven dat een onderdeel miste, dit aangegeven maar intussen zelf het onderdeel uit andere set geplukt waar deze gemist kon worden en was dan ook bij arriveren van de enveloppe met missend onderdeel alweer vergeten dat ik dit aangegeven had bij Lego.

Juist vorige week nog mankement doorgegeven aan Lego over een set welke reeds 5 jaar uit is en inmiddels op de hoogte gebracht dat onderdelen met mankementen (kosteloos) vervangen zullen worden.

M.a.w. niks te klagen over de service van Lego, maar bij missend onderdeel en wens om door te kunnen bouwen, moet je wel eerst zelf met oplossing komen en niet 2 / 3 weken gaan wachten totdat je onderdeeltje binnen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022

Oké, dat heeft niet lang geduurd om onder de 200 te komen.

LEGO Technic 42070 - Allrad-Abschleppwagen

Via amazone.de €195,00 betaald

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Goosebirdy schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:31:
M.a.w. niks te klagen over de service van Lego, maar bij missend onderdeel en wens om door te kunnen bouwen, moet je wel eerst zelf met oplossing komen en niet 2 / 3 weken gaan wachten totdat je onderdeeltje binnen hebt!
Dan ben ik blij dat het bij mij enkel een stickervel betrof. De Mini staat nu mooi klaar op de kast, en als de stickers binnenkomen kan ik ze er gewoon alsnog op plakken. Bedankt voor de reactie!

Ik moet trouwens zeggen dat het bouwen van de Mini wel enigszins makkelijker was dan de Ferrari F40. Erg vermakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Wat denken jullie?

@LEGO_Group · 16h16 hours ago
It is great to hear, that you are such a huge LEGO Star Wars fan. I hope it will be the UCS Falcon as well. Both of us have to wait and see.
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gisteren maar eens mijn collectie in Rebrickable geprakt, altijd leuk om wat met dat soort data te spelen.

16,515 parts uit 80 sets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CyaFMteCCRhTvfBUnbnSqyKJ/full.png

Interessant om te zien dat ik als kind na 1994 al niets nieuws meer gekocht had... Ik dacht dat dat een stuk later was. De ene set uit 1998 is de 8880 supercar die ik veel later 2ehands als stapel losse parts gekocht heb, en het spul rond 2000-2005 een aantal Star Wars en een enkele Technic set die ik een jaar of 10 geleden heb gekocht. Daarna weer wat laten liggen, en recent weer begonnen :)

Dit alles is ingevoerd aan de hand van de instructieboekjes, ik heb nog niet gecontroleerd of alles ook nog 100% compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De inhoud van de Star Wars advent kalender staat ondertussen ook op brickset:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/75184-1.jpg?201708021046

Ook weer een mager beestje zo te zien, zelfs geen poging tot exclusieve minifig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
Kapoen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:34:
De inhoud van de Star Wars advent kalender staat ondertussen ook op brickset:
spoiler:

Ook weer een mager beestje zo te zien, zelfs geen poging tot exclusieve minifig.
Hoe werkt dat met die advent kalender? Waar/wanneer/hoe is die te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

B00st3r schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Ik heb die voor mijn neefje / nichtje vorig jaar die advent kalender gewoon bij de Bart Smit Intertoys (fysieke winkel) gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
B00st3r schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:40:
[...]

Als ik mij niet vergis zijn de advent kalenders te krijgen vanaf 1 september bij Lego zelf en zoals aReaRe al zei zullen ze ook te krijgen zijn bij andere speelgoedwinkels. Er zijn er 3: City, Friends en Star Wars.

Het concept is vrij eenvoudig en werkt net zoals de kalenders met chocolade snoepjes. Een doos met deurtjes waar de minifigs of builds achter zitten, en een speelmat op de klep van de doos om alles op te plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2016/12/LEGO-Star-Wars-Advent-Calendar-2016-Foldout-Playmat-1024x846.jpg(dit is de Star Wars doos van verleden jaar trouwens, elk jaar krijg je een andere achtergrond)

Normaal gezien bevatten de kalenders elk jaar een paar interessante minifigs, zoals Santa Vader in 2014, Santa 3-CPO in 2015,... maar dit jaar leek de inspiratie een beetje zoek blijkbaar.

[ Voor 50% gewijzigd door Kapoen op 02-08-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Kapoen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Als ik mij niet vergis zijn de advent kalenders te krijgen vanaf 1 september bij Lego zelf en zoals aReaRe al zei zullen ze ook te krijgen zijn bij andere speelgoedwinkels. Er zijn er 3: City, Friends en Star Wars.

Het concept is vrij eenvoudig en werkt net zoals de kalenders met chocolade snoepjes. Een doos met deurtjes waar de minifigs of builds achter zitten, en een speelmat op de klep van de doos om alles op te plaatsen:
[afbeelding]
(dit is de Star Wars doos van verleden jaar trouwens, elk jaar krijg je een andere achtergrond)
Erg vet! Ik ken het concept adventskalender wel, maar ik had nog niet gehoord van Lego Star Wars adventskalender. Dus ik dacht dat het misschien iets exclusiefs was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Hellup!

Voor iemand die verder nog geen enkel schip heeft en het waarschijnlijk ook veelal voor display zal halen...

Silent Mary
Of
Destiny's Bounty (70618)

Mn jongste zal straks Ninjago wel stoer vinden maar hij is nog te jong ervoor. Zou kunnen dat ie er over een paar jaar mee wil spelen (bouwen nog te jong). Dus kijk nu. Vooral naar wat MIJ de leukste build met bouwtechnieken en resultaat geeft.

Wat zouden jullie kiezen? Ik heb verder nog niks van Ninjago al ziet die City er wel gaaf uit.

De zeilen van de silent mary zijn gaaf alsmede t feit dat t een spookschip (wow wow!) is. Anderzijds is de Bounty een echt schip met een romp. Beide lijken details genoeg te hebben. Ik hou van details :) de silent mary lijkt me wel meer een uitdaging qua vitrinekast plaatsing. Kan me vergissen.

Ik zag dat @AppieNL voor de Bounty ging :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 02-08-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:41:
Hellup!

Voor iemand die verder nog geen enkel schip heeft en het waarschijnlijk ook veelal voor display zal halen...

Silent Mary
Of
Destiny's Bounty (70618)
In deze review van de Destiny's Bounty tonen ze beide schepen naast elkaar (op 10:40), misschien helpt dat om de te kiezen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 02-08-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Volgens mij heeft Lego nog een paar euro aan Mercedes gegeven... Het Mercedes AMG F1 twitter account post al de hele dag foto's en filmpjes van 75883 in en rond de pitbox tijdens de Formule 1-test in Hongarije :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

In deze review van de Destiny's Bounty tonen ze beide schepen naast elkaar (op 10:40), misschien helpt dat om de te kiezen? :)
Welke review? Mis een link :)

Wil kopen kopen kopen dus wil snel kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:33:
[...]

Welke review? Mis een link :)

Wil kopen kopen kopen dus wil snel kijken :P
Lol, te weinig koffie gedronken vandaag:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Lol, te weinig koffie gedronken vandaag:
[video]
Haha, video helpt alleen niet in t beslissen. Beide zien er om eigen reden tof uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gim schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

Haha, video helpt alleen niet in t beslissen. Beide zien er om eigen reden tof uit.
Gewoon beide kopen, best off both worlds :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik zat wat te kijken op shop.lego.com, en zag dat de Winter Holiday Train er niet meer tussen stond. Is die nu voor altijd uit productie, of komt hij met kerst weer in de winkel? Had nog wat punten uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
@Sabbi
Wat ik las is dat hij in september kwam? Houd me er niet aan, maar las zo iets op eurobricks geloof ik in het winter topic... (Kan het fout gelezen hebben)
Gelukkig de mijne nog voor een spotprijs op marktplaats op de kop getikt :D Nu nog wachten tot de nieuwe winterset aangekondigd wordt, dan alles qua gebouwen van de lego winter set op de elf café na (Die ligt momenteel heel erg buiten budget met 350 uit hong kong tot 500-750 hier in Nederland.... Heb hem wel nagebouwd in ldd en de bouwbeschrijving af, alleen nog niet 100% zeker dat hij klopt maar goed.... Heb ik iig wel iets toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
aReaRe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:12:
[...]

Gewoon beide kopen, best off both worlds :P O-)
Helaas :) Althans niet nu :9 . Als t om het even is kijk ik wel welke de beste deal is. Meen dat de Silent Mary al redelijk geprijsd was waar nu die extra korting bij komt. Met de Bounty nog even nagaan en nog snel een paar videootjes kijken voor betere impressie. Zul je zien dat degene die ik kies dan net niet meer op voorraad is straks >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 02-08-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Sabbi schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:17:
Ik zat wat te kijken op shop.lego.com, en zag dat de Winter Holiday Train er niet meer tussen stond. Is die nu voor altijd uit productie, of komt hij met kerst weer in de winkel? Had nog wat punten uit te geven.
Kerstsets verdwijnen altijd uit het assortiment na nieuwjaar om dan rond september inderdaad weer te verschijnen in de catalogus. Indien ze nog in productie zijn natuurlijk. De treinset was nieuw in 2016, dus in principe zal deze dit jaar ook te krijgen zijn (Amazon heeft zelfs al een pre-order geopend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zat even op Aliexpress om wat shirts te bestellen daar kwam ik nog wat nep-Lego tegen.

Het is bizar hoeveel MOC's er gejat zijn en door Chinese bedrijven gebruikt worden om sets te maken.
Beetje schandalig eigenlijk.

Ik moet zo m'n best doen om niet die Ninjago 70620 te bestellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het is idd belachelijk; er staan gewoon complete nagebouwde lego sets op! Kan Lego geen copyright oid voor een set aanvragen?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vast wel, maar daar hebben ze in China simpel schijt aan. (Lego heeft een rechtzaak lopen tegen Lepin voor het stelen van ontwerpen)

Wat ik eigenlijk erger vind is de MOCs die mensen maken en dan een zakcentje proberen te verdienen door de instructies voor 2 a 3 tientjes te verkopen dat andere mensen ze ook kunnen maken. En dan komen die Chinezen, kopen de instructies, kopieren alles, onderdelen maken en hop verkopen maar.
Correctie, ik lees dat ze de ontwerpen kopen van de MOC-ontwerpers.

Maar goed, terug naar Lego.
Wie hier heeft de Ninjago tempel en wat vind je ervan? (70751)

[ Voor 25% gewijzigd door Mad-Matt op 03-08-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
De Amerikaanse kalender is ondertussen ook al verschenen, dus gelieve niet te kijken naar de polybags. Er is een grote kans dat we hier andere goodies krijgen. Interessanter is dat er vanaf 14 september twee nieuwe 'exclusieve' sets bijkomen. Ik gok op een Winter set en een Star Wars UCS set of zo.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2017/08/lego-us-store-kalender-september2017_2.jpg

Pagina: 1 ... 8 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .