Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.917 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:52
Kapoen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:24:
De Amerikaanse kalender is ondertussen ook al verschenen, dus gelieve niet te kijken naar de polybags. Er is een grote kans dat we hier andere goodies krijgen. Interessanter is dat er vanaf 14 september twee nieuwe 'exclusieve' sets bijkomen. Ik gok op een Winter set en een Star Wars UCS set of zo.
[afbeelding]
Om de geruchten verder aan te wakkeren, de UCS Falcon re-release wordt verwacht in oktober, dus early access voor VIPs in de laatste 2 weken van september klinkt logisch.

[ Voor 61% gewijzigd door AppieNL op 03-08-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 10:26

Goverman

not loaded

Omroep West meldt zojuist dat Legoland definitief WEL naar Scheveningen komt.

Dat zal echter ook betekenen dat er geen echte LEGO winkel in Den Haag e.o. (dus ook niet Leidschendam) zal komen. Dus ook geen VIP-punten en gimmicks etc.

Maar WEL een LEGO attractie :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Mad-Matt schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:17:
Ik zat even op Aliexpress om wat shirts te bestellen daar kwam ik nog wat nep-Lego tegen.

Het is bizar hoeveel MOC's er gejat zijn en door Chinese bedrijven gebruikt worden om sets te maken.
Beetje schandalig eigenlijk.

Ik moet zo m'n best doen om niet die Ninjago 70620 te bestellen :X
ik kan hem nog niet bestellen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
iemand al een keer iets besteld bij: www.signaturebricks.com ?

zag er leuke minifiguren en LEGO City Cross Track (zelf bouw denk ik.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Ship in a bottle en Voltron. Jammer, niet mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 15:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Guardian1980 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:11:
Ik had ook eerder gehoopt op de vintage tram of Lego store, maar ship in a bottle is allezinds een interessante build itt women of Nasa die eerder zal verschijnen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian1980 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:11:
[video]

Nice had zelf wel gehoopt op ship in a bottle. Een must buy voor volgend jaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Kapoen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:20:
Ik had ook eerder gehoopt op de vintage tram of Lego store, maar ship in a bottle is allezinds een interessante build itt women of Nasa die eerder zal verschijnen.
Vintage Tram vond ik ook erg mooi, maar ik betwijfel ten zeerste of LEGO binnen de Ideas reeks een losse 'trein' set zullen uitbrengen. Zonder rails heb je er weinig aan, en LEGO zal niet een set uitbrengen waarbij je nog extra (rails) moet aanschaffen om er iets aan te hebben.

LEGO Store ziet er leuk uit, maar ik kan me niet voorstellen dat LEGO een 3rd party persoon (de oorspronkelijke ontwerper) financieel zal laten profiteren van het LEGO merk. En omdat een Ideas set ontwerper 1% van de opbrengst krijgt gaat een LEGO winkel hem simpelweg dus ook niet worden.

Ship in a Bottle was vanaf het begin al vrijwel een gedoodverfde winnaar. Haalde in heel korte tijd de benodigde 10.000 stemmen, heeft geen 3rd party licenties om te regelen, is een creatieve manier van LEGO gebruiken, ziet er leuk uit en biedt opties om nieuwe MOCs mee te maken.

Tja, en Voltron zit gewoon geinig in elkaar. Losse dieren-bots die gezamenlijk Voltron vormen. Het heeft vooral zo lang geduurd, denk ik, omdat ze eerst zeker wilden weten dat ze die set technisch ook goed volgens de LEGO standaard zouden kunnen ombouwen. Dat is dus blijkbaar gelukt.

Mooie uitslag in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goverman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:03:
Omroep West meldt zojuist dat Legoland definitief WEL naar Scheveningen komt.

Dat zal echter ook betekenen dat er geen echte LEGO winkel in Den Haag e.o. (dus ook niet Leidschendam) zal komen. Dus ook geen VIP-punten en gimmicks etc.

Maar WEL een LEGO attractie :)
Volgens de laatste geruchten rondom de lego shop in leidschenhage: Deze schijnt er WEL DEGELIJK te komen. Uit bronnen van de bouwers, komt deze naast de te bouwen bioscoop.
En waaron zou discovery en lego shop niet bij elkaar kunnen? Oberhaussen heeft ze toch ook beide :)

(hou me er echter niet aan vast, geruchten blijven geruchten. Leidschenhage heeft voor aanvang van de verbouwing een enquete gehouden van wat voor winkels de mensen zouden willen hebben en buiten een originele Pandora, Disney en Michel Kors, willen ze daar schijnbaar ook een officiele lego shop !

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Mag ik dan als eerste zeggen: wat een k*t locatie!

1 uur rijden voor NL Lego prijzen of 1 uur en 20min voor Duitse Lego prijzen.... En dat is dan nog met gratis parkeren in Oberhausen ook! Een Nederlandse grote stad en gratis parkeren gaat nooit gebeuren (of heb ik onder een steen geleefd?)

Ik woon in de buurt van Utrecht, dus voor de helft van Nederland is dit gewoon een schijtlocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:47:

1 uur rijden voor NL Lego prijzen of 1 uur en 20min voor Duitse Lego prijzen.... En dat is dan nog met gratis parkeren in Oberhausen ook! Een Nederlandse grote stad en gratis parkeren gaat nooit gebeuren (of heb ik onder een steen geleefd?)

Ik woon in de buurt van Utrecht, dus voor de helft van Nederland is dit gewoon een schijtlocatie.
genoeg p&r locaties om den haag heen die gebeuikt kunnen wordwn om met ov naar Scheveningen te kunnen

qua locatie is oberhausen en wijnegem denk ik net zo vervelend, enige "voordeel" is gratis parkeren bij die 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Euhm... Leidschenhage heeft (in ieder geval nu) gratis parkeren... Lijkt me sterk dat ze dat ook gaan veranderen, omdat er (te) veel alternatieve winkelcentra in de buurt zijn. Den Haag is niet echt een verkeerde plek. En Leidschenhage is ook goed aan te rijden vanaf de snelweg (A4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

leosand schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:47:
iemand al een keer iets besteld bij: www.signaturebricks.com ?

zag er leuke minifiguren en LEGO City Cross Track (zelf bouw denk ik.)
Zelfbouw idd, staat er ook bij:
LEGO CITY cross track sections are made using only Lego parts not 3D printed parts or cutting up Lego tracks. The track section works great and will expand on LEGO CITY railway layout options. this kit will also come with 4 Lego tracks as shown in the picture.
Designed by our team using genuine LEGO. Sent in clear grip seal bag, does not include any official LEGO packaging.
Having said that, natuurlijk wel slim om daar flextrack voor te gebruiken. Want past altijd en je hoeft niet te zagen oid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
mschol schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:09:
[...]

genoeg p&r locaties om den haag heen die gebeuikt kunnen wordwn om met ov naar Scheveningen te kunnen
Ja, die onzin om auto's uit de stad te weren en verplicht worden met het OV te gaan valt bij mij nooit goed.
qua locatie is oberhausen en wijnegem denk ik net zo vervelend, enige "voordeel" is gratis parkeren bij die 2
Over Wijnegem kan ik niet spreken, maar dat gratis parkeren is bij Oberhausen bij het winkelcentrum: parkeren>lift en je staat al in het winkelcentrum.
Goverman schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Euhm... Leidschenhage heeft (in ieder geval nu) gratis parkeren... Lijkt me sterk dat ze dat ook gaan veranderen, omdat er (te) veel alternatieve winkelcentra in de buurt zijn. Den Haag is niet echt een verkeerde plek. En Leidschenhage is ook goed aan te rijden vanaf de snelweg (A4).
Oberhausen is ook dichtbij de snelweg.

Maar mooi dat het iig gratis is. Het is ook geen verkeerde plek, mits je dus in de randstad woont (imo). Aangezien vanaf die kant een tripje naar Oberhausen 2 uur kost en nu dus maar 5-30min voor deze potentiële nieuwe winkel. De rest van Nederland is alleen nog steeds beter af in Duitsland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
Vergeet niet dat in CentrO Oberhausen naast de LEGO winkel (op dezelfde verdieping zelfs) ook een Galeria Kaufhof zit, waar regelmatig erg leuke kortingsacties zijn. Als voorbeelden van op dit moment lopende kortingen:
- 10247 Creator Expert Reuzenrad. €189,99 in NL, bij Galeria van €179,99 voor €134,99
- 10251 Creator Expert Brick Bank. €169,99 in NL, bij Galeria van €149,99 voor €134,99
- 10246 Creator Expert Detective Bureau. €159,99 in NL, bij Galeria van €149,99 voor €134,99
- 10255 Creator Expert Assembly Square. €259,99 in NL, bij Galeria van €239,99 voor €224,99

Voor Duitse begrippen zijn die kortingen niet spectaculair (nou ja, dat Reuzenrad best aardig) maar vergeleken met de Nederlandse prijs is dat al best leuk. En wanneer Galeria eens een 20% korting actie heeft, dan tikt dat helemaal aan.

Dus dubbele reden om naar Oberhausen te rijden, i.p.v. naar Scheveningen. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
Op Eurobricks is een wazige foto opgedoken van de Kerstvignette set (40263 Christmas Town Square ):
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Umbra-Manis/sets/40263.png
Voor een setje van 10 euro ziet het er niet slecht uit, zelfs een goede partspack denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 03-08-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26

"
Met "de helft" verwijs je naar de geografische helft en niet naar de helft van de bevolking, aangezien de meeste inwoners in het westen wonen.
Voor de oostelijke helft van nederland is Oberhausen vanwege de lagere prijzen sowieso de betere keuze.
Wat zou dan een betere keuze zijn? in de buurt van Utrecht, zodat 90% van de randstad 40+ minuten mag gaan reizen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
chrisO schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:25:
[...]
"
Met "de helft" verwijs je naar de geografische helft en niet naar de helft van de bevolking, aangezien de meeste inwoners in het westen wonen.
Voor de oostelijke helft van nederland is Oberhausen vanwege de lagere prijzen sowieso de betere keuze.
Wat zou dan een betere keuze zijn? in de buurt van Utrecht, zodat 90% van de randstad 40+ minuten mag gaan reizen?
Nou ja, Scheveningen blinkt natuurlijk niet uit in bereikbaarheid. Scheveningen is leuk bereikbaar voor iedereen die in Den Haag woont maar daarbuiten is het al snel een ander verhaal. Sowieso is bereikbaarheid met de auto echt klote, dus je moet al vanuit OV-perspectief gaan kijken, dus dat is vanuit Den Haag Centraal al 20 minuten reistijd met de tram. Vanuit bijvoorbeeld Zoetermeer is Scheveningen maar ongeveer 20 km met de auto, maar over die 20 km doe je wel zeker minimaal 30-35 minuten door de enorme hoeveelheid stoplichten waar je voorbij moet. In diezelfde tijd ben je ook in Utrecht vanuit Zoetermeer.

De meeste bewoners wonen dan misschien wel geografisch in het Westen, dat maakt Scheveningen niet direct goed bereikbaar. Vanuit Rotterdam Centraal bijvoorbeeld (ligt toch vrij westelijk?) ben je in 60 minuten in Scheveningen met het OV, terwijl je in 40 minuten op Utrecht Centraal staat.

Dan nu Amsterdam, hoe je het ook wend of keert. Amsterdam Utrecht is beter qua verbinding dan Amsterdam-Scheveningen. Scheelt met het OV bijna 45 minuten en met de auto 30 minuten.

En dan pik ik nu nog plaatsen uit met fatsoenlijk OV, als je buiten deze grote plaatsen woont is het nog een stuk erger. Dus ik durf best te beweren dat Utrecht voor 80% van de NL bevolking een betere uitvalshoek was geweest dan Scheveningen, puur vanuit reistijd bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Haay schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:23:
Vergeet niet dat in CentrO Oberhausen naast de LEGO winkel (op dezelfde verdieping zelfs) ook een Galeria Kaufhof zit, waar regelmatig erg leuke kortingsacties zijn. Als voorbeelden van op dit moment lopende kortingen:
- 10247 Creator Expert Reuzenrad. €189,99 in NL, bij Galeria van €179,99 voor €134,99
- Etc
Hoe kun je zien wat voor aanbiedingen daar lopen? Hebben ze een site waar dit op vermeld staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
quelake schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:16:
Hoe kun je zien wat voor aanbiedingen daar lopen? Hebben ze een site waar dit op vermeld staat?
Hoofdpagina van LEGO bij Galeria Kaufhof: https://www.galeria-kaufhof.de/marken/lego-star-wars.html
Subpagina's:
- Creator
- Star Wars aanbiedingen
- Technic

Helaas verzendt Galeria Kaufhof niet buiten Duitsland (en Oostenrijk, geloof ik), dus voor ons Nederlanders (en Belgen) zul je toch echt naar de fysieke winkel moeten rijden om het daar aan te schaffen.

Maar goed, CentrO in Oberhausen is daar een prima gelegenheid voor. Niet al te ver van de Nederlandse grens, gratis parkeren, een officiële LEGO winkel op dezelfde galerij, en genoeg andere winkels om een eventueel niet in Lego geïnteresseerde partner ook blij mee te kunnen maken. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Haay op 04-08-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Kapoen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:01:
Op Eurobricks is een wazige foto opgedoken van de Kerstvignette set (40263 Christmas Town Square ):
Voor een setje van 10 euro ziet het er niet slecht uit, zelfs een goede partspack denk ik.
Hebbuh Hebbuh Hebbuh :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:09
Ik hoop op Questbuilder voor de volgende review ronde
Lijkt me een leuk spel

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:25:
[...]
"
Naast wat @Blik1984 al heeft gezegd, is Utrecht idd de betere keuze. Het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking mag dan in de randstad wonen, dat betekent niet dat het de beste locatie is om met Lego stores in Nederland te beginnen.

Mensen die dus rond Utrecht wonen zullen alsnog naar Oberhausen gaan, ofwel om te peilen of het Nederlandse publiek te porren is voor een Lego store, is Lego voordat het al begonnen is, 30% (of hoeveel woont er buiten de randstad?) van de potentiële afzetmarkt al kwijt aan Oberhausen, terwijl die mensen met een filiaal in Utrecht er wel over gedacht zouden hebben ipv Oberhausen.

Zelfs met een filiaal in Utrecht is het nog steeds beter voor mensen uit de randstad, zelfs met 45min reistijd, want dat is altijd nog 1 uur en 15minuten minder dan vanuit Den Haag naar Oberhausen.

Het voordeel is nu dus vooral voor de mensen uit de randstad en dat is prima, leuk voor jullie, maar ik vind het wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
AppieNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Het voordeel is nu dus vooral voor de mensen uit de randstad en dat is prima, leuk voor jullie, maar ik vind het wel jammer.
Niet de Randstad, enkel "Greater The Hague Region". Vanaf Zoetermeer had het net zo goed Utrecht kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
AppieNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Naast wat @Blik1984 al heeft gezegd, is Utrecht idd de betere keuze. Het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking mag dan in de randstad wonen, dat betekent niet dat het de beste locatie is om met Lego stores in Nederland te beginnen.

Mensen die dus rond Utrecht wonen zullen alsnog naar Oberhausen gaan, ofwel om te peilen of het Nederlandse publiek te porren is voor een Lego store, is Lego voordat het al begonnen is, 30% (of hoeveel woont er buiten de randstad?) van de potentiële afzetmarkt al kwijt aan Oberhausen, terwijl die mensen met een filiaal in Utrecht er wel over gedacht zouden hebben ipv Oberhausen.

Zelfs met een filiaal in Utrecht is het nog steeds beter voor mensen uit de randstad, zelfs met 45min reistijd, want dat is altijd nog 1 uur en 15minuten minder dan vanuit Den Haag naar Oberhausen.

Maar er komt helemaal geen echte LEGO store in Scheveningen! Het ging over de mogelijke LEGO store in Leidschendam, dat is een stuk beter bereikbaar dan Scheveningen.
Mensen die als optie hebben om naar Oberhausen te gaan, gaan daar toch wel heen vanwege de lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ligt het aan mij of is de 42069 behoorlijk goed geprijsd voor het aantal steentjes dat je krijgt? Slechts 100 euro (via Toys R Us) voor 2382 steentjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Nou ja, Scheveningen blinkt natuurlijk niet uit in bereikbaarheid. Scheveningen is leuk bereikbaar voor iedereen die in Den Haag woont maar daarbuiten is het al snel een ander verhaal. Sowieso is bereikbaarheid met de auto echt klote, dus je moet al vanuit OV-perspectief gaan kijken, dus dat is vanuit Den Haag Centraal al 20 minuten reistijd met de tram. Vanuit bijvoorbeeld Zoetermeer is Scheveningen maar ongeveer 20 km met de auto, maar over die 20 km doe je wel zeker minimaal 30-35 minuten door de enorme hoeveelheid stoplichten waar je voorbij moet. In diezelfde tijd ben je ook in Utrecht vanuit Zoetermeer.

De meeste bewoners wonen dan misschien wel geografisch in het Westen, dat maakt Scheveningen niet direct goed bereikbaar. Vanuit Rotterdam Centraal bijvoorbeeld (ligt toch vrij westelijk?) ben je in 60 minuten in Scheveningen met het OV, terwijl je in 40 minuten op Utrecht Centraal staat.

Dan nu Amsterdam, hoe je het ook wend of keert. Amsterdam Utrecht is beter qua verbinding dan Amsterdam-Scheveningen. Scheelt met het OV bijna 45 minuten en met de auto 30 minuten.

En dan pik ik nu nog plaatsen uit met fatsoenlijk OV, als je buiten deze grote plaatsen woont is het nog een stuk erger. Dus ik durf best te beweren dat Utrecht voor 80% van de NL bevolking een betere uitvalshoek was geweest dan Scheveningen, puur vanuit reistijd bekeken.
echter: scheveningen is van zichzelf al een publiekstrekker en toeristenoord, zaken wat je van utrecht gewoon niet echt kan zeggen (iig veel mindere mate); de kans is zeer groot dat het dan binnen een paar jaar weer gesloten is omdat er niet genoeg mensen op afkomen
je zal overigens ook buiten utrecht moeten bouwen om de ruimte te hebben, kost ook weer reistijd vanuit utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
B00st3r schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:38:
Ligt het aan mij of is de 42069 behoorlijk goed geprijsd voor het aantal steentjes dat je krijgt? Slechts 100 euro (via Toys R Us) voor 2382 steentjes!
Af en toe geeft het wel een vertekend beeld als er ontzettend veel pinnetjes en verdere kleine onderdeeltjes in zitten die niks kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
mschol schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

echter: scheveningen is van zichzelf al een publiekstrekker en toeristenoord, zaken wat je van utrecht gewoon niet echt kan zeggen (iig veel mindere mate); de kans is zeer groot dat het dan binnen een paar jaar weer gesloten is omdat er niet genoeg mensen op afkomen
je zal overigens ook buiten utrecht moeten bouwen om de ruimte te hebben, kost ook weer reistijd vanuit utrecht
Dat is weer een andere discussie, dit ging puur over de reistijd. Scheveningen is gewoon een uithoek.

Maar om op je punt in te gaan, ik denk verder dat je het aantal toeristen dat Utrecht aandoet per jaar onderschat. Er zal vast een reden zijn waarom bijvoorbeeld de Harry Potter expositie in Utrecht gehouden wordt, op een perfect bereikbare plek boven de tunnel van de A2.

Het is in ieder geval moeilijk te vergelijken, omdat Den Haag een veel grotere zakelijke toeristenstroom heeft vanwege alle officiële instanties die er zijn, maar die zakelijke bezoekers zullen niet snel naar Lego Discovery center gaan

[ Voor 11% gewijzigd door Blik1984 op 04-08-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Als niet Hagenaar wil ik idd melden dat Scheveningen echt een kut locatie is.
De infrastructuur van Den Haag is gewoon ruk, dat het in de zomer veel mensen trekt geloof ik, maar voor de rest, blegh.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Blik1984 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Dat is weer een andere discussie, dit ging puur over de reistijd. Scheveningen is gewoon een uithoek.

Maar om op je punt in te gaan, ik denk verder dat je het aantal toeristen dat Utrecht aandoet per jaar onderschat. Er zal vast een reden zijn waarom bijvoorbeeld de Harry Potter expositie in Utrecht gehouden wordt, op een perfect bereikbare plek boven de tunnel van de A2.

Het is in ieder geval moeilijk te vergelijken, omdat Den Haag een veel grotere zakelijke toeristenstroom heeft vanwege alle officiële instanties die er zijn, maar die zakelijke bezoekers zullen niet snel naar Lego Discovery center gaan
Wat maakt het uit waar ze het bouwen, al bouwen ze het op Texel! Het is een LEGOLand Discovery center, daar ga je 1x naar toe en daarna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Maar er komt helemaal geen echte LEGO store in Scheveningen! Het ging over de mogelijke LEGO store in Leidschendam, dat is een stuk beter bereikbaar dan Scheveningen.
Mensen die als optie hebben om naar Oberhausen te gaan, gaan daar toch wel heen vanwege de lagere prijzen.
Ik heb het ook niet over een echte Lego store in Scheveningen, maar over in Den Haag. De hele discussie over een Lego discovery centre heb ik me niet eens mee bemoeit, dus liever eerst even goed lezen (ik snap dat doordat ik blik1984 aanhaal, je wellicht er vanuit ging dat ik ook over Scheveningen wat postte, maar ik zei gewoon Den Haag/randstad)

Kan je gaan mierenneuken dat Leidschendam ook geen Den Haag is, maar het is voor 'niet-randstad' Nederland praktisch net zo ver.

En zoals gemeld, het is blijkbaar goed bereikbaar vanaf de snelweg. Mooi, maar wat ik zei in m'n vorige post blijft nog steeds staan. Leuk voor mensen in de randstad, ruk voor de rest van Nederland. En dan kan je makkelijk zeggen dat die mensen toch wel naar Oberhausen gingen, maar ik betwijfel dat als de set maar een 10tje meer kost en het veel minder reistijd kost (geld wellicht ook, ligt aan de afstand natuurlijk) om naar Utrecht te gaan ipv Oberhausen.

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 04-08-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
chrisO schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:19:
[...]

Wat maakt het uit waar ze het bouwen, al bouwen ze het op Texel! Het is een LEGOLand Discovery center, daar ga je 1x naar toe en daarna nooit meer.
Ik reageerde op jouw post waarin je zei dat Scheveningen voor een groot deel van de Randstad beter bereikbaar is dan Utrecht. Dat is dus gewoon niet waar.

Kan mijj het verder boeien of het een legoland, lego-store of whatever is. De locatie is qua bereikbaarheid per definitie gewoon kut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

B00st3r schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:38:
Gelukkig, ik dacht medio juli al dat het aan mij lag: FeaR in "Het Grote Lego Topic - Deel 5" :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
AppieNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

De hele discussie over een Lego discovery centre heb ik me niet eens mee bemoeit, dus liever eerst even goed lezen.
Als je goed had gelezen, dan wist je dat ik me daar ook niet mee had bemoeid.
Blik1984 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Ik reageerde op jouw post waarin je zei dat Scheveningen voor een groot deel van de Randstad beter bereikbaar is dan Utrecht. Dat is dus gewoon niet waar.

Kan mijj het verder boeien of het een legoland, lego-store of whatever is. De locatie is qua bereikbaarheid per definitie gewoon kut
Ermmm ik had het over dat de lokatie van de eventuele LEGOStore in Leidschendam beter bereikbaar was dan Utrecht!

Utrecht is beter bereikbaar dan Leidschendam vanuit het oosten van het land, en die gaan toch wel naar Oberhausen vanwege de prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
chrisO schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

[...]

Ermmm ik had het over dat de lokatie van de eventuele LEGOStore in Leidschendam beter bereikbaar was dan Utrecht!

Utrecht is beter bereikbaar dan Leidschendam vanuit het oosten van het land, en die gaan toch wel naar Oberhausen vanwege de prijzen.
Ok, my bad :)

Dacht dat je het over Scheveningen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

Dan kan je alsnog beter Blik1984 quoten ipv mij als je begint over Scheveningen. Als je tegen mij namelijk begint over Scheveningen, heb ik namelijk nog in het achterhoofd dat daar de Lego discovery centre zou moeten komen. Jij niet blijkbaar.
chrisO schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:19:
[...]

Ik hoef er niet eens 1x heen, dus waar die komt zal me echt aan m'n kont roesten.
en die gaan toch wel naar Oberhausen vanwege de prijzen.
En nogmaals, dat durf ik dus te betwijfelen. Het punt dat het geen hol uitmaakt zit precies rond Utrecht. Plaats de Lego store in Utrecht en er zullen toch mensen zijn die liever 50km afleggen naar Utrecht dan 100km naar Oberhausen. Dat een set dan een 10tje meer kost, haal je er al uit met de benzine. Terwijl als de winkel dus in Leidschedam komt, moeten die exact zelfde mensen dus kiezen tussen 120km naar Den Haag of 100km naar Oberhausen. Ja, dan is de keuze makkelijk gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 04-08-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

sus

is druk :+

pixels66 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:34:
Ontopic: Ik wil eigenlijk ook wel eens voor die T1 bus gaan, enig idee of ie nog lang in productie blijft?
Heb ik in Wijnegem (Belgie) gevraagd toen ik in twijfel stond over de Mini of de T1. Volgens de verkoper daar gaat de Mini er komend haar uit en de T1 het jaar daarop. Daarom de Mini maar meegenomen.

Overigens was die bij mij niet compleet - ik mis de stickervellen; lees ik nu hier dat er meer zijn die de stickers missen.

Heb ook de dubbeldekker gezien, maar die vind ik eigenlijk "net niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

Jammer, had graag de Lego Store en de Golf GTI gezien. Die passen tenminste in een collectie.
Ship in a bottle is een leuke gimmick set, maar meer ook niet. De Voltron set is niet echt bijzonder, maar daar kunnen kids iig nog mee spelen.

Dan maar hopen dat voor de volgende ronde de Jeep het gaat halen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Helemaal mee eens! Had ook graag de golf gezien. Ik denk dat ik nu mijn mini maar ga ombouwen naar een Golf. Heb er op rebrickable volgens mij twee voorbij zien komen die er goed uitzagen. Leuke inspiratie.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de Jeep het gaat worden. De verhouding tussen technic en gewone steentjes vind ik een beetje scheef lopen. De wielkappen zijn bijvoorbeeld helemaal technic. Volgens mij heeft Lego nog nooit zoiets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:13

Amphiebietje

In de blubber

Elke keer als ik in dit topic kijk, krijg ik zin om de 2 1/2 verhuisdoos aan Lego die ik hier heb open te maken en over de grond te verspreiden (zullen mijn buren niet leuk vinden O-) ). Daar zitten o.a. de complete Lego City monorail en beide monorail uitbreidingssets in...plus bijna alles van Space Police I.
Mad-Matt schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:48:
Als niet Hagenaar wil ik idd melden dat Scheveningen echt een kut locatie is.
De infrastructuur van Den Haag is gewoon ruk, dat het in de zomer veel mensen trekt geloof ik, maar voor de rest, blegh.
Meerdere directe tramlijnen vanaf Den Haag HS en Centraal is niet goed bereikbaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
sus schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:30:
[...]
Heb ik in Wijnegem (Belgie) gevraagd toen ik in twijfel stond over de Mini of de T1. Volgens de verkoper daar gaat de Mini er komend haar uit en de T1 het jaar daarop. Daarom de Mini maar meegenomen.
Wel opletten met het (goedbedoelde) advies van de winkelmedewerkers, zij hebben net zoals wij het raden naar toekomstige ontwikkelingen in de Lego catalogus.

De T1 kan je gelukkig ook nog vinden met grote kortingen in andere winkels, dus moest je een interessante deal tegenkomen zou ik niet te lang twijfelen en die ook aanschaffen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

Wom

Kan iedereen de T1 van harte aanraden in ieder geval. Van die Creator serie is dat de meest aansprekende die ik heb eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

sus

is druk :+

Kapoen schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Wel opletten met het (goedbedoelde) advies van de winkelmedewerkers, zij hebben net zoals wij het raden naar toekomstige ontwikkelingen in de Lego catalogus.

De T1 kan je gelukkig ook nog vinden met grote kortingen in andere winkels, dus moest je een interessante deal tegenkomen zou ik niet te lang twijfelen en die ook aanschaffen :)
Die is dan ook de eerstvolgende die er gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ship in a Bottle kon ook niet anders. Waarschijnlijk waren de rechten voor Voltron 3 duppies en een paperclip. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Amphiebietje schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:01:Daar zitten o.a. de complete Lego City monorail en beide monorail uitbreidingssets in...
Nice. Was ook voor mij zo'n beetje het eerste wat ik van m'n oude sets weer in elkaar had gezet.

En als je die neigingen hebt, niet onderdrukken maar gewoon toegeven ;) Het mag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:56:
Ship in a Bottle kon ook niet anders. Waarschijnlijk waren de rechten voor Voltron 3 duppies en een paperclip. :+
Er is wel een nieuwe serie van Voltron, nu geloof ik seizoen 3 op Netflix (USA iig). Dus kan daar ook een graantje van meepikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

fishman schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:08:
Wat denken jullie?
Eindelijk bewijs voor een re-release UCS Millenium Falcon?
https://twitter.com/LEGO_Group/status/892414682673414145

Daar hopen alle reacties wel op :)
Blijkbaar heeft Lego doorschijnend papier gebruikt...
YouTube: LEGO UCS Millennium Falcon Accidental Announcement! Coming in Septem...

Het is de USC Falcon...

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:31

DikkeBMW

Live '25

Jammer dat de Golf niet gekozen is idd ;(

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
simons schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Blijkbaar heeft Lego doorschijnend papier gebruikt...
YouTube: LEGO UCS Millennium Falcon Accidental Announcement! Coming in Septem...

Het is de USC Falcon...
blijft erg vissen naar wat men hoopt hoor, ik zie het er iig niet in, hoe graag ik het ook zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Just2good komt met een leuk gerucht ivm mogelijke speciale sets voor de 60e verjaardag van Lego in 2018:

En promobricks.de vermoedt dat de Kerstset voor dit jaar een station zal zijn voor de treinset van verleden jaar: bron. Persoonlijk zou ik liever iets anders zien aangezien ik de trein niet heb aangeschaft wegens plaatsgebrek, maar voor de treinliefhebbers ben ik dan weer blij indien zij een mooie aanvulling krijgen op hun display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

mschol schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:43:
[...]
blijft erg vissen naar wat men hoopt hoor, ik zie het er iig niet in, hoe graag ik het ook zou willen
Ik zie het wel, op 1.42 en 2.09 tel daarbij op dat het grootste set wordt, samen met de uitspraak van de lead-designer van de vorige ucs Falcon... durf wel een goeie fles port op in te zetten _/-\o_
Wel lullig voor al die sellers van de vorige ucs Falcon worden nu al tegen 50% discount aangeboden :)

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

simons schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

Ik zie het wel, op 1.42 en 2.09 tel daarbij op dat het grootste set wordt, samen met de uitspraak van de lead-designer van de vorige ucs Falcon... durf wel een goeie fles port op in te zetten _/-\o_
Wel lullig voor al die sellers van de vorige ucs Falcon worden nu al tegen 50% discount aangeboden :)
Tja, met (re)sellers (lees: handelaars) heb ik dus niet echt medelijden ofzo... Als je speculeert met speelgoed dan kun je natuurlijk verwachten dat de fabrikant zelf de markt beter kan beïnvloeden dan jijzelf... Afijn, 800 euro voor een Millennium Falcon vind ik echt veel te veel. Ik heb het er niet voor over. Ik vond de normale MF (75105) al veel...

Het gerucht van de Duitse Promobricks (een kerststationnetje) zou ik wel weer jammer vinden. Ik heb niet veel met LEGO treinen. Dus ik denk niet dat die er bij ons gaat komen. Om dan toch de kerstdorp collectie te gaan starten zal het wel de Toyshop uit 2015 worden. Daar zijn er genoeg van te vinden. En anders misschien tweedehands een leuk setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik was eigenlijk wel 'klaar' met m'n kerstdorp na vorig jaar met de trein+toyshop+freebies van de afgelopen jaren rond kerst, maar een stationnetje zou ik wel leuk vinden eigenlijk :P

800 euro voor een Star Wars set met 8000+ onderdelen 'valt mee' voor een Star Wars set? Dacht dat die sets eigenlijk nooit een MSRP hebben van onder de 10 cent per onderdeel. Niet dat ik het zou betalen, moet eerst goede korting op en zelfs dan vind ik 500-600 euro voor 1 set nog best veel, dan moet ik hem wel echt awesome vinden. Ooit 600 euro uitgegeven aan Sheepo's Mustang, zero regrets.

Nou maar hopen dat die 3000 extra onderdelen voor een interieur worden gebruikt, maar dat kan haast niet anders met zo'n verschil toch? Zelfs de Death Star werd maar 200 onderdelen meer met de re-release. Als ze hetzelfde zouden doen bij de Falcon en ze nog echt hun best zouden doen om zoveel mogelijk extra parts te gebruiken terwijl er geen interieur in komt, zou boven de 6000 onderdelen nog raar zijn imo.

[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 06-08-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Goverman schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:34:
[...]
Om dan toch de kerstdorp collectie te gaan starten zal het wel de Toyshop uit 2015 worden. Daar zijn er genoeg van te vinden. En anders misschien tweedehands een leuk setje.
Indien Lego vasthoudt aan het 3 jaren patroon van de Kerstsets kan je die zelfs dit jaar nog kopen bij hen. Zowiezo komt er ook nog de vignette set dit jaar (bron) die ook wel past denk ik.

Hopelijk zit er nog wat leuks bij de gratis Kerstsets dit jaar. Volgens dezelfde post die ik net linkte krijgen we ook weer een 24-in-1 Creator advent kalender, misschien heeft die nog wat bruikbare builds.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Van het weekend Saturn V een beetje verlengt...
Raket

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Pin0 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:32:
Van het weekend Saturn V een beetje verlengt...
[afbeelding]
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Kapoen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:19:
[...]

Indien Lego vasthoudt aan het 3 jaren patroon van de Kerstsets kan je die zelfs dit jaar nog kopen bij hen. Zowiezo komt er ook nog de vignette set dit jaar (bron) die ook wel past denk ik.

Hopelijk zit er nog wat leuks bij de gratis Kerstsets dit jaar. Volgens dezelfde post die ik net linkte krijgen we ook weer een 24-in-1 Creator advent kalender, misschien heeft die nog wat bruikbare builds.
Mooi, dan wordt het waarschijnlijk de toyshop en misschien de 2017 set. Ik heb ook huisje 31038 al, dus de eerste soort van kerstset is er al. En die kleine add ons zouden leuk zijn, een advent kalender idd of iets als dat peperkoekhuisje (die heb ik 2e hands gekocht, mooie set is dat).

Afijn, we wachten het af. Eerst nog maar van de zomer genieten en de Saturn V op de kop tikken tijdens een mooie dubbele vip punten actie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:17:
Ik was eigenlijk wel 'klaar' met m'n kerstdorp na vorig jaar met de trein+toyshop+freebies van de afgelopen jaren rond kerst, maar een stationnetje zou ik wel leuk vinden eigenlijk :P

800 euro voor een Star Wars set met 8000+ onderdelen 'valt mee' voor een Star Wars set? Dacht dat die sets eigenlijk nooit een MSRP hebben van onder de 10 cent per onderdeel. Niet dat ik het zou betalen, moet eerst goede korting op en zelfs dan vind ik 500-600 euro voor 1 set nog best veel, dan moet ik hem wel echt awesome vinden. Ooit 600 euro uitgegeven aan Sheepo's Mustang, zero regrets.

Nou maar hopen dat die 3000 extra onderdelen voor een interieur worden gebruikt, maar dat kan haast niet anders met zo'n verschil toch? Zelfs de Death Star werd maar 200 onderdelen meer met de re-release. Als ze hetzelfde zouden doen bij de Falcon en ze nog echt hun best zouden doen om zoveel mogelijk extra parts te gebruiken terwijl er geen interieur in komt, zou boven de 6000 onderdelen nog raar zijn imo.
Maar even afwachten dus. Ik zie mezelf de MF nog niet kopen want het is een behoorlijke smak geld. Had ik al bij sets zoals GBHQ, na goed overwegen gehaald. Hij moet al heel erg awesome worden en idd liefst met een korting. Of zou LEGO deze van begin tot einde (2 jaar?) volledig exclusief houden? Heb wel het vermoeden dat hij awesome gaat worden :)

Maar 8000+ onderdelen? Dacht dat t gerucht ging dat t ca. 6000-7000 stenen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Leuk als er een kerst station gaat komen! Het zal de doodslag zijn voor mijn ideas project, maar die ging het toch niet halen :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:07
almightyarjen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:52:
Leuk als er een kerst station gaat komen! Het zal de doodslag zijn voor mijn ideas project, maar die ging het toch niet halen :)
Jammer dat die van jou het niet gaat halen. Ik keek er eerlijk gezegd stiekem wel naar uit dat die het wel ging halen.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
almightyarjen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:52:
Nou hopelijk lijkt ie in elk geval op de jouwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Clavat schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Jammer dat die van jou het niet gaat halen. Ik keek er eerlijk gezegd stiekem wel naar uit dat die het wel ging halen.
Ik had zelf niet verwacht dat-ie het ging halen maar ik vond het wel leuk om te kijken hoe ver het station zou komen. Eerlijk gezegd had ik wel iets meer verwacht dan de dikke 1100 supporters die ik nu heb.
Gim schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Bij de mijne miste de kerstsfeer nog een beetje, ik denk dat Lego dat zelf veel beter kan, zo'n oog voor detail heb ik niet. Daarnaast zal het een wat kleinere set worden verwacht ik, in de lijn der grootte van de andere winter gerelateerde sets.

Ik vind een station iig een leuke aanvulling, maar als je niets met treinen hebt kan ik me voorstellen dat het een teleurstelling is als dat de winter set van dit jaar wordt. Is er vorig jaar eigenlijk naast de winter train nog een andere winter set uitgebracht? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Een poos terug heb ik een lot gekocht waar o.a. de 8043 in zat. Nu eindelijk eens tijd om hem uit elkaar te halen en via Peeron en Bricklink te checken welke onderdelen ik mis. Nu blijk ik helaas 6 panelen en 3 stenen te missen, met stickers. Zowel een los stickervel + onbestickerde panelen, of alleen bestickerde panelen via Bricklink aanschaffen is wel heel erg prijzig. Reproductie stickers heb ik helaas niet kunnen vinden..

Nu had ik een idee. Een mailtje sturen naar Lepin ( :X ) en vragen of zij een los stickervel van hun set 20007 (een kopie van de Lego 8043) kunnen leveren.. Een paar stickers zijn helaas niet anders, maar een paar zijn ook precies het zelfde.. Heeft iemand hier dat al eens gedaan?

Of zijn er betere alternatieven om mijn 8043 compleet te krijgen? Als het me niet gaat lukken, ga ik hem maar in onderdelen verkopen...

[ Voor 9% gewijzigd door keverjeroen op 07-08-2017 14:20 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
keverjeroen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:19:
Of zijn er betere alternatieven om mijn 8043 compleet te krijgen? Als het me niet gaat lukken, ga ik hem maar in onderdelen verkopen...
Ik zou Lego een mailtje sturen voor het stickervel en de missende blokjes via bricklink kopen.

Met mijn Mini had ik een sticker schreef geplakt en ik kreeg kosteloos een nieuw stickervel opgestuurd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
LordSinclair schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:22:
[...]

Ik zou Lego een mailtje sturen voor het stickervel en de missende blokjes via bricklink kopen.

Met mijn Mini had ik een sticker schreef geplakt en ik kreeg kosteloos een nieuw stickervel opgestuurd.
Met een 7 jaar oud set werkt dat helaas niet zo bij Lego..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08

Kraz

Saving the world

Kom ik net op Reddit tegen;
https://www.reddit.com/r/...ave_moc_from_a_month_ago/

Heeft de BatCave nagemaakt van LEGO; :o WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Naar verluidt gaat de nieuwe Kerstset €80 kosten, dus waarschijnlijk zal het een pak minder gedetailleerd zijn dan de ideas set van Arjen. Ik vermoed een halfopen/poppenhuis gebouw zoals alle andere winter village sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Gok ik inderdaad ook als die trein station doorkomt. Wil hem sowieso wel hebben, maar mocht hij lelijker zijn dan de moc die ik heb dan gaat hij echter wel in de doos blijven :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Een poos terug heb ik een lot gekocht waar o.a. de 8043 in zat. Nu eindelijk eens tijd om hem uit elkaar te halen en via Peeron en Bricklink te checken welke onderdelen ik mis. Nu blijk ik helaas 6 panelen en 3 stenen te missen, met stickers. Zowel een los stickervel + onbestickerde panelen, of alleen bestickerde panelen via Bricklink aanschaffen is wel heel erg prijzig. Reproductie stickers heb ik helaas niet kunnen vinden..

Nu had ik een idee. Een mailtje sturen naar Lepin ( :X ) en vragen of zij een los stickervel van hun set 20007 (een kopie van de Lego 8043) kunnen leveren.. Een paar stickers zijn helaas niet anders, maar een paar zijn ook precies het zelfde.. Heeft iemand hier dat al eens gedaan?

In het vorige topic had ik dit gepost:

Stuur even mailtje naar http://mrlegolover.com/. Zij maken reprints van stickers. Het zijn dan niet de originele, maar maakt dat voor de sentimentele waarde? Ze konden namelijk ook nog stickers maken voor mijn 2556, maar ik heb die nog niet besteld (komt wel een keer na de verhuizing).

Misschien heb je daar wat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Pff niet normaal meer. De Lego Ninjago minifigure series eindelijk gespot in de enige speelgoed keten van Nederland (Blokker holding..) 4,49 per zakje!

Mijn zoontje had flink gespaard voor deze serie dus heb besloten een hele doos te kopen op bricklink (3,05 per figuur). Ik ga die toko nooit meer sponsoren.

De lego markt in de reguliere winkels is wel echt verziekt met de monopoly hoor. Geen prijzen in de catalogus, lego minifigure series 17 die niet uit is gekomen in Nederland. Batman movie series maar zeer schaars verkrijgbaar geweest en gaan nu voor woekerprijzen op marktplaats etc.

Ze gaan vanzelf kapot aan Amazon...(Bol is even duur als Intertoys)

[ Voor 9% gewijzigd door Cobb op 07-08-2017 16:52 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL

Ik betwijfel dat Lepin de service heeft van Lego als het aankomt op stickervellen of missende onderdelen (voor courante sets dan), maar probeer het eens, ik zou een dikke nee verwachten, maar wie weet.

Wat betreft je 8043 probleem. Ik heb hem hier staan zonder stickers en dat geniet ook eigenlijk m'n voorkeur (een model dat er niet goed uitziet zonder stickers, verliest bij mij al een hoop punten). De panelen zijn helaas vrij duur geworden doordat die set zo'n beetje de laatste was die ze goed gebruikte.

Je kan er nog voor kiezen de set in een andere kleur te bouwen? Wit is vrij gangbaar met allerlei panelen en ziet er goed uit bij een 8043.
Cobb schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:50:
Pff niet normaal meer. De Lego Ninjago minifigure series eindelijk gespot in de enige speelgoed keten van Nederland (Blokker holding..) 4,49 per zakje!

Mijn zoontje had flink gespaard voor deze serie dus heb besloten een hele doos te kopen op bricklink (3,05 per figuur). Ik ga die toko nooit meer sponsoren.

De lego markt in de reguliere winkels is wel echt verziekt met de monopoly hoor. Geen prijzen in de catalogus, lego minifigure series 17 die niet uit is gekomen in Nederland. Batman movie series maar zeer schaars verkrijgbaar geweest en gaan nu voor woekerprijzen op marktplaats etc.

En dan te bedenken dat ik als kleine jongen maar wat graag m'n Lego haalde bij Bart Smit. Ignorance is bliss, nu hebben we gelukkig het internet. Fysieke winkels die niet meegaan met internet stunts, gaan vanzelf op hun bek, zie het huidige Blokker wat weer helemaal terug wil naar z'n oerformule van huishoud meuk en ik geloof dat het Intertoys in de etalage heeft staan om te verkopen (vandaar dat alle Bart Smits iig Intertoys moesten worden dacht ik, want Intertoys is internationaal bekender).

[ Voor 25% gewijzigd door AppieNL op 07-08-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

bij lego zijn die ook "gewoon" 4 euro per stuk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Oh ja, waren die CMF niet 3 jaar terug iets van 2.50 per stuk? 3? En dat zonder Blokker holding premium er bovenop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
AppieNL schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:21:
Oh ja, waren die CMF niet 3 jaar terug iets van 2.50 per stuk? 3? En dat zonder Blokker holding premium er bovenop dus.
Volgens mij begonnen ze in 2010 met 2,95 euro.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dacht dat het 2,- per minifig was. Dat waren nog eens prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Magic6399 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:18:
Dacht dat het 2,- per minifig was. Dat waren nog eens prijzen...
dit, ze zijn volgens mij begonnen op 2 euro per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:35:
Lego Boost is hier gisteren gearriveerd en ondertussen al goedgekeurd.
Zoontje van 7 heeft zich al uren er mee geamuseerd, terwijl hij nog maar enkel Vernie de robot gemaakt heeft.
...
En hoe bevalt de boost tot nu toe? Ook nog andere modellen geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Exocet schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

En hoe bevalt de boost tot nu toe? Ook nog andere modellen geprobeerd?
Zeer goed en leuk!
Zoontje heeft vandaag helemaal alleen de gitaar gebouwd. Daardoor nog iets extra ontdekt. De motoren kunnen ook gebruikt worden als sensoren waarmee je dus een bepaalde stand van de as kunt uitlezen. Bij de gitaar, waar er niets gemotorizeerd is, wordt dit gebruikt om bvb een whammy bar te implementeren.
De kat hebben we samen gebouwd, maar niet afgemaakt omdat hij eigenlijk niet zo geïnteresseerd was in de kat. Die is ook wel heel leuk gemaakt, en daar ligt de nadruk dan weer op de tilt sensoren die in de hub ingebouwd zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Een nieuwe work in progress aflevering van mijn geautomatiseerde container terminal staat online. De kraan begint (voor nu) zijn uiteindelijke uiterlijk te krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Gisteren kwam ik op YouTube een filmpje tegen van de nieuwe Star Wars sets die gaan komen. Helaas geen informatie over een eventueel nieuwe UCS Millennium Falcon, maar wel de gewone sets. Ook weer vier Lego Star Wars Buildable Figures.

Nu heb ik sinds Serie 1 helemaal niets met de versies met menselijke gezichten. Daarom doet een 75528 - Rey me helemaal niets. Een 75530 - Chewbacca is grappig, maar toch nog een slag te menselijk.

Maar de 75529 - Elite Praetorian Gaurd is toch wel weer eens wat anders:
Afbeeldingslocatie: https://bricker.info/images/sets/LEGO/75529_main.jpg

Ook de 75526 - Elite TIE Fighter Pilot is er wel eentje die er moet gaan komen:
Afbeeldingslocatie: https://bricker.info/images/sets/LEGO/75526_main.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Heeft iemand een tip waar ik op lego sets kan zoeken en dan filteren op goedkoopste per steen? Brickwatch vermeldt het wel, maar geeft niet de optie om op laagste prijs per steen te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

UK list
https://brickset.com/sets/query-18

US list
https://brickset.com/sets/query-47

Je kunt de queries bovenaan nog verfijnen door bv te filteren op thema.

[ Voor 29% gewijzigd door GeeBee op 08-08-2017 10:58 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
[...]

[...]
De minifigure series 17 was wel te koop bij Intertoys, maar ze krijgen per filiaal altijd maar 1 doos :X, Dus als je er niet snel bij bent, dan zijn zo op, of op z'n minst zijn alle leuke/gewilde minifiguren er al uitgevist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan mij niet schelen wat een re-release UCS Falcon kost, ik koop hem. Nu nog een UCS ISD ergens vandaan halen... Ben helaas te laat begonnen met verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37

Mappy

Piramide van Austerlitz

almightyarjen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:08:
Een nieuwe work in progress aflevering van mijn geautomatiseerde container terminal staat online. De kraan begint (voor nu) zijn uiteindelijke uiterlijk te krijgen :)

[video]

[uit video]Hoe ga ik bepalen waar containers staan/lege plekken zijn. 1) sensors langs de baan of 2) opslaan in een database wat waar staat?[/uit video]
Paar ideetjes :)

Afstandssensor
In de kraan een afstandssensor verticaal plaatsen die een hele trein kan scannen en zo volle en lege wagons plus de exacte positie ervan kan vinden? Zijn die sensors daar nauwkeurig genoeg voor? En dan 1 sensor per trein-/monorailtrack, zodat je in 1 pass alles wat er staat kunt scannen, of 1 sensor die ook aan het bewegende gele deel zit en dus alle tracks apart moet scannen (voorzover de info nodig is)?

QR
QR-codes op containers en ook onderin lege wagons, daar met een camera overheen om de positie te bepalen :) En via QR-code kun je ook gelijk de inhoud/kleur van de container bijhouden.

Letters
Containers met letters aan de zijkanten maken. Vervolgens die in de juiste volgorde op een trein zetten zodat het een woord vormt. Daar een rondje mee rijden, Containers wisselen voor een nieuw woord.

Klok
Cijfers op de zijkant, zodat je trein continu de juiste tijd aangeeft op 4 wagons met containers met een cijfer, door elke minuut containers te wisselen. Al heb je dan een aardige rij containers nodig: 4*0/1/2, 3*3/4/5, 2*6/7/8/9 = 29 containers.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mappy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Paar ideetjes :)

Afstandssensor
In de kraan een afstandssensor verticaal plaatsen die een hele trein kan scannen en zo volle en lege wagons plus de exacte positie ervan kan vinden? Zijn die sensors daar nauwkeurig genoeg voor? En dan 1 sensor per trein-/monorailtrack, zodat je in 1 pass alles wat er staat kunt scannen, of 1 sensor die ook aan het bewegende gele deel zit en dus alle tracks apart moet scannen (voorzover de info nodig is)?

QR
QR-codes op containers en ook onderin lege wagons, daar met een camera overheen om de positie te bepalen :) En via QR-code kun je ook gelijk de inhoud/kleur van de container bijhouden.

Letters
Containers met letters aan de zijkanten maken. Vervolgens die in de juiste volgorde op een trein zetten zodat het een woord vormt. Daar een rondje mee rijden, Containers wisselen voor een nieuw woord.

Klok
Cijfers op de zijkant, zodat je trein continu de juiste tijd aangeeft op 4 wagons met containers met een cijfer, door elke minuut containers te wisselen. Al heb je dan een aardige rij containers nodig: 4*0/1/2, 3*3/4/5, 2*6/7/8/9 = 29 containers.
Hoe ik het nu in gedachten heb is dat een trein altijd volledig gelost wordt (maximaal 3 containers). De controller van de container yard bepaalt vervolgens hoeveel containers er geladen moeten worden en geeft dat door aan de controller van het laad/los station. Dit betekent dat ik hiervoor de monorail tracks niet hoef te scannen. Ik had ook aan een sensor onder de kraan gedacht, alleen dan moet het systeem elke keer de hele trein scannen, terwijl er misschien maar één container op staat. Dan heb je veel "loze" bewegingen welke tijd vergen. Ik zit te denken aan of 3 fixed sensoren op de plaatsen waar de wagons stoppen of één bewegende sensor die langs de zijkant van de trein de wagons scant. Het idee van letters is erg leuk, maar aangezien er maar drie containers op een trein kunnen is dat wel een beetje beperkt.

Ander vraagje: kan je bij de Lego shop een cadeaubon bestellen? Via google kwam ik op deze UK pagina maar zodra ik de regio verander naar NL gaat de website terug naar de homepage. Zoeken op "cadeaubon" oid levert ook niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37

Mappy

Piramide van Austerlitz

almightyarjen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:48:
[...]
Ik had ook aan een sensor onder de kraan gedacht, alleen dan moet het systeem elke keer de hele trein scannen, terwijl er misschien maar één container op staat. Dan heb je veel "loze" bewegingen welke tijd vergen. Ik zit te denken aan of 3 fixed sensoren op de plaatsen waar de wagons stoppen of één bewegende sensor die langs de zijkant van de trein de wagons scant.
Als de kraan aan de kant staat waar de trein binnenkomt, kan hij een binnenrijdende trein al scannen zonder te bewegen. Iets meer programmeerwerk ben ik bang :P

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mappy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Als de kraan aan de kant staat waar de trein binnenkomt, kan hij een binnenrijdende trein al scannen zonder te bewegen. Iets meer programmeerwerk ben ik bang :P
Ja daar zat ik ook aan te denken: een sensor aan de binnenkomende kant plaatsen en dmv timers (elke trein rijdt immers ongeveer even snel en is ongeveer even lang) pollen of er een container op de wagon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

almightyarjen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Ja daar zat ik ook aan te denken: een sensor aan de binnenkomende kant plaatsen en dmv timers (elke trein rijdt immers ongeveer even snel en is ongeveer even lang) pollen of er een container op de wagon staat.
Misschien iets met infrarood lichtsluisjes? Zie je ook wel in de modelbouw wereld :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

4 magneetsensoren (reed contacts) onder de baan: Loc, C1, C2 en C3.
De eerste is voor de locomotief. Als deze geactiveerd wordt, staat de trein op z'n plek. De volgende 3 worden geactiveerd door een magneet in een container. Geen signaal: geen container aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

WhizzCat schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Misschien iets met infrarood lichtsluisjes? Zie je ook wel in de modelbouw wereld :)
Ik gebruik IR sensoren, vergelijkbaar met lichtsluizen idd.
GeeBee schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:57:
4 magneetsensoren (reed contacts) onder de baan: Loc, C1,C2 en C3.
De eerste is voor de locomotief. Als deze geactiveerd wordt, staat de trein op z'n plek. De volgende 3 worden geactiveerd door een magneet in een container. Geen signaal: geen container aanwezig.
Dan zou ik een magneet aan de zijkant van de container (in de container) moeten hangen ofzo. Het nadeel is dat magneetsensoren niet zo heel groot bereik hebben. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar 4 IR sensoren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

almightyarjen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:00:
[...]

Ik gebruik IR sensoren, vergelijkbaar met lichtsluizen idd.

[...]

Dan zou ik een magneet aan de zijkant van de container (in de container) moeten hangen ofzo. Het nadeel is dat magneetsensoren niet zo heel groot bereik hebben. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar 4 IR sensoren denk ik
Ja psies, je weet waar de IR sluizen dan staan, zeker als je er meerdere gebruikt. Dan kan je evt. zelfs lege wagons detecteren en wat meer "random" laden en lossen :)

Overigens gebruiken wij op de modelbaan (LGB tuinbaan) wel reedcontacten en magneten voor terugmelding en ik moet zeggen dat dat behoorlijk goed werkt i.c.m. goede software (iTrain in dit geval).

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ja het mooiste is natuurlijk een magneet in een container of op z'n hoogst in de bodem ingebouwd. Maar het beperkte bereik van een magneet is wel jammer idd.
Sterke neodymium magneten zou misschien lukken? Of ben je een lego purist en gebruik je alleen Lego :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

GeeBee schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:05:
Ja het mooiste is natuurlijk een magneet in een container of op z'n hoogst in de bodem ingebouwd. Maar het beperkte bereik van een magneet is wel jammer idd.
Sterke neodymium magneten zou misschien lukken? Of ben je een lego purist en gebruik je alleen Lego :)
Met een neo door plastic heen moet dat zeker goed te doen zijn. Onze reed contacten/treinen zit ook wel een cm tussen denk ik. Werkt altijd wel goed :) Beetje forse magneet gebruiken met een hoog gaussgehalte of hoe dat ook maar heet :D

Heb zelfs trouwens voor mijn treinen kleine neo magneetjes en vrij kleine reedcontacten gebruikt. Die zijn over het algemeen wat gevoeliger dan de grote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben geen dusdanige Lego purist dat ik geen magneten wil gebruiken, maar ik zit een beetje met de afstand/bereik van die dingen. Daarnaast gaan er een 20-tal containers in omloop zijn, dat zijn dan wel heel veel magneten, terwijl ik het ook waarschijnlijk met een paar IR-sensoren kan oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 12-09 09:34
Als het je puur en alleen gaat om het detecteren van wel/niet een container op een bepaalde plek voldoet een IR sensor toch meer dan prima? Je weet immers hoeveel afstand er tussen de containers zit en wat je moet meten als er wel een container zich onder de kraan bevind. Op die manier kun je de gaten tussen de containers zien maar ook zien of er geen container staat. Plaats je een IR sensor aan beide zijdes van de kraan kun je schakelen tussen de 2 afhankelijk van welke kant de kraan op gaat.

Het is alleen niet zo optimaal als je meer dan 1 rij hebt voor opslag/trein. Je moet immers iedere rij af om het te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

la_fusion schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:40:
Als het je puur en alleen gaat om het detecteren van wel/niet een container op een bepaalde plek voldoet een IR sensor toch meer dan prima? Je weet immers hoeveel afstand er tussen de containers zit en wat je moet meten als er wel een container zich onder de kraan bevind. Op die manier kun je de gaten tussen de containers zien maar ook zien of er geen container staat. Plaats je een IR sensor aan beide zijdes van de kraan kun je schakelen tussen de 2 afhankelijk van welke kant de kraan op gaat.

Het is alleen niet zo optimaal als je meer dan 1 rij hebt voor opslag/trein. Je moet immers iedere rij af om het te detecteren.
Ik hoef alleen maar een spoor te detecteren dus dat moet prima gaan. Ik ga proberen om het met eentje af te kunnen, icm een timer. Lukt dat niet, dan plaats ik drie sensoren op de plekken waar de wagons met de containers stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 12-09 09:34
almightyarjen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

Ik hoef alleen maar een spoor te detecteren dus dat moet prima gaan. Ik ga proberen om het met eentje af te kunnen, icm een timer. Lukt dat niet, dan plaats ik drie sensoren op de plekken waar de wagons met de containers stoppen :)
Ja in principe kun je met een timer meten hoe lang je 'iets' meet op een bepaalde hoogte aangezien je weet hoe snel de kraan zichzelf verplaatst. Het zou dus te doen moeten zijn. Met 3 sensoren kun je overigens het geheel nog sneller laten werken omdat je niet hoeft te 'meten' waar iets zit.
Pagina: 1 ... 9 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .