Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:51

almightyarjen

When does the hurting stop?

kan je bij de Lego shop een cadeaubon bestellen? Via google kwam ik op deze UK pagina maar zodra ik de regio verander naar NL gaat de website terug naar de homepage. Zoeken op "cadeaubon" oid levert ook niets op...

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
almightyarjen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:03:
kan je bij de Lego shop een cadeaubon bestellen? Via google kwam ik op deze UK pagina maar zodra ik de regio verander naar NL gaat de website terug naar de homepage. Zoeken op "cadeaubon" oid levert ook niets op...
nope: UK, US, DE en de denen hebben dit wel

belgische store accepteert wel de kadobonnen van het winkelcentrum

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:33

GeeBee

Oddball

quote:
WhizzCat schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:10:
[...]
Beetje forse magneet gebruiken met een hoog gaussgehalte of hoe dat ook maar heet :D
Zeg maar magneten met een hoge magnetische fluxdichtheid of magnetische inductie. Dat wordt uitgedrukt in Tesla. Gauss is old school ;)
Hoge veldsterkte mag ook, maar dat is weer in Ampère per meter.
[/docentmodus]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:00
Dit model was al even te zien in de Ninjago trailer, en nu is er dus een afbeelding gelekt van een mogelijke set rond het beestje:

Wel slim gezien van Lego, elk kind zal zeuren om deze set mee naar huis te mogen nemen >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote:
almightyarjen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

Ik hoef alleen maar een spoor te detecteren dus dat moet prima gaan. Ik ga proberen om het met eentje af te kunnen, icm een timer. Lukt dat niet, dan plaats ik drie sensoren op de plekken waar de wagons met de containers stoppen :)
Andere invalshoek: op de exacte plekken van de containers een stel stevige electromagneten onder de rails. En stuk ijzer onderin de wagon. Aansturen met een relais oid.
Loc op zijn plek = magneten activeren en die trekken de wagons direct naar hun vaste plekken. De rest kun je simpelweg in de kraan programmeren, die heeft dan vaste spots.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Kapoen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:33:
Dit model was al even te zien in de Ninjago trailer, en nu is er dus een afbeelding gelekt van een mogelijke set rond het beestje:
[afbeelding]
Wel slim gezien van Lego, elk kind zal zeuren om deze set mee naar huis te mogen nemen >:)
1 pcs 😁

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17-11 10:41
Zelf ben ik opgegroeid met lego.
In de jaren eind 70- begin 80 was ik blij met de dozen uit de space serie destijds.
Later een paar dozen Technic, en op die leeftijd (8-14) lastig zat.
Nu is onze kleine jongen net 2 geworden en blijkbaar heeft papa nog lego in zijn bloed.

Om de een of andere reden ben ik Lego technic dozen aan het verzamelen. Wellicht om straks samen met zoon lief deze fantastische sets in elkaar te gaan bouwen.

Zo zijn de Kart, 24uurs racer en de 911 in de verzameling.

De set die ik vandaag binnen heb misstaat zeker niet in die lijst.
De 6x6 hijstruck, wat een monster doos.

iRacing Profiel

• WhizzCat
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:06

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:23:
Zelf ben ik opgegroeid met lego.
In de jaren eind 70- begin 80 was ik blij met de dozen uit de space serie destijds.
Later een paar dozen Technic, en op die leeftijd (8-14) lastig zat.
Nu is onze kleine jongen net 2 geworden en blijkbaar heeft papa nog lego in zijn bloed.

Om de een of andere reden ben ik Lego technic dozen aan het verzamelen. Wellicht om straks samen met zoon lief deze fantastische sets in elkaar te gaan bouwen.

Zo zijn de Kart, 24uurs racer en de 911 in de verzameling.

[afbeelding]

[afbeelding]
En papa-van-het-jaar-award gaat naar ... jou! :D

De 911 heb ik zelf ook, eigenlijk als investering gekocht, maar schiet nog niet echt op. Ik zou zo graag die 4x4 Ford(?) willen, maar ja, 500 ballen op ebay :(

VW lief O+ | Pavel is ook lief O+
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-11 18:11

Kraz

What does this button do?

Ik kwam onderstaande tegen;
Mensen op de bruiloft mogen hun eigen poppetje een elkaar zetten. Leuk bedacht!

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-11 12:31
quote:
WhizzCat schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

En papa-van-het-jaar-award gaat naar ... jou! :D

De 911 heb ik zelf ook, eigenlijk als investering gekocht, maar schiet nog niet echt op. Ik zou zo graag die 4x4 Ford(?) willen, maar ja, 500 ballen op ebay :(
Welke bedoel je met 4x4 Ford? Heb je een setnummer?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
B00st3r schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Welke bedoel je met 4x4 Ford? Heb je een setnummer?
De Crawler, deze dusL http://www.ebay.com/itm/L...121fb4:g:pRkAAOSw40pZdM9t

Lijkt mij een erg leuke om te bouwen en evt. te pimpen met meer power :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-11 12:31
quote:
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:23:

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze staat ook op mijn lijstje, maar ik vind hem nog te duur voor wat je er voor krijgt. Daarom heb ik de 42069 maar gekocht om mezelf even zoet te houden. Die is echt heel scherp geprijsd!

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:44
quote:
WhizzCat schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Lijkt mij een erg leuke om te bouwen en evt. te pimpen met mdeer power :)
Dat is de limited edition van de 9398. Toen die uitkwam, had de 41999 wel dezelfde prijs bij Lego.nl als de 9398 (180 euro), maar toen die op was (20.000 van gemaakt), werd de prijs minimaal 300 euro op sites als bricklink.

Zelfde onderstel als de 9398, andere body. Als je hem toch wil pimpen, kan je ook een 9398 (used?) kopen en een body erop zetten+XL motors.

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17-11 10:41
quote:
[...]

Deze is inderdaad ook leuk.
Maar ik ga deze niet op m'n lijstje zetten, hij zit in m'n achterhoofd.
Maar de ga ik niet kopen voor de prijzen waar ze voor aangeboden worden.

Wat me nog wel leuk lijkt is de doos lego bij m'n ouders achter het schot vandaan te halen en kijken of ik de legacy lego 8860 nog compleet krijg.
En dan ook maar gelijk de 2017 versie uit de 3 sets samenstellen.

iRacing Profiel

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Voor de Classic Lego liefhebbers:
Ik kwam laatst Clabrisic tegen. Kende 'm nog niet en wilde deze toch even delen. Zitten toch wel erg leuke foto's tussen :)

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:58
quote:
[...]

Hij staat hier nog netjes in doos. Had ik er maar 2 besteld toen :) op brickwatch staat ie al voor 750

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
quorumz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Hij staat hier nog netjes in doos. Had ik er maar 2 besteld toen :) op brickwatch staat ie al voor 750
Dat had ik met die T1 bus. Daar heb ik nu nog een extra set van liggen. Zowel de grote als de kleine (allebei dubbel) en de 911 GT. Hoop daar ooit es wat winst mee te maken. Die rentepercentages zijn een stuk interessanter dan van de bank ;)

• moer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:34
quote:
MikelenniuM schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:43:
Voor de Classic Lego liefhebbers:
Ik kwam laatst Clabrisic tegen. Kende 'm nog niet en wilde deze toch even delen. Zitten toch wel erg leuke foto's tussen :)
Kwam deze site een paar maanden geleden ook al tegen, een feest van herkenning en je kan er lekker lang doorheen klikken :)

• Kapotto
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 23:06
Sinds een 3tal maanden ook weer begonnen met lego. Na lang twijfelen heb ik de vuurtorenkaap gekocht.

.

Een paar dagen geleden enkele treinen tweedehands gekocht (60051 & 7939),een station (7937) en een stuk of vijf vrachtwagens. Voorlopig genoeg om even verder te kunnen.

Daarnaast in LDD de nodige dingen aan het bouwen en bestellen (via bricklink).

bufferstop voor de trein

Zeecontainers voor op de trein

Een dubbeldekker wagon voor de hogesnelheidstrein (60051)

Kapotto wijzigde deze reactie 09-08-2017 15:38 (3%)

• AppieNL
quote:
quorumz schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Brickwatch is voor deze set geen referentie materiaal. Voor realistische prijzen kan je beter kijken op Bricklink. Die beginnen bij 450 euro tegenwoordig voor exemplaren aanwezig in de EU (de sets vanaf 320 euro komen uit de USA, met shipinng en invoerrechten kan je voor hetzelfde geld uit de EU halen).

• cellkuh
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-11 13:50
quote:
Kraz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:08:
Ik kwam onderstaande tegen;
Mensen op de bruiloft mogen hun eigen poppetje een elkaar zetten. Leuk bedacht!
Ziet er leuk uit. Hoe zou dat dan werken.. ik zie blokjes met namen op en poppetjes die al in elkaar zijn gezet. dus die mocht je dan niet mee naar huis nemen of hoe heb ik dat?

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-11 20:28
Weer een paar digitale legoboeken in de aanbieding:

https://www.humblebundle....D=&utm_content=hero_image

Enjoy :)

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:53
quote:
cellkuh schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:41:
[...]

Ziet er leuk uit. Hoe zou dat dan werken.. ik zie blokjes met namen op en poppetjes die al in elkaar zijn gezet. dus die mocht je dan niet mee naar huis nemen of hoe heb ik dat?
Waarschijnlijk is het idee dat het bruidspaar terug kan kijken hoe hun gasten zichzelf als minifigures zien en zo een leuke herinnering aan de bruiloft hebben.

• Kapoen
quote:
Basekid schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:52:
Weer een paar digitale legoboeken in de aanbieding:
*knip*
Enjoy :)
Bedankt voor de heads up _/-\o_
Jammer dat er alleen in de laatste schijf een boek zit dat ik nog niet heb in m'n collectie, dus deze keer ga ik passen denk ik.

Op bricksetforum.com heeft men de tweede teaserfoto van de grote aankondiging op 1 september ondertussen ook geanalyseerd:

Het zou pijnlijk grappig zijn moest dit werkelijkheid worden >:)

• Ceased2Be
  • Laatst online: 12:36

Ceased2Be

databeest

1 September is het ook 'Force Friday' voor alle nieuwe Star Wars merchandise. Kan zijn dat Lego de carrousel aankondigt en de UCS Falcon over laat aan Star Wars zelf.

Quis custodiet ipsos custodes

• almightyarjen

almightyarjen

quote:
Kapoen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:37:
[...]

Jammer dat er alleen in de laatste schijf een boek zit dat ik nog niet heb in m'n collectie, dus deze keer ga ik passen denk ik.

Op bricksetforum.com heeft men de tweede teaserfoto van de grote aankondiging op 1 september ondertussen ook geanalyseerd:
[afbeelding]
Ik neem aan dat het om de onderste foto gaat? En dat zou, als we alle geruchten mogen geloven, een falcon millennium moeten zijn? Maar daar lijkt het niet op?

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• Kapoen
quote:
Ceased2Be schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:48:
1 September is het ook 'Force Friday' voor alle nieuwe Star Wars merchandise. Kan zijn dat Lego de carrousel aankondigt en de UCS Falcon over laat aan Star Wars zelf.
De Carrousel is natuurlijk wel al enkele maanden beschikbaar ;)
quote:
almightyarjen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:04:
[...]

Ik neem aan dat het om de onderste foto gaat? En dat zou, als we alle geruchten mogen geloven, een falcon millennium moeten zijn? Maar daar lijkt het niet op?
Deze grap verwijst naar de vorige teaser foto waarop men een silhouette van een MF meende te herkennen, na een soortegelijke analyse waarbij men het contrast van de foto had aangepast. Alleen hebben ze hier de MF vervangen door een Galidor set (kijk naar de hoek linksboven) >:)

Kapoen wijzigde deze reactie 10-08-2017 08:39 (5%)

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:30
quote:
Kapoen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:20:
[...]

De Carrousel is natuurlijk wel al enkele maanden beschikbaar ;)

[...]

Deze grap verwijst naar de vorige teaser foto waarop men een silhouette van een MF meende te herkennen, na een soortegelijke analyse waarbij men het contrast van de foto had aangepast. Alleen hebben ze hier de MF vervangen door een Galidor set (kijk naar de hoek linksboven) >:)
Deze set uit 2002 dus:

Het Galidor thema was overigens het slechts lopende LEGO thema ooit, ik vraag me af waarom 8)7 .Wat ben ik blij, dat ik toen in mijn dark ages zat.

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:41
Om een of andere manier rustgevend om hier naar te kijken.. :D

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• mschol
  • Niet online
quote:
Kapoen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:37:
[...]

[afbeelding]
daar zie ik meer een MF handleiding in.

tevens is de originele handleiding ook in ringband, als zowat het enige lego model die dat doet (geen idee van de thaj mahal?)

• Kapoen
quote:
chrisO schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:39:
[...]
Het Galidor thema was overigens het slechts lopende LEGO thema ooit, ik vraag me af waarom 8)7 .Wat ben ik blij, dat ik toen in mijn dark ages zat.
Lego zat toen zelf ook in een dark age en heeft wel meerdere kemels geschoten. Galidor, Znap, Scala, Jack Stone, Belville... allemaal leuke series die je eens moet opzoeken >:) En dat kwam dan nog bovenop de rare en/of slechte sets in hun normale gama, zoals deze bv.:

quote:
mschol schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:18:
[...]

daar zie ik meer een MF handleiding in.

tevens is de originele handleiding ook in ringband, als zowat het enige lego model die dat doet (geen idee van de thaj mahal?)
Grappig dat je die set vermeld, ik las ergens een theorie dat de grote aankondiging ook over zo'n grote landmark set als de Taj Mahal zou kunnen gaan.

Kapoen wijzigde deze reactie 10-08-2017 10:54 (6%)

• avdieren
  • Laatst online: 20-11 22:42
quote:
Kapoen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:40:
Grappig dat je die set vermeld, ik las ergens een theorie dat de grote aankondiging ook over zo'n grote landmark set als de Taj Mahal zou kunnen gaan.
Dat zat ik ook al te denken, ware het niet dat de big ben ook nog maar uit is.

Iets als het witte huis of zo.. Past helemaal in de trump retoriek . Groter, de grootste ooit, groter dan ooit.
Ik geloof alleen niet dat TLG daar aan zou meedoen.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

LEGO-topman Bali Padda wordt na acht maanden vervangen
http://www.nu.nl/economie...ht-maanden-vervangen.html
quote:
Volgens LEGO hangt het vertrek van Padda niet samen met zijn prestaties, maar omdat hij gezien zijn leeftijd hooguit een paar jaar aan de top kon blijven staan.
Daar komen ze dan na acht maanden al achter? Vreemd argument...

GeeBee wijzigde deze reactie 10-08-2017 11:37 (7%)

• leosand
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-11 09:12

bron;
https://www.promobricks.d...n-teaser-erschienen/39154

leosand wijzigde deze reactie 10-08-2017 14:31 (37%)

• momania
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:33

momania

iPhone 30! Bam!

De lol met die fake teasers begint er nu echt wel af te raken...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• MikelenniuM
  • Niet online
Ik ben toch meer benieuwd naar de nieuwe set voor de Winter Village
[wishfull thinking mode] misschien dat iedereen denkt dat de teasers voor de nieuwe MF zijn, maar is het stiekem eigenlijk een set voor de Winter Village :o [/wishfull thinking mode]

• almightyarjen

almightyarjen

quote:
MikelenniuM schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:17:
Ik ben toch meer benieuwd naar de nieuwe set voor de Winter Village
[wishfull thinking mode] misschien dat iedereen denkt dat de teasers voor de nieuwe MF zijn, maar is het stiekem eigenlijk een set voor de Winter Village :o [/wishfull thinking mode]
Het was toch al bekend dat dat een station van rond de 80 Euro zou gaan worden?

• AppieNL
quote:
Die set heb ik nog steeds, 1 van de weinige sets die ik in mijn 'dark ages' heb gekocht (ook Darth Vader en een battle droid (die tan gekleurde). Ik vond dat best een leuk setje en nu nog handig voor zeldzame Technic parts in het wit.

• Kapoen
quote:
AppieNL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Die set heb ik nog steeds, 1 van de weinige sets die ik in mijn 'dark ages' heb gekocht (ook Darth Vader en een battle droid (die tan gekleurde). Ik vond dat best een leuk setje en nu nog handig voor zeldzame Technic parts in het wit.
Wie weet krijgen we nu een Technic Millenium Falcon? >:) De Technic R2/D2 verschijnt toch in vele lijstjes van de Lego dark ages blijkbaar. Ik heb de set zelf nooit irl gezien aangezien mijn eigen dark age liep van 1994 t.e.m. 2014.
quote:
almightyarjen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

In de geruchtenmolen ja :) De laatste jaren werd de winter village set altijd ongeveer half augustus aangekondigd, dus binnenkort zullen we meer weten.

Kapoen wijzigde deze reactie 10-08-2017 16:02 (10%)

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 10:48

Chakotay

Lick here to continue

quote:
AppieNL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Van die serie heb ik er ook nog een aantal liggen, vooral de 8002 Destroyer Droid vind ik erg leuk gedaan. Rol het ding over de grond, en alles klapt als je geluk hebt netjes op volgorde uit. Vanavond eens bricklink afstruinen voor een nieuwe voorraad elastiekjes zodat ik ze weer in elkaar kan zetten, of heeft iemand toevallig een nuttig alternatief voor de elastiekjes?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• AppieNL
Volgens mij komt de maat van de elastiekjes overeen met de huidige rode elastiekjes. Voordeel van de rode stiekjes is dat ze van ander materiaal zijn gemaakt dan de troep die er origineel bij zat, drogen minder snel uit/gaan minder snel stuk.

Anders gewoon even langs de Hema of zo voor wat stiekjes, hebben vast wel verschillende maten.

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 10:48

Chakotay

Lick here to continue

quote:
AppieNL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:22:
Volgens mij komt de maat van de elastiekjes overeen met de huidige rode elastiekjes. Voordeel van de rode stiekjes is dat ze van ander materiaal zijn gemaakt dan de troep die er origineel bij zat, drogen minder snel uit/gaan minder snel stuk.

Anders gewoon even langs de Hema of zo voor wat stiekjes, hebben vast wel verschillende maten.
Dank voor de tip. Originele onderdelen gebruiken is leuk, maar 10 jaar oude elastiekjes van bricklink trekken die vervolgens na 2x gebruiken ook uitgedroogd zijn schiet niemand iets mee op :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Vandaag mijn Saturn V binnengekomen _/-\o_

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 10:48
quote:
Pierre schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:44:
Vandaag mijn Saturn V binnengekomen _/-\o_
Hmm, ik zoek al een week maar kan hem nergens vinden. Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?

• mschol
  • Niet online
quote:
42erik schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:22:
[...]

Hmm, ik zoek al een week maar kan hem nergens vinden. Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?
gewoon bij lego lijkt mij.. heb ik ook gewoon gedaan.. (al heb ik hem direct in de winkel gekocht)

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 10:48
quote:
mschol schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:33:
[...]

gewoon bij lego lijkt mij.. heb ik ook gewoon gedaan.. (al heb ik hem direct in de winkel gekocht)
Volgens brickwatch.nl overal uitverkocht...

• mschol
  • Niet online
quote:
42erik schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:36:
[...]

Volgens brickwatch.nl overal uitverkocht...
gezien de levertijden zal hij wel ergens een maand geleden ofzo besteld hebben..

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

quote:
42erik schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:22:
[...]

Bij LEGO besteld op 9 juni en vandaag binnen. Tijd in backorder gestaan.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• AppieNL
quote:
Chakotay schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:27:
[...]

Dank voor de tip. Originele onderdelen gebruiken is leuk, maar 10 jaar oude elastiekjes van bricklink trekken die vervolgens na 2x gebruiken ook uitgedroogd zijn schiet niemand iets mee op :P
Vandaar dat ik de rode elastiekjes voorstelde, die worden geloof ik nog wel eens gebruikt (can't be arsed to double check bricklink) en dus fresh zijn, maar deze type elastiekjes drogen zelfs na 10 jaar nauwelijks uit. Ik heb nog steeds een stel van deze silicone stiekjes uit de 90's, waarvan er maar 1 vrij hard is geworden (wat wellicht van wat water al blijer wordt), dit type stiekjes brokkelt ook niet zoals die zwarte stiekjes uit de Destroyer Droid set.

Vraag me niet waarom Lego van goede stiekjes in de 90's naar de stront stiekjes van de 00's is gegaan.

Anyway, ik heb toch de London bus gekocht ookal konden de foto's en video me niet imponeren en ik moet zeggen dat ik het model tijdens het bouwen wel ben gaan waarderen. Ik heb nu tot en met #3 zakjes af (van de 4) en zitten leuke technieken in (ala F40), tuurlijk de bankjes zijn kneiter suf bouwen, maar het ziet er wel strak uit in de bus.

Wat betreft de Saturn V, ik hoor verhalen van medio augustus/eind augustus een nieuwe lichting (bron: Lego store Oberhausen en Essen), Lego store in Keulen dacht pas richting oktober, maar dat zou ik best laat vinden op basis van andere sets die op waren, lijken elke 3-4 weken een nieuwe lichting te krijgen, waardoor eind augustus logischer zou zijn denk ik.

• MikelenniuM
  • Niet online
quote:
almightyarjen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Wat Kapoen ook zegt. Het is in ieder geval net zo officieel als de nieuwe MF :P

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb even een probeerseltje online gezet. Ik heb altijd gebrek aan tijd (en oog voor detail) en daarom heb ik een LDD ontwerp wedstrijd bedacht. De maker van het winnende kan een leuke prijs winnen en het gaat om het maken van een LDD ontwerp van het oppervlak van Mars, aangezien daar een aantal scenes afspelen in de opkomende video's (ook een probeerseltje: stop motion, niet trein gerelateerd). Als je interesse hebt, check de de video :)

YouTube: Lego digital designer LDD design contest

PS: als je meedoet en je stuurt een ontwerp op, laat vooral niet weten dat je van Tweakers bent, om enige beïnvloeding van de keuze van de winnaar te beperken :D

• mschol
  • Niet online
quote:
AppieNL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:02:
[...]

Vandaar dat ik de rode elastiekjes voorstelde, die worden geloof ik nog wel eens gebruikt (can't be arsed to double check bricklink) en dus fresh zijn, maar deze type elastiekjes drogen zelfs na 10 jaar nauwelijks uit. Ik heb nog steeds een stel van deze silicone stiekjes uit de 90's, waarvan er maar 1 vrij hard is geworden (wat wellicht van wat water al blijer wordt), dit type stiekjes brokkelt ook niet zoals die zwarte stiekjes uit de Destroyer Droid set.

Vraag me niet waarom Lego van goede stiekjes in de 90's naar de stront stiekjes van de 00's is gegaan.
is het niet dezelfde reden dat ze dit soort misbaksels uitbrachten?

• Kapotto
quote:
almightyarjen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:24:
Ik heb even een probeerseltje online gezet. Ik heb altijd gebrek aan tijd (en oog voor detail) en daarom heb ik een LDD ontwerp wedstrijd bedacht. De maker van het winnende kan een leuke prijs winnen en het gaat om het maken van een LDD ontwerp van het oppervlak van Mars, aangezien daar een aantal scenes afspelen in de opkomende video's (ook een probeerseltje: stop motion, niet trein gerelateerd). Als je interesse hebt, check de de video :)

YouTube: Lego digital designer LDD design contest

PS: als je meedoet en je stuurt een ontwerp op, laat vooral niet weten dat je van Tweakers bent, om enige beïnvloeding van de keuze van de winnaar te beperken :D
Leuke opdracht :). Ik ben wel eens benieuwd naar de ontwerpen van de indieners.

Helaas iets te groot voor mij en te veel details. Ik hou het voorlopig bij ontwerpen van spoorweg attributen & treinen.

Edit: blijkbaar heeft er ooit al eens iemand een marsoppervlakte gemaakt

Kapotto wijzigde deze reactie 11-08-2017 11:48 (6%)

• Kapoen
En nog maar eens een toevoeging aan mijn boekencollectie:

Een boek vol foto's dat ik kan aanraden voor liefhebbers van Star Wars (duh) en/of Lego fotografen. Het boek bevat een hoofdstuk waarin men de auteur interviewed en hij enkele technieken toont om bv. sneeuw te maken/fotograferen.

Ik heb het gekocht voor ¤8 op amazon.de, een heel goede prijs voor dit boek imho.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik kwam net de Blue SmartControl tegen.
Het lijkt me wat flexibeler in te zetten dan de SBrick.
YouTube: Test: BlueSmartControl, a Bluetooth controller for Lego creations

Helaas ligt de ontwikkeling tijdelijk stil door het overlijden van de grondlegger, maar het is iets om in de gaten te houden.
Website: http://www.bluesmartcontrol.com/
Kickstarter: https://www.kickstarter.c...ego-or-fischertechnik-cre

GeeBee wijzigde deze reactie 13-08-2017 00:31 (17%)

• AppieNL
Flexibeler? Hoe dan? Alleen omdat die iets kleiner is en 2 ports meer heeft?

Ondertussen past die niet zo goed in Lego's universum om in te bouwen: rare mounting points (ok, niet definitief ontwerp) en gekke stekkertjes voor de hub, wat resulteert in of zelf custom stekkers maken of jouw PF stekker koppelen aan dit custom stekkertje wat weer resulteert in overbodig veel snoer in een (kleine) build, wat de ruimte besparing van de hub teniet doet.

Ik vind pogingen voor nog een Bluetooth controller prima, maar ik zie er teveel uit de grond worden gestampt die nauwelijks wat beter doen dan bijv. de Sbrick.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

De BSC heeft ook poorten die als ingangen te gebruiken zijn, de SBrick heeft alleen uitgangen.
In de software kun je sequenties programmeren, het gaat daarmee richting Mindstorms. SBrick is "alleen maar" een afstandsbediening.
BSC kan Sbricks aansturen, andersom niet
Geen SBrick account nodig, het maken van de controls gaat op je telefoon, niet op een pc.

Al met al vind ik de BSC veelzijdiger dan de SBrick.

GeeBee wijzigde deze reactie 13-08-2017 16:31 (7%)

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11:49
M'n volgende aankoop wordt een bouwpakket, alleen geen LEGO maar IKEA. Een LIATORP voor het displayen (en stofvrij houden :P) van een aantal gebouwde modellen. Zelfs woonkamer waardig en waarschijnlijk nog wat ruimte over om aan te vullen met een toonbare bierglazen collectie :P

Alleen misschien wel een viertal gaatjes erbij boren in het spaanplaat, om een glazen niveau iets hoger of lager te positioneren i.v.m. hoogtes van de diverse modellen.

En daarna geduldig wachten op de RIBBA lijstjes voor de minifiguren. Het product wordt momenteel herzien en voorzien van een kunststof frontje i.p.v. glas.

Gim wijzigde deze reactie 14-08-2017 13:26 (13%)

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:54
quote:
Smaken verschillen, maar dit lijkt me toch wat te vloeken met Lego. Beschrijving zegt het al 'Ben jij een echte romanticus ?' en dit soort kasten associeer ik dan ook veeleer met stoffige familiefoto's en overgrootmoeders porseleinen poppen :P.
Niets moderner gevonden, of past het dan niet meer in je interieur ?

• Gim
quote:
Twixie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Smaken verschillen, maar dit lijkt me toch wat te vloeken met Lego. Beschrijving zegt het al 'Ben jij een echte romanticus ?' en dit soort kasten associeer ik dan ook veeleer met stoffige familiefoto's en overgrootmoeders porseleinen poppen :P.
Niets moderner gevonden, of past het dan niet meer in je interieur ?
Vooral veel kasten gevonden die echt niet voldoen qua kleur, afmeting, indeling mogelijkheden of prijs. Meerdere meubelzaken, outlets, faillissement zaakjes, marktplaats e.d. al afgegaan. We hebben een mengeling staan van wat "klassiekers", maar ook lekker strak/rechthoekig-zonder-poes-pas wit 8)

Om het even bij IKEA te houden, ja je hebt ook HEMNES of het strakkere BILLY of BESTA, EXPEDIT, of GALANT en zo zijn er nog een paar, maar die bieden vaak niet hetgeen ik wil. Te weinig diepte, te weinig hoogte, geen glazen deuren of iets wat misschien met wat passen en meten net past, maar vervolgens dermate duur is dat het dan ook eigenlijk een "perfecte" kast moet zijn. Nog een tijdje gezocht naar vitrinekasten met vrijwel alleen glas, maar aanbod viel tegen of veel te ver uit de buurt.

En stoffige familiefoto's.... ho ho... stof moet juist vermeden worden :D

Ja, beetje off-topic, maar gaat om het tonen van onze LEGO modellekes 8)

Gim wijzigde deze reactie 14-08-2017 13:59 (31%)

• AppieNL
Zonder poespas optie misschien: 2x Galant kast bij ikea, 1 van 120cm hoog en 1 van 80 cm hoog (de normale opbouw is helaas 40cm diep). Gebruik van de 80cm de voet niet, monteer boven op de 120cm kast, koop 2 Billy vitrine deuren en voila een vitrinekast van 45cm diep, wat moderner en zonder poespas voor 300 euro in het wit of 320 in ander kleurtje.

Dat gezegd hebbende, ik zou liever zo'n Liatorp hebben als vitrine kast in de woonkamer dan een billy variant zoals de Galant :) ik heb wel wat Billy's met plexiglas in de 'Lego kamer' om het stofvrij te houden.

Edit: zie nu pas Gim's edit, dus weet niet hoe nuttig deze post nog is :D

Edit 2 om het toch weer over Lego te hebben: van het weekend eindelijk m'n Claas gebouwd (eind vorig jaar gekocht), blijkt dat ding eigenlijk ook al het 'ongenummerde zakjes' concept te hebben wat Technic sets van dit jaar compleet hebben, want als je #1 zakjes de complete tractor zijn zonder de kraan (ofwel dik 1500 van de 2000 onderdelen) en dus 15 zakjes van de 19 zakjes open op tafel ligt, maakt het ook niet veel meer uit :D

AppieNL wijzigde deze reactie 14-08-2017 14:28 (32%)

• Gim
quote:
AppieNL schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:19:
Zonder poespas optie misschien: 2x Galant kast bij ikea, 1 van 120cm hoog en 1 van 80 cm hoog (de normale opbouw is helaas 40cm diep). Gebruik van de 80cm de voet niet, monteer boven op de 120cm kast, koop 2 Billy vitrine deuren en voila een vitrinekast van 45cm diep, wat moderner en zonder poespas voor 300 euro in het wit of 320 in ander kleurtje.

Dat gezegd hebbende, ik zou liever zo'n Liatorp hebben als vitrine kast in de woonkamer dan een billy variant zoals de Galant :) ik heb wel wat Billy's met plexiglas in de 'Lego kamer' om het stofvrij te houden.

Edit: zie nu pas Gim's edit, dus weet niet hoe nuttig deze post nog is :D

Edit 2 om het toch weer over Lego te hebben: van het weekend eindelijk m'n Claas gebouwd (eind vorig jaar gekocht), blijkt dat ding eigenlijk ook al het 'ongenummerde zakjes' concept te hebben wat Technic sets van dit jaar compleet hebben, want als je #1 zakjes de complete tractor zijn zonder de kraan (ofwel dik 1500 van de 2000 onderdelen) en dus 15 zakjes van de 19 zakjes open op tafel ligt, maakt het ook niet veel meer uit :D
Je post is nog nuttig; sowieso is wat feedback altijd welkom :)

Aan de optie om vitrinedeuren van de BILLY kasten op de GALANT te plaatsen had ik nog niet gedacht. Wist niet dat dat kon; dan wel nog scharniergaten maken? De 45cm diepte t.o.v. 36cm zou mooi zijn voor één model, die wilde ik met de 36cm gewoon schuin ztten voor een voor/zij aanzicht. Maar ik vermoed dat een LIATORP wel veel mooier staat. Vooralsnog komt de kast op de "semi-LEGO" kamer, maar ik zie hem nog wel naar de woonkamer verhuizen. BILLY kasten heb ik overigens ook, maar dan de smalle variant dus meer in gebruik voor ander spul.

Lachen toch met die CLAAS :) Toen ik de T1 Camper ging bouwen en tot de ontdekking kwam dat ik alle zakjes moest opentrekken dacht ik ook van Oh Oh, maar zo'n ramp is het nu ook weer niet. Wel de onderdeeltjes een beetje sorteren om ze sneller te vinden :) Met een set van 4000-5000 onderdelen zou ik het wel minder vinden :P

• AppieNL
quote:
Gim schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

Je post is nog nuttig; sowieso is wat feedback altijd welkom :)

Aan de optie om vitrinedeuren van de BILLY kasten op de GALANT te plaatsen had ik nog niet gedacht. Wist niet dat dat kon; dan wel nog scharniergaten maken?
Ik was toevallig laatst in de Ikea en heb er helaas niet goed naar gekeken, echter vermoed ik dat die deurtjes vastgeschroefd zijn en niet van die scharniergaten hebben, want je hoort ze op een gewone Billy te kunnen monteren en die komen niet met zulke gaten en ik denk niet dat de Ikea er vanuit gaat dat de gemiddelde Nederlander dat wel even zelf doet :)

• Gim
quote:
AppieNL schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Ik was toevallig laatst in de Ikea en heb er helaas niet goed naar gekeken, echter vermoed ik dat die deurtjes vastgeschroefd zijn en niet van die scharniergaten hebben, want je hoort ze op een gewone Billy te kunnen monteren en die komen niet met zulke gaten en ik denk niet dat de Ikea er vanuit gaat dat de gemiddelde Nederlander dat wel even zelf doet :)
Ik doelde eigenlijk ook meer op de voorgeboorde gaten waar je de scharnieren dan in kunt vast schroeven; zodat de deuren ook op de juiste hoogte zijn t.o.v. de kast. Meer zie ik de gemiddelde Nederlander idd ook niet doen :P

Hoe bevalt de CLAAS je? Met de ploeg gemaakt?

• AppieNL
quote:
Gim schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Ik doelde eigenlijk ook meer op de voorgeboorde gaten waar je de scharnieren dan in kunt vast schroeven; zodat de deuren ook op de juiste hoogte zijn t.o.v. de kast. Meer zie ik de gemiddelde Nederlander idd ook niet doen :P
8)7 Ik zit in me hoofd met de gedachte dat je die verzonken scharnieren bedoelde, my bad :D
Ik zie in geen van m'n Billy's voorgeboorde gaatjes en volgens mij zijn er 1-2 toch wel gekocht nadat de deurtjes er voor kwamen.
quote:
Hoe bevalt de CLAAS je? Met de ploeg gemaakt?
Ik twijfel nog een beetje, kraantje vind ik vrij knullig qua uiterlijk (vooral als je kijkt naar het detail op de tractor zelf) en de ploeg is maar een ploeg, maar ziet er wel degelijk uit.

(eigenlijk hoef ik niet te kiezen, want ik heb er 2 gekocht toendertijd, dus kan ze allebei bouwen en het kraantje pimpen)

AppieNL wijzigde deze reactie 14-08-2017 17:16 (15%)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Qua Claas-arm: de oorspronkelijke arm was een stuk beter.

GeeBee wijzigde deze reactie 14-08-2017 18:03 (5%)

• AppieNL
Yup, dat onderdeel van de Arocs arm is 1 van de eerste dingen die ik erop zou zetten.

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-11 09:16

Amphiebietje

In de blubber

Aardig tractortje. De laatste Technic tractor die ik heb gekocht was de 8849, gekocht bij een klein winkeltje in Frankrijk dat nog een hoop oude sets had staan ergens begin jaren '90...

• Pin0
  • Niet online
Eindelijk de tijd genomen de BrickTip chrome extensie te updaten.

Hij was stuk omdat er geen https api op brickset was. Nu wel.
Tevens is er nu een zoekbox om snel een set te zoeken en kan je de extensie altijd aan laten. Ipv. enkel door op de knop te klikken.

Gebruiken jullie hem nog? Andere feedback is ook welkom!

Edit: even wachten totdat versie 1.0.0 in de chrome webstore is doorgekomen...
Hij is up to date in de store

Pin0 wijzigde deze reactie 14-08-2017 22:38 (11%)

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• MikelenniuM
  • Niet online
Thanks!! Dacht er laatst nog aan. Hier werkt 't weer goed.

• mschol
  • Niet online
quote:
Old Fishing Store Live Stream & Signing Events:
Don't miss our live stream on the 23rd August at 7:30 PM BST (2:30 PM EST) on the LEGO Ideas Facebook Page, where we will be hosting a Q&A with Robert Bontenbal, the fan designer of the LEGO Ideas 21310 Old Fishing Store.
During the live stream you'll even have the chance to win an Old Fishing Store set signed by Robert!
Otherwise, you'll be able to meet Robert in either London, Paris, Berlin or Copenhagen and get him to sign your copy of the Old Fishing Store.
meer info

• mschol
  • Niet online
dubbel ;(

mschol wijzigde deze reactie 14-08-2017 23:01 (98%)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Nu online
Iemand n idee wanneer de Porsche eruit gaat? Wil 'm graag hebben maar nog even wachten op een goede (black friday) aanbieding :)

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:46

AW_Bos

⏰ Time after time ⏰

Afgelopen week heb eens een niet-officiele LEGO-doos gekocht met officiële LEGO-steentjes. Dit was van BOC en is een aanhanger voor de T1 Volkswagencamper die ik heb. Een mooi modelletje, een ook mooi in de stijl van van de camper.

Bouwbeschrijving is ook goed in orde, maar soms iets lastiger te lezen dan de LEGO-beschrijvingen zelf. Volgens mij komt het uit Lego Designer of iets dergelijks.

Ik ga straks weer verder met de aanhangwagen.

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:14

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
DCNY schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:49:
Iemand n idee wanneer de Porsche eruit gaat? Wil 'm graag hebben maar nog even wachten op een goede (black friday) aanbieding :)
Hij is redelijk vaak zwaar afgeprijsd op amazon.co.uk. Lijkt erop alsof niemand dat ding wil hebben. Redenen zijn al veelvuldig in de Lego topics genoemd. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-11 21:39
quote:
AW_Bos schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:55:
Afgelopen week heb eens een niet-officiele LEGO-doos gekocht met officiële LEGO-steentjes. Dit was van BOC en is een aanhanger voor de T1 Volkswagencamper die ik heb. Een mooi modelletje, een ook mooi in de stijl van van de camper.
_/-\o_ wat een leuke combi...uuuhhhh Kombi....

• keverjeroen
quote:
Pin0 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:22:
Eindelijk de tijd genomen de BrickTip chrome extensie te updaten.

Hij was stuk omdat er geen https api op brickset was. Nu wel.
Tevens is er nu een zoekbox om snel een set te zoeken en kan je de extensie altijd aan laten. Ipv. enkel door op de knop te klikken.

Gebruiken jullie hem nog? Andere feedback is ook welkom!

Edit: even wachten totdat versie 1.0.0 in de chrome webstore is doorgekomen...
Hij is up to date in de store
Yeah! Hij werkt hier weer goed! Scheelt een hoop geGoogle bij het bekijken van dit soort topics. _/-\o_

p.s. is het mogelijk om nummers die niet bij Brickset voorkomen, te negeren? Nu zie ik nog wel eens nummers met een blokje er op, als ik er dan boven ga staan zegt ie 'set not found'. Zou mooi zijn als er dan ook geen blokje om heen komt. ;)

keverjeroen wijzigde deze reactie 15-08-2017 11:56 (13%)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Kapotto
Ik heb tijdens de regenachtig dagen nog wat gebouwd in LDD.

Spoorwegsein gebaseerd op het nederlands systeem
- Spoorwegsein met richtingaanduider
- dwergsein voor aan het station
-> Een aantal van besteld

Een week geleden heb ik het treinstation 7937 tweedehands gekocht. Het bestaande ontwerp vond ik druk en te klein. De uitbreiding van het station (set 7937) is deels gebaseerd op een moc (gezien op eurobricks).
- dubbel spoor, verlengd en verbreed.
-> onderdelen besteld

Na het zien van Arjen zijn coal terminal kreeg ik het idee om ook zoiets te maken. Voorlopig zonder automatisatie aangezien ik totaal niet kan programmeren. Ik ben nog niet 100% tevreden met het ontwerp dus ik ga deze voorlopig nog niet bestellen.

De coal terminal werkt door het vullen van een vergaarbak door vrachtwagens. De ronde blokjes worden dan door drie conveyor belts van de set 7939 naar boven gebracht in een trechter.

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
Nog steeds te koop in Billund, de 4000010 Lego House Exclusive. Gespot in een lokale supermarkt. Er lag een hele stapel.

Kapoen in "Het Grote Lego Topic - Deel 4"

• almightyarjen

almightyarjen

quote:
Kapotto schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:39:
De coal terminal werkt door het vullen van een vergaarbak door vrachtwagens. De ronde blokjes worden dan door drie conveyor belts van de set 7939 naar boven gebracht in een trechter.
[afbeelding]
[afbeelding]
Loopt je loopband niet te steil? Ik weet niet wat de maximale hoek zou zijn, maar volgens mij spant het erom :)

• Gim
Wie van jullie hier heeft de volgende packs van LEGO Dimensions:
  • Portal 2 Level Pack
  • DC Comics Team Pack (met o.a. de Joker)
  • Harry Potter Team Pack
  • Hermione Fun Pack
  • Adventure Time Team Pack
  • Marceline The Vampire Queen Fun Pack
Aanraders / afraders?

Gaat me er vooral om of de karakters in-game iets echt leuks toevoegen. En deels de vraag of de LEGO mini figuren verder naar je idee goed zijn gemaakt.

Met Harry Potter daarnaast de vraag of die hub wereld leuk is. Ik heb al normale LEGO games ervan, dus weet niet of deze hub nog echt als leuk ervaren gaat worden. De mini figuren vind ik verder wel leuk, omdat ik helaas naast de complete Harry Potter franchise gegrepen heb, maar het moet ook in-game wat bieden.

Portal staat er puur bij omdat ik het Portal deel in het Dimensions spel wel geinig vond. Is het redelijk snel klaar of heb je aan dit level pack (i.t.t. diverse andere level packs) wel lang genoeg lol te beleven.

En ja, ik weet... het zijn allemaal extra's. Wil kijken of ik nog even snel iets meepik met de huidige aanbiedingen nu het spul nog verkrijgbaar is :)

• Pin0
  • Niet online
quote:
keverjeroen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

Yeah! Hij werkt hier weer goed! Scheelt een hoop geGoogle bij het bekijken van dit soort topics. _/-\o_

p.s. is het mogelijk om nummers die niet bij Brickset voorkomen, te negeren? Nu zie ik nog wel eens nummers met een blokje er op, als ik er dan boven ga staan zegt ie 'set not found'. Zou mooi zijn als er dan ook geen blokje om heen komt. ;)
Dat zou kunnen. Echter voor nummers die sets lijken is het wel weer fijn dat je dan weet dat er geen set bij hoort.
Wellicht kan ik het instelbaar maken.

Maar eerst drie dagen naar Denemarken met de oudste zoon! Raden waar naartoe...

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• keverjeroen
quote:
Pin0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Dat zou kunnen. Echter voor nummers die sets lijken is het wel weer fijn dat je dan weet dat er geen set bij hoort.
Wellicht kan ik het instelbaar maken.

Maar eerst drie dagen naar Denemarken met de oudste zoon! Raden waar naartoe...
Als het een setting kan worden, zou dat mooi zijn! :)

Have fun in Legoland! :P

• Kapotto
quote:
almightyarjen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

Loopt je loopband niet te steil? Ik weet niet wat de maximale hoek zou zijn, maar volgens mij spant het erom :)
Volgens LDD bedraagt de hoek 38°, weet niet of dat getal accuraat is.

De enige manier om er achter te komen of het werkt, is de transportbanden bestellen. Dit zal pas iets zijn voor begin september.

Edit: andere optie is een verticale transportband ontwerpen.

Kapotto wijzigde deze reactie 15-08-2017 14:00 (6%)

• AppieNL
quote:
Gim schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:27:
Wie van jullie hier heeft de volgende packs van LEGO Dimensions:
  • Portal 2 Level Pack
  • DC Comics Team Pack (met o.a. de Joker)
  • Harry Potter Team Pack
  • Hermione Fun Pack
  • Adventure Time Team Pack
  • Marceline The Vampire Queen Fun Pack
Aanraders / afraders?

Gaat me er vooral om of de karakters in-game iets echt leuks toevoegen. En deels de vraag of de LEGO mini figuren verder naar je idee goed zijn gemaakt.

Met Harry Potter daarnaast de vraag of die hub wereld leuk is. Ik heb al normale LEGO games ervan, dus weet niet of deze hub nog echt als leuk ervaren gaat worden. De mini figuren vind ik verder wel leuk, omdat ik helaas naast de complete Harry Potter franchise gegrepen heb, maar het moet ook in-game wat bieden.

Portal staat er puur bij omdat ik het Portal deel in het Dimensions spel wel geinig vond. Is het redelijk snel klaar of heb je aan dit level pack (i.t.t. diverse andere level packs) wel lang genoeg lol te beleven.

En ja, ik weet... het zijn allemaal extra's. Wil kijken of ik nog even snel iets meepik met de huidige aanbiedingen nu het spul nog verkrijgbaar is :)
Voldemort is leuk en erg veelzijdig (staat vaak bij m'n standaard poppetjes bij de portal voor alles in het spel). Hij is grappig (naast wat leuke one-liners) in de zin dat als je in de hub wereld loopt, mensen van je wegrennen. Of de hub echt iets toevoegt als je de games al hebt, weet ik niet want ik heb de games niet gespeeld (wel gekocht op steam tijdens een sale). Potter vond ik niet zo boeiend. Hermione zelf nog niet gebruikt, verwacht wel wat leuk slap gelul tussen de 3.

Joker en Harleyquinn doen niks speciaals. Adventure time team pack vond ik leuk door die roze blubber princes, maar heeft dezelfde powers als Slimer dus als je die al hebt... De olifant uit dat pack was ook wel handig om goude steentjes te mollen. (misschien dat ik wat figuurtjes uit de level pack en team pack door elkaar haal)

Hoewel ik de serie niet echt kende, vond ik het Adventure time spul wel 1 van de leukste, ook het level pack. Marceline was ook wel een grappig poppetje, zelfde powers als Marty Mcfly.

Portal level pack was wel leuk, al tijdje terug dat ik die gespeeld heb, maar was net als het level, maar dan meer en met nog meer leuk slap gelul :)

• Gim
quote:
AppieNL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Voldemort is leuk en erg veelzijdig (staat vaak bij m'n standaard poppetjes bij de portal voor alles in het spel). Hij is grappig (naast wat leuke one-liners) in de zin dat als je in de hub wereld loopt, mensen van je wegrennen. Of de hub echt iets toevoegt als je de games al hebt, weet ik niet want ik heb de games niet gespeeld (wel gekocht op steam tijdens een sale). Potter vond ik niet zo boeiend. Hermione zelf nog niet gebruikt, verwacht wel wat leuk slap gelul tussen de 3.

Joker en Harleyquinn doen niks speciaals. Adventure time team pack vond ik leuk door die roze blubber princes, maar heeft dezelfde powers als Slimer dus als je die al hebt... De olifant uit dat pack was ook wel handig om goude steentjes te mollen. (misschien dat ik wat figuurtjes uit de level pack en team pack door elkaar haal)

Hoewel ik de serie niet echt kende, vond ik het Adventure time spul wel 1 van de leukste, ook het level pack. Marceline was ook wel een grappig poppetje, zelfde powers als Marty Mcfly.

Portal level pack was wel leuk, al tijdje terug dat ik die gespeeld heb, maar was net als het level, maar dan meer en met nog meer leuk slap gelul :)
Adventure Team pack bestaat uit Lumpy Space Princess (roze blob) en Jake the Dog (geel mormel). Marceline heb ik overigens vooral erbij gezet als zijnde, Team Pack toch erbij? Dan ook de Fun Pack om het maar "compleet" te hebben. Anders zou ik het gewoon bij het Level Pack houden. Ik heb trouwens Slimer en Marty McFly al.

Wat voor Adventure Time geld, geldt trouwens ook wel voor Harry Potter. Als de Team Packs leuk zijn, dan de Fun Pack er maar bij om het thema bij elkaar te hebben.

Portal laat ik denk ik maar zitten :)

• Kapoen
quote:
Gim schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:27:
'Rumour has it'... dat we volgend jaar een CMF serie mogen verwachten rond Harry Potter figuren.
Dit heb ik uit een thread gehaald op eurobricks, dus het is best mogelijk dat het flauwekul is.

Deze releases worden verwacht de komende twee jaren:
quote:
Jan 18 - Batman Movie series 2
May 18 - CMF Series 18
Sep 18 - Harry Potter
Jan 19 - The Lego Movie 2
May 19 - CMF Series 19
bron

We gaan ook een nieuwe game rond minifiguren krijgen:

Meer screenshots, zijn hier te vinden: link
Wat het nut van deze game is naast Lego Worlds en Lego Dimensions (dat nog altijd niet officieel geannuleerd is) begrijp ik niet goed.

• Sangre
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:05
zo verschillen de meningen maar ik vond portal veruit de leukste set
Alsof het door Valve zelf gemaakt is

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

• GeeBee

GeeBee

Oddball

quote:
almightyarjen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:24:
[...] het gaat om het maken van een LDD ontwerp van het oppervlak van Mars [...]
Ik zou, als ik tijd en zin had, het volgende doen:
  • Zoek een hires kleurenfoto van het oppervlakte van Mars uit een marsmissie
  • Maak een selectie met de juiste beeldverhouding en zorg dat er voldoende afwisselende kleuren in zitten.
  • Ver-pixel de afbeelding zodat er de juiste aantal noppen in de lengte en breedte zijn.
  • Voldoende hoogte-verschil er in zetten (bump-mapping van een originele Space-kraterplaat?)
  • Overzetten in LDD
https://www.eurobricks.co...p-of-photoshop-pic-heavy/
Zoiets...

GeeBee wijzigde deze reactie 15-08-2017 17:49 (9%)

• AppieNL
quote:
Kapoen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

[afbeelding]
[video]
Wat het nut van deze game is naast Lego Worlds en Lego Dimensions (dat nog altijd niet officieel geannuleerd is) begrijp ik niet goed.
Gezien de laatste paar seconden van het filmpje een (photoshopped) mobieltje laten zien waarop de game speelt, lijkt het te gaan om een mobile game en dan snap ik de release wel. Anders had ik gedacht dat het een "Dimensions 2" zonder voertuigjes, alleen popjes? Nogal suf, vooral als daarvoor Dimensions zou zijn gecanned.

Die geruchten van Dimensions worden net zo hardnekkig als de UCS MF trouwens. Geruchten als Lego die het nergens meer laat zien bij events de laatste maanden (game beurzen e.d.) of Intertoys die bericht krijgt van Lego dat het geen nieuwe leveringen meer krijgt (ook niet de laatste 3 sets die in september zouden moeten uitkomen).

• Keida
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 21:55
Nieuwe teaser van TLG:

https://twitter.com/lego_group/status/897489066425552901

Iig Star Wars set dus :9

IJsdikte op de Elfstedentocht Als je vader je broer is kan je moeder nooit je zus zijn.

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:32

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
quote:
Motx schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:27:
Lego House open 28 september...
De bewegwijzering is er al wel, nu nog vooral voor de bouwvakkers.. :/

• Gim
quote:
Kapoen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

'Rumour has it'... dat we volgend jaar een CMF serie mogen verwachten rond Harry Potter figuren.
Dit heb ik uit een thread gehaald op eurobricks, dus het is best mogelijk dat het flauwekul is.

Deze releases worden verwacht de komende twee jaren:

[...]
bron

[afbeelding]
[video]
Thanks.

Harry Potter mini figs in 2018 terwijl Harry Potter al even afgelopen is. Nou ja we wachten af. Ben in elk geval toch al voor Adventure Time gegaan nu :) dus HP krijgt volgend jaar een kans. Als ze de main cast als CMF uitbrengen dan haal ik die wel. Thanks :)

Van de Ninjago CMF nog maar 1 mini figuur in huis gehaald. N Pop meisje met de unikitty druk :) Dat was mede door Dimensions en een enthousiaste dochter een must have :)

Wel een aantal leuke accesoires zoals kleding e.d. en haarkapsels met de Ninjago serie.

• Motx
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 10-10 23:25
quote:
biomass schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:19:
[...]

De bewegwijzering is er al wel, nu nog vooral voor de bouwvakkers.. :/
Yep, Ik zag het gisteren. Helaas moet ik minstens een jaar wachten tot ik daar op bezoek kan. :'(

• mschol
  • Niet online
quote:
niks confirmed.. dat merken we rond september wel, dit willen ze angstvallig geheim houden..

• almightyarjen

almightyarjen

Nog steeds problemen met de gantry crane, nieuwe episode erover: YouTube: Lego train container terminal E07: Crane fails :(

• hevling
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:21
Vanavond mijn eerste Speed Champions gebouwd. Ik had namelijk de McLaren 720s gekocht om te bouwen. Tijdens het bouwen (fijne built trouwens) wou ik de stickers er niet op kleven maar begin nu wel te twijfelen. Het is er jammer genoeg niet eentje.

Volgende is de Bugatti Chiron...

• GeeBee

GeeBee

Oddball

quote:
Ik denk toch dat het probleem zit in beide onafhankelijk aangedreven poten waardoor de constructie gaat schranken. Als je de motoren in de linker en rechter poot omdraait, blijft de linker (vanuit de video gezien de voorste) poot nog steeds achter? Zo nee, dan dus de rechterpoot blijft achter, dan zit het in de motoren.
Zo ja, dan zit het ergens anders in. Misschien wel in de dubbele wielen per poot. Van de vier sets (ik noem ze even L1, L2, R1 en R2) hoeft er maar 1 iets langzamer te lopen en de zaak schrankt. Ook als alleen een poot schrankt (zeg maar wielen L1 lopen niet even snel als L2) dan gaat 1 poot scheef, blijft haken terwijl de rechter poot doorloopt en daarna gaat ook de hele constructie schranken.
Dus L1<>L2 en/of R1<>R2 veroorzaakt schranken
En (L1 = L2) <> (R1 = R2) veroorzaakt ook schranken.
Bij een grote beweegbare rechthoek bovenop zit je met hetzelfde probleem als je weer twee motoren gebruikt en vier sets wielen. Dat is ook een minder spectaculair gezicht (eye candy 😜)

Mijn oplossing zou zijn om:
• één motor in het midden van de constructie te plaatsen en dan beide poten aan te drijven.
• smallere poten te gebruiken met slechts 1 set wielen.

Per saldo zal het ook nog een lichtere constructie (minder steentjes) opleveren denk ik.

Ken je deze?
http://www.jurgenstechnic...ane-building-instructions

Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*