Pff, net niks meer van over.... Dat vind ik altijd het jammere van de Ideas-reeks, dat Lego er soms zo ontzettend veel aan verandert. Ik snap dat ze dingen moeten aanpassen/optimaliseren om het betaalbaar te houden enzo, maar soms slaan ze er echt in door imo. Ik heb al verschillende winnende ideeën gesteund, maar daarna de set niet gekocht omdat ie zoveel afweek van het origineel.Loader schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:46:
Er is een foto uitgelekt van de Lego Ideas Sesamstraat.
Waar het origineel uit 2945 stenen bestond is de nieuwe versie flink aangepakt.
En er is ook geen achterkant, want je kunt zo door de ramen heen kijken.
https://www.bricktastic.n...same-street-gepubliceerd/]
Nomen nescio
Ftfy.Bra-Jo schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:30:
[...]
Ik snap dat ze dingen moeten aanpassen/optimaliseren/speelbaarheid vergroten voor kinderen en de prijs zetten in een klasse die realistisch is als kado voor een kind.
Lego zou wel gek zijn als ze dit op de markt brengen als €200 modular, dat kopen weinig ouders voor hun kinderen lijkt me. Goedkopere set, meer sales, meer omzet dan een set die groot en duur is.
Mee eens, naar mijn mening hebben ze de set goed tot de kern weten terug te brengen. In totaal 6 unieke nieuwe figuren. het decor is nog altijd herkenbaar en ongetwijfeld zullen aan de binnenkant nog veel details zitten van het oorspronkelijke idee.AppieNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Ftfy.
Lego zou wel gek zijn als ze dit op de markt brengen als €200 modular, dat kopen weinig ouders voor hun kinderen lijkt me. Goedkopere set, meer sales, meer omzet dan een set die groot en duur is.
Een mooie set voor kinderen en basis voor oudere Lego/Sesamstraat fans die er toch nog een modular van willen maken
Voor deze specifieke heb je gelijk, en ik zeg ook al: ik snap het wel. Neemt niet weg dat ik het toch erg jammer vind soms. Zie bv die dinosaurussen; de uitgebrachte versie was imo een slap aftreksel van het originele idee.AppieNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:48:
[...]
Ftfy.
Als dat zo blijkt te zijn, dan zal ik mijn mening bijstellen over deze set. Maar op basis van de eerste foto (ramen waar je dwars doorheen kijkt) heb ik daar mijn twijfels over. Maar goed, ik laat me graag verrassen.TestDummie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:14:
[...]
... ongetwijfeld zullen aan de binnenkant nog veel details zitten van het oorspronkelijke idee.
[ Voor 28% gewijzigd door Bra-Jo op 03-10-2020 11:26 ]
Nomen nescio
Dit inderdaad! het oorspronkelijke idea vond ik niks, te groot, te duur, weer 1000 tan blokjes erbij ( die ik al heb liggen natuurlijk)TestDummie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:14:
Een mooie set voor kinderen en basis voor oudere Lego/Sesamstraat fans die er toch nog een modular van willen maken
Dit is misschien nog wel leuk en betaalbaar, als alle herkenbare minifigs erbij zitten. Het huis is zo uitgebreid, als het moet. weinig unieke parts daarin
En als AFOL vind ik 200+ euro voor een sesamstraat set wel heel veel. 100 zou ik nog wel overwegen (past misschien weer mooi in een Ikea Ribba Frame :-))
Ik ben vooral benieuwd of Lego voor Nederland ook een blauwe Pino gaat maken. Ik denk het niet maar hoop het wel!
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
PinjoIk ben vooral benieuwd of Lego voor Nederland ook een blauwe Pino gaat maken. Ik denk het niet maar hoop het wel!
En een meneer Aart
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
:strip_exif()/f/image/QHpCVcJmkN7vq63EM0lZyI7Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Kan best wel eens een eentonige build worden, ondanks dat hij me heel imposant lijkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Bint op 03-10-2020 14:40 ]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Ziet er wat mij betreft inderdaad vrij eentonig uit met vrij veel dezelfde onderdelen als je kijkt naar de boogconstructies... Benieuwd naar de afmetingen!Bint schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:39:
En het Colosseum is ook gelekt:
[Afbeelding]
Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Kan best wel eens een eentonige build worden, ondanks dat hij me heel imposant lijkt.
Tussen de 50 en 60cm diameter, afgaande op de fotoNinjetsu NL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:53:
Benieuwd naar de afmetingen!
[ Voor 6% gewijzigd door Mappy op 03-10-2020 14:55 ]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Paar foto's tot nu toe;
:strip_exif()/f/image/I6zWDBa5LESgKOspJjTD8Kqh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d4uGu6AJ0feNQ2qkucgOheL7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z2vmBjoQyemz8XZbuubn8MEQ.jpg?f=fotoalbum_large)
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het de grootste set ooit zou worden , iets van 9000 parts.. maar als ik dit zie...Bint schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:39:
En het Colosseum is ook gelekt:
[Afbeelding]
Ja, ik tel ze in ieder geval nog niet.Loader schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het de grootste set ooit zou worden , iets van 9000 parts.. maar als ik dit zie...
De 42043 Mercedes Arocs. Paar jaar geleden gebouwd, alles werkte prima. Neergezet en nu weer opgepakt. Nieuwe batterijen erin. Probleem met de pneumatische kraan.
Het maakt niet uit welke pomp ik ook in beweging wil zetten, hij trekt het niet. Het omhoog bewegen lukt niet tenzij ik de vrachtwagen op zijn zij zet waarmee t pompje horizontaal duwt ipv iets de hoogte in moet duwen. Maar ook dat gaat met moeite. De grijper openen en dichtdoen werkt langzaam en ook alleen als ik het openen of dichtdoen zelf eerst in beweging zet.
Laadklep en stabilisatoren aan de zijkant werken maar behoren maar dat is niet pneumatisch. Dit om aan te geven dat de batterijen t gewoon goed doen.
Lijkt wel alsof hij niet meer genoeg druk opgebouwd krijgt waardoor alle pneumatiek het niet meer trekt.
Herkenbaar?
In zoverre ik de slangetjes spaghetti kan beoordelen zit alles nog zoals t hoort en zoals gezegd hij doet ook nog wel wat maar met enorme moeite.
Kan het zijn dat de gele pompjes stroef worden doordat ie een hele poos gestaan heeft en daardoor teveel weerstand geven om te bewegen?
Ik vermoed nog steeds een tekort aan druk. Het kleine blauwe pompje doet als vanouds goed zijn best neem ik aan.
Of drogen rubbertjes of slangetjes al ZO snel uit dat een set na een paar jaar t niet meer doet hierdoor?
Vrees dat er niks anders op zit dan het geheel uit elkaar te halen en alles te gaan doorlopen maar pffff... Zou al helpen als het bekend voorkomt en iemand kan aangeven wat bij hem of haar hielp.
[Edit] ik merk dat de kraan links of rechtsom draaien ook wat problematisch verloopt. Vanaf vooraanzicht draait ie rechtsom lastig, linksom ook niet perfect maar stukken beter. Kan natuurlijk dat er wat kabeltjes ongelukkig zitten waardoor die kabels voor weerstand zorgen... Of het zit intern toch niet lekker. Geen rare geluiden of getik of zo dus niet dat er radertjes knarsetanden.
[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 03-10-2020 17:10 ]

Het Grote Lego Topic - Deel 7
200 fish found!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked