Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb van de jaren '80 wat straatplaten en vooral veel space-platen liggen. Nu ik de nieuwe straten zie besef ik pas goed wat een stofnesten die oude platen zijn. Ze zijn weinig flexibel qua leggen, veel te flexibel voor gebruik, vrij groot en toch kwetsbaar.
Lego heeft hier best een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:18:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

spreek geen duits; plaatjes is enige wat telt :)
let wel, dit zijn (zover mijn duits gaat) zaken die zij nagebouwd hebben van wat ze gezien hebben, niet fotos van de real deal (dan had ik ze wat meer vertrouwd) (real deal = die dealer folder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Het is natuurlijk nog maar een gerucht, voor hetzelfde geld hebben we het nu over niets... aansluiting op oude platen zou leuk zijn maar daar zijn ook verschillende versies van. (Met en zonder fietspad) dus helemaal backwards compatible krijgen ze het niet.
Ik zou verwachten dat ze de witte strepen ook losse bricks maken. Dan kan je afwisselen met geel ipv. wit bijv. Of een mooie berm maken...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:50:
[...]

Vind het wel echt een huisje wat een kerstgevoel geeft :).

Alleen €95 valt mij dan weer een beetje tegen. Vind het meer een €75 set.
Adviesprijzen vallen toch wel vaker tegen? Als je hem voor €75-80 wel in huis haalt kun je altijd nog overwegen om hem met zo'n GWP setje aan te schaffen en dat setje door te verkopen. Ook LEGO plakt (tegenwoordig) een prijs op die "gratis" setjes en genoeg mensen die allang blij zijn wanneer je slechts zo'n prijs vraagt. Voor bepaalde GWP zie ik makkelijk €25 gevraagd en ook blij betaald worden. Als je dan bij wijze van €17,50 vraagt dan vliegt men erop af.

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 22-09-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gim schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:31:
[...]

Adviesprijzen vallen toch wel vaker tegen? Als je hem voor €75-80 wel in huis haalt kun je altijd nog overwegen om hem met zo'n GWP setje aan te schaffen en dat setje door te verkopen. Ook LEGO plakt (tegenwoordig) een prijs op die "gratis" setjes en genoeg mensen die allang blij zijn wanneer je slechts zo'n prijs vraagt. Voor bepaalde GWP zie ik makkelijk €25 gevraagd en ook blij betaald worden. Als je dan bij wijze van €17,50 vraagt dan vliegt men erop af.
Ik herinner mij nog dat ik vorig jaar een Lego event bezocht in Antwerpen, rond de periode dat 76139 - 1989 Batmobile verscheen.

Op de beurs werd de GWP van deze set (40433 - 1989 Batmobile LE) al verkocht aan €80, en dat terwijl het ding nog te krijgen was in de Lego store in Wijnegem enkele kilometers verderop 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
kendo schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:19:
[...]

Bol.com is gewoon erg onbetrouwbaar geworden mbt levering. Mijn laatste 5 bestellingen, zijn allemaal "te laat" geleverd. En altijd hetzelfde excuus. Ik kijk tegenwoordig steeds vaker naar alternatieven.

Vandaag begonnen met het afbreken van de barracuda bay set en het piratenschip, zodat ik iets anders kan gaan bouwen. Ik twijfel nog steeds over een 2e barracuda bay set om een mooie 3 master samen te stellen :9~
Ik bestel er regelmatig en heb juist tegenovergestelde ervaring. Uitzonderingen daargelaten vrijwel altijd op de afgesproken dag. In het najaar een paar vertragingen gehad en die keren kwam Bol.com ook met een kleine vergoeding. Het zou natuurlijk aan de regio kunnen liggen. Bol.com is afhankelijk van de koerier, dus ze kunnen wel zeggen vandaag besteld, morgen in huis, maar de koerier moet het ook kunnen leveren. Koeriers zoals PostNL hebben het wisselend druk, zeker in bepaalde regio's. Dit zal neem ik aan, naarmate de December maand eraan komt, alleen maar meer worden.

Wel een terecht punt als je zou zeggen dat Bol.com eigenlijk niet meer zo'n belofte moet doen, maar wat marge moet inbouwen of zo, maar concurrenten doen het ook en iedereen wil de bestelling van die klant hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 22-09-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JeroenE schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:24:
[...]
Ben ook wel benieuwd hoe ze dat dan met bochten zouden gaan doen. Daar zijn geen plaatjes van, zo te zien.
op z'n amerikaans ;) gewoon 'haaks' ;-) misschien iets met curved tile ... geen idee, ik lul ook maar wat :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:39:
[...]

Ik herinner mij nog dat ik vorig jaar een Lego event bezocht in Antwerpen, rond de periode dat 76139 - 1989 Batmobile verscheen.

Op de beurs werd de GWP van deze set (40433 - 1989 Batmobile LE) al verkocht aan €80, en dat terwijl het ding nog te krijgen was in de Lego store in Wijnegem enkele kilometers verderop 8)7
Misschien een goed idee dat GWPs ook in de Lego direct te koop zijn? Een voorbeeldje is de Lego 40409 Hot Rod, die nog recent een GWP was. Stond kennelijk op 15 Euro gewaardeerd in de Lego store, vind ik een prima prijs. Combineer het met maximaal 1 per klant en de tweede markt is hopelijk heel wat minder aantrekkelijk...

Echter is de prijs van de Hot Rod voor mensen op MP nog steeds 25 Euro |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:39:
[...]

Ja dat. Al gaat het mij te ver om zulke bedragen ervoor te vragen. Ik ben van mening dat ik best wat geld mag vragen voor een GWP, omdat ik immers ook zelf een set tegen adviesprijs ervoor gekocht heb bij LEGO. Als andere mensen dat niet willen, maar wel dat GWP setje willen, dan moeten ze niet zaniken dat ik geld vraag voor een gratis verkregen setje. Maar om dan €80 te gaan vragen zou me echt veel te ver gaan :|

Dat een ander het vraagt, het is ook wat de gek ervoor geeft. Zo heb je toch ook die LEGO store tegeltjes van 2x4? Dan is die Batmobile voor wat je krijgt aan stenen nog goedkoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
TestDummie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:44:
[...]

Misschien een goed idee dat GWPs ook in de Lego direct te koop zijn? Een voorbeeldje is de Lego 40409 Hot Rod, die nog recent een GWP was. Stond kennelijk op 15 Euro gewaardeerd in de Lego store, vind ik een prima prijs. Combineer het met maximaal 1 per klant en de tweede markt is hopelijk heel wat minder aantrekkelijk...

Op MP wellicht, maar ik heb de Hot Rod ook vaak genoeg voor €20 en minder voorbij zien komen op andere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

nofi; misschien dat bricklinken goedkoper uitvalt? zijn niet bizonder veel (afwijkende) blokjes. vond m overigens stuk minder interresant in elkaar zitten dan gemiddelde speedracer. Dat gezegd hebben; past erg mooi bij de corner garage

https://store.bricklink.com/LegoMart?itemID=206145199#/shop 15euro

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 22-09-2020 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Gim schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:46:
[...]

Ja dat. Al gaat het mij te ver om zulke bedragen ervoor te vragen. Ik ben van mening dat ik best wat geld mag vragen voor een GWP, omdat ik immers ook zelf een set tegen adviesprijs ervoor gekocht heb bij LEGO. Als andere mensen dat niet willen, maar wel dat GWP setje willen, dan moeten ze niet zaniken dat ik geld vraag voor een gratis verkregen setje. Maar om dan €80 te gaan vragen zou me echt veel te ver gaan :|

Dat een ander het vraagt, het is ook wat de gek ervoor geeft. Zo heb je toch ook die LEGO store tegeltjes van 2x4? Dan is die Batmobile voor wat je krijgt aan stenen nog goedkoop :+
Ik heb an sich ook niets tegen handelen in Lego onderdelen/sets/... Het viel mij gewoon op dat deze GWP een stevig prijskaartje had, en dat terwijl die nog verkrijgbaar was. Normaal gezien zijn zo'n prijzen toch voorbehouden voor de periode (lang) na het stopzetten van de productie?

Verder maak ik me ook geen illusies, de GWPs zitten ook in de prijs verrekend van het normale Lego aanbod. Linksom of rechtsom betaal je toch, al zal het geen €80 extra zijn vermoed ik.

De enige GWP die ik ooit echt heb gekregen, in ruil om gewoon wat lucht te happen en te staan wachten in een massa buiten aan de winkel is 40139 Gingerbread House. Die heb ik ontvangen zonder aankoopverplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.bva-auctions.com/en/search?searchQuery=lego& staan nodige lego producten - imho 9/10 is overpriced, misschien zit er toch iets leuks tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@himlims_ Het is vooral geen Lego, heb ik het idee. Met een beetje creatief knippen en plakken kan je met onderstaande query een lijst krijgen van de enkel Lego zaken; dat zijn er maar 14. Het enige wat je dan mist zijn de combinatie aanbiedingen, maar die waren (voor zover ik zag) 85% rommel met 15% Lego erbij.

https://www.bva-auctions....f=extractBrand:Lego&ps=99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:26
Kapoen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb an sich ook niets tegen handelen in Lego onderdelen/sets/... Het viel mij gewoon op dat deze GWP een stevig prijskaartje had, en dat terwijl die nog verkrijgbaar was. Normaal gezien zijn zo'n prijzen toch voorbehouden voor de periode (lang) na het stopzetten van de productie?

Verder maak ik me ook geen illusies, de GWPs zitten ook in de prijs verrekend van het normale Lego aanbod. Linksom of rechtsom betaal je toch, al zal het geen €80 extra zijn vermoed ik.

De enige GWP die ik ooit echt heb gekregen, in ruil om gewoon wat lucht te happen en te staan wachten in een massa buiten aan de winkel is 40139 Gingerbread House. Die heb ik ontvangen zonder aankoopverplichting.
Punt is dat de gewone winkels het al moeilijk hebben en nu ook nog concurentie krijgen van online handelaren. Vind het geen goede zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:48
De "Crocodile Locomotive" zojuist ontvangen na hem besteld te hebben bij Lego.

De trein is te automatiseren dmv 88009 Powered Up Hub en 88013 Technic motor. de 88009 heb ik hier thuis wel liggen, maar de 88013 zal ik moeten kopen als ik deze zou willen. Zit deze ook ergens in een set? de mootr is op dit moment 34.99, maar wellicht dat ik deze in een set kan kopen waardoor het misschien wel iets duurder is, maar dat ik er ook een set bij heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Swennus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:11:

De trein is te automatiseren dmv 88009 Powered Up Hub en 88013 Technic motor. de 88009 heb ik hier thuis wel liggen, maar de 88013 zal ik moeten kopen als ik deze zou willen. Zit deze ook ergens in een set? de mootr is op dit moment 34.99, maar wellicht dat ik deze in een set kan kopen waardoor het misschien wel iets duurder is, maar dat ik er ook een set bij heb.
volgens bricklink lijkt deze los verkocht te worden.

ben totaal niet thuis in lego technics maar er zijn van die rc setjes; https://www.lego.com/nl-n...trolled-stunt-racer-42095

daar 'moet' toch ook iets van een accubattery ding in zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
mark777 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:04:
[...]

Punt is dat de gewone winkels het al moeilijk hebben en nu ook nog concurentie krijgen van online handelaren. Vind het geen goede zaak.
Mijn excuses, maar ik zie het verband niet tussen GWPs die verhandeld worden via Bricklink en gewone winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:26
Gim schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:46:
[...]

Ik had 3 van die tegeltjes van zowel Utrecht als Amsterdam, 1 om 1 in mijn collectie en 2 om 2 tegen bieden op MP. Als ze dan 60 en 75 euro voor een tegeltje bieden hou ik ze niet tegen ook al vind ik het persoonlijk absurd. En als ze dan ook nog betalen, stuur ik wel op voor een euro postzegels.

Zo ook de Hot Rod, heb ik er nu 3 van, gaat binnenkort op MP voor 20 ex, heb ik mijn trein voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel

Wanneer besteld als ik vragen mag, de mijne staat nog steeds op naleveren. GWP's en Frankenstein al wel binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mark777 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:04:
[...]

Met gewone winkels bedoel je de Top1Toys, Intertoys, ToyChamp e.d.? Die werken toch niet met die GWP's van LEGO? Uitzonderingen daargelaten zoals zo'n paashaas of kip kostuum minifiguurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Misschien zoek je verkeerd op MP ? Als ik zoek op die Lego Hot Rod en sorteer op nieuw en van laag naar hoog krijg ik als goedkoopste aanbieder iemand die er €14,50 voor vraagt. En meerdere aanbieders die er €15 voor vragen. Dus de prijs die LEGO er zelf ook voor rekent. Prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:48
Versaevel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:07:
[...]

Wanneer besteld als ik vragen mag, de mijne staat nog steeds op naleveren. GWP's en Frankenstein al wel binnen
Vorige week 17 september, gisteren de hotrod plus de fiets ontvangen, en vandaag de trein!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb een auto in elkaar gezet die is ontworpen door Brickative. De handleiding besteld, en onderdelen bij elkaar gezocht op Bricklink. De prijs viel me best mee: ongeveer 30 euro voor alles bij elkaar, inclusief de handleiding en verzendkosten voor de onderdelen. Het was wel even puzzelen op Bricklink, maar het is gelukt, via twee Nederlandse verkopers.
En ik vind het echt een gaaf ding! Hij was ook erg leuk om in elkaar te zetten, er zitten hele leuke details in. Zoals pistooltjes voor de bumpers, en de lampen aan de voorkant vind ik ook erg cool :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eGudKNp6amNPS5Oa2hiNYWTkHs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HakcAJlKKWKxE9RtoviN2DZu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luSWOuOAc18uD1WHcgWkx5Bcr_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dLmt9tQApXKfZO7UX7FEtWn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsEcPh_ljDPQ1vH4K2U2B78Mt8M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9UbGemOvVI7UJ9QrtWRPIj0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmZYz3d5y4lKoP6yn5OdDlm7FYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efJtjnZ2kyOoynhLanbjjMJg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0GKYHq-oJFuRdfQBpp42z70zq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iez4DusuJt1W6km1ifTklCiD.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Swennus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:12:
[...]

Vorige week 17 september, gisteren de hotrod plus de fiets ontvangen, en vandaag de trein!
Hmmm, zelfde dag besteld, alleen de Hot Rod binnen met wat andere meuk.

Monkey fiets is nog in process en trein in backorder :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
chrisO schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:22:
[...]

Dan moet je eerst al je modulars op plates zetten ipv grondplaten, anders past het niet mooi
Afbeeldingslocatie: https://zusammengebaut.com/wp-content/uploads/2020/09/lego_60304_baseplate_configuration_rendering.png

42108 set heeft zo'n L motor, dat is de goedkoopste met zo'n motor (rond de €90 wel te vinden), daarna kom je bij sets van €150 of meer.
himlims_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:33:
[...]

volgens bricklink lijkt deze los verkocht te worden.

ben totaal niet thuis in lego technics maar er zijn van die rc setjes; https://www.lego.com/nl-n...trolled-stunt-racer-42095

daar 'moet' toch ook iets van een accubattery ding in zitten
Dat is Power Functions, de Crocodile is het tijdperk PoweredUp. Het kan wel met PF, maar dat wordt dan custom mod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik ben toch maar begonnen aan de Porsche-racer. :P Maar wat een teleurstelling dat de zakjes niet genummerd zijn en je gewoon echt alles moet open trekken. :X Niet echt over nagedacht. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De meesten motoriseren gewoon een wagon en niet de loc zelf. Zie bijv:

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Volgens mij was deze moc ontwerpster hier al eerder voorbij gekomen met haar andere design maar ze heeft een nieuwe ontworpen.
Gave uitbreiding voor een winter village :D
Scheelt dat kruidvat aanbieding heeft voor lego dus gelijk paar witte baseplates besteld :D

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Florien/french-village/winter-village-christmas-market/Christmas%20Market%20Render%201.jpg/640x480.jpg

linkje

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Elf Clubhuis is nu in de verkoop voor VIP's. https://www.lego.com/nl-nl/product/elf-club-house-10275
Beetje vreemd is wel dat ze groot reclame maken om je collectie uit te breiden, bestaande uit peperkoekhuisje, winter speelgoedwinkel en wintervakantietrein... Beetje jammer dat de laatste 2 alleen uit de handel zijn (de trein heb ik, de speelgoedwinkel had ik ook wel leuk gevonden).

Maargoed.. peperkoekhuis, winterbrandweerkazerne en elf clubhuis.. ik heb wat te doen in november/begin december :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 12:13
SunnieNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:05:
Elf Clubhuis is nu in de verkoop voor VIP's. https://www.lego.com/nl-nl/product/elf-club-house-10275
Beetje vreemd is wel dat ze groot reclame maken om je collectie uit te breiden, bestaande uit peperkoekhuisje, winter speelgoedwinkel en wintervakantietrein... Beetje jammer dat de laatste 2 alleen uit de handel zijn (de trein heb ik, de speelgoedwinkel had ik ook wel leuk gevonden).

Maargoed.. peperkoekhuis, winterbrandweerkazerne en elf clubhuis.. ik heb wat te doen in november/begin december :)
Die reclame onderaan de site is inderdaad vreemd, want daar staat dat de speelgoedwinkel uit 2018 is, wat niet klopt. Die is namelijk uit 2015. De brandweerkazerne is uit 2018.

Die speelgoedwinkel wil ik ook nog wel, die mogen ze van mij (nog) wel weer een keer terug laten komen. :)

Sinds gisteren eindelijk de LEGO Architecture city skylines compleet. De 8 die nog in de handel zijn waren makkelijk, maar de overige 4 hebben wel wat tijd gekost om die te bemachtigen. Jammer genoeg niet allemaal in een verzegelde verpakking, maar wel netjes en compleet. Ik ben benieuwd welke skylines er voor 2021 op het menu komen te staan.

[ Voor 22% gewijzigd door DaLass op 23-09-2020 09:16 ]

Mijn advertenties op V&A

• JeroenE
  • Niet online
SunnieNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:05:
Elf Clubhuis is nu in de verkoop voor VIP's
Hm, je krijgt nu ook geen extra setjes meer zoals de Hotrod oid. Volgens mij is dat heel vaak als zulk soort nieuwe sets uit komen. Daardoor ben ik al een paar keer 'kadootjes' misgelopen. Dat voelt wel niet echt als een VIP behandeling ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:22
Ik twijfel nog over het Elf Clubhouse. Nu er wat meer beelden beschikbaar zijn ben ik iets enthousiaster geworden en denk ik dat ik het wel goed in mijn winterdorp kan plaatsen, maar ik vind € 94,99 wel weer een forse prijs.

Dan wacht ik liever nog even totdat er bijv. een GWP beschikbaar is, of tot hij na de kerstdagen voor een lagere prijs bij retailers beschikbaar is.

De eerste kerst-GWP voor dit jaar was al uitgelekt (Charles Dickens/Christmas Carol), iemand anders ook al iets gezien online over een eventuele volgende kerst-GWP?
Vorige jaren zijn er steeds 2 GWP's uitgebracht (vorig jaar bijv. mini-peperkoekhuisje en kerstboom, jaar ervoor het "cadeautje" en de kerst-carrousel), dus ik ga er half van uit dat dat dit jaar ook wel weer zal zijn.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:33
[...]

Heb dr eentje voor €12,50 op de kop getikt via MP. Gewoon goed zoeken!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:05

rammes

koekebakker 1e klas

Tc99m schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:41:
Ik twijfel nog over het Elf Clubhouse. Nu er wat meer beelden beschikbaar zijn ben ik iets enthousiaster geworden en denk ik dat ik het wel goed in mijn winterdorp kan plaatsen, maar ik vind € 94,99 wel weer een forse prijs.

Dan wacht ik liever nog even totdat er bijv. een GWP beschikbaar is, of tot hij na de kerstdagen voor een lagere prijs bij retailers beschikbaar is.

De eerste kerst-GWP voor dit jaar was al uitgelekt (Charles Dickens/Christmas Carol), iemand anders ook al iets gezien online over een eventuele volgende kerst-GWP?
Vorige jaren zijn er steeds 2 GWP's uitgebracht (vorig jaar bijv. mini-peperkoekhuisje en kerstboom, jaar ervoor het "cadeautje" en de kerst-carrousel), dus ik ga er half van uit dat dat dit jaar ook wel weer zal zijn.
gewoon even wachten tot volgendjaar zomer of aanbiedingen.

Ik zou het doen!

• Tc99m
rammes schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:21:
[...]

gewoon even wachten tot volgendjaar zomer of aanbiedingen.
Het zou natuurlijk het leukste zijn als ik hem dit jaar nog bij mn winterdorp kan plaatsen ;) Dus ik hoop gewoon op een GWP waar ik heel enthousiast van word.

scintillating

• JeroenE
  • Niet online
@Tc99m Ik vind het ook lastig, vooral omdat het onzeker lijkt of er wel genoeg voorraad is. Ik bedoel: er zijn de afgelopen maanden diverse nieuwe uitgaves geweest die binnen de kortste keren (tijdelijk) uitverkocht waren en slechts mondjesmaat af en toe weer te koop zijn. Nu hoeft er van mij ook niet per se ieder jaar iets nieuws bij; maar dat is natuurlijk wel leuk.

• Kapoen
  • Nu online
Tc99m schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:58:
[...]

Het zou natuurlijk het leukste zijn als ik hem dit jaar nog bij mn winterdorp kan plaatsen ;) Dus ik hoop gewoon op een GWP waar ik heel enthousiast van word.
Je kan natuurlijk een beetje puzzelen en op een andere manier aan de aankoopdrempels geraken voor de GWP's. Ervanuit gaande dat de drempels hetzelfde zijn als vorig jaar (bron bouwsteentjes.info):
- Black Friday GWP (Kerstboom) drempel >= €85
- December GWP (mini peperkoekenhuis) >= €100

* 40423 Halloween Hayride €12,99
* 40424 Winter Snowball Fight €12,99

* 60268 City Advent Calendar €24,99
* 41420 Friends Advent Calendar €24,99
* 75981 HP Advent Calendar €29,99
* 75279 SW Advent Calendar €29,99

* 40426 Christmas Wreath 2-in-1 prijs nog onbekend, vermoedelijk €30+
* 40425 Nutcracker vermoedelijk €10

Een combinatie van een vignette + krans + brickhead en je zit al rond €50. Eén kalender erbij en je zit aan €75/€80. Dat zou je eventueel kunnen aanvullen met een Pick-A-Brick bestelling, of een tweede kalender.
Nog beter zou zijn dat je naar een Lego store gaat en daar PaB bekers vult aan €18/stuk, hopelijk met interessante onderdelen ;)

Uiteraard is dit niet de meest kostenefficiënte manier om aan die drempels te geraken, en sommige van die kalenders zijn niet bepaald interessant. Er zullen vast nog wel andere kleinere Kerstsets verschijnen in de vorm van Kerstballen en/of andere versieringen die je eventueel kan toevoegen aan je bestelling.

*edit* als je alleen voor de S@H exclusieve sets gaat kan je beide vignetten + krans + brickhead overwegen, dan zit je al rond de €65. Dat kan je dan ook weer aanvullen met PaB (of Build-A-Minifig in Lego store) of andere exclusieve S@H zaken. Die kalenders kan je elders wel goedkoper krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 23-09-2020 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Nu online
Geweldig, ik kwam net deze review van Jangbricks tegen van het Legokasteel waar ik vroeger zo ontzettend veel mee gespeeld heb! Set 6098. Ik heb hem nog steeds. Hij had een hele hoge speelbaarheid. Ik viel het kasteel aan met de rovers, waarbij het hele kasteel sneuvelde in het gevecht. Het zit niet heel stevig in elkaar, wat zorgt dat het makkelijk kapot te maken is en weer op te bouwen is, dat was een groot deel van de lol. En ik vind het nog steeds een mooie set om te zien!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jakkus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:29:
Geweldig, ik kwam net deze review van Jangbricks tegen van het Legokasteel waar ik vroeger zo ontzettend veel mee gespeeld heb! Set 6098. Ik heb hem nog steeds. Hij had een hele hoge speelbaarheid. Ik viel het kasteel aan met de rovers, waarbij het hele kasteel sneuvelde in het gevecht. Het zit niet heel stevig in elkaar, wat zorgt dat het makkelijk kapot te maken is en weer op te bouwen is, dat was een groot deel van de lol. En ik vind het nog steeds een mooie set om te zien!

[YouTube: Oh how times have changed: LEGO King Leo's Castle review! 6098 / 6091 from yr. 2000]
Grappig, ik heb hem ook; zo goed als compleet. Maar ik zit er over te denken om hem te verkopen. Ik vond set 6090 vroeger veel mooier om te zien.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Jakkus
  • Nu online
Het is denk ik ook net welke sentimentele waarde het voor je heeft. Voor mij was dit hét kasteel van Lego ;) 6090 is ook mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb ze toevallig een paar weken terug alletwee bij elkaar gezocht en opgebouwd. Die 6090 zit veel leuker in elkaar. Veel meer uitdaging.

Die 6091 heeft ook wat meer grotere en makkelijk te plaatsen onderdelen, zoals die bijna kant en klare torentjes waardoor je daarbij eel wat bouwplezier mist.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/qlimdejwfto51.jpg _/-\o_

erg gaaf gedaan deze 'schaal?' het pixel naar lego verhouding? weet ik het, ziet er tof uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
himlims_ schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:03:
[Afbeelding] _/-\o_

erg gaaf gedaan deze 'schaal?' het pixel naar lego verhouding? weet ik het, ziet er tof uit
Ja, die is gaaf! Die moet LEGO eigenlijk uitbrengen in de nieuwe Art serie. O-)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

[Afbeelding] _/-\o_

De autist in mij is niet zo blij met de paar gladde blokjes die hier en daar gebruikt zijn, met name de 3x1 blauw in de lucht aan de linkerkant springt echt van het scherm af :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Tc99m
[Afbeelding] _/-\o_

Heel gaaf! Plates geven imo het perfecte effect voor deze afbeelding.

Ik vind alleen Mario net iets té gedetailleerd, die had een iets lagere 'resolutie' mogen krijgen.

scintillating

• Jakkus
  • Nu online
dr86 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:50:
Heb ze toevallig een paar weken terug alletwee bij elkaar gezocht en opgebouwd. Die 6090 zit veel leuker in elkaar. Veel meer uitdaging.

Die 6091 heeft ook wat meer grotere en makkelijk te plaatsen onderdelen, zoals die bijna kant en klare torentjes waardoor je daarbij eel wat bouwplezier mist.
Ik heb zelf ook kasteel 6097, die vond ik ook altijd leuk om te bouwen! Nog steeds, hij is wat uitdagender dan 6098. Ik vind wel dat 6098 meer speelbaarheid heeft dan 6097.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:42:
[...]

Ik heb zelf ook kasteel 6097, die vond ik ook altijd leuk om te bouwen! Nog steeds, hij is wat uitdagender dan 6098. Ik vind wel dat 6098 meer speelbaarheid heeft dan 6097.
Die heb ik idd ook, Qua bouwen idd wel leuker al vond ik dat weer meer fantasy met die vleermuizen dan een echt ridder thema.

• Jakkus
  • Nu online
dr86 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:52:
[...]

Die heb ik idd ook, Qua bouwen idd wel leuker al vond ik dat weer meer fantasy met die vleermuizen dan een echt ridder thema.
Zo te horen had je een mooie verzameling aan kastelen! Ik ben het met je eens, die had meer iets fantasy-achtigs. Misschien dat ik daarom gevoelsmatig meer had met 6098. Maar 6097 had ook echt wel wat, vooral die toren met de glazen bol, de gevangenis en de heks helemaal bovenop. Ik begreep alleen nooit dat die schatkist zo vastgezet werd in de toren, daardoor kon je er eigenlijk niet goed bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:53:
[...]

Zo te horen had je een mooie verzameling aan kastelen! Ik ben het met je eens, die had meer iets fantasy-achtigs. Misschien dat ik daarom gevoelsmatig meer had met 6098. Maar 6097 had ook echt wel wat, vooral die toren met de glazen bol, de gevangenis en de heks helemaal bovenop. Ik begreep alleen nooit dat die schatkist zo vastgezet werd in de toren, daardoor kon je er eigenlijk niet goed bij.
jammer dat lego een overwatch serie is ingestapt en niet bij world-of-warcraft; dat had nog eens een toffe serie kunnen worden met kasteeltjes en fantasy gebouwtjes :P

• Jakkus
  • Nu online
Straks, in het voorjaar, komt in elk wel de Medieval Blacksmith van Lego Ideas. Daar ben ik ook erg benieuwd naar! :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:26
zo hier mijn 2e model voor de ducati. Lego heeft er zelf geen dus doe ik het maar. Een mooie naked bike van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw2H3Kn8QfVmhJHjXUpAXwD2KV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7MgeNQARnRI12VkTok9GaH4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThfWuPlqDQkAD-7OEV7HiY-tags=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llSIiWsevI1LqzS3FwHpnjYH.jpg?f=fotoalbum_large
heb gelijk de standaard wat breder gemaakt. staat gelijk een stuk stabieler

[ Voor 58% gewijzigd door mark777 op 24-09-2020 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
Jakkus schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:53:
[...]

Ja hallo, je moet wat moeite doen om een schat te pakken te krijgen :)

Verders heb ik spijt dat ik de mijne ooit ben kwijtgeraakt met een verhuizing :'(

Het is idd jammer dat lego steeds meer overgaat op (rare) thema's en die dan na één jaar er weer uit gooien omdat het toch niet loopt.....

• Jakkus
  • Nu online
Versaevel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:41:
[...]
Ja hallo, je moet wat moeite doen om een schat te pakken te krijgen :)
Haha, misschien was dat inderdaad de gedachte erachter. In dat geval is het goed geslaagd, je moest er echt veel moeite voor doen (de halve toren afbreken en weer opbouwen) :p Mooie herinneringen!

• TestDummie
  • Niet online
DaLass schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:12:

Sinds gisteren eindelijk de LEGO Architecture city skylines compleet. De 8 die nog in de handel zijn waren makkelijk, maar de overige 4 hebben wel wat tijd gekost om die te bemachtigen. Jammer genoeg niet allemaal in een verzegelde verpakking, maar wel netjes en compleet. Ik ben benieuwd welke skylines er voor 2021 op het menu komen te staan.
Leuk om te horen, het zijn gave bouwsels! Ik heb wel nog wat moeite met het op display zetten van de sets, het blijft een paar meter aan gebouwen. :9

Zelf had ik ooit een plan om ze in een soort van lijstje te plaatsen met op de achtergrond de bijbehorende posters die door Lego gemaakt zijn, maar die missen gedeeltelijk. Nu wou ik misschien wat doen met een wereldkaart, maar even kijken wat mogelijk is ;)

Over Lego Architecture 2021: Grote kans dat het weer een combinatie wordt van Europa / Amerika / Azië.
Ik hoop zelf op steden zoals Athene / Barcelona / Beijing (zal wel wat controversieel zijn) / Cairo / Rome / Moskou / Seoul.

[ Voor 13% gewijzigd door TestDummie op 24-09-2020 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Versaevel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:41:
[...]
Het is idd jammer dat lego steeds meer overgaat op (rare) thema's en die dan na één jaar er weer uit gooien omdat het toch niet loopt.....
Speaking of which, Hidden Side gaat eruit, maar er komt vermoedelijk een nieuwe serie van Scooby Doo sets. Dus het Halloween/Spooky thema zal nog ff doorgaan.

Het Scooby Doo nieuws is maar iets dat ik gelezen heb op een geruchtenkanaal, dus nog niet officieel bevestigd.

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:05:
[...]

Speaking of which, Hidden Side gaat eruit, maar er komt vermoedelijk een nieuwe serie van Scooby Doo sets. Dus het Halloween/Spooky thema zal nog ff doorgaan.

Het Scooby Doo nieuws is maar iets dat ik gelezen heb op een geruchtenkanaal, dus nog niet officieel bevestigd.
Komt er dan nog een nieuwe film (of serie) van Scooby Doo in 2020/2021? Stel dat het gerucht waar blijkt, dan hadden ze het anders beter kunnen uitbrengen toen Scoob! dit jaar in de bioscoop kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaLass
TestDummie schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:52:
[...]

Leuk om te horen, het zijn gave bouwsels! Ik heb wel nog wat moeite met het op display zetten van de sets, het blijft een paar meter aan gebouwen. :9

Zelf had ik ooit een plan om ze in een soort van lijstje te plaatsen met op de achtergrond de bijbehorende posters die door Lego gemaakt zijn, maar die missen gedeeltelijk. Nu wou ik misschien wat doen met een wereldkaart, maar even kijken wat mogelijk is ;)

Over Lego Architecture 2021: Grote kans dat het weer een combinatie wordt van Europa / Amerika / Azië.
Ik hoop zelf op steden zoals Athene / Barcelona / Beijing (zal wel wat controversieel zijn) / Cairo / Rome / Moskou / Seoul.
Dat op display zetten is ook nog iets waar ik naar aan het kijken ben. Ik heb eens iets voorbij zien komen van een soort van mini vitrines van de Ikea (soort dikke fotolijsten) waar sommige dit in hebben gebouwd, alleen zijn die uit de handel gehaald door Ikea. :-(

edit:
Dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.static.flickr.com/4162/33545007453_5d2442029f_b.jpg
Dit is de Ikea Kasseby, maar die gaat er dus uit en is al bijna overal uitverkocht.

[ Voor 8% gewijzigd door DaLass op 24-09-2020 14:04 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

mark777 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:59:
zo hier mijn 2e model voor de ducati. Lego heeft er zelf geen dus doe ik het maar. Een mooie naked bike van gemaakt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
heb gelijk de standaard wat breder gemaakt. staat gelijk een stuk stabieler
Netjes! Ze suggereren op de doos wel dat je de kappen weg kunt laten. Dat is geen echt b-model en niet zo uitvoerig als jouw mod, maar het is in ieder geval iets :)

Slim, die bredere standaard. Bij mij past er nu het achterwiel niet helemaal lekker tussen. Was dat bij jou ook?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DaLass schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:46:
[...]

Dat op display zetten is ook nog iets waar ik naar aan het kijken ben. Ik heb eens iets voorbij zien komen van een soort van mini vitrines van de Ikea (soort dikke fotolijsten) waar sommige dit in hebben gebouwd, alleen zijn die uit de handel gehaald door Ikea. :-(

edit:
Dit idee dus:
[Afbeelding]
Dit is de Ikea Kasseby, maar die gaat er dus uit en is al bijna overal uitverkocht.
kijk deze serie eens; https://www.ikea.com/nl/nl/cat/ribba-serie-16456/

//edit; deze is ~4studs diep

hebben ze diagonaal neergezet, anders paste het niet meer :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U49clFILSIRET2kx6X8t539ISmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2a8ldOzID5WQx9Sy19yV86lN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 24-09-2020 14:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaLass
Deze heb ik inderdaad gezien, maar is te ondiep om er wat moois van te kunnen maken. Bij de Kasseby is het met sommige skylines al dat je wat modificaties in de skyline layout moet maken om het te laten passen qua diepte, dus dat gaat hier niet goed mee komen helaas.

edit:
Ik kom net de volgende link tegen:
https://www.reddit.com/r/...skyline_display_using_an/

Niet helemaal een gesloten vitrine, maar dit is wel een goede start en een mooie Ikea Hack. >:)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8ux92crzree51.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door DaLass op 24-09-2020 14:11 ]

Mijn advertenties op V&A

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Kapoen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb heel Hidden Side niet begrepen als Lego-IP... Voor kleintjes is het niet te relateren aan iets wat ze zien en de meeste kinderen die het wel kijken gaan richting hun Dark Ages.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kapoen
  • Nu online
Gim schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:12:
[...]

Komt er dan nog een nieuwe film (of serie) van Scooby Doo in 2020/2021? Stel dat het gerucht waar blijkt, dan hadden ze het anders beter kunnen uitbrengen toen Scoob! dit jaar in de bioscoop kwam.
Goede vraag, in deze lijst van Scooby Doo media zie ik op eerste zicht 2 series en wat andere producties doorlopen in 2021. Ik wist trouwens niet dat deze franchise zo uitgebreid is.
Señor Sjon schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:35:
[...]

Ik heb heel Hidden Side niet begrepen als Lego-IP... Voor kleintjes is het niet te relateren aan iets wat ze zien en de meeste kinderen die het wel kijken gaan richting hun Dark Ages.
En daarbij komt dan ook dat de verpakking/inhoud van deze sets niet heel duidelijk is. Ik meen mij te herinneren dat Jangbricks hierop wees in één van zijn eerste reviews van dit thema. Die kritiek is juist, ik heb bij toeval een keer shoppende ouders hierover horen praten. Dit was in een filiaal van Droomland tijdens de aanloop naar de feestdagen. Als potentiële kopers je product niet kunnen identificeren zit het niet goed denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 24-09-2020 14:54 ]

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kapoen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:48:

[...]

En daarbij komt dan ook dat de verpakking/inhoud van deze sets niet heel duidelijk is. Ik meen mij te herinneren dat Jangbricks hierop wees in één van zijn eerste reviews van dit thema. Die kritiek is juist, ik heb bij toeval een keer shoppende ouders hierover horen praten. Dit was in een filiaal van Droomland tijdens de aanloop naar de feestdagen. Als potentiële kopers je product niet kunnen identificeren zit het niet goed denk ik...
Je bedoelt de voorkant van de doos die niet meteen geassocieerd werd met LEGO?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• TestDummie
  • Niet online
DaLass schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:46:
[...]

edit:
Dit idee dus:
[Afbeelding]
Ziet er leuk uit! Het is alleen wat lastig idd qua layout, sommige skylines worden dubbel zo breed, dan moet je al een dieper kastje hebben

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:48:
het concept zelf is best tof - maar dan moet het wel goed werken.

Eens in een winkel het demo/display geprobeerd via die app; app liep vast, app herkende 'hidden site' bouwwerk niet [..]

als die initele ervaring in de winkel al niet functioneel werkt zoals men bedacht heeft, snap ik prima dat het geen succes wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 17:44
JoeZuCK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:59:
[...]

Ook dat er geen mooie overzicht op staat van de complete set die in de doos zit. inderdaad een gemis. je ziet simpelweg niet wat je koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
JoeZuCK schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:59:
[...]

Zoals @avdieren correct aangeeft, je ziet niet in een oogopslag wat er precies in de doos zit. Laat staan dat het concept met de applicatie duidelijk is.

Een voorbeeld ter vergelijking, per toeval 2 kerkhof setjes:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/70420-1/70420_alt1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/70420-1/70420_alt3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/75965-1/75965_alt1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/75965-1/75965_alt2.jpg
De Harry Potter set toont gewoon wat er in de doos zit, bij de Hidden Side set moet je al door de tekening kijken. Uiteraard kan je dit oplossen door de doos gewoon om te draaien.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/70420-1/70420_alt4.jpg
Ik ben geen marketingspecialist, maar ik denk dat de onduidelijke verpakking niet aanzet om de doos ook van dichterbij te bekijken.

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-bwwvQ4ib7-biZVk6DlFOszGOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYYKJ0bTjuYSRXcTZDMlGMeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Voor t eerst een micro steentje gevonden tijdens t uitzoeken van bakken vol met Lego. Iemand die weet wat t partnr van dit blokje is?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@johnb52 geloof niet dat die ooit gezien heb - verwacht dan ook eerder een 'kloontje', maar misschien dat t mis heb.

//edit; zou dit misschien van die 'lego actie' zijn, bij jumbo? een van die supermarkt tokos heeft even terug een 'fake lego' promotie actie ding gehad. dat was geloof ik met mini/micro lego

//edit2; https://www.plus.nl/info-plusbricks zo iets

[ Voor 68% gewijzigd door himlims_ op 24-09-2020 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Kapoen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:17:
[...]

Zoals @avdieren correct aangeeft, je ziet niet in een oogopslag wat er precies in de doos zit. Laat staan dat het concept met de applicatie duidelijk is.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Harry Potter set toont gewoon wat er in de doos zit, bij de Hidden Side set moet je al door de tekening kijken. Uiteraard kan je dit oplossen door de doos gewoon om te draaien.
[Afbeelding]
Ik ben geen marketingspecialist, maar ik denk dat de onduidelijke verpakking niet aanzet om de doos ook van dichterbij te bekijken.
Bij beide dozen staat op de linkerzijkant (als je de voorkant bekijkt) wat er exact in zit.
Maar dit is marketingtechnisch idd niet goed, als je mensen moet 'opleiden' om te weten wat ze nu eigenlijk kopen, dan doe je gewoon iets mis (of, afhankelijk van je verkoopscijfers net iets heeeeeel goed :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
johnb52 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:17:
[Afbeelding]

Voor t eerst een micro steentje gevonden tijdens t uitzoeken van bakken vol met Lego. Iemand die weet wat t partnr van dit blokje is?
Volgens mij is dat modulex:
https://www.bricklink.com...ge?P=Mx1121L#T=S&C=123&O={%22color%22:123,%22iconly%22:0}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Kapoen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:17:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alle sets van HS lijken door de drukke voorkant en zelfde kleurstelling ook hetzelfde te bevatten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• johnb52
himlims_ schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:22:
@johnb52 geloof niet dat die ooit gezien heb - verwacht dan ook eerder een 'kloontje', maar misschien dat t mis heb.

//edit; zou dit misschien van die 'lego actie' zijn, bij jumbo? een van die supermarkt tokos heeft even terug een 'fake lego' promotie actie ding gehad. dat was geloof ik met mini/micro lego

//edit2; https://www.plus.nl/info-plusbricks zo iets
Die hadden dezelfde grootte als normale Lego blokjes, wel andere kleuren, en stond niet "Lego" op de bovenkant, maar "plus" oid

• johnb52
Bijna goed, ik heb "Lego" op de bovenkant, na modulex brick ingetypt te hebben op bricklink kwam ik op deze:

https://www.bricklink.com...5BModulex,%20Brick%5D#T=C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo, Lego is vlot deze keer. Zojuist werd het Elf Clubhuis bezorgd. Samen met de Safari off-roader (60267, die minifig met die boom-vermomming, hilarisch :D). Afgelopen weekend een weekendje weg gedaan, en daar in de lokale Intertoys nog een Minions-figuren van stenen en hun schuilplaats (75551) meegenomen. De backlog (dat was alleen de Diner (10260)) begint opeens weer lekker te groeien.

Wat de Minions betreft. Ik heb een aantal jaar geleden een balon gehad van m'n vrouw van een minion (Kevin denk ik), dus met deze set kan ik daar Stuart en Bob naast zetten. :P

Bob en Stuart zijn klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02bvZ5iQ6_Ur1TUWexpIA9t0K6Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCYiImgdgP93Rgj44zMaXE62.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 26% gewijzigd door Gaius op 24-09-2020 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25
Even iets compleet anders:
Patricia Oostendarp uit Neede wil de wereld verbeteren met Lego. Ze zit zelf in een rolstoel en ervaart hoeveel winkels er niet toegankelijk zijn voor rolstoeler, maar ook voor mensen met kinderwagens en buggy's. Met behulp van Lego-steentjes wil ze de hobbels wegnemen.
https://nos.nl/regio/geld...oprijplaten-van-lego.html

[ Voor 53% gewijzigd door Webgnome op 25-09-2020 08:13 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:13:
Patricia Oostendarp uit Neede wil de wereld verbeteren met Lego. Ze zit zelf in een rolstoel en ervaart hoeveel winkels er niet toegankelijk zijn voor rolstoeler, maar ook voor mensen met kinderwagens en buggy's. Met behulp van Lego-steentjes wil ze de hobbels wegnemen.
Geinig initiatief...

Ik zou ze wel vastlijmen, en wellicht ook verankeren tegen diefjes die hun collectie willen uitbreiden
johnb52 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:18:
[...]

Bijna goed, ik heb "Lego" op de bovenkant, na modulex brick ingetypt te hebben op bricklink kwam ik op deze:

Dat is dezelfde :-)

[ Voor 24% gewijzigd door Pin0 op 25-09-2020 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Pin0 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:31:
Ik zou ze wel vastlijmen, en wellicht ook verankeren tegen diefjes die hun collectie willen uitbreiden
Ik vraag me ook af hoe glad dat wordt na een regenbuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
JeroenE schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:39:
[...]
Ik vraag me ook af hoe glad dat wordt na een regenbuitje.
10kg aan lego steentjes.. Dat is net zo veel als de Falcon weegt. Potentieel heb je dus 600-700 euro aan lego steentjes op die plaat zitten. Dan denk ik dat een houten plaat (die nog beter bij een monumentaal pand past dan zo'n schreeuwerige gekleurde plaat) een stuk goedkoper is om te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Goede actie, zeker belangrijk dat hier aandacht voor komt, maar met LEGO rolstoelhellingen bouwen is een beetje alsof je een muur gaat verven met een penseel.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je voor 1 of 2 deuren zo'n helling van LEGO bouwt om de aandacht er op te vestigen, en dan folders verspreidt met informatie waar winkels oprijplaten kunnen kopen (https://www.scootmobielaa...aluminium?source=googleps). Die kun je ook een kleurtje geven, als je het aliminium niet mooi vindt (ja, dat gaat slijten, maar een LEGO-bouwwerk waar dagelijks overheen gereden wordt, gaat dat ook doen).

(ik vraag me trouwens af of er geen wet/regelgeving is die stelt dat winkels toegankelijk moeten zijn voor mensen met een beperking; maar dat is dan weer behoorlijk offtopic).

[ Voor 10% gewijzigd door Tc99m op 25-09-2020 11:00 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
Pin0 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:31:
[...]

Geinig initiatief...

[...]

Dat is dezelfde :-)
Dat weet ik,(ik heb t opgezocht 8) ) alleen de bovenkant is verschillend, "LEGO' was er eerst, daarna kwam de "M"

Toch wel erg handig dit topic, als je iets niet weet, zet je je vraag hierop en het wordt in n mum van tijd beantwoord!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITk2t2F5QWfMGiv35-9WvVfroIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e84CIhofUISkrwWlzF7hiTFE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door johnb52 op 25-09-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:16
De opening van het Lego Discovery Centre Scheveningen staat nu voor voorjaar 2021. Ik kreeg er gisteren een mailtje over. Ik hoop eigenlijk dat ze de winkel alvast open gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Baardmeester schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:18:
De opening van het Lego Discovery Centre Scheveningen staat nu voor voorjaar 2021. Ik kreeg er gisteren een mailtje over. Ik hoop eigenlijk dat ze de winkel alvast open gooien.
begrijp wel dat je er een kabouter voor nodig hebt; op strand zijn er genoeg - maar of dat wenselijk is :X
johnb52 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:35:
[...]

Dat weet ik,(ik heb t opgezocht 8) ) alleen de bovenkant is verschillend, "LEGO' was er eerst, daarna kwam de "M"

Toch wel erg handig dit topic, als je iets niet weet, zet je je vraag hierop en het wordt in n mum van tijd beantwoord![Afbeelding]
een 2x5 of 1x5 is geen officele lego :+ je hebt de zooi wel redelijk gemixed .... wordt sorteren (op type)
https://www.newelementary...hat-are-modulex-lego.html

//edit; geloof dat een '5 studs' een synoniem is voor een vrouw (op een lego meet/beurs)

[ Voor 52% gewijzigd door himlims_ op 25-09-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
himlims_ schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:19:
[...]

begrijp wel dat je er een kabouter voor nodig hebt; op strand zijn er genoeg - maar of dat wenselijk is :X

[...]

een 2x5 of 1x5 is geen officele lego :+ je hebt de zooi wel redelijk gemixed .... wordt sorteren (op type)

//edit; geloof dat een '5 studs' een synoniem is voor een vrouw (op een lego meet/beurs)
Gisteren nog wel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Webgnome schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:13:
Mja, snap wat ze wil maar gewoon zelf een afgeschuinde houdetn balk meenemen had mij makkelijker geleken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:09

Superkiwi

Hoi doei

Ik was niet heel enthousiast na het zien van de eerste foto maar nu wel! :*)

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/amvpyDV_700bwp.webp

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a43W8Mw_700bwp.webp

Dit ziet er toch behoorlijk tof uit 8)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:07

QuattroNL

It is I.

Maarja, dan wil je de Batmobile en Thumbler er ook bij hebben. En dan wordt het een duur geintje (tenzij je die al hebt, dan moet deze er natuurlijk zeker bij).

Ik vind um zeker tof maar er is zoveel tof Lego spul |:(
Keuzes keuzes keuzes...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnackHouse1985
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-04 19:59
Iemand nog belang bij een hier welbekende bol.com kortingcode, geldig tm september 2020?

Stuur me een berichtje, ik heb er nog 2 ongebruikt voor de eerste prive berichten.

Er is een apart topic voor kortingscodes, die horen niet hier.

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 26-09-2020 08:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
dvdkiwi schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:29:
Ik was niet heel enthousiast na het zien van de eerste foto maar nu wel! :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit ziet er toch behoorlijk tof uit 8)
Dat model is perfect voor lego fans die elk kastje, plankje en tafeltje al vol hebben staan :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:09

Superkiwi

Hoi doei

QuattroNL schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:33:
Maarja, dan wil je de Batmobile en Thumbler er ook bij hebben....
Die heb ik hier allebei staan :)
Nog in de doos weliswaar, maar dat komt wel goed.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
SnackHouse1985 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:24:
Iemand nog belang bij een hier welbekende bol.com kortingcode, geldig tm september 2020?

Stuur me een berichtje, ik heb er nog 2 ongebruikt voor de eerste prive berichten.
Bedankt voor de code. City adventskalender besteld voor 12 EUR incl verzending :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackHouse1985
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-04 19:59
kokkie20 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:43:
[...]

Bedankt voor de code. City adventskalender besteld voor 12 EUR incl verzending :D
Graag gedaan en leuk die adventskalender(s) 👍🏼, veel plezier ermee.
Ik kende ze trouwens nog niet, heb ik onder een steen geleefd? 🤔

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
Normaal houdt Lego in Skaerbaek een Lego Fan weekend, waar ook een avond is met mensen van Lego waar fans dan verhalen van achter de schermen krijgen en vragen kunnen stellen. Door corona gaat dat fan weekend niet door, maar hielden ze die Lego avond wel online. Een verslag met interessante dingen kan je hier vinden, waaronder dit
5. Colorant (Pigment) can get burned in the mould and change color

Bjarke was remarkably transparent about the color matching issues that appeared in #42115 Lamborghini Sián FKP 37, the latest addition to the Technic Supercar collection which was released earlier this year. The primary issue is caused by supply chain disruptions which forced them to slightly relax their color matching tolerances from different manufacturers. Bjarke described the situation visually, with a graph showing the acceptable color values for a particular pigment as one quadrant of a RGBY grid. They allowed pigment to land outside the normal quadrant as they re-established a redundant supply chain.

Afbeeldingslocatie: https://brickarchitect.com/wp-content/uploads/2020/09/Bjarke_Color_Targets.jpg

Bjarke explained that their target for each pigment is usually within a narrow range in one quadrant of the color space, but they had to relax their target while working through supply chain issues. (Illustration re-created from my memory.)

The more surprising thing that we learned is that pigments can actually burn and become discolored if they spend too much time in the moulds at high heat. This caused the most severe color matching issue in the Sián, which I believe was on part #15100 1/2 Pin w/ Hole. (You can see that the part is significantly darker in this review at Brothers Brick.)

Bjarke went on to explain that this type of issue is caused by a poorly designed mould. (As I understood his brief description, it sounds like the pathways that melted plastic flow through ebfore entering the mould were too long, causing plastic to remain in the metal block for too many cycles before being shaped into a part.) To resolve the problem quickly, they cheated by running the same mould on a faster system!
Tl;dr: corona en slechte mallen hebben de Sian kleur problemen veroorzaakt.

Ook leuk uit dat verslag is dat minifigs uit Star Wars, Marvel en Ninjago sets vaker 'missen' dan bij City sets en dat Lego het misbruik ervan gedoogd voor de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
AppieNL schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:12:
Normaal houdt Lego in Skaerbaek een Lego Fan weekend, waar ook een avond is met mensen van Lego waar fans dan verhalen van achter de schermen krijgen en vragen kunnen stellen. Door corona gaat dat fan weekend niet door, maar hielden ze die Lego avond wel online. Een verslag met interessante dingen kan je hier vinden, waaronder dit

[...]

Tl;dr: corona en slechte mallen hebben de Sian kleur problemen veroorzaakt.

Ook leuk uit dat verslag is dat minifigs uit Star Wars, Marvel en Ninjago sets vaker 'missen' dan bij City sets en dat Lego het misbruik ervan gedoogd voor de service.
Bedankt voor het delen, leuk artikel!

Wel een beetje raar stukje over de kleurproblemen, dat schuurt wat met het "alleen het beste is goed genoeg" credo van Lego. Dit is toch wat anders dan die geanimeerde video van Lego waarbij alle houten eenden terugmoesten ivm een missende verflaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:07

QuattroNL

It is I.

Er is een apart topic voor kortingscodes, en zeker het vragen om kortingscodes is niet de bedoeling, ook daar niet.

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 26-09-2020 08:45 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Na een aantal weken af en toe bouwen is de ultimate star wars art build klaar. Resultaat is mooi, build was echt saai en irritant. Maar was te verwachten.10k pieces. Hij is ook redelijk groot geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFp29KE03slNz8Op1MimwDDEqEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Wt3fY9zFsnhXPrfK57epFCm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Teknix1982 op 25-09-2020 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
SnackHouse1985 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:58:
[...]

Graag gedaan en leuk die adventskalender(s) 👍🏼, veel plezier ermee.
Ik kende ze trouwens nog niet, heb ik onder een steen geleefd? 🤔
Het concept van de advent kalender in de Lego catalogus bestaat al sinds eind jaren ‘90 volgens Brickset: lijst
Blijkbaar zit er sinds 2011 weinig verandering in de thema’s, m.u.v. Harry Potter de laatste 2 jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:41

GeeBee

Oddball

TestDummie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:39:
[...]

Bedankt voor het delen, leuk artikel!

Wel een beetje raar stukje over de kleurproblemen, dat schuurt wat met het "alleen het beste is goed genoeg" credo van Lego. Dit is toch wat anders dan die geanimeerde video van Lego waarbij alle houten eenden terugmoesten ivm een missende verflaag...
Heel bijzonder dat kleurverschillen worden verklaard door een ruimere tolerantie vanwege het verspreiden van je productieproces. Plastic zit te lang in de matrijs en kan verbranden. Dan ken je toch je productieproces onvoldoende of neem je shortcuts in je matrijsontwerp om bv je productiesnelheid op te voeren?
Dat klinkt ook alsof de individuele blokjesspuiters zelf hun matrijzen hebben ontworpen, zonder fatsoenlijke kwaliteitscontrole van LEGO zélf.

Vervolgens komen ze er achter dat het fout is gegaan, dus worden de toleranties verruimd. Ik snap wel dat uitstellen van het hele model geen optie was, maar dit gaat ook ten koste van je imago.

Ik ben ook heel benieuwd naar de eerste reacties van de kwaliteitsdienst in Denemarken als zo’n zak met onderdelen uit Weetikwaar wordt opengetrokken en ze zien de “verbrande onderdelen”. En of dit personele consequenties heeft (gehad).

[ Voor 19% gewijzigd door GeeBee op 26-09-2020 09:01 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Hoe herken je de oude en nieuw Harry Potter lego sets? Hebben de oude Rode dozen en de nieuwe allemaal Blauwe dozen?
Pagina: 1 ... 110 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .