Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.146 views

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:15
Kapoen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:12:
[...]

Slechts 1 schoen per doos? Dat is dan het 5 (of 6 in België) december model?
Wist niet dat de Belgen sinterklaas op 6 december vierden.

Al is België met alles altijd wat later. :D

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:10
HBSVDK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:45:
[...]

Liep in zuid Duitsland een Lego winkel binnen. Stonden 4 krokodil treinen. Ze hadden ze net binnen gekregen. Helaas mocht ik er maar 1 mee :)

Maar goed, de american diner die er stond ook maar mee genomen.
Prijs in Duitsland op beide sets gelukkig ook een stukje gunstiger.

Edit:
En jawel. De Saturn V en ship in a bottle lijken een herintrede te maken. Goed nieuws. De Saturn V lijkt me mooi, maar niet voor 2e hands prijzen.
Bedoel je dat Lego het opnieuw uitbrengt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:30
Loader schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:22:
[...]

Bedoel je dat Lego het opnieuw uitbrengt?
Ja. Onder een ander nummer. 92176. Bron: https://www.stonewars.de/...s-neuauflagen-erscheinen/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:33
Pazienza schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:55:
[...]

Om on-topic te blijven, België had wel eerder een Lego store dan Nederland :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Scighera schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:54:
[...]

Staat weer op lego.com als pre order voor eind van de maand👍
En besteld, samen met Frankenstein. Krijg ik er (weer) een hot rod auto (heb er al twee >:) ) bij plus iets van monkey dinges :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:41
Als dit echt doorgaat is het een dikke vinger naar alle scalpers. Je zou er maar net een voor de hoofdprijs hebben gekocht op, dan ben je ook zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als de google translate dit beetje kloppend heeft vertaald; *O* * himlims_ happy
gaat de saturn er toch nog komen (nu dan snel de iss nog even bestellen)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:22
Ik ben een paar dagen in Berlijn, en mijn hotel zit zowat om de hoek van de LEGO store (niet de reden dat ik het geboekt heb, maar wel een leuke bijkomstigheid). Door de verlaagde Duitse BTW zijn alle sets hier dus goedkoper (scheelt niet veel op de NL adviesprijs, tientje hooguit bij de wat duurdere sets) maar ik denk dus wel bij alles “AANBIEDING!” omdat ik van zoveel sets de adviesprijs uit m’n hoofd ken. 😅

Moest me ook inhouden om niet gelijk de bookstore mee te nemen (heb me tot nu toe weten in te houden).

[ Voor 11% gewijzigd door Tc99m op 18-09-2020 10:36 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
Kapoen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:09:
[...]

Om on-topic te blijven, België had wel eerder een Lego store dan Nederland :P
Godzijdank ging het Blokker concern naar de kloten anders had Nederland er nog steeds geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Kapoen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:30:
Brickset heeft een aankomende Kerstset gereviewed: link
Volgens het artikel zal deze set op 1 oktober beschikbaar zijn, en de kostprijs is onbekend.
Meer detailfoto’s in het artikel.

*edit* en nog een tweede set, een BrickHeadz notenkraker.
Ik las dat de krans rond 35 euro schatting werd op die Nederlandse lego site (bouwsteentjes) in hun review post. Link: linkje

Hmm twijfel alleen over de nutcracker of ik die ga aanschaffen, vind de mijne leuker dan deze :$

[ Voor 8% gewijzigd door kokkie20 op 18-09-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:51
Voor de liefhebbers, de krokodil trein is terug beschikbaar (op naleveren) en je krijgt de hot rod erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sabbas-nl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:45:
[...]

Als dit echt doorgaat is het een dikke vinger naar alle scalpers. Je zou er maar net een voor de hoofdprijs hebben gekocht op, dan ben je ook zuur.
Toch wel snel... ik hoop dan dat de oude kersttown setjes nog eens komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:48
Kapotto schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:36:
Voor de liefhebbers, de krokodil trein is terug beschikbaar (op naleveren) en je krijgt de hot rod erbij.
Net gisteren besteld, en kreeg de Monkie Kid's bezorgfiets.... Had dan toch liever de hot rod er bij gehad. Valt er nog een berichtje aan te wagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Pazienza schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:55:
[...]

Sinterklaas kan natuurlijk niet op 2 plekken tegelijk zijn.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ja maar ja maar.... iedereen heeft die Saturn ondertussen toch al thuis liggen?! Dit is wel een erg snelle re-release van een set. Hadden ze niet een andere set kunnen kiezen of zo? Bijvoorbeeld een paar van de eerste Winter Village sets?

Maar nieuw nummer... dan ook niet meer als IDEAS set of dat wel nog?

En... krijgen de inzenders van die IDEAS sets dan nog steeds een deel van de nieuwe opbrengst?

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 18-09-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Swennus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:59:
[...]

Net gisteren besteld, en kreeg de Monkie Kid's bezorgfiets.... Had dan toch liever de hot rod er bij gehad. Valt er nog een berichtje aan te wagen?
Altijd! Maar dan wel beste om te bellen... kunt ook nieuwe bestelling doen en andere retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 18:15
Gim schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:45:
[...]

Ja maar ja maar.... iedereen heeft die Saturn ondertussen toch al thuis liggen?! Dit is wel een erg snelle re-release van een set. Hadden ze niet een andere set kunnen kiezen of zo? Bijvoorbeeld een paar van de eerste Winter Village sets?

En... krijgen de inzenders van die IDEAS sets dan nog steeds een deel van de nieuwe opbrengst?
Blijkbaar is er zoveel vraag naar dat men het gewoon nog een keer uitgebracht heeft.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
[...]

De Saturn is 2 jaar te koop geweest, SiaB een stuk korter, maar toch weer een re-release. Doet me denken aan het Elsa kasteel. Die is er een paar maanden uitgeweest om een FrozenII verpakking en nieuw nummer te krijgen.

Ik begin wel een beetje de draad kwijt te raken zo. Er zijn zoveel sets die ook weer maanden niet leverbaar zijn, dat ik een beetje in mijn schulp kruip en het wel geloof met veel van die sets. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:29:
[...]

De Saturn is 2 jaar te koop geweest, SiaB een stuk korter, maar toch weer een re-release. Doet me denken aan het Elsa kasteel. Die is er een paar maanden uitgeweest om een FrozenII verpakking en nieuw nummer te krijgen.

Ik begin wel een beetje de draad kwijt te raken zo. Er zijn zoveel sets die ook weer maanden niet leverbaar zijn, dat ik een beetje in mijn schulp kruip en het wel geloof met veel van die sets. :P
Daarom inderdaad. De Saturn is uitzonderlijk lang al in het assortiment geweest; ook genoeg extra aandacht voor geweest met het hele NASA gebeuren en de andere ruimte sets die op de markt kwamen. Maar los daarvan wel weer heel snel terug in het assortiment.

Neemt niet weg dat het wel toffe sets zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

[...]

Nee hoor. Ik ben pas weer Lego gaan kopen met de ISS. Toen was de Saturn net uit productie en ik was niet bereid Ebay/marktplaats prijzen te betalen. Dat de prijzen stegen lijkt mij een teken dat er meer vraag dan aanbod is. Maar dat geld natuurlijk voor meerdere Lego sets. In mijn geval ben ik blij dat de Saturn terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:13:
[...]

Nee hoor. Ik ben pas weer Lego gaan kopen met de ISS. Toen was de Saturn net uit productie en ik was niet bereid Ebay/marktplaats prijzen te betalen. Dat de prijzen stegen lijkt mij een teken dat er meer vraag dan aanbod is. Maar dat geld natuurlijk voor meerdere Lego sets. In mijn geval ben ik blij dat de Saturn terug komt.
Ah ja. Het was de Lunar Lander die er vorig jaar al was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27
L23 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:13:
Houd er wel rekening mee dat de Saturn V als Ideas set (dus 21309) eigenlijk te laag geprijsd was voor de hoeveelheid onderdelen, inclusief prints. Het lijkt mij dan ook ERG onwaarschijnlijk dat deze set met een ander setnummer dezelfde prijs krijgt als de Saturn V destijds had. Misschien is dat juist wel de reden dat LEGO er een ander nummer aan geeft. Dan kunnen ze er ook een nieuwe (hogere) prijs op zetten.

De set heeft 1969 onderdelen, waaronder bijzondere onderdelen zoals gekromde panelen en geprinte panelen. Een gemiddelde LEGO set van dat formaat zit eerder richting de €150. Ik verwacht dan ook dat dat de nieuwe prijs gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

@Haay Ben benieuwd. Het zal in ieder geval goedkoper te krijgen zijn en het is mogelijk om aanbiedingen in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nav mijn eerdere post (gwystyl in "Het Grote Lego Topic - Deel 6") heb ik een mailtje gestuurd naar TopGear en eindelijk antwoord. Als ik mijn abonnement verleng met 2 jaar kan ik ook gebruik maken van de aanbieding met de Porsche 911 RSR. Ik heb dat nu gedaan, dus als het goed is kan ik binnenkort weer 's zelf gaan bouwen met Lego ipv alleen willekeurige autootjes met mijn zoontje te bouwen.
Als dat bevalt, ga ik proberen de Defender rond Black Friday voor een leuk prijsje te scoren, want zo te zien was toen ongeveer de laagste prijs.
Is er bij brickwatch trouwens ook een price-alert in te stellen als een item onder een bepaald bedrag komt? Volgens mij heb ik nu alleen "als er een aanbieding is" en "als er een aanbieding van meer dan x% is" gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:25:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de Saturn V als Ideas set (dus 21309) eigenlijk te laag geprijsd was voor de hoeveelheid onderdelen, inclusief prints. Het lijkt mij dan ook ERG onwaarschijnlijk dat deze set met een ander setnummer dezelfde prijs krijgt als de Saturn V destijds had. Misschien is dat juist wel de reden dat LEGO er een ander nummer aan geeft. Dan kunnen ze er ook een nieuwe (hogere) prijs op zetten.

De set heeft 1969 onderdelen, waaronder bijzondere onderdelen zoals gekromde panelen en geprinte panelen. Een gemiddelde LEGO set van dat formaat zit eerder richting de €150. Ik verwacht dan ook dat dat de nieuwe prijs gaat worden.
Maar als het als een niet-Ideas set wordt voortgezet heb je wel meer kans dat het in de retail winkels beland tegen een gunstigere prijs ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

gwystyl schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:26:
Nav mijn eerdere post (gwystyl in "Het Grote Lego Topic - Deel 6") heb ik een mailtje gestuurd naar TopGear en eindelijk antwoord. Als ik mijn abonnement verleng met 2 jaar kan ik ook gebruik maken van de aanbieding met de Porsche 911 RSR. Ik heb dat nu gedaan, dus als het goed is kan ik binnenkort weer 's zelf gaan bouwen met Lego ipv alleen willekeurige autootjes met mijn zoontje te bouwen.
Als dat bevalt, ga ik proberen de Defender rond Black Friday voor een leuk prijsje te scoren, want zo te zien was toen ongeveer de laagste prijs.
Is er bij brickwatch trouwens ook een price-alert in te stellen als een item onder een bepaald bedrag komt? Volgens mij heb ik nu alleen "als er een aanbieding is" en "als er een aanbieding van meer dan x% is" gezien.
Top, de RSR is een leuk model, maar uiteindelijk wel relatief simplistisch, maar daar heb je helemaal geen last van als dit je eerste set in jaren is.

Wat de Defender betreft, lees je even in in de diverse problemen die die set heeft, er zijn hopen mensen die het ding niet soepel aan het lopen krijgen, persoonlijk was dat, gecombineerd met de kleurproblemen op de Sian (en het ge-eikel rond de gecancelde osprey) reden om weer een tijdje afstand te nemen van lego. Laatste set die ik gekocht heb ik de Ducati, en die kan ik zeker aanraden.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:28:
Maar als het als een niet-Ideas set wordt voortgezet heb je wel meer kans dat het in de retail winkels beland tegen een gunstigere prijs ;)
Iets wel ja. Creator Expert sets (Modulars bv) zijn zeker in Nederland zelden in de aanbieding en dan hoogstens met 20% korting en dan maar heel kort. De grote kortingen zich je toch vooral bij de City, Architecture, Friends, en Ninjago thema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:30
Haay schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:42:
[...]

Iets wel ja. Creator Expert sets (Modulars bv) zijn zeker in Nederland zelden in de aanbieding en dan hoogstens met 20% korting en dan maar heel kort. De grote kortingen zich je toch vooral bij de City, Architecture, Friends, en Ninjago thema's.
En vergeet Lego technic niet, daar is waarschijnlijk de hoogste korting op te halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

vectormatic schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:33:
[...]
Wat de Defender betreft, lees je even in in de diverse problemen die die set heeft, er zijn hopen mensen die het ding niet soepel aan het lopen krijgen, persoonlijk was dat, gecombineerd met de kleurproblemen op de Sian (en het ge-eikel rond de gecancelde osprey) reden om weer een tijdje afstand te nemen van lego. Laatste set die ik gekocht heb ik de Ducati, en die kan ik zeker aanraden.
Als tegengeluid, de Defender was mijn 1e set na dark ages en ik had nul problemen met de bouw :P
Wel paar maanden later nog de Pimp-my-Defender build gedaan, dat levert uiteindelijk een nog beter resultaat op :D

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Canis Lupus schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:00:
[...]
Als tegengeluid, de Defender was mijn 1e set na dark ages en ik had nul problemen met de bouw :P
Wel paar maanden later nog de Pimp-my-Defender build gedaan, dat levert uiteindelijk een nog beter resultaat op :D
Ik snap dus zelf de defender echt compleet niet, bij mij werkte het ding voor geen meter, ook na een paar uur pielen met de driveline en de motor, en ik zou mezelf ook geen rookie builder noemen (heb o.a. de GT3RS en Chiron staan), en ik ben ook niet de enige die deze issues heeft. Tegelijkertijd hebben er ook genoeg mensen 0 problemen met het ding... schiet mij maar lek hoe dat kan? Ik zou ook verwachten dat als lego ineens zodanige QA problemen heeft in individuele onderdelen dat dat ook had moeten opvallen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:05:
[...]

Ik snap dus zelf de defender echt compleet niet, bij mij werkte het ding voor geen meter, ook na een paar uur pielen met de driveline en de motor, en ik zou mezelf ook geen rookie builder noemen (heb o.a. de GT3RS en Chiron staan), en ik ben ook niet de enige die deze issues heeft. Tegelijkertijd hebben er ook genoeg mensen 0 problemen met het ding... schiet mij maar lek hoe dat kan? Ik zou ook verwachten dat als lego ineens zodanige QA problemen heeft in individuele onderdelen dat dat ook had moeten opvallen.
Misschien moet je een complete leek zijn met Technic en is beginnersgeluk daarmee een vereiste? :)

Mede door jouw ervaringen met de Defender is de Defender uit mijn top 10 wensenlijstje verdwenen al ging ik me daarna wel afvragen hoe die set zo succesvol kan zijn als deze zoveel problemen geeft. Althans, ik had het idee dat hij wel aardig verkoopt.... :/ Dan moet er toch iets gaande zijn inderdaad. Al neem ik aan dat er ook gewoon genoeg mensen zijn die er gewoon vrede mee hebben omdat ze niet inzien dat er een probleem is of die het "kritische geluid" binnenshuis hebben gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gim schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:10:
[...]

Misschien moet je een complete leek zijn met Technic en is beginnersgeluk daarmee een vereiste? :)

Mede door jouw ervaringen met de Defender is de Defender uit mijn top 10 wensenlijstje verdwenen al ging ik me daarna wel afvragen hoe die set zo succesvol kan zijn als deze zoveel problemen geeft. Althans, ik had het idee dat hij wel aardig verkoopt.... :/ Dan moet er toch iets gaande zijn inderdaad. Al neem ik aan dat er ook gewoon genoeg mensen zijn die er gewoon vrede mee hebben omdat ze niet inzien dat er een probleem is of die het "kritische geluid" binnenshuis hebben gehouden.
Tja, geen idee? Ik zou overigens zeggen ga niet al te hard van mij uit, zoals hier gepost hebben genoeg mensen er ook plezier van, en ik heb em zelf zonder (al te groot) verlies doorverkocht, dus uiteindelijk zal het wel, alleen is dat design voor mij toch reden om wat voorzichtiger te zijn met technic sets, en dan het kleurverschil in o.a. de Sian... Laat dan maar zitten ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Het is dan ook een displaymodel, aangezien je met AFOL-vingers bijna niks kan bedienen tussen de stoelen. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhveNj2l1DKH3v9tSEtkYMXKHoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NVeiYOTUsTg5dybUKcFp6m7.jpg?f=fotoalbum_large

Bouw verloopt soepel.

Even de diagon alley niet meegerekend is dit toch wel de mooiste zet on te bouwen denk ik. Veel kleur, veel detail.

Zojuist via kruitvat persoonlijke korting ook de Ducati voor 38,50 gescoord.

Alsof ik nog niet genoeg backlog had.

Maar deze stond als enige niet Harry potter set op mijn verlanglijstje 😜

www.triathlete.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Versaevel
  • Nu online
https://bouwsteentjes.inf...-v-lego-ship-in-a-bottle/

Volgens bovenstaande veranderd er niets aan de samenstelling of prijs en krijgen de bedenkers wederom een klein verkoop percentage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:20
[...]

juist door de problemen ben je langer met het model bezig wat langer plezier geeft!! Ben hem nu voor de 2e keer aan het maken en hij moet regelmatig weer uitelkaar omdat er iets niet goed zit. De Ducati is wel mooier en zit beter in elkaar maar je hebt hem ook in een uurtje wel in elkaar gezet. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 22:02
https://ideas.lego.com/pr...d2-4c9f-a9d6-b78c058c35f8Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSF1XCgETa3xpGqsxA-aBsp3Klk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXYmlVto9zM30py1ieQ2EIBN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de bestaande rollercoaster mooi, maar mis een thema.. Dit zou perfect zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:10
Ik begrijp wel dat Saturn opnieuw wordt uitgebracht. Maar Ship in a Bottle? Was deze dan ook zo populair?

Veel van de Ideas sets hebben een licentie dus dan heeft het geen zin maar Lego Birds zou ook mogelijk kunnen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
DCNY schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:02:
https://ideas.lego.com/pr...d2-4c9f-a9d6-b78c058c35f8[Afbeelding]

Ik vind de bestaande rollercoaster mooi, maar mis een thema.. Dit zou perfect zijn 8)
Die grot is wel erg vierkant en die boot kan ook wel wat netter vindt ik. Verder ziet het er wel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
DCNY schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:02:
https://ideas.lego.com/pr...d2-4c9f-a9d6-b78c058c35f8[Afbeelding]

Die ziet er inderdaad veel leuker uit dan de standaard, would buy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:58

QuattroNL

It is I.

De rerelease van de Saturn kan ook een dikke middelvinger van Lego naar alle handelaren zijn.
Ze zien ook wel hoe de prijzen door de handelaren opgedreven worden. Zullen ze toch niet echt blij mee zijn en wat is dan dé manier om handelaren te slim af te zijn? Juist, je brengt de set weer gewoon opnieuw uit en ik gok er daarom op dat ie dezelfde prijs gaat krijgen.
[/glazen bol]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Scighera schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:59:
[Afbeelding]

Bouw verloopt soepel.

Even de diagon alley niet meegerekend is dit toch wel de mooiste zet on te bouwen denk ik. Veel kleur, veel detail.

Zojuist via kruitvat persoonlijke korting ook de Ducati voor 38,50 gescoord.

Alsof ik nog niet genoeg backlog had.

Maar deze stond als enige niet Harry potter set op mijn verlanglijstje 😜
Hoort de tweede etage zo losjes op de eerste staan?

200 fish found!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hebben jullie dit al gezien? Mario controller gemaakt van het Lego Mario poppetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

vectormatic schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:
[...]

Tja, geen idee? Ik zou overigens zeggen ga niet al te hard van mij uit, zoals hier gepost hebben genoeg mensen er ook plezier van, en ik heb em zelf zonder (al te groot) verlies doorverkocht, dus uiteindelijk zal het wel, alleen is dat design voor mij toch reden om wat voorzichtiger te zijn met technic sets, en dan het kleurverschil in o.a. de Sian... Laat dan maar zitten ff
Ik ga maar eens rondzoeken op problemen, maar wat werkte er niet bij jou dan?
Dit gaat waarschijnlijk mijn tweede grote Lego Technic project worden na 25 jaar nauwelijks Lego bouwen, dus ik heb misschien nog wel beginnersgeluk, maar ook dikke vingers.... ik ga dus waarschijnlijk niet veel spelen met het model als het af is, maar wil uiteraard wel dat het netjes in elkaar zit en werkt zoals het bedoeld is. Het zou voor mij echter geen showstopper zijn als er hier en daar een kraakje zit of het veel gepriegel is om iets netjes in elkaar te zetten. Dat is deel van de lol denk ik.
Ik zie dat er ook verschillende mods zijn, maar ik moet 'm eerst maar eens volgens de beschrijving in elkaar zien te krijgen 8)

Maar zoals gezegd eerst de RSR, en als die bevalt ga ik wel verder bouwen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zeehond schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:23:
[...]

The Burrow wordt bij elkaar gehouden door magic. Aldus het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
Versaevel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:32:
https://bouwsteentjes.inf...-v-lego-ship-in-a-bottle/

Volgens bovenstaande veranderd er niets aan de samenstelling of prijs en krijgen de bedenkers wederom een klein verkoop percentage.
Blij jouw berichtje te lezen, had bijna de Saturn gekocht op MP voor 145 euro. Ik wacht nog wel even!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
Was vandaag bij Jans Steen Lego in Woerden. Zag nog zo een zestal crocodile treinen achter de kassa liggen voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Ik denk dat ze mondjesmaat weer op voorraad komen.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:30
Nu nog de angelladen (21310) en de Ninjago city + evt docks heruitgave en ik ben weer tevreden. 2e hands weiger ik, zo graag wil ik ze ook weer niet. En scalpers ondersteunen is iets wat me tegen staat.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Zeehond schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:23:
[...]

Hoort zo, het echte huis is ook scheef. Bij dit lego model zit deze etage vast met aan beide korte zijdes 2 of 3 stuks 1x2 scharnierende blokjes :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

Toch besloten maar langs te gaan bij de Lego Store Utrecht voor de Cantina. Ik belde ze gisteravond vlak voor sluitingstijd en ze gaven aan ook nog genoeg Lightsaber promos te hebben.
Ik was er bij de opening, om zeker te zijn van de promo. Ze hadden inderdaad nog een ruime hoeveelheid Cantina's en promo Lightsabers (~10 van beide)
Je kreeg er ook nog de Monkey Kid fiets bij (hadden ze ook nog redelijk wat van liggen en een soort tas ofzo (nog niet uitgepakt)

En om van de nood een deugd te maken, ook maar een PAB cup gevuld en zag nog een leuke Extra stickerset.
De buit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0i8NNTKQiF_NxzpjD4BSOadw_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXWhc5hOtuSN2cIbcjL2ZHKW.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand vroeg naar de inhoud van de PAB muur, bij deze die van Utrecht van vanmorgen. Volgens mij hadden ze van het meeste nog wel redelijke voorraad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZlMUl6xqMbao-NIn3R7e6P2C_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwzat9PuzlRarlksRuPYf1hD.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Die kerstkrans is wel leuk, gaat wel komen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Na de Batmobile uit 1989 nu ook officieel aangekondigd: de Batwing.

Afbeeldingslocatie: https://www.thebrickfan.com/wp-content/uploads/2020/09/LEGO-DC-1989-Batwing-76161.jpg

De Batmobile is me uitermate goed bevallen, erg mooie bouwtechnieken. De Batwing ziet er ook weer gelikt uit. Even de reviews afwachten, maar als ie in de buurt komt van de Batmobile, komt deze op het Sinterklaaslijstje.

[ Voor 15% gewijzigd door Bra-Jo op 19-09-2020 15:15 ]

Nomen nescio

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Bra-Jo schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:12:

[Afbeelding]

De Batmobile is me uitermate goed bevallen, erg mooie bouwtechnieken. De Batwing ziet er ook weer gelikt uit. Even de reviews afwachten, maar als ie in de buurt komt van de Batmobile, komt deze op het Sinterklaaslijstje.
Die ga ik zeker halen. De Batmobile is ook een van mijn favorieten.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:25

rammes

koekebakker 1e klas

Gaaf! Had ooit nog graag eens de tumbler gehad, maar die is nogal aan de prijs.

Ik zou het doen!

• dr86
  • Niet online
Hierkomik schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:28:
Toch besloten maar langs te gaan bij de Lego Store Utrecht voor de Cantina. Ik belde ze gisteravond vlak voor sluitingstijd en ze gaven aan ook nog genoeg Lightsaber promos te hebben.
Ik was er bij de opening, om zeker te zijn van de promo. Ze hadden inderdaad nog een ruime hoeveelheid Cantina's en promo Lightsabers (~10 van beide)
Je kreeg er ook nog de Monkey Kid fiets bij (hadden ze ook nog redelijk wat van liggen en een soort tas ofzo (nog niet uitgepakt)

En om van de nood een deugd te maken, ook maar een PAB cup gevuld en zag nog een leuke Extra stickerset.
De buit:

[Afbeelding]

Iemand vroeg naar de inhoud van de PAB muur, bij deze die van Utrecht van vanmorgen. Volgens mij hadden ze van het meeste nog wel redelijke voorraad

[Afbeelding]
Thanx was ik idd, maar was vanmiddag inmiddels ook al naar utrecht afgereisd haha.

Waren maar een paar anderen steentjes dan 2 maanden terug. Verkoper gaf aan dat ze pas nieuwe steentjes erin doen zodra ze op zijn. Terwijl voor corona eens in de 2/3 maanden alles vervangen werd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uit een ander topic, maar te mooi om hier niet te delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/4f7ef5ecc8eb53b24fc5dcbe0869abd1a1f37260/?url=https%3A%2F%2Fscontent-ams4-1.xx.fbcdn.net%2Fv%2Ft1.0-9%2F82664010_174305450620871_2313134347558846464_n.jpg%3F_nc_cat%3D110%26_nc_sid%3D825194%26_nc_ohc%3D2BLxUqbarfQAX8IYYT0%26_nc_ht%3Dscontent-ams4-1.xx%26oh%3D9669aa74a0f27eb6f8d2972b7d710d5f%26oe%3D5F8C66D6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HBSVDK schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:40:
Nu nog de angelladen (21310) en de Ninjago city + evt docks heruitgave en ik ben weer tevreden. 2e hands weiger ik, zo graag wil ik ze ook weer niet. En scalpers ondersteunen is iets wat me tegen staat.
een rerelease van de oude draaimoelen O+
dat zie ik helaas niet gebeuren ;(

daar zal ik toch eens aan moeten geloven wil ik em echt hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

HBSVDK schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 01:40:
Altijd bijzonder dat ze van dat soort sets 3 exemplaren hebben liggen in gesealde doos tegen een meervoud van de originele prijs

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004

[Afbeelding]

Hier ook! De Lego Batmobile was al een jongensdroom die uitkwam en dit is de kers op de Batman-taart! 8)

En ook net op tijd voor #BatmanDay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

[Afbeelding]

Gaaf ding. Beide 1989 voertuigen zijn iconisch. Alleen jammer dat ze vastzitten in D2C. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Scighera schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:07:
[...]

Altijd bijzonder dat ze van dat soort sets 3 exemplaren hebben liggen in gesealde doos tegen een meervoud van de originele prijs
geld teveel en beter om te investeren in lego dan op bank te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Scighera schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:07:
[...]

Was laatst ook bij iemand een setje kopen via marktplaats en die verdiende daar gewoon zn geld mee, idd op de bank brengt het niks op en van 2 sets die die verkoopt kon hij met de winst de 3e voor zich zelf houden. (Waren oude creator expert setjes)

Tja lullig voor de een (voor mij dus ook gezien de prijs) maar een inkomen voor de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08 13:50
Ik heb er lang aan zitten twijfelen, maar heb er nu eindelijk aan toegegeven en de Lamborghini gisteren besteld. Bestelling via bol.com met Select, zodat ik vandaag er nog mee aan de slag kon gaan. Krijg ik net een e-mail: excuus, toch een dag vertraging. Had ik maar via Amazon besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
SierraPapa schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:10:
Ik heb er lang aan zitten twijfelen, maar heb er nu eindelijk aan toegegeven en de Lamborghini gisteren besteld. Bestelling via bol.com met Select, zodat ik vandaag er nog mee aan de slag kon gaan. Krijg ik net een e-mail: excuus, toch een dag vertraging. Had ik maar via Amazon besteld.
Bol.com is gewoon erg onbetrouwbaar geworden mbt levering. Mijn laatste 5 bestellingen, zijn allemaal "te laat" geleverd. En altijd hetzelfde excuus. Ik kijk tegenwoordig steeds vaker naar alternatieven.

Vandaag begonnen met het afbreken van de barracuda bay set en het piratenschip, zodat ik iets anders kan gaan bouwen. Ik twijfel nog steeds over een 2e barracuda bay set om een mooie 3 master samen te stellen :9~

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Haay
Ik zie net dit langskomen, als waarschijnlijke kerst "Gift With Purchase". Leuk !!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csgNbHtm_pEVuREh9NA-GHhAy14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VdCzHCxFJTSLrc6ceO5CwVpB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
kendo schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:19:
[...]

Bol.com is gewoon erg onbetrouwbaar geworden mbt levering. Mijn laatste 5 bestellingen, zijn allemaal "te laat" geleverd. En altijd hetzelfde excuus. Ik kijk tegenwoordig steeds vaker naar alternatieven.

Vandaag begonnen met het afbreken van de barracuda bay set en het piratenschip, zodat ik iets anders kan gaan bouwen. Ik twijfel nog steeds over een 2e barracuda bay set om een mooie 3 master samen te stellen :9~
Amazon is nog erger. Die versturen hun spullen via DHL. “De bezorger wordt verwacht tussen 17.00 en 21.00” en dan krijg je om 21.30 een bericht dat de bezorger het niet gaat redden en de volgende dag langskomt. Heel vaak voor niks thuis gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:20
ja bezorging is gewoon ruk vandaag de dag. Heb hetzelfde met coolblue gehad. special zelfde dag bezorging maar kwam gewoon niet aan... zucht. DHL NLpost of wat dan ook maakt niet veel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:11

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het stud-friemelen van de 71374 Lego NES is begonnen ... :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lza75rFhIdvKWk6ijjIcijzOgVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJSWx5HBAoIcfE5dHqbDLv4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89cx-B1ldfEJ5CPIwyTDWFspK4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPkJIa26efx9A38ullIxKkh6.jpg?f=fotoalbum_large

Mama mia, wat een werk :+

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Nu online
Haay schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:49:
Ik zie net dit langskomen, als waarschijnlijke kerst "Gift With Purchase". Leuk !!!
[Afbeelding]
Als fan van "A Christmas Carol" Moet ik deze gewoon hebben :P

Maar wat is de bron??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Versaevel
  • Nu online
Dit weekend naar Groningen geweest, ligt er in het hotel een folder van "leg(I)o museum in Grootegast in het voormalig Lego DC. Niet groot, wel leuk om te zien. Kids kunnen (alleen nu nog ff niet) spelen en bouwen.
Met het zelfde toegangskaartje (8 euro) heb je ook toegang tot de rest van het gebouw waarin ook een legermuseum en een klein drukkerij museum zitten.
Na afloop een lekker bakkie pleur in het jaren 50 restaurant en je bent een paar uurtjes zoet.
Leuk klein winkeltje erbij en zeer vriendelijke mensen.
Zeer geslaagd voor mij ;)

Voor info: info@legiomuseum.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmWF1hiYWVRFDD_PR80wRvioc-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sO7cfTZ36Kxpy18zyZjr5yHa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr0zJDV9UfoyuxgE_GFwGcAMWVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFEPsf9aJCISjU9UlttyNfo5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Versaevel op 20-09-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 17:33
Haay schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:49:
[Afbeelding]
Die doet mij een beetje denken aan 40291 Creative Personalities. Mooi om te zien dat Lego het concept van 'vignette boeken?' toch nog wat uitbreidt, de 40291 set dateert immers al van 2018.

Wel jammer dat deze blijkbaar nogal wat stickers bevat, ik zie er 8 (misschien 9) op eerste zicht.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Versaevel schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:22:
[...]

Als fan van "A Christmas Carol" Moet ik deze gewoon hebben :P

Maar wat is de bron??
https://www.eurobricks.co...5-lego-a-christmas-carol/

Foto op Instagram gevonden en gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Ik was vrijdag weer even in de LEGO store in Berlijn. Erg rustig daar, dus op m'n gemak rondgekeken en voor het eerst de Minifigure Factory geprobeerd om een souvenir voor mezelf te maken. Het was een beetje priegelen om de decoraties en letters goed uitgelijnd op het bovenlichaam van m'n minifigure te krijgen, maar aangezien het rustig was gaf de medewerkster die bij de minifigs stond me alle tijd.

Sowieso heel vriendelijk en enthousiast personeel, toen ze aan mijn accent hoorden dat ik Nederlands was, begonnen ze in het Nederlands terug te praten, uitgebreid over de store in Amsterdam en Utrecht te praten, en ik kreeg zelfs een paar extra accessoires voor mijn minifigure (zo lang ik het maar niet doorvertelde ;) ).

Wat ik wel grappig vond is dat de medewerker bij de Pick-a-Brick wall als 'bijbaan' dus de hele dag collectible minifigs zit te voelen en in zakjes aan het sorteren is. Heeft iemand dat in Amsterdam of Utrecht ook al gezien?

Ik heb o.a. de nieuwe Halloween Hayride (40423) meegenomen, en een blisterpack (852766 / 6254531) met een paar Halloween-figuurtjes. Weet iemand of die uit een minifigure-serie komen? Ik ben namelijk zo'n neuroot die dit dan graag in zijn Brickset-collectie wil noteren. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRCLCy1lhqKheS4YhLCT9yw3MNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmRsq7ERQo1m7SEJQ5m29cSX.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:14
Tc99m schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:39:
Wat ik wel grappig vond is dat de medewerker bij de Pick-a-Brick wall als 'bijbaan' dus de hele dag collectible minifigs zit te voelen en in zakjes aan het sorteren is. Heeft iemand dat in Amsterdam of Utrecht ook al gezien?
Ja, in Utrecht hebben ze me wel eens aangeboden om uit hun gedetermineerde voorraad een Superman en Wonder Woman te pakken, toen ik aangaf precies die voor m'n zoontje te zoeken. Ik kreeg geen 100% garantie, maar ze waren correct.

LEGO te koop

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Van het weekend weer verder gegaan met het ShipTember Ruimteschip:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50367048006_c9a1c44f4c_z.jpg

Ben nog lang niet tevreden over de voorkant/cockpit etc. maar we hebben nog een week

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:48
hemiparo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:49:
[...]

Altijd! Maar dan wel beste om te bellen... kunt ook nieuwe bestelling doen en andere retour.
Bedankt voor de tip! De hot rod is keurig toegevoegd, en als het goed is komt ie vandaag binnen, samen met het fietsje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb o.a. de nieuwe Halloween Hayride (40423) meegenomen, en een blisterpack (852766 / 6254531) met een paar Halloween-figuurtjes. Weet iemand of die uit een minifigure-serie komen? Ik ben namelijk zo'n neuroot die dit dan graag in zijn Brickset-collectie wil noteren. :D
Oooh, die tijger O+
Dit zijn vaak onderdeeltjes die met een iets andere kleurcombinatie of print gebruikt zijn voor CMFs of minifigs uit sets (bijv. die tijger: gezichtje komt uit de fun fair people pack, staartje lijkt van CMF Tiger Woman, maar hoofdstukje is een andere kleur van die van Cheetah, torso is nieuw, beentjes zijn gewoon oranje dus zullen wel vaker voorkomen), maar soms zijn er echt aparte onderdeeltjes gemaakt (bijv. vorig jaar halloween een torso met een zwart-katje-print). Het ligt er een beetje aan. Sowieso zijn die onderdeeltjes ook in de BaM-bakken te vinden, de 'pre-made' versies zijn combi's die veel gemaakt worden en daardoor te koop zijn. Met kerst zijn er vaak ook wel pre-made versies.
Dus helaas, je kan ze niet zo toevoegen aan je Brickset....

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Poekie schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:27:
[...]

Oooh, die tijger O+
Dit zijn vaak onderdeeltjes die met een iets andere kleurcombinatie of print gebruikt zijn voor CMFs of minifigs uit sets (bijv. die tijger: gezichtje komt uit de fun fair people pack, staartje lijkt van CMF Tiger Woman, maar hoofdstukje is een andere kleur van die van Cheetah, torso is nieuw, beentjes zijn gewoon oranje dus zullen wel vaker voorkomen), maar soms zijn er echt aparte onderdeeltjes gemaakt (bijv. vorig jaar halloween een torso met een zwart-katje-print). Het ligt er een beetje aan. Sowieso zijn die onderdeeltjes ook in de BaM-bakken te vinden, de 'pre-made' versies zijn combi's die veel gemaakt worden en daardoor te koop zijn. Met kerst zijn er vaak ook wel pre-made versies.
Dus helaas, je kan ze niet zo toevoegen aan je Brickset....
Ja, ik was er al bang voor (had zelf ook al geprobeerd het te achterhalen). Maar goed, mijn Brickset is dan nog wel compleet in de zin van dat alle bij Brickset bekende sets, wel goed geregistreerd staan in mijn inventaris. ;) Maar bedankt in ieder geval!

De staart van de cheetah/tijger is trouwens wel hoger dan de beentjes van de minifig :D gelukkig is de staart ook flexibel.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
Het Elf Clubhuis is officieel aangekondigd:
https://www.lego.com/nl-nl/product/elf-club-house-10275

Per 1 oktober beschikbaar (VIP 23/9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKlein
  • Laatst online: 15-09 14:46

In Amsterdam hebben ze ook al voor je gevoeld en liggen ze uitgesorteerd in verschillende tassen in de kasten achter de kassa. Maar ook geen 100% garantie, al waren het bij mij ook de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Afbeeldingslocatie: https://static.sneakerjagers.com/products/660x660/175672.jpg
Waren deze al voorbij gekomen?

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 21-09-2020 18:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ja, doe maar snel weer weg 🤦‍♂️

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48

Cheezus

Luiaard

MartijnMartijn schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:54:

In eerste instantie had ik die afgeserveerd als weer een sprookjesset, die hoef ik niet in m'n wintervillage. Maar als je deur normaal maakt (rechte onderkant) kan ie eigenlijk prima door als normaal huisje, die komt er dus ook wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
MartijnMartijn schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:54:

Vind het wel echt een huisje wat een kerstgevoel geeft :).

Alleen €95 valt mij dan weer een beetje tegen. Vind het meer een €75 set.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Moedig dat Lego een nieuwe weg inslaat (sorry) met de wegenplaten, ik heb alleen wat vraagtekens bij de uitvoering.

Het is leuk dat het nu echt Lego wegen zijn, in plaats van geprinte platen. Dit komt wel met een meerprijs, wat ik het minder waard vind. Ook is het jammer dat het niet past bij dé straat van Lego. Om nou voor elke modular een baseplate te kopen van een tientje, puur ter vehoging, vind ik ook wat ver gaan.

Hopelijk wordt dit plan duidelijk gepresenteerd en is er toch wat meer aansluiting, anders wordt het hopen dat de oude baseplates niet gelijk het nieuwe goud worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009

QuattroNL

It is I.

Dat wordt wegenplaten hamsteren in de aanbieding bij de Kruidvat! :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Nu online
En dan het aantal Noppen wat voor de weg overblijft. Als het waar is kunnen we de ouwe meuk met 4 studs weer uit de kast trekken en het voorbeeld van
@ almightyarjen gaan volgen met een jaren 80 look :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ik werd erop gewezen dat de print van het steentje in de NES tv een echte sticker is in plaats van een print. Deze zat echter zo in de zak en er was geen sticker van. Ik dacht dus een echte print maar voel nu wel een verhoging. Is het dan toch een sticker? En gebeurd dit vaker?

(ik heb echt een hekel aan de stickers trouwens, minder mooi en gaat vaak fout!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PI6mM4OPczGRCiQWAz8d9Q_-iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrbPU90QMKbPaOp7M9pGhh0V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

hemiparo schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:33:
Ik werd erop gewezen dat de print van het steentje in de NES tv een echte sticker is in plaats van een print. Deze zat echter zo in de zak en er was geen sticker van. Ik dacht dus een echte print maar voel nu wel een verhoging. Is het dan toch een sticker? En gebeurd dit vaker?

(ik heb echt een hekel aan de stickers trouwens, minder mooi en gaat vaak fout!)

[Afbeelding]
dit is specifiek voor de Mario sets gedaan, de speciale bricks waarop dat poppetje reageert.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
rammes schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:33:
[...]

dit is specifiek voor de Mario sets gedaan, de speciale bricks waarop dat poppetje reageert.
Dat weet ik... ik wist alleen niet dat stickers op voorhand al geplakt werden in de fabriek, is toch anders altijd een print?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
hemiparo schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:05:
[...]

Dat weet ik... ik wist alleen niet dat stickers op voorhand al geplakt werden in de fabriek, is toch anders altijd een print?
De codes die Mario scant zijn inderdaad al vooraf geplakt in de fabriek. Ze zijn ook van een ander materiaal.
Bij de paar Mario sets die ik gezien heb, zaten ze er kaarsrecht op, en je krijgt ze er ook niet zomaar vanaf.
Het is dus een verschil ten opzichte van de 'normale' stickers die ze gebruiken.

Ik vermoed dat ze deze stickers gebruiken omdat ze prints niet goed konden scannen, en de normale stickers te snel slijten als je er steeds met een poppetje tegenaan beukt.

scintillating

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://zusammengebaut.com/wp-content/uploads/2020/09/lego_60304_possible_road_setup_bricklink_studio_rendering_lq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://zusammengebaut.com/wp-content/uploads/2020/09/lego_60304_possible_t_junction_bricklink_studio_rendering_lq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://zusammengebaut.com/wp-content/uploads/2020/09/lego_60304_possible_new_parts_bricklink_studio_rendering.png

spreek geen duits; plaatjes is enige wat telt :)

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 22-09-2020 09:18 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:18:
[...]

[Afbeelding]

Wanneer het bovenstaande voor 20 Euro wordt aangeboden, vind ik het nog wel waard.
Maar nog steeds is het dubbel zo duur als twee oude roadplates :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Aangezien grondplaten steeds minder worden gebruikt is het wel een logische stap. Je kunt deze straten ook makkelijker met bijv. modulars verbinden en je bent wat flexibeler in je stratenplan. Maar ik blijf het toch wel jammer vinden als de straten-platen helemaal verdwijnen, ook als de prijs van het nieuwe systeem dan hoger wordt.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:30
Tc99m schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:21:
Aangezien grondplaten steeds minder worden gebruikt is het wel een logische stap. Je kunt deze straten ook makkelijker met bijv. modulars verbinden en je bent wat flexibeler in je stratenplan. Maar ik blijf het toch wel jammer vinden als de straten-platen helemaal verdwijnen, ook als de prijs van het nieuwe systeem dan hoger wordt.
Dan moet je eerst al je modulars op plates zetten ipv grondplaten, anders past het niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:18:
Ben ook wel benieuwd hoe ze dat dan met bochten zouden gaan doen. Daar zijn geen plaatjes van, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Versaevel schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:27:
En dan het aantal Noppen wat voor de weg overblijft. Als het waar is kunnen we de ouwe meuk met 4 studs weer uit de kast trekken en het voorbeeld van
@ almightyarjen gaan volgen met een jaren 80 look :)
m.i. zou het een achteruitgang zijn, smaller maken.
maar dat moet met nieuwe leaks wel te voorspellen zijn: als ze dat doen zullen alle auto's die dan uitkomen ook smaller zijn.

modulaire straten vind ik best een oplossing, maar dan moet het wel op een nette manier compatible zijn met het oude systeem (of eigenlijk alle oude systemen)
Pagina: 1 ... 109 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .