Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:14:
[...]
Het positieve is dan weer wel dat ik ondertussen rondkijk om een huis(je) te kopen, dus wie weet heb ik binnenkort net heel veel ruimte vrij :P
Nadeel van een Lego kamer; t is nooit genoeg :+. Succes met speurtocht

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:25
Nu ik bezig ben met het in elkaar zetten van Statue of liberty in de Architecture serie begint het toch weer te kriebelen om de hele set compleet te krijgen. De stadsaanzichten in deze serie negeer aangezien ik persoonlijk daar totaal geen plezier aan beleef en dat voor mij ook niet echt tot 'architecture' behoort. Nu mis ik nog wel een aantal sets uit het begintijd van de serie. Zoals de
  • Eifteltoren
  • Marina Bay
  • UN gebouw
  • Flatiron building
Wat zijn de betrouwbare plekken waar je dit soort sets nog zou kunnen krijgen?

[Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 13-09-2020 13:59]

Strava, Twitter

• Sabbas-nl
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 00:55
Webgnome schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:56:
Nu ik bezig ben met het in elkaar zetten van Statue of liberty in de Architecture serie begint het toch weer te kriebelen om de hele set compleet te krijgen. De stadsaanzichten in deze serie negeer aangezien ik persoonlijk daar totaal geen plezier aan beleef en dat voor mij ook niet echt tot 'architecture' behoort. Nu mis ik nog wel een aantal sets uit het begintijd van de serie. Zoals de
  • Eifteltoren
  • Marina Bay
  • UN gebouw
  • Flatiron building
Bricklink is de betrouwbaarste optie. Goed kijken naar de reviews. Reken er wel op dat je ze niet voor een appel en een ei op de kop kan tikken of je moet veel geluk hebben op marktplaats of dergelijks.

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 18:11
  • Eifteltoren
  • Marina Bay
  • UN gebouw
  • Flatiron building
Mooie serie. Wilde ik ook halen. Maar toen ik de prijzen zag: laat maar. Meer dan 100 euro voor een ding van nog 30 cm

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:07
De stadsaanzichten in deze serie negeer aangezien ik persoonlijk daar totaal geen plezier aan beleef en dat voor mij ook niet echt tot 'architecture' behoort.
In de categorie smaken verschillen: Dat vind ik juist de leukste architecture setjes. Micro builds met herkenbare architectuur uit wereldsteden. Ik overweeg wel eens te beginnen met die setjes te verzamelen en dan staan de sets zoals London of Sidney bovenaan mijn lijstje. Ik vind ze niet allemaal even goed gelukt of voor mij leuk, maar 3-5 uit die reeks zou ik wel willen kopen.

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:21
Nadat mijn vrouw twee modulairs gemaakt had.. heb ik er zelf een gemaakt. Inspiratie uit onze vakanties in Engeland.

The Brick Horse pub - Tudor house

Zolder voor de pub voorraad met trap-luik

1e verdieping met appartementje en WC voor Pub

.. en het belangrijkste.. de pub

...en in een straatje

Vind hem zelf wel geslaagd... en misschien toch een keer iets voor ideas inleveren??
Al ga ik hem nu afbreken.. heb de blokjes weer nodig O-)

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Webgnome
mark777 schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:54:
[...]

Mooie serie. Wilde ik ook halen. Maar toen ik de prijzen zag: laat maar. Meer dan 100 euro voor een ding van nog 30 cm
Helaas is de architecture serie duur. Dus heb er wel het een en ander voor over. Een aantal jaren heb ik hier ook een dikke 200 voor betaald

. Niet dat geld mij op de rug groeit maar ben wel bereid om de serie compleet te krijgen
Sabbas-nl schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:11:
[...]

Bricklink is de betrouwbaarste optie. Goed kijken naar de reviews. Reken er wel op dat je ze niet voor een appel en een ei op de kop kan tikken of je moet veel geluk hebben op marktplaats of dergelijks.
Ik zal daar is kijken

[Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 13-09-2020 15:41]

Strava, Twitter

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20:09
Marina Bay zal je nieuw een flinke zak voor moeten legen. Heb hem op MP misb zien staan voor 1295 euro.......

Vel unieke blokjes heeft dat ding echter niet muv het naamplaatje.

Ik heb geluk gehad dat ik goede kennissen heb vanuit de F1 fans die hem voor een just bedrag en een luxe etentje mee hebben willen nemen.

• Webgnome
Als ik op Marktplaats kijk en zie dat soort bedragen dan geloof ik er geen sikkepit van dat de verkoper die set dan ook daadwerkelijk heeft. Zoals je zegt, die set is qua blokjes niet heel speciaal. Zelfs qua build, wat ik er van gezien heb is het niet een speciaal iets zelfs een beetje saai. Maar goed je wilt het compleet of niet ;)

Strava, Twitter

• Webgnome
En hij is klaar. Zoals al eerder aangegeven een leuke build! Maar wel erg groot in verhouding tot andere architecture sets

Strava, Twitter

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:23

almightyarjen

When does the hurting stop?

D75 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:30:
Nadat mijn vrouw twee modulairs gemaakt had.. heb ik er zelf een gemaakt. Inspiratie uit onze vakanties in Engeland.

Leuk hoor, mooie inrichting ook, veel details. Als ik hem tussen de modulars zie staan zou een extra verdieping niet hebben misstaan. Maar je hebt hem alweer afgebroken :D en Ideas gewoon doen; het is iig leuk om te zien hoever je komt.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Topicstarter

Meer blokjes halen is ook een oplossing :P. Mooi gemaakt.

[Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 13-09-2020 20:46]

select * from Fish;

• dr86
  • Registratie: september 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zolder voor de pub voorraad met trap-luik

[Afbeelding]

1e verdieping met appartementje en WC voor Pub

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

.. en het belangrijkste.. de pub

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

...en in een straatje

[Afbeelding]

Vind hem zelf wel geslaagd... en misschien toch een keer iets voor ideas inleveren??
Hehe leuk gevonden die biertjes met schuimkraag

• D75
almightyarjen schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:12:
[...]

Leuk hoor, mooie inrichting ook, veel details. Als ik hem tussen de modulars zie staan zou een extra verdieping niet hebben misstaan. Maar je hebt hem alweer afgebroken :D en Ideas gewoon doen; het is iig leuk om te zien hoever je komt.
Dankjewel.
Klopt van die extra verdieping... Al zijn de meeste van die Tudor gebouwen maar max 3 verdiepingen.
Ik heb hem ingediend... En hij werd meteen afgewezen vanwege alcohol >:)
Na tekst aanpassing zit hij nu in het proces. Zal de link delen als het kan.

• D75
Zeehond schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:46:
[...]

Meer blokjes halen is ook een oplossing :P. Mooi gemaakt.
Genoeg blokjes... Maar veel blokjes in dezelfde juiste kleur is altijd een dingetje.
Ben nu bezig om mijn eigen huis te maken. Dan heb je een heleboel wit nodig kwam ik achter... En veeeel witte deuren.

• D75
dr86 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:43:
[...]

Hehe leuk gevonden die biertjes met schuimkraag
Dank je..
En natuurlijk een paar zonder. ;)

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 15:34
AppieNL schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:04:
In de categorie smaken verschillen: Dat vind ik juist de leukste architecture setjes. Micro builds met herkenbare architectuur uit wereldsteden. Ik overweeg wel eens te beginnen met die setjes te verzamelen en dan staan de sets zoals London of Sidney bovenaan mijn lijstje. Ik vind ze niet allemaal even goed gelukt of voor mij leuk, maar 3-5 uit die reeks zou ik wel willen kopen.
Ikzelf heb ook een paar van die Skyline setjes hier in de boekenkast staan: Londen, Parijs en Venetië. Alle drie steden waar ik geweest ben, dus ik zie het als een soort souvenirs. :) Ooit ook wel in Berlijn geweest, maar die Skyline sprak me dan weer weinig aan. Ooit hoop ik ook New York te bezoeken zodat ik die Skyline ook aan de boekenkast kan toevoegen. :D
  • Eifteltoren
  • Marina Bay
  • UN gebouw
  • Flatiron building
Zoals al aangegeven zijn Marktplaats en Bricklink voor ons Nederlanders de meest aangewezen plekken. Zolang je handelt met iemand met een goede reputatie kan er weinig mis gaan. De Eiffeltoren moet je nog wel voor tussen de 55 en 65 Euro kunnen vinden. De rest wordt lastiger voor een redelijke prijs.

[Voor 36% gewijzigd door Haay op 14-09-2020 08:56]

• Pin0
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Van het weekend weer iets verder gegaan met mijn ShipTember build:

Mijn Lego Mocs

• MaZo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Net voor mijn zoon de starter kit en één uitbreiding van Lego Mario in elkaar gezet. Leuk bedacht concept, maar wat een waardeloze set. Het ontbreken van een papieren handleiding, de langzame app navigatie, en onduidelijkheid over het feit dat de app niet uitlegt hoe de verschillende torentjes op elkaar aangesloten worden (en je die plattegrond als voorbeeld kunt gebruiken) maken het een frustrerende belevenis.

• Leut
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:33
AppieNL schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:04:
[...]

Inderdaad, de Skylines met de herkenbare architectuur uit de steden op microschaal is juist, wat die lijn zo mooi maakt. Het is erg aanspreekbaar en je ziet gelijk wat het is. Vind dat altijd bijzonder knap hoe je zoiets kunt bedenken.
Webgnome schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:35:
[...]

Helaas is de architecture serie duur. Dus heb er wel het een en ander voor over. Een aantal jaren heb ik hier ook een dikke 200 voor betaald

[YouTube: LEGO Architecture Sungnyemun, Seoul Korea Set 21016]. Niet dat geld mij op de rug groeit maar ben wel bereid om de serie compleet te krijgen

[...]

Ik zal daar is kijken
De Architecture serie is wel een voor de AFOL en gericht op premium kwaliteit in plaats van kwantiteit. Dat merk je aan bijvoorbeeld de bouw van de dozen en opbouw van de instructies. Het oogt allemaal premium. Daar betaal je ook voor...

Wil je nu alsnog de serie compleet maken, dan kun je wel eens gaan schrikken van de prijzen. Bepaalde modellen, zoals bijvoorbeeld het Robie House (21010) of Marina Bay Sands (21021), zijn nogal stevig aan de prijs.

Denk dat BrickLink het meest betrouwbare is qua kwaliteit en volledigheid. Je zou geluk kunnen hebben op Marktplaats of wellicht zelfs bij een kringloopwinkel, maar verwacht bij beide incomplete modellen...

Queen - the champions of the world
Been there, Done that, Got the T-shirt!
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

• Webgnome
Gelukkig heb ik in de afgelopen jaren de Robie House en vergelijkbare (falling water) sets al wel gekocht want die zijn gewoon te mooi. En inderdaad ik denk dat ik het nu wel doorheb dat ik diep in de buidel moet gaan tasten. We zullen eens zien of en hoe we dat gaan doen. Gister ochtend iets geks gezien trouwens. Gister ochtend stond Louvre nog voor 79 euro op Bol.com en gisteravond was die ineens 100 euro duurder.. Zou iemand dit topic hebben zitten lezen? :P

Strava, Twitter

• D75
D75 schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:22:
[...]

Dankjewel.
Klopt van die extra verdieping... Al zijn de meeste van die Tudor gebouwen maar max 3 verdiepingen.
Ik heb hem ingediend... En hij werd meteen afgewezen vanwege alcohol >:)
Na tekst aanpassing zit hij nu in het proces. Zal de link delen als het kan.
Ideas inzending is helemaal afgewezen (nadat ik 2x een update mocht doen).
Ik had de tekst verandert en specifiek gewezen dat er alleen de lekkerste non-alcoholic drinks geschonken worden... maar toch is mijn inzending nu volledig verwijdert. :'(
Alle woorden betrekking op drank, alcohol en bar had ik verwijderd (alleen het woord pub laten staan, kort voor public house)... toch niet genoeg helaas.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-09 01:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren het B-model dan de 42025 inelkaar gezet. Grappig ding wel. Miste wel wat stukjes.. o.a. een 11 stud technic beam in het wit, en de flexibele bar voor de cockpit in het wit. Maar weet niet of dat aan mij of de handleiding ligt, kan mij niet voorstellen dat dat spare parts waren. Edit: horen 3 witte flex bars te zijn. Poep.
Nu wel veel stukjes over nog. Paar dagen hier mee spelen door de kleine en ik ga het vliegtuig bouwen :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
D75 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:58:
[...]

Ik had de tekst verandert en specifiek gewezen dat er alleen de lekkerste non-alcoholic drinks geschonken worden... maar toch is mijn inzending nu volledig verwijdert. :'(
Alle woorden betrekking op drank, alcohol en bar had ik verwijderd (alleen het woord pub laten staan, kort voor public house)... toch niet genoeg helaas.
Tja over het algemeen wordt een pub wel beschouwd als een plek waar alcohol geschonken wordt Wikipedia: Pub

Een café zonder bier... :P

• fishman
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:25
Maak er gewoon een restaurant of koffie/sap bar van.
D75 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:58:
[...]

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Twijfel twijfel: bij Top Gear hebben ze nu de Porsche 911 RSR (42096) bij 24 mnd abonnement.

Lijkt me op zich een leuke auto om te bouwen, en in combinatie met 24x Top Gear blad ook niet erg duur. Ik heb alleen net een halfjaarsabonnement afgesloten met een ander "cadeau" erbij. Ik heb de servicemensen nu maar gemaild wat ze daar mee kunnen. Stiekem hoop ik dat in december de Land Rover er bij zit, dan ben ik zeker om.

Al scannend in dit topic zie ik dat de RSR op zich leuk is om te bouwen en hebben, maar dat er mooiere/betere sets te krijgen zijn.

Ik heb zelf eigenlijk al jaren niet meer gebouwd, maar nu mijn zoontje bijna 5 is en meer interesse begint te krijgen in Lego, begint het bij mij ook weer te kriebelen.

Ik heb ooit een zwarte vrachtwagen gehad, maar ik weet eigenlijk niet of die nog compleet is. Waarschijnlijk liggen alle stukjes wel ergens in de berg met Lego die nog bij mijn ouders ligt. Verder voornamelijk gewone kleine Lego setjes, en wat simpele Lego Technic setjes met fietspompjes om de boel te bedienen (ik gok begin jaren '90?).

Wie kan me overhalen om dit abonnement + RSR te nemen of toch door te sparen voor de Defender, Mustang of iets anders?

[Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 14-09-2020 23:04]

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:00
gwystyl schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:20:
Twijfel twijfel: bij Top Gear hebben ze nu de Porsche 911 RSR (42096) bij 24 mnd abonnement.
Wie kan me overhalen om dit abonnement + RSR te nemen of toch door te sparen voor de Defender, Mustang of iets anders?
Ik heb +/- 1 jaar geleden ook getwijfeld tussen 911 RSR en Defender als eerste set na de Dark Ages. Toen geen enkele spijt gehad om voor de Defender te gaan, daar zitten naar mijn idee zoveel meer toffe bouwonderdelen in, dat is misschien nog steeds mijn favoriete build tot nu toe.
De Mustang is ook heel vet, maar duidelijk Creator Expert: amper technische elementen en dus meer op het regulier bouwen gericht. Met 2.5x minder stukjes ben je er dan een stuk minder lang mee bezig.

Update:De Defender toen ook veel samen met mijn zoontje van 6 gebouwd, daar zal de goede herinnering ook mee te maken hebben. Om de beurt een pagina 🙂

[Voor 8% gewijzigd door Canis Lupus op 14-09-2020 22:48]

PSN:CanisLupusNL - About.me - LEGO sets

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Canis Lupus Ik was vanavond al even verder aan het kijken naar Lego sets (slecht voor mijn portemonnee vrees ik, het gaat steeds harder jeuken), en toen zei mijn zoontje ook al dat we die wel samen konden bouwen toen er een grote kraan langskwam

Vrouwlief sloeg alleen steil achterover van de prijs (bij Bol.com, ik zie dat hij elders wel goedkoper is), en dat soort bedragen ga ik op dit moment zeker niet uitgeven aan iets waarvan ik niet weet hoe leuk ik het ga vinden. Tot pak 'm beet € 150 zie ik echter ook al wat leuke opties, waarvan de Defender en 911 RSR me tot nu toe het meest aanspreken.

[Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 14-09-2020 23:16]

• fishman
  • Laatst online: 00:25
Die kraan is zo duur omdat ie niet meer in productie is bij Lego. Dan zie je de prijs ineens zomaar verdubbelen of meer.
Zo'n set is dan alleen nog voor de die-hard verzamelaars imho.
Kijk op Lego.com voor de sets die momenteel in productie zijn. En op Brickwatch.net voor de beste aanbieding van dit moment.
gwystyl schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:13:
@Canis Lupus Ik was vanavond al even verder aan het kijken naar Lego sets (slecht voor mijn portemonnee vrees ik, het gaat steeds harder jeuken), en toen zei mijn zoontje ook al dat we die wel samen konden bouwen toen er een grote kraan langskwam

[Afbeelding]

Vrouwlief sloeg alleen steil achterover van de prijs (bij Bol.com, ik zie dat hij elders wel goedkoper is), en dat soort bedragen ga ik op dit moment zeker niet uitgeven aan iets waarvan ik niet weet hoe leuk ik het ga vinden. Tot pak 'm beet € 150 zie ik echter ook al wat leuke opties, waarvan de Defender en 911 RSR me tot nu toe het meest aanspreken.

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 26-09 14:18
gwystyl schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:13:

[Afbeelding]

De Defender is een aanrader! ook unieke kleuren en erg leuke build en idd zie brickwatch.nl waar je de set het goedkoopste kan vinden (laatste tijd veel bij amazon)

De rode kraan is ook een aanrader, die is wel in productie, poepie groter dan deze duikt ook vaak naar beneden in prijs https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html

en richting sinterklaas / kerst zie je de prijzen omlaag vliegen

[Voor 5% gewijzigd door quorumz op 15-09-2020 07:37]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quorumz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:28:
[...]

De Defender is een aanrader! ook unieke kleuren en erg leuke build en idd zie brickwatch.nl waar je de set het goedkoopste kan vinden (laatste tijd veel bij amazon)

De rode kraan is ook een aanrader, die is wel in productie, poepie groter dan deze duikt ook vaak naar beneden in prijs https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html

en richting sinterklaas / kerst zie je de prijzen omlaag vliegen
Ik zag inderdaad wat dipjes aan het eind van het jaar, dus ik heb me maar aangemeld bij Brickwatch en hoop dat er tegen de feestdagen wat leuke dingen in de aanbieding komen :)

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:00
@gwystyl Ik ben nu zelf ook bezig met de rode Rough Terrain Crane (42082), die is ook heel gaaf, maar naar mijn mening wat minder geschikt om samen met (kleine) kids te bouwen. Hij is best technisch, heeft heel veel stukjes en zit hier en daar ook wat herhaling in. Wat wel tof is, is dat hij uiteindelijk (met bijgeleverde motor) ook écht werkt :)
De Defender is wat betreft samen bouwen wat behapbaarder, en levert ook een tof, speelbaar voertuig op met bv. werkende lier. Ik zou zeggen: zet ze idd allebei in Brickwatch en dan even afwachten.

PSN:CanisLupusNL - About.me - LEGO sets

• hemiparo
  • Laatst online: 26-09 11:29
Weet iemand of er een bepaalde tijd is dat nieuwe sets beschikbaar komen op lego.com? Zit al de hele tijd te 'F5-en' omdat ik Frankenstein wil bestellen maar is nog steeds: Binnenkort op 15 september 2020...

iPad 4 mini 16GB | iPhone SE 32GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:02
hemiparo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:48:
Weet iemand of er een bepaalde tijd is dat nieuwe sets beschikbaar komen op lego.com? Zit al de hele tijd te 'F5-en' omdat ik Frankenstein wil bestellen maar is nog steeds: Binnenkort op 15 september 2020...
Anders moet je die plug-in "check4change" gebruiken. Dan besteed je het F5 drukken uit?

• hemiparo
Gim schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:54:
[...]

Anders moet je die plug-in "check4change" gebruiken. Dan besteed je het F5 drukken uit?
Geen antwoord op mijn vraag :-) maar zeker de moeite waard eens in te duiken, had er nog niet van gehoord! Dank je!

iPad 4 mini 16GB | iPhone SE 32GB | MacBook Pro | Nikon D90 | PlayStation 3 Fat 500GB | WD TV Live

• Gim
hemiparo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:59:
[...]

Geen antwoord op mijn vraag :-) maar zeker de moeite waard eens in te duiken, had er nog niet van gehoord! Dank je!
Haha, ik wilde er nog bij zetten dat het geen antwoord is op je vraag, maar toen had je me al een duimpje gegeven :P Maar die plug-in die is wel handig. Dankzij die plug-in heb ik destijds nog de IDEAS Caterham 7 kunnen kopen toen ie EOL ging, door ook de website te blijven monitoren 8)

• hemiparo
Gim schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:01:
[...]

Haha, ik wilde er nog bij zetten dat het geen antwoord is op je vraag, maar toen had je me al een duimpje gegeven :P Maar die plug-in die is wel handig. Dankzij die plug-in heb ik destijds nog de IDEAS Caterham 7 kunnen kopen toen ie EOL ging, door ook de website te blijven monitoren 8)
Is ook! En ik heb weer iets geleerd! En nu nog maar even wachten... heb nog geprobeerd te bellen met LEGO maar na 20 minuten wachten de verbinding maar verbroken...

• Kapoen
  • Laatst online: 21:17
@hemiparo ik wil je niet ontmoedigen, maar weet je zeker dat jouw gewenste set vandaag gereleased wordt in Europa? Lego hanteert verschillende data voor elke continent qua releases...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• hemiparo
Kapoen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:13:
@hemiparo ik wil je niet ontmoedigen, maar weet je zeker dat jouw gewenste set vandaag gereleased wordt in Europa? Lego hanteert verschillende data voor elke continent qua releases...
Weet er alles van! In de US of A is het namelijk al te verkrijgen... En tja, er staat echt op 15 september...

• avdieren
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 16:58
Kapoen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:13:
hij staat op S@H op 'beschikbaar op 15 september'.
vreemd ik dacht dat sets eigenlijk altijd om middernacht online kwamen..

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 03:36
hemiparo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:16:
[...]

Weet er alles van! In de US of A is het namelijk al te verkrijgen... En tja, er staat echt op 15 september...
je kan het nu bestellen!

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:00
https://www.nu.nl/economi...-het-duurzame-blokje.html

Als het maar niet ten koste gaat van de kwaliteit.
Om maar te zwijgen over de inmiddels bekende kleuren issues (Fiat 500, Lambo Sian).

• almightyarjen

almightyarjen

QuattroNL schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:03:
https://www.nu.nl/economi...-het-duurzame-blokje.html

Als het maar niet ten koste gaat van de kwaliteit.
Om maar te zwijgen over de inmiddels bekende kleuren issues (Fiat 500, Lambo Sian).
Ik snap die zoektocht naar het duurzame blokje half. Het is nodig om 'klimaatneutraal' te zijn als bedrijf wat erg belangrijk is voor het imago van het merk, echter hebben de steentjes een dusdanige kwaliteit waardoor ze tientallen jaren meegaan. De footprint is daardoor zeer laag.

Mensen zouden in het algemeen moeten begrijpen dat we nooit helemaal zonder olie kunnen en dat dat ook niet helemaal verkeerd is. Er zou juist meer aandacht moeten worden besteed aan de bewustwording van de footprint van cheap-ass plastic meuk/speelgoed wat nog geen jaar meegaat (consumptiemaatschappij).

Dat Lego dit doet is imo puur vanwege imago (als de juiste formule wordt gevonden is dit namelijk een unique selling point t.o.v. andere bouwsteen fabrikanten). Een imago wat wordt opgelegd door een slecht geïnformeerde samenleving. Daarnaast is het is het idd de vraag of de steentjes niet in kwaliteit moeten inboeten om 'duurzaam' te worden.

Why change a winning team?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In dat kader: Lego gaat ook van de plastic zakjes in de dozen af. Heb even geen artikel bij de hand helaas, maar zoek maar op. Goede insteek, al zal ik het openen van de zakjes wel missen...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Flabergasted
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:07

Flabergasted

watwel ?

The Eagle schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:25:
In dat kader: Lego gaat ook van de plastic zakjes in de dozen af. Heb even geen artikel bij de hand helaas, maar zoek maar op. Goede insteek, al zal ik het openen van de zakjes wel missen...
Bricklink:
https://brickset.com/arti...-replaced-with-paper-ones

• Scighera
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:12

Scighera

swim-bike-run

almightyarjen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:13:
[...]

Ik snap die zoektocht naar het duurzame blokje half. Het is nodig om 'klimaatneutraal' te zijn als bedrijf wat erg belangrijk is voor het imago van het merk, echter hebben de steentjes een dusdanige kwaliteit waardoor ze tientallen jaren meegaan. De footprint is daardoor zeer laag.

Mensen zouden in het algemeen moeten begrijpen dat we nooit helemaal zonder olie kunnen en dat dat ook niet helemaal verkeerd is. Er zou juist meer aandacht moeten worden besteed aan de bewustwording van de footprint van cheap-ass plastic meuk/speelgoed wat nog geen jaar meegaat (consumptiemaatschappij).

Dat Lego dit doet is imo puur vanwege imago (als de juiste formule wordt gevonden is dit namelijk een unique selling point t.o.v. andere bouwsteen fabrikanten). Een imago wat wordt opgelegd door een slecht geïnformeerde samenleving. Daarnaast is het is het idd de vraag of de steentjes niet in kwaliteit moeten inboeten om 'duurzaam' te worden.

Why change a winning team?
Precies, lego is niet iets wat in de prullenbak gaat. Dus op dat vlak niet zinvol. Inderdaad beter kijken naar goedkope zooi (action , stop de subsidie die China heeft op export waardoor er gratis kan worden verzonden naar NL) en onnodig verpakkingsmateriaal op producten.

www.triathlete.nl

• avdieren
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 16:58
Zo, na 2 weken pruts en play en nauwgezet youtube filmpjes volgen, de 42110 defender netjes in elkaar en werkend gekregen! Supermooi model! Het begint nu eigenlijk een beetje de jeuken om hem ook te motorizeren.
Zijn er mensen hier die daar al aan begonnen zijn?

Dit filmpje al gevonden met uitleg:
YouTube: RC Motorized Land Rover Defender LEGO Technic 42110

Deze gebruikt de powered up hub van de 42099,dus nu een beetje aan het twijfelen om die ook te bestellen. Ik vind het model zelf alleen echt niet mooi, maar losse powered up onderdelen zijn net zo duur.

• toantoan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 26-09 11:27
Ik weet dat ik geen link naar mijn eigen site mag plaatsen, maar ze hadden een mooie roadmap gedeeld. Per 2021 gaan ze een test starten In sommige sets met het vervangen van de plastic zakjes naar gerecycled papieren zakjes. Zakjes zijn getest op kinderen en die vonden het makkelijk te openen. Vind het zelf ook een stuk mooier uitzien.

Voor al je laatste LEGO nieuws: Brickreport. We zoeken nog redacteurs! Stuur me een pb.

• APClll
  • Laatst online: 23:15

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

toantoan schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:02:
Ik weet dat ik geen link naar mijn eigen site mag plaatsen, maar ze hadden een mooie roadmap gedeeld. Per 2021 gaan ze een test starten In sommige sets met het vervangen van de plastic zakjes naar gerecycled papieren zakjes. Zakjes zijn getest op kinderen en die vonden het makkelijk te openen. Vind het zelf ook een stuk mooier uitzien.

[Afbeelding]
Dat je vooraf niet kunt zien wat er in 't zakje zit vind ik eigenlijk nog 't allerleukste :D O+

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-09 01:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Risico dat er een steentje in het zakje blijft hangen dat je ook niet ziet is wel iets groter. Heb ik met plastic al gehad maar daar zag je ze tenminste nog :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Bardu
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:33
Was de Mos Eisley Cantina niet al beschikbaar voor VIPs vanaf vandaag? Ik krijg alleen maar vanaf 1 oktober te zien. Ik ben ingelogd en zie mijn vip punten staan.

En inmiddels gelukt. Blijkbaar gaan VIP acties niet per se om 0:00 uur in.

[Voor 19% gewijzigd door Bardu op 16-09-2020 10:20. Reden: Additionele info toegevoegd - voorkomt extra post]

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:21

Cheezus

Luiaard

APClll schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:11:
[...]

Dat je vooraf niet kunt zien wat er in 't zakje zit vind ik eigenlijk nog 't allerleukste :D O+
En je kunt er voor de grap een zakje honig lasagnesaus o.i.d. tussen stoppen :+

• hemiparo
I did en hij is onderweg... met nog wat ander leuks, scheelt weer verzendkosten (en ja, nu ben ik meer kwijt!)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
hemiparo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:26:
[...]

I did en hij is onderweg... met nog wat ander leuks, scheelt weer verzendkosten (en ja, nu ben ik meer kwijt!)

:+

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20:09
Wat is er zo bijzonder aan die crocodiltrein :|

Zodra hij bestelbaar is is die niet meer leverbaar.

Ik wil hebben, maar ik weiger er ee hoofdprijs voor te betalen via MP.

Als ze voor 120 aangeboden worden en er wordt dik 150 geboden.......

Gekke Henkie op en houtvlot. Dan maar wachten :)

• QuattroNL
Ik wacht ook rustig op die trein.
Vind 'm gaaf en wil 'm graag hebben maar niet zo graag dat ik er via MP de hoofdprijs voor ga betalen.

Ik ga er vanuit dat ie eind van het jaar wel weer normaal leverbaar is....en via een Black Friday wellicht voor een interessante prijs want ook de adviesprijs vind ik nog best wel fors (zoals met alles van Lego).

• Hierkomik
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:05

Hierkomik

Zo dan...

Wilde net de Cantina bestellen en had daarom codes aangevraagd met VIP punten, ga ik terug naar de andere browser om ze in te voeren, zie ik dar Yoda's Lightsaber promo uit het mandje verdwenen is... zie het ook nergens meer staan.
Zou hij nu al uitverkocht zijn? Dat zou echt een slecht verhaal zijn. Nu je alleen de Monkey Kid fiets promo krijgt wacht ik nog wel even met het kopen (alleen heb ik dan wel de codes voor de online store).. zucht.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hierkomik schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:58:
Wilde net de Cantina bestellen en had daarom codes aangevraagd met VIP punten, ga ik terug naar de andere browser om ze in te voeren, zie ik dar Yoda's Lightsaber promo uit het mandje verdwenen is... zie het ook nergens meer staan.
Zou hij nu al uitverkocht zijn? Dat zou echt een slecht verhaal zijn. Nu je alleen de Monkey Kid fiets promo krijgt wacht ik nog wel even met het kopen (alleen heb ik dan wel de codes voor de online store).. zucht.
soms loopt dat niet lekker via web; bellen kunnen ze t vaak wel voor je regelen

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

himlims_ schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:18:
[...]

Ik zit nog op een vakantie adres en we willen nog een en ander bezoeken, dus geen tijd om lang in de wacht te staan. Bovendien zullen dan mijn codes vast niet werken want die staan op lego.com (niet winkel of telefonisch)
Ik had wel vaker gelezen dat er problemen zijn met promo s op de eerste dag, maar dit was mij nog niet overkomen. Ook raar dat het dus nog steeds ergens mis lijkt te gaan bij sommige releases..

Ik check vanavond nog wel.. hopelijk is het dan verholpen.

• SunnieNL
  • Laatst online: 23:44
Hierkomik schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:58:
Gebeurd mij zoveel. Probeer eens uit te loggen. Vervolgens alles door te lopen en pas later in te loggen en de code bij de betaling in te voeren. Grote kans dat hij dan wel in het mandje blijft liggen.

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 24-09 21:51
himlims_ schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:18:
[...]

Promotie is waarschijnlijk uitverkocht, want staat niet meer op de "aanbiedingen en uitverkoop" pagina.

Helaas komt dit steeds vaker voor :( : aanbiedingen die in de eerste dag al op zijn, soms al binnen een uur! Sets die op de eerste dag al uitverkocht zijn (meetal ook al binnen een uur) en vervolgens maanden niet verkrijgbaar (Krokodil Locomotief). Lego mag hier wel eens wat aan gaan doen, bijvoorbeeld ipv elke maand 2 nieuwe D2C sets uitbrengen eerst zorgen dat de bestaande sets voldoende beschikbaar zijn.

Ik kan mij nog goed herinneren :/ De Mickey en Minnie Mouse brickheadz, die waren op dag 1 (augustus 2018) uitverkocht, vervolgens kwam een van de 2 kortstondig beschikbaar in oktober. Ik dacht ik wacht nog even, totdat de andere ook weer beschikbaar zou komen... Maar dat gebeurde dus niet en in november van dat jaar waren beide sets opeens EOL :( .

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:26

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

De kans op EOL zonder ooit betrouwbaar te koop zijn geweest wordt zo ook wat hoger.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

SunnieNL schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:48:
[...]

Gebeurd mij zoveel. Probeer eens uit te loggen. Vervolgens alles door te lopen en pas later in te loggen en de code bij de betaling in te voeren. Grote kans dat hij dan wel in het mandje blijft liggen.
Ja dat had ik een tijd terug ook uitgevonden.
Nadeel hier is dat alleen VIPs de set kunnen bestellen nu, dus je moet wel ingelogd zijn.
En wat anderen ook zeggen: de actie lijkt compleet verdwenen te zijn van de website.

De set was pas vanaf 12:30 Nederlandse tijd te bestellen en ik probeerde het rond 13:30.
Het lijkt mij echt vreemd dat ze online nog heel veel Cantinas hebben (dus die hebben ze goed geschat qua hoeveelheid) maar de GWP die bij release erbij hoort na een uur al weg is. Dan zou je zegmaar bij release 10.000 Cantinas beschikbaar hebben en maar 500 lightsabers ofzo. Dan heeft iemand een van de twee niet goed voorspeld bij Lego (hele ruime marge)

Je kunt nu ook niet meer zien of de promo alleen online was of ook in de winkel. Ik vraag me af of ze daar nog wel liggen..

Edit:
Online is hij nu helemaal niet meer te krijgen in de VIP voorverkoop. Jammer. Keek echt uit naar de set. Als er iemand in de winkels in Utrecht of Amsterdam de set (en promo) heeft gezien kan ik dat nog overwegen... anders wachten tot oktober (met hopelijk ook een redelijke promo)

[Voor 11% gewijzigd door Hierkomik op 16-09-2020 19:22]

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:06
Ik wilde de dinosaurus fossielen bestellen maar helaas laatst niet op voorraad, nu wel maar geen interessante promoties..

• Bardu
Ben toch blij dat ik de Cantina heb kunnen bestellen met light saber promo. Was wel even actief vaak checken, maar blijkt nu de moeite waard.

Ik heb al eens eerder mis gegrepen, de promo was toen een groot rood lego-brick van blokjes - leek me leuk, maar ook die was in no-time niet meer beschikbaar. Voelt een beetje als een concertkaartje kopen vroeger - je moet er op tijd bij zijn!

• TestDummie
  • Registratie: oktober 2018
  • Niet online
Even een vraag los van de Shop@Home. Ik wil graag wat Modulars kwijt in een kast, maar deze staat wel (achter een gordijn) een gedeelte van de dag in het licht.

Zijn er mensen die ervaring hebben met UV-werende raamstickers?
Werken ze naar behoren, zijn de stickers onopvallend transparant en wat is de beste prijs/kwaliteit verhouding?

[Voor 8% gewijzigd door TestDummie op 16-09-2020 21:07]

• Bld-
  • Laatst online: 17:37
gwystyl schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:20:

Ik heb ooit een zwarte vrachtwagen gehad, maar ik weet eigenlijk niet of die nog compleet is. Waarschijnlijk liggen alle stukjes wel ergens in de berg met Lego die nog bij mijn ouders ligt. Verder voornamelijk gewone kleine Lego setjes, en wat simpele Lego Technic setjes met fietspompjes om de boel te bedienen (ik gok begin jaren '90?).

[Afbeelding]
De 8868 heb ik ook nog steeds, wat een geweldig model was dat zeg :)
Dit was mijn allereerste grote technic set destijds.

Toevallig laatst gezocht of mensen deze als eens hebben "gemod" en ja hoor, ze hebben nieuwe onderdelen gebruikt om hem wat minder hoekig te maken (studless), ziet er super tof uit!

Helaas ligt de website van de gallery er wel uit op dit moment.
Kleine cached afbeeldingen:

(Ohja, inclusief air tank :D)

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-09 15:01
Online koopavond bij Kruidvat vanavond. De Ducati voor 39 euro gescoord. Mooi prijsje lijkt me!

• dr86
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Weet iemand wat er op dit moment in de pick a brick wall te krijgen is in Amsterdam of Utrecht?

• Gim
toantoan schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:02:

[Afbeelding]
Met het zien van die zakjes moet ik gelijk denken aan van die bakmixen e.d. :+

Verder helemaal geen probleem mee met die zakjes. Ik kan me voorstellen dat je met de papieren zakjes zelfs verminderd kans hebt dat er onderdeeltjes in blijven zitten.

• Gim
Civic09 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:40:
Online koopavond bij Kruidvat vanavond. De Ducati voor 39 euro gescoord. Mooi prijsje lijkt me!
Bij Bol had je hem anders nog kunnen krijgen voor €37, maar €39 is een mooie prijs!

• key
  • Laatst online: 17-09 11:39
Dan ben ik benieuwd hoe je deze voor 37 bij Bol.com kan krijgen. De 10 euro kortingsactie is afgelopen.
€ 39,- is een hele mooie prijs. Helaas te laat gezien.

• ToolkiT
  • Laatst online: 26-09 12:17

ToolkiT

brit-tweaker

Off topic.. op ebay/amazon kan je beste voor die 2e optie gaan.. als er iets mis gaat krijg je bij de 2e j3 $30 terug en bij eerste geval alleen $25..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Laatst online: 26-09 12:17

ToolkiT

brit-tweaker

almightyarjen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:13:
[...]
Ik kwam laatst nog wat blokjes uit eind jaren '70 tegen in mijn collectie.. die dingen zijn inderdaad bombproof :)

Papieren zakjes zijn wel een goed idee :)

[Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 17-09-2020 11:45]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• TestDummie
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:44:
[...]

Ik kwam laatst nog wat blokjes uit eind jaren '70 tegen in mijn collectie.. die dingen zijn inderdaad bombproof :)

Papieren zakjes zijn wel een goed idee :)
Mee eens, ook omdat Lego al ruim 40 jaar met plastic zakjes bezig schijnt te zijn! https://www.lego.com/en-u...595004f7da455104b0f7f6f5f

Ik vrees wel een beetje voor het opruimen van de set. Als ik dit netjes wil doen, doe ik alle steentjes terug in de zakjes met een elastiekje eromheen. Zal in de toekomst wat lastiger worden :P

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:08
@TestDummie Ik ben afgestapt van de standaard zakjes te hergebruiken. Daarvoor heb ik ziplock zakjes gehaald en schrijf daar gewoon op hoe en wat.
Dan heb ik alles bij elkaar per nummer zakje.
Hiermee ben ik begonnen met de Winter Village reeks.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• TestDummie
  • Niet online
Arunia schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:08:
@TestDummie Ik ben afgestapt van de standaard zakjes te hergebruiken. Daarvoor heb ik ziplock zakjes gehaald en schrijf daar gewoon op hoe en wat.
Dan heb ik alles bij elkaar per nummer zakje.
Hiermee ben ik begonnen met de Winter Village reeks.
Ja goed punt! Die ziplockzakjes gebruik ik ook weleens voor wanneer er geen plastic zakjes meer zijn. Gelukkig zijn die dingen hersluitbaar en herbruikbaar, scheelt weer aan potentiële plastic oceaansoep :D

• almightyarjen

almightyarjen

Lego Adidas schoenen

No... just no... :N

• Webgnome
De grote vraag is natuurlijk. Zitten er aan de binnenkant ook noppen zoals op de steentjes. Of zijn deze schoenen ook geschikt voor de niet die-hard Lego fan?

Strava, Twitter

• BillsGate
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 15:37

BillsGate

...en er stralend uitzien

Tja, als er net zoals bij die rubberen armbandjes een zak mini-tiles bij zit om ze te kunnen versieren, zie ik dit bij kinderen wel een succes worden. Mijn dochters hebben zo'n armbandje en vinden het helemaal geweldig.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Kapoen
Slechts 1 schoen per doos? Dat is dan het 5 (of 6 in België) december model?

• QuattroNL
Op het blauwe gedeelte aan de achterkant zitten nopjes. Kan je aardig personaliseren.
Bovenop de veter, aan de voorkant, zit een groen 2x3 steentje.
En het lijkt er op dat er aan het groene biesje aan de zijkant van de zool ook (inverted) steentjes bevestigd kunnen worden.

130,- voor een stel (kinder?) schoenen vind ik best fors.

• FongWan
  • Laatst online: 23:47

FongWan

The Stormrider ...

130 euro voor een LEGO x Adidas collaboration is niet eens zo een slechte prijs als je bedenkt dat gewone Adidas NMD modellen voor dezelfde prijs of meer gaan (retail prijs bedoel ik dan). En ja ik weet het, ze hebben ook goedkopere modellen.

Even los van was je van het design vindt is het niet eens een gek bedrag als je ook in de NMD prijsklasse sneakers koopt.

[Voor 23% gewijzigd door FongWan op 17-09-2020 13:35]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Samsung S20 Ultra | Apple iPad Air |

• QuattroNL
FongWan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:28:
130 euro voor een LEGO x Adidas collaboration is niet eens zo een slechte prijs als je bedenkt dat gewone Adidas NMD modellen voor dezelfde prijs of meer gaan (retail prijs bedoel ik dan). En ja ik weet het, ze hebben ook goedkopere modellen.

Even los van was je van het design vindt is het niet eens een gek bedrag als je ook in de NMD prijsklasse sneakers koopt.
Als je het over schoenen voor volwassenen hebt dan heb je gelijk.
Volgens mij is de grootste doelgroep voor deze Lego schoenen iets jonger (kids) en die doen best wat minder lang met sneakers (eigen ervaring). Dus dan vind ik 130,- aardig aan de prijs.
(niet dat ik voor mijn zoontje sportschoenen bij de Action haal maar je snapt me hopelijk?)

Maar ok, exclusiviteit heeft zo z'n prijs :+

• FongWan
  • Laatst online: 23:47

FongWan

The Stormrider ...

QuattroNL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:55:
[...]

Als je het over schoenen voor volwassenen hebt dan heb je gelijk.
Volgens mij is de grootste doelgroep voor deze Lego schoenen iets jonger (kids) en die doen best wat minder lang met sneakers (eigen ervaring). Dus dan vind ik 130,- aardig aan de prijs.
(niet dat ik voor mijn zoontje sportschoenen bij de Action haal maar je snapt me hopelijk?)

Maar ok, exclusiviteit heeft zo z'n prijs :+
Bedoelde inderdaad als het om volwassenen gaat. Ik snap wat je bedoeld en mocht mijn post suggereren dat je dat je bij de Action sportschoenen haalt was dat natuurlijk niet mijn bedoeling. 130 euro is gewoon veel geld voor een paar kinder sneakers.

Nu ik wat langer bij stil sta ben ik bang dat je gelijk gaat krijgen dat het 130 euro voor de kindermaten zal worden en dat het voor volwassenen richting de 170 of meer gaat worden.

Ach ja, we gaan het wel merken. Laat ik wel even stellen dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat hij/zij aan iets wilt uitgeven.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Samsung S20 Ultra | Apple iPad Air |

• QuattroNL
FongWan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:11:
... en mocht mijn post suggereren dat je dat je bij de Action sportschoenen haalt was dat natuurlijk niet mijn bedoeling.
Nee zo vatte ik het niet op >:)
Laat ik wel even stellen dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat hij/zij aan iets wilt uitgeven.
So true!

• The Eagle

The Eagle

Het nad net zo goed een Bennetonschoen kunnen zijn alleen maken die geen schoenen iirc
Welke maten zijn die beschikbaar? Zie ik nergens terug namelijk.

Having said that: Nike maakt ook van dat soort gekleurde schoenen. Ik zou ze denk ik prima kunnen dragen, schijnt hip te zijn enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik vind m wel tof - hopelijk straks via retail te verkrijgen. ben eigenlijk best benieuwd :)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Bardu
Cantina en Yoda’s Lightsaber zojuist binnen gekomen.

De doos van de Cantina is niet eens zo enorm groot. Ik maak hem volgende week pas open als ik echt tijd heb. De lightsaber zit in een raar geel doosje dat aan de voorkant open is waar dan het boekje achter zit. Heb ik zo nog niet gezien. Ik laat hem maar dicht - ben benieuwd of hij echt heel zeldzaam blijkt te zijn.

• almightyarjen

almightyarjen

Ah, daar gaat het bij mij dus fout :P

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:26
Wat mij dan weer irriteert is dat het blokje voorop 3x2 is ipv 4x2.. Ze snappen toch ook wel dat je daar een minifig op wil zetten... in het midden... triggert een beetje het lichte autisme dat denk ik geen enkele lego bouwer vreemd is ;)

[Voor 22% gewijzigd door CopyCatz op 17-09-2020 14:52]

• The Eagle

The Eagle

almightyarjen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:41:
[...]

Ah, daar gaat het bij mij dus fout :P
Fout is een groot woord. Het is meer de leeftijd waarop je je graag weer een beetje jong / kind wilt voelen.
Sommigen noemen dat midlifecrisis, anderen tweede jeugd, weer andere hebben er geen worden voor. Koet bij jou nog komen denk ik :P

* The Eagle voelt er zich iig goed bij :)

• Kapoen
The Eagle schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:54:
[...]

Fout is een groot woord. Het is meer de leeftijd waarop je je graag weer een beetje jong / kind wilt voelen.
Sommigen noemen dat midlifecrisis, anderen tweede jeugd, weer andere hebben er geen worden voor. Koet bij jou nog komen denk ik :P

* The Eagle voelt er zich iig goed bij :)
Maar jij draagt je zonnebril 's nachts, dus je ziet de felle kleuren van deze schoenen niet? :P

• champion16
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-09 10:56
Vreemde ervaring vandaag gehad. Een stuk of 5 sets besteld via lego.com. Deze zijn geleverd in een grote doos, echter was deze niet dichtgemaakt/geplakt.
Gelukkig was alles aanwezig, maar men kon bij de pakketbezorging net zo goed wat eruit hebben gehaald.

Hebben jullie dit ook al eens eerder gehad?

• MarkH NL
  • Registratie: maart 2013
champion16 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:02:
Vreemde ervaring vandaag gehad. Een stuk of 5 sets besteld via lego.com. Deze zijn geleverd in een grote doos, echter was deze niet dichtgemaakt/geplakt.
Gelukkig was alles aanwezig, maar men kon bij de pakketbezorging net zo goed wat eruit hebben gehaald.

Hebben jullie dit ook al eens eerder gehad?
Had hetzelfde met mijn treehouse tijdje terug

Xbox Live: MarkH

• Scighera
  • Laatst online: 18:12

Scighera

swim-bike-run

Versaevel schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:51:
Wat is er zo bijzonder aan die crocodiltrein :|

Zodra hij bestelbaar is is die niet meer leverbaar.

Ik wil hebben, maar ik weiger er ee hoofdprijs voor te betalen via MP.

Als ze voor 120 aangeboden worden en er wordt dik 150 geboden.......

Gekke Henkie op en houtvlot. Dan maar wachten :)

M
Staat weer op lego.com als pre order voor eind van de maand👍

www.triathlete.nl

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

CopyCatz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:49:
Wat mij dan weer irriteert is dat het blokje voorop 3x2 is ipv 4x2.. Ze snappen toch ook wel dat je daar een minifig op wil zetten... in het midden... triggert een beetje het lichte autisme dat denk ik geen enkele lego bouwer vreemd is ;)
Je snapt het niet joh. Op deze manier kan er een minifig op de middelste twee nopjes, zodat ie naar buiten kan kijken. En dan op beide schoenen hetzelfde figuurtje, en dan is alles toch weer netjes symetrisch. ;)

Nomen nescio

• Kapoen
Brickset heeft een aankomende Kerstset gereviewed: link
Volgens het artikel zal deze set op 1 oktober beschikbaar zijn, en de kostprijs is onbekend.

Meer detailfoto’s in het artikel.

*edit* en nog een tweede set, een BrickHeadz notenkraker.

Bijhorende review met meer foto’s:link

[Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 17-09-2020 20:58]

• HBSVDK
  • Laatst online: 23:42
Scighera schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:54:
[...]

Staat weer op lego.com als pre order voor eind van de maand👍
Liep in zuid Duitsland een Lego winkel binnen. Stonden 4 krokodil treinen. Ze hadden ze net binnen gekregen. Helaas mocht ik er maar 1 mee :)

Maar goed, de american diner die er stond ook maar mee genomen.
Prijs in Duitsland op beide sets gelukkig ook een stukje gunstiger.

Edit:
En jawel. De Saturn V en ship in a bottle lijken een herintrede te maken. Goed nieuws. De Saturn V lijkt me mooi, maar niet voor 2e hands prijzen.

[Voor 22% gewijzigd door HBSVDK op 17-09-2020 21:08]

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:40

dvdkiwi

Hoi doei

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Pagina: 1 ... 108 ... 111 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True