- Eifteltoren
- Marina Bay
- UN gebouw
- Flatiron building
[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 13-09-2020 13:59 ]
Bricklink is de betrouwbaarste optie. Goed kijken naar de reviews. Reken er wel op dat je ze niet voor een appel en een ei op de kop kan tikken of je moet veel geluk hebben op marktplaats of dergelijks.Webgnome schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:56:
Nu ik bezig ben met het in elkaar zetten van Statue of liberty in de Architecture serie begint het toch weer te kriebelen om de hele set compleet te krijgen. De stadsaanzichten in deze serie negeer aangezien ik persoonlijk daar totaal geen plezier aan beleef en dat voor mij ook niet echt tot 'architecture' behoort. Nu mis ik nog wel een aantal sets uit het begintijd van de serie. Zoals deWat zijn de betrouwbare plekken waar je dit soort sets nog zou kunnen krijgen?
- Eifteltoren
- Marina Bay
- UN gebouw
- Flatiron building
Mooie serie. Wilde ik ook halen. Maar toen ik de prijzen zag: laat maar. Meer dan 100 euro voor een ding van nog 30 cmWebgnome schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:56:
Nu ik bezig ben met het in elkaar zetten van Statue of liberty in de Architecture serie begint het toch weer te kriebelen om de hele set compleet te krijgen. De stadsaanzichten in deze serie negeer aangezien ik persoonlijk daar totaal geen plezier aan beleef en dat voor mij ook niet echt tot 'architecture' behoort. Nu mis ik nog wel een aantal sets uit het begintijd van de serie. Zoals deWat zijn de betrouwbare plekken waar je dit soort sets nog zou kunnen krijgen?
- Eifteltoren
- Marina Bay
- UN gebouw
- Flatiron building
In de categorie smaken verschillen: Dat vind ik juist de leukste architecture setjes. Micro builds met herkenbare architectuur uit wereldsteden. Ik overweeg wel eens te beginnen met die setjes te verzamelen en dan staan de sets zoals London of Sidney bovenaan mijn lijstje. Ik vind ze niet allemaal even goed gelukt of voor mij leuk, maar 3-5 uit die reeks zou ik wel willen kopen.Webgnome schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:56:
De stadsaanzichten in deze serie negeer aangezien ik persoonlijk daar totaal geen plezier aan beleef en dat voor mij ook niet echt tot 'architecture' behoort.
The Brick Horse pub - Tudor house
:strip_exif()/f/image/0ICslH3CxuSgd7PDNBtL6Vxk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p6tCN709MtawX17qJsHOlGiZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7cLR6XQee8xsomzTSojjxL2m.jpg?f=fotoalbum_large)
Zolder voor de pub voorraad met trap-luik
:strip_exif()/f/image/GaybgTouiIo7MU7vHcVoAM1H.jpg?f=fotoalbum_large)
1e verdieping met appartementje en WC voor Pub
:strip_exif()/f/image/xSgEnJR191IE8gZmp8Rha2wG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4nP4Ap3KciOEDOYhw3qRiPOR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8hRqZ5wEBxsaHOFEL0ONFmex.jpg?f=fotoalbum_large)
.. en het belangrijkste.. de pub
:strip_exif()/f/image/NtyXyO9OKn7x8fKm11C4m74C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M5s0Z9kENTSEU1fgCbpQF7ID.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JhfkdpEntj0aagjKFzyA7mjd.jpg?f=fotoalbum_large)
...en in een straatje
:strip_exif()/f/image/4ez5kDIKhsaZvMIx6TvkhoK8.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind hem zelf wel geslaagd... en misschien toch een keer iets voor ideas inleveren??
Al ga ik hem nu afbreken.. heb de blokjes weer nodig

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Helaas is de architecture serie duur. Dus heb er wel het een en ander voor over. Een aantal jaren heb ik hier ook een dikke 200 voor betaaldmark777 schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:54:
[...]
Mooie serie. Wilde ik ook halen. Maar toen ik de prijzen zag: laat maar. Meer dan 100 euro voor een ding van nog 30 cm
Ik zal daar is kijkenSabbas-nl schreef op zondag 13 september 2020 @ 14:11:
[...]
Bricklink is de betrouwbaarste optie. Goed kijken naar de reviews. Reken er wel op dat je ze niet voor een appel en een ei op de kop kan tikken of je moet veel geluk hebben op marktplaats of dergelijks.
[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 13-09-2020 15:41 ]
Vel unieke blokjes heeft dat ding echter niet muv het naamplaatje.
Ik heb geluk gehad dat ik goede kennissen heb vanuit de F1 fans die hem voor een just bedrag en een luxe etentje mee hebben willen nemen.
Leuk hoor, mooie inrichting ook, veel details. Als ik hem tussen de modulars zie staan zou een extra verdieping niet hebben misstaan. Maar je hebt hem alweer afgebrokenD75 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:30:
Nadat mijn vrouw twee modulairs gemaakt had.. heb ik er zelf een gemaakt. Inspiratie uit onze vakanties in Engeland.
Meer blokjes halen is ook een oplossingD75 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:30:
[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 13-09-2020 20:46 ]
200 fish found!
Hehe leuk gevonden die biertjes met schuimkraagD75 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:30:
Nadat mijn vrouw twee modulairs gemaakt had.. heb ik er zelf een gemaakt. Inspiratie uit onze vakanties in Engeland.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zolder voor de pub voorraad met trap-luik
[Afbeelding]
1e verdieping met appartementje en WC voor Pub
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
.. en het belangrijkste.. de pub
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
...en in een straatje
[Afbeelding]
Vind hem zelf wel geslaagd... en misschien toch een keer iets voor ideas inleveren??
Dankjewel.almightyarjen schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:12:
[...]
Leuk hoor, mooie inrichting ook, veel details. Als ik hem tussen de modulars zie staan zou een extra verdieping niet hebben misstaan. Maar je hebt hem alweer afgebrokenen Ideas gewoon doen; het is iig leuk om te zien hoever je komt.
Klopt van die extra verdieping... Al zijn de meeste van die Tudor gebouwen maar max 3 verdiepingen.
Ik heb hem ingediend... En hij werd meteen afgewezen vanwege alcohol
Na tekst aanpassing zit hij nu in het proces. Zal de link delen als het kan.
Genoeg blokjes... Maar veel blokjes in dezelfde juiste kleur is altijd een dingetje.Zeehond schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:46:
[...]
Meer blokjes halen is ook een oplossing. Mooi gemaakt.
Ben nu bezig om mijn eigen huis te maken. Dan heb je een heleboel wit nodig kwam ik achter... En veeeel witte deuren.
Dank je..dr86 schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:43:
[...]
Hehe leuk gevonden die biertjes met schuimkraag
En natuurlijk een paar zonder.
Ikzelf heb ook een paar van die Skyline setjes hier in de boekenkast staan: Londen, Parijs en Venetië. Alle drie steden waar ik geweest ben, dus ik zie het als een soort souvenirs.AppieNL schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:04:
In de categorie smaken verschillen: Dat vind ik juist de leukste architecture setjes. Micro builds met herkenbare architectuur uit wereldsteden. Ik overweeg wel eens te beginnen met die setjes te verzamelen en dan staan de sets zoals London of Sidney bovenaan mijn lijstje. Ik vind ze niet allemaal even goed gelukt of voor mij leuk, maar 3-5 uit die reeks zou ik wel willen kopen.
Zoals al aangegeven zijn Marktplaats en Bricklink voor ons Nederlanders de meest aangewezen plekken. Zolang je handelt met iemand met een goede reputatie kan er weinig mis gaan. De Eiffeltoren moet je nog wel voor tussen de 55 en 65 Euro kunnen vinden. De rest wordt lastiger voor een redelijke prijs.Webgnome schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:56:
- Eifteltoren
- Marina Bay
- UN gebouw
- Flatiron building
[ Voor 36% gewijzigd door Haay op 14-09-2020 08:56 ]
Inderdaad, de Skylines met de herkenbare architectuur uit de steden op microschaal is juist, wat die lijn zo mooi maakt. Het is erg aanspreekbaar en je ziet gelijk wat het is. Vind dat altijd bijzonder knap hoe je zoiets kunt bedenken.AppieNL schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:04:
[...]
In de categorie smaken verschillen: Dat vind ik juist de leukste architecture setjes. Micro builds met herkenbare architectuur uit wereldsteden. Ik overweeg wel eens te beginnen met die setjes te verzamelen en dan staan de sets zoals London of Sidney bovenaan mijn lijstje. Ik vind ze niet allemaal even goed gelukt of voor mij leuk, maar 3-5 uit die reeks zou ik wel willen kopen.
De Architecture serie is wel een voor de AFOL en gericht op premium kwaliteit in plaats van kwantiteit. Dat merk je aan bijvoorbeeld de bouw van de dozen en opbouw van de instructies. Het oogt allemaal premium. Daar betaal je ook voor...Webgnome schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:35:
[...]
Helaas is de architecture serie duur. Dus heb er wel het een en ander voor over. Een aantal jaren heb ik hier ook een dikke 200 voor betaald
[YouTube: LEGO Architecture Sungnyemun, Seoul Korea Set 21016]. Niet dat geld mij op de rug groeit maar ben wel bereid om de serie compleet te krijgen
[...]
Ik zal daar is kijken
Wil je nu alsnog de serie compleet maken, dan kun je wel eens gaan schrikken van de prijzen. Bepaalde modellen, zoals bijvoorbeeld het Robie House (21010) of Marina Bay Sands (21021), zijn nogal stevig aan de prijs.
Denk dat BrickLink het meest betrouwbare is qua kwaliteit en volledigheid. Je zou geluk kunnen hebben op Marktplaats of wellicht zelfs bij een kringloopwinkel, maar verwacht bij beide incomplete modellen...
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ideas inzending is helemaal afgewezen (nadat ik 2x een update mocht doen).D75 schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:22:
[...]
Dankjewel.
Klopt van die extra verdieping... Al zijn de meeste van die Tudor gebouwen maar max 3 verdiepingen.
Ik heb hem ingediend... En hij werd meteen afgewezen vanwege alcohol![]()
Na tekst aanpassing zit hij nu in het proces. Zal de link delen als het kan.
Ik had de tekst verandert en specifiek gewezen dat er alleen de lekkerste non-alcoholic drinks geschonken worden... maar toch is mijn inzending nu volledig verwijdert.
Alle woorden betrekking op drank, alcohol en bar had ik verwijderd (alleen het woord pub laten staan, kort voor public house)... toch niet genoeg helaas.
Nu wel veel stukjes over nog. Paar dagen hier mee spelen door de kleine en ik ga het vliegtuig bouwen
:strip_exif()/f/image/8F1lLL9ghfdUpYTtZwTzPUvl.jpg?f=fotoalbum_large)
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Tja over het algemeen wordt een pub wel beschouwd als een plek waar alcohol geschonken wordt Wikipedia: PubD75 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:58:
[...]
Ideas inzending is helemaal afgewezen (nadat ik 2x een update mocht doen).
Ik had de tekst verandert en specifiek gewezen dat er alleen de lekkerste non-alcoholic drinks geschonken worden... maar toch is mijn inzending nu volledig verwijdert.![]()
Alle woorden betrekking op drank, alcohol en bar had ik verwijderd (alleen het woord pub laten staan, kort voor public house)... toch niet genoeg helaas.
Een café zonder bier...
D75 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:58:
[...]
Ideas inzending is helemaal afgewezen (nadat ik 2x een update mocht doen).
Ik had de tekst verandert en specifiek gewezen dat er alleen de lekkerste non-alcoholic drinks geschonken worden... maar toch is mijn inzending nu volledig verwijdert.![]()
Lijkt me op zich een leuke auto om te bouwen, en in combinatie met 24x Top Gear blad ook niet erg duur. Ik heb alleen net een halfjaarsabonnement afgesloten met een ander "cadeau" erbij. Ik heb de servicemensen nu maar gemaild wat ze daar mee kunnen. Stiekem hoop ik dat in december de Land Rover er bij zit, dan ben ik zeker om.
Al scannend in dit topic zie ik dat de RSR op zich leuk is om te bouwen en hebben, maar dat er mooiere/betere sets te krijgen zijn.
Ik heb zelf eigenlijk al jaren niet meer gebouwd, maar nu mijn zoontje bijna 5 is en meer interesse begint te krijgen in Lego, begint het bij mij ook weer te kriebelen.
Ik heb ooit een zwarte vrachtwagen gehad, maar ik weet eigenlijk niet of die nog compleet is. Waarschijnlijk liggen alle stukjes wel ergens in de berg met Lego die nog bij mijn ouders ligt. Verder voornamelijk gewone kleine Lego setjes, en wat simpele Lego Technic setjes met fietspompjes om de boel te bedienen (ik gok begin jaren '90?).

Wie kan me overhalen om dit abonnement + RSR te nemen of toch door te sparen voor de Defender, Mustang of iets anders?
[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 14-09-2020 23:04 ]
Ik heb +/- 1 jaar geleden ook getwijfeld tussen 911 RSR en Defender als eerste set na de Dark Ages. Toen geen enkele spijt gehad om voor de Defender te gaan, daar zitten naar mijn idee zoveel meer toffe bouwonderdelen in, dat is misschien nog steeds mijn favoriete build tot nu toe.gwystyl schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:20:
Twijfel twijfel: bij Top Gear hebben ze nu de Porsche 911 RSR (42096) bij 24 mnd abonnement.
Wie kan me overhalen om dit abonnement + RSR te nemen of toch door te sparen voor de Defender, Mustang of iets anders?
De Mustang is ook heel vet, maar duidelijk Creator Expert: amper technische elementen en dus meer op het regulier bouwen gericht. Met 2.5x minder stukjes ben je er dan een stuk minder lang mee bezig.
Update:De Defender toen ook veel samen met mijn zoontje van 6 gebouwd, daar zal de goede herinnering ook mee te maken hebben. Om de beurt een pagina 🙂
[ Voor 8% gewijzigd door Canis Lupus op 14-09-2020 22:48 ]

Vrouwlief sloeg alleen steil achterover van de prijs (bij Bol.com, ik zie dat hij elders wel goedkoper is), en dat soort bedragen ga ik op dit moment zeker niet uitgeven aan iets waarvan ik niet weet hoe leuk ik het ga vinden. Tot pak 'm beet € 150 zie ik echter ook al wat leuke opties, waarvan de Defender en 911 RSR me tot nu toe het meest aanspreken.
[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 14-09-2020 23:16 ]
Zo'n set is dan alleen nog voor de die-hard verzamelaars imho.
Kijk op Lego.com voor de sets die momenteel in productie zijn. En op Brickwatch.net voor de beste aanbieding van dit moment.
gwystyl schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:13:
@Canis Lupus Ik was vanavond al even verder aan het kijken naar Lego sets (slecht voor mijn portemonnee vrees ik, het gaat steeds harder jeuken), en toen zei mijn zoontje ook al dat we die wel samen konden bouwen toen er een grote kraan langskwam
[Afbeelding]
Vrouwlief sloeg alleen steil achterover van de prijs (bij Bol.com, ik zie dat hij elders wel goedkoper is), en dat soort bedragen ga ik op dit moment zeker niet uitgeven aan iets waarvan ik niet weet hoe leuk ik het ga vinden. Tot pak 'm beet € 150 zie ik echter ook al wat leuke opties, waarvan de Defender en 911 RSR me tot nu toe het meest aanspreken.
De Defender is een aanrader! ook unieke kleuren en erg leuke build en idd zie brickwatch.nl waar je de set het goedkoopste kan vinden (laatste tijd veel bij amazon)gwystyl schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:13:
@Canis Lupus Ik was vanavond al even verder aan het kijken naar Lego sets (slecht voor mijn portemonnee vrees ik, het gaat steeds harder jeuken), en toen zei mijn zoontje ook al dat we die wel samen konden bouwen toen er een grote kraan langskwam
[Afbeelding]
De rode kraan is ook een aanrader, die is wel in productie, poepie groter dan deze duikt ook vaak naar beneden in prijs https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html
en richting sinterklaas / kerst zie je de prijzen omlaag vliegen
[ Voor 5% gewijzigd door quorumz op 15-09-2020 07:37 ]
Ik zag inderdaad wat dipjes aan het eind van het jaar, dus ik heb me maar aangemeld bij Brickwatch en hoop dat er tegen de feestdagen wat leuke dingen in de aanbieding komenquorumz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:28:
[...]
De Defender is een aanrader! ook unieke kleuren en erg leuke build en idd zie brickwatch.nl waar je de set het goedkoopste kan vinden (laatste tijd veel bij amazon)
De rode kraan is ook een aanrader, die is wel in productie, poepie groter dan deze duikt ook vaak naar beneden in prijs https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html
en richting sinterklaas / kerst zie je de prijzen omlaag vliegen
De Defender is wat betreft samen bouwen wat behapbaarder, en levert ook een tof, speelbaar voertuig op met bv. werkende lier. Ik zou zeggen: zet ze idd allebei in Brickwatch en dan even afwachten.
Anders moet je die plug-in "check4change" gebruiken. Dan besteed je het F5 drukken uit?hemiparo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:48:
Weet iemand of er een bepaalde tijd is dat nieuwe sets beschikbaar komen op lego.com? Zit al de hele tijd te 'F5-en' omdat ik Frankenstein wil bestellen maar is nog steeds: Binnenkort op 15 september 2020...
Geen antwoord op mijn vraag :-) maar zeker de moeite waard eens in te duiken, had er nog niet van gehoord! Dank je!Gim schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:54:
[...]
Anders moet je die plug-in "check4change" gebruiken. Dan besteed je het F5 drukken uit?
Haha, ik wilde er nog bij zetten dat het geen antwoord is op je vraag, maar toen had je me al een duimpje gegevenhemiparo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:59:
[...]
Geen antwoord op mijn vraag :-) maar zeker de moeite waard eens in te duiken, had er nog niet van gehoord! Dank je!
Is ook! En ik heb weer iets geleerd! En nu nog maar even wachten... heb nog geprobeerd te bellen met LEGO maar na 20 minuten wachten de verbinding maar verbroken...Gim schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:01:
[...]
Haha, ik wilde er nog bij zetten dat het geen antwoord is op je vraag, maar toen had je me al een duimpje gegevenMaar die plug-in die is wel handig. Dankzij die plug-in heb ik destijds nog de IDEAS Caterham 7 kunnen kopen toen ie EOL ging, door ook de website te blijven monitoren
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Weet er alles van! In de US of A is het namelijk al te verkrijgen... En tja, er staat echt op 15 september...Kapoen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:13:
@hemiparo ik wil je niet ontmoedigen, maar weet je zeker dat jouw gewenste set vandaag gereleased wordt in Europa? Lego hanteert verschillende data voor elke continent qua releases...
hij staat op S@H op 'beschikbaar op 15 september'.Kapoen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:13:
@hemiparo ik wil je niet ontmoedigen, maar weet je zeker dat jouw gewenste set vandaag gereleased wordt in Europa? Lego hanteert verschillende data voor elke continent qua releases...
vreemd ik dacht dat sets eigenlijk altijd om middernacht online kwamen..
je kan het nu bestellen!hemiparo schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:16:
[...]
Weet er alles van! In de US of A is het namelijk al te verkrijgen... En tja, er staat echt op 15 september...
Als het maar niet ten koste gaat van de kwaliteit.
Om maar te zwijgen over de inmiddels bekende kleuren issues (Fiat 500, Lambo Sian).
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik snap die zoektocht naar het duurzame blokje half. Het is nodig om 'klimaatneutraal' te zijn als bedrijf wat erg belangrijk is voor het imago van het merk, echter hebben de steentjes een dusdanige kwaliteit waardoor ze tientallen jaren meegaan. De footprint is daardoor zeer laag.QuattroNL schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:03:
https://www.nu.nl/economi...-het-duurzame-blokje.html
Als het maar niet ten koste gaat van de kwaliteit.
Om maar te zwijgen over de inmiddels bekende kleuren issues (Fiat 500, Lambo Sian).
Mensen zouden in het algemeen moeten begrijpen dat we nooit helemaal zonder olie kunnen en dat dat ook niet helemaal verkeerd is. Er zou juist meer aandacht moeten worden besteed aan de bewustwording van de footprint van cheap-ass plastic meuk/speelgoed wat nog geen jaar meegaat (consumptiemaatschappij).
Dat Lego dit doet is imo puur vanwege imago (als de juiste formule wordt gevonden is dit namelijk een unique selling point t.o.v. andere bouwsteen fabrikanten). Een imago wat wordt opgelegd door een slecht geïnformeerde samenleving. Daarnaast is het is het idd de vraag of de steentjes niet in kwaliteit moeten inboeten om 'duurzaam' te worden.
Why change a winning team?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bricklink:The Eagle schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:25:
In dat kader: Lego gaat ook van de plastic zakjes in de dozen af. Heb even geen artikel bij de hand helaas, maar zoek maar op. Goede insteek, al zal ik het openen van de zakjes wel missen...
https://brickset.com/arti...-replaced-with-paper-ones
Precies, lego is niet iets wat in de prullenbak gaat. Dus op dat vlak niet zinvol. Inderdaad beter kijken naar goedkope zooi (action , stop de subsidie die China heeft op export waardoor er gratis kan worden verzonden naar NL) en onnodig verpakkingsmateriaal op producten.almightyarjen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:13:
[...]
Ik snap die zoektocht naar het duurzame blokje half. Het is nodig om 'klimaatneutraal' te zijn als bedrijf wat erg belangrijk is voor het imago van het merk, echter hebben de steentjes een dusdanige kwaliteit waardoor ze tientallen jaren meegaan. De footprint is daardoor zeer laag.
Mensen zouden in het algemeen moeten begrijpen dat we nooit helemaal zonder olie kunnen en dat dat ook niet helemaal verkeerd is. Er zou juist meer aandacht moeten worden besteed aan de bewustwording van de footprint van cheap-ass plastic meuk/speelgoed wat nog geen jaar meegaat (consumptiemaatschappij).
Dat Lego dit doet is imo puur vanwege imago (als de juiste formule wordt gevonden is dit namelijk een unique selling point t.o.v. andere bouwsteen fabrikanten). Een imago wat wordt opgelegd door een slecht geïnformeerde samenleving. Daarnaast is het is het idd de vraag of de steentjes niet in kwaliteit moeten inboeten om 'duurzaam' te worden.
Why change a winning team?
www.triathlete.nl
Zijn er mensen hier die daar al aan begonnen zijn?
Dit filmpje al gevonden met uitleg:
YouTube: RC Motorized Land Rover Defender LEGO Technic 42110
Deze gebruikt de powered up hub van de 42099,dus nu een beetje aan het twijfelen om die ook te bestellen. Ik vind het model zelf alleen echt niet mooi, maar losse powered up onderdelen zijn net zo duur.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8FdzzcBXl1O0kGgymmFZ17eS.jpg?f=user_large)
Dat je vooraf niet kunt zien wat er in 't zakje zit vind ik eigenlijk nog 't allerleuksteKungfukip schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:02:
Ik weet dat ik geen link naar mijn eigen site mag plaatsen, maar ze hadden een mooie roadmap gedeeld. Per 2021 gaan ze een test starten In sommige sets met het vervangen van de plastic zakjes naar gerecycled papieren zakjes. Zakjes zijn getest op kinderen en die vonden het makkelijk te openen. Vind het zelf ook een stuk mooier uitzien.
[Afbeelding]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
En inmiddels gelukt. Blijkbaar gaan VIP acties niet per se om 0:00 uur in.
[ Voor 19% gewijzigd door Bardu op 16-09-2020 10:20 . Reden: Additionele info toegevoegd - voorkomt extra post ]
En je kunt er voor de grap een zakje honig lasagnesaus o.i.d. tussen stoppenAPClll schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:11:
[...]
Dat je vooraf niet kunt zien wat er in 't zakje zit vind ik eigenlijk nog 't allerleukste![]()
I did en hij is onderweg... met nog wat ander leuks, scheelt weer verzendkosten (en ja, nu ben ik meer kwijt!)
hemiparo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:26:
[...]
I did en hij is onderweg... met nog wat ander leuks, scheelt weer verzendkosten (en ja, nu ben ik meer kwijt!)

⛔ Trackers of betalen ⛔
Zodra hij bestelbaar is is die niet meer leverbaar.
Ik wil hebben, maar ik weiger er ee hoofdprijs voor te betalen via MP.
Als ze voor 120 aangeboden worden en er wordt dik 150 geboden.......
Gekke Henkie op en houtvlot. Dan maar wachten
Vind 'm gaaf en wil 'm graag hebben maar niet zo graag dat ik er via MP de hoofdprijs voor ga betalen.
Ik ga er vanuit dat ie eind van het jaar wel weer normaal leverbaar is....en via een Black Friday wellicht voor een interessante prijs want ook de adviesprijs vind ik nog best wel fors (zoals met alles van Lego).
Zou hij nu al uitverkocht zijn? Dat zou echt een slecht verhaal zijn. Nu je alleen de Monkey Kid fiets promo krijgt wacht ik nog wel even met het kopen (alleen heb ik dan wel de codes voor de online store).. zucht.
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
soms loopt dat niet lekker via web; bellen kunnen ze t vaak wel voor je regelenHierkomik schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:58:
Wilde net de Cantina bestellen en had daarom codes aangevraagd met VIP punten, ga ik terug naar de andere browser om ze in te voeren, zie ik dar Yoda's Lightsaber promo uit het mandje verdwenen is... zie het ook nergens meer staan.
Zou hij nu al uitverkocht zijn? Dat zou echt een slecht verhaal zijn. Nu je alleen de Monkey Kid fiets promo krijgt wacht ik nog wel even met het kopen (alleen heb ik dan wel de codes voor de online store).. zucht.
Ik zit nog op een vakantie adres en we willen nog een en ander bezoeken, dus geen tijd om lang in de wacht te staan. Bovendien zullen dan mijn codes vast niet werken want die staan op lego.com (niet winkel of telefonisch)himlims_ schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:18:
[...]
soms loopt dat niet lekker via web; bellen kunnen ze t vaak wel voor je regelen
Ik had wel vaker gelezen dat er problemen zijn met promo s op de eerste dag, maar dit was mij nog niet overkomen. Ook raar dat het dus nog steeds ergens mis lijkt te gaan bij sommige releases..
Ik check vanavond nog wel.. hopelijk is het dan verholpen.
Gebeurd mij zoveel. Probeer eens uit te loggen. Vervolgens alles door te lopen en pas later in te loggen en de code bij de betaling in te voeren. Grote kans dat hij dan wel in het mandje blijft liggen.Hierkomik schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:58:
Wilde net de Cantina bestellen en had daarom codes aangevraagd met VIP punten, ga ik terug naar de andere browser om ze in te voeren, zie ik dar Yoda's Lightsaber promo uit het mandje verdwenen is... zie het ook nergens meer staan.
Promotie is waarschijnlijk uitverkocht, want staat niet meer op de "aanbiedingen en uitverkoop" pagina.himlims_ schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:18:
[...]
soms loopt dat niet lekker via web; bellen kunnen ze t vaak wel voor je regelen
Helaas komt dit steeds vaker voor
Ik kan mij nog goed herinneren

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja dat had ik een tijd terug ook uitgevonden.SunnieNL schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:48:
[...]
Gebeurd mij zoveel. Probeer eens uit te loggen. Vervolgens alles door te lopen en pas later in te loggen en de code bij de betaling in te voeren. Grote kans dat hij dan wel in het mandje blijft liggen.
Nadeel hier is dat alleen VIPs de set kunnen bestellen nu, dus je moet wel ingelogd zijn.
En wat anderen ook zeggen: de actie lijkt compleet verdwenen te zijn van de website.
De set was pas vanaf 12:30 Nederlandse tijd te bestellen en ik probeerde het rond 13:30.
Het lijkt mij echt vreemd dat ze online nog heel veel Cantinas hebben (dus die hebben ze goed geschat qua hoeveelheid) maar de GWP die bij release erbij hoort na een uur al weg is. Dan zou je zegmaar bij release 10.000 Cantinas beschikbaar hebben en maar 500 lightsabers ofzo. Dan heeft iemand een van de twee niet goed voorspeld bij Lego (hele ruime marge)
Je kunt nu ook niet meer zien of de promo alleen online was of ook in de winkel. Ik vraag me af of ze daar nog wel liggen..
Edit:
Online is hij nu helemaal niet meer te krijgen in de VIP voorverkoop. Jammer. Keek echt uit naar de set. Als er iemand in de winkels in Utrecht of Amsterdam de set (en promo) heeft gezien kan ik dat nog overwegen... anders wachten tot oktober (met hopelijk ook een redelijke promo)
[ Voor 11% gewijzigd door Hierkomik op 16-09-2020 19:22 ]
Ik heb al eens eerder mis gegrepen, de promo was toen een groot rood lego-brick van blokjes - leek me leuk, maar ook die was in no-time niet meer beschikbaar. Voelt een beetje als een concertkaartje kopen vroeger - je moet er op tijd bij zijn!
Zijn er mensen die ervaring hebben met UV-werende raamstickers?
Werken ze naar behoren, zijn de stickers onopvallend transparant en wat is de beste prijs/kwaliteit verhouding?
[ Voor 8% gewijzigd door TestDummie op 16-09-2020 21:07 ]
De 8868 heb ik ook nog steeds, wat een geweldig model was dat zeggwystyl schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:20:
Ik heb ooit een zwarte vrachtwagen gehad, maar ik weet eigenlijk niet of die nog compleet is. Waarschijnlijk liggen alle stukjes wel ergens in de berg met Lego die nog bij mijn ouders ligt. Verder voornamelijk gewone kleine Lego setjes, en wat simpele Lego Technic setjes met fietspompjes om de boel te bedienen (ik gok begin jaren '90?).
[Afbeelding]
Dit was mijn allereerste grote technic set destijds.
Toevallig laatst gezocht of mensen deze als eens hebben "gemod" en ja hoor, ze hebben nieuwe onderdelen gebruikt om hem wat minder hoekig te maken (studless), ziet er super tof uit!
Helaas ligt de website van de gallery er wel uit op dit moment.
Kleine cached afbeeldingen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DpuX3hSczyCr1QuIyq8NoHKe.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hJvpNbvkh7mS3AoySztnkNCb.jpg?f=user_large)
(Ohja, inclusief air tank
Met het zien van die zakjes moet ik gelijk denken aan van die bakmixen e.d.Kungfukip schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:02:
Ik weet dat ik geen link naar mijn eigen site mag plaatsen, maar ze hadden een mooie roadmap gedeeld. Per 2021 gaan ze een test starten In sommige sets met het vervangen van de plastic zakjes naar gerecycled papieren zakjes. Zakjes zijn getest op kinderen en die vonden het makkelijk te openen. Vind het zelf ook een stuk mooier uitzien.
[Afbeelding]
Verder helemaal geen probleem mee met die zakjes. Ik kan me voorstellen dat je met de papieren zakjes zelfs verminderd kans hebt dat er onderdeeltjes in blijven zitten.
Bij Bol had je hem anders nog kunnen krijgen voor €37, maar €39 is een mooie prijs!Civic09 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:40:
Online koopavond bij Kruidvat vanavond. De Ducati voor 39 euro gescoord. Mooi prijsje lijkt me!
€ 39,- is een hele mooie prijs. Helaas te laat gezien.
Off topic.. op ebay/amazon kan je beste voor die 2e optie gaan.. als er iets mis gaat krijg je bij de 2e j3 $30 terug en bij eerste geval alleen $25..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik kwam laatst nog wat blokjes uit eind jaren '70 tegen in mijn collectie.. die dingen zijn inderdaad bombproofalmightyarjen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:13:
[...]
Ik snap die zoektocht naar het duurzame blokje half. Het is nodig om 'klimaatneutraal' te zijn als bedrijf wat erg belangrijk is voor het imago van het merk, echter hebben de steentjes een dusdanige kwaliteit waardoor ze tientallen jaren meegaan. De footprint is daardoor zeer laag.
Papieren zakjes zijn wel een goed idee
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 17-09-2020 11:45 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mee eens, ook omdat Lego al ruim 40 jaar met plastic zakjes bezig schijnt te zijn! https://www.lego.com/en-u...595004f7da455104b0f7f6f5fToolkiT schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:44:
[...]
Ik kwam laatst nog wat blokjes uit eind jaren '70 tegen in mijn collectie.. die dingen zijn inderdaad bombproof
Papieren zakjes zijn wel een goed idee
Ik vrees wel een beetje voor het opruimen van de set. Als ik dit netjes wil doen, doe ik alle steentjes terug in de zakjes met een elastiekje eromheen. Zal in de toekomst wat lastiger worden
Dan heb ik alles bij elkaar per nummer zakje.
Hiermee ben ik begonnen met de Winter Village reeks.
Ja goed punt! Die ziplockzakjes gebruik ik ook weleens voor wanneer er geen plastic zakjes meer zijn. Gelukkig zijn die dingen hersluitbaar en herbruikbaar, scheelt weer aan potentiële plastic oceaansoepArunia schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:08:
@TestDummie Ik ben afgestapt van de standaard zakjes te hergebruiken. Daarvoor heb ik ziplock zakjes gehaald en schrijf daar gewoon op hoe en wat.
Dan heb ik alles bij elkaar per nummer zakje.
Hiermee ben ik begonnen met de Winter Village reeks.
De grote vraag is natuurlijk. Zitten er aan de binnenkant ook noppen zoals op de steentjes. Of zijn deze schoenen ook geschikt voor de niet die-hard Lego fan?
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Slechts 1 schoen per doos? Dat is dan het 5 (of 6 in België) december model?
Bovenop de veter, aan de voorkant, zit een groen 2x3 steentje.
En het lijkt er op dat er aan het groene biesje aan de zijkant van de zool ook (inverted) steentjes bevestigd kunnen worden.
130,- voor een stel (kinder?) schoenen vind ik best fors.
Even los van was je van het design vindt is het niet eens een gek bedrag als je ook in de NMD prijsklasse sneakers koopt.
[ Voor 23% gewijzigd door FongWan op 17-09-2020 13:35 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Als je het over schoenen voor volwassenen hebt dan heb je gelijk.FongWan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:28:
130 euro voor een LEGO x Adidas collaboration is niet eens zo een slechte prijs als je bedenkt dat gewone Adidas NMD modellen voor dezelfde prijs of meer gaan (retail prijs bedoel ik dan). En ja ik weet het, ze hebben ook goedkopere modellen.
Even los van was je van het design vindt is het niet eens een gek bedrag als je ook in de NMD prijsklasse sneakers koopt.
Volgens mij is de grootste doelgroep voor deze Lego schoenen iets jonger (kids) en die doen best wat minder lang met sneakers (eigen ervaring). Dus dan vind ik 130,- aardig aan de prijs.
(niet dat ik voor mijn zoontje sportschoenen bij de Action haal maar je snapt me hopelijk?)
Maar ok, exclusiviteit heeft zo z'n prijs
Bedoelde inderdaad als het om volwassenen gaat. Ik snap wat je bedoeld en mocht mijn post suggereren dat je dat je bij de Action sportschoenen haalt was dat natuurlijk niet mijn bedoeling. 130 euro is gewoon veel geld voor een paar kinder sneakers.QuattroNL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:55:
[...]
Als je het over schoenen voor volwassenen hebt dan heb je gelijk.
Volgens mij is de grootste doelgroep voor deze Lego schoenen iets jonger (kids) en die doen best wat minder lang met sneakers (eigen ervaring). Dus dan vind ik 130,- aardig aan de prijs.
(niet dat ik voor mijn zoontje sportschoenen bij de Action haal maar je snapt me hopelijk?)
Maar ok, exclusiviteit heeft zo z'n prijs
Nu ik wat langer bij stil sta ben ik bang dat je gelijk gaat krijgen dat het 130 euro voor de kindermaten zal worden en dat het voor volwassenen richting de 170 of meer gaat worden.
Ach ja, we gaan het wel merken. Laat ik wel even stellen dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat hij/zij aan iets wilt uitgeven.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Nee zo vatte ik het niet opFongWan schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:11:
... en mocht mijn post suggereren dat je dat je bij de Action sportschoenen haalt was dat natuurlijk niet mijn bedoeling.
So true!Laat ik wel even stellen dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat hij/zij aan iets wilt uitgeven.
Welke maten zijn die beschikbaar? Zie ik nergens terug namelijk.
Having said that: Nike maakt ook van dat soort gekleurde schoenen. Ik zou ze denk ik prima kunnen dragen, schijnt hip te zijn enzo.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De doos van de Cantina is niet eens zo enorm groot. Ik maak hem volgende week pas open als ik echt tijd heb. De lightsaber zit in een raar geel doosje dat aan de voorkant open is waar dan het boekje achter zit. Heb ik zo nog niet gezien. Ik laat hem maar dicht - ben benieuwd of hij echt heel zeldzaam blijkt te zijn.
Ah, daar gaat het bij mij dus foutThe Eagle schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:31:
schijnt hip te zijn enzo.
[ Voor 22% gewijzigd door CopyCatz op 17-09-2020 14:52 ]
Fout is een groot woord. Het is meer de leeftijd waarop je je graag weer een beetje jong / kind wilt voelen.almightyarjen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:41:
[...]
Ah, daar gaat het bij mij dus fout
Sommigen noemen dat midlifecrisis, anderen tweede jeugd, weer andere hebben er geen worden voor. Koet bij jou nog komen denk ik
* The Eagle voelt er zich iig goed bij
Maar jij draagt je zonnebril 's nachts, dus je ziet de felle kleuren van deze schoenen niet?The Eagle schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:54:
[...]
Fout is een groot woord. Het is meer de leeftijd waarop je je graag weer een beetje jong / kind wilt voelen.
Sommigen noemen dat midlifecrisis, anderen tweede jeugd, weer andere hebben er geen worden voor. Koet bij jou nog komen denk ik
* The Eagle voelt er zich iig goed bij
Gelukkig was alles aanwezig, maar men kon bij de pakketbezorging net zo goed wat eruit hebben gehaald.
Hebben jullie dit ook al eens eerder gehad?
Had hetzelfde met mijn treehouse tijdje terugchampion16 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:02:
Vreemde ervaring vandaag gehad. Een stuk of 5 sets besteld via lego.com. Deze zijn geleverd in een grote doos, echter was deze niet dichtgemaakt/geplakt.
Gelukkig was alles aanwezig, maar men kon bij de pakketbezorging net zo goed wat eruit hebben gehaald.
Hebben jullie dit ook al eens eerder gehad?
Xbox Live: MarkH
Staat weer op lego.com als pre order voor eind van de maand👍Versaevel schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:51:
Wat is er zo bijzonder aan die crocodiltrein
Zodra hij bestelbaar is is die niet meer leverbaar.
Ik wil hebben, maar ik weiger er ee hoofdprijs voor te betalen via MP.
Als ze voor 120 aangeboden worden en er wordt dik 150 geboden.......
Gekke Henkie op en houtvlot. Dan maar wachten
M
www.triathlete.nl
Je snapt het niet joh. Op deze manier kan er een minifig op de middelste twee nopjes, zodat ie naar buiten kan kijken. En dan op beide schoenen hetzelfde figuurtje, en dan is alles toch weer netjes symetrisch.CopyCatz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:49:
Wat mij dan weer irriteert is dat het blokje voorop 3x2 is ipv 4x2.. Ze snappen toch ook wel dat je daar een minifig op wil zetten... in het midden... triggert een beetje het lichte autisme dat denk ik geen enkele lego bouwer vreemd is
Nomen nescio
Volgens het artikel zal deze set op 1 oktober beschikbaar zijn, en de kostprijs is onbekend.

Meer detailfoto’s in het artikel.
*edit* en nog een tweede set, een BrickHeadz notenkraker.
Bijhorende review met meer foto’s:link
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 17-09-2020 20:58 ]
Liep in zuid Duitsland een Lego winkel binnen. Stonden 4 krokodil treinen. Ze hadden ze net binnen gekregen. Helaas mocht ik er maar 1 meeScighera schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:54:
[...]
Staat weer op lego.com als pre order voor eind van de maand👍
Maar goed, de american diner die er stond ook maar mee genomen.
Prijs in Duitsland op beide sets gelukkig ook een stukje gunstiger.
Edit:
En jawel. De Saturn V en ship in a bottle lijken een herintrede te maken. Goed nieuws. De Saturn V lijkt me mooi, maar niet voor 2e hands prijzen.
[ Voor 22% gewijzigd door HBSVDK op 17-09-2020 21:08 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked