Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.076 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Gaius schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:26:
[...]

Hier ook. Heb een print screen van de bevestiging van de bestelling en de CC heeft een reservering, maar nog geen bevestigingsmail gezien. Vorige keer dat ik daar bestelde duurde het ook vrij lang, dus ik ga er wel vanuit dat het goed zit. :)

De release van de Lunar Lander valt wel mooi samen met de release van de nieuwe DLC van Kerbal Space Program trouwens, dus ik zit voorlopig wel weer met ruimte-dingetjes te spelen. :+
Nou hier rolde de bevestigingsmail net binnen. Dat is dus 7.5 uur na bestellen, ik was er vroeg bij vanmorgen ;-)

Rokende LEGO servers zullen we maar zeggen of hun server park draaide nog in nachtmodus.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Net de Lunar Lander opgehaald bij de Lego-store in Hamburg, hier was hij maar € 89,95. Gingen erg hard, in de tijd dat ik binnen was, is de voorraad 2x bijgevuld... Personeel had de patch ook allemaal op hun t-shirtje zitten :)

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54

Pierre

Van nature lui!

Was nog wakker om 23.59 dus even na middernacht besteld. Kreeg direct de email binnen. Deze week komt die binnen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:23
Moonlander is onderweg naar een landings plaats in mijn kast :D

Ik zou zo graag meer met lego willen doen maar heb er gewoon de plek thuis niet voor helaas . Hoe doen jullie dit?
Phr34k schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:48:
Net de Lunar Lander opgehaald bij de Lego-store in Hamburg, hier was hij maar € 89,95. Gingen erg hard, in de tijd dat ik binnen was, is de voorraad 2x bijgevuld... Personeel had de patch ook allemaal op hun t-shirtje zitten :)
Is die al af :+

[ Voor 49% gewijzigd door HKLM_ op 01-06-2019 19:39 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik herken het "probleem" @HKLM_ , zo veel mooi Lego zo weinig ruimte. Momenteel heb ik alleen mijn Lego Black Cat truck in elkaar zitten (heb al een tijdje geen nieuw Lego gekocht, al heb ik me vandaag laten verleiden door de 42095)

Binnenkort toch maar eens verdiepen in hoe je losse blokjes besteld, ben behoorlijk geïnteresseerd in de 8043 graafmachine.

[ Voor 21% gewijzigd door MdBruin op 01-06-2019 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 21:47
Shanquish schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:42:
[...]

Dat is m inderdaad, niet te missen.
Toch maar eens kijken of ik de stickervel nog ergens in een ton met lego terug kan vinden, die zou nog ergens bij mn ouders moeten staan.

Dat model team serie lijkt niet meer te bestaan helaas.
Is dit een optie voor je stickers?
https://www.brickstickers...Van-(1991)-Custom-replica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HKLM_ schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:38:
Moonlander is onderweg naar een landings plaats in mijn kast :D

Ik zou zo graag meer met lego willen doen maar heb er gewoon de plek thuis niet voor helaas . Hoe doen jullie dit?

[...]

Is die al af :+
ik ben de hoogte in gegaan (aka:ikea IVAR kast neergezet), wel oppassen dat het niet TE druk wordt :D

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 02-06-2019 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:19

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Tot wanneer zit de missie patch bij de moonlander? Wil eigenlijk wachten tot de 5e om het raket setje er bij te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
cellkuh schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:27:
Tot wanneer zit de missie patch bij de moonlander? Wil eigenlijk wachten tot de 5e om het raket setje er bij te krijgen
Tot 9 juni, en blijkbaar krijg je de patch ook bij andere bestellingen vanaf een bepaalde drempelwaarde.
Ik heb eens bij wijze van test een Harry Potter en Ideas set in mijn virtuele mandje gegooid en kreeg de missie patch er evengoed bij. Er werd ook nog een Harry Potter polybag toegevoegd, die heeft een drempelwaarde van 35 euro (in het HP gamma).

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 02-06-2019 10:31 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Tot 9 juni, en blijkbaar krijg je de patch ook bij andere bestellingen vanaf een bepaalde drempelwaarde.
Ik heb eens bij wijze van test een Harry Potter en Ideas set in mijn virtuele mandje gegooid en kreeg de missie patch er evengoed bij. Er werd ook nog een Harry Potter polybag toegevoegd, die heeft een drempelwaarde van 35 euro (in het HP gamma).
wellicht een foutje in het bestelproces? overal staat expliciet vermeld dat het alleen icm de maanlander is.
grote kans dat als je de bestelling doorzet dat de patch er alsnog wordt afgeplukt.

hier in elk geval de build van de 42095 Stuntracer gisteren afgerond, erg leuke build en icm. Ikea's Ladda batterijen houdt de set het nog best lang uit.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/CC0yTFk.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/WcZEWUq.jpg

Vanochtend een begin gemaakt met de 42096 Porsche 911, leuke techniek zo met die wielophanging.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/KMJskY6.jpg

zo met Lego bezig zijn maakt je wel hebberig zeg, vooral de Chiron blijft lonken :$ hopelijk komt die ooit nog eens in een mooie aanbieding voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:56

FeaR

In GoT we trust

Shanquish schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:55:
[...]
...leuke techniek zo met die wielophanging.
[Afbeelding].
Als je dat al leuk vindt dan wil je zeker de Chiron hebben. Afgaande op de foto's is die ophanging erg simpel vergeleken met de Porsche of Chiron (zelfs vergeleken met de 42069 zo te zien). Ik vond onder andere de ophanging ook leuk om te bouwen van die modellen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

Shanquish schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:55:

Vanochtend een begin gemaakt met de 42096 Porsche 911, leuke techniek zo met die wielophanging.
[Afbeelding]

zo met Lego bezig zijn maakt je wel hebberig zeg, vooral de Chiron blijft lonken :$ hopelijk komt die ooit nog eens in een mooie aanbieding voorbij.
De 911 is inderdaad een leuke set, technisch identiek aan 42077 en zo ongeveer elke andere set met onafhankelijke ophanging, maar soit, het "jasje" is wel erg mooi, en ik heb veel plezier gehad aan het bouwen van het ding.

Ik ben momenteel met de Chiron bezig, echt duidelijk een heel ander caliber set, mag ook wel voor >2x de prijs en onderdelen. Moet wel zeggen dat ik er tot nu toe niet persee meer lol in heb dan de porsche.
FeaR schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:36:
[...]
Als je dat al leuk vindt dan wil je zeker de Chiron hebben. Afgaande op de foto's is die ophanging erg simpel vergeleken met de Porsche of Chiron (zelfs vergeleken met de 42069 zo te zien). Ik vond onder andere de ophanging ook leuk om te bouwen van die modellen.
Mwa, de ophanging van de Chiron is zo ongeveer identiek aan 42096, 42077 en 42039, iig kwa principes. Enige verschil is dat de Chiron een aangedreven vooras heeft, verder is het gewoon double wishbone met rechthoekige (als in, geen ackermann) sturing, in die zin is 42000 met de pushrod vering boeiender. Puntje voor de Chiron is wel de remschijven, puur cosmetisch natuurlijk, maar voegt voor mij wel een hoop authenticiteit toe.

Wat dus de Chiron betreft, ik ben nu halverwege box 2, en heb dus bak, motor en beide assen "af" (maar nog niet allemaal geintegreerd) en herken me wel in de kritiek uit de verschillende reviews. Vooral de versnellingsbak is vrij complex, maar is compleet ontestbaar omdat je em lang en breed hebt ingebouwd/verstopt onder panelen voordat ie in de buurt van bedienbaar/aangesloten komt. Waar ik bij bijvoorbeeld 42096 altijd wel doorhad wat ik aan het bouwen was, heb ik nu, ondanks dat je door de genummerde zakjes en afgebakende secties wel wat hints krijgt, af en toe echt geen idee wat ik nu aan het doen ben.

Moet wel zeggen dat ik nu een beetje baal dat ik 42056 heb geskipped, die is nu (iig nieuw) niet meer voor een leuk prijsje te krijgen, maar ben toch wel benieuwd hoe die set zich verhoudt tot 42083

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Inderdaad, die GT3RS is ook erg mooi maar inmiddels overal te duur.

Ik heb gisteren de review van sariel op YT zitten kijken over de Chiron.
Maar er was ook een puntje van kritiek over dat de vering aan de voorzijde te zwak zou zijn waardoor deze door het gewicht van de auto volledig is ingedrukt,. Ervaren de chiron eigenaren dit hier ook ? Want hij was er nog niet van overtuigt dat het perse aan de set zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ja, als je vooras vering van de Chiron wel werkt out of the box, ben je een (ongeloofwaardige) uitzondering op de regel eigenlijk. Ik kan me iig geen bericht herinneren van mensen die zeiden dat de wel werkte. De wishbones verlengen van 5 naar 6 studs fixt het probleem. Sommige hebben ook problemen bij de achteras, maar niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Shanquish @AppieNL

Ik zit nog midden in de bouw van Chiron, maar na het lezen van de discussie rondom de vering heb ik wel preventief zowel voor als achter waar mogelijk de blauwe stroeve pinnetjes alvast vervangen door de tan frictieloze, in de hoop dat ie dan wel fatsoenlijk weer omhoog komt.

Als dat niet werkt zal ik me eens verdiepen in andere fixes, ik neem aan dat die verlengde wishbones in het "pimp your bugatti" project zijn meegenomen? Als ik toch fors moet gaan herbouwen wordt het misschien wel een full rebuild, kan ik meteen dingen als de betere versnellingsbak en wat HOGs meenemen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
De aanpassing voor de voorvering is idd meegenomen in de "Pimp your Bugatti". Frictieloze pinnen achter hebben als nadeel dat ze de hubs van de wielen als die er op zitten vrij losjes maken. Beter kan je de 5L liftarms vervangen door 2x 5L thin liftarms met axle holes op het einde en er een 3L asje doorsteken (ook meegenomen in de Pimp your Bugatti).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
De brickwatch site is qua prijs ook niet geheel bij.
Vanmiddag de knoop doorgehakt om bij amazon de chiron te bestellen voor 262 euro, klik je verder dan is die ruim 300 euro op amazon.

Kreeg trouwens wel melding van Lego dat de maanlander is verzonden, ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Naast Trolls krijgen we ook nog de Minions franchise in 2020. Als ik mij niet vergis zat deze IP toch bij een concurrerend merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Klopt, mega bloks. Apart dat Lego weer een franchise erbij neemt. Ze hadden de kans vanaf dag 1 moeten grijpen natuurlijk. Minions zijn een natural yellow. :p

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 22:32
bestaat dat nog dan?
die hadden ooit wat Warcraft setjes. Ik heb er een geprobeerd, maar als je Lego gewend bent zijn deze een hel. Kleurverschillen tussen blokjes, constructies die met veel moeite pas in elkaar passen, blokjes die niet stevig genoeg zitten en het dus makkelijk uit elkaar valt....

Het is niet zo verwonderlijk dat Blizzard voor Overwatch bij Lego beland is (naast dat het dan ook een factor 10 meer zal verkopen).

[ Voor 13% gewijzigd door Tokus op 03-06-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Tokus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:50:
[...]
bestaat dat nog dan?
*knip*
Het is niet zo verwonderlijk dat Blizzard voor Overwatch bij Lego beland is (naast dat het dan ook een factor 10 meer zal verkopen).
Ik heb het even opgezocht, het merk heet Mega Construx tegenwoordig.

Per toeval heeft Jang vandaag nog wat commentaar gegeven op Overwacht, in een filmpje waar hij door een nieuwe catalogus bladert. Het Overwatch gedeelte begint vanaf 5:30. Hij vindt dat het momentum voor deze sets weggeëbd is, als er dat al ooit geweest is. Persoonlijk laten deze sets mij warm noch koud, ik heb ook niets met het spel zelf dus behoor niet tot het doelpubliek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:50
Dat is geen catalogus die we hier in Nederland gewend zijn. Ziet er wel cool uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@AppieNL Klopt, ik merk aan de vooras ook dat frictieloze pinnen net wat meer speling op de draagarmen oplevert, de boel netter ombouwen met een asje etc.. zou beter zijn, maar dan moet ik iets nauwkeuriger gaan kijken. Ik was van plan om de Chiron eerst maar eens gewoon standaard te bouwen, die paar frictieloze pinnetjes uitgezonderd, en dan te kijken wat ik er van vindt. Als de boel dan niet bevalt wordt het een bricklink order en een pimp your bugatti rebuild. (maar pas nadat ik 8880 heb afgestoft en herbouwd, wou eens die klassieke supercar doen na de moderne, voor de vergelijking)

@Shanquish gefeliciteerd met de knoop! wat brickwatch/amazon betreft, amazon update continu prijzen (ik gok aan de hand van voorraad), brickwatch zal (als als de pricewatch hier) gewoon eens in de 24 uur een update batch doen, vandaar dat de prijs soms niet meer klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:36
vectormatic schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:20:
@Shanquish gefeliciteerd met de knoop! wat brickwatch/amazon betreft, amazon update continu prijzen (ik gok aan de hand van voorraad), brickwatch zal (als als de pricewatch hier) gewoon eens in de 24 uur een update batch doen, vandaar dat de prijs soms niet meer klopt.
offtopic:
Om de 2 a 3 uur ipv eens/dag ;) Prijswijzigingen worden direct doorgezet, alleen als een set niet meer beschikbaar is, zit er een delay. Dit om te voorkomen dat een set gaat "flippen", soms is de api call even kapot/een set tijdelijk niet beschikbaar etc.

Waardoor je de prijs van 3rd party verkopers te zien krijgt op Amazon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54

Pierre

Van nature lui!

The Eagle has landed. Afgelopen vrijdagnacht besteld en zojuist binnengekregen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:57:
[...]

Ik heb het even opgezocht, het merk heet Mega Construx tegenwoordig.

Per toeval heeft Jang vandaag nog wat commentaar gegeven op Overwacht, in een filmpje waar hij door een nieuwe catalogus bladert. Het Overwatch gedeelte begint vanaf 5:30. Hij vindt dat het momentum voor deze sets weggeëbd is, als er dat al ooit geweest is. Persoonlijk laten deze sets mij warm noch koud, ik heb ook niets met het spel zelf dus behoor niet tot het doelpubliek.
imho gevalletje "plank misgeslagen"; game is best populair (geweest), maar zon beperkte doelgroep. Had dan iets met world-of-warcraft gedaan, fortnite ofzo. Vond ze niet bizonder interresant. Misschien dat ze straks in de budget bakken liggen :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Voor de mensen die na de aankoop van de Saturn V en Lunar Lander nog meer 'ruimte' in huis willen halen:
LEGO Ideas Tenth Anniversary Fan Vote - Results
Meer foto's en concept art: International Space Station
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/ISS.png
Dit waren de andere kandidaten:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/Fan%20vote_20190604.png
himlims_ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:45:
[...]

imho gevalletje "plank misgeslagen"; game is best populair (geweest), maar zon beperkte doelgroep. Had dan iets met world-of-warcraft gedaan, fortnite ofzo. Vond ze niet bizonder interresant. Misschien dat ze straks in de budget bakken liggen :+
Zelfs als 'parts packs' vind ik ze nog niet direct interessant, maar ik ken natuurlijk de lijst van onderdelen niet van buiten (zo'n zaken kijk ik snel snel na op m'n smartphone wanneer ik een stevig afgeprijsde set zie liggen ergens).

[ Voor 45% gewijzigd door Kapoen op 04-06-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Pierre schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:41:
The Eagle has landed. Afgelopen vrijdagnacht besteld en zojuist binnengekregen.
Ja hier ook. In elkaar zetten kostte toch uurtje of drie. Mooie build. Straks even ruimte maken in de vitrine kast naast de Saturn V.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 00:06
Ik heb netjes gewacht op 5 juni, zojuist de maanlander i.c.m. patch en 40335 om 0:01 besteld! Toch een leuk ‘gratis’ verjaardags cadeautje erbij voor mijn neefje.

Ik ben trouwens erg blij dat de ISS set het heeft gehaald. Hopelijk ziet LEGO die trend en krijgen we in de toekomst misschien iets in de trant van een Space Shuttle, Vostok/Soyuz, Hubble of Voyager 1-2.

[ Voor 38% gewijzigd door MadDogMcCree op 05-06-2019 00:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maanlander besteld en nu 2 promo’s erbij
- patch
- ruimte vlucht.

Blij dat ik de gok genomen heb. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:20
Ik was gisteren dus jarig, heb ik voor mezelf de Mack Anthem besteld en bij m'n ouders laten afleveren, wat een verrassing was dat gisteravond :D

Gisteren toen m'n ouders weer vertrokken waren direct begonnen :+

Eerste keer in 15-20 jaar dat ik Lego gekocht heb and I love it :D Waarom ik dit niet eerder gedaan heb snap ik niet

Overigens wel mijn eerste serieuze Technic set O-)

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 05-06-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Voor de liefhebber ik heb net Saturn V besteld en kreeg daar en het rakketje en de space patch bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Viper_4111 op 05-06-2019 09:10 ]

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:04:
Maanlander besteld en nu 2 promo’s erbij
- patch
- ruimte vlucht.

Blij dat ik de gok genomen heb. :)
Soms zit het mee, soms zit het tegen... :P Ik was bang, gezien ervaringen uit het verleden, dat de Maanlander tijdelijk niet op voorraad zou zijn tijdens de Space Rocket Ride promo, dat ik hem van het weekend besteld heb. Had ik gewacht, dan had ik die promo er dus nog bij kunnen hebben... :/

Nou ja, om die Space Rocket Ride promo toch te krijgen heb ik maar de Steamboat Willie set besteld. Die wilde ik ook nog hebben tenslotte.

Binnen enkele dagen €190 aan LEGO uitgegeven. Ach ja, elke hobby kost geld he. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
MadDogMcCree schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:04:

Ik ben trouwens erg blij dat de ISS set het heeft gehaald. Hopelijk ziet LEGO die trend en krijgen we in de toekomst misschien iets in de trant van een Space Shuttle, Vostok/Soyuz, Hubble of Voyager 1-2.
Ik ben er niet blij mee, terwijl ik niks tegen de space sets op zich heb (maanlander haal ik vast ook wel). Maar ik neem het Lego wel kwalijk dat op de ISS gestemd kon worden voor dit jubileum van "Ideas", omdat het dus de nu tweede set wordt binnen Ideas en derde in het algemeen dat onder dit thema valt. Getuigd niet echt van de basis waarvoor Ideas is opgezet: originele ideeën/thema's onder de aandacht brengen bij Lego als mogelijke sets. Space is nu al een thema met de Maanlander onder de Creator banner, waarbij volgend jaar vast weer een set uit komt (durf ik wel om te wedden) terwijl de andere ideeën waarop gestemd kon worden die geen set(s) hebben, laat staan een "thema" het weer niet hebben gehaald. Vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik kon me niet inhouden. Ik heb de Lunar lander ook besteld, met patch én special ride. Had ook nog VIP punten dus hoefde niet de hele mep te betalen. God, ik ben zo blij als een kind! :)
(en thanks voor de tip om te wachten tot 5 juni)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja. De Caterham werd ook gemaakt terwijl we al Creator auto's hebben. Of de Fishing store terwijl er al modulars zijn.

Huishoudelijek mededeling, het is echt niet nodig om hier te melden dat je de Lunar Lander hebt besteld of geleverd hebt gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 05-06-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Het punt is meer dat het de tweede set binnen Ideas wordt.

En de fishing store wilde Lego een thema van maken, dat stijltje valt nog los te zien van modulars, maar de ontwerper haakte af. Dus die waren niet uitgekomen onder Ideas.

De Caterham snapte ik ook niet echt, maar daarvan kwam er tenminste niet een 2de auto van binnen Ideas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Persoonlijk baal ik er van de fishing niet gekocht te hebben, maar binnen ideas is het 'pop-up-book' en 'ship-in-bottle' toch wel "het" voorbeeld wat ik van ideas verwacht. Hoewel de (tv)show sets ook wel leuk vind, zoals "the big bang" en "flintstones". Hoop ik toch meer te zien wat uniek en echt anders is.

//edit
net naar die maanlander zitten kijken, dacht dat ie 60-70 zou gaan kosten, 99 vind ik toch iets te enthousiast voor deze set (met veel kleine parts)

[ Voor 47% gewijzigd door himlims_ op 05-06-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Denk bestel die Lunar Lander ook even. Ding in de winkelwagen (op voorraad), patch er nog bij. Even koffie halen, kom terug, patch niet meer in de winkelwagen en leverdatum naar 12 juni :/. Dat ging rap...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
himlims_ schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:51:
Persoonlijk baal ik er van de fishing niet gekocht te hebben, maar binnen ideas is het 'pop-up-book' en 'ship-in-bottle' toch wel "het" voorbeeld wat ik van ideas verwacht. Hoewel de (tv)show sets ook wel leuk vind, zoals "the big bang" en "flintstones". Hoop ik toch meer te zien wat uniek en echt anders is.

//edit
net naar die maanlander zitten kijken, dacht dat ie 60-70 zou gaan kosten, 99 vind ik toch iets te enthousiast voor deze set (met veel kleine parts)
Sowieso vind ik Ideas van een andere IP vaak maar meh. Ik heb me wel schuldig gemaakt aan Voltron, maar die was maar 100 euro. ;)

@AppieNL Je hebt ook nog Women of NASA en nog een paar kleine setjes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
AppieNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:48:
Het punt is meer dat het de tweede set binnen Ideas wordt.

En de fishing store wilde Lego een thema van maken, dat stijltje valt nog los te zien van modulars, maar de ontwerper haakte af. Dus die waren niet uitgekomen onder Ideas.

De Caterham snapte ik ook niet echt, maar daarvan kwam er tenminste niet een 2de auto van binnen Ideas.
Tja, wat is dezelfde categorie? Dan kan je Tron: Legacy, Steamboat Willie, Wall-E en Stitch ook allen onder Disney scharen, of The Flinstones, Voltron, Adventure Time, Dr Who, Big Bang Theory, Friends onder TV Shows. Is dat dan wel origineel genoeg?

Ik vind het ruimtestation wel enorm afwijken van de Saturn V, het is niet zo dat de ISS build ook maar enigszins gaat lijken op de Saturn V.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
DP Kunst schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:34:
Denk bestel die Lunar Lander ook even. Ding in de winkelwagen (op voorraad), patch er nog bij. Even koffie halen, kom terug, patch niet meer in de winkelwagen en leverdatum naar 12 juni :/. Dat ging rap...
In de Lego store van Wijnegem(Antwerpen) waren daarnet beide nog in stock...
FastFred schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:40:
Eerste keer in 15-20 jaar dat ik Lego gekocht heb and I love it :D Waarom ik dit niet eerder gedaan heb snap ik niet
Omdat je al weet wat er gaat komen >:)
Haay geeft het mooi aan:
Haay schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:14:
[...]
Binnen enkele dagen €190 aan LEGO uitgegeven. Ach ja, elke hobby kost geld he. :D
Ik ben overigens geen haar beter, ik heb voor m’n eigen verjaardag ook wat speelgoed aangeschaft ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Kapoen op 05-06-2019 12:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Game of Thrones - intro architecture, in motion! .... erg gaaf
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47936500916_0753b6c424_k.jpgGoT - Red Keep by Jonas Kramm, on Flickr

[Video: https://vredd.it/files/egni4itcvc231-egni4itcvc231.mp4]

@Señor Sjon ^- wat gaat er vout in mijn video ubb?
code:
1
[video]https://vredd.it/files/egni4itcvc231-egni4itcvc231.mp4[/]

lijkt me goed

bron; https://www.reddit.com/r/...f_moving_game_of_thrones/
https://www.flickr.com/photos/legols/

[ Voor 116% gewijzigd door himlims_ op 05-06-2019 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
@himlims_ MP4 wordt niet ondersteund

plan: Releasenotes development iteratie #114
Video direct embedden in forumpost
In de vorige .plan kozen jullie als community pick het kunnen embedden van mp4-video's in forumposts. Na research van het development team zijn we tot de conclusie gekomen dat het niet verstandig is om het direct embedden van willekeurige mp4-bestanden te ondersteunen. Dit is in verband met mixed content-meldingen die browsers opwerpen als er http-video's voorkomen op pagina's die via https worden uitgeserveerd.

We hebben echter niet stilgezeten en hebben als alternatief oEmbed geïmplementeerd. De api van oEmbed maakt het een stuk makkelijker om embeds van videodiensten te ondersteunen. Naast video's van YouTube en Vimeo kun je nu ook url's van Twitch en Streamable in de video-tag gebruiken. In de toekomst kunnen we eenvoudig andere diensten toevoegen die door oEmbed worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:19

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Vanacht om 2.00u de maanlander besteld met patch en raketsetje, zojuist een email gehad dat de lander is vertraagd en de patch uitverkocht is en niet meer geleverd gaat worden :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
MadDogMcCree schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:50:
[...]

Tja, wat is dezelfde categorie? Dan kan je Tron: Legacy, Steamboat Willie, Wall-E en Stitch ook allen onder Disney scharen, of The Flinstones, Voltron, Adventure Time, Dr Who, Big Bang Theory, Friends onder TV Shows. Is dat dan wel origineel genoeg?

Ik vind het ruimtestation wel enorm afwijken van de Saturn V, het is niet zo dat de ISS build ook maar enigszins gaat lijken op de Saturn V.
Nog steeds appels en peren. ISS en Saturn is overduidelijk hetzelfde thema, maar Wall-E zal nooit op de boot van Steamboat Willie (Steamboat Wall-E? :)) rondrijden ook al is het beiden Disney. Dat mensen niet origineler zijn dan dingen in sturen van oude tv shows of de zoveelste Space set e.d. is een andere discussie. Net zoals "de build" ook een hele andere discussie is.

Feit is, in de regeltjes van Ideas staat dat iets niet opgezet moet zijn als serie, want dan gaat Lego eerst denken om er zelf een serie rond te bouwen (zoals nu met de maanlander), want dan hoeven ze geen 1% van de winst af te dragen aan de Ideas ontwerper. Dan verwacht ik dus ook dat Lego zelf Ideas "schoon" houdt van iets dat in hetzelfde thema valt. Niet dat ze dat altijd doen, maar ze hebben in het verleden daar eerder al suggesties op afgewezen. Bij een Ideas jubileum vote rondje verwacht ik wel dat Lego hun eigen regels strenger in de gaten houdt.

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 05-06-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

cellkuh schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:05:
Vanacht om 2.00u de maanlander besteld met patch en raketsetje, zojuist een email gehad dat de lander is vertraagd en de patch uitverkocht is en niet meer geleverd gaat worden :'( :'(
Vreemd, net besteld toen ie nog voorraad had. Bij uitchecken was er ineens geen voorraad meer, maar de patch staat wel in mn bevestigde order (terwijl ie niet in mn winkelmandje zat bij betalen).
Naja, had ook nog geen concrete plannen voor die patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Nog steeds appels en peren. ISS en Saturn is overduidelijk hetzelfde thema, maar Wall-E zal nooit op de boot van Steamboat Willie (Steamboat Wall-E? :)) rondrijden ook al is het beiden Disney. Dat mensen niet origineler zijn dan dingen in sturen van oude tv shows of de zoveelste Space set e.d. is een andere discussie. Net zoals "de build" ook een hele andere discussie is.

Feit is, in de regeltjes van Ideas staat dat iets niet opgezet moet zijn als serie, want dan gaat Lego eerst denken om er zelf een serie rond te bouwen (zoals nu met de maanlander), want dan hoeven ze geen 1% van de winst af te dragen aan de Ideas ontwerper. Dan verwacht ik dus ook dat Lego zelf Ideas "schoon" houdt van iets dat in hetzelfde thema valt. Niet dat ze dat altijd doen, maar ze hebben in het verleden daar eerder al suggesties op afgewezen.
Mwa, de Saturn 5 is ook nooit in de buurt geweest van het ISS, en zal dat ook nooit komen, er zit 25 jaar tussen de laatste vlucht van de een, en de eerste lancering van de ander.

Verder zijn de regels van Ideas wat mij betreft best vaag, en vaak ook onhandig gekozen, je zou inderdaad voor het ISS kunnen zeggen dat de "geen eerdere IDEAS set in hetzelfde thema" geldt, maar er is net zo makkelijk omheen te lullen door thema anders te definieren. Overigens had je onder het oude CUSOO programma ook al de hayabusa space probe en de curiosity rover. En zou je onder het nieuwe programma ook bijvoorbeeld women of nasa set kunnen zien als clashend met of het research institute, of de andere space sets.

Het zou goed zijn voor het programma als Lego duidelijker kan zijn over de regels, en ook daarmee aktief beheer pleegt onder de inzendingen, als na de S5 een space shuttle gewoon niet gaat gebeuren, schiet die dan ook meteen in de voorronde al af in plaats van ze rustig support te laten vergaren, mee te nemen in de review, en dan af te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is bewust vaag natuurlijk om zo dingen goed of af te kunnen keuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
vectormatic schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:30:
[...]

Mwa, de Saturn 5 is ook nooit in de buurt geweest van het ISS, en zal dat ook nooit komen, er zit 25 jaar tussen de laatste vlucht van de een, en de eerste lancering van de ander.
... Nee echt? /sarcasme
Ik hoef je denk niet serieus uit te leggen waarom die 2 sets makkelijker onder hetzelfde thema zouden vallen dan de genoemde voorbeelden van Disney en tv-shows? Hoop het niet iig, want ik ga het niet doen namelijk.

En idd de criteria zijn al eerder krom geweest. Maar dit zijn Ideas die ze zelf hebben uit gekozen om op te stemmen door ons voor dit jubileum. Niet waar wij eerst 10k votes aan geven en dan Lego die dan pas gaat kijken of het een set kan worden. Daar zit voor mij het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:13:
[...]

... Nee echt? /sarcasme
Ik hoef je denk niet serieus uit te leggen waarom die 2 sets makkelijker onder hetzelfde thema zouden vallen dan de genoemde voorbeelden van Disney en tv-shows? Hoop het niet iig, want ik ga het niet doen namelijk.
Tuurlijk is die link sterker, punt is dat je nog steeds vrij makkelijk je er twee losse themes van kan maken, al is het maar historisch/modern.

Wat dat betreft, lego City heeft vaak genoeg subthemas MBT space, waar vaak voertuigen in zitten die 1:1 een bestaande apparaat moeten zijn (zie ettelijke space shuttles, en in het thema dit jaar LOPG en een SLS achtige raket, waar zelfs op de doos de link met het echte ding wordt aangehaald). Hadden ze eigenlijk de S5 ook al makkelijk kunnen afkeuren want "bestaand thema"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
vectormatic schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:44:
[...]

Tuurlijk is die link sterker, punt is dat je nog steeds vrij makkelijk je er twee losse themes van kan maken, al is het maar historisch/modern.
Vriendelijker reageren svp
Wat dat betreft, lego City heeft vaak genoeg subthemas MBT space, waar vaak voertuigen in zitten die 1:1 een bestaande apparaat moeten zijn (zie ettelijke space shuttles, en in het thema dit jaar LOPG en een SLS achtige raket, waar zelfs op de doos de link met het echte ding wordt aangehaald). Hadden ze eigenlijk de S5 ook al makkelijk kunnen afkeuren want "bestaand thema"
Mis je nog steeds het punt van mijn vorige posts, maar goed.

[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 05-06-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
AppieNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Maar dat kan je net zo goed van het ISS en de Saturn V zeggen, Apollo heeft nooit aan het ISS gehangen en modules zijn nooit omhoog gegaan met een Saturn V. Dan kan je net zo goed zeggen dat alle andere sets ‘aarde’ sets zijn.
Feit is, in de regeltjes van Ideas staat dat iets niet opgezet moet zijn als serie, want dan gaat Lego eerst denken om er zelf een serie rond te bouwen (zoals nu met de maanlander), want dan hoeven ze geen 1% van de winst af te dragen aan de Ideas ontwerper. Dan verwacht ik dus ook dat Lego zelf Ideas "schoon" houdt van iets dat in hetzelfde thema valt. Niet dat ze dat altijd doen, maar ze hebben in het verleden daar eerder al suggesties op afgewezen. Bij een Ideas jubileum vote rondje verwacht ik wel dat Lego hun eigen regels strenger in de gaten houdt.
Die regeltjes worden veel te serieus genomen door de community. Het idee erachter is dat er geen meerdere franchise sets binnen Ideas wordt aangedragen. Historie is geen franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
MadDogMcCree schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:57:
[...]

Maar dat kan je net zo goed van het ISS en de Saturn V zeggen, Apollo heeft nooit aan het ISS gehangen en modules zijn nooit omhoog gegaan met een Saturn V. Dan kan je net zo goed zeggen dat alle andere sets ‘aarde’ sets zijn.
Echt waar? Ga je nu herhalen wat Vectormatic net ook al heeft geschreven?
Vriendelijker reageren svp.
Die regeltjes worden veel te serieus genomen door de community. Het idee erachter is dat er geen meerdere franchise sets binnen Ideas wordt aangedragen. Historie is geen franchise.
Nog 1 keer dan: Lego KIEST ZELF om de ISS beschikbaar te maken om op te stemmen. Dit is wat mij jeukt. Dat mensen die Space (al dan niet historisch of al dan niet aan een ISS te hebben gehangen, who the fuck cares, Space) leuk vinden en de Space Ideas naar 10k votes helpen is tot daar aan toe, dat is je goed recht. Ik vind het erger dat de creativiteit bij Lego zelf nul is om uit die 10 jaar niet iets anders te kiezen uit de BERG van Ideas, helemaal als je zelf ook sets uit gaat brengen zoals de Moonlander. Dan was een ISS ook realistisch geweest om ooit het levenslicht te zien binnen Creator, terwijl de andere Ideas het juist moeten hebben van het concept "Ideas".

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 05-06-2019 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Quotes en reactie verwijderd

Overigens ben ik met je eens dat het van lego uberhaupt een zwaktebod is om al afgekeurde sets toch nog terug te halen, maar dat staat voor mij los van de "thema regel" discussie

[ Voor 50% gewijzigd door Ardana op 05-06-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
vectormatic schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:10:

Overigens ben ik met je eens dat het van lego uberhaupt een zwaktebod is om al afgekeurde sets toch nog terug te halen, maar dat staat voor mij los van de "thema regel" discussie
Quote en reactie verwijderd
Het is ook niet dat ik het "oneens ben", ik vind wat je zegt gewoon onzin. Een thema proberen op te splitsen op "historisch", omdat "het er nooit aan heeft gehangen". Dat is zoeken naar redenen om iets op te splitsen, wat elk ander gewoon bij elkaar zou zetten. Zo kan ik bij andere thema's nog wel wat muggenzift regeltjes verzinnen waarom sets die onder 1 thema vallen bij Lego, toch aparte thema's moeten zijn. Makkelijkste voorbeeld: alles van Dimensions of Technic (auto's, werkvoertuigen, vliegtuigen).

Ik heb er trouwens geen problemen mee dat ze oude Ideas in de stemming doen, maar wel dus met 1 van hun gekozen Ideas.

[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 05-06-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
En dat maffe raketje staat al voor 6 tientjes op marktplaats..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 16:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Na het succes van de Saturn V begrijp ik wel waarom het ISS is gekozen. Space is weer hot en commercieel gezien zal een ISS set ook goed verkopen.

Lego is een commercieel bedrijf (geworden) en daar handelt het naar.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Dan toch juist lekker onder Creator uitbrengen en alle winst opstrijken? Deden ze eerder ook met Ghostbusters HQ die eerst op Ideas stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:58:
Dan toch juist lekker onder Creator uitbrengen en alle winst opstrijken? Deden ze eerder ook met Ghostbusters HQ die eerst op Ideas stond.
Daar hebben ze aardig wat gezeik mee gehad en ik kan me voorstellen dat ze dat niet nogmaals willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

.

[ Voor 99% gewijzigd door Gutteguttegut op 05-06-2019 18:19 . Reden: Vaudje ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Versaevel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:07:
En dat maffe raketje staat al voor 6 tientjes op marktplaats..... :?
De 40335 Space Rocket Ride?
€60 is die absoluut niet waard, zelfs indien de promo al voorbij zou zijn. Er zitten geen unieke onderdelen in of zo, alleen de handleiding bevat een extra pagina met wat informatie over de ontwerper.

Indien er nog overschot is van de stock (en dat is goed mogelijk door de hoge aankoopdrempel) zal deze ook gewoon verschijnen tussen de normale sets, zoals Lego nu al een tijdje doet met oudere promoties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
AppieNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:04:
[...]

Echt waar? Ga je nu herhalen wat Vectormatic net ook al heeft geschreven?

quote verwijderd
Ik ga niet eerst een topic doorspitten wanneer iemand op mij reageert om te kijken of een ander al antwoord geeft gegeven. Het feit dat we tot dezelfde reactie komen zegt wellicht genoeg over de kromheid van je eigen redenatie.
[...]

Nog 1 keer dan: Lego KIEST ZELF om de ISS beschikbaar te maken om op te stemmen. Dit is wat mij jeukt. Dat mensen die Space (al dan niet historisch of al dan niet aan een ISS te hebben gehangen, who the fuck cares, Space) leuk vinden en de Space Ideas naar 10k votes helpen is tot daar aan toe, dat is je goed recht. Ik vind het erger dat de creativiteit bij Lego zelf nul is om uit die 10 jaar niet iets anders te kiezen uit de BERG van Ideas, helemaal als je zelf ook sets uit gaat brengen zoals de Moonlander. Dan was een ISS ook realistisch geweest om ooit het levenslicht te zien binnen Creator, terwijl de andere Ideas het juist moeten hebben van het concept "Ideas".
Het concept van Ideas is niet enkel een zo mooi en origineel mogelijk idee te presenteren. LEGO moet ook kijken naar betaalbaarheid en markt. LEGO heeft vier sets uitgekozen die ze pre-approved hebben. Ik vind het een logische keuze dat een fan favoriet als het ISS daar dan tussen zit, het feit dat deze zo overweldigend heeft gewonnen zegt ook genoeg. Wees blij dat LEGO een aantal Ideas sets tenminste nog een tweede kans geeft. En het is tevens terecht dat de maker van de ISS set tenminste nu een deel van de opbrengst krijgt. Het zou pas lullig zijn geweest als LEGO deze set onder Creator Expert zou uitbrengen.

Dat je niets met ‘space’ hebt is je goedrecht, maar als dat voor de gehele community zou gelden, dan had een andere set wel gewonnen. LEGO was duidelijk op zoek naar een ‘onder de 100 euro’ set, het gros van de sets die de 10k halen zijn veel te grote sets. Een logische keuze dus dat LEGO een klassieke ruimtevaart set mee in de fanvote heeft genomen. Dat je het daar niet mee eens bent is toch echt dikke pech voor je.

[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 05-06-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Laatst online: 11-09 13:07

Petuhr

FreeBSD

cellkuh schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:05:
Vanochtend toen ik de Lander wilde bestellen, kwam de patch er nog wel bij.
Alleen krijg ik bij de laatste knop van het bestellen een "Onbekende Fout"....
Dus hele bestelling werkt niet meer.

Vanmiddag opnieuw geprobeerd, en toen zat er geen patch meer bij helaas.
Ook de personen in de Chat konden helaas niet helpen.

Hopen dat bestellen morgen wel weer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
MadDogMcCree schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:19:
[...]

Ik ga niet eerst een topic doorspitten wanneer iemand op mij reageert om te kijken of een ander al antwoord geeft gegeven. Het feit dat we tot dezelfde reactie komen zegt wellicht genoeg over de kromheid van je eigen redenatie.
Een heel topic doorspitten, het is werkelijk de vorige pagina. Wordt op een forum wel een beetje verwacht dat je op z'n minst wat reacties leest voor/tussen jouw post en de volgende. Of is dat ook een rare redenatie? En wat is er precies krom aan mijn redenatie mbt tot het "Space" thema. Je wil het serieus als argument aanvoeren dat het nooit aan de ISS heeft gehangen en daarom als apart thema kan worden gezien? Hoe is dat niet krom? Het is gewoon allemaal ruimtevaart spul dat wij als mensen gemaakt hebben, dat is het overkoepelende thema, dat ik dit moet uitschrijven vind ik al te zot voor woorden, vandaar de emoji. Wees nou eens eerlijk. En kijk dan vooral naar andere thema's waarbij het wel onder 1 thema valt en niet zulke regeltjes heeft zoals jij voorschrijft waarom het apart zou kunnen zijn. En voor de duidelijkheid, in deze voorbeelden is dit dus bepaald door Lego als 1 groot thema, niet door mij, ik pas die algemene logica van Lego alleen toe op wat hier gebeurd. Is Lego nu ook krom?
Het concept van Ideas is niet enkel een zo mooi en origineel mogelijk idee te presenteren. LEGO moet ook kijken naar betaalbaarheid en markt. LEGO heeft vier sets uitgekozen die ze pre-approved hebben. Ik vind het een logische keuze dat een fan favoriet als het ISS daar dan tussen zit, het feit dat deze zo overweldigend heeft gewonnen zegt ook genoeg. Wees blij dat LEGO een aantal Ideas sets tenminste nog een tweede kans geeft. En het is tevens terecht dat de maker van de ISS set tenminste nu een deel van de opbrengst krijgt. Het zou pas lullig zijn geweest als LEGO deze set onder Creator Expert zou uitbrengen.

Dat je niets met ‘space’ hebt is je goedrecht, maar als dat voor de gehele community zou gelden, dan had een andere set wel gewonnen. LEGO was duidelijk op zoek naar een ‘onder de 100 euro’ set, het gros van de sets die de 10k halen zijn veel te grote sets. Een logische keuze dus dat LEGO een klassieke ruimtevaart set mee in de fanvote heeft genomen. Dat je het daar niet mee eens bent is toch echt dikke pech voor je.
Zoals ik al in mijn allereerste post zei mbt dit onderwerp (of was dat ook al teveel spitten?), ik heb niks tegen dit Space thema, er staat hier niet voor niks een Saturn V en Women of NASA in de vitrine kast.

Het zou idd lullig zijn voor de ISS bedenker, maar zonder te zoeken durf ik ook wel te wedden dat er een paar Maanlanders op minifig schaal op Ideas staan, moeten we daar nu ook medelijden mee hebben dat het nooit wat wordt voor hun Ideas?

En mocht je het ook niet gelezen hebben: ik vind het juist leuk dat ze het nog een tweede kans gaven aan wat Ideas, maar de ISS hoefde er voor mij niet tussen. Dat Space hot is, is geen verrassing voor Lego inmiddels, na de Saturn werd de raket van Musk ook met 10k votes begroet 2-3 review rondes later (en afgewezen), misschien mag die weer mee doen bij de vote voor het 15-jaar jubileum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
AppieNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:37:
[...]

Een heel topic doorspitten, het is werkelijk de vorige pagina. Wordt op een forum wel een beetje verwacht dat je op z'n minst wat reacties leest voor/tussen jouw post en de volgende. Of is dat ook een rare redenatie? En wat is er precies krom aan mijn redenatie mbt tot het "Space" thema. Je wil het serieus als argument aanvoeren dat het nooit aan de ISS heeft gehangen en daarom als apart thema kan worden gezien? Hoe is dat niet krom? Het is gewoon allemaal ruimtevaart spul dat wij als mensen gemaakt hebben, dat is het overkoepelende thema, dat ik dit moet uitschrijven vind ik al te zot voor woorden, vandaar de emoji. Wees nou eens eerlijk. En kijk dan vooral naar andere thema's waarbij het wel onder 1 thema valt en niet zulke regeltjes heeft zoals jij voorschrijft waarom het apart zou moeten zijn. En voor de duidelijkheid, in deze voorbeelden is dit dus bepaald door Lego als 1 groot thema, niet door mij, ik pas die algemene logica van Lego alleen toe op wat hier gebeurd. Is Lego nu ook krom?
Zucht, nee, jij komt toch met het Wall-E + Steamboat Willie argument? Beide zijn Disney animaties uit totaal andere generaties, dat is volgens jou niet in dezelfde categorie, maar twee totaal verschillende ruimtevaarttuigen uit verschillende generaties is volgens jou wel teveel van hetzelfde. Als je niet inziet dat dat argument krom is, dan zijn we klaar. Jij gaat hier overigens niet bepalen hoeveel posts/welke pagina’s ik moet gaan lezen terwijl je mij direct aanspreekt. Jij reageert op mij, dan krijg je een direct antwoord terug.

Hier overigens een letterlijke quote van de LEGO Ideas website:
For example, you may submit a fire truck design but not a “Fire Department Series” suggesting several products.
Dus stop nu eens met je eigen draai er aan te geven.
Zoals ik al in mijn allereerste post zei mbt dit onderwerp. Etc.
Dus je bent gewoon aan het klagen om te klagen? Dan zijn we wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
MadDogMcCree schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:00:
[...]

Zucht, nee, jij komt toch met het Wall-E + Steamboat Willie argument? Beide zijn Disney animaties uit totaal andere generaties, dat is volgens jou niet in dezelfde categorie, maar twee totaal verschillende ruimtevaarttuigen uit verschillende generaties is volgens jou wel teveel van hetzelfde. Als je niet inziet dat dat argument krom is, dan zijn we klaar.
Nogmaals, Lego heeft bepaald dat het aparte thema's zijn. Avengers rennen toch ook niet rond bij Star Wars? Aparte thema's, maar allebei Disney. Dus Wall-E ook niet op Steamboat Willie. De vetgedrukte woorden zijn het overkoepelende thema, wat jij er van maakt zijn subthema's. Kan prima, andere Lego thema's hebben ook subthema's, maar feit blijft dat er een overkoepelend thema is. Als je dat niet wilt zien, zijn we idd klaar.
Jij gaat hier overigens niet bepalen hoeveel posts/welke pagina’s ik moet gaan lezen terwijl je mij direct aanspreekt. Jij reageert op mij, dan krijg je een direct antwoord terug.
Prima, maar dan moet je niet boos worden als je er op wordt aangesproken, dit is een forum, geen DM's.
Hier overigens een letterlijke quote van de LEGO Ideas website:

[...]

Dus stop nu eens met je eigen draai er aan te geven.
Welke draai? Ik ben mij bewust van wat daar staat, ook al eerder gezegd, maar goed. Ik verwachtte dan wel hetzelfde vanuit Lego zelf als het wordt verwacht van submitters. Zal namelijk ook hebben meegespeeld waarom de ISS en de Falcon zijn afgewezen na de Saturn V. En daarom vind ik de keuze van Lego voor de ISS in deze vote raar.
Dus je bent gewoon aan het klagen om te klagen? Dan zijn we wel klaar.
Of aan het herhalen om het toch proberen duidelijk te maken? Wellicht verspilde moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Kapoen schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:19:
[...]

De 40335 Space Rocket Ride?
€60 is die absoluut niet waard, zelfs indien de promo al voorbij zou zijn. Er zitten geen unieke onderdelen in of zo, alleen de handleiding bevat een extra pagina met wat informatie over de ontwerper.

Indien er nog overschot is van de stock (en dat is goed mogelijk door de hoge aankoopdrempel) zal deze ook gewoon verschijnen tussen de normale sets, zoals Lego nu al een tijdje doet met oudere promoties.
Yep, dat promoding wat je er sinds vandaag bij krijgt. Waarde ongeveer 15 euro. Wat een dwaas ervoor vraagt is natuurlijk anders dan wat de gek ervoor geeft. Maar 60 euro is extreem...........
Kreeg vorige week in Centro bij aankoop van de modulair nog 2 achtergebleven promo's van vorige actie. Zo een paaskuiken en zo een starwarsding. _/-\o_

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Afgelopen zondag met een rugzak van 18kg op de sneeuwschoenen de bergen in getrokken met dit als resultaat :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pmkSUfBIQDZ48YuA6Dpi1FLb/full.jpg

Door een sneeuwlaag van twee meter en het relatief warme weer was het een lange tocht; 13 uur onder weg geweest, maar het resultaat mag er zijn. Video komt in een aantal weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
En klaar. Ipv ruziemaken zou je een TR moeten indienen.

[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 05-06-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 05-06-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree

Maar goed, alles is inmiddels wel gezegd. Tijd dat het weer over LEGO sets gaat.

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 05-06-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
https://www.brothers-bric...pack-and-donut-shop-news/
Zo the zien krijgen we van city ook nog een people pack en een soort stad set. Het setje met de minifiguren is wel leuk als aanvulling voor de verschillende attracties van laatste jaren :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Zeehond schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:37:
https://www.brothers-bric...pack-and-donut-shop-news/
Zo the zien krijgen we van city ook nog een people pack en een soort stad set. Het setje met de minifiguren is wel leuk als aanvulling voor de verschillende attracties van laatste jaren :).
Al die sets waren vandaag al beschikbaar in de Lego store te Antwerpen. :)
Ik wacht toch nog even op leuke kortingen, maar de people packs (Kermis en ruimtelabo) zagen er heel goed uit :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Ik heb wat rigoreus geknipt omdat ik door alle steken onder water nauwelijks kon zien wat nou nog inhoudelijk was en wat niet. Graag dus eerder TR's indienen om de sfeer te bewaken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:51:
[...]

Al die sets waren vandaag al beschikbaar in de Lego store te Antwerpen. :)
Ik wacht toch nog even op leuke kortingen, maar de people packs (Kermis en ruimtelabo) zagen er heel goed uit :9
De people pack is waarschijnlijk goedkoper om bij een reguliere speelgoedwinkel te halen. Voor de rest mag er wel een dubbele vip punten actie komen :P

200 fish found!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Deze paar dagen terug tegen gekomen. Destijds via ipad om een afbeelding via imgur te delen not done 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OwoRNNI.jpg

Volgens mij worden deze binnen 1-2 maanden gereleased.

42098 wel extreem tof, waarbij de keuze lastig is a of b.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2019 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:42:
Deze paar dagen terug tegen gekomen. Destijds via ipad om een afbeelding via imgur te delen not done 8)7

[Afbeelding]

Volgens mij worden deze binnen 1-2 maanden gereleased.

42098 wel extreem tof, waarbij de keuze lastig is a of b.
Je koopt er natuurlijk gewoon twee, kan je beide bouwen. Ook moeten er nog wat auto's bij om de trailer helemaal te vullen.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pin0 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:46:
[...]

Je koopt er natuurlijk gewoon twee, kan je beide bouwen. Ook moeten er nog wat auto's bij om de trailer helemaal te vullen.
Ja valt qua prijs reuze mee.De preorder prijs is 129 euro en maakt het ongeveer 5,2 cent per blokje.

Destijds bij de ocean explorer 1 gehaald en inmiddels is de orginele prijs * 3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Hmm, als de msrp 130 is, koop ik m mss wel als er een mooie deal voorbij komt, de kleine autos zijn wel cool, de rest mag de parts bin in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Pin0 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:46:
[...]

Heerlijk die AFOL mindset, 'koop er gewoon twee' :9 Daar moest ik niet aan denken als kind ;(

*edit* De set waarvan ik de meeste exemplaren heb (5 stuks) is een ‘trein set’.
31015 Emerald Express, ik ben wel te vinden voor micro builds. Van de ‘grotere sets’ heb ik alleen 31026 Bike Shop & Cafe dubbel. Van die aankoop herinner ik me nog dat ik beide exemplaren tegelijk kocht door een forse korting.

Voor de rest heb ik heel veel kleinere sets (vignettes, ‘battle packs’, promoties,...) twee tot vier keer.

[ Voor 44% gewijzigd door Kapoen op 06-06-2019 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
Kapoen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:12:
[...]

Heerlijk die AFOL mindset, 'koop er gewoon twee' :9 Daar moest ik niet aan denken als kind ;(

31015 Emerald Express, ik ben wel te vinden voor micro builds.
Ik dacht even dat je de Emerald Night bedoelde :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
moer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:57:
[...]

Toen die set verscheen zat ik helaas nog volop in mijn 'dark ages'.

Zowiezo heb ik al weinig plaats in mijn appartement, dus een treinlayout is niet evident.
Ik vind die mini treintjes best wel leuk ontworpen, en ik heb ook een ideeënboek liggen met meer spul.
En ik zal er echt heus ooit wel eens aan beginnen... :Y :N

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/8666/28435192405_0913580301_b.jpgTiny LEGO Wonders - Intercity Express by drdavewatford, on Flickr
*edit* per suggestie van @himlims_ even andere bron voor de treinfoto gezocht

[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 06-06-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:15:
[...]

Toen die set verscheen zat ik helaas nog volop in mijn 'dark ages'.

Zowiezo heb ik al weinig plaats in mijn appartement, dus een treinlayout is niet evident.
Ik vind die mini treintjes best wel leuk ontworpen, en ik heb ook een ideeënboek liggen met meer spul.
En ik zal er echt heus ooit wel eens aan beginnen... :Y :N

[Afbeelding]
Error 1011 Ray ID: 4e2adbcbed91c781 • 2019-06-06 13:51:00 UTC
Access denied
What happened?

The owner of this website (nostarch.com) does not allow hotlinking to that resource (/images/TinyLEGOWonders_IntercityExpress.jpg).

>>> misschien optie? https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum?action=popup

//dat is wel leuke stijl - dank voor img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:15

qless

...vraag maar...

Gaat dit bij S@Lego bij Nederlandse klanten ook verkeerd? Ik krijg mijn verzendmelding in het Frans. (Soweieso is de lego.com site in Belgie alleen engels of frans te krijgen gek genoeg)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

qless schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:27:
Gaat dit bij S@Lego bij Nederlandse klanten ook verkeerd? Ik krijg mijn verzendmelding in het Frans. (Soweieso is de lego.com site in Belgie alleen engels of frans te krijgen gek genoeg)
Ik kreeg deze net:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VLCLef2Xqi7llHJ1yFvVzWTk/full.jpg

Heb gister ochtend rond 10:30 de Lunar Lander met gratis Rocket en Patch besteld.
Wordt wel 1 a 2 dagen later geleverd kreeg ik gister middag als email.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
qless schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:27:
Ik krijg al mijn communicatie in het Engels en bestel ook via S@H België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Dat is een zware rugzak, ik hoop dat je de inhoud bedoelt :p

Ben benieuwd naar het resultaat, aan de omgeving zal het iig niet liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kapoen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:12:
[...]

31015 Emerald Express, ik ben wel te vinden voor micro builds. Van de ‘grotere sets’ heb ik alleen 31026 Bike Shop & Cafe dubbel. Van die aankoop herinner ik me nog dat ik beide exemplaren tegelijk kocht door een forse korting.

Voor de rest heb ik heel veel kleinere sets (vignettes, ‘battle packs’, promoties,...) twee tot vier keer.
Ik heb er eentje dubbel gekocht. En dat is de Horizon Express. Maar alleen omdat een enkele doos maar een halve trein oplevert, ziet er niet uit :+ En om er uiteraard later achter te komen dat een enkele motot voor een dubbele HE niet voldoende is, want vrij zwaar :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
moer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:57:
[...]

had ik er daar maar 2 van gekocht ;(
helaas was 1 al een forse aanslag op de portemonnee

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Na mijn Middle Earth: Lond Daer Moc ben ik verder gegaan met 'Venice Italy' of beter gezegd, gewoon helemaal opnieuw begonnen..

Na 5 maanden er tegenaan te hebben gekeken was ik er klaar mee en heb ik alles afgebroken, mijn nieuwe ideeën uitgewerkt en na 2weken uitsorteren dus opnieuw begonnen.

Dit is 1 van de 8 gebouwen (nog wel wip) die ik aan het bouwen ben. Dit diorama gaat mijn grootste build to date worden en speelt zich af in het jaar 1486. Het achtergrondverhaal en de scènes zullen gebaseerd zijn op 'true events'.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48008525906_47b97e0f5e_b.jpg(wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
mschol schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:11:
[...]

had ik er daar maar 2 van gekocht ;(
helaas was 1 al een forse aanslag op de portemonnee
idem hier, 1 wagon is ook echt te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Barthezz Brick schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:23:
Na mijn Middle Earth: Lond Daer Moc ben ik verder gegaan met 'Venice Italy' of beter gezegd, gewoon helemaal opnieuw begonnen..

Na 5 maanden er tegenaan te hebben gekeken was ik er klaar mee en heb ik alles afgebroken, mijn nieuwe ideeën uitgewerkt en na 2weken uitsorteren dus opnieuw begonnen.

Dit is 1 van de 8 gebouwen (nog wel wip) die ik aan het bouwen ben. Dit diorama gaat mijn grootste build to date worden en speelt zich af in het jaar 1486. Het achtergrondverhaal en de scènes zullen gebaseerd zijn op 'true events'.

[Afbeelding](wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr
Dit is de 1e van 8 gebouwen? Ga je die allemaal tegelijkertijd bouwen? Dit 1e gebouw ziet er echt weer fantastisch uit! :Y Erg benieuwd naar de rest van de gebouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick
almightyarjen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:38:
[...]

Dit is de 1e van 8 gebouwen? Ga je die allemaal tegelijkertijd bouwen? Dit 1e gebouw ziet er echt weer fantastisch uit! :Y Erg benieuwd naar de rest van de gebouwen!
Het eerste gebouw dat daadwerkelijk al voor 90% klaar is. Verder is de kerk ook al een heel eind op schot en 2 andere gebouwen op 25% ofzo. Wil eerst alle gebouwen maken en dan kan ik starten aan de base + aankleding. Zal dan alsnog wel wat moeten veranderen aan de gebouwen (in 1486 was alles niet mooi strak).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:20
Toch nog 2.5 avonden mee bezig geweest :) Staat nu in de woonkamer boven op de kast mooi te wezen, als ik zin heb maar 's aan de oplegger beginnen.

En nee, het ging niet meteen foutloos, ik heb 3 of 4 foutjes gemaakt, waarvan 2 dusdanige fouten waar ik later pas achterkwam, waardoor het halve ding weer uit elkaar moest :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eDJZOvRKEw5Ajh4InwGhHkjk/full.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 06-06-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Barthezz Brick schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Het eerste gebouw dat daadwerkelijk al voor 90% klaar is. Verder is de kerk ook al een heel eind op schot en 2 andere gebouwen op 25% ofzo. Wil eerst alle gebouwen maken en dan kan ik starten aan de base + aankleding. Zal dan alsnog wel wat moeten veranderen aan de gebouwen (in 1486 was alles niet mooi strak).
Uit nieuwsgierigheid, welke documentatie/research gebruik je als basis voor dit project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Kapoen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:19:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, welke documentatie/research gebruik je als basis voor dit project?
Je mag me gewoon alles vragen hoor ;)
Ik ben in 2018 naar Venetië geweest en de vriendin zei; je moet Venetië namaken, dat wordt vast mooi en is nog niet vaak gedaan.

Dus ik probeer vooral de sfeer uit Venetië neer te zetten, maar dan wel met eigen designs en creaties. Ik bouw niets na, dus ga vooral niet zoeken als je er bent :P uiteraard kijk je wel eens op Google voor wat sfeer impressies, kleurgebruik etc. maar that's it tot heden.

Voor de tijdsperiode gebruik ik dan wel Wikipedia en andere sites om het achtergrondverhaal kloppend te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Barthezz Brick op 06-06-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

FastFred schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:17:
Toch nog 2.5 avonden mee bezig geweest :) Staat nu in de woonkamer boven op de kast mooi te wezen, als ik zin heb maar 's aan de oplegger beginnen.

En nee, het ging niet meteen foutloos, ik heb 3 of 4 foutjes gemaakt, waarvan 2 dusdanige fouten waar ik later pas achterkwam, waardoor het halve ding weer uit elkaar moest :P

[Afbeelding]
Tof toch, die grote technic builds. Het is dat ik niks met trucks heb, anders stond de Mack bij mij ook al op de kast, heel gaaf model.

Ik ben al sinds vorige week met de chiron bezig, elke avond een nummer-setje zakjes, en ben vanavond net aan het 2e boekje begonnen.

Overigens ook niet zonder zweet-momentje, je bouwt de bak helemaal in het begin, en tegen de tijd dat je em kan testen ben je een paar uur en een heeeeele hoop bouwen verder, en zit de boel compleet verborgen. Toen ik dus een PF motortje achter op de W16 zette, bewogen de wielen eigenlijk maar in 1 versnelling, en ik snapte maar niet waar het fout ging, totdat ik me de clutchgear herinnerde, die vloer doorslaat door alle frictie in de bak/aandrijflijn. Als je de boel aandrijft via een wiel (waar de clutchgear dus op ontworpen is), werkte alles gelukkig feilloos.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Barthezz Brick schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:23:

[Afbeelding](wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr
Wat ziet dat er weer ongelofelijk gedetailleerd uit zeg! Ben wel benieuwd hoe je de plates (denk dat het plates zijn) een fractie uit laat steken? Bijvoorbeeld in de schoorsteen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barthezz Brick
keverjeroen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:59:
[...]

Wat ziet dat er weer ongelofelijk gedetailleerd uit zeg! Ben wel benieuwd hoe je de plates (denk dat het plates zijn) een fractie uit laat steken? Bijvoorbeeld in de schoorsteen.
Thx! Het is voor mijn doen deze keer wat rustiger, maar wel gedetailleerd.

De techniek van o.a de schoorsteen, maar eigenlijk het gehele light bluish grey is opgebouwd uit jumper plates (15573) en rail(door) plates (32028). Vallen binnen bricklink beide onder de modified plates sectie. Daardoor krijg je een kleine offset die zorgt voor een mooie structuur.

Wel zeer 'part intensive', maar het resultaat mag er zijn ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .