Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.077 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Barthezz Brick schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:52:
[...]

Thx! Het is voor mijn doen deze keer wat rustiger, maar wel gedetailleerd.

De techniek van o.a de schoorsteen, maar eigenlijk het gehele light bluish grey is opgebouwd uit jumper plates (15573) en rail(door) plates (32028). Vallen binnen bricklink beide onder de modified plates sectie. Daardoor krijg je een kleine offset die zorgt voor een mooie structuur.

Wel zeer 'part intensive', maar het resultaat mag er zijn ;)
Nooit opgevallen dat het uitstekende deel van de 32028 plates een wat afwijkende maat had. Leuk gedaan, die subtiele offset maakt zo'n schoorsteen meteen een stuk 'echter'. Maar kan me voorstellen dat er heel wat onderdelen doorheen gaan op die manier.. :)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

moer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:30:
[...]

idem hier, 1 wagon is ook echt te weinig
Ook hier, idem :(
Ik heb altijd een voorliefde voor stoomtreinen gehad en toen de Emerald Night uit kwam MOEST ik hem hebben. Natuurlijk niet over nagedacht om een tweede set te kopen, dat was financieel gezien een vreselijk goede investering geweest haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De Super Star Destroyer vordert al aardig:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ObfxuZPl.jpg

Hij is wel lang >:)

[ Voor 26% gewijzigd door sig69 op 07-06-2019 12:18 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Barthezz Brick schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:23:
Na mijn Middle Earth: Lond Daer Moc ben ik verder gegaan met 'Venice Italy' of beter gezegd, gewoon helemaal opnieuw begonnen..

Na 5 maanden er tegenaan te hebben gekeken was ik er klaar mee en heb ik alles afgebroken, mijn nieuwe ideeën uitgewerkt en na 2weken uitsorteren dus opnieuw begonnen.

Dit is 1 van de 8 gebouwen (nog wel wip) die ik aan het bouwen ben. Dit diorama gaat mijn grootste build to date worden en speelt zich af in het jaar 1486. Het achtergrondverhaal en de scènes zullen gebaseerd zijn op 'true events'.

[Afbeelding](wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr
Misschien al een keer gevraagd, maar hoe ben je ooit begonnen met dit soort MOCs? Is het echt alleen maar zelf experimenteren of zijn er ook sites/boeken waar wat technieken in worden uitgelegd?

Het is in ieder geval heel cool om te zien hoe je zeker wel de sfeer van Venetië pakt, zonder dat je echt een bestaand gebouw na bouwt.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevalric op 07-06-2019 10:57 ]

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Chevalric schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:56:
[...]

Misschien al een keer gevraagd, maar hoe ben je ooit begonnen met dit soort MOCs? Is het echt alleen maar zelf experimenteren of zijn er ook sites/boeken waar wat technieken in worden uitgelegd?

Het is in ieder geval heel cool om te zien hoe je zeker wel de sfeer van Venetië pakt, zonder dat je echt een bestaand gebouw na bouwt.
Thx voor het compliment, wordt gewaardeerd :)

Ik heb in 2016 de Lego bij mijn ouders opgehaald. Een jaar gedaan over het uitsorteren en het compleet maken van alle sets. Toen ontdekte ik bricklink gezien er in mijn kinderjaren genoeg de stofzuiger in was verdwenen. Ben mij toen weer gaan verdiepen in Lego na een darkage van 20jaar (veel moeten kopen dus).

Door de wereld van Internet zag ik prachtige mocs en ben ik eigenlijk gewoon begonnen. Ben zelf creatief/visueel en met de hulp van wat voorbeelden gewoon gestart. Uiteindelijk bedenk je niet alles zelf qua technieken (want er is al zoveel bedacht), maar ik kom geregeld toch nog op wat nieuws (wat in ieder geval online dan nog 'nooit' is getoond). Daarnaast blijft het een kunst om het tot een mooi geheel te vormen. Technieken 'kennen' is niet genoeg. Iets simpels kan ook gewoon heel mooi zijn.

Qua medium is een 'tips & bricks' handig of flickr/Pinterest etc. Uiteindelijk is het wel zelf proberen en uitzoeken dat blijft het leukste (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kuusj schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Ook hier, idem :(
Ik heb altijd een voorliefde voor stoomtreinen gehad en toen de Emerald Night uit kwam MOEST ik hem hebben. Natuurlijk niet over nagedacht om een tweede set te kopen, dat was financieel gezien een vreselijk goede investering geweest haha.
even voor mijn beeldvorming; die Emerald night is dat de 10194? die zie ik nu bij Bol voor zo'n 750 euro staan.
wat kostte die oorspronkelijk dan? Brickwatch kent 'm niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Shanquish schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:08:
[...]

even voor mijn beeldvorming; die Emerald night is dat de 10194? die zie ik nu bij Bol voor zo'n 750 euro staan.
wat kostte die oorspronkelijk dan? Brickwatch kent 'm niet
Ja, en voor de precieze prijs zou ik de doos moeten zoeken, ik meen 149,99,-.. In 2009. Is echt een gewilde set, op Marktplaats betaal je zo 350,-.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Vergeet ik helemaal om m'n complete build van de 42096 te posten :D

Van:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/cxjjPol.jpg

naar:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/WvGr1B9.jpg

met een klein foutje tussendoor:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/aOk0jpD.jpg

tot uiteindelijk:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/qqQyJNK.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Xw3bZVX.jpg

erg van genoten, leuke build ook, ik vind alleen het gebruik van die rubberen slangetjes maar niks, en dan bedoel ik die geribbelde slangetjes op de voor en achterbumper (itemnrs. 6253278 en 6253280)
zijn lastig om deze netjes op de pinnetjes te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 07-06-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

Shanquish schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:42:
erg van genoten, leuke build ook, ik vind alleen het gebruik van die rubberen slangetjes maar niks, en dan bedoel ik die geribbelde slangetjes op de voor en achterbumper (itemnrs. 6253278 en 6253280)
zijn lastig om deze netjes op de pinnetjes te krijgen.
Die ribbelslangetje had ik ook moeite mee, het is al een gepiel om zon ding normaal op een pinnetje te krijgen, laat staan als de ene kant van het slangetje al op de auto zit, en de andere kant ook op de auto moet..

Tijdens de build vond ik het wel jammer dat je op pakweg 1/3e (je 2e foto) alle technische functies al gebouwd hebt, en de resterende 2/3e allemaal bodywork is, maar tijdens het daadwerkelijk bouwen van de body had ik daar alsnog lol in

Either way, ze hadden toch best nog een extra functie/feature mogen inbouwen, een simpelere (om niet in bugatti vaarwater te komen) versnellingsbak, of een airjack achtig systeem had niet misstaan.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:58
Wat mij tegenviel van de 42096 Porsche 911 RSR is de ruimte passagierszijde, batterij plaats met lelijke stickers. Ook de koplampen doet afbreuk aan het model.

Technische functies zijn mager. Ik had toch wat meer unieke spannende ideeën van Lego verwacht, bijv. werkende ruitenwissers.

Al met al vond ik het toch ook een mooie build. Design zit goed in elkaar, typisch Lego kwaliteit. Staat mooi langs de andere Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:34

Pierre

Van nature lui!

Een vriend van me kwam een aantal steentjes te kort van de Lunar Lander. Hopelijk is het een eenmalig iets, die van mij ga ik vandaag bouwen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
Pierre schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:31:
Een vriend van me kwam een aantal steentjes te kort van de Lunar Lander. Hopelijk is het een eenmalig iets, die van mij ga ik vandaag bouwen.
Zeker een setje uit Chine oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

YaYo86 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:41:
[...]

Zeker een setje uit Chine oid?
Nee. Wat een onzin opmerking trouwens. Gewoon gekocht bij Lego.

[ Voor 16% gewijzigd door Pierre op 09-06-2019 06:24 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Pierre schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:31:
een aantal? hoeveel? 1? 2? 10?

alles meer dan 2 zou ik heel bijzonder vinden en zou ik denken aan niet goed gecontroleerde zakjes (alles kan uiteraard)

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 08-06-2019 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Of onzorgvuldig al die zakjes opengetrokken waarbij eea wegspringt danwel achterblijft.

Gelukkig kun je via de lego site ontbrekende stukjes gratis bestellen, enig nadeel is dat je dan wellicht even niet verder kan met je build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

mschol schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:25:
[...]

een aantal? hoeveel? 1? 2? 10?

alles meer dan 2 zou ik heel bijzonder vinden en zou ik denken aan niet goed gecontroleerde zakjes (alles kan uiteraard)
Het waren 2 ontbrekende steentjes en @Shanquish het is geen kind wat zakjes onzorgvuldig open trekt.
Inmiddels heeft hij het kunnen oplossen met 2 steentjes uit eigen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
Onvriendelijk en op op de man. Laat dat voortaan aub..

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 09-06-2019 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Toch maar set NASA Apollo Saturn V (21309) besteld :X Wat VIP punten, een collectible promo, een restantje vakantiegeld en de nieuwe Moonlander set al niet kunnen doen :P

Hij ziet er verder geweldig uit, genoeg positieve verhalen en beloftes dat ik er anders spijt van ga krijgen. Maar of t echt mijn soort set is? In ieder geval iconisch en eens iets totaal anders. We gaan hem in ieder geval bouwen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
mijn maanlander is gebouwd, wat een hoop gouden onderdelen :D d:)b

vanavond een beginnetje maken aan het winter station, morgen afmaken en dan een beginnetje maken met de corner garage, althans das de planning :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 18:02
Gim schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:44:
Hij ziet er verder geweldig uit, genoeg positieve verhalen en beloftes dat ik er anders spijt van ga krijgen. Maar of t echt mijn soort set is? In ieder geval iconisch en eens iets totaal anders. We gaan hem in ieder geval bouwen :)
Ik vond de manier waarop de Saturn V build tot stand kwam zeer boeiend.
Vaak genoeg dacht ik ‘wtf... hoe heeft de bedenker ooit deze technieken bij elkaar getoverd?’ Helaas is de build onvermijdelijk wat repetitief, maar ik heb zeker genoten van het bouwen.
mschol schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:04:
mijn maanlander is gebouwd, wat een hoop gouden onderdelen :D d:)b

vanavond een beginnetje maken aan het winter station, morgen afmaken en dan een beginnetje maken met de corner garage, althans das de planning :+
Ben je een zomer-bouw-marathon aan het organiseren of zo? _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na de verschillende bouwwerken heb ik nu wat minifiguren in een lijstje geplaatst. Beide series met minifiguren van Disney zien er leuk uit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x4lHSMEOhv6WzqUogkML87BP/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:26:
[...]

Ben je een zomer-bouw-marathon aan het organiseren of zo? _/-\o_
soort van i guess.. ik heb gewoon weer een hoop dozen staan die ik al langer wil gaan bouwen, en een gebouwd model neemt relatief gezien minder ruimte in, dus ik creeer dan ook weer wat ruimte :)

en de achtbaan komt eraan, das ook geen kleine doos

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 10-06-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
mschol schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:39:
[...]
een gebouwd model neemt relatief gezien minder ruimte in
Dozen zijn nog te stapelen, succes met het stapelen van de achtbaan, de maanlander, winter station,en de corner garage :z :+

[ Voor 4% gewijzigd door moer op 10-06-2019 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:35

Kraz

Saving the world

Had iemand deze creatie al gezien?
Kwam voorbij op YT; "Lego Wizard" door Teun de Wijs
T is al een oudje, maar wat onwijs tof gemaakt!

[ Voor 44% gewijzigd door Kraz op 10-06-2019 20:45 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:57
Hij is af :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VyMati0nH4Tp5UkVfJ2VaCSe/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J2npjja8sWpdcfJTaL8Hgfmk/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bdsW19eLgwc3HgYUiu4KKSGY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sGmgSubFnrMBsEkhpdoodgG5/medium.jpg

En, even testen. Nee die pootjes zitten er niet voor de sier op :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/luQyzyGKSA9THkroBFVHCh1Q/medium.jpg

Ja en nu, nu is ie af. Wat moet ik nu doen? Weer wat anders kopen om te bouwen zeker :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
Of afbreken en 1 van de vele "C-models" voor die set bouwen. Staan er wel een stel op rebrickable.com denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:45:
Na de verschillende bouwwerken heb ik nu wat minifiguren in een lijstje geplaatst. Beide series met minifiguren van Disney zien er leuk uit!
[Afbeelding]
Waarom zet je de vogel bij de princes van alladin niet op haar hand? Kan ze net als de rest met beide pootjes op standaard staan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 19:09

almightyarjen

When does the hurting stop?

Mijn dochter van bijna twee is vandaag voor het eerst met haar blote voet vol op een duplo blok gestapt. Tijdens het troosten heb ik verteld dat ze op deze manier wat eelt kweekt voor het geval ze op een ècht lego steentje stapt :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
moer schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:21:
[...]

Dozen zijn nog te stapelen, succes met het stapelen van de achtbaan, de maanlander, winter station,en de corner garage :z :+
hmm.. ik wou zeggen "challenge accepted" maar daar heb ik helemaal geen zin in :D

punt is dat een doos weliswaar goed te stapelen is, in een standaard doos van lego zit vrijwel altijd >50% lucht, wat gewoon klote is..

winter station en maanlander af.. corner garage moet ik nog openen, gaat hem niet meer worden vandaag of morgen; overmorgen weer vrij dus wellicht dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14

Tarin

Just plain weird.

mschol schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:52:
[...]

als het goed is komt fedex gewoon aan je deur, zou wat raar zijn om halverwege naar een andere koeriersdienst over te gaan, dat kost ze (extra) geld lijkt mij :P

ik kreeg ook een mailtje dat bikes verzonden zou zijn, maar dat was een trackinglink naar spanje die het een halfuurtje later niet meer deed.

-update-
inmiddels werkt hij wel weer, maar nu naar nederland..
Is die van jou al binnen? Mijn verzending is gisteren pas (na 10 dagen) versprongen van 'shipment data received' naar 'pakket wordt voorbereid voor export' :|.

Heeft iemand anders Bikes! al binnen? Op de Bricklink-site staan tot nu toe alleen reakties van mensen die ongeduldig wachten ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Tarin op 11-06-2019 08:33 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Tarin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:32:
[...]

Is die van jou al binnen? Mijn verzending is gisteren pas (na 10 dagen) versprongen van 'shipment data received' naar 'pakket wordt voorbereid voor export' :|.

Heeft iemand anders Bikes! al binnen? Op de Bricklink-site staan tot nu toe alleen reakties van mensen die ongeduldig wachten ;).
nope, laatste keer dat ik keek stond er ook shipment data recieved

overigens is het pas de eerste van de 3 bestelde modellen.., als het zo door gaat heb ik ze misschien eind dit jaar allemaal :+

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 11-06-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Van het weekend weer lekker verder geprutst aan de Chiron (biiiiijna af, had alleen gisteravond geen tijd voor het laatste doosje), maar zo ben ik ook weer bekend met een oude fenomeen "lego duim" :P Nadat ik zondag eens flink heb doorgeklikt had ik dus gisteren, precies op de plek waar ik alle pinnetjes mee aanduw een zere plek :(

Verder is die bugatti echt een monster van een ding, alles wat ik hiervoor gebouwd heb valt compleet in het niet, kwa formaat, gewicht en dichtheid is niks te vergelijken. Elke keer als ik er verder aan werk ben ik weer verbaasd over het formaat van het ding.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:01:
[...]

Waarom zet je de vogel bij de princes van alladin niet op haar hand? Kan ze net als de rest met beide pootjes op standaard staan
Ik heb er eigenlijk niet over nagedacht om die vogel op haar hand te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
mschol schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:29:
overigens is het pas de eerste van de 3 bestelde modellen.., als het zo door gaat heb ik ze misschien eind dit jaar allemaal :+
Ik kreeg gisteren eindelijk bericht dat m'n bestelde Science Tower is verzonden. :) Ben benieuwd hoe lang het duurt tot ik de doos thuis heb.

Intussen heb ik afgelopen weekend de 10266 Apollo 11 Lunar Lander afgebouwd. En WOW, wat een super mooi model is dat geworden! _/-\o_ Ben er echt heel erg blij mee en heb ook genoten van het bouwen en de verschillende bouwtechnieken die gebruikt zijn om de vormen op elkaar te passen in de acht-hoek van de lander. Natuurlijk zat er wel wat repetitief bouwen in omdat je nu eenmaal meerdere keren dezelfde sub-assembly in elkaar moet zetten, maar die sub-assemblies waren meestal wel interessant genoeg dat zoiets bv. twee keer achter elkaar te doen geen straf was.

En het resultaat is subliem! Ook al is deze set pas net verkrijgbaar, ik durf nu al te zeggen dat dit t.z.t. wanneer de set uit productie is een waar collector's item gaat worden! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:20
Tarin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:32:
[...]

Ik heb sinds gister een nieuwe status: "Item being prepared for US export", lijkt niet super snel te gaan aangezien hij op 31 mei al is aangemeld.

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:53:
[...]

Intussen heb ik afgelopen weekend de 10266 Apollo 11 Lunar Lander afgebouwd. En WOW, wat een super mooi model is dat geworden! _/-\o_ Ben er echt heel erg blij mee en heb ook genoten van het bouwen en de verschillende bouwtechnieken die gebruikt zijn om de vormen op elkaar te passen in de acht-hoek van de lander. Natuurlijk zat er wel wat repetitief bouwen in omdat je nu eenmaal meerdere keren dezelfde sub-assembly in elkaar moet zetten, maar die sub-assemblies waren meestal wel interessant genoeg dat zoiets bv. twee keer achter elkaar te doen geen straf was.

En het resultaat is subliem! Ook al is deze set pas net verkrijgbaar, ik durf nu al te zeggen dat dit t.z.t. wanneer de set uit productie is een waar collector's item gaat worden! O+
Dus iedereen kan zijn glazen bol opzij leggen en gewoon die set aanschaffen :)

Het is wel een mooie set op eerste gezicht :) Ik zag trouwens op FB iets voorbij komen dat het een soort re-release zou zijn van een oudere set? Alleen dan beter in de zin van uitvoering en part count?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Gim schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:52:
[...]
Het is wel een mooie set op eerste gezicht :) Ik zag trouwens op FB iets voorbij komen dat het een soort re-release zou zijn van een oudere set? Alleen dan beter in de zin van uitvoering en part count?
Ik vermoed dat het dan om 10029 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Nemean schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:32:
[...]

Geloof het wel. En inderdaad, nieuwe set zet er een stuk beter uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

Wom

Lego komt als expansion naar Forza Horizon 4.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Nieuwe grote Jurassic Park set aangekondigd!
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/06/LEGO-Jurassic-World-75936-T-rex-Rampage-aangekondigd-696x398.jpg

Die bouwbare T-Rex is echt vet zeg!

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/06/LEGO-Jurassic-World-75936-Jurassic-Park-T-rex-Rampage-28.jpg

Meer info: https://www.bouwsteentjes...orld-75936-t-rex-rampage/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:18
Gim schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:38:
[...]

Geloof het wel. En inderdaad, nieuwe set zet er een stuk beter uit :)
Lego heeft ook nog deze maanlander uitgebracht:

Afbeeldingslocatie: https://d113irssqn2xyz.cloudfront.net/xl/565-1_used_000.JPG

Dit is doos 565-1 uit 1976.

Samen met de maanlander die in Apollo 11 zit, zijn er dus al 4 uitgebracht. Zou leuk zijn om ze allemaal 'ns bij elkaar te zien. Hoewel deze lander niet van de Apollo 11 is, omdat de moon buggy pas bij latere missies mee ging. En er zijn nooit 3 astronauten tegelijk op de maan geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door digilb op 11-06-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die T-Rex ziet er inderdaad gaaf uit. Hij is helaas wel wat aan de hoge totaalprijs. Wellicht dat ik deze even oversla. Momenteel ben ik bezig met de 75190, Destroyer. 75189, 75192 en 10259 staan ook nog te wachten om gebouwd te worden. De 10266 is eigenlijk ook wel een moetje. Aaargh, keuzes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:03
Gim schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Dus iedereen kan zijn glazen bol opzij leggen en gewoon die set aanschaffen :)

Nemean schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:32:
[...]

Lijkt mij ook :Y Vandaag nog zien staan in Lego House:
10029 Lunar Lander
inclusief de eerder genoemde filmcrew trouwens :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Phr34k op 11-06-2019 21:11 ]

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:49

FeaR

In GoT we trust

Haay schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oeh, die ziet er wel heel tof uit. Die gaan we in de gaten houden.

* FeaR twijfelt over de volgende aanschaf.
Ergens wil ik de NASA Apollo Saturn V (21309) gaan halen. Vooral de fysieke hoogte van dat model spreekt me aan. En hier in de buurt is hij net geen twee tientjes onder de adviesprijs. Afgelopen weekend helaas de aanbieding van €90,- gemist. Ik heb ook het idee dat deze set er mogelijk uit gaat in verband met de leeftijd? Aan de andere kant kan die set juist ook een boost krijgen door de releae van de NASA Apollo 11 Maanlander (10266). Andere model wat lonkt is de Ford Mustang (10265). Die gaat er sowieso komen, maar ga ik die nu al kopen of wacht ik totdat het model wat meer richting de 100 euro gaat? Het ding is nu al voor €118,- te koop. Best een snelle daling sinds release.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Vandaag The Hulkbuster: Ultron Edition afgemaakt. En ik moet zeggen een erg leuke build. Niet de beste foto maar goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U37u2on.jpg

Ik heb besloten om nog een ledkit aan te schaffen voor de hulkbuster en wil hem ook wel in een vitrinekast/box plaatsen moet alleen nog even opzoek naar één die geschikt is.

De mini-figure staat overigens niet op de foto die is inmiddels ondergebracht in mijn custom hall of armor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:07:
[...]

Oeh, die ziet er wel heel tof uit. Die gaan we in de gaten houden.

Ergens wil ik de NASA Apollo Saturn V (21309) gaan halen. Vooral de fysieke hoogte van dat model spreekt me aan. En hier in de buurt is hij net geen twee tientjes onder de adviesprijs. Afgelopen weekend helaas de aanbieding van €90,- gemist. Ik heb ook het idee dat deze set er mogelijk uit gaat in verband met de leeftijd? Aan de andere kant kan die set juist ook een boost krijgen door de releae van de NASA Apollo 11 Maanlander (10266). Andere model wat lonkt is de Ford Mustang (10265). Die gaat er sowieso komen, maar ga ik die nu al kopen of wacht ik totdat het model wat meer richting de 100 euro gaat? Het ding is nu al voor €118,- te koop. Best een snelle daling sinds release.
De aanbieding van €90-91 euro zag ik ook; was dat niet bij FNAC? Ik kreeg die maar niet besteld; leverde niet aan NL en kreeg het ook voor geen mogelijkheid voor elkaar om hem ergens in BE te laten afleveren voor ophalen. De FNAC site vervolgens met NL/BE taal bezocht en toen kreeg ik hem geeneens gevonden. Dat was de druppel nadat ik hem bij Amazon.IT/FR zag staan voor ~€100, maar dan met een levertijd van 1 à 3 maanden :-(

Ik zou voor de NASA Apollo Saturn V gaan als je die toch wil! De Mustang is er nog maar net.

Ik heb de Mustang wel al, maar dat had ook iets te maken met *kuch* ongeduld en hebbuh hebbuh hebbuh O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Nemean schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:34:
Vandaag The Hulkbuster: Ultron Edition afgemaakt. En ik moet zeggen een erg leuke build. Niet de beste foto maar goed.

[Afbeelding]

Ik heb besloten om nog een ledkit aan te schaffen voor de hulkbuster en wil hem ook wel in een vitrinekast/box plaatsen moet alleen nog even opzoek naar één die geschikt is.

De mini-figure staat overigens niet op de foto die is inmiddels ondergebracht in mijn custom hall of armor. :+
https://www.idisplayit.co...ron-edition-display-case/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
mschol schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:29:
[...]
nope, laatste keer dat ik keek stond er ook shipment data recieved

Heb al een aantal bestellingen binnen. Zijn allemaal met PostNL geleverd. Bikes heeft als status dat het USA heeft verlaten. Mijn eerste order heb ik binnen 2 weken ontvangen. Daarna duurde het bijna 3 weken.

Op de dozen staan dat ze naar Zweden dienen te worden geretourneerd als ze niet bezorgd kunnen worden en dat ze met Posten As International Mail Sweden verzonden zijn. Bij het traceren heb ik PostNord gekozen als vervoerder. Ik wacht nog op een afrekening van de bestellingen (eerste heb ik al de 19de ontvangen), maar heb die nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Suli schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:24:
[...]

Heb al een aantal bestellingen binnen. Zijn allemaal met PostNL geleverd. Bikes heeft als status dat het USA heeft verlaten. Mijn eerste order heb ik binnen 2 weken ontvangen. Daarna duurde het bijna 3 weken.

Op de dozen staan dat ze naar Zweden dienen te worden geretourneerd als ze niet bezorgd kunnen worden en dat ze met Posten As International Mail Sweden verzonden zijn. Bij het traceren heb ik PostNord gekozen als vervoerder. Ik wacht nog op een afrekening van de bestellingen (eerste heb ik al de 19de ontvangen), maar heb die nog niet ontvangen.
klinkt als een vreemde manier van verzenden, welke sets heb jij al binnen dan? ik wacht nog op hot shot en wild west saloon (bikes is onderweg). heel misschien dat ik nog een ander modelletje bestel voor de 30ste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gim schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:47:
[...]

De aanbieding van €90-91 euro zag ik ook; was dat niet bij FNAC? Ik kreeg die maar niet besteld; leverde niet aan NL en kreeg het ook voor geen mogelijkheid voor elkaar om hem ergens in BE te laten afleveren voor ophalen. De FNAC site vervolgens met NL/BE taal bezocht en toen kreeg ik hem geeneens gevonden. Dat was de druppel nadat ik hem bij Amazon.IT/FR zag staan voor ~€100, maar dan met een levertijd van 1 à 3 maanden :-(

Ik zou voor de NASA Apollo Saturn V gaan als je die toch wil! De Mustang is er nog maar net.

Ik heb de Mustang wel al, maar dat had ook iets te maken met *kuch* ongeduld en hebbuh hebbuh hebbuh O-)
Volgens mij was het FNAC inderdaad. Kwam nog wel wat aan verzendkosten bij maar het totaal bleef net onder de honderd euro volgens Brickwatch. Klikkende op de link was het model zelf opeens al over de honderd euro.

De Mustang gaat voor mijn gevoel nog in prijs dalen, zeker omdat de set pas uit is en nu pas aan is gekomen bij de reguliere winkels. Al hoop ik dat van die prijs ook nog steeds bij de DB5 maar die gaat niet heel ver onder de 135 euro bij Nederlandse winkels.

Ik ga er nog heel even over nadenken anders haal ik vanmiddag wellicht een Saturn V op.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 12-06-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:07
Nemean schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:34:

[Afbeelding]

Hoe ziet je custom hall of armor uit?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
FeaR schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:06:
[...]

Volgens mij was het FNAC inderdaad. Kwam nog wel wat aan verzendkosten bij maar het totaal bleef net onder de honderd euro volgens Brickwatch. Klikkende op de link was het model zelf opeens al over de honderd euro.

De Mustang gaat voor mijn gevoel nog in prijs dalen, zeker omdat de set pas uit is en nu pas aan is gekomen bij de reguliere winkels. Al hoop ik dat van die prijs ook nog steeds bij de DB5 maar die gaat niet heel ver onder de 135 euro bij Nederlandse winkels.

Ik ga er nog heel even over nadenken anders haal ik vanmiddag wellicht een Saturn V op.
De beste koopjes scoren vind ik ook leuk, maar als het verschil tussen de (uiteindelijke) "beste aanbieding" en de aanbieding die ik koop €10 is, lig ik er niet wakker van. Anders koop je namelijk nooit wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:21:
[...]
De beste koopjes scoren vind ik ook leuk, maar als het verschil tussen de (uiteindelijke) "beste aanbieding" en de aanbieding die ik koop €10 is, lig ik er niet wakker van. Anders koop je namelijk nooit wat :)
Idem. Het moet een aanzienlijk verschil zijn, ander rijd ik wel even op en neer naar de winkel. Normaal zou ik voor €12,- ook geen moeite doen maar omdat ik twijfel over de Saturn V was dat verschil nèt wat belangrijker dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
De nieuwe catalogus voor de 2e jaarhelft van 2019 is verschenen: link NL/BE versie.
Itt de versie die Jang vorige week besprak staan hier wel nieuwe sets in.

Zo ook de laatste sets voor Lego Movie 2. Helaas zijn er geen extra Classic Space sets bij, op een kleine set met Disco Benny na.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/TLM2%20Summer.png

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 12-06-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 11:24
Gim schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:47:
[...]

De aanbieding van €90-91 euro zag ik ook; was dat niet bij FNAC? Ik kreeg die maar niet besteld; leverde niet aan NL en kreeg het ook voor geen mogelijkheid voor elkaar om hem ergens in BE te laten afleveren voor ophalen. De FNAC site vervolgens met NL/BE taal bezocht en toen kreeg ik hem geeneens gevonden.
Vreemd. Ik heb de 75181 UCS Y-Wing daar nu twee keer aangeschaft (tja, de tweede aanbieding was nog beter dan de eerste) en met de tweede bestelling ook meteen de Saturn V nog een keer meegenomen. Gewoon naar NL laten verzenden.

LEGO te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik ben er een paar jaar uit geweest, stuk of 18. Maar als je zelf een kleintje krijgt (1 maand oud pas) begint het gelijk weer te kriebelen!

Toen ik "voor de fun" aan het kijken was naar de huidige lego treinen staat er bij vermeld dat deze werken op batterijen. Betekent dit dat ik de sets van nu niet meer kan combineren met de oude sets(4563) van mij die nog op zolder staan?

Verder gelijk een account aangemaakt bij Brickwatch om de aanbiedingen de gaten te houden. Dit zal wel weer geld gaan kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
FeaR schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:07:
De Saturn V set is van juni 2017 en dus inmiddels al 2 jaar op de markt. Het is een LEGO Ideas set, en die lopen gemiddeld anderhalf tot twee jaar, met een 'pensionering' ronde van Ideas sets aan het eind van het jaar. Je kunt er dus met vrij grote zekerheid gif op innemen dat die Saturn V er eind dit jaar uit gaat.

Even in mijn kristallen bol kijken... ik denk dat de Ideas sets die eind dit jaar eruit gaan zijn:
- Saturn V (21309) --> heeft mooi het 50 jaar jubileum gehaald, en kan eind dit jaar eruit.
- Voltron (21311) --> na ruim een jaar, reden: dure set die volgens mij niet erg populair is en slecht verkoopt.
- Ship in a Bottle (21313) --> in december bijna 2 jaar op de markt, dus aan de beurt.
- TRON Legacy (21314) --> twijfelgeval, hangt van de verkoopcijfers af.

Ik heb zo'n idee dat de handelaren grote hoeveelheden van de Saturn V hebben ingeslagen, dus die zal niet zo hard stijgen als bv. de Old Fishing Store. Maar bij een goede aanbieding zou ik als ik jou was sowieso maar toeslaan. ;)

Ford Mustang en Lunar Lander zijn pas net uitgekomen, dus daar kun je rustig wachten op een goede aanbieding. :*)

Wat FNAC betreft, daar heb ik afgelopen week de Downtown Diner besteld die in een mooie aanbieding was. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
TouchOfInsanity schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:28:
Ik ben er een paar jaar uit geweest, stuk of 18. Maar als je zelf een kleintje krijgt (1 maand oud pas) begint het gelijk weer te kriebelen!

Toen ik "voor de fun" aan het kijken was naar de huidige lego treinen staat er bij vermeld dat deze werken op batterijen. Betekent dit dat ik de sets van nu niet meer kan combineren met de oude sets(4563) van mij die nog op zolder staan?

Verder gelijk een account aangemaakt bij Brickwatch om de aanbiedingen de gaten te houden. Dit zal wel weer geld gaan kosten!
zo uit de doos kunnen ze wel op hetzelfde (oude) spoor rijden (spoorbreedte is niet aangepast) maar heb je 2 losse manieren van snelheid controleren nodig.. (de 9v en afstandsbediening voor de nieuwe trein.)

de nieuwe trein is wellicht wel om te bouwen met een 2dehands 9v motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Clavat schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:08:
[...]

Hoe ziet je custom hall of armor uit?
Ik zal binnenkort eens foto's maken. Ben inmiddels al drie keer opnieuw begonnen met bouwen omdat het toch elke keer net niet helemaal naar wens is. Mijn uiteindelijke doel is wel om nog een soort Mansion er boven op te plaatsen/maken. Overigens niet de Malibu Mansion attack set (76007), want die heb ik helaas (nog) niet in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:54:
[...]

klinkt als een vreemde manier van verzenden, welke sets heb jij al binnen dan? ik wacht nog op hot shot en wild west saloon (bikes is onderweg). heel misschien dat ik nog een ander modelletje bestel voor de 30ste
The Lego Story, Hot Shot Carnival en Imagine it! Build it! zijn binnen. Bikes! is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:48:
[...]

De Saturn V set is van juni 2017 en dus inmiddels al 2 jaar op de markt. Het is een LEGO Ideas set, en die lopen gemiddeld anderhalf tot twee jaar, met een 'pensionering' ronde van Ideas sets aan het eind van het jaar. Je kunt er dus met vrij grote zekerheid gif op innemen dat die Saturn V er eind dit jaar uit gaat.

Even in mijn kristallen bol kijken... ik denk dat de Ideas sets die eind dit jaar eruit gaan zijn:
- Saturn V (21309) --> heeft mooi het 50 jaar jubileum gehaald, en kan eind dit jaar eruit.
- Voltron (21311) --> na ruim een jaar, reden: dure set die volgens mij niet erg populair is en slecht verkoopt.
- Ship in a Bottle (21313) --> in december bijna 2 jaar op de markt, dus aan de beurt.
- TRON Legacy (21314) --> twijfelgeval, hangt van de verkoopcijfers af.

Ik heb zo'n idee dat de handelaren grote hoeveelheden van de Saturn V hebben ingeslagen, dus die zal niet zo hard stijgen als bv. de Old Fishing Store. Maar bij een goede aanbieding zou ik als ik jou was sowieso maar toeslaan. ;)

Ford Mustang en Lunar Lander zijn pas net uitgekomen, dus daar kun je rustig wachten op een goede aanbieding. :*)

Wat FNAC betreft, daar heb ik afgelopen week de Downtown Diner besteld die in een mooie aanbieding was. 8)
Het lukte jou dus wel bij FNAC :o Via de Franstalige site waar je in eerste instantie terecht komt via BW? Kon bij adres nergens voor Nederland kiezen... zal t wel verkeerd gedaan hebben, jammer.

Iedereen heeft die Saturn V natuurlijk al uit de doos gehaald om te bouwen dus qua MISB moeten de handelaren goede zaken kunnen doen ware t niet dat elk huishouden dadelijk al zo'n ding heeft staan >:)

Moet zeggen dat ik steeds meer uitkijk naar de Saturn V bestelling. Neem aan dat ik ergens vandaag of zo wel een update krijg vanuit LEGO. *schietgebedje*

Ik hoop nog op een hele scherpe aanbieding van Tron. Het is veelal nostalgie, maar wel leuk en om er dan vervolgens dit van te maken:

YouTube: Custom LEGO TRON: Legacy Action Stand

Dit bouwsel is vast al bij iedereen bekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebentum
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:26
Heb toevallig afgelopen weekend voor het eerst bij FNAC online besteld. Had ook moeite met het vinden van Nederland in de lijst met landen. bedacht mij toen dat het een Franse site was en Pays Bas stond wel in de lijst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-09 13:10
Haay schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:48:
[...]

Die wilde ik ook bestellen maar die FNAC deed heel moeilijk en had gewoonte om bij afrekenen de prijs met 30 euro omhoog te gooien. En als ik er wel doorheen was dan wilde hij weer geen contact maken met PayPal. Om gek van te worden. Maar hoe is het jou wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:15:
[...]

Het lukte jou dus wel bij FNAC :o Via de Franstalige site waar je in eerste instantie terecht komt via BW? Kon bij adres nergens voor Nederland kiezen... zal t wel verkeerd gedaan hebben, jammer.

Iedereen heeft die Saturn V natuurlijk al uit de doos gehaald om te bouwen dus qua MISB moeten de handelaren goede zaken kunnen doen ware t niet dat elk huishouden dadelijk al zo'n ding heeft staan >:)

Moet zeggen dat ik steeds meer uitkijk naar de Saturn V bestelling. Neem aan dat ik ergens vandaag of zo wel een update krijg vanuit LEGO. *schietgebedje*

Ik hoop nog op een hele scherpe aanbieding van Tron. Het is veelal nostalgie, maar wel leuk en om er dan vervolgens dit van te maken:

YouTube: Custom LEGO TRON: Legacy Action Stand

Dit bouwsel is vast al bij iedereen bekend :)
Ik had al een account bij FNAC omdat ik daar in 2017 al eens wat besteld had. :) En in mijn account stond dus mijn Nederlandse adres al ingesteld.

Wat de Saturn V betreft, ik denk dat er zat mensen zijn die er één zelf gebouwd hebben, en dan nog wat dozen op voorraad gekocht hebben, met het oog op verkopen met winst in de toekomst. Kan dus tegenvallen, als iedereen zo gedacht heeft, ha ha ha _O- Achter de massa aanlopen levert zelden voordeel op. Zie als extreem voorbeeld toen de Bitcoin zo gehyped werd en iedereen ineens bitcoin ging kopen, met de massa mee... Luchtbel! :D

Wat die TRON Legacy action stand betreft, die had ik nog niet eens gezien! En ik heb die TRON set nog wel in de vitrine staan thuis. Maar zo vind ik hem ook mooi. :)
Loader schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:13:
Die wilde ik ook bestellen maar die FNAC deed heel moeilijk en had gewoonte om bij afrekenen de prijs met 30 euro omhoog te gooien. En als ik er wel doorheen was dan wilde hij weer geen contact maken met PayPal. Om gek van te worden. Maar hoe is het jou wel gelukt?
In mijn ervaring heeft FNAC bij een aanbieding maar een beperkt aantal exemplaren voor die prijs beschikbaar. Toevallig zag ik die aanbieding 's ochtends bij opstaan en heb ik direct toegeslagen. En betaald met credit-card, niet met PayPal.

[ Voor 15% gewijzigd door Haay op 12-06-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:14:
Wat de Saturn V betreft, ik denk dat er zat mensen zijn die er één zelf gebouwd hebben, en dan nog wat dozen op voorraad gekocht hebben, met het oog op verkopen met winst in de toekomst. Kan dus tegenvallen, als iedereen zo gedacht heeft, ha ha ha _O- Achter de massa aanlopen levert zelden voordeel op. Zie als extreem voorbeeld toen de Bitcoin zo gehyped werd en iedereen ineens bitcoin ging kopen, met de massa mee... Luchtbel! :D
Ik zie dat de NASA Apollo Saturn V bij LEGO zelf op "Naleveringen worden geaccepteerd" staat. De boost waar eerder vandaag over gesproken werd? Blij dat de mijne in magazijn staat, dus die doos hoeft alleen nog maar dichtgeplakt te worden.

LEGO handelen doe ik niet aan. Kan hooguit zijn dat ik een doos LEGO koop, vervolgens er achter kom dat ik die niet ga bouwen waarom-daarom (geen plek, financiële tegenvaller, interesse verschoven naar ander thema LEGO,...,) en weer doorverkoop. Is dan wel prettig dat ik min of meer mijn aanschafbedrag kan terugkrijgen; damage control :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Verbaast mij eigenlijk als de Saturn V er nu ineens uit gaat. In een video van Jangbricks van ongeveer één week geleden staat deze nog gewoon in de zomer 2019 catalogus. YouTube: LEGO summer 2019 catalog flip-through & thought stream 🤔

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:46:
Verbaast mij eigenlijk als de Saturn V er nu ineens uit gaat. In een video van Jangbricks van ongeveer één week geleden staat deze nog gewoon in de zomer 2019 catalogus. YouTube: LEGO summer 2019 catalog flip-through & thought stream 🤔
2019 is het jubileumjaar van de eerste maanlanding, dus ik verwacht dat de Saturn V nog zeker t.e.m. Kerstmis te krijgen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:49:
[...]

2019 is het jubileumjaar van de eerste maanlanding, dus ik verwacht dat de Saturn V nog zeker t.e.m. Kerstmis te krijgen zal zijn.
Even niet aan gedacht, maar ook dat is idd ja. Daarnaast past het ook gewoon goed bij de NASA Apollo 11 Maanlander en zorgen de twee sets bij elkaar wellicht voor meer verkopen.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gisteravond eindelijk de laatste dingetjes gedaan aan de bugatti

Man, wat een set, echt gigantisch. Ik herken wel een hoop van de kritiekpunten uit de reviews, maar het blijft toch wel een uniek en geweldig ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Loader schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:13:
[...]
Ik had net hetzelfde. Brickwatch mailde dat de DB5 aanzienlijk in prijs was gedaald. Dus ik wil bestellen, gooi die set in het winkelwagentje en toen was de prijs opeens €149,-...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Jurassic Park: T. rex Rampage | LEGO Jurassic World Designer Video

Mooie uitleg van de designers. De passie straalt er weer van af en dat vind ik altijd zo mooi om te zien! O+

[ Voor 21% gewijzigd door Haay op 13-06-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:35:
Jurassic Park: T. rex Rampage | LEGO Jurassic World Designer Video
[YouTube: Jurassic Park: T. rex Rampage | LEGO Jurassic World Designer Video | 75936]
Mooie uitleg van de designers. De passie straalt er weer van af en dat vind ik altijd zo mooi om te zien! O+
Blijkbaar heeft deze set voor een stevige polemiek gezorgd op Brickset: Why the negativity?
Hun eigen aankondiging van deze set trok nogal wat negatieve commentaar.

Jammer hoor, als een product je niet boeit hoef je toch niet de bedenkers met de grond gelijk te maken? En daarmee bedoel ik de Brickset posters, uiteraard niet jou Haay :) Mark Stafford lijkt idd een gepassioneerde dino fanboy te zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 19:09

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik snap de negativiteit ook niet. Het is een mooie gedetailleerde set en met 3000+ parts voor $249 is het ook niet slecht. Het enige wat mist is idd een jeep, maar dat zou de prijs nog verder opdrijven. Ik lees in de comments dat er veel waren die een visitor center verwachtten. Misschien zijn deze mensen zo teleurgesteld dat ze gewoon niet willen zien hoe gaaf deze set eigenlijk is?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 21:16
FastFred schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:54:
Hij is af :D

Ja en nu, nu is ie af. Wat moet ik nu doen? Weer wat anders kopen om te bouwen zeker :F
Leuk, was ook mijn eerste in jaren :-). Nadat mijn zoontje uitgespeeld was met de truck heb ik met hem en de dochter model B gemaakt. Dat duurt wat langer (ze zijn 4 en 5, maar het is doenbaar). Eerlijk gezegd vond ik het wat minder, de mechanismen werken niet altijd even goed.

Maar er zijn idd redelijk wat Model C's. Vooral de sneeuwruimer lijkt me super.

Ik ben nu aan mijn 2e bezig: de 42082 kraan. Is toch nog een niveautje hoger (kwa uurtjes werk). Zeker een aanrader: nu 167 op brickwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

TPar schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:47:
[...]
Ik ben nu aan mijn 2e bezig: de 42082 kraan. Is toch nog een niveautje hoger (kwa uurtjes werk). Zeker een aanrader: nu 167 op brickwatch.
Tip: let op de plaatsing van de differentielen! In stap 273 kun je zien hoe ze geplaatst moeten worden. Dus het grote "tandwiel" van het differentieel zit niet aan de zelfde kant.
Tevens was ik in stap 67 het grijze as koppelstukje vergeten. Dat is nodig voor de aandrijving van de draaikrans van het hele bovenstuk van de kraan. Dat was dus nog een hele klus om te fixen toen ik daar ongeveen aan het einde van de eerste bouwinstructies achter kwam....

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 21:16
ajhaverkamp schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:14:
[...]

Tip: let op de plaatsing van de differentielen! In stap 273 kun je zien hoe ze geplaatst moeten worden. Dus het grote "tandwiel" van het differentieel zit niet aan de zelfde kant.
Tevens was ik in stap 67 het grijze as koppelstukje vergeten. Dat is nodig voor de aandrijving van de draaikrans van het hele bovenstuk van de kraan. Dat was dus nog een hele klus om te fixen toen ik daar ongeveen aan het einde van de eerste bouwinstructies achter kwam....
Thanks voor de tips. Vanavond effe checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik wel. Dit was de not-approved IDEAS set: https://ideas.lego.com/pr...33-40e3-a579-f61cc8a0c5ee en een paar jaar later komt Lego met dezelfde setting op de markt. De 10k backing was in 2 maanden geregeld, nadat de set in augustus 2013 ook al gecancelled was vanwege licenties.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/lego_ci/projects/c8c/09a/83161/1642834-o_194pocb72qn217tg1dmt2541t907-thumbnail-full.jpg

Voelt wel als Ghostbuster HQ. En men komt ook wat in het geweer tegen weer een dure set. Ik heb het al eerder betoogd, maar het aantal 150-200+ euro sets neemt hard toe.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:02:
Voelt wel als Ghostbuster HQ. En men komt ook wat in het geweer tegen weer een dure set. Ik heb het al eerder betoogd, maar het aantal 150-200+ euro sets neemt hard toe.
En vergeet de hulkbuster niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ik wel. Dit was de not-approved IDEAS set: https://ideas.lego.com/pr...33-40e3-a579-f61cc8a0c5ee en een paar jaar later komt Lego met dezelfde setting op de markt. De 10k backing was in 2 maanden geregeld, nadat de set in augustus 2013 ook al gecancelled was vanwege licenties.

Ik snap dat mensen de gelijkenis zien tussen het Ideas project idee en deze set. Maar ik geloof LEGO wel dat ze er zelf al mee bezig waren toen dat Ideas voorstel nog z'n stemmen aan het vergaren was. Heeft LEGO met een schuin oog naar dat project gekeken en er zelf wat ideeën uit gehaald? Best mogelijk, maar dat hoeft niet. Er zijn in de geschiedenis diverse voorbeelden te vinden dat mensen compleet onafhankelijk van elkaar op hetzelfde idee kwamen voor een uitvinding die de wereld veranderde, met alleen een verschil in uitwerking. Zie bijvoorbeeld: Wikipedia: Multiple discovery

Wat de prijs van de set betreft ... LEGO is een succesvol commercieel bedrijf dat de afgelopen decennia heeft laten zien best aardig in te kunnen schatten waar vraag naar is. Blijkbaar is het commercieel haalbaar (lees: winstgevend) om dit soort grote sets op de markt te brengen. Natuurlijk heeft LEGO ook wel eens een miskleun (zie bv Star Wars 75098 Assault on Hoth), maar over het algemeen maken ze goede keuzes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Even een treffende quote uit 1 van de links van Kapoen op de vorige pagina:
Een post op hun forum:
Direct To Consumer set complaint checklist by ccc.

Does it contain a vehicle alongside a main build?

Yes - complain that it contains a vehicle, and that those parts should have been in the main model instead of wasted on a vehicle.

No - complain that it should have contained a vehicle, and that unnecessary parts hidden in the main model would have been better used in this valuable addition.

Does it have play features?

Yes - complain that it contains play features, the design could have been improved without messing it up for play features.

No - complain that it doesn't contain play features, you cannot do anything with it apart from display it as it is.

Does it cost too much?

Yes - complain that it is too expensive and would have sold better if they had made it more affordable.

No - complain that they could have done a much better job if they had upped the budget and included more parts in the design.

Does it have unique minifigures?

Yes - complain that it has unique minifigures and that it is unfair to put unique minifigures in expensive sets as it forces people to buy sets they don't want just for the minifigures.

No - complain that a set this size really should have unique minifigures as a selling point.

Has a similar design been on IDEAS?

Yes - complain that LEGO designers ripped off the design on IDEAS.

No - complain that nobody wanted this set, they should have done something more like the one on IDEAS.

Is it licensed?

Yes - complain that they should have done it as an in-house theme as they would have had more freedom over the design and characters.

No - complain that they should have done this as a licensed set to make more sales and to bring out minifigures of (insert licensed characters here).

I'm sure we could think of more...
Ik wil niet zeggen dat ik zelf niet 1 van deze argumenten heb gebruikt, maar nu ik het zo opgesomd zie, vooral met de T-Rex set in het achterhoofd, maakt het dit topic nog meer typisch AFOL :D En zoals de poster zelf al aangeeft, de lijst kan nog veel langer _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barthezz Brick

[Afbeelding]

Lego heeft als statement gedeeld dat deze set al sinds 2012 in ontwikkeling is en dat Lego dus al vooraf aan de inzending dit ontwerp had staan. vandaar dat de set is afgekeurd en Lego deze zelf dus uitbrengt... Al zie ik de overeenkomsten ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Ik snap dat mensen de gelijkenis zien tussen het Ideas project idee en deze set. Maar ik geloof LEGO wel dat ze er zelf al mee bezig waren toen dat Ideas voorstel nog z'n stemmen aan het vergaren was. Heeft LEGO met een schuin oog naar dat project gekeken en er zelf wat ideeën uit gehaald? Best mogelijk, maar dat hoeft niet. Er zijn in de geschiedenis diverse voorbeelden te vinden dat mensen compleet onafhankelijk van elkaar op hetzelfde idee kwamen voor een uitvinding die de wereld veranderde, met alleen een verschil in uitwerking. Zie bijvoorbeeld: Wikipedia: Multiple discovery

Wat de prijs van de set betreft ... LEGO is een succesvol commercieel bedrijf dat de afgelopen decennia heeft laten zien best aardig in te kunnen schatten waar vraag naar is. Blijkbaar is het commercieel haalbaar (lees: winstgevend) om dit soort grote sets op de markt te brengen. Natuurlijk heeft LEGO ook wel eens een miskleun (zie bv Star Wars 75098 Assault on Hoth), maar over het algemeen maken ze goede keuzes.
het ontbreken van de auto vind ik een terechte klacht; als er iets iconisch is, is het de T-rex, de entree en de autonome auto's. Hoe ze die achterwege hebben kunnen laten is mij een raadsel.

Vind de movie/setting super, denk wel dat deze er gaat komen (mits goeie deal)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Barthezz Brick schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:25:
Lego heeft als statement gedeeld dat deze set al sinds 2012 in ontwikkeling is en dat Lego dus al vooraf aan de inzending dit ontwerp had staan.. vandaar dat de set is afgekeurd en Lego deze zelf dus uitbrengt.
Wat LEGO fout doet met de Ideas website is dat ze Ideas voorstellen die erg lijken op iets waar ze zelf intern al mee bezig zijn gewoon door laten lopen, en zo de stemmers hoop geven waar die hoop onterecht is.

Maar ja, aan de andere kant ... Als ze een voorstel vroegtijdig beëindigen omdat ze er zelf al mee bezig zijn geeft dat informatie weg wat ze juist nog geheim willen houden.

Lastig hoor!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Nieuwe week, nieuwe Venice Italy update.
Weken gestoeid met het ontwerpen van een dome (plaatsing nu nog wat slordig), maar na 8 verschillende ontwerpen zijn we er.

Strak en glad is wat ik wilde bereiken en de kieren voegen indirect wat toe aan het resultaat. Het geheel gaat Dark Red worden en tijdens de finale rebuild zullen ook alle kieren gelijk en redelijk klein zijn. De Dome zit vast op een hexagon (zeshoek) tower shape.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48045090016_7188d0ff77_b.jpg(wip) Venice by Barthezz Brick, on Flickr

Normaal ben ik niet zo van de uitleg + instructies, maar heb het voor nu toch een keer gedaan. In hetzelfde topic staat ook de techniek voor het maken van een perfecte hexagon.

http://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?f=91&t=15787

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Haay schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:31:
[...]

Wat LEGO fout doet met de Ideas website is dat ze Ideas voorstellen die erg lijken op iets waar ze zelf intern al mee bezig zijn gewoon door laten lopen, en zo de stemmers hoop geven waar die hoop onterecht is.

Maar ja, aan de andere kant ... Als ze een voorstel vroegtijdig beëindigen omdat ze er zelf al mee bezig zijn geeft dat informatie weg wat ze juist nog geheim willen houden.

Lastig hoor!
Ze zouden ook op het moment dat een inzending die heel erg lijkt op een intern project, die kunnen goedkeuren, en de fan-designer bij het interne project kunnen betrekken, desnoods voor verminderde opbrengst. De ideas inzending heeft dan genoeg "marktonderzoek" gedaan om een basis hoeveelheid vraag te bewijzen, en het blijkt in de AFOL community vaak genoeg dat de fanatieke AFOLs wel eens een betere oplossing verzinnen voor een probleem dan Lego zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan moeilijk een set verbieden van 2012 tot 2019 toch? Dat is wel bizar.

Overigens gaat er blijkbaar weer een wave Star Wars en Friends eruit. Zomaar 30% korting in S@H? Vroegah zag je dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:47:
Je kan moeilijk een set verbieden van 2012 tot 2019 toch? Dat is wel bizar.

Overigens gaat er blijkbaar weer een wave Star Wars en Friends eruit. Zomaar 30% korting in S@H? Vroegah zag je dat nooit.
is niet zomaar: 1 juli nieuwe sets zeer waarschijnlijk, 2 weken om op te ruimen...

kan ook 1,5 maand opruiming zijn en per 1 augustus nieuwe sets (dacht dat technic dan met nieuwe sets kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:47:
En alsnog is het weinig interessant, vaak kan je met wat koopjesjagen die 30% ook wel scoren, en in zon opruiming zijn het vaak de minder interessante/gewilde sets die blijven hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

vectormatic schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:21:
Gisteravond eindelijk de laatste dingetjes gedaan aan de bugatti

Man, wat een set, echt gigantisch. Ik herken wel een hoop van de kritiekpunten uit de reviews, maar het blijft toch wel een uniek en geweldig ding.
* bord4kop heeft hem zonet -semi per ongeluk- besteld. Had mezelf beloofd als hij ooit onder de €250 duikt moet ik niet meer twijfelen..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
bord4kop schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:43:
[...]

* bord4kop heeft hem zonet -semi per ongeluk- besteld. Had mezelf beloofd als hij ooit onder de €250 duikt moet ik niet meer twijfelen..
Ah, hier idem.. vorige week was die ook voor eenzelfde prijs op Amazon maar alleen beschikbaar voor Prime leden. nu heb ik wel toe kunnen slaan :)

edit: ik wil de set meteen bouwen met de "pimp up my bugatti" MOC.
ds ik heb de XML vanuit Rebrickable in Bricklink ingeladen, volgens Rebrickable moet ik 264 parts hebben waarvan 70 uniek, maar als ik in bricklink kijk komen er maar 70 (die unieke) in my wanted list terecht.
blijven die andere dan over van de originele build ?

[ Voor 33% gewijzigd door Shanquish op 15-06-2019 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Hier een lijst met de verschillen:

https://rebrickable.com/s...&2-inv=25206&2-user_list=

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb de Old Fishing Store nog nieuw in doos zitten. Durf hem eigenlijk niet open te maken. Kent iemand dat gevoel? :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gunner schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:24:
Heb de Old Fishing Store nog nieuw in doos zitten. Durf hem eigenlijk niet open te maken. Kent iemand dat gevoel? :P
Heb een vliering vol met dat gevoel. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:59

SomerenV

It's something!

Ik ga deze week al m'n LEGO uitzoeken en sorteren naar best wat blokjes zitten onder het stof, zijn wat smerig of verkleurd (er werd vroeger altijd gerookt in huis). Nu lees ik uiteenlopende tips over het schoonmaken. Van in een kussensloop in de wasmachine op 90 graden, waterstofperoxide tot laten weken in verdunde bleek.

Iemand hier een tip? Wil namelijk niet m'n inmiddels redelijk oude verzameling verpesten :N

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
In de wasmachine geeft (nog meer?) krassen op je oude Lego. 90 graden klinkt ook wat hoog. Waterstofperoxide alleen handig voor verkleurde onderdelen (wit, grijs, blauw), gebruik met mate (3% van de kruidvat is geloof ik voldoende) want het maakt het ABS ook zachter. Rookschade aan Lego is niet per se alleen verkleuring maar ook teerplekjes die je gewoon in de Lego ziet zitten, doe je niks meer tegen denk ik.

Mijn motto met vieze Lego: gooi het in een teiltje heet water met (afwas/zeep) sop en laat het een dag weken, paar uurtjes drogen op een handdoek en het meeste vuil is er wel af. Hardnekkig stof/vuil eraf boenen of terug in een nieuw teiltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
En waarom is dat? Omdat die Old Fishing Store niet meer in productie is en nu flink in waarde aan het stijgen is? Daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen. Maar het hebben van een bijzondere set die nooit meer gemaakt zal worden is meer waard dan winst uit verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:26
Schoonmaken: het meeste vuil komt van vieze handjes. Niet alleen vuiligheid maar ook dode huid, vettigheid etc. Een paar uurtjes weken in de biotex, lauw / koud water en dan licht schrobben met een spons, geen schuurspons. Vooral vuil tussen de noppen op grote platen moet je beetje wegwrijven. ( goed afspoelen, je water is waarschijnlijk bruin geworden 😀 ).

Eff afdrogen in/op grote handdoeken en het meeste is schoon genoeg. Voor het grove werk kan je andere maatregelen treffen. Maar 90 % van je lego heeft dat vast niet nodig.

Nadeel is wel dat oude lego niet meer zo lekker klikt als verse. Vooral voor kleine kindjes hogere kans of frustratie van blokjes die niet passen 😜

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mesje pakken en na een keer diep inademen de twee seal strips doorsnijden in one go zonder twijfel. Dát gevoel, zo bevrijdend, die moet je kennen ;) Kun je dit weekend lekker bouwen :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 15-06-2019 20:30 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Stenen voor het dak zijn binnen. Dat kleurt al 10x beter dan dat donker rood. Afdakje wordt dus ook dark orange met medium flesh + ik maak het 1 laag minder hoog dan nu te zien is.

Morgen breken we alles weer af en beginnen we aan V2. Paar aanpassingen in gedachten waar ik eerst niet uitkwam. Al met al redelijk te vreden. Alleen een beetje 'simpel' ogend nog, maar daar gaan we dus iets aan doen :raiseone:

BTW, dit huis komt links tegen het donker rode huis van 2 blz terug. Vandaar de regenboog kleuren die zichtbaar zijn O-)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48068251187_f0062c6ba6_b.jpg(wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door Barthezz Brick op 15-06-2019 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:55:
[...]

En waarom is dat? Omdat die Old Fishing Store niet meer in productie is en nu flink in waarde aan het stijgen is? Daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen. Maar het hebben van een bijzondere set die nooit meer gemaakt zal worden is meer waard dan winst uit verkoop!
Naar aanleiding van deze comment ben ik uit nieuwsgierigheid de prijzen eens gaan bekijken op bricklink.
Dit zijn de MISB aanbiedingen op het moment van deze post (duh ;) )
Total Lots: 128
Total Qty: 441
Min Price: EUR 149.88
Avg Price: EUR 239.55
Qty Avg Price: EUR 217.35
Max Price: EUR 585.60
En hier de historiek van de laatste 6 maanden (ook voor MISB)
Times Sold: 185
Total Qty: 245
Min Price: EUR 127.50
Avg Price: EUR 175.70
Qty Avg Price: EUR 172.32
Max Price: EUR 234.13
Dus hier en daar een uitschieter naar €200+, maar al bij al zit de gemiddelde verkoopprijs nog dicht bij de S@H prijs voor de Benelux. Die was €160 als ik mij niet vergis?
Barthezz Brick schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:33:
Morgen breken we alles weer af en beginnen we aan V2. Paar aanpassingen in gedachten waar ik eerst niet uitkwam. Al met al redelijk te vreden. Alleen een beetje 'simpel' ogend nog, maar daar gaan we dus iets aan doen :raiseone:
Persoonlijk zou ik al heel blij zijn moest ik dit resultaat bereikt hebben, maar een 'pro' als jij gaat uiteraard weer een stap verder :P _/-\o_ Petje af zoals altijd voor jouw werk!

[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 15-06-2019 20:58 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .