FeaR schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:07:
* FeaR twijfelt over de volgende aanschaf.
Ergens wil ik de NASA Apollo Saturn V (21309) gaan halen. Vooral de fysieke hoogte van dat model spreekt me aan. En hier in de buurt is hij net geen twee tientjes onder de adviesprijs. Afgelopen weekend helaas de aanbieding van €90,- gemist. Ik heb ook het idee dat deze set er mogelijk uit gaat in verband met de leeftijd? Aan de andere kant kan die set juist ook een boost krijgen door de releae van de NASA Apollo 11 Maanlander (10266). Andere model wat lonkt is de Ford Mustang (10265). Die gaat er sowieso komen, maar ga ik die nu al kopen of wacht ik totdat het model wat meer richting de 100 euro gaat? Het ding is nu al voor €118,- te koop. Best een snelle daling sinds release.
De Saturn V set is van juni 2017 en dus inmiddels al 2 jaar op de markt. Het is een LEGO Ideas set, en die lopen gemiddeld anderhalf tot twee jaar, met een 'pensionering' ronde van Ideas sets aan het eind van het jaar. Je kunt er dus met vrij grote zekerheid gif op innemen dat die Saturn V er eind dit jaar uit gaat.
Even in mijn kristallen bol kijken... ik denk dat de Ideas sets die eind dit jaar eruit gaan zijn:
- Saturn V (21309) --> heeft mooi het 50 jaar jubileum gehaald, en kan eind dit jaar eruit.
- Voltron (21311) --> na ruim een jaar, reden: dure set die volgens mij niet erg populair is en slecht verkoopt.
- Ship in a Bottle (21313) --> in december bijna 2 jaar op de markt, dus aan de beurt.
- TRON Legacy (21314) --> twijfelgeval, hangt van de verkoopcijfers af.
Ik heb zo'n idee dat de handelaren grote hoeveelheden van de Saturn V hebben ingeslagen, dus die zal niet zo hard stijgen als bv. de Old Fishing Store. Maar bij een goede aanbieding zou ik als ik jou was sowieso maar toeslaan.
Ford Mustang en Lunar Lander zijn pas net uitgekomen, dus daar kun je rustig wachten op een goede aanbieding.
Wat FNAC betreft, daar heb ik afgelopen week de Downtown Diner besteld die in een mooie aanbieding was.