Prijzen uit het verleden zijn niet relevant. En voor welke prijs deze set in de VS of Canada wordt aangeboden is voor ons in Europa ook niet relevant. Met hoge verzendkosten en invoerrechten erbij opgeteld ben je dan ook duur uit. Het enige relevante is de prijs die op dit moment gevraagd wordt, en binnen de EU. En als je in Bricklink dan filtert op "Seller ships to NL", conditie "New" en Seller Location "European Union" zie je dat de goedkoopste aanbieder in Litouwen zit, en de set met wat schade aan de doos aanbiedt voor €189. Komt nog verzendkosten bij, en dan zit je al boven de €200. De volgende aanbieder is een Tsjechische groothandelaar waar je voor minimaal €3900 moet kopen. En daarna zit je al op €200 en hoger.Kapoen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:57:
Naar aanleiding van deze comment ben ik uit nieuwsgierigheid de prijzen eens gaan bekijken op bricklink.
Dit zijn de MISB aanbiedingen op het moment van deze post (duh)
Dus hier en daar een uitschieter naar €200+, maar al bij al zit de gemiddelde verkoopprijs nog dicht bij de S@H prijs voor de Benelux. Die was €160 als ik mij niet vergis?
geen last van eigenlijk..Gunner schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:24:
Heb de Old Fishing Store nog nieuw in doos zitten. Durf hem eigenlijk niet open te maken. Kent iemand dat gevoel?
Filmpje over twee 2019 H2 sets. Vanaf 08:45 gaat het over de Liebherr R 9800 (42100). Ik moet zeggen dat ik het model zelf behoorlijk lomp vind op sommige punten, maar het draaien en rijden gaat behoorlijk soepel.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Wow wat een vet apparaat zeg!FeaR schreef op zondag 16 juni 2019 @ 04:08:
Filmpje over twee 2019 H2 sets. Vanaf 08:45 gaat het over de Liebherr R 9800 (42100). Ik moet zeggen dat ik het model zelf behoorlijk lomp vind op sommige punten, maar het draaien en rijden gaat behoorlijk soepel.
[YouTube: LEGO Technic Liebherr R 9800 42100 & 4×4 X-Treme Off-Roader 42099: Control+ Presentation!]
Ik ben eigenlijk afgestapt van Lego Technic omdat ik meer met de creator serie heb maar dit geeft me toch weer een zetje om nog eens een Technic set te halen!
Het draaien en rijden gaat een stuk soepeler dan de Bucket Wheel Excavator (42055). Dat was het eerste dat mij ook opviel.FeaR schreef op zondag 16 juni 2019 @ 04:08:
[YouTube: LEGO Technic Liebherr R 9800 42100 & 4×4 X-Treme Off-Roader 42099: Control+ Presentation!]
Ik ben er wel van gecharmeerd dat je hem kun programmeren qua bewegingen met de app. Dat is meteen ook mijn grootste zorg: de app. Hoe weten we nu dat we over 10 jaar nog steeds die motoren kunnen aansturen of gooien ze dan de broncode online?
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Net de Lunar Lander afgebouwd. Wat een leuke set! Zijn een hoop speciale steentjes bijgekomen in de loop der tijd, maar toch nog het (voor mij) ouderwetse Lego gevoel tijdens het bouwen
Lunar Lander staat bij mij nu ook 

Overigens een dikke pluim voor de klantenservice van Lego. DHL kreeg het voor elkaar om de eerste Lunar Lander die lego naar mij opstuurde kwijt te raken. Dezelfde week heeft lego een nieuwe opgestuurd en als excuus (niet eens hun schuld) ook de promo ruimtevlucht erbij gekregen

Overigens een dikke pluim voor de klantenservice van Lego. DHL kreeg het voor elkaar om de eerste Lunar Lander die lego naar mij opstuurde kwijt te raken. Dezelfde week heeft lego een nieuwe opgestuurd en als excuus (niet eens hun schuld) ook de promo ruimtevlucht erbij gekregen
[ Voor 61% gewijzigd door ShininNL op 16-06-2019 16:34 ]
goed punt, met mindstorms ev3 is er nu al een kleine uitdaging ivm vereisen van silverlightJoarie schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:31:
[...]
Het draaien en rijden gaat een stuk soepeler dan de Bucket Wheel Excavator (42055). Dat was het eerste dat mij ook opviel.
Ik ben er wel van gecharmeerd dat je hem kun programmeren qua bewegingen met de app. Dat is meteen ook mijn grootste zorg: de app. Hoe weten we nu dat we over 10 jaar nog steeds die motoren kunnen aansturen of gooien ze dan de broncode online?
Ik had inmiddels ook wel een opvolger voor ev3 verwacht, is daar al iets over bekend?mschol schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:35:
[...]
goed punt, met mindstorms ev3 is er nu al een kleine uitdaging ivm vereisen van silverlight
Voor een set die 400 euro of meer gaat kosten is dat wel oprecht een zorgpunt. Die Mindstorms was ook al niet goedkoop.mschol schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:35:
[...]
goed punt, met mindstorms ev3 is er nu al een kleine uitdaging ivm vereisen van silverlight
De treinsets van dit jaar maken ook gebruik van de app, maar hebben daarnaast nog een eigen fysieke controller. En de Batman auto is met zijn relatief lage prijs nog wel een gokje waard dat hij alleen met de app te bedienen is.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
ik heb daar niks over gehoord/gelezen, maar ben ook niet heeel erg op de hoogte daarvanalmightyarjen schreef op zondag 16 juni 2019 @ 19:39:
[...]
Ik had inmiddels ook wel een opvolger voor ev3 verwacht, is daar al iets over bekend?
Voor namaak Lego hebben we een apart topic: Het kleine ‘Bouwsteentjes’ topicSomerenV schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:37:
Afgelopen week trouwens een Tiger tank besteld. Geen echte LEGO, maar close enough
Misschien kan je je tank tot daar laten doorrollen?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Toffe tank, maar pas op, dit topic is alleen voor echte Lego. Er is een apart topic voor de namaak. Er zitten hier puristen die het graag gescheiden houden. 😅
Oeps. Dubbel post.
Oeps. Dubbel post.
[ Voor 6% gewijzigd door fishman op 16-06-2019 20:49 ]
Dan maar een leuke build van Jason, die gast doet leuke dingen.
Voor iedereen die de 1e monorail gemist heeft en nu te duur vind; met de nieuwe monorail stukken kan je dit bouwen:
https://twitter.com/jason.../1139638974534828032?s=12
Ik vind m tof!
Voor iedereen die de 1e monorail gemist heeft en nu te duur vind; met de nieuwe monorail stukken kan je dit bouwen:
Ik vind m tof!
Is dat niet Lego boost? Die educatieve robot set? Althans dat is wat we bij mij op werk (voortgezet onderwijs) momenteel hanteren.almightyarjen schreef op zondag 16 juni 2019 @ 19:39:
[...]
Ik had inmiddels ook wel een opvolger voor ev3 verwacht, is daar al iets over bekend?
Hoewel, dat redelijk overtroffen wordt door (custom)drones... drones lijken de jeugd toch meer aan te spreken dan kinderlijke en blije Lego blokjes.
Onderaan de streep doen beide praktisch hetzelfde: spelen en ontwikkeling samen brengen tot een interactief product wat ze zelf ontworpen en gebouwd hebben.
ExcusesKapoen schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:47:
[...]
Voor namaak Lego hebben we een apart topic: Het kleine ‘Bouwsteentjes’ topic
Misschien kan je je tank tot daar laten doorrollen?
boost is middelbare school niveau volgens mij, ev3 voortgezet onderwijs.himlims_ schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:24:
[...]
Is dat niet Lego boost? Die educatieve robot set? Althans dat is wat we bij mij op werk (voortgezet onderwijs) momenteel hanteren.
Hoewel, dat redelijk overtroffen wordt door (custom)drones... drones lijken de jeugd toch meer aan te spreken dan kinderlijke en blije Lego blokjes.
Onderaan de streep doen beide praktisch hetzelfde: spelen en ontwikkeling samen brengen tot een interactief product wat ze zelf ontworpen en gebouwd hebben.
boost is iig een andere doelgroep officieel
De community pakt die app restricties vanzelf wel aan in de vorm van een alternatieve app of losse Bluetooth controller.
Net zoals de S brick de beperkingen van het power functions systeem aanpakte.
Maar de vraag blijft dan nog steeds, Hoelang wordt die app ondersteund?
Net zoals de S brick de beperkingen van het power functions systeem aanpakte.
Maar de vraag blijft dan nog steeds, Hoelang wordt die app ondersteund?
Mooie display zeg! Ik heb de Saturn en de Lander nu nog naast elkaar op de kast staan, maar zat ook al te denken aan iets mooiers...ShininNL schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:31:
Lunar Lander staat bij mij nu ook
[Afbeelding]
Blijkbaar is Lunar Landers bezorgen lastig, want DHL was de mijne ook kwijtgeraakt. En inderdaad ook van mij een pluim voor de klantenservice van Lego: in plaats van een onderzoek bij DHL te starten gewoon meteen een nieuwe opsturen. De Ruimtevlucht promo is bij mij echter apart verzonden en zou morgen afgeleverd moeten worden...
Heel mooi!fishman schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:51:
Ik vind m tof!
Als ik geld (en tijd) over zou hebben had ik graag zoiets gemaakt:

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Middelbare school is hetzelfde als voortgezet onderwijs.mschol schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:46:
[...]
boost is middelbare school niveau volgens mij, ev3 voortgezet onderwijs.
boost is iig een andere doelgroep officieel
Wij gebruiken op onze basisschool in de lagere groepen lego Wedo. (Groep 456). Hierna ook de ev3.
Boost is meer voor de leeftijd groep 4 en 5. Maar dan voor thuis.
Leuk ontwerp. Hij heeft het echter over instructies, maar die kan ik niet vinden. Leuk idee om verder uit te bouwen.fishman schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:51:
Ik vind m tof!
https://jkbrickworks.com/lego-light-rail-trainVersaevel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:36:
[...]
Leuk ontwerp. Hij heeft het echter over instructies, maar die kan ik niet vinden. Leuk idee om verder uit te bouwen.
^^Heb je hem ontvangen? Bij mij staat hij al wel op shipped, maar nog niets binnen
Ik heb het me wel eens eerder afgevraagd, maar volgens mij nooit hier gezegd, maar als ik iets wil bestellen via de categorie "Bricks & Pieces" bij Lego zelf, vind ik nooit wat (kan soms niet eens de kleur selecteren die ik zoek). Als ik zoek bij de categorie "Vervangende onderdelen" en dan "steentjes kopen" selecteer en vervolgens sets invoer waar ik weet dat het steentje in zit (al dan niet dankzij bricklink) kan ik het wel bestellen. Mis ik gewoon iets of is het echt zo omslachtig?
Of zijn Bricks & Pieces en de "vervangende onderdelen" sectie echt 2 verschillende afdelingen in het bedrijf? Zou ik wel raar vinden, want als ik een order plaats voor 100 steentjes (en Lego me dit ook laat doen) waarvan er maar 1 in een set zit, kan je niet echt meer spreken van een "vervangend onderdeel" of wel?
Dat is gewoon bulken, wat meer onder Bricks & Pieces zou moeten vallen denk ik dan, maar daar kan je dat steentje niet vinden.
Of zijn Bricks & Pieces en de "vervangende onderdelen" sectie echt 2 verschillende afdelingen in het bedrijf? Zou ik wel raar vinden, want als ik een order plaats voor 100 steentjes (en Lego me dit ook laat doen) waarvan er maar 1 in een set zit, kan je niet echt meer spreken van een "vervangend onderdeel" of wel?
Volgens mij haal je nu "Bricks & Pieces", want dat is onderdeel van "Replacement Parts", en "Pick a Brick" door elkaar.AppieNL schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 03:44:
Ik heb het me wel eens eerder afgevraagd, maar volgens mij nooit hier gezegd, maar als ik iets wil bestellen via de categorie "Bricks & Pieces" bij Lego zelf, vind ik nooit wat (kan soms niet eens de kleur selecteren die ik zoek). Als ik zoek bij de categorie "Vervangende onderdelen" en dan "steentjes kopen" selecteer en vervolgens sets invoer waar ik weet dat het steentje in zit (al dan niet dankzij bricklink) kan ik het wel bestellen. Mis ik gewoon iets of is het echt zo omslachtig?
Of zijn Bricks & Pieces en de "vervangende onderdelen" sectie echt 2 verschillende afdelingen in het bedrijf? Zou ik wel raar vinden, want als ik een order plaats voor 100 steentjes (en Lego me dit ook laat doen) waarvan er maar 1 in een set zit, kan je niet echt meer spreken van een "vervangend onderdeel" of wel?Dat is gewoon bulken, wat meer onder Bricks & Pieces zou moeten vallen denk ik dan, maar daar kan je dat steentje niet vinden.
Pick a Brick lijkt steentjes te bevatten die altijd in het assortiment zitten, die ieder jaar weer bijgemaakt worden, aangevuld met een aantal veelgebruikte onderdelen van dat moment. Je kunt dan inderdaad uit een beperkte hoeveelheid kleuren kiezen.
Bij de vervangende onderdelen service kun je via Brick & Pieces heel veel meer onderdelen vinden in veel meer verschillende kleuren. Maar als een onderdeel op is (of de toegewezen hoeveelheid vrij uit te leveren onderdelen), dan is het maar afwachten of dat ooit nog weer op voorraad komt.
Je kunt inderdaad rustig een veelvoud van een bepaald onderdeel bestellen. Ik denk dat ik zelf nooit 100 stuks van 1 onderdeel besteld heb, maar toch zeker wel eens 40 of 50. Als je de hoeveelheid kunt selecteren, zal het naar alle waarschijnlijkheid geleverd worden.
Nog wat opmerkingen over Bricks & Pieces, uit persoonlijke ervaring:
- soms is hetzelfde onderdeel, in dezelfde kleur, zowel via PaB als B&P beschikbaar voor verschillende prijzen;
- als je op onderdeelnummer zoekt, krijg je diverse beschikbare kleuren te zien, maar soms is hetzelfde (of bijna hetzelfde) onderdeel onder verschillende nummers bekend;
- niet alle onderdelen van iedere huidige set zijn leverbaar;
- geen onderdelen uit licenties, tenzij het heel algemeen bedrukte onderdelen zijn;
- geen stickervellen;
- onderdelen uit Friends sets zijn vaak heel snel niet meer leverbaar;
- tussen halverwege december en februari kun je geen onderdelen bestellen, omdat LEGO het dan door de feestdagen druk heeft met het vervangen van missende onderdelen.
Wie weet heb jij wel 100 exemplaren van één set gekocht die per toeval allemaal hetzelfde onderdeel ontbreken?AppieNL schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 03:44:
want als ik een order plaats voor 100 steentjes (en Lego me dit ook laat doen) waarvan er maar 1 in een set zit, kan je niet echt meer spreken van een "vervangend onderdeel" of wel?
Uh ja, bedoelde idd Pick a Brick en Bricks & Pieces. Maar duidelijk verhaal, meeste van je ervaringspunten was ik wel mee bekend, maar wel grappig dat dan sommige onderdelen in prijs kunnen verschillen tussen de 2 afdelingen.MartijnS72 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:47:
[...]
Volgens mij haal je nu "Bricks & Pieces", want dat is onderdeel van "Replacement Parts", en "Pick a Brick" door elkaar.
Pick a Brick lijkt steentjes te bevatten die altijd in het assortiment zitten, die ieder jaar weer bijgemaakt worden, aangevuld met een aantal veelgebruikte onderdelen van dat moment. Je kunt dan inderdaad uit een beperkte hoeveelheid kleuren kiezen.
Bij de vervangende onderdelen service kun je via Brick & Pieces heel veel meer onderdelen vinden in veel meer verschillende kleuren. Maar als een onderdeel op is (of de toegewezen hoeveelheid vrij uit te leveren onderdelen), dan is het maar afwachten of dat ooit nog weer op voorraad komt.
Je kunt inderdaad rustig een veelvoud van een bepaald onderdeel bestellen. Ik denk dat ik zelf nooit 100 stuks van 1 onderdeel besteld heb, maar toch zeker wel eens 40 of 50. Als je de hoeveelheid kunt selecteren, zal het naar alle waarschijnlijkheid geleverd worden.
Nog wat opmerkingen over Bricks & Pieces, uit persoonlijke ervaring:
- soms is hetzelfde onderdeel, in dezelfde kleur, zowel via PaB als B&P beschikbaar voor verschillende prijzen;
- als je op onderdeelnummer zoekt, krijg je diverse beschikbare kleuren te zien, maar soms is hetzelfde (of bijna hetzelfde) onderdeel onder verschillende nummers bekend;
- niet alle onderdelen van iedere huidige set zijn leverbaar;
- geen onderdelen uit licenties, tenzij het heel algemeen bedrukte onderdelen zijn;
- geen stickervellen;
- onderdelen uit Friends sets zijn vaak heel snel niet meer leverbaar;
- tussen halverwege december en februari kun je geen onderdelen bestellen, omdat LEGO het dan door de feestdagen druk heeft met het vervangen van missende onderdelen.
Verwijderd
Zo maar even een vraagje, ik ben relatief nieuw in de Lego Scene, maar ik zie op Bricklink bij een winkel in Hongkong een setje wat ik graag zou willen hebben. Kost nieuw in de verpakking 113 euro en hier in Nederland 229 euro... Dit is zo'n groot prijsverschil dat ik het bijna niet vertrouw.. Zeker omdat er nog meerdere setjes op voorraad zijn en ook nog verschillende modellen.. Heb ik iets gemist, is het verzenden superduur of wat zit hier achter of ben ik gewoon te argwanend en moet ik snel profiteren nu het nog kan?
Als het Lepin Lego is, dan zou ik het niet kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:24:
Zo maar even een vraagje, ik ben relatief nieuw in de Lego Scene, maar ik zie op Bricklink bij een winkel in Hongkong een setje wat ik graag zou willen hebben. Kost nieuw in de verpakking 113 euro en hier in Nederland 229 euro... Dit is zo'n groot prijsverschil dat ik het bijna niet vertrouw.. Zeker omdat er nog meerdere setjes op voorraad zijn en ook nog verschillende modellen.. Heb ik iets gemist, is het verzenden superduur of wat zit hier achter of ben ik gewoon te argwanend en moet ik snel profiteren nu het nog kan?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Om welke set gaat het precies? Dat lijkt mij wel handig om te weten. De staat van de set zegt ook al veel over de prijs. Het ontbreken van bijvoorbeeld de mini-figures (of speciale onderdelen) laten de prijs ook al enorm dalen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:24:
Je zou ook kunnen kijken wat de andere aanbieders vragen en welke reviews de aanbieder uit Hong Kong heeft.
Verwijderd
Er staat niet vermeld dat het om LEPIN gaat, ik neem dus aan van nietPierre schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:31:
[...]
Als het Lepin Lego is, dan zou ik het niet kopen.
Lepin komt niet op Bricklink (worden winkels voor gebanned).
Wat betreft de shop uit Hong Kong, ook gekeken bij "Price Guide"? En dan de recente verkopen, misschien is de daadwerkelijke verkoopprijs op Bricklink gewoon rond de prijs waarvoor de winkel hem verkoopt ipv wat een winkel in Nederland vraagt. Zit de winkel flink onder de prijs in de price guide en dus een echt koopje, maar is de feedback van de winkel keurig, kan je wel een kansje wagen. Soms heb je van die winkels die gewoon snel iets willen verkopen. In het verleden heb ik zo sets weg zien gaan op bricklink die koopjes waren en gewoon keurig werden geleverd.
In de basis is uit Azië en de USA altijd goedkoper op Bricklink dan uit de EU. Mede door wisselkoersen, maar ook omdat verkopers uit de EU weten dat er fikse verzendkosten op zitten (niet altijd) en importheffingen (niet altijd) die ze dan kunnen doorberekenen om onderaan te de streep maar iets duurder te zijn dan vanuit de USA/Azië.
Wat betreft de shop uit Hong Kong, ook gekeken bij "Price Guide"? En dan de recente verkopen, misschien is de daadwerkelijke verkoopprijs op Bricklink gewoon rond de prijs waarvoor de winkel hem verkoopt ipv wat een winkel in Nederland vraagt. Zit de winkel flink onder de prijs in de price guide en dus een echt koopje, maar is de feedback van de winkel keurig, kan je wel een kansje wagen. Soms heb je van die winkels die gewoon snel iets willen verkopen. In het verleden heb ik zo sets weg zien gaan op bricklink die koopjes waren en gewoon keurig werden geleverd.
In de basis is uit Azië en de USA altijd goedkoper op Bricklink dan uit de EU. Mede door wisselkoersen, maar ook omdat verkopers uit de EU weten dat er fikse verzendkosten op zitten (niet altijd) en importheffingen (niet altijd) die ze dan kunnen doorberekenen om onderaan te de streep maar iets duurder te zijn dan vanuit de USA/Azië.
[ Voor 20% gewijzigd door AppieNL op 18-06-2019 13:59 ]
Verwijderd
Dankjewel voor je hulp. Bij de Price Guide zie ik over de verkopen van de laatste 6 maanden een gemiddelde van de setprijs die ongeveer 15 euro boven de prijs ligt als waar hij hem voor aanbiedt. Echter, het huidige gemiddelde van deze set ligt op het Nederlandse prijsniveau, namelijk zo'n 110 euro meer... Ik heb de set nu besteld en een prijsquote gevraagd voor de verzending.. Hoop dat ik er nog vanaf kan als het verzenden 100 euro kost of meerAppieNL schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:55:
Lepin komt niet op Bricklink (worden winkels voor gebanned).
ik heb hem gisteren binnen gekregen, moet em nog openen... (maar er zit zo'n mooie seal op...)almightyarjen schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:16:
^^Heb je hem ontvangen? Bij mij staat hij al wel op shipped, maar nog niets binnen
Afgelopen weekend begonnen met het sorteren en schoonmaken van al m'n LEGO maar wát een pokkewerk zeg
Het is in de 20 á 30 jaar tijd dat ik het spul heb nog nooit echt grondig schoongemaakt en de laatste keer dat het gesorteerd is is ook alweer een goede 18 jaar geleden. Vriendinlief en ik hebben in 2 dagen tijd alles gesorteerd en in een sopje gezet en ik kwam er al snel achter dat ik niet genoeg opbergdoosjes had gehaald
Alleen vandaag trok ik een schot op zolder open, blijkt er nog een kist met LEGO te staan
Die dus net ook in 't sop gezet. Morgen afdrogen en morgen of later deze week even sorteren (en extra doosjes halen).
Hoe hebben jullie je spul trouwens gesorteerd? Hier heb ik het als volgt:
- Rood, wit, geel, blauw, zwart en grijs in aparte dozen. Groen en bruin bij elkaar aangezien ik dat niet zo gek veel heb. Het meeste spul komt uit de 90's dus geen andere gekke kleurtjes.
- Hoofdjes, torso's, beentjes en wat losse armpjes/handjes.
- Helmpjes en dingen voor om de nek.
- Accessoires voor aan de handen en voeten.
- Wieltjes.
- Scharnieren en draaiende delen.
- Raampjes.
- Doorschijnende onderdelen/lampjes.
- Bedrukte onderdelen.
- Dieren en wat andere grotere onderdelen zoals een roeibootje, rubber bootje en dat soort spul.
- Aparte onderdelen zoals vlaggetjes, bepaalde paaltjes, hekjes, laddertjes, etc.
- Platen en wat andere grotere onderdelen.
- Bakjes, schatkistjes, takeldingetjes en kisten.
- Plantjes, bloemetjes en boompjes.
- En dan nog een bakje met spulletjes die nergens echt thuishoren.

Alleen vandaag trok ik een schot op zolder open, blijkt er nog een kist met LEGO te staan
- Rood, wit, geel, blauw, zwart en grijs in aparte dozen. Groen en bruin bij elkaar aangezien ik dat niet zo gek veel heb. Het meeste spul komt uit de 90's dus geen andere gekke kleurtjes.
- Wieltjes.
- Raampjes.
- Bedrukte onderdelen.
- Dieren en wat andere grotere onderdelen zoals een roeibootje, rubber bootje en dat soort spul.
- Aparte onderdelen zoals vlaggetjes, bepaalde paaltjes, hekjes, laddertjes, etc.
Ziploc/diepvrieszakjes kunnen een gemakkelijke basis zijn voor een eerste sortering.SomerenV schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:24:
Vriendinlief en ik hebben in 2 dagen tijd alles gesorteerd en in een sopje gezet en ik kwam er al snel achter dat ik niet genoeg opbergdoosjes had gehaald.
Afhankelijk van de grootte en het doel van je collectie kun je ook opteren om eerst op type te sorteren ipv kleur. Daarmee zie je direct van welke onderdelen je er veel van hebt. Die hou je dan apart en van de elementen waarvan je er weinig hebt kan je één categorie maken. bv. 1x2 bricks in een zakje en dan 1x3 tezamen met een andere maat(en) in een tweede zakje.
Uiteindelijk is er niet één duidelijke of sluitende oplossing voor het sorteren van een collectie. Afhankelijk van je plannen en aankopen zal je systeem zowiezo blijven wijzigen.
Hier nog wat inspiratie door Jangbricks:
@Kapoen Diepvrieszakjes is niet eens zo'n gek idee! Verder is m'n verzameling niet súper groot. Ongeveer 70 á 80 sets met in totaal tussen de 8 en 10.000 steentjes. Het is ook geen kleine collectie, maar het zijn veelal kleinere sets. De grootste heeft 633 onderdelen, dus dat valt wel mee.
Ik heb ook echt jarenlang geen LEGO gekocht. Sinds de kinderjaren komt er af en toe een nieuw setje, maar niks schokkends. Het is dus veelal spul van tussen 89 en 98.
Ik heb ook echt jarenlang geen LEGO gekocht. Sinds de kinderjaren komt er af en toe een nieuw setje, maar niks schokkends. Het is dus veelal spul van tussen 89 en 98.
Vandaag zeer secuur de Porsche uit elkaar gehaald en in zakjes gedaan, genummerd en wel. De omdoos is helaas verloren gegaan door waterschade, de binnendoosjes zijn er wel nog allemaal en het enorme boekwerk ook.
Iemand enig idee wat ik nu nog voor deze set zou kunnen krijgen bij verkoop?
Het mooie is dat hij altijd in een donkere inbouwkast heeft gestaan. Ding heeft geen zonlicht gezien, nadeel was dat ik m zelf daardoor ook nooit zag..
Het mooie is dat hij altijd in een donkere inbouwkast heeft gestaan. Ding heeft geen zonlicht gezien, nadeel was dat ik m zelf daardoor ook nooit zag..

Je zou eens op BrickLink kunnen lijken en dan filteren op Used en dat ie zonder doos is en dan kijken bij Nederlandse, Belgische verkopers (of EU verkopers die aan NL sturen) voor een idee. Sorteren op prijs.pixels66 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:37:
Vandaag zeer secuur de Porsche uit elkaar gehaald en in zakjes gedaan, genummerd en wel. De omdoos is helaas verloren gegaan door waterschade, de binnendoosjes zijn er wel nog allemaal en het enorme boekwerk ook.
[Afbeelding]
Maar wel zonde dat een display set zo verstopt is gebleven, geen plek? Alleen gebouwd om een keer de bouwervaring en plezier te hebben? Ook niet verkeerd!
De sets die ik bouw en hou display ik, buiten direct zonlicht.
Ik ook gister gehad! Leuke set om te bouwen :-) @MDT-Maikel bij mij komen de fietsen niet lekker in het rek te staan, heb ik wat fout gedaan? Ik moet zegmaar de band indrukken om de fiets in het groene/rode steentje te drukken,mschol schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:06:
[...]
ik heb hem gisteren binnen gekregen, moet em nog openen... (maar er zit zo'n mooie seal op...)
Xbox Live: MarkH
Ik hoop dat het wel goed in de handleiding staat. Maar er moet een klein beetje ruimte tussen deze gele steentjes en deze gele steentjes zijn. Dat vergt wel enig gepriegel, moet ik toegeven.MarkH NL schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:41:
[...]
Ik ook gister gehad! Leuke set om te bouwen :-) @MDT-Maikel bij mij komen de fietsen niet lekker in het rek te staan, heb ik wat fout gedaan? Ik moet zegmaar de band indrukken om de fiets in het groene/rode steentje te drukken,
Cool dat ze inmiddels binnen druppelen. Ik moet nog even wachten!
Ik had al zo'n vermoeden, zal vanavond even kijken!MDT-Maikel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:54:
[...]
Ik hoop dat het wel goed in de handleiding staat. Maar er moet een klein beetje ruimte tussen deze gele steentjes en deze gele steentjes zijn. Dat vergt wel enig gepriegel, moet ik toegeven.
Xbox Live: MarkH
@pixels66 op MP zijn ze voor €200 met doos er bij te vinden, of ze voor die prijs ook verkocht worden durf ik niet te zeggen. Zonder doos zijn lego sets doorgaans net wat minder waard.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
imho had je m beter compleet/gebouwd kunnen laten staan; een 2e handsset die niet volledig gebouw is, koop ik tegenwoordig echt niet meer (of moet heel veel goedkoper zijn). Al te vaak gehad dat een 2e handsset gekocht heb, waar tijdens de bouw toch nodige onderdelen bleken te missen. Die irritatie, extra BL order en tijd ... is het mij niet waard. Via MP sets,sla ik de 'ontkoppelde' sets over.pixels66 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:37:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 19-06-2019 11:38 ]
Ik heb laatst ook een Lego set verkocht (10240) die opgebouwd was, maar hij moest verzonden worden, dus de set afgebroken. Ik ga geen sets versturen die nog opgebouwd zijn 
/edit: die nieuwe 4x4 crawler ziet er goed uit, alleen de geschatte prijs staat me niet zo aan (220 euro?) Krijg je wel de nieuwe bluetooth motoren bij, dat is dan weer een bonus.
/edit: die nieuwe 4x4 crawler ziet er goed uit, alleen de geschatte prijs staat me niet zo aan (220 euro?) Krijg je wel de nieuwe bluetooth motoren bij, dat is dan weer een bonus.
[ Voor 34% gewijzigd door zonoskar op 19-06-2019 11:49 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En nieuwe wheel hubs met 5:1 gear reduction. Verbeterde cv-joints.
Adviesprijs ga ik het niet over hebben, iets met een dood paard... maar het pakket is een mooie basis voor de nieuwe generatie afstandbestuurbare Lego auto's.
Adviesprijs ga ik het niet over hebben, iets met een dood paard... maar het pakket is een mooie basis voor de nieuwe generatie afstandbestuurbare Lego auto's.
Ik had wel verwacht dat jij als bedenker de eerste set kosteloos opgestuurd zou krijgen.MDT-Maikel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:54:
Ik gebruik alleen die laatste bakSomerenV schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:24:
- Wieltjes.
- Raampjes.
- Bedrukte onderdelen.
tip; https://brickarchitect.com/labels/
download; http://brickarchitect.com/files/LEGO_BRICK_LABELS.zip
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 19-06-2019 13:24 ]
Dankzij de vraag van @SomerenV ben ik ook weer eens gaan nadenken over sortering en vooral manier van stockeren. Mijn eigen collectie diepvrieszakjes dient weer verder gesorteerd te worden.
Daarbij moest ik ineens denken aan de 'pick-a-brick' potten uit de Lego stores, waarvan ik er een paar
heb staan en gebruik om elementen te bewaren. Het leuke is dat die dingen vrij veel (kleinere) blokjes kunnen bevatten, en ze zijn heel stapelbaar.
Blijkbaar zijn ze ook te koop op bricklink (link), nuja het tegendeel zou me verbazen
Op youtube vond ik een filmpje van iemand die helemaal los is gegaan met zijn PaB storage:
Ik verkies toch om de potten gewoon te stapelen, ik heb hier ook enkele kolommen van 3 tot 4 hoog en die
zijn vrij stabiel.
Daarbij moest ik ineens denken aan de 'pick-a-brick' potten uit de Lego stores, waarvan ik er een paar
heb staan en gebruik om elementen te bewaren. Het leuke is dat die dingen vrij veel (kleinere) blokjes kunnen bevatten, en ze zijn heel stapelbaar.
Blijkbaar zijn ze ook te koop op bricklink (link), nuja het tegendeel zou me verbazen
Op youtube vond ik een filmpje van iemand die helemaal los is gegaan met zijn PaB storage:
Ik verkies toch om de potten gewoon te stapelen, ik heb hier ook enkele kolommen van 3 tot 4 hoog en die
zijn vrij stabiel.
Ja de waterschade is alleen bij die doos gebleven, gelukkig. Inderdaad de bouwervaring gehad, daarna dacht ik oke, in die kast is de enige plek waar ie kan staan zonder fel zonlicht, het was letterlijk alles of niets qua zon!Gim schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:41:
[...]
Je zou eens op BrickLink kunnen lijken en dan filteren op Used en dat ie zonder doos is en dan kijken bij Nederlandse, Belgische verkopers (of EU verkopers die aan NL sturen) voor een idee. Sorteren op prijs.
Maar wel zonde dat een display set zo verstopt is gebleven, geen plek? Alleen gebouwd om een keer de bouwervaring en plezier te hebben? Ook niet verkeerd!Met de waterschade hopelijk bij één set gebleven.
De sets die ik bouw en hou display ik, buiten direct zonlicht.
Ja, die krijg ik ook nog, maakt me niet zoveel uit verder dat het niet de eerste is. Volgens mij zijn ze bij BrickLink vrij hard aan het werk de laatste tijdGuardian1980 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:03:
[...]
Ik had wel verwacht dat jij als bedenker de eerste set kosteloos opgestuurd zou krijgen.
Zojuist de rollercoaster afgebouwd. Wat een apparaat en een ruimte neemt dat ding in zeg.
Alleen........... Hij loopt niet lekker omhoog, het gaat nogal stroef. Wel lopen alle tandwielen los en zitten dus niet te vast gedrukt. Nog maar ff nakijken van de week
Alleen........... Hij loopt niet lekker omhoog, het gaat nogal stroef. Wel lopen alle tandwielen los en zitten dus niet te vast gedrukt. Nog maar ff nakijken van de week

Heb die ook en het is idd een behoorlijk groot ding, daardoor staat hij bij mij eigenlijk een beetje stof te hapen op zolder.Versaevel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:38:
Zojuist de rollercoaster afgebouwd. Wat een apparaat en een ruimte neemt dat ding in zeg.
200 fish found!
Na de lol met de Lunar Lander nu ook maar de Saturn besteld. Mn vrouw begint zich al zorgen te maken of dit uit de klauwen gaat lopen 
Straks dan een 2e “ruimtevlucht” setje. Marktplaats staat er vol mee zag ik. Denk dat ik hem maar sealed laat en later een keer kado kan doen oid.
Straks dan een 2e “ruimtevlucht” setje. Marktplaats staat er vol mee zag ik. Denk dat ik hem maar sealed laat en later een keer kado kan doen oid.
Met de 203 kettingschakels aldus de handleiding, Stond die ketting zo strak bij mij dat ik er 1 of 2 schakels bijgezet heb.Versaevel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:38:
Waarna de aandrijving ervan ook wat soepeler liep.
Dat deed die van mij een paar jaar geleden ook. Inmiddels heeft ze het geaccepteerd.CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:43:
Mn vrouw begint zich al zorgen te maken of dit uit de klauwen gaat lopen
imho doen ze dat 'allemaal' niet soepel of lekker lopen; althans, bij vrienden en in de winkel, heb ik er nog geen gezien die 'echt smooth loopt'. Wel machtige setVersaevel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:38:
Zolang je nog niet op dit punt bent aangekomen zou ik me geen zorgen maken:CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:43:
Na de lol met de Lunar Lander nu ook maar de Saturn besteld. Mn vrouw begint zich al zorgen te maken of dit uit de klauwen gaat lopen

Is dat jouw mancave? Haha, geweldigKapoen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:49:
[...]
Zolang je nog niet op dit punt bent aangekomen zou ik me geen zorgen maken:
[Afbeelding]
Nee jammer genoeg niet, mijn appartementje lijkt eerder op een opnamestudio met gitaren

De rekjes in mijn bureau zijn wel volgestouwd met Lego en naast m'n PC staat een mobiele toren met onderdelen
*edit* de foto in kwestie kwam ik tegen na een zoekactie op 'Lego mancave'.
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 20-06-2019 11:14 ]
Dit ziet eruit als een warm hok in de zomerKapoen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:49:
[...]
Zolang je nog niet op dit punt bent aangekomen zou ik me geen zorgen maken:
[Afbeelding]

Ik heb nog een oude duplo trein liggen (2961) waar kinderen bij ons wel eens mee spelen. Echter de koppeling slipt nu zo hard door dat de trein het bruggetje niet meer op komt, en zelfs geen kaal wagonnetje kan trekken.
Het locomotiefje heb ik uit elkaar gehaald. De koppeling bestaat uit een asje dat in een tandwieltje klemt. Bij teveel weerstand (als het tandwieltje dus stilstaat) draait het asje door. Door het gebruik door de jaren is dit dusdanig versleten dat het nu veel te snel doordraait. Is hier een oplossing voor bekend? Of moet ik een nieuw tandwielsetje zien te scoren?
Het locomotiefje heb ik uit elkaar gehaald. De koppeling bestaat uit een asje dat in een tandwieltje klemt. Bij teveel weerstand (als het tandwieltje dus stilstaat) draait het asje door. Door het gebruik door de jaren is dit dusdanig versleten dat het nu veel te snel doordraait. Is hier een oplossing voor bekend? Of moet ik een nieuw tandwielsetje zien te scoren?
Of een ‘broedmachine’ voor nieuwe ideeën?almightyarjen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:18:
[...]
Dit ziet eruit als een warm hok in de zomer
Mijn zoontje (van net 3) heeft met dank aan de kraamzorg afgelopen week de Lego Juniors-app ondekt, waarin hij heel simpel wat autotjes e.d. in elkaar gaan zetten met een paar keer tegen het scherm kopen. Net heb ik maar eens geprobeerd als ik een daarwerkelijk Juniors (of 4+ tegenwoordig)-setje voor zijn neus zet.
Bij de kruidvat 60212 gekocht, en het ging nog best aardig. Hij had het idee van de instructies volgen prima door, en met wat hulp als steentjes aangeven & aanduwen ging het nog in elkaar ook
Bij de kruidvat 60212 gekocht, en het ging nog best aardig. Hij had het idee van de instructies volgen prima door, en met wat hulp als steentjes aangeven & aanduwen ging het nog in elkaar ook

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Bij bouwsteentjes lees ik zojuist over de comiccon exclusieve set; https://www.bouwsteentjes...city-san-diego-comic-con/

Jammer dat dit geen s@h wordt, vind het een prachtig ontworpen setje. Niet een technisch hoogstandje zo lijkt. Maar qua display is deze goed uitgevoerd

Jammer dat dit geen s@h wordt, vind het een prachtig ontworpen setje. Niet een technisch hoogstandje zo lijkt. Maar qua display is deze goed uitgevoerd
[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 20-06-2019 13:17 ]
Gisteren was deze al onthuld:himlims_ schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:11:
Bij bouwsteentjes lees ik zojuist over de comiccon exclusieve set; https://www.bouwsteentjes...city-san-diego-comic-con/
[Afbeelding]
Jammer dat dit geen s@h wordt, vind het een prachtig ontworpen setje.

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Bestaan er ook Friends Junior sets?Chakotay schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:31:
Mijn zoontje (van net 3) heeft met dank aan de kraamzorg afgelopen week de Lego Juniors-app ondekt, waarin hij heel simpel wat autotjes e.d. in elkaar gaan zetten met een paar keer tegen het scherm kopen. Net heb ik maar eens geprobeerd als ik een daarwerkelijk Juniors (of 4+ tegenwoordig)-setje voor zijn neus zet.
[Afbeelding]
* Arjen heeft een dochter en de tweede dochter komt er over een paar maanden
Ik kan mijn Bikes! order binnenkort ophalen bij een PostNL locatie. Na betaling van inklaringskosten. Nou ja. Heb al 3 binnen zonder te hoeven betalen. Ben wel bang dat de volgende 2 (grote pakketten) ook onderschept zullen worden.
Ja, die bestaan!almightyarjen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:34:
[...]
Bestaan er ook Friends Junior sets?
* Arjen heeft een dochter en de tweede dochter komt er over een paar maanden
Maar het lijkt erop dat LEGO, in ieder geval voor de Friends serie, van de Juniors omschrijving is afgestapt. De nieuwe sets voor beginnende bouwers zijn herkenbaar aan een grote 4+ op de verpakking.
(Leeftijd 3-5 volgens de LEGO Shop).
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnS72 op 20-06-2019 14:22 ]
@MartijnS72 @almightyarjen jup, het hele juniors is vervangen door "4+", zelfde idee met wat grotere onderdelen (auto-basis uit één stuk bijvoorbeeld), en nog simpelere instructies dan je tegenwoordig standaard al hebt. Van Friends zie ik zo snel 3 setjes in die nieuwe 4+ serie.
Wow! Beide erg goed gedaan zeg!Gutteguttegut schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:15:
[...]
Gisteren was deze al onthuld:
[Afbeelding]
Gisteren mijn mancave weer eens wat meer aangekleed 

Ik blijf echt zo blij met de Apollo. Twijfel wel over de Moonlander, misschien een keer in de aanbieding erbij halen

Ik blijf echt zo blij met de Apollo. Twijfel wel over de Moonlander, misschien een keer in de aanbieding erbij halen
[ Voor 30% gewijzigd door Tomba op 20-06-2019 16:22 ]
De Lunar Lander staat ook op mijn lijstje nu ik wat reviews bekeken heb. Stiekem hoop ik er op dat Lego met nog meer Ruimte sets komt, wellicht zelfs dit jaar gezien het 50 jarig Apollo jubileum!CyBeRSPiN schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:43:
Tja, het is natuurlijk koffiedik kijken van mijn kant, maar ik vermoed dat we voor dit jaar wel klaar zijn met nieuwe releases in het ruimte thema. We hebben de Lunar Lander gehad, en de Saturn V blijft ook nog op stock dit jaar. Daarnaast hebben we nu ook dat kleine raketje als tijdelijke 'gift with purchase'. Dan zijn er ook nog de nieuwe City sets die een 'inspired by Nasa careers' logo hebben.pixels66 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:26:
[...]
De Lunar Lander staat ook op mijn lijstje nu ik wat reviews bekeken heb. Stiekem hoop ik er op dat Lego met nog meer Ruimte sets komt, wellicht zelfs dit jaar gezien het 50 jarig Apollo jubileum!
Nogmaals, 't is maar een gok en ik heb zeker niets tegen nieuwe ruimte sets, maar ik denk echt dat we al goed bediend zijn dit jaar
Naar de toekomst toe krijgen we natuurlijk de ISS ideas set, maar of die dit jaar zal verschijnen betwijfel ik. Er is nu al een backlog aan andere ideas die nog zullen verschijnen.
Voor de verjaardag van de eerste vlucht van de Space Shuttle zijn we nog 2 jaar te vroeg, die vloog in 1981.
En dan zie ik niet meteen nog andere mijlpalen die een nieuwe set verdienen...
Hoe is de Apocalypsstad? Ik twijfel, ziet er geweldig uit maar heb 0 plaats om hem neer te zetten.Tomba schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:11:
Gisteren mijn mancave weer eens wat meer aangekleed
[Afbeelding]
Met 2 katten die alles wat maar iets uit steekt weten te vinden, is de beschikbare plaats zowiezo al beperkt tot de zolder.
Tja dat had gekund, maar goed ik heb hem uit elkaar gehaald, was ook best leuk om te doen en ik doe dat zo secuur dat ik kan garanderen dat er niets mist. Best leuk om die Porsche weer in handen te hebben en de techniek weer van dichtbij te bekijken en uit elkaar te halen.himlims_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:38:
[...]
imho had je m beter compleet/gebouwd kunnen laten staan; een 2e handsset die niet volledig gebouw is, koop ik tegenwoordig echt niet meer (of moet heel veel goedkoper zijn). Al te vaak gehad dat een 2e handsset gekocht heb, waar tijdens de bouw toch nodige onderdelen bleken te missen. Die irritatie, extra BL order en tijd ... is het mij niet waard. Via MP sets,sla ik de 'ontkoppelde' sets over.
Er komt vast een koper voor, toch bedankt voor het advies!
Jazeker dat is m, was laatst 15% afgeprijsd dus toen heb ik m gekocht. Hij is echt heel tof om te bouwen en vind m ook super als display (vooral door het planet of the apes Statue of Liberty)Pandorian schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:11:
[...]
Hoe is de Apocalypsstad? Ik twijfel, ziet er geweldig uit maar heb 0 plaats om hem neer te zetten.
Met 2 katten die alles wat maar iets uit steekt weten te vinden, is de beschikbare plaats zowiezo al beperkt tot de zolder.
Een aantal leuke verborgen dingen zitten er in (oa een slaapplek voor pants less guy in het hoofd van het standbeeld
Groot is ie zeker, gelukkig paste ie precies op deze Ikea kast
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 21-06-2019 07:56 ]
Ik was eergisteren in een grote winkel vol verzamel speelgoed (voornamelijk beeldjes en figurines waarvan veel in originele doos en sealed) en daar stond ook deze set:

Mocht iemand deze heel graag willen hebben... voor 5,5 miljoen IDR (+- 350 euro) te koop bij Main District in de Kuningan City Mall te Jakarta.
Oeps, eigenlijk het verkeerde topic

Mocht iemand deze heel graag willen hebben... voor 5,5 miljoen IDR (+- 350 euro) te koop bij Main District in de Kuningan City Mall te Jakarta.
Oeps, eigenlijk het verkeerde topic

[ Voor 4% gewijzigd door MortalPiso op 21-06-2019 08:14 ]
Gisteren de set mogen ontvangen, jemig wat een zware doosShanquish schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:52:
[...]
Ah, hier idem.. vorige week was die ook voor eenzelfde prijs op Amazon maar alleen beschikbaar voor Prime leden. nu heb ik wel toe kunnen slaan
edit: ik wil de set meteen bouwen met de "pimp up my bugatti" MOC.
ds ik heb de XML vanuit Rebrickable in Bricklink ingeladen, volgens Rebrickable moet ik 264 parts hebben waarvan 70 uniek, maar als ik in bricklink kijk komen er maar 70 (die unieke) in my wanted list terecht.
blijven die andere dan over van de originele build ?
nu alleen nog even de steentjes kopen voor de MOC en dan kan ik aan de slag.
Dat soort posts heeft me toch doen overhalen de LEGO Ideas NASA Apollo Saturn V (21309) te halen:Tomba schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:11:
[Afbeelding]

De rest van de wishlist blijft gelijk: Lego Creator Ford Mustang (10265) en James Bond Aston Martin DB5 (10262).
Ik had nog bijna de 8461-1: Williams F1 Team Racer gekocht. Stond in de doos voor €199,-. Doos wat wel beschadigd maar niet extreem. Het bleek helaas om een tweedehands model te gaan, anders was het echt het koopje van het jaar geweest. Maar voor een tweedehandse was de prijs niet heel speciaal. Al is en blijft het wel een model wat aanspreekt maar tweedehands Lego spreekt me dan weer niet aan, al is het via een winkel. Ik mocht de inhoud bekijken en de banden waren me toch al iets te vergaan wat me geen goed gevoel gaf over de stickers (die natuurlijk al jaren geplakt zijn) en de witheid van het model.
Toch ook maar eens een postje hier doen.Dat soort posts heeft me toch doen overhalen de LEGO Ideas NASA Apollo Saturn V (21309) te halen:
[Afbeelding]
Ik ken dat

Verder nog de Chrion die ik graag naast mijn 42056 Porsche zou willen hebben staan
Nice, congratz! De Apollo haalde mij uit de dark ages en sindsdien is er toch al wel flink meer richting Denemarken aan Euro’s gegaan haha.FeaR schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:18:
[...]
[...]
Dat soort posts heeft me toch doen overhalen de LEGO Ideas NASA Apollo Saturn V (21309) te halen:
[Afbeelding]
De rest van de wishlist blijft gelijk: Lego Creator Ford Mustang (10265) en James Bond Aston Martin DB5 (10262).
[...]
Die 2 dozen staan ook op mijn wishlist samen met Lunar Lander 10266, The Upside Down 75810 (maar die vind ik echt té duur), het Uitklapboek 21315, Roller Coaster 10261 en Jurassic Park 75936 (en stiekem de Millenium Falcon UCS maar om zoveel geld aan speelgoed uit te geven gaat echt te ver tot ik de loterij win hahaha)
Die Aston Martin DB5 was eerder deze week nog in de aanbieding bij FNAC voor €109. Laagste prijs ooit, volgens Brickwatch. Heb je niet toegeslagen?FeaR schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:18:
Jawel. Brickwatch had mij netjes een mail gestuurd met de prijsdaling. Maar zodra ik de set in het winkelwagentje legde werd de prijs vrolijk €149,-. Meerdere malen geprobeerd, diverse browsers, diverse devices, mobiele telefoon met 4G en WiFi (zodat ik een ander IP had) maar ik kreeg hem nooit voor €109,- in de winkelmand.Haay schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:04:
[...]
Die Aston Martin DB5 was eerder deze week nog in de aanbieding bij FNAC voor €109. Laagste prijs ooit, volgens Brickwatch. Heb je niet toegeslagen?
[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 21-06-2019 14:08 ]
Gaat het verzenden via lego.com altijd zo traag? Nu al 2 dagen “Bestelling in magazijn” terwijl product op voorraad was. Sowieso 2-4 dagen levertijd is niet meer van deze tijd. Het is dat ik een zooi VIP punten te besteden had..
S@H verstuurt vaak op vrijdag naar NL is mijn ervaring.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Is al jaren 2-4 dagen, dus zie het niet binnenkort veranderen naar een "nu voor X uur besteld, morgen in huis" winkel. De logistiek van de Nederlandse Lego webshop ken ik niet, maar ook toen ze via Postnl verzonden, was het meestal 2-4 dagen, dus het zal niet aan DHL liggen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:10:
Gaat het verzenden via lego.com altijd zo traag? Nu al 2 dagen “Bestelling in magazijn” terwijl product op voorraad was. Sowieso 2-4 dagen levertijd is niet meer van deze tijd. Het is dat ik een zooi VIP punten te besteden had..
Ja, is blijkbaar niet anders dan. Net contact gehad via de chat, ivm drukte zou het verzenden misschien pas maandag of dinsdag plaatsvinden.. volgende keer wel weer bij een “normale” shop bestellen dan
Lijkt niet op de klassieker, waarschijnlijk al op de nog aan te kondigen opvolger gebaseerd, dat maakt het wel interssant.
Nieuwe parts? Wielen? En t stukje boven de wielen? Of bekende parts en hooguit nieuwe kleur.Chakotay schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:44:
Hm, blijkbaar komt er een Technic Land Rover Defender aan. Ziet er goed uit!
[Afbeelding]
@Gim die wheel-arches zijn in ieder geval nieuw, en de kleur ook volgens mij.
Ik moet zeggen dat ik hem niet heel goed vind lijken. Vooral het front niet. Grille moet veel groter, koplampen zitten te hoog. Onder de voorruit hoort een dicht stuk te zitten, etc.
Wel een toffe kleur
Edit:
Never mind, ik zit met de verkeerde auto te vergelijken
Wel een toffe kleur
Edit:
Never mind, ik zit met de verkeerde auto te vergelijken
[ Voor 14% gewijzigd door Reinier op 22-06-2019 08:37 ]
@Reinier hij moet volgens mij op deze nog niet beschikbare 2020 Defender lijken:

Zeker voor een Technic-model vind ik dat nog best geslaagd

Zeker voor een Technic-model vind ik dat nog best geslaagd
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked