Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.081 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Chakotay schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:20:
@Reinier hij moet volgens mij op deze nog niet beschikbare 2020 Defender lijken:

[Afbeelding]

Zeker voor een Technic-model vind ik dat nog best geslaagd :)
Dat dacht ik eerst ook, maar die heeft geen ronde koplampen. Toch?
Oh well, wat maakt het uit, het is best een tof model :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Out of curiosity:
Ik ben nu de Saturn V aan het bouwen en het is best veel dat je één paneel/wand moet bouwen en dan staat er op het einde "x4". Hoe bouwen jullie dat soort delen? Alle vier tegelijkertijd of echt één voor één?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Tegelijk, anders zit mij er te veel herhaling in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
Idem... na één keer heb ik het wel gehad. 42082 had flink wat herhaling. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Als ik de "4x" op tijd zie bouw ik ze parallel.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Bouw eens een Super Star Destroyer. Dan staat er 12x. En natuurlijk compleet gemist, dus "fuck, nog 11". Ik bouw dat soort spul samen met een vriend van me en dan lachen we ons dood :) Fuck you, jouw bladzijde >:) (we doen om de beurt een bladzijde altijd)

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 23-06-2019 00:58 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 08:52
FeaR schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:12:
Out of curiosity:
Ik ben nu de Saturn V aan het bouwen en het is best veel dat je één paneel/wand moet bouwen en dan staat er op het einde "4x". Hoe bouwen jullie dat soort delen? Alle vier tegelijkertijd of echt één voor één?
Soms staat die x2 of x4 sneaky aan het einde op de volgende pagina, vrij irritant. Als ik iets toch 4 keer moet bouwen, dan doe er ik liever 4 tegelijk

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:22:
Als ik de "4x" op tijd zie bouw ik ze parallel.
dit dus idd, meestal merk ik ook wel of het er meerdere zijn (door de beschikbare onderdelen), als het er dan niet staat blader ik vooruit wat ze precies van plan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:12:
Out of curiosity:
Ik ben nu de Saturn V aan het bouwen en het is best veel dat je één paneel/wand moet bouwen en dan staat er op het einde "4x". Hoe bouwen jullie dat soort delen? Alle vier tegelijkertijd of echt één voor één?
Als het even kan dan tegelijkertijd, maar dan puur om de repetitie wat tegen te gaan, niet om sneller te werken. Als er staat 2x en we bouwen 'samen' dan soms na elkaar: eerst de een, daarna kan de ander bouwen.

Voor vaderdag een tegoed grabbelpot met klusjes en pret gekregen. Zit naar zeggen ook "lego-en" bij dus Saturn V wacht tot die gegrabbeld wordt :Y Samen doen is wel zo leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 23-06-2019 10:02 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb gisteravond mijn hele setup afgebroken en ben opnieuw begonnen met onderstaande lay-out.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/47n2m9jy0txmd.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hlazt5bq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/u8c9xx1xr26.jpg

Wat vinden jullie ervan?
Als er nog wat modulars bij komen ga ik de lange straat 1 etage hoger zetten zodat mijn treinen er onderdoor kunnen.

Ik heb ook al mijn modulars van de straatplaten afgehaald en terug gezet op de baseplates, wat een werk zeg! Nu heb ik ook plek voor parkeerplaatsen :)
Voordeel is dat ik ze nu ook makkelijker kan verplaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door Marsman83 op 23-06-2019 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 18:02
Marsman83 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:51:
Als er nog wat modulars bij komen ga ik de lange straat 1 etage hoger zetten zodat mijn treinen er onderdoor kunnen.
Hoezo,... als? >:)

Mooi hoor zo'n straat, ik kan er altijd naar blijven kijken om alle tafereeltjes te ontdekken. Dus wat mij betreft is dit allezinds een geslaagde layout _/-\o_

Moest je zin hebben om hier en daar nog wat toe te voegen tussen de gebouwen kan je misschien eens kijken naar het youtube kanaal van TheJackHammer. Hij heeft een aantal tutorials ivm smalle steegjes, gebouwen,...
Niet dat dat echt noodzakelijk is in jouw layout, maar zo kan je echt elke vrije cm/stud van je tafel benutten :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:31
Coole setup, alleen wel erg veel sportwagens. Niks mis mee verder.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
KW25 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:35:
Coole setup, alleen wel erg veel sportwagens. Niks mis mee verder.
De postcode loterij was in deze straat gevallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Kapoen schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:32:
[...]

Hoezo,... als? >:)

Mooi hoor zo'n straat, ik kan er altijd naar blijven kijken om alle tafereeltjes te ontdekken. Dus wat mij betreft is dit allezinds een geslaagde layout _/-\o_

Moest je zin hebben om hier en daar nog wat toe te voegen tussen de gebouwen kan je misschien eens kijken naar het youtube kanaal van TheJackHammer. Hij heeft een aantal tutorials ivm smalle steegjes, gebouwen,...
Niet dat dat echt noodzakelijk is in jouw layout, maar zo kan je echt elke vrije cm/stud van je tafel benutten :P
Thanks! Dat kanaal van Jackhammer is idd een goeie! Het underground Subway station is een mooie inspiratiebron. Ik vond mijn treinen eerst iets teveel aanwezig, zo zou ik ze mooi kunnen integreren.

Er komt volgende maand nog een Ninjago City erbij :9~
Hopelijk wordt het niet te duur om er een klein kanaal tussendoor te laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Gisteren ben ik naar de Lego store in Wijnegem gereden, is ongeveer een uurtje rijden dus niet zo heul ver weg.

Leuke winkel, mooi ruim opgezet en gelukkig niet zo idioot druk als ik in milaan en berlijn heb gezien.

Uiteindelijk met slechts de Chevrolet camaro 75891 naar huis gegaan.

Van de week ook nog de F40 competizioni 75890 bij t kruidvat gekocht, en zojuist ook in elkaar gezet. Blijven toch leuke setjes hoor, leuk in detail met bijv. het 1x1 blokje (6253610) met op de zijkant het ferrari logo erop met de tricolori erboven.
edit: Ik denk dat ik deze set nogmaals ga halen,
van dit setje zijn namelijk 2 varianten te bouwen, en ik wil ze beide naast elkaar hebben. O-) ben ik nu raar? :$

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 23-06-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Marsman83 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:01:
[...]
Er komt volgende maand nog een Ninjago City erbij :9~
Hopelijk wordt het niet te duur om er een klein kanaal tussendoor te laten lopen.
Ik ben nog altijd aan het twijfelen om de Ninjago City set aan te schaffen. Het is een heel mooie set, maar ik zou niet weten hoe/waar ik die moet passen bij mijn modulars. Om die set netjes in een layout te passen moet je inderdaad al met trappen gaan werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Flozem schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:31:
Idem... na één keer heb ik het wel gehad. 42082 had flink wat herhaling. :O
In de 10255 ook, en ik bouw ze parallel op.

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 23-06-2019 17:14 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Kapoen schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:18:
[...]

Ik ben nog altijd aan het twijfelen om de Ninjago City set aan te schaffen. Het is een heel mooie set, maar ik zou niet weten hoe/waar ik die moet passen bij mijn modulars. Om die set netjes in een layout te passen moet je inderdaad al met trappen gaan werken denk ik.
Ik heb ook heel lang zitten twijfelen maar vind het zo'n gave set dat ik het een apart hoekje in mn stad geef zodat het beter past. Soort van Chinatown :) Waarschijnlijk met een rivier of strand ertussen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
En naast de F40 vanavond ook maar even de Camaro in elkaar gezet, niet zo mooi als de F40 qua build, maar ook wel leuke details.

de stickers vind ik toch wel een dingetje hoor, wat mij betreft mag Lego vaker de plates bedrukken, stickers blijft toch priegelen en een foutje is zo gemaakt, zeker met kleine stickers is een klein beetje scheef meteen heel erg scheef }:|

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sY7FyUr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XfydTyM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xY5Qxso.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X4PkWu0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ud1B7HV.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 23-06-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Voor de 2e keer in korte tijd mist er een onderdeel van een set. De eerste is inmiddels binnen via 'missing pieces' in pick-a-brick maar ik vraag me af of Lego op kwaliteiscontrole aan het bezuinigen is. Bij missing pieces staat ook dat de wachttijd inmiddels een paar weken is, wat ook klopt: het heeft zo'n 3 weken geduurd voordat het missende onderdeel hier aangekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Shanquish schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:17:
En naast de F40 vanavond ook maar even de Camaro in elkaar gezet, niet zo mooi als de F40 qua build, maar ook wel leuke details.

de stickers vind ik toch wel een dingetje hoor, wat mij betreft mag Lego vaker de plates bedrukken, stickers blijft toch priegelen en een foutje is zo gemaakt, zeker met kleine stickers is een klein beetje scheef meteen heel erg scheef }:|

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
zeker bij de speedchampions, blijven er veel stickers op het velletje zitten :+ soms vind ze niet mooi, of voegen weinig toe; beetje zoeken naar mooi balans.

sticker plak tool;
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/e6t15cbjwgo11.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Voor het plakken van stickers op blokjes heb ik tegenwoordig een pincet met platte uiteinden,
zoals gebruikt door filatelisten.
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.shopmania.biz/files/s4/159560289/p/l/3/pincet-model-groot-rond-type-58-4-per-stuk~26983.jpg
Mijn exemplaar heeft wel rechte uiteinden, dat is iets handiger dan die in de foto met afgeronde bek.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 24-06-2019 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

Even een ander topic, wat doen jullie met je oude lego? Ik heb op zolder een grote bak oud system spul staan (ik gok een litertje of 50-55?), alles pakweg 20-30 jaar oud, en dan van alles door elkaar, space, castle, town, pirates etc... Volgens mij ben ik wel een hoop van de boekjes inmiddels kwijt, maar ik denk dat ik op herinnering een hoop sets kan bepalen.

Als ik zo terugdenk aan wat er allemaal tussen zit, zou ik het wel leuk vinden om een paar oude setjes weer uit te zoeken en op te bouwen, maar 95% van het spul doet me niet zo veel meer. Ik gok dat het tweedehands allemaal niet zo veel meer waard is (ik gok dat prijzen zo rond de 10-15 euro de kilo zitten?), en ik weet ook niet of mn kids er wat mee kunnen als ze zon giga-bak krijgen....

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
vectormatic schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:53:
Even een ander topic, wat doen jullie met je oude lego? Ik heb op zolder een grote bak oud system spul staan (ik gok een litertje of 50-55?), alles pakweg 20-30 jaar oud, en dan van alles door elkaar, space, castle, town, pirates etc... Volgens mij ben ik wel een hoop van de boekjes inmiddels kwijt, maar ik denk dat ik op herinnering een hoop sets kan bepalen.

Als ik zo terugdenk aan wat er allemaal tussen zit, zou ik het wel leuk vinden om een paar oude setjes weer uit te zoeken en op te bouwen, maar 95% van het spul doet me niet zo veel meer. Ik gok dat het tweedehands allemaal niet zo veel meer waard is (ik gok dat prijzen zo rond de 10-15 euro de kilo zitten?), en ik weet ook niet of mn kids er wat mee kunnen als ze zon giga-bak krijgen....
ik bewaar het, los van nieuwe sets
maar wij zijn altijd erg netjes geweest met boekjes en nog wat eerder werdt de voorkant van een doosje uitgeknipt en geplakt in een map.

heb dus 2 mappen met beschrijvingen en/of uitgeknipte voorkanten :D

zo'n bak kunnen ook jou kids wel wat mee lijkt mij, lekker bak random steentjes/parts.

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 24-06-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

mschol schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:09:
[...]

ik bewaar het, los van nieuwe sets
maar wij zijn altijd erg netjes geweest met boekjes en nog wat eerder werdt de voorkant van een doosje uitgeknipt en geplakt in een map.

heb dus 2 mappen met beschrijvingen en/of uitgeknipte voorkanten :D
Mja, dat heb ik dus ook 20 jaar gedaan, en die boekjes had ik toch ook wel netjes in een map, kan alleen de map op zolder zo snel niet vinden..

Maar met een verhuizing op middellange termijn zit ik me toch een beetje af te vragen wat voor zin het heeft om spul te bewaren/mee te slepen wat ik al jaaaaaaren niet meer heb aangeraakt, en op een paar setjes na, ook waarschijnlijk niet meer ga aanraken.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021

Zeker niet wegdoen, uitzoeken welke sets je had, de boekjes downloaden, missende onderdelen bestellen via Bricklink en alles weer opbouwen is leuk om te doen hoewel ook erg duur(Bricklink). Van het oude Lego vind ik de jaren 80 het leukste(treinen, city, technic, ridder, ruimte, Fabuland). De jaren 70 en vooral de jaren 90 en 2000 doen mij niets, Lego is toen ook bijna failliet gegaan door het gebrek aan leuke thema's en sets.

Sowieso krijg je overal weinig meer voor tenzij je echt gewilde sets hebt zoals treinen uit de jaren 80 in goede staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
ik weet ook niet of mn kids er wat mee kunnen als ze zon giga-bak krijgen....
Je hebt geen kinderen zo te merken. :+ Dat is net een schatkist voor ze, zeker vanaf een jaar of 4-5 als ze zelf met bouwsels aan de slag gaan..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Dat is toch hoe ook iedereen zelf is begonnen als kind? Al mijn vrienden hadden als kind gewoon grote rolbakken met random lego en dan zelf dingen bouwen. En die grote bak was weer het resultaat van losse sets krijgen, die opbouwen en weer afbreken en in de grote bak doen. Wil zelf ook de boel wel weer eens opbouwen en heb op https://brickset.com/ alles aangeklikt wat ik uit m'n geheugen herinner als set die we hebben.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Je hebt geen kinderen zo te merken. :+ Dat is net een schatkist voor ze, zeker vanaf een jaar of 4-5 als ze zelf met bouwsels aan de slag gaan..
Twee dames van 5 en 8, maar ben gescheiden, dus ze zijn wat weinig bij mij over de vloer. Daarnaast krijg ik er compleet geen pijl op wat ze nu leuk vinden. De oudste heeft best wat nieuwe lego (vooral city), en raakt het nauwelijks aan, maar laatst bracht mijn vader mijn oude ton basic (2x2s, 2x4s en raampjes en dakpannen, weinig spannends kwa onderdelen), en daar zijn ze met zn twee-en eindeloos zoet mee.

Dus ja, als ik daar ~10 kg aan oude city/castle/space tussen gooi... zijn ze of inderdaad nog 5 jaar bezig, of het is totale overload en ze haken af..

En inderdaad, als kleine vectormatic kon je mij een bak lego geven en dan zag je me een paar dagen niet, maar wat dat betreft zijn mijn kids toch wel anders (misschien kinderen tegenwoordig sowieso wel, vroegah was er toch minder constante afleiding en drukte, ook voor een 8 jarige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Meisjes = Friends.
Jongens = City. Althans als ik de 4 en 5 jarige hier afga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:13:
Meisjes = Friends.
Jongens = City. Althans als ik de 4 en 5 jarige hier afga. :)
Oh nee hoor, mijn oudste spuugt op alles wat roze is, als ik bij haar aankom met friends kijkt ze er niet eens naar om. De jongste vindt dat dan weer wel geweldig, maar die speelt ook veel meer met de basic blokjes in vijf kleuren, ik snap em zelf ook niet helemaal :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:50
Ik weet niet hoe je foto's plaats, maar ik sta op dit moment in leidschenhage, het toekomstige Mall of the Netherlands. Ik sta nu in gesprek met de aannemer en er wordt hard gewerkt aan een speelgoedwinkel. Dit is geen gwb van een intertoys (die zit namelijk al in zijn nieuwe pand) maar volgens de aannemer voor wat ik moet en kan geloven, idd voor 99% een officiële lego shop. Niet bekend of het net als op Schiphol een pop-up store gaat worden. Er is al eens een filmpje opgedoken waarop dit te zien was, maar hopelijk gaat het nu werkelijkheid worden. Opening begin / 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:50
YouTube: UNIBAIL-RODAMCO START VERHUURACTIVITEITEN MALL OF THE NETHERLANDS

Hier nog het betreffende filmpje, alles wat er in voorkomt schijnt er ook te komen volgens de aannemer. Met mijn kennis van het merkenrecht mogen ze anders dit soort uitingen niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Versaevel schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:40:
YouTube: UNIBAIL-RODAMCO START VERHUURACTIVITEITEN MALL OF THE NETHERLANDS

Hier nog het betreffende filmpje, alles wat er in voorkomt schijnt er ook te komen volgens de aannemer. Met mijn kennis van het merkenrecht mogen ze anders dit soort uitingen niet doen.
Ziet er wel gaaf uit. Al had ik wel ergens verwacht dat LEGO dan zelf met de aankondiging zou komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Marsman83 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:39:
[...]

Ik heb ook heel lang zitten twijfelen maar vind het zo'n gave set dat ik het een apart hoekje in mn stad geef zodat het beter past. Soort van Chinatown :) Waarschijnlijk met een rivier of strand ertussen.
Idem hier, ik vind deze twee sets zo gaaf (heb ook de haven variant) er zit een zeer gave sfeer in die sets. Ze staan bij mij apart op een Ikea plankje met de boot erbij :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Viper_4111 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Idem hier, ik vind deze twee sets zo gaaf (heb ook de haven variant) er zit een zeer gave sfeer in die sets. Ze staan bij mij apart op een Ikea plankje met de boot erbij :)
Nice! Die haven zou ik er ook nog heel graag bij willen hebben, had gisteren toevallig wat afbeeldingen zitten bekijken hoe deze 2 sets samen eruit zien, heel gaaf! :9~

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-09 09:47
Net een Jedi Interceptor gebouwd. Moeten nog een paar plaatjes op dr voorkant van de vleugels maar dan is tie klaar. Een 75135 maar dan in het donkerblauw ipv donkerrood.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/3531rpi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
jannickdeb schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:28:
Net een Jedi Interceptor gebouwd. Moeten nog een paar plaatjes op dr voorkant van de vleugels maar dan is tie klaar. Een 75135 maar dan in het donkerblauw ipv donkerrood.
Ga je alles integreren in een grotere SW layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

jannickdeb schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:28:

[Afbeelding]
Cool! ik heb zelf ooit eens een zwarte versie van 75038 gebouwd, compleet met zwarte astromech voor darth vader.

De eta-2 is wel een heel tof ding, ik ben een beetje uit het SW-wereldje, maar een losse eta-2 van een gaaf karakter zou ik zeker waarderen en kopen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-09 09:47
Kapoen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:06:
[...]

Ga je alles integreren in een grotere SW layout?
Misschien komen er nog een paar ruimtes bij, maar mijn Death Star 1&2 met een beetje Scarif en Cloud City is nu wel af. De tafel begint ook een beetje vol te raken.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/312u6g2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Dit weekend de nieuwe Lego Batmobiel 76119 besteld bij amazon.de, komt als het goed is vandaag binnen. Binnenkort met mijn zoon maken (5 jaar).

Die verkast als het goed is naar een andere slaapkamer met zijn verjaardag (november) en dan gaan we eens kijken of we op zijn nieuwe slaapkamer niet een soort tafelconstructie kunnen maken waar een stad gebouwd kan worden. Hij krijgt rond die periode ook een trein van de Lego, was / is nog heel gedoetje geweest, postnl is hem momenteel even kwijt / vertraagd. Maar dat is de set van 2018 die in een wat ouder boekje stond, die wilde hij dan wel hebben. Ja, heel leuk maar niet meer te koop haha, dus via Marktplaats 2e hands gekocht maar dan in de uitgebreide variant met extra spoor en gebeuren 66493 (60052 voor alleen de treinset). Voor een redelijke prijs van 135 meen ik. Maar moet postnl hem niet even kwijtraken...
Ohja, heb ook nog de locomotief met powerfuncties van de 7393 set gekocht in de afgelopen weken via MP met boekje en spul voor 30. Kan hij straks dus mooi met 2 treintjes rijden. En van diezelfde set voor 10 euro de laad en losconstructie gekocht maar die was door de verkoper al uitgebreid zodat hij extra breed is, wel handig vond ik :)

Voorheen hadden we op de zolder al een beetje een stad gebouwd, heb sinds de geboorte of vanaf zijn 1e een klein beetje boel 2e hands lego opgekocht hier en daar en dat heeft een tijd op zolder gestaan en speelde hij soms mee. Maar nu zijn we aan het verbouwen, komen kamers en dakkapel en hele zut dus alles zit weer zo goed als in bakken maar hij gaat zich er wel meer voor interesseren nu gelukkig. Dus dat vind ik dan natuurlijk ook heel leuk :9

En ik zit zelf nog een beetje te azen op de Mustang 10265 die ik mezelf cadeau wil doen. Goed dat is de Batmobiel ook :P Ik wilde vroeger altijd al een dikke batman auto maar is er nooit van gekomen. Nu zag ik deze laatst bij een filmpje van Jang en was ook bijna gelijk van ooh, kijk eens aan, HEBBON! Via amazon.de ook nog wat goedkoper en gekgenoeg nog korting gekregen waardoor hij nog goedkoper werd dan de prijs die ze stelden maar dan met verzenden. Ik vond het prima >:)

[ Voor 22% gewijzigd door orange.x op 25-06-2019 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De NASA Apollo Saturn V (21309) is af. Niets beter dan koel binnen met Lego spelen als het buiten te warm is :P

Ergens heb ik gemengde gevoelens over het model. Aan de ene kant omdat het behoorlijk repetitief is. Veel kleine bouwwerkjes die twee tot vier keer mogen en dat gaat op den duur wel vervelen. Al is het wel leuk hoe erg het model vorm krijgt als je dan in één keer vier panelen monteert. Maar aan de andere kant is het ding echt episch! Hele leuke technieken qua bouwen en de looks en grootte van het ding zijn super. Enige andere minpuntje zijn de kleuren die intern gebruik zijn. Op delen die onzichtbaar zijn lig ik daar niet wakker van, maar je ziet ook groen, geel en rood in de delen die je kan ontkoppelen. Onder de streep klinkt het negatief maar ik ben echt super happy, de minpunten wegen niet op tegen de pluspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

@FeaR heb je snel gedaan ;) Ik doe het rustig aan met 2 zakjes per dag, zo hoop ik er een week lol mee te hebben.
Nav de opmerkingen hier nu ook de "4x" secties parallel gedaan, maar dan voelt het meteen als 'rushen', terwijl ik juist zo lang mogelijk wil bouwen eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:14:
@FeaR heb je snel gedaan ;) Ik doe het rustig aan met 2 zakjes per dag, zo hoop ik er een week lol mee te hebben.
Nav de opmerkingen hier nu ook de "4x" secties parallel gedaan, maar dan voelt het meteen als 'rushen', terwijl ik juist zo lang mogelijk wil bouwen eigenlijk :)
De fun is om hem over 6 maanden weer uit elkaar te halen, en dan opnieuw op te bouwen :P zonder de juiste nummering van de verschillende zakjes.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:14:
Vrijdagochtend gekocht en maandagavond gereed. Vier avonden over gedaan met drie zakjes per avond. Dat vond ik nog behoorlijk netjes en gerekt :P Al moest ik me wel inhouden niet de laatste drie zakjes zondagavond al op te bouwen. Dat waren relatief kleine stappen om te maken en dan wil ik ergens het model ook af hebben.

De vorige modellen van Creator Expert bouwde ik in één keer af. Bugatti Chiron en de 4x4 rupsband (42069) heb ik wel in meer stappen gedaan.

Ergens twijfel ik om de volgende keer (Lego Creator Expert DB5 of Mustang?) alle inhoud van de zakjes op één hoop te gooien. Het zoeken in de berg kost dan ook tijd wat de speelduur vergroot. Al had dat met de Saturn V wellicht niet veel uitgemaakt. Redelijk wat dezelfde onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

FeaR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:22:
Bugatti Chiron en de 4x4 rupsband (42069) heb ik wel in meer stappen gedaan.
Die is ook niet fatsoenlijk in 1x te doen, ik heb bijna 2 weken gedaan over de chiron, elke avond een genummerde stap, en nadat ik een keer twee stappen op een avond deed had ik twee dagen pijn in mn duim van de pinnetjes er in drukken :P

Is uiteindelijk ook leuker zo, ik merk dat ik toch niet de puf heb om 4 uur op een avond bezig te zijn met 1 ding (of dat nu gamen of lego is), en door elke avond 1 stap te doen ligt er geen druk op, en kan ik ook gewoon rustig de mechanismes bekijken en er van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij grote Technic dingen haak ik af. De 24h racer was al teveel met eindeloze hoeveelheden pinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Señor Sjon schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:57:
Bij grote Technic dingen haak ik af. De 24h racer was al teveel met eindeloze hoeveelheden pinnetjes.
Ik merk dat ik bij Technic vooral afhaak / minder snel ga bouwen als het technische deel over is. Versnellingsbak, ophanging of andere technische functies zijn tof maar interieur (stoelen) en body work doet me dan niets. Dat heb ik met Creator modellen (en de Saturn V) niet. Dat vind ik leuk van begin tot eind. Misschien toch ooit eens iets kopen van de Big Ben of iets uit de Architecture serie (Vrijheidsbeeld?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vrijheidsbeeld is een leuke build, die heb ik net een paar weekjes geleden gemaakt. De Architecture modellen zijn ook leuke showpieces verspeidt door het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

FeaR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:07:
[...]

Ik merk dat ik bij Technic vooral afhaak / minder snel ga bouwen als het technische deel over is. Versnellingsbak, ophanging of andere technische functies zijn tof maar interieur (stoelen) en body work doet me dan niets. Dat heb ik met Creator modellen (en de Saturn V) niet. Dat vind ik leuk van begin tot eind. Misschien toch ooit eens iets kopen van de Big Ben of iets uit de Architecture serie (Vrijheidsbeeld?).
Stoelen heb ik ook een hekel aan, maar ik merkte bij de 911 RSR en de Chiron juist dat het bouwen van het bodywork ook tof is, de chiron is aan het einde van de functies een groot brok zwarte liftarms met een berg tandwieltjes aan de binnenkant, en dat transformeer je dan ineens in iets met best wel sierlijke vormen en mooie details.

42039 vond ik destijds ook een groot ding, achteraf met recent de chiron is het maar een ukkie van een autotje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ik gooi eigenlijk altijd alles op 1 hoop en soms sorteer ik dan naar kleur ofzo. Maar dat is toch ook een beetje de fun van met de lego spelen. Vroeger was je soms uren aan het zoeken naar dat ene onderdeeltje waarvan je wist dat ie nog ergen moest liggen. Sowieso bizar dat je op een of andere manier, toen in ieder geval, precies wist wat er allemaal voor soort blokjes er waren in welke kleur enzo. Heb dat nu ik voor mezelf dus allemaal lego gekocht heb een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:54:
De NASA Apollo Saturn V (21309) is af. Niets beter dan koel binnen met Lego spelen als het buiten te warm is :P

Ergens heb ik gemengde gevoelens over het model. Aan de ene kant omdat het behoorlijk repetitief is. Veel kleine bouwwerkjes die twee tot vier keer mogen en dat gaat op den duur wel vervelen. Al is het wel leuk hoe erg het model vorm krijgt als je dan in één keer vier panelen monteert. Maar aan de andere kant is het ding echt episch! Hele leuke technieken qua bouwen en de looks en grootte van het ding zijn super. Enige andere minpuntje zijn de kleuren die intern gebruik zijn. Op delen die onzichtbaar zijn lig ik daar niet wakker van, maar je ziet ook groen, geel en rood in de delen die je kan ontkoppelen. Onder de streep klinkt het negatief maar ik ben echt super happy, de minpunten wegen niet op tegen de pluspunten.
De ideale samenbouw doos. Ik heb hem toen hij net uit was met mijn neefje van 9 gebouwd. Dat halveert de herhaling en hij ziet wat ik doe dus het gaat meteen goed :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Niet online
Een tijdje terug mijn oude Lego naar beneden gehaald uit 1994. Zowaar de 9-volts trein met zijn 6 wagonnetjes, reed nog als hij nieuw was!
Vervolgens maar is een keer wat Lego bekijken op de website, beetje op dit forum rondkijken, Duplu voor de kleine bekijken... Je voelt het al aankomen ik heb zojuist voor 160 euro aan Lego/Duplo besteld!
Voor de kleine het vliegtuig en voor mezelf de Saturn V! Helemaal enthousiast weer! >:) :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

SomerenV

It's something!

orange.x schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:29:
Ik gooi eigenlijk altijd alles op 1 hoop en soms sorteer ik dan naar kleur ofzo. Maar dat is toch ook een beetje de fun van met de lego spelen. Vroeger was je soms uren aan het zoeken naar dat ene onderdeeltje waarvan je wist dat ie nog ergen moest liggen. Sowieso bizar dat je op een of andere manier, toen in ieder geval, precies wist wat er allemaal voor soort blokjes er waren in welke kleur enzo. Heb dat nu ik voor mezelf dus allemaal lego gekocht heb een heel stuk minder.
Sterker nog, ik heb dat zelf nu nog. M'n LEGO heb ik een goede ~10 jaar niet aangeraakt, maar afgelopen week gesorteerd en afgelopen weekend m'n politiebureau opgebouwd. Zelfs nu nog (met spul dat tussen de 20 en 30 jaar oud is) weet ik vrij goed welke steentjes ik heb, en of ze wel of niet zeldzaam zijn in mijn collectie :+ Ik wist zelfs uit m'n hoofd zo'n beetje alle sets te vinden die ik heb. Raar hoe zoiets je bijblijft, maar als ik op moet noemen wat ik vorige week woensdag heb gegeten dan moet ik goed nadenken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-central-precinct-hq-set-6398-instructions-25.jpg

Bovenstaande dus afgelopen weekend opgebouwd. Een van m'n eerste sets (of zelfs de allereerste) en inmiddels 26 jaar oud. Ik mis één dakraampje, 2 tralies en that's it. Misschien eens dezer dagen de ontbrekende onderdeeltjes ergens bestellen. Later vandaag zal ik er 's een foto van maken. Was wel leuk om weer 's in elkaar te zetten. Op de onderstaande foto zie je het politiebureau in aanbouw, met een piepjonge SomerenV die nét de 4 jaar had aangetikt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uISghtr.jpg

@TouchOfInsanity Toevallig het met m'n ouders gehad over m'n verzameling en dat ging ook even over Duplo. Dat hadden ze (voordat ik LEGO kreeg) wel gehaald voor me maar dat liet ik links liggen. LEGO was ik echter helemaal verslaafd aan toen. Geen idee hoe oud je kind is, maar het kan wat zijn om in het achterhoofd te houden voordat je veel uitgeeft aan Duplo.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@SomerenV Wat ik wel merkte in het snuffelen jaren terug naar Lego sets is dat ik heel veel dingen voorbij zag en goed kon zeggen: die hadden wij ook, die ook, en dat hadden we :)

Ja Duplo hebben we ook best wel wat, ook heel veel gekregen van een oom toen hij nog wat jonger was maar daar heeft hij nooit heel veel mee gespeeld. Wel met de trein maar ook niet denderend. Wat wel iets meer een boost gaf was Hubelino voor op de Duplo zodat er een knikkerbaan gemaakt kon worden. Maar kwam er toch wel geregeld op neer dat ik alles moest bouwen en ik er dus vooral uren zoet mee was en hij daarom ook wel :)

Maar hij is nog enigskind en einde jaar komt er een bij maar wel een verschil van zeg maar 6 jaar dus dat is nog best wat. Hopelijk als die spruit dan aan Duplo toe is dat hij hem/haar eventueel wil helpen. Maar zien we dan wel weer, dan zit hij misschien al constant achter de gameconsoles ofzo :P Goed daar zijn we zelf bij gelukkig!

Waar hij het meest mee gespeeld heeft is denk ik de houten treinbaan maar dat is ook niet zoveel meer in trek. En nu hij een schommel heeft speelt hij daar heel veel mee samen met het buurjongetje. Dat was wel een goede aankoop gelukkig :) Ja, misschien iets teveel speelgoed hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:31
Ik ga mijn dozen ook maar eens bij mijn ouders ophalen. Ben wel benieuwd wat ik nog allemaal heb staan. Weet ook het meerendeel van de sets die ik heb nog en heb gelukkig ook nog de boekjes.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@SomerenV Leuk! als je nog al je set uit je hoofd weet moet je eens een account aanmaken op rebrickable.com, kan je je vervolgens leip schrikken over de hoeveelheid lego die je hebt (zowel kwa steentjes als in geld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Niet online
@SomerenV
Ja je hebt gelijk. Al is het duplo van nu wel echt veel mooier. In de jonge jaartjes vind ik het in ieder geval een hele leuke kennismaking met bijvoorbeeld het dierenrijk. De bouwfactor zal wel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@orange.x Het enige wat ik hier nog aan Duplo had was een schuin dak-onderdeel, maar die heb ik weggegooid :+ Volgens mij hebben we vroeger wel wat van dat spul gehad, maar niet gek veel. Zoals @TouchOfInsanity zegt is het meer bedoeld om kinderen kennis te laten maken met creativiteit en andere zaken zoals dieren, maar het nadeel is dat het echt vooral is voor echt jonge kinderen terwijl LEGO in principes voor alle leeftijden is.

@vectormatic Die account had ik al aangemaakt, maar toen had ik m'n instructieboekjes nog niet gevonden. Het blijkt echter allemaal te kloppen. Alle de technic sets staan er nog niet in. Ik zit nu op de ~10.000 steentjes met een stuk of 80 sets. Vooral wat kleinere sets. Volgens mij is m'n politiebureau het grootste met z'n 650 steentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
FeaR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:07:
[...]

Exact dit, daarom ben ik ook gestopt met Technic sets te kopen. Vind het erg vet om die techniek te zien/maken maar daarna haak ik ook snel af.
Zo heb ik de Creator serie ontdekt en dat is wel echt mijn ding :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Na alle verhalen hierzo toch ook maar de Apollo besteld, volgens mij nog net op tijd om de gratis ruimtereis erbij te krijgen.
past straks mooi naast de lunar lander.

overigens begin ik de Speed champions serie steeds meer te waarderen, vandaag nog de 75886 Ferrari 488 in elkaar gezet, wederom is deze ook niet zo tof als de F40, maar leuk detail vind ik wel dat er een vrouwelijke coureur bij zit.

ik las net dat er voor augustus een nieuw model wordt uitgebracht, de 75895 1974 Porsche 911 Turbo 3.0
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/06/LEGO-Speed-Champions-75895-1974-Porsche-911-Turbo-3.0-.jpg

ik gok zomaar dat ook die in de collectie komt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Shanquish schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:55:
overigens begin ik de Speed champions serie steeds meer te waarderen, vandaag nog de 75886 Ferrari 488 in elkaar gezet, wederom is deze ook niet zo tof als de F40, maar leuk detail vind ik wel dat er een vrouwelijke coureur bij zit.

ik las net dat er voor augustus een nieuw model wordt uitgebracht, de 75895 1974 Porsche 911 Turbo 3.0
[Afbeelding]

ik gok zomaar dat ook die in de collectie komt. :*)
Ik ben zelf ook groot speed champions fan, maar ben in deze 911 wel teleurgesteld, zo op het oog is ie namelijk 100% identiek aan de groene porsche van vorig jaar: https://brickset.com/sets...911-RSR-and-911-Turbo-3-0, en dan vind ik wit nog een vrij saaie kleur.

Op EB was er ook al wat speculatie dat dit een gatenvullertje is, omdat ze eigenlijk wat anders op touw hadden staan (a-la de mclaren 720s), maar dat daar een deal is afgeketst of zo, waardoor ze dus maar snel een re-release hebben gedaan van deze porsche.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:52
Dit onderdeel in het wit bij de koplamp wil ik al hebben sinds mijn Sheepo Mustang in het wit, dus kom maar binnen met je "filler" :D (toen wel opgelost met een ander onderdeel in het wit)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Zoals beloofd wat foto's van het politiebureau. De zolder/slaapkamer heb ik iets veranderd vanwege het ontbrekende dakraampje, maar mijn oplossing werkt wel prima zo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uJFaabs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ejL347B.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xoftpuP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dy2dnKM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ult7bWA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WC2Osys.jpg

En net nog even de ambulance in elkaar gezet. Simpel ding maar past lekker bij het thema.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bGFbbMA.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Om ook even op de retro tour te gaan, zojuist 6887 (https://brickset.com/sets/6887-1/Allied-Avenger) uit de bak op zolder weten te vissen, Als ik het zo zie zijn sommige witte steentjes uit oudere sets, want best vergeeld, terwijl ik de avenger pas vrij laat gekocht heb,

Nu staat ie met twee ruimtescheepjes uit 2019 in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:55:
...
Als ik het zo zie zijn sommige witte steentjes uit oudere sets, want best vergeeld, ....
Snel waterstofperoxide halen! Nu kan je nog mooi gaan bleken :)

Hoe doen jullie dat met bleken: in een afgesloten bak, of eentje die nog open is?
Met een open bak kan de UV van de zon beter inwerken, maar verdampt er op een warme dag wel veel vloeistof... Ik weet niet of het met een doorzichtig deksel (of misschien plastic) ook effect heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Toch maar weer eens iets besteld van LEGO, de Apollo 11 maanlander :)
Wel apart dat Lego nog steeds geen IDeal/Paypal ondersteund, maar goed, dan maar een boom laten omhakken voor een factuurtje.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Magic6399 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:14:
[...]

Snel waterstofperoxide halen! Nu kan je nog mooi gaan bleken :)

Hoe doen jullie dat met bleken: in een afgesloten bak, of eentje die nog open is?
Met een open bak kan de UV van de zon beter inwerken, maar verdampt er op een warme dag wel veel vloeistof... Ik weet niet of het met een doorzichtig deksel (of misschien plastic) ook effect heeft.
Mja, bleken voel ik niet zo veel voor, ouwe lego mag van mij best een beetje "oud" aandoen, net zoals de kleine beschadigingetjes hier en daar hoort het er gewoon een beetje bij.

Persoonlijk zou ik dan eerder gewoon nieuwe witte onderdelen bricklinken, de witte stukjes die aan mijn allied avenger wat verkleurd zijn, zijn volgens mij allemaal nog gewoon in productie, dus zijn voor peanuts te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ik zie dat de drakenbootrace inmiddels te bestellen is in Europa.. ik dacht dat dat een exclusive zou blijven, gaat dit wellicht ook gelden voor de andere items van het Chinees nieuwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
la_fusion schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:52:
Ik zie dat de drakenbootrace inmiddels te bestellen is in Europa.. ik dacht dat dat een exclusive zou blijven, gaat dit wellicht ook gelden voor de andere items van het Chinees nieuwjaar?
Lego heeft een poos geleden aangekondigd dat de zogenaamde regional exclusives altijd later op het jaar zullen aangeboden worden in de rest van de wereld. Helaas gaat dit niet op voor de oudere sets van Chinees Nieuwjaar, want die vallen voor de refertedatum die Lego opgaf in dat artikel.

Dit gaat ook niet op voor de comic con exclusives, of exclusieve minifigs/sets die bij openingen van nieuwe winkels gegeven worden.

*edit* brickset bronartikel gevonden: LEGO pledges to stop launching regional exclusives

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 26-06-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Laatst online: 01-09 23:07
Gisteravond besloten om maar weer eens een set te kopen het is de 10243 Parijs restaurant geworden als aanvulling op de petshop.
Verder ook voor de gein maar twee Unikitty collectables besteld voor 1,99 per stuk zal mijn dochter vast leuk viden :)

Ben me zelf een beetje aan het verdiepen in hoe je een leuke city kan maken voor kinderen weet dat ik me hier vroeger uren mee kon vermaken op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Woolfy681 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:45:
Gisteravond besloten om maar weer eens een set te kopen het is de 10243 Parijs restaurant geworden als aanvulling op de petshop.
Verder ook voor de gein maar twee Unikitty collectables besteld voor 1,99 per stuk zal mijn dochter vast leuk viden :)

Ben me zelf een beetje aan het verdiepen in hoe je een leuke city kan maken voor kinderen weet dat ik me hier vroeger uren mee kon vermaken op zolder.
Ik weet alleen dat m'n kinderen de "expert" modulaire gebouwen wel ontzettend mooi en interessant vinden, maar qua spelen wat lastig vinden omdat deze gebouwen dicht zijn aan de achterzijde. Als je een leuke city wil maken, waarbij ze ook binnen de diverse huizen iets kunnen doen en niet alleen in parkjes en in het verkeer, dan is het raadzaam om ook wat open gebouwen erin te betrekken. Daar zijn ook genoeg leuke sets van :)

Maar nogmaals, de "expert" gebouwen zien er wel ontzettend gaaf uit en geweldig om te bouwen :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Van de week een bijzondere koop gedaan via marktplaats.
Ik ben in bezit van een Lego-kartwagentje.

Lego 8815

Het was mijn eerste Technic Lego bouwdoos die ik ooit eens kreeg op 10-jarige leeftijd (terwijl ik liever het échte Lego System wou :P). Toch vond ik de stuurinrichting best tof, en het karretje heeft uiteindelijk lang in de kast gestaan van mijn werkkamer. Het werd zelfs door mijn vader gebruikt om mij wat instructie te geven over inparkeren met de auto. Erg handig :). Al enkele jaren geleden is het wormvormig deel voor de stuurinrichting zo uitgedroogd geraakt dat het brak en het wagentje nutteloos werd, en dat ik uit ellende dat karretje deels heb moeten plukken om wat verloren onderdeeltjes van andere Lego-dozen terug te krijgen. Het onderdeel was ook niet meer bij LEGO te verkrijgen.

Gelukkig blijkt de waarde van deze bouwsels niet hoog te liggen, waardoor ik voor 5 euro straks een nieuwe en keurig in een doos bewaarde wagen terug heb, met goede onderdelen _O_

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Misschien hier wel bekend, maar de Ford Mustang is zo goed als zeker hier dus die ga ik binnenkort bestellen maar er bleken best wat klachten te zijn over de striping op de zijkant qua geprinte streepjes. Daar hebben ze blijkbaar wat in opgelost en je kan kosteloos nieuwe blokjes bestellen bij Lego las ik bij de reacties op de set op de Lego site. Goed om te weten in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

orange.x schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:55:
Misschien hier wel bekend, maar de Ford Mustang is zo goed als zeker hier dus die ga ik binnenkort bestellen maar er bleken best wat klachten te zijn over de striping op de zijkant qua geprinte streepjes. Daar hebben ze blijkbaar wat in opgelost en je kan kosteloos nieuwe blokjes bestellen bij Lego las ik bij de reacties op de set op de Lego site. Goed om te weten in ieder geval :)
Heb je daar wat meer info over? Heb de set sinds release maar nog niet gebouwd.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orange.x
Gunner schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:57:
[...]

Heb je daar wat meer info over? Heb de set sinds release maar nog niet gebouwd.
Hier staat de set op de lego site: https://shop.lego.com/nl-NL/product/Ford-Mustang-10265

En bij een 4sterren waardering staat het volgende:
Response from LEGO SHOP
21 juni 2019
Emily, Customer Service
We’re sorry some of the print on your LEGO® Ford Mustang isn’t lining up correctly. We tried really hard to make sure the print on the pieces was correct, but we’ve heard from some fans that it’s not lining up perfectly. Our Quality Team's taken a look, and we're happy to say that new and improved pieces are available now! Go to LEGO.build/BricksPieces to request free replacements.

Dus mocht je wat rare streepjes hebben dan zou je die dus kunnen laten vervangen. Geen idee vanaf waneer ze die nieuwe varianten in de dozen zijn gaan stoppen, en of als je nu een doos koopt ze daar dan dus ook al inzitten. bij launch was dat natuurlijk niet het geval :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Bij mij liepen die strepen inderdaad ook niet mooi. Al die stukjes weer losgepeuterd, naast elkaar gelegd en daarmee voor beiden kanten setjes strepen kunnen maken waar het niet zo heel veel meer bij opvalt. Maar daar moet je dus tijdens het bouwen al op gaan letten...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Laatst online: 01-09 23:07
Gim schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:47:
[...]

Ik weet alleen dat m'n kinderen de "expert" modulaire gebouwen wel ontzettend mooi en interessant vinden, maar qua spelen wat lastig vinden omdat deze gebouwen dicht zijn aan de achterzijde. Als je een leuke city wil maken, waarbij ze ook binnen de diverse huizen iets kunnen doen en niet alleen in parkjes en in het verkeer, dan is het raadzaam om ook wat open gebouwen erin te betrekken. Daar zijn ook genoeg leuke sets van :)

Maar nogmaals, de "expert" gebouwen zien er wel ontzettend gaaf uit en geweldig om te bouwen :)
Thanks voor de tip ga eens opzoek naar open sets dan.
Wil hoogst waarschijnlijk ook een soort berg maken waar later dit jaar het disney kasteel komt te staan, maar eerst maar eens een goede tafel vinden voor op zolder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:28
Voor de mensen die toch nog een 42055 (de emmerwiel graafmachine) willen toevoegen aan hun collectie, op thystoys.nl (ik ken die winkel wel niet) staat hij voor een "spotprijs" van 183,96 in de aanbieding. Een pak goedkoper dan op brickwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
AW_Bos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:50:

[Afbeelding: Lego 8815]

Het was mijn eerste Technic Lego bouwdoos die ik ooit eens kreeg op 10-jarige leeftijd (terwijl ik liever het échte Lego System wou :P). Toch vond ik de stuurinrichting best tof, en het karretje heeft uiteindelijk lang in de kast gestaan van mijn werkkamer. Het werd zelfs door mijn vader gebruikt om mij wat instructie te geven over inparkeren met de auto. Erg handig :). Al enkele jaren geleden is het wormvormig deel voor de stuurinrichting zo uitgedroogd geraakt dat het brak en het wagentje nutteloos werd, en dat ik uit ellende dat karretje deels heb moeten plukken om wat verloren onderdeeltjes van andere Lego-dozen terug te krijgen. Het onderdeel was ook niet meer bij LEGO te verkrijgen.

Gelukkig blijkt de waarde van deze bouwsels niet hoog te liggen, waardoor ik voor 5 euro straks een nieuwe en keurig in een doos bewaarde wagen terug heb, met goede onderdelen _O_
Zalig. Ik heb deze enkele weken geleden ook terug gebouwd. Dit in het project “haal al je technic weg bij je ouders, vind de handleidingen, splits de sets uit mekaar en bouw met je eigen kinderen”.

Mijn zoon heeft er nog dagen mee gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Woolfy681 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:24:
[...]

Thanks voor de tip ga eens opzoek naar open sets dan.
Wil hoogst waarschijnlijk ook een soort berg maken waar later dit jaar het disney kasteel komt te staan, maar eerst maar eens een goede tafel vinden voor op zolder :)
Het is maar een tip afgaand op hoe ze er hier mee speelden. Zelf vind ik gesloten gebouwen wel meer af, maar dat is de volwassene die dan praat :)

Een voorbeeld van open: LEGO Creator Woonhuis, Dierenwinkel & Café - 31097.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@AW_Bos Volgens mij heb ik iets soortgelijks hier ook nog liggen. Zal zo 's kijken. Ik was echter nooit heel erg van de Technic Lego dus dat soort sets zijn hier redelijk schaars. Een neef van mij had véél meer van dat spul en die maakte vroeger hele kermissen met gemotoriseerde onderdelen en bewegende dingetjes. Was ik altijd best jaloers op O-)

Trouwens een soort van crosspost met het andere 'LEGO' topic. Ik heb laatst mijn Tiger 131 binnengekregen, maar nog niet aan begonnen. Wat me echter opviel is de kwaliteit van de minifigs. Nu heb ik ook regelmatig de video's van Brickmania voorbij zien komen en die verkopen onder andere aangepaste echte LEGO minifigs, in combinatie met geprinte extra onderdelen zoals wapens en helmpjes. Je betaalt dan echter ~10 á 15 dollar per minifig (!!). Ik heb nu voor 26 euro een tank én 5 minifigs met een berg aan accessoires, met een kwaliteit die bijna niet van echte LEGO minifigs te onderscheiden is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wjrS6uy.jpg

Het blijft toch eeuwig zonde dat LEGO geen historische sets over bijvoorbeeld WO2 maakt. Er is enorm veel vraag naar en de sets met echte LEGO zijn vaak 3 á 4 keer zo duur als normale LEGO sets (afgaande op prijs per steentje). Maar ja, echte conflicten en daar doet LEGO niet aan, ook al zijn zaken als tanks prima als showmodel voor in de boekenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@SomerenVAdult LEGO. Dat zou een goed idee zijn. Niet in de winkel, wel op internet verkrijgbaar... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

AW_Bos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:02:
@SomerenVAdult LEGO. Dat zou een goed idee zijn. Niet in de winkel, wel op internet verkrijgbaar... :P
Ja, waarom niet? Spul als die Saturn V, de maanlander en die Bugatti zijn ook niet bepaald gericht op kinderen en ze zijn ook niet perse gericht op speelplezier. Het is vooral bouwplezier en daarna staat het mooi als showpiece. Je hebt echter zóveel historische zaken die zich prima lenen voor dat soort zaken, alleen is niet alles geschikt voor alle leeftijden. Zoals genoemd heb je spul van WO1 en 2, maar ook gebeurtenissen als de val van de Berlijnse Muur, de Hindenburg, de creaties van Nicola Tesla, de Franse Revolutie of de Amerikaanse Burgeroorlog en zo nog tientallen andere dingen. Je kunt echt alle kanten op en dergelijke sets zijn prima om mensen wat te leren over belangrijke historische gebeurtenissen.

Overigens vind ik LEGO persoonlijk wel wat hypocriet. Historische zaken blijven ze van af omdat het om oorlog gaat maar vervolgens komen ze wel met sets van The Avengers, Star Wars en Overwatch. Franchises die vooral bekend staan om conflicten en actie. Maar dat is fictief dus helemaal prima :+ Overigens ook zaken als vikings, ridders en piraten, en da's allemaal wat minder ficties, maar ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
SomerenV schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:13:
[...]

Ja, waarom niet? Spul als die Saturn V, de maanlander en die Bugatti zijn ook niet bepaald gericht op kinderen en ze zijn ook niet perse gericht op speelplezier. Het is vooral bouwplezier en daarna staat het mooi als showpiece. Je hebt echter zóveel historische zaken die zich prima lenen voor dat soort zaken, alleen is niet alles geschikt voor alle leeftijden. Zoals genoemd heb je spul van WO1 en 2, maar ook gebeurtenissen als de val van de Berlijnse Muur, de Hindenburg, de creaties van Nicola Tesla, de Franse Revolutie of de Amerikaanse Burgeroorlog en zo nog tientallen andere dingen. Je kunt echt alle kanten op en dergelijke sets zijn prima om mensen wat te leren over belangrijke historische gebeurtenissen.

Overigens vind ik LEGO persoonlijk wel wat hypocriet. Historische zaken blijven ze van af omdat het om oorlog gaat maar vervolgens komen ze wel met sets van The Avengers, Star Wars en Overwatch. Franchises die vooral bekend staan om conflicten en actie. Maar dat is fictief dus helemaal prima :+ Overigens ook zaken als vikings, ridders en piraten, en da's allemaal wat minder ficties, maar ook prima.
Evenals Cowboys (even random set opgezocht, bijv. de 6712) die zijn er natuurlijk ook gewoon.
ik zou zeker zo'n set ook overwegen, alhoewel een set over bijv. de Twin towers (9-11) denk ik wel wat gek aanvoelen, of de Bijlmerramp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik vind het wel jammer dat ze nu echt tientallen verschillende themasets aanbieden. Vroeger was 70% van de sets allemaal het city spul, 10 % wat space of middeleeuwen sets, en de overige 20 procent wat sci-fi zoals de Auqanauts ofzo....

Nu heb je Harry Potter, Spongebob, Simpsons, Ninjago etc....
maar ik snap dat ze wel met de tijd moeten meegaan, maar volgens mij is er niet veel meer voor de kids om een leuke stad te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Komen waarschijnlijk 4 nieuwe Lego Marvel Endgame sets aan:

Waar onder in ieder geval:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8o7urja3fp631.jpg

Meer info hier:
https://io9.gizmodo.com/l...-helicopter-to-1835852009

En

https://www.instagram.com/1414falconfan/?hl=nl

Waarschijnlijk ergens in November.

[ Voor 15% gewijzigd door Nemean op 26-06-2019 23:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 11-09 15:32
AW_Bos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:37:
Ik vind het wel jammer dat ze nu echt tientallen verschillende themasets aanbieden. Vroeger was 70% van de sets allemaal het city spul, 10 % wat space of middeleeuwen sets, en de overige 20 procent wat sci-fi zoals de Auqanauts ofzo....

Nu heb je Harry Potter, Spongebob, Simpsons, Ninjago etc....
maar ik snap dat ze wel met de tijd moeten meegaan, maar volgens mij is er niet veel meer voor de kids om een leuke stad te bouwen.
niet veel city meer? 8)7 ben het niet met je eens.

zoek opdracht bij de shop
https://shop.lego.com/nl-NL/search?q=city

276 items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
leosand schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:02:
[...]

niet veel city meer? 8)7 ben het niet met je eens.

zoek opdracht bij de shop
https://shop.lego.com/nl-NL/search?q=city

276 items
Dat klopt niet, bij jouw zoek opdracht krijg je ook Friends, Batman en zelfs Lego Boost in het zoek resultaat!
Als je klikt op het thema "City" krijg je 77 hits, waarvan er 11 accessoires zijn.
Van de overgebleven 66 sets zijn er 8 sets met een 'gebouw'. De overige sets zijn voornamelijk voertuigen.

Ik ben het met AW_Bos eens, Het City thema is aan het aftakelen, de gebouwen worden met iedere iteratie kleiner en simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 11-09 15:32
chrisO schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:28:
[...]

Dat klopt niet, bij jouw zoek opdracht krijg je ook Friends, Batman en zelfs Lego Boost in het zoek resultaat!
Als je klikt op het thema "City" krijg je 77 hits, waarvan er 11 accessoires zijn.
Van de overgebleven 66 sets zijn er 8 sets met een 'gebouw'. De overige sets zijn voornamelijk voertuigen.

Ik ben het met AW_Bos eens, Het City thema is aan het aftakelen, de gebouwen worden met iedere iteratie kleiner en simpeler.
ga je het zo letterlijk nemen dan?
.
maar goed als je wilt rekenen
dan zul je voor gebouwen een aantal sets vanuit de serie creator erbij moeten nemen

lego is om te bouwen dus set serie naam maakt mij niet uit als er maar iets van te bakken is.

ik vindt dat het mee valt als je het vergelijkt met de geschiedenis. ik denk eerder dat het zo lijkt doordat er meer is bijgekomen.

en daarbij komt tijden veranderen. en lego speelt nu eenmaal in op wat ze denken goed te kunnen verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door leosand op 27-06-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij (en de OP?) zijn die gelicenceerde thema's zelfs de redding geweest voor Lego begin deze eeuw.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
leosand schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:59:
[...]

ga je het zo letterlijk nemen dan?
Jij zegt dat er heel veel city sets zijn (276), terwijl daar sets bij zitten die totaal niet bruikbaar zijn om een stad te bouwen, zoals sleutelhangers, Lego Boost etc...
leosand schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:59:
[...]
maar goed als je wilt rekenen
dan zul je voor gebouwen een aantal sets vanuit de serie creator erbij moeten nemen

lego is om te bouwen dus set serie naam maakt mij niet uit als er maar iets van te bakken is.

ik vindt dat het mee valt als je het vergelijkt met de geschiedenis. ik denk eerder dat het zo lijkt doordat er meer is bijgekomen.

en daarbij komt tijden veranderen. en lego speelt nu eenmaal in op wat ze denken goed te kunnen verkopen.
De meeste gebouwen in zowel de creator (niet expert) en city lijn zijn van trieste kwaliteit (kleinere en simpelere gebouwtjes) in vergelijking met 5+ jaar terug. Soms vraag ik me zelfs af wat het moet voorstellen.

Het lijkt er inderdaad op dat Lego in speelt op wat ze denken goed te kunnen verkopen; steeds maar grotere en grotere sets om verslaafde Afols te voorzien in hun verslaving. Er komen ieder jaar meer 200+ Euro sets uit en de hoogste part count van Technic sets wordt inmiddels ieder jaar verbroken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@AW_Bos Hoeveel city heb je nodig? Ik ben toevallig weer eens wat in mijn oude lego aan het graven, en spitte laatst ook eens een oude catalogus door.

De hoeveelheid sets die je nu per half jaar krijgt in een thema mocht je vroeger drie jaar mee doen. BlackTron II had 8 hele sets over 3 jaar verspreid, en waar een subthema onder City nu 8 sets per half jaar is (jungle, waterpolitie, space etc..) was dat vroeger 2-3 sets.

Procentueel is city een minder groot deel van de totale lineup, maar je maakt mij niet wijs dat een doorsnee 8-12 jarig kind genoeg zakgeld/cadeautjes krijgt om alles wat ie in de city lineup wil hebben bij te houden, en dat is nog voordat je andere themas meeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
vectormatic schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:55:
@AW_Bos Hoeveel city heb je nodig? Ik ben toevallig weer eens wat in mijn oude lego aan het graven, en spitte laatst ook eens een oude catalogus door.

De hoeveelheid sets die je nu per half jaar krijgt in een thema mocht je vroeger drie jaar mee doen. BlackTron II had 8 hele sets over 3 jaar verspreid, en waar een subthema onder City nu 8 sets per half jaar is (jungle, waterpolitie, space etc..) was dat vroeger 2-3 sets.

Procentueel is city een minder groot deel van de totale lineup, maar je maakt mij niet wijs dat een doorsnee 8-12 jarig kind genoeg zakgeld/cadeautjes krijgt om alles wat ie in de city lineup wil hebben bij te houden, en dat is nog voordat je andere themas meeneemt.
Vroeger had je op enkele treinsets na geen sets van 200+ Euro. Nu komen er bijna meer uit in 1 jaar dan je op je vingers kan tellen.
Vroeger was je (ik tenminste) blij als je voor je verjaardag een Lego brandweerkazerne kreeg van 100 gulden of later een nieuwe game voor de NES, met beide vermaakte ik me dan weken/maanden. Tegenwoordig zijn kinderen veel sneller op iets uitgekeken. Als Lego nu nog steeds 2-3 sets in een thema per jaar had uitgebracht, dan bestonden ze al lang niet meer.
Kinderen willen en krijgen tegenwoordig meer, en waarschijnlijk vaak ook (veel) te veel.

Mijn zoon kan met zijn city/creator sets van de afgelopen jaren een leuke klein stadje bouwen, maar de gebouwen van 4-5 jaar geleden waren van hogere kwaliteit dan de gebouwen uit de creator/city lineup van nu. Van de huidige line up, zijn er mischien maar 1 of 2 aardige gebouwen. Er mogen dan meer en meer sets uitkomen in de creator/city line-up, maar de kwaliteit van de sets gaat achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@chrisO

Kwaliteit van gebouwen kan ik zelf verder weinig over zeggen (ben altijd meer van de voertuigen geweest)

Kwa dat kinderen meer krijgen en sneller uitgekeken zijn heb je wel gelijk, maar dan nog zou ik er als ouder niet aan moeten denken om voor beide kids elk jaar een heel thema te moeten financieren, laat staan meerdere (laat staan waar ze al dat spul moeten laten)

EDIT: de 200+ euro sets zijn overigens overduidelijk AFOL targetted, no way dat mijn kids bijvoorbeeld het disney kasteel krijgen voor een verjaardag of zo :P

[ Voor 17% gewijzigd door vectormatic op 27-06-2019 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
AW_Bos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:50:

[Afbeelding: Lego 8815]

Nice! Ik heb de grotere broer van de 8815 nog ergens rondslingeren in het huis van mn ouders, binnenkort ook maar eens opgraven:

Afbeeldingslocatie: https://www.toysperiod.com/img/cache/5e/800x600/d4e4o5g414m4r5g5m444a4f446o2o4c4z5o4p59406u233b413w2y3y2r2x2x21394y2u234r2t2w2n2b4p4o5l2a4u264x3x254p2.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb bericht dat mijn twee Bikes! setjes kan ophalen bij het postkantoor. F#cking 17,70 Euro per pakketje inklaringskosten! WTF :(

Ik heb niets tegen inklaringskosten in het algemeen, maar in dit geval: Lego is Deens (Europa), de oprichter van Bricklink is/was een Pool (Europa), waarom worden de sets dan vanuit de VS verstuurd? 8)7 Volgens mij zitten er in Europa meer Lego liefhebbers dan in de VS, ik snap de keuze voor de VS totaal niet :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

almightyarjen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:56:
F#cking 17,70 Euro per pakketje inklaringskosten! WTF :(
Dat is € 15,00 aan "onderzoekskosten" en de rest is 21% BTW.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

almightyarjen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:56:
Ik heb bericht dat mijn twee Bikes! setjes kan ophalen bij het postkantoor. F#cking 17,70 Euro per pakketje inklaringskosten! WTF :(

Ik heb niets tegen inklaringskosten in het algemeen, maar in dit geval: Lego is Deens (Europa), de oprichter van Bricklink is/was een Pool (Europa), waarom worden de sets dan vanuit de VS verstuurd? 8)7 Volgens mij zitten er in Europa meer Lego liefhebbers dan in de VS, ik snap de keuze voor de VS totaal niet :?
Volgens hun website:
Yes, sets will only be shipped from the United States. We will not use distribution centers in other regions to ship from. We lament that taxes may be high for residents of some countries, but we have tried to make the distribution as fair for everyone as possible by providing free shipping
Wel apart dat je per pakketje inklaringskosten moet betalen, of zijn ze ook echt apart verzonden? De oprichter is overigens in 2010 overleden en in 2013 is Bricklink overgenomen door de Zuid-Koreaanse Jung-Ju Kim (oprichter van Nexon).

Ook vreemd dat ze geen optie bieden om ook vanuit Europa te verzenden (bij jouw set nog wat pijnlijker omdat het door een Nederlander ontworpen is), juist om zaken als inklaringskosten te voorkomen. In jouw geval gaat het om 17 euro (x2) maar vanaf de 100 euro kan het een duur grapje worden. Dan betaal je al snel 30+ euro extra voor een pakketje. Soms zet de verzender expres een lager bedrag op het pakket om dit soort grappen te voorkomen, maar dat is eigenlijk fraude.

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 27-06-2019 19:43 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .