aii..almightyarjen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:56:
Ik heb bericht dat mijn twee Bikes! setjes kan ophalen bij het postkantoor. F#cking 17,70 Euro per pakketje inklaringskosten! WTF
vooralsnog heb ik nog geen extra kosten, al is 1 nog niet verzonden, en 1 nog onderweg
Hier hetzelfde. 17,70 is rekenkundig gebaseerd op het hoge tarief van PostNL voor de afhandeling van een pakketje met een waarde van 22,23 (USD 25 aangegeven waarde ipv de 49,99) - op basis van de USD-koers van 1 juni, de officiële douanekoers, dus dikke vette pech.almightyarjen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:56:
Ik heb bericht dat mijn twee Bikes! setjes kan ophalen bij het postkantoor. F#cking 17,70 Euro per pakketje inklaringskosten! WTF
Ik heb niets tegen inklaringskosten in het algemeen, maar in dit geval: Lego is Deens (Europa), de oprichter van Bricklink is/was een Pool (Europa), waarom worden de sets dan vanuit de VS verstuurd?Volgens mij zitten er in Europa meer Lego liefhebbers dan in de VS, ik snap de keuze voor de VS totaal niet
Wél stond op mijn PostNL-factuur dat het pakketje uit Zweden afkomstig was. Dus op basis daarvan bezwaar gemaakt want pakketjes uit Zweden zijn natuurlijk niet inklaringsplichtig. Als ze vervolgens reageren dat het pakketje toch uit de VS kwam hebben ze dus verkeerd gefactureerd en gaat er een fraudemelding naar de FIOD.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Wat voor adres staat er bij de verkoper op jouw invoice? Bij mij is dat een adres in de VS.theturtle schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:58:
Wél stond op mijn PostNL-factuur dat het pakketje uit Zweden afkomstig was. Dus op basis daarvan bezwaar gemaakt want pakketjes uit Zweden zijn natuurlijk niet inklaringsplichtig. Als ze vervolgens reageren dat het pakketje toch uit de VS kwam hebben ze dus verkeerd gefactureerd en gaat er een fraudemelding naar de FIOD.
Je kan ook extra betalen, dam regelt de post het. Dan kost het hier 28,50 verwerkingskosten voor de Deutsche Post, plus 6 euro verwerkingskosten bij de douane, plus 50 cent per dag dat je wacht en ze het dus langer op moeten slaan, plus 19% BTW. Dan rijd ik liever even langs

Ik heb overigens nummer 35.
[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 27-06-2019 22:41 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Xbox Live: MarkH
almightyarjen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:10:
[...]
Wat voor adres staat er bij de verkoper op jouw invoice? Bij mij is dat een adres in de VS.

Alleen Zweden dus (De invoice van Bricklink, daar heb ik het niet over, maar de factuur van PostNL voor de inklaring).
maar zoals ik het nu begrijp is de set ontwerpen door een Tweaker en is die set door Bricklink in productie genomen, dat haal ik althans uit de info uit Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 123
ik zie dat de set op backorder staat, heeft het nut om die nog te bestellen of was het een beperkte oplage die inmiddels is uitverkocht, want ik vind 'm wel erg tof.
[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 28-06-2019 10:49 ]
Edit, stond blijkbaar hierboven ook al... Auto-refresh werkte niet goed, deze past mag eventueel weg.
[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 28-06-2019 12:46 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
zolang die op backorder staat kan je nog bestellen (voor eind juni doen)Shanquish schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:33:
Ik heb pas later ingeschakeld hierzo dus mis een beetje de historie van de Bikes! set.
maar zoals ik het nu begrijp is de set ontwerpen door een Tweaker en is die set door Bricklink in productie genomen, dat haal ik althans uit de info uit Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 123
ik zie dat de set op backorder staat, heeft het nut om die nog te bestellen of was het een beperkte oplage die inmiddels is uitverkocht, want ik vind 'm wel erg tof.
1 van de sets (het kasteel) is al uitverkocht
ik ben heel benieuwd wat dit voor alle discovery speelplekkken enzo gaat betekenen..
zie bv oberhausen: een discovery center en winkel vlak bij elkaar..
[ Voor 20% gewijzigd door mschol op 28-06-2019 14:47 ]
Store? Dacht kids “only” thema parkThe Eagle schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:35:
komt die store in Sealife op de boulevard van Scheveningen er dus toch nog
in die discovery centers schijnt ook een shop te zitten.
echter zijn de geruchten van lego in leidschendam (mall of the netherlands) nog steeds levendig..
De Street Chopper (8857), Rebel Wrecker (8858). Fiber Optic Multi Set (8456)
en de Desert Ranger (8408) staan al in elkaar.
Helaas liep ik met de Formula Flash (8440) wel tegen een dingetje aan. De stangetjes van de stuurinrichting zijn gebroken. Wel te Bricklinken maar €2,80 per stuk was toch wel even slikken. Wel gedaan overigens
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Oeh, die 8440 was wel een van de topitems op mijn lijstje vroeger, helaas nooit gekocht/gekregen.FeaR schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:11:
Na lange tijd het zonde gevonden te hebben dat oude sets vergeeld en wat stoffig zijn toch besloten enkele op te gaan bouwenDe vergeelde (of zelfs haast bruine) velgen neem ik voor lief en de stof/aanslag krijg ik er met een nagelborsteltje er wel van af. Ik ga niet in de weer om onderdelen te bleken. Sets uit midden jaren 90 mogen best niet nieuw meer ogen.
De Street Chopper (8857), Rebel Wrecker (8858). Fiber Optic Multi Set (8456)
en de Desert Ranger (8408) staan al in elkaar.
Helaas liep ik met de Formula Flash (8440) wel tegen een dingetje aan. De stangetjes van de stuurinrichting zijn gebroken. Wel te Bricklinken maar €2,80 per stuk was toch wel even slikken. Wel gedaan overigensTezamen met nog een berg bushes, want die drogen ook goed uit. Gelukkig kosten die dingen haast niets.
Vorig jaar heb ik nog een halve poging gedaan om dat ding te moderniseren met studless technic, maar kwam er met de achterspoiler en de vin/airscoop bovenop niet meer uit.
Zou het toch wel tof vinden als lego eens wat van dat soort oude sets nieuw leven inblaast, ik zou een remake van 8440 zo kiezen boven bijvoorbeeld 42093
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Volgens mij heeft iedereen wel modellen die ze net niet kregen of gekocht hebben. Nu ik het geld heb en eventueel wel zou kunnen kopen ben ik echter huiverig om tweedehands Lego te kopen. Terwijl ik voor sommige modellen echt een moord zou doen als ik ze nieuw in doos zou kunnen krijgen. De gedachte van nieuwe Lego dus, niet dat ik de honderden euro's voor onderstaande sets over heb voor een Mint In Box.vectormatic schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:25:
[...]
Oeh, die 8440 was wel een van de topitems op mijn lijstje vroeger, helaas nooit gekocht/gekregen.
Vorig jaar heb ik nog een halve poging gedaan om dat ding te moderniseren met studless technic, maar kwam er met de achterspoiler en de vin/airscoop bovenop niet meer uit.
Zou het toch wel tof vinden als lego eens wat van dat soort oude sets nieuw leven inblaast, ik zou een remake van 8440 zo kiezen boven bijvoorbeeld 42093
Maar zou ik er een euro of 100 - 150 voor over hebben? Alleen het idee van tweedehands Lego doet me dus niet zo goed. Wellicht helemaal onterecht. Plus dat je dan dus tweedehands Lego hebt voor 150 euro, een set van maximaal 1500 stukjes. Terwijl je nu voor iets meer dan 150 euro ook 4000 stukjes in huis kan halen met een All Terrain Crane (42082).
Stiekem toch eens Marktplaats in de gaten houden. Denk aan modellen als de:
- Silver Champion (8458)
- Williams F1 Team Racer (8461)
- Super Car (8880)
- Space Shuttle (8480)
- Air Tech Claw Rig (8868)
[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 28-06-2019 19:35 ]
Marktplaats/ebay is niet de meest betrouwbare site daarvoor. Er zitten goede en zorgvuldige verkopers tussen maar ook verkopers die dure onderdelen omwisselen met goedkopere. Als je echt zeker wilt zijn, dan koop je sets op Bricklink, maar daar betaal je gemiddeld wel wat meer voor een set.FeaR schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:16:
[...]
Volgens mij heeft iedereen wel modellen die ze net niet kregen of gekocht hebben. Nu ik het geld heb en eventueel wel zou kunnen kopen ben ik echter huiverig om tweedehands Lego te kopen. Terwijl ik voor sommige modellen echt een moord zou doen als ik ze nieuw in doos zou kunnen krijgen. De gedachte van nieuwe Lego dus, niet dat ik de honderden euro's voor onderstaande sets over heb voor een Mint In Box.
Maar zou ik er een euro of 100 - 150 voor over hebben? Alleen het idee van tweedehands Lego doet me dus niet zo goed. Wellicht helemaal onterecht. Plus dat je dan dus tweedehands Lego hebt voor 150 euro, een set van maximaal 1500 stukjes. Terwijl je nu voor iets meer dan 150 euro ook 4000 stukjes in huis kan halen met een All Terrain Crane (42082).
Stiekem toch eens Marktplaats in de gaten houden. Denk aan modellen als de:De doos zou ik er niet eens bij hoeven te hebben. Verder natuurlijk wel compleet en met boekje. Wat is dan eigenlijk het advies? Ophalen zodat je het model compleet kan zien? Of juist afgebroken zodat je kan bouwen (en dan pissig worden als iets mist?
- Silver Champion (8458)
- Super Car (8880)
- Space Shuttle (8480)
).
Ik zit toevallig net naar de Super Car en Silver Champion dan wel de Williams F1 Team Racer te kijken. De advertenties op Marktplaats doen in principe niet meteen alarmbellen rinkelen. Prijsverschil valt me ook nog wel mee om eerlijk te zijn. Mogelijk toch eens gewoon wat bestellen en zien waar het schip strandt. Kleine onderdelen kan ik zelf wel vervangen. Qua vervangen zit ik met de Super Car het veiligst, daar zitten de minste exclusieve stukjes in. Maar op één of andere manier doet de Silver Champion of de Williams me toch meer. Waarvan de laatste volgens mij wel sticker heavy is en mogelijk dus wat kostbaarder als die in goede staat moeten zijn of zelfs nog nieuw op het vel zitten.almightyarjen schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:41:
[...]
Marktplaats/ebay is niet de meest betrouwbare site daarvoor. Er zitten goede en zorgvuldige verkopers tussen maar ook verkopers die dure onderdelen omwisselen met goedkopere. Als je echt zeker wilt zijn, dan koop je sets op Bricklink, maar daar betaal je gemiddeld wel wat meer voor een set.
[ Voor 98% gewijzigd door Suli op 29-06-2019 07:28 ]
Ben benieuwd wat PostNL doet. Ik dacht er ook even over na om bezwaar te maken omdat er zoals op je factuur bij mij staat dat het uit Zweden komt, maar ik durf het niet.theturtle schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:58:
[...]
Hier hetzelfde. 17,70 is rekenkundig gebaseerd op het hoge tarief van PostNL voor de afhandeling van een pakketje met een waarde van 22,23 (USD 25 aangegeven waarde ipv de 49,99) - op basis van de USD-koers van 1 juni, de officiële douanekoers, dus dikke vette pech.
Ik moet nog 2 pakketten ontvangen, waarvan de kasteel. Ben benieuwd of het net zoals de eerste 3 tussendoor glipt zonder extra kosten.
Mja, tweedehands ben ik ook geen fan van, zeker niet voor de prijzen die je betaalt voor gewilde sets. Iets als 8880 is tof, maar als ik zie hoe erg die van mij vergeeld is op de witte delen (en dat is met meer dan de helft van zn leven op zolder liggen), heb ik weinig trek in avonturen met tweedehands spul.FeaR schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:16:
[...]
Volgens mij heeft iedereen wel modellen die ze net niet kregen of gekocht hebben. Nu ik het geld heb en eventueel wel zou kunnen kopen ben ik echter huiverig om tweedehands Lego te kopen. Terwijl ik voor sommige modellen echt een moord zou doen als ik ze nieuw in doos zou kunnen krijgen. De gedachte van nieuwe Lego dus, niet dat ik de honderden euro's voor onderstaande sets over heb voor een Mint In Box.
Stiekem toch eens Marktplaats in de gaten houden. Denk aan modellen als de:De doos zou ik er niet eens bij hoeven te hebben. Verder natuurlijk wel compleet en met boekje. Wat is dan eigenlijk het advies? Ophalen zodat je het model compleet kan zien? Of juist afgebroken zodat je kan bouwen (en dan pissig worden als iets mist?
- Silver Champion (8458)
- Super Car (8880)
- Space Shuttle (8480)
).
Enige waar ik nog een uitzondering voor zou willen maken is wat oud space spul. Al die toffe super-autos van vroeger zijn ineens klein vergeleken bij de bugatti, maar een blacktron 2 ruimteschip heeft toch iets wat t nieuwe spul niet heeft.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
6973 Deep Freeze Defender blijft geweldig, dat was altijd wel mijn favoriete set vroeger. Misschien weer eens in elkaar zetten, en de 8880 dan ook meteen. Die is bij mij ook aardig vergeeld, ooit 2ehands zonder instructies e.d. van Marktplaats gehaald geloof ik. Was volgens mij zo goed als compleet toen.vectormatic schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:28:
[...]
Enige waar ik nog een uitzondering voor zou willen maken is wat oud space spul. Al die toffe super-autos van vroeger zijn ineens klein vergeleken bij de bugatti, maar een blacktron 2 ruimteschip heeft toch iets wat t nieuwe spul niet heeft.
zal niet een hele populaire set geweest zijn, maar heb 'm toch maar even mooi meegenomen voor die 12 euro.
hopelijk vind ik op dezelfde manier de Bugatti 75878 nog eens.
Gooi het in een bak met waterstofperoxide, zet het een paar uur in de zon, ff omdraaien zo nu en dan et voilà, bright shiny velgjesvectormatic schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:28:
Iets als 8880 is tof, maar als ik zie hoe erg die van mij vergeeld is op de witte delen (en dat is met meer dan de helft van zn leven op zolder liggen), heb ik weinig trek in avonturen met tweedehands spul.
Ik denk dat een Williams met stickers die nog intact zijn inmiddels een onmogelijke opgave is. De kwaliteit van die stickers is echt ongekend slecht. Zelfs als je er 1 vind voor een goede prijs die ze nog op vel heeft, zou ik ze niet eens plakken, want die dingen vergaan binnen een paar jaar. Het is niet hoe het hoort, maar voor dit zou ik eerder aanraden bij een goede sticker boer er een stel te laten namaken met betere kwaliteit.FeaR schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:45:
[...]
Ik zit toevallig net naar de Super Car en Silver Champion dan wel de Williams F1 Team Racer te kijken. De advertenties op Marktplaats doen in principe niet meteen alarmbellen rinkelen. Prijsverschil valt me ook nog wel mee om eerlijk te zijn. Mogelijk toch eens gewoon wat bestellen en zien waar het schip strandt. Kleine onderdelen kan ik zelf wel vervangen. Qua vervangen zit ik met de Super Car het veiligst, daar zitten de minste exclusieve stukjes in. Maar op één of andere manier doet de Silver Champion of de Williams me toch meer. Waarvan de laatste volgens mij wel sticker heavy is en mogelijk dus wat kostbaarder als die in goede staat moeten zijn of zelfs nog nieuw op het vel zitten.
En je wist het vast al, maar de Williams en de Silver Champion zijn exact hetzelfde model op de kleur na. Dus om ze allebei te kopen?
dit zijn perfecte dagen hiervoor; kleine 1000 blokjes afgelopen dagen (voornamelijk wit en doorschijnende blokjes)almightyarjen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 00:42:
[...]
Gooi het in een bak met waterstofperoxide, zet het een paar uur in de zon, ff omdraaien zo nu en dan et voilà, bright shiny velgjes
Ja, dat is echt schrikbarend. Ik heb hier een boel opgebouwd staan, en bij sommige modellen (niet alle!) brokkelen de stickers na een paar jaar gewoon weg. Dus dan maar helemaal verwijderen en netjes schoonmaken, en de tweede helft van hun bestaan zonder stickers (of, inderdaad, knappe remakes vinden).AppieNL schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 02:20:
[...]
Ik denk dat een Williams met stickers die nog intact zijn inmiddels een onmogelijke opgave is. De kwaliteit van die stickers is echt ongekend slecht. Zelfs als je er 1 vind voor een goede prijs die ze nog op vel heeft, zou ik ze niet eens plakken, want die dingen vergaan binnen een paar jaar. Het is niet hoe het hoort, maar voor dit zou ik eerder aanraden bij een goede sticker boer er een stel te laten namaken met betere kwaliteit.
Hmnou, toch iets meer verschillen. De plaatwerkdelen zijn bij de Silver Champion gewelfd en bij de Williams glad, en de spoiler is anders. (bron: ik kijk er nu naar ;-)En je wist het vast al, maar de Williams en de Silver Champion zijn exact hetzelfde model op de kleur na. Dus om ze allebei te kopen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik werk er nog steeds en zodra ik de aannemer weer eens spreek zal ik weer ff vissen.mschol schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:48:
[...]
in die discovery centers schijnt ook een shop te zitten.
echter zijn de geruchten van lego in leidschendam (mall of the netherlands) nog steeds levendig..
De Williams heeft ook iets meer stukjes dan de Silver Champion: 1484 voor de Williams om 1431 van de Silver Champion. De functies zijn zo te zien wel gelijk.SeatRider schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 07:37:
[...]
Hmnou, toch iets meer verschillen. De plaatwerkdelen zijn bij de Silver Champion gewelfd en bij de Williams glad, en de spoiler is anders. (bron: ik kijk er nu naar ;-)
Eens nadenken welke van de twee het eventueel zou moeten worden. Nog tips als eigenaar van de modellen? Welke geeft het meeste wow-effect? Aan de ene kant neig ik naar de originele, de Silver Champion. Aan de andere kant is een replica natuurlijk wel leuker. Plus de Williams heeft blauwe zuigers die je niet vaak ziet in sets.
tezamen met de Lunar lander die ik eerder deze maand heb besteld is mijn Nasa collectie wel eventjes compleet zo

nu alleen nog tijd vinden om te bouwen.
is er hier al iemand die de ruimtevlucht al heeft gebouwd?
de Speed champions collectie groeit ook gestaag door, inmiddels staat het er best leuk bij zo.

Volgens promobricks krijgen we vanaf 1 juli (t.e.m. 7e) een dubbele VIP promo, waardoor je in theorie een 10% korting krijgt op je aankopenpixels66 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:00:
Zojuist de Lunar Lander besteld via de Lego shop. Wilde eigenlijk wachten op een prijsdaling, maar ach, die 1 of 2 tientjes zet ook geen zoden aan de dijk. Nog net op tijd om de ruimtevlucht set er bij te krijgen!
Maar ja, ik zou ook eerder gekozen hebben voor een mooie GWP ipv een theoretische korting.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Doe mijn bestelling op 1 juli idd 😉 Lunar Lander en de Mustang.Kapoen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:03:
[...]
Volgens promobricks krijgen we vanaf 1 juli (t.e.m. 7e) een dubbele VIP promo, waardoor je in theorie een 10% korting krijgt op je aankopen![]()
Maar ja, ik zou ook eerder gekozen hebben voor een mooie GWP ipv een theoretische korting.
PhD i.o.
Ik vind de Silver Champion om te zien veel mooier. De extra stukjes van de Williams zitten hem volgens mij puur in de (lompe) spoiler, die bestaat uit 1x4 blokjes.FeaR schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:11:
[...]
De Williams heeft ook iets meer stukjes dan de Silver Champion: 1484 voor de Williams om 1431 van de Silver Champion. De functies zijn zo te zien wel gelijk.
Eens nadenken welke van de twee het eventueel zou moeten worden. Nog tips als eigenaar van de modellen? Welke geeft het meeste wow-effect? Aan de ene kant neig ik naar de originele, de Silver Champion. Aan de andere kant is een replica natuurlijk wel leuker. Plus de Williams heeft blauwe zuigers die je niet vaak ziet in sets.
Nederlands is makkelijker als je denkt

Dit wordt meteen mijn duurste set ooit, maar goed, hij is ook wel erg vet

Valt het een beetje mee om bij deze temperaturen creatief te zijn met Lego?Barthezz Brick schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:34:
Van concept naar het finale design. Dat is waar we aanbeland zijn. Alleen het dak boven het balkon nog aanpassen en de schoorsteen plaatsen. Dan kan hier de stempel 'klaar' op.
Ik zag/zie je werk regelmatig voorbijkomen op facebook, oa. een zwart-wit foto van dit huisje als ik mij niet vergis? Anyhoo, knap werk zoals altijd
Is zeker te doen, al is dit al progressie van een aantal weken terug. Nu ook geen weer om te bouwen, lekker buiten nuKapoen schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:54:
[...]
Valt het een beetje mee om bij deze temperaturen creatief te zijn met Lego?
Ik zag/zie je werk regelmatig voorbijkomen op facebook, oa. een zwart-wit foto van dit huisje als ik mij niet vergis? Anyhoo, knap werk zoals altijd![]()
![]()
Yes, ik post ook geregeld wat op Facebook en Thx voor het compliment
Hij is echt mooi geworden, echt goede kleurcombinaties. Welke kleur blauw is dat eigenlijk?Barthezz Brick schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:34:
Van concept naar het finale design. Dat is waar we aanbeland zijn. Alleen het dak boven het balkon nog aanpassen en de schoorsteen plaatsen. Dan kan hier de stempel 'klaar' op.
[Afbeelding](wip) Venice Italy - from concept to it's 'final' design by Barthezz Brick, on Flickr
Dankjealmightyarjen schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:00:
[...]
Hij is echt mooi geworden, echt goede kleurcombinaties. Welke kleur blauw is dat eigenlijk?
Het is medium blauw met Bright light blue accenten. Zijn niet veel onderdelen in BLB dus was even zoeken. Zijn bv. Bloemetjes die ik gebruik als 1*1 round brick om toch wat meer textuur te krijgen.
De gladheid van de Williams heeft toch ook wel wat. De Silver Champion is natuurlijk wel het originele model en past qua body ook wel meer bij mijn Super Street Sensation (8448). De twijfel!SeatRider schreef op zondag 30 juni 2019 @ 07:59:
[...]
Ik vind de Silver Champion om te zien veel mooier. De extra stukjes van de Williams zitten hem volgens mij puur in de (lompe) spoiler, die bestaat uit 1x4 blokjes.
En nu extra in de aanbieding bij de lego shop zelf. Incl space dingetje, een pelikaan en vip punten. Dat was snel beslist.....Tomba schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:56:
[...]
Jazeker dat is m, was laatst 15% afgeprijsd dus toen heb ik m gekocht.
Bij de treinen wordt er wel een remote controller meegeleverd, terwijl de treinen ook via de app te besturen zijn. Ik neem aan dat je zo'n controller ook kan pairen met de battery hub van deze technic set?Chakotay schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:11:
@ggj87 dat laat al meteen een heel groot nadeel van de nieuwe motoren zien, afhankelijkheid van die app... Ik hoop heel erg dat er ook gewoon fysieke controllers komen, de kracht van Lego is juist dat je kinderen er 30 jaar later nog steeds mee kunnen spelen. Dat gaat niet werken als je opeens een app nodig hebt die er alleen maar voor dan antieke apparatuur is.
Ik maak me niet zo druk om de app. Gezien de levensduur van PF (12 jaar) en zijn voorganger (basis is 15 jaar oid), kijk je dus naar minimaal 10 jaar ondersteuning door Lego zelf. Daarna pakt 1 of andere AFOL het wel op met handigheid voor dit spul. Brickcontroller werkt bijvoorbeeld nu al (!!!) met de nieuwe Powered Up hub.
Daarnaast is het communicatie protocol goed beschreven en kan je dus ook custom apps maken. De reviewer in het YouTube filmpje heeft dat ook gedaan bij gebrek aan een App.AppieNL schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:33:
De trein controller van Powered Up, stuurt A+B samen aan en C+D samen als die wordt gebruikt met de Technic hub. Dus alleen voor bepaalde setups nuttig.
Ik maak me niet zo druk om de app. Gezien de levensduur van PF (12 jaar) en zijn voorganger (basis is 15 jaar oid), kijk je dus naar minimaal 10 jaar ondersteuning door Lego zelf. Daarna pakt 1 of andere AFOL het wel op met handigheid voor dit spul. Brickcontroller werkt bijvoorbeeld nu al (!!!) met de nieuwe Powered Up hub.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
ben met mijn zoontje mijn oud 9 volt spul aan het uitbreiden van de geleide rails treinen. mijn ouders willen de zolder leeg maken en in de tussentijd hebben mijn neefjes/nichtjes alles uit elkaar gehaald. overal zijn nog wel boekjes van, maar de trein was compleet
vroeger had ik 2 wissels en paar rails. tegenwoordig met het spul van MP 6 wissels, 2 kruispunten en heul veul rails erbij. (en extra trein gekocht voor zijn verjaardag) het wordt dus allemaal wat ingewikkelder.
na het volgen van de verschillende beschikbare track documentatie, heb ik in ieder geval een treinbaan die geen kortsluiting maakt. enige wat ik merk is dat sommige wissels de stroom snijden waardoor de trein stilvalt zodra je de switch omzet.
enig idee welke theorieen ik om zeep heb geholpen door mijn baan, waardoor sommige combinaties van wisselstanden de stroomtoevoer afsnijden op hele stukken baan? het leek vroeger allemaal zo simpel...
[ Voor 14% gewijzigd door fabstar81 op 01-07-2019 22:20 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
De 9V wissel isoleert idd de track waar de trein niet heen gaat. Op die manier kan je toch ergens een trein stoppen zonder de spanning van de tracks te halen waardoor een eventuele andere trein ook zou stoppen. Je kan dit 'probleem' verhelpen door de gesplitste tracks met elkaar te verbinden dmv het solderen van twee draadjes tussen de tracks. Je zou het ook kunnen doen met twee originele kabeltjes welke gebruikf worden tussen de spanning regulator en de tracks, maar die kabeltjes zijn vrij prijzig. En je bent een tweaker dus aanzetten die pookfabstar81 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:15:
hi all,
ben met mijn zoontje mijn oud 9 volt spul aan het uitbreiden van de geleide rails treinen. met wat extra gekochte wissels op MP en rails heeft hij nu al redelijk grote track lay out.
vroeger had ik 2 wissels en paar rails. tegenwoordig met het spul van MP 6 wissels, 2 kruispunten en heul veul rails erbij. het wordt dus allemaal wat ingewikkelder.
na het volgen van de verschillende beschikbare track documentatie, heb ik in ieder geval een treinbaan die geen kortsluiting maakt. enige wat ik merk is dat sommige wissels de stroom snijden waardoor de trein stilvalt zodra je de switch omzet.
enig idee welke theorieen ik om zeep heb geholpen door mijn baan, waardoor sommige combinaties van wisselstanden de stroomtoevoer afsnijden op hele stukken baan? het leek vroeger allemaal zo simpel...
misschien kun je iets van groen/torquise gebruiken onderaan het gebouw? zoals je weet hebben praktisch alle gebouwen in venetie zo'n "water erosie/aanslag"Barthezz Brick schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:34:
[Afbeelding](wip) Venice Italy - from concept to it's 'final' design by Barthezz Brick, on Flickr

lichtelijk overdreven, maar snapt wat ik bedoel
en her en der een plantje veranderd veel, maar structureel erg netjes en herkenbaar (zoals altijd)
aaah, ok. ik zie net je video op youtube over het stoppen van de treinen en ik begin het idee te snappen. het lastige is wel, dat het stukje geisoleerde rails, niet altijd duidelijk is omdat ik aan heel de andere kant van de baan een wissel omzet.almightyarjen schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:24:
[...]
De 9V wissel isoleert idd de track waar de trein niet heen gaat. Op die manier kan je toch ergens een trein stoppen zonder de spanning van de tracks te halen waardoor een eventuele andere trein ook zou stoppen. Je kan dit 'probleem' verhelpen door de gesplitste tracks met elkaar te verbinden dmv het solderen van twee draadjes tussen de tracks. Je zou het ook kunnen doen met twee originele kabeltjes welke gebruikf worden tussen de spanning regulator en de tracks, maar die kabeltjes zijn vrij prijzig. En je bent een tweaker dus aanzetten die pook
zou het ook helpen door een 2e transformator op dat geisoleerde stukje rails te zetten?
solderen etc begin ik maar niet aan, want die baan gaat natuurlijk 100 keer veranderen met die gasten.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ja, een tweede regulator zou ook goed kunnen. Zorg wel dat je de polariteit (rijrichting) goed hebt staan!fabstar81 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:33:
[...]
aaah, ok. ik zie net je video op youtube over het stoppen van de treinen en ik begin het idee te snappen. het lastige is wel, dat het stukje geisoleerde rails, niet altijd duidelijk is omdat ik aan heel de andere kant van de baan een wissel omzet.
zou het ook helpen door een 2e transformator op dat geisoleerde stukje rails te zetten?![]()
solderen etc begin ik maar niet aan, want die baan gaat natuurlijk 100 keer veranderen met die gasten.
Nog even er achteraan gebeld bij Lego, en aangegeven dat ik eigenlijk 2 dagen te vroeg heb besteld, en nu alleen ruimtevlucht heb. Krijg nu de 2e promotie (pelikaan) nog nagestuurd en de dubbele VIP punten ook. Erg netjes!Kapoen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:03:
[...]
Volgens promobricks krijgen we vanaf 1 juli (t.e.m. 7e) een dubbele VIP promo, waardoor je in theorie een 10% korting krijgt op je aankopen![]()
pixels66 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:17:
[...]
Nog even er achteraan gebeld bij Lego, en aangegeven dat ik eigenlijk 2 dagen te vroeg heb besteld, en nu alleen ruimtevlucht heb. Krijg nu de 2e promotie (pelikaan) nog nagestuurd en de dubbele VIP punten ook. Erg netjes!
Nintendo speler sinds '94.
Dat komt beetje uit de lucht vallen... is er iets in de aanbieding of iets dergelijks?Reintji schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:12:
Kruidvat kan soms een goudmijntje zijn inderdaad.
Thx voor de suggesties en feedback! Het klopt wat je zegt. De gebouwen die letterlijk in het water staan of eraan grenzen krijgen een erosie laag met alg en wat schelpdieren. Zal ik asap wat foto's van plaatsen.himlims_ schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:42:
[...]
misschien kun je iets van groen/torquise gebruiken onderaan het gebouw? zoals je weet hebben praktisch alle gebouwen in venetie zo'n "water erosie/aanslag"
[Afbeelding]
lichtelijk overdreven, maar snapt wat ik bedoel
en her en der een plantje veranderd veel, maar structureel erg netjes en herkenbaar (zoals altijd)
Sommige gebouwen wil ik wat netter houden en stralen wat meer rijkdom en klasse uit (beter onderhouden zeg maar). Althans ik kan mij voorstellen dat in het jaar 1486 alles in een betere staat is dan Venetië hedendaags
Het zal er uiteindelijk wel op neerkomen dat wanneer alles bij elkaar staat ik nog veel ga veranderen. Het diorama wordt z'n 160cm breed en een 120cm diep in totaal. Dus wat rust is genoodzaakt.
Als je naar mijn Flickr account gaat zie je de huidige variatie aan gebouwen.
[ Voor 4% gewijzigd door Barthezz Brick op 02-07-2019 21:57 ]
Inderdaad, wat een service, kunnen veel bedrijven wat van leren!Kapoen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:17:
[...]
mooi gedaan! Heel fijn dat Lego je zo tegemoet komt, dan blijft de herinnering aan deze aankoop zeker hangen.
Helaas moet ik ze wel weer lastig vallen ervoor, want het bedrukte tegeltje met "Apollo 11 Lunar Lander" is niet goed bedrukt. Even een nieuwe bestellen. Zal wel een hele batch zijn die dit heeft vermoed ik?

kan ook gewoon een incidentje is, gewoon aangeven dattie beschadigd ispixels66 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:02:
[...]
Inderdaad, wat een service, kunnen veel bedrijven wat van leren!
Helaas moet ik ze wel weer lastig vallen ervoor, want het bedrukte tegeltje met "Apollo 11 Lunar Lander" is niet goed bedrukt. Even een nieuwe bestellen. Zal wel een hele batch zijn die dit heeft vermoed ik?
[Afbeelding]
Is denk ik een reactie op wat laatst gepost was over een Speed Champion Porsche bij de Kruidvat voor weinig. Ik ga vanmiddag met de kleine even langs uit school. Tussen 17:00 en 20:00 is er volgens mij 20% extra korting op al het speelgoed dus ook Lego. Goed, gaat dan om een paar euro maar wie weetLoader schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:48:
Dat komt beetje uit de lucht vallen... is er iets in de aanbieding of iets dergelijks?
Krijg als het goed is vandaag ook de Ford Mustang binnen! Jippie!
Edit: nu heb ik niet onwijs veel ervaring met Expert sets van Lego, maar het is een erg leuke om te maken. Sowieso wat ze tegenwoordig kunnen met alle kanten opbouwen en alles in lijn krijgen met andere blokjes, erg knap! Ben bij stap 108. Morgen weer eens verder!
[ Voor 25% gewijzigd door orange.x op 03-07-2019 21:53 ]

Alleen bij ongeveer het tweede gebouw overzetten van de oorspronkelijke bouwplaat vraag je jezelf toch echt af waar je aan begonnen bent met allemaal die tegeltjes
200 fish found!
Die nieuwe motoren lijken interessant, vooral dat ze hun eigen positie kunnen bepalen maakt het interessant voor bijvoorbeeld robots. Dat 'stallen' lijkt wel een potentieel probleem. Als ik het correct begrijp zijn er nu de volgde systemen:ggj87 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:39:
Er staat al een review van de 42099 4x4 X-Treme Off Roader online:
- Het 'oude' Power functions
- Het nieuwe Powered Up
- Boost, (deels?) compatibel met Powered Up
- WeDo 2.0 , op zich staand systeem. Niet compatibel met Powered Up of PF
- Mindstorms, op zich staand systeem. Verouderd, ook niet compatibel
- Spike Prime, compatibiliteit onbekend?
Die eigen positie bepaling van de motoren wordt volgens mij verder niet gebruikt in de buggy. Ik denk dat er (volgend jaar) een soort robotics set zoals de EV3 wordt uitgebracht: daar zijn die motoren uitermate geschikt voor. Dan heb je gelijk ook geen verschil meer tussen het NXT/EV3 systeem en de Powered Upgold_dust schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:43:
[...]
Die nieuwe motoren lijken interessant, vooral dat ze hun eigen positie kunnen bepalen maakt het interessant voor bijvoorbeeld robots. Dat 'stallen' lijkt wel een potentieel probleem. Als ik het correct begrijp zijn er nu de volgde systemen:Mooi dat er veel keuze is maar het wordt wel wat onoverzichtelijk zo. Ik had een paar maanden geleden bijna een Boost set besteld maar toch gewacht tot Spike beschikbaar is. Nu zijn er weer andere motoren voor Powered Up zoals bij deze offroad buggy ...
- Het 'oude' Power functions
- Het nieuwe Powered Up
- Boost, (deels?) compatibel met Powered Up
- WeDo 2.0 , op zich staand systeem. Niet compatibel met Powered Up of PF
- Mindstorms, op zich staand systeem. Verouderd, ook niet compatibel
- Spike Prime, compatibiliteit onbekend?
[ Voor 3% gewijzigd door almightyarjen op 04-07-2019 11:05 ]

Het idee is dat de Saturn V op de onderste plank helemaal rechts komt te staan (waar nu de LEGO Technic Rupsband Kraan (42042) staat). Verticaal gepositioneerd ben ik toch meer onder de indruk van dat model. Al vind ik het soms wel wat eng qua balans/evenwicht. De Rupsband Kraan kan dan ergens anders heen. Ik moet de arm nog wat naar beneden zetten zodat hij tussen twee planken past maar de batterijen waren op. Met de Saturn V rechtop is er ook plek voor nog wat modellen zoals de Lego Creator Expert Mustang en DB5. Als er ooit een opvolger van de Porsche en Bugatti komt moet ik die ook nog wel kwijt kunnen. Meer planken of modellen dichter op elkaar was toch wel propperig. Dus als er ooit nog meer komt zien we dan wel verder.
Wel grappig om te zien dat de oude topmodellen echt in het niet vallen ten opzichte van de nieuwere modellen. En dan reken ik de Porsche en Bugatti niet eens mee. Daardoor nu ook minder modellen tentoon kunnen stellen dan vroeger, maar de grootste modellen heb ik wel in elkaar staan. Misschien ga ik ooit nog wat kastelen en dergelijke opbouwen, maar dan voor een andere plek om neer te zetten. Technic, Creator Expert en Ideas blijven wel de favoriet.
Tevens ook de IKEA Ribba er eens bijgepakt om mijn twee series The Simpsons in op te bergen. De fotolijstjes heb ik al maanden liggen maar het klusje al langere tijd uitgesteld. Nu toch aan begonnen en het stelt eigenlijk niets voor. Mogelijk ooit de achtergrond op dikker fotopapier laten drukken en de steentjes plakken met iets van een liniaal als hulp. Al is het nu ook niet slecht voor uit te losse pols.

Gisteren met nog wat hulp tussendoor van m’n zoontje de Ford Mustang afgemaakt. Hij is wel vet hoor! En was erg leuk om te bouwen. Knap hoe ze dat allemaal voor elkaar krijgen met al die hoeken en hoogteverschillen, dan weer zijwaarts bouwen etc. Moet een behoorlijke klus zijn om zoiets te bedenken!
Hebben jullie ervaring met het zelf maken van bijv displaycases? Ik zag prijzen op internet voorbij komen dat ik dacht zozo! En vond een website die plaatjes plexiglas op maat kon zagen/snijden en wat ook niet al te veel kost. Moet het alleen nog even van wat lijm voorzien worden. Maar lijkt me dan wel mooi om tzt zoiets neer te zetten. En met zo'n plexiglas cover vant het natuurlijk veel minder stof.
[ Voor 36% gewijzigd door orange.x op 05-07-2019 09:11 ]
Wat ik niet begrijp is de compatibiliteit, of het gebrek daar aan eigenlijk, tussen de verschillende systemen. In deze review wordt bijvoorbeeld uitgelegd hoe het Boost systeem maar deels compatibel is maar Powered Up.almightyarjen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:04:
Die eigen positie bepaling van de motoren wordt volgens mij verder niet gebruikt in de buggy. Ik denk dat er (volgend jaar) een soort robotics set zoals de EV3 wordt uitgebracht: daar zijn die motoren uitermate geschikt voor. Dan heb je gelijk ook geen verschil meer tussen het NXT/EV3 systeem en de Powered Up
Dan zijn er met die 42099 buggy nieuwe motoren geïntroduceerd en er komen binnenkort met dat Spike systeem weer nieuwe motoren. Ik zou niet weten wat te kopen zolang het onduidelijk is wat compatibel is met wat.
De Saturn V van mij wil ik met zoiets aan de muur hangen:FeaR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:32:
In FeaR in "Het Grote Lego Topic - Deel 6" stond alle Lego nog op zolder. Afgelopen avonden wat geklust en ik heb planken! Is de zolder ook weer wat opgeruimder.
[Afbeelding]
Het idee is dat de Saturn V op de onderste plank helemaal rechts komt te staan (waar nu de LEGO Technic Rupsband Kraan (42042) staat). Verticaal gepositioneerd ben ik toch meer onder de indruk van dat model. Al vind ik het soms wel wat eng qua balans/evenwicht. De Rupsband Kraan kan dan ergens anders heen. Ik moet de arm nog wat naar beneden zetten zodat hij tussen twee planken past maar de batterijen waren op. Met de Saturn V rechtop is er ook plek voor nog wat modellen zoals de Lego Creator Expert Mustang en DB5. Als er ooit een opvolger van de Porsche en Bugatti komt moet ik die ook nog wel kwijt kunnen. Meer planken of modellen dichter op elkaar was toch wel propperig. Dus als er ooit nog meer komt zien we dan wel verder.
Wel grappig om te zien dat de oude topmodellen echt in het niet vallen ten opzichte van de nieuwere modellen. En dan reken ik de Porsche en Bugatti niet eens mee. Daardoor nu ook minder modellen tentoon kunnen stellen dan vroeger, maar de grootste modellen heb ik wel in elkaar staan. Misschien ga ik ooit nog wat kastelen en dergelijke opbouwen, maar dan voor een andere plek om neer te zetten. Technic, Creator Expert en Ideas blijven wel de favoriet.
Tevens ook de IKEA Ribba er eens bijgepakt om mijn twee series The Simpsons in op te bergen. De fotolijstjes heb ik al maanden liggen maar het klusje al langere tijd uitgesteld. Nu toch aan begonnen en het stelt eigenlijk niets voor. Mogelijk ooit de achtergrond op dikker fotopapier laten drukken en de steentjes plakken met iets van een liniaal als hulp. Al is het nu ook niet slecht voor uit te losse pols.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dan heb je niet dat hij wankel rechtop staat, maar toch een realistische hoek waarin hij staat. Heb hem nu ook horizontaal op de kast, maar dat vind ik toch wat minder spreken.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
200 fish found!
Als ik het zo bekijk hebben die Spike motoren ook een PU connector, dus dat zou dsn uitwisselbaar moeten zijn?gold_dust schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:42:
[...]
Wat ik niet begrijp is de compatibiliteit, of het gebrek daar aan eigenlijk, tussen de verschillende systemen. In deze review wordt bijvoorbeeld uitgelegd hoe het Boost systeem maar deels compatibel is maar Powered Up.
Dan zijn er met die 42099 buggy nieuwe motoren geïntroduceerd en er komen binnenkort met dat Spike systeem weer nieuwe motoren. Ik zou niet weten wat te kopen zolang het onduidelijk is wat compatibel is met wat.
Die is ook wel erg nice. Eens zien of ik ergens 70 cm breed vrij kan maken en dan die steunen laten 3D printen mocht ik de ruimte nodig gaan hebben.MsG schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:00:
[...]
De Saturn V van mij wil ik met zoiets aan de muur hangen:
[Afbeelding] (https://www.thingiverse.com/thing:3095242)
Dan heb je niet dat hij wankel rechtop staat, maar toch een realistische hoek waarin hij staat. Heb hem nu ook horizontaal op de kast, maar dat vind ik toch wat minder spreken.
Eens in de zo veel tijd de compressor op de Lego en dan een doekje over de planken. Het wordt zeker wel stoffig, maar een vitrine werd zo massief.
LezenZeehond schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:09:
@FeaR je komt planken te kort voor nieuwe modellen. Ziet er wel tof uit zo.
Maar ik heb een andere mogelijk idee. Aan de andere kant van de kamer staan nog wat kasten met DVD's er in. Die zijn ook 20 centimeter diep en dus plek zat voor de oudere modellen. DVD's er uit en Lego daar in. Heb ik oud en nieuwe modellen ook wat gescheiden. Maar dat is pas ter sprake als ik de Mustang heb gekocht dan wel als er een opvolger is van de Bugatti/Porsche, voor nu zit ik goed.Met de Saturn V rechtop is er ook plek voor nog wat modellen zoals de Lego Creator Expert Mustang en DB5. Als er ooit een opvolger van de Porsche en Bugatti komt moet ik die ook nog wel kwijt kunnen.
De LandRover is wel dezelfde stijl.. wel een ander type voertuigFeaR schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:19:
Maar ik heb een andere mogelijk idee. Aan de andere kant van de kamer staan nog wat kasten met DVD's er in. Die zijn ook 20 centimeter diep en dus plek zat voor de oudere modellen. DVD's er uit en Lego daar in. Heb ik oud en nieuwe modellen ook wat gescheiden. Maar dat is pas ter sprake als ik de Mustang heb gekocht dan wel als er een opvolger is van de Bugatti/Porsche, voor nu zit ik goed.
Nice, leuk detail ook op de doos dat er een autumn setting aan gegeven kan worden door de groene bladeren te vervangen voor bruin tinten. Dan kan je er natuurlijk ook zelf een winter setting van maken
Hier in België ligt ie al in de winkels, ik zag op facebook een aantal mensen aangeven dat Dreamland deze set al verkoopt.
Ik vind het wel een mooie set, deze past heel goed in een layout. Toch is het een serieuze vereenvoudiging van de originele inzending: ideas link

Tof bedacht! Alleen je ramen bovenaan aan de zijkant kloppen niet; waar zit precies het plafond van de 1e c.q. de vloer van de 2e verdieping? Hij kan namelijk nergens zonder achter een van de sets ramen zichtbaar te zijn...Barthezz Brick schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:34:
Dat die set in België al in de winkels ligt zal wel de bron van dit 'lek' zijn.Kapoen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:26:
Hier in België ligt ie al in de winkels, ik zag op facebook een aantal mensen aangeven dat Dreamland deze set al verkoopt.
Ik vind het wel een mooie set, deze past heel goed in een layout. Toch is het een serieuze vereenvoudiging van de originele inzending: ideas link
[Afbeelding]
Tja, wat die oorspronkelijke inzending betreft ... Die zou denk ik nog veeeeeeel duurder uitvallen, waardoor die set nauwelijks zou verkopen. Daar is geen goede business case voor te maken!
Inderdaad, de originele versie zou zeer duur uitvallen. Dit is helaas een zwak punt van het hele ideas concept denk ik, waarbij Lego zichzelf in een 'catch 22' geparkeerd heeft. Veel mensen willen graag dat Lego ideeën selecteert met een groot aantal onderdelen, maar Lego zelf kan die niet prijsefficiënt produceren.Haay schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:39:
[...]
Dat die set in België al in de winkels ligt zal wel de bron van dit 'lek' zijn.Slecht hoor ...
Tja, wat die oorspronkelijke inzending betreft ... Die zou denk ik nog veeeeeeel duurder uitvallen, waardoor die set nauwelijks zou verkopen. Daar is geen goede business case voor te maken!
Ik moet zeggen dat ik het met Lego Creator nooit geprobeerd heb maar Lego Technic gaat als een trein. Ik blaas ook van boven dus in de bouwrichting en niet de richting om blokjes los te krijgen. Enige wat je niet moet doen is schuin langs een band richten. De wielen spinnen dan zo snel rond dat de band van de velg komtChakotay schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:52:
@FeaR compressor erop? Blaas je dan de boel niet alle kanten op?
Dat ziet er vet uit! Die Apollo rechtop zal idd nog wat beter uitzien.FeaR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:32:
In FeaR in "Het Grote Lego Topic - Deel 6" stond alle Lego nog op zolder. Afgelopen avonden wat geklust en ik heb planken! Is de zolder ook weer wat opgeruimder.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je een beetje afstand houdt en het compressor handvat niet volledig indrukt gaat het prima!Chakotay schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:50:
@FeaR ahh, met Technic zit het allemaal wat steviger inderdaad. Bij 'normale' lege blaas je al het uitstekende spul eraf waarschijnlijk
Thx! In Venetië kan alles, weet niet of je er geweest bent, maar ramen zitten daar op allerlei gekke plaatsenIcephase schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:37:
[...]
Tof bedacht! Alleen je ramen bovenaan aan de zijkant kloppen niet; waar zit precies het plafond van de 1e c.q. de vloer van de 2e verdieping? Hij kan namelijk nergens zonder achter een van de sets ramen zichtbaar te zijn...
Sowieso veel te weinig Dark orange, dus dat wordt na de vakantie een mooie BL bestelling :wink:
Na alle gebouwen kunnen we de base gaan bouwen, details +water, paar boten en 1 'gigantische' 3 master.. oftewel we zijn nog wel een paar maanden zoet :fluiten:

Gaaf, wat een passie dat je de moeite neemt om Lego mee te nemen en te filmen! Neem aan dat je een hike liefhebber bent en dit combineert met Legoalmightyarjen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:04:
Hier is hij dan: de High Alpine Lego Train video 2.0, enjoy
[YouTube: Lego train controlled by Arduino set up high in the mountains 2]
Het is dus niet mogelijk om met 1 regulator een ingewikkelde baan setup te controleren?almightyarjen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:22:
[...]
Ja, een tweede regulator zou ook goed kunnen. Zorg wel dat je de polariteit (rijrichting) goed hebt staan!
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Dat ligt helemaal aan de opzet van je baan. Kan je een plaatje ervan posten?fabstar81 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:30:
[...]
Het is dus niet mogelijk om met 1 regulator een ingewikkelde baan setup te controleren?
Ik heb altijd een hekel aan het woord 'hiken', dat klinkt alsof je je reis bij de ANWB hebt geboekt en met Human Nature kleding in kaki kleur door de bergen wandelt. Wat ik voornamelijk doe valt onder het kopje bergbeklimmenBarthezz Brick schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:32:
[...]
Gaaf, wat een passie dat je de moeite neemt om Lego mee te nemen en te filmen! Neem aan dat je een hike liefhebber bent en dit combineert met Lego?
YouTube: Lego train controlled by Arduino set up high in the mountains 2almightyarjen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:49:
[...]
Dat ligt helemaal aan de opzet van je baan. Kan je een plaatje ervan posten?
[...]
Ik heb altijd een hekel aan het woord 'hiken', dat klinkt alsof je je reis bij de ANWB hebt geboekt en met Human Nature kleding in kaki kleur door de bergen wandelt. Wat ik voornamelijk doe valt onder het kopje bergbeklimmen
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Lego train layout https://imgur.com/gallery/b0TFpvkalmightyarjen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:49:
[...]
Dat ligt helemaal aan de opzet van je baan. Kan je een plaatje ervan posten?
[...]
Ik heb altijd een hekel aan het woord 'hiken', dat klinkt alsof je je reis bij de ANWB hebt geboekt en met Human Nature kleding in kaki kleur door de bergen wandelt. Wat ik voornamelijk doe valt onder het kopje bergbeklimmen
De rails linksonder is een simpele lus. Let niet op de regulators die er nu al staan, ben wat aan het testen met de plaats van die dingen.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
mooie collectie zo hoor, en ook de grote(re) modellen passen mooi op de planken.FeaR schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het zou moeten werken zou ik zeggen...fabstar81 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:38:
[...]
Lego train layout https://imgur.com/gallery/b0TFpvk
De rails linksonder is een simpele lus. Let niet op de regulators die er nu al staan, ben wat aan het testen met de plaats van die dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 06-07-2019 19:14 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked