Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.105 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

@vhal wow, ik plak stickers nog rechter dan dat :X

@Kapoen he, dat ziet er best leuk uit... Alleen jammer van de veel te dikke voorvork, en een Harley met een ketting kan natuurlijk niet :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

@Chakotay @Reinier Mee eens, het ziet er niet uit. Ik had deze set gekocht na de release maar ik lees dat ze inmiddels de steentjes hebben verbeterd. ( orange.x in "Het Grote Lego Topic - Deel 6" ) Voor nu heb ik ze iets anders gerangschikt waardoor het “minder” opvalt maar ik kijk nu al uit naar de motorkap :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
vhal schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:10:
[Afbeelding]

:')

man man man...Ik had er wel "iets" over gelezen maar hier kan ik nou echt niet tegen :X Ik ga maar eens kijken of de klantenservice hier wat mee kan...
Dat ziet er idd niet uit nee, dan krijg je het zelf met stickers plakken nog netter...

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

[Afbeelding]

man man man...Ik had er wel "iets" over gelezen maar hier kan ik nou echt niet tegen :X Ik ga maar eens kijken of de klantenservice hier wat mee kan...
Als dit een Lepin set was geweest had ik er nog iets van begrip voor kunnen opbrengen :o

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

Best groote afwijking, jammer van zon prijzige set. Hopelijk wordt netjes opgelost door CS

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:14
SeatRider schreef op zondag 7 juli 2019 @ 07:45:
[...]

Als dit een Lepin set was geweest had ik er nog iets van begrip voor kunnen opbrengen :o
Ik ben er totaal geen voorstander van, maar ik ga steeds meer snappen waarom mensen gaan kiezen voor lepin. Schijnt steeds beter te passen en vele malen goedkoper voor mensen met een kleine beurs. Zag de garage on the corner voorbij komen voor 74 euro inclusief verzending ipv 189 bij lego 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Chakotay schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:35:
@vhal wow, ik plak stickers nog rechter dan dat :X

@Kapoen he, dat ziet er best leuk uit... Alleen jammer van de veel te dikke voorvork, en een Harley met een ketting kan natuurlijk niet :P
Hoezo? Hebben die geen ketting dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@ggj87 Harley gebruikt meestal een riem in plaats van een ketting voor de aandrijving :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

crisp

Devver

Pixelated

Chakotay schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:20:
@ggj87 Harley gebruikt meestal een riem in plaats van een ketting voor de aandrijving :)
Volgens Harley zelf heeft de Fat Bob 107 wel een ketting.

Ah nee, het is natuurlijk de Fat Boy 107, ook met ketting.

First post in deze topicreeks, maar ik ben ook wel een beetje een AFOL :P

[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 07-07-2019 20:47 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@crisp I'll be damned. Dan heb ik niets gezegd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Nadat ik vorige week al meedeelde dat ik na 16 jaar voor 't eerst weer lego heb (Apollo V), heb ik vandaag ook nog een tweedehandse 42055 emmerwiel gekocht. Oeps, maar wel leuk voor op de camping komende zomer. Zeker met de vooruitzichten van het weer.

Alleen nu is dit set als een keer eerder opgebouwd en door de vorige eigenaar gesorteerd op hoofdgroepen. Tandwielen bij tandwielen enz. Is er een slimme manier om dit op te bouwen? Normaal gesproken werk je het namelijk per zakje af. Iemand tips of hoe doen jullie dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38
Wow ik had me net een horrorstory! Ben bezig met Ninjago City, ergens bij zakjes 9.
Nu zitten er 2 witte kartonnen dozen in de grote doos net in ieder een aantal genummerde zakjes.
Nu had ik beide dozen leeg en buiten bij oud papier gezet gisteren.
Nu kon ik een aantal zakjes niet meer vinden en dacht ik dat ik die in een van die dozen had laten zitten :o :o

Na flink zoeken had ik ze toch apart gelegd. Heb even momentje nodig gehad om tot rust te komen :D
Nu lekker verder bouwen haha!

Wat is dit overigens een geweldige set zeg! Deze staat echt veruit op nummer 1 voor mij! Zoveel afwisseling in stijlen en technieken, zoveel details en sfeer! Heerlijk :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TouchOfInsanity schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:30:
Nadat ik vorige week al meedeelde dat ik na 16 jaar voor 't eerst weer lego heb (Apollo V), heb ik vandaag ook nog een tweedehandse 42055 emmerwiel gekocht. Oeps, maar wel leuk voor op de camping komende zomer. Zeker met de vooruitzichten van het weer.

Alleen nu is dit set als een keer eerder opgebouwd en door de vorige eigenaar gesorteerd op hoofdgroepen. Tandwielen bij tandwielen enz. Is er een slimme manier om dit op te bouwen? Normaal gesproken werk je het namelijk per zakje af. Iemand tips of hoe doen jullie dit?
alles op 1 hoop en lekker op de oude manier zoeken in de berg.. ? O-)
Marsman83 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:55:
Wow ik had me net een horrorstory! Ben bezig met Ninjago City, ergens bij zakjes 9.
Nu zitten er 2 witte kartonnen dozen in de grote doos net in ieder een aantal genummerde zakjes.
Nu kon ik een aantal zakjes niet meer vinden en dacht ik dat ik die in een van die dozen had laten zitten :o :o

Na flink zoeken had ik ze toch apart gelegd. Heb even momentje nodig gehad om tot rust te komen :D

Wat is dit overigens een geweldige set zeg! Deze staat echt veruit op nummer 1 voor mij! Zoveel afwisseling in stijlen en technieken, zoveel details en sfeer! Heerlijk :*)
en daarom gooi ik zakjes ed pas weg als ik helemaal klaar ben..
de binnendozen gebruik ik nog voor het opslaan van de niet geopende zakjes, net even wat compacter dan de originele doos :P

[ Voor 40% gewijzigd door mschol op 08-07-2019 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Marsman83 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:55:

Die wil ik ook nog maar zo duur :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik denk dat dit lastig is aangezien het een tweedehands set is. Je hebt dan eigenlijk twee mogelijkheden: per categorie zoals bij jou of sorteren per kleur. Aangezien je ogen makkelijker kleuren dan vormen kunnen onderscheiden is de algemene aanbeveling om het per categorie te sorteren.

Anyway, bij zo'n grote set ben je ongeacht de sorteermethode gewoon de sjaak. Succes met zoeken :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Op soort/type.

Bij Technic Lego werkt dat best lekker.

Als je steeds meer hebt ga je steeds 'kleiner' sorteren (eerst deed ik alle tandwielen bij elkaar, toen -> alle grote en alle kleine tandwielen in 1 bak -> alle middelgrote en alle wormwielen samen -> etc.
Nu heb ik alles apart in bakjes uiteraard. (Ikea Prutta bakjes FTW) ).

Wat ook goed werkt is bijv. dingen die heel verschillend zijn bij elkaar in 1 bak. Dan zie je in één oogopslag wat je nodig hebt, maar toch beperkte hoeveelheid bakjes.

Voor balken en assen is kleur minder belangrijk dan grootte. Ik heb heel lang alle even en alle oneven aslengtes bij elkaar gesorteerd.
En balken met hoek en van 3 en 5 bij elkaar in 1 bak. Balken 11 en 13 (en in mindere mate 15) zijn lastig uit elkaar te houden. Net als 7 en 9..

Protip: in één set hebben de balken van verschillende lengtes vaak verschillende kleuren

[ Voor 8% gewijzigd door bord4kop op 08-07-2019 08:55 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
@vhal hier was het wel zichtbaar maar zo op het oog niet zo erg als bij jou. Maar volgens mij zijn ze daar heel makkelijk in, moet zelf ook nog even contact opnemen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
ggj87 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 00:26:
[...]

Ik begrijp je punt, aangezien ik ook nog twijfel om deze set aan te schaffen.
Toch is de prijs voor Ninjago City niet eens zo slecht, zelfs indien je deze aanschaft in de Benelux S@H.
€329,99/4867 = 0,067... dus uiteindelijk betaal je ongeveer 7ct/onderdeel.

Je kan natuurlijk argumenteren dat deze set heel veel kleine onderdelen bevat, maar ik vermoed dat
met zo'n grote hoeveelheid (4867) het wel ongeveer in evenwicht is.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:58

Bekijk het positief, des te langer je van je investering kan genieten! Lekker zoeken in de grote stapels naar dat ene kleine onderdeeltje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

headhunter1985 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:43:
[...]

Bekijk het positief, des te langer je van je investering kan genieten! Lekker zoeken in de grote stapels naar dat ene kleine onderdeeltje.
Of je ontwikkelt als tweaker zijnde even de find my brick app uit de 1 april grap :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shoppersshop.com/2019pics/lego-find-my-brick-app.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
ggj87 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 00:26:
[...]

Ik heb ook erg lang zitten twijfelen vanwege de prijs, heb ook nog nooit zoveel geld aan één set uitgegeven maar moet zeggen dat hij het meer dan waard is!
Hij was onlangs in de aanbieding voor €296 dus heb toen de knoop maar doorgehakt.

En natuurlijk wil ik nu de Docks er ook nog bij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marsman83 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:10:
[...]

Ik heb ook erg lang zitten twijfelen vanwege de prijs, heb ook nog nooit zoveel geld aan één set uitgegeven maar moet zeggen dat hij het meer dan waard is!
Hij was onlangs in de aanbieding voor €296 dus heb toen de knoop maar doorgehakt.

vind t een prachtige set, persoonlijk veracht ik dat Ninjago city nog wel eens heel duur kan worden (exclusief, en verwacht dat deze hard in prijs gaat stijgen) ... ik wil m :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Marsman83 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:10:
[...]

Deze (de led verlichting set is ook cool trouwens), het Dock maar ook de boot is een aanrader. De gedetailleerd is nog een nivo hoger dan de meeste modulars die ik heb plus de leuke kleuren maakt het 3 van de betere lego sets

[ Voor 3% gewijzigd door quorumz op 08-07-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Kapoen schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:41:
[...]

Ik begrijp je punt, aangezien ik ook nog twijfel om deze set aan te schaffen.
Toch is de prijs voor Ninjago City niet eens zo slecht, zelfs indien je deze aanschaft in de Benelux S@H.
€329,99/4867 = 0,067... dus uiteindelijk betaal je ongeveer 7ct/onderdeel.

Je kan natuurlijk argumenteren dat deze set heel veel kleine onderdelen bevat, maar ik vermoed dat
met zo'n grote hoeveelheid (4867) het wel ongeveer in evenwicht is.
Ja dat is wel zo, maar 260 euro is toch een flinke hap. Maar goed, ik denk dat als hij uit productie gaat en 'zeldzaam' is hij een flink stuk duurder kan worden. Of ik moet toch eens wat oudere sets weg doen, kan ik het voor mezelf ook wat makkelijker goedpraten zulke sets te halen. De Ninjago haven staat ook op mijn lijstje en het Ghostbusters HQ en Old Fishing Store ook maar die had ik al eens besteld maar waren nooit geleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Laatst online: 05-08-2021
zonoskar schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Of je ontwikkelt als tweaker zijnde even de find my brick app uit de 1 april grap :)
[Afbeelding]
Waarschijnlijk gaat dit deels zelfs wel werken met deep learning netwerken zoals een ssd. Het zal alleen ontzettend veel werk(dus duur) zijn om voor duizenden verschillende Lego steentjes voor meerdere kleuren in verschillende oriëntaties trainingsdata op te nemen. Ik heb bij een onderzoeksinstuut gewerkt en dit soort dingen ontwikkeld.

Afgezien daarvan helpt computer vision je ook niet als een steentje onder aan de stapel ligt. Vooraf handig sorteren in bakjes voordat je gaat bouwen lijkt me een betere optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:55
[...]

:Y

Ik vind het maar niks dat ze het tegenwoordig in zakjes sorteren. Eerste wat ik doe is alles in een grote bak door elkaar gooien. De frustratie wanneer je een onderdeel niet kan vinden, hoort bij de beleving :+

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
GermanPivo schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:40:
[...]

:Y

Ik vind het maar niks dat ze het tegenwoordig in zakjes sorteren. Eerste wat ik doe is alles in een grote bak door elkaar gooien. De frustratie wanneer je een onderdeel niet kan vinden, hoort bij de beleving :+
Dat is precies mijn ding. Nou heb ik het met de Mustang wel gesorteerd op kleur omdat de eettafel anders wel lang niet bruikbaar was. Maar zakje voor zakje vind ik ook een beetje "te makkelijk". Lego moet inderdaad soms frustreren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Beetje zoeken is idd onderdeel van de fun :) Daarom zoek ik ook altijd de stukjes van 2 pagina's bij elkaar ipv per stap. Wat dat betreft is lego wel heel simpel geworden vind ik. Sommige stappen zouden ze makkelijk kunnen samenvoegen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
Vergeleken met nu was het vroeger vrij hardcore :P Ik weet nog dat de 8880 met 1300 stukjes in 35 stappen werd gebouwd en dat was toen veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

ggj87 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:40:
Vergeleken met nu was het vroeger vrij hardcore :P Ik weet nog dat de 8880 met 1300 stukjes in 35 stappen werd gebouwd en dat was toen veel :+
Tegenwoordig is de helft van het gewicht van de doos de bouwinstructie :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/06000/6285/001.jpg
bij bouwen van deze, heb ik ook menig blokje gemist :+ de instructie was een 'puzzle' opzich. wil niet weten hoe dat gaat bij een flinke technics zoals die :)

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 08-07-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
himlims_ schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:48:
[...]

[Afbeelding]
bij bouwen van deze, heb ik ook menig blokje gemist :+ de instructie was een 'puzzle' opzich. wil niet weten hoe dat gaat bij een flinke technics zoals die :)
Over het algemeen had ik er als kind nooit moeite mee, behalve met de 8868 Air Claw Rig. Daar moest je zelf pneumatische slangetjes labelen en coderen op kleur om ze uit elkaar te houden. Ik miste op een gegeven moment ook onderdelen van die set dus uiteindelijk nog nooit gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Vroeger moest je ook de pagina een paar keer terug omslaan om te controleren of je ook wel echt alle stukjes had die erbij waren gekomen in de nieuwe stap :P.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Bergie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:52:
Beetje zoeken is idd onderdeel van de fun :) Daarom zoek ik ook altijd de stukjes van 2 pagina's bij elkaar ipv per stap. Wat dat betreft is lego wel heel simpel geworden vind ik. Sommige stappen zouden ze makkelijk kunnen samenvoegen.
Sommige?!

Vroeger had je halve bouwsets die er op één pagina bij moesten.

Deze https://shop.lego.com/nl-...hamburgerrestaurant-60214 heb ik net met mijn zoon gemaakt. 3 boekjes. Enerzijds wel weer te begrijpen omdat je met meerdere tegelijk een set kan maken, maar vroegah was dit 1 van die boekjes voor alles.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik wil graag wat palmbomen in mijn Modular straat gaan toevoegen. Nu heb ik een lijst met onderdelen op BL samengesteld voor 10 redelijk hoge palmbomen (de bruine stam stukjes die je in elkaar kan klikken met daaraan wat palmbladeren) en kom alweer rond de 120euro uit, daar moet dan nog verzendkosten bij!
Echt zo jammer dat de kosten op BL zo snel oplopen. Hebben jullie wellicht nog andere bronnen waar ik kan kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Marsman83 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:44:
Ik wil graag wat palmbomen in mijn Modular straat gaan toevoegen. Nu heb ik een lijst met onderdelen op BL samengesteld voor 10 redelijk hoge palmbomen (de bruine stam stukjes die je in elkaar kan klikken met daaraan wat palmbladeren) en kom alweer rond de 120euro uit, daar moet dan nog verzendkosten bij!
Echt zo jammer dat de kosten op BL zo snel oplopen. Hebben jullie wellicht nog andere bronnen waar ik kan kijken?
Als ik zoek op "lego palm tree buy" dan kwam ik dit tegen: https://www.ebay.nl/itm/111457301467 stuk goedkoper (alhoewel ik niet weet hoe hoog jouw boompjes moeten worden natuurlijk ;))

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-07-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
@Señor Sjon en de B zijde waar alleen een plaatje van was.

Net Widow vs Tracer gekocht bij de intertoys uit de Overwatch set. Vind ze erg gaaf. Dus die gaan er allemaal zeker komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
In verband met de (te gemakkelijke) instructies: misschien kan Lego vanaf nu alleen nog maar online tekeningen aanbieden in Sudoku moeilijkheidsgraad.

Gemakkelijk: zoals de huidige instructies
Gemiddeld: jaren '80 stijl
Hardcore: een paar foto's van veraf genomen >:)

Alle stokheid op een gekje, bij kleinere sets laat ik de instructies voor wat ze zijn en probeer ik zoveel mogelijk op basis van de doos te bouwen. Zo had ik bv. veel meer plezier van de 4292 Kerstvignette. 40291 Creative Personalities wil ik zo ook nog aanpakken, al vermoed ik wel dat die wat pittiger zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:07
Mensen hier die Welcome To Apocalypsstad gekocht hebben?

Ik twijfel hierover, het ziet er mooi uit. En is nu in aanbieding bij Lego. Maar wat vinden jullie van deze set?

En in vergelijking met de Ninjago City?

Zelf denk ik dat Ninjago meer play-able is dan Apocalypsstad. Apocalpsstad ziet er mooi uit qua constructie , alleen na in elkaar gezet te hebben, heb ik het idee dat je weinig mee kan.

Wat zijn jullie meningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Arunia schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:55:
@Señor Sjon en de B zijde waar alleen een plaatje van was.

Net Widow vs Tracer gekocht bij de intertoys uit de Overwatch set. Vind ze erg gaaf. Dus die gaan er allemaal zeker komen.
In Technic wel een uitdaging. :+

Aan de andere kant heb je nu wel meer 1x1 tile techniekjes met SNOT die je vroeger niet had. Het is alleen zo dat je in sommige plaatjes een 1x1 rond transparantje ergens moet aanbrengen. Da's gewoon suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Niet online
[...]

Ja daar heb je gelijk. Echter als je 1 klein onderdeel verwisseld van 3929 onderdelen dan kan dat aan het einde van de bouw wel eens vervelend uitpakken haha.

Veel antwoorden gehad, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Loader schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:02:

Ik twijfel hierover, het ziet er mooi uit. En is nu in aanbieding bij Lego. Maar wat vinden jullie van deze set?

Zelf denk ik dat Ninjago meer play-able is dan Apocalypsstad. Apocalpsstad ziet er mooi uit qua constructie , alleen na in elkaar gezet te hebben, heb ik het idee dat je weinig mee kan.

Ik heb de Apocalypstown. Vond het een erg leuke build en hij staat heel leuk als displayset.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5KbapeznVfR4MU6mMM7mqGUx/full.jpg
Spelen ben ik wat te oud voor, maar volgens mij is daar genoeg bij mogelijk. Past wel totaal niet in een Lego-city terwijl de Ninjagostad dan weer wel past natuurlijk :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Als ik zoek op "lego palm tree buy" dan kwam ik dit tegen: https://www.ebay.nl/itm/111457301467 stuk goedkoper (alhoewel ik niet weet hoe hoog jouw boompjes moeten worden natuurlijk ;))
Thanks! Ik zie alleen wel dat de stam hier bestaat uit simpele nose cone's ipv de palm tree stukjes maar dat geeft me wel een idee om het wellicht anders te doen.
Ook ben ik er inmiddels achter dat Lego de ouderwetse palmboom onderdelen niet meer maakt... Dat wist ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:24

FeaR

In GoT we trust

mschol schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:34:
met een compressor blaas je het wel overal in de ruimte naar toe, verplaatsing van het probleem zeg maar
Ik heb een hulp in de huishouding dus het stof wat dan op de grond ligt is voor haar :P Zonder gekheid, ik haal de planken dan leeg en neem alle modellen mee naar de tuin :)
Lego Technic was toch altijd al dat aan werd gegeven welke onderdelen je nodig hebt? En - mits er dan geen sub assembly was - was het gewoon kijken naar de afbeelding waar alles moet. Ik geloof dat gewone Lego toentertijd altijd zo was? Ik vind de hedendaagse stappen ook wat te makkelijk. Één stap omdat je één tile ergens moet plaatsen, het liefst nog omcirkeld en uitvergroot ook.

Idem met alle zakjes en doosjes per stap. Mijn eerst volgende aanschaf wordt inderdaad alles uitpakken en op één grote hoop. Wel even kijken dat er geen blokjes op elkaar lijken. Ik heb soms nog wel eens wat problemen om shiny en non-shiny van elkaar te onderscheiden als ik lekker op dreef ben. Ook dat 1x1 blokje met stud op de zijkant, zijn er blijkbaar ook twee van. Rechte/gladde achterkant en eentje met een soort van kontje.

Ach, het houdt het wel leuk :)
Marsman83 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:40:
[...]
Ook ben ik er inmiddels achter dat Lego de ouderwetse palmboom onderdelen niet meer maakt... Dat wist ik niet...
Dan zal dat al een verklaring zijn waarom de order duurder is dan verwacht. Ik heb vorige week ook €2,80 voor één semi flexibel staafje van 6L neergelegd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:58
TouchOfInsanity schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:00:
[...]

Ja daar heb je gelijk. Echter als je 1 klein onderdeel verwisseld van 3929 onderdelen dan kan dat aan het einde van de bouw wel eens vervelend uitpakken haha.

Veel antwoorden gehad, bedankt voor het meedenken!
En zelfs dat geeft niet. Even frustratie en weer door. Dat was vroeger (klinkt oud) geregeld zo, hele versnellingsbak in twee plaatjes in elkaar zetten. Op de volgende pagina’s kijken, moet dat echt zo omdat je het niet goed kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Welcome to Apocalypseburg! is mijn eerste serieus grote set (€ 255 voor betaald) en geniet enorm van het bouwen, de details, de kleine easter eggs, verwijzingen en humor die in het bouwsel verwerkt zitten. Ik heb net zakje 14 (van de 18 genummerde zakjes) afgerond. Ninjago City is inmiddels ook besteld (voor € 260 via Fnac France).

Ik ben via Forza Horizon 4 en de LEGO Speed Champions-auto's (heb er inmiddels vijf) sinds enkele weken weer het LEGO-bouwen ingerold. Als kind veel gedaan, als volwassene (helaas) nooit.

Ik vind het juist erg prettig dat er met zakjes gewerkt wordt en heb nu al zin in om Welcome to Apocalypseburg! weer uit elkaar te halen en omgekeerd dus alles in de zakjes terug te doen. Heerlijk om naast het lezen weer zo'n fijne analoge hobby te hebben.

Heeft iemand nog tips waar verder te beginnen als LEGO-amateurbouwer en weer een (diverse) verzameling op te bouwen? Wil uiteindelijk misschien zelf ook ontwerpen maken en gaan bouwen. Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
NvM schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:53:
[...]

Welcome to Apocalypseburg! is mijn eerste serieus grote set (€ 255 voor betaald) en geniet enorm van het bouwen, de details, de kleine easter eggs, verwijzingen en humor die in het bouwsel verwerkt zitten. Ik heb net zakje 14 (van de 18 genummerde zakjes) afgerond. Ninjago City is inmiddels ook besteld (voor € 260 via Fnac France).

Ik ben via Forza Horizon 4 en de LEGO Speed Champions-auto's (heb er inmiddels vijf) sinds enkele weken weer het LEGO-bouwen ingerold. Als kind veel gedaan, als volwassene (helaas) nooit.

Ik vind het juist erg prettig dat er met zakjes gewerkt wordt en heb nu al zin in om Welcome to Apocalypseburg! weer uit elkaar te halen en omgekeerd dus alles in de zakjes terug te doen. Heerlijk om naast het lezen weer zo'n fijne analoge hobby te hebben.

Heeft iemand nog tips waar verder te beginnen als LEGO-amateurbouwer en weer een (diverse) verzameling op te bouwen? Wil uiteindelijk misschien zelf ook ontwerpen maken en gaan bouwen. Ik hoor het graag!
Ik geniet enorm van de modulars uit de creator expert serie. Als je er een aantal hebt is dat echt geweldig om langs elkaar te zetten. Met niet al teveel losse onderdelen kan je er dan veel kleine details en aankleding bijmaken en een mooie complete setting van maken (mits je er de ruimte voor hebt).

Ninjago City heb je al besteld zo te zien, dat vind ik veruit de vetste modular qua looks en qua bouwervaring, al is deze wat lastig te combineren met de andere modulars maar dat kan je ook wel weer oplossen met wat creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29

Als ik echt de keuze zou moeten maken zou ik gaan voor Ninjago City en de Ninjago haven, die twee bij elkaar maken zo een mooie combo. Ik was ook echt aan het twijfelen foor Apocalypsstad, maar hij past nergens bij in mijn mening. Het is gewoon één gebouw. Voor Ninjago kan je zelfs nog het schip erbij maken dan heb je gewoon een top combo.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Viper_4111 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:43:
Als ik echt de keuze zou moeten maken zou ik gaan voor Ninjago City en de Ninjago haven, die twee bij elkaar maken zo een mooie combo. Ik was ook echt aan het twijfelen foor Apocalypsstad, maar hij past nergens bij in mijn mening. Het is gewoon één gebouw. Voor Ninjago kan je zelfs nog het schip erbij maken dan heb je gewoon een top combo.
Dat schip (Destiny's Bounty) is sowieso een enorme aanrader! Prachtig gedetailleerd schip, en het past ook super bij de Ninjago City en de City Docks.
Voorbeeld dat ik op Internet vond:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/0migmlplw0b21.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=38e61b2f51e00791a5e34349f0bbfa84a30a4bd5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

NvM schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:53:
Ik vind het juist erg prettig dat er met zakjes gewerkt wordt en heb nu al zin in om Welcome to Apocalypseburg! weer uit elkaar te halen en omgekeerd dus alles in de zakjes terug te doen.
Wait, what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Haha, I know. Het gaat mij nu nog vooral om het bouwen en het proces, en het lijkt mij heel zen om het juist weer in de genummerde zakjes terug te doen. Als ik de set in de toekomst nog een keer wil bouwen gaat het net zo overzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29
NvM schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:23:
[...]

Haha, I know. Het gaat mij nu nog vooral om het bouwen en het proces, en het lijkt mij heel zen om het juist weer in de genummerde zakjes terug te doen. Als ik de set in de toekomst nog een keer wil bouwen gaat het net zo overzichtelijk.
Je moet maar een hobby hebben zeg ik dan maar 8)7

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
Ik ga dit waarschijnlijk met het Harry Potter kasteel doen, modulars gaan per verdieping bij mij haha

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NvM

NvM

MarkH NL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:04:
[...]

Ik ga dit waarschijnlijk met het Harry Potter kasteel doen, modulars gaan per verdieping bij mij haha
Haha, ik ben zóóó blij dat ik niet de enige ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Respect hoor, zou daar echt niet het geduld voor hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De winter village sets zitten in ziplock zakjes met het modelnummer en naam er op. Dat op kleur. Of sommige bij elkaar om wat volume in een zakje te hebben. Zo ver gaat het iig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik heb tot nu toe nog geen grote set weer afgebroken om op te bergen, maar zou denk ik in zo'n geval het aantal genummerde zakjes aanhouden zoals in de handleiding staat, en alle onderdelen die bij één set van genummerde zakjes hoort samen in één ziplock zak stoppen. Dan heb je in plaats van 3 zakjes met nr. 6 erop nog maar één zak met nr. 6 erop. Bij het opnieuw bouwen keer je zak 6 om op tafel en zoek je de goede onderdelen uit dat stapeltje, ipv. uit één grote stapel van alle onderdelen bij elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zo heb ik het ook bij mijn nieuwe Technic sets gedaan. Maar weet waar je aan begint. Bv de 42082 was een hel om weer netjes te sorteren. Je blijft onderdelen missen/overhouden. Na meerdere keren heb je dan alles redelijk georderd. Het beste kun je gewoon alle onderdelen zoals de zwarte connector pins en de blauwe pins (half as/half pin, 3 studs lange pins) in 1 zak stoppen. Dat heb ik niet gedaan, maar dat zou het een stuk makkelijker maken. En de rest dan wel uitsorteren op zak 1, 2, 3 etc.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/07/LEGO-Creator-Expert-10269-Harley-Davidson-Fat-Boy-1-e1562667745436.jpg

LEGO Creator Expert 10269 Harley-Davidson Fat Boy

Oh oh..... :o vanaf 17 juli te koop voor 100 euro.
Dat heb ik blijkbaar niet gelezen, maar blijkbaar is het nu officieel.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 09-07-2019 15:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87

Dat is een leuke verassing! Wist niet dat die nu al uit kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:24

FeaR

In GoT we trust

Die wilde ik net posten :P /laat

Ik weet het niet met dit model. Waarom de moeite nemen voor bewegende zuigers als je ze toch niet ziet? Tevens is de voorkant wel erg dik/massief/grof uitgevoerd. Dit is zeker geen instant buy, mogelijk als het model richting de 50-60 euro gaat ooit...

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 09-07-2019 16:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:25
Ja, dat is wel een beetje jammer van de zuigers. Prima dat ze verstopt zitten, maar maak er dan een soort "kapje" voor. Dat heb ik iig gedaan in mijn huidige WIP, want ik wil de V12 wel bekleden zoals in het echt, maar nooit wat zien, dan kan je het net zo goed niet erin doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, ziet er al een stuk beter uit dan de DB5. Maar we krijgen weer set-creep. Eerst was er een jaarlijkse creator auto, nu opeens de Mustang en dus deze. Dat zijn er alweer 2 dit jaar. Ben wel blij met de iets lagere prijs, maar 10ct/onderdeel is niet heel goedkoop aangezien er vaak kleine steentjes in dit soort sets zit.

Denk wel dat ie op mijn lijstje terecht komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

FeaR schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Die wilde ik net posten :P /laat

Ik weet het niet met dit model. Waarom de moeite nemen voor bewegende zuigers als je ze toch niet ziet? Tevens is de voorkant wel erg dik/massief/grof uitgevoerd. Dit is zeker geen instant buy, mogelijk als het model richting de 50-60 euro gaat ooit...
Dit model vraagt schreeuwt om modificaties (zoals een real life Harley).
Het zou heel interessant zijn als Lego zelf met opties hiervoor komt, ik noem een chroomkit....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
[...]

City en Harbor, zijn inderdaad geweldig om te bouwen. Al die kleine details. Je kunt ze ook qua display blijven variëren. Ze passen op diverse manieren bij elkaar. Aan elke kant zitten wel details die je wilt zien. Er is niet echt een voorkant te noemen. De Bounty is ook leuk en gedetailleerd, de WC met plee rol, maken het af.....

Apocalypseburg, moet ik nog bouwen, past nergens bij, maar ging voor de details, juist die welke de Ninjago set zo goed maken. Staat wel al klaar.... maar heb er nog de ruimte niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Haay schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:02:
Ik heb tot nu toe nog geen grote set weer afgebroken om op te bergen, maar zou denk ik in zo'n geval het aantal genummerde zakjes aanhouden zoals in de handleiding staat, en alle onderdelen die bij één set van genummerde zakjes hoort samen in één ziplock zak stoppen. Dan heb je in plaats van 3 zakjes met nr. 6 erop nog maar één zak met nr. 6 erop. Bij het opnieuw bouwen keer je zak 6 om op tafel en zoek je de goede onderdelen uit dat stapeltje, ipv. uit één grote stapel van alle onderdelen bij elkaar. :)
Precies, dat bedoel ik, want er wordt in de handleiding geen onderscheid gemaakt tussen verschillende zakjes met hetzelfde nummer. Dus dat komt zowel bij het bouwen als afbreken op één hoop. Dat van die ziploc-bags is trouwens wel een goed idee, om daar de genummerde zakjes in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

MarkH NL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:04:
modulars gaan per verdieping bij mij
Hier ook. Ivm plaatsgebrek zijn alle modulars momenteel opgeslagen in een aantal grote verhuisdozen, Kijk nu al uit naar het moment dat ik weer mag bouwen; per gebouw zo'n drie zakken met elk zo'n 800 bricks. Dat wordt old-skool zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23
Gutteguttegut schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:54:
[...]
Dit model vraagt schreeuwt om modificaties (zoals een real life Harley).
Het zou heel interessant zijn als Lego zelf met opties hiervoor komt, ik noem een chroomkit....
Zo ongeveer alle Lego die je hebt, kan worden gebruikt om die Harley te modificeren.
Voor mij is de mogelijkheid andere dingen te bouwen dan in de voorbeeldboekjes staan juist het aantrekkelijke van Lego.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:07
Haay schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:02:
:Y Doe ik ook altijd.
Marsman83 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 00:22:
[...]

Ik geniet enorm van de modulars uit de creator expert serie. Als je er een aantal hebt is dat echt geweldig om langs elkaar te zetten. Met niet al teveel losse onderdelen kan je er dan veel kleine details en aankleding bijmaken en een mooie complete setting van maken (mits je er de ruimte voor hebt).

Ninjago City heb je al besteld zo te zien, dat vind ik veruit de vetste modular qua looks en qua bouwervaring, al is deze wat lastig te combineren met de andere modulars maar dat kan je ook wel weer oplossen met wat creativiteit.
Heb je ook de Apocalypsestad gekocht?

Zelf vind ik modulars ook gaaf. Alleen bij de Apocalypsestad twijfel ik of ik hem wel of niet moet kopen, het is een mooi ding maar moeilijk te passen in je modular-straatplan. Eigenlijk is de Apocalypsestad net iets als de Apollo raket, een apart ding, ter display.
[...]

Als ik zo lees, de Ninjago City staat boven de Apoclaysestad. . Je heb gelijk wat betreft je opmerking dat het nergens bij past. Daarom twijfelde ik ook.
Haay schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:52:
[...]

Dat schip (Destiny's Bounty) is sowieso een enorme aanrader! Prachtig gedetailleerd schip, en het past ook super bij de Ninjago City en de City Docks.
Voorbeeld dat ik op Internet vond:
[Afbeelding]
Die ship, daar zat ik met black Friday nog te twijfelen , niet gekocht toen. Had ik wel moeten doen ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Loader schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:32:
[...]

:Y Doe ik ook altijd.
[...]

Heb je ook de Apocalypsestad gekocht?

Zelf vind ik modulars ook gaaf. Alleen bij de Apocalypsestad twijfel ik of ik hem wel of niet moet kopen, het is een mooi ding maar moeilijk te passen in je modular-straatplan. Eigenlijk is de Apocalypsestad net iets als de Apollo raket, een apart ding, ter display.
[...]

Als ik zo lees, de Ninjago City staat boven de Apoclaysestad. . Je heb gelijk wat betreft je opmerking dat het nergens bij past. Daarom twijfelde ik ook.
[...]

Die ship, daar zat ik met black Friday nog te twijfelen , niet gekocht toen. Had ik wel moeten doen ... :X
Nee Apocalypseburg heb ik niet, vind hem wel mooi maar doet me verder niet zoveel en past niet echt bij mijn huidige setup.
Ik haal liever de Ninjago Docks voor bij Ninjago City.
Daarna een klein strand met stukje zee maken als overgang tussen de rest van mn modulars.
En dan nog wat verlichtingssetjes, ik ben nog wel even bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:15:
Mwoah, ziet er al een stuk beter uit dan de DB5. Maar we krijgen weer set-creep. Eerst was er een jaarlijkse creator auto, nu opeens de Mustang en dus deze. Dat zijn er alweer 2 dit jaar. Ben wel blij met de iets lagere prijs, maar 10ct/onderdeel is niet heel goedkoop aangezien er vaak kleine steentjes in dit soort sets zit.

Denk wel dat ie op mijn lijstje terecht komt. :)
Ach, ik vind het wel tof. Ik ben zelf wat kieskeurig in wat ik leuk vind, van die creator autos heb ik alleen de F40, de mini heb ik overwogen maar ben er nooit aan toegekomen. Het amerikaanse spul doet me weinig, dus skip ik, maar op deze manier heb je als kieskeurige consument wel meer keuze. Zelfde geldt voor gave technic autos, na 42039 was het een tijdje stil, en nu hebben we binnen drie jaar tijd twee porsches, een bugatti en binnenkort de landrover, en dan negeer ik 42077 eventjes.

Maar als je persee alles moet hebben in een lijn, tja, dan doet dat eventjes pijn aan de portemonee >:)

Overigens vind ik deze harley niet echt je van het, maar dat heeft meer met harley te maken dan het lego model, wat ik wel vrij geslaagd vind. Hoe dan ook vind ik eigenlijk dat een motor op deze schaal technic zou moeten zijn.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ooh.. Die Harley is wel vet zeg! En ook nog een redelijk "mooie" prijs ook nog. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Loader schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:32:
Ninjago Destiny's Bounty is een 'zomer' retirement. Die is al uit productie bij LEGO zelf, en zodra de voorraad bij de winkels opdroogt ga je die niet meer voor een leuke prijs vinden.

Mocht je die Destiny's Bounty nog in je collectie willen (En ik zou je dat echt aanraden! Prachtige set en heel veel waar voor je geld!) dan moet je niet te lang wachten. Je kunt hem nu nog voor €111 incl. verzending met track & trace krijgen bij IWOOT (zie Brickwatch). Langer wachten ga je spijt van krijgen...

Wat die Harley betreft .. Ik vind hem echt vet! Komt 100% zeker ook in mijn collectie. Even afwachten of er nog een exclusieve VIP extra bij komt, en anders wacht ik wel tot de kerst of zo, om hem te bestellen met een mooie kerst promo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:19:
[...]

Ninjago Destiny's Bounty is een 'zomer' retirement. Die is al uit productie bij LEGO zelf, en zodra de voorraad bij de winkels opdroogt ga je die niet meer voor een leuke prijs vinden.

Mocht je die Destiny's Bounty nog in je collectie willen (En ik zou je dat echt aanraden! Prachtige set en heel veel waar voor je geld!) dan moet je niet te lang wachten. Je kunt hem nu nog voor €111 incl. verzending met track & trace krijgen bij IWOOT (zie Brickwatch). Langer wachten ga je spijt van krijgen...

Wat die Harley betreft .. Ik vind hem echt vet! Komt 100% zeker ook in mijn collectie. Even afwachten of er nog een exclusieve VIP extra bij komt, en anders wacht ik wel tot de kerst of zo, om hem te bestellen met een mooie kerst promo. :)
De grote Ninjago Movie sets hebben (hadden?) over het algemeen een goede prijs/onderdeel ratio. Zelfs aan de originele S@H prijs van €170 zat de DB aan een ratio van 7ct/onderdeel. Het feit dat je deze set quasi constant rond de €100-120 of minder kon aanschaffen was wel meegenomen natuurlijk :9

En wie weet... Kerstman op Harley Davidson vignette als GWP in december? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Life size Harley in LEGO gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/2019/07/LEGO-Creator-Expert-10269-Harley-Davidson-Fat-Boy-full-featured-800-445.jpg

--> https://www.brickfanatics...s-new-creator-expert-set/

En dit schijnt de Harley GWP voor VIPs te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JxWlbQM.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Niet online
bord4kop schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:50:
[...]

Als je steeds meer hebt ga je steeds 'kleiner' sorteren (eerst deed ik alle tandwielen bij elkaar, toen -> alle grote en alle kleine tandwielen in 1 bak -> alle middelgrote en alle wormwielen samen -> etc.
Nu heb ik alles apart in bakjes uiteraard. (Ikea Prutta bakjes FTW) ).
Direct besteld. 17 bakjes voor maar 4 euro is zeker aan aanrader. Ook fijn dat ik daardoor niet 3 dagen de campingtafel bezet zal houden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Afgelopen weekend vanwege de dubbele vip punten toch maar de saturn V besteld en de modular van 2019. De saturn V zou eigenlijk pas de 23ste juli worden verzonden. Vandaag een mail gekregen dat het al verzonden is inclusief nog de raket promotie erbij die eigenlijk is afgelopen :D. Daarnaast zit er vanwege de modular al de huidige pelikaan promotie al erbij. De pelikaan promotie doet mij eigenlijk nogal aan pelipper denken van pokémon :P

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Op iBood vanaf vandaag Lego sets: Lego Nasa Apollo Saturnus V voor 99,95 ex verzenden. Hopelijk komt de modular garage nog voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik had het al gelezen op Duitse en Franse websites, maar Brickset heeft er nu ook een artikel over: Lego launches new VIP program.
We gaan dus op een andere manier VIP punten kunnen 'verdienen' en besteden.

Het ziet er (voorlopig?) naar uit dat we niet zomaar meer onze punten kunnen uitgeven in een Lego store (of online) om een korting te bekomen. Blijkbaar moeten we nu eerst een voucher aanvragen via de website. Dat vind ik toch een rare manier van werken...

*edit* Een comment op het artikel legt het wat beter uit denk ik:
My understanding of the new point vouchers is as follows:

You redeem the points online for a voucher worth $5, $20, $50, or $100.

Multiple vouchers can be redeemed during any purchase. (I.e. stacking multiple $100 vouchers or stacking a $20 voucher with a $50 voucher)

If you go online and redeem a voucher for $50 and use it on a $45 purchase, the final $5 dollars are forfeit. So make sure you have your purchase planned out and ready before redeeming the vouchers.

If you see a set you want and it’s $89.99, DON’T redeem your $100 voucher unless your ready to lose $10 in VIP points. You instead will want to do one $50 and two $20.

Hope this makes sense.

[ Voor 42% gewijzigd door Kapoen op 11-07-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:31:
Ik had het al gelezen op Duitse en Franse websites, maar Brickset heeft er nu ook een artikel over: Lego launches new VIP program.
We gaan dus op een andere manier VIP punten kunnen 'verdienen' en besteden.

Het ziet er (voorlopig?) naar uit dat we niet zomaar meer onze punten kunnen uitgeven in een Lego store (of online) om een korting te bekomen. Blijkbaar moeten we nu eerst een voucher aanvragen via de website. Dat vind ik toch een rare manier van werken...

*edit* Een comment op het artikel legt het wat beter uit denk ik:

[...]
Dit is de volgende commerciële zet van TLG. De vouchers zijn een drempel om je punten direct tegen korting in te leveren: ze hebben liever dat je er (ook voor hun) waardeloze gadgets/gizmo's/whatever van gaat halen. Daarnaast word je dus keihard afgerekend als je een voucher niet volledig gebruikt. Jammer, de (2x/3x) VIP points waren voor mij nog de enige reden om in de Lego shop wat te halen (en voor zover van toepassing exclusives). Mijn aankopen in de Lego shop zullen dus absoluut omlaag gaan door dit soort commerciële onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Eigenlijk een beetje zoals het bij Gamemania werkt met de punten. Bij een aantal punten krijg je een bon van 15 euro. Nu is het voordeel dat vaak de bonnen toch wel in één keer uitgegeven worden.

Ach, we zien wel. Koop bij TLG voor preorders en anders in de winkel als aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
almightyarjen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:55:
Dit is de volgende commerciële zet van TLG. De vouchers zijn een drempel om je punten direct tegen korting in te leveren: ze hebben liever dat je er (ook voor hun) waardeloze gadgets/gizmo's/whatever van gaat halen. Daarnaast word je dus keihard afgerekend als je een voucher niet volledig gebruikt. Jammer, de (2x/3x) VIP points waren voor mij nog de enige reden om in de Lego shop wat te halen (en voor zover van toepassing exclusives). Mijn aankopen in de Lego shop zullen dus absoluut omlaag gaan door dit soort commerciële onzin.
Ik zie eigenlijk nauwelijks verschil tussen het huidige punten systeem en het nieuwe voucher systeem. Nu, als ik VIP punten ter waarde van €20 heb gespaard en iets koop in de S@H voor €100 dan lever ik die VIP punten in en betaal ik nog €80 bij. In de nieuwe situatie wissel ik m'n VIP punten in voor een €20 voucher, lever die in bij mijn aankoop van €100 en betaal nog €80 bij. Er komt een extra administratieve handeling bij, maar praktisch gezien maakt het geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zie ook het drama niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Voor een bezoek aan de Lego Store is het allezinds een pak omslachtiger. Je moet al op voorhand je vouchers aanvragen en wat er overblijft na je aankopen vervalt. En als je besluit toch niet te gaan vervallen je punten evengoed na x aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:40:
Voor een bezoek aan de Lego Store is het allezinds een pak omslachtiger. Je moet al op voorhand je vouchers aanvragen en wat er overblijft na je aankopen vervalt. En als je besluit toch niet te gaan vervallen je punten evengoed na x aantal dagen.
Ik neem aan dat het gewoon mogelijk blijft in Nederland gespaarde punten, en aangevraagde vouchers, in Duitsland in te wisselen. Ik neem aan van wel.

Opzicht zie ik verder geen probleem. Meestal lever ik gespaarde punten direct bij de volgende aankoop weer in. Het wordt naar mijn mening wel onnodig wat omslachtiger.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Eerste probleem al ondervonden. In Google Chrome werkt het aanmelden voor het VIP programma niet. Heb al melding aangemaakt bij de LEGO helpdesk.

Daarna heb ik het geprobeerd met Microsoft Edge en ging het koppelen van mijn LEGO account aan mijn VIP account wel goed, en zag ik m'n opgebouwde VIP punten gelukkig nog staan.

Overigens kun je gemakkelijk nog 4 x 25, oftewel 100 VIP punten verdienen door het bezoeken van de Instagram en Facebook pagina's van LEGO, en op te geven voor wie je shopt en wat je favoriete thema is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Ik neem aan dat het gewoon mogelijk blijft in Nederland gespaarde punten, en aangevraagde vouchers, in Duitsland in te wisselen. Ik neem aan van wel.

Opzicht zie ik verder geen probleem. Meestal lever ik gespaarde punten direct bij de volgende aankoop weer in. Het wordt naar mijn mening wel onnodig wat omslachtiger.
Daar ga ik ook van uit, het zou me raar lijken dat ze hun puntensysteem plots ook regionaal gaan binden.

Eén zuur geval kan ik zo wel bedenken, je rijdt naar een store om een grote set aan te schaffen (modular, technic,...) en het ding is helaas niet in stock. Dan sta je daar mooi met je voucher die zal vervallen.
Ik veronderstel/hoop dat het winkelpersoneel in dat geval wel ff je account kan spijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ach, ik zie de zin van het VIP programma toch al niet. S@H is alleen de moeite waard voor exclusives, elke andere set kan je goedkoper krijgen via bol, amazon, whatever, ook als er 3x VIP punten zijn (die je dus niet eens dan direct kan gebruiken op dezelfde aankoop).

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit. De leuke Freebies zijn tegenwoordig binnen een dag weg en als je een jaartje geduld hebt, dan kan je op o.a. Amazon je slag slaan. Sowieso liggen de adviesprijzen daar lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Señor Sjon schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:23:
Dit. De leuke Freebies psychologisch lokset zijn tegenwoordig binnen een dag weg en als je een jaartje geduld hebt, dan kan je op o.a. Amazon je slag slaan. Sowieso liggen de adviesprijzen daar lager.
Het is geen gratis set, je betaald ervoor door de hog(er)e prijs van de set waar je de lokset 'gratis' bij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Met VIP punten kun je nu ook andere Freebees psychologische loksets verkrijgen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hU8hwJi.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
chrisO schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Het is geen gratis set, je betaald ervoor door de hog(er)e prijs van de set waar je de lokset 'gratis' bij krijgt.
Klopt, maar als je die omrekent naar een andere set, dan zaten er weleens leuke freebies tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Klopt, vandaar dat ik probeer de lagere drempel GWPs te krijgen met een PaB aankoop in Wijnegem.
Dan kan ik mezelf tenminste wijsmaken dat het 'kostenefficiënt' is ;)

Vaak genoeg (vooral na Kerstmis) krijg ik er ook nog oude stock GWPs mee zonder bijkomende voorwaarden.
Al bij al blijft het een inderdaad een psychologisch spelletje, maar je kan wel kiezen tussen een GWP bij Lego of een grotere korting bij een andere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

vectormatic schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:56:
[...]

SDCC exclusive... flauw gedoe
Op de doos staat: Early Release Edition
Dus er is enige hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Gutteguttegut schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:25:
[...]

Op de doos staat: Early Release Edition
Dus er is enige hoop ;)
De andere Star Wars bust: "LEGO Star Wars 75227 Darth Vader Bust" is was exclusief by Target te krijgen, dus de kans dat deze daarna ook exclusief by Target te koop zal zijn is groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NvM

NvM

Hm, er is iets foutgegaan met mijn Apocalypseburg-build. Er is iets met de arm waardoor die te hoog staat en tegelijkertijd in botsing komt het een van de 'kroondelen' van het hoofd van het Vrijheidsbeeld. Vanavond kijken wat er mis is en herstellen!

Gisteren is Ninjago City ook binnengekomen, maandag besteld bij Fnac France, nu al binnen. Nice! En voor de rest van het jaar mag ik écht geen LEGO meer kopen, In drie weken meer dan € 600 uitgegeven aan Speed Champions, Welcome To Apocalypseburg! en Ninjago City. Maar die LEGO Ideas Treehouse... Hmmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:25
Haay schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:35:
Met VIP punten kun je nu ook andere Freebees psychologische loksets verkrijgen:
[Afbeelding]
Is dit een serieus plaatje of een voorbeeld? Die batpod die al op uitverkocht staat (:D) was namelijk super limited edition paar jaar terug.
Pagina: 1 ... 9 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .