Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
AppieNL schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:41:
Is dit een serieus plaatje of een voorbeeld? Die batpod die al op uitverkocht staat (:D) was namelijk super limited edition paar jaar terug.
Nee, dat is een screenshot die ik vanochtend zelf gemaakt heb toen ik via Edge wel op mijn VIP deel kon inloggen. Vooral om te laten zien dat je die Ford Mustang key-chain voor 500 punten = €3,33 kunt krijgen. Wat zullen mensen balen die daar grif €25 of meer voor betaald hebben!

Wat die Batpod betreft... Tja, waarom Lego die set er nog bij heeft gezet ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
Net weer een architecture gescoord, het Empire State Building, past mooi naast het vrijheidsbeeld dat ik al heb.

Ik moet zeggen dat sommige architecture wel heel mooi zijn en aangezien ik een New York fan bent mocht deze niet ontbreken. Mooie prijs nu op Amazon.de wat me over de streep trok. Zal een foto posten als ie klaar is.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:07
Haay schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:44:
[...]

Nee, dat is een screenshot die ik vanochtend zelf gemaakt heb toen ik via Edge wel op mijn VIP deel kon inloggen. Vooral om te laten zien dat je die Ford Mustang key-chain voor 500 punten = €3,33 kunt krijgen. Wat zullen mensen balen die daar grif €25 of meer voor betaald hebben!

500 punten is toch 25 euro waard. Hoe kom je dan op 3.33?

Trouwens, ik kan niet meer zien hoeveel punten ik heb. Alles is weg bij mij....

Nevermind..:

A message to our valued VIP customers

We are currently in the process of upgrading our VIP Program to give our fans more benefits and more rewards.

To do this, we need to move to a new online Rewards Centre in order to provide you with more opportunities to earn and redeem LEGO VIP points.

This involved migrating all of our existing LEGO VIP Rewards accounts from our old platform to the new centre. We have millions of accounts, and unfortunately during this process not all VIP points information was successfully migrated. As a result, some VIP accounts are not showing the correct points balance.

Please don’t worry. No one has lost points. We have a backup of all points information, and are in the process of fixing the issue. It will probably take a day or two, but we will make sure everyone’s account is showing the correct points balance.

We apologise for any inconvenience and also want to reassure you that no personal data has been impacted by this migration, only VIP points data.

If you have any questions please don’t hesitate to reach out to our awesome consumer service team. https://www.lego.com/en-us/service

Thank you for your patience and understanding. We’re working as fast as we can to fix this!

LEGO VIP Team

[ Voor 50% gewijzigd door Loader op 11-07-2019 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

NvM schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:24:
Hm, er is iets foutgegaan met mijn Apocalypseburg-build. Er is iets met de arm waardoor die te hoog staat en tegelijkertijd in botsing komt het een van de 'kroondelen' van het hoofd van het Vrijheidsbeeld. Vanavond kijken wat er mis is en herstellen!
Halve bouwsel uit elkaar halen, maar het is opgelost! Zat 'em in twee stukken technisch-LEGO die allebei één gaatje lager moesten. Drie kwartier zoeken en prutsen maar zag er al tegenop dat 'ie af zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Loader schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:35:
[...]

500 punten is toch 25 euro waard. Hoe kom je dan op 3.33?

Trouwens, ik kan niet meer zien hoeveel punten ik heb. Alles is weg bij mij....

Nevermind..:

A message to our valued VIP customers

We are currently in the process of upgrading our VIP Program to give our fans more benefits and more rewards.

To do this, we need to move to a new online Rewards Centre in order to provide you with more opportunities to earn and redeem LEGO VIP points.

This involved migrating all of our existing LEGO VIP Rewards accounts from our old platform to the new centre. We have millions of accounts, and unfortunately during this process not all VIP points information was successfully migrated. As a result, some VIP accounts are not showing the correct points balance.

Please don’t worry. No one has lost points. We have a backup of all points information, and are in the process of fixing the issue. It will probably take a day or two, but we will make sure everyone’s account is showing the correct points balance.

We apologise for any inconvenience and also want to reassure you that no personal data has been impacted by this migration, only VIP points data.

If you have any questions please don’t hesitate to reach out to our awesome consumer service team. https://www.lego.com/en-us/service

Thank you for your patience and understanding. We’re working as fast as we can to fix this!

LEGO VIP Team
Nieuwe VIP puntentelling. Ik heb er nu zo'n 1300 terwijl ik er maar iets van 100 nog wat had. Is omgezet. 500 punten nieuwe telling is dus géén 25 euro.

Dan zou de Mustang keychain van 1000 punten wel héél prijzig zijn :o

Althans zo begrijp ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:36

sus

is druk :+

Mjah... de Lego 60197 voelde niet compleet. Dus, voor weinig een tweede op de kop getikt en het motordeel in de Christmas train gebouwd.

Resultaat: een complete “TGV” en als bonus scheelt het weer de aanschaf van een powerfunctions. Enige is dat ik op de remote de + en - omgedraaid moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:07
Gim schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:22:
[...]

Nieuwe VIP puntentelling. Ik heb er nu zo'n 1300 terwijl ik er maar iets van 100 nog wat had. Is omgezet. 500 punten nieuwe telling is dus géén 25 euro.

Haay schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:44:
[...]

Ik heb even informatie opgezocht. Er is een rekenmethode. 1 euro is nu 7.5 punten waard.

Dus 500 punten / 750 punten = 0.66 vouchers van 5 euro.
0.66 x 5 euro = 3.33 euro.

Die sleutelhanger is idd 1000 punten dus 1000 / 750 = .... x 5 euro = 6.67 euro.
Dat is niet zo duur, gezien het feit dat die dingen op MP verkocht werden voor 25 euro.

PS: voor iedereen:

Deel het aantal punten wat je hebt door 750 en vermenigvuldig dat uitkomst met 5 = aantal euro's die je te besteden hebt.

Overigens wel een nadeel met dit nieuwe systeem, je van vouchers krijgen va 5 , 20, 50 of 100. Dus als je iets wilt kopen van 102 euro, moet je alsnog 2 euro bijbetalen... en dat hoefde voorheen niet, als je genoeg punten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:22:
[...]

Ik zat ook al te kijken. Alleen voor mij nadelig. Ik had 800 punten oud systeem. Goed voor 40 euro korting. Nu heb ik er 1362, amper €5,- en dan houd ik er 612 over 8)7 :(

Not amused... Ik hoop dat daar nog iets gerepareerd moet worden aangezien ik die 800 punten op de valreep voor het nieuwe systeem heb verdiend.

Edit
Als ik naar de mail kijk moet ik even geduld hebben

"Please don’t worry. No one has lost points. We have a backup of all points information, and are in the process of fixing the issue. It will probably take a day or two, but we will make sure everyone’s account is showing the correct points balance" :P

[ Voor 28% gewijzigd door Zeehond op 11-07-2019 22:18 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik wil een video maken met een kleine 12V trein layout met alleen 80's sets erin. Welke iconische jaren '80 set zou volgens jullie niet mogen ontbreken in die video?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
almightyarjen schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:04:
Ik wil een video maken met een kleine 12V trein layout met alleen 80's sets erin. Welke iconische jaren '80 set zou volgens jullie niet mogen ontbreken in die video?
12V = 7740
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/7740-1.jpg

Die kan gewoon niet missen.
Of je doet ze gewoon allemaal :+

edit: het is nog vroeg, je vroeg niet om welke trein...
Ik zou de voor de volgende gaan:
1592: Town Square - Castle Scene
6380-1: Emergency Treatment Center
6390-1: Main Street
6394-1: Metro Park & Service Tower
7823: Container Crane Depot

[ Voor 26% gewijzigd door moer op 12-07-2019 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
vhal schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:10:
[Afbeelding]

:')

man man man...Ik had er wel "iets" over gelezen maar hier kan ik nou echt niet tegen :X Ik ga maar eens kijken of de klantenservice hier wat mee kan...
Lego klantenservice moet hier zeker iets mee kunnen doen. Heb gelezen dat er nieuwe replacement parts zijn die wel goed aansluiten. Weet alleen niet meer op welke site ik dit voorbij heb zien komen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Barthezz Brick schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:31:
[...]

Lego klantenservice moet hier zeker iets mee kunnen doen. Heb gelezen dat er nieuwe replacement parts zijn die wel goed aansluiten. Weet alleen niet meer op welke site ik dit voorbij heb zien komen. Succes!
Klopt, mijn order van 14 steentjes werd geannuleerd vanwege "interne validatie geneuzel". Vervolgens heb ik de klantenservice maar gebeld, echter kreeg na 20 minuten nog steeds niemand aan de lijn :/ Uiteindelijk heb ik maar een mailtje gestuurd in de hoop dat ze hier wel op reageren. :+

Inmiddels is de Mustang bijna klaar, toch een van de leukere modellen maar jammer dat de QC bij release niet al te best was. Eén van de portieren lijkt ook te klemmen waardoor iedere keer een steentje los schiet na het openen van het portier :P

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De 7750 uiteraard. Als je hem hebt, that is. Schijnt nogal zeldzaam te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/ON/0/7750-1.png

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 12-07-2019 09:41 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
vhal schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:38:
Klopt, mijn order van 14 steentjes werd geannuleerd vanwege "interne validatie geneuzel". Vervolgens heb ik de klantenservice maar gebeld, echter kreeg na 20 minuten nog steeds niemand aan de lijn :/ Uiteindelijk heb ik maar een mailtje gestuurd in de hoop dat ze hier wel op reageren. :+

Inmiddels is de Mustang bijna klaar, toch een van de leukere modellen maar jammer dat de QC bij release niet al te best was. Eén van de portieren lijkt ook te klemmen waardoor iedere keer een steentje los schiet na het openen van het portier :P
Idem bij mij, voor die 14 replacement steentjes. Werd ook geannuleerd. Nou ja, ik heb door het schuiven van de geprinte steentjes in mijn set de lijn toch redelijk goed uitgelijnd gekregen, dus laat ik het hier maar bij.

Wat de nieuwe VIP punten betreft, die zijn nu op de Deense Kroon gebaseerd. In de Deense Lego winkel krijg je voor elke 1 Deense Kroon nu 1 VIP punt. En de punten die je krijgt voor Euro's, Engelse Ponden, Amerikaanse Dollars, etc, zijn gebaseerd op de wisselkoers met de Deense Kroon ten tijde van live-gang van het nieuwe VIP systeem.

Huidige wisselkoers:
1 EUR is ~ 7,47 DKK, dus 1 Euro besteed geeft je 7,5 VIP punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
vhal schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:38:
[...]

Hier is de "kapotte steentjes"-order van 14 stuks ook geannuleerd maar ik heb nog geen andere stappen ondernomen.. Hou je ons op de hoogte? Dan weet ik wat me te doen staat. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Wel handig dat je nu ook toegangskaartjes voor Legoland en discovery centres kan kopen voor je punten. De Nederlandse vertaling van die site is wel compleet waardeloos trouwens...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
bibi2205 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:55:
[...]

Hier is de "kapotte steentjes"-order van 14 stuks ook geannuleerd maar ik heb nog geen andere stappen ondernomen.. Hou je ons op de hoogte? Dan weet ik wat me te doen staat. ;)
gewoon bellen c.q. mailen :) (en met mailen zou ik een foto meesturen, dat het probleem ook letterlijk zichtbaar is :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
6362 Post Office
6380 Emergency Treatment Center
6378 Shell Service Station
6373 Motorcycle Shop

Indien mogelijk en je zin hebt natuurlijk zou ik graag de centrale layout van het 7777 boek eens tot leven willen zien komen.
Afbeeldingslocatie: https://bricks.argz.com/bricksfiles/lego/07000/7777/048.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bricks.argz.com/bricksfiles/lego/07000/7777/049.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:14
Als je je middenvoetsbeentje breekt door op een lego steentje te gaan staan, heb je (in mijn geval dan) in ieder geval 6 weken betaald verlof om met lego te spelen. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:14
Eens met kapoen, bij mij is het er nooit van gekomen om die lay out te leggen. In ieder geval die leuke snackbar en / of die hamburgertent :) :)

[ Voor 28% gewijzigd door Versaevel op 12-07-2019 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Kapoen schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:35:
Indien mogelijk en je zin hebt natuurlijk zou ik graag de centrale layout van het 7777 boek eens tot leven willen zien komen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zet er een webcam op vanuit hetzelfde standpunt en livestream deze layout al rijdend. Viral video no problemo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
bibi2205 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:55:
[...]

@bibi2205 @Haay @vhal Hier hetzelfde geval, order van 14 steentjes geplaatst en geannuleerd. Daarop een mail gestuurd met dat geannuleerde order id en de uitleg dat ik weet dat het een bekend probleem is en dat ik opzich wel minder steentjes wil bestellen om te achterhalen welke van mijn huidige steentjes "goed" is en welke niet om vervolgens nog weer na te bestellen. Daarop mailtje gekregen dat ze mijn originele order alsnog doorgezet hebben en ik 14 steentjes krijg.

Kortom: gewoon ff mailen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:35:
[...]

6362 Post Office
6380 Emergency Treatment Center
6378 Shell Service Station
6373 Motorcycle Shop

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik was daar idd ook al naar aan het kijken! Ik moet het op zolder doen dus ik weet niet of dat past.
DaCoTa schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:22:
[...]

Zet er een webcam op vanuit hetzelfde standpunt en livestream deze layout al rijdend. Viral video no problemo.
Dat is best wel een cool idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
orange.x schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:27:
[...]

@bibi2205 @Haay @vhal Hier hetzelfde geval, order van 14 steentjes geplaatst en geannuleerd. Daarop een mail gestuurd met dat geannuleerde order id en de uitleg dat ik weet dat het een bekend probleem is en dat ik opzich wel minder steentjes wil bestellen om te achterhalen welke van mijn huidige steentjes "goed" is en welke niet om vervolgens nog weer na te bestellen. Daarop mailtje gekregen dat ze mijn originele order alsnog doorgezet hebben en ik 14 steentjes krijg.

Kortom: gewoon ff mailen :)
Maar je hebt in eerste instantie dus via Replace Bricks van de betreffende set al die beprinte parts aangeklikt als bestelling?

En daarna daar een mail overheen?

Voorheen heb ik bij andere sets gelijk een mail gestuurd ipv bestellen via Replace Bricks en geprobeerd via de mail duidelijk te maken om welke part no. en hieveel het gaat.

Jouw manier klinkt wel prettiger. Parts aanklikken is eenvoudiger en houdt de evt. mail nadien zelf een stuk kleiner :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond Steamboat Willie afgemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2TUZuGJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PHy6W12.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k0DkIAF.jpg

Ik moet zeggen dat het een boven (initiële) verwachting leuke Ideas set is! De bouw is behoorlijk afwisselend met het hele (gekleurde) binnenwerk waarbij de bewegende schoorstenen en schoepenraderen aan de wieltjes onder het scheepje gekoppeld worden. En wanneer het dan afgewerkt wordt en je niets meer van al die interne kleuren terug ziet geeft dat wel een voldoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Haay nu ik die 'potato bin' er zo aan zie hangen, jammer dat de magneten uit de jaren '90 niet meer gebruikt worden. Had daar prima in gepast, heeft de juiste kleur zelfs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik zit erover te denken om enkele van mijn Akiyuki sets te verkopen:
- Great ball factory
- Invisible lift

Alleen ik heb geen enkel idee waar ik ze het beste kan aanbieden en hoe de waarde te bepalen (behoudens dan de waarde per onderdeel en dat is nogal afhankelijk van de shop die je kiest). Hebben jullie tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hij krijgt vorm :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QnaEMkguVKh4WCyPCxZS7W3l/thumb.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 02:57
Zo de Super Star Destroyer is ook af:

Hij is echt lang!
Wel een minder leuke build dan ik had verwacht, doordat hij heel symetrisch is voelt het soms een beetje als productiewerk. Maar het eindresultaat is wel indrukwekkend :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arduino 16 kanaal servo controller binnen; daarmee wil ik de “Lego led bricks” (met USB fiber kabel) aansluiten, schakelen en voltage regelen (dus intensiteit van individuele leds) dat is gelukt. De female USB connectoren kunnen aansluiten en bedienen, wordt nog een lange zomer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TusaaMEqCslP55FwCXps3K7j/full.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:14:
Arduino 16 kanaal servo controller binnen; daarmee wil ik de “Lego led bricks” (met USB fiber kabel) aansluiten, schakelen en voltage regelen (dus intensiteit van individuele leds) dat is gelukt. De female USB connectoren kunnen aansluiten en bedienen, wordt nog een lange zomer :)

[Afbeelding]

[Streamable]
Waar ga je dit inbouwen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1lXs8qrsBqRWNuePnKWSP4FR/full.jpg

Wegwerken in een nog te bouwen garagebox

Beetje spelen met mogelijkheden, patroontjes:

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 14-07-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38
himlims_ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:22:
[...]

[Afbeelding]

[Streamable]
Wow dat ziet er gaaf uit!
Ben wel benieuwd naar je hele setup als het af is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:08

Kraz

Saving the world

[...]

[Afbeelding]

[Streamable]
Vet!

Heb je de lampjes zelf gemaakt?
Destijds zelf een keer geprobeerd te doen, maar ik blijk toch niet zo handig als dat ik dacht. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

[Afbeelding]

Ik kan blijven kijken naar Lego met lichtjes, knap gedaan _/-\o_

En nu realiseer ik meteen ook dat ik dankzij een foto van één van jouw mods (corner deli + snoepwinkeltje) die snoepwinkel zelf ook aangeschaft heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Gim schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:25:
[...]

Maar je hebt in eerste instantie dus via Replace Bricks van de betreffende set al die beprinte parts aangeklikt als bestelling?

En daarna daar een mail overheen?

Voorheen heb ik bij andere sets gelijk een mail gestuurd ipv bestellen via Replace Bricks en geprobeerd via de mail duidelijk te maken om welke part no. en hieveel het gaat.

Jouw manier klinkt wel prettiger. Parts aanklikken is eenvoudiger en houdt de evt. mail nadien zelf een stuk kleiner :)
Eerst via Replace gedaan en aangegeven dat er stukjes "kapot" waren. Alle 14 inderdaad toegevoegd. Vervolgens kreeg ik diezelfde dag al bericht dat het niet door ging en met dat nummer van die bestelling een mail gestuurd ja. De reactie daarop duurde 1-2 werkdagen meen ik maar al met al prima zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23

vectormatic

Warlock of the doorlock

Vraagje, zijn er hier mensen die de porsche na de bugatti hebben gebouwd?

Een paar maanden geleden heb ik de bugatti voor mn verjaardag gekregen, en daardoor heb ik toch een beetje spijt dat ik destijds de porsche heb laten schieten, en wil em toch nog proberen te bemachtigen.

Wat denken jullie, kwa build de moeite waard als ik de chiron al gedaan heb? En dan een tweedehandsje via MP, of nieuwe voor de volle mep? (ik heb eigenlijk weinig trek in em helemaal uit elkaar halen na aankoop, en dan zonder de genummerde zakjes te bouwen, aan de andere kant is 100-125 prijsverschil de moeite wel waard)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:25
vectormatic schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:31:

Wat denken jullie, kwa build de moeite waard
Nope.
als ik de chiron al gedaan heb?
Dan al helemaal nope. Het verschil in kwaliteit is te groot. Alsof je van een Chiron naar een Lada gaat, zo groot.

Als je echt de build wil ervaren en wel een Chiron hebt, zou ik die afbreken en daar de Porsche van bouwen (kom je vast wel tot 80% mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:47:

Dan al helemaal nope. Het verschil in kwaliteit is te groot. Alsof je van een Chiron naar een Lada gaat, zo groot.

Als je echt de build wil ervaren en wel een Chiron heb, zou ik die afbreken en daar de Porsche van bouwen (kom je vast wel tot 80% mee).
Zo groot? Ik weet dat de porsche een simpelere gearbox heeft en de motor niet de moeite van vernoemen waard is (waar die in de chiron toch best leuk was, ondanks de triple crank), maar ik zou toch verwachten dat kwa bodywork (en het mariage gedeelte) het wel interessant zou kunnen zijn..

Andere mogelijkheid is meteen de extra onderdelen er bij en dan de "pimp my porsche" versie bouwen. (staat ook voor de chiron nog ergens op een lijstje om te doen)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kraz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:50:
[...]

Vet!

Heb je de lampjes zelf gemaakt?
Destijds zelf een keer geprobeerd te doen, maar ik blijk toch niet zo handig als dat ik dacht. :X
Dat heb ik geprobeerd, maar niet zo goed in geslaagd als de lampjes die bij Ali gekocht heb. Probleem wat ik daarmee had, is de intensiteit van de verlichting vaak te hoog was voor de ruimte (sportveld verlichting gehalte). En dat intensiteit van dezelfde lampen wisselde.
Kapoen schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:02:
[...]

Ik kan blijven kijken naar Lego met lichtjes, knap gedaan _/-\o_

En nu realiseer ik meteen ook dat ik dankzij een foto van één van jouw mods (corner deli + snoepwinkeltje) die snoepwinkel zelf ook aangeschaft heb :P
Dank je, dat “te hoge brightness” was daar redelijk goed Zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2dYvyc4THod5Ri9ud3tRnvfl/full.jpg

Middels de arduino kan zo de straat, shop en woongedeelte individueel regelen *O*

Servo controller $2, arduino $8, verlichting setje $12 overige kabels $5

Zon servoboard heb je meerdere nodig als je meer dan 16 aansluitingen wilt regelen

@Marsman83 ben nog in afwachting elektricien, likje verf en daarna eindelijk aan beginnen aan de tafels/opslag. Duurt zo lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
AppieNL schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Nope.

[...]

Als je echt de build wil ervaren en wel een Chiron heb, zou ik die afbreken en daar de Porsche van bouwen (kom je vast wel tot 80% mee).
Ik heb de Porsche wel maar de Chiron nog niet. Vond die toch wel leuk om te bouwen hoor. Net of je een echte auto bouwt met de verschillende chassisdelen en diverse details. Maar kan me voorstellen dat de Chiron nog mooier is omdat daar nóg meer detail in zit, helemaal voor een Technic set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:36
himlims_ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:14:

[Afbeelding]

[Streamable]
Je zou ook voor teensy kunnen gaan, iets makkelijker in bouwen dat een mega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

kneusteun schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Je zou ook voor teensy kunnen gaan, iets makkelijker in bouwen dat een mega.
Of een Micro, die gebruik ik meestal als ik iets moet inbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb gisteren de review van 'Held der Steine' van de 2019 juli - december catalogus bekeken en hoewel hij soms de neiging heeft om te zeuren ben ik het dit keer wel met z'n kritiek eens:

- weinig leuke basissets met stenen
- algemeen veel te hoge prijzen en de noodzaak om op aanbiedingen te wachten
- te veel Friends assortiment met te veel exotische kleuren
- vooral dat de helft van de catalogus uit gelicenceerde thema's bestaat zoals Disney, Marvel voor veel te hoge prijzen. Sowieso koop ik dat nooit
- minimaal trein assortiment, geen station, losse wagons, etc.
- veel te hoge technic prijzen(jeep, Liebherr kraan) zonder remote control
- geflopt Movie 2 assortiment
- oude Mindstorms set nog steeds in het assortiment

YouTube: Die Tops & Flops aus dem LEGO® Katalog 2019 - 2. Halbjahr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
gold_dust schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:22:
Ik heb gisteren de review van 'Held der Steine' van de 2019 juli - december catalogus bekeken en hoewel hij soms de neiging heeft om te zeuren ben ik het dit keer wel met z'n kritiek eens:

- vooral dat de helft van de catalogus uit gelicenceerde thema's bestaat zoals Disney, Marvel voor veel te hoge prijzen. Sowieso koop ik dat nooit

Toevallig gisteren eindelijk eens de film gekeken en viel wat tegen ten opzichte van de eerste film maar ik vond hem nog altijd vermakelijk! Enige wat ik niet zo goed begrijp zijn de CMF uit deze serie.. of ik heb niet opgelet maar ik heb Knabbel en Babbel niet eens in de film gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
vectormatic schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:59:
[...]

Zo groot? Ik weet dat de porsche een simpelere gearbox heeft en de motor niet de moeite van vernoemen waard is (waar die in de chiron toch best leuk was, ondanks de triple crank), maar ik zou toch verwachten dat kwa bodywork (en het mariage gedeelte) het wel interessant zou kunnen zijn..

Andere mogelijkheid is meteen de extra onderdelen er bij en dan de "pimp my porsche" versie bouwen. (staat ook voor de chiron nog ergens op een lijstje om te doen)
Als je de pimp my Porsche bouwt, dan wel, dan is het een hele leuke wagen, maar zonder al teveel in mijn oude Porsche-zeik gewoonte te vallen er werkt gewoon niks aan het ding out of the box, zoals bij een Lada.

De standaard Chiron had "alleen" een slechte vering voor. Dat tegen de waslijst van de standaard Porsche, maakt de Porsche qua bouwervaring een flinke stap achteruit.

De body en het marriage proces is aardig en het marriage proces is beter dan bij de Chiron imo (waar ik meer het gevoel kreeg van: "het moet er in").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:38:
[...]

Als je de pimp my Porsche bouwt, dan wel, dan is het een hele leuke wagen, maar zonder al teveel in mijn oude Porsche-zeik gewoonte te vallen er werkt gewoon niks aan het ding out of the box, zoals bij een Lada.

De standaard Chiron had "alleen" een slechte vering voor. Dat tegen de waslijst van de standaard Porsche, maakt de Porsche qua bouwervaring een flinke stap achteruit.

De body en het marriage proces is aardig en het marriage proces is beter dan bij de Chiron imo (waar ik meer het gevoel kreeg van: "het moet er in").
Dan ga ik denk ik die kant op, dat maakt ook de keuze used/nieuw makkelijker, want bij de PMP versie zullen de zakjes toch niet meer kloppen, dan wordt het gewoon een tweedehandsje, extra parts bricklinken en bouwen.

Ik was aanvankelijk zelf ook behoorlijk kritisch over de porsche, na het lezen van allerhande reviews en threads, maar de ervaring van de chiron heeft me toch nieuwsgierig gemaakt. De Chiron is inderdaad relatief foutloos, hoewel de mariage stap inderdaad nogal geforceerd was (en in mijn geval wel ff schrikken, je kan de gearbox van te voren niet testen, dus toen ik alles in elkaar had en met een L motor op de fake engine wou testen leek het geheel ineens niet te werken.... dus ik dacht dat ik 5 uur werk mocht afbreken, bleek ik gewoon aan de verkeerde kant van de clutch gear aan te drijven :P)

Dank voor het klankborden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Laatst online: 22-07 20:25
gold_dust schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:22:

Lopen die Lego Movie 2 sets echt zo slecht? Ik zie ze al een tijdje met hoge kortingen op internet staan. Misschien ben ik een van de weinige die ze wel leuk vind dan. Vind ze mooier dan de eerste film. Zelfs Apocalypseburg staat met korting op S@H, dat is vrij zeldzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 13:38
la_fusion schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Toevallig gisteren eindelijk eens de film gekeken en viel wat tegen ten opzichte van de eerste film maar ik vond hem nog altijd vermakelijk! Enige wat ik niet zo goed begrijp zijn de CMF uit deze serie.. of ik heb niet opgelet maar ik heb Knabbel en Babbel niet eens in de film gezien 8)7
Ik denk dat je nu een serie CMF over het hoofd gezien hebt.
Er is een The Lego Movie 2 CMF serie en een Disney 2 serie CMF. In die laatste zitten knabbel en babbel, in de eerste absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
ggj87 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:05:
[...]

Lopen die Lego Movie 2 sets echt zo slecht? Ik zie ze al een tijdje met hoge kortingen op internet staan. Misschien ben ik een van de weinige die ze wel leuk vind dan. Vind ze mooier dan de eerste film. Zelfs Apocalypseburg staat met korting op S@H, dat is vrij zeldzaam.
Je ziet al tijden LM2 spul overal en nergens opduiken, ook bij de afprijsbakken zoals Kruidvat. Het enige assortiment wat Intertoys in overvloed heeft, is spul van die film. Veel sets had je ook de film bij nodig om te begrijpen, maak het dan zo dat het wat universeler overkomt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Mijn dochter wil nog steeds die set hebben met de banaan. Om de banaan. >_< Vind hem alleen erg duur voor alleen die banaan. Moet hem eigenlijk nog steeds via bricklink maar eens bestellen. Kom er niet toe, heb ook nog zat voor mezelf wat ik zou willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Was het probleem met de sets bij de eerste Lego film niet ook al het geval? Waarom zou je anders een dubbeldekkerbank willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

la_fusion schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:59:
Was het probleem met de sets bij de eerste Lego film niet ook al het geval? Waarom zou je anders een dubbeldekkerbank willen hebben?
Mja, want grappig om ergens neer te zetten? Ik heb ook de 4+ emmet/bennie workshop gekocht puur voor bennie en het ruimtescheepje, emmet en zijn auto-tje zitten nog gewoon in het plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
ggj87 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:05:
Hij heeft zelf een Lego winkel in Frankfurt en gezien hij Lego meestal nogal afbrandt en recht door zee is, verwacht ik dat hij wel eerlijk is over wat wel verkoopt en wat niet. Verklaart inderdaad ook waarom sommige sets met zo veel korting te krijgen zijn.

Voor mezelf gaat er dit jaar van de grotere sets alleen nog de Mack Anthem komen, die is eigenlijk best wel mooi(ook het B model), helemaal ten opzichte van de rest van het Technic assortiment. En misschien dat Spike Prime als het wat is. Wordt een goedkoop jaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
la_fusion schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:59:
Een aantal van de TLM1 film sets had meer dan één build, waardoor je kon kiezen tussen een over-the-top (maar best leuk) vliegend/schietend/... iets of een bruikbare build voor je stadslayout, er zat zelfs een soort van Castle build tussen :P

Dan had je natuurlijk nog de eye catchers zoals spaceship, spaceship, SPACESHIP! En de grote steampunk Metalbeard's Sea Cow set. Ongeveer elke set had ook wel leuke minifigs (figuranten uit Bricksburg, of maffe robots of...). De dubbeldekkerbank kwam in de laatste golf van TLM1 sets een jaar na de film, en ik vond het een van de beste sets (subjectief uiteraard). Voor een redelijke prijs kreeg je bijna alle belangrijke minifigs uit de film en twee fijne builds (de zetel en Emmet's wagen).

TLM2 heeft nu al de laatste sets ontvangen en zal denk ik na nieuwjaar wel volledig uit het assortiment verdwijnen. Het 'maffe wow effect' van TLM1 zit er gewoon niet in. Voor mij was de Classic Space battlepack een leuk kado aan de AFOL gemeenschap, maar voor de rest zitten er geen 'must buy' sets tussen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kapoen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:20:
TLM2 heeft nu al de laatste sets ontvangen en zal denk ik na nieuwjaar wel volledig uit het assortiment verdwijnen. Het 'maffe wow effect' van TLM1 zit er gewoon niet in. Voor mij was de Classic Space battlepack een leuk kado aan de AFOL gemeenschap, maar voor de rest zitten er geen 'must buy' sets tussen voor mij.
Klopt, voor mij ook geen eye-catchers. Nu ben ik natuurlijk niet het key-audience, maar waar ik me nog steeds voor mn kop sla dat ik space, spaceship SPACESHIP gemist heb,zit er tussen het TLM2 spul eigenlijk niks wat ik voor meer dan de helft van de prijs ook maar zou overwegen... TBM (batman) had ook een sterkere lineup imho.

Speelt ook wel mee dat ik TLM2 als film een heel stuk zwakker vond, het hele karakter van Rex en de geforceerde circle-break van Emmet, mwa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
De sets van TLM2 vond ik wel leuk in de zin van dat het leuke concepten zijn als Lego eens de vrije hand krijgt om wat te ontwerpen ipv altijd maar een autootje, huisje, treintje. Heb ik hierdoor ook maar 1 set gekocht? Nope :+ (ja, 2x de Benny squad voor de reden die Kapoen al noemde :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
Iemand deze kabel wel eens geprobeerd te repareren? Zo ja, hoe te werk te gaan? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zC9jvM3.jpg

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

@fabstar81 op marktplaats staat eea, goedkoopste was 25 euro geloof ik.
Je kan proberen om met zo’n mini schroevendraaiertje de behuizingen van de connectors open te priegelen en dan het draad vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Wil het zelf wel proberen. Connectors inderdaad denk ik makkelijk open te krijgen. Maar dat zwarte blok....daar zijn de draden ook poreus en gebroken. Die krijg je niet zo makkelijk vervangen denk ik?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

fabstar81 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:14:
Wil het zelf wel proberen. Connectors inderdaad denk ik makkelijk open te krijgen. Maar dat zwarte blok....daar zijn de draden ook poreus en gebroken. Die krijg je niet zo makkelijk vervangen denk ik?
Is dat niet zo’n ontstoringsfilter met een ferrietkern? Vraag me af of die nodig is, maar die dingen kunnen volgens mij ook wel los kopen en om de draad klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46

Goverman

not loaded

Gisteren wilde mijn dochter (net 3) LEGO setjes bouwen,10 minuten voor bedtijd.Tja, dan ontstaat een duivels dilemma... Afijn, we hebben Benny's space squad samen uit elkaar gehaald en daarna met de instructies weer in elkaar gezet. Lukte heel goed, ik was onder de indruk...

Alleen de gadgets in de handjes van de minifigs stoppen lukte niet goed zonder mijn hulp (armpje vasthouden). Verder snapt ze heel goed de volgorde van beentjes, zuurstofflesjes, helmpje etc. En ook het plaatje volgen lukt al best goed :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Gisteren had mijn vrouw het blad The Lego Movie 2 Welkom in de wereld van Kongin Watevra Wa'nabi gekocht. Na openmaken van het doosje zit het kroontje er niet in. -_-
Maar even gemaild met het bedrijf wat het blad uitgegeven, kijken wat er uit komt.
Neem aan dat Lego die dingen zelf niet maakt.

Binnenkort maar weer een doosje van de Overwatch Lego aanschaffen. Twijfel alleen tussen Watchpoint Gibraltar (door het goedkoopste doosje wat ik heb wat de payload is van die set zeg maar) en Bastion. Die laatste lijkt me wel een erg leuk set welke je om kan zetten van Robot naar Turret form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
AppieNL schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:38:
De sets van TLM2 vond ik wel leuk in de zin van dat het leuke concepten zijn als Lego eens de vrije hand krijgt om wat te ontwerpen ipv altijd maar een autootje, huisje, treintje. Heb ik hierdoor ook maar 1 set gekocht? Nope :+ (ja, 2x de Benny squad voor de reden die Kapoen al noemde :P)
Dat is ook het enige setje dat ik gekocht heb van het hele Movie 2 assortiment en dan alleen vanwege de jaren 80 space minifigs. Was ook maar 8 euro. Verder zit er ook niets bijzonders tussen, dan was Movie 1 interessanter hoewel ik daar ook niks van heb gekocht.

Heb over het hele assortiment soms wel het idee dat Lego wat door z'n inspiratie heen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zie met name IP's langskomen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:59:
Ik zie met name IP's langskomen. :X
En de sets worden elk jaar groter, want groter is natuurlijk beter |:( De hoeveelheid 200+ Euro sets gericht op Afols neemt ook elk jaar toe. Waren het er vroeger 2-3 per jaar, nu zijn het er 10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:04:
[...]

En de sets worden elk jaar groter, want groter is natuurlijk beter |:( De hoeveelheid 200+ Euro sets gericht op Afols neemt ook elk jaar toe. Waren het er vroeger 2-3 per jaar, nu zijn het er 10+
Dat hoeft niet een verkeerde ontwikkeling te zijn. Meer keuze zou ik zeggen; altijd goed. Tenzij je een Lego-autist bent en persé alle sets wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou als je een serie spaart is het wel vervelend dat er én meer grote sets komen én ze pricehikes kennen. Het kermisthema heeft met de rollercoaster opeens een set die bijna 2x duurder is dan normaal en normaal is daar al ~190 euro. De Creator Expert voertuigen zijn ook van 100 > 150-160 euro gegaan. Modulars gaan ook richting de 200 na de Assembly Square van 250. Ik snap het AFOL's idee wel, maar ook die gaan afhaken als het een te dure hobby gaat worden.

Inmiddels zijn het er 22 van meer dan 219 euro. Exclusief serious play is dat 6.590 euro > grofweg 3.300/jaar bij een doorlooptijd van 2 jaar/set. En dan zijn nog de BIg Ben en Tower Bridge net retired aan het begin van het jaar (samen 470 euro). De groep 100-200 euro heeft alweer 51 sets. 51*150/2=3.825/jaar als je ook die allemaal bij zou willen houden. Vanaf 100 euro kan je al rond de 7k kwijt zijn, maar als je interesse in misschien een kwart van de sets hebt, is het alsnog 1.780/jaar oftewel 150 euro per maand aan Lego. Hobbies kosten geld, maar dat is toch wel wat teveel van het goede. Ik zou heel snel uit displayruimte raken met elke maand zo'n set. :)

Zag overigens ook deze als nieuwe set: https://shop.lego.com/nl-...totransportvoertuig-42098 Past denk ik qua schaal bij Mack Anthem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:34:
Nou als je een serie spaart is het wel vervelend dat er én meer grote sets komen én ze pricehikes kennen. Het kermisthema heeft met de rollercoaster opeens een set die bijna 2x duurder is dan normaal en normaal is daar al ~190 euro. De Creator Expert voertuigen zijn ook van 100 > 150-160 euro gegaan. Modulars gaan ook richting de 200 na de Assembly Square van 250. Ik snap het AFOL's idee wel, maar ook die gaan afhaken als het een te dure hobby gaat worden.
Wat dat betreft is de collectie analyse van Brickset.com misschien een goede tool. Dan heb je een beter zicht op hoeveel/waar je aan uitgeeft. Bij mij schijnt dat nogal mee te vallen, ik koop gemiddeld 2 à 3 grote sets per jaar blijkbaar. Modular altijd, en dan varieert het tussen winter village, vehicle, ideas of een uitzonderlijke grote set uit andere series (bv. Ninjago Movie). Ook wacht ik meestal wel wat kortingen af, je hoeft immers voor de meeste sets echt niet de volle pot te betalen.

Dat neemt niet weg dat er inderdaad price hikes zijn, ook onderaan in het segment waar ik het grootste deel van mijn aankopen doe. Zo zijn die minifig 'blister' packs duidelijk een pak duurder dan de equivalente City starter packs van vroeger. Bv. 40345 Mars Exploration Pack (2019) aan €12,99 vs. 60077 Space Starter Set (2015) aan €9,99. Inflatie alleen heeft de prijs niet opgedreven, de set uit 2015 heeft ook betere mini builds aan boord. Eerlijk is eerlijk, de Ninjago blister is niet duurder dan de oudere versies en de Spiderman set is een IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:34:

Inmiddels zijn het er 22 van meer dan 219 euro. Exclusief serious play is dat 6.590 euro > grofweg 3.300/jaar bij een doorlooptijd van 2 jaar/set. En dan zijn nog de BIg Ben en Tower Bridge net retired aan het begin van het jaar (samen 470 euro). De groep 100-200 euro heeft alweer 51 sets. 51*150/2=3.825/jaar als je ook die allemaal bij zou willen houden. Vanaf 100 euro kan je al rond de 7k kwijt zijn, maar als je interesse in misschien een kwart van de sets hebt, is het alsnog 1.780/jaar oftewel 150 euro per maand aan Lego. Hobbies kosten geld, maar dat is toch wel wat teveel van het goede. Ik zou heel snel uit displayruimte raken met elke maand zo'n set. :)

Zag overigens ook deze als nieuwe set: https://shop.lego.com/nl-...totransportvoertuig-42098 Past denk ik qua schaal bij Mack Anthem?
Kwestie van selectief zijn, tegenwoordig doe ik eigenlijk alleen nog wat technic en speed champions, maar toen ik nog niet op star wars was afgehaakt, kocht ik eigenlijk alleen empire spul, om de "vloot" uit te breiden. Zelfde geldt nu ook voor de themas die ik wel volg, ik heb weinig met constructie-spul, dus 42082 skip ik, 42083 heb ik dan weer wel.

42098 lijkt inderdaad kwa schaal redelijk bij de Mack te passen, maar is wel een andere stijl kwa details etc.. Als je ze naast elkaar wil displayen zou ik de auto transporter toch nog wat opleuken, anders lijkt het haast speelgoed :P
Kapoen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:04:
Dat neemt niet weg dat er inderdaad price hikes zijn, ook onderaan in het segment waar ik het grootste deel van mijn aankopen doe. Zo zijn die minifig 'blister' packs duidelijk een pak duurder dan de equivalente City starter packs van vroeger. Bv. 40345 Mars Exploration Pack (2019) aan €12,99 vs. 60077 Space Starter Set (2015) aan €9,99. Inflatie alleen heeft de prijs niet opgedreven, de set uit 2015 heeft ook betere mini builds aan boord. Eerlijk is eerlijk, de Ninjago blister is niet duurder dan de oudere versies en de Spiderman set is een IP.
Volgens mij heb je met 2015-2019 ook meteen de BTW pricehike te pakken, nadat de BTW van 19 naar 21% is gegaan heeft lego hier in NL de prijzen wat verhoogd t.o.v. bijvoorbeeld duitsland.

Neemt niet weg dat lego idd een dure hobby aan het worden is, zowel kwa price per part, als gewoon partcount explosie. "vroeger" kocht je voor een tientje of 2-4 een tof star wars schip, tegenwoordig mag je voor een starfighter makkelijk het dubbele uitgeven, mede omdat een Y-wing nu ook twee keer zo veel parts bevat als vroeger..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jeuh, LEGO stuurt mij 14 nieuwe gestreepte steentjes op voor de Mustang *O*
Nog een steengoede rest van de week gewenst!
Ze zijn wel van de woordgrappen :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

vhal schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:12:
Jeuh, LEGO stuurt mij 14 nieuwe gestreepte steentjes op voor de Mustang *O*

[...]

Ze zijn wel van de woordgrappen :+
Je hebt een streepje voor bij ze!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Reinier schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:34:
[...]

Je hebt een streepje voor bij ze!
Hij is vast in zijn nopjes.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

SnoeiKoei schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:29:
[...]

Hij is vast in zijn nopjes.
En hij is een enorme stud :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:45
sig69 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:12:
Zo de Super Star Destroyer is ook af:
[YouTube: Lego Super Star Destroyer 10221 spinning timelapse]
Hij is echt lang!
Wel een minder leuke build dan ik had verwacht, doordat hij heel symetrisch is voelt het soms een beetje als productiewerk. Maar het eindresultaat is wel indrukwekkend :)
gaaf hoor! hoe lang is hij nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 02:57
mark777 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:11:
[...]

gaaf hoor! hoe lang is hij nu?
124 cm en een heel klein beetje :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
almightyarjen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:46:
[...]

Het zou moeten werken zou ik zeggen...
ik begin het eindelijk te snappen. merk nu hoe de lay out reageert als ik bepaalde wissels omzet. duurde ff, maar nu klopt het.

net weer een partijtje rails opgekocht, zoldervondst, tijd niet gebruikt zo te zien en zit naast de kapotte kabel ook met rails die niet goed reageren.

weet iemand hoe je die het beste schoon kan maken?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

fabstar81 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:29:
Net als bij heel veel dingen: alcohol is de oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

almightyarjen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:34:
[...]

offtopic:
Ik dacht dat alcohol het oplosmiddel was :? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Reinier schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:05:
[...]

En hij is een enorme stud :9
Too SNOT to handle! B)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

almightyarjen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Dan zie je niet meer dat het vies is? :+

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 15:35
Al een tijdje niet meer erg actief geweest op fora en ik kreeg her en der wat kritiek dat ik mijn brouwsels te weinig deel op het web.

Hierom heb ik van mijn laatste moc maar eens een video gemaakt: De Bogie Burnout.

Gebaseerd op het Rocker-bogie mechanisme, waar ook de Marsrovers van Nasa mee zijn uitgerust, heeft deze bot 6 wielen die onafhankelijk van elkaar kunnen sturen en bewegen.
De bot wordt aangestuurd door 2 EV3's en er zit een derde in de afstandsbediening.
Alle wielen zijn voorzien van 4 PF medium motoren en elke motor heeft zijn eigen PF ontvanger, elke twee motoren hebben een eigen batterijbox. Dit alles om onder de stroombegrenzing van alle componenten te blijven.

In oktober zal de bot zijn rondjes gaan draaien rond de Mindstorms stand op Legoworld, samen met zijn vriendjes waar ik ook eens een video van moet gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien de hoeveelheid werk die er in zit snap ikk wel dat je even afwezig was. WB en mooi gemaakt :)

Daar op de achtergrond, zijn die F1 wagen en die gele wagen ook van Lego? If so: hoeveel werk zit daar wel niet in? :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 15:35
Die wagens op de achtergrond zijn de vriendjes waar ik het over had :)
Dat was een projectje voor Legoworld van vorig jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door vijv op 16-07-2019 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

vijv schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:40:
Al een tijdje niet meer erg actief geweest op fora en ik kreeg her en der wat kritiek dat ik mijn brouwsels te weinig deel op het web.

Hierom heb ik van mijn laatste moc maar eens een video gemaakt: De Bogie Burnout.

Gebaseerd op het Rocker-bogie mechanisme, waar ook de Marsrovers van Nasa mee zijn uitgerust, heeft deze bot 6 wielen die onafhankelijk van elkaar kunnen sturen en bewegen.
De bot wordt aangestuurd door 2 EV3's en er zit een derde in de afstandsbediening.
Alle wielen zijn voorzien van 4 PF medium motoren en elke motor heeft zijn eigen PF ontvanger, elke twee motoren hebben een eigen batterijbox. Dit alles om onder de stroombegrenzing van alle componenten te blijven.

In oktober zal de bot zijn rondjes gaan draaien rond de Mindstorms stand op Legoworld, samen met zijn vriendjes waar ik ook eens een video van moet gaan maken.

[YouTube: Mindstorms Rocker Bogie bot]
Wat een gaaf ding man! :D Zelfs de BWE op de achtergrond lijkt klein! Echt mooi om te zien: al die battery boxes en receivers, wat een werk :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

fabstar81 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:29:
[...]

Ik heb bij mijn oude 12V-rails nooit succes gehad met alcohol (behalve dat de trein naar bier ging stinken :+ )

Wat bij mij goed werkt, zijn de witte keukenschoonmaaksponsjes van de Action.
Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/72/27/2510297_8715342005089_101.png

Zitten per 4 of 5 in een pak, weet even niet hoe ze zo heten. Beetje nat maken met schoon water, flink poetsen over de geleiderail en bij mij rijdt mijn trein weer als een...

Je wrijft de sponsjes wel op: ze worden steeds kleiner, tot je een handje pulp overhoudt. Daarom zijn ze minder geschikt om onder een wagon te binden als poetswagen (wat je in de LegoTrein-facebookgroepen wel eens ziet).

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
Twan V schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Ik heb bij mijn oude 12V-rails nooit succes gehad met alcohol (behalve dat de trein naar bier ging stinken :+ )

Wat bij mij goed werkt, zijn de witte keukenschoonmaaksponsjes van de Action.
[Afbeelding]

Zitten per 4 of 5 in een pak, weet even niet hoe ze zo heten. Beetje nat maken met schoon water, flink poetsen over de geleiderail en bij mij rijdt mijn trein weer als een...

Je wrijft de sponsjes wel op: ze worden steeds kleiner, tot je een handje pulp overhoudt. Daarom zijn ze minder geschikt om onder een wagon te binden als poetswagen (wat je in de LegoTrein-facebookgroepen wel eens ziet).
Dat zijn melamine sponsjes. Die werken als zeer fijn schuurpapier. Niet aan te raden als structurele oplossing imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
vectormatic schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:53:...

Volgens mij heb je met 2015-2019 ook meteen de BTW pricehike te pakken, nadat de BTW van 19 naar 21% is gegaan heeft lego hier in NL de prijzen wat verhoogd t.o.v. bijvoorbeeld duitsland.

Neemt niet weg dat lego idd een dure hobby aan het worden is, zowel kwa price per part, als gewoon partcount explosie. "vroeger" kocht je voor een tientje of 2-4 een tof star wars schip, tegenwoordig mag je voor een starfighter makkelijk het dubbele uitgeven, mede omdat een Y-wing nu ook twee keer zo veel parts bevat als vroeger..
Ik vind de prijzen ook nogal optimistisch. Het hangt er ook van af wat je interesse is, die gelicenceerde thema's zijn bizar duur voor de minimale hoeveelheid Lego die je krijgt maar die thema's interesseren mij totaal niet. Star wars ook niet. Ik zie nu de Mack Anthem voor 107€ euro te koop staan, dat is eigenlijk wel redelijk voor de hoeveelheid Lego die je krijgt en het is een mooi model(en B model), in ieder geval in vergelijking met bijvoorbeeld de nieuwe auto transporter.

In ieder geval brickwatch in de gaten houden en notificaties aanzetten en ook Amazon,fr en .co.uk hebben vaak goede Lego aanbiedingen. Amazon.de vaak dan weer niet de laatste tijd. Nederlandse websites en fysiek koop ik vrijwel nooit vanwege de veel te hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21:53

Maximus

There is no substitute

Zag dat de Saturn V set van Ideas op 'backlog' stond; gaat deze binnenkort uit de collectie of blijft deze (nog) even?

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maximus schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:51:
Zag dat de Saturn V set van Ideas op 'backlog' stond; gaat deze binnenkort uit de collectie of blijft deze (nog) even?
Die is populair door de maanlanding 50 jaar geleden deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Maximus schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:51:
Binnen 4 dagen vieren we de 50ste verjaardag van de eerste maanlanding ;)
*edit* Señor Sjon was een fractie sneller :P

Daarom verwacht ik dat deze set zeker nog dit jaar beschikbaar zal blijven tot na de feestdagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 17-07-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zie mezelf wel de nieuwe 42099 kopen (mits minimaal 30% korting), maar ik vraag me wel af hoelang de app door Lego supported wordt voor de besturing. Ik kan me best voorstellen dat over een jaar of 10 dit niet meer ondersteund wordt en dan zit je daar met je dure model. Was er maar een aparte BT afstandsbediening voor dat model :)

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 17-07-2019 13:31 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
zonoskar schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:30:
Ik zie mezelf wel de nieuwe 42099 kopen (mits minimaal 30% korting), maar ik vraag me wel af hoelang de app door Lego supported wordt voor de besturing. Ik kan me best voorstellen dat over een jaar of 10 dit niet meer ondersteund wordt en dan zit je daar met je dure model. Was er maar een aparte BT afstandsbediening voor dat model :)
Er is een Python library voor Lego Boost dus zal powered up uiteindelijk ook wel ondersteund worden. Kun je zelf wat programmeren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21:53

Maximus

There is no substitute

@Kapoen @Señor Sjon heren dank! Zal even de webshop in de gaten houden. Bestel weer als hij er is. Doe de Lunar lander dan eerst maar :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
vijv schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:40:

[YouTube: Mindstorms Rocker Bogie bot]
Hoeveel uurtjes ben je hier wel niet mee doet geweest? Niet de video, maar t hele ontwerpen en bouwen? Indrukwekkend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iemand nog iets gehoord over die xtra bouwstenenstickers?

ik heb ze, nadat ze vlak na introductie uitverkocht waren, niet meer op voorraard zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Even een vraagje, ik ga vrijdag een porsche GT3RS ophalen via marktplaats, nu is ie met boek en doos er bij, dus volgens mij geen serieus risico op lepin of zo, maar aangezien dit wel DE set is voor namaak, vraag ik het toch even, wat kan ik naast het lego logo op de studded onderdeeltjes nog meer controleren? Ik heb even wat van mn eigen technic geinspecteerd, en volgens mij staat op de liftarms/pinnetjes/asjes verder nergens een logo of merkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op (grote) banden staat Lego:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7923/46648327102_2835838e20_c.jpg2019-01-11-11h34m38.IMG_3261 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Voor de rest kom je de merknaam op Technic Lego niet veel tegen, wel op de Power onderdelen. Echter zitten deze niet in jouw set.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@ajhaverkamp Derp, tuurlijk, hoe kon ik de banden vergeten?

Afijn, dan gaan we gewoon de banden en een paar studs controleren, en zoals ik zei, met boek en doos erbij zal het wel safe zijn, voor zover ik weet zijn die lepin sets nooit geleverd met doos/boek met het officiele lego logo er op.

Heb er wel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op Lego panelen staat een nummer aan de binnenkant, bij (mijn) immitaties mist dat nummer. Zoals deze: https://www.brickowl.com/catalog/lego-left-panel-3-64683, die heeft aan de andere kant een 3 staan.

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1 ... 10 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .