Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.116 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 15:35
Gim schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:00:
[...]

Hoeveel uurtjes ben je hier wel niet mee doet geweest? Niet de video, maar t hele ontwerpen en bouwen? Indrukwekkend 8)
Het eerste prototype wiel is een maand of twee geleden gebouwd, ik schat dat er totaal 100 uur werk in zit.
Er komt nog een paar uur programmeerwerk bij als ik in oktober op Legoworld de ruimte en tijd heb om lekker rond te rijden, maar het vervangen van wat tandwielen van de oudere modellen en alle voorbereiding van de workshops die we daar gaan geven heeft voor die tijd even voorrang.

Dat gepruts in die video heeft trouwens niet meer dan een paar uurtjes geduurd, daar heb ik dan weer geen geduld voor :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 15:35
vectormatic schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:17:
Even een vraagje, ik ga vrijdag een porsche GT3RS ophalen via marktplaats, nu is ie met boek en doos er bij, dus volgens mij geen serieus risico op lepin of zo, maar aangezien dit wel DE set is voor namaak, vraag ik het toch even, wat kan ik naast het lego logo op de studded onderdeeltjes nog meer controleren? Ik heb even wat van mn eigen technic geinspecteerd, en volgens mij staat op de liftarms/pinnetjes/asjes verder nergens een logo of merkje
Op de liftarms en pinnetjes staat wel degelijk een logo, maar daar moet je erg goed naar zoeken en een leesbril bij nemen.

Op de pinnetjes staat het logo dwars op de pin en op de liftarms in 1 van de holle ruimtes.
Op de asjes ben ik nog nooit een logo tegengekomen maar de nep asjes die ik hier heb hebben allemaal een vlakke inkeping op ongeveer een halve centimeter van het einde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Vanmorgen een mailtje ontvangen ivm de Mustang steentjes:
Beste,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wat leuk dat u uw eigen 60's Ford Mustang in LEGO® steentjes tot leven heeft gewekt! Ik begrijp echter uw teleurstelling over de precisie van de witte bedrukking voor de strepen.

In de meeste sets bevinden bedrukte stenen zich op plaatsen waar een kleine afwijking van de positionering van de print niet opvalt. Echter in het geval van strepen die door meerdere steentjes achter elkaar gevolgd worden, valt wat normaal gesproken binnen de toleranties valt natuurlijk extra op.

We hebben inderdaad geluisterd naar feedback die we van LEGO fans hierover binnenkregen en het proces van het aanbrengen van de print is gewijzigd en verbeterd. Ons automatische systeem gooide uw onderdelen verzoek eruit maar uiteraard heb ik deze naar aanleiding van uw bericht gelijk alsnog vrijgegeven.

We moeten nu nog even om uw geduld vragen voordat u uw Mustang kunt restaureren, de levertijd bedraagt nu nog zo'n 5-10 werkdagen, u ontvangt vanzelf een verzend bericht zodra de onderdelen vanuit Denemarken onderweg zijn naar uw adres.

Laat het ons natuurlijk vooral weten als u nog eens ergens mee zit, of misschien een leuke LEGO vraag heeft. We staan voor u klaar en helpen graag!

Nog veel bouwplezier en een steengoede rest van de week gewenst!
Zoals gezegd dus inderdaad online via de website een bestelling aanmaken en dan mailen zodat ze deze kunnen vrijgeven. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Dit is mooi en onverwacht nieuws! Er komen TWEE officiële LEGO winkels naar Nederland! Opening in december van dit jaar! Eén komt in Amsterdam en één in Utrecht.
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2019/07/LEGO-Stores-Nederland-eind-2019-696x398.jpg

Bron: https://www.bouwsteentjes...ores-nederland-eind-2019/

Ben ERG benieuwd naar de openingsacties / aanbiedingen, en of er nog een speciale Nederlandse exclusieve minifig voor komt! :*)

[ Voor 38% gewijzigd door Haay op 18-07-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Wellicht zat er een exclusiviteitscontractje bij Blokker > Bart Smit > Intertoys die door de doorstart van Intertoys null & void is geworden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:25
Señor Sjon schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:56:
Wellicht zat er een exclusiviteitscontractje bij Blokker > Bart Smit > Intertoys die door de doorstart van Intertoys null & void is geworden.
Allicht offtopic: Intertoys is toch officieel failliet? (franchises daargelaten) Is het niet zo dat bij een faillissement elk contract (want Lego had idd een exclusiviteitscontract voor Nederland met uiteindelijk Intertoys) ook ontbonden wordt? Staat me vaag iets bij dat bedrijven dit namelijk ook wel eens misbruiken om zo "goedkoop" van vaste contracten van oude werknemers af te komen bij een "doorstart".

Hoe dan ook, yay Lego winkel! En nog in Utrecht ook! Dubbel yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

sus

is druk :+

Tof dat we ein-de-lijk meetellen bij Lego, samen met de Lego Experience in Scheveningen toch hele leuke berichten.

Qua afstand blijft Wijnechem voor mij interessanter, maar als ik er eens in de buurt ben stap ik er zeker binnen.

Komende week op vakantie - zuid Duitsland. Op 45 min van Legoland. 1x raden wat we dus gaan doen 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
oh my.... een officiële Lego winkel op fietsafstand... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-09 21:45
leuk maar ik woon in dordrecht. had lego niet wat in Rotterdam kunnen neerzetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Leuk, Utrecht is voor mij ook lekker dichtbij, maar ik verwacht er weinig te komen, Voor alles behalve exclusive is Lego MSRP gewoon te duur, en die PAB-muur en bouw zelf je eigen minifig novelty zijn leuk voor een keertje, maar als je serieus wat nodig hebt is bricklink vaak efficienter (breeder aanbod)

Zal er wel eens gaan kijken als het open is

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:15
Gaat zekers ff gluren. Reden om x extra naar me zus in Utrecht te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ben benieuwd, leuk dat er ook hier in Nederland een komt :) . Voor wie bij de grens met Duitland woont blijft dat echter aantrekkelijker denk ik aangezien de prijzen van lego zelf in Duitsland meestal toch lager liggen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haay schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:32:
of er nog een speciale Nederlandse exclusieve minifig voor komt! :*)
Ja, met klompen! Aanbiedingen zou ik niet verwachten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:24
Señor Sjon schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:56:
Zou kunnen. maar de zaken waar Intertoys zo'n XL versie was met grote Lego-hoek (Utrecht, Breda en Middelburg) worden nu allemaal Toychamp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Dit is mooi en onverwacht nieuws! Er komen TWEE officiële LEGO winkels naar Nederland! Opening in december van dit jaar! Eén komt in Amsterdam en één in Utrecht.
[Afbeelding]

Bron: https://www.bouwsteentjes...ores-nederland-eind-2019/

Ben ERG benieuwd naar de openingsacties / aanbiedingen, en of er nog een speciale Nederlandse exclusieve minifig voor komt! :*)
Lego stores zijn leuk voor de beleving maar wat prijs betreft meestal niet interessant, ik ben bij die in Legoland Duitsland, Disneyland Parijs en Disneyworld in Florida geweest maar qua prijs is het nooit interessant.

Ik vraag me af of zoiets uit kan in Nederland, om dezelfde reden dat je in Nederland bijna ook geen Apple stores ziet. Het kan Lego natuurlijk ook alleen om de beleving/zichtbaarheid te doen zijn, helemaal nu Intertoys weg is, en niet direct om de fysieke verkoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

mark777 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:17:
leuk maar ik woon in dordrecht. had lego niet wat in Rotterdam kunnen neerzetten? :?
Leuk maar ik woon in Z-O Brabant. Had Lego niet wat in Eindhoven kunnen neerzetten? :?
;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 08:21
zonoskar schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:48:
[...]

Ja, met klompen! Aanbiedingen zou ik niet verwachten.
Het valt te zien hoe groot/belangrijk de winkels worden, maar in principe zijn er altijd promo’s bij officiële openingen van Lego stores. Ik vermoed op z’n minst polybags en dubbele VIP punten. Eventueel dat mini winkeltje en/of een exclusieve minifig/vignette.

*edit* mijn excuses, bij de winkel in Antwerpen hebben ze gewacht tot de eerste verjaardag voor ze met al de goodies kwamen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 18-07-2019 18:30 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

...
Yeey, ipv anderhalf uur rijden nu nog maar 10 minuten fietsen (ik ga er van uit dat de winkel in Utrecht in het centrum komen) Wel schadelijk voor m'n portemonnee, vrees ik; de stap om even iets te halen wordt heul veul kleiner.

Ben verder nog nooit bij een opening van een andere shop geweest, deze in Utrecht ga ik zeker bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Lange tijd geleden het plan gehad om een deurstopper aan te kleden met een Lego superheld die op een soort rots staat(om de echte deurstopper te verstoppen ;-)). Nu wil ik hiervoor zelf wel wat in elkaar gaan knutselen in LDD maar zie een beetje op tegen het weer zoeken en bestellen van stenen.. is er iemand van hier die toevallig een goede set weet waar al een flinke basis aan stenen in zit om iets als een rots te maken zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://images.moc-pages.com/user_images/10882/1216502081_SPLASH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

@la_fusion je zou een van deze of deze sets kunnen bekijken, die hebben de grote rots-onderdelen erin zitten :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
la_fusion schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:46:
Lange tijd geleden het plan gehad om een deurstopper aan te kleden met een Lego superheld die op een soort rots staat(om de echte deurstopper te verstoppen ;-)). Nu wil ik hiervoor zelf wel wat in elkaar gaan knutselen in LDD maar zie een beetje op tegen het weer zoeken en bestellen van stenen.. is er iemand van hier die toevallig een goede set weet waar al een flinke basis aan stenen in zit om iets als een rots te maken zoals dit:

[Afbeelding]
https://brickset.com/sets/60124-1/Volcano-Exploration-Base bevat een vulkaan welke redelijk de vorm en grootte van wat jij laat zien benaderd. Ben je alleen niet bang dat de deur beschadigd raakt door de Lego wanneer deze net ongelukkig een hoekpunt van een stukje raakt?

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:38
Oh men ik heb nu wel echt mijn Lego budget voor dit jaar overschreden O-)
Na 2 modulars, een Creator auto en ninjago city nu ook nog eens de Saturn V besteld :X
Ik kon het niet laten met al die hype rondom het 50 jarige jubileum van de maanmissie... Ik ben echt een sucker voor dit soort dingen haha.
Voel me beetje schuldig naar mn portemonnee maar hopelijk is dat snel weg als de doos hier staat :D
Ergens moet ik mezelf nu wel dwingen om even geen lego meer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Marsman83 de Lunar Lander had je dan al neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:57:
@Marsman83 de Lunar Lander had je dan al neem ik aan?
Breng me nou niet op ideeën :D
Waarschijnlijk komt die er ook nog wel een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jullie weten ongetwijfeld hoe het werkt: ik heb een werkelijk prachtig model gevonden op LEGO IDEAS en die zou ik zó bouwen, en ook zó kopen. Is het gebruikelijk om de maker te benaderen voor het Studio-model? Of in elk geval welke onderdelen gebruikt zijn?
Kan me ook zo voorstellen dat het not-done is, dus ik dacht ik vraag even hier wat gebruikelijk is in dit soort zaken.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gullie007 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:40:
Jullie weten ongetwijfeld hoe het werkt: ik heb een werkelijk prachtig model gevonden op LEGO IDEAS en die zou ik zó bouwen, en ook zó kopen. Is het gebruikelijk om de maker te benaderen voor het Studio-model? Of in elk geval welke onderdelen gebruikt zijn?
Kan me ook zo voorstellen dat het not-done is, dus ik dacht ik vraag even hier wat gebruikelijk is in dit soort zaken.
Vragen kan altijd lijkt me, maar het zou me niet verbazen als volgens de voorwaarden actieve IDEAS inzendingen niet zomaar gepubliceerd mogen worden.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 13-09 14:00
@Chakotay @Zeehond bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee.

Ik moet overigens nog even kijken hoe ik het stukje met de deur ga doen. Mogelijk maak ik de berg aan de kant van de deur niet 'dicht' waardoor de deur tegen de oorspronkelijke deurstop aankomt en dus gewoon tegen het rubber in plaats van de Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
ben een beetje nieuw met mijn oude lego...maar nu ik die 9 volt ellende weer boven water heb gekregen ben ik niet te houden. Marktplaats ondersteunt ook niet echt met telkens nieuwe suggesties van wagonnetjes, locs, rails, etc. aan te bieden. Maar rails heb ik nu genoeg. Kruisingen, waarvan ik vroeger niet eens gehoord had heb ik er nu ook 2. Maar wat ik wel veel zie nu is allemaal van die speciale kruisingen, overgangen, 3-weg wissels etc. voor de RC rails, maar weinig van de 9 volt rails anders dan wat mensen zelf met een dremel en geduld in elkaar knutselen. Een site met dit soort kant en klaar overgangen nog niet gezien.

hoe doen jullie dat? zelf maken of hebben jullie toch een site gevonden? Zelf maken kost vaak wel meer wissels bijvoorbeeld om er 1 te maken.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

fabstar81 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:00:
ben een beetje nieuw met mijn oude lego...maar nu ik die 9 volt ellende weer boven water heb gekregen ben ik niet te houden. Marktplaats ondersteunt ook niet echt met telkens nieuwe suggesties van wagonnetjes, locs, rails, etc. aan te bieden. Maar rails heb ik nu genoeg. Kruisingen, waarvan ik vroeger niet eens gehoord had heb ik er nu ook 2. Maar wat ik wel veel zie nu is allemaal van die speciale kruisingen, overgangen, 3-weg wissels etc. voor de RC rails, maar weinig van de 9 volt rails anders dan wat mensen zelf met een dremel en geduld in elkaar knutselen. Een site met dit soort kant en klaar overgangen nog niet gezien.

hoe doen jullie dat? zelf maken of hebben jullie toch een site gevonden? Zelf maken kost vaak wel meer wissels bijvoorbeeld om er 1 te maken.
Bricklink.com is your friend

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Welcome to Apocalypseburg! is weer uit elkaar gehaald en omgekeerd zakje voor zakje teruggestopt (18 t/m 1). Was bijna net zo zen en relaxt als het in elkaar zetten. Bleef me opnieuw verwonderen over de diverse en vernuftige bouwtechnieken. Het uit elkaar halen ging ook een stuk sneller. Ninjago City is de volgende. En wanneer komt die LEGO Ideas Treehouse nou uit? Die wil ik liever eerder bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben bezig de Porsche RSR in elkaar aan het zetten. Op zich leuke build, stuk simpeler natuurlijk dan de GT3, maar toch leuk. Maar wat een lol moeten ze daar gehad hebben toen ze dat ringetje op een palletje hadden ontdekt zeg:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/2/6253271

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Gullie007 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:40:
Ik heb die vraag vaak gekregen voor mijn winter station. Ik kon er niets over terug vinden in de Ideas voorwaarden (2017), echter heb ik besloten het digitale model beschikbaar te stellen nadat het Ideas project was verlopen. Ik wilde voorkomen dat het ontwerp door gekopieerd zou worden.

Maar je kan het altijd vragen natuurlijk.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 09:34

FeaR

In GoT we trust

SnoeiKoei schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:08:
[...]
En de Ford Mustang: €110.59
Wordt ook wel aantrekkelijk.
Ander topic, maar hier even peilen:
Toch gaat de Mustang voor mijn gevoel nog wel verder zakken. Als je ziet hoe snel na release de set al voor €118,99 ging en nu nog goedkoper. Helaas doet de DB5 niet mee, ik twijfel om er toch maar gewoon €130 op stuk te slaan. Ik wil geen Porsche taferelen, dat de set terug gaat naar de oude (advies)prijs of nog verder over de kop gaat. De Mustang en Moon Lander kunnen nog wel even wachten maar de DB5 gaat al een tijdje mee.

Edit:
Ik snap sowieso niet waarom ik de DB5 wil, het ding is echt lelijk :P. Maar hopelijk in het echt wat minder dan op de foto's, dat is met de F40 ook zo.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 19-07-2019 18:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FeaR schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:53:
[...]

Toch gaat de Mustang voor mijn gevoel nog wel verder zakken. Als je ziet hoe snel na release de set al voor €118,99 ging en nu nog goedkoper. Helaas doet de DB5 niet mee, ik twijfel om er toch maar gewoon €130 op stuk te slaan. Ik wil geen Porsche taferelen, dat de set terug gaat naar de oude (advies)prijs of nog verder over de kop gaat. De Mustang en Moon Lander kunnen nog wel even wachten maar de DB5 gaat al een tijdje mee.

Edit:
Ik snap sowieso niet waarom ik de DB5 wil, het ding is echt lelijk :P. Maar hopelijk in het echt wat minder dan op de foto's, dat is met de F40 ook zo.
Jaren geleden dat ik voor het laatst Lego gekocht heb ( volgens mij de exosuit, 2015 ofzo?) maar ik heb vandaag de maanlander besteld en ik denk dat de Mustang vanavond of morgen volgt. Twee prachtige sets...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Het 'probleem' met de DB5 is dat het resultaat in LEGO simpelweg niet die prachtige glooiende lijnen van de echte Aston Martin DB5 heeft. Als je dan de LEGO versie met de echte auto vergelijkt, dan valt het wat hoekigere LEGO model toch wat tegen. Maar als je de LEGO versie in je handen hebt en van alle kanten bekijkt, en ook zelf gebouwd hebt, dan ga je dit model toch wel waarderen. Dat had ik in ieder geval wel bij die van mij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
SeatRider schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:06:
Ik ben bezig de Porsche RSR in elkaar aan het zetten. Op zich leuke build, stuk simpeler natuurlijk dan de GT3, maar toch leuk. Maar wat een lol moeten ze daar gehad hebben toen ze dat ringetje op een palletje hadden ontdekt zeg:

[Afbeelding]
Iets meer uitleg? Geen idee waar je het over hebt, maar heb het model ook niet gebouwd.
almightyarjen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:14:
[...]

Ik heb die vraag vaak gekregen voor mijn winter station. Ik kon er niets over terug vinden in de Ideas voorwaarden (2017), echter heb ik besloten het digitale model beschikbaar te stellen nadat het Ideas project was verlopen. Ik wilde voorkomen dat het ontwerp door gekopieerd zou worden.

Maar je kan het altijd vragen natuurlijk.
Staat me bij dat je instructies e.d. wel mocht publiceren, maar geen geld voor vragen, want dan werd je Ideas bij voorbaat al afgekeurd. Persoonlijk zou ik het als Ideas aandrager het ook pas doen als de inzending is afgekeurd of verlopen om digitale files te publiceren. Dit idd om het simpele reden dat de kans dat het gekopieerd wordt en verspreidt (tegen betaling of niet) behoorlijk aanwezig is. Daarnaast heb ik het ook het idee dat je de verkopen van een uiteindelijke Ideas sets er wel voor een deel mee onderuit haalt, doordat mensen zelf al aan de slag kunnen.
[...]

Edit:
Looks vallen best mee idd, ja het is soms hoekig, maar ja het is Lego, hoe goed je je best ook doet, je ontkomt er niet aan. Mensen die dat zo stoort moeten maar modelbouw gaan doen of zo ipv Lego. Zoals Haay zegt, tijdens de bouw en als je hem in je handen hebt, ga je hem wel waarderen.

Wat betreft prijs ontwikkeling, de trend die ik 9 van de 10x merk:
1. Set net uit, vaak adviesprijs, hier en daar 10% korting, heel soms 20%
2. Set in het midden van z'n lifespan, 20% regelmatig, met mazzel soms 30%
3. Set einde van zijn leven, vaker stunt met 25-30% om vervolgens te hiken naar adviesprijs>boven adviesprijs>sold out.

Als ik moet gokken zit de DB5 nu tegen punt 3 aan. Kortom de aanbieding zal waarschijnlijk* niet beter worden.

*Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Een creator expert gaat meestal een jaar of drie mee. De DB5 zit pas in het eerste jaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Marsman83
Vandaag even creatief geweest met mijn zoontje ter ere van de eerste maanlanding 50 jaar geleden.
Na wat foto's gekeken te hebben en uiteraard wat hulp van mij :D

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cj6bve.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:15:
Een creator expert gaat meestal een jaar of drie mee. De DB5 zit pas in het eerste jaar.
Goh, voor mijn gevoel waren het er al 2 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mijn Area 51 Ideas project is niet goedgekeurd omdat het niet strookt met de guidelines. Wat er niet strookt zeggen ze niet. Wat denken jullie? De wapens? Die komen uit Star Wars sets! Het militaire karakter dan? Zou ik dit nog op een ludieke/humoristische maanier kunnen fixen? Hebben jullie daar ideeën bij?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jPeA90u.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@almightyarjen een paarhonderd minifigs erbij zodat je de 'Area 51 bestorming' binnenkort ook meteen kunt naspelen? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Chakotay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:12:
@almightyarjen een paarhonderd minifigs erbij zodat je de 'Area 51 bestorming' binnenkort ook meteen kunt naspelen? :+
Ik ben al bezig met een video :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
almightyarjen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:10:
Mijn Area 51 Ideas project is niet goedgekeurd omdat het niet strookt met de guidelines. Wat er niet strookt zeggen ze niet. Wat denken jullie? De wapens? Die komen uit Star Wars sets! Het militaire karakter dan? Zou ik dit nog op een ludieke/humoristische maanier kunnen fixen? Hebben jullie daar ideeën bij?

[Afbeelding]
Denk eigenlijk het militaire karakter. En misschien het gebruik van 2 basis platen sinds Lego die nog amper gebruikt...

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Zeehond schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:32:
[...]

Denk eigenlijk het militaire karakter. En misschien het gebruik van 2 basis platen sinds Lego die nog amper gebruikt...
Zouden die basisplaten een reden kunnen zijn? :? Als ze dat niet willen kunnen ze dat altijd nog aanpassen tijdens het maken van het eigen ontwerp (succes Lego, dat worden dan wel heel veel 16x16 plates :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
almightyarjen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:35:
[...]

Zouden die basisplaten een reden kunnen zijn? :? Als ze dat niet willen kunnen ze dat altijd nog aanpassen tijdens het maken van het eigen ontwerp (succes Lego, dat worden dan wel heel veel 16x16 plates :P )
Enkel een wilde hij hoor. Maar aangezien Lego ze nog amper gebruikt. Daarnaast ook de kosten van die twee basis platen en hoeveel er op gebouwd staat. Te hoge prijs per part verhouding of het toont zich niet groot genoeg? Zijn een paar dingen waar ik aan kan denken. Maar misschien is dat allemaal helemaal niet het probleem :P.

Kun je sets verbeteren voor een tweede kans of moet je dan helemaal opnieuw beginnen met supporters verzamelen?

Ik vind die ufo pick-up service wel lollig trouwens :P.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@almightyarjen @Zeehond bij de maanlander begin je met een baseplate in elkaar zetten van 2x16 plates e.d.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Zeehond schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:40:
[...]

Enkel een wilde hij hoor. Maar aangezien Lego ze nog amper gebruikt. Daarnaast ook de kosten van die twee basis platen en hoeveel er op gebouwd staat. Te hoge prijs per part verhouding of het toont zich niet groot genoeg? Zijn een paar dingen waar ik aan kan denken. Maar misschien is dat allemaal helemaal niet het probleem :P.

Kun je sets verbeteren voor een tweede kans of moet je dan helemaal opnieuw beginnen met supporters verzamelen?

Ik vind die ufo pick-up service wel lollig trouwens :P.
Als die baseplates echt zo'n probleem zijn dan zorgen ze maar dat het project de review ronde niet doorkomt, ik denk dat ik hoe dan ook niet aan de 10k kom, maar dat terzijde. Het project is bij submitten al afgekeurd; ik was dus nog geen support aan het verzamelen. Maar ja: foto's gemaakt, video gemaakt en een deel daarvan moet ik dus opnieuw nu gaan doen in dezelfde setting, anders zie je verschil in licht/kleur: dat is vrij lastig.

Ik heb besloten om de bewakers met hun guns eruit te gooien, dat is het enige wat echt linkt naar het leger imho... Wel een gemis, want die "camo dudes" horen er echt wel een beetje bij, maar ja, je moet wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

[Afbeelding]
Ik denk dat het een combinatie van alles is.
Ik denk dat de medewerker van LEGO dacht dat je muur van Trump aan het nabouwen was. :P
Want camera's, gewapende mannen, woestijn=grens van Mexico.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Chakotay schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:57:
@almightyarjen @Zeehond bij de maanlander begin je met een baseplate in elkaar zetten van 2x16 plates e.d.... 8)7
Verbaasd mij eigenlijk aangezien ze bij de windmolen wel weer een basisplaat hebben gebruikt.
almightyarjen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:04:
[...]

Als die baseplates echt zo'n probleem zijn dan zorgen ze maar dat het project de review ronde niet doorkomt, ik denk dat ik hoe dan ook niet aan de 10k kom, maar dat terzijde. Het project is bij submitten al afgekeurd; ik was dus nog geen support aan het verzamelen. Maar ja: foto's gemaakt, video gemaakt en een deel daarvan moet ik dus opnieuw nu gaan doen in dezelfde setting, anders zie je verschil in licht/kleur: dat is vrij lastig.

Ik heb besloten om de bewakers met hun guns eruit te gooien, dat is het enige wat echt linkt naar het leger imho... Wel een gemis, want die "camo dudes" horen er echt wel een beetje bij, maar ja, je moet wat...
Oké mijn fout, ik dacht dat je 10k supporters had. Ik loop wat te ver vooruit :P.

Dan denk ik idd het militaire karakter.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
himlims_ schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Bricklink.com is your friend
Voornamelijk rc rails wat je daar vindt...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

almightyarjen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 00:42:
[...]

Gooi het in een bak met waterstofperoxide, zet het een paar uur in de zon, ff omdraaien zo nu en dan et voilà, bright shiny velgjes :)
Beetje oude koe van een maand terug, maar is die paar uur genoeg? Tijden in de uren heb ik vaker voorbij zien komen, maar deze site haalt één week tot twee weken aan voor het terugkeren van witte steentjes.

Ik twijfel nog wel om met waterstofperoxide aan de slag te gaan. Ik zou dan enkele velgen willen doen van oude (begin jaren 90) modellen. Aan de andere kant, het spul is meer dan 20 jaar oud, dan mag je zien dat het niet perfect meer is. Want waar stop ik? Heb ik snap straks niet een oud model met haast nieuwe velgen. Dan wil ik verder en moet het grijs ook een waterstofperoxidebeurt hebben....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@FeaR heb de links niet bekeken, maar zou in de sterkte / verdunning van de peroxide kunnen zitten. Keer goed lezen kan het wellicht verklaren dan :)

[Afbeelding]
Dr zit geen helicopter bij :+
En eigenlijk zou dat best wel eens een logische reden kunnen zijn. Bovendien bestaat A51 officieel niet eens, dus potentieel wespennest of politieke rel.

Wat je natuurlijk wel zou kunnen proberen is een foto naar Trump sturen met de vraag of het een beetje op de werkelijkheid lijkt. Met een beetje mazzel komt ie terug met nee klopt niet, want het zat zo en zo. Hebben we dat staatsgeheim ook weer gehad :Y)
Als er namelijk 1 president is waarvan ik zou verwachten dat ie dat gewoon openbaart is het Trump wel. Of ie dat nou expres of per ongeluk doet doet niet terzake :P

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 20-07-2019 17:45 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:44:
@FeaR heb de links niet bekeken, maar zou in de sterkte / verdunning van de peroxide kunnen zitten. Keer goed lezen kan het wellicht verklaren dan :)

[...]

Dr zit geen helicopter bij :+
En eigenlijk zou dat best wel eens een logische reden kunnen zijn. Bovendien bestaat A51 officieel niet eens, dus potentieel wespennest of politieke rel.

Wat je natuurlijk wel zou kunnen proberen is een foto naar Trump sturen met de vraag of het een beetje op de werkelijkheid lijkt. Met een beetje mazzel komt ie terug met nee klopt niet, want het zat zo en zo. Hebben we dat staatsgeheim ook weer gehad :Y)
Als er namelijk 1 president is waarvan ik zou verwachten dat ie dat gewoon openbaart is het Trump wel. Of ie dat nou expres of per ongeluk doet doet niet terzake :P
Een jaar of 10/15 geleden is het officieel bekend gemaakt dat daar een basis zit :) Ik ga de militaire mannetjes weghalen en ga het dan nogmaals proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Leuk gedaan die UFO, ik wist niet eens dat er zo'n glazen koepel brick bestond.
fabstar81 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:54:
Voornamelijk rc rails wat je daar vindt...
9v is net als 12v uiteindelijk toch trekken aan een dood paard. Er is gewoon niet meer voor een acceptabele prijs aan te komen. Ik heb ooit nog eens wat 9v bochten voor een acceptabele prijs kunnen kopen, rechten en wissels en trein motoren waren toen al veel te duur. Het is nu nog schaarser en waarschijnlijk nog veel duurder inmiddels.

Ik heb ook nog duw-, 4.5v-,12v-, 9v en power functions treinen en ga misschien een deel wel ombouwen naar powered up. De batterij box met bluetooth ontvanger lijkt best wel een compacte oplossing in vergelijking met het power functions systeem met losse IR ontvanger, alleen schijnt het bereik niet zo geweldig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:04:
[...]

Een jaar of 10/15 geleden is het officieel bekend gemaakt dat daar een basis zit :) Ik ga de militaire mannetjes weghalen en ga het dan nogmaals proberen.
ik zou het ook geen area 51 noemen, eerder iets als alien dig site ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@gold_dust
Wut? Het bereik niet zo goed met Powered Up? Het werkt geloof ik gewoon tot 30m, zoals meestal met Bluetooth, volgens mij heeft Sariel dit ook nog getest.

En trouwens ALLES is beter dan de complete stront van PF IR. Heb je veel licht aan staan in huis? Reageert niet tenzij je op 30-50cm afstand zit. Zit je bovenkantje van je IR reciever net een plate te dicht gebouwd aan de bovenkant? Weer veel plezier met constant verbinding verliezen. Wil je er buiten mee rijden overdag? Good fuckin luck! Ik doe wel eens wedstrijd dingetjes waarbij PF IR verplicht is en naast de strijd met de andere deelnemers, ben je ook constant aan het aanpassen voor alle gebreken van IR. Meerdere malen gehad dat me autootje doodleuk doorrijdt terwijl die moest stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Volgens dit artikel is het bereik soms maar 3-4 meter: 'Some reviewers reported that the range of the Bluetooth connection was only 3-4 meters, even though the advertised range is well over 10 meters.' Ook stoppen de treinen als ze buiten bereik zijn ... Ik heb het systeem (nog) niet en heb het bereik dus zelf niet kunnen testen.

Ik ben het er wel mee eens dat het Power Functions systeem erg tegen valt. Buiten beperkt bereik en zonlicht is bij mij ook het probleem dat de batterijen zo snel leeg zijn ondanks dat ik nieuwe oplaadbare batterijen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
https://ideas.lego.com/guidelines
Keep your idea’s contents appropriate.
Product Ideas related to the topics below do not fit our brand values and will not be approved for publication on LEGO Ideas.
  1. Politics and political symbols, campaigns, or movements
  2. Religious references including symbols, buildings, or people
  3. Sex, nudity, drugs, or smoking
  4. Alcohol in any present day situation
  5. Swearing or profanity
  6. Death, killing, blood, terrorism, horror, or torture
  7. First-person shooter video games
  8. Warfare or war vehicles in any modern or present-day situation, or national war memorials
  9. Large or human-scale weapons or weapon replicas of any kind, including swords, knives, guns, sci-fi or fantasy blasters, etc.
  10. Racism, bullying, or cruelty to real life animals
Dan denk ik een beetje aan nr1. Maar dat zou vergezocht zijn.
Nr 8 is hem zeker. Area 51 is een militaire basis. En in die vorm niet toegestaan.

Om de inzending dan anders te benoemen, en het groen weg te halen verwijderd dan wel ook meteen de "waarde" van de inzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

moeilijk te zeggen, ik gok de “Army poppetjes” en naam, noem het alien 51 ofzo. Oprecht jammer, vind het een leuk idee en mooi uitgewerkt. (Ik hoop dat ze ooit een X-Files set bouwen)
FeaR schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:06:
[...]

Beetje oude koe van een maand terug, maar is die paar uur genoeg? Tijden in de uren heb ik vaker voorbij zien komen, maar deze site haalt één week tot twee weken aan voor het terugkeren van witte steentjes.

Ik twijfel nog wel om met waterstofperoxide aan de slag te gaan. Ik zou dan enkele velgen willen doen van oude (begin jaren 90) modellen. Aan de andere kant, het spul is meer dan 20 jaar oud, dan mag je zien dat het niet perfect meer is. Want waar stop ik? Heb ik snap straks niet een oud model met haast nieuwe velgen. Dan wil ik verder en moet het grijs ook een waterstofperoxidebeurt hebben....
volgende week wordt weer warm en zonnig, bij temperatuur van 25/30 en vrij van wolken, doe ik een batch in 1.5-2uur. Dat water(stof) is dan nog goed zat om nog een batch Lego mee te reinigen. Doe eigenlijk alleen wit en doorzichtige onderdelen

[ Voor 52% gewijzigd door himlims_ op 20-07-2019 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Delete post

[ Voor 98% gewijzigd door himlims_ op 20-07-2019 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
gold_dust schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:12:
Volgens dit artikel is het bereik soms maar 3-4 meter: 'Some reviewers reported that the range of the Bluetooth connection was only 3-4 meters, even though the advertised range is well over 10 meters.' Ook stoppen de treinen als ze buiten bereik zijn ... Ik heb het systeem (nog) niet en heb het bereik dus zelf niet kunnen testen.

Ik ben het er wel mee eens dat het Power Functions systeem erg tegen valt. Buiten beperkt bereik en zonlicht is bij mij ook het probleem dat de batterijen zo snel leeg zijn ondanks dat ik nieuwe oplaadbare batterijen gebruik.
Ah ok, maar ja, 3-4m is altijd nog 8x meer dan het slechtste scenario met PF en persoonlijk heb ik PF nooit verder gekregen dan 3m zonder gezeik (en zelfs dat ging dan nog de helft van de tijd mis), dus nog steeds vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Omdat het toch alweer bijna Kerstmis is: inhoud Star Wars advent kalender op promobricks.de

*edit* Promobricks heeft de inhoud van de andere kalenders ook gepost, dus bij deze:
- Harry Potter
- Friends
- City

[ Voor 52% gewijzigd door Kapoen op 22-07-2019 12:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Zojuist tegengekomen op FB.

Afbeeldingslocatie: https://www.landgraaf.net/keep/area51.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
xantos schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:36:
[...]

Zojuist tegengekomen op FB.

[Afbeelding]
Ik kreeg meteen het Star Wars deuntje uit de bar op Tatooine in mijn hoofd :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 00:55

Milo.

klik

Op weg naar de vakantiebestemming bij de Colruyt de lego mustang opgehaald welke een paar weken geleden in de aanbieding was. "Helaas" enkel maar goed weer gehad op de vakantie dus niet begonnen met de auto. Bij thuiskomt toch maar meteen in elkaar zetten, zoals vroeger alle zakjes op een hoop en zoeken maar. Had hiervoor enkel wat lego technic geprobeerd zoals de porsche gt3, volvo bulldozer en de arocs. Maar geen creator blokjes, dit is wel een erg leuke set om daar weer eens mee te beginnen zeg, zoveel nieuwe steentjes die ik nog nooit had gezien. Hij staat nu leuk in de kast in de huiskamer (vriendinlief vindt de kleur mooi).

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Mijn vader verzamelt al 15 jaar elke technic lego groterere modellen in 3 voud, 1 voor hem zelf en 2 voor zijn kleinzonen.
Nu wil ik hem dit jaar de 42100 geven, maar kan geen release dat vinden .

Iemand met correcte info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:01
upschur schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 00:44:
Mijn vader verzamelt al 15 jaar elke technic lego groterere modellen in 3 voud, 1 voor hem zelf en 2 voor zijn kleinzonen.
Nu wil ik hem dit jaar de 42100 geven, maar kan geen release dat vinden .

Iemand met correcte info?
Wat ik begrijp eind september/begin oktober. Nog een maand of twee a drie geduld hebben dus ;) overigens, prima initiatief van jouw vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Zeehond schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:12:
[...]

Verbaasd mij eigenlijk aangezien ze bij de windmolen wel weer een basisplaat hebben gebruikt.
De Vestas Wind Turbine is een reissue van 4999, die is al 11 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
DaCoTa schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 01:20:
[...]

De Vestas Wind Turbine is een reissue van 4999, die is al 11 jaar oud.
Ze hebben die echter opnieuw uitgegeven in 2018. De 10268.

200 fish found!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vannacht gedroomd dat ik ergens in een of andere kringloopwinkel was waar een heleboel zeldzame baseplates lagen. En onder het uitzoeken en passant nog even een duplo overweg voor mijn zoontje meegepakt, moest nog zoeken naar de steentjes ook.

Wat probeert mijn hersenpan mij te vertellen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:52:
Vannacht gedroomd dat ik ergens in een of andere kringloopwinkel was waar een heleboel zeldzame baseplates lagen. En onder het uitzoeken en passant nog even een duplo overweg voor mijn zoontje meegepakt, moest nog zoeken naar de steentjes ook.

Er ligt een hele mooie in nieuwstaat verkerende Market Street modular voor €50 in je plaatselijke kringloopwinkel :o Go get it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26

Dat het tijd is om af te kicken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Weet je zeker dat je het gedroomd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Designer Video van de LEGO Ideas 21318 Treehouse

En een review.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:28

vhal

ಠ_ಠ

Jeuh, de nieuwe steentjes waren gisteren bezorgd *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4ZKYB9DNzYp5gKnjDdUMZRkP/full.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@vhal zijn ze nu ook daadwerkelijk netjes uitgelijnd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:11:
@vhal zijn ze nu ook daadwerkelijk netjes uitgelijnd?
Ik heb ze nog niet naast elkaar gelegd maar zo op het eerste gezicht zien ze er een stuk beter uit dan de 'oude' serie. De prints zijn in ieder geval een stuk netter.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
vhal schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:05:
Jeuh, de nieuwe steentjes waren gisteren bezorgd *O*

[Afbeelding]
Dit zijn tiles voor de zijkant alleen toch? Hoe zit het met de strepen op de bovenkant van de auto (motorkap). Ik las dat die bij iemand ook niet strak uitzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Gim die zagen er gelukkig prima uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Super tof maar ook weer 200€ pffffft.....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:13
Vandaag al te bestellen als je VIP bent ;-)

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

chrisO schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:56:
[...]

Dat het tijd is om af te kicken :X
Afkicken waarvan :? De laatste keer dat ik mijn Lego echt bewust aangeraakt heb om te bouwen is onderhand een jaar terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

The Eagle schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:52:
[...]

Afkicken waarvan :? De laatste keer dat ik mijn Lego echt bewust aangeraakt heb om te bouwen is onderhand een jaar terug :'(
Tijd om weer aan te kicken lijkt me dan het signaal ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Ondanks dat er weinig plek is in huis is de vrouw verslaaft geraakt aan lego de afgelopen tijd.

- Lego gebouwen set
- Lego Diner (in aanbouw)
- Lego Garage (nog in de doos)

Nieuwste aanwinst die momenteel onderweg is is de boomhut :X Vrouw vind hem helemaal geweldig. Zelf heb ik iets minder met deze set.

boomhut

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 24-07-2019 14:01 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
HKLM_ schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:01:
Ondanks dat er weinig plek is in huis is de vrouw verslaaft geraakt aan lego de afgelopen tijd.

- Lego gebouwen set

Nieuwste aanwinst die momenteel onderweg is is de boomhut :X Vrouw vind hem helemaal geweldig. Zelf heb ik iets minder met deze set.

[Afbeelding: boomhut]
Probleem is ook wel dat het veel te groot is om in een stad bij de gebouwen te kunnen plaatsen bijvoorbeeld.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:49

Kraz

Saving the world

HKLM_ schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:01:

- Lego gebouwen set

[Afbeelding: boomhut]
Ik vind het leuke van de boomhut juist dat deze een hoge speelfactor behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zeehond schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:49:
[...]

Probleem is ook wel dat het veel te groot is om in een stad bij de gebouwen te kunnen plaatsen bijvoorbeeld.
Maar wel leuk voor in een parkje midden in de stad.. Wat kleine boompjes eromheen, wat fietsers en andere recreanten en het plaatje is helemaal af...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Zelfs de machtige Jangbricks verbaast zich over de werking van de PaB muur.
Hij kon niet geloven dat hij zo'n grote hoeveelheid van een bepaald onderdeel mocht meenemen:

Ik heb nog nooit anders gedaan met de PaB muur in Wijnegem. Als er nuttige (planten)onderdelen in zitten kan/moet je er meteen een paar handenvol van meenemen.

Blijkbaar komt er een 'lok set' voor het nieuwe Hidden Side thema: 40336 Newbury Juice Bar
Volgens verschillende sites (Brickset, Bouwsteentjes, Promobricks.de) zal deze set een GWP zijn ergens in augustus. De voorwaarden zijn nog niet gekend, maar bij een lage drempel zullen veel mensen deze wel overwegen denk ik. Dan kan je meteen het concept testen.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/Hidden.png
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/Side.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Weet iemand een goede site waar je Lego minifiguren kunt kopen? Setjes die ik online tegenkom momenteel zijn StarWars,Disney, feest maar die passen niet echt bij de gebouwen set..

Had eigenlijk verwacht dat je dat wel los kon kopen maar lijkt tegen te vallen helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door HKLM_ op 26-07-2019 21:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
@Kapoen Twee maanden terug in New York voor het eerst een PaB gezien en daar waren ook veel van die bloemenbasis. Heb er m'n halve doosje mee vol gestopt... =)

www.jessekraal.nl

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ter viering van Apollo's 50 jarige verjaardag: een Saturn V launch video, gerecycled uit de animation series en een beetje opgepoetst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
AppieNL schreef op zondag 21 juli 2019 @ 04:25:
Ah ok, maar ja, 3-4m is altijd nog 8x meer dan het slechtste scenario met PF en persoonlijk heb ik PF nooit verder gekregen dan 3m zonder gezeik (en zelfs dat ging dan nog de helft van de tijd mis), dus nog steeds vooruitgang :)
De nieuwe Duplo treinen maken, als ik het correct begrepen heb, ook gebruik van het Powered Up systeem. Die hebben we sinds herfst vorig jaar en de besturing via een tablet werkt vrij goed. Er zit ook een kleurensensor onder de trein en die werkt erg goed. Deze week viel de verbinding een keer weg en moest er opnieuw verbinding worden gemaakt maar dat gebeurt bijna nooit.

Een iPad werkt beter dan Android apparaten voor het maken van een bluetooth verbinding maar Android is met alles een stuk minder dus dat is geen beperking van Powered Up.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
gold_dust schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:31:
[...] maar Android is met alles een stuk minder dus dat is geen beperking van Powered Up.
Off topic en wil ook zeker niks beginnen, maar wat een heerlijk ouderwetse fanboy opmerking XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
AppieNL schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:44:
Off topic en wil ook zeker niks beginnen, maar wat een heerlijk ouderwetse fanboy opmerking XD
Ik wil er eigenlijk ook niet op ingaan :) maar ik heb zowel Android als Apple tablets en smartphones in huis en bij Apple werkt het gewoon beter. Niet alleen bij Lego maar ook bijvoorbeeld bij het verbinden met een DJI drone controller. Ik stap juist af van Apple op dit moment omdat de prijs/kwaliteit verhouding steeds slechter wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
Als ik iets wel heb geleerd van fanboy reacties in het verleden, is dat er tegen in gaan verspilde moeite is, dus ja hoor op Apple draait alles beter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AppieNL schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:17:
Als ik iets wel heb geleerd van fanboy reacties in het verleden, is dat er tegen in gaan verspilde moeite is, dus ja hoor op Apple draait alles beter :+
Op gebied van (Bluetooth)connectiviteit zijn de apples wel degelijk beter in mijn optiek; lees, nog nooit gehad dat geen verbinding kon maken, verbinding wegviel of opnieuw heb moeten koppelen. Dat gebeurde bij mijn afgelopen 20 Androids wel, boombox die geen audio meer ontvangt, reeds gekoppelde apparaten die niet meer connecten.

De woordkeuze van hierboven is was ongelukkig, maar kan niets anders dan erkennen dat Apple device minder Bluetooth problemen hebben tozv Android. Baseer dit niet enkeling privé gebruik, heb ~8jr telecom retail gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y2FI3FsJomc572qyj3flrQ7s/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WIMYMhvSlFdYt5qdefzDlBEi/full.jpg

“Nieuwe” Lego shop in BP

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 29-07-2019 04:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vanavond een 2dehands Bugatti op halen, kan die mooi naast de oranje Porsche staan. Ik ben benieuwd wat Lego gaat verzinnen als opvolger van de Bugatti. Iets van een Vanquish zou leuk zijn.

/edit: haha:
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a1Q44VP_460swp.webp

[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 29-07-2019 14:31 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:55:
Vanavond een 2dehands Bugatti op halen, kan die mooi naast de oranje Porsche staan. Ik ben benieuwd wat Lego gaat verzinnen als opvolger van de Bugatti. Iets van een Vanquish zou leuk zijn.
Grappig, ik heb dit jaar een nieuwe Chiron gekocht, en laatst een 2e hands porsche gekocht omdat ik die toch ook maar wou hebben :)

Ik zou die framboos niet te lang laten zitten trouwens, vaak genoeg staat zelfs in de winkel de schimmel er al in :'(

Pagina: 1 ... 11 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .