Iets meer uitleg? Geen idee waar je het over hebt, maar heb het model ook niet gebouwd.
almightyarjen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:14:
[...]
Ik heb die vraag vaak gekregen voor mijn winter station. Ik kon er niets over terug vinden in de Ideas voorwaarden (2017), echter heb ik besloten het digitale model beschikbaar te stellen nadat het Ideas project was verlopen. Ik wilde voorkomen dat het ontwerp door gekopieerd zou worden.
Maar je kan het altijd vragen natuurlijk.
Staat me bij dat je instructies e.d. wel mocht publiceren, maar geen geld voor vragen, want dan werd je Ideas bij voorbaat al afgekeurd. Persoonlijk zou ik het als Ideas aandrager het ook pas doen als de inzending is afgekeurd of verlopen om digitale files te publiceren. Dit idd om het simpele reden dat de kans dat het gekopieerd wordt en verspreidt (tegen betaling of niet) behoorlijk aanwezig is. Daarnaast heb ik het ook het idee dat je de verkopen van een uiteindelijke Ideas sets er wel voor een deel mee onderuit haalt, doordat mensen zelf al aan de slag kunnen.
FeaR schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:53:
[...]
Ander topic, maar hier even peilen:
Toch gaat de Mustang voor mijn gevoel nog wel verder zakken. Als je ziet hoe snel na release de set al voor €118,99 ging en nu nog goedkoper. Helaas doet de DB5 niet mee, ik twijfel om er toch maar gewoon €130 op stuk te slaan. Ik wil geen Porsche taferelen, dat de set terug gaat naar de oude (advies)prijs of nog verder over de kop gaat. De Mustang en Moon Lander kunnen nog wel even wachten maar de DB5 gaat al een tijdje mee.
Edit:
Ik snap sowieso niet waarom ik de DB5 wil, het ding is echt lelijk

. Maar hopelijk in het echt wat minder dan op de foto's, dat is met de F40 ook zo.
Looks vallen best mee idd, ja het is soms hoekig, maar ja het is Lego, hoe goed je je best ook doet, je ontkomt er niet aan. Mensen die dat zo stoort moeten maar modelbouw gaan doen of zo ipv Lego. Zoals Haay zegt, tijdens de bouw en als je hem in je handen hebt, ga je hem wel waarderen.
Wat betreft prijs ontwikkeling, de trend die ik 9 van de 10x merk:
1. Set net uit, vaak adviesprijs, hier en daar 10% korting, heel soms 20%
2. Set in het midden van z'n lifespan, 20% regelmatig, met mazzel soms 30%
3. Set einde van zijn leven, vaker stunt met 25-30% om vervolgens te hiken naar adviesprijs>boven adviesprijs>sold out.
Als ik moet gokken zit de DB5 nu tegen punt 3 aan. Kortom de aanbieding zal waarschijnlijk* niet beter worden.
*Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst