Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@vectormatic Ik zat ook al langer te azen op de Chiron, nieuw. Maar de 2dehands deal was te goed om ca 60 euro meer uit te geven tov. de laagste prijs ooit voor een nieuwe. Tenzij er van alles mist, maar dat zie ik vanavond.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:21
Een nieuwe CMF serie komt eraan, de 19e al:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/07/lego-71025-minifigures-series19-sheet.jpgbron promobricks.de
Hopelijk is er geen flauwekul met 'exclusieve' minifigs zoals in de vorige sets.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 29-07-2019 15:35 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vriendin is al helemaal enthousiast over een aantal, gezien huidig project voor pizza hut moc 'moet' nummer 10 er sowieso komen. Nummer 2 en 9 ook leuk :) en 'firefox' 14

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

Heeft nr 16 een nieuw type fiets?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Het lijkt dezelfde als die al eens in het mountain people pack zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TLsDD9Ln7ZdllQAfKIZyeR6j/medium.jpg
Binnenkort kunnen de inwoners van seal City genieten aan het strand :P

Met de donker beige kleur langs het blauw probeer ik het natte vastere zand bij de zee uit te beelden.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lijkt op een mountainbike.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Mochten er hier fans van Lego Creationary zijn, of AFOLs met kinderen die het nog niet kennen. In het kort: één iemand bouwt iets (staat op een kaatje) van Lego en de anderen moeten het raden. Nou heeft het Lego spel maar een beperkt aantal woorden en na een paar keer spelen met mijn vriendin kon je al Olifant raden als de ander grijze blokjes pakte.

Daarom heb ik een app gemaakt (ook om iets nieuws te leren) om woorden te genereren, zodat er uiteindelijk wat meer woorden zijn. Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn dan is hij hier te testen (minimaal Android 7.0 benodigd):

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit is trouwens ook iets wat je prima kunt spelen met gewoon een bak vol Lego blokjes (mits enige variatie voorhanden is) en je hebt niet per se Lego Creationary nodig. Zijn er meer mensen hier die dit spelen? Feedback is natuurlijk welkom!

@Mods: Mocht het ongewenst zijn om een link er naar toe te plaatsen dan hoor ik het wel, ik zou denken dat het wel mag omdat de app open source en gratis is/blijft.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MDT-Maikel schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:52:
Mochten er hier fans van Lego Creationary zijn, of AFOLs met kinderen die het nog niet kennen. In het kort: één iemand bouwt iets (staat op een kaatje) van Lego en de anderen moeten het raden. Nou heeft het Lego spel maar een beperkt aantal woorden en na een paar keer spelen met mijn vriendin kon je al Olifant raden als de ander grijze blokjes pakte.

Daarom heb ik een app gemaakt (ook om iets nieuws te leren) om woorden te genereren, zodat er uiteindelijk wat meer woorden zijn. Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn dan is hij hier te testen (minimaal Android 7.0 benodigd):

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit is trouwens ook iets wat je prima kunt spelen met gewoon een bak vol Lego blokjes (mits enige variatie voorhanden is) en je hebt niet per se Lego Creationary nodig. Zijn er meer mensen hier die dit spelen? Feedback is natuurlijk welkom!

@Mods: Mocht het ongewenst zijn om een link er naar toe te plaatsen dan hoor ik het wel, ik zou denken dat het wel mag omdat de app open source en gratis is/blijft.
Geweldig spel, zij het met erg weinig steentjes in de doos. (Makkelijk op te lossen natuurlijk uit je eigen voorraad ;) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Tomba schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:04:
[...]

Geweldig spel, zij het met erg weinig steentjes in de doos. (Makkelijk op te lossen natuurlijk uit je eigen voorraad ;) )
Het lag jarenlang ongeopend in de kast, maar mijn nieuwe vriendin vind Lego ook leuk. Wij spelen het vooral coöperatief, dus zoveel mogelijk woorden in een bepaalde tijd raden. Maar volgens mij kun je ook wel met meerdere mensen gelijktijdig bouwen en raden, dan zowel tegen elkaar (krijg je punten voor zowel raden als geraden worden) als ook coöperatief. De app kan alleen coöperatief op dit moment.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MDT-Maikel schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:10:
[...]

Het lag jarenlang ongeopend in de kast, maar mijn nieuwe vriendin vind Lego ook leuk. Wij spelen het vooral coöperatief, dus zoveel mogelijk woorden in een bepaalde tijd raden. Maar volgens mij kun je ook wel met meerdere mensen gelijktijdig bouwen en raden, dan zowel tegen elkaar (krijg je punten voor zowel raden als geraden worden) als ook coöperatief. De app kan alleen coöperatief op dit moment.
Tis een erg leuk spel om 2 tegen 2 te spelen, onder het genot van een drankje bijvoorbeeld :p

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18
Wij hebben zelf de andere versie waarbij ieder een kaart heeft om een model te bouwen en je over het bord moet lopen om onderdelen te kunnen pakken of van anderen kunt stelen. Qua onderdelen kan ieder eigenlijk altijd het model bouwen van zichzelf. Mijn dochter van 5,5j vind het een erg leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb een paar vragen aan de mensen die Legoland/Lego House bezocht hebben in Billund.
Indien je zou moeten kiezen tussen één van de twee, welke is de meest interessante om te bezoeken als AFOL? Zijn beide attracties volwaardige dagactiviteiten?

Het zou kunnen dat ik binnenkort een 'road trip' aanvat, en de chauffeur van dienst heeft interesse om ook langs Billund te rijden. Maar één en ander moet natuurlijk gepland worden qua tijdsduur etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:13
Kapoen schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:35:
Ik heb een paar vragen aan de mensen die Legoland/Lego House bezocht hebben in Billund.
Indien je zou moeten kiezen tussen één van de twee, welke is de meest interessante om te bezoeken als AFOL? Zijn beide attracties volwaardige dagactiviteiten?

Het zou kunnen dat ik binnenkort een 'road trip' aanvat, en de chauffeur van dienst heeft interesse om ook langs Billund te rijden. Maar één en ander moet natuurlijk gepland worden qua tijdsduur etc...
Ik ben een beetje nieuw in dit topic, dus ik weet niet wat AFOL betekent...

Maar ik ben wel afgelopen maand in zowel Legoland als Lego House geweest. En Lego House is super leuk, voor zowel kinderen als volwassenen. Veel zelf bouwen en interactief. En natuurlijk het museum onderin, waar ik best wat sets die ik nog thuis heb zag staan. Zeker een volwaardige dag-activiteit! Mocht ik binnenkort weer die kant opgaan, zou ik eerder nogmaals naar Lego House gaan dan naar Legoland...

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Phr34k schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:04:
[...]

Ik ben een beetje nieuw in dit topic, dus ik weet niet wat AFOL betekent...
AFOL = Adult Fan Of Lego :)

Als ik moest kiezen zou ik op dit moment ook eerder opteren voor Lego House dan Legoland, ik veronderstel dat er ook meer exclusieve goodies te krijgen zijn dan in Legoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wij vertrekken volgende week richting Denemarken en gaan iig proberen 2 keer richting Legoland te gaan. Weet nog niet of ik Legohouse zou gaan bekijken. Ligt aan de prijs en of het wel interessant voor mijn dochtertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:15
Ik zou zeggen legoland voor de jeugd en lego house voor jeugd en adult. Lego house gaat ook meer in op de history met name het museum gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
Arunia schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:25:
Wij vertrekken volgende week richting Denemarken en gaan iig proberen 2 keer richting Legoland te gaan. Weet nog niet of ik Legohouse zou gaan bekijken. Ligt aan de prijs en of het wel interessant voor mijn dochtertje is.
Ik weet natuurlijk niet hou oud je dochtertje is, maar mijn zoon van 3,5 vond Lego House helemaal geweldig. Vooral het "zwembad" van Duplo, en het bouwen van bijvoorbeeld een vis welke je daarna kan digitaliseren en terug kunt zien in het grote aquarium :Y

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Phr34k Mijn dochter is 5,5. Dus wellicht is dat dan toch wel erg leuk om te doen. Kunnen altijd een derde keer die kant op gaan. Heb ik niet het idee (nu een beetje :P) wat ik kan verwachten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
Arunia schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:43:
@Phr34k Mijn dochter is 5,5. Dus wellicht is dat dan toch wel erg leuk om te doen. Kunnen altijd een derde keer die kant op gaan. Heb ik niet het idee (nu een beetje :P) wat ik kan verwachten daar.
Qua prijs kan je trouwens nog besparen door gelijk een combi-ticket te kopen, welke je volgens mij binnen 7 dagen moet gebruiken. En met de kortingsbon uit de Lego-folder, kan je dochtertje gratis naar binnen dacht ik.
Veel plezier!

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Phr34k Bedankt voor de tips. De folder moet ik nog even zoeken. We hebben een gratis kaartje via zo'n boek van de vriendenloterij oid. En voor de rest hebben we nog wel wat uitzoekwerk te doen. Maar denk dat dat nog wel goed gaat komen. Vanuit het reisbureau krijgen we ook nog een boekje met kortingen geloof ik.
Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren de Bugatti opgehaald. Hij is, op 1 schijfremklauw, compleet. De verkoper is nog aan het zoeken naar die schijfremklauw, het zijn maar 4 stukjes met een sticker. Alleen jammer dat hij al opgebouwd is, moet ik hem eerst afbreken alvorens weer op te bouwen :) . Ik kreeg wel de indruk dat sommige dingen veel fragieler in elkaar steken als bij de Porsche. En ja, helaas weer een kleurengamma van onderen. Rode, blauwe en oranje pins overal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Ik zou dan zeker kiezen voor het Lego House. Het park is wel geinig maar ik vond het nogal verpauperd op veel plekken. De ervaring in het House is compleet het tegenovergestelde. Je kan veel zien er vooral heel veel doen. Je kan je met gemak de hele dag mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
aiii, op mijn wild west saloon moet ik 47 euro invoerrechten ed betalen.
nou is er geen uutgebreide specificatie maar iemand een idee of dat redelijk is? (150$ voor de set betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
mschol schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:15:
aiii, op mijn wild west saloon moet ik 47 euro invoerrechten ed betalen.
nou is er geen uutgebreide specificatie maar iemand een idee of dat redelijk is? (150$ voor de set betaald)
21% van $150 + eventuele verzendkosten voor de BTW, en dan nog de afhandelingskosten voor de pakketdienst. Die kosten bedragen voor PostNL €13.
Dat bedrag lijkt dus wel te kloppen.

(Bij bedragen boven de €150 (zonder verzendkosten) kun je bij sommige productgroepen ook nog "douanekosten" hebben, maar dat geldt niet voor speelgoed voor zover ik weet.

edit: Als ik de gegevens van de douane goed begrijp, zou Lego als plastic speelgoed toch zomaar 4,7% invoerrechten kunnen hebben boven de €150. Iemand ervaring mee?

Moet ik belastingen bij invoer betalen? (voor particulieren die goederen van bedrijven ontvangen)
https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen
)

[ Voor 28% gewijzigd door MartijnS72 op 30-07-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:25:
Gisteren de Bugatti opgehaald. Hij is, op 1 schijfremklauw, compleet. De verkoper is nog aan het zoeken naar die schijfremklauw, het zijn maar 4 stukjes met een sticker. Alleen jammer dat hij al opgebouwd is, moet ik hem eerst afbreken alvorens weer op te bouwen :) . Ik kreeg wel de indruk dat sommige dingen veel fragieler in elkaar steken als bij de Porsche. En ja, helaas weer een kleurengamma van onderen. Rode, blauwe en oranje pins overal.
Mja, ik heb mijn porsche 2ehands gekocht, en die was weer uit elkaar gehaald. Hoewel ik inderdaad liever het ding niet eerst zelf uit elkaar zou moeten halen, had ik het wel fijn gevonden om in 1 oogopslag te kunnen zien of er belangrijke dingen missen. Uiteindelijk kwam de verkoper netjes over, dus de gok maar gewaagd, maar thuis inderdaad maar even de belangrijke dingen (panels, shocks, flex axles, frames) uitgezocht en geteld.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
MartijnS72 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:41:
[...]

21% van $150 + eventuele verzendkosten voor de BTW, en dan nog de afhandelingskosten voor de pakketdienst. Die kosten bedragen voor PostNL €13.
Dat bedrag lijkt dus wel te kloppen.

(Bij bedragen boven de €150 (zonder verzendkosten) kun je bij sommige productgroepen ook nog "douanekosten" hebben, maar dat geldt niet voor speelgoed voor zover ik weet.

edit: Als ik de gegevens van de douane goed begrijp, zou Lego als plastic speelgoed toch zomaar 4,7% invoerrechten kunnen hebben boven de €150. Iemand ervaring mee?

Moet ik belastingen bij invoer betalen? (voor particulieren die goederen van bedrijven ontvangen)
https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen
)
nog even verder gekeken, en zie toch ietd van een specificatie staan:
Your charges
Import Duty €0
Import Tax €34.86
Other Taxes €0
Direct Payment Processing Fee €12.5
Total €47.36
btw + inklaring dus

maar goed, exact de reden dat ik alles bij bricklink vanuit de eu laat komen

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 30-07-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Ook ik ben nu met vakantie. Fijne vakantie allemaal.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
Hey almightyarjen, ben jij toevallig met een nieuw project bezig??? Het automatiseren van de Powered Up treinen?? Dit ziet er goed uit!!!

The Brick Automation Project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net bij Blizzard de Omnic Bastion besteld voor 25 euro + verzendkosten.
Die is limited volgens mij, dus dan maar die als eerste. Misschien nog een set uit Legoland (verwacht dat het daar de standaard prijzen zullen zijn) zelf halen of een speciale daar. Anders hier de rest langzaamaan bestellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:06:
Mja, ik heb mijn porsche 2ehands gekocht, en die was weer uit elkaar gehaald.
Ik kreeg een mail over een nieuwe MOC op basis van de Porsche. Ziet er veelbelovend uit. Is van dezelfde maker als de Lancia Stratos MOC.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-26511.jpg/1000x800.jpg?1563412425.528785

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 01-08-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

@zonoskar Holy crap dat is een mooie C-model!

Ik ga toch eerst de porsche in "pimp my porsche" spec opbouwen, daarna zien we wel weer wat het volgende project wordt :)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

OmeAnne schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:50:
Hey almightyarjen, ben jij toevallig met een nieuw project bezig??? Het automatiseren van de Powered Up treinen?? Dit ziet er goed uit!!!

The Brick Automation Project

[YouTube: Cyberrailer Lego Powered Up 2.0 mit "The Brick Automation Project" Test2]
Nope, not me. Ik hou het voorlopig bij het oude 9V systeem, veel makkelijker te automatiseren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:11

Ik ben net terug van vakantie in Denemarken. We (2 volwassenen, jongen 7jr, meisje 4jr) hebben daarbij 1x Lego House en 2x Legoland bezocht (eenmaal redelijk druk en eenmaal zeer druk).

Lego House is erg leuk opgezet en we hebben ons allemaal de hele dag vermaakt. Als volwassene vond ik dit echt de leukere van de twee.

Legoland is leuk voor de kinderen maar ik vind er een hoop op af te dingen. Wat nieuwere attracties zijn leuk en goed ontworpen, maar er is veel oude meuk en niet onderscheidende attracties die zo uit een catalogus komen (gelijk aan bv Plopsaland met een andere tekening erop). In zekere zin heeft het wat weg van een uit de krachten gegroeide kermis. Wat opvalt is ook hoe klein het is. In combinatie met het toelaten van veel mensen betekent dat het overal druk is, zelfs op de paden (festival druk!) 8)7 Heel veel potentieel van het Legomerk wordt onbenut gelaten.

En dit alles kost dan een fortuin. Toegang is fors (maar veel kortingsacties te vinden zoals kinderen gratis), horeca ronduit exorbitant duur.

Qua Lego exclusives heeft Lego House er een beperkt aantal (mocht je gaan dan heb ik nog interesse in een als verrassing voor iemand...) en Legoland ook een aantal. Houd rekening met zeer forse prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
almightyarjen schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:22:
[...]

Nope, not me. Ik hou het voorlopig bij het oude 9V systeem, veel makkelijker te automatiseren ;)
Ben er al achter, 1 of andere Fransman uit Krakau. Makkelijker weet ik niet, voor jou wellicht. Goedkoper misschien wel. :D

Maar goed, wel een interessant projectje volgens mij. Ondersteund ook SBrick e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door OmeAnne op 01-08-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Rukapul schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Ik ben net terug van vakantie in Denemarken. We (2 volwassenen, jongen 7jr, meisje 4jr) hebben daarbij 1x Lego House en 2x Legoland bezocht (eenmaal redelijk druk en eenmaal zeer druk).
*knip*
Qua Lego exclusives heeft Lego House er een beperkt aantal (mocht je gaan dan heb ik nog interesse in een als verrassing voor iemand...) en Legoland ook een aantal. Houd rekening met zeer forse prijzen.
Als ik effectief daar geraak zal het een uitstap onder volwassenen zijn, dus Legoland zal dan waarschijnlijk afvallen. Bedankt voor de informatie _/-\o_

De forse prijzen (van souvenirs) neem ik voor lief, op bricklink betaal ik zowiezo een toeslag bij de exclusieve sets die mij het meeste interesseren (4000026 Tree of Creativity en 21037 Lego House).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Sariel zijn review van de 4x4 X-Treme Off-Roader (42099) staat online:

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, die 42099 sla ik dan maar over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

zonoskar schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:04:
Hmm, die 42099 sla ik dan maar over :)
Vooral de con 'completely useless without smart device' weegt voor mij wel erg zwaar. Zo'n op afstand bestuurbare auto is best fun, maar ik wil zo'n ding met een normale afstandsbediening kunnen besturen. Met fysieke knoppen krijg je feedback over de stand van die knoppen, dat heb je niet met een touchscreen. Maar misschien ben ik niet vaardig genoeg en gewoon te oud/old school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:59:
[...]

Vooral de con 'completely useless without smart device' weegt voor mij wel erg zwaar. Zo'n op afstand bestuurbare auto is best fun, maar ik wil zo'n ding met een normale afstandsbediening kunnen besturen. Met fysieke knoppen krijg je feedback over de stand van die knoppen, dat heb je niet met een touchscreen. Maar misschien ben ik niet vaardig genoeg en gewoon te oud/old school.
Zet er een 9v motor it, paar meter draad er aan en gaan met die banaan :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
De Liebherr schijnt uitgesteld te zijn naar later dit jaar. De crawler interesseert me niet zo, ik heb de 9398 ook nog nieuw in de doos liggen maar als de Liebherr goede recensies krijgt en 30% onder de adviesprijs op Amazon te koop is, komt die er volgend jaar waarschijnlijk wel.
Kapoen schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:54:
[...]

Als ik effectief daar geraak zal het een uitstap onder volwassenen zijn, dus Legoland zal dan waarschijnlijk afvallen. Bedankt voor de informatie _/-\o_

De forse prijzen (van souvenirs) neem ik voor lief, op bricklink betaal ik zowiezo een toeslag bij de exclusieve sets die mij het meeste interesseren (4000026 Tree of Creativity en 21037 Lego House).
Ik ben een paar jaar geleden in Legoland Duitsland geweest en dat is echt aan te raden. Ook wel wat traditionele ouderwetse modellen maar ook veel leuke en nieuwe attracties, ook voor volwassenen. Het Ninjago deel was toen volgens mij vrij nieuw. Wel zorgen dat je kaarten van de voren koopt.

Eten was, in verhouding tot andere pretparken, redelijk betaalbaar maar om Lego sets of onderdelen te kopen hoef je er niet heen te gaan. Ik herinner me nog losse haaien in bakken voor 5€ per stuk ... Je krijgt na een rondleiding in een fabriek attractie met een echte pers wel een gratis Legoland brick die daar ter plaatse gemaakt wordt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

@almightyarjen mee eens, erg jammere ontwikkeling. Nog los van dat touchscreens (naar mijn mening) inderdaad waardeloos zijn als inputdevice door het gebrek aan feedback, is de kracht van Lego dat je het over 30 jaar aan je kinderen (of jezelf ;) ) kan geven en nog steeds mee spelen. Als het dan opeens afhankelijk is van 3rd party hardware die na een paar jaar obsolete is...

Stel je voor dat je je oude treinen met een Commodore 64 moet bedienen :X

In de Brickset-review zie ik nu ook dit staan:
Currently, the app can only be used to control this vehicle so is unsuitable for MOCs
Dat zou wel heel erg waardeloos zijn, ik mag toch hopen dat je daar ook zelf mee kan gaan klooien :?

[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 02-08-2019 08:47 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

woeiiiiii......wat een kek ding om te zien d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Chakotay schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:21:
Stel je voor dat je je oude treinen met een Commodore 64 moet bedienen :X

In de Brickset-review zie ik nu ook dit staan:

[...]

Dat zou wel heel erg waardeloos zijn, ik mag toch hopen dat je daar ook zelf mee kan gaan klooien :?
Ik heb nog een commodore 64 staan, dus dat is geen probleem :) Voor een MOC kun je het wel gebruiken, je zit echter vast aan de configuratie van de motoren zoals in de officiële lego set. Dus je kunt de L motor niet gebruiken voor iets anders dan sturen bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
gold_dust schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:57:

Ik ben een paar jaar geleden in Legoland Duitsland geweest en dat is echt aan te raden. Ook wel wat traditionele ouderwetse modellen maar ook veel leuke en nieuwe attracties, ook voor volwassenen. Het Ninjago deel was toen volgens mij vrij nieuw. Wel zorgen dat je kaarten van de voren koopt.
Het Ninjago paviljoen was ook in Billund een van de toppers. Wel jammer dat Ninjago the ride een keer stuk ging terwijl we in de rij stonden en later in de finale crashte met dos box op Windows om de boel te herstarten. Weg high score :( De eerste dag hadden we meer mazzel gelukkig.

Overigens was het in Billund voor ons juist goedkoper om aan de kassa te kopen (met streepjes codes die je in NL en DK Lego magazine en ter plekke zelfs in een doos met eieren kunt vinden zodat een kind gratis mee kan met een betalende volwassene. De grap is dat het boekje ook te downloaden is waarna je je eigen bon print :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

zonoskar schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:08:
[...]

Ik heb nog een commodore 64 staan, dus dat is geen probleem :) Voor een MOC kun je het wel gebruiken, je zit echter vast aan de configuratie van de motoren zoals in de officiële lego set. Dus je kunt de L motor niet gebruiken voor iets anders dan sturen bijv.
Van Brothers Brick:
NB: during the period of reviewing the set we discovered that the Powered Up elements that come in 42099 set are programmed in such a way that the application won’t let you connect to the model unless all the motors are plugged into the right ports. Even if one motor is missing the app will inform you that the model is out of reach. The current way of controlling the Powered Up elements via Control+ app doesn’t let you run your own models with a different set or number of motors connected to the hub.
Je kunt ze inderdaad gebruiken voor een MOC met precies dezelfde motorconfiguratie, maar dat is wel erg restrictief naar mijn mening. Als je dan perse een app moet gebruiken, zou ik op z'n minst iets in de app willen zien met voor elk van de 4 motor-poorten op de hub een speed-slider voor aandrijving, en een 2e slider waarmee je de motor als servo kunt aansturen voor sturen e.d.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Rukapul Link! ;) Ga zo nog langs de Toychamp even kijken. Wellicht dat ik dan zo'n boekje nog vind. Maar als ik het zelf af kan drukken, dan kan ik iig een aantal keer mijn dochter gratis meenemen (5,5j)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Arunia schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:30:
@Rukapul Link! ;) Ga zo nog langs de Toychamp even kijken. Wellicht dat ik dan zo'n boekje nog vind. Maar als ik het zelf af kan drukken, dan kan ik iig een aantal keer mijn dochter gratis meenemen (5,5j)
https://catalogs.lego.com/brandCatalog/2HY2019/we/nl/#/ pagina 42

Wij hadden die pagina dus gewoon 4x geprint meegenomen :P

Als je al weet dat vaker gaat dan kan een ticket voor 2 bezoeken misschien goedkoper zijn maar dan moet je per se binnen 6 dagen nog een keer.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 02-08-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Chakotay Zo begrijp ik 42099 ook, en daarmee is t spul ook meteen kansloos voor MOCs imho

Wat mij betreft compleet belachelijk voor een set van €250, als je dan zo nodig een RC crawler wil kan je net zo goed voor iets als dit gaan: https://www.toprc.nl/absima-cr24-petrol-crawler-rtr.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
Voor alle doomdenkers hier:
Weet je wat het fijne is van apps? Je kan ze updaten! Ja, ze hebben het te vroeg uitgebracht imo als het niet instelbaar is voor MOC's, want dat is NB de kracht van Lego, maar goed.

De kritiek van geen fysieke remote vind ik begrijpelijk, maar ook dat kan nog gefixed worden door Lego zoals de Brickcontroller 2 app al doet.

Dat het spul over 30 jaar niet werkt, hoeft ook niet per se. Ik zei al eerder dat 1 of andere AFOL het dan wel bruikbaar houdt zoals Brickcontroller nu al doet, maar wat ik ook nog zie gebeuren is dat Lego het zelf backwards compatible houdt over 30 jaar door middel van de basis van de huidige app altijd functioneel te houden in de dan versie 29.0 van de app. Ik zou het niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:25:
wat ik ook nog zie gebeuren is dat Lego het zelf backwards compatible houdt over 30 jaar
Want de nieuwe motoren zijn compatible met PF en powered up. Nee dus. Ik zou er niet op rekenen dat Lego iets doet aan backwards compatibility. Ik zou eerder verwachten dat Lego er alles aan doet je steeds nieuwe spullen te verkopen. Zie de treinen (9V, 12V, PF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:25:
Voor alle doomdenkers hier:
Weet je wat het fijne is van apps? Je kan ze updaten! Ja, ze hebben het te vroeg uitgebracht imo als het niet instelbaar is voor MOC's, want dat is NB de kracht van Lego, maar goed.

De kritiek van geen fysieke remote vind ik begrijpelijk, maar ook dat kan nog gefixed worden door Lego zoals de Brickcontroller 2 app al doet.

Dat het spul over 30 jaar niet werkt, hoeft ook niet per se. Ik zei al eerder dat 1 of andere AFOL het dan wel bruikbaar houdt zoals Brickcontroller nu al doet, maar wat ik ook nog zie gebeuren is dat Lego het zelf backwards compatible houdt over 30 jaar door middel van de basis van de huidige app altijd functioneel te houden in de dan versie 29.0 van de app. Ik zou het niet uitsluiten.
juist dat apps onderhouden moeten worden is imho een slechte zaak, dat kost geld terwijl het niks meer extra oplevert: fysieke controllers kosten 1x geld in R&D en daarna kan je ze blijven produceren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

@AppieNL Klopt, ze kunnen MOCability er later in patchen

Maar laten we reeel zijn, hoe groot schat jij de kans in dat je over 30 jaar nog een apparaat kan vinden wat met deze versie van bluetooth werkt, een up to date OS heeft EN lego nog steeds software up to date houdt voor 30 jaar oude hardware? Ik zie windows XP laptops voor een RS232 poort taferelen voor me.

En inderdaad, lego heeft er zelf ook weinig problemen om 1x in de tien jaar weer een nieuwe incompatible systeem te lanceren waardoor je weer vrolijk alles overnieuw mag kopen. Nu snap ik dat de C+ motoren meer kunnen dan PU (servo mode), maar het had ze gesierd als er in ieder geval een soort van degraded mode ondersteuning was om je oude PU motoren nog te kunnen gebruiken voor aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Op 9:00, het Control+ systeem heeft dezelfde stekkers als het Powered UP systeem maar de motoren werken niet als ze op een Powered Up hub worden aangesloten ???

Ik vraag me af wat je nou met dit hele Powered Up/Control+ moet en wat Lego hier nou mee wil. Ik ga hier niet in investeren voordat alles compatibel met elkaar is.

Daarnaast is het inderdaad niet handig dat dit alleen met een smartphone of tablet te bedienen is, over 10 jaar wordt die app niet meer ondersteund en is het protocol legacy. Ook kun je geen MOCs maken met dit Control+ omdat de App alleen voor een specifiek model ontwikkeld is. Anderzijds, hoe gaat een fysieke controller er uit zien die de Liebherr moet gaan besturen?

Het zou goed zijn als Lego het protocol open maakt zodat er open source software ontwikkeld kan worden voor dit Control+, dat is er voor Boost inmiddels ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Chakotay schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:29:
[...]

Van Brothers Brick:

[...]

Je kunt ze inderdaad gebruiken voor een MOC met precies dezelfde motorconfiguratie, maar dat is wel erg restrictief naar mijn mening. Als je dan perse een app moet gebruiken, zou ik op z'n minst iets in de app willen zien met voor elk van de 4 motor-poorten op de hub een speed-slider voor aandrijving, en een 2e slider waarmee je de motor als servo kunt aansturen voor sturen e.d.
heeft dat misschien nog te maken met hoe de stuurmotor werkt? Deze schijnt volgens Sariel gebruik te maken van de position feedback van de motor en op die manier de servo motor welke 180 graden kon draaien vervangt. Echter heb je software nodig om die positie van de motor te regelen. Ik neem aan dat dit via de app gedaan wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Want de nieuwe motoren zijn compatible met PF en powered up. Nee dus. Ik zou er niet op rekenen dat Lego iets doet aan backwards compatibility. Ik zou eerder verwachten dat Lego er alles aan doet je steeds nieuwe spullen te verkopen. Zie de treinen (9V, 12V, PF)
Heeft Lego al gezegd dan dat er geen verloopsnoertje zou komen voor Control+>PF? Nee. Als ik me niet vergis was het verloopkabeltje van 9V naar PF er bij de launch in 2007 ook niet.
mschol schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:36:
[...]
juist dat apps onderhouden moeten worden is imho een slechte zaak, dat kost geld terwijl het niks meer extra oplevert: fysieke controllers kosten 1x geld in R&D en daarna kan je ze blijven produceren
En wat nu als er een goede update komt die meer functionaliteit toevoegd aan Control+ moet er dan maar een afstandsbediening 2.0 komen? Zodat mensen boos kunnen worden dat ze oude niet meer kunnen gebruiken? Dit had Lego al bij de V2 IR reciever, zat een betere chip in zodat die 2x L motor op 1 kanaal kon. Een app daarintegen kan je blijven updaten, 1x betalen voor een update en iedereen kan met de nieuwe functies spelen zonder dat het de consument geld kost (indirect natuurlijk wel, want Lego adviesprijzen). Of moeten ze die hele 2.0 afstandsbediening maar achterwege laten en Lego links en rechts worden ingehaald door third parties op het gebied van remote control? Dan krijgen ze weer de klachten dat ze achterhaald en ouderwets zijn (zoals nu met IR)

Een app gebruiken is meer futureproof dan hardware, want het is software. Maar gaan ze dan eisen wat voor tablet/telefoon ik gebruik om de functies te kunnen benutten? Geen idee, weten we niet. Maar volgens mij is de gemiddelde smartphone ook niet de zwakste schakel als het gaat om dingen als Sbrick en Buwizz (behalve dat ze net als Control+ Bluetooth Low Energy gebruiken), dus zou niet weten waarom dat wel het geval moet zijn voor Control+. Echter heb ik ook geen idee wat voor tech wij dagelijks gebruiken over 10, 20 of 30 jaar. Misschien is er over 10 jaar al een nieuwe compacte powersource, is die hele 6x AA achterhaald en released Lego een Control+ 2.0.
vectormatic schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:40:
@AppieNL Klopt, ze kunnen MOCability er later in patchen

Maar laten we reeel zijn, hoe groot schat jij de kans in dat je over 30 jaar nog een apparaat kan vinden wat met deze versie van bluetooth werkt, een up to date OS heeft EN lego nog steeds software up to date houdt voor 30 jaar oude hardware? Ik zie windows XP laptops voor een RS232 poort taferelen voor me.
Bluetooth lijkt dusver backwards compatible met voorgaande versies, dus aan de hardware zal het niet liggen om het spul over 30 jaar draaiende te houden. Bluetooth bestaat nu al zo'n 20 jaar? Ik zie het dus ook niet verdwijnen in de komende 20 jaar. Maar goed, ik kan niet in de toekomst kijken. Ik zou het knap vinden als Control+ 30 jaar mee gaat. Vooral dus omdat ik geen idee heb waar de techniek staat over 30 jaar, laat staan de techniek voor kinderspeelgoed.

Windows heeft er trouwens geen baat bij als je nog steeds XP draait, sterker nog die willen graag dat je er van af gaat en pushen ook bewust in die richting, dus de vergelijking is nogal krom, want Lego probeert het meestal wel om dat stukje service te bieden aan de klant. Ik ben me er van bewust lang niet altijd (zoals Mindstorms geloof ik), maar voor een app op telefoons/tablet? Die al in tig varieties komen en met iig 2 soorten van OS? Ik draai nog steeds apps van mijn S3 op mijn S7 die gewoon constant updates krijgen, zitten er al dik 7 jaar op dus. Waarom zou Lego, dat klantenservice toch best hoog in het vaandel heeft staan niet op z'n minst hetzelfde doen als de gemiddelde app?

Sowieso kan je nu wel stellen dat het oude 9V van Technic na 30 jaar dood is, want niemand gaat een verloopstekkertje van Control+>PF en dan van PF>9V gebruiken in een MOC. Zijn we hier nu ook rouwig om? Voor het oude 9V en 4.5V spul moet je ook allerlei dingen bewaren om het te kunnen gebruiken. Dus stel je hebt gelijk en niks zal Control+ draaien over 30 jaar dan kan je een "antieke" telefoon/tablet aan zo'n lijstje toevoegen (accu's zal nog een dingetje zijn, maar is niet alsof je die niet kan vinden nu voor oude telefoons)
En inderdaad, lego heeft er zelf ook weinig problemen om 1x in de tien jaar weer een nieuwe incompatible systeem te lanceren waardoor je weer vrolijk alles overnieuw mag kopen. Nu snap ik dat de C+ motoren meer kunnen dan PU (servo mode), maar het had ze gesierd als er in ieder geval een soort van degraded mode ondersteuning was om je oude PU motoren nog te kunnen gebruiken voor aandrijving.
Wat ik meer niet snap is waarom de motoren van Control+ niet een "dumb mode" hebben voor de PoweredUp battery box. Maar dat valt te fixen met software waarschijnlijk.
gold_dust schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:51:
[...]

Het zou goed zijn als Lego het protocol open maakt zodat er open source software ontwikkeld kan worden voor dit Control+, dat is er voor Boost inmiddels ook al.
Nog voordat de app officieel uit was, kon je op de site van Lego al dingen downloaden om bijv. de 42099 bestuurbaar te maken. Als het bij Boost al open source is, komt dat vast ook wel voor Control+
almightyarjen schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

heeft dat misschien nog te maken met hoe de stuurmotor werkt? Deze schijnt volgens Sariel gebruik te maken van de position feedback van de motor en op die manier de servo motor welke 180 graden kon draaien vervangt. Echter heb je software nodig om die positie van de motor te regelen. Ik neem aan dat dit via de app gedaan wordt?
Als je de hub opstart, kalibreert hij de motors die fungeren als "servo". Volgens mij was dit te zien in het filmpje van de Technic designers toen ze een 42099 en 42100 voor hun neus hadden. Na het opstarten draait die hem vol naar links en rechts en bepaalt zo het midden.

Maar goed, ik zou me nog steeds niet zo druk maken over Control+, het is officieel 2 dagen uit, geef het even de tijd om te groeien en uit te breiden ipv nu al dingen als "maar over 30 jaar!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Lees net best “triest nieuws”

https://www.bouwsteentjes...lego-stapt-over-naar-dpd/

DPD .... nooooooooooo

* himlims_ zucht....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GsJyYnwLAmAnS7ZBCrqgwlsi/full.jpg
John wick meets Potter :+

[ Voor 50% gewijzigd door himlims_ op 03-08-2019 12:48 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• AppieNL
Te weinig ervaring met DPD (volgens mij 2 pakketjes ooit gehad via dat postbedrijf), maar daar was niks mis mee, maar ik heb in 15 jaar ook nooit problemen gehad met DHL terwijl ik links en rechts alleen maar slechte ervaringen hoor. Dus :?

Aan de andere (egoïstische) kant, de kans dat ik vanaf de opening van de Lego Store in Utrecht nog wat bestel bij de site is vrij klein.

Maar goed, wat anders, de afgelopen maanden bezig met een poging een Rolls Royce Phantom (2018) na te bouwen in Lego. Schaal 1:8.

Aangezien er al genoeg mensen zijn op Eurobricks die de meest mooie sportauto's uit hun hoofd toveren, dacht ik aan een andere richting en een goed excuus om andere functies toe te voegen aan de standaard "gearbox, vering, fake engine" formule van 1:8 auto's.

Dus heb ik die 3 dingen er ook in zitten, maar ook elektrische ramen, "airco" en verlichting voor en achter.
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/5887bf594941928bcfbef767ef423f35.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/b43c0050acee511ba16d3d7345843acc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/151b53fa5c244749b5868b4dcfbba90a.jpg
Over het algemeen wel tevreden hoe die nu is, maar er jeuken wel wat dingen aan de huidige bouw. Ik zie niet echt oplossingen om het verbeteren zonder op andere vlakken punten te verliezen, vooral de rechthoekigheid/platheid van de voorruit jeukt ontzettend, maar de A-pillars zijn onderdeel van de stevigheidsconstructie, dus :X

Werk zit nu vooral in het interieur en het dak en dan als laatste de onderkant van het model (onder de deuren, voorkant gril, onderkant vloer).

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 03-08-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik zoe het probleem ook niet zo bij dpd vs dhlforyou.

wat ik hoop is dat de verzending/verwerking bij lego eens sneller wordt (gewoon voor 17:00 besteld morgen in huis ofzo)

daar kunnen ze nog echt op winnen, nu is 1 a 2 extra dagen voor verwerking normaalste zaak :X

enkel op een vrijdag willen ze vaak nog dezelfde dag verzenden

vamdaag aan hardenberg (bouwsteentjes lego beurs) een bezoekje gebracht, daar wat zakjes xtra gebouwenstickers kunnen scoren en de 7905 voor 95 meegenomen (zonder doos)

[ Voor 20% gewijzigd door mschol op 03-08-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Dpd is 3 x pakket zoek geraakt en een service van zoek het zelluf maar uit. Ik gaat met opening wel naar Utrecht. Moet me ook nog een x verdiepen in de punten, want duidelijker wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
mschol schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:22:
ik zoe het probleem ook niet zo bij dpd vs dhlforyou.

wat ik hoop is dat de verzending/verwerking bij lego eens sneller wordt (gewoon voor 17:00 besteld morgen in huis ofzo)

daar kunnen ze nog echt op winnen, nu is 1 a 2 extra dagen voor verwerking normaalste zaak :X

enkel op een vrijdag willen ze vaak nog dezelfde dag verzenden

vamdaag aan hardenberg (bouwsteentjes lego beurs) een bezoekje gebracht, daar wat zakjes xtra gebouwenstickers kunnen scoren en de 7905 voor 95 meegenomen (zonder doos)
Dat wachten geeft het ook wel iets magisch wanneer je dan eindelijk de doos ontvangt :P. Overigens komt de LEGO niet vanuit Nederland bij mij wetende dus dat zal ook wel wat ermee te maken hebben.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Versaevel schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:31:
Dpd is 3 x pakket zoek geraakt en een service van zoek het zelluf maar uit. Ik gaat met opening wel naar Utrecht. Moet me ook nog een x verdiepen in de punten, want duidelijker wordt het niet.
de "zoek het zelf maar uit" is meer een probleem van de verzender dan van dpd: jij bent geen klant van dpd, das de verzendende partij, die kan dan ook onderzoeken opstarten enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Zeehond schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:58:
[...]

Dat wachten geeft het ook wel iets magisch wanneer je dan eindelijk de doos ontvangt :P.
zo kan je het ook uitleggen ja _O-
Overigens komt de LEGO niet vanuit Nederland bij mij wetende dus dat zal ook wel wat ermee te maken hebben.
khune & klein oid in belgie komt het vandaan
maar die paar dagen extra zijn nog voor de verzending, de daadwerkelijke zending is vaak wel gewoon de volgende dag er al als hij eenmaal verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
mschol schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:05:
[...]

maar die paar dagen extra zijn nog voor de verzending, de daadwerkelijke zending is vaak wel gewoon de volgende dag er al als hij eenmaal verzonden is.
Dat is inderdaad ook weer waar ja. Het verzenden gebeurd meestal voor 18:00 uur is tot nu toe mijn ervaring. Misschien wordt daar niet midden in de nacht gewerkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2LJWobQuAoaxFKn0wgWPg0RJ/medium.jpg
Zouden brick seperators zichzelf kunnen vermenigvuldigen?

[ Voor 24% gewijzigd door Zeehond op 03-08-2019 15:25 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:05:
[...]
zo kan je het ook uitleggen ja _O-

[...]

kuehne & nagel ;)
Dat is de logistiek partner van Lego, zie https://www.logistiek.nl/...204-1418051318.1564895204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:28

vhal

ಠ_ಠ

Ik volg LEGO echt niet meer, nu brengen ze Elsa's paleis opnieuw uit onder nummer 43172 terwijl de oude variant (41148 ) niet eens zo heel lang geleden nog te bestellen was. 8)7

Het zal wel een reden hebben...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

vhal schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:43:
Ik volg LEGO echt niet meer, nu brengen ze Elsa's paleis opnieuw uit onder nummer 43172 terwijl de oude variant (41148 ) niet eens zo heel lang geleden nog te bestellen was. 8)7

Het zal wel een reden hebben...
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:45
[b]Zeehond schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:09

[Afbeelding]
Ik heb al meerdere grotere sets voor mijn zoontje gekocht. Maar tot nu toe nog nooit een brick separator gehad. En nu doet mijn zoontje tot mijn grote ergernis de beste brick separator gebruiken namelijk: zijn tanden :( :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:09:
[...]
[Afbeelding]
Inderdaad, en soms veranderen ze nog van kleur ook!
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfinder.net/wp-content/uploads/2018/11/brick-separator-in-teal.jpg
Een overschot aan brick separators is een AFOL probleem helaas, wij kopen gewoon teveel grote sets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

sus

is druk :+

Ik heb deze ooit eens gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/LEGO_Brick_separator.jpg

Inmiddels liggen hier de nodige oranje in huis ja. Maar een paar aan de kindjes gegeven voor mij hun lego; dan hoeven ze niet met tanden aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:52:
[...]

[Afbeelding]
Een overschot aan brick separators is een AFOL probleem helaas, wij kopen gewoon teveel grote sets :P
ik wil ook wel andere kleurtjes brickseperators hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

sus schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:14:
Ik heb deze ooit eens gekocht:

[Afbeelding]

Inmiddels liggen hier de nodige oranje in huis ja. Maar een paar aan de kindjes gegeven voor mij hun lego; dan hoeven ze niet met tanden aan de slag.
Jah, die was toen ook nog vrij prijzig: 5 gulden ofzo!
mschol schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

Green
Dark Turquoise

Het blijkt dat die dark turquoise sinds 2019 beschikbaar is...

[ Voor 18% gewijzigd door almightyarjen op 04-08-2019 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08
Krijg dit net in de mail, wellicht al bekend:
BELANGRIJK NIEUWS! De eerste officiële LEGO® Stores in Nederland worden geopend!
Eind 2019 openen we niet één, maar twee LEGO® Stores. Een gewone Store in Utrecht en een Flagship Store in Amsterdam.
Deze gloednieuwe LEGO® Stores hebben een enorme selectie van de nieuwste LEGO-sets en bieden veel boeiende speelervaringen, activiteiten en evenementen, alleen beschikbaar in de Store.
Zal is tijd worden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
almightyarjen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:15:
[...]
Green
Dark Turquoise

nvm :)

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 04-08-2019 12:05 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

De groene heb ik ooit eens gevonden in een van de oudere modulars dacht ik, Palace Cinema of Pet Shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zeehond schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

Dat is inderdaad ook weer waar ja. Het verzenden gebeurd meestal voor 18:00 uur is tot nu toe mijn ervaring. Misschien wordt daar niet midden in de nacht gewerkt?

[Afbeelding]
Vond dit wel een leuke toepassing; https://www.reddit.com/r/...=share&utm_medium=ios_app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 20:04
Kapoen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

De groene heb ik ooit eens gevonden in een van de oudere modulars dacht ik, Palace Cinema of Pet Shop.
De groene heb ik ook, uit palace cinema. Ben wel benieuwd waar die blauwe vandaan kwam ?

De nieuwe turquoise zijn vanaf de lego movie 2 sets gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

almightyarjen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Jah, die was toen ook nog vrij prijzig: 5 gulden ofzo!

[...]

Green
Dark Turquoise

ja, ik keek gisteren na mijn bericht idd op bricklink en de sets met groen heb ik beide (2x horizon express en 1x palace cinema..

die hebben vast inmiddels kleur bekend en zijn oranje geworden :+
die turquoise zit idd in sets die ik niet snel zou kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
avdieren schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:40:
[...]

De groene heb ik ook, uit palace cinema. Ben wel benieuwd waar die blauwe vandaan kwam ?

De nieuwe turquoise zijn vanaf de lego movie 2 sets gekomen..
Ik denk dat die blauwe de turquoise moet voorstellen, de foto heb ik ook maar ergens van het net geplukt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
CrazyFool schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:51:
[...]

Ik heb al meerdere grotere sets voor mijn zoontje gekocht. Maar tot nu toe nog nooit een brick separator gehad. En nu doet mijn zoontje tot mijn grote ergernis de beste brick separator gebruiken namelijk: zijn tanden :( :+
Inmiddels zitten ze toch al een vier jaar standaard bij elke doos > €50 of zo. Als er eentje bij de set hoorde te zitten zou die achterin het instructie boekje in de onderdelenlijst moeten staan.
Kapoen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:52:
[...]

[Afbeelding]
Die andere kleuren zijn wel wat zeldzamer. Dat overschot aan brick seperators is eigenlijk inderdaad gewoon een keihard bewijs van dat wij AFOL teveel grote sets kopen ja :$ .
Dat is wel creatief en tegelijk wat betreft build simpel. Dat ga ik ook maar eens neerzetten :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

@AppieNL holy crap wat een ding, dacht in eerste instantie (wslk door de kleur) met iets in de schaal van de creator mustang te maken te hebben, en toen zag ik de bugatti velgen :|

Tof ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:45:
Krijg dit net in de mail, wellicht al bekend:

[...]

Zal is tijd worden! :9
en, zijn er al mensen met mogelijke lokaties?

in utrecht lijkt hoog cathrijne (?) een goede.
in amsterdam heb ik werkelijk geen idee, alle toplocaties zitten wel vol daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik begreep dat Amsterdam in de Kalverstraat komt (staan iets van 3 panden leeg waaronder de oude V&D?) en Utrecht idd Hoog Cathrijne. Flagship Lego store betekent dat het geen winst hoeft te draaien, moet mooi en groot, gewoon een paradepaardje voor Lego zoals die in London en Berlijn, dus lijkt me een pand als de oude V&D in Amsterdam prima voor.
vectormatic schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:47:
@AppieNL holy crap wat een ding, dacht in eerste instantie (wslk door de kleur) met iets in de schaal van de creator mustang te maken te hebben, en toen zag ik de bugatti velgen :|

Tof ding!
Thanks, ja ik was ook wat blij met de Mustang dit jaar voor alle curved slopes in donkerblauw (en nog wat Lego Movie 2 sets).

Ik heb nog wel wat werk aan de winkel met dit ding en zit er nu over te denken de motorkap, dak, kofferbak zwart te maken, zoals Rolls Royce wel eens vaker two-tone doet. Gelukkig had ik hier een soort van rekening mee gehouden met de plaatsing van onderdelen, maar ja, moeten wel besteld/gewisseld worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:40:
Ik begreep dat Amsterdam in de Kalverstraat komt (staan iets van 3 panden leeg waaronder de oude V&D?) en Utrecht idd Hoog Cathrijne. Flagship Lego store betekent dat het geen winst hoeft te draaien, moet mooi en groot, gewoon een paradepaardje voor Lego zoals die in London en Berlijn, dus lijkt me een pand als de oude V&D in Amsterdam prima voor.
De Kalverstraat lijkt op eerste zicht niet al te ver van het (trein)station te liggen, dus met wat geluk kan ik ook 'ff' langskomen (vanuit Brussel) bij de grote opening van die winkel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne

In mei naar Denemarken geweest met het gezin. (2 jongens van 5 en 2,) Hadden via Groupon familie entree 2 voor de prijs van 1 kunnen regelen, dus 2 keer naar Legoland geweest. Was zelf nog wel graag naar het Lego House geweest, aangezien ik denk dat je daar als AFOL beter op je plek bent.

Zoals eerder gezegd, best aardige attracties in Legoland hoor, maar plak er andere stickers op en ze kunnen in een Playmobil/Paw Patrol/PJ Mask/or whatever thema verwerkt worden. Wat er daadwerkelijk aan Lego staat is gewoon heel oud.

Wat wel leuk was, in de store iets gekocht, wat nog niet bekend was bij Bricklink en Brickset etc. En mocht er in 1 van de foto attracties echt een leuke foto van je gemaakt zijn, dan is het ook nog wel de moeite waard om die op een Lego Wall af te laten drukken. Kost wat, maar heb je wel een leuke one of a kind Lego puzzel. (als je hem uit elkaar haalt) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
En welke hebbie gekocht dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Oh niks bijzonders verder....dat rotjoch is helemaal gek van Ninjago natuurlijk. ;-)
Het was 70671-1: Lloyd's Journey, inmiddels overal wel te verkrijgen denk ik.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben morgen jarig en heb deze mezelf kado gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jVcNf0d.jpg

De laatste 12V gray era trein die nog miste *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40
almightyarjen schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:51:

[Afbeelding]

Heel vet! Dit was mijn eerste lego trein die ik kreeg als klein kind, met kerst. Later verkocht en met wat gespaard zakgeld de 9V 4563 trein gekocht, deze heb ik gelukkig nog steeds :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik kreeg voor mijn 6e verjaardag de 7727. Zoveel goede herinneringen aan, pure nostalgie! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
En dus nu gefeliciteerd almighty *O* *O* *O*

[ Voor 18% gewijzigd door Versaevel op 06-08-2019 06:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 14:25
(jarig!)
Gefeliciteerd @almightyarjen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen

[Afbeelding]

Gelukkige verjaardag _/-\o_
Ik heb die trein ooit van de Sint kado gekregen <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
AppieNL schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:40:
...
Het zal vooral wel om de zichtbaarheid van het merk Lego gaan nu de speelgoedwinkels uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn. Die paar kleine dozen Lego in een chaotische Kruidvat of een overpriced Blokker maakt ook niet echt indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter

[Afbeelding]

Netjes, gefeliciteerd *O*.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:50
@almightyarjen: Gefeliciflapstaart met je verjaardag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Iemand heeft de nieuwe control hub gekoppeld aan een game controller, erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
cool..

en gefeliciteerd enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
No offence, maar die app noemde ik al een paar keer... Ook als antwoord op het "over 30 jaar". Dus........

Aangezien je een video linkt van een jaar geleden, ga ik er van uit dat je dus de Powered Up hub bedoelt en niet de Control+ hub, waarvoor die op dit moment alleen nog de basis heeft gelegd in de laatste versie van die app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:02

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

[Afbeelding]

Van harte gefeliciteerd en alles natuurlijk, maar bij deze doos heb ik altijd een bitterzoet gevoel ;( Mega blij was ik met die trein toen ik hem voor mijn verjaardag kreeg maar helaas was dat van korte duur. Quote uit het vorige topic:
Yukkie schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:21:
[...]

Trauma's heb ik van dat ding :| Jarenlang wilde ik een LEGO trein (mijn neefjes hadden er minimaal 2, inclusief allerlei wissels, overgang, overslagstation, etc.). Maar als ik mijn spaargeld dan bijlegde, dan kreeg ik hem voor mijn 98e verjaardag, in 19910.

Super blij natuurlijk, totdat niet veel later de catalogus voor het volgende jaar uitkwam, waarin alle 12 volt treinen en accessoires waren vervangen voor die 9 volt rommel :'(

Edit: ik zit oude catalogussen te bekijken, het was blijkbaar een jaar eerder

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Laatst online: 22-07 20:25
Er komt een Lego Ideas Friends set. Op Brickset staat een kleine teaser:

https://brickset.com/article/45110/lego-teases-f·r·i·e·n·d·s!
Pagina: 1 ... 12 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .