Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Reken maar dat die wordt aangeschaftggj87 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 01:59:
Er komt een Lego Ideas Friends set. Op Brickset staat een kleine teaser:
https://brickset.com/article/45110/lego-teases-f·r·i·e·n·d·s!
Weet jij veel wat ze op die bank aan het doen zijn
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zo slecht was het 9v systeem uiteindelijk niet, de rails waren bijvoorbeeld een stuk steviger dan het 12v systeem waar vooral de dwarsliggers maar ook de rails zelf makkelijk konden breken(en dat ook deden). Om de één of andere reden was dat 12v rail materiaal van heel erg broos plastic gemaakt. Ook sleten die contactpunten onder op het motorblok vrij snel. Je kon de 12v motor ook gewoon uitwisselen door een 9v motor.Yukkie schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:52:
Van harte gefeliciteerd en alles natuurlijk, maar bij deze doos heb ik altijd een bitterzoet gevoelMega blij was ik met die trein toen ik hem voor mijn verjaardag kreeg maar helaas was dat van korte duur. Quote uit het vorige topic:
Het echte probleem met het 9v systeem was het ontbreken van elektrische wissels, seinen, overwegen etc. In die zin was het inderdaad slechter. Wat ik nooit begrepen heb is waarom Lego met 9v gestopt is. Ik heb een keer gelezen dat het vanwege de Amerikaanse markt is, daar mocht speelgoed op een gegeven moment niet meer op netstroom werken maar moest op batterijen werken. Geen idee of dat werkelijk waar is.
Stiekem ben ik dus enorm jaloers op almightyarjen met al z'n treinen en toebehoren
[ Voor 18% gewijzigd door Yukkie op 07-08-2019 14:07 ]
We've got that ring of confidence

Omelette du fromage!
Eens. 12V was qua mogelijkheden de top, maar het is verschrikkelijk breekbaar! Op dit moment bezig met een 12V layout en je wilt niet weten hoeveel dwarsliggers ik er doorheen jaag (tientallen). Nu weet ik weer waarom ik ben overgestapt op het 9V systeemgold_dust schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:08:
[...]
Zo slecht was het 9v systeem uiteindelijk niet, de rails waren bijvoorbeeld een stuk steviger dan het 12v systeem waar vooral de dwarsliggers maar ook de rails zelf makkelijk konden breken(en dat ook deden). Om de één of andere reden was dat 12v rail materiaal van heel erg broos plastic gemaakt. Ook sleten die contactpunten onder op het motorblok vrij snel. Je kon de 12v motor ook gewoon uitwisselen door een 9v motor.
Het echte probleem met het 9v systeem was het ontbreken van elektrische wissels, seinen, overwegen etc. In die zin was het inderdaad slechter. Wat ik nooit begrepen heb is waarom Lego met 9v gestopt is. Ik heb een keer gelezen dat het vanwege de Amerikaanse markt is, daar mocht speelgoed op een gegeven moment niet meer op netstroom werken maar moest op batterijen werken. Geen idee of dat werkelijk waar is.
Ik dacht trouwens dat het een EU regeltje was waarom ze naar batterijen zijn gegaan: iets met speelgoed wat geen tastbare onderdelen onder spanning (hoe laag dan ook) mag bevatten. Persoonlijk heb ik dit nooit begrepen: ik heb als kind ook wel eens met mijn tong aan de 12V uitgang van mijn trafo gehangen (vraag me niet waarom
Leuke set! Maar die shuttle heeft z'n raketmotoren al aan staan tijdens transport.dxta schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:15:
Vanochtend de 31091 Shuttle Transporter in elkaar gezet, leuke build! Best veel details voor zo'n kleine set en de truck en de shuttle zelf zien er gelikt uit
[Afbeelding]
Als je die stijl van micro building leuk vindt dan kan ik het boek Tiny Lego Wonders van No Starch press aanraden. Er staat ook een shuttle met platform in dacht ik.dxta schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:15:
Vanochtend de 31091 Shuttle Transporter in elkaar gezet, leuke build! Best veel details voor zo'n kleine set en de truck en de shuttle zelf zien er gelikt uit
[Afbeelding]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Modeltreinen vallen dan ook niet onder de catagorie "speelgoed".Chakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:48:
@almightyarjen Interssant die regel, dan zouden modeltreinen (Märklin e.d.) ook niet meer mogen. Die van mij vroeger hadden ook gewoon de rails en bovenleiding onder spanning staan. Daar had je juist allemaal complexe wisselsystemen e.d., mag dat ook allemaal niet meer of telt het simpelweg niet als speelgoed?
Beetje extra POWAAAAAHHHHH voor als de trucker een net iets te lange pauze heeft gehouden onderwegReinier schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:41:
[...]
Leuke set! Maar die shuttle heeft z'n raketmotoren al aan staan tijdens transport.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
dit iddchrisO schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:01:
[...]
Modeltreinen vallen dan ook niet onder de catagorie "speelgoed".
[ Voor 77% gewijzigd door Chakotay op 07-08-2019 15:09 ]
Dat lukte met 4,5v ook al kan ik uit ervaring melden. Je bent jong en je wilt watalmightyarjen schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:39:
[...]
Eens. 12V was qua mogelijkheden de top, maar het is verschrikkelijk breekbaar! Op dit moment bezig met een 12V layout en je wilt niet weten hoeveel dwarsliggers ik er doorheen jaag (tientallen). Nu weet ik weer waarom ik ben overgestapt op het 9V systeem
Ik dacht trouwens dat het een EU regeltje was waarom ze naar batterijen zijn gegaan: iets met speelgoed wat geen tastbare onderdelen onder spanning (hoe laag dan ook) mag bevatten. Persoonlijk heb ik dit nooit begrepen: ik heb als kind ook wel eens met mijn tong aan de 12V uitgang van mijn trafo gehangen (vraag me niet waarom). Dat doe je één keer en daarna nooit meer, maar gevaarlijk was dat absoluut niet.
Maar wat je zegt over dat tastbare delen onder spanning gaat niet op; ttv de 12v treinenera had je ook de Ligt&Sound modellen en daar zat toch echt blank metaal onder wat zo aan te raken was.
Ik vermoed eerder dat men naar een enkel systeem wilde. Zoals gezegd, de 9v was er al, de monorail kwam er bij en toen was het nog een kleine stap naar de treinen en was alles uitwisselbaar. Maar een losse trafo was wel handiger dan batterijen natuurlijk.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ggj87 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 01:59:
teaser

idea pagina
https://ideas.lego.com/pr...d70a61b4dba9/comments_tab

lego friends idea

Kijk je naar de BBT set kijkt, is deze direct herkenbaar, beetje diorama stijl. Ik hoop echt dat ze friends ook zo iets doen. Denk bijvoorbeeld aan de voordeur, bank en raam, zou voldoende zijn om herkenbaar te worden. Maar deze opzet van 1700 bricks .... misschien is ie in het echt beter
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 07-08-2019 23:39 ]

Echt een fantastisch leuke build! Wat mij betreft op gelijke hoogte met de Voltron, wat bouwplezier betreft.
Zo wordt het lijstje van het afgelopen jaar weer wat langer:
• Voltron
• Saturn V
• Tumbler
• Mustang
En vanavond deze besteld, want voor die prijs kon ik hem toch echt niet laten liggen:

En even later ook de Speed Champions 911 Turbo 3.0 besteld (die had ik over het hoofd gezien.)
Anyway ik zit momenteel in Denemarken en heb 2 dagen legoland gedaan met de kleine van 3. Helaas heb ik hem een beetje te entausjast gemaakt met Ninjago
Nu Stan er in LEGOland allemaal reuze minifigures. Ala https://www.lego.com/en-u...ialsearch=3723#?text=3723
Echter is vroeg me af of er Meer building plans zijn voor deze figuren. Ik zit er aan te denken om een Ninjago na te bouwen. Nu weet ik dat ze vaak metalen buizen gebruiken ter ondersteuning. Daar kan ik wel aankomen. Steentjes los kopen en gaan met de benaan. Leuke assesoire voor op zijn kamer.
A Soldiers manual and a pair of boots.
De speed champions 911 twijfel ik nog over, heb de groene al, en ik kan al mn speed champions toch al niet kwijt...
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Chakotay schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:09:
Makes sense, al market Märklin het tegenwoordig zo te zien wel als vanaf 6 jaar. Maargoed, offtopic
We've got that ring of confidence
Gaaf! Die mustang komt als het goed is bij mij vanmiddag binnen..ben benieuwd. Jaren geleden dat ik nog echt gebouwd heb. Nu zijn het meer de kids die er mee bezig zijn.Yonix schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 00:22:
Afgelopen weekend de laatste hand mogen leggen aan de Ford Mustang.
[Afbeelding]
Echt een fantastisch leuke build! Wat mij betreft op gelijke hoogte met de Voltron, wat bouwplezier betreft.![]()
Zo wordt het lijstje van het afgelopen jaar weer wat langer:
• Voltron
• Saturn V
• Tumbler
• Mustang
En vanavond deze besteld, want voor die prijs kon ik hem toch echt niet laten liggen:
[Afbeelding]
![]()
![]()
En even later ook de Speed Champions 911 Turbo 3.0 besteld (die had ik over het hoofd gezien.)![]()
Oeh...en die bugatti wordt waarschijnlijk ook de volgende die hier aangeschaft wordt. Alleen de prijs hik ik nog een beetje tegen aan.
edit: en de Mustang is binnen..

[ Voor 4% gewijzigd door bvsteyn op 08-08-2019 16:01 ]
[ Voor 5% gewijzigd door BeZaX op 08-08-2019 12:41 ]
Die komt op dag 1 in huis. Ik denk alleen niet dat VIP's hem eerder kunnen bestellen.BeZaX schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:41:
Inmiddels is de FRIENDS set aangekondigd en te bekijken: https://www.promobricks.d...e-offizielle-bilder/84703
the one with the bricks?BeZaX schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:41:
Inmiddels is de FRIENDS set aangekondigd en te bekijken: https://www.promobricks.d...e-offizielle-bilder/84703
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Deze stonden ook wel in de Intertoys in Nederland. Goed dat je deze hebt gevonden, ik wist niet eens van het bestaan van deze 3723, deze bouwinstructie geeft wel een goed inzicht in hoe zoiets gebouwd is. Ik heb ook wel eens gedacht om zoiets te bouwen maar de kosten zijn waarschijnlijk een belemmering. Volgens Bricklink bestaat deze uit 1850 onderdelen, bij een gemiddelde prijs van 10ct per brick zit je al rond de 185€ plus verzendkosten. Hij is wel groot trouwens.To_Tall schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:19:
Ik had in de huiskamer al een topic geopend. Maar het lijkt mij hier meer toepasselijk.
Anyway ik zit momenteel in Denemarken en heb 2 dagen legoland gedaan met de kleine van 3. Helaas heb ik hem een beetje te entausjast gemaakt met Ninjago.
Nu Stan er in LEGOland allemaal reuze minifigures. Ala https://www.lego.com/en-u...ialsearch=3723#?text=3723
Echter is vroeg me af of er Meer building plans zijn voor deze figuren. Ik zit er aan te denken om een Ninjago na te bouwen. Nu weet ik dat ze vaak metalen buizen gebruiken ter ondersteuning. Daar kan ik wel aankomen. Steentjes los kopen en gaan met de benaan. Leuke assesoire voor op zijn kamer.
Net zakje 3 leeggemaakt en besloten om voor nu maar te stoppen. Het is verslavend..

dxta schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:15:
[Afbeelding]
De complete vangst:
31091 Spaceshuttle transporter
75895 Porsche 911 turbo 3.0
40305 Lego brand store
ik kreeg er ook nog een zakje bij met wat snuisterijen zoals een stickervel, gummetje etc.
handig voor een kinderverjaardag oid.

gave set, denk dat ik die ook wel ga halen, baal er nog steeds van dat ik de TBBT 21302 set nooit heb gehaald, toen was ik nog niet zo met lego bezig als nu.BeZaX schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:41:
[ Voor 22% gewijzigd door Shanquish op 08-08-2019 21:04 ]
https://goo.gl/maps/o51FVhh1Z4msRi3T7
Hier het voorbeeld wat ik zou willen nabouwen. Op m’n camera staan highres foto’s van het mannetje.
Misschien eens zooi blokjes kopen en kijken hoe ver ik met de benen. En dan langzaam verder bouwen. Misschien het hoofd ook al nabouwen. Ben wel van plan om het te verlijmen.
Same here. Maar nu die Friends-set er sowieso gaat komen ga ik toch maar eens kijken of ik die TBBT-set ergens voor een redelijke prijs op de kop kan tikken.Shanquish schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:59:
[gave set, denk dat ik die ook wel ga halen, baal er nog steeds van dat ik de TBBT 21302 set nooit heb gehaald, toen was ik nog niet zo met lego bezig als nu.
De 42082 staat hier voor 1999 DK te koop omgerekend 268 euro. Vorige week stond deze bij bol nog voor 200 en vandaag zag ik hem voor 159 euro.
Dat scheelt nogal.
Wel leuke speelgoedwinkel. Was er 1,5 week geleden.To_Tall schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:45:
Vandaag in ribe geweest plaatselijke speelgoedwinkel mochten we niet overslaan van onze 3 jarige. Maar pfff de prijzen van Lego.
De 42082 staat hier voor 1999 DK te koop omgerekend 268 euro. Vorige week stond deze bij bol nog voor 200 en vandaag zag ik hem voor 159 euro.
Dat scheelt nogal.
Wij hebben wat leuke sets in Legoland voor de kids gehaald.
de 3 jarige jongen de LEGO Juniors City Central Luchthaven - 10764

en de 5,5 jarige dame de LEGO Creator Modulaire Zoete Traktaties - 31077

Ik kreeg niets, was eerder dit jaar al blijgemaakt met de Creator Mustang
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ontzettend leuke en mooie build. Ondertussen ook al vervangende onderdelen binnen voor de zijkantbvsteyn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:55:
Vanmiddag begonnen aan de mustang...wat een leuke build is dit zeg! Mijn zoontje van 7 zit verlekkerd te kijken en wil 'm het liefst afmaken voor me..
Net zakje 3 leeggemaakt en besloten om voor nu maar te stoppen. Het is verslavend..
[Afbeelding]
M'n zoontje van 4 hielp kort mee en zei toen: "papa, dit is saai... dit is jouw auto, maak jij hem maar verder af"

Hij is nog vooral kleine setjes gewend, waarmee je met een paar onderdelen het onderstel, de motorkap of wat dan ook al gebouwd hebt.,Dus als je dan lange tijd bezig bent met een onderdeel waarvan je nog geen idee hebt waar je mee bezig bent, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen
Dan zou je ook naar Bredebro kunnen rijden. Zit een niet officiële lego shop die nog wel eens leuke aanbiedingen heeft.To_Tall schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:45:
Vandaag in ribe geweest plaatselijke speelgoedwinkel mochten we niet overslaan van onze 3 jarige. Maar pfff de prijzen van Lego.
Dat scheelt nogal.
Don't judge me on my creatifity, my genie is mentaly challenged.
En dankzij jouw foto heb ik deze set ook aangeschaftdxta schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:15:
[Afbeelding]
Het is inderdaad een heel fijne build, en makkelijk te doen met een plank/deksel/... op je schoot terwijl je TV kijkt.
Net zoals 31066 Space Shuttle Explorer, is dit model iets wat ik als kind (van de jaren '80) graag had willen bouwen. Toen had ik helaas niet de juiste onderdelen om die typische vorm van de vleugels na te bootsen.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Pfff...maak me ff lekker zeg. Denk idd dat de chiron de eerst volgende build wordt, alhoewel ik de oranje porsche ook wel gaaf vind.Yonix schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:23:
Here we go!
[Afbeelding]
Man, man, man ... de verpakking alleen al!![]()
Kreeg hier van beide mannen (4 en 7) ook de vraag waar de minifiguren zijn. Het is toch een auto is hun idee..haha..Gim schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:11:
[...]
Ontzettend leuke en mooie build. Ondertussen ook al vervangende onderdelen binnen voor de zijkant![]()
M'n zoontje van 4 hielp kort mee en zei toen: "papa, dit is saai... dit is jouw auto, maak jij hem maar verder af"![]()
Hij is nog vooral kleine setjes gewend, waarmee je met een paar onderdelen het onderstel, de motorkap of wat dan ook al gebouwd hebt.,Dus als je dan lange tijd bezig bent met een onderdeel waarvan je nog geen idee hebt waar je mee bezig bent, dan kan ik me er wel iets bij voorstellenNa afloop vond hij de auto wel erg cool al vroeg hij zich wel af waar het minifiguurtje was.... ook weer begrijpelijk
[ Voor 19% gewijzigd door bvsteyn op 10-08-2019 18:31 ]
Vind hem heel gaaf; vind de set alleen wel wat duurYonix schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:23:
Here we go!
[Afbeelding]
Man, man, man ... de verpakking alleen al!![]()

PhD i.o.

Echt een leuke build om te maken!
Heb je geen grotere foto's? Of klikbaar? Zodat we ervan kunnen genieten?bvsteyn schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:26:
En de mustang is klaar;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt een leuke build om te maken!
Kijk in zijn fotoalbum: gallery: bvsteynHulliee schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:10:
[...]
Heb je geen grotere foto's? Of klikbaar? Zodat we ervan kunnen genieten?
This footer is intentionally left blank
Moet zeggen, beste keuze ooit. Was heerlijk rustig in het park en langer dan 25 minuten voor de draken achtbaan hebben we eigenlijk nergens echt hoeven wachten.
Wel wat lego gekocht. De legoland kasteel doosje. Was prima geprijsd. Headz voor mijn vrouw en ikzelf omdat ik ook mezelf eens mag verwennen de Overwatch reinhardt en Dva set.
Daarnaast voor mijn dochter de toystory set met forky. Morgen dan de rustdag en lekker lego bouwen.
In de loop van de week lego house eens bekijken.
Thanks!ajhaverkamp schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:14:
[...]
Kijk in zijn fotoalbum: gallery: bvsteyn
@bvsteyn
De vakantie in Denemarken is sinds morgen ook over. Denk dat veel mensen al naar huis zijn.Arunia schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:42:
Vandaag legoland gedaan. Wilden een rustdag doen, maar buiten wat wind was het wel droog en goed weer.
Moet zeggen, beste keuze ooit. Was heerlijk rustig in het park en langer dan 25 minuten voor de draken achtbaan hebben we eigenlijk nergens echt hoeven wachten.
Wel wat lego gekocht. De legoland kasteel doosje. Was prima geprijsd. Headz voor mijn vrouw en ikzelf omdat ik ook mezelf eens mag verwennen de Overwatch reinhardt en Dva set.
Daarnaast voor mijn dochter de toystory set met forky. Morgen dan de rustdag en lekker lego bouwen.
In de loop van de week lego house eens bekijken.
Vorige week was het wel een mensen massa. Ruim 45 minuten om bootje te varen. Onze dozen zitten nog dicht.
Bij aankomst camping huisje kregen we ook nog set 31083. https://www.google.nl/url...Xfda&ust=1565645309901579
Bewust alles dicht gelaten vrijdag rijden we weer naar huis. Zitten nu in Zweden.
Ik zou lekker Denemarken in rijden. Velje is ook een leuk stadje kan je ook heerlijk eten ribe bij een Vikingen nederzetting kijken. Waar echte mensen hun vakantie als Vikingen vieren en andere toeristen naar hun komen kijken.
Of kivskud zoo. Door dat park rij je met je eigen Auto langs de dieren. Waarna je bij een parkeerplaats in de dierentuin lopend ook nog langs dieren kan lopen.
Lego bouwen zal ik dan voor thuis laten. Kan je ook nog van je vakantie genieten thuis.
Valt best wel veel te doen rond om billund.
De attracties leken erg kort te duren. Iig dat was mijn gevoel. Dan kan 45 minuten wachten en een korte attractie ook echt wel een domper zijn en verklaard de negatieve reviews.
Gisteren naar Odense zoo geweest. Leuke kleine dierentuin. Wilde nog naar het huis van Hans Christian Andersen, maar dat schijnt weinig te zijn en om de hele route te volgen zal ik mijn dochtertje niet aan doen. Daarnaast ligt Odense zelf helemaal open voor verbouwingen.
Kopenhagen gaan er nog doen. Dik 2 uur rijden. Ribe staat er zeker nog op om te gaan doen.
Kivskud naar gekeken, maar mijn dochtertje wil dan eigenlijk alleen voor het Dino gedeelte. En dat vinden we dan weer te gortig.
Legoland zelf is echt goed bevallen. De kleine heeft het erg naar haar zin gehad en zelfs met korte wachtrijen hebben we niet alles gedaan. Weten nog niet of we terug gaan deze vakantie, maar anders gaan we over een paar jaar wellicht nog eens.
Openen en bouwen doen we naast bordspelletjes en andere dingen ivm rust dag en een kind van 5,5j wilde om half 10 in de avond nog beginnen met bouwen. Dus die ga ik morgen niet tegenhouden. En ikzelf vind het zeker ook wel rustgevend.
Gelukkig heeft mijn dochtertje na een aantal dagen slecht slapen afgelopen nacht wel weer doorgeslapen. Dus dat gaf voor vandaag zeker genoeg energie om toch te gaan.
Voor haar is alles bij elkaar nog best wat indrukken. Dus rustdagen is wel een must. Voor mij met rijden e.d. Is het ook wel fijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 12-08-2019 00:03 ]
Legoland vind ik persoonlijk leuk voor de kids tot denk ik 8 jaar. Ritjes zijn wel kort en park is ook klein. Park is ooit begonnen als een vaste kermis achting park. Ik ben trouwens nu wel benieuwd naar legoland in Florida. Die is wel een stuk groter en jonger. Maar eerst nog een beetje sparen :-)
De kleine van ons net 3 ook wat rustige aan gedaan. 2 uur was wel de Max dat we in de auto kunnen zitten dan toch echt wel moeten stoppen.
Lego laten we nu nog in de doos. Reden is meer dat we dan zeker onderdelen kwijt raken wat dan zonde is.
Onderweg naar Zweden zijn we nog paar uur in Kopenhagen geweest leuke stad. Veel te zien, daar gaan we zeker nog wel eens kijken. Lego store daar viel tegen ik dacht dat het een grote flag store was. Maar helaas, normale retail store.
Veel plezier nog.
[ Voor 20% gewijzigd door To_Tall op 12-08-2019 00:19 ]
Duitsland gaan we nog wel eens doen. Schijnt ook erg mooi te zijn. Florida zijn we geweest, maar niet in Legoland. Heb daar niet eens bij stil gestaan.
De jonge dame slaapt wel in de auto, dus dat gaat wel goed. Maar wil zelf ook niet te lang in de auto zitten. Maar met een raspberry pi servertje in de auto en haar iPad aan de hoofdsteun vermaakt ze zich prima naast vakantieboeken e.d.
De Lego gaat weer uit elkaar na de vakantie, maar moet zeggen dat ze erg van de frutsels is. Altijd al geweest. En dus ook goed voorzichtig is met alles. Dus verliezen maken we ons niet echt druk om.
Dan hoeven we niet perse in Kopenhagen langs de Lego store. Weet ook niet of we er lang zullen vertoeven. Hard Rock café is voor ons wel een ding als we in de buurt zijn en in de haven kijken bij het beeld van de Kleine Zeemeermin. Verder hebben we geen idee. Maar dat komt allemaal zeker goed.
Dank je! Jullie ook met de laatste week.
En voor een beetje meer uitdaging hetzelfde doen, maar dan met de 1x2 tilehimlims_ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:57:
kwam deze tegen op reddit
bij 'pick a brick'-wall de cup maximaal vullen:
[Afbeelding]
zo efficient mogelijk vullen;
[Afbeelding]
laag 11 zou 3x kunnen ipv 2x.. ongeveer; ~ 650 in totaal
Zijn er nog dingen dat je wat kan maken en meenemen? Kom daar niet echt uit eigenlijk.
Toen ik er was, was het echt slecht weer, dus zijn we niet echt buiten geweest... Je kunt zat dingen maken en mee spelen, maar ook mee naar huis nemen is niet de bedoeling. Het gaat meer om het creatief bouwen en daarna interactief mee spelen/ontdekken.Arunia schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:28:
Voor mensen die het lego house gedaan hebben. Is er überhaupt buiten speeltuinen nog wat te doen buiten?
Zijn er nog dingen dat je wat kan maken en meenemen? Kom daar niet echt uit eigenlijk.
5520 Wp op WZW PVOutput
Maar het zou nog mooier zijn als ik de 12v motor kan voeden met een eigen gemaakt kabeltje
Je zou de hub ook in de kolenwagon van de 7750 kunnen verbergen, daar heb ik nu een PF battery box in zitten, volgens mij hoef je niet zo heel veel daarvoor te verbouwen als ik me goed herinner. De 9V van de battery box laat de 12V motor acceptabel snel lopen dus dat is mogelijk.B2 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:59:
Mijn zoontje krijgt over 2 weken de 60198 trein voor z'n verjaardag. Het leek mij leuk om mijn 7750 12v trein ook geschikt te maken voor powered up. Met de 7820 achter de 7750 om de hub in de verbergen moet dat lukken door een powered up motor onder de 7820 te plaatsen.
Maar het zou nog mooier zijn als ik de 12v motor kan voeden met een eigen gemaakt kabeltjeIs er al een wire diagram bekend van powered up? Ik kan ze wel van Power Functions vinden, maar ik zie dat ze naar 6 draden zijn gegaan.
Ik kan ook niet zo snel een powered up wiring diagram vinden. Maar als je toch zelf een kabeltje wilt maken: dan zou je er eentje moeten doorknippen en moeten gaan meten, zou niet heel moeilijk moeten zijn denk ik. Gewoon de motor in maximaal toerental zetten en dan meten tussen welke draadjes +9V of -9V staat (of 7,2V bij oplaadbare batterijen). Vervolgens de motor de andere kant op laten draaien, als dan ook de polariteit mee verandered heb je de goede combi te pakken
Kolenwagen ga ik zeker proberen. Heb ook al een Powered Up Light kabeltje besteld, dan kan ik het idd meten. Zag dat op AliExpress ook al DIY kabels beschikbaar zijn, maar dit was snelleralmightyarjen schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:27:
[...]
Je zou de hub ook in de kolenwagon van de 7750 kunnen verbergen, daar heb ik nu een PF battery box in zitten, volgens mij hoef je niet zo heel veel daarvoor te verbouwen als ik me goed herinner. De 9V van de battery box laat de 12V motor acceptabel snel lopen dus dat is mogelijk.
Ik kan ook niet zo snel een powered up wiring diagram vinden. Maar als je toch zelf een kabeltje wilt maken: dan zou je er eentje moeten doorknippen en moeten gaan meten, zou niet heel moeilijk moeten zijn denk ik. Gewoon de motor in maximaal toerental zetten en dan meten tussen welke draadjes +9V of -9V staat (of 7,2V bij oplaadbare batterijen). Vervolgens de motor de andere kant op laten draaien, als dan ook de polariteit mee verandered heb je de goede combi te pakken
Waar heb je die Powered Up DIY kabels gevonden op Ali? (als ik hier mag vragen naar een niet lego kabeltje).B2 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:29:
[...]
Kolenwagen ga ik zeker proberen. Heb ook al een Powered Up Light kabeltje besteld, dan kan ik het idd meten. Zag dat op AliExpress ook al DIY kabels beschikbaar zijn, maar dit was sneller
Ik vond enkel de oude kabeltjes. kabeltjes met de nieuwe powered up connector kon ik niet vinden.
Set staat gewoon op de Lego site. Vond de foto van Joey met zijn blauwe lippenstift wel leuke easter eggggj87 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 01:59:

Meer info o.a. hier: https://www.bouwsteentjes...and-station-aangekondigd/
[ Voor 14% gewijzigd door keverjeroen op 13-08-2019 15:27 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Genoeg afols neem ik aan die voor het Disney kasteel zijn gegaan, dus dan kan deze ook.gold_dust schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:49:
Adviesprijs 330€ ... Best wel een leuke set maar wie is de doelgroep? Voor Afol's waarschijnlijk door het Disney Thema niet echt interessant en als cadeau voor kinderen waarschijnlijk te duur.
Edit, ik krijg bij S@H ook de 43172 te zien. Die is exact hetzelfde als de zojuist uitgefaseerde 41148 (Elsa paleis). .
[ Voor 39% gewijzigd door Señor Sjon op 13-08-2019 16:04 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Jup, er was zo te zien weinig inspiratie voor een origineel modella_fusion schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:03:
Die trein lijkt verdacht veel op de kersttrein of vergis ik mij nou?
Alhoewel treinen mijn ding zijn: dit is een dikke nope omdat Disney.
Toen wij er waren was het zo slecht weer (en vonden we het binnen zo leuk) dat we niet buiten zijn geweest.Arunia schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:28:
Voor mensen die het lego house gedaan hebben. Is er überhaupt buiten speeltuinen nog wat te doen buiten?
Meenemen is niet de bedoeling. Je hebt wel veel photo boots om je creaties digitaal vast te leggen en later thuis te kunnen downloaden.
Je vergist je. Disney Loc is een 4-4-0 configuratie en de Christmas loc een 4-2-0. De Disney loc is een maatje groter.la_fusion schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:03:
Die trein lijkt verdacht veel op de kersttrein of vergis ik mij nou?
Stoom locomotieven lijken nu eenmaal op elkaar, net zoals voor sommige alle supercars op elkaar lijken.
Wij hebben wel de speeltuinen op het dak bezocht, nadat we het hele Lego house hadden gedaan. We zijn toen binnen met de lift naar boven gegaan en toen over de daken naar beneden. Mn dochter van 7 vond het leuk.Rukapul schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:28:
[...]
Toen wij er waren was het zo slecht weer (en vonden we het binnen zo leuk) dat we niet buiten zijn geweest.
Meenemen is niet de bedoeling. Je hebt wel veel photo boots om je creaties digitaal vast te leggen en later thuis te kunnen downloaden.
Het Lego house zelf vonden we echt te gek. We hebben echt alles bezocht en gedaan.
Zonder toegang te betalen kan je volgens mij op de daken, in de shop en in het restaurant.
[ Voor 5% gewijzigd door keverjeroen op 13-08-2019 16:45 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Waar komt toch altijd die gedachte vandaag dat 330 euro te duur zou zijn. Het is Disney.gold_dust schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:49:
Adviesprijs 330€ ... Best wel een leuke set maar wie is de doelgroep? Voor Afol's waarschijnlijk door het Disney Thema niet echt interessant en als cadeau voor kinderen waarschijnlijk te duur.
Als Lego mij een plezier zou willen doen met een trein dan zouden ze de 12v lijn of een verbeterde 9v lijn met elektrische overwegen, wissels en seinen opnieuw op de markt moeten brengenSeñor Sjon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:57:
Dit is gewoon de AFOL Disney lijn. Eerst het kasteel van 350 euro, nu dus een trein van 330.
Edit, ik krijg bij S@H ook de 43172 te zien. Die is exact hetzelfde als de zojuist uitgefaseerde 41148 (Elsa paleis). .
Lol, dat wil iedereen wel. 12V of een verbeterde 9V.gold_dust schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:55:
[...]
Als Lego mij een plezier zou willen doen met een trein dan zouden ze de 12v lijn of een verbeterde 9v lijn met elektrische overwegen, wissels en seinen opnieuw op de markt moeten brengen.
Maar dan zou Lego Train superduur worden.
Ik was in 2005 16 euro kwijt voor 8 stukken rechte rails.

Nu zijn ze goedkoper omdat ze metalen strips eraf hebben gerukt.

Trein?
chrisO schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:44:
[...]
Je vergist je. Disney Loc is een 4-4-0 configuratie en de Christmas loc een 4-2-0. De Disney loc is een maatje groter.
Stoom locomotieven lijken nu eenmaal op elkaar, net zoals voor sommige alle supercars op elkaar lijken.

Je hebt zeker een punt idd, ik dacht ook dat ze meer op elkaar leken.

En dan is er ook nog de toy story set, maar ff geen zin om die te linken.
Zoek op AliExpress op WeMo 2.0 cables. Meestal per set van 5.broekvdr schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:49:
[...]
Waar heb je die Powered Up DIY kabels gevonden op Ali? (als ik hier mag vragen naar een niet lego kabeltje).
Ik vond enkel de oude kabeltjes. kabeltjes met de nieuwe powered up connector kon ik niet vinden.
Waarom "wat jatwerk" als je ook complete locs van 2010 kan kopiëren naar 2015?The Eagle schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:27:
Mja, dr zal vast wel ergens jatwerk zitten.

De passagiers treinen de afgelopen jaren hebben ietsje meer variatie, maar ook niet bepaald baanbrekend.
Een stoomloc kan je op een gegeven moment ook weinig origineels meer aan verzinnen. Ik vind de Disney trein er niet slecht uitzien, maar ja, het is gewoon een stoomloc, waar als ik er naar ga zoeken hij vast wel lijkt op 1 van de oudere treinen sets.
Vrachtauto: vlakke neus of torpedoneus, en tot max 4 assen onder een trekker, maar doorsnee eerder 2 of 3.
Alleen een loc van een TGV oid is afwijkend qua model. Maar dat is in bricks vrij lastig te maken, dus wordt dat 1 geheel en das niet leuk bouwen / spelen.

Geen bestaande auto, gewoon een fantasie moc. Ben zelf redelijk tevreden maar voordat ik knappe foto's maak eerst even hier posten voor eventuele punten van kritiek en verbetering...
[ Voor 13% gewijzigd door Pin0 op 14-08-2019 09:36 ]
Ach, Elsa's kasteel is gewoon een re-issue met een nieuw nummer, die is slechts een halfjaar van de markt geweest. Hell, sommige winkels hebben de oude nog op voorraad.AppieNL schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:30:
[...]
Waarom "wat jatwerk" als je ook complete locs van 2010 kan kopiëren naar 2015?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De passagiers treinen de afgelopen jaren hebben ietsje meer variatie, maar ook niet bepaald baanbrekend.
Een stoomloc kan je op een gegeven moment ook weinig origineels meer aan verzinnen. Ik vind de Disney trein er niet slecht uitzien, maar ja, het is gewoon een stoomloc, waar als ik er naar ga zoeken hij vast wel lijkt op 1 van de oudere treinen sets.
Señor Sjon in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"
En we hebben het hier al over het kleine technic kraantje gehad in nieuwe kleuren dat ook een re-issue is van een paar jaar geleden.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
App support weet ik niet precies wat je bedoelt, maar er is al bekend gemaakt dat Control+ puur voor sets is, maar dat de hele "familie" van producten zal werken via de Powered Up app, hieronder vallen dan ook settings voor MOCs.
Ik ben oprécht verbaasd over die gatling gun. Hiermee overtreedt Lego eigenlijk zijn eigen regels. Geen militair spul, tanks, soldaten, geweld etc.The Eagle schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:27:
Mja, dr zal vast wel ergens jatwerk zitten. Deze heb je ook nog:
[Afbeelding]
En dan is er ook nog de toy story set, maar ff geen zin om die te linken.
Of heb ik het mis?
Nooit met piraten lego gespeeld? Daar zitten ook pistolen en geweren in.Nyarlathotep schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:34:
[...]
Ik ben oprécht verbaasd over die gatling gun. Hiermee overtreedt Lego eigenlijk zijn eigen regels. Geen militair spul, tanks, soldaten, geweld etc.
Of heb ik het mis?
Dat ding kom je in allerlei gedaanten tegen. Het is ook een gun op een Ninjago set (2x zelfs) en op de City sneeuwschuiver is het een sneeuwkanon. Overigens hebben we in de Piratenserie eind jaren '80 natuurlijk al kanonnen, sabels en pistolen/geweren.Nyarlathotep schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:34:
[...]
Ik ben oprécht verbaasd over die gatling gun. Hiermee overtreedt Lego eigenlijk zijn eigen regels. Geen militair spul, tanks, soldaten, geweld etc.
Of heb ik het mis?
Sowieso wacht ik al tijden op een set die mij aanspreekt. Aan de andere kant is zeer selectief zijn wel goed voor mijn bankrekening.
Advies prijs heeft natuurlijk wel invloed op de straatprijs. Lego vraagt qua inkoop natuurlijk een bepaald percentage minder dan de adviesprijs, dus winkels kunnen hem niet lager dan dat in de markt zetten anders lijden ze verlies. Ik koop meestal pas een Lego doos als deze meer dan 40% afgeprijsd is, in geval van de 42099 dus rond de 138 euroAppieNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:45:
Hij is al onder de €170 sinds Amazon (en Mytoys.de) hem op voorraad heeft (of heel kort er na). Mooi bewijs waarom ik altijd zeg om je niet blind te staren op een adviesprijs bij Lego, Amazon heeft er al bijna 2 volle weken "schijt aan" (lees: gedoogd binnen de marges die Lego aangeeft).
App support weet ik niet precies wat je bedoelt, maar er is al bekend gemaakt dat Control+ puur voor sets is, maar dat de hele "familie" van producten zal werken via de Powered Up app, hieronder vallen dan ook settings voor MOCs.
Qua app support wil ik weten of het over 20 jaar nog werkt, of wat Lego verzint als iOS en Android niet meer bestaan. Zoiets. De IR zaken blijven werken zolang je er nieuwe batterijen in stopt, maar een app kan zomaar ophouden met werken.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik twijfel over de keuze om voor het nieuwe Powered Up platform te gaan of om gewoon een paar Buwizz aan te kopen en de PF motortjes te blijven gebruiken die ik reeds heb.
De nieuwe 42099 set zou een goeie instap zijn, maar ik vind 'm aardig duur (ook al kan je'm al met redelijk wat korting vinden). En de Lego app is blijkbaar heel beperkt en werkt enkel als je de auto precies zo bouwt als in de set. Een MOC besturen wordt dus al wat lastiger.
Een paar BuWizz is ook niet goedkoop maar je hebt meer vrijheid om MOC's te bouwen en meer power. Het voordeel is dat je je "oude" motortjes kan blijven gebruiken.
De vraag is welk platform het langst ondersteund zal worden. Zal ik nog geruime tijd nieuwe PF motortjes kunnen kopen? Gaat Lego op zeer korte termijn helemaal op Powered Up overschakelen? Wordt de Lego app uitgebreid om ook custom configuraties te maken? De motortjes uit de PU lijn schijnen ook net ietsje beter te zijn dan die uit de PF lijn.
Dus ofwel 2x BuWizz ofwel de nieuwe 42099 set? (beiden is me wat duur op het moment)
Anderzijds helpen hoge prijzen wel om minder aan Lego uit te geven, ik koop niet voor minder dan 30% onder de adviesprijs. Te hoge prijzen spaart geld in die zin.
Hij is gaaf!Pin0 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:32:
Wip?
[Afbeelding: Auto]
Geen bestaande auto, gewoon een fantasie moc. Ben zelf redelijk tevreden maar voordat ik knappe foto's maak eerst even hier posten voor eventuele punten van kritiek en verbetering...
Ja, idd de motortjes via Bricklink aanschaffen kan ook.zonoskar schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:12:
@RikHouben Voordeel van Buwizz is de accu die je via USB kan opladen. Dat kan met Lego (nog) niet. PF motoren koop je desnoods 2dehands via Bricklink ofzo.
Misschien moet ik er maar eens een paar extra aanschaffen zolang ze nog gewoon beschikbaar zijn via Lego. Ik merk dat de prijzen van die dingen op Bricklink vaak hoger liggen dan in de Lego shop zelf.
Hmmm, dat opladen via USB is een groot voordeel. Weeral een streepje voor, voor de BuWizz.
Uiteraard, dat is ook 1 van de redenen dat de adviesprijs ook zo gestegen is de laatste paar jaar, zodat Lego een hogere inkoopprijs kon rekenen, waar het om ging is dat mensen in dit topic dan dachten dat ze ook echt die adviesprijs moesten betalen.zonoskar schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:54:
[...]
Advies prijs heeft natuurlijk wel invloed op de straatprijs.
Hoewel "40%" een forse korting is in Lego termen (dit is namelijk al vrij dicht tegen de inkoopprijs, die volgens mijn "educated guess" ergens rond de 50% ligt), zie ik die €140 ook nog wel gebeuren. Zijn voorganger 5 jaar geleden de 9398 (mijn "out of dark ages" set
Hoewel ik de "aanbieding" op Amazon ook de afgelopen dagen heb bekeken om hem te kopen, laat ik hem toch aan mij voorbij gaan denk ik en dan in oktober de 42100 koop voor het Control+ spul. Het meeste van de 42099 heb ik al in huis (nieuwe cv-joints en wheelhubs daargelaten) en ik heb eerlijk gezegd geen zin om nog een (matige) Technic kleur in huis te halen die maar half af is qua beschikbare onderdelen in die kleur.
Ik schat de kans dat iOS of Android niet meer bestaan over 30 jaar net zo groot als dat Windows niet meer bestaat over 30 jaar. En anders is er altijd nog 1 of andere AFOL die het wel compatible houdt wat je vervolgens op je telefoon zet met Bassie&AdriaanOS. We zitten hier op tweakers, dus een beetje zelf klooien/googlen naar oplossingen over 30 jaar om het draaiend te houden lijkt mij geen probleem, toch?
@Pin0
Mooie wagen, persoonlijk vind ik de gaten op de wielkappen naast de koplampen een beetje raar, maar dat is een smaak dingetje.
Nu heel enthousiast geworden van de modular buildings serie. Tijdens de vakantie ‘s avonds heel veel gezocht op internet. Heel veel info gevonden. Van de huidige vier modellen (10243, 10255, 10260 en 10264) kan ik het beste de eerste twee als eerste kopen. Volgens veel sites zullen deze waarschijnlijk dit jaar met pensioen gaan. En dan gaan de prijzen (logischerwijs) gelijk omhoog.
Op marktplaats heb een building kunnen vinden. Redelijk bij mij in de buurt, ik wil wel zelf de staat kunnen bepalen, ook van de doos.
Hebben jullie advies waarop te letten? Volgens de verkoper is alles compleet: doos, handleiding, alle stukjes, ook de reserve onderdelen. Het is niet nieuw, een keer gebouwd en in vitrinekast uit de zon. Dus geen verkleuringen. Als de ik verkoper zo beluister, is het wel een liefhebber.
Gezien de doos en handleiding heb ik het gevoel dat het een origineel produkt is en niet bv van Lepin. De prijs is trouwens ongeveer 2/3e van de nieuwprijs? Is dat ok?
Het liefst zou ik nieuw, verzegeld in doos willen hebben, maar dan hoef ik niet op MP te gaan kijken. Daar vragen ze gewoon de prijs die hetzelfde is als op brickwatch. Dat ie al een keer in elkaar gezet is, is eigenlijk geen probleem. Ik wil de set zelf ook gaan bouwen en niet in verzegelde doos op zolder bewaren.
Ken je Brickwatch al? Daar kun je opzoeken waar je het goedkoopste kan kopen.
Zie mijn laatste alinea.Loader schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:23:
[...]
Ken je Brickwatch al? Daar kun je opzoeken waar je het goedkoopste kan kopen.
Het betreft inderdaad een huidig model, maar niet meer nieuw. Is dan 2/3e een prijs die redelijk is?mschol schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:25:
een modulair voor 2/3 v/d nieuwprijs.. is het een huidig model? alle modellen die niet meer te krijgen zijn doen wel veel meer
Wat betreft oude modellen, ik ben me er van bewust dat deze flink snel in prijs stijgen. Een model dat eind 2018 met pensioen is gegaan is 50-100 euro duurder dan de adviesprijs van Lego (de adviesprijs is er vaak al niet voor betaald).
Mijn belangrijkste vraag was om jullie advies hebben wat ik met checken wat ik de set ga afhalen. Voor de waarde van het produkt, maakt de uitvoering van de doos nog uit? Soms zie ik van dezelfde set meerdere uitvoeringen. B.v. rechtsonder schuin het woordje Expert, maar ook aan de rechterkant een blauwe balk met het woordje Expert rechtsboven. De laatste is nieuwer, maar wat doet dit met de waarde?
Voor een doorsnee winkel ligt de basis inkoopprijs +/- 25 à 30% onder de adviesprijs. Daar gaan nog een aantal procenten af als je aan bepaalde voorwaarden van Lego voldoet (gevoerd gamma, zichtbaarheid, niet aanbieden van concurrerende merken...). Grote spelers als Bol, Amazon,... zullen wel betere condities hebben.AppieNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:25:
[...]
Hoewel "40%" een forse korting is in Lego termen (dit is namelijk al vrij dicht tegen de inkoopprijs, die volgens mijn "educated guess" ergens rond de 50% ligt), zie ik die €140 ook nog wel gebeuren. Zijn voorganger 5 jaar geleden de 9398 (mijn "out of dark ages" set) kocht ik voor €120 met een adviesprijs van €180 toendertijd, ik heb er daarna nog 2 gekocht, waarvan iig 1 van die 2 voor €100.
De 50% marge vind je eerder bij ander speelgoed terug (boardgames etc).
ik krijg een fabuland deja-vu. Daar speelden mijn zusjes vroeger mee.keverjeroen schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:26:
Lego heeft net officieel de nieuwe trein (+station) van Disney aangekondigd:
[Afbeelding]
[YouTube: REVIEW: LEGO Disney Train and Station Set 71044]
Meer info o.a. hier: https://www.bouwsteentjes...and-station-aangekondigd/
Ik vond de build een van de leukere builds sinds ik in 2018 ben ingestapt; geen moment het idee gehad dat er "weinig" onderdelen in zitten. Het aantal pinnen lijkt ook mee te vallen; veel nuttige onderdelen voor de collectie. De nieuwe onderdelen zijn steviger. Lijkt me alles bij elkaar goed moc materiaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 14-08-2019 22:53 ]
Ah juist, Bart Smit stond in 2014 vlak voor Sinterklaas ook te piepen dat "ze geen winst meer maakte op de verkopen" toen er nog eens 20% korting bovenop de 15% korting moest voor City sets en veel winkels dit ook nog eens fout deden en de % gewoon optelde voor 35% korting.Matthis schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:49:
[...]
Voor een doorsnee winkel ligt de basis inkoopprijs +/- 25 à 30% onder de adviesprijs. Daar gaan nog een aantal procenten af als je aan bepaalde voorwaarden van Lego voldoet (gevoerd gamma, zichtbaarheid, niet aanbieden van concurrerende merken...). Grote spelers als Bol, Amazon,... zullen wel betere condities hebben.
De 50% marge vind je eerder bij ander speelgoed terug (boardgames etc).
Maar Lego zelf bijvoorbeeld heeft een personeelswinkel waar je 40-50% korting kan halen op de adviesprijs. Aangezien Lego BV geen liefdadigheidsinstelling is, maken ze daar vast ook nog wel winst op, dat is ook waarom ik denk dat de inkoopprijs voor winkels als Amazon richting de 50% of op die 50% zit tov de adviesprijs. Vooral als ze in de week van release al "stunten" met 28% korting tov de adviesprijs met de 42099. Als zij maar 30% minder betalen dan de adviesprijs, verdienen ze 2% per set. Dus ja, de condities voor Amazon zullen wel heel wat beter zijn.
Wat je ook krijgt is dat iedereen altijd op 'korting' gaat zitten wachten. Bij de thema sets zoals Marvel of Disney is de prijs/kwaliteit verhouding helemaal zoek.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked