Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.119 views

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29

B2

wa' seggie?

B2 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:59:
Mijn zoontje krijgt over 2 weken de 60198 trein voor z'n verjaardag. Het leek mij leuk om mijn 7750 12v trein ook geschikt te maken voor powered up. Met de 7820 achter de 7750 om de hub in de verbergen moet dat lukken door een powered up motor onder de 7820 te plaatsen.

Maar het zou nog mooier zijn als ik de 12v motor kan voeden met een eigen gemaakt kabeltje :) Is er al een wire diagram bekend van powered up? Ik kan ze wel van Power Functions vinden, maar ik zie dat ze naar 6 draden zijn gegaan.
Kleine tussenstand: De PoweredUp motor en hub zijn binnen. Helaas is het kabeltje nog niet binnen, dus ik kan de draden nog niet meten. Daarom de hub in de 7820 gebouwd en motor eronder gemonteerd.
Dat werkt prima, echter kan de motor de 7750 niet in z'n geheel vooruit duwen. Dit komt vooral door de zware rode motor van de 7750. (En wellicht ook omdat ik 12v rails gebruik, nieuwe rails heb ik nog niet gekocht). Maar zonder de kolenkar werkt het prima en draait de 7750+7820 zn rondjes met een PoweredUp motor :)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Beste,

Ik heb een vraag:
In welke supermarkt of bouwmarkt kan ik sluitzakken groter dan 3 liter halen?
Thuis heb ik een paar 5 of 6 liter sluitzakken, echter ik weet niet meer uit welk winkel ze vandaan komen.
Ze zijn al meer dan 10 jaar oud. Er staat geen merk op. Alleen een witte vlak waar je iets kan opschrijven.

Afmetingen
25 x 40 cm

Opschrift
Inhoud / Contenu
Datum / Date
Bij voorbaat hartelijk dank.

[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 15-08-2019 12:06 ]

Trein?

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
B2 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:42:
[...]

Kleine tussenstand: De PoweredUp motor en hub zijn binnen. Helaas is het kabeltje nog niet binnen, dus ik kan de draden nog niet meten. Daarom de hub in de 7820 gebouwd en motor eronder gemonteerd.
Dat werkt prima, echter kan de motor de 7750 niet in z'n geheel vooruit duwen. Dit komt vooral door de zware rode motor van de 7750. (En wellicht ook omdat ik 12v rails gebruik, nieuwe rails heb ik nog niet gekocht). Maar zonder de kolenkar werkt het prima en draait de 7750+7820 zn rondjes met een PoweredUp motor :)
voila. :) powered up teardown gevonden.

https://www.eurobricks.co...8-powered-up-a-tear-down/

• B2

B2

wa' seggie?

Ah mooi!, Dus pin 3 en 4 geven de 9V als ik het goed begrijp.

[ Voor 3% gewijzigd door B2 op 15-08-2019 12:37 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

MedionAkoya schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:01:
Beste,

Ik heb een vraag:
Thuis heb ik een paar 5 of 6 liter sluitzakken, echter ik weet niet meer uit welk winkel ze vandaan komen.
Ze zijn al meer dan 10 jaar oud. Er staat geen merk op. Alleen een witte vlak waar je iets kan opschrijven.

Afmetingen
25 x 40 cm

Opschrift

[...]

Zoiets? https://www.jumbo.com/top...szakken-20-x-6l/158209DS/
Anders zoeken op 'ziplock' zak / bag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

MedionAkoya schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:01:
Beste,

Ik heb een vraag:

Afmetingen
25 x 40 cm

Opschrift

[...]

Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80339281/

Flickr

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
Werken zeer goed die van Ikea, gebruik ze zelf ook voor iedere lego set die weer word afgebroken. Boekje erin, lego erin, afsluiten en in een van de Ikea bakken ermee :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Oops, beetje te ver doorgeslagen in Legoland. Tweede keer geweest en voor 350 euro verder. Heb zelf Bastion Overwatch gekocht. Leuk model. Sentry mode. Alleen het hoofd moet je er dan af halen. Lekker middagje mee bezig geweest. Mijn vrouw gaat Steamboat Willie nog in elkaar zetten en vroeg zich af wat de gekleurde blokjes waren. Heb het maar even uitgelegd. :p

Mijn dochtertje heeft de set met alle vormen van Princess watevra oid gekregen en was lekker aan het klooien.

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Held der Steine heeft een niet erg positieve review van de 42099 geplaatst. Deze review ben ik het helemaal mee eens.

Wil je voortaan een samenvatting geven? Nu moet iedereen een filmpje gaan kijken, terwijl je kan aangeven waarom hij niet positief is. Nu gaat het richting clickbait/linkdrop. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 16-08-2019 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:59
Tl;dw?

Aangezien hij wel vaker aan het "zeiken" is voor de views, ga ik daar niet aan bjjdragen. Dus wat is de kern van z'n punten?

(voor de goede orde, ik vind de 42099 ook niet een erg goede set, maar ook niet slecht)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Meestal komt zijn kritiek er op neer dat de set te duur is. En in dit geval de kleur. En control plus. Verder wil ik die set nog steeds hebben ;)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Wat is er mis met de kleur? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Hij is geel? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
"Weer" een nieuwe kleur oranje in Technic. Net nadat het "gewone" oranje een beetje op de kaart is gezet de afgelopen jaren met de 420398, de Porsche en de Corvette dit jaar (en zelfs dat kotsje van een €10 re-issue oude set kraantje).

Ik ben de officiele naam kwijt, maar was iets als "Light Orange". In andere thema's was de kleur al vaker voor gekomen en nu moet dat dus tussen geel en het "oude" Bright Orange dat Technic al had.

Ik ben nog steeds schijtziek van de halve palletten van medium blue, light azure en dark azure blue in Technic dat Lego in verschillende sets heeft gebruikt de afgelopen jaren in aanloop naar de Chiron (ik beschouw die 3 kleuren ook gewoon Lego's testfase voor de Chiron om te kijken hoe ze uit de mallen kwamen).

Ik heb niks tegen nieuwe kleuren, maar lanceer ze dan ook goed, niet dit half-assed. Ik wil niet per se elk onderdeel in de nieuwe kleur, maar om uit de voeten te kunnen in Technic zal je op z'n minst 50% van de meest gangbare bodywork onderdelen wel moeten hebben. Dus niet alleen 3 grote panels, 1 connector en maar 1 liftarm in die kleur.

Lego zegt dat ze de nieuwe kleuren in de komende jaren compleet gaan maken, dit is ook een manier om aan je geld te komen natuurlijk, maar ik koop er eerder minder nu door en dan later als het compleet is wel, dan andersom.

[ Voor 70% gewijzigd door AppieNL op 15-08-2019 22:48 ]

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:36:
"Weer" een nieuwe kleur oranje in Technic. Net nadat het "gewone" oranje een beetje op de kaart is gezet de afgelopen jaren met de 42039, de Porsche en de Corvette dit jaar (en zelfs dat kotsje van een €10 re-issue oude set kraantje)
Ah ja, daar kan ik wel inkomen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:21
Maar ik vind deze kleur oranje/donker geel wel veel mooier dan dat fel oranje of geel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Mijn vrouw is nu helemaal versie op de Disney minifig. Serie 2 is goed te krijgen. Nu alleen nog op zoek naar de figuren van serie 1.
Voordeel van legoland was wel de ruil muur. Moeten er nog een paar van serie 2.
Bricklink kom ik eigenlijk alleen maar losse poppetjes tegen. En niet de onderplaat en accessoires.

Hebben wel zo'n kastje gekocht om ze in te schuiven. Denk nog 1 of 2 van nodig uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:21
Arunia schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:45:
Mijn vrouw is nu helemaal versie op de Disney minifig. Serie 2 is goed te krijgen. Nu alleen nog op zoek naar de figuren van serie 1.
Bricklink kom ik eigenlijk alleen maar losse poppetjes tegen. En niet de onderplaat en accessoires.

Hebben wel zo'n kastje gekocht om ze in te schuiven. Denk nog 1 of 2 van nodig uiteindelijk.
Het is niet de goedkoopste optie, maar websites zoals losseminifiguren.nl of valuebrick.at verkopen losse CMF minifigs met alle onderdelen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Kapoen ah kijk, daar had ik helemaal niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
AppieNL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:23:
Tl;dw?

Aangezien hij wel vaker aan het "zeiken" is voor de views, ga ik daar niet aan bjjdragen. Dus wat is de kern van z'n punten?

(voor de goede orde, ik vind de 42099 ook niet een erg goede set, maar ook niet slecht)
Het lijkt me wel bekend toch wat de problemen met deze set zijn? Werkt alleen met de app, geen B-model, geen moc mogelijk, veel te hoge prijs. Leek me niet erg zinvol om dat allemaal te herhalen. Ik poste dit omdat hij wel op een vermakelijke manier kritiek levert, niet omdat er schokkend nieuws is.

@Señor Sjon idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Tsja, ik ben zelf het Duits niet zo machtig om daar lang naar te kunnen luisteren. Dan is het zonde om dezelfde conclusies in een andere context te lezen.

Overigens lijkt het wel een soort vervloekte prijsklasse. De zeswieler was ook hoog in de RRP, maar overal fors goedkoper te vinden. Die was dan ook overpriced, net als wel meer sets de laatste tijd. Denk dat ze langzaam overstappen naar hoge retailprijs met hoge kortingen ipv minder hoge prijs, maar ook lagere kortingen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het enige probleem van die nieuwe kleur is dat je er eigenlijk (nog) niks mee kunt voor een MoC. Verder is het een oké kleur toch? Net zoals het paars in 42069 en het groen in 42039. MoCs maak je dan maar in geel/rood/zwart :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Met de 32 stickers is elk paneel zo'n beetje wel beplakt en hadden ze ook een andere kleur kunnen gebruiken :X

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
gold_dust schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Het lijkt me wel bekend toch wat de problemen met deze set zijn? Werkt alleen met de app, geen B-model, geen moc mogelijk, veel te hoge prijs. Leek me niet erg zinvol om dat allemaal te herhalen. Ik poste dit omdat hij wel op een vermakelijke manier kritiek levert, niet omdat er schokkend nieuws is.

@Señor Sjon idem
Mijn punt was meer dat hij vaker clickbait video's heeft om te provoceren mbt Lego sets, dan gun ik hem dus niet mijn view (als dat al wat waard is :D), want dan steun ik dat soort troep. Dat wil echter niet zeggen, dat ik niet benieuwd ben wat naar zijn mening, al is het alleen maar om te zien of die er iig bij deze video van is afgestapt.

De meeste punten die je noemt kan ik mijzelf ook in vinden, echter het punt van de MOC is inmiddels al niks meer waard, want Lego heeft dat al toegezegd in de PoweredUp app.
ajhaverkamp schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:05:
Met de 32 stickers is elk paneel zo'n beetje wel beplakt en hadden ze ook een andere kleur kunnen gebruiken :X
Ja! 8)7 "Mooi kleurtje, laten we hem nu helemaal vol plakken met stickers!"

Ik plak zelden stickers en een set als de 42025 heb ik nooit gebouwd (wel gekocht voor parts) omdat raampjes e.d. alleen maar van de stickers kwamen. Alsof ze niet eens probeerde een gat te maken. Als een Technic set zonder stickers er niet goed/herkenbaar uit ziet, koop ik hem meestal niet. Mijn 9398 heb ik de achterkant omgebouwd naar zwart/oranje. Staat veel strakker dan plots wit door geen stickers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

AppieNL schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:02:
[...]
Ik plak zelden stickers en een set als de 42025 heb ik nooit gebouwd (wel gekocht voor parts) omdat raampjes e.d. alleen maar van de stickers kwamen. Alsof ze niet eens probeerde een gat te maken. Als een Technic set zonder stickers er niet goed/herkenbaar uit ziet, koop ik hem meestal niet. Mijn 9398 heb ik de achterkant omgebouwd naar zwart/oranje. Staat veel strakker dan plots wit door geen stickers.
Ik plak op mijn Technic sets geen stickers. Dit is mijn versie van de 9398:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7827/47278759821_2d92a94869_c.jpg2019-03-04-12h45m44.IMG_4052 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Gebouwd van los lego, de Technic sets zitten allemaal weer netjes in ziplocks in hun orginele dozen. Wat de modellen van afgelopen jaar betreft. Van de Technic sets uit mijn jeugd (geboren in 1970, modellen zoals de 851) heb ik geen dozen meer, enkel van de 8851 (pneumatische kraan) heb ik toevallig de doos nog.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:28:
Het enige probleem van die nieuwe kleur is dat je er eigenlijk (nog) niks mee kunt voor een MoC. Verder is het een oké kleur toch? Net zoals het paars in 42069 en het groen in 42039. MoCs maak je dan maar in geel/rood/zwart :)
Het maakt het ook vrij onmogelijk om sets als deze zelf aan te passen, ik ben zelf meer van het modden, en 42039 is best een uitdaging, zodra je bij het groene deel in de buurt komt ben je snel beperkt door wat er in die kleur beschikbaar is.

Zelf had ik ook liever normaal oranje gezien in deze set, daar is genoeg van dat je zowel het bodywork kan aanpassen, als de boel in de parts-bin kan gooien en nog wat aan hebt.

Met zon nieuwe exclusieve kleur staat de set behoorlijk op zichzelf, je hebt weinig aan de oranje onderdelen, en kan de boel ook niet makkelijk aanpassen (tenzij je een complete colour-swap doet), neem dan mee dat het control+ spul zich ook niet leent voor MOCing of serieuzere aanpassingen, en je hebt in feite een veel te dure, onderperformende RC-crawler, niet een technic-lego set.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AppieNL
Deze is al een tijdje af, maar moest nog een 2de Sbrick bestellen. Een MOC van inmiddels al weer 4 jaar geleden nieuw leven ingeblazen. Wall-E 2.0
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48557044697_b36ee16378_b.jpg20190817_103040 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48556906031_c84ed60596_b.jpg20190817_103228 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48557044822_79cb29a736_b.jpg20190817_103442 by Appie NL, on Flickr

Het binnenwerk is nagenoeg compleet vervangen. Hij kan zichzelf nu niet meer optillen, maar kan nu wel vrij met zijn hoofd, ogen (dit kon mijn originele versie niet) en armen bewegen. Video maken is even lastig, want dit ding draait op 2 Sbricks die ik aanstuur met mijn S7, waar ik normaal ook video's mee maak. Ik wil een bluetooth controller gebruiken om de Brickcontroller 2 app te gebruiken, maar moet nog even uitvogelen welke controller degelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:56
Arunia schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:45:

Clicknbrick.nl heeft er nog 4 van serie 1 en een aantal van serie 2 op voorraad.

[ Voor 0% gewijzigd door Gillonde op 17-08-2019 14:09 . Reden: tellen is moeilijk ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Op promobricks.de kwam ik instructies tegen voor een kleine boom.
Blijkbaar is er nu af en toe een AFOL event in Lego stores, waarbij zo'n mini builds aangeboden worden.
Op brickset hebben ze zo ook een mini Harley Davidson met tekeningen gepost: Mini Harley Davidson

Deze build bevat geen speciale of unieke onderdelen en is wel leuk om ergens in de achtergrond van een moc of foto te zetten denk ik...
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/08/lego-baum-build-bauanleitung3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Ik ben voor mijn Winter village nog op zoek naar 2 minifigs; Gingerbread man en de Yeti nu vind ik die op Amazon maar met verzenden kosten die 25 euro, dat is net ff te gortig vind ik, iemand tips waar ik deze wat goedkoper kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Een stukje goedkoper op bricklink:
Yeti
Gingerbread man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Kapot schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:28:
Ik ben voor mijn Winter village nog op zoek naar 2 minifigs; Gingerbread man en de Yeti nu vind ik die op Amazon maar met verzenden kosten die 25 euro, dat is net ff te gortig vind ik, iemand tips waar ik deze wat goedkoper kan vinden?
Ik zou nog heel even wachten en uitkijken naar de bekendmaking van de nieuwe Winter Village set.
Op brickset circuleert een gerucht dat deze set in het teken zou staan van gingerbread minifigs.

Nogmaals, slechts een gerucht, maar meestal krijgen we in deze periode van het jaar het nieuws ivm kerstsets. Dus nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Ik zou nog heel even wachten en uitkijken naar de bekendmaking van de nieuwe Winter Village set.
Op brickset circuleert een gerucht dat deze set in het teken zou staan van gingerbread minifigs.

Nogmaals, slechts een gerucht, maar meestal krijgen we in deze periode van het jaar het nieuws ivm kerstsets. Dus nog even geduld :)
Dan hoop ik toch op een snoep/gebakswinkel aangezien we al een gingerbread huisje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Het kan evengoed een kleine vignette set worden natuurlijk, de speculaties komen door een gelekte foto van gingerbread minifigs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Gisteren in het Lego house geweest. Was inderdaad fantastisch. Denk dat we alles hebben gedaan op de kelder na. Twee keer in het robot restaurant gegeten. Lunch en Avondeten.
De activiteiten zijn erg leuk. Het inscannen van visjes, gebouwtjes maken voor een soort simcity spel. Van een aantal zouden we willen dat je dat ook thuis kon doen. Echt gaaf voor mijn dochtertje.... En voor mij en ook voor mijn vrouw. :p
Binnenkort maar eens kijken of er dat soort programma's bestaan voor commoners. :D

Die architect set van het Lego house is wel echt heel gaaf, maar wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:22:
Het kan evengoed een kleine vignette set worden natuurlijk, de speculaties komen door een gelekte foto van gingerbread minifigs.
Da's ook weer zo. Even wachten dus :) Hoop in elk geval op een geslaagde set waar niet zo over geklaagd wordt door menigeen, hoort niet bij kerst :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:56:
[...]

Da's ook weer zo. Even wachten dus :) Hoop in elk geval op een geslaagde set waar niet zo over geklaagd wordt door menigeen, hoort niet bij kerst :P
Vooral niet meelezen op brickset en andere fora dan, de meningen zijn redelijk ehm... binair ;)
De verdeling zit vooral in de pro- of contra fantasierijke sets itt de gekende verwaterde 'Victoriaanse stijl'.
En binnen de categorie van de tweede zit je dan nog met anti of pro rerelease van oudere sets.

Dat vat ongeveer in grote lijnen samen wat ik hier en daar lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:09
Arunia schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:48:
Gisteren in het Lego house geweest. Was inderdaad fantastisch. Denk dat we alles hebben gedaan op de kelder na. Twee keer in het robot restaurant gegeten. Lunch en Avondeten.
De activiteiten zijn erg leuk. Het inscannen van visjes, gebouwtjes maken voor een soort simcity spel. Van een aantal zouden we willen dat je dat ook thuis kon doen. Echt gaaf voor mijn dochtertje.... En voor mij en ook voor mijn vrouw. :p
Binnenkort maar eens kijken of er dat soort programma's bestaan voor commoners. :D

Die architect set van het Lego house is wel echt heel gaaf, maar wel prijzig.
Wij hebben alleen Legoland bezocht en Legohouse bewust overgeslagen. Nadat ik de website goed had bekeken, kreeg ik het gevoel dat ons mannetje (van vier) nog net te jong is. Ik kan het natuurlijk mis hebben. Over twee jaar maar eens een lang weekend plannen, hij zal dan ook andere attracties leuk vinden.

Wat is jouw gevoel van wat de max leeftijd is voor Legohouse. Voor Legoland dacht ik aan max 10 jaar.

Ons mannetje wil beide treinen hebben. Kerst en zijn verjaardag moeten er nog aan komen. Daardoor ben ik nu druk aan het kijken naar de Modulaire gebouwen. ;) Wat zijn deze mooi. Lijkt me mooi om dat te combineren met de trein. Ook Lego Ideas zijn erg leuk. Niet allemaal trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 18-08-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hulliee schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

Hij is gaaf! :) _/-\o_ Alleen vind ik hem wel onrealistisch laag bij grond maar dat is een persoonlijke voorkeur. Of ligt het aan de foto? Misschien kan de vleugel ook iets lager, fijner.
Thanks! Ik zal kijken of ik wat aan de vleugel kan doen... De laagte word lastig omdat dat een direct gevolg is van de vorm van de wielkasten...

Dank ook voor de thumbs up van iedereen!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@meesje tja, max leeftijd. Het is lego. Dus ik heb me goed vermaakt en zo ook heel veel andere volwassenen. Er is voor oudere kinderen en volwassenen bij beide genoeg te doen.
In het Lego house hebben ze voor een deel ook duplo. Nadeel is alleen dat niet alles met duplo ook gedaan kan worden.
4 is wellicht voor hetzelfde plezier nog iets te jong. Die van ons a 5,5 jaar ging helemaal los en heeft alles ook gedaan. Let wel, Genevieve is heel erg van de frutsels. Dus kleine voorwerpen en Lego is ze wel aan toe.

In lego house is veel ook technisch lego qua onderdeel van het bouwen. Dus dat is voor jongere kinderen net te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Arunia Over twee jaar gaan we wel weer. Duplo is hij al een 1-1,5 jaar ontgroeid. Zijn fijne motoriek is goed ontwikkeld en hij heeft ook nog nooit iets in zijn mond gestopt. We waren al vrij vroeg met Juniors (heet nu 4+ volgens mij) begonnen. Hij kijkt heel goed naar de handleiding, erg grappig om te zien.
En op een gegeven moment mijn Lego (ruim 35 jaar oud) van zolder gehaald. O.a. trein 7710, treinstation 7824, politiebureau 381, brandweerkazerne 6382, postkantoor 6362, dokter 6364 en garage 6363. Wat betreft de trein is het erg fijn dat deze met de hand bediend kan worden. Ik heb ook de elektrische uitbreidingsset (en wissels, seinpaal), maar dat komt wel als ie wat ouder is. Het grote nadeel van de oude treinen vind ik de rails, deze (de bielzen) gaan vrij snel stuk. Dat is met de nieuwe treinen beter geregeld. Dan kan hij zelfstandig een nieuwe baan bouwen.

Bovenstaande trouwens allemaal in doos en met handleiding. Veel speelgoed heb ik destijds weg gedaan, maar van dit ben ik blij dat het allemaal compleet is.

Leuk trouwens om te lezen dat jij, je vrouw en kindje allemaal van Lego houden. Mijn vrouw vind het wel leuk, maar vraagt zich wel af met welke sets ik op het oog heb, wat we er mee moeten doen. Voor het aanschaffen van de modulaire gebouwen heb ik in ieder geval groen licht. Die vindt ze erg mooi en is een mooie aanvulling op de ‘stad’ van ons zoontje. Zelf vind ik heel veel Lego leuk, het leukst vind ik wel als er mini figuurtjes bij zitten.

Als ik me niet vergis, hebben jullie Stoomboot Willie gekocht. Deze ziet er ook erg leuk uit. Deze is trouwens tov het origineel wel heel erg veranderd (https://ideas.lego.com/pr...5d-40c5-be8e-32dbf8604733). Het origineel zou ik zelf nooit een stem gegeven hebben.

Wat sparen jullie allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:18:
Deze is al een tijdje af, maar moest nog een 2de Sbrick bestellen. Een MOC van inmiddels al weer 4 jaar geleden nieuw leven ingeblazen. Wall-E 2.0
[Afbeelding]20190817_103040 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190817_103228 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190817_103442 by Appie NL, on Flickr

Het binnenwerk is nagenoeg compleet vervangen. Hij kan zichzelf nu niet meer optillen, maar kan nu wel vrij met zijn hoofd, ogen (dit kon mijn originele versie niet) en armen bewegen. Video maken is even lastig, want dit ding draait op 2 Sbricks die ik aanstuur met mijn S7, waar ik normaal ook video's mee maak. Ik wil een bluetooth controller gebruiken om de Brickcontroller 2 app te gebruiken, maar moet nog even uitvogelen welke controller degelijk is.
Heel gaaf!
Snap dat het lastig is, maar ben heel benieuwd naar de video! En de gebruikte techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@meesje wij gaan over een paar jaar met het nieuwe gedeelte ook zeker nog wel terug. Fijne motoriek is bij G ook erg goed. Grove een stuk minder en nauwelijks interesse in fietsen.
Veel van mijn Lego ligt nog bij mijn ouders zoals soldaten (van de piraten reeks), blacktron en nog wat spul. Vast ook wel een trein zonder motor.
Handleidingen zijn volgens mij ingeplakt oid. Maar dat zien we wel weer. Nadeel is alleen dat het bij mijn ouders op zolder niet echt te vinden is.

Mijn vrouw vind het wel leuk, maar ergert zich weer aan dingen die ik leuk vind aan Lego haha. Ze wilde zelf Steamboat Willie hebben, maar de kans bestaat dat ik mee moet gaan helpen. Ze accepteert goed dat ik het wel leuk vind en koopt ook wel voor mij.

Ikzelf zou meer willen dan dat ik heb, maar zou realistisch niet weten waar ik het moet laten. Zou de MF grote model willen. Heb wel het iets kleinere model gekregen van mijn vrouw en super blij mee.
Van vroeger heb ik de 8880 test car nog welke ik nog eens in elkaar ga zetten.

Op dit moment 3 sets van Overwatch Lego en de rest gaat ook nog komen.
En ik heb op de vroegere trein na alle sets van de Winter Village. Maar eigenlijk ivm een volle dressoirkast nog niet ieder jaar neer kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
@Hulliee Dank je, de techniek is 4 M-motors met wat vertragingen voor de armen (inclusief clutch gear), hoofd en ogen. 2 L-motors voor het rijden. De vertragingen had ik gedaan, omdat het met puur PF anders te snel gaat (hoofd eigenlijk nog steeds best vlot, maar ruimte is op) en met een controller via Brickcontroller 2 app kan je schijnbaar geen maximum output zetten op de motors zodat ze langzamer draaien (dit kan wel in de Sbrick app), dus daarvoor waren de vertragingen ook nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Arunia Wat herkenbaar zeg. De grove motoriek bij ons mannetje loopt ook achter. De loopfiets hebben we echt voor niks gekocht. In principe zou je dan bij een echte fiets de zijwieltjes achterwege kunnen laten. Maar dat kunnen wij wel vergeten. ;)

Wat is het MF model? Wellicht bij anderen een bekende afkorting, maar ik heb dit Lego topic tijdens de afgelopen vakantie pas ontdekt. Ik wist niet eens dat het bestond. ;)

Ik zou ook wel van alles willen hebben. De modulaire gebouwen komen tzt in de stad van mijn zoontje. Maar waar moet ik de rest laten? De Mustang en Harley vind ik mooi, maar ook de Ideas sets, bv 21313, 21315 en 21317. Zelfs het Disney kasteel......... Ruimte.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

MF is de Star Wars Millennium Falcon.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Beste Afols,

Vraagje voor de nieuwe PowerUp trein van Disney. Is deze ook al te maken dat deze autoreverse kan? (Met toevoegingen waarschijnlijk)
Ik kom nu alleen nog voorbeelden tegen van autoreverse op de oudere aandrijf systemen.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Stormtrooper schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:05:
MF is de Star Wars Millennium Falcon.
Thanks!
@Arunia Dat is inderdaad een super set! Maar (a) waar laat ‘m en (b) hoe krijg ik dit verantwoord bij mijn vrouw. ;) Mwah, laten we eerlijk zijn, hoe krijg ik dit verantwoord naar mezelf. :) 700 euro....

Technisch Lego heb ik (gelukkig) wat minder mee. Ik wil het liefst steentjes bouwen en mini figuurtjes er bij hebben. Dat geeft mij het echte Lego gevoel. Mijn broer had vroeger wel een paar van die grote Lego Technic auto’s. Zag er ook best mooi uit, o.a. een versnellingsbak met (drie?) versnellingen. Heeft ie destijds voor een goede prijs op MP kunnen verkopen (compleet in doos); zijn zoontje had helemaal geen interesse in Lego.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

Thanks!
@Arunia Dat is inderdaad een super set! Maar (a) waar laat ‘m en (b) hoe krijg ik dit verantwoord bij mijn vrouw. ;) Mwah, laten we eerlijk zijn, hoe krijg ik dit verantwoord naar mezelf. :) 700 euro....
En niet alleen voor de aankoop van de Millenium Falcon ga je excuses moeten zoeken.
Er is een gerucht dat er een Star Destroyer set zit aan te komen van vergelijkbare prijsklasse.

Uit het artikel:
  • Anzahl der Teile: 4.784
  • Preis: 699,99 Euro
  • Preis pro Teil: 14,6 Cent
  • Verkaufsstart: 01. Oktober 2019
  • VIP Vorverkauf: 18. September 2019
*edit* hmm, de 75192 Millennium Falcon heeft 7541 onderdelen en een RRP van €800 (€850 hier in de Benelux). De prijs/onderdeel ratio in de vermoedelijke nieuwe set is dus niet bijster goed...

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 18-08-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@meesje nou inderdaad. Fietsen lukt wel en remmen ook. Echter ze rijdt alsof ze een 3-wieler heeft. Dus op de zijwielen. Nahja, dat komt ook wel weer goed.

Inderdaad de Falcon. Super vet. In Lego house stond deze opgebouwd. Kwijl.

Die met de versnellingsbak heb ik nog en gaat niet weg. Emotionele waarde. Maar dat is met veel.

De andere SW sets heb in minder mee. Hoe mooi ook. De Falcon is gewoon een schip met mooie vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zijn jullie ook verzamelaars die oude sets (tegen soms absurde prijzen) kopen? Ik heb mijn zinnen gezet op de modular buildings, het liefst ook de retired sets. Echter deze prijzen zijn het veelvoudige van de oorspronkelijke adviesprijs.

Wat doen jullie als je met een serie begint, die al een paar jaar geleden is gestart? Kopen jullie dan ook retired sets tegen de hoge prijzen? Of adviseren jullie om gewoon nu in te stappen met de huidige (vier) modular buildings (en als eerste de twee te kopen die waarschijnlijk dit jaar retired zijn)? En voor de andere modellen brickwatch goed in de gaten te houden? Of kopen jullie blind gewoon bij Lego?

@Arunia Zo had ik even gekeken naar de Winter Village serie. Deze lijkt me ook wel leuk voor de December maand. Heb je ieder jaar wat leuks te bouwen. Ook qua WAF doet deze serie het wel goed denk ik. Echter ook bij deze serie betaal je bij oudere sets het veelvoudige van de oorspronkelijke adviesprijs.
Ben jij destijds op het juiste moment gestart met deze serie? Of ook retired sets gekocht tegen een hoge prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@meesje gewoon instappen. Sets die net retired zijn, zijn via MP of Bricklink nog wel voor redelijke prijzen te krijgen.

Die nieuwe ISD... dafuq. Ik heb de SSD met 2/3e van de stenen, maar 700 euro (zal hier wel 750 worden) is erg stevig. Wel heb ik veel meer met dat model. O+ <3 De MF doet mij helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Señor Sjon schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:59:
@meesje gewoon instappen. Sets die net retired zijn, zijn via MP of Bricklink nog wel voor redelijke prijzen te krijgen.

Die nieuwe ISD... dafuq. Ik heb de SSD met 2/3e van de stenen, maar 700 euro (zal hier wel 750 worden) is erg stevig. Wel heb ik veel meer met dat model. O+ <3 De MF doet mij helemaal niks.
Thanks voor het advies. Ook al zegt je verstand wel wat wijs is, heb je soms zo klein stukje advies nodig. ;)
Met redelijke prijzen bedoel je bv 200/210 euro voor een retired set met adviesprijs van 160/170 euro?

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 18-08-2019 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:39:
Wat doen jullie als je met een serie begint, die al een paar jaar geleden is gestart? Kopen jullie dan ook retired sets tegen de hoge prijzen? Of adviseren jullie om gewoon nu in te stappen met de huidige (vier) modular buildings (en als eerste de twee te kopen die waarschijnlijk dit jaar retired zijn)? En voor de andere modellen brickwatch goed in de gaten te houden? Of kopen jullie blind gewoon bij Lego?
Afhankelijk van het model kan je misschien ook overwegen om de oude sets bij elkaar te bricklinken.
Zo bevat bijvoorbeeld de 10218 Pet Shop geen zeldzame onderdelen of kleuren, dus die kan je bij elkaar puzzelen. 10185 Green Grocer is helaas een moeilijke vanwege de combinatie zeldzame onderdelen en/of kleuren, dus die kan je eventueel in een andere kleur opbouwen.

Eenmaal sets niet meer in productie zijn en de stock op is bij de meeste grote winkels, zal je deze waarschijnlijk ook nooit meer tegenkomen in brickwatch.

Of het de moeite waard is om oudere sets aan te kopen kan alleen jij beslissen. Wil je echt graag een bepaald model nog in je straatje of kerstdorp of collectie minifigs of... dan moet je zelf die overweging maken uiteraard. En zelfs dan nog kan je jezelf limieten opleggen qua prijs, om al te gekke aankopen te vermijden.
Zo zou ik bijvoorbeeld zelf nog graag een aantal minifigs hebben in het thema van de Romeinse tijd, maar die dingen zijn veel te duur voor wat ze zijn. Dus jammer maar helaas, geen aankoop voor mij.

Waar je ook op kan hopen zijn heruitgaves natuurlijk. Lego heeft zo enkele jaren geleden nog een oudere Kerstset opnieuw uitgebracht. Hetzelfde met een paar grote SW sets en de Taj Mahal.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 18-08-2019 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@meesje ik ben wel een paar jaar later ingestapt met de winter village. Maar de sets die al uit waren, waren nog wel normaal te koop. Dat scheelt. Wilde de 2006 trein nog kopen, maar niet gedaan vanwege de prijs. Later kwam er een andere versie die wel officieel onder de WV uitgave viel en lekker de oudere los gelaten. Ieder jaar koop ik de nieuwe set. Heruitgave hoef ik niet dubbel te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
meesje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:04:
[...]

Thanks voor het advies. Ook al zegt je verstand wel wat wijs is, heb je soms zo klein stukje advies nodig. ;)
Met redelijke prijzen bedoel je bv 200/210 euro voor een retired set met adviesprijs van 160/170 euro?
Dat is wat je zelf nog redelijkerwijs wil betalen. Ik heb een aantal laten schieten zoals Palace Cinema, omdat sets erna pas een beetje een interieur kregen, voorgaande sets waren meer façades. Was geen moeilijk besluit omdat ik het toch al niet meer compleet zou krijgen. Wat ook niet helpt, zijn de pricehikes in veel series, waardoor je jaar-op-jaar toch significant meer kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb mij nu ook bewust min of meer gelimiteerd tot de modulairs (must haves, aangezien ik ze allemaal heb), winter village.

daarnaast (voornamelijk als de centen het toelaten) grote piececount sets (zoals de MF en BWE), de minifigs series zijn incidentele als de serie mij tof lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09 21:07
meesje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:39:
Zijn jullie ook verzamelaars die oude sets (tegen soms absurde prijzen) kopen? Ik heb mijn zinnen gezet op de modular buildings, het liefst ook de retired sets. Echter deze prijzen zijn het veelvoudige van de oorspronkelijke adviesprijs.

destijds op het juiste moment gestart met deze serie? Of ook retired sets gekocht tegen een hoge prijs?
Je zou de afbeeldingen van die oudere sets moeten opzoeken . Dan zie je dat het leeg is van binnen. Echt helemaal niets. De Parisien Restaurant, als je die neemt, dan zie je het volgebouwds is met heel veel details. Zelf heb ik de eerste modulairs niet en hoef ik ook niet want ik wil graag details hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
En de eerste ‘Kerstset’ is opgedoken op brickset: 853907 Toy Soldier Ornament
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/853907-1.jpg?201908170841
Ik vermoed dat er bij deze ‘set’ ook nog een bedrukte tegel met jaartal hoort, zoals de voorgangers van andere jaren.

[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 18-08-2019 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Kapoen schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:50:
En de eerste ‘Kerstset’ is opgedoken op brickset:
Ik vermoed dat er bij deze ‘set’ ook nog een bedrukte tegel met jaartal hoort, zoals de voorgangers van andere jaren.
Op bouwsteentjes.info staat dat dit setje per 1 september te koop zal zijn bij LEGO, voor €7,99. Dit is dus niet een kerstpromo die je gratis bij aankoop krijgt...

Ik lees trouwens op stonewares.de het laatste gerucht over de aankomende Star Wars UCS set:

Set 75252, Imperial Star Destroyer
- Aantal onderdelen: 4.784
- Prijs: 699,99 Euro
- Release datum: 1 oktober 2019
- VIP beschikbaarheid: 18 september 2019

Ben ERG benieuwd hoe deze set eruit gaat zien en hoeveel detail er in zal zitten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09 21:07
Haay schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 01:08:
[...]

Op bouwsteentjes.info staat dat dit setje per 1 september te koop zal zijn bij LEGO, voor €7,99. Dit is dus niet een kerstpromo die je gratis bij aankoop krijgt...

Ik lees trouwens op stonewares.de het laatste gerucht over de aankomende Star Wars UCS set:

Set 75252, Imperial Star Destroyer
- Aantal onderdelen: 4.784
- Prijs: 699,99 Euro
- Release datum: 1 oktober 2019
- VIP beschikbaarheid: 18 september 2019

Ben ERG benieuwd hoe deze set eruit gaat zien en hoeveel detail er in zal zitten!!!
Zal deze ook hard gaan in het begin, net als bij MF toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
Loader schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:12:
[...]

Je zou de afbeeldingen van die oudere sets moeten opzoeken . Dan zie je dat het leeg is van binnen. Echt helemaal niets. De Parisien Restaurant, als je die neemt, dan zie je het volgebouwds is met heel veel details. Zelf heb ik de eerste modulairs niet en hoef ik ook niet want ik wil graag details hebben.
Je zou ook zelf een interieur kunnen maken voor die eerste modulairs ;)
Maar die lege shells zijn wel aardig aan de prijs. Het ligt er dus helemaal aan of je het er voor over hebt om je geld uit te geven om de serie compleet te krijgen.

Bij mij ligt het 'verzamelen' (Lego uberhaupt ;( ) alweer 2 jaar stil. Ik heb wel het doel om alle 12V treinen in mijn bezit te krijgen kunnen afstrepen. Volgende doel is om alle randzaken van 12V compleet te krijgen en vervolgens kijken hoe ver ik kom met het City thema van de jaren '80 / '90 8)7

edit: dat Lego alweer 2 jaar stil ligt klopt niet helemaal: Apollo, fishing store, ship in bottle, DB5, F40, Beetle, Mini, VW T1 staan in de kast. De mustang en treehouse staan ook nog in de planning :z

[ Voor 8% gewijzigd door moer op 19-08-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 01:08:
[...]
Is €7,99 niet wat overdreven voor een setje van maar 43 onderdelen (volgens dat artikel)?
Dat zou afgerond neerkomen op 18ct/onderdeel, wat ik toch erg raar zou vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:09:
[...]

Afhankelijk van het model kan je misschien ook overwegen om de oude sets bij elkaar te bricklinken.
Zo bevat bijvoorbeeld de 10218 Pet Shop geen zeldzame onderdelen of kleuren, dus die kan je bij elkaar puzzelen. 10185 Green Grocer is helaas een moeilijke vanwege de combinatie zeldzame onderdelen en/of kleuren, dus die kan je eventueel in een andere kleur opbouwen.

Eenmaal sets niet meer in productie zijn en de stock op is bij de meeste grote winkels, zal je deze waarschijnlijk ook nooit meer tegenkomen in brickwatch.

Of het de moeite waard is om oudere sets aan te kopen kan alleen jij beslissen. Wil je echt graag een bepaald model nog in je straatje of kerstdorp of collectie minifigs of... dan moet je zelf die overweging maken uiteraard. En zelfs dan nog kan je jezelf limieten opleggen qua prijs, om al te gekke aankopen te vermijden.
Zo zou ik bijvoorbeeld zelf nog graag een aantal minifigs hebben in het thema van de Romeinse tijd, maar die dingen zijn veel te duur voor wat ze zijn. Dus jammer maar helaas, geen aankoop voor mij.

Waar je ook op kan hopen zijn heruitgaves natuurlijk. Lego heeft zo enkele jaren geleden nog een oudere Kerstset opnieuw uitgebracht. Hetzelfde met een paar grote SW sets en de Taj Mahal.
tja, zo zou ik graag de TBBT 21302 set graag willen hebben, adviesprijs vanuit Lego was 64 euro, sets op MP kosten nu zo rond de 120~140 euro, ondanks dat ik de set graag wil hebben ga ik dat er niet voor uitgeven.
bricklinken heb ik nog niet naar gekeken maar gezien de unieke minifigs zal dat niet te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

moer schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:30:
[...]

Je zou ook zelf een interieur kunnen maken voor die eerste modulairs ;)
Maar die lege shells zijn wel aardig aan de prijs. Het ligt er dus helemaal aan of je het er voor over hebt om je geld uit te geven om de serie compleet te krijgen.

Bij mij ligt het 'verzamelen' (Lego uberhaupt ;( ) alweer 2 jaar stil. Ik heb wel het doel om alle 12V treinen in mijn bezit te krijgen kunnen afstrepen. Volgende doel is om alle randzaken van 12V compleet te krijgen en vervolgens kijken hoe ver ik kom met het City thema van de jaren '80 / '90 8)7

edit: dat Lego alweer 2 jaar stil ligt klopt niet helemaal: Apollo, fishing store, ship in bottle, DB5, F40, Beetle, Mini, VW T1 staan in de kast. De mustang en treehouse staan ook nog in de planning :z
Gelukkig zijn de 80/90's sets niet super duur (used tenminste) en er kwamen veel minder sets per jaar uit. Maar je moet geluk hebben met verkleuringen e.d. Stel je voor dat je nu 25 bent en over 10 jaar uit je dark ages komt en alles van 2000-2020 wilt hebben: daar is geen beginnen aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:40
Heeft iemand die Porsche 911 Turbo 3.0 al gehaald? Wil deze wel halen eigenlijk, alleen geen idee wat ik ermee wil doen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Loader schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 01:50:
[...]

Zal deze ook hard gaan in het begin, net als bij MF toen?
Ik zal even de glazen bol er bij pakken...

Ik vind 699 euro wel erg aan de prijs, voor 4100 stukjes. Het is maar 100 euro goedkoper dan de MF die veel meer stukjes had...

Even afwachten dus. En thuis stiekem kijken waar ik dat ding neer ga zetten :+

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:07
KW25 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:41:
Heeft iemand die Porsche 911 Turbo 3.0 al gehaald? Wil deze wel halen eigenlijk, alleen geen idee wat ik ermee wil doen.
Nog niet, wou hem dit weekend halen bij de Intertoys, maar in Groningen heb je maar een beperkt assortiment. Bestel hem eerdaags wel via internet. Past mooi bij de Technic Porsche. Al gaat het alleen maar om het mannetje die Porsche outfit aan heeft ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Afgelopen weekend ben ik begonnen aan een Shell tankstation. Ik heb best wat Shell onderdelen in mn verzameling (zowel bestickerd als bedrukt), die ik daar mooi voor kan gebruiken. Het idee is een station met 2 pompen en een kleine shop. De pompen staan er, de shop is alleen nog maar een gevel. Voordeel van een Shell tankstation zijn dat de kleuren rood, geel en wit veel gebruikt worden, dat zijn kleuren die ik anders niet zo veel gebruik.

Het leuke is ook dat ik een oude roadplate heb kunnen gebruiken, deze heeft het smalste stukje weg en dus de meeste studs links en rechts.

Hieronder wat foto's, meer ook hier: https://www.instagram.com/vw_jeroen/

Tips zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/f9cd5925edbb9ca845a9e6f350a80e67/5DDBD0AE/t51.2885-15/e35/68935697_524264971718081_718300091948869083_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/3edc1d7784847279e46ed5f64c286200/5DE50F89/t51.2885-15/e35/66616513_3014970208728826_9070826665615524144_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/829b838f5671dbe389ed6817a2e4b07c/5DD3D338/t51.2885-15/e35/67547696_659309997897575_1395369034513762370_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

[ Voor 7% gewijzigd door keverjeroen op 19-08-2019 10:21 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
KW25 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:41:
Jazeker, zie Shanquish in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"

inmiddels opgebouwd, ik heb 'm voornamelijk om neer te zetten als display, net als alle andere Champions modellen die erbij staan.
als er kinderen over de vloer komen dan mogen ze er ook alleen maar naar kijken, ermee spelen zijn ze voor nu nog iets te jong voor. (kan wel natuurlijk maar dan ligt alles aan bonken :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Shanquish schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:27:
[...]

tja, zo zou ik graag de TBBT 21302 set graag willen hebben, adviesprijs vanuit Lego was 64 euro, sets op MP kosten nu zo rond de 120~140 euro, ondanks dat ik de set graag wil hebben ga ik dat er niet voor uitgeven.
bricklinken heb ik nog niet naar gekeken maar gezien de unieke minifigs zal dat niet te doen zijn?
Naar aanleiding van je vraag heb ik even op bricklink gekeken en gezien dat deze set in 'sealed' staat gaat voor gemiddeld €70 tot €100. Dat lijkt nog mee te vallen indien je deze echt wil. Los gaan de minifigs van 3 tot 8 euro op eerste zicht, dus veel bespaar je niet als je er de massa blokjes bijtelt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

keverjeroen schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:19:
Afgelopen weekend ben ik begonnen aan een Shell tankstation. Ik heb best wat Shell onderdelen in mn verzameling (zowel bestickerd als bedrukt), die ik daar mooi voor kan gebruiken. Het idee is een station met 2 pompen en een kleine shop. De pompen staan er, de shop is alleen nog maar een gevel. Voordeel van een Shell tankstation zijn dat de kleuren rood, geel en wit veel gebruikt worden, dat zijn kleuren die ik anders niet zo veel gebruik.

Het leuke is ook dat ik een oude roadplate heb kunnen gebruiken, deze heeft het smalste stukje weg en dus de meeste studs links en rechts.

Hieronder wat foto's, meer ook hier: https://www.instagram.com/vw_jeroen/

Tips zijn welkom!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Spijker de ramen dicht, zet er een oinapparaat bij en het ding is compleet. Selfservicepomp :Y)
En dan een file kleine auto's er bij omdat het weer eens happy hour is :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Naar aanleiding van je vraag heb ik even op bricklink gekeken en gezien dat deze set in 'sealed' staat gaat voor gemiddeld €70 tot €100. Dat lijkt nog mee te vallen indien je deze echt wil. Los gaan de minifigs van 3 tot 8 euro op eerste zicht, dus veel bespaar je niet als je er de massa blokjes bijtelt...
95-99 euro bij NL verkopers, vind ik inderdaad nog wel meevallen tov 70 RRP.
Ik merk dat Bricklink vaak goedkoper is dan MP. Daar vragen ze echt de (vaste) hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
The Eagle schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:37:
[...]

Spijker de ramen dicht, zet er een oinapparaat bij en het ding is compleet. Selfservicepomp :Y)
En dan een file kleine auto's er bij omdat het weer eens happy hour is :+
Hahaha, ja dat is wel een goede! Scheelt me ook weer het maken van een interieur van de shop.. Voorbeelden zat in Nederland.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Señor Sjon schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:21:
[...]

Dat is wat je zelf nog redelijkerwijs wil betalen. Ik heb een aantal laten schieten zoals Palace Cinema, omdat sets erna pas een beetje een interieur kregen, voorgaande sets waren meer façades. Was geen moeilijk besluit omdat ik het toch al niet meer compleet zou krijgen. Wat ook niet helpt, zijn de pricehikes in veel series, waardoor je jaar-op-jaar toch significant meer kwijt bent.
Ik heb de eerste drie sets (10182, 10185 en 10190) eens bekeken, maar de interieurs zijn inderdaad vrijwel leeg. De modellen later, bv de 10218 heeft weer wat meer interieur. De door jou genoemde 10232 is weer wat leger, maar komt wellicht ook door thema (bioscoop).
Oudere modellen wil ik wel hebben, maar voor max de eerder genoemde prijs (200/210 tegen een RRP van 150-170).
Sowieso wil de de 10243 en 10255 hebben. Deze zullen snel retired zijn, maar hebben ook erg veel detail in het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:36:
[...]

Ah mooi!, Dus pin 3 en 4 geven de 9V als ik het goed begrijp.
PoweredUp kabeltje is binnen, en ik heb wat gemeten en gesoldeerd. Pin 3 en 4 geven continue 3.3V. Dus deze simpel weg aansluiten op de 12V motor gaat niet zo maar werken. Zoals in de teardown te zien is lijken die overige 2 draden dus wel wat te doen met de motor. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:50:
[...]
Sowieso wil de de 10243 en 10255 hebben. Deze zullen snel retired zijn, maar hebben ook erg veel detail in het interieur.
Met de 10243 Parisian Restaurant zou ik niet te lang meer wachten. Deze moest volgens de normale cyclus al lang uit productie zijn, maar wegens populariteit werd deze toch nog gehouden. Toch zal deze set geen jaren meer in het assortiment blijven vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:48
Het lego virus is bij mij ook weer lichtelijk toegeslagen nadat ik (voor mijn zoontje, 4 jaar) een treinstation voor een schappelijk prijsje kon overnemen. Nu raden jullie het natuurlijk al, er moet nu een trein komen:). Ik ben al aan het zoeken geweest, maar de goedkoopste treinen gaan al snel richting de 100,-

Weten jullie of er op bepaalde momenten in het jaar aanbiedingen zijn waarbij een trein goedkoper aangeschaft kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

Met de 10243 Parisian Restaurant zou ik niet te lang meer wachten. Deze moest volgens de normale cyclus al lang uit productie zijn, maar wegens populariteit werd deze toch nog gehouden. Toch zal deze set geen jaren meer in het assortiment blijven vermoed ik.
Ik had al ergens gelezen dat de verwachting was dat deze eind vorig jaar retired zou zijn. Deze staat daarom hoog op mijn lijst.
Swennus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:55:
Het lego virus is bij mij ook weer lichtelijk toegeslagen nadat ik (voor mijn zoontje, 4 jaar) een treinstation voor een schappelijk prijsje kon overnemen. Nu raden jullie het natuurlijk al, er moet nu een trein komen:). Ik ben al aan het zoeken geweest, maar de goedkoopste treinen gaan al snel richting de 100,-

Weten jullie of er op bepaalde momenten in het jaar aanbiedingen zijn waarbij een trein goedkoper aangeschaft kan worden?
Als ik de prijs grafieken op brickwatch goed beoordeel, zie ik dat beide huidige sets (60197 en 60198) rond nov/dec vorig jaar op hun laagste prijs (resp. 70 en 110 euro) zaten. Dan heb je twee sets voor minder dan de RRP van de grote set....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
meesje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:57:
[...]

Ik had al ergens gelezen dat de verwachting was dat deze eind vorig jaar retired zou zijn. Deze staat daarom hoog op mijn lijst.

[...]

Als ik de prijs grafieken op brickwatch goed beoordeel, zie ik dat beide huidige sets (60197 en 60198) rond nov/dec vorig jaar op hun laagste prijs (resp. 70 en 110 euro) zaten. Dan heb je twee sets voor minder dan de RRP van de grote set....
Bedankt! dan ga ik dat maar eens in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Swennus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:55:

voeg op brickwatch jouw favoriete sets toe (activeer email notificatie, en je kunt zo nu en dan een dealtje scoren)

De treintjes, zijn traditie getrouw het goedkoopste voor de feestdagen. Ook kun je zo nu en dan op MP wat leuks vinden - daar ik sterk adviseer een set opgebouwd te bekijken, anders weer kans dat je onderdeeltjes mist en kun je gaan bricklinken (bestellen parts)

welkom back

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:31
meesje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:50:
[...]

Ik heb de eerste drie sets (10182, 10185 en 10190) eens bekeken, maar de interieurs zijn inderdaad vrijwel leeg. De modellen later, bv de 10218 heeft weer wat meer interieur. De door jou genoemde 10232 is weer wat leger, maar komt wellicht ook door thema (bioscoop).
Oudere modellen wil ik wel hebben, maar voor max de eerder genoemde prijs (200/210 tegen een RRP van 150-170).
Als ik het zo zie ben je er verstandig mee bezig. De fout die ik maakte toen ik uit mijn dark ages kwam was links en rechts sets ging kopen omdat ik ze er gaaf uit vond zien, zonder te bedenken wat ik er verder mee wilde doen.

Toen een tijdje niet mee bezig geweest. Kort geleden besloten om me vooral te richten op modulars en architecture sets van New York. Daardoor helaas te laat om 10251 en 10246 nog op te pikken (even niet opgelet en ze zijn uit de handel) en zit nu wel met oa een ship in a bottle, yellow submarine en apollo thuis waar ik niet van plan ben echt wat mee te doen.

Mijn advies zou dus zijn: stick to the plan. Heb nog een aantal modulars op mijn verlanglijstje maar ga zeker niet meer dan € 300,00 per stuk uitgeven om ze te pakken te krijgen. Van de modellen die uit de verkoop zijn en die ik nog niet heb lijken daarom alleen 10218, 10246, 10251 en met een beetje geluk 10211 haalbaar te zijn. En ik ga nu beter opletten zodat ik 10255 niet mis voordat hij eruit gaat.

Lego maakt 'helaas' te veel gave sets om het allemaal bij te houden (voor mensen met een normale portemonnee/ruimte in huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
Mbt de treinen en rails. Zijn er verschillende soorten rails? En passen alle treinen op elke rails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Swennus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:31:
Mbt de treinen en rails. Zijn er verschillende soorten rails? En passen alle treinen op elke rails?
Kijk eens op: Wikipedia: Lego Trains
Als ik het goed lees, werd er vanaf 2006 nieuwe rails geïntroduceerd. Tov van de eerdere rails bestaat deze nu uit één geheel. Dit vind ik wel een vooruitgang (voor kids), de bielzen van de oudere breken (zeker na tig jaar) heel snel (eigen ervaring ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Swennus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:31:
12V: met middengeleider
9V: rails met metalen strip (overdracht via wielen)
Huidig: plastic rails met batterij voeding

De breedte en form factor van de treinmotoren is altijd gelijk gebleven dus elke trein kan naar elk platform worden omgebouwd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meesje
Yes! Gisteren heb ik een start gemaakt met mijn Lego Modular Buildings hobby. Via MP heb ik twee retired sets gescoord: 10218 (Pet Shop) en 10232 (Palace Cinema). Allebei helemaal nieuw en verzegeld.
De vraagprijs was 150 euro per stuk, dat vond ik al best laag. Ik heb 250 voor beide geboden en dit bod werd (boven verwachting) geaccepteerd. Gelijk 's avonds maar opgehaald, het was ook nog redelijk om de hoek (20 min. rijden). Tot het moment van overhandigen van het geld bleef ik het gevoel houden dat het 'too good to be true' was. De dozen zijn 100% onbeschadigd (ook niks op de hoeken) en zijn verzegeld. Ze zaten zelfs nog in de originele dozen die Lego gebruikt heeft voor het versturen!

Na betaling gevraagd wat de reden was van verkoop. Hij had ze in 2014 gekocht voor de handel. In mijn ogen had hij er wel meer uit kunnen halen. Nu heeft hij verlies gemaakt. Wellicht had de verkoper hard geld nodig (was de vakantie te duur uitgevallen?), maar ik zou geduldig gewacht hebben tot na de vakantie periode. In de buurt van de december maand gaan de mensen wel weer geld uitgeven.

Hopelijk geven jullie niet aan dat het niet zo is ;), maar zelf denk ik dat ik beide sets voor een spotprijs heb gekocht (beide 20 euro onder RRP, nieuw in seal, onbeschadigde doos). Tegen mijn vrouw zei ik dat ze op MP zo voor de oorspronkelijke adviesprijs (of zelfs meer) weer verkocht zijn. "Dat doen we niet, we gaan lekker bouwen" was haar reactie. That's the spirit! Het is geen must, maar toch wel leuk als je partner (een beetje) achter je hobby staat. De Bugatti of de MF zou ze niet echt kunnen waarderen.

Beide dozen liggen nu op zolder te wachten tot de laatste maanden van het jaar. Als het dan slechter weer is, gaan we lekker bouwen.

Nu nog de 10243 en 10255 kopen voordat ze retired zijn. Rond welk moment van het jaar wordt meestal aangegeven dat een modulair building uit het assortiment gaat? Is dat de maand december of al eerder? Indien december, dan kan ik nog even de prijsontwikkelingen op brickwatch in de gaten houden.
Nog een andere vraag mbt de prijzen, worden de prijzen van Lego (jaarlijks) verhoogd? Zo ja, wanneer gebeurt dit? In januari?

@Jean-Bob Je advies (stick to the plan) ga ik zeker volgen! Ik heb nu gekozen voor de Modular Buildings en daar blijf ik bij. Deze sets zullen mij het meeste plezier geven: veel steentjes, 16+ moeilijksheidsgraad, veel uren bouwplezier, mini figuurtjes en het past mooi in de toekomstige stad (met treinen) van mijn zoontje. Leuk om er samen mee aan de slag te gaan.
Het is trouwens wel heel verleidelijk om andere sets te kopen (bv Ideas, creator expert vehicles), maar daar hebben we echt de ruimte niet voor. Het enige dat we me nog wel leuk lijkt, is de Winter Village serie (getriggerd door @Arunia). Dat is een leuke serie om elk jaar in de December maand te bouwen en in de woonkamer neer te zetten. Op dit moment zijn er drie sets (trein, station en brandweer) nog wel redelijk verkrijgbaar. Ik ben erg benieuwd naar de 2019 set. Deze week maar eens polsen wat mijn vrouw daarvan vindt.
Mijn budget voor retired sets zet ik eerst op max. 200. En wellicht later (net als jij) ook op 300 euro. Voor sommige ontkom je daar niet aan. Het moet allemaal wel een beetje leuk blijven. Je kunt natuurlijk 1000 euro voor de 10182 uitgeven, maar dat vind ik echt te gek. Ieder moet dat natuurlijk zelf weten, je kunt er ook bewust voor sparen, maar ik vind het een te hoog bedrag. Ik besteed dat liever aan mijn gezin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Meestal gaat in oktober/november de oudste eruit en komt er in januari een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:56:
Yes! Gisteren heb ik een start gemaakt met mijn Lego Modular Buildings hobby. Via MP heb ik twee retired sets gescoord: 10218 (Pet Shop) en 10232 (Palace Cinema). Allebei helemaal nieuw en verzegeld.

Ik heb nu gekozen voor de Modular Buildings en daar blijf ik bij. Deze sets zullen mij het meeste plezier geven: veel steentjes, 16+ moeilijksheidsgraad, veel uren bouwplezier, mini figuurtjes en het past mooi in de toekomstige stad (met treinen) van mijn zoontje. Leuk om er samen mee aan de slag te gaan.
Mooie deal heb je gedaan, knap werk _/-\o_ Ik ben indertijd ook begonnen aan de modulars met dezelfde twee sets.

Ik wil je niet op extra kosten jagen met mijn volgend advies, maar af en toe verschijnen in de andere Lego thema's ook leuke gebouwen die mits aanpassing (of 'puur natuur') ook in een layout passen. Dus blijf gerust kijken in de hele catalogus naar andere mooie bouwsels.

Enkele voorbeelden van oudere sets (niet meer verkrijgbaar):
- Monster Fighters 10228 Haunted House
- Ideas 21310 Old Fishing Store
- Creator 31026 Bike Shop & Cafe (vaak gemod naar grotere versies)
- Ninjago 70751 Temple of Airjitzu
- Simpsons 71016 Kwik-E-Mart
...
Enkele meer recente sets:
- Ninjago 70620 Ninjago City (deze is wel buiten proportie groot vergeleken met de modulars)
- Ninjago 70657 Ninjago City Docks (soort van add-on voor de City)
- Creator 31097 Townhouse Pet Shop & Cafe
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Na vorige week de Porsche 42096 in elkaar te hebben gezet met mijn zoontje, zijn we gisteravond aan de 42083 Chiron begonnen. De eerste doos hebben we nu gebouwd. Vorige week waren de prijzen dermate gunstig dat ik ze beide aangeschaft heb. Erg tof om te bouwen die enorme Technic sets.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Kapoen Bedankt voor de tip. Ik ben me er (helaas ;)) van bewust dat er nog bijpassende gebouwen zijn.
Het verschil met de 3-in-1 creator gebouwen vind ik wel te groot. Ninjago heb ik eigenlijk helemaal niks mee. De 70620 heb ik wel bekeken. O.a. een filmpje gezien van JANGBRICKS dat deze in een stad wordt geplaatst. Ik vind dat niet mooi ogen. Hetzelfde vond hij, wat hij gaf al aan deze uit zijn stad verwijderd te hebben.
De enige die ik op dit moment interessant zou vinden is de Old Fishing Store, maar die gaat al snel naar 250 euro. Jammer dat ik net te laat begonnen ben met mijn hobby. Eerst maar focussen op de Modular Buildings, maar inderdaad wel nieuw Ideas in de gaten houden.
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:12:
Meestal gaat in oktober/november de oudste eruit en komt er in januari een nieuwe.
De verwachting is dat zowel 10243 als 10255 er uit zullen gaan. Ik heb nog 1/1,5 maand om de prijsontwikkelingen dat de gaten te houden. De prijzen (brickwatch) zijn nu al iets omhoog gegaan. Wellicht anticiperen de winkels daar al op. En op marktplaats helemaal, daar vragen ze zelfs nog meer dan de RRP.

[ Voor 30% gewijzigd door meesje op 20-08-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Vandaag de HC Andersen boek set gekocht. Deze is alleen blijkbaar in de Lego store in Kopenhagen te koop. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:31
@meesje Mooie slag geslagen met die twee modulars!
Het voordeel van alles na ongeveer Town Hall 10224 is dat er rond die tijd volgens mij aardig wat mensen geld roken en begonnen te speculeren op de waardestijgingen van bepaalde series, waaronder de modulars. Terwijl vanaf toen de modellen langer op de markt bleven en veel verkocht zijn wat de prijs natuurlijk drukt. Als er dan speculanten zijn die geld nodig hebben kan je mooie deals scoren, dat blijkt maar weer. Dat is ook het leuke van jezelf een limiet opleggen qua bedrag per model, heb je ook nog een beetje plezier van de jacht. Old Fishing Store had ik ook graag meegepakt, die is wel vrij kort verkocht maar aan de andere kant ook in redelijke grote aantallen opgekocht voor de handel denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Jean-Bob Ik ben er ook erg happy mee! Ik zat met een heel blij gevoel op de weg terug in de auto. ;)
De hobby heeft ook niet de grootste haast. Het moet ook leuk blijven. Heel af en toe proberen een goede deal te slaan met retired sets. Het hoeft echt niet perse nieuw en verzegeld te zijn, maar het liefst wel van een liefhebber (dus uit de zon, alles compleet, ook de reserve onderdelen bewaard, etc.).
En nu proberen de huidige sets op het juiste moment te kopen. Desnoods de 10243 en 10255 voor RRP, maar voor de 10260 en 10264 hou ik lekker brickwatch in de gaten. Dan heb ik tzt toch een leuk straatje met zes gebouwen.

Het is natuurlijk gewoon vraag en aanbod, maar soms vraag ik me echt af wat particulieren (of zijn het toch gewoon winkels onder privé naam?) voor (vaste) prijzen vragen voor courante modellen. Voor de 10243 wordt gewoon de RRP gevraagd op MP. Dan kan ik toch net zo goed bij Lego zelf kopen (dit levert ook nog VIP punten op) of bij de goedkoopste op brickwatch?

Voor mijn zoontje trouwens ook maar even 60197 en 60198 (hij wil beide) toegevoegd aan mijn brickwatch. Ik ben erg benieuwd of ze rond nov/dec weer (net als in 2018) erg goedkoop gaan worden. Hij wil eerst de grote set en daarna de kleine. Hij spaart er zelf voor, het mannetje is 4+ maar krijgt 2 euro zakgeld per week. Ook een beetje als beloning voor het meehelpen in bv de tuin. Ook al is zijn bijdrage maar miniem. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 20-08-2019 19:28 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik kan me nu echt gaan verdiepen in Lego Friends; vrijdag is onze tweede dochter geboren O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
almightyarjen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:18:
Ik kan me nu echt gaan verdiepen in Lego Friends; vrijdag is onze tweede dochter geboren O+
Ook voor mannen geen straf. Tegenwoordig zijn het al best wat stoerdere thema’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Ook voor mannen geen straf. Tegenwoordig zijn het al best wat stoerdere thema’s.
Ja en de oudste van bijna 2 vindt duplo geweldig, dus die krijgt een duplo trein voor haar verjaardag :Y

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
Tja, modular is best verslavend.
Gelukkig vinden mijn wat oudere dochters het ook leuk om te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/785VfFcuTHWOpepiD6E90aLI/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6KOqGpUfzXrV8qy3TyXXm8xW/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XZp28ToPgTPTVybTtD6jPFLY/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nw2UgjURe9RlDUgBb9iT3N3D/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ts5266sJ6PU19gXaoK8gOG2x/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Net de hans Christian andersen set in elkaar gezet. Zie nu dat die vorig jaar gratis is geweest vanaf 99 euro aankoop. Staan voorin voorbeelden van verhalen met de jaartal van uitgave.
Leuk setje. Misschien nog eens kijken of ik de onderdelen voor de andere verhalen kan bricklinken. Voorlopig iig even niet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:34:
[...]

Ja en de oudste van bijna 2 vindt duplo geweldig, dus die krijgt een duplo trein voor haar verjaardag :Y
Dat wordt één groot geslaagd cadeau dan 8)

Hier in huize ook een Duplo goederentrein voor de jongste en die kon en kan z'n pret niet op. Zelfs de oudste vindt het nog leuk om mee te spelen. Er ligt ondertussen al een half jaar een 60051 LEGO trein set in cadeau verpakking te wachten voor de volgende fase... en papa koopt ondertussen rails en wissels bij :)
Arunia schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:25:
Net de hans Christian andersen set in elkaar gezet. Zie nu dat die vorig jaar gratis is geweest vanaf 99 euro aankoop. Staan voorin voorbeelden van verhalen met de jaartal van uitgave.
Leuk setje. Misschien nog eens kijken of ik de onderdelen voor de andere verhalen kan bricklinken. Voorlopig iig even niet haha.
Dat setje moet ik ook nog een keer bouwen. Eén van de betere promo's van LEGO afgaand op het doosje :) Goed om te weten dat er nog wat extra verhalen instaan om te bouwen.

[ Voor 32% gewijzigd door Gim op 21-08-2019 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
almightyarjen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:34:
[...]

Gaaf hoor! De nieuwe gaat volgens mij tegenwoordig ook via een app. Mijn zoontje heeft nog de vorige, met de aan/uit knop op de loc. In het begin vond hij het wel spannend (door de ‘herrie’ van de trein), toen vnl. de loc. niet gebruikt en met de hand gespeeld. ;)
Ik vind het wel jammer dat er bij de nieuwe Duplo treinsets minder valt te bouwen. Het zijn allemaal grotere stukken. Niet dat me dat belemmert zou hebben als ik nu een duplo trein zou moeten kopen. ;)
Gim schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:38:
Hier in huize ook een Duplo goederentrein voor de jongste en die kon en kan z'n pret niet op. Zelfs de oudste vindt het nog leuk om mee te spelen. Er ligt ondertussen al een half jaar een 60051 LEGO trein set in cadeau verpakking te wachten voor de volgende fase... en papa koopt ondertussen rails en wissels bij :)
De 60051 vind ik mooier dan zijn opvolger (60197). De huidige rails/wissels passen gewoon op de 60051?
Mijn zoontje spaart nu voor de 60198. Later wil hij ook de 60197. Het leukst zou zijn als hij bij de lokale speelgoedwinkel met zijn eigen geld zo’n trein kan kopen. Maar ja, gezien de prijsontwikkelingen op brickwatch verwacht ik dat je daar echt de hoofdprijs betaalt.

[ Voor 36% gewijzigd door meesje op 21-08-2019 08:33 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .