Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 12:15
meesje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:20:
[...]

Gaaf hoor! De nieuwe gaat volgens mij tegenwoordig ook via een app. Mijn zoontje heeft nog de vorige, met de aan/uit knop op de loc. In het begin vond hij het wel spannend (door de ‘herrie’ van de trein), toen vnl. de loc. niet gebruikt en met de hand gespeeld. ;)
Ik vind het wel jammer dat er bij de nieuwe Duplo treinsets minder valt te bouwen. Het zijn allemaal grotere stukken. Niet dat me dat belemmert zou hebben als ik nu een duplo trein zou moeten kopen. ;)

[...]

De 60051 vind ik mooier dan zijn opvolger (60197). De huidige rails/wissels passen gewoon op de 60051?
Mijn zoontje spaart nu voor de 60198. Later wil hij ook de 60197. Het leukst zou zijn als hij bij de lokale speelgoedwinkel met zijn eigen geld zo’n trein kan kopen. Maar ja, gezien de prijsontwikkelingen op brickwatch verwacht ik dat je daar echt de hoofdprijs betaalt.
Die rails passen gewoon.

Ik heb bewust voor de 60051 gekozen, omdat hij scherp geprijsd was destijds en het aansluit bij de rest van m'n PF collectie, maar vooral ook omdat de trein meer af is, al zou een extra wagon met de 60051 ook niet misstaan. Met de 60197 zou het blijven knagen dat de trein gehalveerd is en ik een 2e set erbij moet kopen voor een kop en staart :P

Ik kan me wel voorstellen dat de 60197 hem misschien iets meer aanspreekt, omdat die meer doet denken aan de blauw/gele NS trein. We zullen zien; voor hetzelfde geld komt er straks een goederentrein op de verlanglijst omdat die diverser is qua wagons :)

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:52
@Gim Bij de 60197 heb ik ook het idee dat je een staart mist. Op marktplaats zijn al losse (MOC) staarten te koop (met ramen en interieur). De prijs is rond de 30 euro. Dat maakt de trein wel af. Tzt maar even kijken of we dat echt willen.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

super gave moc; Nissan 370z nismo

[bron]

vind m mega, nog geen partslist of instructie kunnen vinden voor exacte count om te BL'en

himlims_ wijzigde deze reactie 21-08-2019 10:08 (23%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:50
Vroeg me iets af. Gisteren na de aankoop een bon gekregen voor enquête maar volgens mij ook een code voor vip. Nu ben ik dat al even, maar nooit een pasje. Is het mogelijk om die aankoop ook te registreren? Idem voor de stores in Legoland?
Kon het verder niet vinden, maar wellicht dat iemand het weet. Stond me bij dat ik dit met een aankoop lang geleden in Disney Village ook heb kunnen doen. Maar of dat echt zo was is een tweede natuurlijk.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arunia schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:35:
Vroeg me iets af. Gisteren na de aankoop een bon gekregen voor enquête maar volgens mij ook een code voor vip. Nu ben ik dat al even, maar nooit een pasje. Is het mogelijk om die aankoop ook te registreren? Idem voor de stores in Legoland?
Kon het verder niet vinden, maar wellicht dat iemand het weet. Stond me bij dat ik dit met een aankoop lang geleden in Disney Village ook heb kunnen doen. Maar of dat echt zo was is een tweede natuurlijk.
nope - maar over paar maanden wel; dan gaat de eerst echte officiele shop in NLD open *O* waarna je een vip-pasje zou moeten kunnen bemachtigen [..] maar begrijp dat lego dit steeds digitaler wil doen en minder plastic pasjes wil gaan gebruiken. Overigens kun je met jouw account in officiele hsop gewoon punten sparen. Ga die van mij volgende week weer inwisselen in NYC :P

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Arunia
@himlims_ ah dank je. Van de winkels wist ik al.
Echter had ik denk ik in de winkels hier aan moeten geven een Vip te zijn?
Pasje heb ik toen gevraagd in Parijs, maar die kreeg ik niet of hadden ze niet meer.

Op zich maakt het me verder niet veel uit, maar achteraf kan dan niet meer als ik het goed begrijp.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arunia schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:50:
@himlims_ ah dank je. Van de winkels wist ik al.
Echter had ik denk ik in de winkels hier aan moeten geven een Vip te zijn?
Pasje heb ik toen gevraagd in Parijs, maar die kreeg ik niet of hadden ze niet meer.

Op zich maakt het me verder niet veel uit, maar achteraf kan dan niet meer als ik het goed begrijp.
achteraf kan dat niet meer, en moet je direct bij aankoop kenbaar maken aan de medewerker. of het de moeite is .... veelal kun je ene set elders goedkoper krijgen, maar soms is S@H (shopping @ home) met vip bonus interessant(er)

//edit; soms heeft S@H een leuke promotie / extra setje of blokjes, wat je over de streep kan trekken :)

himlims_ wijzigde deze reactie 21-08-2019 11:16 (7%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• meesje
himlims_ schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:51:
[...]

achteraf kan dat niet meer, en moet je direct bij aankoop kenbaar maken aan de medewerker. of het de moeite is .... veelal kun je ene set elders goedkoper krijgen, maar soms is S@H (shopping @ home) met vip bonus interessant(er)
Ik hou nu brickwatch goed in de gaten, maar aan wat voor deals via shopping@home met vip moet ik dan denken? Wat is er in het verleden zoal geweest? Op dit moment zie ik geen aanbiedingen? Of zie je dit alleen als je ingelogd bent?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Ik hou nu brickwatch goed in de gaten, maar aan wat voor deals via shopping@home met vip moet ik dan denken? Wat is er in het verleden zoal geweest? Op dit moment zie ik geen aanbiedingen? Of zie je dit alleen als je ingelogd bent?
soms krijg je bijv. 2x vip punten (reken je dat door - voor volgende bestelling) kan een set soms goedkoper zijn. Dat gezegd hebben; 80-90% van mijn lego komt via amazon of andere prijsvechters. Mij maakt het niet uit waar lego vandaan komt, als het maar zo goedkoop mogelijk is :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• meesje
himlims_ schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:02:
[...]

soms krijg je bijv. 2x vip punten (reken je dat door - voor volgende bestelling) kan een set soms goedkoper zijn. Dat gezegd hebben; 80-90% van mijn lego komt via amazon of andere prijsvechters. Mij maakt het niet uit waar lego vandaan komt, als het maar zo goedkoop mogelijk is :+
Thanks! Als ik me niet vergis, zag ik een tijdje geleden iets staan van dubbele punten bij aanschaf van 60197. Tja, die kost bij Lego zelf 130 euro, nu bij veel winkels 90 euro en rond dec. vorig jaar zelfs 70 euro. Laat in zo’n geval de punten maar zitten.... ;) Dan inderdaad lekker amazon. Die stunten volgens mij het meest.

Ik heb nu in ieder geval 100 punten. ;) Net geregisteerd.

meesje wijzigde deze reactie 21-08-2019 11:07 (3%)

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:22
meesje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Op bouwsteentjes.info en/of promobricks.de zijn er van tijd tot tijd aankondigingen van setjes/promoties die bij S@H bestellingen gevoegd worden.

Op dit moment loopt er alleen een ‘back to school’ promo: bouwsteentjes.info artikel
Een paar schoolspullen bij aankoop van €55 aan Lego producten. Weinig interessant naar mijn gevoel, maar in de aankomende maanden zou ik die websites goed in de gaten houden. Rond de feestdagen ‘krijgen’ we meestal mooie setjes. Hier enkele voorbeelden:
- 40139 Gingerbread House (2015)
- 40292 Christmas Gift Box (2018)
- 40223 Snowglobe (2016)
- 40138 Christmas Train (2015)

Nog een paar andere setjes die we tijdens het jaar zagen:
- 40290 60 years of the Lego brick (2018)
- 40291 Creative Personalities (2018)

Helaas zijn niet alle promoties van dezelfde kwaliteit, vaak betreft het een polybag met een City/Friends/... minifig en kleine build. Verder valt er ook geen lijn te trekken wanneer deze verschijnen en wat de aankoopdrempel is. Aan jou om te beslissen of je een bepaalde promo al dan niet wil binnenhalen :P Vaak zijn deze ook wel los aan te schaffen via bricklink.

Kapoen wijzigde deze reactie 21-08-2019 12:38 (4%)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:25
Gim schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

Die rails passen gewoon.

Ik heb bewust voor de 60051 gekozen, omdat hij scherp geprijsd was destijds en het aansluit bij de rest van m'n PF collectie, maar vooral ook omdat de trein meer af is, al zou een extra wagon met de 60051 ook niet misstaan. Met de 60197 zou het blijven knagen dat de trein gehalveerd is en ik een 2e set erbij moet kopen voor een kop en staart :P

Ik kan me wel voorstellen dat de 60197 hem misschien iets meer aanspreekt, omdat die meer doet denken aan de blauw/gele NS trein. We zullen zien; voor hetzelfde geld komt er straks een goederentrein op de verlanglijst omdat die diverser is qua wagons :)
Ik heb destijds ook de 60051 gekocht, was gunstig geprijsd. Ik heb er een wagon en een clubcar bij gebricklinked, erg mooie combi nu en rijd om mijn modulars heen.
Mijn zoontje kan er dan over een jaartje ook mee spelen.
Ik bouw er dan wel een nieuwe motor onder.

Weet iemand trouwens hoe vaak er een nieuw politiebureau uitkomt?
De huidige is momenteel sterk afgeprijsd dus zit eraan te denken deze vast voor mijn zoon te halen en volgend jaar te geven.
Hij wordt in oktober 4 en krijgt dan zijn eerste Lego, de 60110 brandweerkazerne *O*

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Over brandweerkazerne gesproken, “iemand” had er nog een brandweerauto in geparkeerd. Tijdens de (tijdelijke) verhuizing van de lego, ging die in de achteruit over de trap.

Verhuizen van de modulars heb ik maar dagje uitgesteld

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• golflars
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:40
Nieuwe AFOL meldt zich! Na een lange periode zonder LEGO (er staan echter nog kilo's op zolder die al jaren niet meer gebruikt zijn) kon ik als ruimtegek de verleiding niet weerstaan voor de Saturn V (21309), wat leidde tot aankoop van de Statue of Liberty (21042). Allebei fantastische builds die een mooi plaatsje in huis hebben gekregen.

Om wat meer richting aan een nieuwe hobby te geven heb ik ook bedacht om voor de modulars te gaan, te beginnen bij Assembly Square (10255). Die vond in eigenlijk wat aan de dure kant, maar ik heb hem zojuist nieuw voor €167,36 heb kunnen bestellen (zie Brickwatch, lijkt me een ongelooflijk goede deal!). Ik ga dit topic zeker meevolgen!

golflars wijzigde deze reactie 21-08-2019 19:05 (17%)

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

• meesje
golflars schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:54:
Nieuwe AFOL meldt zich! Na een lange periode zonder Lego (er staan echter nog kilo's op zolder die al jaren niet meer gebruikt zijn) kon ik als ruimtegek de verleiding niet weerstaan voor de Saturn V (21309), wat leidde tot aankoop van de Statue of Liberty (21042). Allebei fantastische builds die een mooi plaatsje in huis hebben gekregen.

Om wat meer richting aan een nieuwe hobby te geven heb ik ook bedacht om voor de modulars te gaan, te beginnen bij Assembly Square (10255) die ik net nieuw voor €167,36 heb kunnen bestellen (zie Brickwatch, lijkt me een ongelooflijk goede deal!). Ik ga dit topic zeker meevolgen!
De 10255 heb ik ook zojuist besteld! Hetzelfde bedrag is op mijn credit card afgeschreven. Ik heb geen ervaring met deze shop. Eerlijk gezegd klinkt dit als too good to be true, maar het is betaald met CC, dus wel kopersbescherming. Nu nog wachten op de bevestiging via email.

Het ging volgens mij snel, want nu niet meer voorradig. Lang leve brickwatch! ;) Aan het einde van de cyclus nog de laagste prijs ooit. Dat had ik nooit verwacht.

De andere drie (10243, 10260 en 10264) zijn nog wel te bestellen (niet zichtbaar op brickwatch), maar daarbij zijn de prijzen niet de laagste ooit. En ik vond het een te grote stap om nu bij een vreemde winkel veel tegelijk te kopen.

Edit: nu wel weer op voorraad.

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:00
meesje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:03:
[...]
En ik vond het een te grote stap om nu bij een vreemde winkel veel tegelijk te kopen.
Hamleys is een enorm grote Engelse keten. Grootste speelgoedwinkel ter wereld meen ik, in London

• meesje
detulp050 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:06:
[...]

Hamleys is een enorm grote Engelse keten. Grootste speelgoedwinkel ter wereld meen ik, in London
Dan zit het hopelijk wel goed. Nu twijfelen over de andere drie buildings. Nog steeds scherpe prijzen maar niet supersuperlaag.
Ik had trouwens vandaag bijna via MP (nieuw, verzegeld) de 10255 voor 220 euro gekocht. Gelukkig toch niet gedaan. ;)

• Flying
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:45
meesje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:03:
[...]

De 10255 heb ik ook zojuist besteld! Hetzelfde bedrag is op mijn credit card afgeschreven. Ik heb geen ervaring met deze shop. Eerlijk gezegd klinkt dit als too good to be true, maar het is betaald met CC, dus wel kopersbescherming. Nu nog wachten op de bevestiging via email.

Edit: nu wel weer op voorraad.
Ik kan het product niet toevoegen aan mijn winkelmandje. Ik kreeg de mail ook nog maar net binnen van Brickwatch dus helaas te laat.

Edit: de Diner staat ook in korting a 104GBP, maar is ook niet meer te bestellen :(

Flying wijzigde deze reactie 21-08-2019 19:42 (7%)

• meesje
Flying schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:16:
[...]

Ik kan het product niet toevoegen aan mijn winkelmandje. Ik kreeg de mail ook nog maar net binnen van Brickwatch dus helaas te laat.
Jammer zeg! Bij mij lukte het nog wel. De betaling is ingehouden op mijn CC. Hopelijk wordt het ook echt geleverd. Ik hoef nu ook niet meer te twijfelen over de andere drie buildings. Die kunnen ook niet meer toegevoegd worden aan de winkelmand.

• Kapoen
Nieuwe AFOL meldt zich! Na een lange periode zonder LEGO (er staan echter nog kilo's op zolder die al jaren niet meer gebruikt zijn) kon ik als ruimtegek de verleiding niet weerstaan voor de Saturn V (21309), wat leidde tot aankoop van de Statue of Liberty (21042). Allebei fantastische builds die een mooi plaatsje in huis hebben gekregen.
Welkom bij een nieuwe fijne hobby _/-\o_
Als ruimtegek moet je zeker ook eens kijken naar 10266 Lunar Lander ;)

• golflars
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:40
Kapoen schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:21:
[...]

Welkom bij een nieuwe fijne hobby _/-\o_
Als ruimtegek moet je zeker ook eens kijken naar 10266 Lunar Lander ;)
Die komt er ook zeker, stond op het punt die te bestellen toen ik de aanbieding van 10255 langs zag komen. Die kon ik niet laten lopen, maar de Lunar Lander wordt denk ik de volgende!

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

• Kapoen
golflars schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:23:
[...]

Die komt er ook zeker, stond op het punt die te bestellen toen ik de aanbieding van 10255 langs zag komen. Die kon ik niet laten lopen, maar de Lunar Lander wordt denk ik de volgende!
Het voordeel van de lunar lander set is dat deze recent is, dus waarschijnlijk blijft deze nog één tot twee jaar beschikbaar voor je speculanten rijker moet maken.

• ggj87
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21:06
De 42096 Porsche 911 RSR is nu €80 incl. verzenden bij Amazon.co.uk:

https://www.brickwatch.ne...2096/Porsche-911-RSR.html

Is de laagste prijs tot nu toe met ongeveer 5ct/onderdeel niet slecht :)

• Gim

Om wat meer richting aan een nieuwe hobby te geven heb ik ook bedacht om voor de modulars te gaan, te beginnen bij Assembly Square (10255). Die vond in eigenlijk wat aan de dure kant, maar ik heb hem zojuist nieuw voor €167,36 heb kunnen bestellen (zie Brickwatch, lijkt me een ongelooflijk goede deal!). Ik ga dit topic zeker meevolgen!
Wil je hem ruilen voor de Pet Shop? O-) Maar even serieus (want ruilen mag hier niet toch :) ), super mooie prijs. Zo laag heb ik hem nog nooit gezien. Zou dit al in het kader zijn van pre-kerst sales dan wel dat de set er binnenkort een keer uit gaat?

De Saturn V heb ik van het weekend gebouwd, gewoon wow! 8)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:07

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Heren, hou de aanbiedingen bij Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic alsjeblieft.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19:21
Gim schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:17:
[...]

De Saturn V heb ik van het weekend gebouwd, gewoon wow! 8)
Ik vorige week, wat een mooie technieken worden er gebruikt. Hier nog een Tweaker die is gegrepen door het Lego-virus :+

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• gold_dust
  • Laatst online: 12-10 11:03
Marsman83 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:27:
Weet iemand trouwens hoe vaak er een nieuw politiebureau uitkomt?
De huidige is momenteel sterk afgeprijsd dus zit eraan te denken deze vast voor mijn zoon te halen en volgend jaar te geven.
Hij wordt in oktober 4 en krijgt dan zijn eerste Lego, de 60110 brandweerkazerne *O*
Ik heb het politiebureau ook net besteld voor iets over de 50€ alvast voor Sinterklaas, heeft lange tijd rond de 80€ gestaan. Deze staat nog steeds op de Lego shop voor de adviesprijs en niet in de aanbieding en is niet "hard to get" wat indicaties zouden zijn dat de set uit het assortiment gaat.

Ik ga voor de feestdagen alles uiterlijk september bestellen dit jaar, heb vorig jaar gemerkt dat de prijzen vanaf oktober omhoog gaan en tot februari hoog blijven.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Flying schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:16:
[...]

Edit: de Diner staat ook in korting a 104GBP, maar is ook niet meer te bestellen :(
deze promotie hebben ze ongeveer iedere 8-12weken (althans, afgelopen jaar keer of 4-5 langs zien komen)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Kapoen
gold_dust schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:15:
[...]
Deze staat nog steeds op de Lego shop voor de adviesprijs en niet in de aanbieding en is niet "hard to get" wat indicaties zouden zijn dat de set uit het assortiment gaat.
Ik heb de indruk dat het 'hard to get' label op de S@H site gewoon een psychologisch dingetje is om mensen aan te zetten een bepaalde set aan te schaffen. Volgens mij heeft het echt niets te maken met stock of het mogelijk 'verdwijnen in de kluis' (om het op z'n Disneys te zeggen >:) ).

Alleen het 'retiring soon' label geeft een echte indicatie van wat er gaat gebeuren met een bepaalde set.

• gold_dust
Kapoen schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Ik heb de indruk dat het 'hard to get' label op de S@H site gewoon een psychologisch dingetje is om mensen aan te zetten een bepaalde set aan te schaffen. Volgens mij heeft het echt niets te maken met stock of het mogelijk 'verdwijnen in de kluis' (om het op z'n Disneys te zeggen >:) ).

Alleen het 'retiring soon' label geeft een echte indicatie van wat er gaat gebeuren met een bepaalde set.
Ja, "retiring soon" is natuurlijk een nog duidelijkere indicatie dat een set er uit gaat. En soms gaan de prijzen dan naar 50% of zoiets van de originele adviesprijs, dat is dan ook bijna de enige situatie waar bestellen bij Lego zelf uit kan.

• Arunia
@Kapoen inderdaad. De lego winkel in Legoland had ook hard to get staan. Yeah right. Hetgeen er stond was de boomhut, harley enzovoorts. Dus niet iets wat moeilijk te krijgen is.

• meesje
[...]

Waar zien jullie deze labels (retiring, hard to get) staan? Ik zie alleen 'nieuw' of 'exclusief'. Kun je trouwens ook filteren op deze labels? B.v. op retiring? Zoals @gold_dust aangeeft, als er dan flinke korting wordt gegeven, is het wel weer leuk om bij Lego zelf te bestellen.

Ik begrijp nu trouwens waarom de 10255 zo goedkoop was. Deze is namelijk in de UK Lego shop ook al 180 gbp (210 euro). Dat is een stuk gunstiger dan in de NL Lego shop. Natuurlijk heb je te maken met een wisselkoers, maar de ander drie modular buildings zijn wel meer in sync. B.v. 10264, 160 GBP = 186 euro. In NL is ie 189 euro.

meesje wijzigde deze reactie 22-08-2019 13:02 (17%)

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15-10 13:31
meesje schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Waar zien jullie deze labels (retiring, hard to get) staan? Ik zie alleen 'nieuw' of 'exclusief'. Kun je trouwens ook filteren op deze labels? B.v. op retiring? Zoals @gold_dust aangeeft, als er dan flinke korting wordt gegeven, is het wel weer leuk om bij Lego zelf te bestellen.

Ik begrijp nu trouwens waarom de 10255 zo goedkoop was. Deze is namelijk in de UK Lego shop ook al 180 gbp (210 euro). Dat is een stuk gunstiger dan in de NL Lego shop. Natuurlijk heb je te maken met een wisselkoers, maar de ander drie modular buildings zijn wel meer in sync. B.v. 10264, 160 GBP = 186 euro. In NL is ie 189 euro.
Op de website van Lego zelf. Bij de grotere dingen zoals de modulars en achtbaan.

Gewoon niet opletten, soms zelfs kort na uitbrengen al op hard to get.

Dat van Engeland. Dat heeft weinig met koers te maken, die winkel Hanleys en er is nog 1 , die doen dat vaker. Om de zoveel tijd is er een prijs-dropping. Hoe ouder de model hoe harder de prijs omlaag gaat. Die garagecorner die is nog net nieuw maar later zou het zomaar kunnen dat die nog goedkoper wordt.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:48

CyBeRSPiN

sinds 2001

De Bugatti Chiron voor 246 euro.. hmm, to do or not to do.
Aan de Saturn en Lunar Module wel veel lol beleefd, maar ze staan nu al te verstoffen.. ;)

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:07
Loader schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

Op de website van Lego zelf. Bij de grotere dingen zoals de modulars en achtbaan.

Dat van Engeland. Dat heeft weinig met koers te maken, die winkel Hanleys en er is nog 1 , die doen dat vaker. Om de zoveel tijd is er een prijs-dropping. Hoe ouder de model hoe harder de prijs omlaag gaat. Die garagecorner die is nog net nieuw maar later zou het zomaar kunnen dat die nog goedkoper wordt.
Hard to get kan ook betekenen dat er zoveel gekocht worden dat de, voorlopige, stock op aan het raken is maar ook dat hij slechts bij 1 winkel(Lego zelf) te koop is ;)

• meesje
Loader schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

Ik wilde er alleen maar mee aangeven dat er wat betreft de 10255 een vrij groot verschil zit tussen Lego UK en Lego NL. En als dan een winkel in de UK er nog 20% korting op geeft, dan begrijp ik de populariteit.

Nog wat buurlanden gecheckt: FR, BE en ES alle 259,99 euro, maar bij IT en DE 239,99 euro. Dat verklaart waarom ie bij amazon.de ook 239,99 euro is. Geen aanbieding van amazon zelf dus.

Mijn order van gistermiddag werd trouwens vannacht geannuleerd. Flink balen. Maar vanochtend heel vroeg heb ik toch een nieuwe order kunnen plaatsen en in de loop van deze ochtend een track&trace ontvangen. Hopelijk komt ie echt binnen.

• MartijnS72
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
la_fusion schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:12:
[...]

Hard to get kan ook betekenen dat er zoveel gekocht worden dat de, voorlopige, stock op aan het raken is maar ook dat hij slechts bij 1 winkel(Lego zelf) te koop is ;)
Bij "Hard to Find" had ik altijd het idee dat dat "Exclusives" (of grotere, duurdere sets) zijn die je ook in bepaalde, geselecteerde grotere speelgoedwinkels of speciaalzaken kunt vinden.

In het buitenland was de vrije verkoop van die sets dan vaak voorbehouden aan één bepaalde winkelketen, bijvoorbeeld Toys R Us.
In Nederland kreeg je later dat Intertoys ook die grotere dure sets verkocht in de winkels, maar dan slechts 1 of 2 stuks en wisselend assortiment per filiaal.

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:17
ggj87 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 00:53:
De 42096 Porsche 911 RSR is nu €80 incl. verzenden bij Amazon.co.uk:

https://www.brickwatch.ne...2096/Porsche-911-RSR.html

Is de laagste prijs tot nu toe met ongeveer 5ct/onderdeel niet slecht :)
ik vond hem ook aardig leuk om te bouwen!

Aan het typen...

• ggj87
CyBeRSPiN schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:11:
De Bugatti Chiron voor 246 euro.. hmm, to do or not to do.
Aan de Saturn en Lunar Module wel veel lol beleefd, maar ze staan nu al te verstoffen.. ;)
Oeh, lastig ja! Bij de Porsche had ik beter kunnen wachten, kostte op een gegeven moment nog geen €180, maar wat nu het beste is met de Bugatti?

• meesje
ggj87 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:53:
[...]

Oeh, lastig ja! Bij de Porsche had ik beter kunnen wachten, kostte op een gegeven moment nog geen €180, maar wat nu het beste is met de Bugatti?
Dat is inderdaad het betere glazen bol werk. ;) Vergeet niet dat de RRP van de Bugatti 70 euro meer is dan die van de Porsche.

• Kapoen
meesje schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Ik weet niet of de situatie in de Nederlandse shop dezelfde is als de Belgische, maar ik zie quasi nooit (grote) kortingen op sets. Wel af en toe een soort van 'sale' op weinig interessante sets en gadgets. Op de Belgische S@H heb ik allezinds nog nooit kortingen gezien op modulars of andere grote sets.

Natuurlijk is er wel het systeem van (dubbele) VIP punten, maar dat is een sigaar uit eigen doos. Uiteindelijk blijft S@H altijd het duurste voor de niet-exclusieve sets. Mijn aankopen beperken zich meestal tot de PaB muur en kleinere exclusieve sets in de winkel te Antwerpen.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

meesje schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:01:
[...]

Dat is inderdaad het betere glazen bol werk. ;) Vergeet niet dat de RRP van de Bugatti 70 euro meer is dan die van de Porsche.
Laagste prijs ooit voor de Bugatti is 237 euro. En dat zal wel een fire sale van een gelimiteerd aantal op amazon geweest zijn. Dus 246 is een mooie prijs.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• meesje
zonoskar schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:39:
[...]

Laagste prijs ooit voor de Bugatti is 237 euro. En dat zal wel een fire sale van een gelimiteerd aantal op amazon geweest zijn. Dus 246 is een mooie prijs.
Dat wil ik er dus ook mee aangeven, dat ik niet verwacht dat de prijs enorm veel verder zal dalen.

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:35
Als ik het me goed herinner was de €237 toen (ook) op Amazon UK, dus inclusief shipping kwam je rond de €245 uit. Amazon.de had hem ook 1x voor €243 euro, heel sneaky pas zichtbaar bij het afrekenen, gelukkig hebben we hier mensen die dat soort dingen melden in het Lego aanbiedingen topic voor het zeldzame geval dat Brickwatch net wat mist door rare methodes van Amazon.

In other news, de Rolls Royce Phantom is aangekomen bij het "ontwerpen" (lees: hoe krijg ik het echte naar Lego vertaald) van zijspiegels. Kloten op 2x2x2.5/3 studs, liefst alles smooth. Maar goed, waarschijnlijk dus binnen een paar dagen foto's van het geheel.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ggj87

Nieuwe Star Wars sets van The Last Jedi. De nieuwe Millennium Falcon ziet er goed uit! _/-\o_

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:10

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik begrijp al die hernieuwde SW sets niet, waarom elk jaar een nieuwe Millennium Falcon uitbrengen? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14:42

SuperPoekie

Super Furry Animal

Die brickbuilt Yoda is echt zo creepy. Brrr.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:36:
Ik begrijp al die hernieuwde SW sets niet, waarom elk jaar een nieuwe Millennium Falcon uitbrengen? :?
Starwars sells! ookal breng je 5x hetzelfde uit in ander kleurtje/jasje ... starwars verkoopt

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Gim
himlims_ schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:20:
[...]

Starwars sells! ookal breng je 5x hetzelfde uit in ander kleurtje/jasje ... starwars verkoopt
Zitten er ditmaal soms weer andere karakters bij als minifiguur? Dat ze het afstemmen op de personages die met de volgende Episode film in de MF meevliegen :/ Straks het filmpje eens kijken (geeft wellicht al antwoord op de vraag :) )

Gim wijzigde deze reactie 23-08-2019 13:23 (9%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:07

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

almightyarjen schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:36:
Het begon leuk, maar ik ben al tijden geleden afgehaakt hierdoor. :P Zelfs de UCS sets sla ik over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

SuperPoekie schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:24:
Die brickbuilt Yoda is echt zo creepy. Brrr.
Instant Gremlin vibes bij het zien van de close-up van het hoofd. Terwijl het hoofd een stuk meer in verhouding en ronder is doet het inderdaad meer creepy aan dan de oude set met behoorlijk vierkant hoofd.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:31
Nieuwe Star Wars sets van The Rise of Skywalker, bedoel je. ;) (plus ook van The Mandalorian serie die op het Netflix-achtige Disney+ gaat komen).

Ik heb de vorige Millennium Falcon en de nieuwe versie even onder elkaar gezet om de verschillen te kunnen vergelijken:

Vergeleken met de vorige versie zijn er toch weer wat verbeteringen te zien.

Overigens, alle nieuwe sets kun je ook hier nog als foto's bekijken: https://imgur.com/a/CXh9Mcu

• detulp050
Die AFOL Designs van Bricklink (i.s.m. Lego) zijn wel echt door het dak aan het gaan qua wederverkoopprijzen zeg...

Aan de ene kant begrijp ik de werking van vraag & aanbod wel hoor, maar het voelt ook altijd ergens wat oneerlijk.

• Arunia
Gisteren nog even in Legoland geweest de hele dag. Lekker rustig.
Uiteindelijk hoef ik alleen de duurste set van Overwatch nog te hebben. Een lego fig bakvorm gekocht en de valentijnshond gekregen met de happy pass oid.
Ook wel leuk om bij de ingang aan mensen de kortingsbonnen te geven die we niet meer gebruiken. :)

Thuis de sets maar eens bouwen. Morgen vertrekken we weer.

• meesje
@Arunia Nu wel aangegeven dat je VIP bent? ;)
@detulp050 Niet te veel naar het verleden kijken, voor de huidige sets betaal je al genoeg. ;)

meesje wijzigde deze reactie 24-08-2019 09:42 (51%)

• aaitje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18:41
Ik ben al een tijdje aan het proberen om Lego VIP te worden via de site, maar op een of andere manier wil dat niet lukken. In de registratie blijf ik op stap 2 hangen. De button om door te gaan wordt oranje maar een klik erop resulteert in de knop die weer wit wordt en verder niets...
Zelfs een tweede account gemaakt met een ander e-mailadres, maar zelfde resultaat. Er verschijnt geen melding, geen mailtje, helemaal niks..

Geboorte datum (1979) en land (NL) zijn netjes ingevuld en zouden geen reden moeten zijn om geen VIP te kunnen worden.

Ik heb in juli Lego al gemaild, maar nog geen antwoord. Vandaag weer maar eens geprobeerd.

Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft of tips wat ik nog kan proberen. Alvast bedankt!

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
aaitje schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:53:
Ik ben al een tijdje aan het proberen om Lego VIP te worden via de site, maar op een of andere manier wil dat niet lukken. In de registratie blijf ik op stap 2 hangen. De button om door te gaan wordt oranje maar een klik erop resulteert in de knop die weer wit wordt en verder niets...
Zelfs een tweede account gemaakt met een ander e-mailadres, maar zelfde resultaat. Er verschijnt geen melding, geen mailtje, helemaal niks..

Geboorte datum (1979) en land (NL) zijn netjes ingevuld en zouden geen reden moeten zijn om geen VIP te kunnen worden.

Ik heb in juli Lego al gemaild, maar nog geen antwoord. Vandaag weer maar eens geprobeerd.

Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft of tips wat ik nog kan proberen. Alvast bedankt!
andere browser? adblocker uit?

mschol wijzigde deze reactie 24-08-2019 11:16 (93%)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15-10 13:31

internet explorer kan problemen geven, heb je via Chrome geprobeerd?

• mschol
  • Niet online
[...]

het hard to get labeltje zie ik vooral bij sets die alleen lego voert (en dus geen retailers, of pas na een hele tijd)

• aaitje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18:41
mschol schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

andere browser? adblocker uit?
Loader schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:12:
[...]

internet explorer kan problemen geven, heb je via Chrome geprobeerd?
iPhone geprobeerd, nu ook op de laptop met Chrome en edge. Zelfde resultaat zelfs na legen application storage en cookies. Met F12 zie ik de volgende foutmelding in Console:
[GraphQL error]: Message: Internal server error, Path: undefined, OperationName: VipCreateProfile
En dit in network:
{"errors":[{"message":"Internal server error"}],"data":{"vipCreateProfile":null}}
Lijkt erop dat de Lego VIP registratie stuk is of er iets corrupt is in mijn profiel... :/

aaitje wijzigde deze reactie 24-08-2019 12:33 (0%)
Reden: typo

• Arunia
@meesje eh oops, maar moet zeggen door de drukte echt een beetje licht in ons hoofd, dus niet aan gedacht. Ach ja. Volgende keer haha.

• meesje
Ik kwam de 40305 (https://www.brickwatch.ne...ale-LEGO-Brand-Store.html) al tegen in de shop van Legoland Billund. Mijn zoontje vond er niks aan, dus maar niet mee genomen. Ik had ‘m wel willen kopen, maar op dat moment had ik nog geen keuze gemaakt om te starten met Lego.

Ik vraag me nu af tot welke serie deze set hoort. De doos is overwegend geel.

Zal dit overigens leuk passen in een stad tussen modular buildings? Of is dat een vlag op een moderschuit?

meesje wijzigde deze reactie 24-08-2019 19:59 (13%)

• mschol
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:57:
Ik kwam de 40305 (https://www.brickwatch.ne...ale-LEGO-Brand-Store.html) al tegen in de shop van Legoland Billund. Mijn zoontje vond er niks aan, dus maar niet mee genomen. Ik had ‘m wel willen kopen, maar op dat moment had ik nog geen keuze gemaakt om te starten met Lego.

Zal dit overigens leuk passen in een stad tussen modular buildings? Of is dat een vlag op een moderschuit?
die doos behoort niet echt tot een serie, volgens mij hetzelfde als de pennenpot enzo
universele sets dus

• Haay

Ikzelf ben al jaren VIP lid, maar kan in Google Chrome sinds de site vernieuwd is niet meer de VIP pagina openen. Heb dit al bij LEGO gemeld, maar blijkbaar vinden ze daar dat het aan mij ligt, want ze doen er niks aan.

Gelukkig, voor mij, kan ik na inloggen op de LEGO site via Microsoft Edge vervolgens wel de VIP pagina openen. Maar de link om een digitale VIP kaart op je mobiele telefoon te krijgen is dan weer onbruikbaar voor mij, want Android telefoon met Chrome als browser. :X

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Topicstarter

Ik heb deze bij de modular buildings staan, het is wel een verschil natuurlijk in verhouding maar opzicht vind ik het er wel goed uit zien. Ooit ook eens een video gezien (geen idee meer welke) waarin er twee aan elkaar gemaakt werden waardoor het wat groter werd. Wellicht dat je dit ook nog kunt overwegen? :)

Dark theme custom css select * from Fish;

• Kapoen
Zoals Zeehond al zei kan je meerdere sets combineren, want één enkel exemplaar oogt vrij klein tov de modulars.

Deze mod is overdreven (subjectief), maar geeft een idee van schaal (2 sets op elkaar):

• meesje
Thanks! Dan voeg ik de 40305 aan mijn lijstje toe.

Ik google me trouwens helemaal suf. Mijn zoontje speelt nu met mijn 7710 (https://www.bouwsteentjes...-passenger-steam-train/). Voor deze heb ik ook de 12v uitbreiding en extra baandelen (zoals wissels) en verlichting.

Ik zou het wel leuk vinden om de 7710 werkend te krijgen naast de 60198 die mijn zoontje wil hebben. Als ik me niet vergis, dan moet ik de 88011 en 88009 aanschaffen. Nu nog een stappenplan vinden, het mooiste zou zijn om de 88009 onder te brengen in de loc.

Ook heb ik de 75955 toegevoegd aan mijn wensenlijst. Hier (https://gjbricks.com/lego...y-step-upgrade-set-75955/) heb ik gelezen hoe deze te upgraden naar Powered Up. Hij heeft een xml file gemaakt van welke extra onderdelen je moet bestellen. De aanpassing betreft ook alleen de aanhangwagen.

Vergis ik me nu of Lego geen treinstation in het assortiment? Recentelijk hebben we (mijn zoontje en ik) de 7824 gebouwd. Ik ben erg benieuwd hoe deze tzt in de stad gaat passen. Helaas is wel het koplampje (onderdeel 4081a) van het gele kofferkarretje afgebroken tijdens het bouwen. Wat zijn jullie favoriete websites voor het bestellen van losse onderdelen? Bricklink? Of bij Lego (daar is ie ook nog te koop)?

Van de 7710 heb ik destijds van de loc de twee rode trappetjes (4175) gebroken. Via bricklink zijn deze te vinden. Echter het valt me op dat bij elk trappetje het woord ‘modified’ staat. Wat houdt dit in?

meesje wijzigde deze reactie 25-08-2019 18:52 (14%)

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 19:46
Lego heeft in ieder geval het wintervillage trein station:

https://www.brickwatch.ne...nter-Village-Station.html

Misschien kan je daar iets mee?

• Kapoen
meesje schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:32:
Eventueel kan je er ook nog de 40359 Lego Store Picture Frame aan toevoegen. Dan heb je ook een echte Lego store minifig, met Lego logo op de rug gedrukt. *edit* eigenlijk is de 40178 een betere keuze qua prijs denk ik.

Op bricklink/eBay kan je misschien ook nog eens kijken naar deze sets:
- 40145 Lego Brand Retail Store
- 40178 Exclusive VIP set (heeft ook een store minifig met bedrukte rug). Op eerste (bricklink) zicht is deze set ook de goedkoopste optie om onderdelen/stickersheets en minifig(s) binnen te halen.

Kapoen wijzigde deze reactie 25-08-2019 09:24 (15%)

• almightyarjen

almightyarjen

Ik google me trouwens helemaal suf. Mijn zoontje speelt nu met mijn 7710 (https://www.bouwsteentjes...-passenger-steam-train/). Voor deze heb ik ook de 12v uitbreiding en extra baandelen (zoals wissels) en verlichting.

Ik zou het wel leuk vinden om de 7710 werkend te krijgen naast de 60198 die mijn zoontje wil hebben. Als ik me niet vergis, dan moet ik de 88011 en 88009 aanschaffen. Nu nog een stappenplan vinden, het mooiste zou zijn om de 88009 onder te brengen in de loc.

Ook heb ik de 75955 toegevoegd aan mijn wensenlijst. Hier (https://gjbricks.com/lego...-carriages-moc-set-75955/) heb ik gelezen hoe deze te upgraden naar Powered Up. Hij heeft een xml file gemaakt van welke extra onderdelen je moet bestellen. De aanpassing betreft ook alleen de aanhangwagen.

Vergis ik me nu of Lego geen treinstation in het assortiment? Recentelijk hebben we (mijn zoontje en ik) de 7824 gebouwd. Ik ben erg benieuwd hoe deze tzt in de stad gaat passen. Helaas is wel het koplampje (onderdeel 4081a) van het gele kofferkarretje afgebroken tijdens het bouwen. Wat zijn jullie favoriete websites voor het bestellen van losse onderdelen? Bricklink? Of bij Lego (daar is ie ook nog te koop)?

Van de 7710 heb ik destijds van de loc de twee rode trappetjes (4175) gebroken. Via bricklink zijn deze te vinden. Echter het valt me op dat bij elk trappetje het woord ‘modified’ staat. Wat houdt dit in?
Met de 88009 en 88011 kan je inderdaad je trein ombouwen naar Powered Up. Echter heb je dan ook nog een afstandsbediening nodig. Daarvoor kan je degene gebruiken die wordt meegeleverd met de 60198. Echter moet je met Powered Up de afstandsbediening "pairen" met de hub in de trein, je kan dus maar één trein tegelijkertijd bedienen met een afstandsbediening. Om een andere trein te bedienen moet je dan dus eerst de pair-actie uitvoeren (op de hub en afstandsbediening knoppen ingedrukt houden). Dus een extra afstandsbediening is geen overbodige luxe.
Kan iemand bovenstaande bevestigen? Ik zit nog niet zo in het hele Powered Up gebeuren ;)

Het laatste station van Lego was de 60050, welke officieel niet meer te koop is. Voor onderdelen en tweedehands sets ga ik altijd naar Bricklink. Dat bij het rode trappetje 4175 "modified" staat klopt: het trappetje valt onder de categorie "plate modified". Dit is dus alleen een categorie aanduiding en niet dat het onderdeel modified is.

• MDT-Maikel
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-10 16:33
detulp050 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:14:
Die AFOL Designs van Bricklink (i.s.m. Lego) zijn wel echt door het dak aan het gaan qua wederverkoopprijzen zeg...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Aan de ene kant begrijp ik de werking van vraag & aanbod wel hoor, maar het voelt ook altijd ergens wat oneerlijk.
Nog stommer om er dan één kwijt te raken ... :(

Ik ga nu Eight Studs bouwen, het openmaken van de doos kost alleen al 100€ met deze prijzen ...

brick store | openclonk | coguess

• meesje
@almightyarjen Op de site van Lego (https://www.lego.com/nl-nl/service/device-guide/powered-up) zie ik de volgende FAQ.

KAN IK MEERDERE TREINEN TEGELIJK BESTUREN?
Ja, maar alleen met de afstandsbediening. Op dit moment kan met de Powered Up app maar één Powered Up hub tegelijk worden bestuurd.

Ooit ergens een filmpje gezien waarin bij de control aan de linker zijde van de afstandsbediening een groen plat (1x2) plaatje bevestigd werd (voor matching met de trein/hub). Aan de rechterzijde niks. Hierdoor denk ik dat de control aan de rechterzijde gebruikt kan worden voor een tweede trein.

Maar inderdaad, wellicht kan iemand dit bevestigen.

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:06:
Ooit ergens een filmpje gezien waarin bij de control aan de linker zijde van de afstandsbediening een groen plat (1x2) plaatje bevestigd werd (voor matching met de trein/hub). Aan de rechterzijde niks. Hierdoor denk ik dat de control aan de rechterzijde gebruikt kan worden voor een tweede trein.
Dat zou idd logisch zijn.

• broekvdr
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:34
@almightyarjen
Ik kan dit bevestigen. ik heb de 60198 en 60197. en bedien beide met 1 afstandsbediening.

De linker zijde van de afstandsbediening bedient poort A van de hub. de rechterzijde poort B.

Op de remote brand een ledje. de kleur van het ledje geeft denk ik het 'kanaal' o.i.d. aan. Wanneer de led op de hub en de remote dezelfde kleur hebben kun je die hub bedienen. Zo kun je meerdere hubs tegelijk bedienen.
Wil je 2 treinen tegelijk individueel kunnen bedienen. zul je bij trein 1e de motor op poort A moeten aansluiten en bij de 2e trein de motor op poort B van de hub.

Ik gebruik 2 motoren beide op poort A omdat ik een trein heb met meerdere hubs en motoren er in voor meer vermogen om omhoog te kunnen rijden.

• meesje
broekvdr schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:03:
@almightyarjen
Ik kan dit bevestigen. ik heb de 60198 en 60197. en bedien beide met 1 afstandsbediening.

De linker zijde van de afstandsbediening bedient poort A van de hub. de rechterzijde poort B.

Op de remote brand een ledje. de kleur van het ledje geeft denk ik het 'kanaal' o.i.d. aan. Wanneer de led op de hub en de remote dezelfde kleur hebben kun je die hub bedienen. Zo kun je meerdere hubs tegelijk bedienen.
Wil je 2 treinen tegelijk individueel kunnen bedienen. zul je bij trein 1e de motor op poort A moeten aansluiten en bij de 2e trein de motor op poort B van de hub.

Ik gebruik 2 motoren beide op poort A omdat ik een trein heb met meerdere hubs en motoren er in voor meer vermogen om omhoog te kunnen rijden.
Bedankt voor de bevestiging! Mijn zoontje wil beide treinen (60198 en 60197). Wanneer hij deze heeft wil ik proberen de Harry Potter om te bouwen naar Powered Up!

• Pin0
  • Niet online
Spoiler aangepast nav. een opmerking alhier...

Album op flickr:

Pin0 wijzigde deze reactie 25-08-2019 14:13 (48%)

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15-10 14:38

bord4kop

maximaal 100KB!

wat een koel ding dat!

Een tikje futuristisch, mooie kleuren combi en zo te zien prachtige SNOT technieken. Een pareltje!

_/-\o_ _/-\o_

IT (project) manager / IAM consultant / Scrum master in het oosten van NL. Inhuur nodig? Stuur me een berichtje ;)

• gold_dust

Ook heb ik de 75955 toegevoegd aan mijn wensenlijst. Hier (https://gjbricks.com/lego...y-step-upgrade-set-75955/) heb ik gelezen hoe deze te upgraden naar Powered Up. Hij heeft een xml file gemaakt van welke extra onderdelen je moet bestellen. De aanpassing betreft ook alleen de aanhangwagen.

De loc van de 7710 is te klein om een batterij box van 4x4x8 onzichtbaar in te passen. Het zou wel in een wagon passen maar mooi wordt het niet. Hogwarts express is op dit moment goedkoop op Amazon UK.

• meesje
gold_dust schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:13:
[...]

De loc van de 7710 is te klein om een batterij box van 4x4x8 onzichtbaar in te passen. Het zou wel in een wagon passen maar mooi wordt het niet. Hogwarts express is op dit moment goedkoop op Amazon UK.
Nog even goed naar de handleiding gekeken. Er is inderdaad geen plek voor de batterij box. In de wagon plaatsen vind ik ook niet mooi. Een optie zou nog een eigen gemaakte tender zijn, maar is qua verhouding dan wellicht weer te groot tov de loc.

Ach, het mannetje moet nog eerst z’n treinen hebben. De HE zal ik wel al vast gaan kopen en dan tzt ombouwen. Later maar zien wat ik met de 7710 (met 12v ombouw) ga doen. Misschien vader en zoon hun eigen treinbaan. ;) Het 12v systeem was trouwens wel erg mooi: seinen en wissels op afstand bedienen, maar ook overal lichtjes (blokje van 2x2x1) plaatsen, in lantaarnpalen maar ook in huisjes en treinen (zowel loc als wagon). Natuurlijk wel een wirwar van draadjes.

Hmmm.... als ik de HE bij amazon UK koop, kan ik gelijk het politiebureau mee bestellen. Bespaar ik weer wat op de verzendkosten. Of is de verwachting dat er een nieuw politiebureau op de markt komt? Het vorige model ging drie jaar mee en zo oud is de huidige ook bijna.

meesje wijzigde deze reactie 25-08-2019 20:28 (24%)

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Ik heb dit geprobeerd door een 7750 12v motor aan te sturen met een PoweredUp hub. De middelste twee draden geven je (in theorie) 9V. Maar doordat er oa ook een ID draad wordt gebruikt krijg je maximaal 3.3V en kun je dit ook niet wijzigen.

Uiteindelijk heb ik het maar opgelost door een PoweredUp motor onder een 7820 wagon te plaatsen en bij een spare 12v rode motor de gewichten te verwijderen.

• Jean-Bob
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:21
Nadat ik die aanbieding van Hamley's gemist had even de 10255 wat strakker in de gaten gehouden op brickwatch. Gister stond ie voor € 208 op amazon.de, toch maar besteld. Heb weinig zin om em nu te missen en als die set er daadwerkelijk uit gaat dit najaar zal het er wel één worden waar je nog een hoofdprijs voor kan gaan betalen. Vrij kort op de markt geweest, en vanwege de hogere prijs dan de andere modulars ook iets minder verkocht gok ik. Die € 168 op Hamley's was wel echt een superdeal trouwens!

• meesje
Jean-Bob schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:40:
Nadat ik die aanbieding van Hamley's gemist had even de 10255 wat strakker in de gaten gehouden op brickwatch. Gister stond ie voor € 208 op amazon.de, toch maar besteld. Heb weinig zin om em nu te missen en als die set er daadwerkelijk uit gaat dit najaar zal het er wel één worden waar je nog een hoofdprijs voor kan gaan betalen. Vrij kort op de markt geweest, en vanwege de hogere prijs dan de andere modulars ook iets minder verkocht gok ik. Die € 168 op Hamley's was wel echt een superdeal trouwens!
Lange leve brickwatch. Als je een mail ontvangt (en de deal is super goed) kun je beter stoppen met wat je aan het doen was en gelijk bestellen.

Ik heb trouwens heel veel geluk gehad met Hamleys. De order van woensdagmiddag werd ‘s nachts geannuleerd (vanwege voorraadfout), maar donderdagochtend vroeg (rond 6 uur) kon ik er toch nog eentje bestellen. Volgens tracking van GLS is de chauffeur al onderweg. Nu hopen dat het geen beschadigde doos of een andere set is. ;)
Mijn verwachting is dat deze week het aanbod van de 10255 zal groeien op MP. :)

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Misschien een stomme vraag, maar ik ben met de disney trein bezig maar ik heb in de powered-up (google play) geen disney trein staan ? De afbeelding die in het boekje zit laat deze wel zien maar er is geen update o.i.d. beschikbaar. Ik kom nergens tegen of dit alleen op bijv. ios beschikbaar is.. ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• detulp050
MDT-Maikel schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:00:
[...]

Nog stommer om er dan één kwijt te raken ... :(

Ik ga nu Eight Studs bouwen, het openmaken van de doos kost alleen al 100€ met deze prijzen ...
Hoe ben je er een kwijtgeraakt dan? Of bedoel je door het te openen? Ik durf het kasteel niet te openen nu, met deze prijzen :X

• MDT-Maikel
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-10 16:33
Ik heb hem weer terug gevonden (ik heb mijn eigen set 11x). Mijn collectie is inmiddels zo groot en met al die bruine dozen krijg ik af en toe een 'paniekaanvaal' als er iets lijkt te missen.

Ja dat kasteel zou ik zelf in de kast leggen een paar jaar, en dan er drie andere sets voor weer kopen van Lego zelf. Maar ja ik heb dan ook geen affectie met ridder Lego.

brick store | openclonk | coguess

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-10 12:36
Ben wel benieuwd, zijn hier ook mensen lid van een 'LUG' (LEGO User Group)? Zo ver ik kan vinden is Lowlug de enige in Nederland.

Ik ben vooral benieuwd of er dan ook mee gedaan wordt aan de Lugbulk inkoop.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• meesje
Swennus schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:31:
Mbt de treinen en rails. Zijn er verschillende soorten rails? En passen alle treinen op elke rails?
Nog even verder gezocht. Hier nog een uitleg over de verschillende soorten treinen en rails.
https://www.lowlug.nl/trein-systemen/
Aan het einde behoort nog de huidige periode (2018 en verder) met de nieuwe Powered Up!
Indien gewenst kunnen de huidige treinen op oude rails rijden, maar niet andersom.

• Kapoen
Jean-Bob schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:40:
De Assembly Square is van 2017 volgens brickset.com, dus in principe heeft die de normale levensduur van twee jaar bereikt aan het einde van dit jaar. Alleen heeft Lego de laatste jaren wat liggen rommelen met de productie/beschikbaarheid van modulars, waardoor het nu wat lastig voorspellen wordt wanneer een bepaalde set al dan niet verdwijnt.

Van de nog beschikbare modulars is Parisian Restaurant (10243) met 5 lentes de oudste set, terwijl de jongere Brick Bank en Detective's Office verleden jaar al op pensioen gingen.

• Jean-Bob
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:21
Kapoen schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:45:
[...]

De Assembly Square is van 2017 volgens brickset.com, dus in principe heeft die de normale levensduur van twee jaar bereikt aan het einde van dit jaar. Alleen heeft Lego de laatste jaren wat liggen rommelen met de productie/beschikbaarheid van modulars, waardoor het nu wat lastig voorspellen wordt wanneer een bepaalde set al dan niet verdwijnt.

Van de nog beschikbare modulars is Parisian Restaurant (10243) met 5 lentes de oudste set, terwijl de jongere Brick Bank en Detective's Office verleden jaar al op pensioen gingen.
Ah vandaar, ik kon ook nergens een bevestiging vinden dat hij er dit jaar uit gaat maar dat is dus gebaseerd op de normale levensduur van de modulars. Ik meende dat Pet Shop ook veel langer dan twee jaar verkocht is geweest. Parisian Restaurant heb ik destijds ook aangeschaft in het achterhoofd houdende dat die er ook ieder moment uit kon gaan terwijl hij nog steeds verkocht wordt.

• Kapoen
Jean-Bob schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:47:
[...]

Ah vandaar, ik kon ook nergens een bevestiging vinden dat hij er dit jaar uit gaat maar dat is dus gebaseerd op de normale levensduur van de modulars. Ik meende dat Pet Shop ook veel langer dan twee jaar verkocht is geweest. Parisian Restaurant heb ik destijds ook aangeschaft in het achterhoofd houdende dat die er ook ieder moment uit kon gaan terwijl hij nog steeds verkocht wordt.
En dat is een goed idee, ik heb indertijd Town Hall en Grand Emporium zo misgelopen omdat ik nog niet wist welke richting ik uit wou met deze hobby 8)7

Naar aanleiding van je post heb ik eens zitten rondsnuffelen naar data van de pet shop, en er is zowaar
een website die bijhoudt wanneer modulars uit het assortiment gingen :D
LEGO Modular Buildings List

En je hebt gelijk, de Pet Shop is zelfs het langst van alle modulars beschikbaar geweest. Bijna 6 jaar volgens die link.

• meesje
Dat verklaart ook wel dat de Pet Shop (nieuw, verzegeld) nog voor een acceptabele prijs te krijgen is. Afgelopen weekend op MP nog eentje voorbij zien met vraagprijs van 160 euro. Ik ben al voorzien, maar vond die prijs wel schappelijk. Sommigen vragen rond de 250 euro. M.i. is die prijs veel te hoog aangezien er van de 10218 veel is geproduceerd (er even van uit gaande dat lange lifecycle ook betekent veel geproduceerd). Maar ja, met Lego moet je niet te veel terug kijken. ;) Ik maak nu een start samen met mijn zoontje en als hij er tzt klaar mee is, ga ik er wel alleen mee verder. Ooit komt hij ook uit zijn dark ages. ;)

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:35
DukeBox schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:27:
Misschien een stomme vraag, maar ik ben met de disney trein bezig maar ik heb in de powered-up (google play) geen disney trein staan ? De afbeelding die in het boekje zit laat deze wel zien maar er is geen update o.i.d. beschikbaar. Ik kom nergens tegen of dit alleen op bijv. ios beschikbaar is.. ?
Ik geloof dat Lego pas apps update voor sets 1 dag voor of op de officiele release dag (ook al hebben VIPs eerder toegang tot kopen). Ik geloof dat die set normale release pas in begin september is?
keverjeroen schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:24:
Ben wel benieuwd, zijn hier ook mensen lid van een 'LUG' (LEGO User Group)? Zo ver ik kan vinden is Lowlug de enige in Nederland.

Ik ben vooral benieuwd of er dan ook mee gedaan wordt aan de Lugbulk inkoop.
Je hebt ook nog De Bouwsteen en ik dacht nog eentje (Het Bouwblokje?) Als LUG mag je idd meedoen aan de LUGBULK. Voor deelname zijn er wel wat regels waar je aan moet voldoen, zowel vanuit Lego als de LUG, zoals o.a. het bouwen van MOCs en actief deelnemen in de LUG.

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:17
Is er al eens iemand geweest bij de lego winkel popup store op schiphol?
Hebben ze daar exclusives oid ?

https://www.schiphol.nl/n...pop-up-store#time-details

Aan het typen...

• Metal Mark
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:43
Arnevld schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:00:
Is er al eens iemand geweest bij de lego winkel popup store op schiphol?
Hebben ze daar exclusives oid ?

https://www.schiphol.nl/n...pop-up-store#time-details
Nee, is vergelijkbaar met je huidige speelgoedwinkel om de hoek, als je de sleutelhangers + Lego bureauspullen niet mee telt (een dergelijk rek is niet in Groningen te vinden in ieder geval).

• Haay
meesje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:00:
Dat verklaart ook wel dat de Pet Shop (nieuw, verzegeld) nog voor een acceptabele prijs te krijgen is. Afgelopen weekend op MP nog eentje voorbij zien met vraagprijs van 160 euro. Ik ben al voorzien, maar vond die prijs wel schappelijk. Sommigen vragen rond de 250 euro. M.i. is die prijs veel te hoog aangezien er van de 10218 veel is geproduceerd (er even van uit gaande dat lange lifecycle ook betekent veel geproduceerd). Maar ja, met Lego moet je niet te veel terug kijken. ;) Ik maak nu een start samen met mijn zoontje en als hij er tzt klaar mee is, ga ik er wel alleen mee verder. Ooit komt hij ook uit zijn dark ages. ;)
Ja, je mag er wel vanuit gaan dat de Pet Shop in die 6 jaren flink geproduceerd is. Toen Town Hall er onverwacht vroeg uit ging dachten veel mensen dat Pet Shop er het jaar daarop wel uit zou gaan, en hebben veel hamsteraars daar flink van ingeslagen. Die baalden vervolgens toen Pet Shop nog enkele jaren langer verkocht werd! :D

Pas vanaf Parisian Restaurant ging LEGO ook veel aandacht aan het interieur besteden. De Modulars vóór PR hebben allemaal een vrij karig of zelfs leeg interieur. Die PR wordt door veel Modular liefhebbers ook beschouwd als een van de mooiste Modulars. Het was mijn eerste Modular die ik bouwde en ik heb er ook nog altijd een zwakke plek voor. O+

Wat Pet Shop wel weer interessant maakt is dat het feitelijk 2 halve breedte gebouwen zijn, die je kunt splitsen en naar eigen inzicht in je Modular straat kunt toevoegen. En Pet Shop is ook de enige Modular die je rustig meerdere keren in je straat kunt toevoegen. Zeker als je het dierenwinkel gedeelte wijzigt om andere winkeltjes van te maken. Het woonhuis gedeelte kun je zo meerdere keren naast elkaar zetten om een straatje van woonhuizen te maken.

• Gim
Haay schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:54:
[...]

Ja, je mag er wel vanuit gaan dat de Pet Shop in die 6 jaren flink geproduceerd is. Toen Town Hall er onverwacht vroeg uit ging dachten veel mensen dat Pet Shop er het jaar daarop wel uit zou gaan, en hebben veel hamsteraars daar flink van ingeslagen. Die baalden vervolgens toen Pet Shop nog enkele jaren langer verkocht werd! :D

Pas vanaf Parisian Restaurant ging LEGO ook veel aandacht aan het interieur besteden. De Modulars vóór PR hebben allemaal een vrij karig of zelfs leeg interieur. Die PR wordt door veel Modular liefhebbers ook beschouwd als een van de mooiste Modulars. Het was mijn eerste Modular die ik bouwde en ik heb er ook nog altijd een zwakke plek voor. O+

Wat Pet Shop wel weer interessant maakt is dat het feitelijk 2 halve breedte gebouwen zijn, die je kunt splitsen en naar eigen inzicht in je Modular straat kunt toevoegen. En Pet Shop is ook de enige Modular die je rustig meerdere keren in je straat kunt toevoegen. Zeker als je het dierenwinkel gedeelte wijzigt om andere winkeltjes van te maken. Het woonhuis gedeelte kun je zo meerdere keren naast elkaar zetten om een straatje van woonhuizen te maken.
Schreef iemand niet onlangs hier dat Pet Shop minder bijzondere parts heeft en dus ook makkelijker te bricklinken is? Wellicht dat dat ook nog (in mindere mate) kan bijdragen aan de prijs?

De move met Detective Office en Brick Bank zag ik niet zo snel aankomen, dat er twee tegelijkertijd uit zouden vliegen. De geruchten gingen en het gebeurde ook, maar ik geloofde het pas toen ik het zag gebeuren :)

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:31:
[...]

Schreef iemand niet onlangs hier dat Pet Shop minder bijzondere parts heeft en dus ook makkelijker te bricklinken is? Wellicht dat dat ook nog (in mindere mate) kan bijdragen aan de prijs?
Ik denk dat ik dat gemeld had :P

Anyhoo, van mij mag er weer een vergelijkbare set komen met twee gebouwen.
Het is fijn om mijn modularstraatje wat te kunnen variëren, zoals Haay ook al aangeeft.

• meesje
@Haay Ik ben net gestart met modular buildings. Via MP met veel geluk de 10232 en 10218 kunnen scoren. Helemaal nieuw, verzegeld en beide 20 euro onder RRP. In 2014 had de verkoper ze gekocht (bij Lego) voor de handel. Uiteindelijk heeft hij er verlies op gemaakt. Zelf vind ik de 10218 er erg mooi uit zien. Het interieur is inderdaad wat kaler. Maar dat het twee losse huizen zijn vind ik erg leuk. Via rebrickable ook een leuke MOC gevonden waarbij je geen extra steentjes nodig hebt. https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments

De 10232 vind zelf wat minder mooi. De buitenkant wel fraai, maar binnen erg kaal en de auto (vnl. de wielkasten) is erg lelijk. Maar voor deze prijs en staat kon ik het niet laten liggen. ;)

Ik geloof het dus wel dat vanaf 10243 de interieurs wat meer aandacht kregen. De 10264 vind is daarentegen wel weer wat kaler. Hopelijk een uitzondering.

Afgelopen maandag is de 10255 set van Hamleys gearriveerd. Helemaal happy! Nu drie mooie sets boven op zolder liggen. Kom maar op met de slechte herfst en winter maanden!

Op wensenlijst staan nog de courante sets 10243, 10260 en 10264. Hiervoor hou ik brickwatch goed in de gaten. De 10243 ga ik tussen nu en hooguit twee maand kopen. In het ergste geval voor volle mep via Lego bestellen. In ieder geval niet via marktplaats. Het is natuurlijk ieders goed recht om een handeltje te starten, maar menig handelaar snap ik echt niet. Van sommige sets is er zo veel aanbod, maar de prijzen blijven hoog. Zie bv de 10243, via brickwatch is deze goedkoper te krijgen dan menig verkoper op MP. Dat vind ik echt koekkoek.

Qua retired sets zou ik nog wel de 10246 en 10251 willen hebben, maar de prijs (rond 200 euro?) moet wel leuk blijven. Nog oudere sets vind ik te duur worden. Ik kijk liever naar het heden en toekomst: mooie deals via brickwatch scoren.

• mschol
  • Niet online
detulp050 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:14:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

het is eigenlijk belachelijk want volgens mij zijm ze voor weinig te bricklinken

• Haay
meesje schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:36:
@Haay Ik ben net gestart met modular buildings. Via MP met veel geluk de 10232 en 10218 kunnen scoren. Helemaal nieuw, verzegeld en beide 20 euro onder RRP. In 2014 had de verkoper ze gekocht (bij Lego) voor de handel. Uiteindelijk heeft hij er verlies op gemaakt. Zelf vind ik de 10218 er erg mooi uit zien. Het interieur is inderdaad wat kaler. Maar dat het twee losse huizen zijn vind ik erg leuk. Via rebrickable ook een leuke MOC gevonden waarbij je geen extra steentjes nodig hebt. https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments

De 10232 vind zelf wat minder mooi. De buitenkant wel fraai, maar binnen erg kaal en de auto (vnl. de wielkasten) is erg lelijk. Maar voor deze prijs en staat kon ik het niet laten liggen. ;)

Ik geloof het dus wel dat vanaf 10243 de interieurs wat meer aandacht kregen. De 10264 vind is daarentegen wel weer wat kaler. Hopelijk een uitzondering.

Afgelopen maandag is de 10255 set van Hamleys gearriveerd. Helemaal happy! Nu drie mooie sets boven op zolder liggen. Kom maar op met de slechte herfst en winter maanden!

Op wensenlijst staan nog de courante sets 10243, 10260 en 10264. Hiervoor hou ik brickwatch goed in de gaten. De 10243 ga ik tussen nu en hooguit twee maand kopen. In het ergste geval voor volle mep via Lego bestellen. In ieder geval niet via marktplaats. Het is natuurlijk ieders goed recht om een handeltje te starten, maar menig handelaar snap ik echt niet. Van sommige sets is er zo veel aanbod, maar de prijzen blijven hoog. Zie bv de 10243, via brickwatch is deze goedkoper te krijgen dan menig verkoper op MP. Dat vind ik echt koekkoek.

Qua retired sets zou ik nog wel de 10246 en 10251 willen hebben, maar de prijs (rond 200 euro?) moet wel leuk blijven. Nog oudere sets vind ik te duur worden. Ik kijk liever naar het heden en toekomst: mooie deals via brickwatch scoren.
Ikzelf heb nu 10243, 10246 en 10251 opgesteld in de vitrinekast(en) staan. En nog in de doos heb ik ook 10218, 10232, 10255 en 10260 liggen. Omdat het bijzondere sets zijn open ik een doos alleen bij een bijzondere gelegenheid. Bv. m'n verjaardag. :*) Zo bewaar ik bv. 10255 voor wanneer ik 50 word. Duurt niet zo heel lang meer. Soort doekje voor het bloeden, maar dat maakt het ook weer iets om naar uit te kijken. :D Overigens, de Modular die ik eigenlijk nog wel had willen hebben, maar die al uit productie ging toen ik nog in mijn LEGO Dark Ages zat, is 10211 Grand Emporium. Ziet er vooral van buiten mooi uit vind ik, hoewel het van binnen helemaal leeg is. Maar het is wel een gaaf warenhuis voor in je stad. Helaas, daar moet je nu ook al tussen de €260 (2e hands) en €300 (nieuw) voor betalen, en dat heb ik er nou ook weer niet voor over. Voor dat geld kan ik met wat korting twee courante Modulars kopen!

Wat handelaren op MP betreft, daar snap ik vaak ook niks van. Lijkt me toch dat als je iets wilt verkopen je kijkt wat anderen die hetzelfde aanbieden er voor vragen, en wat voor bedragen er ongeveer voor geboden worden? Sowieso begrijp ik handel op MP in courante sets niet, wanneer die via diverse kanalen goedkoper in reguliere winkels te koop zijn. Zeldzame sets die al lang uit productie zijn en in gewone winkels niet meer te koop zijn, oké, dat snap ik nog wel. Vraag vs aanbod. En dan heb je ook nog kans op oplichters! Dan toch liever Bricklink waar verkopers toch meer respect voor het product LEGO hebben, is mijn gevoel...
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True