meesje schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:36:
@
Haay Ik ben net gestart met modular buildings. Via MP met veel geluk de 10232 en 10218 kunnen scoren. Helemaal nieuw, verzegeld en beide 20 euro onder RRP. In 2014 had de verkoper ze gekocht (bij Lego) voor de handel. Uiteindelijk heeft hij er verlies op gemaakt. Zelf vind ik de 10218 er erg mooi uit zien. Het interieur is inderdaad wat kaler. Maar dat het twee losse huizen zijn vind ik erg leuk. Via rebrickable ook een leuke MOC gevonden waarbij je geen extra steentjes nodig hebt.
https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments
De 10232 vind zelf wat minder mooi. De buitenkant wel fraai, maar binnen erg kaal en de auto (vnl. de wielkasten) is erg lelijk. Maar voor deze prijs en staat kon ik het niet laten liggen.
Ik geloof het dus wel dat vanaf 10243 de interieurs wat meer aandacht kregen. De 10264 vind is daarentegen wel weer wat kaler. Hopelijk een uitzondering.
Afgelopen maandag is de 10255 set van Hamleys gearriveerd. Helemaal happy! Nu drie mooie sets boven op zolder liggen. Kom maar op met de slechte herfst en winter maanden!
Op wensenlijst staan nog de courante sets 10243, 10260 en 10264. Hiervoor hou ik brickwatch goed in de gaten. De 10243 ga ik tussen nu en hooguit twee maand kopen. In het ergste geval voor volle mep via Lego bestellen. In ieder geval niet via marktplaats. Het is natuurlijk ieders goed recht om een handeltje te starten, maar menig handelaar snap ik echt niet. Van sommige sets is er zo veel aanbod, maar de prijzen blijven hoog. Zie bv de 10243, via brickwatch is deze goedkoper te krijgen dan menig verkoper op MP. Dat vind ik echt koekkoek.
Qua retired sets zou ik nog wel de 10246 en 10251 willen hebben, maar de prijs (rond 200 euro?) moet wel leuk blijven. Nog oudere sets vind ik te duur worden. Ik kijk liever naar het heden en toekomst: mooie deals via brickwatch scoren.
Ikzelf heb nu 10243, 10246 en 10251 opgesteld in de vitrinekast(en) staan. En nog in de doos heb ik ook 10218, 10232, 10255 en 10260 liggen. Omdat het bijzondere sets zijn open ik een doos alleen bij een bijzondere gelegenheid. Bv. m'n verjaardag.

Zo bewaar ik bv. 10255 voor wanneer ik 50 word. Duurt niet zo heel lang meer. Soort doekje voor het bloeden, maar dat maakt het ook weer iets om naar uit te kijken.

Overigens, de Modular die ik eigenlijk nog wel had willen hebben, maar die al uit productie ging toen ik nog in mijn LEGO Dark Ages zat, is 10211 Grand Emporium. Ziet er vooral van buiten mooi uit vind ik, hoewel het van binnen helemaal leeg is. Maar het is wel een gaaf warenhuis voor in je stad. Helaas, daar moet je nu ook al tussen de €260 (2e hands) en €300 (nieuw) voor betalen, en dat heb ik er nou ook weer niet voor over. Voor dat geld kan ik met wat korting twee courante Modulars kopen!
Wat handelaren op MP betreft, daar snap ik vaak ook niks van. Lijkt me toch dat als je iets wilt verkopen je kijkt wat anderen die hetzelfde aanbieden er voor vragen, en wat voor bedragen er ongeveer voor geboden worden? Sowieso begrijp ik handel op MP in courante sets niet, wanneer die via diverse kanalen goedkoper in reguliere winkels te koop zijn. Zeldzame sets die al lang uit productie zijn en in gewone winkels niet meer te koop zijn, oké, dat snap ik nog wel. Vraag vs aanbod. En dan heb je ook nog kans op oplichters! Dan toch liever Bricklink waar verkopers toch meer respect voor het product LEGO hebben, is mijn gevoel...