Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:55
De Rolls Royce Phantom MOC beschouw ik inmiddels 98% af (zijn nog wat kleine dingen die jeuken, maar heb even geen oplossingen). Dus een filmpje van de ramen en airco en nog wat (of een berg?) foto's:

20190827_134133 by Appie NL, on Flickr

20190827_134604 by Appie NL, on Flickr

20190827_135244 by Appie NL, on Flickr

20190827_134945 by Appie NL, on Flickr
Het gas- en rempedaal hebben als functie de F/N/R van de gearbox.

20190827_134741 by Appie NL, on Flickr

20190827_135042 by Appie NL, on Flickr
De witte hendeltjes zijn voor de raampjes en de zwarte op het dashboard voor de airco. De hendel onder het stuur is voor de lampen.

20190827_153707 by Appie NL, on Flickr

20190827_135520 by Appie NL, on Flickr
Een poging een Phantom "sterrenhemel" na te maken in Lego. Geen PF lampjes hier, want effect vond ik matig en third party wilde ik niet.

20190827_134306 by Appie NL, on Flickr

20190827_134407 by Appie NL, on Flickr

20190827_135313 by Appie NL, on Flickr

20190827_140703 by Appie NL, on Flickr
Koplampen lijken hier wat feller dan ze eigenlijk zijn. Zitten maar 2 snoertjes in.

20190827_140547 by Appie NL, on Flickr

20190827_140944 by Appie NL, on Flickr

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:23

Kraz

What does this button do?

AppieNL schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:31:
De Rolls Royce Phantom MOC beschouw ik inmiddels 98% af (zijn nog wat kleine dingen die jeuken, maar heb even geen oplossingen). Dus een filmpje van de ramen en airco en nog wat (of een berg?) foto's:
Wat ontzettend tof! :o

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:20

ToolkiT

brit-tweaker

[YouTube: Showing the electric windows and "airconditioning" on my Lego Rolls Royce Phantom (2018)]

[Afbeelding]20190827_134133 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190827_134604 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190827_135244 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190827_134945 by Appie NL, on Flickr
Het gas- en rempedaal hebben als functie de F/N/R van de gearbox.

[Afbeelding]20190827_134741 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190827_135042 by Appie NL, on Flickr
De witte hendeltjes zijn voor de raampjes en de zwarte op het dashboard voor de airco. De hendel onder het stuur is voor de lampen.

[Afbeelding]20190827_153707 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190827_135520 by Appie NL, on Flickr
Een poging een Phantom "sterrenhemel" na te maken in Lego. Geen PF lampjes hier, want effect vond ik matig en third party wilde ik niet.

[Afbeelding]20190827_134306 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190827_134407 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190827_135313 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190827_140703 by Appie NL, on Flickr
Koplampen lijken hier wat feller dan ze eigenlijk zijn. Zitten maar 2 snoertjes in.

[Afbeelding]20190827_140547 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190827_140944 by Appie NL, on Flickr
super gaaf!

Met name de achterkant is knap gedaan.
En profil lijken de verhoudingen net iets minder te kloppen.. te laag? wielen te klein?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Pin0
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

[YouTube: Showing the electric windows and "airconditioning" on my Lego Rolls Royce Phantom (2018)]
knip...
Wow wat een beest van een wagen! Heel mooi! Wat een werk moet daar in hebben gezeten!

BrickTip! a LEGO Chrome Extension

• AppieNL
Bedankt allemaal.

@ToolkiT Dat en profil dat die wat off lijkt vond/vind ik ook, helemaal op foto's lijkt het nog erger. De wielen zijn in schaal (hier is namelijk de schaal op gebaseerd :P) Ik heb Sariel's schaal tool gebruikt. De hele auto is qua hoogte in schaal (hij is echter wel 1 stud te lang en 1 stud te breed), alleen heb ik omwille van de constructie wat concessies moeten doen. De deur bijv. is eigenlijk 1 stud te kort, deze verloren stud heb ik "geplakt" bij de vloer zodat ik het model stevigheid kon bieden naast de dak constructie.

Dat dak is eigenlijk een halve stud te dik, weer voor de stevigheid en afwerking, maar de grootste boosdoener is eigenlijk de zilver lijn van het raam, deze is veels te dik vergeleken met de echte auto. Het doorzichtige gedeelte van het raam is daardoor ook eigenlijk een stud te kort. Voor mijn gevoel is dat hetgeen dat voornamelijk de verhoudingen verneukt, want als ik het doorzichtige raam eruit haal, lijkt het voor mijn gevoel al veel ruimer, omdat ik dan meer in het portier kan kijken dan nu.

Maar goed, looks/schaal technisch is deze zilveren lijn 1 plate dik, functie technisch zegt Lego dan: ja, mijn reet! En dikke reet als deze raamstijlen ook nog eens een functie als de ramen moeten begeleiden. De hele daklijn een stud hoger maken kwam niet lekker uit met de pythagoras driehoekjes bij voornamelijk de A-pillar, die van de C-pillar was hier op nog wel aan te passen. Die driehoekjes zijn een flinke steun voor de stevigheid van de +/- 10 kilo van dit ding zodat die niet doorbuigt, dus "dan maar geen pyhtagoras driehoekje bij de A-pillar" is niet iets dat ik me echt kon veroorloven.

Over die 10kg (blijft een schatting, heb ik hier geen weegschaal voor bij de hand) gesproken, dat zit hem in 5 M-motors, 1 servo, 1 Lipo, 7 PF switches, 3 PF lights, een vol Technic chassis en brickbuild body. De vering heeft 3 versies gezien in de tijd dat die gebouwd werd, met de tweede versies voor en achter had ik nog rekening gehouding bij de eerste opzet (en was dus nog makkelijk aan te passen), maar voor de derde versies moest er toch weer even een middagje wat bedacht worden, maar het moest en zou werken, want het ging me niet gebeuren dat dit ding de Chiron out of the box achterna ging.

@Pin0 Zo'n 4 maanden kostte dit. Niet altijd gebouwd in die maanden, ook moeten wachten op orders van Lego/Bricklink (ik had vrijwel niks donkerblauw, zowel Technic als System), maar op 2 weken na, eigenlijk elke week wel aangezeten. Technisch kon ik een hoop dingen "jatten" van andere mensen op Eurobricks, hiervoor geef ik ook uiteraard credit in mijn topic daar, zoals de aangepaste Chiron gearbox, een gearshifter op basis van een servo, informatie over ophangingen, waardoor dat eigenlijk wel in 1 maand klaar was. De body echter was veel zoeken naar welke onderdelen bestaan er wel in dark blue (yay zoekfunctie op bricklink) en welke oplossingen kan ik hier mee verzinnen om de body te benaderen van de Phantom.

AppieNL wijzigde deze reactie 27-08-2019 17:35 (28%)

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Topicstarter

Vandaag bij een Lego store geweest en een beker gevuld bij de muur. Pick a brick prijs €97,02, nu €17,99 :P

Dark theme custom css select * from Fish;

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
:9~
Wow... just, wow!!
Ik kan me niet herinneren dat ik eerder automatische ramen op een MOC heb gezien.

• Metal Mark
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Heel tof! Knap gemaakt, je hebt overal aan gedacht. Is dit ook iets wat je nu gaat delen met Lego (via Ideas of anders). Of zijn ze in dit soort builds niet geïnteresseerd? Pas geleden kwam ik deze tegen: McLaren 720S. Wat een gaaf ding!

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-10 15:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Afgelopen zaterdag bij de Legostore in Londen geweest, nog steeds een rij om binnen te mogen, gelukkig bij de 2e keer dat we langs liepen was hij bijna weg.

Wilden we samen minifigs samenstellen, hadden ze 4 verschillende torso's en 2 verschillende vrouwen-pruikjes. Enorm teleurstellend. Prijzen op internet zijn inmiddels ook vaak lager dan in de winkel daar.

D3 Profile D3 XP Ladder

• AppieNL
MikelenniuM schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:54:
[...]

:9~
Wow... just, wow!!
Ik kan me niet herinneren dat ik eerder automatische ramen op een MOC heb gezien.
Bedankt. Ik had het ook nog niet eerder gezien, dat was ook 1 van de redenen dat ik ze er op wilde hebben.
Metal Mark schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Heel tof! Knap gemaakt, je hebt overal aan gedacht. Is dit ook iets wat je nu gaat delen met Lego (via Ideas of anders). Of zijn ze in dit soort builds niet geïnteresseerd? Pas geleden kwam ik deze tegen: McLaren 720S. Wat een gaaf ding!
Dank je wel. Dit wordt niet gedeeld met Lego Ideas oid. Deze voldoet bij voorbaat al niet aan de eis van max 3000 onderdelen :D (ik gok dat het er rond de 8000 zijn nml) en de build is alles behalve kindvriendelijk.

En idd, die in je link is een mooie wagen, strak Technic design.

• rens-br
  • Laatst online: 09:01

rens-br

Moderator Mobile & IN
AppieNL schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:57:
Bedankt. Ik had het ook nog niet eerder gezien, dat was ook 1 van de redenen dat ik ze er op wilde hebben.
Is inderdaad echt super gaaf! Hoe heb je het eigenlijk precies gemaakt?

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06:39
@Mad-Matt ik ben er vorig jaar in september twee keer binnengelopen zonder wachtrij. Dus waarschijnlijk heeft e.e.a. te maken met hoog/laag seizoen? De prijzen zijn er inderdaad niet beter dan andere winkels.

Ik heb er alleen de Lester minifig gekocht en bij mijn tweede bezoek een PaB beker gevuld, want die was wel een stuk goedkoper dan de PaB muren op ons continent.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• AppieNL
rens-br schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:01:
[...]

Is inderdaad echt super gaaf! Hoe heb je het eigenlijk precies gemaakt?
In de deur zit een LA die verbonden is met het raam via een 1x8 tile (halve lift arm was te dik voor de constructie) die hem omhoog duwt of omlaag trekt.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Vandaag op zolder nog eens in het Lego 7777 Idea boek doorgebladerd. Wat roept dit allemaal mooie herinneringen op. Ik had (en heb ;)) de 7710 welke later met 12v werd uitgebreid. Maar wat vond ik de grote zwarte locomotief (7750) en de geel/rode personentrein (7740) mooi! Wat was de 12v periode toch uniek: een gigantische transformator met allerlei extra knoppen om wissels, seinen, enz. te bedienen.

Voor een indruk ;) : https://www.flickr.com/ph...pool-lego_train_builders/

Voor die personentrein (en de zwarte loc helemaal) betaal je nu een vermogen. Op mecabricks heb ik voor beide al de designs gevonden. Als ik me niet vergis, kun je dan volgens mij vrij makkelijk een xml lijst met onderdelen maken en deze uploaden bij bricklink. Ik heb dat nog niet gedaan, maar zou zoiets niet (veel) voordeliger zijn dan deze treinen via MP of bricklink te kopen? Uiteindelijk is het doel dat de trein rijdt en hoeft niet helemaal compleet op zolder bewaard te worden. Wat vinden jullie?

Het kriebelt nu enorm om verder te gaan met de 12v hobby.
Wat ik me afvraag:
1. Past het huidige Lego (bv de modular buildings) wel mooi tussen deze oude treinen? De nieuwe rood/zwarte Zweinstein trein ziet er enorm veel anders uit dan de zwarte loc uit de jaren 80.
2. Is (of wordt) de 12v hobby (op een gegeven moment) niet enorm duur? Onderdelen worden natuurlijk steeds zeldzamer.
3. De 7740 en 7750 zijn ook ideale treinen om om te bouwen met Powered Up. Of zou dit een vlag op een modderschuit zijn tussen de 60197 en 60198? De nieuwe treinen zijn toch allemaal wat gedetailleerder.

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 04-11 13:45
meesje schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:19:
Voor die personentrein (en de zwarte loc helemaal) betaal je nu een vermogen. Op mecabricks heb ik voor beide al de designs gevonden. Als ik me niet vergis, kun je dan volgens mij vrij makkelijk een xml lijst met onderdelen maken en deze uploaden bij bricklink. Ik heb dat nog niet gedaan, maar zou zoiets niet (veel) voordeliger zijn dan deze treinen via MP of bricklink te kopen? Uiteindelijk is het doel dat de trein rijdt en hoeft niet helemaal compleet op zolder bewaard te worden. Wat vinden jullie?

Het kriebelt nu enorm om verder te gaan met de 12v hobby.
Wat ik me afvraag:
1. Past het huidige Lego (bv de modular buildings) wel mooi tussen deze oude treinen? De nieuwe rood/zwarte Zweinstein trein ziet er enorm veel anders uit dan de zwarte loc uit de jaren 80.
2. Is (of wordt) de 12v hobby (op een gegeven moment) niet enorm duur? Onderdelen worden natuurlijk steeds zeldzamer.
3. De 7740 en 7750 zijn ook ideale treinen om om te bouwen met Powered Up. Of zou dit een vlag op een modderschuit zijn tussen de 60197 en 60198? De nieuwe treinen zijn toch allemaal wat gedetailleerder.
De 7750 is vrijwel niet meer bij elkaar te bricklinken, onder andere vanwege de wielen waar vrijwel niet meer aan te komen zijn. Bricklink is een vak op zich, daar moet je echt mee oppassen. Ik kom soms voor bijna dezelfde wishlist aan nieuwe onderdelen die bij één shop 40€ kosten bij een andere shop op meer dan 200€. Er zitten helaas een paar enorme opportunisten op Bricklink. Vooral die ene shop uit Portugal blokkeren. En druk vooral niet op die 'auto select' knop bij het kiezen van shops :) .

Ik zou niet met 12v of 9v verder gaan, daar is niet meer betaalbaar aan te komen. Ik ga met Powered Up verder, met enige creativiteit kun je zelf ook elektrische wissels en seinen maken.

• meesje
  • Nu online
@gold_dust Bedankt voor het duwtje in de rug. Bij deze ook gelijk maar definitief besloten om naar het heden en toekomst te kijken. Sommige oude treinen zijn nu hartstikke duur. Ik ga er maar van uit dat Lego over een paar jaar heus weer een paar mooie (losse) treinen op de markt brengt. In ieder geval ga ik de 75955 kopen en deze uitbreiden met Powered Up. Ik heb niet zo veel met Harry Potter, maar deze loc vind ik er wel klassiek uit zien (mooie grote wielen).

Wat betreft elektrische wissels, kwam ik deze een keer tegen: https://www.4dbrix.com/products/train/track-switch-motor/
Of is dit in dit topic ‘vloeken’? ;)

Wat is trouwens de reden dat de Lego 7996 wissel niet meer wordt geproduceerd? Ging deze vrij snel stuk? Een dergelijke wissel lijkt mij wel handig om de banen van de 60198 en 60197 gemakkelijk te kunnen combineren. 4dbrix heeft deze ook in het assortiment: https://www.4dbrix.com/products/train/210-double-crossover/ Hebben jullie ervaring met dit merk?

Nog een vraag, is er ergens software beschikbaar waarmee je eenvoudige (met standaard Lego baandelen) een baan kunt samenstellen?

Straks als het wat slechter weer is, al mijn 12v spul eens aansluiten en daarna op marktplaats zetten. Kan mijn zoontje nog wat nieuw Lego kopen. ;)

meesje wijzigde deze reactie 28-08-2019 21:14 (6%)

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

meesje schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:07:
Wat betreft elektrische wissels, kwam ik deze een keer tegen: https://www.4dbrix.com/products/train/track-switch-motor/
Of is dit in dit topic ‘vloeken’? ;)
Nee hoor, het zijn voornamelijk add-ons die ze verkopen dus wat mij betreft is dat geen vloeken. Ik heb wat monorail onderdelen van hun, goede kwaliteit.
Nog een vraag, is er ergens software beschikbaar waarmee je eenvoudige (met standaard Lego baandelen) een baan kunt samenstellen?
https://bluebrick.lswproject.com/

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• meesje
  • Nu online
almightyarjen schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:56:
[...]

Nee hoor, het zijn voornamelijk add-ons die ze verkopen dus wat mij betreft is dat geen vloeken. Ik heb wat monorail onderdelen van hun, goede kwaliteit.

[...]

https://bluebrick.lswproject.com/
Ik zie dat je met de (gratis) software van 4dbrix ook banen kunt ontwerpen. Je kunt zelfs aangeven hoeveel baandelen je hebt en inzichtelijk wordt wat je nog tekort komt (of over houdt). Het mooie is dat het op Mac werkt.

• gold_dust
meesje schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:07:
Straks als het wat slechter weer is, al mijn 12v spul eens aansluiten en daarna op marktplaats zetten. Kan mijn zoontje nog wat nieuw Lego kopen. ;)
Ik zou die zeldzame 12v treinen niet verkopen maar ombouwen naar Power Functions of Powered Up. Power functions lijkt me wat makkelijker te automatiseren dan dat nieuwe bluetooth systeem maar uiteindelijk zal dat ook wel lukken. Zelf wil ik ook gaan bekijken of het mogelijk is om pneumatisch Lego te gaan gebruiken om bijvoorbeeld overwegen te bedienen.

Aan nieuw Lego is nog steeds wel vrij betaalbaar te komen als je Brickwatch gebruikt en notificaties instelt voor prijsdalingen van de sets die je wil hebben.

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

De meeste zullen deze set wel kennen, maar mijn zoontje(12 jaar) is wil deze set graag hebben voor Kerst, ook omdat hij een budget voor kerst heeft en niet bijna heel zijn budget in 1 item mag stoppen.( wij vinden het leuk om tijdens het kerstdiner steeds cadeautjes te geven per gang) wil hij hem zo goedkoop mogelijk hebben.
Wat is het slimste om te doen, toch maar te kopen voor 200 omdat die op 1 september uitkomt of de gok wagen dat die of niet meer te krijgen is of dat die een stuk goedkoper wordt?
Mijn idee is dat hij voor volwassen klein en te simpel is en dat kinderen onder de 16 vaak niet eens weten wat ST is.

festina lente

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:42
Honesty schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:13:
[Afbeelding]

De meeste zullen deze set wel kennen, maar mijn zoontje(12 jaar) is wil deze set graag hebben voor Kerst, ook omdat hij een budget voor kerst heeft en niet bijna heel zijn budget in 1 item mag stoppen.( wij vinden het leuk om tijdens het kerstdiner steeds cadeautjes te geven per gang) wil hij hem zo goedkoop mogelijk hebben.
Wat is het slimste om te doen, toch maar te kopen voor 200 omdat die op 1 september uitkomt of de gok wagen dat die of niet meer te krijgen is of dat die een stuk goedkoper wordt?
Mijn idee is dat hij voor volwassen klein en te simpel is en dat kinderen onder de 16 vaak niet eens weten wat ST is.
Hoe kom je op 1 september? Het is al weken beschikbaar, en allemaal rond 200 euro.
Het is zonde van je geld als je hem nu al koopt. Sets gaan zo'n 3 jaar mee, al zijn er uitzonderingen. En vaak zakken ze 40 , soms 50 euro in prijs. Bij deze set zal het verschil minder groot zijn vanwege de licentie op Stranger Things ( die moet Lego betalen ) . Gewoon Brickwatch in de gaten houden, jezelf aanmelden en als er een prijsdropping is, dan krijg je een mail. Als je geduld heb, en een jaar wacht, dan kun je hem goedkoper krijgen.. Voor jou is dat moeilijker omdat je zoon hem voor kerst wil hebben. Of je moet hem voor volgend kerst geven?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:16
@Honesty Dacht dat deze set veel groter en uitgebreider was? Heb hem live gezien in de store in Legoland (ook in de andere stores btw).
Deze set is voor zover al gewoon beschikbaar toch?

Vraag me ook af of de set wel zo hard loopt. Volgens mij kun je net zo goed even wachten, maar in drie maanden zal die wel niet echt in prijs zakken.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Kapoen
Voorlopig zal deze set niet verdwijnen uit het assortiment, het is een nieuwe uitgave voor dit jaar. In theorie zal deze dus nog twee jaar beschikbaar blijven, tenzij Lego meent dat de verkoop echt tegenvalt.

Op Brickwatch zie ik nog weinig speling op de prijs, dus als je gehaast bent om te kopen zul je de volle pot moeten betalen. Of er grote kortingen komen tussen nu en Kerstmis is helaas koffiedik kijken.

• Loader
Arunia schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:19:
@Honesty Dacht dat deze set veel groter en uitgebreider was? Heb hem live gezien in de store in Legoland (ook in de andere stores btw).
Deze set is voor zover al gewoon beschikbaar toch?

Vraag me ook af of de set wel zo hard loopt. Volgens mij kun je net zo goed even wachten, maar in drie maanden zal die wel niet echt in prijs zakken.
Volgens mij dezelfde.

Kijk maar op: https://www.lego.com/nl-nl/product/the-upside-down-75810

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Loader schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:19:
[...]

Hoe kom je op 1 september? Het is al weken beschikbaar, en allemaal rond 200 euro.
Het is zonde van je geld als je hem nu al koopt. Sets gaan zo'n 3 jaar mee, al zijn er uitzonderingen. En vaak zakken ze 40 , soms 50 euro in prijs. Bij deze set zal het verschil minder groot zijn vanwege de licentie op Stranger Things ( die moet Lego betalen ) . Gewoon Brickwatch in de gaten houden, jezelf aanmelden en als er een prijsdropping is, dan krijg je een mail. Als je geduld heb, en een jaar wacht, dan kun je hem goedkoper krijgen.. Voor jou is dat moeilijker omdat je zoon hem voor kerst wil hebben. Of je moet hem voor volgend kerst geven?
Had zoiets begrepen toen we hem verleden maand wilde bestellen dat hij pas vanaf 1 september uit kwam. Vandaar dat die in mijn hoofd bleef zitten. Dan wacht ik gewoon even af, mijn zoon wil hem dan wel voor kerst maar niet voor de volle mep:)

Brickwatch staat al aan

festina lente

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:16
@Loader Zie het inderdaad. Heb hem in het echt gezien, maar dacht dat er meer detail in zat.

@Honesty Wellicht dat er nog aanbiedingen komen met blackfriday op Amazon.de bijvoorbeeld. Noem maar iets. Who knows. Dat zou ik iig wel even afwachten.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Loader
Honesty schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:23:
[...]

Had zoiets begrepen toen we hem verleden maand wilde bestellen dat hij pas vanaf 1 september uit kwam. Vandaar dat die in mijn hoofd bleef zitten. Dan wacht ik gewoon even af, mijn zoon wil hem dan wel voor kerst maar niet voor de volle mep:)

Brickwatch staat al aan
Dan moet je geluk hebben en constant in de gaten houden. Fun.be heeft soms 20% acties. En Black Friday kan ook. Maar vorig jaar was die qua lego wat teleurstellend. Ik denk zelf dat je volgend jaar meer kans heb om hem goedkoper te kopen maar dat is afwachten.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:57

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De meeste zullen deze set wel kennen, maar mijn zoontje(12 jaar) is wil deze set graag hebben voor Kerst..
[..]
Wil je zoon hem omdat het van ST is of omdat hij de set leuk vind ? En gaat het om het bouwen (en/)of speelt hij er ook nog mee.

Je zou ook naar de hidden-side sets kunnen kijken. Als je de aanbiedingen een beetje volgt kan je ALLE 8 sets bij elkaar voor rond de € 305,- kopen.. weet niet hoeveel gangen je van plan bent te doen met je kerst diner ?

hidden side sets: 4687 steentjes bij elkaar, upside down: 2287 steentjes

Vind de upside down wel heel mooi om te bouwen en zeker qua details dus dat is ook wel wat waard. De grotere hidden side sets hebben ook veel leuke details. Weet alleen niet of er met de upside down set 'mee te spelen' is of dat je hem alleen maar kan bouwen en neerzetten.

DukeBox wijzigde deze reactie 29-08-2019 11:58 (5%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:22

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Als ST niet langer doorgaat, kan je via amazon.de zomaar 50% korting krijgen. Maar goed, daar heb je voor kerst niks aan. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• meesje
  • Nu online
gold_dust schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:33:
[...]

Ik zou die zeldzame 12v treinen niet verkopen maar ombouwen naar Power Functions of Powered Up. Power functions lijkt me wat makkelijker te automatiseren dan dat nieuwe bluetooth systeem maar uiteindelijk zal dat ook wel lukken. Zelf wil ik ook gaan bekijken of het mogelijk is om pneumatisch Lego te gaan gebruiken om bijvoorbeeld overwegen te bedienen.

Aan nieuw Lego is nog steeds wel vrij betaalbaar te komen als je Brickwatch gebruikt en notificaties instelt voor prijsdalingen van de sets die je wil hebben.
Mijn Brickwatch heb ik natuurlijk al ingesteld (voor mijn modular buildings maar ook de sets voor mijn zoontje). Zo heb ik tegen de laagste prijs ooit de 10255 set bij Hamleys kunnen bestellen. Ik ben erg benieuwd wat de prijzen gaan doen in nov/dec. Rond die tijd vorig jaar waren beide treinsets erg goedkoop.

Ik denk dat ik toch wel al het 12v trein Lego ga verkopen. Het heeft alleen maar nostalgische waarde, maar qua uiterlijk ziet zo'n jaren 80 loc er wel erg gedateerd uit tov bv de loc van Harry Potter. Rijdt er zo'n blokkige loc langs de mooie modular buildings. De technieken zijn echt enorm veranderd. Ik vind dat niet meer passen.

• meesje
  • Nu online
Leuk gebruik van de Powered Up kleursensor in treinen.
https://ramblingbrick.com...eives-a-boost/#more-21371

• AppieNL
Goh, Ik wilde de treintjes die ik heb al upgraden naar PoweredUp spul puur om het bereik, maar dit is bijna Arjen niveau van automatiseren voor extra pret.

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:41:
[...]

Goh, Ik wilde de treintjes die ik heb al upgraden naar PoweredUp spul puur om het bereik, maar dit is bijna Arjen niveau van automatiseren voor extra pret
Inderdaad, het wordt zo erg toegankelijk voor iedereen, top dus! :Y

• meesje
  • Nu online
almightyarjen schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:49:
[...]

Inderdaad, het wordt zo erg toegankelijk voor iedereen, top dus! :Y
@AppieNL Nu nog op zoek echte use cases. Wat bij mij opkomt is in ieder geval een stop (van x tijd) bij een treinstation, en daarvoor trapsgewijs snelheid verlagen en bij vertrek net andersom. Wat kunnen we nog meer bedenken?
Op youtube zag ik een filmpje die ook gebruik maakte van de sensor op een trein, maar op een laptop scherm zag ik diverse regels code/logging voorbij komen. Dit leek me best geavanceerd. Iets creëeren in de Lego app lijkt me makkelijker.

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:08:
[...]

@AppieNL Nu nog op zoek echte use cases. Wat bij mij opkomt is in ieder geval een stop (van x tijd) bij een treinstation, en daarvoor trapsgewijs snelheid verlagen en bij vertrek net andersom. Wat kunnen we nog meer bedenken?
Op youtube zag ik een filmpje die ook gebruik maakte van de sensor op een trein, maar op een laptop scherm zag ik diverse regels code/logging voorbij komen. Dit leek me best geavanceerd. Iets creëeren in de Lego app lijkt me makkelijker
Zijn de EV3 sensoren compatibel met Powered Up? Dan zijn de mogelijkheden eindeloos...

• meesje
  • Nu online
Nog een artikel gevonden waarin de mogelijkheden van Powered Up worden beschreven.
https://racingbrick.com/lego-powered-up-summary/

Jammer dat de trein hub maar twee connecties kent: dus motor, verlichting en sensor gaat niet lukken.

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:37:
Nog een artikel gevonden waarin de mogelijkheden van Powered Up worden beschreven.
https://racingbrick.com/lego-powered-up-summary/

Jammer dat de trein hub maar twee connecties kent: dus motor, verlichting en sensor gaat niet lukken.
In dat artikel worden er ook een aantal sensoren en motoren genoemd welke compatibel zijn. De grootste beperking is idd dat de hub maar twee aansluitmogelijkheden heeft. Je zou dan moeten upgraden naar de hub die bij de 42099 zit, welke 4 aansluitingen heeft. Echter is deze laatste een stuk groter en mogelijk moeilijk in een trein te moffelen.

Maar met een kleuren sensor, zoals het voorbeeld filmpje laat zien kan je wel meerdere acties met dezelfde sensor uitvoeren.

• AppieNL
meesje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:08:
[...]

@AppieNLWat kunnen we nog meer bedenken?
Langzamer gaan voor bepaalde bochten. Ik heb mijn 60051 regelmatig de bocht uit laten vliegen op volle snelheid voor "science" :)
almightyarjen schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:20:
[...]

Zijn de EV3 sensoren compatibel met Powered Up? Dan zijn de mogelijkheden eindeloos...
In principe niet, de volgende generatie Mindstorms in principe wel (aangezien Lego het hele electro systeem 1 geheel wil maken).

AppieNL wijzigde deze reactie 30-08-2019 22:46 (37%)

• almightyarjen

almightyarjen

Of als je een brug af rijdt en de trein daarna door een bocht moet; omhoog heeft de trein 100% vermogen nodig; naar beneden 50% of zelfs minder omdat hij anders de bocht uit vliegt, al dan niet 'for science' :D

• gold_dust
De Duplo treinen, die intern ook op het Powered Up systeem werken, kunnen dit al sinds vorig jaar :) . Die stoppen automatisch, wisselen van richting, toeteren, of doen de verlichting aan of uit afhankelijk van welke kleur plaat er op de rails ligt.

De Spike Prime hub heeft 6 poorten voor motoren of sensoren. Daar kan nog meer mee. Is wel wat groot voor een trein.

• Kapoen
meesje schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:25:
[...]
Ik denk dat ik toch wel al het 12v trein Lego ga verkopen. Het heeft alleen maar nostalgische waarde, maar qua uiterlijk ziet zo'n jaren 80 loc er wel erg gedateerd uit tov bv de loc van Harry Potter. Rijdt er zo'n blokkige loc langs de mooie modular buildings. De technieken zijn echt enorm veranderd. Ik vind dat niet meer passen.
Misschien kan je proberen een jaren '70/'80 layout op te zetten? Dan past alles mooi in één geheel:
http://clabrisic.com/data/gallery/Lego/legoscene_Gebrimont_Foresville/img001.jpg
Meer foto's van deze layout: Clabrisic.com - Foresville.

Clabrisic is een website die specialiseert in layouts in de stijl van 'onze jeugd' ;)

• meesje
  • Nu online
Kapoen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:11:
[...]

Misschien kan je proberen een jaren '70/'80 layout op te zetten? Dan past alles mooi in één geheel:
[Afbeelding]

Clabrisic is een website die specialiseert in layouts in de stijl van 'onze jeugd' ;)
Ziet er erg gaaf uit! In ons huishouden hebben we daar niet de extra ruimte voor. Het wordt straks al puzzelen met de stad (Lego city, treinen, modular buildings, etc.).
Daarnaast ken ik me zelf wel een beetje ;), dan zal ik waarschijnlijk ook nog uitbreidingen willen kopen.
Hmmm, nee, al het Lego uit die periode gaat op marktplaats. De 12v trein (incl. station, sein, wissels, extra treinstellen, etc.) staat er al op. In een later stadium al het ‘city’ Lego van toen.

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:11:
[...]

[Afbeelding]

Thanks! Ik ben zelf bezig met een jaren '80 video en ik zat me nog af te vragen hoe ik de achtergrond moest maken, die van de afbeelding ziet er wel leuk uit!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

Thanks! Ik ben zelf bezig met een jaren '80 video en ik zat me nog af te vragen hoe ik de achtergrond moest maken, die van de afbeelding ziet er wel leuk uit!
Blader eens wat oude catalogi door en check bij Fabuland. Achtergrond zat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

^^Ik vind die van de treinlayouts uit de catalogi beter

almightyarjen wijzigde deze reactie 31-08-2019 19:39 (17%)

• meesje
  • Nu online
almightyarjen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:39:
^^Ik vind die van de treinlayouts uit de catalogi beter
Heb je een link?

• almightyarjen

almightyarjen

• meesje
  • Nu online
Die heb ik! ;) Hoe vaak heb ik daar als klein kind wel niet verlekkerd in gekeken.

Nu schiet me gelijk een ander boek te binnen.
Hebben jullie het boek ‘The LEGO Trains Book’ van Holger Matthes. Zie: https://www.amazon.de/LEG...ger-Matthes/dp/1593278195
Zo ja, wat is jullie mening hierover?

meesje wijzigde deze reactie 31-08-2019 21:08 (39%)

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Denk dat de geïnteresseerde het wel weten, maar de friends set is “live”.

//edit; heb m vandaag opgebouwd gezien, en is toch wel gave setting. 10x beter dan de originele inzending

himlims_ wijzigde deze reactie 01-09-2019 05:30 (41%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-11 12:03
himlims_ schreef op zondag 1 september 2019 @ 04:43:
Denk dat de geïnteresseerde het wel weten, maar de friends set is “live”.

//edit; heb m vandaag opgebouwd gezien, en is toch wel gave setting. 10x beter dan de originele inzending
Yep, ging om 00:00 zondag live... dus besteld. Binnen 20 minuten e-mail bevestiging. Record voor de LEGO site hier.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:39
Gelijk besteld inderdaad!

• Kapoen
meesje schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:00:
[...]
Nu schiet me gelijk een ander boek te binnen.
Hebben jullie het boek ‘The LEGO Trains Book’ van Holger Matthes. Zie: https://www.amazon.de/LEG...ger-Matthes/dp/1593278195
Zo ja, wat is jullie mening hierover?
Ik heb het boek hier liggen, en ik kan het aanraden of afraden naargelang je verwachtingen :)
Kijk eerst eens hier op de website van de drukkerij, dan heb je al een idee over de hoofdstukken: No Starch - Lego Trains Book

Verwacht geen rechttoe rechtaan boek met alleen maar bouwinstructies. Het is eerder een technische encyclopedie van allerlei aspecten en bouwtechnieken in de Lego trein/model bouw. De stijl is echt op maat van AFOLs geschreven, met overvloedig gebruik van onderdelen om complexe bouwtechnieken te tonen.
Dus zet de bricklink winkel alvast open wanneer je dit boek leest :P

Er zitten veel mooie foto's in dit boek, maar geen scenes zoals in 7777. Het gaat altijd over individuele zaken.

• meesje
  • Nu online
Kapoen schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:39:
[...]

Ik heb het boek hier liggen, en ik kan het aanraden of afraden naargelang je verwachtingen :)
Kijk eerst eens hier op de website van de drukkerij, dan heb je al een idee over de hoofdstukken: No Starch - Lego Trains Book

Verwacht geen rechttoe rechtaan boek met alleen maar bouwinstructies. Het is eerder een technische encyclopedie van allerlei aspecten en bouwtechnieken in de Lego trein/model bouw. De stijl is echt op maat van AFOLs geschreven, met overvloedig gebruik van onderdelen om complexe bouwtechnieken te tonen.
Dus zet de bricklink winkel alvast open wanneer je dit boek leest :P

Er zitten veel mooie foto's in dit boek, maar geen scenes zoals in 7777. Het gaat altijd over individuele zaken.
Thanks! Het boek ziet er goed uit. Juist dat encyclopedie aspect spreekt me aan.
Ook een leuke website van de auteur: https://www.holgermatthes.de/bricks/en/index.php

Ik ga dit boek bestellen, samen met de twee Lego Neighorhood boeken.

meesje wijzigde deze reactie 01-09-2019 11:39 (3%)

• kokkie20
  • Laatst online: 21-11 16:40
Meerdere mensen die deze nog niet kunnen bestellen:

LEGO® kerstversiering met speelgoedsoldaat
853907

Staat per 1 september maar volgens mij is het al 1 september?
Nieuwste advents kalender is wel mogelijk alleen deze nog niet 8)7

• Kapoen
kokkie20 schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:32:
Meerdere mensen die deze nog niet kunnen bestellen:

LEGO® kerstversiering met speelgoedsoldaat
853907

Staat per 1 september maar volgens mij is het al 1 september?
Nieuwste advents kalender is wel mogelijk alleen deze nog niet 8)7
Tja, Lego en hun webwinkel is altijd een verhaal apart geweest 8)7
Zo staat er ook al een promo aangekondigd, die pas morgen live gaat.

Dus probeer het morgen nog eens en pik eventueel die promo mee als het je interesseert.

• kokkie20
  • Laatst online: 21-11 16:40
Dan wachten we maar tot morgen even af :)
Wel appart dat de meeste wel werken op 1 sept behalve deze haha.
Bedankt voor je reactie!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Bezig geweest met een pleintje bij de modulaire gebouwen. Na een paar keer alle tegels weer los gepeuterd te hebben nu eindelijk iets waar ik tevreden mee ben :).

• johnb52
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 10-11 23:13
Kapoen schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:59:
[...]

Tja, Lego en hun webwinkel is altijd een verhaal apart geweest 8)7
Zo staat er ook al een promo aangekondigd, die pas morgen live gaat.

Dus probeer het morgen nog eens en pik eventueel die promo mee als het je interesseert.
Ik ga die sapbar ook meebestellen, alleen weet ik nog niet met wat...

Zal wel met Friends Lego worden, dat vind mijn dochter het leukste 🙂

• meesje
  • Nu online
Zeehond schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:14:
Bezig geweest met een pleintje bij de modulaire gebouwen. Na een paar keer alle tegels weer los gepeuterd te hebben nu eindelijk iets waar ik tevreden mee ben :).

[Afbeelding]
Leuk! Ligt er nu een koekje op het bankje?

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:33

[Afbeelding]
Wat voor drama is daar rechtsonder gebeurd?

• gold_dust
meesje schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:38:
[...]

Thanks! Het boek ziet er goed uit. Juist dat encyclopedie aspect spreekt me aan.
Ook een leuke website van de auteur: https://www.holgermatthes.de/bricks/en/index.php

Ik ga dit boek bestellen, samen met de twee Lego Neighorhood boeken.
Ik vond die BR 10 en BR 80, waar de bouwinstructies ook van op z'n website staan, wel geslaagd en veel mooier dan wat Lego zelf aan treinen op de markt brengt. Om die te bouwen heb je de zogenaamde 'Big Ben Bricks' wielen, die je uit de VS moet bestellen, voor nodig. Om die reden is het er bij mij niet van gekomen om ze te bouwen.

• meesje
  • Nu online
gold_dust schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:57:
[...]

Ik vond die BR 10 en BR 80, waar de bouwinstructies ook van op z'n website staan, wel geslaagd en veel mooier dan wat Lego zelf aan treinen op de markt brengt. Om die te bouwen heb je de zogenaamde 'Big Ben Bricks' wielen, die je uit de VS moet bestellen, voor nodig. Om die reden is het er bij mij niet van gekomen om ze te bouwen.
Het boek heb ik gisteravond besteld. Amazon gaf aan dat het woensdag bezorgd gaat worden. Ik ben erg benieuwd. De bouwinstructies van de BR10 en BR80 heb ik al aandachtig bekeken. Deze treinen zien er inderdaad erg fraai uit.

Bij de BR10 zie ik dat er gebruik gemaakt wordt van twee treinmotors. Is dat ook mogelijk met het nieuwe Powered Up? De hub heeft plaats voor twee aansluitingen, maar kunnen er wel twee motortjes gelijktijdig aangestuurd worden? Ik heb zo'n vermoeden dat dat alleen kan met het oudere Power Functions.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
meesje schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:46:
[...]

Leuk! Ligt er nu een koekje op het bankje?
Yup, ik heb dat gratis park setje gebruikt van een paar jaar terug oor de bankjes en de fontein, en daar lag toen een koekje op het bankje :P.
Reinier schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:58:
[...]

Wat voor drama is daar rechtsonder gebeurd?
Gesprongen waterleiding of zo :P.

Ik ben daar nog bezig met betegelen :).

• Loader

[Afbeelding]
Wat is dat voor een legoset met die newspaper links?

• gold_dust
meesje schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:23:
Het boek heb ik gisteravond besteld. Amazon gaf aan dat het woensdag bezorgd gaat worden. Ik ben erg benieuwd. De bouwinstructies van de BR10 en BR80 heb ik al aandachtig bekeken. Deze treinen zien er inderdaad erg fraai uit.

Bij de BR10 zie ik dat er gebruik gemaakt wordt van twee treinmotors. Is dat ook mogelijk met het nieuwe Powered Up? De hub heeft plaats voor twee aansluitingen, maar kunnen er wel twee motortjes gelijktijdig aangestuurd worden? Ik heb zo'n vermoeden dat dat alleen kan met het oudere Power Functions.
Met Powered Up kun je geen connectors meer stapelen, dus die motoren zouden dan een eigen aansluiting aan de hub moeten krijgen en je zou ze apart moeten bedienen. Lijkt niet erg handig en bovendien kun je aan dezelfde hub dan ook geen verlichting meer aansluiten. Het voordeel is wel dat die enorme ir ontvanger weg is en dat je compactere treinen kan bouwen.

• Guardian1980
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-11 21:48

Guardian1980

Lekker bezig

Nog heel even geduld...

• DukeBox

DukeBox

meesje schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:23:
@gold_dust Het lijkt erop dat middels een verloop kabel (zelf te maken) het wel kan i.c.m. de oudere power functions.

• AppieNL
Oh oktober al, dat is mooi. Op zich wel verstandig/slim ook, met Lego World in dezelfde maand daar.

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:33:
[...]

Oh oktober al, dat is mooi. Op zich wel verstandig/slim ook, met Lego World in dezelfde maand daar.
Oh ja, kan het nog drukker worden tijdens de opening :X

• AppieNL
En dus meer centjes voor Lego, slim voor de BV, ruk voor de consument :D

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:24
AppieNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:57:
En dus meer centjes voor Lego, slim voor de BV, ruk voor de consument :D
Misschien staat LEGO zelf wel met een 'store' op Legoworld, Intertoys heeft geen geld en voorraad >:)

• AppieNL
Intertoys staat idd niet op de beurs. Op andere Lego Worlds heeft Lego de verkoop ook in eigen beheer, dus waarschijnlijk dat Nederland dat nu ook heeft.

• Shanquish
  • Niet online
Is Lego world ook leuk voor de AFOL ? als ik zo de website eens snel scan lijkt het voornamelijk een kinder aangelegenheid te zijn.
en wat is er voor de oudere fan te vinden? ik neem aan dat je er lego kunt kopen, maar staan er ook veel AFOL met stands of hoe moet ik mij dat voor me zien ?

• Guardian1980
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-11 21:48

Guardian1980

Lekker bezig

Ter aanvulling op de afbeelding dit artikel in het AD: https://www.ad.nl/utrecht...hoog-catharijne~a1084079/

Wat me vooral verrast is dat, waar eerdere berichten zeiden dat de vestiging in Utrecht een "gewone" en die in Amsterdam een flagshipstore zou worden, er in dit bericht wordt vermeld dat de nieuwe vestiging in Utrecht een flagshipstore wordt. Goeie ontwikkeling d:)b

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Loader schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:37:
[...]

Wat is dat voor een legoset met die newspaper links?
Die zit in set 60154. Alleen is die helaas uit de handel en betaal je daar nu gemakkelijk het dubbele voor van de adviesprijs :/

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Guardian1980 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:13:
Ter aanvulling op de afbeelding dit artikel in het AD: https://www.ad.nl/utrecht...hoog-catharijne~a1084079/

Wat me vooral verrast is dat, waar eerdere berichten zeiden dat de vestiging in Utrecht een "gewone" en die in Amsterdam een flagshipstore zou worden, er in dit bericht wordt vermeld dat de nieuwe vestiging in Utrecht een flagshipstore wordt. Goeie ontwikkeling d:)b
Klopt dat überhaupt wel? Naar mijn weten maakte LEGO in het persbericht alleen melding van een flagshipstore in Amsterdam. Lijkt me eerder een journalist die het niet goed heeft begrepen.

Amsterdam, 18 juli 2019 – LEGO-fans kunnen hun hart ophalen tijdens de aankomende kerstperiode. LEGO Groep opent namelijk de eerste LEGO-winkels in Nederland, in Amsterdam en Utrecht. Nét op tijd voor de Kerstman om hier zijn inkopen te doen.

De gloednieuwe Amsterdam Flagship LEGO-winkel biedt een uitgebreide reeks aan spannende LEGO-innovaties. Zo is er de Mozaïek Maker – die een foto van je gezicht omzet in een mozaïek van LEGO-stenen – en zijn er allerlei nieuwe speelervaringen en bouwmogelijkheden te ontdekken. Allemaal met een knipoog naar de Nederlandse geschiedenis en cultuur.

LEGO Stores Nederland eind 2019

“We zijn blij met de komst van deze twee LEGO-winkels in Nederland. In deze winkels kunnen we de best mogelijke LEGO-ervaring bieden. Het is een belangrijke stap voor ons en de Nederlandse speelgoedmarkt”, zegt Marco Capone, General Manager LEGO Benelux.

Beide winkels krijgen een brede selectie van de nieuwste LEGO-sets en verschillende speelmogelijkheden in de winkel zelf. Plus activiteiten en evenementen die je alleen in LEGO-winkels tegenkomt. Denk aan:

• Brick Specialisten – Of je nu op zoek bent naar het perfecte cadeau, je zinnen hebt gezet op de laatste set of een LEGO-fan trakteert – de Brick Specialisten helpen je de perfecte set te vinden.
• Kies & Bouw-wand – Vul zelf een beker met steentjes en elementen uit de wand, in allerlei verschillende kleuren en vormen.
• Digitale Box – Scan bijna elke LEGO-doos en laat het model tot leven komen in 3D! Er is geen betere manier om een set te testen dan het eindresultaat met eigen ogen te zien.
• Bouw een minifiguur – Maak je eigen LEGO-minifiguren! Kies uit een brede selectie benen, lijfjes, hoofdjes, haarstukjes en accessoires.
• Direct aan de slag – Doe iedere maand mee met een gratis bouwwedstrijden of LEGO-events in de winkel.

Daarnaast bieden deze gloednieuwe LEGO-winkels alle nieuwe producten die alleen verkrijgbaar zijn in LEGO-winkels en via shop.lego.com. Denk bijvoorbeeld aan LEGO Stranger Things: The Upside Down en LEGO Creator Expert Harley Davidson Fat Boy. Daarnaast zijn er tal van voordelen voor LEGO VIP-leden, waaronder exclusieve VIP-cadeaus bij elke aankoop.

Alison Wood, District Senior Manager UK, Benelux en Scandinavia bij LEGO zegt: “Bouwtalenten van alle leeftijden kunnen zich in de nieuwe winkels in Amsterdam en Utrecht laten inspireren en vermaken met de talloze speelmogelijkheden. Of je nu 2 of 92 bent, er is altijd wel iets om enthousiast over te worden.”

De Flagship LEGO-winkel in Amsterdam en LEGO-winkel in Utrecht openen later dit jaar hun deuren met een groot openingsfeest en verschillende acties.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 03-09-2019 19:01 (67%)

• meesje
  • Nu online
Vanochtend voor mijn zoontje al vast de brandweerkazerne gekocht (kruidvat actie, zie lego aanbiedingen topic) Het huidige model vind ik wel minder mooi dan de vorige set, maar daar betaal je nu de hoofdprijs. Met de huidige set zal hij er niet veel minder plezier aan beleven.

Maar.... hij wil ook graag het politiebureau. De huidige staat in brickwatch sinds dec. 2016, de vorige set per dec. 2013. Is het aannemelijk dat Lego in dec. van dit jaar met een nieuw politiebureau gaat komen? Per wanneer is er vaak meer bekend over de nieuwe sets voor (begin) 2020.

Bij de brandweerkazerne zie ik dezelfde tendens. Huidige set per dec. 2018 in de brickwatch, de vorige per dec. 2015.

meesje wijzigde deze reactie 03-09-2019 20:15 (9%)

• meesje
  • Nu online
Zeehond schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:52:
[...]

Die zit in set 60154. Alleen is die helaas uit de handel en betaal je daar nu gemakkelijk het dubbele voor van de adviesprijs :/
@Loader Als het je alleen om de krant gaat, deze zit ook in het Xtra zakje 40312.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NotSoSteady schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:56:
[...]

Klopt dat überhaupt wel? Naar mijn weten maakte LEGO in het persbericht alleen melding van een flagshipstore in Amsterdam. Lijkt me eerder een journalist die het niet goed heeft begrepen.

[Afbeelding]

[...]
heb hetzelfde gelezen; flat in Adam, reguliere shop in Utrecht

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Loader
Zeehond schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:52:
[...]

Maar die heb ik hier liggen LOL :$ Alleen nog niet uitgepakt....

Wat heeft een flatstore wel tov gewone winkel?

Loader wijzigde deze reactie 03-09-2019 21:33 (7%)

• almightyarjen

almightyarjen

Shanquish schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:24:
Is Lego world ook leuk voor de AFOL ? als ik zo de website eens snel scan lijkt het voornamelijk een kinder aangelegenheid te zijn.
en wat is er voor de oudere fan te vinden? ik neem aan dat je er lego kunt kopen, maar staan er ook veel AFOL met stands of hoe moet ik mij dat voor me zien ?
Het is leuk om het een keertje gezien te hebben. Veel speelgelegenheid voor kinderen, maar de AFOL hoek met mooie bouwwerken en treinenlayouts is ook erg mooi. Als je er een keertje bent geweest hoef je de komende 5 jaar als AFOL niet te gaan omdat die AFOL hoek niet bijster veel anders is elk jaar.

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Iemand al gesolliciteerd?
jobs.lego.com
;(

MikelenniuM wijzigde deze reactie 04-09-2019 10:20 (9%)
Reden: typo

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:23

Kraz

What does this button do?

• meesje
  • Nu online
Ik verwacht niet dat dergelijke functies (in het algemeen, niet alleen voor Lego) enorm veel verdienen. Maar als Lego echt je passie is, kun je met je hart een functie vervullen. Dat is is m.i. ook heel veel waard. Of klink ik nu als een (beginnend) 40-er... ;)

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk dat een "store associate" niet meer zal verdienen dan de standaard medewerker van de Blokker. @meesje: een functie met je hart vervullen is idd heel veel waard en het zou best leuk zijn om "het erbij te doen", maar met twee kleine kids vind ik een net salaris ook wel erg belangrijk :Y Dit heet zelfopoffering geloof ik :P

almightyarjen wijzigde deze reactie 04-09-2019 11:01 (5%)

• meesje
  • Nu online
@almightyarjen Helemaal mee eens hoor!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:40
almightyarjen schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:01:
Ik denk dat een "store associate" niet meer zal verdienen dan de standaard medewerker van de Blokker. @meesje: een functie met je hart vervullen is idd heel veel waard en het zou best leuk zijn om "het erbij te doen", maar met twee kleine kids vind ik een net salaris ook wel erg belangrijk :Y Dit heet zelfopoffering geloof ik :P
Weer een reden om niet aan kids te beginnen! gewoon je eigen leven en de dingen doen die je wil doen _/-\o_
En ook niet je lego in de gaten hoeven houden of het opgegeten wordt.... :X

Toch denk ik dat lego best een goede werkgever is, dus je zal wel een leuke korting krijgen op spullen in de winkel, lego land bezoeken etc. Vooral lego zal wel belang hebben bij iemand die een goede ambassador is voor hun merk.

• Kapoen
almightyarjen schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:01:
In de Lego Store te Antwerpen zijn er alvast geen medewerkers boven de 25, 26 jaar schat ik.
Ook in de winkel te Londen werd ik verleden jaar bediend door uit de kluiten gewassen jobstudenten :P

Dus ik vermoed dat er veel verloop is in de retail functies van Lego en dat de voorwaarden niet 'super' zijn voor mensen met wat ervaring op de teller.

• almightyarjen

almightyarjen

kneusteun schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:12:
[...]

Weer een reden om niet aan kids te beginnen! gewoon je eigen leven en de dingen doen die je wil doen _/-\o_
En ook niet je lego in de gaten hoeven houden of het opgegeten wordt.... :X
Offtopic:
Zo heb ik er ook heel lang over gedacht, echter zijn mijn dochters het beste wat me is overkomen in mijn leven (vooral de oudste dan, de tweede is pas 2 weken oud dus die schijt en blèrt voornamelijk :P ), ondanks dat ik daardoor minder tijd voor mijn hobby heb. Iets met onvoorwaardelijke liefde dat alles overstijgt.
/cliche

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryOut

Alsof je leven over is als je kinderen hebt.
Laten we die discussie maar niet hier voeren, genoeg topics op dit forum gelezen daarover dat dat uiteindelijk weinig oplevert.

Samen met je kind met LEGO spelen is het mooiste wat er is O+ om toch maar iets ontopics te zeggen.

Vanavond Ghostbusters wagen ophalen via marktplaats. Mooie deal gemaakt en nog in de buurt ook.

Gunner wijzigde deze reactie 04-09-2019 17:36 (64%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• AppieNL
Gunner schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:31:
Alsof je leven over is als je kinderen hebt.
Ook genoeg mensen in dit topic die "uit hun Lego dark ages komen" door kinderen. Dus genoeg Lego levens die beginnen door kinderen :)

• zonpaneel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-11 17:02
Zonder kinderen geen Lego. Waarschijnlijk komt toch 80% van de omzet door kinderen.

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Guardian1980 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:13:

flagship store in amsterdam is vele malen logischer tov utrecht..

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• meesje
  • Nu online
We zijn nog maar halverwege de week en nu al een top week wat betreft Lego:

1. Gisteren met 20% korting (op de al lage prijs) bij Kruidvat de 60215 brandweerkazerne besteld. Helaas vandaag te laat, anders nog een extra 20% korting. En bij amazon de 60214 (brandweer/hamburgertent) gekocht, ik had nog een kortingscode.

2. Vandaag is voor een zeer goede prijs mijn jaren 80 Lego 12v trein set opgehaald. Op het laatste moment nog even door het Lego 7777 boek gebladerd (dat had ik er bij gedaan). Dit is echt pure nostalgie, maar het is wel best zo. Nu lekker de focus op moderne treinen. De rest van mijn jaren 80 Lego (ook veel compleet in doos) gaat over een tijdje wel op MP. Het was trouwens erg leuk om te zien hoe enthousiast de koper was over de 12v trein, we hebben nog een tijdje wat herinneringen opgehaald. Dit geeft toch een leuker gevoel dan dat het door een handelaar gekocht zou zijn. Natuurlijk als die dezelfde prijs had geboden, was het ook verkocht. ;) Maar ja, die zou het nooit geboden hebben.

3. Vandaag het Lego treinen boek (van Holger Matthes) ontvangen. Het ziet er erg goed uit! Wel een klein dompertje: een van de eerste blz heeft bovenin en onderin een scheur.... Dat wordt even contact opnemen met Amazon.

4. Zojuist nog een extra bestelling gedaan bij Kruidvat: Creator 31093 (woonboot) en Creator 31094 (vliegtuig). Deze kon ik niet laten liggen met de dubbel 20% korting. Ook maar gelijk 10 sets wegplaten mee besteld (5 x 60236 en 5 x 60237). Mijn zoontje speelt nu met mijn oude wegdelen. Je merkt duidelijk dat deze niet geschikt zijn voor het moderne Lego. Jaren 80 autootjes waren maar vier studs breed, de huidige zes en dan ook nog de wielkasten die de auto breder maken. De stoep op de oude platen is negen studs breed en bij de nieuwe zes studs. Er is dus flink meer ruimte op de weg.

5. Vanmiddag na schooltijd samen met mijn zoontje de Lego 911 set compleet gemaakt. In het weekend gaan we hier mee spelen. Google maar eens op Lego 911, de eerste hits zijn moderne Lego sets van de Porsche 911.... ;) Het is een die bestaat uit vnl. 50% blauwe stukjes, 25% rood en 25% geel. Je kunt er verschillende dingen mee maken. Niet alleen maar stukjes uitgezocht hoor, maar ook uit wat ongesorteerd Lego (ik heb daarbij wel een aantal handleidingen) wat setjes gemaakt. O.a. wat klein ruimtevaart Lego. Man, man, wat is dat verkleurd: wit = geel en grijs = bruin/groen.

Wat betreft het nieuwe Lego, nu nog even kijken wat en wanneer we het geven: een tussendoortje, Sint, Kerst en/of verjaardag. De laatste drie duren nog even, het zullen wel een paar tussendoortjes worden ;) (op zolder ligt ook nog het duikjacht, 60221).

• loekf2
Kwam binnen vandaag. Mooie set. Veel details ook. Mijn favorieten zijn de bank, de vloermatten en natuurlijk het espresso apparaat.

loekf2 wijzigde deze reactie 04-09-2019 22:18 (57%)

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Inderdaad mooi! d:)b
Hoewel ik wel bang ben voor de prijs... Zo te zien veel steentjes, plus Di$ney... :/

Nomen nescio

• DukeBox

DukeBox

loekf2 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:17:
Kwam binnen vandaag. Mooie set. Veel details ook. Mijn favorieten zijn de bank, de vloermatten en natuurlijk het espresso apparaat.
Voor de prijs is het inderdaad een hele leuke gedetailleerde set.
Wel jammer van het scheve 'reserved' stickertje.

• cooper87
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:13
2 minifigs bij die Star Destroyer is wel heel teleurstellend zeg, voor dat geld verwacht ik een heel Imperial leger...

cooper87 wijzigde deze reactie 05-09-2019 09:28 (28%)

• loekf2
Bra-Jo schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:17:
Inderdaad mooi! d:)b
Hoewel ik wel bang ben voor de prijs... Zo te zien veel steentjes, plus Di$ney... :/
699 euro... WTF... ik kijk al uit naar de reviews :9

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True