Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.127 views

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:22
loekf2 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:30:
[...]

699 euro... WTF... ik kijk al uit naar de reviews :9
Is dat positief of negatief bedoeld?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

14 cent per part: komt dat door de Disney factor?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat is een stijging van zowat 40% t.o.v. de Millenium Falcon? Dat is wel teleurstellend. Toch wil ik deze set hebben...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
almightyarjen schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:23:
14 cent per part: komt dat door de Disney factor?
Ik denk vooral dat deze ISD veel meer grote plates heeft dan de UCS Millennium Falcon. Dus minder onderdelen, maar wel veel meer grote onderdelen. En ja, grote plates zijn nu eenmaal duurder dan cheeseslopes. ;)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

Pfff, 14ct per steentje als t 95% standaard LBG bricks is... en zo te zien geen gedetailleerd interieur

Als je dan toch 700 euro mag uitgeven zou ik eerder op zoek gaan naar een gave MOC om te bouwen, die zijn ook vaak beter dan officiele lego sets.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Loader schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:53:
[...]

Is dat positief of negatief bedoeld?
Tja... negatief, maar er zitten natuurlijk Disney licentie kosten bij in.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
meesje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:35:
3. Vandaag het Lego treinen boek (van Holger Matthes) ontvangen. Het ziet er erg goed uit! Wel een klein dompertje: een van de eerste blz heeft bovenin en onderin een scheur.... Dat wordt even contact opnemen met Amazon.
Het moet nu weer net lukken dat er in HispaBrick 33 een interview staat met de auteur van dat boek. Blijkbaar is hij van plan om een up-to-date versie uit te brengen. Hoe/wanneer is nog niet bekend.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:37

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Loader
2 minifiguren en zo te zien veel grote legostukken. misschien dat dit de prijs zou kunnen verklaren.

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:24
er waren mensen bang dat het een simpele reissue zou worden van de 10030, met een paar kleine aanpassingen (en een grote aanpassing in prijs). Dat is gelukkig niet zo.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

woah, wat een lang ding. Ik heb al moeite genoeg gehad om de Millenium Falcon een plekje te geven. Deze slaag ik denk ik over.
Whoops, was ik even naar de super start destoryer aan het kijken ipv de Imperial.
Niettemin 90 cm. *krabt achter de oren

[ Voor 32% gewijzigd door Soggney op 05-09-2019 15:37 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Loader
https://www.lego.com/nl-n...rial-star-destroyer-75252

Meer foto's te vinden op Lego Shop zelf.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die prijs... Dat is gewoon twee keer zo veel als de 10221 SSD 8)7

Deze laat ik nog even liggen. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de prijs snel gaat zakken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Als ik zoveel geld over zou hebben voor een Lego set (en dat is momenteel niet zo.. ;p kinderen worden groot en moeten een nieuw bed) dan zou ik eerder voor de Falcon gaan dan deze.

Het detail is heel tof, maar het blijft toch een beetje een grote grijze driehoek.

• Haay
icemotion schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:57:
Als ik zoveel geld over zou hebben voor een Lego set (en dat is momenteel niet zo.. ;p kinderen worden groot en moeten een nieuw bed) dan zou ik eerder voor de Falcon gaan dan deze.

Het detail is heel tof, maar het blijft toch een beetje een grote grijze driehoek.
Idem! Ik heb geen €700 liggen waar ik toch niks anders mee zou kunnen/willen doen. Zo rijk ben ik niet, ha ha ha. Maar als ik zo'n bedrag aan LEGO te besteden had, dan zou ik ook liever de nieuwe UCS Millennium Falcon kopen dan deze UCS ISD. Als complete set biedt die naar mijn mening gewoon meer waar voor je geld.

• D75
  • Laatst online: 12-09 16:37

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• loekf2
Ik moet nog even goed nadenken wat te doen met deze nieuwe Yoda set, weet niet of die al gepost was.

Afbeeldingslocatie: https://bricker.info/images/sets/LEGO/75255_main.jpg

Mijn Pog was ok-ish, deze Yoda is wel erg pixelated.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb de 'pneumatic front end loader' (42080) vandaag voor 62.50€ gekocht bij Amazon UK. Inmidels niet meer leverbaar en levertijd van meer dan een maand ... Pneumatisch Lego is geweldig maar dit model is niet mooi en veel te klein voor de adviesprijs van 140€. Ik vond hem 90€ advies en verkoop 60€ waard en nu dus voor iets meer dan 60€ gekocht. Bizar eigenlijk hoe ver Lego en ik daar uit elkaar liggen. Maar zien of hij geleverd wordt, met Amazon nog nooit problemen gehad dus ik heb er wel vertrouwen in.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Kapoen schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:12:
[...]

Het moet nu weer net lukken dat er in HispaBrick 33 een interview staat met de auteur van dat boek. Blijkbaar is hij van plan om een up-to-date versie uit te brengen. Hoe/wanneer is nog niet bekend.
Thanks! Ik las het inderdaad al op zijn site (https://www.holgermatthes.de/bricks/de/index.php) en ook bij amazon.de werd bij de Duitse versie aangegeven dat er een tweede druk is. Bij de Engelse versie inderdaad nog niet. Dit was mij al bekend voordat ik bestelde, ik vond het verschil niet heel groot: vnl. een paragraaf gewijd aan Powered Up.

Maar nu het boek beschadigd is, gaat deze retour en bestel wel een nieuwe wanneer de tweede druk vertaald is. Dan maar eerst beide Lego Neighborhood boeken bestellen, al vast inspiratie opdoen voor wanneer ik met de modular buildings aan de slag ga. Er liggen al vier stuks te wachten.

Hispabrick kende ik trouwens nog niet. Weer een Lego bookmark er bij.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 05-09-2019 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
icemotion schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:57:

Toen ik hem zag opbouwen in het Designer filmpje, was dat het eerste wat ik dacht: een grote HOLLE grijze driehoek. Tuurlijk het ding weegt al meer dan 5kg en zal waarschijnlijk de 6kg wel aantikken, dus hoeveel wil je nog toevoegen, maar nu lijkt het alsof er niet eens een poging is gedaan om wat dingen binnenin toe te voegen! Waar de eerste Falcon nog hetzelfde had als deze ISD met geen interieur, snapte ze bij de tweede Falcon tenminste wel dat mensen interieur wilde. De toevoeging tov het origineel is nu een docking bay? Yippee?

De prijs discussie mogen jullie voeren (vind ik ook geschift), maar het model op zich vind ik gewoon waardeloos, al was die €300, hoefde ik hem nog niet.

En nog een leuk detail, de tiles op de uitlaat (45sec in het filmpje) beschouwen puristen als "illegal" techniek, want zet druk op de clips waar ze op zitten.

Persoonlijk zet ik vraagtekens bij de constructie van de plaatdelen aan de onderzijde die worden "gehangen" aan 3L technic pin waarvan 2L axle (in het filmpje rond 2:50min). Kan niet zien hoe dit intern vast zit, maar de hoek met die pin is raar, dat "hangen" de enige optie lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat een groot leeg grijs ding, voor dat geld verwachtte ik minimaal een gedetailleerd interieur.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Trouwens laatst mijn Rolls Royce proper gewogen, die weegt 4.8kg (en ik gokte 10kg 8)7), met dat plaatje een paar posts terug is dus alleen de SSD lichter :D

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Allemaal: USC Lego Star Destroyer
Ik: Instant buy

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

loekf2 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:37:
Ik moet nog even goed nadenken wat te doen met deze nieuwe Yoda set, weet niet of die al gepost was.

[Afbeelding]

Mijn Pog was ok-ish, deze Yoda is wel erg pixelated.
Ik vind hem niet mooi. Gaat dus niet naast mijn R2D2 komen...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:24
Soggney schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:34:
Niettemin 90 cm. *krabt achter de oren
110cm zelfs. Je keek nog naar het oude model, waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:52
Als kind enorm veel lego gekocht en alles heb ik nog. Nu begint het weer te kriebelen als ouder en wat aan het rond surfen. Kom ik deze tegen:

https://www.amessagewitha...anic-lego-set-recreation/

Ik zie dat de bouwtekening op zijn laptop staat. Waar haalt hij de bouwtekeningen van dit soort immense constructies vandaan? En hoe je aan exact deze blokjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

basjuhh schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 00:00:
Als kind enorm veel lego gekocht en alles heb ik nog. Nu begint het weer te kriebelen als ouder en wat aan het rond surfen. Kom ik deze tegen:

https://www.amessagewitha...anic-lego-set-recreation/

Ik zie dat de bouwtekening op zijn laptop staat. Waar haalt hij de bouwtekeningen van dit soort immense constructies vandaan? En hoe je aan exact deze blokjes?
Losse blokjes bestel je vrij makkelijk op bricklink, dat is een soort van mini-webshopjes platform waar je zelf een shopje kan opzetten, of dus van die shops kan kopen, bricklink heeft ook een complete catalogus van alle sets en blokjes etc... dus zoeken en kopen is vrij makkelijk.

Kwa bouwbeschrijving, er zijn meerdere sites zoals rebrickable waar mensen hun MOCs (My Own Creation) kunnen uploaden, die je dan (al dan niet tegen betaling) kan downloaden en bouwen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hoe gaan jullie om met het bestellen van losse steentjes via bricklink? Ik heb nu een lijstje met een aantal steentjes en als ik aangeef dat ik alleen maar nieuwe steentjes wil hebben, bedragen de kosten maar 4-5 euro. Sommigen opeens 8-9 euro.... Dat prijsverschil daargelaten. Wel jammer dat je tig winkels moet aanklikken om de prijs te weten (of ik doe iets verkeerd).

Maar hoe check/weet je dat het echt nieuwe steentjes zijn? Hoe komt zo'n handelaar aan die nieuwe steentjes? Los van dat iets nieuw of oud is, ik vind dat oude steentjes (ook al zouden deze nog nieuw in doos zitten) wat anders aanvoelen dat de recentere steentjes. De steentjes uit bv de Lego 911 set (niet de Porsche ;)) voelen echt anders aan (net alsof de randjes scherper zijn) dan de steentjes die mijn zoontje nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:31:
Hoe gaan jullie om met het bestellen van losse steentjes via bricklink? Ik heb nu een lijstje met een aantal steentjes en als ik aangeef dat ik alleen maar nieuwe steentjes wil hebben, bedragen de kosten maar 4-5 euro. Sommigen opeens 8-9 euro.... Dat prijsverschil daargelaten. Wel jammer dat je tig winkels moet aanklikken om de prijs te weten (of ik doe iets verkeerd).

Maar hoe check/weet je dat het echt nieuwe steentjes zijn? Hoe komt zo'n handelaar aan die nieuwe steentjes? Los van dat iets nieuw of oud is, ik vind dat oude steentjes (ook al zouden deze nog nieuw in doos zitten) wat anders aanvoelen dat de recentere steentjes. De steentjes uit bv de Lego 911 set (niet de Porsche ;)) voelen echt anders aan (net alsof de randjes scherper zijn) dan de steentjes die mijn zoontje nu heeft.
dat verschil kan je niet op filteren : of jij doosje 911 nieuw opentrekt of een recent model: beide hebben voor bricklink begrippen nieuwe steentjes

nieuw op bricklink houdt volgens mij vooral in dat ze onbespeeld zijn

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 06-09-2019 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:27:
Lees net best “triest nieuws”

https://www.bouwsteentjes...lego-stapt-over-naar-dpd/

DPD .... nooooooooooo

* himlims_ zucht....
ik wist dat dit zou gebeuren, en jawel hoor; de eerste levering van DPD .... zoek !!
geen briefje in bus, volgens track is deze wel geweest (was iemand gehele dag thuis) .... maar niets, geen friends set.
dpd gebeld, kan pakket niet herleiden; neem contact op met de verzendende partij ... gvd

ik wist het .. ik wist het .. ik wist dat het een fiasco zou gaan worden met DPD, dat die toko uberhoubt nog bestaat blijft mij een raadsel

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 06-09-2019 16:17 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:16:
[...]

ik wist dat dit zou gebeuren, en jawel hoor; de eerste levering van DPD .... zoek !!
geen briefje in bus, volgens track is deze wel geweest (was iemand gehele dag thuis) .... maar niets, geen friends set.
dpd gebeld, kan pakket niet herleiden; neem contact op met de verzendende partij ... gvd

ik wist het .. ik wist het .. ik wist dat het een fiasco zou gaan worden met DPD, dat die toko uberhoubt nog bestaat blijft mij een raadsel
Heb je al bij de (over)buren geïnformeerd? Wellicht vergeten om bij jou een briefje in de bus te doen?
Moet voor iets dergelijks niet getekend worden? Ik heb zojuist een pakketje van Amazon (met Lego jawel ;)) opgehaald bij een DPD punt en moest ik een krabbel zetten (en legitimeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Binnenkort 200 euro en een beetje te besteden bij de Lego store in Disney;

nu staat op mijn lijst:

21317 Steamboat Willie (want Lego fan)
21309 Saturn V

Maar schijnbaar is de Saturn erg lastig te koop omdat hij zeer populair is. Klopt dit nog steeds?

En wat zijn nu echt sets die je "moet" hebben als volwassen lego fan.

Mijn wish list:

Disney Kasteel
Star Wars Y wing
Aston Martin (James Bond)
Harley Davidson

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
corset schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:37:

nu staat op mijn lijst:

21309 Saturn V

Maar schijnbaar is de Saturn erg lastig te koop omdat hij zeer populair is. Klopt dit nog steeds?

Mijn wish list:

Disney Kasteel
Star Wars Y wing
Harley Davidson
Dat is toch al een mooi lijstje? Het rottige aan Lego vind ik dat je keuzes moet maken. ;) Ik zou niet weten waar ik het allemaal kwijt zou moeten. Mijn vrouw ziet me al aankomen dat ik bv de Saturn V in de woonkamer wil zetten.... ;) Daarom heb ik de keuze gemaakt voor de modulair buildings (en eventueel af en toe een uitstapje naar een ander set, zo lang deze maar een beetje in een stad scenario past). En voor mij is ook een vrij harde eis, dat een set mini figuren moet bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:54:
[...]

Het rottige aan Lego vind ik dat je keuzes moet maken. ;) Ik zou niet weten waar ik het allemaal kwijt zou moeten. Mijn vrouw ziet me al aankomen dat ik bv de Saturn V in de woonkamer wil zetten.... ;)
Moet toch wel iets te vinden zijn wat vrouw liev ook interessant vind waar Lego een thema of set voor heeft. Die van mij is nu hooked aan harrypotter. En zus heeft van alles van architectuur nu van haar reizen. Iets met paarden, bloemen, die schrijver Anderson etc

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 06-09-2019 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:31:
[...]

Moet toch wel iets te vinden zijn wat vrouw liev ook interessant vind waar Lego een thema of set voor heeft. Die van mij is nu hooked aan harrypotter. En zus heeft van alles van architectuur nu van haar reizen. Iets met paarden, bloemen, die schrijver Anderson etc
Ze staat ook zeker achter de keuze voor de modular buildings, maar om die nu in de woonkamer te zetten... En zelf bouwen zie ik haar ook niet doen. Alhoewel de Lego store (40305) vond ze erg leuk. Die ga ik denk voor haar als cadeautje kopen. Mag ze zelf eens gaan bouwen ;) (al dan niet samen met ons zoontje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Dat is toch al een mooi lijstje? Het rottige aan Lego vind ik dat je keuzes moet maken. ;) Ik zou niet weten waar ik het allemaal kwijt zou moeten. Mijn vrouw ziet me al aankomen dat ik bv de Saturn V in de woonkamer wil zetten.... ;) Daarom heb ik de keuze gemaakt voor de modulair buildings (en eventueel af en toe een uitstapje naar een ander set, zo lang deze maar een beetje in een stad scenario past). En voor mij is ook een vrij harde eis, dat een set mini figuren moet bevatten.
Toen ik begon met LEGO bouwen zei mijn vrouw: ik wil geen LEGO huiskamer!
Maar de Saturn V vond ze wel acceptabel naast de TV. En de prachtige grote Ninjago Destiny's Bounty vindt ze ook zo mooi dat die bovenop de boekenkast mag blijven staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Hier mag niets in de huiskamer staan. Toen mijn vriendin bij me in kwam wonen moest de lego vitrine eruit :D Ze bouwt zelf ook nooit, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ze bouwt wel eens mee met mij maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik zou aanraden om in het hele assortiment te kijken en je niet alleen te beperken tot de grote sets. Er zijn genoeg kleinere setjes die misschien niet super realistisch zijn, maar wel leuk om te roteren op een lege plank, bureau,...

Gewoon lukraak een greep uit wat kleinere sets:
- 31091 Shuttle Transporter
- 70841 Benny’s Space Squad (moest je nostalgisch zijn ;))
- Star Wars Microfighters
- Speed Champions wagens

Omdat ‘organische’ bouwsels ook leuk zijn :)
- 30408 Tulips
- 30404 Friendship Flower
- 40187 Flower Display
...

Om maar aan te geven dat je in elk thema wel sets kan vinden die leuk zijn voor AFOLs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Laatst online: 22-07 20:25

nu staat op mijn lijst:

21309 Saturn V

Mijn wish list:

Disney Kasteel
Star Wars Y wing
Harley Davidson
Dat is lastig te zeggen want dat is voor iedereen persoonlijk. Ik zou zeggen koop gewoon wat je leuk vindt, maar dat kan al snel te veel zijn bij Lego. Ik beperk mezelf daarom tot Star Wars, Technic en Creator (met name de wat grotere voertuigen). Ik zou nog veel meer willen maar dat gaat simpelweg niet qua ruimte en geld. Zou ook niet helemaal gezond zijn denk ik :9

Kijk even rond in de databases van Bricklink en Brickset naar wat voor sets ze in al die jaren hebben gemaakt, zie je vast wat leuks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:09
Mijn vrouw ziet me al aankomen dat ik bv de Saturn V in de woonkamer wil zetten.... ;)
Er staat bij ons al heel lang een UCS X-Wing op de drankkast, twee jaar later aangevuld met een UCS TIE Fighter en inmiddels ook de UCS Slave I.

Een tijdje geleden liet ik mijn vrouw, heel voorzichtig, de wall mount van Wicked Brick voor die Saturn V zien, en zei dat die wel mooi boven de tv in de woonkamer zou passen. Tot mijn niet geringe verbazing vond ze dat wel een goed idee. Ik heb er geen gras over laten groeien en die stand meteen aangeschaft en opgehangen, en heb vervolgens meteen die Saturn V gebouwd. M'n moeder kwam laatst langs en stond er echt een tijdje met bewondering naar te kijken, net als trouwens de vriendjes van m'n zoontje...

Op de wandplanken boven de bank had ik al een keer stiekem BB-8 in een hoekje gezet, toen ze een avondje weg was, en die mocht ook blijven toen ze hem ontdekte. Eergisteren wilde ze die plankjes vervangen door mooiere, dus ik zette BB-8 even in de vensterbank in de erker om die planken te vervangen. Zegt ze ineens dat ze de vensterbank eigenlijk een hele leuke plek vindt voor "die robot". 7(8)7 Ik heb haar uitgelegd dat ik geen witte LEGO voor het raam wil zetten, en dus zette ze hem mooi midden op de nieuwe wandplanken.

Ik had haar vorige week die Friends Central Perk set laten zien, en die wilde ze meteen zelf hebben. Het wordt haar eerste set. Vandaag stond ze zich te bedenken waar ze die kan gaan neerzetten. Ik ben nog steeds verbaasd terwijl ik dit schrijf. :D

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Flabergasted

Prepare to die !

totalatool schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:21:
[...] Ik ben nog steeds verbaasd terwijl ik dit schrijf. :D
"Lego geluk" zit soms in kleine dingen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:09
Flabergasted schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:31:
[...]

"Lego geluk" zit soms in kleine dingen... ;)
Nou, ik heb de Wicked Brick stand voor de UCS Millennium Falcon ook al aangeschaft. Ik heb die set al bijna twee jaar ongeopend op de vliering staan, omdat ik hem echt nergens kwijt kan, maar als ik een andere plek weet te bedenken voor die X-Wing, TIE en Slave I dan ga ik eens polsen wat ze van een enorme MilF op de drankkast vindt. :P

LEGO te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

totalatool schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:38:
dan ga ik eens polsen wat ze van een enorme MilF op de drankkast vindt. :P
_O- Sorry, dirty mind.

Mijn vrouw heeft niks met het bouwen, maar de architecture-setjes vindt ze wel leuk en daarvan staan er nu een paar in een vitrine in de woonkamer. En ook de VW T1 staat in een vitrine. Verder vindt ze het prima als ik bouw in de woonkamer, maar wanneer er niet gebouwd wordt zet ik alles op verzoek in een andere kamer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Waar een druilerige zaterdag al niet goed voor is. Besloten om een oude liefde op te bouwen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2gwWVKPanoIuHgKFImsdJH0x/full.jpg

De Royal Knight's Castle (6090), al kan ik me heugen dat het in Nederland rond ging als "Koning Leeuwenhart"

Waarom na een tijd bouwen nog niet zo ver? Nou, alles moet ik uit deze hoop zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e9jnyNZ2zRZiAihfDGxi5YTI/full.jpg

En dan staat de gehele berg om in rond te wroeten nog niet eens op de foto :X
* FeaR baalt wel dat de *FeaR van jaren geleden zijn tanden vaak gebruikte om steentjes los te maken. Dat maakt het zoeken ook lastiger: ik probeer de steentjes met tandafdrukken te vermijden.

Edit:
Ik dacht dat ik de stof redelijk van de plates had gehaald, maar de foto's laten toch anders zien...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Plates behandel ik altijd apart met een tandenborstel of afwasborstel, haalt het stof tussen de studs makkelijk weg. Mooie bult "vintage" Lego, daar ben je nog wel ff zoet mee, leuk! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
^ same. Letterlijk een poetsen de beweging maken horizontaal over de noppen van boven naar beneden werkt naar mijn ervaring goed voor het weghalen van stof :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nagelborstel ligt naast me, eigenlijk standaard als ik oude set opbouw. Grote kans dat ik de plates vergeten ben/niet goed gedaan heb omdat ik wilde zien hoe het vorderde en met een paar plates gaat het snel.

Tot op heden is alles compleet/vindbaar, gelukkig. Ik hoop dat het zo blijft. Ik heb wel nieuw touw (origineel Lego) om het oude te vervangen, hopelijk blijft het daarbij. Ik twijfel wel om het touw op de originele maat te knippen (3 x 50 cm) of custom lengtes die beter bij het beoogde doel/functie passen.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 08-09-2019 03:55 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
En dan ook nog twee fabuland-wagentjes. Vermoedelijk familie die op verjaardagen niet wist wat voor Lego je leuk vond... ;)

Het huis van mijn oma moest laatst leeg en ik bleek de enige geïnteresseerde in de oude Lego (zoals dat bij m'n andere oma ook al het geval was). Mooie koffer vol nostalgie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cMl2jEw.jpg

Voor in de kast gelijk maar een leuk bouwseltje gemaakt, ook die boom en die vrachtwagen zijn van Lego!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6B1YOC6.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Enzo Dizono op 08-09-2019 11:14 ]

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 17:40

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
Is er al geweten wanneer die nieuwe star destroyer beschikbaar gaat zijn ?
Kwestie dat we al wat eurotjes stukje bij beetje opzij kunnen zetten :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Falcon10 schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:06:
Is er al geweten wanneer die nieuwe star destroyer beschikbaar gaat zijn ?
Kwestie dat we al wat eurotjes stukje bij beetje opzij kunnen zetten :)
18 september voor de vip leden en voor de rest vanaf 1 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

loekf2 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:30:
[...]

699 euro... WTF... ik kijk al uit naar de reviews :9
Iemand zei hier dat de een stukje 1 eurocent moet kosten. Dus zou dit ding 470 moeten zijn. Hoe komt die aan die 1 cent? Overal zie ik stukjes die meer dan 1 cent kosten.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

kevinl schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:59:
[...]

Iemand zei hier dat de een stukje 1 eurocent moet kosten. Dus zou dit ding 470 moeten zijn. Hoe komt die aan die 1 cent? Overal zie ik stukjes die meer dan 1 cent kosten.
10 cent. voor een normale City set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Enzo Dizono schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:07:
En dan ook nog twee fabuland-wagentjes. Vermoedelijk familie die op verjaardagen niet wist wat voor Lego je leuk vond... ;)
Daar ben ik helaas wel de boekjes van kwijt. In de berg vind ik nog wel delen van de blauwe politieauto die op het zwarte onderstel moet. Maar wat ik verder allemaal had van die serie...?

Edit:
Oké, ik had 100% zeker de politieauto. Die heb ik nu ook bijna compleet, de agent mist -O-

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 08-09-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Die andere is waarschijnlijk de Fire Chief, die had ik ook:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/AgAj3QFw5qk/maxresdefault.jpg

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Enzo Dizono schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:59:
Die andere is waarschijnlijk de Fire Chief, die had ik ook:

[Afbeelding]
Die inderdaad ook, ik heb net nog de bijl en pikhouweel gevonden. Eens zien of ik hem meer compleet kan maken. Ik heb echter ook iets van een huisje. Althans, ik heb wat dakdelen en één muur inclusief raam gevonden. Qua minifiguren een kat en nog een krokodil met strikje op de borst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
meesje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:28:
[...]

Heb je al bij de (over)buren geïnformeerd? Wellicht vergeten om bij jou een briefje in de bus te doen?
Moet voor iets dergelijks niet getekend worden? Ik heb zojuist een pakketje van Amazon (met Lego jawel ;)) opgehaald bij een DPD punt en moest ik een krabbel zetten (en legitimeren).
DPD had mijn Central Perk set ook gewoon voor de deur gezet, woon in een appartementen complex. Niets tekenen dus, itt DHL.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
@Kapoen Ik heb je eerdere advies opgevolgd. Gisteren heb ik de Old Fishing Store via marktplaats gekocht. Nieuw in seal voor 200 euro (vraagprijs 250 euro ;)). Diegene vroeg wel of ik liefhebber of handelaar ben. Het eerste natuurlijk. Bij het ophalen even een praatje gemaakt. Erg leuk om andere volwassen Lego liefhebbers tegen te komen. Hij staat a.s. Legoworld in de AFOL hoek. Ik heb al even mogen zien wat hij aan het bouwen is. Ziet er super gaaf uit!

Er liggen nu vier modular buildings op zolder (10218, 10232, 10246 en 10255) en nu dan ook de 21310. Ook mijn vrouw was enthousiast. ;) Helemaal happy!

Eerst had niet zo veel met de 70620 en 70657 Ninjago City sets, maar na het lezen van reviews en beide sets aan elkaar is een China town gedeelte in de stad niet eens zo’n gek idee. Even brickwatch goed in de gaten houden.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 08-09-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
loekf2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:01:
DPD had mijn Central Perk set ook gewoon voor de deur gezet, woon in een appartementen complex. Niets tekenen dus, itt DHL.
Same here vorige week, alleen wel rijtjeshuis

[ Voor 4% gewijzigd door Goofyduck384 op 08-09-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:19:
@Kapoen Ik heb je eerdere advies opgevolgd. Gisteren heb ik de Old Fishing Store via marktplaats gekocht. Nieuw in seal voor 200 euro (vraagprijs 250 euro ;)).*knip*

Er liggen nu vier modular buildings op zolder (10218, 10232, 10246 en 10255) en nu dan ook de 21310. Ook mijn vrouw was enthousiast. ;) Helemaal happy!

Eerst had niet zo veel met de 70620 en 70657 Ninjago City sets, maar na het lezen van reviews en beide sets aan elkaar is een China town gedeelte in de stad niet eens zo’n gek idee. Even brickwatch goed in de gaten houden.
Jij haalt je 'achterstand' wel vlot in heb ik zo de indruk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:58:
[...]

Jij haalt je 'achterstand' wel vlot in heb ik zo de indruk _/-\o_
Het verzamelen maakt me al blij. Straks in de winter hopelijk wat tijd over om lekker te gaan bouwen. Qua doorlooptijd zal best wel lang lang zijn. Er loopt ook nog een mannetje rond die natuurlijk ook af en toe een bijdrage wil leveren. ;)

O ja, zelfs de Apocalypsstad (70840) lijkt me gaaf om te bouwen. Echter ik heb geen flauw idee hoe ik deze in een stad zou kunnen plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 08-09-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:35:
O ja, zelfs de Apocalypsstad (70840) lijkt me gaaf om te bouwen. Echter ik heb geen flauw idee hoe ik deze in een stad zou kunnen plaatsen.
Een hele grote dig site midden in de stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Veel steden hebben achterbuurten toch? Probleem opgelost lijkt mij.
Hijskraan erbij en wat ander constructie spul, Politie macht ertussen en je hebt een krakersconflict, Beetje zoals Almightyarjen al zij.
Of zet er een zooi half kapotte auto's omheen, Heb je een bewoonde autosloperij!

Beetje creatief denken en je komt een heel eind.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Mwah, net de video review van jangbricks bekeken. Ik krijg een groot Mad Max gevoel. Dat vind ik niet echt passen in een stad. Ik hou de prijs wel goed in de gaten. Als ie een keer op laagste prijs ooit komt dan ga ik de set wel kopen. Dan inderdaad maar kijken hoe we ‘m in de stad gaan plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
[...]

Ach hier had DHL eerst geen zin om naar het industrie terein te rijden. Dus een "Je was er niet melding" terwijl we tot 22h werken. De volgende dag kan de doos in een erbarmelijke staat aan. Zowel de Amazon buiten doos als lego doos in de kreukels. De losse lego stukken kwamen je tegemoet...

Die gaat dus retour, gelukkig kan Amazon deze week reeds die vervanging leveren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:17:
De Royal Knight's Castle (6090), al kan ik me heugen dat het in Nederland rond ging als "Koning Leeuwenhart"
Finished 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Kck1skTZZD4lvJ1XM4pC0TxT/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GmiapvY8YstO3hYz7ly4CfEj/full.jpg

Helemaal compleet, daar ben ik nog het meest content over. Als ik zie wat bijvoorbeeld de koning kost op Bricklink en dan veelal nog zonder cape. Soms was het wel even zweten want van sommige blokjes heb ik er echt niet meer dan in deze set kwamen. Dus dan praten we niet over de gewone steentjes maar over bijvoorbeeld de twee grijze hellebaarden (bovenop) en natuurlijk alle schilden, stoffen vlaggen en mini-figs.

De Lego is nu weer opgeborgen. De volgende build wordt toch iets nieuws denk ik. Daarna bouwen we wel weer iets uit de oude doos. De 6075-1: Wolfpack Tower of 6276-1: Eldorado Fortress. Al heb ik bij de laatste het gevoel dat er het één en ander mist plus veel witte steentjes en ik wil geen vergeeld fort opbouwen. Sowieso is het wel merkbaar dat de Lego oud is. Zo vallen de kleine deurtjes spontaan open, die missen elke vorm van wrijving om dicht te blijven. Maar wat voorheen wel soepel liep zoals de ophaalbrug of het mechaniek met het skelet lopen nu juist stroef.

Edit:
Voor de oplettende kijker: het steentje links naast de schatkist hoort inderdaad normaal een kwartslag gedraaid (net zoals de rechter). Ik had het touw voor het valhek iets te kort gemaakt waardoor het valhek net niet tot beneden komt. Door het steentje te draaien redt het hek het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 08-09-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 20:04
meesje schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:01:
Mwah, net de video review van jangbricks bekeken. Ik krijg een groot Mad Max gevoel. Dat vind ik niet echt passen in een stad. Ik hou de prijs wel goed in de gaten. Als ie een keer op laagste prijs ooit komt dan ga ik de set wel kopen. Dan inderdaad maar kijken hoe we ‘m in de stad gaan plaatsen. ;)
als je het nu over apocalyps stad hebt: die zit in de lego movie 2 reeks die er binnenkort uit gaat.
ik heb em zelf wel, maar vooral als groot parts pack. Bouwen doen we zeker ook wel, maar er zit ook lekker veel sand green in ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
[...]

Die pakket post is echt een ramp, heb al gehad dat ik Lego dozen met gaten en deuken kreeg. Maar niet Lego gerelateerd hebben ze ook al een keer een iMac in een duidelijke iMac doos op de oprit achter gelaten!?! Het is goed gegaan maar is toch absurd!!??

Ook met DHL constant de niet thuis briefjes in de bus terwijl je thuis zit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Praat me er niet van, maar is voor een ander topic. Gewoon een keer goed afstraffen als iets voor de deur gezet wordt en ze doen dat niet meer. Heb ik gedaan, misschien niet netjes, maar dat is dumpen voor de deur ook niet. Komen ze langs voor een handtekening. voor wat?! Voor iets wat ik "niet" heb gehad?

Vlak voor de vakantie zou de Omnic Bastion binnen komen, maar ook een briefje van uiteraard de DPD dat hij bezorgd was. Ehm, waar dan? Uiteindelijk kwam het er op neer dat het nog in de bus van de bezorger lag. Maar daar moet ik ook nog eens even over klagen. Uiteindelijk wel goed gekomen en op vakantie niet nodig gehad natuurlijk, maar toch.

On a different note. Van mijn Reinhart en D.va set zaten de stickers te vast op het vel. Dus die waren al aan het krommen. Contact gehad met Lego en zelfs zonder foto's hebben ze een nieuwe set opgestuurd. Top service.

Heb begrepen dat een Gingerbread house de volgende set gaat worden voor de Winter Village, maar buiten wat geruchten kom ik er niets over tegen verder. Mijn vrouw kwam wel met een site aan zetten, maar twijfel of dat niet ook gewoon een gerucht is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

zodra contact met DPD afloopt met lego, zijn ze daar weer weg; het is echt de slechtste bezorgdienst die er is. begrijp ook niet dat een partij als lego hiermee in zee gaat [..] mjah, ze zullen het aan claims wel gaan merken.
mijn centralpark/friendsset is tot heden zoek; 'lost in system' is reactie [..] 8)7 achjah, dpd verwacht er weinig van. koop de set wel elders, dat S@H is voor mij afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
avdieren schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:42:
[...]

als je het nu over apocalyps stad hebt: die zit in de lego movie 2 reeks die er binnenkort uit gaat.
ik heb em zelf wel, maar vooral als groot parts pack. Bouwen doen we zeker ook wel, maar er zit ook lekker veel sand green in ..
enig idee wanneer die serie definitief verdwijnt?

ik zou die set best nog willen kopen namelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Van het weekend alle 9 sets van Hidden Side gebouwd, moet zeggen dat ik blij verrast ben. Leuke (voor mij) nieuwe technieken gezien voor het verbergen van de 'monster kant' en creatief met bestaande stukjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YyCfvnkYmW7hPNIrtbBBgmUK/medium.png

Ik vind het altijd bijzonder dat een stukje dat ik al vele keren in mijn handen heb gehad door het net iets anders te gebruiken opeens iets heel anders voor stelt. Vaak begrijp ik ook niet waarom ik dat zelf niet eerder heb ingezien.

Een van de meest gehoorde 'klachten' is dat het nogal fragiel is. Ja er zitten veel kleine details die je makkelijk afstoot tijdens het spelen maar ik vind dit reuze meevallen. Daarnaast heb je genoeg ruimte voor je handen om het er gewoon weer op te klikken (i.t.t. bijv. het Disney kasteel of vissers huisje).

Wat ik eigenlijk niet begrijp is de verpakking, deze is zo onduidelijk dat je helemaal geen idee hebt wat er nu eigenlijk in zit. Details (afbeeldingen) ontbreken en wat je met de app op je mobiel kan doen komt ook helemaal niet goed over. Sterker nog, de app zelf is ook niet echt helemaal duidelijk.

Wat ik ook wel jammer vind is dat de standaard 2 figuurtjes (jongen met hoodie en meisje met muts) wel erg vaak voorkomt. Ze hebben nog wel hun best gedaan om af en toe wat verschillende gezicht uitdrukkingen en opdrukken op kleding te gebruiken maar iets meer variatie had wel leuk geweest. Omgekeerd zijn van alle andere (monster) figuurtjes er juist weer 1 versie van met het grote nadeel dus dat als je deze wilt 'ombouwen' van normaal naar monster je de hoofdjes e.d. moet verwisselen. Juist hier had het handig geweest dubbelen te hebben zodat je ze in zijn geheel kan wisselen tussen normaal en monster versie.

De kids vinden het overigens heel erg leuk om mee te spelen, met de app hebben ze wel een paar keer geprobeerd maar die moet toch echt een stuk duidelijker worden wat nu de bedoeling is. De tutorial aan het begin (die mijn oudste uiteraard heeft doorgeklikt) kan ik niet opnieuw vinden en als ik hem reset om deze opnieuw te starten ben je alle voortgang ook kwijt. Waarschijnlijk moet ik er gewoon even voor gaan zitten maar ben niet zo geduldig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

FeaR schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:09:
[...]

Die inderdaad ook, ik heb net nog de bijl en pikhouweel gevonden. Eens zien of ik hem meer compleet kan maken. Ik heb echter ook iets van een huisje. Althans, ik heb wat dakdelen en één muur inclusief raam gevonden. Qua minifiguren een kat en nog een krokodil met strikje op de borst.
Poekie! (In het Engels heet ze Catherine)
Die krokodil + Poekie zaten niet samen in één set voor zover ik weet, er zijn twee keukentjes van Poekie, eentje alleen en een met een walrus, en dan een hotel met een muis. Krokodil had of een skateboard of zat bij de politiewagen volgens mij. Maar Brickset kan je wellicht helpen :)

* Poekie was duidelijk wel de doelgroep voor Fabuland

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Poekie schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:04:
[...]
Poekie! (In het Engels heet ze Catherine)
Die krokodil + Poekie zaten niet samen in één set voor zover ik weet, er zijn twee keukentjes van Poekie, eentje alleen en een met een walrus, en dan een hotel met een muis. Krokodil had of een skateboard of zat bij de politiewagen volgens mij. Maar Brickset kan je wellicht helpen :)

* Poekie was duidelijk wel de doelgroep voor Fabuland
Volgens mij ben ik heel veel kwijt uit die periode qua onderdelen. Als ik op Google zoek naar wat sets van Fabuland dan ben ik er redelijk zeker van dat ik ook de Lionel Lion's Classroom (3647) gehad zou moeten hebben. Daar zit de krokodil met strikje in. Dan hoort de krokodil zonder strikje inderdaad bij de Paddy Wagon (3639). Enkele andere onderdelen van de 3647 komen me bekend voor en kan ik nog vinden in mijn berg Lego: onderdelen als de plates met bedrukte boeken, bedrukte plate met appels, muurdeel, dakdelen en stoelen. Kijkende naar de sets denk ik dat ik Poekie heb uit Catherine Cat in her Kitchen (3795). Niet dat ik daar veel onderdelen van heb, maar het komt me bekend voor. Als laatste natuurlijk de Fire Chief Boris Bulldog (3797).

Zo te zien is Fabuland echt niets waard voor oude Lego, maar het doet ergens toch wel pijn dat ik het niet meer compleet heb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Fabuland. Ik wist niet eens dat dat ooit heeft bestaan en daarnaast ook niet dat ik er iets van had, tot afgelopen weekend. Ik heb de 325 (Percy varken met kruiwagen), helaas de handleiding gescheurd (doos niet meer aanwezig) en de 329 (Bernard beer met vrachtwagen), ook geen doos meer, wel handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

FeaR schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:41:
[...]

Finished 8)
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Helemaal compleet, daar ben ik nog het meest content over. Als ik zie wat bijvoorbeeld de koning kost op Bricklink en dan veelal nog zonder cape. Soms was het wel even zweten want van sommige blokjes heb ik er echt niet meer dan in deze set kwamen. Dus dan praten we niet over de gewone steentjes maar over bijvoorbeeld de twee grijze hellebaarden (bovenop) en natuurlijk alle schilden, stoffen vlaggen en mini-figs.

De Lego is nu weer opgeborgen. De volgende build wordt toch iets nieuws denk ik. Daarna bouwen we wel weer iets uit de oude doos. De 6075-1: Wolfpack Tower of 6276-1: Eldorado Fortress. Al heb ik bij de laatste het gevoel dat er het één en ander mist plus veel witte steentjes en ik wil geen vergeeld fort opbouwen. Sowieso is het wel merkbaar dat de Lego oud is. Zo vallen de kleine deurtjes spontaan open, die missen elke vorm van wrijving om dicht te blijven. Maar wat voorheen wel soepel liep zoals de ophaalbrug of het mechaniek met het skelet lopen nu juist stroef.

Edit:
Voor de oplettende kijker: het steentje links naast de schatkist hoort inderdaad normaal een kwartslag gedraaid (net zoals de rechter). Ik had het touw voor het valhek iets te kort gemaakt waardoor het valhek net niet tot beneden komt. Door het steentje te draaien redt het hek het wel.
COOL!
Ik heb een maand geleden net het kasteel en de 6075-1: Wolfpack Tower met mijn zoon gebouwd.
Mooie set blijft dat.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:35:
[...]
enig idee wanneer die serie definitief verdwijnt?

ik zou die set best nog willen kopen namelijk
De eerste golf van The Lego Movie 2 sets zijn nu ongeveer aan het verdwijnen uit het assortiment, zelfs Lego biedt ze al aan met kortingen. Apocalypseburg zal misschien nog even in het assortiment blijven, dat is vaker zo met de ‘flagship’ modellen.

Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken, maar ik veronderstel dat deze nog tot de feestdagen meegaat. Een en ander hangt ook af van de populariteit.
himlims_ schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:31:
[...]

zodra contact met DPD afloopt met lego, zijn ze daar weer weg; het is echt de slechtste bezorgdienst die er is. begrijp ook niet dat een partij als lego hiermee in zee gaat [..] mjah, ze zullen het aan claims wel gaan merken.
mijn centralpark/friendsset is tot heden zoek; 'lost in system' is reactie [..] 8)7 achjah, dpd verwacht er weinig van. koop de set wel elders, dat S@H is voor mij afgelopen.
Mijn eerste S@H bestelling met DPD is gelukkig wel netjes afgewerkt. Ik heb geen idee of DPD hier in België gelijkaardig werkt/faalt als in Nederland.

[ Voor 34% gewijzigd door Kapoen op 09-09-2019 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:15:
Heb begrepen dat een Gingerbread house de volgende set gaat worden voor de Winter Village, maar buiten wat geruchten kom ik er niets over tegen verder. Mijn vrouw kwam wel met een site aan zetten, maar twijfel of dat niet ook gewoon een gerucht is geweest.
Van de ene kant helemaal top en standalone gaat het prima met zo'n huis, maar ergens hoop ik dat het eerder een snoepwinkel wordt die in de verte geïnspireerd is door het promo Gingerbread huisje. Dan behoudt het promo setje ook nog mooi z'n plek; anders lijkt het wellicht op een soort hondenhokje naast een groter huis :P
En de vraag... gaan ze het huis dan open maken aan de achterzijde zoals het geval is bij andere Winter Village (WV) sets zoals Santa's Workshop en de Toyshop of dicht en daarmee meer display gehalte. Tijd dat LEGO eens met een teaser of publicatie komt :) :)

Ik heb nu wel WV Fire Station aangeschaft. Voor ~70 euro vond ik het een mooie prijs. De set kreeg wat kritieken dat het minder "kerst" zou uitstralen, maar de set gaat prima passen en met een zoon die weg is van brandweer krijgt de lay-out alleen maar meer aantrekking :) Dit jaar wel vrouwlief lief aankijken zodat ik dit jaar een lay-out kan realiseren om de trein daadwerkelijk te laten rijden; vorig jaar helaas niet gelukt.

Wat gebruiken jullie eigenlijk als ondergrond voor een WV lay-out? Veelal van die 16x16 plates (wordt prijzig?!) of gewoon een wit doek of witte plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Gim Daar heb je helemaal gelijk in. Ben heel erg benieuwd wat het dit jaar gaat worden. Vind een rerelease van oudere sets ook niet erg, scheelt een jaartje geld. :P

Ikzelf moet nog kijken hoe en wat. Het dressoir in de woonkamer is nog niet leeg, dus dat zal hem wellicht weer niet worden. En ach, het komt wel weer.

Heb zelf ook naar die 16x16 platen gekeken, maar geloof dat je van Chinese kwaliteit de grote onderplaten ook hebt. Dat zal voor mij denk ik de keuze gaan zijn. Lego levert die grote platen geloof ik alleen in groen en grijs. Chinees ook als het goed is in wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:47:
@Gim Daar heb je helemaal gelijk in. Ben heel erg benieuwd wat het dit jaar gaat worden. Vind een rerelease van oudere sets ook niet erg, scheelt een jaartje geld. :P

Ikzelf moet nog kijken hoe en wat. Het dressoir in de woonkamer is nog niet leeg, dus dat zal hem wellicht weer niet worden. En ach, het komt wel weer.

Heb zelf ook naar die 16x16 platen gekeken, maar geloof dat je van Chinese kwaliteit de grote onderplaten ook hebt. Dat zal voor mij denk ik de keuze gaan zijn. Lego levert die grote platen geloof ik alleen in groen en grijs. Chinees ook als het goed is in wit.
Een re-release van één van de eerdere WV sets zou me geen geld besparen, want die heb ik nog niet O-)

De kast die we als dressoir hanteren bleek vorig jaar wel een praktische breedte te hebben, maar de diepte was te gering. An sich wel de boel sierlijk kunnen neerzetten, maar het werd ook de kunst van het weglaten :)

Dit jaar wil ik een tweede IKEA Trofast kast halen en tegen de Trofast kast zetten die we al hebben staan. Het geeft dan een mooi oppervlak waar alles een mooie plek kan krijgen en heeft als bijkomend voordeel dat de kinderen aan meerdere kanten kunnen zitten om ermee te spelen. In de bakken die eronder in gaan kan ik dan nog wat stenen, minifiguren of voertuigen neerleggen zodat het ook echt uitnodigt om mee te spelen en dat ze nog wat kunnen bijbouwen.

Alleen nog even kijken hoe ik die kasten goed tegen elkaar aan hou (zonder beschadigen)... zodat een en ander niet gaat schuiven en m'n winter village opeens opgeschrikt wordt door een aardbeving met een kloof waar een deel van het dorp in stort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Gim Dat is ook een idee inderdaad. Onze kast is gelukkig erg groot en redelijk diep.

Tegen elkaar aan houden kun je met een metaalplaatje aan de achterkant van beide kasten doen. Gewoon schroeven in beide kasten op een goede plek. En aan de muur vast maken. :P

Spelen met de set? :D Wellicht dat mijn dochtertje dat ook wel leuk vind. Maar, daar is de kast nog wat te hoog voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 18:10
Hier zijn we van het weekend begonnen met het opnieuw opbouwen van mijn jeugdcollectie. De kinderen willen nu mijn Lego zien.

Kort samengevat: wat een werk, verschrikkelijk op verkeken om 4 kisten met steentjes uit te zoeken. Gelukkig heb ik alle boekjes nog ;)

Na een weekend sorteren geprobeerd een kleine set op te bouwen Nu nog wassen 🤣. Overigens is al het grijs en witte vergeeld, lees op internet dat waterstofperoxide helpt, is er hier ervaring met dit proses?

Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/bgaf0p.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Rene schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:09:
Na een weekend sorteren geprobeerd een kleine set op te bouwen Nu nog wassen 🤣. Overigens is al het grijs en witte vergeeld, lees op internet dat waterstofperoxide helpt, is er hier ervaring met dit proses?

[Afbeelding]
yup - maar ... je hebt het seizoen gemist; dit werkt goed (lees werkt alleen) bij zonnig weer. dus mooi aankomende periode de te wassen blokjes sorteren, en wanneer de lente/zomer weer begint kun je los :)

dat sorteren heb ik al willen outsourcen aan een indier :+ maar nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

@himlims_ heb je alleen UV nodig of ook warmte? In de wintermaanden kan het nog best zonnig zijn namelijk.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vhal schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:21:
@himlims_ heb je alleen UV nodig of ook warmte? In de wintermaanden kan het nog best zonnig zijn namelijk.
imho combinatie van; maar het gaat om UV, heb alleen indruk dat bij lauw/warm water beter werkt (lijkt vuil beter los te komen) de buitentemperatuur helpt daarbij goed. op een zonnige dag 30+ graden, kan ik ~3 batches met hetzelfde water doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

vhal schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:21:
Ik ben de hele zomer non-stop met peroxide bezig geweest voor mijn huidige jaren '80 project. Het is inderdaad een combinatie van UV en waterstofperoxide wat je nodig hebt. Ik gebruik een 3% oplossing, maar je zou ook voor een sterkere oplossing kunnen gaan; dan gaat het proces in ieder geval sneller. Nu in september merk ik dat de oplossing na 17:00 uur 's middags nog maar weinig doet in de zon, dus je hebt wel een bepaalde sterkte aan UV-straling nodig. Ik weet niet of de zon in de winter dan sterk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Promobricks.de zwengelt de geruchtenmolen ivm de Winter Village set voor dit jaar weer aan. Ze gaan verder met de eerdere geruchten ivm een peperkoekenhuis, volgens hen zou deze set 1500 onderdelen tellen en <€100 kosten.

Ze verwijzen in hun artikel naar een kalender voor de Italiaanse S@H, waarop twee nieuwe sets worden aangekondigd in oktober. Hoe ze dan precies aan zo’n specifieke conclusie komen ontgaat me een beetje, want er staat nergens beeldmateriaal of een spoiler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Stonewars.de meer informatie over de Nederlandse LEGO Stores.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:01:
Oeh, komt er dan een Sinterklaas poppetje? En als ze er dan meteen zwarte pieten bij doen, hebben ze direct een heleboel publiciteit 8)

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 10-09-2019 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:43

Goverman

not loaded

DaCoTa schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:13:
[...]

Oeh, komt er dan een Sinterklaas poppetje? En als ze er dan meteen zwarte pieten bij doen, hebben ze direct een heleboel publiciteit 8)
Ja, of dat ze er een paar verschillende kleurtjes hoofden bij doen (en ook met roetveegjes), zodat iedereen tevreden is. 8)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:01:
utrecht, amsterdam en in schevening zon lego world ... wie had dat kunnen bedenken; 3x lego *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Het vergelen van witte steentjes, is dat eigenlijk alleen het geval met Lego uit de jaren 80 en 90 (jaren 00 geen idee, dat was mijn (tijdelijke) stop) of heeft hedendaagse/nieuwe Lego daar ook nog steeds last van? Dat oude Lego het heeft ben ik me bewust van en zie ik met mijn eigen ogen aan mijn eigen sets. De vraag is meer of ik over een x aantal jaar hier een crème witte of zelfs gele NASA Apollo Saturn V heb staan? Of een rood met gele Volkswagen T1 bus in plaats van rood met wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 19:33
Ja hoor.. afgelopen weekend begonnen om de BWE(42055) uit elkaar te halen en het B-model te bouwen. Die heeft niet in direct zonlicht gestaan maar het witte huisje voor de operator is toch echt verkleurd. Niet geel, maar ook zeker niet meer wit in die 3 jaar tijd dat ik hem opgebouwd heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

la_fusion schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:18:
Ja hoor.. afgelopen weekend begonnen om de BWE(42055) uit elkaar te halen en het B-model te bouwen. Die heeft niet in direct zonlicht gestaan maar het witte huisje voor de operator is toch echt verkleurd. Niet geel, maar ook zeker niet meer wit in die 3 jaar tijd dat ik hem opgebouwd heb staan.
Ik dacht dat ze dit probleem getackled hadden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ze hebben wat technieken toegepast dat het minder (snel) voorkomt, maar ja.

Geloof dat ze tegenwoordig transparant ABS gebruiken en daarna de kleur toevoegen ipv vroeger de steentjes die uit compleet wit, rood, blauw, etc ABS werden gedrukt. Deze nieuwe methode verklaart ook de (kleine) kleurverschillen die je ziet bij "dezelfde kleur" steentjes. Sommige onderdelen worden van net een ander soort plastic gemaakt, waardoor ze ook met deze methode kleurverschillen vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
almightyarjen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:22:
[...]

Ik dacht dat ze dit probleem getackled hadden? :?
Ik weet niet of het aan de ligging van het appartement ligt, Waardoor er amper direct zonlicht binnenkomt of dat de Ikea Besta Glassvik stiekum een uv blokerende coating hebben. Maar hier is nog niets van het wit wat er al drie jaar in staat verkleurd voor zover ik kan zien.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:28:
Ze hebben wat technieken toegepast dat het minder (snel) voorkomt, maar ja.

Geloof dat ze tegenwoordig transparant ABS gebruiken en daarna de kleur toevoegen ipv vroeger de steentjes die uit compleet wit, rood, blauw, etc ABS werden gedrukt. Deze nieuwe methode verklaart ook de (kleine) kleurverschillen die je ziet bij "dezelfde kleur" steentjes. Sommige onderdelen worden van net een ander soort plastic gemaakt, waardoor ze ook met deze methode kleurverschillen vertonen.
Dit kan wel kloppen: oude bricks zijn matter (niet door krassen) en witter. De nieuwe hebben een iets meer melkachtige kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
FeaR schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:49:
Het vergelen van witte steentjes, is dat eigenlijk alleen het geval met Lego uit de jaren 80 en 90 (jaren 00 geen idee, dat was mijn (tijdelijke) stop) of heeft hedendaagse/nieuwe Lego daar ook nog steeds last van? Dat oude Lego het heeft ben ik me bewust van en zie ik met mijn eigen ogen aan mijn eigen sets. De vraag is meer of ik over een x aantal jaar hier een crème witte of zelfs gele NASA Apollo Saturn V heb staan? Of een rood met gele Volkswagen T1 bus in plaats van rood met wit...
Mijn volkswagen T1 bus is inmiddels al aardig verkleurt. Heb hem sinds de introductie dus dat is uit mijn hoofd zo rond 2013? geweest. Al die tijd opgebouwd geweest.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Bij de winter village heb ik hier ook last van. Het wit uit de eerste sets is duidelijk geler dan dat van de nieuwste set.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
  • Laatst online: 22-07 20:25
De nieuwe Land Rover Defender is eindelijk uit!

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/42110-1.jpg
https://brickset.com/arti...chnic-land-rover-defender

Jammer dat ze die Technic cilinders niet meer gebruiken, weet iemand waarom? Ik vond die net zo leuk.
Pagina: 1 ... 17 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .