6 Technic cilinders voor een L-6 kost 12 studs, dat past (denk ik) niet onder de motorkap bij de Landrover en de Technic cilinders zijn eigenlijk te groot voor de schaal, zelfs bij 1:8 auto's zoals deze, dus ook in dat opzicht een betere keuze.ggj87 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 06:50:
De nieuwe Land Rover Defender is eindelijk uit!
[Afbeelding]
https://brickset.com/arti...chnic-land-rover-defender
Jammer dat ze die Technic cilinders niet meer gebruiken, weet iemand waarom? Ik vond die net zo leuk.
Bij de eerste gelekte pics was inderdaad al vrij snel duidelijk dat de lengte er niet is onder de motorkap voor een I6 van normale cilinders. Ik zou persoonlijk ook liever een I4 van normale cilinders gezien, maar ja, de I6 is de "top motor" van de nieuwe defender voorlopig, dan gaan ze geen 4 cilinder er in proppen.AppieNL schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:37:
[...]
6 Technic cilinders voor een L-6 kost 12 studs, dat past (denk ik) niet onder de motorkap bij de Landrover en de Technic cilinders zijn eigenlijk te groot voor de schaal, zelfs bij 1:8 auto's zoals deze, dus ook in dat opzicht een betere keuze.
Wat betreft de 1:8 autos, ik heb eens de berekening gedaan, en voor 42056 komt de totale cilinderinhoud uit op 1.6 liter als je alles netjes schaalt, dus de "bore/stroke" is juist te klein voor die schaal (de echte GT3RS heeft 4 liter), maar de blokjes zelf zijn nogal lomp voor de cilinderinhoud.
Ik denk dat ik zelf gewoon een I4, of als het lukt V8 inbouw in de defender, voor mij zijn die nokkenas motoren het gewoon echt niet.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Dat bedoelde ik ook eigenlijk.vectormatic schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:30:
[...]
maar de blokjes zelf zijn nogal lomp voor de cilinderinhoud.
Kleinere blokjes ooit verwacht ik ook niet, dingen moeten toch pingaten hebben voor de mounting, dus we zullen het er mee moeten doen.
Mijn exemplaar (ook uit 2013 dacht ik) is inderdaad ook al verkleurd jammer genoeg. Nochtans krijgt mijn display geen direct zonlicht te verwerken.RobertJRB schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:22:
[...]
Mijn volkswagen T1 bus is inmiddels al aardig verkleurt. Heb hem sinds de introductie dus dat is uit mijn hoofd zo rond 2013? geweest. Al die tijd opgebouwd geweest.
De witte elementen van mijn modulars (zoals brick bank en parisian restaurant) zijn blijkbaar iets resistenter, maar die staan dan ook in een kamer die nooit rechtstreeks zonlicht krijgt op het raam.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Soms zorgt juist gebrek aan uv ervoor dat iets vergeeld. Net als verf op basis van alkyd vs acryl.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Jammer van die stickers overal....ggj87 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 06:50:
De nieuwe Land Rover Defender is eindelijk uit!
[Afbeelding]
https://brickset.com/arti...chnic-land-rover-defender
Jammer dat ze die Technic cilinders niet meer gebruiken, weet iemand waarom? Ik vond die net zo leuk.
Zo'n mooi en redelijk aan de prijs model en dan bezuinigen op prints....

The birds turned into The Flying Dutchmen!
En de 42100 Liebherr Excavator is zojuist ook op de Lego site verschenen (en heb ik daarna snel ingevoerd op Brickwatch)
450€...
450€...

Bij oudere, ongeopende sets komen bepaalde kleuren al vergeeld uit de doos, en die dozen zijn soms niet eens zo heel oud. Tenzij de stenen in de fabriek al te lang in de zon hebben gelegen, lijkt een teveel aan uv inderdaad niet per se de oorzaak van het verkleuren.DukeBox schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:22:
Soms zorgt juist gebrek aan uv ervoor dat iets vergeeld. Net als verf op basis van alkyd vs acryl.
Bij Amazon.de nu al met 10% korting te krijgen. Als die trend doorzet dan kan dit ooit wel eens een interessant geprijsde set worden. Eens wat reviews afwachten. Idem met de Land Rover. Model doet me niet veel al is het qua kleur en model wel weer eens wat anders dan ik veelal heb staan. Ook redelijke prijs gelet op het aantal onderdelen en weer nieuwe technieken op het gebied van de gearbox.JPDeckers schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:28:
En de 42100 Liebherr Excavator is zojuist ook op de Lego site verschenen (en heb ik daarna snel ingevoerd op Brickwatch)
450€...
[Afbeelding]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Say what? Overal?Gutteguttegut schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:11:
[...]
Jammer van die stickers overal....
Zo'n mooi en redelijk aan de prijs model en dan bezuinigen op prints....
Ik tel zo'n 10-15 kleine stickers, waarvan de "Defender" sticker op de motorkap de grootste is. Nog veel belangrijker: zonder de stickers ziet het model er ook nog degelijk en herkenbaar uit. Dit is in het verleden wel eens anders geweest met als biggest offender het 42025 vliegtuig, dit jaar de 42099 met een sticker op elk (nieuwe kleur in Technic) panel en liftarm. Ja, printjes had leuk geweest, maar moet inmiddels geen verrassing meer zijn als de Porsche en Chiron ze al niet kregen met hun €300+ MSRP prijskaartje en ook die twee hadden niet "overal" stickers.
Wat ik gelezen heb is dat zo'n uv gel nagel lamp ook kan helpen lees versnellen.almightyarjen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:36:
[...]
Ik ben de hele zomer non-stop met peroxide bezig geweest voor mijn huidige jaren '80 project. Het is inderdaad een combinatie van UV en waterstofperoxide wat je nodig hebt. Ik gebruik een 3% oplossing, maar je zou ook voor een sterkere oplossing kunnen gaan; dan gaat het proces in ieder geval sneller. Nu in september merk ik dat de oplossing na 17:00 uur 's middags nog maar weinig doet in de zon, dus je hebt wel een bepaalde sterkte aan UV-straling nodig. Ik weet niet of de zon in de winter dan sterk genoeg is.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Die Laro is echt gaaf. Maar hij is niet van dezelfde serie als de Bugatti en de Porsche geloof ik. Veel te goedkoop
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik ga er volgend jaar maar mee aan de slag. Hier in Noorwegen is het ondertussen al gedaan met de zon.leosand schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:21:
[...]
Wat ik gelezen heb is dat zo'n uv gel nagel lamp ook kan helpen lees versnellen.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Ondertussen na 3 avonden sorteren en lijstjes van bricklink nalopen begint er weliswaar weer iets te verschijnen.
Helaas wel wat onderdelen die er niet meer zijn
- 6781 Striker: mis het klepje voor de 9V batterij
- 6987 message station: mis een zwarte 6x12 baseplate en een zwarte thruster (heb nu maar even een witte gebruikt)
- alienator en battrax zijn helemaal compleet

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Er is een afstandsbediening voor Powered Up, maar of je daarmee de Liebherr volledig kan aansturen durf ik niet te zeggen.Loader schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:55:
Die Liebherr... daar heb je toch een smartphone voor nodig ? Of kan het ook met afstandsbediening?
https://www.lego.com/nl-nl/product/remote-control-88010
De Crawler 42099 stond vrij snel(direct) voor 30% onder de adviesprijs op Amazon. Uiteindelijk staat alles vroeger of later wel 30 - 35% onder de adviesprijs op Amazon. De forest harvester 42080 heb ik voor 55% onder de adviesprijs besteld. De Liebherr bestel ik zodra die voor 300€ of minder te koop staat. Maar dit jaar niet meer, ik ben al behoorlijk door mijn Lego budget heenFeaR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:34:
Bij Amazon.de nu al met 10% korting te krijgen. Als die trend doorzet dan kan dit ooit wel eens een interessant geprijsde set worden. Eens wat reviews afwachten. Idem met de Land Rover. Model doet me niet veel al is het qua kleur en model wel weer eens wat anders dan ik veelal heb staan. Ook redelijke prijs gelet op het aantal onderdelen en weer nieuwe technieken op het gebied van de gearbox.
Klopt, het is geen "technic UCS" set, maar aan de andere kant... bijna 2600 onderdelen, custom wielen en wheel arches, AWD, 4 speed gearbox met hi-lo en licensed. Ik denk dat je kwa complexiteit van de build de GT3RS overstijgt en de Chiron matcht. Eindresultaat is alleen wat kleiner (en imho, minder cool)zonoskar schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:51:
Die Laro is echt gaaf. Maar hij is niet van dezelfde serie als de Bugatti en de Porsche geloof ik. Veel te goedkoop
Maar ik ga em zeker halen, een UCS level build voor €180 is echt een topdeal (en ik gok dat ie voor t eind van het jaar via amazon.de voor €150 te vinden is)
En die mini-fake engine fix ik dan wel
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Het meest opvallende aan de LandRover is dat we EINDELIJK dezelfde prijs hebben als Duitsland. Wellicht dat daarom het idee leeft dat ie wat goedkoper is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Volgens mij is dat wel vaker het geval met de duurdere sets.Señor Sjon schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:24:
Het meest opvallende aan de LandRover is dat we EINDELIJK dezelfde prijs hebben als Duitsland. Wellicht dat daarom het idee leeft dat ie wat goedkoper is.
ik zit in het buitenland, anders was ik wel gegaan.himlims_ schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:45:
[Afbeelding]
denk dat van weekend eens ga bezoeken
is wel aardig, en vaak weet ik er wel een leuk (2de hands) modelltje te scoren
Dat is echt pas sinds de Q3-run.NotSoSteady schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:27:
[...]
Volgens mij is dat wel vaker het geval met de duurdere sets.
10262 DB5 150/170
10264 Garage 180/190
10265 Mustang 130/140
10269 HD is 90 in DE, 95 in FRA, maar 100 hier.
42056 GT3 300/330
42083 Chiron 370/400
71043 Hogwarths 400/450
[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 12-09-2019 10:45 ]
En daar is eindelijk de aankondiging van de nieuwe Kerstset.
Meer info en detailfoto’s in het artikel.
Set-Nummer: 10267
Thema: Creator Expert
Bezeichnung: Lebkuchenhaus (Gingerbread House)
Teilezahl: 1.477
Minifiguren: 2
Erscheinungsjahr: 2019
Empfohlenes Alter: 12+
UVP: 89,99 Euro
Preis pro Teil: 6,0 Cent
offizieller Verkaufsstart: 01.10.2019

Clowns to the left of me, Jokers to the right
leuk, maar imho geen 80-90 euro waard, past ook niet echt bij de rest van de wintervillage huisjesKapoen schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:04:
En daar is eindelijk de aankondiging van de nieuwe Kerstset.
[...]
[Afbeelding]
Ga hem wel halen. Just because I can.
Maar inderdaad, past eigenlijk nergens in de Village.
Maar inderdaad, past eigenlijk nergens in de Village.
Oneens.mschol schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:16:
[...]
leuk, maar imho geen 80-90 euro waard, past ook niet echt bij de rest van de wintervillage huisjes
Dit is weer een echte Winterset in tegenstelling tot de brandweerkazerne 10263.
Ginger Bread House is juist een perfecte toevoeging voor het dorp en de prijs is inmiddels normaal te noemen.
Topper voor mij !
Ik vind hem mooi! Qua huisje past ie prima naast anderen. Zet er een paar extra snoepjes o.i.d. bij en je hebt een candy store. Alleen de bruine schoorsteen is een beetje meh... Daar valt vast wel wat op te verzinnen. Ik vind hem wel passen naast andere gebouwen in een winter-fairy-tale village:
Aan ene kant heb je dan de ‘normale gebouwen’ (huisjes, toyshop, station e.d.) en aan de andere kant heb je dan bijv. een Elsa kasteel, Santa’s workshop en de nieuwe Candy store.
Ik zie het wel zitten
Edit: ik zie ook het plaatje van de achterkant:

Dat is gewoon een compleet ingericht huisje met badkamer, keuken, babykamer en alles. Met een beetje fantasie is het een Candy style Cottage.
Aan ene kant heb je dan de ‘normale gebouwen’ (huisjes, toyshop, station e.d.) en aan de andere kant heb je dan bijv. een Elsa kasteel, Santa’s workshop en de nieuwe Candy store.
Ik zie het wel zitten
Edit: ik zie ook het plaatje van de achterkant:

Dat is gewoon een compleet ingericht huisje met badkamer, keuken, babykamer en alles. Met een beetje fantasie is het een Candy style Cottage.
[ Voor 28% gewijzigd door Goverman op 12-09-2019 15:37 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Dit. Ik zie geen meerwaarde icm de andere wintervillage sets. Ik laat deze schieten. Ik wilde dit jaar nog een wintervillage video maken, ik denk dat ik dat nog maar even een jaartje ga uitstellenmschol schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:16:
[...]
leuk, maar imho geen 80-90 euro waard, past ook niet echt bij de rest van de wintervillage huisjes
Opzicht vind ik het huisje wel leuk maar ik vind het niet bij de rest passen.
200 fish found!
Hoeveel kerst & winters wil je het nog hebben dan ...
Mijn gedachte was juist: met die complete (leuke) inrichting kan je een paar minifigs die je al hebt erin zetten en klaarmeesje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:54:
Het huisje is leuk. Als het nu gewoon normale poppetjes waren...
Ik vind het best een leuk huisje mede door het interieur en hem juist goed passen in het kerstdorp, zelfs met de gemberkoek familie
Lightbrick zit in de open haard?
Laat maar, zie nu de achterkant van de doos pas.
Laat maar, zie nu de achterkant van de doos pas.
[ Voor 44% gewijzigd door ajhaverkamp op 12-09-2019 20:34 ]
This footer is intentionally left blank
In Nederland zelfs €100 ! Weer €10 duurder dan in Duitsland.mschol schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:16:

Ik loop altijd een jaar achter met aanschaf, vorige week voor 7 tienen de brandweerkazerne gekocht, dat vind ik een mooi prijsje.....Haay schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:42:
[...]
In Nederland zelfs €100 ! Weer €10 duurder dan in Duitsland.
Thanks voor de tip. Zondag alleen thuis met de jongste (1,5), ik weet nu wat ik ga doen 's middagshimlims_ schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:45:
[Afbeelding]
denk dat van weekend eens ga bezoeken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Goed plan, indoctrinatie kan je niet vroeg genoeg mee beginnenThe Eagle schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:39:
[...]
Thanks voor de tip. Zondag alleen thuis met de jongste (1,5), ik weet nu wat ik ga doen 's middags

En hier is de Designer Video van de nieuwe Gingerbread House set:
De nieuwe defender ziet er goed uit!
Goede joined marketing van LR en lego

https://www.topgear.com/c...ge-gears-and-all-cuteness
https://www.lego.com/en-gb/product/land-rover-defender-42110
Goede joined marketing van LR en lego

https://www.topgear.com/c...ge-gears-and-all-cuteness
https://www.lego.com/en-gb/product/land-rover-defender-42110
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ah, dat was net een page verder terug dan ik gekeken had..
Ja en nee.almightyarjen schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 05:07:
[...]
Goed plan, indoctrinatie kan je niet vroeg genoeg mee beginnen
De oudste (3,5) heeft inmiddels mijn Lego op zolder ontdekt. Voor zover er al sprake was een opgezette treinbaan en opgebouwde voertuigen in dozen, is er inmiddels al behoorlijk wat gesloopt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij mij sneuvelden destijds in een rap tempo de bielzen van de 12v treinrails. Toen maar aangegeven dat papa de baan wel opzet en afbreekt.The Eagle schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:20:
[...]
Ja en nee.
De oudste (3,5) heeft inmiddels mijn Lego op zolder ontdekt. Voor zover er al sprake was een opgezette treinbaan en opgebouwde voertuigen in dozen, is er inmiddels al behoorlijk wat gesloopt
[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 13-09-2019 13:48 ]
Oude non-electric rails breekt al als je ernaar kijkt. De slapers gaan wel, maar de rails zelf is ontzettend broos en breekt scherp af.
De rails maak ik me nog de minste zorgen om. Er zijn al aardig wat locomotieven en locs omgedonderd. Ik had een dubbele Horizon Express staan en die mag ook hersteld worden 
En de Train Level Crossing 10128 heeft er inmiddels ook aan moeten geloven. De hoogwerker was te leuk om er niet aan te zitten

En de Train Level Crossing 10128 heeft er inmiddels ook aan moeten geloven. De hoogwerker was te leuk om er niet aan te zitten
@Verwijderd Ik had het slopen als echt stuk gaan geïnterpreteerd. Je hoeft het alleen 'maar' opnieuw op te bouwen en de hele zolder af gaan om alle steentjes te vinden. 
Wat betreft HE, wat een geld betaal je daar nu tegenwoordig voor: 200 euro voor nieuw in gesealde doos. Ik twijfel wel hoor. Ik heb al een Powered Up set in huis.
Hopelijk komt Lego snel weer eens met een dergelijke Creator Expert trein set.
Wat betreft HE, wat een geld betaal je daar nu tegenwoordig voor: 200 euro voor nieuw in gesealde doos. Ik twijfel wel hoor. Ik heb al een Powered Up set in huis.
Hopelijk komt Lego snel weer eens met een dergelijke Creator Expert trein set.
Ik zou dr niet te hard op rekenen eerlijk gezegd. En idd. die HE begint ook gewild te worden. Ik heb de dozen destijds dan ook maar bewaard
de haakjes op de bielzen gingen hier steevast kapotSeñor Sjon schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:54:
Oude non-electric rails breekt al als je ernaar kijkt. De slapers gaan wel, maar de rails zelf is ontzettend broos en breekt scherp af.
Inderdaad. En als je een beetje pech gaat zelfs de biels door midden.mschol schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:56:
[...]
de haakjes op de bielzen gingen hier steevast kapot
Jaloers...The Eagle schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:42:
Ik zou dr niet te hard op rekenen eerlijk gezegd. En idd. die HE begint ook gewild te worden. Ik heb de dozen destijds dan ook maar bewaard
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 13-09-2019 18:06 ]
Lego is wel behoorlijk snel voor normaal, vrijdag 14:29 uur besteld, en vrijdag al verzonden
[ Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 14-09-2019 00:54 ]
200 fish found!
En via DPD volgend jaar in huis. Zit nu voor vriendin nog te wachten op de Disney trein die ik vanaf VIP heb besteld. Ding zweeft nu ergens rond op het distributiecentrum

Leo heeft besloten om Lego Area 51 te bestormen. Gaan ze het redden?
Gisteren via airmilesshop de Lego 60169 vrachtterminal gekocht.
https://airmilesshop.nl/p...ity-vrachtterminal?v=1591
Dit lijkt me een leuke aanvulling op de 60198 trein.
https://airmilesshop.nl/p...ity-vrachtterminal?v=1591
Dit lijkt me een leuke aanvulling op de 60198 trein.
Gaaf! Heb het even gegoogled en vond hier de bedenker met foto instructies: http://www.moc-pages.com/moc.php/441556vhal schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:16:
Poor man's LEGO F40
[Afbeelding]
Met de blokjes van de Turbo Track Racer 31070, de moc had ik gevonden op internet. Toch knap dat men dit zo weet te ontwikkelen, ik zou niet weten waar ik moet beginnen
Wel jammer dat juist het raam dat identiek is aan het raam dat gebruikt is in de 10248 Ferrari F40 set niet gebruikt wordt in deze MOC...
Dat raam zou niet passen, Deze moc is in een andere schaal en daardoor een stuk kleiner dan de officiële F40 set. (Officiële F40 is ongeveer 1,5x zo groot.)
Ik ben zelf niet zo'n fanatiek Lego bouwer, heb wel wat recente modellen staan die met vaderdag wat uren bouwplezier gaven.
Ik ben meer van de hogesnelheidstreinen.
Die twee hobby's kunnen echter prima gecombineerd worden. Een Fransman heeft zich helemaal uitgeleefd op de diverse TGV's en nog wat ander snel spul:
https://www.flickr.com/photos/125290784@N03/
(sorry, ik gebruik geen Flickr, dus kan de plaatjes niet delen).
Edit, ah, zo kan het wel...
Lego TGV, Thalys, Eurostar by Nicolas Thiebaux, on Flickr
Die twee hobby's kunnen echter prima gecombineerd worden. Een Fransman heeft zich helemaal uitgeleefd op de diverse TGV's en nog wat ander snel spul:

[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 15-09-2019 21:35 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
kwam deze post tegen over; automatisch lego sorteren met eoa foto device en 'machine learning' - veel balblabla geen filmpje
deel 1
deel 2
bron: https://news.ycombinator.com
//edit;
toffe foto shoot van serie 19
deel 1
deel 2
//edit;
[ Voor 53% gewijzigd door himlims_ op 16-09-2019 09:58 ]
die thalysPaT schreef op zondag 15 september 2019 @ 16:24:
Ik ben zelf niet zo'n fanatiek Lego bouwer, heb wel wat recente modellen staan die met vaderdag wat uren bouwplezier gaven.
[Afbeelding]Lego TGV, Thalys, Eurostar by Nicolas Thiebaux, on Flickr
niet geautomatiseerd maarhimlims_ schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:20:
kwam deze post tegen over; automatisch lego sorteren met eoa foto device en 'machine learning' - veel balblabla geen filmpje
deel 1
deel 2
[YouTube: MVI 0046]
[YouTube: MVI 0029]
//edit;
check ook piqabrick:
https://box.piqabrick.com
@almightyarjen Weet niet of het al gemeld is, maar je was featured op de UNILADTech FB page..
5.6K comments
https://www.facebook.com/UNILADTech/videos/2197538557028768/
5.6K comments
Holy sh#t! Ik wou dat de kijkers op Youtube zoveel reageerden, dan kon het algoritme niet meer om mij heenToolkiT schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:38:
@almightyarjen Weet niet of het al gemeld is, maar je was featured op de UNILADTech FB page..
5.6K comments

jammer dat link in commets staat, en niet rechtstreeks youtube (of kan dat niet op FB?)ToolkiT schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:38:
5.6K comments
kan wel, maar ze willen zelf hits natuurlijk..himlims_ schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:40:
[...]
jammer dat link in commets staat, en niet rechtstreeks youtube (of kan dat niet op FB?)
Het zou wel kunnen maar Unilad wil graag zijn gebruikers op zijn eigen FB pagina houdenhimlims_ schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:40:
[...]
jammer dat link in commets staat, en niet rechtstreeks youtube (of kan dat niet op FB?)
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Ik was er zondagmiddag even. Was wel leuk, zoontje van 1,5 keek zijn ogen uit bij de treintjes 
Verder vond ik het wat ongezellig eerlijk gezegd. Maar dat kan ook aan het tijdstip en de vrij grote ruimte en verlichting hebben gelegen.
Verder vond ik het wat ongezellig eerlijk gezegd. Maar dat kan ook aan het tijdstip en de vrij grote ruimte en verlichting hebben gelegen.
was deze al langsgeweest?
https://www.ad.nl/den-haa...-nieuw-legoland~a3c16bbc/
https://www.ad.nl/den-haa...-nieuw-legoland~a3c16bbc/
even een klein vraagje, half off topic:
Wie komen er ook naar lego-world in de jaarbeurs?
Gaat vooral leuk zijn voor de iets jongere mensen vrees ik, maar toch zie ik ook vaak vaders met een gigantische lach op hun gezicht rondrennen.
Gaat vooral leuk zijn voor de iets jongere mensen vrees ik, maar toch zie ik ook vaak vaders met een gigantische lach op hun gezicht rondrennen.
Ik ben vorig jaar geweest. Dit jaar ga ik liever even shoppen bij de nieuw LEGO Winkel in Hoog Catharijne.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wij gaan met zijn vieren, voornamelijk voor de kinderen, geen verwachtingen erbij in ieder geval.99ruud99 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:48:
Festina lente
zei er iemand tweakers borrel?99ruud99 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:48:
Dit jaar sla ik over. Volgend jaar weer van de partij.99ruud99 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:48:
Vooral leuk voor de jongere mensen? Vanwaar die vrees? Zoveel te zien daar. Vind je LEGO leuk dan vooral gaan
Beide. Wij zijn dus van de partij!Gim schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:17:
Vind je LEGO leuk dan vooral gaanBen je vader of moeder dan al helemaal
misschien dat ik ga maar laatste keer dat ik daar was viel het mij tegen (en nodigde het niet uit om nog een keer te gaan zeg maar) en waren er ook geen leuke dealtjes te scoren99ruud99 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:48:
Lego heeft net een langere video geplaatst van Rebuild your world. Ze schijnen vanmiddag rond 15u een persco er over te geven.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
geloof niet dat ik een mening kan vormen hieroverkeverjeroen schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:36:
Lego heeft net een langere video geplaatst van Rebuild your world. Ze schijnen vanmiddag rond 15u een persco er over te geven.
[YouTube: Rebuild The World]
die 'moc' van detective met 2x all en grote bar vond ik interresantste om te zien
Geruchten gaan flink rond:himlims_ schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:42:
[...]
geloof niet dat ik een mening kan vormen hieroverwat moet je hier nu van vinden
die 'moc' van detective met 2x all en grote bar vond ik interresantste om te zien
- Een AR-game
- Slechts een promotie voor creatief bouwen: https://www.promobricks.d...ein-event-in-berlin/86243
- Nieuwe Expert builder auto: https://www.bouwsteentjes...evrolet-bel-air-op-komst/
-edit- bij Bouwsteentjes lijken ze het antwoord te hebben:
https://www.bouwsteentjes...orld-campagne-gelanceerd/
[ Voor 26% gewijzigd door keverjeroen op 17-09-2019 11:02 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Lijkt me wel vet moest die Caterham uitkomen in Legosteentjes. Sowieso benieuwd naar de persconferentie, ook redelijk fan van hun huidige AR gedoe Hidden Side.keverjeroen schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:36:
[YouTube: Rebuild The World]
Update: te laat zie post hierboven
[ Voor 4% gewijzigd door hevling op 17-09-2019 11:04 ]
Naast de Mustang en Harley dit jaar nog een 3e expert voertuig? Wordt wel erg veel.keverjeroen schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:56:
[...]
Geruchten gaan flink rond:
- Een AR-game
- Slechts een promotie voor creatief bouwen: https://www.promobricks.d...ein-event-in-berlin/86243
- Nieuwe Expert builder auto: https://www.bouwsteentjes...evrolet-bel-air-op-komst/
-edit- bij Bouwsteentjes lijken ze het antwoord te hebben:
https://www.bouwsteentjes...orld-campagne-gelanceerd/
Ben trouwens wel benieuwd hoe het morgen ( ? ) gaat lopen met het Gingerbread huis. Lijkt me echt zo'n set die ook mensen gaat aanspreken die nog helemaal niks van Winter Village hebben. Hoe aannemelijk is het dat er een run op komt. I.t.t. de Saturn V of Mustang wil een koper immers geen nalevering met levering na of te dicht bij kerst lijkt me.
Mee eens. De afgelopen jaren kwam elk jaar per 1 augustus de nieuwe Creator Expert vehicle beschikbaar. Dit jaar hebben we op 1 maart de Mustang als extra set erbij gehad, met de Harley netjes volgens het schema op 1 augustus.Gim schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:15:
Naast de Mustang en Harley dit jaar nog een 3e expert voertuig? Wordt wel erg veel.
Als LEGO nu elk half jaar een Creator Expert voertuig gaat uitbrengen dan zijn ze wel ERG vroeg met het onthullen van het volgende voertuig, welke dan in maart 2020 zou moeten uitkomen
keverjeroen schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:56:

Daar staat die roze wagen toch? Of het nou een Cadillac of Chevrolet is maakt niet zoveel uit lijkt mij.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En wel erg ameri-centrisch.. Mij doen die amerikaanse dingen vrij weinig, de F40 en de mini daarintegenGim schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:15:
[...]
Naast de Mustang en Harley dit jaar nog een 3e expert voertuig? Wordt wel erg veel.
@Lego World mensen:
Ik sta er de hele week als exposant met de Rolls, Wall-E, banaan, F1 auto in Red Bull kleuren (foto's volgen nog nadat ik laatste onderdelen binnen heb) en nog iets, maar twijfel nog tussen 2 projecten.
Dus als je die in het echt wil zien en/of de persoon achter de bouwwerken/forum posts, that's the place to be
Ik sta er de hele week als exposant met de Rolls, Wall-E, banaan, F1 auto in Red Bull kleuren (foto's volgen nog nadat ik laatste onderdelen binnen heb) en nog iets, maar twijfel nog tussen 2 projecten.
Dus als je die in het echt wil zien en/of de persoon achter de bouwwerken/forum posts, that's the place to be
dacht dat het Simpsons auto waszonoskar schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:29:
[...]
[Afbeelding]
Daar staat die roze wagen toch? Of het nou een Cadillac of Chevrolet is maakt niet zoveel uit lijkt mij.
Gaaf!AppieNL schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:01:
@Lego World mensen:
Ben vooral benieuwd naar je Red Bull F1 wagen. Ik loop zelf al een tijdje met het idee om een Red bull F1 wagen te bouwen, maar tot op heden is het mij nog niet gelukt om een gearbox te bouwen die klein/plat genoeg is.
Gaan er geen mini technic voortuigen mee naar LEGO World?
Bouwinstructies voor de RB F1 wagen aub!
Mits in dezelfde maat als de andere F1 wagens.
idee had ik hier ook, vervolgens redbull aangeschreven voor sticker/informatie; daar kwam een dikke vette nee op;chrisO schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:25:
[...]
Gaaf!
Ben vooral benieuwd naar je Red Bull F1 wagen. Ik loop zelf al een tijdje met het idee om een Red bull F1 wagen te bouwen, maar tot op heden is het mij nog niet gelukt om een gearbox te bouwen die klein/plat genoeg is.
"Helaas kunnen we je niet direct helpen aan stickers met het Red Bull logo. Alleen onze Red Bull atleten mogen het Red Bull logo dragen. Dit maakt hen natuurlijk wel bijzonder, iets wat te begrijpen is als je ziet wat voor uitzonderlijke prestaties zij neerzetten! "
nou prima! dan bouw ik toch geen redbull
@AppieNL ben benieuwd wat jij gebouwd hebt
[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 17-09-2019 13:57 ]
De F1 auto is in de 1:8 schaal (geen idee welke andere F1 auto's zonoskar precies bedoelt, als het om Technic gaat dan: ja), wel een 8-speed gearbox. Het is de gemodificeerde versie van de Chiron gearbox van 2 mensen op Eurobricks. Ik heb die versie nog 3 studs korter gemaakt zodat die beter past (exact hetzelfde gedaan als bij de Rolls gearbox). Maar nog steeds ligt de V6 eigenlijk 1 stud te ver naar achter. Verder heeft die een HOG voor het sturen vermomd als "T-cam" (stuurwiel draait ook). Ik wilde nog een soort van "KERS" systeem inbouwen, maar aangezien de stoel al is gesneuveld voor een (heel simpel) schakel systeem voor de gearbox kwam het daar niet van.chrisO schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:25:
[...]
Gaaf!
Verder zoveel mogelijk proberen te bouwen in 2018/2019 stijl (meer 2019) en ook dingen van Red Bull proberen na te maken, zoals pullrod suspension achter en pushrod voor en natuurlijk rake.
Tja, kleine bouwwerkjes eigenlijk niet eens aan gedacht. Misschien neem ik er toch een paar mee, passen vast wel ergens
@stickers
Ik ben nooit zo'n fan van stickers, dus de Red Bull auto is meer "abstract"/kaal donkerblauw (vandaar ook mijn eerdere omschrijving). Ik had het idee nog om "Red Bull" brick build op de sidepods te zetten (zoals bij de modular Petshop), maar eigenlijk niet eens echt geprobeerd.
Instructies maak ik eigenlijk nooit, wellicht dat ik wel een LDD maak over een tijdje.
Edit: dit is een WIP foto hoe die er nu bij staat (deel sidepod mist aan deze kant en stuk voorvleugel andere zijde en wat wit en zwart dat ander kleurtje krijgt).

(Michelin banden?! Ja, dat is nieuw
[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 17-09-2019 14:44 . Reden: plaatjes er voor krijgen vanaf de telefoon op flickr is blijkbaar te moeilijk voor me of die app te achterlijk. ]
Die is van Downtime Diner.zonoskar schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:29:
[...]
[Afbeelding]

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 17-09-2019 17:37 ]
Komend weekend even naar Duitsland om de Mustang op te halen bij een speelgoedwinkel, voor € 104,99 een leuke prijs.
Ben dan toch in de buurt vanwege familie bezoek.
Ben dan toch in de buurt vanwege familie bezoek.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ziet er super uit! Ik bedoelde de technic formule 1 auto's ja. Deze:AppieNL schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:05:
[...]
De F1 auto is in de 1:8 schaal (geen idee welke andere F1 auto's zonoskar precies bedoelt, als het om Technic gaat dan: ja),

damn, ziet er gelikt uit. stickers, ben er ook geen fan van, maar geven soms toch dat beetje extra aan een set.AppieNL schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:05:
[...]
Ik ben nooit zo'n fan van stickers, dus de Red Bull auto is meer "abstract"/kaal donkerblauw (vandaar ook mijn eerdere omschrijving). Ik had het idee nog om "Red Bull" brick build op de sidepods te zetten (zoals bij de modular Petshop), maar eigenlijk niet eens echt geprobeerd.
Instructies maak ik eigenlijk nooit, wellicht dat ik wel een LDD maak over een tijdje.
geloof dat @almightyarjen recentelijk stickers besteld had (weet zo niet welke/hoe/wat/waar ..) maar die was best content daarover (geloof op ufo/area51 set). Misschien dat hij meer kan vertellen over custom stickers.
Voordat ik ga bellen...
Lukt het iemand van jullie om het Peperkoekhuisje aan je winkelmandje toe te voegen op de LEGO S&H site? Ik krijg hier de melding dat deze vanaf vandaag beschikbaar is voor VIP en ik ben VIP en ook aangemeld, maar ik kan niks toevoegen. Beschikbaar vanaf 1 oktober wat geldt voor non-VIP.
Foutje op de site (voor iedere VIP) of toch reden om te gaan bellen met de klantenservice?
Wilde de set namelijk bestellen voor familie.
Lukt het iemand van jullie om het Peperkoekhuisje aan je winkelmandje toe te voegen op de LEGO S&H site? Ik krijg hier de melding dat deze vanaf vandaag beschikbaar is voor VIP en ik ben VIP en ook aangemeld, maar ik kan niks toevoegen. Beschikbaar vanaf 1 oktober wat geldt voor non-VIP.
Foutje op de site (voor iedere VIP) of toch reden om te gaan bellen met de klantenservice?
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 18-09-2019 07:32 ]
Ik heb het zelfde met de Imperial Star Destroyer, heb zo'n idee dat ze die handmatig moeten vrij geven ipv automatisch. Had dit al eerder met set's. Ik wacht even rustig af
Klopt. Ik heb ze bij StickerKoning laten doen. Kwaliteit was erg goed, maar het loopt wel in de papieren bij grotere stickers wat waarschijnlijk het geval is bij een technic constructie.himlims_ schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:23:
[...]
damn, ziet er gelikt uit. stickers, ben er ook geen fan van, maar geven soms toch dat beetje extra aan een set.
geloof dat @almightyarjen recentelijk stickers besteld had (weet zo niet welke/hoe/wat/waar ..) maar die was best content daarover (geloof op ufo/area51 set). Misschien dat hij meer kan vertellen over custom stickers.

Kwam deze clonetrooper tegen op reddit. Heb weinig met starwars, maar hoe deze gebouwd is, is best indrukwekkend.
Is een beetje in de Lego BrickHeadz stijl. Leuk gedaan.himlims_ schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:52:
Heb weinig met starwars, maar hoe deze gebouwd is, is best indrukwekkend.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Mij lukt het inderdaad ook (nog) niet... Heb je misschien al gebeld?Gim schreef op woensdag 18 september 2019 @ 07:31:
Voordat ik ga bellen...
5520 Wp op WZW PVOutput
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked