Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.129 views

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Phr34k schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:44:
[...]

Mij lukt het inderdaad ook (nog) niet... Heb je misschien al gebeld?
Afgaand op wat @Lordsauron eerder vanochtend opmerkte wacht ik nog heel even af. Sowieso ben ik op dit moment niet in de gelegenheid om te bellen (kan me de wacht tijd aan de lijn pas op een later pauze moment veroorloven).

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Phr34k schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:44:
[...]

Mij lukt het inderdaad ook (nog) niet... Heb je misschien al gebeld?
probeer dat rond 1200u nog eens

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 18-09-2019 10:21 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:49
himlims_ schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:51:
[...]

probeer dat rond 1200u nog eens
Werkt nu wel, blijkbaar was 10:00 uur het moment van vrijgeven ;)

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:37
Phr34k schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:06:
[...]

Werkt nu wel, blijkbaar was 10:00 uur het moment van vrijgeven ;)
10:00 inderdaad, ik heb hem inmiddels ook besteld (mijn eerste VIP bestelling, jeeh)

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Besloten de Star Wars ISD deze keer eens niet als eerste te bestellen (voor het eerst met een nieuwe UCS). Build ziet er niet bijster interessant uit en alhoewel het model echt supervet is wacht ik wel even een prijsverlaging af. Wil hem uiteindelijk wel hebben maar niet voor dit geld.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
Zijn er dan soms koopjes te vinden op UCS modellen? Ik ben geen SW of UCS verzamelaar dus ik volg de prijsevoluties niet...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:20:
Zijn er dan soms koopjes te vinden op UCS modellen? Ik ben geen SW of UCS verzamelaar dus ik volg de prijsevoluties niet...
Met de feestmaand December in aantocht wel.

Bijvoorbeeld Millennium Falcon UCS die dan plots bij een Fun.be (of was het Dreamland) met 20% korting te koop is of in Duitsland bij Galeria Kaufhof met een fikse korting ligt, terwijl de 'normale' retail prijs er ook al lager ligt dan hier.

Op die grote bedragen is het dan een mooie korting en zelfs de moeite om een stukje voor om te rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Falcon was zelfs een paar dagen €560 bij FNAC. Dus ja, de UCS sets kunnen net zo hard stunten als de rest. Death Star, Snowspeeder, Slave I, eigenlijk alles wel voorbij zien komen met 20-30% korting tov MSRP.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/o2w6vtj7sdn31.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=ddd164949650bf812a4bc7522424649c389fc984

^hopelijk image link gelukt; super gaaf gedaan

bron; https://www.reddit.com/r/...ocean_drive_cocktail_bar/

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor de mensen die nog sets gaan kopen deze week, even afwachten tot vrijdag. Dan start een nieuwe LEGO actie (Crazy LEGO Days) van a.s. vrijdag t/m maandag. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door xantos op 19-09-2019 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

xantos schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:34:
Voor de mensen die nog sets gaan kopen deze week, even afwachten tot vrijdag. Dan start een nieuwe LEGO actie (Crazy LEGO Days) van a.s. vrijdag t/m maandag. 8)
Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Nu ik de Mack Anthem gebouwd heb en ik dus voor het eerst in jaren weer lego gekocht heb, heb ik de smaak te pakken :P

Maar what's next? De 42098 Autotransporter is dezelfde schaal als de Anthem dus die zouden mooi naast elkaar passen. Of neem ik iets met powerfunctions voor niet al te veel centen... |:(

De 42082 is ook best cool, rode all-terrain kraan met powerfunctions... :o

Lastig hoor :+

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 19-09-2019 14:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Een poosje terug deze gekocht in de aanbieding. Nu maar eens begonnen met bouwen. Dit is denk ik toch wel de zwaarste en grootste Lego doos die ik ooit zelf gekocht heb.. Nu, na zakjes nr. 3, al best onder de indruk van de bouwtechniek. Wel jammer dat er weinig bedrukte bricks zijn en er heel, heel veel stickers geplakt moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.cdninstagram.com/vp/6273f2e66f4be63f6e31f37c7af79441/5E06B753/t51.2885-15/e35/70931916_391880744719723_1547941386953498182_n.jpg?_nc_ht=scontent-ams4-1.cdninstagram.com&_nc_cat=107

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.cdninstagram.com/vp/25e4131c772b2d838ff2cd27b5314015/5E1A6F0B/t51.2885-15/e35/69839932_501464890672653_5294141511266772605_n.jpg?_nc_ht=scontent-ams4-1.cdninstagram.com&_nc_cat=109

Het bouwen hou ik hier bij, voor de gene die het willen volgen: https://www.instagram.com/vw_jeroen/

[ Voor 14% gewijzigd door keverjeroen op 19-09-2019 14:34 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Sariel heeft zijn review van de 42110 klaar:

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

Hmm, hij is groener dan ik dacht. Ik had het idee dat deze meer zandkleurig was.

Strava

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:15
vhal schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:50:
Hmm, hij is groener dan ik dacht. Ik had het idee dat deze meer zandkleurig was.
Is dat niet gewoon de kleurbalans die niet gekalibreerd is? Elke camera filmt anders en elk scherm toont kleur ook anders. Je moet m gewoon even in het echt gaan bekijken als je de kleur belangrijk vindt.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@fishman qua scherm zit het wel goed, ik zie het ook als een positieve verrassing :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
YouTube: grohl666

Ik kwam gisteren een leuk YouTube kanaal tegen. Is van Lego ontwerper Milan Reindl die o.a. de nieuwe 42110 Land Rover Defender heeft ontworpen. Hij post allerlei filmpjes met instructies voor alternatieve modellen van sets. Van de 42093 Corvette heeft hij bijv. 6 nieuwe modellen gemaakt d:)b

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

vhal schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:50:
Dat wordt ook beschreven in het filmpje.
YouTube: LEGO Technic 42110: Land Rover Defender: In-depth Review, Speed Buil...

Trein?

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:34
Maak een brickwatch account aan.Plaats de 40298 en de 42082 erin, zodat je prijswaarschuwingen krijgt. En zoek een beetje op marktplaats in je buurt naar gebruikte sets - voor technic best goed te doen!

Voor de rest dit jaar niet echt veel goede sets erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
xantos schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:34:
ga er maar vanuit dat alle echt intressante sets on line al weg zijn, ik heb gisteravond om half 1 gekeken naar enkele sets en de leuk geprijsde waren (uiteraard) al weg, de winkel voorraden zullen vanaf 9:00 wel geplunderd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:52

Honesty

kattenneus!

mschol schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:00:
[...]

ga er maar vanuit dat alle echt intressante sets on line al weg zijn, ik heb gisteravond om half 1 gekeken naar enkele sets en de leuk geprijsde waren (uiteraard) al weg, de winkel voorraden zullen vanaf 9:00 wel geplunderd worden
Klopt :(

Strangter things is nu ook alweer weg, maar is op andere sites gelukkig nu wel 25% minder.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:00:
[...]

Klopt. Zo keek ik bij A-Tembo en Assembly Square was er gisteren nog maar die is nu weg.

Ik zat me vooral af te vragen of ik mee zou gaan in de craziness van deze dagen en zo ja, welke set(s)? :)

Ga ik na lange tijd weer eens een toffe Technic set in huis halen na alle 'gewone' lego en zo ja welke. Keuzes, stress... stress :) De laatste tijd samengevat is speed champions, speed champions, winter village, creator expert auto's,minifiguren en harry potter (al weer poosje terug).

Assembly Square kan ik eigenlijk totaal niet kwijt. Hogwarts Express vond ik enorm gaaf, maar dat enthousiasme is wat afgezwakt (geen idee waarom); wellicht omdat ik de dementor nu ook met een €14 euro setje kan krijgen :P

Maar Technic, ik heb echt even géén idee welke set aan te schaffen... ik heb het idee dat de nieuwe Landrover voor de prijs veel meer te bieden heeft dan de Bugatti Chiron, maar de Landrover die doet nog niet mee met de scherpe retail prijzen :) Al ziet de Bugatti er wel fraai uit :) De Porsche had ik willen proberen, maar te lang getwijfeld en de witte Porsche die er nu is die moet vooral uitzien als een Porsche maar biedt te weinig Technic. Maar welke dan? De Arocs, de blauwe rupsband kraan bevielen erg goed, gevolgd door de Claas tractor en een Volvo met die enorme schep. Denk dat het met deze Crazy dagen actie niks gaat kosten :)

Uiteindelijk zojuist maar een bestelling geplaatst voor de Hidden Side Garnalenboot. Die was afgeprijsd en ik had nog een kortingsbon liggen die ik al niet wist te besteden. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd? ;) Het garnalenbootje past prima bij Old Fishing Store en ik ben stiekem ook wel erg benieuwd hoe het concept bevalt; de kids mogen oordelen :)

Maar verder... heb zo het idee dat ik deze dag redelijk goedkoop door ga kopen, mede doordat er al genoeg pleite is.

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 20-09-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:36:
[...]

Klopt. Zo keek ik bij A-Tembo en Assembly Square was er gisteren nog maar die is nu weg.

Ik zat me vooral af te vragen of ik mee zou gaan in de craziness van deze dagen en zo ja, welke set(s)? :)

Ga ik na lange tijd weer eens een toffe Technic set in huis halen na alle 'gewone' lego en zo ja welke. Keuzes, stress... stress :) De laatste tijd samengevat is speed champions, speed champions, winter village, creator expert auto's,minifiguren en harry potter (al weer poosje terug).

Assembly Square kan ik eigenlijk totaal niet kwijt. Hogwarts Express vond ik enorm gaaf, maar dat enthousiasme is wat afgezwakt (geen idee waarom); wellicht omdat ik de dementor nu ook met een €14 euro setje kan krijgen :P

Maar Technic, ik heb echt even géén idee welke set aan te schaffen... ik heb het idee dat de nieuwe Landrover voor de prijs veel meer te bieden heeft dan de Bugatti Chiron, maar de Landrover die doet nog niet mee met de scherpe retail prijzen :) Al ziet de Bugatti er wel fraai uit :) De Porsche had ik willen proberen, maar te lang getwijfeld en de witte Porsche die er nu is die moet vooral uitzien als een Porsche maar biedt te weinig Technic. Maar welke dan? De Arocs, de blauwe rupsband kraan bevielen erg goed, gevolgd door de Claas tractor en een Volvo met die enorme schep. Denk dat het met deze Crazy dagen actie niks gaat kosten :)

Uiteindelijk zojuist maar een bestelling geplaatst voor de Hidden Side Garnalenboot. Die was afgeprijsd en ik had nog een kortingsbon liggen die ik al niet wist te besteden. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd? ;) Het garnalenbootje past prima bij Old Fishing Store en ik ben stiekem ook wel erg benieuwd hoe het concept bevalt; de kids mogen oordelen :)

Maar verder... heb zo het idee dat ik deze dag redelijk goedkoop door ga kopen, mede doordat er al genoeg pleite is.
ik probeer bij atembo de vestas windmolen en apocalypsstad (resp. 114 + 200) bestellen maar ze zijn giga traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 07:48:
[...]
ik probeer bij atembo de vestas windmolen en apocalypsstad (resp. 114 + 200) bestellen maar ze zijn giga traag
Ik heb het idee dat de website van A-Tembo sowieso vrij traag is. Poosje terug al niet vooruit te branden en gisteren was ie ook al traag. Vandaag echter nog erger. Uiteindelijk lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Yes! Eindelijk de twee Lego trein sets gekocht, beide bij Intertoys. De 60198 zit bij hun zelfs net onder de laagste prijs ooit (brickwatch).

Gisteravond aan mijn vrouw gevraagd van wat vind je van de Lego Winter Village serie? "Ja, die wil ik hebben" was het antwoord. ;) Vanochtend via de (nog steeds) zeer trage website van a-tembo drie sets besteld (trein, station en brandweerkazerne). Hun prijzen waren al laag, zelfs voor de twee retired sets. Nu nog fingers crossed dat het voorradig is.

Ik heb nog getwijfeld om vannacht op te staan, maar gezien de reacties hier lag de website van a-tembo er uit en om 00:30 waren veel sets al op. Dan maar verder zoeken waar de 10243 (Parijs restaurant) in de aanbieding is. Hebben jullie nog tips?
Sets 10260 en 10264 wil ik ook, maar dat kan ook wel een jaartje wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik bestel gewoon helemaal niks :P Ik heb nou niet echt een set op het oog die ik zou willen hebben of het geld er voor over heb.

Momenteel ben ik toch bezig om die oude 80'ies en 90'ies sets een beetje uit te sorteren. Gezien alles in 1 bak is geflikkerd is dat nog wel een klus :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Die Lego Overwatch Watchpoint Gibraltar is nu 50 euro bij brickshop. Komt nog wel verzending bij, maar scheelt met een aantal shop en S@H 45 euro. Alhoewel die laatste ook wel korting geeft.
Ga later in het jaar wel Gingerbread house halen.
Oktober komt uit de Overwatch reeks nog Junkertown (met Junkrat en Roadhog) en Wreckinball.
Die laatste komt echt zeker! Maar wellicht dat ik gewoon alles in één keer bestel bij S@H. Moet ook nog een minifig doos er bij hebben.

En besteld. >_> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:25:
Gisteravond aan mijn vrouw gevraagd van wat vind je van de Lego Winter Village serie? "Ja, die wil ik hebben" was het antwoord. ;) Vanochtend via de (nog steeds) zeer trage website van a-tembo drie sets besteld (trein, station en brandweerkazerne). Hun prijzen waren al laag, zelfs voor de twee retired sets. Nu nog fingers crossed dat het voorradig is.
Haha, ik was al in mijn handjes aan het klappen dat ik die Winter Village set (Fire station neem ik aan?) voor de laagste prijs ooit heb en met alle schommelingen van Brickwatch leek het ook zo te blijven.... komt daar opeens die prijs van A-tembo >:)
vhal schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:37:
Ik bestel gewoon helemaal niks :P Ik heb nou niet echt een set op het oog die ik zou willen hebben of het geld er voor over heb.
Ofschoon ik er geen plek voor heb twijfel ik over de 10255 (Assembly Square); ik zou eventueel een paar andere modulars van de hand doen om die aan te schaffen en te plaatsen... maar dat voelt ook een beetje krom en zo snel zijn de andere modulars ook niet verkocht :P Maar goed, met 60 stuks voorraad bij Brickshop heb ik nog even twijfel marge... om vervolgens te laat te bestellen :) Maar ik zit min of meer in eenzelfde schuitje. Er is geen 'moet' om nu iets te kopen. Ik laat het nog even bezinken en als ik dan te laat ben, dan is dat maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:40:
Haha, ik was al in mijn handjes aan het klappen dat ik die Winter Village set (Fire station neem ik aan?) voor de laagste prijs ooit heb en met alle schommelingen van Brickwatch leek het ook zo te blijven.... komt daar opeens die prijs van A-tembo >:)
Zoals aangegeven heb ik ze alle drie besteld: de courante 10263 (brandweerkazerne) en retired 10254 (trein) en 10257 (station), resp. voor 63,71 euro, 67,46 euro en 48,71 euro. Zeker het station is een zeer goede prijs: retired + laagste prijs ooit. En ook de brandweerkazerne inderdaad laagste prijs ooit. De huidige amazon.de prijs is zeer goed.

Leuk hoor, gaan we elk jaar als de Sint het land uit is, lekker met z'n allen bouwen.

Via Marktplaats ook nog een complete Powered Up set gekocht (hub, afstandsbediening en treinmotor). Deze ga ik later gebruiken voor de wintertrein. In een opwelling had ik gelijk twee van dergelijke setjes gekocht, wellicht bewaren en kijken of er later nog een keer een trein bij komt die voorzien moet worden van Powered Up en anders maar op marktplaats.

Edit: ik lees nu pas je opmerking over modulars wegdoen. Dat is toch super zonde? Deze wil je toch allemaal sparen (en bouwen)? Tenminste dat is bij mij wel de bedoeling.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 20-09-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:40:
[...]

[...]

Ofschoon ik er geen plek voor heb twijfel ik over de 10255 (Assembly Square); ik zou eventueel een paar andere modulars van de hand doen om die aan te schaffen en te plaatsen... maar dat voelt ook een beetje krom en zo snel zijn de andere modulars ook niet verkocht :P Maar goed, met 60 stuks voorraad bij Brickshop heb ik nog even twijfel marge... om vervolgens te laat te bestellen :) Maar ik zit min of meer in eenzelfde schuitje. Er is geen 'moet' om nu iets te kopen. Ik laat het nog even bezinken en als ik dan te laat ben, dan is dat maar zo.
hamleys (?) uk heeft m paar keer per jaar voor 170-180 (heb dat 3x gezien dit jaar, 169 heb ik m gescored)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:54:
[...]
hamleys (?) uk heeft m paar keer per jaar voor 170-180
Is dat echt een paar keer per jaar? Dan goed in de gaten houden. De afgelopen keer heb ik zo inderdaad de 10255 erg goedkoop kunnen scoren. Er ging 20% korting af van de Lego adviesprijs. En deze is om de een of andere reden in de UK erg laag, omgerekend 215 euro (in Duitsland trouwens 240 en bij ons 260).

Wel straks opletten met Hamleys als de UK uit de EU is. Dan komen er nog extra kosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:57:
[...]

Is dat echt een paar keer per jaar? Dan goed in de gaten houden. De afgelopen keer heb ik zo inderdaad de 10255 erg goedkoop kunnen scoren. Er ging 20% korting af van de Lego adviesprijs. En deze is om de een of andere reden in de UK erg laag, omgerekend 215 euro (in Duitsland trouwens 240 en bij ons 260).

Wel straks opletten met Hamleys als de UK uit de EU is. Dan komen er nog extra kosten bij.
Maar is de verwachting met de 10255 niet dat deze er binnenkort uitgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:10:
[...]

Maar is de verwachting met de 10255 niet dat deze er binnenkort uitgaat?
Daar heb je een goed punt. Soms doet Lego niet wat er verwacht wordt. De 10243 zou eind 2018 al retired worden. Dat schijnt nu dit jaar te worden. Wellicht blijft de 10255 nog een jaartje langer in het assortiment? Het is het beter glazen bol werk... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:12:
[...]

Daar heb je een goed punt. Soms doet Lego niet wat er verwacht wordt. De 10243 zou eind 2018 al retired worden. Dat schijnt nu dit jaar te worden. Wellicht blijft de 10255 nog een jaartje langer in het assortiment? Het is het beter glazen bol werk... ;)
Ik vraag al jaren zo'n bol met Sinterklaas :P Maar gezien hoe het verlopen is met Detective Office en Brick Bank t.o.v. Parisian Restaurant geen hand in het vuur, zelfs niet met bol :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:42:
[...]

Ik vraag al jaren zo'n bol met Sinterklaas :P Maar gezien hoe het verlopen is met Detective Office en Brick Bank t.o.v. Parisian Restaurant geen hand in het vuur, zelfs niet met bol :)
Nee, zeker niet. Die heb je nodig om te bouwen! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Er zijn foto’s verschenen van een Kerstpromotie set:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/09/lego-40338_christmastree-limitededition_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2019/09/lego-40338_christmastree-limitededition_3.jpg
Deze ziet er interessant uit :)
Geen idee of deze in het Black Friday weekend verschijnt, of effectief in december...

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:29
Morgen de Stranger Things Set bouwen. Ik heb deze kunnen bemachtigen met de actieprijs aan 149 euro.
Ook BB8 erbij genomen aan 57 euro.
Erg tevreden mee!

• Gim
  • Niet online
Verdorie. Gisteravond wilde ik de 10255 gebouwenset / assembly square toch kopen bij Brickshop. Voorraad nog steeds 32. Had ik problemen met betaling. Vanochtend schijnbaar nog voorraad 2 (veel besteld vannacht) maar was geen voorraad meer :'(

En dat terwijl ik nieuwe plek had gemaakt om die modulair met drie andere die ik al heb mooi neer te kunnen zetten 8)

Nu maar een reservering bij Dreamland ingelegd, waarschijnlijk pas op 14 oktober beschikbaar. Dreamland kan de reservatie wel annuleren als er abnormaal veel bestellingen zijn geweest waardoor ze t niet kunnen nakomen. Geen ervaring met Dreamland dus geen idee of die kans aannemelijk is. Bij Toys R Us kwam t wel vaker tot annuleringen.

[ Voor 51% gewijzigd door Gim op 21-09-2019 09:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben een nieuw projectje gestart, hierbij de eerste episode van mijn Work In Progress kanaal :)

YouTube: Vintage Lego train layout Episode 1

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• AppieNL
De F1 auto in Red Bull kleuren is nagenoeg klaar (wacht nog op 4 tile onderdeeltjes voor de "boomerang" op de barge boards en het huidige onderdeel in flat silver voor de uitlaat ipv LBG). Dus "final" pics:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48768767903_6a5b1e7d31_b.jpg20190921_135837 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48769099931_6636396e7f_b.jpg20190921_135940 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48769099851_bc35e1ca50_b.jpg20190921_140038 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48769099786_606917b005_b.jpg20190921_140228 by Appie NL, on Flickr
Poging gedaan om een soort van diffuser te bouwen in de beperkte ruimte. Zo leek het nog ergens op recht van achteren, maar zo schuin van boven achter niet natuurlijk XD

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48768767663_52376b6847_b.jpg20190921_140301 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48769099646_83f898aa07_b.jpg20190921_140342 by Appie NL, on Flickr

Mocht je nu denken: aww kan niks zien van onderen! Got you covered (pun intended :D)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48769099576_2cf77196fb_b.jpg20190921_140422 by Appie NL, on Flickr
Zo'n soort vloer wilde ik eerste eigenlijk ook bij de Rolls doen, maar aangezien ik dat ding niet zo vaak ga omdraaien, laat staan om een "functie" te showen, heb ik dat toen laten zitten.

Close-up van mijn poging pullrod een beetje te imiteren bij de achterophanging en mijn "geweldige" (-O-) DRS systeem. Waarom is die zo prut dat je eigenlijk gewoon aan de achtervleugel zit? Ik wilde eigenlijk een bediening doortrekken naar de cockpit, maar aangezien er een diff, ophanging, V6 en gearbox tussen zit, werden mijn opties nagenoeg nul om dat te routen.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48768767453_18de1d6df0_b.jpg20190921_140610 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48768767373_f9e1b33156_b.jpg20190921_140645 by Appie NL, on Flickr
Beetje scheve foto, maar de T-cam is dus de HOG, stuur draait mee, stoel is opgeofferd voor het schakelsysteempje, de gele knob gear in de hoofdsteun verzorgt het schakelen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48769298822_f8ed19203c_b.jpg20190921_140956 by Appie NL, on Flickr
De rake/stance van de auto als de vering ingedrukt is geweest. Het is een klein hoekje, maar klopt wel aardig geloof ik.

Voor de mensen die het zich afvragen: de auto weegt 1.7kg.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 21-09-2019 14:37 ]

• Kapoen
almightyarjen schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:19:
Ik ben een nieuw projectje gestart, hierbij de eerste episode van mijn Work In Progress kanaal :)
Hoeveel uren werk heb je in die 'waterstofperoxide operatie' gestoken? _/-\o_
Ik kijk alvast uit naar het resultaat, de nostalgie factor was al vrij groot bij het laatste shot met al de oude sets uit mijn jeugd :o
AppieNL schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:34:
Ik vraag me al af sinds jouw 'micro' Technic builds wanneer je eens eindelijk gaat soliciteren bij Lego voor een plaats als ontwerper? ;)

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
De F1 auto in Red Bull kleuren is nagenoeg klaar (wacht nog op 4 tile onderdeeltjes voor de "boomerang" op de barge boards en het huidige onderdeel in flat silver voor de uitlaat ipv LBG). Dus "final" pics:
[Afbeelding]20190921_135837 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190921_135940 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190921_140038 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190921_140228 by Appie NL, on Flickr
Poging gedaan om een soort van diffuser te bouwen in de beperkte ruimte. Zo leek het nog ergens op recht van achteren, maar zo schuin van boven achter niet natuurlijk XD

[Afbeelding]20190921_140301 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190921_140342 by Appie NL, on Flickr

Mocht je nu denken: aww kan niks zien van onderen! Got you covered (pun intended :D)
[Afbeelding]20190921_140422 by Appie NL, on Flickr
Zo'n soort vloer wilde ik eerste eigenlijk ook bij de Rolls doen, maar aangezien ik dat ding niet zo vaak ga omdraaien, laat staan om een "functie" te showen, heb ik dat toen laten zitten.

Close-up van mijn poging pullrod een beetje te imiteren bij de achterophanging en mijn "geweldige" (-O-) DRS systeem. Waarom is die zo prut dat je eigenlijk gewoon aan de achtervleugel zit? Ik wilde eigenlijk een bediening doortrekken naar de cockpit, maar aangezien er een diff, ophanging, V6 en gearbox tussen zit, werden mijn opties nagenoeg nul om dat te routen.
[Afbeelding]20190921_140610 by Appie NL, on Flickr

[Afbeelding]20190921_140645 by Appie NL, on Flickr
Beetje scheve foto, maar de T-cam is dus de HOG, stuur draait mee, stoel is opgeofferd voor het schakelsysteempje, de gele knob gear in de hoofdsteun verzorgt het schakelen.

[Afbeelding]20190921_140956 by Appie NL, on Flickr
De rake/stance van de auto als de vering ingedrukt is geweest. Het is een klein hoekje, maar klopt wel aardig geloof ik.

Damnn wat wil ik hier graag instructies of een LDD file voor. _/-\o_ _/-\o_

PSN: McMillan0984

• AppieNL
Kapoen schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:21:
[...]

Ik vraag me al af sinds jouw 'micro' Technic builds wanneer je eens eindelijk gaat soliciteren bij Lego voor een plaats als ontwerper? ;)
:$ Tja, kweenie, in sets denken is volgens mij veel lastiger dan wat ik aan het doen ben. Moet ik rekening houden of het (makkelijk) uit elkaar kan, of het goed in een boekje uitgelegd kan worden (geen 1 van mijn "Mini's" haalt dit criterium). Ik heb het wel eens geprobeerd toen ik de banaan gereed maakte voor Ideas, ging best aardig, maar dat ding is ook best simpel. En het grootste struikelblok is denk ik: ik kloot wel met Technic, maar heb nul technische opleiding, Google is dusver mijn vriend om dat bij te spijkeren :) (zoals bij deze build: ik had nooit gehoord van pullrod, maar het was er al eerder dan pushrod, dus: XD)
Clavat schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:25:
[...]

Damnn wat wil ik hier graag instructies of een LDD file voor. _/-\o_ _/-\o_
LDD misschien over een paar maandjes, maar ga me hier niet op vast pinnen aub :)

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 21-09-2019 15:53 ]

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

JohanKupers schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:20:
Komend weekend even naar Duitsland om de Mustang op te halen bij een speelgoedwinkel, voor € 104,99 een leuke prijs.

Ben dan toch in de buurt vanwege familie bezoek.
Vandaag opgehaald, maar goed dat ik hem gereserveerd had, hij was nu al weer een tientje duurder geworden. :P

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mooi man, goed bezig. Nou nog een versie in babyblauw ook en je hebt een Red Bull Light :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:21:
[...]

Hoeveel uren werk heb je in die 'waterstofperoxide operatie' gestoken? _/-\o_
Ik kijk alvast uit naar het resultaat, de nostalgie factor was al vrij groot bij het laatste shot met al de oude sets uit mijn jeugd :o
Moeilijk te zeggen. Maar elke vrijdag/zaterdag/zondag vanaf het voorjaar dat de zon goed scheen had ik de bakken buiten staan, tevens alle dagen gedurende mijn ouderschapsverlof van twee weken. Ik ben er bijna klaar mee, dan heb ik zo'n 40 liter peroxide oplossing verbruikt: deels omdat het uitgewerkt is, maar het grootste gedeelte is gewoon verdampt :D En dan staat er nog een heeele grote bak op zolder met heel veel classic space e.d., dat komt volgend jaar wel :X

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

De rake/stance van de auto als de vering ingedrukt is geweest _/-\o_ _/-\o_ . Het is een klein hoekje, maar klopt wel aardig geloof ik.

_/-\o_ _/-\o_ :9~ _/-\o_ _/-\o_

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
sandpatt schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 01:07:
Morgen de Stranger Things Set bouwen. Ik heb deze kunnen bemachtigen met de actieprijs aan 149 euro.
Ook BB8 erbij genomen aan 57 euro.
Erg tevreden mee!
waar was die 149?

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:29
Dankzij de -25% actie op Lego, stond hij oa. bij Dreamland aan 149.
Ook in andere winkels of brickshop, maar daar was hij reeds overal uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn zoontje is net 1 jaar geworden, een heeft nu net zijn eerste Duplo gekregen.

Vroeger bij mijn ouders had ik van die grote (gele) muren met schuifdeuren erin om een huis te maken. Maar dat verkopen ze denk ik niet meer? Kan het nergens vinden.

Kan overigens niet wachten om samen echte dingen met hem in elkaar te zetten... Alleen nu vind die het nog te leuk om dingen te slopen en in de mond te stoppen

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzUwWDEwMDA=/z/FgMAAOSwmgFdhKmp/$_82.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door TripleQ op 22-09-2019 08:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fionelle
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik ben druk bezig geweest met het bouwen van mijn bank. Helaas ben ik tijdens de verhuizing de doos kwijt geraakt met de bovenste helft (deel twee en drie).

Nu staat er su alleen heel zielig een onderkant in de vitrinekast...

Doel voor komende week: het vinden van de doos... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Wat zegt jullie glazen bol (gevoel, advies ;))? Nu de 10260 en 10264 met 25% korting kopen of het komende tijd/jaar kijken of de prijs nog lager wordt? De 10255 heb ik al in huis en de 10243 al besteld. Is 25% korting een unieke actie of is dit jaarlijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
De laatste keer dat deze actie werd aangestuurd vanuit Lego, was 5-6 jaar geleden (met die actie kwam ik uit mijn "dark ages" :)) . Reden voor de actie is geloof ik dezelfde als toen: omzet viel tegen in de Benelux. 3-4 jaar geleden hadden ze ook zo'n stunt met Sinterklaas intocht, maar dat was alleen City (superkorting op vrachttrein superpack never forget).

Dat gezegd hebbende, de huidige actieprijzen op artikelen zijn wel iets beter dan wat Amazon en dergelijke hebben gehad de afgelopen jaren, maar niet heel veel en soms exact hetzelfde en heel soms zelfs wat duurder (oplopend tot €10 verschil of zo). De prijzen op Modulars waren zeer goed deze actie, de prijs op de Chiron zo'n €20 beter dan ooit. Het grootste voordeel van deze actie was/is dat een heleboel winkels mee doen en je dus ruime keuze hebt waar je kan bestellen, zelfs fysieke winkels, terwijl eerdere actie prijzen vaak maar 1 webshop waren.

Kortingen van 25-35% komen in het algemeen wel 1-3 voorbij per jaar, maar dan eigenlijk nooit voor alles in 1x zoals nu.

Tip: gebruik ook de grafiekjes bij artikelen op Brickwatch om te zien hoe vaak de huidige actieprijs wordt aangetikt, bij de 10260 zie ik bijvoorbeeld sinds juni regelmatig rond de €130 aan tikken (rond huidige prijs op Brickwatch). Dus als je hem nu niet koopt, komt die vast nog wel eens voor +/-€130 voorbij.

[ Voor 13% gewijzigd door AppieNL op 22-09-2019 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:52:
Wat zegt jullie glazen bol (gevoel, advies ;))? Nu de 10260 en 10264 met 25% korting kopen of het komende tijd/jaar kijken of de prijs nog lager wordt? De 10255 heb ik al in huis en de 10243 al besteld. Is 25% korting een unieke actie of is dit jaarlijks?
Spiegeltje spiegeltje... ehm... *wrijft over bol*...

Ik heb even mijn brickwatch er bij genomen en wat zaken bekeken:
Adviesprijzen: 10260 €169,99 en 10264 €189,99

- Belgische context:
- 10260 - laagste prijs nu €126,75 bij Dreamland.be - laagste ooit €113,54
- 10264 - laagste prijs nu (en ooit) €141,75 bij Dreamland.be
- Nederlandse context:
- 10260 - laagste prijs nu €127,49 bij Brickshop - laagste idem aan Belgische
- 10264 - laagste prijs nu €149,49 bij Brickshop - laagste ooit €142,49

Uiteraard kunnen er andere webshops zijn die nog scherper prijzen of hele korte acties voeren, zoals amazon. Dus op basis van de brickwatch informatie zitten de prijzen redelijk goed op dit moment.
Wachten op betere promoties kan je altijd, en ja je kan misschien nog enkele euro's besparen door dat te doen. Het omgekeerde is ook mogelijk, dat kan niemand voorspellen. Deze 25% promo is vziw niet jaarlijks of zo, maar er zijn altijd wel periodes met kortingen onder andere namen (ook Black Friday binnenkort).

Ik kan alleen maar een voorbeeld geven van iets wat ik zelf meegemaakt heb. X jaren/maanden geleden wou ik de 70618 Destiny's Bounty aanschaffen. Deze set werd meteen zwaar afgeprijsd van €170 naar €100 - €120, wat al een mooie korting was. Uiteindelijk hakte ik de knoop door op €100. Een poosje later zag ik promoties voorbij komen van €80 tot €100. Dus misschien had ik nog wat kunnen besparen door enkele weken te wachten, maar dat kon ik niet weten.

Ik had niet ineens spijt van mijn aankoop, omdat ik op voorhand een maximum prijs had afgewogen die ik wou geven aan deze set (die overigens aan standaard prijs ook al goed was qua prijs/onderdeel ratio). Op het moment dat ik deze prijs zag voorbijkomen maakte ik de afweging met Brickwatch data en 'nam het risico'.

Natuurlijk is het leuk als jij die 'laagste prijs ooit' kan verkrijgen, maar ik zou er mij niet op vastpinnen. Daardoor loop je mogelijk sets mis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
@AppieNL @Kapoen Bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik vandaag toch al vast de 10260 en 10264 bestellen. Als ze een tijdje een tientje goedkoper zijn, dan is dat zo. 25% korting vind ik al veel, zeker voor deze categorie Lego.
Voor het ‘normale’ Lego (City e.d.) hou ik naast brickwatch ook kruidvat/trekpleister goed in de gaten. Voor 27,95 euro de brandweerkazerne gekocht. Is echt geen geld, meer dan 50% lager dan de RRP. Ik kan me niet voorstellen dat daar nog winst op gemaakt wordt.

Man, man, ik ben nog een paar maanden uit mijn dark ages en er staat nu al zo veel op zolder. Naast 16+ categorie ook redelijk veel City (trein, politie, brandweer, etc.). De komende maanden wordt een erg leuke tijd samen met mijn zoontje. En als hij de treinen ooit niet meer interessant vindt, dan speelt papa er wel mee verder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
TripleQ schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:58:
Mijn zoontje is net 1 jaar geworden, een heeft nu net zijn eerste Duplo gekregen.

Vroeger bij mijn ouders had ik van die grote (gele) muren met schuifdeuren erin om een huis te maken. Maar dat verkopen ze denk ik niet meer? Kan het nergens vinden.

Kan overigens niet wachten om samen echte dingen met hem in elkaar te zetten... Alleen nu vind die het nog te leuk om dingen te slopen en in de mond te stoppen

Deze dus:
[Afbeelding]
ergens op het onderdeel staat zeer vermoedelijk een onderdeel nummer, haal die eens door google (misschien bricklink, geen idee of die duplo doen)

-edit-
moet je het onderdeel wel hebben, en met jouw post is het maar de vraag of je die hebt :D

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 22-09-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mschol schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:13:
[...]
ergens op het onderdeel staat zeer vermoedelijk een onderdeel nummer, haal die eens door google (misschien bricklink, geen idee of die duplo doen)
Thx, goeie tip. Het ligt alleen bij mijn ouders die net twee weken op vakantie zijn :9

--edit

Gevonden!
https://www.bricklink.com...ogitem.page?P=4901c01#T=C

Wordt alleen sinds 1992 niet meer gemaakt zo te zien _O-

--edit2
Het is deze set ook precies te zijn... Uit 1991
Alleen hebben mijn ouders het dan in het geel ipv wit
http://bricker.info/sets/2780/

[ Voor 30% gewijzigd door TripleQ op 22-09-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Toch de 60197 Passenger Train besteld om de Kerst trein te motoriseren, 75 euro is geen verkeerde prijs denk ik, misschien zakt hij nog een beetje maar ik ben tevreden.

Verder alvast voor Sinterklaas voor de kleine man de 60215 Fire Station besteld, was goedkoper bij de trekpleister maar die 2 euro kan ik mee leven!

Zoek er nog een passende brandweer helikopter (ipv de drone) bij, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:33:
Man, man, ik ben nog een paar maanden uit mijn dark ages en er staat nu al zo veel op zolder.
Voor een ‘beginnende’ AFOL heb je inderdaad een heel sterke start genomen, misschien wel de sterkste van iedereen die ik mij kan herinneren in dit draadje.
Vergeet ook niet om af en toe iets te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:22
Die @ meejse moet idd wel heel veel geld hebben uitgegeven in korte tijd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
TripleQ schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:15:
[...]
Alleen hebben mijn ouders het dan in het geel ipv wit
Zoek eens op peroxide in dit topic. 8)

edit:
i -> o

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 22-09-2019 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

DaCoTa schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:46:
[...]

Zoek eens op per i o xide in dit topic. 8)
:Y)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Niet een fysiek ding, maar in Overwatch is er een lego Bastion die je kan krijgen:
8)

[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-09-2019 14:00 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fionelle
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-12-2022
Illegal_Alien schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:59:
Niet een fysiek ding, maar in Overwatch is er een lego Bastion die je kan krijgen:
[YouTube: Bastion’s Brick Challenge | Overwatch] 8)
Ik zag hem bij een vriend van mij voorbij komen! Supervet... Ik speel alleen niet zo vaak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Loader schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:40:
Die @ meejse moet idd wel heel veel geld hebben uitgegeven in korte tijd....
Inderdaad wel vrij veel in korte tijd uitgegeven (gelukkig staat mijn vrouw er ook achter ;)).
Voor sommigen wellicht vloeken ;) maar de opbrengsten van een zeer complete 12v trein set en het gele Lego kasteel compenseerden veel. Beide trouwens uit eigen collectie wat 35+ jaar op zolder heeft gestaan.
Kapoen schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:39:
Vergeet ook niet om af en toe iets te bouwen :P
Nee, zeker niet! Maar nu met het mooie weer zijn we meer buiten bezig. Voor nu staat als eerste de 60198 cargo trein in de planning, waarschijnlijk a.s. zondag.

Edit: Ik zie nu dat de 10260 niet meer op voorraad is bij Toychamp in Zwolle, wel nog in Breda en Bergen op Zoom maar dat is te ver weg voor mij. Ach, als je even wacht, worden keuzes (zie mijn eerdere vraag vandaag, glazen bol) voor je gemaakt ;). Ik hou de komende tijd brickwatch en andere acties in de gaten voor (minimaal) 25% korting op de 10260 en 10264. Wellicht al een leuke actie met Black Friday. Daarnaast ook wel plezierig om uitgaven een beetje te spreiden. ;) En ik heb nog zo veel te bouwen.

Zojuist even ingelogd op a-tembo. De status van mijn bestelling is veranderd van ‘in behandeling’ naar ‘geprint’. Ik heb nu wel hoop dat ik komende week mijn bestelling kan afhalen. Helemaal happy! Een mooie start gemaakt met de Winter Village serie.

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 22-09-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:08:
[...]

Inderdaad wel vrij veel in korte tijd uitgegeven (gelukkig staat mijn vrouw er ook achter ;)).
Voor sommigen wellicht vloeken ;) maar de opbrengsten van een zeer complete 12v trein set en het gele Lego kasteel compenseerden veel. Beide trouwens uit eigen collectie wat 35+ jaar op zolder heeft gestaan.

[...]

Nee, zeker niet! Maar nu met het mooie weer zijn we meer buiten bezig. Voor nu staat als eerste de 60198 cargo trein in de planning, waarschijnlijk a.s. zondag.

Edit: Ik zie nu dat de 10260 niet meer op voorraad is bij Toychamp in Zwolle, wel nog in Breda en Bergen op Zoom maar dat is te ver weg voor mij. Ach, als je even wacht, worden keuzes (zie mijn eerdere vraag vandaag, glazen bol) voor je gemaakt ;). Ik hou de komende tijd brickwatch en andere acties in de gaten voor (minimaal) 25% korting op de 10260 en 10264. Wellicht al een leuke actie met Black Friday. Daarnaast ook wel plezierig om uitgaven een beetje te spreiden. ;) En ik heb nog zo veel te bouwen.

Zojuist even ingelogd op a-tembo. De status van mijn bestelling is veranderd van ‘in behandeling’ naar ‘geprint’. Ik heb nu wel hoop dat ik komende week mijn bestelling kan afhalen. Helemaal happy! Een mooie start gemaakt met de Winter Village serie.
Waar bestaat je winter village start uit?

Ik heb zelf 40082 en 40083 met Bricklink bij elkaar gesprokkeld, zonder minifiguren dat wel. Minifiguren genoeg :) Een leuke toevoeging voor een winter village en play value. Toch de nodige kosten bespaard tov de sealed doosjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Gim Ik heb de trein (10254), het station (10259) en brandweerkazerne (10263) besteld.
Je kunt inderdaad nog leuke andere kleine setjes bij elkaar te bricklinken.
https://www.bricklink.com...tString=390.391&catType=S
Leuk om daar eens tussen te kijken.

De 10267 (Gingerbread house) volgt volgend jaar wel. Maar twijfel nog wel een beetje, je krijgt straks wel een leuk Kerst setje bij je bestelling.
https://www.bricktastic.n...wordt-cadeau-bij-aankoop/

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 22-09-2019 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:54:
Maar twijfel nog wel een beetje, je krijgt straks wel een leuk Kerst setje bij je bestelling.
Afgaande op vorige jaren kunnen we zelfs twee setjes verwachten en nog wat kleinere dingen. Meestal krijgen we de eerste tijdens het Black Friday weekend eind november en nummer twee in december.

Vorig jaar kregen we zo 40292 Christmas Gift Box en 40293 Christmas Carousel.
Hier heb je een overzicht van setjes en ornamenten die we vorige jaren zagen: brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Nu het bouwen van mijn oude Lego opschiet begint het te kriebelen om meer te kopen.

Hoe zit het met investeren in Lego? Hier in de lokale winkel verkopen ze nu bijvoorbeeld al het Jurassic world Lego met 50%. Kan het dan lonen om een paar setjes te kopen en in de sealing weg te zetten voor een paar jaar?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rene schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:04:
Nu het bouwen van mijn oude Lego opschiet begint het te kriebelen om meer te kopen.

Hoe zit het met investeren in Lego? Hier in de lokale winkel verkopen ze nu bijvoorbeeld al het Jurassic world Lego met 50%. Kan het dan lonen om een paar setjes te kopen en in de sealing weg te zetten voor een paar jaar?
Zelf krijg ik een naar gevoel als ik nu kijk naar de laatste advertenties op Marktplaats: heel veel spullen die vrijdag/zaterdag zijn gekocht en nu duurder worden aangeboden. Begrijp me niet verkeerd hoor. Iedereen is daar natuurlijk vrij in. De handelaar loopt ook een risico om de gekochte spullen niet kwijt te raken. Die keuze moet je zelf maken.

Ik vind handel in Lego geen fijn onderwerp om over te praten. Ik zie liever dat in dit topic er vanuit liefhebberij en passie wordt gesproken over Lego. Zelf heb ik ook spullen verkocht, maar dat was niet vanuit handel perspectief, het was gewoon mijn eigen collectie waar ik zelf als kind mee heb gespeeld en 35 jaar op zolder heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik snap je wel. Maar het een sluit het ander niet uit. Kijk naar het verhaal van 2T Toys...helemaal gek van lego, er een winkel in begonnen, hele grote collectie, ook zeldzaam spul. daar kinderfeestjes ook geven voor wat extra inkomsten. Das weliswaar handel, maar toch ook mooi of niet? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
The Eagle schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:01:
Ik snap je wel. Maar het een sluit het ander niet uit. Kijk naar het verhaal van 2T Toys...helemaal gek van lego, er een winkel in begonnen, hele grote collectie, ook zeldzaam spul. daar kinderfeestjes ook geven voor wat extra inkomsten. Das weliswaar handel, maar toch ook mooi of niet? :)
Je hebt gelijk hoor. Waar @Rene op doelt, is ook het langere termijn werk. Waar ik meer moeite mee heb is het korte termijn werk (marktplaats). Maar nogmaals, ook dat is iets waar iedereen vrij in is. Groot inkopen en na retirement proberen flink winst te maken, is een gok en risico. Niemand had kunnen voorspellen dat de Green Grocer nu zo veel waard is. Ik vermoed dat het met Jurassic World niet zo snel zal gaan, maar wie weet is er op een gegeven moment (om wat voor reden dan ook) veel vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirjam77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:33
meesje schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:14:
[...]

Je hebt gelijk hoor. Waar @Rene op doelt, is ook het langere termijn werk. Waar ik meer moeite mee heb is het korte termijn werk (marktplaats). Maar nogmaals, ook dat is iets waar iedereen vrij in is. Groot inkopen en na retirement proberen flink winst te maken, is een gok en risico. Niemand had kunnen voorspellen dat de Green Grocer nu zo veel waard is. Ik vermoed dat het met Jurassic World niet zo snel zal gaan, maar wie weet is er op een gegeven moment (om wat voor reden dan ook) veel vraag naar.
Ik vind het ook zuur dat zoveel mensen ‘s nachts klaar zaten om iets aan te schaffen voor hun verzameling en dat er dan waarschijnlijk opkopers tussen zitten die grote aantallen tegelijk bestellen.

De toysxl actie 3=2 met Lego vroeger is ook gestopt omdat de marktplaatsopkopers met lege bussen aan kwamen en die binnen no-time helemaal volstouwden met dure sets.
Misschien dat een A-Tembo ook mede daardoor de actie online zaterdag heeft stopgezet. Als je (nieuwe) klanten hebt die 40 dozen per set bestellen dan gooi je liever de site plat dan dat je al je vaste klanten teleurstelt die naar de winkel komen of willen bestellen op de website vermoed ik zo.

Ik wacht wel op een volgende kortingsronde zodat ik de 10264 kan aanschaffen maar nu eerst de 10260 en 10257 bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Mirjam77 schreef op maandag 23 september 2019 @ 00:07:
[...]

Ik vind het ook zuur dat zoveel mensen ‘s nachts klaar zaten om iets aan te schaffen voor hun verzameling en dat er dan waarschijnlijk opkopers tussen zitten die grote aantallen tegelijk bestellen.

De toysxl actie 3=2 met Lego vroeger is ook gestopt omdat de marktplaatsopkopers met lege bussen aan kwamen en die binnen no-time helemaal volstouwden met dure sets.
Misschien dat een A-Tembo ook mede daardoor de actie online zaterdag heeft stopgezet. Als je (nieuwe) klanten hebt die 40 dozen per set bestellen dan gooi je liever de site plat dan dat je al je vaste klanten teleurstelt die naar de winkel komen of willen bestellen op de website vermoed ik zo.

Ik wacht wel op een volgende kortingsronde zodat ik de 10264 kan aanschaffen maar nu eerst de 10260 en 10257 bouwen.
Atembo is weer bereikbaar.en je kon niet veel bestellen per product. Omdat website traag was klikte ik 3x op mustang. Gaf hij aan dat limiet 2 stuks was. Website lag plat omdat er zoveel mensenin 1x kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen

Op deze website vind je wat meer info ivm Lego en investeren: brickpicker
Een paar bedenkingen van mijn kant:
- nu voor €100 iets kopen en dan x jaar later verkopen aan €200 is niet gelijk aan 100% winst. Geld dat passief in de kast ligt brengt eigenlijk niets op.
Als je er dan ook nog de inflatie aftrekt ligt het reële winstpercentage/jaar nog lager.
- echt investeren in Lego betekent een portefeuille beheren, kijk maar eens naar de filmpjes op die brickpicker site. Constant de markt in de gaten houden, in- en verkopen,...
- lukraak één franchise kiezen en wat dozen stockeren kan tegenvallen, bv. als binnen 5/10 jaar Jurassic World/Park niet meer aanslaat. Of er geen unieke onderdelen in de sets zitten.

In Lego investeren kan, maar verwacht geen monsterwinsten te boeken. En verwacht er wat werk aan te hebben. Het laatste artikel wat ik over Lego investeren las gaf aan dat ‘winst’ mogelijk zit tussen 3 en 5% per jaar als je er werk in stopt. Net zoals alle andere soorten van investeringen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Loader schreef op maandag 23 september 2019 @ 02:03:
[...]

Atembo is weer bereikbaar.en je kon niet veel bestellen per product. Omdat website traag was klikte ik 3x op mustang. Gaf hij aan dat limiet 2 stuks was. Website lag plat omdat er zoveel mensenin 1x kwamen.
Een limiet instellen vind ik wel netjes.

@Mirjam77 Ik ben nog maar net uit mijn 'dark ages'. Dergelijke verhalen heb ik dus gemist, maar wat een gekkenhuis. Mooie sets heb je trouwens. Veel bouwplezier! De 10260 en 10264 staan op mijn wensenlijst. Eerst maar eens heel veel andere sets bouwen, het kopen gaat veel sneller dan het bouwen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 23-09-2019 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ikzelf verkoop al jaren (hobymatig) Lego. Er is 1 regel die altijd lijkt te werken: Koop het met korting en je kan het altijd met winst verkopen. Ja je moet het soms een jaar of langer in de kast laten staan, maar uiteindelijk verkoop je het. Je kan je geld ook op de spaarrekening zetten, maar dat levert minder op dan Lego in je kast zetten. ;)

Overigens scheelt het dat ik Lego leuk vind en het niet erg vind om wekelijks advertenties opnieuw op MP te zetten. En als een set bij Lego uit productie is, is het nog leuk ook om iemand er blij mee te maken!

Sites als Brickpicker zijn leuk, maar zijn heel erg gericht op eBay. In NL heb je meer aan Marktplaats.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Wat ik in de afgelopen jaren dat ik uit mijn Dark Ages gekomen ben heb gezien met betrekking tot handel in Lego is dat er twee categorieën handelaren zijn:

- Je hebt mensen die zelf ook Lego liefhebber zijn, zelf bouwen en verzamelen, en af en toe van een set één of meer extra dozen kopen om die ruim na officiële retirement van die set met winst te verkopen waarmee ze hun eigen Lego hobby een beetje financieren. @keverjeroen is daar een voorbeeld van. :)

- En je hebt pure handelaren die voor de snelle winst gaan, die groot inkopen bij lage prijzen, en liefst zo snel mogelijk weer verkopen met lage marge om de cash-flow aan de gang te houden. Dat wordt met een Amerikaanse term 'retail arbitrage' genoemd. Die mensen hebben weinig met Lego zelf maar zien er een manier in om geld te verdienen, en ze zullen vaak ook handelen in andere dingen waar ze goedkoop aan kunnen komen en met winst weer verpatsen.

Die tweede categorie zijn dus de lui die met een leeg busje komen aanrijden wanneer een winkel een leuke kortingsactie heeft zodat de gewone liefhebbers achter het net vissen. En dat zijn de mensen waar we allemaal een hekel aan hebben.

Op die site Brickpicker kom je overigens beide categorieën tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
AppieNL schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:18:
De laatste keer dat deze actie werd aangestuurd vanuit Lego, was 5-6 jaar geleden (met die actie kwam ik uit mijn "dark ages" :)) . Reden voor de actie is geloof ik dezelfde als toen: omzet viel tegen in de Benelux. 3-4 jaar geleden hadden ze ook zo'n stunt met Sinterklaas intocht, maar dat was alleen City (superkorting op vrachttrein superpack never forget).
Lijkt wel alsof Nederland ook lang genegeerd is. RRP boven buurlanden, geen eigen stores, etc. Terwijl er bij mijn weten toch altijd wel een grote fanbase was. Maar een centrale actie als dit is wel zeldzaam. Denk dat Lego ook wel merkt dat met het omvallen van veel speelgoedwinkels, de omzet ook terugloopt. Immers de opa's en oma's die retail betalen komen geen Lego meer tegen.

Aan de andere kant, het aantal thema's begint wel wat te duizelen. Ik wou met de kermissets beginnen, maar zie daar toch vanaf. Creator Expert (modulars/auto's) is meer mijn ding. De auto's heb ik buiten de 10187 ook nog binnen bereik om compleet te krijgen.

https://brickset.com/sets...-Expert/subtheme-Vehicles

Laat ook wel zien dat pas vanaf Mini er een jaarlijkse cyclus is. Van dat rijtje zijn de Mini (na 4,5 jaar) en F40 (maar 2,5 jaar) al weg en ik verwacht dat de T1 spoedig volgt, hoewel die in 2015 opnieuw vermarkt is. Nog 3 te gaan (DB5-Mustang-HD).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Señor Sjon schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:26:
Aan de andere kant, het aantal thema's begint wel wat te duizelen. Ik wou met de kermissets beginnen, maar zie daar toch vanaf. Creator Expert (modulars/auto's) is meer mijn ding. De auto's heb ik buiten de 10187 ook nog binnen bereik om compleet te krijgen.

https://brickset.com/sets...-Expert/subtheme-Vehicles

Laat ook wel zien dat pas vanaf Mini er een jaarlijkse cyclus is. Van dat rijtje zijn de Mini (na 4,5 jaar) en F40 (maar 2,5 jaar) al weg en ik verwacht dat de T1 spoedig volgt, hoewel die in 2015 opnieuw vermarkt is. Nog 3 te gaan (DB5-Mustang-HD).
Op de nieuwe Harley Davidson na heb ik ze allemaal. Nou ja, ik laat de 10187 buiten beschouwing omdat die naar mijn mening niet in dit rijtje thuis hoort. Het is een auto van een andere soort. Andere schaal, meer studs exposed, geen ramen. Ik persoonlijk vind daarom niet dat die in het rijtje thuis hoort.

Verder heb ik er nog de Ideas set Caterham Seven bij omdat die er naar mijn mening juist WEL bij hoort. :)

In ieder geval is dit het enige thema dat ik actief bijhoud en compleet houd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Caterham heb ik ook, die zie ik als geestelijk onderdeel van de Creator Expert voertuigenlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirjam77
Haay schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:59:
Wat ik in de afgelopen jaren dat ik uit mijn Dark Ages gekomen ben heb gezien met betrekking tot handel in Lego is dat er twee categorieën handelaren zijn:

- Je hebt mensen die zelf ook Lego liefhebber zijn, zelf bouwen en verzamelen, en af en toe van een set één of meer extra dozen kopen om die ruim na officiële retirement van die set met winst te verkopen waarmee ze hun eigen Lego hobby een beetje financieren. @keverjeroen is daar een voorbeeld van. :)

- En je hebt pure handelaren die voor de snelle winst gaan, die groot inkopen bij lage prijzen, en liefst zo snel mogelijk weer verkopen met lage marge om de cash-flow aan de gang te houden. Dat wordt met een Amerikaanse term 'retail arbitrage' genoemd. Die mensen hebben weinig met Lego zelf maar zien er een manier in om geld te verdienen, en ze zullen vaak ook handelen in andere dingen waar ze goedkoop aan kunnen komen en met winst weer verpatsen.

Die tweede categorie zijn dus de lui die met een leeg busje komen aanrijden wanneer een winkel een leuke kortingsactie heeft zodat de gewone liefhebbers achter het net vissen. En dat zijn de mensen waar we allemaal een hekel aan hebben.

Op die site Brickpicker kom je overigens beide categorieën tegen.
Klopt helemaal!

Die eerste categorie is in mijn ogen ook begrijpelijk. Had Zelf 2x horizon express end of life gekocht zodat ik een “hele” trein kon bouwen maar toen de prijzen razendsnel omhoog gingen 1 verkocht en daar toen de nieuwste modular en een kerstsetje voor gekocht. Wat was ik blij. Top trouwens dat A-tembo nu een limiet heeft vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:26:
[...]

Lijkt wel alsof Nederland ook lang genegeerd is. RRP boven buurlanden, geen eigen stores, etc.
Misschien is op slot gezet door Blokker holding nadat Lego een dom/slecht contract had afgesloten een betere verwoording dan "genegeerd". Ook de boven adviesprijs die Lego hanteert voor de site in Nederland onder het mom van "jullie kunnen het betalen", is op zich ook te herleiden naar Blokker holding die structureel alles boven MSRP deed, dat Lego dan misschien dacht: ok, ze willen het betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En Intertoys had prijzen daar weer boven. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Krijg een mailtje binnen net, dat A Tembo mijn pakketje gaat leveren, dat het onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:12:
En Intertoys had prijzen daar weer boven. _O-
Ik doelde ook eigenlijk op het tijdperk dat Blokker holding Bart Smit en Intertoys in de portefeuille had zitten. Geloof niet dat de prijzen tussen Bart Smit en Intertoys veel verschil hadden toen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

:+

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 23-09-2019 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Mirjam77 Ik heb je advies opgevolgd ;). Toch maar de 10260 en 10264 besteld bij Toychamp. 25% korting op een Creator Expert/Modular zal denk ik niet snel weer voorbij komen. Deze twee sets kan ik ophalen in Breda (niet heel ver van mijn werk) en de, al eerder bestelde, 10243 in Zwolle (redelijk dichtbij mijn woonplaats). Voordat sommigen zich zorgen maken, ik moet hiervoor wel ons spaargeld aanwenden hoor. ;) Behalve dan nog eens een keer een City setje voor mijn zoontje, is het nu wel een beetje klaar met kopen. Nu gaan we samen bouwen! Woensdagmiddag de brandweerkazerne en zondag de cargo trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
meesje schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:23:
@Mirjam77 Ik heb je advies opgevolgd ;). Toch maar de 10260 en 10264 besteld bij Toychamp. 25% korting op een Creator Expert/Modular zal denk ik niet snel weer voorbij komen. Deze twee sets kan ik ophalen in Breda (niet heel ver van mijn werk) en de, al eerder bestelde, 10243 in Zwolle (redelijk dichtbij mijn woonplaats). Voordat sommigen zich zorgen maken, ik moet hiervoor wel ons spaargeld aanwenden hoor. ;) Behalve dan nog eens een keer een City setje voor mijn zoontje, is het nu wel een beetje klaar met kopen. Nu gaan we samen bouwen! Woensdagmiddag de brandweerkazerne en zondag de cargo trein.
Bij Toychamp? Bedoel je niet brickfever? Die bezorgen thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirjam77
meesje schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:23:
Blij voor je! Hele mooie sets en nu een goede prijs. Ik heb ook een smak geld uitgegeven (10257, 10260, 10264, 21316, 21317) maar probeer mezelf maar te vertellen dat ik geld heb bespaard ipv uitgegeven 🥴

Heel erg veel bouwplezier gewenst en hopelijk blijf je lekker weg uit de dark ages. En bedenk....die kleine man van je koopt later misschien wel zijn eerste 🚘 van de opbrengsten van papa’s “oude” Lego 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik dacht vandaag even na het werk bij de toychamp in endhoven langs te gaan voor hun 25% kortingsactie die vandaag afliep. Sta ik om 17:55 voor een dichte deur... En ik maar denken dat ze iets willen verkopen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
zonoskar schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:54:
Ik dacht vandaag even na het werk bij de toychamp in endhoven langs te gaan voor hun 25% kortingsactie die vandaag afliep. Sta ik om 17:55 voor een dichte deur... En ik maar denken dat ze iets willen verkopen.
Bestellen via de website van toychamp en morgen ophalen?

Je hebt nog 50 minuten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
:+ Sarcasme waarschuwing! :+

En waarom zou die winkel nu Jurassic World sets met 50% korting verkopen denk je?
Multiple choice vraag, Iedereen mag meedoen!

A: Omdat er zo ontzettend veel vraag naar is en dat de komende jaren ook zal blijven?
B: Omdat de eigenaar van de winkel in een goede bui is, En zoveel mogelijk kinderen Jurassic World set gunt?
C: Omdat die sets slecht verkopen dankzij de hoge prijzen vanwege de dino's en licentie kosten?
D: Omdat wij ze dan nu kunnen inslaan om straks met mega veel winst te verkopen?

spoiler: De antwoorden
A: O-)
B: 8)7
C: *O* *O* *O*
D: :X

-----

En nu nog even zonder sarcasme:

Ik 'investeer' zelf niet in lego, Maar koop en bouw wat ik leuk vind waarna het een tijdje in de vitrine kast staat en later opgeslagen wordt om ooit weer eens neer te zetten of opnieuw te bouwen.
Koop over het algemeen pas bij 30% of meer korting op de Nederlandse adviesprijzen en zodoende zal ik er mocht ik ooit geld nodig hebben geen verlies op hoeven draaien als ik dan sets uit mijn collectie verkoop.
Ook koop ik wel eens een set dubbel (Kan meerdere redenen hebben) en staan er inmiddels twee of drie verhuisdozen vol met nog gesloten sets, Maar dat zijn over het algemeen normale creator sets en daar ga je nooit twee keer de adviesprijs voor krijgen ook niet tien jaar later.
Heb ooit één keer drie Exo-Suits (21109) gekocht met 50% korting met het idee om die later misschien met winst te verkopen (Heb er vijf in totaal, vier nog ongeopend), Maar dat is er nooit van gekomen want ik was niet de enige die dat dacht en een blik op bricklink leert dat er momenteel drie Nederlandse verkopers zijn die ze voor de adviesprijs aanbieden (€35,-)
Dus ook die zullen net als alle dubbele creator sets uiteindelijk gebruikt worden om alternate builds mee te maken, Zowel eigen ontwerp als dat van anderen.

Als je echt wil gaan handelen in Lego dan houd ik je niet tegen, Maar dan moet je goed aan kunnen voelen waar over vijf tot tien jaar nog steeds veel vraag naar zal zijn. Anders kun je nog wel eens bedrogen uitkomen door inflatie zoals al door iemand aangegeven was.
Sets waar meerdere malen meer dan 35% korting op is geweest gaan je over vijf tot tien jaar in elk geval niet rijk maken, Want die zijn meestal door een paar honderd man met hetzelfde idee gekocht.

-----

Voor de geïnteresseerde nog een kleine geschiedenis over hoe het naar mijn mening kwam dat er sets waren die in gesloten doos voor tien keer de aanschafprijs verkocht werden en konden worden. (Iets wat je met de sets van vandaag de dag echt niet meer hoeft te verwachten. Op super exclusive uitgaves na)
Eind 1999 / begin 2000 ging het ontzettend slecht met Lego, Ze waren daar high van hun eigen succes uit de jaren negentig daardoor compleet de weg kwijt want alles wat ze gemaakt hadden verkocht goed en vervolgens brachten ze het ene gedrocht na het andere uit (Google maar eens op Lego Galidor) waarna de verkoop zodanig instortte dat de toekomst van Lego even aan een zijde draadje hing.
Goed lego corrigeerde zich en schonk deze keer ook aandacht aan de AFOL markt, Zo werden de Modular Building series geboren en kwamen ze uiteindelijk met de Millennium Falcon UCS.
Maar niet iedereen was daarvan op de hoogte en anticiperend op de mensen die lagen te slapen kochten een aantal slimme mensen meerdere dozen van deze sets in om ze later met winst te kunnen verkopen als de mensen die nog lagen te slapen (of in hun dark ages zaten) weer terug bij de Lego hobby kwamen.
Echter lang niet iedereen had toen verwacht dat de Millennium Falcon uiteindelijk voor €5.499,- van eigenaar zou gaan wisselen (De adviesprijs was €549,99), Dus er zijn nog genoeg mensen die tot de dag van vandaag spijt hebben dat ze hem voor €800,- verkocht hebben.

Maar hoe wisten de mensen die destijds sets inkochten voor latere verkoop nou dat die vraag en aanbod werking er uiteindelijk zo sterk zou zijn?
Wel hier komen de opa's & oma's / ooms & tantes ect. om de hoek kijken welke in de jaren negentig een grote set als cadeau kochten voor een kleinkind/familielid die uiteindelijk toch liever iets anders wilde (5571 Model Team Giant Truck/Black Cat, Maar kleinzoonlief had liever een brommer bijvoorbeeld), De lego set verdween voor jaren achterin een kast en kwam er bij een opruiming weer uit. Inmiddels was het 2005, Was het internet & marktplaats ruim bekent en werden dat soort vergeten gesloten sets te koop aangeboden en schoten de biedingen in rap tempo omhoog.

Destijds (2005/2008) vroeg men voor een ongeopende 5571 tussen de €400 tot €600, Zojuist schrok ik even toen ik zag dat ze voor een nieuwe exemplaar inmiddels minimaal €925 vragen.
Gelukkig heb ik de rustgevende gedachte dat ik twee tweedehands exemplaren in mijn bezit heb.

Mijn persoonlijke probleem met die drie keer of meer de adviesprijs kostende sets op de nieuwehands markt is dat ze gelijk minstens de helft van hun waarde verliezen als je de set opent en het model bouwt, Ze zijn dus alleen weggelegd (letterlijk en figuurlijk) voor de wat gefortuneerdere medemens die zich niet druk maakt om de restwaarde maar gewoon een nieuw exemplaar willen bouwen.
Een deel van die sets blijft waarschijnlijk eeuwig in de handel hangen en zal dus helaas nooit gebouwd worden, En daar heeft Lego ze niet voor gemaakt.

Zelf kwam ik overigens in 2004/2005 uit mijn dark ages, En heb ik in de eerste tien jaar menig set aan mij voorbij laten gaan wegens gebrek aan budget of interesse. Van sommige vind ik dat achteraf jammer 10183: Hobby Trains bijvoorbeeld, Maar ook 10194: Emerald Night en 10219-1: Maersk Train alle drie nooit gekocht omdat ik geen rails had en dat niet los erbij wilde kopen en toch geen plek had voor een treinbaan, Inmiddels heb ik zes City treinen omdat ik nu een neefje heb en ligt de huiskamer soms vol rails maar dat wist ik toen nog niet. (10233: Horizon Express had ik nog net mee kunnen pakken maar heb ik laten schieten in de hoop op iets beters, Wat uiteindelijk nooit meer kwam want lego is inmiddels gestopt met die AFOL treinen.)
Ach wat doe je eraan, Veel geld uitgeven aan een tweedehands exemplaar of zelfs een verzegelde doos? Persoonlijk kijk ik liever vooruit wetende dat Lego soms iets opnieuw uitbrengt in een verbeterde versie (Star Wars UCS) en met nieuwe/betere ideeën komt.

Morgen worden er als het goed is twee Mustangs bezorgd. (Ik koop die Creator Expert Auto's meestal dubbel, De London Bus is tot nog toe de uitzondering.)
Eentje wordt gewoon gebouw en mag in de vitrine, De tweede daar ga ik hoogstwaarschijnlijk een F1 auto mee bouwen zoals Nathanaël Kuipers dat met de Mini Cooper en Ferrari F40 heeft gedaan, Beide heb ik zelf nagebouwd vanaf zijn foto's en staan in de vitrinekast.

Ben overigens beter in het zo accuraat mogelijk nabouwen van set alternates van anderen dan ze zelf bedenken/bouwen, Maar we zien wel waar het schip strand.
En 'waar het schip strand' kun je letterlijk opvatten, Want de laatste keer dat ik zelf een poging waagde om met een creator set (31023: Yellow Racers) een F1 auto te bouwen eindigde ik met een ruimte schipje.

Van rechts naar links, Versie 1 welke digitaal nagebouwd is van de fysieke versie, Versie 2 en Versie 3 bestaan voorlopig enkel digitaal. (Na de verhuizing ben ik vergeten in welke doos hij zit.)
Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/Sato/Teaser/teaser.png

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Loader schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:18:
[...]

Bij Toychamp? Bedoel je niet brickfever? Die bezorgen thuis..
Brickfever was inderdaad ook een optie, maar waren allemaal backorders. Via Toychamps heb ik het produkt eerder in huis en staat er niet lang een geldbedrag open. Dan maar een beetje meer reistijd. Met zakelijke auto heb ik verder geen extra kosten.
Mirjam77 schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:46:
Blij voor je! Hele mooie sets en nu een goede prijs. Ik heb ook een smak geld uitgegeven (10257, 10260, 10264, 21316, 21317) maar probeer mezelf maar te vertellen dat ik geld heb bespaard ipv uitgegeven 🥴
Zo kijk er het liefst ook naar. ;) 25% korting op Ideas en Creator Expert sets vind ik een flinke korting en zie ik niet zo snel meer evenaart worden.
Mirjam77 schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:46:
Heel erg veel bouwplezier gewenst en hopelijk blijf je lekker weg uit de dark ages. En bedenk....die kleine man van je koopt later misschien wel zijn eerste 🚘 van de opbrengsten van papa’s “oude” Lego 😉
Haha, ik hoop het voor hem. ;)

@Sato Erg leuk en (in mijn ogen) goed en informatief verhaal! Hopelijk heb je dat niet op je smartphone getypt. ;)
Ik kom net uit mijn dark ages en heb de door jou genoemde treinen en veel modular buildings gemist. Voor mijn zoontje heb ik de huidige twee treinsets gekocht (weet ie nog niet, ze liggen al op zolder ;)). Ik zou die oude treinen ook wel willen hebben, maar wat er voor gevraagd wordt, heb ik er niet voor over. Ik hoop dat Lego op een gegeven moment weer Creator Expert treinen op de markt brengt. Die koop ik dan wel.

Mijn streven is om niet te veel naar het verleden te kijken maar meer op het heden en toekomst te focussen. Twee retired modulars (nieuw in doos) heb ik 20/30 euro onder de RRP kunnen scoren en twee andere 30/35 euro boven RRP. Daar blijft het echt wel bij. De 10211, 10197, 10224 (en nog verder terug) zal ik nooit kopen.

Wat ik nu op marktplaats merk, is dat veel verkopers allemaal in dezelfde vijver aan het vissen zijn. Ze hanteren vrijwel allemaal een vaste prijs. Maar als je wil verkopen, moet je m.i. toch concurreren en iets lager gaan zitten in de prijs. De Brick Bank voor 249,95 euro is in mijn ogen 'koekkoek'.... Daarnaast is het echt niet de enige Brick Bank op marktplaats.

Je hebt gelijk in het goed aanvoelen wat over een tijdje nog waarde heeft. Er zijn inderdaad veel handelaren die de spullen ook tegen dezelfde prijs hebben gekocht. Je bent daarin echt niet meer uniek. Mijn gevoel zegt dat Jurassic World niet in waarde zal stijgen. Wellicht kun je geluk hebben, dat er over X jaar weer een Jurrasic film uitgebracht wordt en daardoor de oude Jurassic Lego interessant wordt of dat Lego weer een Jurrasic serie uitbrengt en er ook interesse is in de oude sets.

Vorige week zag ik de City Mijnbouw sets bij S@H even voor 40% korting aangeboden worden. De volgende ochtend was dit verkocht. Ik geef een dergelijke mijnbouw serie meer kans dan Jurassic. Ook redelijk kort op de markt geweest. Maar als ik zie hoeveel van die sets nu al op MP worden aangeboden. Tja, op die 40% korting zul je wellicht iets winst kunnen maken, maar echt geen tientallen euro's. Ik verwacht ook niet dat over tien jaar opeens de mijnbouw serie hot is.

Uiteindelijk is het allemaal glazen bol werk en wellicht denk je later van 'had ik maar...', hetzelfde als met aandelen.

Handel moet ook je ding zijn, je moet er plezier in hebben. Het lijkt mij helemaal niks om elke paar dagen weer opnieuw dezelfde advertenties te moeten plaatsen en hopen op kopers. Ik heb regelmatig elke avond alle nieuw aangeboden MP advertenties in de Lego categorie bekeken en man, man, elke keer weer dezelfde advertenties. Als koper word je er helemaal gek van. Velen hanteren een vaste prijs (terwijl diegene echt niet de goedkoopste is op MP) of het is 'bieden'. En als je biedt, hebben ze wel een vaste prijs. Uit dat laatste straalt voor mij een bepaalde onzekerheid. Als je zeker van je zaak bent, zet je gewoon je vraagprijs in de advertentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Sato schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 05:20:
Ze waren daar high van hun eigen succes uit de jaren negentig daardoor compleet de weg kwijt want alles wat ze gemaakt hadden verkocht goed en vervolgens brachten ze het ene gedrocht na het andere uit
Dat gevoel heb ik nu ook wel een beetje met al die SW heruitgaven, maar ze blijven maar verkopen :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

OK, wie maakt daar als eerste een paar levels Prince of Persia van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Loader schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:10:
[...]

Bestellen via de website van toychamp en morgen ophalen?

Je hebt nog 50 minuten.
Waarom verzin ik dit niet zelf 8)7 Anyways, het is nog net gelukt voor de deadline, 2 speed champion setjes besteld,met korting.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Oh man, dat is super gaaf! Ik wil ook zo'n frame hebben! Krijg alleen de melding dat shipping naar Netherlands niet mogelijk is :? Dus ik heb maar een email gestuurd met de vraag of ze ook naar Nederland verzenden.

Toevallig heeft Brickset daar net vandaag ook een bespreking/review van gepubliceerd:
https://brickset.com/arti...nifigure-display-solution

[ Voor 14% gewijzigd door Haay op 24-09-2019 14:49 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .