Sato schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 05:20:
[...]

Sarcasme waarschuwing!
En waarom zou die winkel nu Jurassic World sets met 50% korting verkopen denk je?
Multiple choice vraag, Iedereen mag meedoen!
A: Omdat er zo ontzettend veel vraag naar is en dat de komende jaren ook zal blijven?
B: Omdat de eigenaar van de winkel in een goede bui is, En zoveel mogelijk kinderen Jurassic World set gunt?
C: Omdat die sets slecht verkopen dankzij de hoge prijzen vanwege de dino's en licentie kosten?
D: Omdat wij ze dan nu kunnen inslaan om straks met mega veel winst te verkopen?
-----
En nu nog even zonder sarcasme:
Ik 'investeer' zelf niet in lego, Maar koop en bouw wat ik leuk vind waarna het een tijdje in de vitrine kast staat en later opgeslagen wordt om ooit weer eens neer te zetten of opnieuw te bouwen.
Koop over het algemeen pas bij 30% of meer korting op de Nederlandse adviesprijzen en zodoende zal ik er mocht ik ooit geld nodig hebben geen verlies op hoeven draaien als ik dan sets uit mijn collectie verkoop.
Ook koop ik wel eens een set dubbel (Kan meerdere redenen hebben) en staan er inmiddels twee of drie verhuisdozen vol met nog gesloten sets, Maar dat zijn over het algemeen normale creator sets en daar ga je nooit twee keer de adviesprijs voor krijgen ook niet tien jaar later.
Heb ooit één keer drie Exo-Suits (
21109) gekocht met 50% korting met het idee om die later misschien met winst te verkopen (Heb er vijf in totaal, vier nog ongeopend), Maar dat is er nooit van gekomen want ik was niet de enige die dat dacht en een blik op bricklink leert dat er momenteel drie Nederlandse verkopers zijn die ze voor de adviesprijs aanbieden (€35,-)
Dus ook die zullen net als alle dubbele creator sets uiteindelijk gebruikt worden om alternate builds mee te maken, Zowel eigen ontwerp als dat van anderen.
Als je echt wil gaan handelen in Lego dan houd ik je niet tegen, Maar dan moet je goed aan kunnen voelen waar over vijf tot tien jaar nog steeds veel vraag naar zal zijn. Anders kun je nog wel eens bedrogen uitkomen door inflatie zoals al door iemand aangegeven was.
Sets waar meerdere malen meer dan 35% korting op is geweest gaan je over vijf tot tien jaar in elk geval niet rijk maken, Want die zijn meestal door een paar honderd man met hetzelfde idee gekocht.
-----