Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@Sato Duidelijk verhaal. Vergeet ook niet dat we steeds meer heruitgaves krijgen. Zeker met de UCS-Start Wars sets heb je nu al 2x vrijwel dezelfde Death Star, 2x de X-Wing (ik heb de eerste nog... 50 euro bij de Praxis. Had ik toen de hele stelling maar meegenomen...), Snow Speeder, Tantive IV. Het lijstje gaat door. Ook is Lego wat actiever geworden tegen die overtrokken markt door bijvoorbeeld de Taj Mahal opnieuw uit te geven.

@meesje City-thema's zijn bij mijn weten nooit in waarde gestegen. Die mijnbouw heeft hetzelfde lot als de rest. Ik ga alleen nog voor de CE auto's compleet. De rest gaat het toch niet worden. :p

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:46
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:58:
@Sato Duidelijk verhaal. Vergeet ook niet dat we steeds meer heruitgaves krijgen. Zeker met de UCS-Start Wars sets heb je nu al 2x vrijwel dezelfde Death Star, 2x de X-Wing (ik heb de eerste nog... 50 euro bij de Praxis. Had ik toen de hele stelling maar meegenomen...), Snow Speeder, Tantive IV. Het lijstje gaat door. Ook is Lego wat actiever geworden tegen die overtrokken markt door bijvoorbeeld de Taj Mahal opnieuw uit te geven.

@meesje City-thema's zijn bij mijn weten nooit in waarde gestegen. Die mijnbouw heeft hetzelfde lot als de rest. Ik ga alleen nog voor de CE auto's compleet. De rest gaat het toch niet worden. :p
De Star Wars UCS heruitgaves zijn een zegen voor de late terugkeerders (uit de LEGO Dark Ages, zoals ik :P ) die de eerste versies destijds hebben gemist. Zo heb ik nu de nieuwe UCS Snowspeeder uit 2017 op display staan en ben daar erg gelukkig mee. Vind hem mooier dan de oorspronkelijke UCS Snowspeeder uit 2013, dus ben er blij mee. Hopelijk komen er ooit ook nog eens remakes van Vader's TIE Advanced (10175), Imperial AT-ST (10174) en Imperial Shuttle (10212), die ik dan ook graag aan mijn collectie wil toevoegen. :)

Overigens zie ik LEGO niet snel de oudste Modulars weer heruitgeven. En sets uit de Ideas lijn zijn allemaal eenmalige uitgaves. Zie ik ook geen remakes van uitkomen. Dus echt bijzondere Ideas sets als WALL-E, de Caterham Seven, de Beatles Yellow Submarine en de Old Fishing Store zullen de komende jaren vast nog wel in prijs stijgen. Maar als Jan en alleman nu massaal Ideas sets gaat inslaan dan zullen die van een koude kermis thuiskomen. :P Uiteindelijk is het altijd een kwestie van vraag vs. aanbod wat de marktprijs bepaalt.

Wat City sets betreft ben ik het met je eens. De mensen die ruim boven retail prijs van een set betalen zijn verzamelaars, en die verzamelen over het algemeen niet de generieke City sets, en ook de sub-thema sets zijn niet verzamelwaardig genoeg om daar dik voor te betalen.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:56

ToolkiT

brit-tweaker

Haay schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:30:
[...]

Oh man, dat is super gaaf! Ik wil ook zo'n frame hebben! Krijg alleen de melding dat shipping naar Netherlands niet mogelijk is :? Dus ik heb maar een email gestuurd met de vraag of ze ook naar Nederland verzenden.

Toevallig heeft Brickset daar net vandaag ook een bespreking/review van gepubliceerd:
https://brickset.com/arti...nifigure-display-solution
Gaaf idd, maar £89 voor een kastje met alleen base plates vind ik best aan de prijs..
https://displayframesuk.c...ifig-display-frame-white/

Ik vraag me af of er geen creatieve oplossing is met een ikea kastje..

p.s. shipping naar NL is geen probleem als je geen haast heb.. DM me maar, ik kom regelmatig van de UK naar NL :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Haay
ToolkiT schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:40:
Gaaf idd, maar £89 voor een kastje met alleen base plates vind ik best aan de prijs..
https://displayframesuk.c...ifig-display-frame-white/

Ik vraag me af of er geen creatieve oplossing is met een ikea kastje..

p.s. shipping naar NL is geen probleem als je geen haast heb.. DM me maar, ik kom regelmatig van de UK naar NL :)
Kastje zonder die baseplates kost GBP 65. Dan ben je vrij om je eigen oplossing te gebruiken om de minifigs te laten staan, of bv. Lego Speed Champions auto's erin te zetten (die schijnen ook te passen!).

Ik heb 2 jaar geleden eens een kleine IKEA Ribba frame gebruikt voor de eerste Disney CMF serie. Maar die frame is eigenlijk net niet diep genoeg om alle minifigs met hun attributen mooi te tonen. Nu heb ik inmiddels ook de tweede Disney CMF serie, en de Feestje CMF serie.

In deze Display Frame kun je veel meer series kwijt en kun je er dankzij het raam met scharnieren ook veel makkelijker bij!

Overigens heb ik al antwoord dat shipping naar NL een flat-rate is van 15 pond. Als ik er nou een paar tegelijk zou kunnen bestellen voor meerdere liefhebbers, en dan de verzendkosten delen... :P

• Jean-Bob
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06:39
Van het weekend de Apocalypseburg designer video gekeken en toen moest ik em natuurlijk hebben :')

Toevallig een mooie aanbieding op brickfever gezien dus nu besteld en kan niet wachten tot ik kan gaan bouwen!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:44
Bij a-tembo hebben zich flink verkeken op hun actie ;)
Vanwege het grote succes van de crazy lego days is het online bestellen op dit moment niet mogelijk, we gaan eerst alle bestellingen verwerken. Dit kan tot twee weken duren. Iedereen hartelijk bedankt voor jullie geduld en begrip en bestellingen !

Ik ben benieuwd of en wanneer ik mijn afhaalbericht ontvang. Hopelijk de Winter Village sets wel (ruim) voor de Kerst. ;)

• Mirjam77
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08-10 12:44
meesje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:09:
Vanwege het grote succes van de crazy lego days is het online bestellen op dit moment niet mogelijk, we gaan eerst alle bestellingen verwerken. Dit kan tot twee weken duren. Iedereen hartelijk bedankt voor jullie geduld en begrip en bestellingen !

Ik ben benieuwd of en wanneer ik mijn afhaalbericht ontvang. Hopelijk de Winter Village sets wel (ruim) voor de Kerst. ;)
Ik baalde echt dat ik er niet doorheen kwam om 24:00 bij A-tembo maar ik heb inmiddels mijn bestelling binnen (op de 10264 van brickfever na) en alles in topconditie van Brickshop en Toypro. Het heeft me waarschijnlijk zo’n €45 meer gekost in totaal (5 dozen) maar ik ben nu wel zeker van ontvangst.

Ik denk dat A-tembo bij alle groothandels probeert te bestellen nu om de klanten tevreden te stellen en zal waarschijnlijk de kopers max 1 set leveren. Ik vind het altijd een fijne winkel maar na de actie horen dat je bestelling niet wordt geleverd zou wel heel zuur zijn voor eenieder die daar iets heeft gekocht. Ik hoop echt dat je de kerstsetjes gaat krijgen, de prijs was top.

Mocht het nou niet lukken dan is Amazon.de altijd wel goed om in de gaten te houden. Prijs zit bij vlagen 25-30% onder RRP bij de kerstsetjes. Succes

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18:47

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Haay schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:31:
[...]
Ik heb 2 jaar geleden eens een kleine IKEA Ribba frame gebruikt voor de eerste Disney CMF serie. Maar die frame is eigenlijk net niet diep genoeg om alle minifigs met hun attributen mooi te tonen. Nu heb ik inmiddels ook de tweede Disney CMF serie, en de Feestje CMF serie.
Klopt. Ik heb met The Simpsons ook dat sommige figuren op een drie stud diepe inverted slope moeten staan omdat een twee studs diep net niet genoeg ruimte geeft. Als die mini figure dan ook nog eens een accessoire heeft wordt het behoorlijk krap. Ik wilde ooit de achtergrond opnieuw printen op karton in plaats van op papier zoals nu maar dan komt het geheel nog verder naar voren. Voor de prijs is de IKEA oplossing wel echt een no-brainer.
In deze Display Frame kun je veel meer series kwijt en kun je er dankzij het raam met scharnieren ook veel makkelijker bij!
Het er makkelijker bij kunnen is zeker een dingetje. Ik vraag me oprecht af hoe vaak je zo'n RIBBA open kan maken en weer sluiten. De metalen plaatjes/pinnetjes om de achterkant te klemmen zijn een keer moe en breken af. Maar ergens vind ik het wel erg druk zo'n hele kast vol mini figures. Ik houd het op de IKEA oplossing met een custom geprinte achtergrond zodat de serie ook van een afstand anders oogt. Dat geeft meer overzicht.
Als ik er nou een paar tegelijk zou kunnen bestellen voor meerdere liefhebbers, en dan de verzendkosten delen... :P
Don't...

FeaR wijzigde deze reactie 24-09-2019 20:16 (5%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Señor Sjon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:58:

Vwb die laatste: waar voor de laatste 10 jaar ofzo, maar bijvoorbeeld de City treinen en de monorail uit de jaren 90 zijn echt wel in prijs gestegen.
Voor de rest wel logisch ook dat dat niet stijgt, het is toch een van de meestverkochte producten boor kinderen, dus aanbod zat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:11
zonoskar schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:32:
[...]

Waarom verzin ik dit niet zelf 8)7 Anyways, het is nog net gelukt voor de deadline, 2 speed champion setjes besteld,met korting.
Ah... je hebt het op tijd gelezen en kunnen bestellen. Ik dacht nog, zou hij het wel lezen!

Overigens: A Tembo mag nu wel druk hebben maar ik heb mijn bestelling al binnen en alles is in orde.

• legofanaten
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:47
meesje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:09:

Ligt net aan de sets die je besteld hebt denk ik. Mijn bestelling van vrijdagochtend (+/- 7:45u) was vanavond al bezorgd (Vestas windmolen en Apocalypsburg).

dus...

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
legofanaten schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:53:
[...]

Ligt net aan de sets die je besteld hebt denk ik. Mijn bestelling van vrijdagochtend (+/- 7:45u) was vanavond al bezorgd (Vestas windmolen en Apocalypsburg).
hier nog steeds op geprint en geen verzending, vrijdagochtend ~8 uur besteld, zelfde sets

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• ggj87
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 06:41
Voor degenen die reviews willen zien van de nieuwe Star Wars sets :)

YouTube: MandRproductions

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

The Eagle schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:47:
[...]

Vwb die laatste: waar voor de laatste 10 jaar ofzo, maar bijvoorbeeld de City treinen en de monorail uit de jaren 90 zijn echt wel in prijs gestegen.
Voor de rest wel logisch ook dat dat niet stijgt, het is toch een van de meestverkochte producten boor kinderen, dus aanbod zat.
Treinen zijn dan ook de uitzondering. Die hebben de positie van modelsporen overgenomen (ook qua prijs. :X). Nu zijn de modeltreintjes aan het uitsterven, krijgen we dat over 40 jaar ook met Lego? :P

Modbreak:Kleine huishoudelijke mededeling, dit topic is niet voor statusupdates van je bestellingen van afgelopen weekend. :)

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:20:
[...]

Treinen zijn dan ook de uitzondering. Die hebben de positie van modelsporen overgenomen (ook qua prijs. :X). Nu zijn de modeltreintjes aan het uitsterven, krijgen we dat over 40 jaar ook met Lego? :P
ik denk niet dat lego treinen de positie van modeltreintjes hebben overgenomen, modeltreintjes zijn volgens mij nog steeds veel gedetailleerder en 'veelzijdiger' (asin: volgens mij kan je echt stoomtreinen hebben en electra via overheadwires) tov lego.
tevens is de maat ook wel een belangrijke factor

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Alleen die doelgroep is hetzelfde lot beschoren als filatelie lijkt wel, terwijl Lego up&running is + betaalbaar is voor de jeugd.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

En de award voor beste display gaat naar.....

lijkt mij een stapel watjes met led erin

himlims_ wijzigde deze reactie 25-09-2019 09:46 (11%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:53

almightyarjen

When does the hurting stop?

Zooo die is wel heel gaaf zeg! :9~

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Goosebirdy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:17
Wie zegt dat de modeltreinen aan het uitsterven zijn moet zich eens verdiepen in de markt! Modeltreinwinkels zijn aan het uitsterven, de hobby zelf echter niet! Vooral de maandelijkse beurs in Houten trekt veelal veel (kopende) bezoekers.
Wat NS betreft is er nog nooit zoveel te koop geweest als nu, de traditionele merken vergaat het wat minder, maar kleinserie merken brengen bijna jaarlijks nieuwe modellen uit. Doordat deze in kleine series gemaakt worden zijn de prijzen zo 500 euro per locomotief, maar dan heb je wel veel licht- en geluidsfuncties.

Bij kinderen zie je inderdaad weinig Marklin, Fleischmann, (mini)Trix of Roco meer, daar is de Lego trein favoriet, maar voor volwassen trein-fanaten is de Lego trein nog in de minderheid. Ik verzamel modeltreinen en bouw en display graag Lego, (te) veel thema's eigenlijk, maar geen treinen, want de Lego trein komt niet in de buurt bij mijn Marklin of vooral Artitec modellen....

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Topicstarter
himlims_ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:44:
En de award voor beste display gaat naar.....

[Afbeelding]

lijkt mij een stapel watjes met led erin
Ik krijg een beetje interstellar vibes als ik dat zo zie :P. Wel een erg gave display :D

Dark theme custom css select * from Fish;

• Mirjam77
Die display is wel fantastisch zeg! Nu wil ik ook zoiets.

De nieuwe Legowinkel in Amsterdam kom in de Kalverstraat no65. Drukke plek met veel toeristen. Denk dat ik daar kerstsetje ga halen dit jaar

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:21
Goosebirdy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:12:
[...]

Wie zegt dat de modeltreinen aan het uitsterven zijn moet zich eens verdiepen in de markt! Modeltreinwinkels zijn aan het uitsterven, de hobby zelf echter niet! Vooral de maandelijkse beurs in Houten trekt veelal veel (kopende) bezoekers.
Wat NS betreft is er nog nooit zoveel te koop geweest als nu, de traditionele merken vergaat het wat minder, maar kleinserie merken brengen bijna jaarlijks nieuwe modellen uit. Doordat deze in kleine series gemaakt worden zijn de prijzen zo 500 euro per locomotief, maar dan heb je wel veel licht- en geluidsfuncties.

Bij kinderen zie je inderdaad weinig Marklin, Fleischmann, (mini)Trix of Roco meer, daar is de Lego trein favoriet, maar voor volwassen trein-fanaten is de Lego trein nog in de minderheid. Ik verzamel modeltreinen en bouw en display graag Lego, (te) veel thema's eigenlijk, maar geen treinen, want de Lego trein komt niet in de buurt bij mijn Marklin of vooral Artitec modellen....
Compleet mee eens, alleen zie je dat spoor N langzaam aan het vervagen is. Alles is nu H0.

Zo is mijn vader een N spoor verzamelaar, en dan met name de zwitserland treinen. Alleen zijn die of niet te vinden, of zo bizar duur dat het niet leuk meer is :(

On topic;

In de Intertoys actie:

Mijn zus heeft de Millenium Falcon gekocht, met 212 euro korting (altijd leuk)
Ik heb het klein gehouden en de 75185 gekocht (Star Wars Tracker I), leuke set. Alleen die vleugels leken geen einde aan te komen.

Volgende week komt in huis:

Steamboat Willie (indien op voorraad)
Saturn V (indien op vorraad)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mirjam77 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:44:
Die display is wel fantastisch zeg! Nu wil ik ook zoiets.

De nieuwe Legowinkel in Amsterdam kom in de Kalverstraat no65. Drukke plek met veel toeristen. Denk dat ik daar kerstsetje ga halen dit jaar
heb exact dezelfde display (ikea) staan, daar gaan de speedracers en aanverwanten in, dat 'smoke' effect is wel erg stoer gedaan. nu aan bedneken of daar ook iets mee kan. Kleine test gaf niet gewenste resultaat (ziet er hier niet uit zon ledje in fluffy wol)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-11 15:51
Afscheid genomen van Pet Shop (10218). Assembly Square (10255) gaat zijn plek innemen. Geen plek voor alles en de assembly square wint het dan toch :-)

Alleen jammer dat de doos wat gehavend arriveerde. Bedankt GLS, ofschoon Toychamp er ook een aandeel in had als je mij vraagt. Ach ja.

Maar de set is in ieder geval binnen YAY!!! _/-\o_ Nu kijken of de rest van het gezin het ook tof gaat vinden als ik ALLE zakjes op één hoop wil gooien. Dan zijn we met ons allen een hele vakantie zoet >:)

Eerst maar eens langzaam aan de Winter Village beginnen! Ik zag gisteren op FB iets voorbij komen dat er vanaf januari WITTE grondplaten komen :o Jaaaa, dat is slechte timing voor deze kerst maar wel mooi nieuws.
Nepperts mogen in het andere topic besproken worden.

Ardana wijzigde deze reactie 25-09-2019 18:10 (6%)

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 16:15
Nepperts mogen in het andere topic besproken worden.

Ardana wijzigde deze reactie 25-09-2019 18:10 (76%)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:55
@Gim Dat zou wel vet zijn. Aan de andere kant... Die platen van Lego zelf zijn wel ontzettend duur. Liefste heb ik echt Lego, maar voor grondplaten met die prijs denk ik dat ik toch een uitzondering ga maken omdat je voor de Winter Village best wel wat nodig gaat hebben uiteindelijk.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Soggney

Zeekomkommer

Alleen vraag ik me dan af of die Ali platen wel even kleurvast zijn als die van Lego. wit kan snel vergelen

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:45
Soggney schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:15:
Alleen vraag ik me dan af of die Ali platen wel even kleurvast zijn als die van Lego. wit kan snel vergelen
Dat maakt toch niet uit, je bedekt ze toch volledig met tiles >:)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb het een keer gedaan; plaat ligt in de kliko. ding (mogelijk vanwege transport en verpakking) zijn die platen nog meer golvend dan het haar van Silvie meijs; compleet nutteloos, zelfs met modular erop blijft de plaat van de grond omhoog drukken. crap

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• meesje
Sommige dingen zijn onbetaalbaar
Vandaag samen met mijn zoontje (nog geen 4,5 jaar oud) samen de cargo trein gebouwd. Het bouwen van de locomotief duurde te lang en moest ik mee helpen. Bij de Technisch Lego achtige constructies moest ik ook bijspringen. En het laatste bouwsel (de toren) moest ik helemaal zelf doen. Toen kon hij niet meer wachten om te spelen. ;)

O ja, gelukkig had ik nog een nieuw doosje Ikea Alkaslisk AAA batterijen liggen. Gewoon tien (!!!) batterijen waren er nodig. Die van de controller zijn niet nodig als je de app gebruikt, maar voor nu wel fijn dat hij met de controller de trein kan bedienen. Later maar eens met de app laten spelen. De geluidjes zal hij ook wel erg leuk vinden.

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-11 15:51
Klopt, maar wit van LEGO kan ook vergelen. Maar dit is een stap vooruit met wat ik had. Vorig jaar stond t allemaal op een wit kastje maar figuurtjes donderden om enzovoort. Kasten met nopjes heb ik nog niet gezien dus dan gaat dit helpen :) En met twee IKEA kasten tegen elkaar heb ik een totaal oppervlak van ca. 95cm x 88 cm. En een hinderlijke gap waar ze tegen elkaar staan. Door bijv. 9 grondplaten is de gap wat weggewerkt en heb ik een nopjes oppervlak van 75 x 75cm. Beetje ruimte eromheen maar daar vind ik nog wel wat op.
chrisO schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:18:
[...]

Het ultieme doel :) Daar had ik eigenlijk ook die grote grijze grondplaten voor kunnen halen maar dan wordt dit jaar wel HEEL duur, want dan moet ik het wel bekleden. De Ali platen geven me wat slack ;)
Arunia schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:11:
@Gim Dat zou wel vet zijn. Aan de andere kant... Die platen van Lego zelf zijn wel ontzettend duur. Liefste heb ik echt Lego, maar voor grondplaten met die prijs denk ik dat ik toch een uitzondering ga maken omdat je voor de Winter Village best wel wat nodig gaat hebben uiteindelijk.
Ik denk dat t daar ook wel op neerkomt. Het zal echt afhangen van de prijs. En als het idee toch is om ze met de jaren meer aan te kleden dan is het ook maar een bodem en niet meer :) De rest is wel allemaal original Lego :)

De grijze platen van 50*50nopjes (40*40cm) lagen wel in de aanbieding bij Kruidvat maar het bekleden met witte tiles e.d. is al een investering op zich ;)
himlims_ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:29:
[...]

heb het een keer gedaan; plaat ligt in de kliko. ding (mogelijk vanwege transport en verpakking) zijn die platen nog meer golvend dan het haar van Silvie meijs; compleet nutteloos, zelfs met modular erop blijft de plaat van de grond omhoog drukken. crap
Zie nu pas je post. Weet je toevallig nog welke je precies had want ook onder de neppers zijn er keuzes.

Naast grondplaten zag ik ook iets van gewone plates maar dan formaat 32*32. Die zou ik ook nog kunnen overwegen. Of 16*16 plates als dat de kans op golven verminderd. Nog steeds van Ali dit jaar dan want de Lego 16*16 zijn ook aan de prijs voor zo'n oppervlak :o

Maar goed, aandachtspumtje dus. Uitproberen en kijken wat voldoet. Thanks.

Gim wijzigde deze reactie 25-09-2019 17:37 (17%)

• mschol
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:18:
[...]

dan trek je de plaat krom

diverse modulair baseplates hebben hier al een kromming op het stoep gedeelte

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
Goed, keus gemaakt, na de Mack Anthem 42078 moest er wat anders komen wat ik kon bouwen

Dus heb vanavond de Corvette ZR1 42093 gebouwd.

En morgenavond ga ik met m'n pa starten aan de Autotransporter 42098, waar de Corvette dus bij op schijnt te passen 8)

FastFred wijzigde deze reactie 25-09-2019 21:21 (4%)

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:35
Sato schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 05:20:
[...]

:+ Sarcasme waarschuwing! :+

En waarom zou die winkel nu Jurassic World sets met 50% korting verkopen denk je?
Multiple choice vraag, Iedereen mag meedoen!

A: Omdat er zo ontzettend veel vraag naar is en dat de komende jaren ook zal blijven?
B: Omdat de eigenaar van de winkel in een goede bui is, En zoveel mogelijk kinderen Jurassic World set gunt?
C: Omdat die sets slecht verkopen dankzij de hoge prijzen vanwege de dino's en licentie kosten?
D: Omdat wij ze dan nu kunnen inslaan om straks met mega veel winst te verkopen?

spoiler: De antwoorden
A: O-)
B: 8)7
C: *O* *O* *O*
D: :X

-----

En nu nog even zonder sarcasme:

Ik 'investeer' zelf niet in lego, Maar koop en bouw wat ik leuk vind waarna het een tijdje in de vitrine kast staat en later opgeslagen wordt om ooit weer eens neer te zetten of opnieuw te bouwen.
Koop over het algemeen pas bij 30% of meer korting op de Nederlandse adviesprijzen en zodoende zal ik er mocht ik ooit geld nodig hebben geen verlies op hoeven draaien als ik dan sets uit mijn collectie verkoop.
Ook koop ik wel eens een set dubbel (Kan meerdere redenen hebben) en staan er inmiddels twee of drie verhuisdozen vol met nog gesloten sets, Maar dat zijn over het algemeen normale creator sets en daar ga je nooit twee keer de adviesprijs voor krijgen ook niet tien jaar later.
Heb ooit één keer drie Exo-Suits (21109) gekocht met 50% korting met het idee om die later misschien met winst te verkopen (Heb er vijf in totaal, vier nog ongeopend), Maar dat is er nooit van gekomen want ik was niet de enige die dat dacht en een blik op bricklink leert dat er momenteel drie Nederlandse verkopers zijn die ze voor de adviesprijs aanbieden (€35,-)
Dus ook die zullen net als alle dubbele creator sets uiteindelijk gebruikt worden om alternate builds mee te maken, Zowel eigen ontwerp als dat van anderen.

Als je echt wil gaan handelen in Lego dan houd ik je niet tegen, Maar dan moet je goed aan kunnen voelen waar over vijf tot tien jaar nog steeds veel vraag naar zal zijn. Anders kun je nog wel eens bedrogen uitkomen door inflatie zoals al door iemand aangegeven was.
Sets waar meerdere malen meer dan 35% korting op is geweest gaan je over vijf tot tien jaar in elk geval niet rijk maken, Want die zijn meestal door een paar honderd man met hetzelfde idee gekocht.

-----
Point taken :) het is overigens meer voor de lol. Onder het mom van 2 sets kopen, 1 met de kids opbouwen en 1 later verkopen om een beetje break even te spelen :)

Ondertussen bijna klaar met het ruimte Lego, nu druk bezig met ridderlego, verassend hoe compleet het nog is na 30 jaar. Op een helmpje en wat kleine dingetjes na is alles nog aanwezig.

https://tweakers.net/ext/f/dQJ7XqfTJlqZnrVAlXSYpioj/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/XfTEeGSYbmArrh5kqS0uJa10/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/qImPGht2ue01NLKcfgTMluuU/thumb.jpg

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:55
Net de doos van Overwatch Watchpoint Gibraltar geopent. Lekkere bak met Lego. En inderdaad het gezicht van Mercy is grijs. Nahja, weinig aan te doen. Contact opnemen schijnt dezelfde kleur te geven als vervangend gezicht. Heb er de helft voor betaald :p.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• meesje
De winkel Brickfever zie ik in dit topic en op brickwatch regelmatig voorbij komen. Wat is jullie ervaring met deze winkel? Behalve wat kreten (als voor 16.00 uur besteld, morgen bezorgd) kan ik geen andere voorwaarden vinden. Wat is bijvoorbeeld hun retourbeleid? 14 dagen periode of is het 30?

meesje wijzigde deze reactie 26-09-2019 07:38 (20%)

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:45

Honesty

kattenneus!

Rene schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:12:
[...]

Point taken :) het is overigens meer voor de lol. Onder het mom van 2 sets kopen, 1 met de kids opbouwen en 1 later verkopen om een beetje break even te spelen :)

Ondertussen bijna klaar met het ruimte Lego, nu druk bezig met ridderlego, verassend hoe compleet het nog is na 30 jaar. Op een helmpje en wat kleine dingetjes na is alles nog aanwezig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit!
Welk helmpje mis je, ik had vroeger ook de riddersets(ook die gele ervoor) en heb nog wel wat helmpjes liggen denk ik. Wij hebben al mijn LEGO bij dat van de kinderen gegooid maar bij mij was het minder compleet.

festina lente

• mschol
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:30:
De winkel Brickfever zie ik in dit topic en op brickwatch regelmatig voorbij komen. Wat is jullie ervaring met deze winkel? Behalve wat kreten (als voor 16.00 uur besteld, morgen bezorgd) kan ik geen andere voorwaarden vinden. Wat is bijvoorbeeld hun retourbeleid? 14 dagen periode of is het 30?
hun hele website mist bakken met verplichte info :X

• meesje
mschol schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:11:
[...]

hun hele website mist bakken met verplichte info :X
Via de link sitemap op hun website zie ik bv wel een linkje 'Klantenservice - Retouren', maar deze leidt naar een blanco pagina.
Ze zijn ook een derde partij verkoper via bol.com. Daar zie ik wel staan dat er een 30 dagen retourperiode is, maar dat zijn wel voorwaarden via bol.com. https://www.bol.com/nl/v/brickfever/1240914/?country=NL
Daaraan kun je m.i. geen rechten ontlenen.

• mschol
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:17:
[...]

Via de link sitemap op hun website zie ik bv wel een linkje 'Klantenservice - Retouren', maar deze leidt naar een blanco pagina.
Ze zijn ook een derde partij verkoper via bol.com. Daar zie ik wel staan dat er een 30 dagen retourperiode is, maar dat zijn wel voorwaarden via bol.com. https://www.bol.com/nl/v/brickfever/1240914/?country=NL
Daaraan kun je m.i. geen rechten ontlenen.
dat is om conform bol verkopersvoorwaarden te zijn, site zelf kan idd wat anders hanteren.

maar ook zaken als email, adres, telefoonnummer, kvknr ed missen ook van de site, die zijn (misschien niet alles) verplicht voor nl webshops

• leosand
  • Laatst online: 13-11 22:49
ik heb via bricklink aantal keren bij hem besteld, (is volgens mij dezelfde)
was altijd helder met communiceren en geen problemen met levertijd.

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:46
Rond een uur of 4 deze namiddag krijgen we de resultaten van de volgende ideas ronde.
Ik gok/hoop op

De andere inzendingen staan in de link.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryOut

Kapoen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:39:
Rond een uur of 4 deze namiddag krijgen we de resultaten van de volgende ideas ronde.
Ik gok/hoop op
[Afbeelding]
De andere inzendingen staan in de link.
Die Anatomini is volgens mij gemaakt door iemand van de winkel Playtoday in Gouda?

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gunner schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:41:
[...]

Die Anatomini is volgens mij gemaakt door iemand van de winkel Playtoday in Gouda?
verwacht ook dat die gekozen wordt, persoonlijk hoop ik dat pirate-hideout erdoor komt, die is zo gaaf .. maar ligt niet echt in lijn met ideas (concept) anatomie is de enige die daarbij past

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Versaevel
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19-11 14:47
Anatomini is niet gemaakt door een medewerker van playtoday, maar heeft er wel tentoon gestaan. Maker heeft er ook uitleg gegeven en is niet mijn favoriet, heeft mij teveel lopen pushen op resultaat. IK hoop eigenlijk om Sesamstraat (jeugd sentiment), maar zal wel weer met licenties gaan zitten. Pirate hideout is voor mij een goeie tweede.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
Kakapo! Kakapo! Kakapo!

Vanwege dat boekje van Douglas Adams :)

• almightyarjen

almightyarjen

Versaevel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:48:
Anatomini is niet gemaakt door een medewerker van playtoday, maar heeft er wel tentoon gestaan. Maker heeft er ook uitleg gegeven en is niet mijn favoriet, heeft mij teveel lopen pushen op resultaat.
Dit. Hij heeft zo lopen spammen in de Facebook groepen, het kwam me echt de strot uit :r Ik heb er ooit een opmerking over gemaakt, vraagt hij als reactie of ik hem al gesupported had :') Ik vind het een heel leuk en educatief idee, de bedenker erarachter vind ik echter irritant en puur op basis daarvan hoop ik dat hij het niet wordt. Maar realistisch gezien maakt hij wel een grote kans.

De pirate hide out is echt mooi; ik zou hem alleen nergens kwijt kunnen in mijn layouts dus hij gaat er niet komen :) Persoonlijk vind ik The Office het leukste, aangezien ik nog wel eens een kantoor omgeving in mijn video's gebruik zou deze er zeker komen. De BFR/Starship/whatever is alweer outdated; het nieuwe ontwerp heeft twee vinnen en er zal wel veel veranderen voordat het uiterlijk definitief wordt dus ik neem aan dat Lego geen outdated model op de markt wil zetten. Of elk jaar een re-issue met de updates die SpaceX ook heeft uitgevoerd, re-issues doen het over het algemeen goed bij "space" :P kuch starwars kuch

• vectormatic
  • Laatst online: 18:00
Mja, voor mij zit er niet echt wat leuks bij, al die grote playsets op basis van TV-shows vind ik sowieso niks

The pirate bay is wel heel erg tof, maar realistisch gezien ga ik die toch ook nergens kwijt kunnen.

Wat dat betreft zou ik het geen slecht idee vinden als Ideas wat meer op kleinere sets focussed, setjes zoals de exo suit, Ecto-1, Wall-e, Tron zijn imho leuker, meer displayable, en ook gewoon goedkoper, en aangezien alle ideas sets buiten bestaande themas vallen, is het makkelijker om voor wat kleins uit je thema-bubbel te komen.

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:57:
[...]

Dit. Hij heeft zo lopen spammen in de Facebook groepen, het kwam me echt de strot uit :r Ik heb er ooit een opmerking over gemaakt, vraagt hij als reactie of ik hem al gesupported had :') Ik vind het een heel leuk en educatief idee, de bedenker erarachter vind ik echter irritant en puur op basis daarvan hoop ik dat hij het niet wordt. Maar realistisch gezien maakt hij wel een grote kans.
heb geen socialmedia, dus kan niet goed beoordelen hoe 'erg' dat is. Maar als creator is die 10000k grens niet zo handig, je zult jouw creatie/idea ook wel moeten promoten op diverse plekken wil je dat gaan halen. We kennen immers zat prachtige creaties die amper 1000 votes behalen.

dit schijnt een ding te zijn :+

himlims_ wijzigde deze reactie 26-09-2019 16:22 (10%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• william89
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-11 22:00
Pirate Bay is gekozen net als Sesamstraat en de Piano ook nog >:)

Anatomini gaat door naar de volgende ronde...

Persoonlijk ben ik bezig met een (modular) city, dus heb nergens wat aan, maar de Pirate Bay is wel heel gaaf. Gezien het feit dat de maker hiervan ook hele mooie modulars heeft, ben ik bang dat die minder kans gaan maken in de toekomst... :/

william89 wijzigde deze reactie 26-09-2019 16:16 (101%)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Mooie winnaars. Hoop dat ze de productiefase overleven. Alleen Sesamstraat boeit me vrij weinig.

Edit
Modulars zijn per definitie kansloos, net als Architecture, Speed Champions of CreatorExpert Auto sets. Fishing Store is door de mazen geglipt.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 26-09-2019 16:26 (44%)

• william89
Señor Sjon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:13:
Mooie winnaars. Hoop dat ze de productiefase overleven. Alleen Sesamstraat boeit me vrij weinig.

Edit
Modulars zijn per definitie kansloos, net als Architecture, Speed Champions of CreatorExpert Auto sets. Fishing Store is door de mazen geglipt.
Ik begrijp je punt. Ergens is het eigenlijk ook raar dat Pirate Bay er doorheen is gekomen, want is gebaseerd op het Lego Pirates thema... Maar ik denk dat ze er niet onderuit konden omdat deze wel in hele korte tijd naar de 10k ging >:)

• Loader
Señor Sjon schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:13:

Edit
En de Sesamstraat is geen modular?

Volgend jaar komt ook nog de International Space Station. Dit project was geselecteerd tijdens een speciale LEGO Ideas ronde vanwege 10 jaar LEGO Ideas. Uit een aantal favorieten van het team kon gestemd worden door de community. Hierdoor is staat ook de onderstaande set nog op de planning.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Sesamstraat is net als GB HQ.

• Loader
Wat is het dan het verschil tussen Sesamstraat en de Addams Family?

Of bedoel jij te zeggen dat Addams ook net als de GBHQ is. En dat het ook geen modular is.

• Mirjam77
Ik vind Piraye Bay en de piano echt supertof. Zou ze allebei kopen (maar ik verzamel al vanaf het begin cusoo/ideas) Sesamstraatdoet me weinig maar zou ik bij een goede aanbieding misschien toch kopen om mijn verzameling in stand te houden

Mirjam77 wijzigde deze reactie 26-09-2019 19:00 (4%)

• Kapoen
Ik ben heel blij met de keuze voor Pirate Bay, en de piano heeft ook mijn interesse.

Ook al reduceren ze de Pirate Bay naar een kleinere set, dan nog zullen de details en de algemene kwaliteit beter zijn dan die van de laatste serie sets uit 2015.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rene schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:12:
[...]
Tot op heden ben ik met het bouwen van oude sets ook telkens verbaasd dat alles nog behoorlijk compleet is. Veel is helaas wel niet meer bruikbaar en moet vervangen worden. Laatst de 6986 - Mission Commander in elkaar gezet. Naar de twee lasers/geweren voorop loopt zo'n flexibele slang met aan beide zijden een anti-stud. Het onderdeel heb ik gevonden maar helaas zijn de anti-studs hun klemmende werking verloren. Dat in combinatie met een slangetje wat gebogen moet worden leidt tot slangetjes die van het ruimteschip afspringen. Ook heb ik van de scharnierende plates (net achter de cockpit) niet de juiste kleuren gevonden. Volgens de handleiding moet de plate met drie tanden blauw zijn en met twee tanden zwart. Ik heb één zo'n setje, de andere is precies andersom qua kleur. Ook die maar eens bestellen als ik meer inzichtelijk heb wat ik nog meer mis.

Gelukkig is het cosmetisch en doet het niets af aan het model:

De 6075 - Wildpack Towers was wel geheel compleet.

Al gaat bovenstaande nog wel een keer uit elkaar zodat ik de baseplate met een sopje kan wassen. Puur een nagelborstel was niet afdoende. Maar wederom goed nu voor nu :)

Volgende build wordt de 6981 - Aerial Intruder al zitten daar wel wat specifieke stukken in die ik denk niet meer te hebben. We gaan het zien. Sowieso weet ik dat de autootjes niet meer vanzelf naar buiten zullen rijden als je het glas omhoog doet zoals dat vroeger wel was. Op één of andere manier gaat nu alles veel stroever. Dat merkte ik ook al bij het kasteel en het andere ruimteschip.

In other news, review van Sariel over de Technic 42100: Liebherr R 9800:

Leuk model maar mijns inziens toch te duur voor wat je krijgt. Maar dat had ik bij de oudere modellen met veel motoren (6x6 All Terrain Tow Truck en Volvo L350F Wheel Loader) ook. Wel fijn te zien dat het geheel behoorlijk smooth beweegt, dat was met de Bucket Wheel Excavator wel anders (afgaande op de reviews, beide nooit in het echt gezien).

FeaR wijzigde deze reactie 26-09-2019 22:53 (34%)
Reden: Foto's toegevoegd, spreekt toch meer op die manier :)

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:51
PIANO

Die zet ik op de must-buy lijst.

• FastFred
Vanavond de auto (de blauwe) gebouwd die bij de autotransporter set hoort. Samen met m'n vader gebouwd, ging iets langzamer, want Parkinson, maar toch een leuke build.

Wel jammer dat zowel bij de Corvette en bij deze (Camaro?) het stuur in het interieur niet functioneel is.

En ik kwam nog wat foto's uit den ouden doosch tegen.

Dit bouwde ik (uiteraard from scratch) toen ik 16 was :D :+

De wielen en de stuurinrichting komen van een Lego Technic F1 auto, een heel klein basic ding. Het frame van wat random plaatjes die ik had.

De rest is gewoon reguliere blokken en random plaatjes en roostertjes

Het aanhangertje was van wat plaatjes en prut die ik over had.

FastFred wijzigde deze reactie 26-09-2019 23:00 (6%)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

:+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• FastFred
Ik vind een onthoofding wel wat rigoureus voor een borst vergroting :P

• Haay
DaCoTa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:12:
PIANO
[Afbeelding]
Die zet ik op de must-buy lijst.
Ik liet gisteren de resultaten van de Ideas review ronde aan mijn vrouw zien en toen ze de piano zag riep ze ook meteen: die wil ik hebben! :P

Hier trouwens nog een video met details en uitleg van die piano door de designer ervan:

Als het LEGO team dit min of meer intact laat voor de daadwerkelijk uit te brengen set... :9~ :9~ :9~
Loader schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:01:
Wat is het dan het verschil tussen Sesamstraat en de Addams Family?

Of bedoel jij te zeggen dat Addams ook net als de GBHQ is. En dat het ook geen modular is.
Addams Family Mansion lijkt simpelweg teveel op de (retired) LEGO Monster Fighters Haunted House (set nummer 10228), dus het was van begin af aan al zeer onwaarschijnlijk dat dat Ideas project als set uitgebracht zal worden.

Ik dat dat als het nieuwe LEGO Hidden Side aanslaat, er best eens een soort remake van die Haunted House als Hidden Side versie uit kan komen.

Haay wijzigde deze reactie 27-09-2019 10:52 (30%)

• Jean-Bob
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06:39
Ik heb er deze week 70840 Welcome to Apocalypseburg! besteld. Was op die specifieke set aan het zoeken met google shopping, kwam em toen op Brickfever al tegen voor 209,99 maar had toen ook geen goed gevoel bij die winkel op basis van de site icm de aanbieding die vrij scherp leek. Toen nog maar eens op brickwatch gekeken en zag dat Brickfever daar ook bij de goedkoopste winkels stond die 70840 aanboden, maar daar stond 254,99 :?
Doorgeklikt en op de site zelf stond ie nog steeds voor 209,99. Op basis van de rating op brickwatch besloten de gok te nemen en twee dagen later keurig in huis d:)b

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

je weet dat het nooit geselecteerd gaat worden, maar toch net ontwerp, vooral de voorkant vind ik erg goed gelukt. die luchthappers aan de zijkant via spoiler werkt ook mooi.

https://ideas.lego.com/pr...ae-440d-930d-0c840d86ce5f

himlims_ wijzigde deze reactie 27-09-2019 12:24 (17%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
@FastFred oog voor detail, kentekenplaten met blauw EU-vakje :)

Maar die aanhanger in Mondriaan-kleuren kan echt niet hoor :D

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wil je dat ook even tegen Google zeggen dan? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-10 15:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Toen stond er ineens een vriend voor de deur met Billund airport voor me. Happy :D

D3 Profile D3 XP Ladder

• Haay
himlims_ schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:24:
je weet dat het nooit geselecteerd gaat worden, maar toch net ontwerp, vooral de voorkant vind ik erg goed gelukt. die luchthappers aan de zijkant via spoiler werkt ook mooi.

https://ideas.lego.com/pr...ae-440d-930d-0c840d86ce5f

[Afbeelding]
Alleen ... die buitenspiegels als clipjes op de plate ... :X Alleen al vanwege die illegale bouwtechniek afgekeurd. >:)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:34:
[...]
Bij Amazon.de nu al met 10% korting te krijgen. Als die trend doorzet dan kan dit ooit wel eens een interessant geprijsde set worden.
Dat ging over de LEGO TECHNIC Liebherr R9800 Graafmachine (42100) die op Amazon.de al met 10% korting te krijgen was. Niet slecht voor een set die net nieuw uit is, maar een lokale winkel duikt er nog een stukje onder met €364,49. Op dit moment tijdelijk uitverkocht maar over 5 dagen weer leverbaar naar het schijnt: Liebherr R9800 voor €364,49.

• vectormatic
FeaR schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:08:
[...]

Dat ging over de LEGO TECHNIC Liebherr R9800 Graafmachine (42100) die op Amazon.de al met 10% korting te krijgen was. Niet slecht voor een set die net nieuw uit is, maar een lokale winkel duikt er nog een stukje onder met €364,49. Op dit moment tijdelijk uitverkocht maar over 5 dagen weer leverbaar naar het schijnt: Liebherr R9800 voor €364,49.
Goh, die hebben de landrover ook al voor €150 staan, en zitten volgens mij langs de A2 bij Beesd toch? Is voor mij ook relatief dichtbij, dus als ie daar op voorraad is ga ik em daar eens halen denk ik.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

vectormatic schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:48:
[...]
Goh, die hebben de landrover ook al voor €150 staan, en zitten volgens mij langs de A2 bij Beesd toch? Is voor mij ook relatief dichtbij, dus als ie daar op voorraad is ga ik em daar eens halen denk ik.
Yes, aan de andere kant van de A2 ten opzichte van het Volvo kantoor om het zo te zeggen. Leuke winkel met enkele modellen opgebouwd. Ook veel Playmobil en ander speelgoed. Soms goede prijzen maar soms ook iets te enthousiast met modellen "Limited" of "Zeldzaam Item" te noemen en de prijs op te krikken. Ander nadeel is dat ze stickers met hun naam/logo op de doos plakken en die krijg je er niet af zonder restanten of zelfs de bedrukking van de doos mee te nemen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

FeaR schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:14:
Enige nadeel is dat ze stickers met hun naam/logo op de doos plakken en die krijg je er niet af zonder restanten of zelfs de bedrukking van de doos mee te nemen.
je hebt stickers en stickers :+ best vaak kun je ze met stoom los krijgen (zet bijv. waterkoker aan, en houdt doos met de sticker daarboven). Lijm verliest zijn kracht en stickers komen vaak eenvoudig los. Ligt beetje aan kwaliteit

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• vectormatic
FeaR schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:14:
[...]

Yes, aan de andere kant van de A2 ten opzichte van het Volvo kantoor om het zo te zeggen. Leuke winkel met enkele modellen opgebouwd. Ook veel Playmobil en ander speelgoed. Soms goede prijzen maar soms ook iets te enthousiast met modellen "Limited" of "Zeldzaam Item" te noemen en de prijs op te krikken. Enige nadeel is dat ze stickers met hun naam/logo op de doos plakken en die krijg je er niet af zonder restanten of zelfs de bedrukking van de doos mee te nemen.
Dozen geef ik gelukkig niet zo veel om (weet ook stiekem niet waarom ik de doos van de Chiron bewaar, ga dat ding toch nooit meer verkopen)

Die limited/zeldzaam labels zie ik op de site ook, maar sowieso probeer ik nooit dingen te kopen die al uit productie zijn, dan zijn de prijzen bijna altijd nuts, waar je ook kijkt.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

vectormatic schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:22:
[...]
Die limited/zeldzaam labels zie ik op de site ook, maar sowieso probeer ik nooit dingen te kopen die al uit productie zijn, dan zijn de prijzen bijna altijd nuts, waar je ook kijkt.
Sommige sets mogen/kunnen dat label ook dragen, die zijn ook echt EOL. Maar een set als de Mustang Creator Expert is echt geen Limited Edition of Zeldzaam Item naar mijn weten. Lijkt wel alsof ze dat label gebruiken om de verkoop te stimuleren. Zelfs modellen die net uit zijn worden soms al tot zeldzaam gedoopt. Maar goed, gelukkig kijken we verder dan onze neus lang is en plukken we de koopjes er uit. Ik denk dat een goede 60% van mijn laatste aankopen toch wel van hen afkomstig is.

FeaR wijzigde deze reactie 27-09-2019 15:53 (19%)

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

FeaR schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:08:
[...]

De oranje porsche: van 399.99 voor 359.99 Die is nooit "van 399" geweest, beetje de boel oplichten daar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Dutch_Celt
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:28

Dutch_Celt

Jollygood

Er is inmiddels een datum bekend voor de opening in Utrecht: 10 oktober :D

Lego store Utrecht

mocht die al eerder genoemd zijn, niet eerder gezien

Dutch_Celt wijzigde deze reactie 27-09-2019 18:42 (12%)

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:31
Haay schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:02:
[...]

Alleen ... die buitenspiegels als clipjes op de plate ... :X Alleen al vanwege die illegale bouwtechniek afgekeurd. >:)
Inmiddels zit deze techniek ook in de UCS Star Destroyer en als Lego het gebruikt, is het legaal :+

• BamSlam_
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Dutch_Celt schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:41:
Er is inmiddels een datum bekend voor de opening in Utrecht: 10 oktober :D

[Afbeelding: Lego store Utrecht]

mocht die al eerder genoemd zijn, niet eerder gezien
Voglens mij is store(s).lego.com bricked (sic). :)

En ook van https://www.lego.com/nl-nl/stores/stores/nl/utrecht word ik niet veel wijzer. |:(

Ferraris, de Ferrari onder de meters.

• Dutch_Celt
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:28

Dutch_Celt

Jollygood

BamSlam_ schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:55:
[...]

Voglens mij is store(s).lego.com bricked (sic). :)

En ook van https://www.lego.com/nl-nl/stores/stores/nl/utrecht word ik niet veel wijzer. |:(
https://www.lego.com/en-gb/stores/stores/nl/utrecht

Nog steeds geen datum daar :-)

De genoemde jobs link werkt ook niet lekker, beter:
https://www.lego.com/nl-nl/careers/

Staan nog diverse vacatures open voor Utrecht.

• FastFred
Ik mis een onderdeeltje bij het bouwen van de 42098 Autotransporter. Dit grote tandwiel dat bovenop hoort heb ik niet.

Heb het formuliertje voor missende onderdelen al ingevuld maar hoelang duurt het normaal voor dat zoiets aan komt? Ik heb de hele keukentafel vol liggen met onderdelen :P

• AppieNL
1-3 weken. Wel een raar onderdeel om te missen, want het weegt aardig wat en Lego heeft de afgelopen tijd de checks aangescherpt mbt gewicht, vandaar ook minder reserve onderdelen tegenwoordig.

Als je andere set hebt waar dit onderdeel makkelijk weer te monteren is, zou ik die gewoon gebruiken en die later vervangen, kan je nu iig gewoon verder met de build. Ik zag een paar pagina's terug dat je de Mack hebt, de stuurknop achter de cabine daar gewoon even afhalen? Het kan trouwens ook dat het onderdeel in een verkeerd zakje zit en je hem later alsnog tegenkomt, komt af en toe eens voor.

AppieNL wijzigde deze reactie 27-09-2019 22:18 (24%)

• FastFred
:X
Ik zag een paar pagina's terug dat je de Mack hebt, de stuurknop achter de cabine daar gewoon even afhalen?
:F Shit ja, daar zit dezelfde op inderdaad, gebruik ik die wel, kan ik tenminste verder
Het kan trouwens ook dat het onderdeel in een verkeerd zakje zit en je hem later alsnog tegenkomt, komt af en toe eens voor.
Ik heb alle zakjes duizend keer na gekeken, ook de zakjes die ik in dit deel van de build nog niet nodig heb.

• almightyarjen

almightyarjen

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 18:31
Loader schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:41:
[...]

En de Sesamstraat is geen modular?

Volgend jaar komt ook nog de International Space Station. Dit project was geselecteerd tijdens een speciale LEGO Ideas ronde vanwege 10 jaar LEGO Ideas. Uit een aantal favorieten van het team kon gestemd worden door de community. Hierdoor is staat ook de onderstaande set nog op de planning.
Als je dan bouwsteentjes.info quote, zet het er dan ook even bij...

• meesje
42erik schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:49:
[...]

Haha, dit is inderdaad wel heel slecht. :)

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:51
[...]

En als het het echt goed wil doen, pak je de bron:
Extraordinary 10 Year Anniversary Fan Vote - Winner Revealed

International Space Station by XCLD - 10438 Votes
Big congratulations to XCLD whose design has achieved an unprecendeted 45.6% of all the votes cast - an incredible achievement in short fan vote period. It continues to show the huge desire for space and space exploration among the LEGO Ideas community.

XCLD's International Space Station design will now move into the official product development phase, in the same way as it works during regular reviews. As always, we won't be able to reveal any details, including price, design and more, until we get closer to the set's launch in 2020.

DaCoTa wijzigde deze reactie 28-09-2019 18:12 (3%)

• Kapoen
Mad-Matt schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:57:
Toen stond er ineens een vriend voor de deur met Billund airport voor me. Happy :D
En gaat dat vlot door je voordeur, zo'n hele luchthaven? ;)

• AppieNL
Kapoen schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:15:
[...]

En gaat dat vlot door je voordeur, zo'n hele luchthaven? ;)
Alsof we nog niet genoeg stikstofdrama hebben, bedankt Mad-Matt! ;)

• Loader
[...]

Ach gut.... als de informatie maar aankomt.

• meesje
Sinds afgelopen woensdag rijdt bij ons de powered up cargo trein. Zojuist merkte ik op dat bij wat hogere snelheid het lampje van de hub geel ging knipperen. Het valt me ook op dat de snelheid een stuk lager is. Met verse batterijen vloog de trein bij snelheid 8/10 al uit de bocht.

Ik had nog een nieuw doosje Ikea AAA alkaline batterijen liggen. De prijs is niet hoog (2 euro voor een doosje van 10). Wat is jullie advies? Groot inslaan bij Ikea? Of hebben jullie erg goede ervaring met andere merken? Of zijn oplaadbare batterijen aan te raden? Voor een externe flitser (bij spiegelreflex) heb ik een setje Eneloops. Als ik me niet vergis, behouden deze heel lang hun spanning als je ze een tijdje niet gebruikt. Maar ja, of dat een argument is voor een trein die dagelijks z’n rondjes rijdt. ;)

• Moofnor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:47

Moofnor

King of my castle

Ik heb sinds een week powered up in de Hogwarts Express zitten met Ikea LADDA oplaadbare batterijen. Nog niet genoeg mee gereden om een oordeel over levensduur te vellen.

Wel gebruik ik ze ook voor flitsers, bevallen daarin prima. Geruchten gaan al tijden dat ze uit dezelfde fabriek komen als de Eneloops.

• 42erik
Loader schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 20:49:
[...]
Ach gut.... als de informatie maar aankomt.
Lijkt mij wel zo netjes, maar ok

• 42erik
meesje schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:38:
Sinds afgelopen woensdag rijdt bij ons de powered up cargo trein. Zojuist merkte ik op dat bij wat hogere snelheid het lampje van de hub geel ging knipperen. Het valt me ook op dat de snelheid een stuk lager is. Met verse batterijen vloog de trein bij snelheid 8/10 al uit de bocht.

Ik had nog een nieuw doosje Ikea AAA alkaline batterijen liggen. De prijs is niet hoog (2 euro voor een doosje van 10). Wat is jullie advies? Groot inslaan bij Ikea? Of hebben jullie erg goede ervaring met andere merken? Of zijn oplaadbare batterijen aan te raden? Voor een externe flitser (bij spiegelreflex) heb ik een setje Eneloops. Als ik me niet vergis, behouden deze heel lang hun spanning als je ze een tijdje niet gebruikt. Maar ja, of dat een argument is voor een trein die dagelijks z’n rondjes rijdt. ;)
Als je hem zo vaak gebruikt is het denk ik zowel milieutechnisch als financieel wel de moeite om oplaadbare te doen.

• meesje
42erik schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:20:
[...]

Als je hem zo vaak gebruikt is het denk ik zowel milieutechnisch als financieel wel de moeite om oplaadbare te doen.
je=mijn zoontje he ;)

Hij wil ook nog de andere trein. Dat wordt dus inderdaad flink wat oplaadbare batterijen aanschaffen. Het wordt anders echt te gek. Ik twijfel nog om dubbele setjes te kopen maar aan de andere kant als de trein langzaam rijdt en/of het lampje gaat geel knipperen, kan ie er nog wel even mee spelen en kunnen de batterijen ‘s avonds aan de lader,

Ik weet trouwens niet hoe duurzaam de kleine schroefjes van de hub zijn. Ik overweeg om deze niet meer vast te schroeven. Het klemt allemaal wel redelijk vast.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:17

vhal

ಠ_ಠ

FeaR schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:06:
[...]

Tot op heden ben ik met het bouwen van oude sets ook telkens verbaasd dat alles nog behoorlijk compleet is. Veel is helaas wel niet meer bruikbaar en moet vervangen worden. Laatst de 6986 - Mission Commander in elkaar gezet. Naar de twee lasers/geweren voorop loopt zo'n flexibele slang met aan beide zijden een anti-stud. Het onderdeel heb ik gevonden maar helaas zijn de anti-studs hun klemmende werking verloren. Dat in combinatie met een slangetje wat gebogen moet worden leidt tot slangetjes die van het ruimteschip afspringen. Ook heb ik van de scharnierende plates (net achter de cockpit) niet de juiste kleuren gevonden. Volgens de handleiding moet de plate met drie tanden blauw zijn en met twee tanden zwart. Ik heb één zo'n setje, de andere is precies andersom qua kleur. Ook die maar eens bestellen als ik meer inzichtelijk heb wat ik nog meer mis.
Leuk, dit is beetje uit mijn vorig leven qua Lego wat nu bovenkomt _/-\o_ Toevallig ben ik ook bezig om deze set uit de bakken met puin te sorteren :X Ik heb in dezelfde serie nog de kleinere variant met die speciale lichtjes (6781) maar ik ben bang dat de bricks met de lampjes kwijt zijn geraakt.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:45

Lego gaat in samenwerking met BBC Top Gear begin 2020 een technic set uitbrengen. De volgende super hypercar?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:20:
[Afbeelding]

Lego gaat in samenwerking met BBC Top Gear begin 2020 een technic set uitbrengen. De volgende super hypercar?
als ze nu een set maken van het 'gouden trio' .... denk alleen niet dat bbc daarop zit te wachtne :X

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• william89
Hele gave is dat ja! Die ontwerper heeft wel meer mooie modulars gemaakt (digitaal, want bouwen doet hij zelf niet). Enige kritiekpuntje zijn de putdeksels, die zijn niet chroom :+
Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True