Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:14

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

AppieNL schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:33:
[...]

Inmiddels zit deze techniek ook in de UCS Star Destroyer en als Lego het gebruikt, is het legaal :+
Als ik zie wat voor een los zand Friends setjes zijn, is het anything goes tegenwoordig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:39
Een aantal mallen van de clipjes liepen op hun eind,
De diverse clipjes zijn toen opnieuw ontworpen waardoor er nu geen stress meer op staat als je er een tile insteekt.
De bouwtechniek is nu dus gewoon legaal.

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:31
Enig idee hoe recent die mallen zijn vervangen en voor welke clip onderdelen? Mijn Ship in a bottle set had namelijk kapotte clipjes nadat die een jaar gewoon de zeilen op de masten moest vast houden (ik heb hem toen geloof ik bij release gekocht). Ik heb het toen ook gemeld bij Lego, maar meer om het aan te kaarten dat het niet zou moeten gebeuren (maar sturen uiteraard gewoon een stel nieuwe :D)

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-11 15:51
AppieNL schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:35:
Enig idee hoe recent die mallen zijn vervangen en voor welke clip onderdelen? Mijn Ship in a bottle set had namelijk kapotte clipjes nadat die een jaar gewoon de zeilen op de masten moest vast houden (ik heb hem toen geloof ik bij release gekocht). Ik heb het toen ook gemeld bij Lego, maar meer om het aan te kaarten dat het niet zou moeten gebeuren (maar sturen uiteraard gewoon een stel nieuwe :D)
Geen idee hoe recent de mallen precies vervangen zijn maar het probleem met onderdelen van bepaalde kleuren is een tijd geleden erkend en opgelost. Stond iets van op bouwsteentjes.info als je meer informatie wil. Heb zelf ook vervangende onderdeeltjes ontvangen van lego.

• Mirjam77
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08-10 12:44
https://ideas.lego.com/bl...2f-4229-ae5a-85bfd697db33

Deze keer 3 sets die worden omgezet in een Ideas setje. Benieuwd naar de prijzen.

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
Mirjam77 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:03:

Deze keer 3 sets die worden omgezet in een Ideas setje. Benieuwd naar de prijzen.
Dus The Pirate Bay is het wel geworden? Gave set hoor!

per aspera ad astra

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

chrisO schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:20:
[Afbeelding]

Lego gaat in samenwerking met BBC Top Gear begin 2020 een technic set uitbrengen. De volgende super hypercar?
Model team revived en dan met een Stig pop _/-\o_
Ik had liever een cityset gezien. Het hele vliegveldcircuit, paar supercars en de reasonably priced car en natuurlijk de 747 erbij :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bredela
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 17-11 20:04
Mirjam77 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:03:

The Pirate Bay ziet er gaaf uit, een beetje terug naar de jaren negentig toen ik met verschillende piratenschepen speelde. De piano ziet er ook prima uit. Een goede ronde dus voor mij. Nu de prijzen nog even afwachten.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:34

Tokus

www.metalfan.nl

Maak je klaar voor de opening van de NIEUWE LEGO Store in Utrecht!
Op 10 oktober 2019 opent
de LEGO groep de
allereerste officiële LEGO
Store in Nederland!
Mis onze speciale grootse openings festiviteiten
niet tussen donderdag
7 november en zondag
10 november.

Tokus wijzigde deze reactie 30-09-2019 20:58 (3%)

http://www.metalfan.nl

• Eppo ©
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ja, die datums snapte ik in de mail ook niet. Ze gaan 10 oktober open, maar van 7 tot 10 november hebben ze speciale acties... :S

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Eppo © schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:22:
Ja, die datums snapte ik in de mail ook niet. Ze gaan 10 oktober open, maar van 7 tot 10 november hebben ze speciale acties... :S
bij de opening in de winkel in parijs was dat ook: die waren ook al een maand open voor er een openingsactie was

mijn A-tembo bestelling is in zijn geheel geannuleerd
:(

mschol wijzigde deze reactie 30-09-2019 22:14 (9%)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:26
mschol schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:03:
[...]

mijn A-tembo bestelling is in zijn geheel geannuleerd
:(
tsja was te verwachten. Roepen dat je korting geeft en als webshop zelfs niet meer digitaal kunnen bestellen. Voor mij geen a-tembo meer

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

chrisO schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:20:
[Afbeelding]

Lego gaat in samenwerking met BBC Top Gear begin 2020 een technic set uitbrengen. De volgende super hypercar?
Jeee...die had ik altijd al willen hebben van LEGO :+

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:46
vhal schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:56:
[...]

Jeee...die had ik altijd al willen hebben van LEGO :+

[Afbeelding]
Lego én reasonably priced? :P

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Eppo © schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:22:
ffs, kan geen van die datums :( jammer, had ergens wel leuk gevonden opening 1e lego shop in nld

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• The Eagle

The Eagle

Werkhoven schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:39:
[...]

Lego én reasonably priced? :P
Dan zit je in het verkeerde topic, daar hebben we het bouwsteentjestopic voor :+
You pay peanuts, you get monkeys ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

himlims_ schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:50:
[...]

ffs, kan geen van die datums :( jammer, had ergens wel leuk gevonden opening 1e lego shop in nld
Misschien is de opening van de winkel in Amsterdam dan wel haalbaar? Ik denk dat er daar ook zowiezo interessantere promoties zullen te vinden zijn omdat het een flagship store betreft.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• AppieNL
Ik weet niet of ik het hier las of elders, maar het gerucht zou zijn dat die in Amsterdam mikt op 17 november, omdat de intocht van Sinterklaas in Amsterdam op 18 november is.

Lijkt mij ook een logische strategie, je zou gek zijn als speelgoed merk om dat niet mee te willen pakken.

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:08
Op de play store is nu voor op je mobiel het spel Lego Legacy beschikbaar in vroege versie.
Voor de verloren minutjes

PSN: McMillan0984

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Binnenkort wil ik mijn eerste modular building gaan bouwen. Welke adviseren jullie om als eerste mee te beginnen? Ik heb 10264, 10260, 10255, 10246, 10243, 10232 en 10218. O ja, ook nog het oude vissershuis. Is het aan te raden om met de oudste sets als eerste te beginnen? Zeg maar, een soort stijgende lijn qua gedetailleerdheid te hanteren?
offtopic:
Yes, mijn drie Winter Village sets gaan geleverd worden! Donderdagmiddag ga ik ze waarschijnlijk ophalen. Helaas voor mijn zoontje is de 'ambulance kazerne' ;) geannuleerd. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, eerder een annulering van (een deel van) de Winter sets.

• Zingo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:56
Ik zou het oude vissershuis pas halverwege doen. De bouwstijl wijkt sterk af van de modulars, dus het is een fijne afwisseling. De verdere volgorde is lastig te zeggen. Zo vond ik 10255 erg tof, maar het nadeel was dat de ruimtes wat klein waren vergeleken met bijvoorbeeld de 10264. De detailering van de latere sets is veelal hetzelfde, de stijl is wel anders (denk aan 10260). Kortom, ik zou vooral bouwen hoe je het leuk vind en lekker tussen oud en nieuw afwisselen.

• AppieNL
Vissershuisje geen idee, maar verder:
Pet Shop>maakt niet uit welke volgorde modular erna>Assembly Square>'Murica.

Pet Shop is het meest kaal van binnen en daardoor imo het meest suf (fight me! ;))
Alles van Parisian restaurant tot en met Assembly square is van aardig hetzelfde niveau, sommige zal je leuker vinden dan de anderen, maar over het algemeen goede modulars. Assembly Square als laatste omdat het een allesomvattende afsluiter is van de jaren 30 stijl Europese huisjes van de modulars tot die tijd en allerlei technieken van eerdere sets terugkomen en dus een feest der herkenning zal zijn.
"USA stijl" huisjes als laatste, omdat het een goed begin is van een "nieuwe straat" en niet echt past bij de eerdere modulars imo.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:46
meesje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:57:
Binnenkort wil ik mijn eerste modular building gaan bouwen. Welke adviseren jullie om als eerste mee te beginnen? Ik heb 10264, 10260, 10255, 10246, 10243, 10232 en 10218. O ja, ook nog het oude vissershuis. Is het aan te raden om met de oudste sets als eerste te beginnen? Zeg maar, een soort stijgende lijn qua gedetailleerdheid te hanteren?
offtopic:
Yes, mijn drie Winter Village sets gaan geleverd worden! Donderdagmiddag ga ik ze waarschijnlijk ophalen. Helaas voor mijn zoontje is de 'ambulance kazerne' ;) geannuleerd. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, eerder een annulering van (een deel van) de Winter sets.
Grappig, ik heb (op de nieuwste Corner Garage na) precies die serie Modular Buildings, inclusief de Old Fishing Store. Plus de Brick Bank (10251). Daarvan heb ik gebouwd, in deze volgorde:
1. Parisian Restaurant (10243)
2. Detective Office (10246)
3. Brick Bank (10251)
4. Old Fishing Store

Parisian Restaurant was dus mijn eerste ervaring met het bouwen van een Modular en ik heb er nog steeds hele mooie herinneringen aan. Wat een prachtige set, zo vol details!

DO en BB waren ook leuk om te bouwen, maar je eerste ervaring blijft je altijd bij he. ;) Ik vind ze alle 3 mooi en heb van alle drie genoten tijdens het bouwen, maar heb dus wel de mooiste herinnering aan PR.

OFS is mooi om te zien, maar duidelijk ontworpen door een Lego fan en niet door een 'master' LEGO Designer. Het heeft gewoon minder geavanceerde bouwtechnieken dan de 'echte' Modular gebouwen. Dus hoewel het resultaat er erg aantrekkelijk uitziet geeft het wel minder bouwgenot. (mijn persoonlijke mening..)

Pet Shop en Cinema, en Assembly Square en Downtown Diner heb ik allemaal nog in de doos, wachtende op een mooie gelegenheid om open te maken. :)

• Sato
AppieNL schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:35:
Niet zo uit het hoofd, Maar het zal geleidelijk aan gebeuren wanneer de mallen aan vervanging toe zijn.
Deze sowieso 6071229 plate 1x1 w up right holder sinds 2015.

Zal eens kijken naar mijn Ship in a Bottle of daar de clipjes ook stuk zijn want die staat nu ook al enige tijd in de vitrine.

• meesje
  • Nu online
Haay schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:29:
[...]

Grappig, ik heb (op de nieuwste Corner Garage na) precies die serie Modular Buildings, inclusief de Old Fishing Store. Plus de Brick Bank (10251). Daarvan heb ik gebouwd, in deze volgorde:
1. Parisian Restaurant (10243)
2. Detective Office (10246)
3. Brick Bank (10251)
4. Old Fishing Store

Parisian Restaurant was dus mijn eerste ervaring met het bouwen van een Modular en ik heb er nog steeds hele mooie herinneringen aan. Wat een prachtige set, zo vol details!

DO en BB waren ook leuk om te bouwen, maar je eerste ervaring blijft je altijd bij he. ;) Ik vind ze alle 3 mooi en heb van alle drie genoten tijdens het bouwen, maar heb dus wel de mooiste herinnering aan PR.

OFS is mooi om te zien, maar duidelijk ontworpen door een Lego fan en niet door een 'master' LEGO Designer. Het heeft gewoon minder geavanceerde bouwtechnieken dan de 'echte' Modular gebouwen. Dus hoewel het resultaat er erg aantrekkelijk uitziet geeft het wel minder bouwgenot. (mijn persoonlijke mening..)

Pet Shop en Cinema, en Assembly Square en Downtown Diner heb ik allemaal nog in de doos, wachtende op een mooie gelegenheid om open te maken. :)
Mijn angst (groot woord hoor ;)) is dat als ik met PR begin de Cinema en Pet Shop wellicht tegen kunnen vallen. Wat ik overal lees, is dat PR een van de allermooiste modular buildings is. Maar wellicht hier toch maar mee beginnen.

De BB staat nog op mijn lijstje. Deze kan ik voor 200 euro (nieuw in doos) van iemand overnemen. Die kotter dus zeer binnenkort bij. Verder terug in de tijd ga ik niet. Natuurlijk is de 10211 en 10197 leuk om te hebben, maar ik heb voor mezelf een grens gesteld van +/- 200 euro. Ik wil het wel een beetje leuk houden. De 10211 en 10197 doen al snel 300+ euro (nieuw in doos).

• Haay
meesje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:40:
Mijn angst (groot woord hoor ;)) is dat als ik met PR begin de Cinema en Pet Shop wellicht tegen kunnen vallen. Wat ik overal lees, is dat PR een van de allermooiste modular buildings is. Maar wellicht hier toch maar mee beginnen.

De BB staat nog op mijn lijstje. Deze kan ik voor 200 euro (nieuw in doos) van iemand overnemen. Die kotter dus zeer binnenkort bij. Verder terug in de tijd ga ik niet. Natuurlijk is de 10211 en 10197 leuk om te hebben, maar ik heb voor mezelf een grens gesteld van +/- 200 euro. Ik wil het wel een beetje leuk houden. De 10211 en 10197 doen al snel 300+ euro (nieuw in doos).
Zelfde positie als ik heb. Zou op zich de 10211 ook nog wel willen hebben, maar heb er simpelweg geen €300 of meer voor over. Als ik nou geld in overvloed had zou ik niet aarzelen, maar als nu heb ik de keuze tussen €300+ voor 10211 uitgeven, of voor die €300 twee nieuwe Modulars (in een aanbieding voor €150 of minder) te kopen. Dan heb ik daar gewoon meer plezier voor!

Enige set die ik ruim boven oorspronkelijke retailprijs heb gekocht is de Star Wars UCS set R2-D2. Die MOEST ik gewoon hebben. Daar heb ik €250 voor betaald. :P

• meesje
  • Nu online
Haay schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:45:
Zelfde positie als ik heb. Zou op zich de 10211 ook nog wel willen hebben, maar heb er simpelweg geen €300 of meer voor over. Als ik nou geld in overvloed had zou ik niet aarzelen, maar als nu heb ik de keuze tussen €300+ voor 10211 uitgeven, of voor die €300 twee nieuwe Modulars (in een aanbieding voor €150 of minder) te kopen. Dan heb ik daar gewoon meer plezier voor!
Daarom heb ik met de afgelopen 25% actie ook maar gelijk de 10243, 10260 en 10264 gekocht. In principe wilde ik alleen voor de 10243 gaan: een erg leuke korting + waarschijnlijk retired eind dit jaar. De 10260 en 10264 toch ook maar gekocht, veel meer korting dan 25% verwacht ik niet snel meer. Ik zie ze maar als hele vroege verjaardagcadeau's (voor komend jaar en het jaar daarna). ;) Zul je zien dat als ik ze rond mijn verjaardag wil kopen, ze nergens in de aanbieding zijn.

@Zingo @AppieNL Ik lees jullie reacties nu pas, ik zag wel het bericht van Haay. Sorry.
Bedankt voor jullie adviezen. De US gebouwen (10260 en 10264) ga ik inderdaad als laatste doen.

meesje wijzigde deze reactie 01-10-2019 17:50 (9%)

• Mirjam77
Haay schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Enige set die ik ruim boven oorspronkelijke retailprijs heb gekocht is de Star Wars UCS set R2-D2. Die MOEST ik gewoon hebben. Daar heb ik €250 voor betaald. :P
Ik heb de r2d2 sinds de release nieuw in de doos. Geen idee waarom maar ik kan me er niet toe zetten om hem te bouwen omdat ik in tegenstelling tot de modulars, ideas, kerst en kermissets die ik echt verzamel (r2d2 is mijn enige SW set) de mint box eigenlijk prachtig vind. Snap het zelf niet 🤦‍♀️

€250 is een nette prijs op dit moment trouwens want hij was bij de release €179 dus heb je goed gedaan 👍🏻

Mirjam77 wijzigde deze reactie 01-10-2019 22:11 (9%)

• Gim
meesje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:57:
offtopic:
10218 (PS) als eerste gekocht (net ná EOL), gevolgd door 10243 (PR), gevolgd door 10232 (PC). De 10246 (DO) en 10251 (BB) naderhand ook nog binnengehaald en onlangs afgesloten met 10255 (AS). De nieuwe lijn modulars ga ik waarschijnlijk niet kopen. M.i. toch een op zichzelf staande reeks.

Als je nu begnt met PR dan wordt je gelijk gegrepen door het modular virus en kun je vol enthousiasme aan een andere modular beginnen. Je hebt nu voorkennis met PS en PC, dus als je je verwachtingen wat bijsteld, dan beleef je ook aan die sets evenzeer plezier.

Ik ben zelf begonnen met PR, gevolgd met het bouwen van PC. PC ziet er sowieso goed uit van buiten als display set. Je kunt de set altijd van binnen wat verrijken ;)

Winter Village krijgt de komende jaren meer aandacht; lay-out die thuis de meeste kans van slagen heeft. Morgen komt mijn bestelling van trixbrix.eu binnen. Kan ik de winter holiday trein dit jaar eindelijk een vol rondje laten maken :)

Heb je ook die steiger welke door BOC is uitgebracht? Past goed bij het Old Fishing Store huisje; alleen lastig als je hem in een vitrinekast stopt. Het Hidden Side garnalenbootje staat ook erg leuk bij OFS. Maakt het compleet.

Gim wijzigde deze reactie 02-10-2019 10:28 (6%)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:55
Poeh, net 4 minifigs besteld uit de Disney series 2 reeks.
44,50 euro verder.
Jasmine en Hercules vallen nog mee, maar Kwik, Kwek en Kwak waarbij we volgens mij Kwik (iig 1 van de 3) al hebben. Niet los te krijgen of anders 10 euro. Dus dan maar de set voor 33 euro aangeschaft en kijken of we 2 dubbele (hebben Dagobert ook dubbel) ergens nog kunnen verkopen.

Mijn vrouw wilde ze echt allemaal hebben. Serie 1 bestellen we wel gewoon in één keer. Daar vind ik nog genoeg opties voor.

Binnenkort maar eens wat Lego bij aanschaffen. Gingerbread house voor Kerst, Display box voor minifigs, Junkertown en Wreckinball.

Moet nog eens kijken hoe ik de Overwatch Lego leuk kan displayen. Wellicht een achtergrond afdrukken die er het beste bij past. No idea. Denk dat ik nog eens een Bastion minifig ga maken. Zag dat iemand dat al eens had gedaan.

Moet nog steeds zeggen. Watchpoint Gibraltar staat nog steeds op tafel en heb de Payload er op geklikt. Het blijft staan en stabiel ook. Vind het een mooie set, maar inderdaad jammer van het grijze hoofd van Mercy. Maar ja.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

Al 3 avonden aan het bouwen aan de Bugatti. Damn, wist niet dat ie zo groot zou zijn.
Wel al 2x frustratie gehad dat verderop bleek dat iets niet goed zat om vervolgens de helft uit elkaar te moeten trekken om een ding te verplaatsen of te roteren.
Hopelijk werkt alles naar behoren straks, want iets aan de versnellingsbak aanpassen gaat uren kosten (net als in het echt haha).
Geweldig om te bouwen overigens, in combinatie met de Podcast waar ontwerpers van Bugatti en Lego vertellen over hun werk.

• mschol
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:36:
44,50 euro verder.
Jasmine en Hercules vallen nog mee, maar Kwik, Kwek en Kwak waarbij we volgens mij Kwik (iig 1 van de 3) al hebben. Niet los te krijgen of anders 10 euro. Dus dan maar de set voor 33 euro aangeschaft en kijken of we 2 dubbele (hebben Dagobert ook dubbel) ergens nog kunnen verkopen.

Mijn vrouw wilde ze echt allemaal hebben. Serie 1 bestellen we wel gewoon in één keer. Daar vind ik nog genoeg opties voor.

Binnenkort maar eens wat Lego bij aanschaffen. Gingerbread house voor Kerst, Display box voor minifigs, Junkertown en Wreckinball.

Moet nog eens kijken hoe ik de Overwatch Lego leuk kan displayen. Wellicht een achtergrond afdrukken die er het beste bij past. No idea. Denk dat ik nog eens een Bastion minifig ga maken. Zag dat iemand dat al eens had gedaan.

Moet nog steeds zeggen. Watchpoint Gibraltar staat nog steeds op tafel en heb de Payload er op geklikt. Het blijft staan en stabiel ook. Vind het een mooie set, maar inderdaad jammer van het grijze hoofd van Mercy. Maar ja.
dat is stevig ja, waar heb je die set besteld?

• Arunia
@mschol De Overwatch set heb ik gekocht bij brickshop.nl. De minifigs set bij losseminifiguren.nl
Wist even niet op welke je doelde haha.

• mschol
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:12:
@mschol De Overwatch set heb ik gekocht bij brickshop.nl. De minifigs set bij losseminifiguren.nl
Wist even niet op welke je doelde haha.
:$ ik doelde op de minifiguren d:)b

had wat meer selectief moeten quoten :D

• Arunia
@mschol Haha, zo'n idee had ik toen ik het eerste deel typte. Vandaar dat ik beide heb toegevoegd.

Nu nog eens kijken wanneer ik de eerste serie nog eens haal.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Arunia schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:36:
44,50 euro verder.

Gewoon de hele doos kopen en dan verkopen wat je niet nodig hebt?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Arunia
@Señor Sjon Dat is altijd een idee, maar ook heel veel werk. Voor zover zijn er nog "sets" te vinden met de precieze figuren er in. Dus dat heeft dan nog wel mijn voorkeur. Waarschijnlijk met verkoop zou ik het er wel uit kunnen halen, maar liever zit ik niet met teveel zooi. :P

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:00
CyBeRSPiN schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:40:
Al 3 avonden aan het bouwen aan de Bugatti. Damn, wist niet dat ie zo groot zou zijn.
Wel al 2x frustratie gehad dat verderop bleek dat iets niet goed zat om vervolgens de helft uit elkaar te moeten trekken om een ding te verplaatsen of te roteren.
Hopelijk werkt alles naar behoren straks, want iets aan de versnellingsbak aanpassen gaat uren kosten (net als in het echt haha).
Geweldig om te bouwen overigens, in combinatie met de Podcast waar ontwerpers van Bugatti en Lego vertellen over hun werk.
Ik weet niet precies hoe ver je bent, maar in mijn tempo was je na 3 avonden nog nergens :P Ik dacht ook na het chassis "de rest zal wel", maar als je dan het bodywork van de achterkant er op hebt zitten is dat ding toch weer nog wat groter en indrukwekkender dan je verwacht had.

Wat de bak betreft, als daar iets niet lekker werkt ben je inderdaad de pineut, wat ik zelf heb gedaan is zodra de driveline helemaal compleet is (dus bak, assen, motor en shifter allemaal aan elkaar), ff een motortje op een van de wielen aansluiten en met de boel draaiend door de versnellingen klikken en dan de zuigers zien gaan. Niet zoals ik eerst deed de motor op de fake engine aansluiten, want door de frictie in de bak/assen en de clutchgear doet de boel niks en zit je peentjes te zweten over hoe ver alles weer uit elkaar moet |:(

Mocht je overigens de porsche nog niet hebben kan ik je die ook aanraden, ik heb em na de bugatti alsnog (2e hands) gekocht, en helemaal via de "pimp my porsche" instructies in elkaar gezet zodat alles helemaal werkt (en wat extra features zoals vergrendelende deuren), ik denk dat op den duur de bugatti ook herbouwd gaat worden in "pimp spec"

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:11
Gim schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Heb je ook die steiger welke door BOC is uitgebracht? Past goed bij het Old Fishing Store huisje; alleen lastig als je hem in een vitrinekast stopt. Het Hidden Side garnalenbootje staat ook erg leuk bij OFS. Maakt het compleet.
Die steiger is al heel lang niet meer te koop geweest. Ben zelf ook op zoek naar maar nee... zelfs de instructies kan ik niet vinden.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

vectormatic schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet precies hoe ver je bent, maar in mijn tempo was je na 3 avonden nog nergens :P Ik dacht ook na het chassis "de rest zal wel", maar als je dan het bodywork van de achterkant er op hebt zitten is dat ding toch weer nog wat groter en indrukwekkender dan je verwacht had.
Net doos 3 van 5 completed. Achterkant aardig af, nu rest van bodywork nog.
Vooral de spoiler kwam ik niet goed uit hoe die zou moeten zitten. Was handiger geweest als ze hadden benadrukt dat ie helemaal vlak met de rest van het paneel zou moeten komen te liggen.
Die Porsche komt misschien nog wel een keer, maar amper plek om alles uit te stallen (buiten het zicht van mijn vrouw, woonkamer is uitgesloten :P)

Wat doen jullie meestal met sets nadat ze gebouwd zijn? Weer afbreken en in zakjes stoppen?
Voor mij is het bouwen 10x leuker dan het hebben staan.
Hoewel de Saturn en Lunar Lander nu wel gaaf staan mn werkkamer ;)

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 02-10-2019 13:42 (3%)

• AppieNL
Drie opties
- staan nog als display model
- staan in een aparte box in ziplock zakjes met boekje om later nog eens te bouwen
- zijn opgeslokt in de lades met Lego als "parts pack"

• meesje
  • Nu online
@Gim Ik ga inderdaad als eerste met PR beginnen.
Wat bedoel je met Winter Village krijgt de komende jaren meer aandacht; lay-out die thuis de meeste kans van slagen heeft. ? Waar heb je dat gelezen?
Ik ben trouwens erg benieuwd wat je bij trixbrix hebt besteld. Deze trein (en de andere twee sets) ga ik morgen bij a-tembo ophalen. Daar zit toch al trein rails bij (een rondje)? Icm het station wordt ie zelfs ovaal.

• Gim
meesje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:47:
@Gim Ik ga inderdaad als eerste met PR beginnen.
Wat bedoel je met Winter Village krijgt de komende jaren meer aandacht; lay-out die thuis de meeste kans van slagen heeft. ? Waar heb je dat gelezen?
Ik ben trouwens erg benieuwd wat je bij trixbrix hebt besteld. Deze trein (en de andere twee sets) ga ik morgen bij a-tembo ophalen. Daar zit toch al trein rails bij (een rondje)? Icm het station wordt ie zelfs ovaal.
Oh haha, kromme verwoording. Thuis niet zo gek veel plek en een heuse lay-out is al helemaal een ding bij gebrek aan een zolder. Een winterdorp is tijdelijk en zo'n lay-out kan ik dus tijdelijk wel in de woonkamer kwijt. Derhalve vind ik het leuker daar wat meer in te investeren. Elk jaar weer wat uitbreiden/verrijken. De kids kijken er nu al naar uit om eraan te gaan bouwen :-)

Ik heb bij Trixbrix de R24 bochten gehaald. Standaard van LEGO is meen ik ets van R40. Met R24 bochten heb ik iets meer mogelijkheden. Ik moet dan wel oppassen met de trein zelf, zodat ie niet gaat ontsporen. Het was of dat of met een Arduino/Raspberry een back-and-forth set-up maken waarbij je een trein hebt die een stuk vooruit rijdt en daarna achteruit. Dit laatste is wel een gave uitdaging, want ik ben helemaal niet thuis in die dingen, maar voor het winterdorp is het toch leuker als de trein gewoon een rondje kan maken.

Ben nog zoekende naar een goede start voor leken om het gedaan te krijgen met een Arduino/Raspberry bordje. Dat de trein wel automatisch loopt en op bepaalde punten (in een rondje!) dan stopt.

• vectormatic
CyBeRSPiN schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:41:
[...]

Net doos 3 van 5 completed. Achterkant aardig af, nu rest van bodywork nog.
Vooral de spoiler kwam ik niet goed uit hoe die zou moeten zitten. Was handiger geweest als ze hadden benadrukt dat ie helemaal vlak met de rest van het paneel zou moeten komen te liggen.
Die Porsche komt misschien nog wel een keer, maar amper plek om alles uit te stallen (buiten het zicht van mijn vrouw, woonkamer is uitgesloten :P)

Wat doen jullie meestal met sets nadat ze gebouwd zijn? Weer afbreken en in zakjes stoppen?
Voor mij is het bouwen 10x leuker dan het hebben staan.
Hoewel de Saturn en Lunar Lander nu wel gaaf staan mn werkkamer ;)
Mijn displayruimte is beperkt, maar ik heb in de woonkamer vijf autos in een ikea billy (vijf plankjes in het bovenste stuk, deurtjes voor het onderste stuk, waarachter bakken met onderdelen), en in een half-brede billy nog een drietal hokjes met wat displayruimte

Eigenlijk doe ik tegenwoordig alleen nog maar technic en speed champions, waarvan de laatste bijna allemaal op zolder staan wegens ruimtegebrek. Van Technic heb ik dus 5 autos en een motor op display, al het kleinere grut ligt of op zolder, of gaat de onderdelen bak in voor modden/moccen. Zo heb ik de 42093 corvette nog staan op mn bureau, die gaat binnenkort omgebouwd worden naar het B-model, en als die ook niet bevalt gaat ie de onderdelen bak in.

Zo af en toe verkoop ik eens wat, maar technic eigenlijk nooit, eerder wat spul uit de tijd dat ik ook nog star wars kocht. En sets zoals de porsche en bugatti gaan sowieso nooit weg, hooguit als ik ooit helemaal met de hobby stop

• Arunia
Moeilijk. Meeste haal ik toch weer even uit elkaar door plaatsgebrek op dit moment. Winter Village heb ik eigenlijk nooit echt neer kunnen zetten op het eerste jaar na.
Komt nog wel. Maar vorig jaar heb ik alles netjes uit elkaar gehaald en in ziplock zakjes gedaan met beschreven voor welke set het is. Die zakjes zijn op kleur. Waarbij kleur waar er weinig van zijn en afsteken tegen elkaar gewoon bij elkaar zitten.

Overwatch is deels uit elkaar en wil ik tzt wel in elkaar zetten en in een kast.
De Birds set is uit elkaar. Wall-E is in elkaar, maar zit in een doos. Computerkamer is verplaatst, maar de inhoud van die kamer zit nog grotendeels in dozen. Schiet niet echt op op die manier.

• Gim
Ik hanteer één grotere vitrinekast (groot is dan 1m breed, 2m hoog) en daar moet het in komen te staan, al is het daar nu wel aardig druk in aan het worden. In de trappengang ben ik nog bezig met de lijstjes voor de figuurtjes (nog wat achtergrondjes nodig). Daar wil ik nog een klein plankje bevestigen van muur tot muur waar ik dan wat gebouwen op kwijt kan; bijv. modulars. Het staat dan allemaal mooi uitgestald en ook weg van direct zonlicht. Maar tot die tijd, indien geen plek dan is het bouwen, afbreken en in zakjes doen.

Gim wijzigde deze reactie 02-10-2019 14:08 (3%)

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:53

almightyarjen

When does the hurting stop?

Gim schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:54:
[...]
Het was of dat of met een Arduino/Raspberry een back-and-forth set-up maken waarbij je een trein hebt die een stuk vooruit rijdt en daarna achteruit. Dit laatste is wel een gave uitdaging, want ik ben helemaal niet thuis in die dingen, maar voor het winterdorp is het toch leuker als de trein gewoon een rondje kan maken.

Ben nog zoekende naar een goede start voor leken om het gedaan te krijgen met een Arduino/Raspberry bordje. Dat de trein wel automatisch loopt en op bepaalde punten (in een rondje!) dan stopt.
Ik zou je daarmee wel op weg kunnen helpen: ik heb zo'n systeem op basis van een Arduino Micro/Nano gebruikt in de treinen uit de bergen video's, omdat ik beide handen nodig had om de drone te besturen. DM me maar :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:45
vectormatic schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:54:
[...]

Eigenlijk doe ik tegenwoordig alleen nog maar technic en speed champions, waarvan de laatste bijna allemaal op zolder staan wegens ruimtegebrek. Van Technic heb ik dus 5 autos en een motor op display, al het kleinere grut ligt of op zolder, of gaat de onderdelen bak in voor modden/moccen. Zo heb ik de 42093 corvette nog staan op mn bureau, die gaat binnenkort omgebouwd worden naar het B-model, en als die ook niet bevalt gaat ie de onderdelen bak in.

[...]
Heb je dan wel genoeg ruimte voor deze twee hele 'mooie' :F nieuwe Speed champions

En waarom moeten deze nu opeens 8 studs breed worden...

• meesje
  • Nu online
@Gim Ik wilde @almightyarjen al noemen, maar hij heeft zelf al gereageerd. ;) Ik heb menig filmpje van hem bekeken. O.a. die van het enorme treinstation waarin van alles aangestuurd wordt: deuren naar het perron die automatisch open gaan, roltrap die beweegt. Volgens mij ook een monorail(?) die continu heen en weer gaat op hetzelfde stuk. Waanzinnig om te zien!

Mijn Kersttrein ga ik voorzien van een Powered Up hub. Ik had ergens gelezen dat je deze hub kunt aansturen via Apple Swift Playgrounds. Dit wordt als kindvriendelijk bestempeld, dus wellicht lukt het mij ook. ;) Ik heb echter nog goede tutorial gezien. Heeft iemand een idee?

R40 is trouwens inderdaad de standaard maat. R24 moet denk ik met de kleine loc van de Kersttrein wel te doen zijn. En je gaat deze trein ook niet met full speed rijden.

• mschol
  • Niet online
Loader schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

Die steiger is al heel lang niet meer te koop geweest. Ben zelf ook op zoek naar maar nee... zelfs de instructies kan ik niet vinden.
die laatste zijn gewoon te koop zo te zien:
https://bricksworld.eu/nl...iger-add-on-met-boei.html

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:26:
Volgens mij ook een monorail(?) die continu heen en weer gaat op hetzelfde stuk.
Die monorail deed dat uit zichzelf, feature van vroeger :D

Als je trouwens het station in het echt wilt bewonderen kan je terecht bij MiniBillund ;)

• vectormatic
@chrisO
Holy wut, wist niet dat er al leaks waren! Overigens skip ik best af en toe eens een setje wat ik niet mooi vind (dit jaar alleen de Senna, F40 en camaro gehaald)

En idd, 8-wide... hoewel volgens mij de raptor uit 2017 ook 8-wide was, maar idd, het is best een trendbreuk.. en behalve de kleur zijn zowel de i-pace als FE gewoon lelijk (maar dat zijn ze in het echt ook..)

• Gim
meesje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:26:
R40 is trouwens inderdaad de standaard maat. R24 moet denk ik met de kleine loc van de Kersttrein wel te doen zijn. En je gaat deze trein ook niet met full speed rijden.
Ik niet, maar ik moet de kids nog wel even goed instrueren dat de trein niet full speed mag; komt goed denk ik :+ De jongste speelde het vorig jaar voor elkaar om spoorwegbomen voor de trein te laten gelden i.p.v. voor het verdere verkeer :P

• Gim
almightyarjen schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Ik zou je daarmee wel op weg kunnen helpen: ik heb zo'n systeem op basis van een Arduino Micro/Nano gebruikt in de treinen uit de bergen video's, omdat ik beide handen nodig had om de drone te besturen. DM me maar :)
Ga ik onthouden. Thanks :) Stond nog niet in de directe planning, maar wil er wel binnenkort eens mee aan de slag. Wordt vervolgd :)

• meesje
  • Nu online
Gim schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:52:
De jongste speelde het vorig jaar voor elkaar om spoorwegbomen voor de trein te laten gelden i.p.v. voor het verdere verkeer :P
Herkenbaar, zowel met Brio trein, Duplo trein als Lego trein. :)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:57
Vanaf welke leeftijd is Lego World in Utrecht leuk? Heb een kleine van bijna 1 dus ben bang dat ik toch nog een aantal jaartjes moet wachten..

• Phr34k
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
DCNY schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:54:
Vanaf welke leeftijd is Lego World in Utrecht leuk? Heb een kleine van bijna 1 dus ben bang dat ik toch nog een aantal jaartjes moet wachten..
Kleine thuislaten en lekker zelf gaan :Y

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:57
Phr34k schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:56:
[...]

Kleine thuislaten en lekker zelf gaan :Y
Ook een optie uiteraard :)

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:45
Toen wij voor het eerst naar Lego World gingen was de jongste 2 1/2, dat was geen success. Er is weinig te doen voor hele kleine kinderen en ze vervelen zich dan ook snel. Vanaf een jaar of 4 vinden ze het fantastisch.

• moer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17-11 13:20
almightyarjen schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Als je trouwens het station in het echt wilt bewonderen kan je terecht bij MiniBillund ;)
Ik denk dat je even langs moet gaan, er zit niet veel beweging meer in je station helaas :'( Te weinig tijd/vrijwilligers om hem nu te fixen hoorde ik.

Zag er trouwens nog wel mooi uit met al die verlichting!

• meesje
  • Nu online
Hebben jullie ervaring met de light brick? Deze wordt bij veel winter village sets geleverd, maar ook bv bij het city ziekenhuis. Kun je hiervan eenvoudig de batterij vervangen? Of is het een artikel voor eenmalig gebruik?

• Arunia
@meesje volgens mij kun je hem uit elkaar klikken. Maar heb het niet hoeven doen.

• MartijnS72
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:29:
Hebben jullie ervaring met de light brick? Deze wordt bij veel winter village sets geleverd, maar ook bv bij het city ziekenhuis. Kun je hiervan eenvoudig de batterij vervangen? Of is het een artikel voor eenmalig gebruik?
Ik dacht dat de light brick met een schroefje onderin vastzit. Volgens mij kun je de batterijen zo eenvoudig vervangen (tenminste, zolang je niet eerst het hele bouwwerk hoeft af te breken), net als bij andere elektrische LEGO-onderdelen.

Hier is een YouTube-filmpje:
YouTube: LEGO Light Brick Internals and Color LED Replacement

• meesje
  • Nu online
Een leuk artikel over handel/investeren in Lego.
https://www.promobricks.de/lego-investment-geldanlage/87142

Conclusie (volgens de schrijver):
- de klappers van vroeger worden niet meer verwacht
- door sites als brickwatch goed in de gaten te houden, kun je wel iets marge maken (maar ook niet veel als ik zie hoe vaak door dezelfde handelaren hun aanbod opnieuw op marktplaats wordt gezet)
- Lego af en toe ook aan heruitgave doet, wat een negatief effect kan hebben op de oorspronkelijke uitgave
- fans/kenners verwachten spoedig een einde aan deze handel (dat wordt ook al een lange tijd gezegd bij bv retro gaming.....)

Ik sluit me aan bij zijn conclusie: ik koop wat me leuk lijkt, en natuurlijk zo veel mogelijk in de aanbieding ;). Daarbij moet ik me af en toe wel enorm inhouden. Nu gaat het kopen al flink sneller dan het bouwen. ;)

• Gim
almightyarjen schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Komt het er wel op neer dat ik het beste voor een Arduino kan gaan? Is dit vanwege het formaat?

Ik zie namelijk heel veel voorbij komen qua Arduino, zoals deze:
https://arduinolegotrains...g-power-functions-trains/

Want dan begin ik daar alvast mee; zo'n kaartje in huis halen :) Dan kan ik de RPi als mediaplayer op z'n plek laten.

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:33:
[...]

Komt het er wel op neer dat ik het beste voor een Arduino kan gaan? Is dit vanwege het formaat?

Ik zie namelijk heel veel voorbij komen qua Arduino, zoals deze:
https://arduinolegotrains...g-power-functions-trains/

Want dan begin ik daar alvast mee; zo'n kaartje in huis halen :) Dan kan ik de RPi als mediaplayer op z'n plek laten.
Ja. Ik vind het Arduino platform beter geschikt voor dit soort embedded zaken dan een RPi. Wel zou ik voor een Nano of een Micro gaan: die passen makkelijk in de trein.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:44
of een teensy ;) ik dacht dat die goedkoper waren.

• Viper_4111
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:15
Ik ben gegeaan toen de eerste net 3 was. Hij heeft letterlijk de hele dag zitten spelen met de bakken lego die er stonden. Ben een keer over de show gelopen en daarna issie heel de dag zoet geweest. Hij vraagt al maanden of we weer naar 'lego city' gaan dus dat als verassing maar doen deze maand :)

En natuurlijk moet er dan wat gekocht worden! Je kan de lego daarna bij de locker afgeven om het na het event op te halen, toen kreeg hij er nog wat extra polybags bij! Die jongen was helemaal in zijn nopjes.

Verder zo vroeg mogelijk met lego laten beginnen, mijn oude lego word zonder problemen alleen in elkaar gezet door hem.

• Reintji
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 23:27

Reintji

(2 x dad)²

FeaR schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:06:
[...]

Tot op heden ben ik met het bouwen van oude sets ook telkens verbaasd dat alles nog behoorlijk compleet is. Veel is helaas wel niet meer bruikbaar en moet vervangen worden. Laatst de 6986 - Mission Commander in elkaar gezet. Naar de twee lasers/geweren voorop loopt zo'n flexibele slang met aan beide zijden een anti-stud. Het onderdeel heb ik gevonden maar helaas zijn de anti-studs hun klemmende werking verloren. Dat in combinatie met een slangetje wat gebogen moet worden leidt tot slangetjes die van het ruimteschip afspringen. Ook heb ik van de scharnierende plates (net achter de cockpit) niet de juiste kleuren gevonden. Volgens de handleiding moet de plate met drie tanden blauw zijn en met twee tanden zwart. Ik heb één zo'n setje, de andere is precies andersom qua kleur. Ook die maar eens bestellen als ik meer inzichtelijk heb wat ik nog meer mis.

Gelukkig is het cosmetisch en doet het niets af aan het model:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die modulaire ruimteschepen zijn echt geweldig. Heb daar helaas alleen die 6890 Cosmic Cruiser van.

Nintendo speler sinds '94. En vergeet de MSX niet!

• bredela
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 17-11 20:04
De afgelopen tijd weer aan het bouwen geslagen. 75189 en 75190 zijn af.

Nu is het wachten op de levering van de maanlander.

• Arunia
@Reintji Volgens mij had het Iceplanet 2002 schip ook zoiets. Twee voorkanten en uit elkaar te halen.
Deep freeze defender 6973.

https://tweakers.net/ext/f/qUoPaZGcMwmN3txPUvwZ1vWX/thumb.jpg

Arunia wijzigde deze reactie 03-10-2019 19:30 (51%)

• FastFred
  • Laatst online: 18:47
Oja, bijna vergeten :+ Afgelopen weekend de autotransporter afgerond

De Corvette kan eigenlijk alleen op de trailer, op de truck past ie niet met de spoiler

Oh, en ik heb echt een gigantische schurft hekel aan stickers plakken

FastFred wijzigde deze reactie 03-10-2019 20:24 (7%)

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• The Eagle

The Eagle

Dat gaat zo niet in een Ikea vitrine passen :P

• Sato
FastFred schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:22:
De Corvette kan eigenlijk alleen op de trailer, op de truck past ie niet met de spoiler
Spoiler kan er vrij gemakkelijk af.
Ook kun je hem verlagen en naar achter uit laten steken door hem anders te monteren. (De onderdelen waarmee die aan de wagen vastzit loshalen en 90° draaien.)

• FastFred
The Eagle schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:10:
Dat gaat zo niet in een Ikea vitrine passen :P
Ik heb alleen deze set plus de Mack Anthem 42078 tot nu toe, die passen beide niet in een vitrinekastje :P
Sato schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 02:16:
[...]

Spoiler kan er vrij gemakkelijk af.
Ook kun je hem verlagen en naar achter uit laten steken door hem anders te monteren. (De onderdelen waarmee die aan de wagen vastzit loshalen en 90° draaien.)
I know, dat was ik al van plan :)

• totalatool
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:43
FastFred schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:22:
Oh, en ik heb echt een gigantische schurft hekel aan stickers plakken
Ik ook, maar het gaat echt vele malen beter nu ik het oppervlak eerst besproei met Glassex, dan de sticker er met de punt van een scherp mes op leg, op zijn plek schuif en dan met een droge doek de Glassex er onderuit veeg. Sticker precies op z'n plek, zonder luchtbellen of kreukels, en geen frustratie meer. :)

• FastFred
@totalatool voor de volgende keer dus, top tip, thx!

Vooral de voorzijde van de vrachtwagen was köt, eerst die 2 onderste grijze paneeltjes, rood/geel stickertje d'r op. En ik had dus 10 bladzijden ofzo verder die bovenste 2 grijze paneeltjes eerst op hun plek moeten zetten en dan het stickertje plakken zodat die uitgelijnd zat met de sticker eronder, maar niet gedaan en sticker zat al te vast toen ik erachter kwam. De grill bestaat ook uit 4 losse stickers op die balkjes :'( Ook pas later achter gekomen.

FastFred wijzigde deze reactie 04-10-2019 16:04 (4%)

• almightyarjen

almightyarjen

• Suli
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Op welke website heb je de stickers besteld? Was dat StickerKoning?

Suli wijzigde deze reactie 05-10-2019 09:24 (3%)

Mijn gokje ivm je vraag over de gele stenen en groene baseplates: pagina 48 t.e.m. pagina 53 van boek 7777.

Heb je die classic ziekenhuisset ook een 'waterstofperoxidebehandeling' gegeven? Het wit zag er erg fris uit in je video _/-\o_

Kapoen wijzigde deze reactie 05-10-2019 10:05 (7%)

• meesje
  • Nu online
Kapoen schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:01:
[...]

Mijn gokje ivm je vraag over de gele stenen en groene baseplates: pagina 48 t.e.m. pagina 53 van boek 7777.

Heb je die classic ziekenhuisset ook een 'waterstofperoxidebehandeling' gegeven? Het wit zag er erg fris uit in je video _/-\o_
Ik denk dat je het juiste antwoord hebt gegeven!

• Gim
Ik zat voor mezelf te bedenken welke sets nu mijn favoriet zijn om vervolgens puur alleen eens naar modulars te kijken. Hierbij ging het me puur even om exterieur/display appeal. Kwam daarna nog uit bij onderstaande discussie. Wel grappig om te zien hoe verschillend de ranking lijstjes zijn :-)

Het gaat alleen om de modulars TOT assembly square dus laatstgenoemde en nieuwere doen nog niet mee.

https://forum.brickset.co...go-modular-buildings-1-11

Ben er zelf nog niet aan uit. Assembly Square en Parisien Restaurant staan bovenaan, daarna nog niet over uit met wat ik heb :P

Gim wijzigde deze reactie 05-10-2019 11:14 (11%)

• meesje
  • Nu online
@Gim Inderdaad zijn de meningen heel verschillend, en maar goed ook.
Ik ben nog niet aan bouwen toegekomen, maar bij mij staan PR en AS ook boven aan. De Fire Brigade en Town Hall (en nog ouder) heb ik niet, maar qua vormgeving vind ik deze (en dan vooral de Town Hall) erg lomp overkomen. Dit neemt niet weg dat ik ze wel zou willen hebben. ;)

Wat betreft AS vraag ik me af hoe ik deze tzt goed in een straat kwijt kan. De breedte van AS sluit niet mooi aan bij de wegplaten. Hoe doen jullie dit?

• almightyarjen

almightyarjen

Suli schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:23:
Op welke website heb je de stickers besteld? Was dat StickerKoning?
Nee, het was een website speciaal voor lego stickers. Ik kan hem alleen nu even niet terug vinden :') Ik kom hier op terug...

Edit: https://www.brickstickershop.com/
Kapoen schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:01:
[...]

Yes, correct! Ik dacht dat die brug een leuke extra is voor in de layout :)

Het ziekenhuis was er dusdanig slecht aan toe dat zelfs een peroxidebehandeling weinig deed: ik heb de witte steentjes vervangen door nieuwe witte, vandaar de frisse look :D

almightyarjen schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:28:
[...]
Yes, correct! Ik dacht dat die brug een leuke extra is voor in de layout :)

Het ziekenhuis was er dusdanig slecht aan toe dat zelfs een peroxidebehandeling weinig deed: ik heb de witte steentjes vervangen door nieuwe witte, vandaar de frisse look :D
Ik herinner me vaag hoe ik als kind naar de instructies van die brug keek en het gebruik van de minifigbeentjes als steun 'creepy' vond :P Het heeft me wel geleerd om echt alle onderdelen te zien als potentiële basis voor een nieuwe bouwtechniek.

Mijn exemplaar van die ziekenhuisset zal er zeker niet beter aan toe zijn, ik heb de bijhorende baseplate al stevig moeten schrobben om die proper te krijgen.

• Haay
Een nieuwe maand, dus een nieuwe LEGO set opengetrokken. :) En deze maand eindelijk toegekomen aan het bouwen van de Bricklink AFOL set Vintage Roadster.

Hoewel het tijdens het bouwen duidelijk was dat dit geen officiële LEGO set is, en dat merk je direct wanneer je redelijk wat officiële LEGO sets van gekwalificeerde LEGO Designers hebt gebouwd, heb ik me er toch best mee vermaakt. De auto heeft nog best een aantal leuke details. Zoals bv. het kunnen wegnemen van de zijpanelen van de motor behuizing, zodat je de fraaie motor van beide kanten kunt aanschouwen.

Er zitten ook een paar aardige vondsten in hoe LEGO elementen gecombineerd worden om bv. de ballon elementen als wielkappen te bevestigen.

En er zijn diverse verchroomde elementen om het model net wat meer klasse te geven.

De basis onderdelen voor een autobestuurder zijn aanwezig, zoals het stuurwiel, een versnellingspook en wat dashboard metertjes.

Verder heb je een suggestie van een kap die ingevouwen is achter de bank, en de deur gaat typisch voor dat tijdperk naar voren open.

Qua formaat is deze Roadster ongeveer even lang als de Ferrari F40 en de Caterham Seven, en past dus best naast die andere mooie LEGO auto's. Voor de bijna €50 die ik er voor betaald heb is het een leuk setje dat prima thuis hoort in mijn collectie. :)

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Ik herinner me vaag hoe ik als kind naar de instructies van die brug keek en het gebruik van de minifigbeentjes als steun 'creepy' vond :P Het heeft me wel geleerd om echt alle onderdelen te zien als potentiële basis voor een nieuwe bouwtechniek.

Mijn exemplaar van die ziekenhuisset zal er zeker niet beter aan toe zijn, ik heb de bijhorende baseplate al stevig moeten schrobben om die proper te krijgen.
Die van mij had er plates bij die meer bruin dan wit waren 8)7

• The Eagle

The Eagle

Bruin ziekenhuis? Listeria infectie gehad? :P

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:26:
Bruin ziekenhuis? Listeria infectie gehad? :P
Nee SARS from Mars, daar is het ook bruin :P

almightyarjen schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:26:
[...]
Die van mij had er plates bij die meer bruin dan wit waren 8)7
Bij mij zwemmen de wielen van de brancard/stretcher ergens rond in enkele tientallen kilo's aan ongesorteerde onderdelen :?

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:50:
[...]

Bij mij zwemmen de wielen van de brancard/stretcher ergens rond in enkele tientallen kilo's aan ongesorteerde onderdelen :?
Als die dingen echt onvindbaar en niet te duur zijn bestel ik ze dan gewoon mee met een bricklink order :X #lui

Acties:
  • +6Henk 'm!
Leuke ‘zondagochtend tv’ :9

Moest ik deze layout tegenkomen op een tentoonstelling zou ik zeker veel tijd verliezen met het bekijken van alle details en hoekjes en kantjes...

• Loader
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:11
Zijn er ergens instructies te vinden hoe je die bomen van bovenstaand filmpje kan bouwen?

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ erg gave setting (die bomen vind ik wel erg goed gelukt)

deze ook wel leuk uitgevoerd, bizonder treffend;

@Kapoen dat is wel een dikke layout, veel variatie en zeker mooie builds en unieke features; vond die 'trein track' als dak wel creatief. En de complexiteit van de boompjes (ik heb iets met boompjes in lego). Die 'blauwe verlichte toren' is ook wel iets aparts ... damn

himlims_ wijzigde deze reactie 07-10-2019 10:55 (35%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

Loader schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:00:
Zijn er ergens instructies te vinden hoe je die bomen van bovenstaand filmpje kan bouwen?
Ik denk dat er achter die 'organische builds' zoals bomen en rotspartijen gewoon veel trial-and-error zit.
Er zijn redelijk wat tutorials te vinden op youtube en andere kanalen, ik stel voor om er een paar te bekijken en dan gewoon zelf aan de slag te gaan. Blijven proberen en opnieuw beginnen tot je iets vind volgens je smaak :)

- How to build Lego tree | MOC + instructions
- How to Build A Large LEGO Tree Tutorial
- Building a simple and realistic LEGO Tree
... gewoon een youtube search op 'build lego tree' :)

Kapoen wijzigde deze reactie 07-10-2019 17:03 (5%)

• Dutch_Celt
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Dutch_Celt

Jollygood

Dutch_Celt schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:19:
[...]

https://www.lego.com/en-gb/stores/stores/nl/utrecht

Nog steeds geen datum daar :-)

De genoemde jobs link werkt ook niet lekker, beter:
https://www.lego.com/nl-nl/careers/

Staan nog diverse vacatures open voor Utrecht.
Hoewel de NL store pagina nog steeds stuk is, geven de internationale inmiddels openingstijden.
Nog geen specifieke acties voor de 10e.

Additional information

GEOPEND VOOR 10 OKTOBER 2019

Hours

Monday 12:00 AM – 8:00 PM
Tuesday 10:00 AM – 8:00 PM
Wednesday 10:00 AM – 8:00 PM
Thursday 10:00 AM – 8:00 PM
Friday 10:00 AM – 8:00 PM
Saturday 10:00 AM – 8:00 PM
Sunday 12:00 AM – 6:00 PM

Helaas gaat het hem qua tijden niet worden voor mij Donderdag,

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:09
Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover, mijn zoontje is 4 jaar geworden en heeft zijn eerste eigen Lego gekregen :D Een paar setjes vanaf 5-6 en een paar van 4+. Gek genoeg koos hij ook als eerste de 4+ setjes.
Heerlijk om te zien hoe hij vol concentratie alles in elkaar zette! Rest van de dag heeft hij alleen nog maar met de Lego gespeeld O+
Een paar straatplaten erbij en dan kunnen we beetje bij beetje beginnen aan zijn Lego stad!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:21
Begonnen met de Saturn V! Zakje 1 en 2 gedaan, en elke keer als totale lego newb "Holy shit dat is slim". Kan niet wachten op de volgende 2 (Ik doe er 2 per dag, anders heb ik hem zo af)

Aankopen dit weekend

Saturn V
Ship in a bottle
Steamboat willy (geweldige build)

Allemaal met 10% korting, en dubbele VIP points O+

corset wijzigde deze reactie 08-10-2019 10:27 (27%)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Mirjam77
Ik lees vaak dat mensen een lijstje hebben mbt mooiste modular. Leuk om de voorkeuren van anderen te lezen, ik heb alleen de eerste 3 niet maar ben in bezit van de fire brigade en townhall. AS heb ik nog niet gebouwd maar...de petshop heeft echt een superleuke built!

Ik hoor/lees ook niemand hierover Grand Emporium die ook een hele leuke built heeft (trap en lamp) . De meeste heb ik al weer opgeruimd en wat langer geleden gebouwd en na verloop van tijd herken je de tricks voor bepaalde hoekjes ed maar mochten jullie de petshop ergens goedkoop op de kop kunnen tikken zou ik het zeker doen.

Ik geniet elke keer van zo’n nieuwe doos openmaken dus superblij dat Brickfever morgen mijn garage alsnog levert. Dat wordt bouwen dit weekend! 🥰
Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True